derLudolf | zondag 29 mei 2016 @ 23:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Maegrim | zondag 29 mei 2016 @ 23:50 |
vandaag nog wat kilometers met de 001 gemaakt | |
Bitlord | maandag 30 mei 2016 @ 05:56 |
Volgens ns.nl liggen Utrecht - Woerden Utrecht - Breukelen en Utrecht - Geldermalsen eruit. Hoezee Utrecht Zuidzijde om 6:33 ![]() Stoppertje naar Rhenen rijdt wel ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 30-05-2016 06:45:05 ] | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 06:57 |
Nee natuurlijk niet. | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 06:58 |
http://nos.nl/artikel/210(...)trecht-centraal.html Ja natuurlijk. Iedereen heeft ook echt een keus of een alternatief he ![]() | |
Q. | maandag 30 mei 2016 @ 07:00 |
Zal wel lekker druk zijn op mijn werk vlak naast Utrecht Centraal waar iedereen altijd met de trein komt. | |
greavy | maandag 30 mei 2016 @ 07:14 |
Wallonië staakt inderdaad nog:![]() | |
Fixers | maandag 30 mei 2016 @ 07:41 |
Buh! Voor het geplande deel van de werkzaamheden heeft de NS goed werk gemaakt van het informeren van reizigers. Extra borden op stations, nieuwsberichten, kaartjes die ze uitdeelden in de trein. Maar dit is dan weer blijk van slechte planning. | |
greavy | maandag 30 mei 2016 @ 07:44 |
Omroep hier te Venetië Santa Lucia meldt dat er nonstop videosurveillance is. Onbeheerde bagage wordt door de spoorwegpolitie geïnspecteerd met ¤80 bijkomende kosten voor de eigenaar. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 mei 2016 @ 07:45 |
Jij hebt in je dagelijks leven niet te maken met leveranciers en dergelijke gok ik zo ![]() Bij Nijverdal hangen er nu eindelijk bovenleidingmastachtige dingen in de tunnel. Alleen de palen, nog niets aan bevestiging zo te zien. | |
Bitlord | maandag 30 mei 2016 @ 08:06 |
Lijkt nu langzaam een en ander te gaan rijden. Reed ook nog een goederentrein door Utrecht, apart gezicht om die met 60 of 80 erdoor heen te zien sjeezen. | |
ReisT | maandag 30 mei 2016 @ 08:12 |
"We vragen u, indien mogelijk, om te reizen." Nou, geen oproep om thuis te blijven, zo maar eens proberen dan, of ik kan reizen. | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 08:21 |
Gros gaat weer rijden, alleen naar Den Bosch nog gestremd.. Ik snap berichtgeving alleen niet, minder treinen Arnhem - Utrecht maar alle Intercitys rijden gewoon.. | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 mei 2016 @ 09:42 |
Rijden daar normaal niet ook stoppers? Als die niet rijden, klopt het bericht gewoon. | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 09:45 |
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's. NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt? ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 09:46 |
Die rijden ook, want de spitssprinter zou sinds dit weekend ook al opgeheven zijn.. | |
MTL | maandag 30 mei 2016 @ 09:50 |
Dat zijn de oude Icd stammen waarvan de eerste momenteel uit de revisie is. Ik begreep dat geprobeerd wordt om dat proces te versnellen om het gat van het wegvallen van de I6/I10 rijtuigen op te vangen. Die icd stammen zullen tijdelijk rijden tot de benelux stammen hun revisie hebben gehad. Pro tip: in deze stammen rijdt een eerste klas rijtuig gedeclasseerd mee. Doe er uw voordeel mee ![]() | |
ReisT | maandag 30 mei 2016 @ 09:53 |
Nee. Dat hoort bij het traject Utrecht - Rhenen en staat gewoon apart vermeld bij de werkzaamheden. | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 09:55 |
Oh, zo ver heb ik niet gekeken, sprinters ![]() | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 10:26 |
Nee, maar wel ICE's en CNL ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 mei 2016 @ 11:06 |
Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel http://nieuws.ns.nl/deuren-ic-brussel/ | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 11:13 |
Mr_Klaasje | maandag 30 mei 2016 @ 11:43 |
Hoe weet je eigenlijk wanneer er gefloten wordt? Want omdat dat onduidelijk is ga je natuurlijk krijgen dat het wordt geïnterpreteerd als het laatste moment van instappen (wat eigenlijk gewoon ingebouwd zit in de procestijden die het vertrekproces heet). | |
Salatrel | maandag 30 mei 2016 @ 12:07 |
door je koptelefoon af te doen. dan hoor je het ook meteen als men omroept dat de trein niet verder gaat. maar even serieus: zelfs als je zo laat komt dat het fluitsignaal al is geweest geeft elke deur tegenwoordig een geluidssignaal als de conducteur gesleuteld heeft voordat die dichtgaat. | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 12:20 |
![]() | |
Kansenjongere | maandag 30 mei 2016 @ 12:26 |
Gaan ze de conducteurs vanaf nu dan ook aanleren om het fluitsignaal niet meer te misbruiken om reizigers aan te geven dat ze moeten opschieten met uit- en instappen? | |
Berk-24 | maandag 30 mei 2016 @ 12:33 |
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker. | |
MTL | maandag 30 mei 2016 @ 12:35 |
Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg ![]() | |
syndroom | maandag 30 mei 2016 @ 12:36 |
Volgens mij hebben ze dat in Engeland wel. | |
Bitlord | maandag 30 mei 2016 @ 12:39 |
Stand clear from the closing doors, please. | |
MTL | maandag 30 mei 2016 @ 12:41 |
Mind the gap! Edit: oh wacht, dit is het treintjestopic, niet het metrotopic ![]() | |
Fixers | maandag 30 mei 2016 @ 12:42 |
Dan is het op zijn minst "No more boarding on platform one please." Maar dat is toch zinloos en geeft een boel geluidssignalen op de perrons, zelfs als je die omroep per spoor apart doet. Conducteur fluit zelf en volgens mij hebben alle treinen bij iedere deur een acoustisch signaal om reizigers te waarschuwen, daar voegt een omroep niets aan toe. | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 12:44 |
Zolang ze geen perronspecifieke omroepen hebben hoop ik dat ze dat nooit gaan invoeren. Dat soort zaken wordt toch ook getriggerd door een perronopzichter, ik heb ze gezien in Berlijn Hbuf in ieder geval.. | |
Berk-24 | maandag 30 mei 2016 @ 12:44 |
In München doet men zoiets wel, omroepen van niet meer instappen gevolgd door een waarschuwingstoon. | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 12:46 |
Het versnelt niet bepaalt het vertrekproces overigens | |
