ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja natuurlijk. Iedereen heeft ook echt een keus of een alternatief he
Buh! Voor het geplande deel van de werkzaamheden heeft de NS goed werk gemaakt van het informeren van reizigers. Extra borden op stations, nieuwsberichten, kaartjes die ze uitdeelden in de trein. Maar dit is dan weer blijk van slechte planning.
Omroep hier te Venetië Santa Lucia meldt dat er nonstop videosurveillance is. Onbeheerde bagage wordt door de spoorwegpolitie geïnspecteerd met ¤80 bijkomende kosten voor de eigenaar.
Meer van, dat ze eigenlijk de orderportefeuille niet goed gevuld hebben blijkbaar. Technisch is het spul gewoon goed, productieproblemen zeg ik niets over.
Jij hebt in je dagelijks leven niet te maken met leveranciers en dergelijke gok ik zo
Bij Nijverdal hangen er nu eindelijk bovenleidingmastachtige dingen in de tunnel. Alleen de palen, nog niets aan bevestiging zo te zien.
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.
Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende: Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.
NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt?
Dat zijn de oude Icd stammen waarvan de eerste momenteel uit de revisie is. Ik begreep dat geprobeerd wordt om dat proces te versnellen om het gat van het wegvallen van de I6/I10 rijtuigen op te vangen. Die icd stammen zullen tijdelijk rijden tot de benelux stammen hun revisie hebben gehad. Pro tip: in deze stammen rijdt een eerste klas rijtuig gedeclasseerd mee. Doe er uw voordeel mee
Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende: Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.
NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt?
Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel
Hoe weet je eigenlijk wanneer er gefloten wordt? Want omdat dat onduidelijk is ga je natuurlijk krijgen dat het wordt geïnterpreteerd als het laatste moment van instappen (wat eigenlijk gewoon ingebouwd zit in de procestijden die het vertrekproces heet).
door je koptelefoon af te doen. dan hoor je het ook meteen als men omroept dat de trein niet verder gaat.
maar even serieus: zelfs als je zo laat komt dat het fluitsignaal al is geweest geeft elke deur tegenwoordig een geluidssignaal als de conducteur gesleuteld heeft voordat die dichtgaat.
Gaan ze de conducteurs vanaf nu dan ook aanleren om het fluitsignaal niet meer te misbruiken om reizigers aan te geven dat ze moeten opschieten met uit- en instappen?
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg
Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende: Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende: Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Dan is het op zijn minst "No more boarding on platform one please."
Maar dat is toch zinloos en geeft een boel geluidssignalen op de perrons, zelfs als je die omroep per spoor apart doet. Conducteur fluit zelf en volgens mij hebben alle treinen bij iedere deur een acoustisch signaal om reizigers te waarschuwen, daar voegt een omroep niets aan toe.
Zolang ze geen perronspecifieke omroepen hebben hoop ik dat ze dat nooit gaan invoeren. Dat soort zaken wordt toch ook getriggerd door een perronopzichter, ik heb ze gezien in Berlijn Hbuf in ieder geval..
In München doet men zoiets wel, omroepen van niet meer instappen gevolgd door een waarschuwingstoon.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op maandag 30 mei 2016 12:35 schreef MTL het volgende: Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg
Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel
Nogal wiedes dat NS op hun eigen site schrijft dat ze zelf besloten hebben om de rijtuigen aan de kant te zetten, als ze schrijven dat IL&T een rijverbod heeft afgegeven schieten ze hun eerdere stelling - met de rijtuigen is niks mis, ons personeel bedient ze verkeerd - overhoop.
Dat heeft alles te maken met het spinnen van het bericht. Elke woordvoerder of persvoorlieger doet dat.
Op maandag 30 mei 2016 13:05 schreef Mr_Klaasje het volgende: Sjonge. Het lijkt wel alsof ik Rikus iets zie typen. Heb je een direct lijntje met hem?
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?
Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.
Pas als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld omdat 6 maatschappijen soortgelijke toestellen aan de grond houden wordt de toon van de berichten anders. Dat is hoe persvoorlichting werkt: zorgen dat je er zelf zo goed mogelijk uit komt.
Een stukje van de waarheid is ook nog altijd de waarheid.
