abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 23:41:23 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162608913


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162609173
vandaag nog wat kilometers met de 001 gemaakt
pi_162611901
Volgens ns.nl
liggen

Utrecht - Woerden
Utrecht - Breukelen
en
Utrecht - Geldermalsen eruit.

Hoezee


Utrecht Zuidzijde om 6:33


Stoppertje naar Rhenen rijdt wel


[ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 30-05-2016 06:45:05 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 06:57:33 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162612016
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zwolle-Enschede+Zwolle-Kampen beter? :+
Nee natuurlijk niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2016 @ 06:58:52 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162612019
http://nos.nl/artikel/210(...)trecht-centraal.html

Ja natuurlijk. Iedereen heeft ook echt een keus of een alternatief he -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2016 @ 07:00:36 #6
141482 Q.
JurassiQ
pi_162612023
Zal wel lekker druk zijn op mijn werk vlak naast Utrecht Centraal waar iedereen altijd met de trein komt.
For great justice!
  maandag 30 mei 2016 @ 07:14:31 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162612060
Wallonië staakt inderdaad nog:
pi_162612149
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/210(...)trecht-centraal.html

Ja natuurlijk. Iedereen heeft ook echt een keus of een alternatief he -O-
Buh! Voor het geplande deel van de werkzaamheden heeft de NS goed werk gemaakt van het informeren van reizigers. Extra borden op stations, nieuwsberichten, kaartjes die ze uitdeelden in de trein. Maar dit is dan weer blijk van slechte planning.
  maandag 30 mei 2016 @ 07:44:17 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162612164
Omroep hier te Venetië Santa Lucia meldt dat er nonstop videosurveillance is. Onbeheerde bagage wordt door de spoorwegpolitie geïnspecteerd met ¤80 bijkomende kosten voor de eigenaar.
pi_162612170
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meer van, dat ze eigenlijk de orderportefeuille niet goed gevuld hebben blijkbaar. Technisch is het spul gewoon goed, productieproblemen zeg ik niets over.
Jij hebt in je dagelijks leven niet te maken met leveranciers en dergelijke gok ik zo ;)

Bij Nijverdal hangen er nu eindelijk bovenleidingmastachtige dingen in de tunnel. Alleen de palen, nog niets aan bevestiging zo te zien.
Bier.
pi_162612272
Lijkt nu langzaam een en ander te gaan rijden.

Reed ook nog een goederentrein door Utrecht, apart gezicht om die met 60 of 80 erdoor heen te zien sjeezen.
  maandag 30 mei 2016 @ 08:12:36 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162612304
"We vragen u, indien mogelijk, om te reizen."
Nou, geen oproep om thuis te blijven, zo maar eens proberen dan, of ik kan reizen.
pi_162612377
Gros gaat weer rijden, alleen naar Den Bosch nog gestremd..

Ik snap berichtgeving alleen niet, minder treinen Arnhem - Utrecht maar alle Intercitys rijden gewoon..
  maandag 30 mei 2016 @ 09:42:05 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_162613200
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:21 schreef b2py het volgende:
Gros gaat weer rijden, alleen naar Den Bosch nog gestremd..

Ik snap berichtgeving alleen niet, minder treinen Arnhem - Utrecht maar alle Intercitys rijden gewoon..
Rijden daar normaal niet ook stoppers? Als die niet rijden, klopt het bericht gewoon.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:45:38 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162613244
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.

NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt? :?
pi_162613254
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rijden daar normaal niet ook stoppers? Als die niet rijden, klopt het bericht gewoon.
Die rijden ook, want de spitssprinter zou sinds dit weekend ook al opgeheven zijn..
pi_162613313
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.

NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt? :?
Dat zijn de oude Icd stammen waarvan de eerste momenteel uit de revisie is. Ik begreep dat geprobeerd wordt om dat proces te versnellen om het gat van het wegvallen van de I6/I10 rijtuigen op te vangen.
Die icd stammen zullen tijdelijk rijden tot de benelux stammen hun revisie hebben gehad.
Pro tip: in deze stammen rijdt een eerste klas rijtuig gedeclasseerd mee. Doe er uw voordeel mee ;)
  maandag 30 mei 2016 @ 09:53:09 #18
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162613345
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rijden daar normaal niet ook stoppers?
Nee.
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Die rijden ook, want de spitssprinter zou sinds dit weekend ook al opgeheven zijn..
Dat hoort bij het traject Utrecht - Rhenen en staat gewoon apart vermeld bij de werkzaamheden.
pi_162613383
Oh, zo ver heb ik niet gekeken, sprinters :r
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 10:26:15 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162613846
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rijden daar normaal niet ook stoppers? Als die niet rijden, klopt het bericht gewoon.
Nee, maar wel ICE's en CNL :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2016 @ 11:06:13 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162614454
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.

NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt? :?
Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel

http://nieuws.ns.nl/deuren-ic-brussel/
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2016 @ 11:43:10 #23
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_162615271
Hoe weet je eigenlijk wanneer er gefloten wordt? Want omdat dat onduidelijk is ga je natuurlijk krijgen dat het wordt geïnterpreteerd als het laatste moment van instappen (wat eigenlijk gewoon ingebouwd zit in de procestijden die het vertrekproces heet).
pi_162615904
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe weet je eigenlijk wanneer er gefloten wordt?
door je koptelefoon af te doen. dan hoor je het ook meteen als men omroept dat de trein niet verder gaat.

maar even serieus: zelfs als je zo laat komt dat het fluitsignaal al is geweest geeft elke deur tegenwoordig een geluidssignaal als de conducteur gesleuteld heeft voordat die dichtgaat.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 12:20:33 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162616188
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:07 schreef Salatrel het volgende:

[..]

door je koptelefoon af te doen.
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162616329
quote:
Gaan ze de conducteurs vanaf nu dan ook aanleren om het fluitsignaal niet meer te misbruiken om reizigers aan te geven dat ze moeten opschieten met uit- en instappen?
pi_162616468
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162616531
Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg :(
pi_162616537
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende:
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Volgens mij hebben ze dat in Engeland wel.
pi_162616597
Stand clear from the closing doors, please.
pi_162616649
Mind the gap!

Edit: oh wacht, dit is het treintjestopic, niet het metrotopic :+
pi_162616660
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende:
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Dan is het op zijn minst "No more boarding on platform one please."

Maar dat is toch zinloos en geeft een boel geluidssignalen op de perrons, zelfs als je die omroep per spoor apart doet. Conducteur fluit zelf en volgens mij hebben alle treinen bij iedere deur een acoustisch signaal om reizigers te waarschuwen, daar voegt een omroep niets aan toe.
pi_162616706
Zolang ze geen perronspecifieke omroepen hebben hoop ik dat ze dat nooit gaan invoeren. Dat soort zaken wordt toch ook getriggerd door een perronopzichter, ik heb ze gezien in Berlijn Hbuf in ieder geval..
pi_162616708
In München doet men zoiets wel, omroepen van niet meer instappen gevolgd door een waarschuwingstoon.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162616754
Het versnelt niet bepaalt het vertrekproces overigens
pi_162616804
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:35 schreef MTL het volgende:
Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg :(
:')14.gif
pi_162617164
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:39 schreef Bitlord het volgende:
Stand clear from the closing doors, please.
of ;)
Bier.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:03:36 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162617173
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel

http://nieuws.ns.nl/deuren-ic-brussel/
Nogal wiedes dat NS op hun eigen site schrijft dat ze zelf besloten hebben om de rijtuigen aan de kant te zetten, als ze schrijven dat IL&T een rijverbod heeft afgegeven schieten ze hun eerdere stelling - met de rijtuigen is niks mis, ons personeel bedient ze verkeerd - overhoop.

Dat heeft alles te maken met het spinnen van het bericht. Elke woordvoerder of persvoorlieger doet dat.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:05:31 #39
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_162617237
Sjonge. Het lijkt wel alsof ik Rikus iets zie typen. Heb je een direct lijntje met hem?
  maandag 30 mei 2016 @ 13:13:37 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162617491
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sjonge. Het lijkt wel alsof ik Rikus iets zie typen. Heb je een direct lijntje met hem?
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?

Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.

Pas als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld omdat 6 maatschappijen soortgelijke toestellen aan de grond houden wordt de toon van de berichten anders. Dat is hoe persvoorlichting werkt: zorgen dat je er zelf zo goed mogelijk uit komt.

Een stukje van de waarheid is ook nog altijd de waarheid.

(En ja, ik drink wel eens koffie met Rikus. Dat is alweer een tijdje terug, trouwens.)
pi_162617622
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?

Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.
Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Bier.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:22:02 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162617739
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Hoe het ook zij, persvoorlichting is een vak apart en het gaat erom om berichten (zeker negatieve berichten) zo te spinnen dat je niet liegt, maar dat je er zelf wel een stuk beter uit komt.

En ach, misschien heeft NS de inzet ook wel op eigen initiatief stilgelegd... een paar uur voordat de brief/mail met het definitieve inzetverbod is verstuurd door ILT :P
  maandag 30 mei 2016 @ 13:22:44 #43
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_162617759
Hahaha, zelfs als ik mij hier een poosje afzijdig houd, leeft mijn prachtige reputatie voort. "Voor kutter OV". "Zit Rikus hier te typen?"

Maar terzake:

Reconstructie: niet de NS, maar ILT gaf de doorslag terzijde stellen Belgische rijtuigen.

http://voorbeterov.nl/nasleep-fyra-debacle-vervolg
  maandag 30 mei 2016 @ 13:27:11 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_162617897
Ik ga het niet eens lezen.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:33:36 #45
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_162618062
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik ga het niet eens lezen.
Hoeft ook niet. Wie wil, doet er zijn voordeel mee.

Overigens nemen we het hiermee ook op voor het NS-personeel, dat vorige week nog onterecht de schuld van e.e.a. kreeg. Daardoor zou je je gesteund kunnen voelen. :)
  Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 13:38:56 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162618162
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 mei 2016 @ 13:42:30 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162618216
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende:
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Een deur die opengaat of kan gaan terwijl de trein 140 rijdt is wel een risico hoor...

Of iemand die tegen de deur leunt omdat die 'toch op slot zit'...
  maandag 30 mei 2016 @ 13:42:49 #48
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_162618223
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende:
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.

Zo. Nu koffie.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:48:27 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162618323
Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt.
De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 13:49:50 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162618352
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:48 schreef greavy het volgende:
Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt.
De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
Maar blijkbaar wel werkende Wifi? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162618430
mobiel internet roamen is tegenwoordig niet meer zo duur in europa :P
  Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 13:59:16 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162618564
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een deur die opengaat of kan gaan terwijl de trein 140 rijdt is wel een risico hoor...

Of iemand die tegen de deur leunt omdat die 'toch op slot zit'...
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.

Zo. Nu koffie.
Dan is het inderdaad een ander verhaal. Maar alleen het er af gaan van de vergrendeling zou ik niet zo'n probleem vinden. Zelf een deur openen in een rijdende trein is gewoon stom. 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 14:01:11 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162618607
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:53 schreef Salatrel het volgende:
mobiel internet roamen is tegenwoordig niet meer zo duur in europa :P
Mwoah toch loopt het snel op, ik had er vorig jaar in vier dagen mijn resterende tegoed à ¤50 doorheen :+ En toen heb ik dus niet eens filmpjes lopen afspelen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 mei 2016 @ 14:12:12 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162618871
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar blijkbaar wel werkende Wifi? ;)
jup. En gratis.
In de FrecciaRossa is er ook WiFi, maar moet je eerst registreren. Dit moet met een CreditCard, en alle keren dat ik het geprobeerd heb, werkte dit niet.
Bij Italo moet je je ticketnummer invullen en mailadres.
  maandag 30 mei 2016 @ 14:13:59 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162618921
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:12 schreef greavy het volgende:

In de FrecciaRossa is er ook WiFi, maar moet je eerst registreren. Dit moet met een CreditCard,
Teveel gekut. Dat zou ik niet eens proberen. Effectief is er dus geen wifi in dat ding.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2016 @ 14:24:03 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162619211
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Teveel gekut. Dat zou ik niet eens proberen. Effectief is er dus geen wifi in dat ding.
dit komt door een Italiaanse wet. Publiekelijke Hotspots mogen niet anoniem gebruikt worden, je moet je dus registreren. Trenitalia vindt dat het via een Creditcard moet. Betaling van ¤0,01.
pi_162619270
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.