Maegrim | maandag 30 mei 2016 @ 12:49 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 mei 2016 @ 13:03 |
of ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 13:03 |
Nogal wiedes dat NS op hun eigen site schrijft dat ze zelf besloten hebben om de rijtuigen aan de kant te zetten, als ze schrijven dat IL&T een rijverbod heeft afgegeven schieten ze hun eerdere stelling - met de rijtuigen is niks mis, ons personeel bedient ze verkeerd - overhoop. Dat heeft alles te maken met het spinnen van het bericht. Elke woordvoerder of persvoorlieger doet dat. | |
Mr_Klaasje | maandag 30 mei 2016 @ 13:05 |
Sjonge. Het lijkt wel alsof ik Rikus iets zie typen. Heb je een direct lijntje met hem? | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 13:13 |
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt? Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts. Pas als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld omdat 6 maatschappijen soortgelijke toestellen aan de grond houden wordt de toon van de berichten anders. Dat is hoe persvoorlichting werkt: zorgen dat je er zelf zo goed mogelijk uit komt. Een stukje van de waarheid is ook nog altijd de waarheid. (En ja, ik drink wel eens koffie met Rikus. Dat is alweer een tijdje terug, trouwens.) | |
DeaDLocK2K | maandag 30 mei 2016 @ 13:17 |
Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant. | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 13:22 |
Hoe het ook zij, persvoorlichting is een vak apart en het gaat erom om berichten (zeker negatieve berichten) zo te spinnen dat je niet liegt, maar dat je er zelf wel een stuk beter uit komt. En ach, misschien heeft NS de inzet ook wel op eigen initiatief stilgelegd... een paar uur voordat de brief/mail met het definitieve inzetverbod is verstuurd door ILT ![]() | |
DriekOplopers | maandag 30 mei 2016 @ 13:22 |
Hahaha, zelfs als ik mij hier een poosje afzijdig houd, leeft mijn prachtige reputatie voort. "Voor kutter OV". "Zit Rikus hier te typen?" Maar terzake: Reconstructie: niet de NS, maar ILT gaf de doorslag terzijde stellen Belgische rijtuigen. http://voorbeterov.nl/nasleep-fyra-debacle-vervolg | |
Mr_Klaasje | maandag 30 mei 2016 @ 13:27 |
Ik ga het niet eens lezen. | |
DriekOplopers | maandag 30 mei 2016 @ 13:33 |
Hoeft ook niet. Wie wil, doet er zijn voordeel mee. Overigens nemen we het hiermee ook op voor het NS-personeel, dat vorige week nog onterecht de schuld van e.e.a. kreeg. Daardoor zou je je gesteund kunnen voelen. ![]() | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 13:38 |
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig. | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 13:42 |
Een deur die opengaat of kan gaan terwijl de trein 140 rijdt is wel een risico hoor... Of iemand die tegen de deur leunt omdat die 'toch op slot zit'... | |
DriekOplopers | maandag 30 mei 2016 @ 13:42 |
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op. Zo. Nu koffie. | |
greavy | maandag 30 mei 2016 @ 13:48 |
Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt. De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen. | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 13:49 |
Maar blijkbaar wel werkende Wifi? ![]() | |
Salatrel | maandag 30 mei 2016 @ 13:53 |
mobiel internet roamen is tegenwoordig niet meer zo duur in europa ![]() | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 13:59 |
Dan is het inderdaad een ander verhaal. Maar alleen het er af gaan van de vergrendeling zou ik niet zo'n probleem vinden. Zelf een deur openen in een rijdende trein is gewoon stom. ![]() | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 14:01 |
Mwoah toch loopt het snel op, ik had er vorig jaar in vier dagen mijn resterende tegoed à ¤50 doorheen ![]() | |
greavy | maandag 30 mei 2016 @ 14:12 |
jup. En gratis. In de FrecciaRossa is er ook WiFi, maar moet je eerst registreren. Dit moet met een CreditCard, en alle keren dat ik het geprobeerd heb, werkte dit niet. Bij Italo moet je je ticketnummer invullen en mailadres. | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 14:13 |
Teveel gekut. Dat zou ik niet eens proberen. Effectief is er dus geen wifi in dat ding. | |
greavy | maandag 30 mei 2016 @ 14:24 |
dit komt door een Italiaanse wet. Publiekelijke Hotspots mogen niet anoniem gebruikt worden, je moet je dus registreren. Trenitalia vindt dat het via een Creditcard moet. Betaling van ¤0,01. | |
_JdM_ | maandag 30 mei 2016 @ 14:26 |
Er zitten wat rare dingen in het verhaal. Misschien dat jij me kan helpen? - De rijtuigen doen al jaren (de rijtuigen zijn van hetzelfde bouwjaar als ICR) dienst in Belgie. Tot deze in de Benelux dienst deden, reden ze in de IC Luxemburg-Oostende. Waarom ging het toen niet mis? Een objectieve blik mist al helemaal door de rijtuigen meteen als "afdankertjes" af te schilderen. Wat er ook zou gebeuren met die rijtuigen, het zint en deugt niet. Oftewel: ze zouden het nooit goed doen. - Als de eigenaar(!) de rijtuigen technisch inspecteert en er zijn geen (!) technische gebreken (aldus persbericht NS), hoe kan het dan toch zijn dat ze deze wel vertonen? Logisch zou zijn, dat een deur niet in de vergrendeling kwam doordat NL'se HC's toch anders werken dan de Belgische. Waarom is dat niet geïnstrueerd richting het personeel? - Daarnaast is het natuurlijk zwak door richting NS te wijzen "Jullie hebben het materieeltekort zelf veroorzaakt" als club die de oude treinen allang van het spoor had willen hebben. Dan stel je je toch echt buitenspel in dat argument. En in plaats van de echte oorzaak (technische problemen bij materieel dat daarvoor niet/weinig problemen in het eigen land had) te willen oplossen, daarop te wijzen en de moeite echt voor de reiziger te doen, ga je niet rechtstreeks het probleem bij de vervoerder maar bij de Inspectie een rijverbod van het materieel. Dat is toch vreemd, als je in de alinea ervoor erop gewezen hebt dat de vervoerder het materieeltekort zelf heeft veroorzaakt. (Waar opzichzelf diverse oorzaken voor zijn, die je heus wel zelf weet. Maar alleen NS daarop pakken is makkelijk natuurlijk.) | |
hm. | maandag 30 mei 2016 @ 14:39 |
