abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 23:41:23 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162608913


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162609173
vandaag nog wat kilometers met de 001 gemaakt
pi_162611901
Volgens ns.nl
liggen

Utrecht - Woerden
Utrecht - Breukelen
en
Utrecht - Geldermalsen eruit.

Hoezee


Utrecht Zuidzijde om 6:33


Stoppertje naar Rhenen rijdt wel


[ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 30-05-2016 06:45:05 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 06:57:33 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162612016
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zwolle-Enschede+Zwolle-Kampen beter? :+
Nee natuurlijk niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2016 @ 06:58:52 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162612019
http://nos.nl/artikel/210(...)trecht-centraal.html

Ja natuurlijk. Iedereen heeft ook echt een keus of een alternatief he -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2016 @ 07:00:36 #6
141482 Q.
JurassiQ
pi_162612023
Zal wel lekker druk zijn op mijn werk vlak naast Utrecht Centraal waar iedereen altijd met de trein komt.
For great justice!
  maandag 30 mei 2016 @ 07:14:31 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162612060
Wallonië staakt inderdaad nog:
pi_162612149
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/210(...)trecht-centraal.html

Ja natuurlijk. Iedereen heeft ook echt een keus of een alternatief he -O-
Buh! Voor het geplande deel van de werkzaamheden heeft de NS goed werk gemaakt van het informeren van reizigers. Extra borden op stations, nieuwsberichten, kaartjes die ze uitdeelden in de trein. Maar dit is dan weer blijk van slechte planning.
  maandag 30 mei 2016 @ 07:44:17 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162612164
Omroep hier te Venetië Santa Lucia meldt dat er nonstop videosurveillance is. Onbeheerde bagage wordt door de spoorwegpolitie geïnspecteerd met ¤80 bijkomende kosten voor de eigenaar.
pi_162612170
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meer van, dat ze eigenlijk de orderportefeuille niet goed gevuld hebben blijkbaar. Technisch is het spul gewoon goed, productieproblemen zeg ik niets over.
Jij hebt in je dagelijks leven niet te maken met leveranciers en dergelijke gok ik zo ;)

Bij Nijverdal hangen er nu eindelijk bovenleidingmastachtige dingen in de tunnel. Alleen de palen, nog niets aan bevestiging zo te zien.
Bier.
pi_162612272
Lijkt nu langzaam een en ander te gaan rijden.

Reed ook nog een goederentrein door Utrecht, apart gezicht om die met 60 of 80 erdoor heen te zien sjeezen.
  maandag 30 mei 2016 @ 08:12:36 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162612304
"We vragen u, indien mogelijk, om te reizen."
Nou, geen oproep om thuis te blijven, zo maar eens proberen dan, of ik kan reizen.
pi_162612377
Gros gaat weer rijden, alleen naar Den Bosch nog gestremd..

Ik snap berichtgeving alleen niet, minder treinen Arnhem - Utrecht maar alle Intercitys rijden gewoon..
  maandag 30 mei 2016 @ 09:42:05 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_162613200
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:21 schreef b2py het volgende:
Gros gaat weer rijden, alleen naar Den Bosch nog gestremd..

Ik snap berichtgeving alleen niet, minder treinen Arnhem - Utrecht maar alle Intercitys rijden gewoon..
Rijden daar normaal niet ook stoppers? Als die niet rijden, klopt het bericht gewoon.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:45:38 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162613244
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.

NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt? :?
pi_162613254
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rijden daar normaal niet ook stoppers? Als die niet rijden, klopt het bericht gewoon.
Die rijden ook, want de spitssprinter zou sinds dit weekend ook al opgeheven zijn..
pi_162613313
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.

NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt? :?
Dat zijn de oude Icd stammen waarvan de eerste momenteel uit de revisie is. Ik begreep dat geprobeerd wordt om dat proces te versnellen om het gat van het wegvallen van de I6/I10 rijtuigen op te vangen.
Die icd stammen zullen tijdelijk rijden tot de benelux stammen hun revisie hebben gehad.
Pro tip: in deze stammen rijdt een eerste klas rijtuig gedeclasseerd mee. Doe er uw voordeel mee ;)
  maandag 30 mei 2016 @ 09:53:09 #18
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162613345
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rijden daar normaal niet ook stoppers?
Nee.
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Die rijden ook, want de spitssprinter zou sinds dit weekend ook al opgeheven zijn..
Dat hoort bij het traject Utrecht - Rhenen en staat gewoon apart vermeld bij de werkzaamheden.
pi_162613383
Oh, zo ver heb ik niet gekeken, sprinters :r
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 10:26:15 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162613846
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rijden daar normaal niet ook stoppers? Als die niet rijden, klopt het bericht gewoon.
Nee, maar wel ICE's en CNL :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2016 @ 11:06:13 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162614454
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:45 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net een Beneluxtrein uit Dordrecht vertrekken die met I6/I10 had moeten rijden, volgens het lijstje dat ik gisteren plaatste. Hij reed echter met een setje glimmend ICR, op de deuren zaten stickers met NS- en NMBS-logo's.

