b2py | maandag 9 mei 2016 @ 22:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 09-05-2016 23:00:57 ] | |
b2py | maandag 9 mei 2016 @ 22:42 |
Hallo ik ben student | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:43 |
stomme kut hekjes veiligheidsjihad alles ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:44 |
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:45 |
RAET is niet veel beter, iedere keer dat iemand van functiefamilie verandert komt die persoon als nieuwe natuurlijke identiteit uit het systeem. Zijn nu 4 maanden bezig met het oplossen, als we hier van uit waren gegaan tijdens de ontwerpfase dan was het een veel kleiner issue geweest. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:46 |
RAET is de leverancier van Beaufort. Wat jullie RAET noemen IS gewoon Beaufort. | |
Prins_Pils | maandag 9 mei 2016 @ 22:46 |
Je UI doet het niet in de OP | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:47 |
Dat hoerige stervende grafpakket is al minstens 35 zo geen 40 jaar oud. Dat zou eens helemaal van scratch af opnieuw gebouwd moeten worden. Nu is het één grote lappendeken van poliepen met oncontroleerbare gezwellen eromheen. MAAR overal bedrijfskritisch DUS er kan nooit iets aan gedaan worden. ![]() | |
Nattekat | maandag 9 mei 2016 @ 22:48 |
Die OP verdient geen verbeteringen. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:48 |
Oh jah! Ik haal het nog wel eens door elkaar. AFAS is die andere geloof ik? Die heeft ook "een paar" eigenaardigheden. Maar wij gebruiken geen Beaufort maar iets specifiek voor het onderwijs. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:49 |
Ik heb ooit bij Taxi Centrale Raalte een server moeten vervangen. Was ook echt een drama want je mag er geen seconde uitliggen. Echt, waar gaat het tegenwoordig over. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:50 |
Ja, want elk kutclubje vindt zichzelf Speciaal, dus moet per se zijn eigen wiel uitvinden. Het lijkt NS wel. Allemaal. Om te janken gewoon. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:51 |
Nee, heeft te maken met andere wettelijke eisen. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:52 |
Ja best, moet je in HA investeren. En voor de overgang daarnaartoe moet je toch wat downtime accepteren. WAT?? EN downtime accepteren EN in feite betalen we dan voor alles dubbel uitgevoerd? ![]() Goed zo. Welkom in de werkelijkheid. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:53 |
Oh ja wettelijke eisen, ook zoiets ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:53 |
De te vervangen server draaide (in 2009) nog Netware 3.12 met een heel specifieke Oracle/Btrieve database. Echt totaal waanzinnige nonsens. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:53 |
Maar goed, ik ga maar eens te bedde ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:54 |
Nou jah, de editie die wij gebruiken is handig want bijna alles gaat direct door naar de belastingdienst (verloning gebeurt ook rechtstreeks vanuit RAET) en naar de accountant en de ministeries, superhandig. Een bouwbedrijf heeft aan die functies niet zoveel want anders kunnen ze niet zo handig frauderen. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2016 @ 22:55 |
nee niet RAET. Zelfs niet hun product. Zeg je net. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:56 |
Oh jah, maar toen had ik mijn ICT-pet op ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 22:57 |
Hier, kijk maar even naar deze man die ontzettend veel last heeft van de onzichtbare hand: http://www.dumpert.nl/med(...)k_feestje_gehad.html | |
b2py | maandag 9 mei 2016 @ 23:01 |