Wat ik me nu afvraag is of die I6/I10 rijtuigen in België gewoon worden ingezet. Zijn er daar dan geen problemen mee? Of hebben we hier gewoon te maken met één deur die toevallig stuk is? | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 14:40 |
Als ik het goed begrijp worden Belgische rijtuigen anders afgesloten bij vertrek dan Nederlandse conducteurs gewend zijn. Een correcte werkinstructie hierover ontbrak en hierdoor schijnen er problemen te zijn met niet correct sluitende deuren of openvliegende deuren al rijdend. | |
MTL | maandag 30 mei 2016 @ 14:43 |
Alle train managers hebben gewoon correcte instructie gehad op de Watergraafsmeer. Daarvoor waren al maanden voor de daadwerkelijke inzet rijtuigen op de Watergraafsmeer aanwezig, dus de instructies waren niet alleen op papier. | |
_JdM_ | maandag 30 mei 2016 @ 14:45 |
Oh en wat ik me nu nog afvraag. De Belgische rijtuigen reden ongeveer 1/3 deel van de Beneluxtreinen. Laat dat ook de verhouding BE/Benelux-verbinding zijn. Die rijtuigen kunnen dus gewoon Roosendaal-Brussel pendelen in het land waar de rijtuigen blijkbaar wel veilig zijn, en de ICR-stammen Roosendaal-Amsterdam... | |
Atak | maandag 30 mei 2016 @ 14:48 |
Wat dan? | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 14:49 |
Wat gaat er wel mis dan? Ik begreep iets over twee verschillende mogelijkheden om deuren te sluiten? | |
DeaDLocK2K | maandag 30 mei 2016 @ 14:49 |
20 cent per MB. | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 14:49 |
Nope. Een rijverbod geldt tot de grens, niet tot het laatste station vóór de grens. | |
Atak | maandag 30 mei 2016 @ 14:49 |
Ik betaal meer omdat ik geen abo heb. | |
hm. | maandag 30 mei 2016 @ 14:50 |
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen de deur waar de HC sleutelt en de overige deuren. In België heb ik treinen namelijk wel weg zien rijden met de deur van de conducteur nog open. Maar goede instructie van de vertrekprocedure zou dat soort problemen toch moeten ondervangen? | |
hm. | maandag 30 mei 2016 @ 14:52 |
Iedereen overstappen in Essen dan (ipv Roosendaal) ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 mei 2016 @ 14:54 |
Neen. http://europa.eu/youreuro(...)g-costs/index_nl.htm | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 15:00 |
Dat zou inderdaad mogen ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 30 mei 2016 @ 15:17 |
Dat is best veel! Ik betaal maar 6,1ct/MB binnen de EU. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 mei 2016 @ 15:23 |
Ik betaal ook forst minder. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 mei 2016 @ 15:42 |
Forst zelfs. Poehpoeh. | |
DriekOplopers | maandag 30 mei 2016 @ 15:45 |
Welles-nietes met NS over die Belgische rijtuigen gaat door. Daarom op voorbeterov nu ook een overzicht van ernstige veiligheidsmeldingen door personeel, die echter niet leidden tot terzijdestelling, in tegenstelling tot bevindingen ILT, dus. Lees en huiver. | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 15:45 |
Weekbundeltje bij KPN, 200 MB voor ¤ 5 (2,5 cent per MB). Een maandbundel kost een tientje en geeft je 500 MB, dus da's nog wat goedkoper (2 cent/MB). ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 16:00 |
Ik huiver
| |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 16:30 |
Ander onderwerp, en het is waarschijnlijk vergezocht... Weet iemand hier toevallig wat er zoal over de Arlbergpas rijdt aan reizigers- en goederenvervoer? Ik ben vooral op zoek naar info over het stuk tussen Bludenz en St. Anton am Arlberg. Ik kan één en ander afleiden van Bahn.de, maar cargo staat daar natuurlijk niet op. | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 16:38 |
RolandRail geprobeerd? | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 16:38 |
Zaterdag een noodrem gekocht, moest natuurlijk even de werking testen. Bij gebrek aan een trein maar een ballon gebruikt: | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 16:59 |
De vraag kwam een minuut voordat ik 'm hier plaatste in me op ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 17:25 |
Zolang Greavy op vakantie is kan je wachten tot je een ons weegt schat ik zo | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 17:27 |
^SR ![]() http://debestesocialmedia(...)reiziger-op-twitter/ | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 17:31 |
Dit topic van twee jaar terug vond ik op DSO: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,6778733 | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 17:57 |
![]() Het beestje is buiten geweest, aldus Odr | |
Mickytjuh | maandag 30 mei 2016 @ 17:59 |
Ik heb de klantenservice vandaag te pakken gekregen en je hebt helemaal gelijk. Helaas pindakaas. | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 18:08 |
Ah, thanks! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:10 |
Ja, daar werd-ie vermoord halverwege het woord "reizigers-" ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 18:11 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:12 |
Zo, dat was me het buitje wel ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 18:20 |
Hier niet meer dan een paar dikke druppels eigenlijk... | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:32 |
Vond het al heel wat dat alle treinen gewoon bleven rijden. Paar jaar geleden werd er om dit weer "preventief gesnoeid" ![]() Alleen een seinstoring tussen Lochem en Goor, verder was er hier in de buurt vrij weinig aan de hand ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:34 |
Zie wel dat de huidige droogte een soort adempauze is, er komt nog veel meer aan. | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 18:34 |
Zoooo... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:36 |
Normaal gesproken zie je daarachter dus nog van alles he ![]() | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 18:39 |
Die reacties zeg ![]() Man man man, alsof er een staatsgeheim uitlekt. | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 18:40 |
Oh ik dacht dat dit Geerdijk Hbf was gezien die leegte ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 18:41 |
Zo dan ![]() "Triest dat dit gedeeld wordt"... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:41 |
Nou inderdaad ![]() ![]() | |
_JdM_ | maandag 30 mei 2016 @ 18:42 |