(En ja, ik drink wel eens koffie met Rikus. Dat is alweer een tijdje terug, trouwens.)
Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.
Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Hoe het ook zij, persvoorlichting is een vak apart en het gaat erom om berichten (zeker negatieve berichten) zo te spinnen dat je niet liegt, maar dat je er zelf wel een stuk beter uit komt.
En ach, misschien heeft NS de inzet ook wel op eigen initiatief stilgelegd... een paar uur voordat de brief/mail met het definitieve inzetverbod is verstuurd door ILT
Hoeft ook niet. Wie wil, doet er zijn voordeel mee.
Overigens nemen we het hiermee ook op voor het NS-personeel, dat vorige week nog onterecht de schuld van e.e.a. kreeg. Daardoor zou je je gesteund kunnen voelen.
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende: Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Een deur die opengaat of kan gaan terwijl de trein 140 rijdt is wel een risico hoor...
Of iemand die tegen de deur leunt omdat die 'toch op slot zit'...
Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende: Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.
Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt. De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
Op maandag 30 mei 2016 13:48 schreef greavy het volgende: Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt. De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.
Zo. Nu koffie.
Dan is het inderdaad een ander verhaal. Maar alleen het er af gaan van de vergrendeling zou ik niet zo'n probleem vinden. Zelf een deur openen in een rijdende trein is gewoon stom.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mwoah toch loopt het snel op, ik had er vorig jaar in vier dagen mijn resterende tegoed à ¤50 doorheen En toen heb ik dus niet eens filmpjes lopen afspelen...
jup. En gratis. In de FrecciaRossa is er ook WiFi, maar moet je eerst registreren. Dit moet met een CreditCard, en alle keren dat ik het geprobeerd heb, werkte dit niet. Bij Italo moet je je ticketnummer invullen en mailadres.
Teveel gekut. Dat zou ik niet eens proberen. Effectief is er dus geen wifi in dat ding.
dit komt door een Italiaanse wet. Publiekelijke Hotspots mogen niet anoniem gebruikt worden, je moet je dus registreren. Trenitalia vindt dat het via een Creditcard moet. Betaling van ¤0,01.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.
Zo. Nu koffie.
Er zitten wat rare dingen in het verhaal. Misschien dat jij me kan helpen?
- De rijtuigen doen al jaren (de rijtuigen zijn van hetzelfde bouwjaar als ICR) dienst in Belgie. Tot deze in de Benelux dienst deden, reden ze in de IC Luxemburg-Oostende. Waarom ging het toen niet mis? Een objectieve blik mist al helemaal door de rijtuigen meteen als "afdankertjes" af te schilderen. Wat er ook zou gebeuren met die rijtuigen, het zint en deugt niet. Oftewel: ze zouden het nooit goed doen.
- Als de eigenaar(!) de rijtuigen technisch inspecteert en er zijn geen (!) technische gebreken (aldus persbericht NS), hoe kan het dan toch zijn dat ze deze wel vertonen? Logisch zou zijn, dat een deur niet in de vergrendeling kwam doordat NL'se HC's toch anders werken dan de Belgische. Waarom is dat niet geïnstrueerd richting het personeel?
- Daarnaast is het natuurlijk zwak door richting NS te wijzen "Jullie hebben het materieeltekort zelf veroorzaakt" als club die de oude treinen allang van het spoor had willen hebben. Dan stel je je toch echt buitenspel in dat argument. En in plaats van de echte oorzaak (technische problemen bij materieel dat daarvoor niet/weinig problemen in het eigen land had) te willen oplossen, daarop te wijzen en de moeite echt voor de reiziger te doen, ga je niet rechtstreeks het probleem bij de vervoerder maar bij de Inspectie een rijverbod van het materieel. Dat is toch vreemd, als je in de alinea ervoor erop gewezen hebt dat de vervoerder het materieeltekort zelf heeft veroorzaakt. (Waar opzichzelf diverse oorzaken voor zijn, die je heus wel zelf weet. Maar alleen NS daarop pakken is makkelijk natuurlijk.)
Wat ik me nu afvraag is of die I6/I10 rijtuigen in België gewoon worden ingezet. Zijn er daar dan geen problemen mee? Of hebben we hier gewoon te maken met één deur die toevallig stuk is?