![]() | |
James1988 | maandag 9 mei 2016 @ 23:14 |
Wat een mooi station in de OP ![]() Dat is echt wel heel erg kut. Hoe de neuk werkt dat pakket, met MS Access-databases? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 mei 2016 @ 23:18 |
Vast ook rechten nodig op de spool directory. | |
_JdM_ | maandag 9 mei 2016 @ 23:40 |
w00pw00p, Met Pinksteren naar Brugge met de trein ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 mei 2016 @ 10:18 |
Trein naar Vlissingen, dan de boot, en op breskens de bus? ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 10 mei 2016 @ 10:28 |
Momenteel is het plan met de trein: Enschede-Gouda-Rotterdam-Antwerpen-Gent-Brugge v.v. Heen op zondag, terug op maandag. Maar met die bus had ook gekund, toch maar ff voorstellen ![]() | |
Basekid_NZ | dinsdag 10 mei 2016 @ 11:39 |
http://arstechnica.com/bu(...)rail-photos-details/ Geen treinen maar wel iets op de rails.... | |
b2py | dinsdag 10 mei 2016 @ 11:55 |
Tof ![]() | |
b2py | dinsdag 10 mei 2016 @ 13:20 |
![]() | |
_JdM_ | dinsdag 10 mei 2016 @ 14:48 |
Mooi, dat verse beton ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 10 mei 2016 @ 16:43 |
Zag hem vanmorgen staan op Dijksgracht. Mooi ding wel en valt wel weer op tussen die oude Ontario meuk daar. ![]() | |
Duvel | dinsdag 10 mei 2016 @ 19:53 |
TCR doet ook de Zonetaxi in Zutphen volgens mij. Was ik niet zo blij mee. | |
Hr-Flip | dinsdag 10 mei 2016 @ 21:02 |
Laatst een tochtje gemaakt door Zeeuws-Vlaanderen met daarbij ook lijn 42 naar Brugge. Even je OV-chipkaart laten zien en met een beetje geluk zegt de chauffeur, het is gratis ga maar zitten. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 mei 2016 @ 22:19 |
Hey hoe staat het met die afgewezen aanvragen GtbV? | |
James1988 | dinsdag 10 mei 2016 @ 22:23 |
Dat heb ik er een beetje bij laten zitten, nadat IL&T zoiets had van 'niet ons feestje'. ![]() Toen ben ik me maar op wat leukere dingen gaan focussen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 mei 2016 @ 22:24 |
?? Raar verhaal ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 mei 2016 @ 22:47 |
Dat was het sowieso. Mijn mail werd eerst helemaal niet beantwoord, toen ik een follow-up stuurde kreeg ik een lullig excuus met "door privéomstandigheden van mijn collega is uw mail blijven liggen" en uit het antwoord bleek dat degene die het stuurde het maar half had gelezen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 mei 2016 @ 22:58 |
Dit gaat toch nooit meer lukken naar Brussel? ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:00 |
Als de LGV om middernacht dichtgaat niet, nee. Misschien laten ze die trein na CDG klassiek naar Lille en Brussel rijden? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:05 |
Hij stond hier met +210 op de borden. Dus ik ben maar eens op de app gaan kijken... Hij staat ook met +210 op brussel. Na cdg is er pas bij Arras iets wat aftakt ofzo... Dqn is men er pas morgenochtend ![]() Vraag me sowieso af wat er gebeurd is ![]() | |
TemulMelvin | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:11 |
Uit m'n hoofd: ILenT is toch alleen de instantie die handhaafd voor wat betreft de Europese passagiersrechten.... aangezien die minder strikt zijn kunnen ze er toch ook niets mee. Of zie ik iets over het hoofd? | |
James1988 | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:18 |
Misschien na CDG afbuigen richting Gare du Nord (er ligt een boogje), daar kopmaken, en dan klassiek naar Lille en Brussel? Dan ben je er wel pas om een uur of 5 in de ochtend, denk ik... Ik zag iets voorbijkomen over een aanrijding met een persoon op de LGV Sud-Est...