En dan vervolgens op zijn forumpje de link weghalen is eigenlijk nog erger... ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 18:44 |
Nieuw materieel voor metrolijn 14 in Parijs: | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 18:44 |
Nou ja, hij is wel vanuit een NedTrain-gebouw gemaakt. Ik kan me voorstellen dat de baas dan toch niet helemaal blij is. Maar aan de andere kant had iemand hem ook vanaf een ladder bij het viaduct kunnen maken. | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 mei 2016 @ 18:45 |
En hier zelfs dat nog niet. | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:45 |
Er zijn nog steeds mensen die niet weten wat portretrecht en openbare ruimte betekenen. Of hoe het internet werkt. Zo jammer gewoon. Dit gejank is ongeveer net zo onzinnig als gaan protesteren tegen het ondergaan van de zon elke avond. | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 mei 2016 @ 18:47 |
Maar om even samen te vatten: een trein die er van buiten precies uitziet als honderd anderen rijdt overdag buiten en daar mogen geen foto's van gemaakt worden? Ga er dan niet buiten mee rijden. ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 18:48 |
Maar hij ziet er heeeeeel anders uit! 99,5% van het reizend publiek zou niet eens opmerken dat die blauwe streep anders loopt. | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 mei 2016 @ 18:49 |
Ik moest de reacties lezen om er achter te komen wat hier nou zo bijzonder aan was. | |
hm. | maandag 30 mei 2016 @ 18:51 |
Eigenlijk zijn ze gewoon jaloers dat ze niet zelf het eerste plaatje van de nieuwe kleurstelling van die virmm (?) hebben gemaakt ![]() | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 18:51 |
Ik moet mezelf toch even corrigeren: in drie minuten staat de hele boel hier vol water.... | |
Berk-24 | maandag 30 mei 2016 @ 18:52 |
Ik dacht al, is dit een DDZ? | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:56 |
Tsja, moeilijker wordt het leven eigenlijk niet ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 18:56 |
Ik rij net langs de Kijfhoek, er stond een BR189 met een bestickering ter ere van Vincent van Gogh. Hij is denk ik van ERS Railways, maar dat weet ik niet zeker. Zag er best leuk uit. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 18:58 |
Ja ik ook ![]() | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 18:59 |
Dat is de 189 206, inderdaad van ERS maar momenteel verhuurd aan RRF LTE dacht ik | |
Peterselieman | maandag 30 mei 2016 @ 19:01 |
niet te snel iets roepen, Dennis ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 19:03 |
Beneluxtrein 9260 (17:52 uit Amsterdam) rijdt niet. Al vanaf Amsterdam niet, en de hele route niet. Dat was om 16:45 al op OVtijden.com terug te vinden. Toch staat het scherm hier in Dordrecht vrolijk diezelfde Benelux naar Brussel aan te kondigen. Reisinformatie ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:08 |
Ja je kreeg net de volle laag volgens de buienradar ![]() | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 19:12 |
Ja ik dus ook... Het blijft gewoon een kut schommelboot ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:14 |
Blijft dat met die deuren zo trouwens? effen gele deuren met een blauw brilletje er omheen? ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 19:16 |
Dat is voor de zichtbaarheid! (En men kon kennelijks niks mooiers bedenken) | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 19:18 |
Geen idee. Als je het wel had geweten had ik het niet gezegd, straks krijg ik heel Stoma achter me aan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:20 |
Ja da's nog waar ook idd ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:20 |
Wat je veel beter kunt doen is een verzinsel lekken alsof gerucht. Die gaan 100/100 happen en om het hardst roepen hoe het WEL gaat worden ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 19:24 |
Paar kilometer verder was het raak, ziek noodweer hier.. | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 mei 2016 @ 19:25 |
Zoals dat de deuren uiteindelijk wit zullen worden a la Arriva, voor de blinden? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:25 |
Ik verwacht nog 2 vlagen vanavond. De eerste over een klein half uurtje ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 19:27 |
Je krijgt de vlaag die ik had, straat stond tijdelijk blank | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 19:27 |
Het flitst hier de hele tijd door ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 30 mei 2016 @ 19:27 |
Oh, hier druppelt het nu ook wat. | |
MTL | maandag 30 mei 2016 @ 19:28 |
Een aantal treinen zijn op Rotterdam gekeerd. Kan dus kloppen. | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:29 |
Ja maar het meeste is er nu al uit natuurlijk | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 19:38 |
Dat hoop ik maar, alle putdeksels lagen in de straat maar niet op de putten helaas.. | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:41 |
Oh zo erg is het hier nog niet geweest. Denk dat het in Deventer ook een stuk minder was dan in Zutphen eigenlijk. Maar er komt nieuw aan nu ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:41 |
matthias24 | maandag 30 mei 2016 @ 19:46 |
Treinen. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:46 |
3 + 2 vechtdal GTW richting Zutphen. Kennelijk op zoek naar een wasbeurt. Wat een dwaasheid ![]() | |
boriq | maandag 30 mei 2016 @ 19:48 |
Gewoon wat zeep er overheen spuiten en je kunt rustig een sigaretje roken terwijl moeder natuur het werk doet ![]() Hier is het ondertussen wachten op de volgende lading en ben ik blij dat ik boven aan de bult (voor zover je dat zo kunt noemen in Enscehde) woon en niet onderaan het einde ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 19:50 |
Was een mooi buitje he ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 19:52 |
Alle putdeksels nog op hun plaats ![]() | |
boriq | maandag 30 mei 2016 @ 19:53 |
Van binnen wel ja ![]() Voor de mensen die hier om de hoek de wandel-vierdaagse deden wat minder ![]() | |
_JdM_ | maandag 30 mei 2016 @ 19:57 |
Zo vet om naar te kijken altijd ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 19:57 |
Dat meen je? Onverantwoord ![]() | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 19:57 |
