ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja natuurlijk. Iedereen heeft ook echt een keus of een alternatief he
Buh! Voor het geplande deel van de werkzaamheden heeft de NS goed werk gemaakt van het informeren van reizigers. Extra borden op stations, nieuwsberichten, kaartjes die ze uitdeelden in de trein. Maar dit is dan weer blijk van slechte planning.
Omroep hier te Venetië Santa Lucia meldt dat er nonstop videosurveillance is. Onbeheerde bagage wordt door de spoorwegpolitie geïnspecteerd met ¤80 bijkomende kosten voor de eigenaar.
Meer van, dat ze eigenlijk de orderportefeuille niet goed gevuld hebben blijkbaar. Technisch is het spul gewoon goed, productieproblemen zeg ik niets over.
Jij hebt in je dagelijks leven niet te maken met leveranciers en dergelijke gok ik zo
Bij Nijverdal hangen er nu eindelijk bovenleidingmastachtige dingen in de tunnel. Alleen de palen, nog niets aan bevestiging zo te zien.
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.
Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende: Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.
NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt?
Dat zijn de oude Icd stammen waarvan de eerste momenteel uit de revisie is. Ik begreep dat geprobeerd wordt om dat proces te versnellen om het gat van het wegvallen van de I6/I10 rijtuigen op te vangen. Die icd stammen zullen tijdelijk rijden tot de benelux stammen hun revisie hebben gehad. Pro tip: in deze stammen rijdt een eerste klas rijtuig gedeclasseerd mee. Doe er uw voordeel mee
Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende: Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.
NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt?
Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel
Hoe weet je eigenlijk wanneer er gefloten wordt? Want omdat dat onduidelijk is ga je natuurlijk krijgen dat het wordt geïnterpreteerd als het laatste moment van instappen (wat eigenlijk gewoon ingebouwd zit in de procestijden die het vertrekproces heet).
door je koptelefoon af te doen. dan hoor je het ook meteen als men omroept dat de trein niet verder gaat.
maar even serieus: zelfs als je zo laat komt dat het fluitsignaal al is geweest geeft elke deur tegenwoordig een geluidssignaal als de conducteur gesleuteld heeft voordat die dichtgaat.
Gaan ze de conducteurs vanaf nu dan ook aanleren om het fluitsignaal niet meer te misbruiken om reizigers aan te geven dat ze moeten opschieten met uit- en instappen?
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg
Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende: Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende: Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Dan is het op zijn minst "No more boarding on platform one please."
Maar dat is toch zinloos en geeft een boel geluidssignalen op de perrons, zelfs als je die omroep per spoor apart doet. Conducteur fluit zelf en volgens mij hebben alle treinen bij iedere deur een acoustisch signaal om reizigers te waarschuwen, daar voegt een omroep niets aan toe.
Zolang ze geen perronspecifieke omroepen hebben hoop ik dat ze dat nooit gaan invoeren. Dat soort zaken wordt toch ook getriggerd door een perronopzichter, ik heb ze gezien in Berlijn Hbuf in ieder geval..
In München doet men zoiets wel, omroepen van niet meer instappen gevolgd door een waarschuwingstoon.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op maandag 30 mei 2016 12:35 schreef MTL het volgende: Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg
Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel
Nogal wiedes dat NS op hun eigen site schrijft dat ze zelf besloten hebben om de rijtuigen aan de kant te zetten, als ze schrijven dat IL&T een rijverbod heeft afgegeven schieten ze hun eerdere stelling - met de rijtuigen is niks mis, ons personeel bedient ze verkeerd - overhoop.
Dat heeft alles te maken met het spinnen van het bericht. Elke woordvoerder of persvoorlieger doet dat.
Op maandag 30 mei 2016 13:05 schreef Mr_Klaasje het volgende: Sjonge. Het lijkt wel alsof ik Rikus iets zie typen. Heb je een direct lijntje met hem?
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?
Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.
Pas als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld omdat 6 maatschappijen soortgelijke toestellen aan de grond houden wordt de toon van de berichten anders. Dat is hoe persvoorlichting werkt: zorgen dat je er zelf zo goed mogelijk uit komt.
Een stukje van de waarheid is ook nog altijd de waarheid.
(En ja, ik drink wel eens koffie met Rikus. Dat is alweer een tijdje terug, trouwens.)
Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.
Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Hoe het ook zij, persvoorlichting is een vak apart en het gaat erom om berichten (zeker negatieve berichten) zo te spinnen dat je niet liegt, maar dat je er zelf wel een stuk beter uit komt.
En ach, misschien heeft NS de inzet ook wel op eigen initiatief stilgelegd... een paar uur voordat de brief/mail met het definitieve inzetverbod is verstuurd door ILT
Hoeft ook niet. Wie wil, doet er zijn voordeel mee.
Overigens nemen we het hiermee ook op voor het NS-personeel, dat vorige week nog onterecht de schuld van e.e.a. kreeg. Daardoor zou je je gesteund kunnen voelen.
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende: Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Een deur die opengaat of kan gaan terwijl de trein 140 rijdt is wel een risico hoor...
Of iemand die tegen de deur leunt omdat die 'toch op slot zit'...
Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende: Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.
Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt. De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
Op maandag 30 mei 2016 13:48 schreef greavy het volgende: Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt. De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.
Zo. Nu koffie.
Dan is het inderdaad een ander verhaal. Maar alleen het er af gaan van de vergrendeling zou ik niet zo'n probleem vinden. Zelf een deur openen in een rijdende trein is gewoon stom.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mwoah toch loopt het snel op, ik had er vorig jaar in vier dagen mijn resterende tegoed à ¤50 doorheen En toen heb ik dus niet eens filmpjes lopen afspelen...
jup. En gratis. In de FrecciaRossa is er ook WiFi, maar moet je eerst registreren. Dit moet met een CreditCard, en alle keren dat ik het geprobeerd heb, werkte dit niet. Bij Italo moet je je ticketnummer invullen en mailadres.
Teveel gekut. Dat zou ik niet eens proberen. Effectief is er dus geen wifi in dat ding.
dit komt door een Italiaanse wet. Publiekelijke Hotspots mogen niet anoniem gebruikt worden, je moet je dus registreren. Trenitalia vindt dat het via een Creditcard moet. Betaling van ¤0,01.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.
Zo. Nu koffie.
Er zitten wat rare dingen in het verhaal. Misschien dat jij me kan helpen?
- De rijtuigen doen al jaren (de rijtuigen zijn van hetzelfde bouwjaar als ICR) dienst in Belgie. Tot deze in de Benelux dienst deden, reden ze in de IC Luxemburg-Oostende. Waarom ging het toen niet mis? Een objectieve blik mist al helemaal door de rijtuigen meteen als "afdankertjes" af te schilderen. Wat er ook zou gebeuren met die rijtuigen, het zint en deugt niet. Oftewel: ze zouden het nooit goed doen.
- Als de eigenaar(!) de rijtuigen technisch inspecteert en er zijn geen (!) technische gebreken (aldus persbericht NS), hoe kan het dan toch zijn dat ze deze wel vertonen? Logisch zou zijn, dat een deur niet in de vergrendeling kwam doordat NL'se HC's toch anders werken dan de Belgische. Waarom is dat niet geïnstrueerd richting het personeel?
- Daarnaast is het natuurlijk zwak door richting NS te wijzen "Jullie hebben het materieeltekort zelf veroorzaakt" als club die de oude treinen allang van het spoor had willen hebben. Dan stel je je toch echt buitenspel in dat argument. En in plaats van de echte oorzaak (technische problemen bij materieel dat daarvoor niet/weinig problemen in het eigen land had) te willen oplossen, daarop te wijzen en de moeite echt voor de reiziger te doen, ga je niet rechtstreeks het probleem bij de vervoerder maar bij de Inspectie een rijverbod van het materieel. Dat is toch vreemd, als je in de alinea ervoor erop gewezen hebt dat de vervoerder het materieeltekort zelf heeft veroorzaakt. (Waar opzichzelf diverse oorzaken voor zijn, die je heus wel zelf weet. Maar alleen NS daarop pakken is makkelijk natuurlijk.)
Wat ik me nu afvraag is of die I6/I10 rijtuigen in België gewoon worden ingezet. Zijn er daar dan geen problemen mee? Of hebben we hier gewoon te maken met één deur die toevallig stuk is?
Op maandag 30 mei 2016 14:39 schreef hm. het volgende: Wat ik me nu afvraag is of die I6/I10 rijtuigen in België gewoon worden ingezet. Zijn er daar dan geen problemen mee? Of hebben we hier gewoon te maken met één deur die toevallig stuk is?