| |
James1988 | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:19 |
IL&T leek mij ook de partij om NS te houden aan de voorwaarden uit de hoofrailnetconcessie. ![]() | |
Duvel | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:20 |
Misschien op het gebied van passagiersrechten, andere zaken: nee. | |
James1988 | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:22 |
Maar wie dan wel? | |
derLudolf | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:32 |
Doen die luie flikkers niet aan overuren? | |
James1988 | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:36 |
Overuren in een veiligheidsfunctie lijken mij niet echt een goed idee. En als zo'n LGV dichtgaat vanwege geplande werkzaamheden kun je die ook niet zomaar uitstellen... | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 01:48 |
ACM wellicht? | |
TemulMelvin | woensdag 11 mei 2016 @ 06:20 |
Daar dacht ik ook aan. Is er voor dit soort zaken geen geschillencommissie OV? Sowieso zou het OV Loket er iets mee kunnen doen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 mei 2016 @ 08:15 |
Eringa staat in de metro met een leuk interview wel. | |
b2py | woensdag 11 mei 2016 @ 08:39 |
Over zijn jaarcijfertjes? | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 08:55 |
Die LGV gaat ELKE nacht dicht. Want "er zouden misschien wel eens werkzaamheden gepland kunnen worden maar waarschijnlijk gaan we toch wel staken." Dat slaat natuurlijk nergens op. | |
ReisT | woensdag 11 mei 2016 @ 09:30 |
Vooral over het voorkomen van storingen. "Maar we kunnen natuurlijk niet heel Nederland van hekken voorzien." | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 09:50 |
Prorail heeft nog steeds het idee dat hekken alles oplossen? Wat schattig ![]() | |
b2py | woensdag 11 mei 2016 @ 10:06 |
A systematic review of the literature on safety measures to prevent railway suicides and trespassing accidents Succes he! | |
Mr_Klaasje | woensdag 11 mei 2016 @ 12:12 |
Het publieksrechtelijk instituut dat de concessie uitschrijft natuurlijk, net als altijd. In dit geval: de staatssecretaris van Infrastructuur en milieu | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 mei 2016 @ 14:45 |
Volgende week grote uitverkoop in een treinenwinkel![]() | |
Merode32 | woensdag 11 mei 2016 @ 15:06 |
Kan het zijn dat er een flirt3 van ns staat op heerlen? Ik zag hem vaag staan achter een plan z. | |
derLudolf | woensdag 11 mei 2016 @ 15:14 |
Ik moest Googelen, zeg maar gewoon Koploper of ICMm | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 mei 2016 @ 15:16 |
Je moet hem gewoon negeren, is goed voor je hart. | |
Merode32 | woensdag 11 mei 2016 @ 15:20 |
Der is niks offciellers dan plan z, nochtans de technische naam zoals nedtrain hem tot op dr dag van vandaag gebruikt. Koploper is een bijnaam en goed voor dagjesvolk. | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 15:23 |
ga maar eens kijken of je nog wat leuke prullaria op de kop kunt tikken ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 mei 2016 @ 15:24 |
Wat zou je willen? | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 15:24 |
Weet ik veel. Eierdopjes van Wagons Lits lijkt me wel cool ![]() | |
b2py | woensdag 11 mei 2016 @ 15:27 |
Niet zo'n poppetje van James? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 mei 2016 @ 15:31 |
Daar hoort wel een defecte IC Direct bij ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 mei 2016 @ 15:33 |
Pff geen idee of ze dat hebben | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 15:38 |
Die worden alleen maar duurder op ebay denk ik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 16:02 |
Maakt het uit ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 11 mei 2016 @ 16:04 |
U riep? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 16:14 |
ja die gaye dildoparade van je idd ![]() | |