Daar zijn wel efficiënte manieren voor om die op te tillen ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 mei 2016 @ 19:58 |
Ging er even lekker op hier ![]() | |
boriq | maandag 30 mei 2016 @ 19:59 |
Jazekers meen ik dat, hele buurt staat hier dan vol met auto's. Hoorde de ambu's en politie net wel af- en aanrijden. Organisatie had schijnbaar gezegd "dat er maar één buitje aan kwam" ![]() En de tip van de dag voor de Enschedese zwemmers; de Prinsessetunnel (onder het station) staat weer eens blank. | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 19:59 |
Niet de 9260 hoor, die is gewoon opgeheven tussen Amsterdam en Antwerpen. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 20:01 |
Nou niet met mijn rug iig ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 mei 2016 @ 20:01 |
Klopt, ik zie deze bui eigenlijk ook meer over Zutphen heen gaan. Het onweer iig. | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 20:03 |
Ja dit schoot ook weer niet echt hard op idd. | |
Prins_Pils | maandag 30 mei 2016 @ 20:06 |
Het is nog niet voorbij ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 20:06 |
En nu WEL echt hierlangs? | |
Prins_Pils | maandag 30 mei 2016 @ 20:09 |
De donder van tien seconden geleden was boven mijn huis ![]() Voor zover het wat voorstelde, had gezien de flits meer verwacht ![]() | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 20:09 |
Zo lang ie maar langs casa Fles en er niet over ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 20:14 |
Nou qua apocalypse is het tot op heden allemaal nogal teleurstellend ![]() | |
greavy | maandag 30 mei 2016 @ 20:20 |
¤10 voor 500MB bij KPN | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2016 @ 20:26 |
Buschauffeur in Presikhaaf heeft schijt aan noodweer! http://www.vkmag.com/maga(...)_schijt_aan_noodweer Ik weet het, bussen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
boriq | maandag 30 mei 2016 @ 20:44 |
Eind augustus met de Amtrak Cascades langs de kust van Vancouver naar Seattle ![]() | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 21:35 |
Wat. Een. Idioot. ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 21:55 |
Hart voor de klant, +1 | |
jappas | maandag 30 mei 2016 @ 22:33 |
Ah, Prins_Pils. Dat waren die 10 seconden bliksem vertraging vanaf Colmschate dus :p. FF schaamteloze quote:
| |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 22:35 |
Die vrouw ook echt ![]() | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 22:36 |
Die Rover enquête brengt nogal wat teweeg als ik het zo her en der lees, allemaal verbouwereerde gemeentes, architecten maar ook blije restauratie-eigenaren en NS | |
Duvel | maandag 30 mei 2016 @ 22:37 |
"die Rover-enquête" Heb ik iets gemist? | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 22:40 |
Over stations waar je wel graag verblijft en waar niet, elke grote krant heeft er wel iets over geschreven afgelopen 4 dagen | |
Duvel | maandag 30 mei 2016 @ 22:50 |
Oh. OK. Hier twee plaatjes over iets anders. ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 30 mei 2016 @ 23:08 |
Treinreizigers: 'Station Breda is een onoverzichtelijke betonnen bak' Architect noemt kritiek op station Breda 'dom' Ik kan de reizigers eigenlijk geen ongelijk geven. De afwerking van het station is dan wel in orde (bakstenen, natuursteen), maar de indeling slaat nergens op. Dat die architect de kritiek vervolgens 'dom' noemt, omdat de verbouwing volgens hem nog niet klaar is, slaat natuurlijk nergens op. "Maar James, waarom ben je er dan toch gaan wonen?" Nou, omdat het gebouw waar ik woon wel tof is, de locatie prima is en ik weinig te klagen heb over het uitzicht ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 30 mei 2016 @ 23:17 |
Ja dat ding wordt op middellange termijn doorgetrokken naar Saint Denis en op Lange termijn naar Orly | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 23:29 |
Check: ![]() Gratis tip voor wie er nog heen wil maar geen zin heeft in traplopen: binnen in het gebouw zijn gewoon liften ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 30 mei 2016 @ 23:33 |
Er is hier kritiek op de verlening van Tram 6, niet zozeer op de verlenging zelf, maar wel t feit dat t in een tunnel moest en de kosten enorm opliepen Reden die ervoor gegeven werd is dat een Translohr niet gelijkvloers kan kruisen met een spoorweg dus een Kunstwerk (Viaduct/tunnel) was noodzakelijk Mijn vraag is eigenlijk, is dat ook echt zo? Kan een Translohr niet gelijkvloers kruisen met een spoorbaan (danwel klassieke trambaan?) | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 23:38 |
![]() Een normale spoor-spoor-kruising hoeft maar een smalle opening te hebben voor de flens. ![]() Een Translohr heeft aan beide zeiden een schuingeplaatst wiel. Daardoor heb je aan beide kanten een flinke opening nodig. En daarop zal een trein op het normale spoor waarschijnlijk ontsporen. | |
b2py | maandag 30 mei 2016 @ 23:39 |
Wat is translohr? | |
dennistd | maandag 30 mei 2016 @ 23:41 |
http://lmgtfy.com/?q=Translohr | |
derLudolf | maandag 30 mei 2016 @ 23:49 |
Aldus wiki is die opening zo smal dat je er niet met een fietsband in kunt raken... | |
Darkwing_Duck | maandag 30 mei 2016 @ 23:53 |
Wat niet gelijk staan aan het feit dat je met een fiets er wel mee op je bek kan gaan.. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 23:53 |
Ben jij dom of zo? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 mei 2016 @ 23:59 |
Ga weg, hard, diep en lang. Eindelijk doet iemand eens iets goed en dan ga jij zo doen ![]()
![]() | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 00:06 |
http://www.deutschebahn.c(...)nline_simulator.html DB Zug Simulator, ook als app en je kunt DB-kortingskaarten winnen, geen idee of het iets is, ziet er wel aardig uit (voor de leek). | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 00:07 |
Ik heb best veel over voor de reiziger, maar er zijn grenzen... De andere kant is ook leuk trouwens: Full size (111 MB) | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 00:14 |
ook leuk -> PTA / [centraal] Tram Topic deel 3 | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 00:25 |