NS heeft snel wat bakken uit Haarlem geplukt? :?
Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel

http://nieuws.ns.nl/deuren-ic-brussel/
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2016 @ 11:43:10 #23
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_162615271
Hoe weet je eigenlijk wanneer er gefloten wordt? Want omdat dat onduidelijk is ga je natuurlijk krijgen dat het wordt geïnterpreteerd als het laatste moment van instappen (wat eigenlijk gewoon ingebouwd zit in de procestijden die het vertrekproces heet).
pi_162615904
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe weet je eigenlijk wanneer er gefloten wordt?
door je koptelefoon af te doen. dan hoor je het ook meteen als men omroept dat de trein niet verder gaat.

maar even serieus: zelfs als je zo laat komt dat het fluitsignaal al is geweest geeft elke deur tegenwoordig een geluidssignaal als de conducteur gesleuteld heeft voordat die dichtgaat.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 12:20:33 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162616188
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:07 schreef Salatrel het volgende:

[..]

door je koptelefoon af te doen.
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162616329
quote:
Gaan ze de conducteurs vanaf nu dan ook aanleren om het fluitsignaal niet meer te misbruiken om reizigers aan te geven dat ze moeten opschieten met uit- en instappen?
pi_162616468
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162616531
Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg :(
pi_162616537
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende:
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Volgens mij hebben ze dat in Engeland wel.
pi_162616597
Stand clear from the closing doors, please.
pi_162616649
Mind the gap!

Edit: oh wacht, dit is het treintjestopic, niet het metrotopic :+
pi_162616660
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:33 schreef Berk-24 het volgende:
Ik zie liever dat er wordt omgeroepen: "Spoor 1, gelieve niet meer instappen; Gleis 1, bitte nicht mehr einsteigen; Track 1, please don't entry" gevolgd door een toeter totdat de deuren dicht zijn. Dat is veel duidelijker.
Dan is het op zijn minst "No more boarding on platform one please."

Maar dat is toch zinloos en geeft een boel geluidssignalen op de perrons, zelfs als je die omroep per spoor apart doet. Conducteur fluit zelf en volgens mij hebben alle treinen bij iedere deur een acoustisch signaal om reizigers te waarschuwen, daar voegt een omroep niets aan toe.
pi_162616706
Zolang ze geen perronspecifieke omroepen hebben hoop ik dat ze dat nooit gaan invoeren. Dat soort zaken wordt toch ook getriggerd door een perronopzichter, ik heb ze gezien in Berlijn Hbuf in ieder geval..
pi_162616708
In München doet men zoiets wel, omroepen van niet meer instappen gevolgd door een waarschuwingstoon.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162616754
Het versnelt niet bepaalt het vertrekproces overigens
pi_162616804
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:35 schreef MTL het volgende:
Ik hoop het niet. Dan zal je een hele hoop Engelsen op de conducteur af zien rennen met de vraag "Wat betekent 'don't entry'?". Mag-ie weer uit gaan leggen wat we bedoelen met zulks een beroerd Engels en gaat de trein alsnog te laat weg :(
:')14.gif
pi_162617164
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:39 schreef Bitlord het volgende:
Stand clear from the closing doors, please.
of ;)
Bier.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:03:36 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162617173
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Getuige een bericht op de site van de NS heeft ILT zaterdag een rijtuig i6 onderzocht op gebreken, waarna de NS zelf verder onderzoek heeft gedaan en zelf besloten heeft om i6 en i10 niet meer in te zetten en zoveel mogelijk te vervangen door eigen materieel

http://nieuws.ns.nl/deuren-ic-brussel/
Nogal wiedes dat NS op hun eigen site schrijft dat ze zelf besloten hebben om de rijtuigen aan de kant te zetten, als ze schrijven dat IL&T een rijverbod heeft afgegeven schieten ze hun eerdere stelling - met de rijtuigen is niks mis, ons personeel bedient ze verkeerd - overhoop.