James1988 | woensdag 11 mei 2016 @ 16:17 |
Je bent gewoon jaloers ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 mei 2016 @ 16:23 |
Ik mis de Alstom Lineaal ! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 16:29 |
Jawel, maar waar zou ik ze kwijt moeten? ![]() | |
James1988 | woensdag 11 mei 2016 @ 16:30 |
Bovenop je tv? Zo heel groot zijn ze niet. | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 16:36 |
nee dat kan niet. Ik heb een platte TV ![]() | |
James1988 | woensdag 11 mei 2016 @ 16:39 |
Dubbelzijdig plakband is je vriend ![]() | |
Salatrel | woensdag 11 mei 2016 @ 22:30 |
ik heb even op Google streetview gekeken maar daar was niks te zien | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 22:35 |
Als je zonodig een NS Flirt 3 wilt zien staan moet je naast de Noorderbrug in Maastricht gaan kijken, daar heb ik ze al vaak zien staan. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 22:35:52 ] | |
Peterselieman | woensdag 11 mei 2016 @ 22:42 |
En daar staan ze volgens de tracker nu ook weer ![]() | |
Merode32 | woensdag 11 mei 2016 @ 22:51 |
Ik wil,hem niet zien, ik fietste langs het spoor(geweldige spotplek) en zag hem. | |
b2py | woensdag 11 mei 2016 @ 22:55 |
Je bent een Limbo, dat verklaart ![]() | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 09:40 |
Meer wegen en spoor veelal niet rendabel Persbericht | 12‑05‑2016 Het personen- en goederenvervoer blijven de komende decennia toenemen, maar minder dan voorheen. Uitbreiding van het wegennet is slechts rendabel als de files substantieel toenemen. Uitbreiding van het spoor verbetert de bereikbaarheid slechts beperkt, tegen hoge kosten. | |
Maegrim | donderdag 12 mei 2016 @ 09:45 |
Intercity Direct valt minder vaak uit, NS-topman waarschuwt voor samenloop | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 09:55 |
MKBA's van spoorprojecten door de jaren heen. Opvallend: de zeer negatieve waarde voor extra sneltrein Groningen - Leeuwaren die er toch wel gaat komen.. ![]() | |
Goverman | donderdag 12 mei 2016 @ 10:39 |
MKBA's (en de onderliggende ratio van 'publieke middelen moeten altijd rendabel worden geïnvesteerd') zijn dan ook niet de enige reden om een besluit op te baseren. Ook reistijdwinst, milieueffecten en 'gunfactor' spelen mee. Publieke besluitvorming kent eigenlijk vijf dominante criteria: - technisch: is iets technisch uitvoerbaar en maakbaar? (daarom zijn overheidsinvesteringen vaak wat minder innovatief en meer o.b.v. 'proven technology'). Ook zaken als veiligheid zitten hier vaak in. - juridisch: spreekt voor zich. Zo is een spoorlijn dwars door zes beschermde Natura 2000-gebieden aanleggen niet toegestaan als er reële alternatieven zijn. En mensen onteigenen voor een project dat eigenlijk niet heel nuttig is, tja, ook dat ligt dus (terecht) gevoelig. - politiek-bestuurlijk: het Rijk beheert wel de investeringsbudgetten, maar uiteindelijk worden investeringen gedaan met een doel, bijv. het stimuleren van meer reizigersvervoer. En daar hebben regionale overheden ook een belang in (ook financieel). Dus moet een investering ook voor hen (en voor reizigers, vervoerders en omwonenden) acceptabel zijn. - economisch: tja, dan gaat het dus om de euro's en de MKBA's. Overigens is er altijd discussie over de input van de MKBA's, omdat de methodiek een standaard uitgewerkte is. Daarom is er dus vaak gedoe over groeiscenario's... - 'psycho-rationeel': eigenlijk 'het onderbuik-gevoel'. Dat vinden ambtenaren en hoogleraren vaak vervelend (want niet stuurbaar en modelleerbaar), maar wel reëel. Er zijn legio voorbeelden van aanpassingen aan overwegen, snelwegen en andere investeringen die o.b.v. bovenstaande criteria niet echt logisch lijken. Maar ja: vijf doden in een half jaar tijd op één overweg, waarvan 2 jonge kinderen leidt er toe dat bestuurders 'wel moeten'. Een andere manier om het uit te leggen is de niet