Op maandag 30 mei 2016 14:39 schreef hm. het volgende: Wat ik me nu afvraag is of die I6/I10 rijtuigen in België gewoon worden ingezet. Zijn er daar dan geen problemen mee? Of hebben we hier gewoon te maken met één deur die toevallig stuk is?
Als ik het goed begrijp worden Belgische rijtuigen anders afgesloten bij vertrek dan Nederlandse conducteurs gewend zijn. Een correcte werkinstructie hierover ontbrak en hierdoor schijnen er problemen te zijn met niet correct sluitende deuren of openvliegende deuren al rijdend.
Alle train managers hebben gewoon correcte instructie gehad op de Watergraafsmeer. Daarvoor waren al maanden voor de daadwerkelijke inzet rijtuigen op de Watergraafsmeer aanwezig, dus de instructies waren niet alleen op papier.
Oh en wat ik me nu nog afvraag. De Belgische rijtuigen reden ongeveer 1/3 deel van de Beneluxtreinen. Laat dat ook de verhouding BE/Benelux-verbinding zijn. Die rijtuigen kunnen dus gewoon Roosendaal-Brussel pendelen in het land waar de rijtuigen blijkbaar wel veilig zijn, en de ICR-stammen Roosendaal-Amsterdam...
Op maandag 30 mei 2016 14:43 schreef MTL het volgende: Alle train managers hebben gewoon correcte instructie gehad op de Watergraafsmeer. Daarvoor waren al maanden voor de daadwerkelijke inzet rijtuigen op de Watergraafsmeer aanwezig, dus de instructies waren niet alleen op papier.
Wat gaat er wel mis dan? Ik begreep iets over twee verschillende mogelijkheden om deuren te sluiten?
Op maandag 30 mei 2016 14:45 schreef _JdM_ het volgende: Oh en wat ik me nu nog afvraag. De Belgische rijtuigen reden ongeveer 1/3 deel van de Beneluxtreinen. Laat dat ook de verhouding BE/Benelux-verbinding zijn. Die rijtuigen kunnen dus gewoon Roosendaal-Brussel pendelen in het land waar de rijtuigen blijkbaar wel veilig zijn, en de ICR-stammen Roosendaal-Amsterdam...
Nope. Een rijverbod geldt tot de grens, niet tot het laatste station vóór de grens.
Als ik het goed begrijp worden Belgische rijtuigen anders afgesloten bij vertrek dan Nederlandse conducteurs gewend zijn. Een correcte werkinstructie hierover ontbrak en hierdoor schijnen er problemen te zijn met niet correct sluitende deuren of openvliegende deuren al rijdend.
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen de deur waar de HC sleutelt en de overige deuren. In België heb ik treinen namelijk wel weg zien rijden met de deur van de conducteur nog open. Maar goede instructie van de vertrekprocedure zou dat soort problemen toch moeten ondervangen?
Welles-nietes met NS over die Belgische rijtuigen gaat door. Daarom op voorbeterov nu ook een overzicht van ernstige veiligheidsmeldingen door personeel, die echter niet leidden tot terzijdestelling, in tegenstelling tot bevindingen ILT, dus. Lees en huiver.
Op maandag 30 mei 2016 15:45 schreef DriekOplopers het volgende: Welles-nietes met NS over die Belgische rijtuigen gaat door. Daarom op voorbeterov nu ook een overzicht van ernstige veiligheidsmeldingen door personeel, die echter niet leidden tot terzijdestelling, in tegenstelling tot bevindingen ILT, dus. Lees en huiver.
Ik huiver
quote:
De NS is gevraag dom een reactie op het bovenstaande. In zijn reactie kwam de NS niet verder dan “Je bent blijkbaar op zoek naar iets. Zoals jou bekend, sluiten "een besluit door NS zelf" en "in overleg" elkaar niet uit. Er is goed overleg. Wij hebben zelf deze call gemaakt. En wij doen nu samen met ILT en NMBS verder onderzoek.”
Ander onderwerp, en het is waarschijnlijk vergezocht...