Als ik het goed begrijp worden Belgische rijtuigen anders afgesloten bij vertrek dan Nederlandse conducteurs gewend zijn. Een correcte werkinstructie hierover ontbrak en hierdoor schijnen er problemen te zijn met niet correct sluitende deuren of openvliegende deuren al rijdend.
Alle train managers hebben gewoon correcte instructie gehad op de Watergraafsmeer. Daarvoor waren al maanden voor de daadwerkelijke inzet rijtuigen op de Watergraafsmeer aanwezig, dus de instructies waren niet alleen op papier.
Oh en wat ik me nu nog afvraag. De Belgische rijtuigen reden ongeveer 1/3 deel van de Beneluxtreinen. Laat dat ook de verhouding BE/Benelux-verbinding zijn. Die rijtuigen kunnen dus gewoon Roosendaal-Brussel pendelen in het land waar de rijtuigen blijkbaar wel veilig zijn, en de ICR-stammen Roosendaal-Amsterdam...
Op maandag 30 mei 2016 14:43 schreef MTL het volgende: Alle train managers hebben gewoon correcte instructie gehad op de Watergraafsmeer. Daarvoor waren al maanden voor de daadwerkelijke inzet rijtuigen op de Watergraafsmeer aanwezig, dus de instructies waren niet alleen op papier.
Wat gaat er wel mis dan? Ik begreep iets over twee verschillende mogelijkheden om deuren te sluiten?
Op maandag 30 mei 2016 14:45 schreef _JdM_ het volgende: Oh en wat ik me nu nog afvraag. De Belgische rijtuigen reden ongeveer 1/3 deel van de Beneluxtreinen. Laat dat ook de verhouding BE/Benelux-verbinding zijn. Die rijtuigen kunnen dus gewoon Roosendaal-Brussel pendelen in het land waar de rijtuigen blijkbaar wel veilig zijn, en de ICR-stammen Roosendaal-Amsterdam...
Nope. Een rijverbod geldt tot de grens, niet tot het laatste station vóór de grens.
Als ik het goed begrijp worden Belgische rijtuigen anders afgesloten bij vertrek dan Nederlandse conducteurs gewend zijn. Een correcte werkinstructie hierover ontbrak en hierdoor schijnen er problemen te zijn met niet correct sluitende deuren of openvliegende deuren al rijdend.
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen de deur waar de HC sleutelt en de overige deuren. In België heb ik treinen namelijk wel weg zien rijden met de deur van de conducteur nog open. Maar goede instructie van de vertrekprocedure zou dat soort problemen toch moeten ondervangen?
Welles-nietes met NS over die Belgische rijtuigen gaat door. Daarom op voorbeterov nu ook een overzicht van ernstige veiligheidsmeldingen door personeel, die echter niet leidden tot terzijdestelling, in tegenstelling tot bevindingen ILT, dus. Lees en huiver.
Op maandag 30 mei 2016 15:45 schreef DriekOplopers het volgende: Welles-nietes met NS over die Belgische rijtuigen gaat door. Daarom op voorbeterov nu ook een overzicht van ernstige veiligheidsmeldingen door personeel, die echter niet leidden tot terzijdestelling, in tegenstelling tot bevindingen ILT, dus. Lees en huiver.
Ik huiver
quote:
De NS is gevraag dom een reactie op het bovenstaande. In zijn reactie kwam de NS niet verder dan “Je bent blijkbaar op zoek naar iets. Zoals jou bekend, sluiten "een besluit door NS zelf" en "in overleg" elkaar niet uit. Er is goed overleg. Wij hebben zelf deze call gemaakt. En wij doen nu samen met ILT en NMBS verder onderzoek.”
Ander onderwerp, en het is waarschijnlijk vergezocht...
Weet iemand hier toevallig wat er zoal over de Arlbergpas rijdt aan reizigers- en goederenvervoer? Ik ben vooral op zoek naar info over het stuk tussen Bludenz en St. Anton am Arlberg. Ik kan één en ander afleiden van Bahn.de, maar cargo staat daar natuurlijk niet op.
Weet iemand hier toevallig wat er zoal over de Arlbergpas rijdt aan reizigers- en goederenvervoer? Ik ben vooral op zoek naar info over het stuk tussen Bludenz en St. Anton am Arlberg. Ik kan één en ander afleiden van Bahn.de, maar cargo staat daar natuurlijk niet op.