zo rationele aard van de mens. Ook ik wil op zondag rust hebben (geen geluid van treinen/auto's etc.), maar op maandagochtend wil ik niet in de file staan. Tja, dat is dus niet altijd te rijmen. Dit rapport van het PBL/CPB is een redelijk voorspelbare: grote investeringen zijn niet altijd rendabel. Dat is een signaal dat vaker door komt. Maar goed, die investeringen worden ook niet altijd gedaan om de enkele reden dat het geld op moet leveren... [ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 12-05-2016 10:48:58 ] | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 10:41 |
Reistijdwinst, milieu etc zit al in een MKBA... | |
Goverman | donderdag 12 mei 2016 @ 10:47 |
Niet helemaal dus... De MKBA negeert namelijk de "intrinsieke waarde" van bijv. landschap, stilte e.d. Om die reden worden milieueffecten worden ook verwerkt in een milieueffectrapportage (mer). Dat is dus een juridisch instrument, in tegenstelling tot de MKBA (er is geen wet op de MKBA o.i.d.) In een MKBA wordt (geprobeerd) een inschatting te maken van kosten en baten van milieueffecten. Maar dat is niet het hele verhaal. Neem bijv. de "kleine rietgans" als beschermde vogel. In sommige gebieden mag je dus niet wat doen als die ganzen daar broeden of foerageren. Maar wat is daarvan de economische waarde? Daar is eigenlijk nog nooit een goed antwoord op gevonden. Er zijn best veel pogingen gedaan om de mer en de MKBA te integreren, maar dat is om diverse redenen nooit gelukt. Afstemming van input e.d. wordt natuurlijk wel gedaan. | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 10:55 |
Wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de zaken die wel van invloed zijn maar niet te kwantificeren zijn niet worden meegenomen? | |
Goverman | donderdag 12 mei 2016 @ 10:57 |
Ha, dat is ook een mooie manier om het te zeggen. Ja, idd. Sommige zaken die niet/minder goed zijn te kwantificeren worden niet als kosten en/of baten meegenomen. Daarom is een MKBA niet het enige middel om een overheidsinvestering op te baseren. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 10:59 |
Als voorbeeld; een dorpskern die niet te ver van Groningen ligt loopt leeg met 1x2u een trein maar met 4x per uur een trein groeit het of blijft het gelijk, dit zorgt voor werkgelegenheid, meer geluksgevoel bij de inwoners waardoor de productie hoger wordt. Niet alles is geld. | |
Okuliarnik | donderdag 12 mei 2016 @ 11:25 |
Mr_Klaasje | donderdag 12 mei 2016 @ 13:00 |
Ik twijfel steeds meer of de MKBA wel echt een goede methodiek is. Bij een lage uitkomst is het een ontzettend goede rubbish-detector maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. Rondom de input zijn zoveel onzekerheden omdat die over een toekomst gaan die waarschijnlijk toch anders wordt dan je erin stopt dat de waarde die je aan het getal dat eruit komt lastig in te schatten is. Daar komt nog bij dat als je kijkt naar wat mensen echt belangrijk vinden dan gaat het eigenlijk helemaal nooit over wat de economische waarde van een project is. Veelal gaat het veel meer om het mogelijk maken van zaken, het voorkomen van problemen en dat een project afkomt wat tot tevredenheid onder de bevolking leidt. Al met al denk ik dat de MKBA-methodiek overrated is. Een leuk voorbeeld is die extra sneltrein Leeuwarden-Groningen. Die investeringen zijn niet rendabel omdat het kostenplaatje niet overtroffen wordt door de reistijdbaten. Tegelijkertijd wil je ook niet dat de capaciteitsproblemen op die lijn leiden tot een rem op de economie en tot veel ontevredenheid onder de bevolking en reizigers. Alleen daarom is het al goed om een duurzame oplossing te maken voor het probleem. Of de uitkomst uit een sommetje nu negatief of positief is maakt dan niet veel meer uit. | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 13:12 |
Is de MKBA van de Schiphollijn wel accuraat of een beetje onderschat ofzo? | |