Weet iemand hier toevallig wat er zoal over de Arlbergpas rijdt aan reizigers- en goederenvervoer? Ik ben vooral op zoek naar info over het stuk tussen Bludenz en St. Anton am Arlberg. Ik kan één en ander afleiden van Bahn.de, maar cargo staat daar natuurlijk niet op.
Weet iemand hier toevallig wat er zoal over de Arlbergpas rijdt aan reizigers- en goederenvervoer? Ik ben vooral op zoek naar info over het stuk tussen Bludenz en St. Anton am Arlberg. Ik kan één en ander afleiden van Bahn.de, maar cargo staat daar natuurlijk niet op.
Nou ja, hij is wel vanuit een NedTrain-gebouw gemaakt. Ik kan me voorstellen dat de baas dan toch niet helemaal blij is. Maar aan de andere kant had iemand hem ook vanaf een ladder bij het viaduct kunnen maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er zijn nog steeds mensen die niet weten wat portretrecht en openbare ruimte betekenen. Of hoe het internet werkt. Zo jammer gewoon. Dit gejank is ongeveer net zo onzinnig als gaan protesteren tegen het ondergaan van de zon elke avond.
Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef dennistd het volgende: Nou ja, hij is wel vanuit een NedTrain-gebouw gemaakt. Ik kan me voorstellen dat de baas dan toch niet helemaal blij is. Maar aan de andere kant had iemand hem ook vanaf een ladder bij het viaduct kunnen maken.
Maar om even samen te vatten: een trein die er van buiten precies uitziet als honderd anderen rijdt overdag buiten en daar mogen geen foto's van gemaakt worden? Ga er dan niet buiten mee rijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Maar om even samen te vatten: een trein die er van buiten precies uitziet als honderd anderen rijdt overdag buiten en daar mogen geen foto's van gemaakt worden? Ga er dan niet buiten mee rijden.
Maar hij ziet er heeeeeel anders uit!
99,5% van het reizend publiek zou niet eens opmerken dat die blauwe streep anders loopt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Maar om even samen te vatten: een trein die er van buiten precies uitziet als honderd anderen rijdt overdag buiten en daar mogen geen foto's van gemaakt worden? Ga er dan niet buiten mee rijden.
Ik rij net langs de Kijfhoek, er stond een BR189 met een bestickering ter ere van Vincent van Gogh. Hij is denk ik van ERS Railways, maar dat weet ik niet zeker.
Beneluxtrein 9260 (17:52 uit Amsterdam) rijdt niet. Al vanaf Amsterdam niet, en de hele route niet. Dat was om 16:45 al op OVtijden.com terug te vinden. Toch staat het scherm hier in Dordrecht vrolijk diezelfde Benelux naar Brussel aan te kondigen.
Op maandag 30 mei 2016 19:20 schreef Dr_Flash het volgende: Wat je veel beter kunt doen is een verzinsel lekken alsof gerucht. Die gaan 100/100 happen en om het hardst roepen hoe het WEL gaat worden
Zoals dat de deuren uiteindelijk wit zullen worden a la Arriva, voor de blinden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 30 mei 2016 19:03 schreef James1988 het volgende: Beneluxtrein 9260 (17:52 uit Amsterdam) rijdt niet. Al vanaf Amsterdam niet, en de hele route niet. Dat was om 16:45 al op OVtijden.com terug te vinden. Toch staat het scherm hier in Dordrecht vrolijk diezelfde Benelux naar Brussel aan te kondigen.
Reisinformatie
Een aantal treinen zijn op Rotterdam gekeerd. Kan dus kloppen.
Op maandag 30 mei 2016 19:46 schreef Dr_Flash het volgende: 3 + 2 vechtdal GTW richting Zutphen. Kennelijk op zoek naar een wasbeurt. Wat een dwaasheid
Gewoon wat zeep er overheen spuiten en je kunt rustig een sigaretje roken terwijl moeder natuur het werk doet
Hier is het ondertussen wachten op de volgende lading en ben ik blij dat ik boven aan de bult (voor zover je dat zo kunt noemen in Enscehde) woon en niet onderaan het einde
Gewoon wat zeep er overheen spuiten en je kunt rustig een sigaretje roken terwijl moeder natuur het werk doet
Hier is het ondertussen wachten op de volgende lading en ben ik blij dat ik boven aan de bult (voor zover je dat zo kunt noemen in Enscehde) woon en niet onderaan het einde
Jazekers meen ik dat, hele buurt staat hier dan vol met auto's. Hoorde de ambu's en politie net wel af- en aanrijden. Organisatie had schijnbaar gezegd "dat er maar één buitje aan kwam" En de tip van de dag voor de Enschedese zwemmers; de Prinsessetunnel (onder het station) staat weer eens blank.