Ook leuk, er is er jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is hij -> Dr_Flash Van harte Fles! en nog veel treinritjesplannen en bordjesplezier gewenst! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 01:35 |
Feli Fles ![]() Speciaal voor jou wat badslippers van de afgelopen tijd online gezet: Na het bezoek aan 'De Trap' in Rotterdam reisde ik even naar Dordrecht, om vanaf daar de Benelux (met NMBS-rijtuigen) naar Amsterdam Centraal te pakken. Deze had een flinke vertraging (naar later bleek door een loc die maar op halve kracht reed), dus werd de tijd maar gedood met wat foto's maken. In een flinke regenbui komt loc 189 073 van DB Cargo door station Dordrecht met aan de haak een (tank)containertrein. Opvallend was dat de trein over spoor 2 kwam, hoewel er gewoon richting Lage Zwaluwe gereden werd. Er werd ook al linkerspoor (spoor KT) over de brug gereden. Tijdens de spoorvernieuwing op Almelo-Mariënberg komen verschillende 'bakkies' in actie. Een aantal van deze voormalige rangeerlocs uit de serie 600 zijn tegenwoordig in bezit van RailPro, en ook in deze blauw-grijze kleurstelling gestoken. De wagens (van het type Fccpps) zijn kort geleden gereviseerd en ook in strakblauwe lak gestoken. Hier staat de trein een stukje ten zuiden van Daarlerveen te wachten om verder naar Almelo te rijden. Door het ontbreken van ongeveer 10 centimeter spoor was dit niet mogelijk op het moment van de opname. Daarnaast was verderop een ombouwtrein aan het werk. | |
Bitlord | dinsdag 31 mei 2016 @ 01:44 |
Wat een geweldige dag dit! | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2016 @ 02:08 |
Gefeliciteerd Fles! | |
Duvel | dinsdag 31 mei 2016 @ 06:52 |
Ja dag, die trap is niet eens een probleem voor een driejarige. Ff doorzetten. | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 07:39 |
Ja maar die zitten doorgaans ook barstensvol energie ![]() | |
_serial_ | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:22 |
Feest der herkenning : Amsterdam Sloterdijk: de enige plek waar je nog niet dood gevonden wil worden | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:23 |
Ik gok dat vooral de onderkant schoon moet worden gemaakt... | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:26 |
Gefeliciteerd Flessie! ![]() | |
greavy | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:33 |
Staking in België ook vandaag. Wallonië rijdt nauwelijks iets, Vlaanderen circa 40%. Ook vandaag staken er een grote groep Vlamingen, maar niet iedereen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:36 |
De trein van Deventer naar Zwolle gisteren, DDZ, deur ging niet open maar moest geholpen worden. Zowel in Deventer als in Olst. Ik meld dat op Twitter bij NS en vermeld het stamnummer (7625) en deurnummer (3). Maar er moest begin en eindstation bij anders kunnen ze geen melding maken. Ligt het aan mij of is dit nogal foutgevoelig? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:37 |
Oh ja, van harte Herr Doktor Blitz! | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:38 |
Hoezo, roest van de rails ofzo? | |
boriq | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:45 |
Aanrijding met een persoon tussen Zwolle en Emmen gisterochtend. | |
greavy | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:49 |
Benelux is opgeheven, Thalys wordt per trein bekeken of deze kan rijden. Thalys is in zijn geheel tussen Duitsland en Parijs opgeheven, enkel de Nederlandse tak hoopt men nog te kunnen rijden. Ticketverkoop voor vandaag en morgen is stopgezet. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:52 |
Dat. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:00 |
Op YouTube staat een klokhuisreportage of Willem Wever oid van sloterdijk toen het net opgeleverd was. Voordat de metro er was. Ik vind de buitenkant wel ok maar het oorspronkelijke concept is stiekem best goed. | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:03 |
Aha. Loopt zo'n trein eigenlijk nog schade op als iemand hem kopt met 140? ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:05 |
Fles! Van harte! | |
Salatrel | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:08 |
Volgens mij zag ik net 2 rijtuigen uit de koninklijke trein met wat normaal icr en traxx rijden ter hoogte van holendrecht richting bijlmer | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:22 |
Dank jullie wel allemaal ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Maegrim | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:22 |
En dan niet eens een foto? ![]()
| |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:26 |
Wat een prachtplaat Maegrim ![]()
| |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:37 |
Het jammere is dat ze in het initiele ontwerp weinig rekening hebben gehouden met het busstation, dat is maar ergens neergegooid. Verder waren de loopafstanden kort en overzichtelijk totdat die Hemboog erbij kwam. | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:40 |
In deze blogpost meer info over wat de ÖBB van plan is met nachttreinen, voorlopig geen trein van en naar Amsterdam. http://www.zugreiseblog.de/oebb-nachtzuege-deutschland/ | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 09:59 |
Soms wel, soms niet, ligt er aan hoe en waar ze geraakt worden. Frontseinen en ruiten gaan er meestal als eerste aan, net als (plastic) plaatwerk. Voor schade aan de metalen delen heb je meestal wel een aanrijding met een voertuig nodig. | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:07 |
Gefeliciteerd, Fles! | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:08 |
Ja dat plastic bedoelde ik ook ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:24 |
![]() Omstanders helpen in Berlijn een tram 30 meter terugduwen zodat de brandweer een omgevallen boom kan verwijderen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2016 10:24:11 ] | |
Maegrim | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:24 |
Gefeliciteerd lullo ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:33 |
Boem is ho, bij Weert dit maal. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:37 |
![]() | |
_JdM_ | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:38 |
Zo'n overwegboom... Die weert een auto van een overweg toch?