Dat heeft alles te maken met het spinnen van het bericht. Elke woordvoerder of persvoorlieger doet dat.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:05:31 #39
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_162617237
Sjonge. Het lijkt wel alsof ik Rikus iets zie typen. Heb je een direct lijntje met hem?
  maandag 30 mei 2016 @ 13:13:37 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162617491
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sjonge. Het lijkt wel alsof ik Rikus iets zie typen. Heb je een direct lijntje met hem?
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?

Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.

Pas als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld omdat 6 maatschappijen soortgelijke toestellen aan de grond houden wordt de toon van de berichten anders. Dat is hoe persvoorlichting werkt: zorgen dat je er zelf zo goed mogelijk uit komt.

Een stukje van de waarheid is ook nog altijd de waarheid.

(En ja, ik drink wel eens koffie met Rikus. Dat is alweer een tijdje terug, trouwens.)
pi_162617622
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?

Een bedrijf als KLM zal ook niet zeggen dat een bepaald type vliegtuig door de autoriteiten aan de grond wordt gehouden vanwege een ontwerpfout, maar zal schrijven dat dat zo is uit eigen initiatief, uit voorzorg, enzovoorts.
Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Bier.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:22:02 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162617739
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Helemaal niet, Delta en AA schreven destijds dat Boeing had verzocht alle 787's aan de grond te houden naar aanleiding van de batterijproblemen. Verder is het natuurlijk ook totaal irrelevant.
Hoe het ook zij, persvoorlichting is een vak apart en het gaat erom om berichten (zeker negatieve berichten) zo te spinnen dat je niet liegt, maar dat je er zelf wel een stuk beter uit komt.

En ach, misschien heeft NS de inzet ook wel op eigen initiatief stilgelegd... een paar uur voordat de brief/mail met het definitieve inzetverbod is verstuurd door ILT :P
  maandag 30 mei 2016 @ 13:22:44 #43
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_162617759
Hahaha, zelfs als ik mij hier een poosje afzijdig houd, leeft mijn prachtige reputatie voort. "Voor kutter OV". "Zit Rikus hier te typen?"

Maar terzake:

Reconstructie: niet de NS, maar ILT gaf de doorslag terzijde stellen Belgische rijtuigen.

http://voorbeterov.nl/nasleep-fyra-debacle-vervolg
  maandag 30 mei 2016 @ 13:27:11 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_162617897
Ik ga het niet eens lezen.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:33:36 #45
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_162618062
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik ga het niet eens lezen.
Hoeft ook niet. Wie wil, doet er zijn voordeel mee.

Overigens nemen we het hiermee ook op voor het NS-personeel, dat vorige week nog onterecht de schuld van e.e.a. kreeg. Daardoor zou je je gesteund kunnen voelen. :)
  Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 13:38:56 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162618162
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 mei 2016 @ 13:42:30 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162618216
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende:
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Een deur die opengaat of kan gaan terwijl de trein 140 rijdt is wel een risico hoor...

Of iemand die tegen de deur leunt omdat die 'toch op slot zit'...
  maandag 30 mei 2016 @ 13:42:49 #48
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_162618223
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef dennistd het volgende:
Maar bij elke deur hangen toch van die mooie stickertjes 'niet openen voordat de trein stilstaat'? Ik kan me niet voorstellen dat ze echt open gaan, alleen dat de deur geopend kan worden (er is immers geen centrale opening). In dat geval lijkt me weinig aan de hand, de idioot die tijdens het rijden de deur opent is dan zelf schuldig.
Wij hebben meldingen, dat bij passeren van een tegenligger door de onderdruk deuren letterlijk openwaaiden. Een kind op het balkon ("ik moet plassen") loopt het risico, uit de trein te vallen. ILT legt niet voor niets zo'n verbod op.

Zo. Nu koffie.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:48:27 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162618323
Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt.
De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 13:49:50 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162618352
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:48 schreef greavy het volgende:
Met lastminute tarief (¤15 ipv ¤29) in de goedkope klasse onderweg met de .Italo, een privaat HST in Italië. Rijdt heerlijk, en je merkt niet dat je 300 km/h rijdt.
De stoelen zijn daarentegen weer beroerd geplaatst met de raamspijlen.
Maar blijkbaar wel werkende Wifi? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')