Ik weet het, bussen maar deze vond ik wel de moeite van het delen waard. Hij rijdt ogerigens onder een spoorbrug door dus het is enigszins spoorgerelateerd
Ik weet het, bussen maar deze vond ik wel de moeite van het delen waard. Hij rijdt ogerigens onder een spoorbrug door dus het is enigszins spoorgerelateerd
Wat. Een. Idioot.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die Rover enquête brengt nogal wat teweeg als ik het zo her en der lees, allemaal verbouwereerde gemeentes, architecten maar ook blije restauratie-eigenaren en NS
Op maandag 30 mei 2016 22:40 schreef b2py het volgende: Over stations waar je wel graag verblijft en waar niet, elke grote krant heeft er wel iets over geschreven afgelopen 4 dagen
Ik kan de reizigers eigenlijk geen ongelijk geven. De afwerking van het station is dan wel in orde (bakstenen, natuursteen), maar de indeling slaat nergens op. Dat die architect de kritiek vervolgens 'dom' noemt, omdat de verbouwing volgens hem nog niet klaar is, slaat natuurlijk nergens op.
"Maar James, waarom ben je er dan toch gaan wonen?" Nou, omdat het gebouw waar ik woon wel tof is, de locatie prima is en ik weinig te klagen heb over het uitzicht
Er is hier kritiek op de verlening van Tram 6, niet zozeer op de verlenging zelf, maar wel t feit dat t in een tunnel moest en de kosten enorm opliepen
Reden die ervoor gegeven werd is dat een Translohr niet gelijkvloers kan kruisen met een spoorweg dus een Kunstwerk (Viaduct/tunnel) was noodzakelijk
Mijn vraag is eigenlijk, is dat ook echt zo? Kan een Translohr niet gelijkvloers kruisen met een spoorbaan (danwel klassieke trambaan?)
Een normale spoor-spoor-kruising hoeft maar een smalle opening te hebben voor de flens.
Een Translohr heeft aan beide zeiden een schuingeplaatst wiel. Daardoor heb je aan beide kanten een flinke opening nodig. En daarop zal een trein op het normale spoor waarschijnlijk ontsporen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] Een Translohr heeft aan beide zeiden een schuingeplaatst wiel. Daardoor heb je aan beide kanten een flinke opening nodig. En daarop zal een trein op het normale spoor waarschijnlijk ontsporen.
Aldus wiki is die opening zo smal dat je er niet met een fietsband in kunt raken...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ook leuk, er is er jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is hij -> Dr_Flash
Van harte Fles! en nog veel treinritjesplannen en bordjesplezier gewenst!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Na het bezoek aan 'De Trap' in Rotterdam reisde ik even naar Dordrecht, om vanaf daar de Benelux (met NMBS-rijtuigen) naar Amsterdam Centraal te pakken. Deze had een flinke vertraging (naar later bleek door een loc die maar op halve kracht reed), dus werd de tijd maar gedood met wat foto's maken.
In een flinke regenbui komt loc 189 073 van DB Cargo door station Dordrecht met aan de haak een (tank)containertrein. Opvallend was dat de trein over spoor 2 kwam, hoewel er gewoon richting Lage Zwaluwe gereden werd. Er werd ook al linkerspoor (spoor KT) over de brug gereden.
Tijdens de spoorvernieuwing op Almelo-Mariënberg komen verschillende 'bakkies' in actie. Een aantal van deze voormalige rangeerlocs uit de serie 600 zijn tegenwoordig in bezit van RailPro, en ook in deze blauw-grijze kleurstelling gestoken. De wagens (van het type Fccpps) zijn kort geleden gereviseerd en ook in strakblauwe lak gestoken.