| |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:39 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:39 |
Gefeliciteerd Fles | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:43 |
Mooie demonstratie trouwens van de remweg van een IC op snelheid. Zoek de aanrijdingstrein:![]() | |
_JdM_ | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:44 |
![]() Heb nog wel even gecheckt (of eigenlijk; laten checken) of de persoon niet overleden was. Dat was niet zo ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 10:45 |
Correct. | |
Kentekenplaat | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:10 |
Los daarvan vraag ik me af wat de gevolgen zijn voor de bus zelf. Zeiknatte electronica onder de vloer e.d. | |
JDude | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:16 |
Kan ik ergens terugvinden wanneer de ICdefect wel/niet toeslagvrij is? | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:23 |
Dat ik geen zin had om in de rij te gaan staan speelde eigenlijk de grootste rol ![]() ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:24 |
Afgelopen twee weekenden is ie toeslagvrij geweest ivm werkzaamheden rond Utrecht. Pas sinds dat er 4x er uur tussen Amsterdam en Rotterdam gereden wordt, wordt het weer eerder gedaan. Daarvoor moet je behoorlijk terug.. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:39 |
En wat als hij was gestrand midden in dat water, met reizigers en al? Niet heul verantwoord. | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:43 |
Oeps, probleempje met de Hotbox melders in de Groene Harttunnel: inmiddels hebben al drie treinen ten onrechte een hotbox melding gehad. Voor de mensen die geen idee hebben waar ik het over heb: Overal in Nederland (maar vooral langs routes met veel goederentreinen) liggen kastjes die de temperatuur meten van de wielen van de trein die langs komt rijden. Is er een afwijking in deze temperatuur omdat bijvoorbeeld een rem vast blijft zitten, dan wordt er automatisch een melding verzonden naar de treindienstleiding, afhankelijk van het temperatuurverschil een 'warm' of 'heet'-melding. Bij een warmmelding mag er met beperkte snelheid worden doorgereden tot het eerste punt waar de trein aan de kant kan, bij een heetmelding moet de trein onmiddellijk stoppen en de aangegeven wielen/assen controleren. De melding is vrij nauwkeurig, dus met een lange goederentrein weer je op de +3/-3 assen nauwkeurig welke as het betreft, dus je hoeft niet de hele trein langs te zoeken. | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:44 |
Voor aspotten toch? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:45 |
Ja maar ookk voor remmen. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:45 |
Kun je wel weer met de lift naar beneden of moet je dat ook zelf doen? | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:47 |
Correct, maar dan moet ik weer gaan uitleggen wat dat zijn ![]() Wielen en assen snapt iedereen wel ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 31-05-2016 11:54:40 ] | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:50 |
Hier de productspecificatie van Voestalpine: https://www.voestalpine.com/bwg/en/products/hytronics/gefahr/hoa | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:52 |
Hmm, de hippe en uitgebreide variant dus ![]() Weer wat geleerd ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:59 |
"Axle bearing" klinkt ook zoveel beter dan "aspot". | |
James1988 | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:20 |
Ja, toen heette het nog Fyra. | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:25 |
Je kunt ook met de lift omlaag natuurlijk, maar aangezien er boven geen rij voor de trap was heb ik die gewoon genomen ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:50 |
![]() Hup Spanje ![]() Als ze het EK ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:52 |
Schrijf die maand maar vast op je buik ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:54 |
Duitsland wint. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:55 |
Inderdaad. Volgens de bookmakers kun je beter inzetten op Frankrijk of Duitsland, volgens de FIFA-ranglijst op België. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:57 |
Ik ben voor België ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:58 |
Volgens 'kenners' in mijn omgeving moest ik voor Spanje gaan. Maakt ook eigenlijk niet uit, aangezien ik incl. de aanschaf van de Bahncard hierdoor ¤0,25 goedkoper uit was met mijn Parijs-Frankfurt-reis ![]() En in augustus heb ik toch weinig vrije dagen, altijd een drukke periode op het werk. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 12:59 |
Ik ben normaal altijd voor Duitsland, maar dit jaar twijfel ik, want België. | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:00 |
Hoezo, de syntusvakantiedienst beginnen volgende week al toch? ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:01 |
Iedereen vrij, behalve Dennis. ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:02 |
"Lekker druk, in mijn eentje" | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:03 |
http://nos.nl/artikel/210(...)rgelopen-straat.html Zie nou dat filmpje pas. Dat was best diep ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:06 |
Ik dacht 27 juni pas. Maar in augustus is veel van het vaste personeel met vakantie dus moet ik met mijn collega-uitzendkrachten de boel rijdende houden ![]() | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:07 |
Wauw, dit jaar echt pas aan het einde van het collegejaar ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:08 |
Dus ik had toch wel een beetje gelijk? ![]() | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:20 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:25 |
Jawel hoor, beetje ![]() | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:29 |
Ik ben voor Duitsland ![]() Misschien dat ik voor de gein es zo'n kroeg over de grens induik tijdens het EK ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:34 |
Wel pas bij de grens je Mannschaftshirt aandoen he? In de film Rent-a-friend zit een geweldige scene met Peer Mascini die stiekem Duitslandsupporter is maar daar niet voor uit durft te komen. | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:38 |
Daar durf ik in NL ook wel mee over straat hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:39 |
Ik heb alleen maar een Oranjeshirt ![]() | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:39 |
69! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:43 |
Ik heb alleen dit shirt... ![]() Vroeger had ik nog een oranje shirt met "Claus for president". | |
dennistd | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:44 |
De schuilkelder van Utrecht Centraal (in de noordtunnel) wordt ontmanteld: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uitenlandsportenshow | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:55 |
Ik heb een oranje shirt van Normaal met 'høk Holland høk' | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:16 |
ssst, ik wil daar nog graag naar toe | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:17 |
Ik heb geen oranje shirt. En nu? ![]() | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:17 |
Ik heb een officieel All Blacks rugby-shirt en van het schots referendum en nou? | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:21 |
Dan ga maar in blote kont voetbal kijken ![]() | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:26 |