Zo. Nu koffie.
Er zitten wat rare dingen in het verhaal. Misschien dat jij me kan helpen?

- De rijtuigen doen al jaren (de rijtuigen zijn van hetzelfde bouwjaar als ICR) dienst in Belgie. Tot deze in de Benelux dienst deden, reden ze in de IC Luxemburg-Oostende. Waarom ging het toen niet mis? Een objectieve blik mist al helemaal door de rijtuigen meteen als "afdankertjes" af te schilderen. Wat er ook zou gebeuren met die rijtuigen, het zint en deugt niet. Oftewel: ze zouden het nooit goed doen.

- Als de eigenaar(!) de rijtuigen technisch inspecteert en er zijn geen (!) technische gebreken (aldus persbericht NS), hoe kan het dan toch zijn dat ze deze wel vertonen? Logisch zou zijn, dat een deur niet in de vergrendeling kwam doordat NL'se HC's toch anders werken dan de Belgische. Waarom is dat niet geïnstrueerd richting het personeel?

- Daarnaast is het natuurlijk zwak door richting NS te wijzen "Jullie hebben het materieeltekort zelf veroorzaakt" als club die de oude treinen allang van het spoor had willen hebben. Dan stel je je toch echt buitenspel in dat argument.
En in plaats van de echte oorzaak (technische problemen bij materieel dat daarvoor niet/weinig problemen in het eigen land had) te willen oplossen, daarop te wijzen en de moeite echt voor de reiziger te doen, ga je niet rechtstreeks het probleem bij de vervoerder maar bij de Inspectie een rijverbod van het materieel. Dat is toch vreemd, als je in de alinea ervoor erop gewezen hebt dat de vervoerder het materieeltekort zelf heeft veroorzaakt. (Waar opzichzelf diverse oorzaken voor zijn, die je heus wel zelf weet. Maar alleen NS daarop pakken is makkelijk natuurlijk.)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_162619594
Wat ik me nu afvraag is of die I6/I10 rijtuigen in België gewoon worden ingezet. Zijn er daar dan geen problemen mee? Of hebben we hier gewoon te maken met één deur die toevallig stuk is?
pi_162619628
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:39 schreef hm. het volgende:
Wat ik me nu afvraag is of die I6/I10 rijtuigen in België gewoon worden ingezet. Zijn er daar dan geen problemen mee? Of hebben we hier gewoon te maken met één deur die toevallig stuk is?
Als ik het goed begrijp worden Belgische rijtuigen anders afgesloten bij vertrek dan Nederlandse conducteurs gewend zijn. Een correcte werkinstructie hierover ontbrak en hierdoor schijnen er problemen te zijn met niet correct sluitende deuren of openvliegende deuren al rijdend.
pi_162619695
Alle train managers hebben gewoon correcte instructie gehad op de Watergraafsmeer. Daarvoor waren al maanden voor de daadwerkelijke inzet rijtuigen op de Watergraafsmeer aanwezig, dus de instructies waren niet alleen op papier.
pi_162619747
Oh en wat ik me nu nog afvraag. De Belgische rijtuigen reden ongeveer 1/3 deel van de Beneluxtreinen. Laat dat ook de verhouding BE/Benelux-verbinding zijn. Die rijtuigen kunnen dus gewoon Roosendaal-Brussel pendelen in het land waar de rijtuigen blijkbaar wel veilig zijn, en de ICR-stammen Roosendaal-Amsterdam...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_162619791
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:53 schreef Salatrel het volgende:
mobiel internet roamen is tegenwoordig niet meer zo duur in europa :P
Wat dan?
pi_162619806
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:43 schreef MTL het volgende:
Alle train managers hebben gewoon correcte instructie gehad op de Watergraafsmeer. Daarvoor waren al maanden voor de daadwerkelijke inzet rijtuigen op de Watergraafsmeer aanwezig, dus de instructies waren niet alleen op papier.
Wat gaat er wel mis dan? Ik begreep iets over twee verschillende mogelijkheden om deuren te sluiten?
pi_162619807
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Wat dan?
20 cent per MB.
Bier.
  maandag 30 mei 2016 @ 14:49:26 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162619809
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:45 schreef _JdM_ het volgende:
Oh en wat ik me nu nog afvraag. De Belgische rijtuigen reden ongeveer 1/3 deel van de Beneluxtreinen. Laat dat ook de verhouding BE/Benelux-verbinding zijn. Die rijtuigen kunnen dus gewoon Roosendaal-Brussel pendelen in het land waar de rijtuigen blijkbaar wel veilig zijn, en de ICR-stammen Roosendaal-Amsterdam...
Nope. Een rijverbod geldt tot de grens, niet tot het laatste station vóór de grens.
pi_162619814
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