Hier staat de trein een stukje ten zuiden van Daarlerveen te wachten om verder naar Almelo te rijden. Door het ontbreken van ongeveer 10 centimeter spoor was dit niet mogelijk op het moment van de opname. Daarnaast was verderop een ombouwtrein aan het werk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 30 mei 2016 19:46 schreef Dr_Flash het volgende: 3 + 2 vechtdal GTW richting Zutphen. Kennelijk op zoek naar een wasbeurt. Wat een dwaasheid
Ik gok dat vooral de onderkant schoon moet worden gemaakt...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Staking in België ook vandaag. Wallonië rijdt nauwelijks iets, Vlaanderen circa 40%. Ook vandaag staken er een grote groep Vlamingen, maar niet iedereen.
De trein van Deventer naar Zwolle gisteren, DDZ, deur ging niet open maar moest geholpen worden. Zowel in Deventer als in Olst. Ik meld dat op Twitter bij NS en vermeld het stamnummer (7625) en deurnummer (3). Maar er moest begin en eindstation bij anders kunnen ze geen melding maken. Ligt het aan mij of is dit nogal foutgevoelig?
Op dinsdag 31 mei 2016 08:33 schreef greavy het volgende: Staking in België ook vandaag. Wallonië rijdt nauwelijks iets, Vlaanderen circa 40%. Ook vandaag staken er een grote groep Vlamingen, maar niet iedereen.
Benelux is opgeheven, Thalys wordt per trein bekeken of deze kan rijden. Thalys is in zijn geheel tussen Duitsland en Parijs opgeheven, enkel de Nederlandse tak hoopt men nog te kunnen rijden. Ticketverkoop voor vandaag en morgen is stopgezet.
Op YouTube staat een klokhuisreportage of Willem Wever oid van sloterdijk toen het net opgeleverd was. Voordat de metro er was. Ik vind de buitenkant wel ok maar het oorspronkelijke concept is stiekem best goed.
Op dinsdag 31 mei 2016 09:08 schreef Salatrel het volgende: Volgens mij zag ik net 2 rijtuigen uit de koninklijke trein met wat normaal icr en traxx rijden ter hoogte van holendrecht richting bijlmer
En dan niet eens een foto? __!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op YouTube staat een klokhuisreportage of Willem Wever oid van sloterdijk toen het net opgeleverd was. Voordat de metro er was. Ik vind de buitenkant wel ok maar het oorspronkelijke concept is stiekem best goed.
Het jammere is dat ze in het initiele ontwerp weinig rekening hebben gehouden met het busstation, dat is maar ergens neergegooid. Verder waren de loopafstanden kort en overzichtelijk totdat die Hemboog erbij kwam.
Loopt zo'n trein eigenlijk nog schade op als iemand hem kopt met 140?
Soms wel, soms niet, ligt er aan hoe en waar ze geraakt worden. Frontseinen en ruiten gaan er meestal als eerste aan, net als (plastic) plaatwerk. Voor schade aan de metalen delen heb je meestal wel een aanrijding met een voertuig nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Soms wel, soms niet, ligt er aan hoe en waar ze geraakt worden. Frontseinen en ruiten gaan er meestal als eerste aan, net als (plastic) plaatwerk. Voor schade aan de metalen delen heb je meestal wel een aanrijding met een voertuig nodig.
Ja dat plastic bedoelde ik ook Frontseinen, ruiten en kappen ze wel standaard in Zutphen op de op de plank hebben liggen?
Kan ik ergens terugvinden wanneer de ICdefect wel/niet toeslagvrij is?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Afgelopen twee weekenden is ie toeslagvrij geweest ivm werkzaamheden rond Utrecht. Pas sinds dat er 4x er uur tussen Amsterdam en Rotterdam gereden wordt, wordt het weer eerder gedaan. Daarvoor moet je behoorlijk terug..
Oeps, probleempje met de Hotbox melders in de Groene Harttunnel: inmiddels hebben al drie treinen ten onrechte een hotbox melding gehad.