Pfieuw, gelukkig kijk ik geen voetbal ![]() Na weken alleen maar avonddiensten gedraaid te hebben moet ik vanaf morgen weer vroege diensten draaien. Gelukkig een relatief rustige overgang (gisteren tot een uur of 10 's avonds gewerkt, morgen om 7 uur 's ochtends weer beginnen). Overmorgen half 6 beginnen en half 12 klaar. Ook lekker dienstje: even een slagje Venlo maken ![]() Makkelijker en leuker kan je geen geld verdienen, toch? ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door MTL op 31-05-2016 14:51:26 (Geneuzel wat ingekort...) ] | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:31 |
Woon je ver van de Meer af of valt het mee? (Je standplaats is de Meer toch?) | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:32 |
De Watergraafsmeer is voor NSR geen standplaats. Ik heb overigens standplaats Rotterdam, dus eindje uit de richting ![]() | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:36 |
Maar woon je daar wel in de buurt van? Anders moet je die loc maar mee naar huis nemen ![]() | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:37 |
22 augustus is de opening van Vaartsche Rijn: https://www.prorail.nl/ni(...)n-eind-augustus-open | |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 14:39 |
Ja, dat is ook weer zo vervelend hè. Die parkeerprijzen blijven maar stijgen voor die dingen ![]() Uiteraard woon ik daar gelukkig in de buurt ![]() | |
ReisT | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:06 |
Met slechts 20 maanden vertraging... | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:17 |
Willy Brandt zou er voor opstaan uit zijn graf en tekenen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:38 |
Zonde. Was altijd wel een leuk iets om even te zien ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:44 |
Laten we het maar niet over de Noord-Zuidlijn of vliegveld Berlin Brandenburg hebben ![]() | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:51 |
In Emmen is ook zo'n atoombunker, die behoorlijk goed intact is gebleven. Volslagen idioot natuurlijk, maar wel gaaf ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:53 |
Cool, waar ergens? | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:54 |
http://www.emmen.nu/nieuw(...)er-aangetroffen.html | |
Prins_Pils | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:57 |
Bron
| |
MTL | dinsdag 31 mei 2016 @ 15:58 |
Mogen ze op meer plaatsen doen ![]() | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 16:05 |
Nog een paar plekken http://www.cu2030.nl//page/rennen-kom-de-koude-oorlog-opsnuiven | |
Salatrel | dinsdag 31 mei 2016 @ 16:34 |
v.w.b. overvecht kunnen ze beginnen met de brandspuit erop te zetten want daar heeft er 1 een trein gekopt (ik kwam net passagierend vanuit amersfoort vanaf de andere kant) dus passagieren werd terugrijden want dan scheelde mijn collega 8 bakken teruglopen en bovendien tijd. extra stopje voor mensen die eruit wilden te Bilthoven (er schijnt daar een streekbus oid naar utrecht te rijden) en daarna doorknallen naar amersfoort waar, toen ik op spoor 7 aan kwam lopen net de ICBerlijn binnen kwam rollen dus via amsterdam en de ICd (kwam ruim een minuut te vroeg aan ![]() tot zover mijn dagboek | |
Salatrel | dinsdag 31 mei 2016 @ 16:35 |
en dan ter hoogte van de groene hart tunnel gebeld worden of ik nog in amersfoort was ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 16:41 |
Het terrein van de oude brandweerkazerne, op de hoek van de Van Schaikweg en de Hondsrug weg. De bunker ligt aan de Klepel. | |
_JdM_ | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:12 |
http://www.treinreiziger.(...)e_compenseren-147618 Stoptrein Roosendaal-Antwerpen elk half uur in 2017! ![]() | |
Salatrel | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:23 |
Schuimen de bekken in den haag al dat de stop van de brusselaar daar komt te vervallen? | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:24 |
Hele wastobbes vol | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:24 |
Bij de gemeente wel | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:26 |
Lekker laten schuimen ![]() | |
James1988 | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:28 |
Ja, en dat is te begrijpen. De vorige stas heeft een belofte gemaakt (de Benelux stopt er elk uur) en de volgende stas breekt vrolijk met die belofte. Daarmee laat de landelijke overheid zich vooral zien als een onbetrouwbare partner. Het zou me niet verbazen als ze nu Arriva weer eens gaan bellen... | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:28 |
Lijkt me wel voor de hand liggend dat ze ook bedenken dat deze stas wel beter werk verzet dan haar voorganger. Den Haag is en blijft een plek die voor snel internationaal vervoer niet handig in het netwerk ligt. | |
_JdM_ | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:30 |
En daarna werd duidelijk dat die trein er reed voor de afspraken, niet om reizigers te vervoeren... | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2016 @ 17:35 |
Snaarstrakke overstap in Rotterdam inplannen en er kraait geen haan meer naar. Mits de Benelux een betrouwbare dienst wordt. Nu de stop in Breda er nog uit en een apart treintje tussen Antwerpen en Breda (en mogelijk verder) laten pendelen | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:23 |
Had Fles al gemeld dat om 19:55 op Nederland 2 Rail Away wordt uitgezonden? Rail Away gaat naar het relatief onbekende Isle of Man, gelegen in de Ierse Zee. Het Eiland wordt in het westen geflankeerd door Ierland en in het oosten door Groot-Brittannië. | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:24 |
Geniet er van met koffie& gebak, met bier&worst | |
Peter | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:24 |
Zonder fatsoenlijk aanbod creëer je ook geen vraag.. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:24 |
Nog niet ![]() En meteen daarna James Bond ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:26 |
precies en daarom schrappen ze de stop in Den Haag omdat de huidige Benelux slomer is dan een schildpad | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:29 |
Ja, alleen dat gaat natuurlijk nevernooit meer gebeuren. | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:31 |
Niet in de huidige setting en ook niet in de plannen tot 2024. Die locs zijn helemaal niet bedoeld voor zoveel omschakelingen van spanning tijdens één rit in zo'n korte tijd. | |
James1988 | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:56 |
Arriva wil intercity Nijmegen-Maastricht en heropening lijn naar Kleve![]() | |
Salatrel | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:15 |
Maar ze mogen toch helemaal geen ic rijden op Roermond - Maastricht? Dat valt toch buiten hun concessie? | |
Yreal | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:19 |
Ik mag hopen dat Dord en mechelen er dan ook af gaan? | |
James1988 | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:20 |
Valt helemaal binnen het concessiegebied ![]() | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:31 |
Zal Arriva dan ook IC waardig materiaal aanschaffen? | |
Salatrel | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:32 |
alleen blijven de intercitytreinen op deze trajecten bij NS. Bovendien stelt de lijnbeschrijving voor roermond - randwyck alle stations als verplicht ![]() ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:59 |
Goed idee, ik zie die 100 miljoen alleen nergens vandaan komen | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:00 |
Alles in het behang van de reiziger natuurlijk |