20 cent per MB.
Ik betaal meer omdat ik geen abo heb.
pi_162619840
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp worden Belgische rijtuigen anders afgesloten bij vertrek dan Nederlandse conducteurs gewend zijn. Een correcte werkinstructie hierover ontbrak en hierdoor schijnen er problemen te zijn met niet correct sluitende deuren of openvliegende deuren al rijdend.
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen de deur waar de HC sleutelt en de overige deuren. In België heb ik treinen namelijk wel weg zien rijden met de deur van de conducteur nog open. Maar goede instructie van de vertrekprocedure zou dat soort problemen toch moeten ondervangen?
pi_162619883
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nope. Een rijverbod geldt tot de grens, niet tot het laatste station vóór de grens.
Iedereen overstappen in Essen dan (ipv Roosendaal) :P
pi_162619920
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:49 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik betaal meer omdat ik geen abo heb.
Neen. http://europa.eu/youreuro(...)g-costs/index_nl.htm
Bier.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:00:43 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162620031
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:52 schreef hm. het volgende:

[..]

Iedereen overstappen in Essen dan (ipv Roosendaal) :P
Dat zou inderdaad mogen :Y
pi_162620320
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

20 cent per MB.
Dat is best veel! Ik betaal maar 6,1ct/MB binnen de EU.
pi_162620411
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat is best veel! Ik betaal maar 6,1ct/MB binnen de EU.
Ik betaal ook forst minder.
Bier.
pi_162620813
Forst zelfs. Poehpoeh.
Bier.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:45:00 #74
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_162620879
Welles-nietes met NS over die Belgische rijtuigen gaat door. Daarom op voorbeterov nu ook een overzicht van ernstige veiligheidsmeldingen door personeel, die echter niet leidden tot terzijdestelling, in tegenstelling tot bevindingen ILT, dus. Lees en huiver.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:45:04 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162620880
Weekbundeltje bij KPN, 200 MB voor ¤ 5 (2,5 cent per MB). Een maandbundel kost een tientje en geeft je 500 MB, dus da's nog wat goedkoper (2 cent/MB). :)
pi_162621257
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Welles-nietes met NS over die Belgische rijtuigen gaat door. Daarom op voorbeterov nu ook een overzicht van ernstige veiligheidsmeldingen door personeel, die echter niet leidden tot terzijdestelling, in tegenstelling tot bevindingen ILT, dus. Lees en huiver.
Ik huiver
quote:
De NS is gevraag dom een reactie op het bovenstaande. In zijn reactie kwam de NS niet verder dan “Je bent blijkbaar op zoek naar iets. Zoals jou bekend, sluiten "een besluit door NS zelf" en "in overleg" elkaar niet uit. Er is goed overleg. Wij hebben zelf deze call gemaakt. En wij doen nu samen met ILT en NMBS verder onderzoek.”
  maandag 30 mei 2016 @ 16:30:21 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162621934
Ander onderwerp, en het is waarschijnlijk vergezocht...