Voor de mensen die geen idee hebben waar ik het over heb: Overal in Nederland (maar vooral langs routes met veel goederentreinen) liggen kastjes die de temperatuur meten van de wielen van de trein die langs komt rijden. Is er een afwijking in deze temperatuur omdat bijvoorbeeld een rem vast blijft zitten, dan wordt er automatisch een melding verzonden naar de treindienstleiding, afhankelijk van het temperatuurverschil een 'warm' of 'heet'-melding. Bij een warmmelding mag er met beperkte snelheid worden doorgereden tot het eerste punt waar de trein aan de kant kan, bij een heetmelding moet de trein onmiddellijk stoppen en de aangegeven wielen/assen controleren. De melding is vrij nauwkeurig, dus met een lange goederentrein weer je op de +3/-3 assen nauwkeurig welke as het betreft, dus je hoeft niet de hele trein langs te zoeken.
Volgens 'kenners' in mijn omgeving moest ik voor Spanje gaan. Maakt ook eigenlijk niet uit, aangezien ik incl. de aanschaf van de Bahncard hierdoor ¤0,25 goedkoper uit was met mijn Parijs-Frankfurt-reis
En in augustus heb ik toch weinig vrije dagen, altijd een drukke periode op het werk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hoezo, de syntusvakantiedienst beginnen volgende week al toch?
Ik dacht 27 juni pas. Maar in augustus is veel van het vaste personeel met vakantie dus moet ik met mijn collega-uitzendkrachten de boel rijdende houden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik dacht 27 juni pas. Maar in augustus is veel van het vaste personeel met vakantie dus moet ik met mijn collega-uitzendkrachten de boel rijdende houden
Wauw, dit jaar echt pas aan het einde van het collegejaar
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 31 mei 2016 13:29 schreef derLudolf het volgende: Ik ben voor Duitsland Misschien dat ik voor de gein es zo'n kroeg over de grens induik tijdens het EK
Wel pas bij de grens je Mannschaftshirt aandoen he?
In de film Rent-a-friend zit een geweldige scene met Peer Mascini die stiekem Duitslandsupporter is maar daar niet voor uit durft te komen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb een officieel All Blacks rugby-shirt en van het schots referendum en nou?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Na weken alleen maar avonddiensten gedraaid te hebben moet ik vanaf morgen weer vroege diensten draaien. Gelukkig een relatief rustige overgang (gisteren tot een uur of 10 's avonds gewerkt, morgen om 7 uur 's ochtends weer beginnen). Overmorgen half 6 beginnen en half 12 klaar. Ook lekker dienstje: even een slagje Venlo maken Makkelijker en leuker kan je geen geld verdienen, toch?
[ Bericht 22% gewijzigd door MTL op 31-05-2016 14:51:26 (Geneuzel wat ingekort...) ]
Op dinsdag 31 mei 2016 14:32 schreef MTL het volgende: De Watergraafsmeer is voor NSR geen standplaats. Ik heb overigens standplaats Rotterdam, dus eindje uit de richting
Maar woon je daar wel in de buurt van? Anders moet je die loc maar mee naar huis nemen
De werkzaamheden rond Utrecht Centraal duren mogelijk jaren langer dan gedacht. Spoorbeheerder ProRail heeft extra tijd nodig om de wijken Overvecht en Lunetten te renoveren.
Volgens ProRail-woordvoerder Kirsten Plantinga zijn de wijken er slecht aan toe: “Met name in Overvecht is veel verpaupering en leegstand. Dat moeten we opknappen, zodat reizigers die Utrecht binnenrijden weer uitzicht hebben op een wijk in opkomst. Daarnaast willen we dat het spoor bij Utrecht Lunetten omringd wordt door buurten met een sterke sociale cohesie. Dat gaat wellicht meer dan tien jaar duren.”
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
v.w.b. overvecht kunnen ze beginnen met de brandspuit erop te zetten want daar heeft er 1 een trein gekopt (ik kwam net passagierend vanuit amersfoort vanaf de andere kant) dus passagieren werd terugrijden want dan scheelde mijn collega 8 bakken teruglopen en bovendien tijd. extra stopje voor mensen die eruit wilden te Bilthoven (er schijnt daar een streekbus oid naar utrecht te rijden) en daarna doorknallen naar amersfoort waar, toen ik op spoor 7 aan kwam lopen net de ICBerlijn binnen kwam rollen dus via amsterdam en de ICd (kwam ruim een minuut te vroeg aan ) terug op standplaats met "slechts" +30
en dan ter hoogte van de groene hart tunnel gebeld worden of ik nog in amersfoort was nee muts dat heb ik allang met bijsturing rotterdam geregeld dat ik mijn weg naar huis zelf wel zoek
Op dinsdag 31 mei 2016 17:23 schreef Salatrel het volgende: Schuimen de bekken in den haag al dat de stop van de brusselaar daar komt te vervallen?