James1988 | donderdag 12 mei 2016 @ 14:40 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 14:42 |
Nou de spoortunnel Nijverdal nog. | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 14:42 |
En de spoorlijn Zwolle-Amsterdam. En Olst-Deventer. | |
James1988 | donderdag 12 mei 2016 @ 14:43 |
En de HSL. | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 14:44 |
KPN ![]() | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 14:44 |
Ja dat die het niet heeft vind ik ook wel opvallend.. | |
James1988 | donderdag 12 mei 2016 @ 14:44 |
Maar genoeg gezeurd over mobiel bereik, tijd voor nog iets leuks. De eerste pendeltåg is op eigen kracht door de nieuwe Citybanan-tunnel gereden ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 14:46 |
Je bedoelt het netwerk wat ik heb en nog steeds fucking kut is? Je bent gewoon een n00b-gebruiker man. En T-Mobile heeft met afstand het beste netwerk op dit moment eah, niet KPN. | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 14:47 |
Laat mij lekker de n00b gebruiker uithangen en dik tevreden zijn met ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 12 mei 2016 @ 14:49 |
Ik heb echt nooit problemen met KPN. Af en toe slecht bereik, maar dat komt door mijn telefoon en niet door KPN. M'n werktelefoon (een Lumia) heeft op diezelfde plek dan namelijk vol bereik ![]() | |
Woods | donderdag 12 mei 2016 @ 15:06 |
Er staat een Eurostar op Amsterdam CS ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 12 mei 2016 @ 15:09 |
Ik zit regelmatig met twee telefoons in de trein, eentje op KPN en eentje op T-Mobile. De plekken/tijden dat ik met T-Mobile geen bereik heb en met KPN wel zijn ontelbaar. Andersom ben ik nog nooit tegengekomen. | |
matthias24 | donderdag 12 mei 2016 @ 15:10 |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 15:10 |
Brak toestel kan ook nog. De meest recente toestellen waren inclusief bereik van 4G. | |
James1988 | donderdag 12 mei 2016 @ 15:12 |
Dat zegt niks. Ik heb een Nexus 5, dat ding schakelt om de haverklap terug naar 3G of zelfs EDGE waar de Lumia vrolijk op 4G blijft. | |
matthias24 | donderdag 12 mei 2016 @ 15:15 |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 15:19 |
Oops, waar ik toestellen zei bedoelde ik testen herrpaderrp. | |
matthias24 | donderdag 12 mei 2016 @ 15:22 |
Randy_S | donderdag 12 mei 2016 @ 15:53 |
Wellicht offtopic, maar toch: Alles is afhankelijk van de locaties waar je komt en hoe je het netwerk gebruikt (2G/3G/4G). Maar wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat technisch gezien het netwerk van T-Mobile meer zendmasten nodig heeft om hetzelfde bereik te realiseren als KPN en Vodafone. Dit komt doordat ze op hogere frequenties uitzenden. Ik vind het niet plausibel dat T-Mobile een beter netwerk heeft, heb je een goede onderbouwing? | |
dennistd | donderdag 12 mei 2016 @ 16:10 |
De directeur van de ØBB wordt de nieuwe bondskanselier van Oostenrijk: http://nos.nl/artikel/210(...)lier-oostenrijk.html En er is een petitie voor het behoud van nachttreinen in Frankrijk met dit geinige filmpje: | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 16:12 |
http://www.nu.nl/mobiel/4(...)k-van-nederland.html En lagere frequenties zijn niet altijd beter: http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/ | |
ReisT | donderdag 12 mei 2016 @ 16:49 |
Altijd fijn: er machinist die niet aan zag komen dat hij bij Maarssen naar links moest (is tegenwoordig standaard voor IC's richting Nijmegen). Dan wordt je toch flink door elkaar geschud bovenin een VIRM. | |
b2py | donderdag 12 mei 2016 @ 17:00 |
Hoezo, hij krijgt anders toch een remming? | |
GlenSpey | donderdag 12 mei 2016 @ 17:02 |
Wou net zeggen, te hard door een wissel kan haast niet voorkomen. | |
MTL | donderdag 12 mei 2016 @ 17:18 |