Weet iemand hier toevallig wat er zoal over de Arlbergpas rijdt aan reizigers- en goederenvervoer? Ik ben vooral op zoek naar info over het stuk tussen Bludenz en St. Anton am Arlberg. Ik kan één en ander afleiden van Bahn.de, maar cargo staat daar natuurlijk niet op.
pi_162622137
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:30 schreef James1988 het volgende:
Ander onderwerp, en het is waarschijnlijk vergezocht...

Weet iemand hier toevallig wat er zoal over de Arlbergpas rijdt aan reizigers- en goederenvervoer? Ik ben vooral op zoek naar info over het stuk tussen Bludenz en St. Anton am Arlberg. Ik kan één en ander afleiden van Bahn.de, maar cargo staat daar natuurlijk niet op.
RolandRail geprobeerd?
  Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 16:38:28 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162622143
Zaterdag een noodrem gekocht, moest natuurlijk even de werking testen. Bij gebrek aan een trein maar een ballon gebruikt:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 mei 2016 @ 16:59:31 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162622659
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:38 schreef b2py het volgende:

[..]

RolandRail geprobeerd?
De vraag kwam een minuut voordat ik 'm hier plaatste in me op :D
pi_162623164
Zolang Greavy op vakantie is kan je wachten tot je een ons weegt schat ik zo
  Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 17:31:47 #83
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162623303
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

De vraag kwam een minuut voordat ik 'm hier plaatste in me op :D
Dit topic van twee jaar terug vond ik op DSO: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,6778733
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_162623835


Het beestje is buiten geweest, aldus Odr
  maandag 30 mei 2016 @ 17:59:41 #85
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_162623871
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Gekocht = gekocht.
Ik heb de klantenservice vandaag te pakken gekregen en je hebt helemaal gelijk. Helaas pindakaas.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:08:12 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162624053
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dit topic van twee jaar terug vond ik op DSO: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,6778733
Ah, thanks! :D
  maandag 30 mei 2016 @ 18:10:09 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162624099
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:38 schreef b2py het volgende:

[..]

RolandRail geprobeerd?
Ja, daar werd-ie vermoord halverwege het woord "reizigers-" ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2016 @ 18:11:47 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162624129
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, daar werd-ie vermoord halverwege het woord "reizigers-" ;(
_O-
  maandag 30 mei 2016 @ 18:12:20 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162624146
Zo, dat was me het buitje wel :s)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 18:20:06 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162624302
Hier niet meer dan een paar dikke druppels eigenlijk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 mei 2016 @ 18:32:08 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162624545
Vond het al heel wat dat alle treinen gewoon bleven rijden. Paar jaar geleden werd er om dit weer "preventief gesnoeid" :Y

Alleen een seinstoring tussen Lochem en Goor, verder was er hier in de buurt vrij weinig aan de hand :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2016 @ 18:34:37 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162624617
Zie wel dat de huidige droogte een soort adempauze is, er komt nog veel meer aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 18:34:55 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162624631
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, dat was me het buitje wel :s)

[ afbeelding ]
Zoooo... :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 mei 2016 @ 18:36:19 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162624667
Normaal gesproken zie je daarachter dus nog van alles he :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 18:39:05 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162624739
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Het beestje is buiten geweest, aldus Odr
Die reacties zeg :')
Man man man, alsof er een staatsgeheim uitlekt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 18:40:38 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162624783
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Normaal gesproken zie je daarachter dus nog van alles he :')
Oh ik dacht dat dit Geerdijk Hbf was gezien die leegte :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 mei 2016 @ 18:41:06 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162624793
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die reacties zeg :')
Man man man, alsof er een staatsgeheim uitlekt.
Zo dan _O-

"Triest dat dit gedeeld wordt"... :')
  maandag 30 mei 2016 @ 18:41:17 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162624799
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die reacties zeg :')
Man man man, alsof er een staatsgeheim uitlekt.
Nou inderdaad :') Hou dat ding dan binnen :{w Neukhoofden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_162624837
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo dan _O-

"Triest dat dit gedeeld wordt"... :')
En dan vervolgens op zijn forumpje de link weghalen is eigenlijk nog erger... ;(
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:44:36 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162624899
Nieuw materieel voor metrolijn 14 in Parijs:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')