Ja, en dat is te begrijpen. De vorige stas heeft een belofte gemaakt (de Benelux stopt er elk uur) en de volgende stas breekt vrolijk met die belofte. Daarmee laat de landelijke overheid zich vooral zien als een onbetrouwbare partner.
Het zou me niet verbazen als ze nu Arriva weer eens gaan bellen...
Ja, en dat is te begrijpen. De vorige stas heeft een belofte gemaakt (de Benelux stopt er elk uur) en de volgende stas breekt vrolijk met die belofte. Daarmee laat de landelijke overheid zich vooral zien als een onbetrouwbare partner.
Het zou me niet verbazen als ze nu Arriva weer eens gaan bellen...
Lijkt me wel voor de hand liggend dat ze ook bedenken dat deze stas wel beter werk verzet dan haar voorganger. Den Haag is en blijft een plek die voor snel internationaal vervoer niet handig in het netwerk ligt.
Ja, en dat is te begrijpen. De vorige stas heeft een belofte gemaakt (de Benelux stopt er elk uur) en de volgende stas breekt vrolijk met die belofte. Daarmee laat de landelijke overheid zich vooral zien als een onbetrouwbare partner.
En daarna werd duidelijk dat die trein er reed voor de afspraken, niet om reizigers te vervoeren...
Ja, en dat is te begrijpen. De vorige stas heeft een belofte gemaakt (de Benelux stopt er elk uur) en de volgende stas breekt vrolijk met die belofte. Daarmee laat de landelijke overheid zich vooral zien als een onbetrouwbare partner.
Het zou me niet verbazen als ze nu Arriva weer eens gaan bellen...
Snaarstrakke overstap in Rotterdam inplannen en er kraait geen haan meer naar. Mits de Benelux een betrouwbare dienst wordt.
Nu de stop in Breda er nog uit en een apart treintje tussen Antwerpen en Breda (en mogelijk verder) laten pendelen
Had Fles al gemeld dat om 19:55 op Nederland 2 Rail Away wordt uitgezonden?
Rail Away gaat naar het relatief onbekende Isle of Man, gelegen in de Ierse Zee. Het Eiland wordt in het westen geflankeerd door Ierland en in het oosten door Groot-Brittannië.
Op dinsdag 31 mei 2016 18:23 schreef derLudolf het volgende: Had Fles al gemeld dat om 19:55 op Nederland 2 Rail Away wordt uitgezonden?
Rail Away gaat naar het relatief onbekende Isle of Man, gelegen in de Ierse Zee. Het Eiland wordt in het westen geflankeerd door Ierland en in het oosten door Groot-Brittannië.
Nog niet
En meteen daarna James Bond Vol met lekkere wijven en zo .
Ja, alleen dat gaat natuurlijk nevernooit meer gebeuren.
Niet in de huidige setting en ook niet in de plannen tot 2024. Die locs zijn helemaal niet bedoeld voor zoveel omschakelingen van spanning tijdens één rit in zo'n korte tijd.
Op dinsdag 31 mei 2016 19:15 schreef Salatrel het volgende: Maar ze mogen toch helemaal geen ic rijden op Roermond - Maastricht? Dat valt toch buiten hun concessie?
alleen blijven de intercitytreinen op deze trajecten bij NS. Bovendien stelt de lijnbeschrijving voor roermond - randwyck alle stations als verplicht krijg je beetje Zeeuwse lijn idee intercity naar randwyck stopt vanaf roermond op alle tussen gelegen stations
alleen blijven de intercitytreinen op deze trajecten bij NS. Bovendien stelt de lijnbeschrijving voor roermond - randwyck alle stations als verplicht krijg je beetje Zeeuwse lijn idee intercity naar randwyck stopt vanaf roermond op alle tussen gelegen stations