Net remcriterium remmen bij een virm en je rijdt met een slordige 100 km/u door rood. Kan prima. Maar waarschijnlijk is de machinist er keurig met 80 km/u doorheen gegaan, dat is toegestaan en kan technisch prima, maar is niet echt comfortabel te noemen. Ik probeer dat soort wissels met dubbeldeksmaterieel met 60 km/u te nemen en met enkeldeks 70. Dan rij je er net even wat rustiger doorheen. | |
GlenSpey | donderdag 12 mei 2016 @ 17:20 |
Ligt toch gewoon VV daar? ![]() | |
MTL | donderdag 12 mei 2016 @ 17:24 |
Boven de 70 km/u ga je gewoon door de rooie. En met meer dan 100 km/u is de werking van VV gewoon prut te noemen. Voordat de bakens uitgelezen zijn en correct geïnterpreteerd, ben jij dat sein zo ongeveer al gepasseerd. En de vraag is of met die snelheid de bakens wel goed uitgelezen kunnen worden. Het is puur als opvangnet voor het gat 0-40 bedoeld. | |
Salatrel | donderdag 12 mei 2016 @ 17:36 |
o jawel hoor. als je met 140 aan komt zetten en je krijgt geel 8 en pakt met virm de 1e remstand (ATB rem criterium) dan ga je met een gangetje van ongeveer 100 a 110 de groen knipper 8 voorbij. zolang je het rem criterium vasthoud zal ATB nooit een snelremming inzetten. ATB v.v. werkt alleen als je een stoptonend sein nadert en zoals MTL terecht opmerkt werkt v.v. niet als je boven de 70km/u zit. bij een geel of groen variant doet v.v. helemaal niks | |
Peterselieman | donderdag 12 mei 2016 @ 17:38 |
Gevalletje Nieuwerkerk a/d IJssel dus | |
DeaDLocK2K | donderdag 12 mei 2016 @ 17:39 |
Daarom hebben alle moderne systemen ook permanente remcurvebewaking t.o.v. de afstand. | |
Duvel | donderdag 12 mei 2016 @ 18:53 |
ICE221 gaat via Hilversum. Hello comfort. | |
GlenSpey | donderdag 12 mei 2016 @ 19:07 |
Goed goed in theorie kan het. Maar in een logische seinopvolging geel 8 => groen 8 knipper doe je dat gewoon niet als machinist, dat was wat ik in eerste instantie ook bedoelde ![]() | |
Duvel | donderdag 12 mei 2016 @ 19:10 |
Normaal niet. Maar je zult niet de eerste zijn. | |
ReisT | donderdag 12 mei 2016 @ 22:37 |
Hij kreeg ook een remming, maar dat draagt alleen maar bij aan het gevoel van dit-gaat-niet-goed!! dat je als reiziger krijgt. Afgelopen zaterdag maakte ik ook zo'n klapper mee (vanuit Amersfoort voor Overvecht naar links, dat is minder alledaags), dat kostte een medereiziger zijn bier... | |
Duvel | donderdag 12 mei 2016 @ 22:56 |
Kamervragen! | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 00:32 |
Er gaan binnenkort directe treinen vanaf Polen naar Kaunas in Litouwen rijden over nieuw normaalspoor, eerste deel van Rail Baltica. Zie: Poland - Lithuania standard-gauge passenger services to begin next month http://www.railjournal.co(...)egin-next-month.html | |
GlenSpey | vrijdag 13 mei 2016 @ 01:23 |
Zijn de V250s trouwens al vernietigd, of zien ze daar nog enige toekomst in in Italie? | |
James1988 | vrijdag 13 mei 2016 @ 01:27 |
Die staan van de zon te genieten. | |
mart_83 | vrijdag 13 mei 2016 @ 01:44 |
20 uur met de trein zet op het lijstje voor vakantie | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 01:52 |
Op 7 mei 1956 was locomotor 116 te Eerbeek druk gaans met het afrangeren van een zogeheten CHRP-wagen van de buurtgoederentrein Apeldoorn-Dieren. De locomotoren uit de serie 100 zijn bij de Nederlandsche Spoorwegen al enige jaren buiten dienst gesteld, doch enkele lokale middenstanders hebben, nadat NS weigerde nog langer de lokale bediening uit te voeren, de handen ineen geslagen en voeren met de bij SpoorIJzer Delft gehuurde 116 zelf de rangeerdienst uit. Op kop van de trein staat de nog geen twee jaar oude locomotief 2412, terwijl op het rechter spoor een aantal lege Blokkendoos-rijtuigen wachten op doorvoer naar Dieren.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 13-05-2016 02:23:30 ] | |
Prins_Pils | vrijdag 13 mei 2016 @ 02:11 |
Tot de spoiler geloofde ik het echt ![]() | |
boriq | vrijdag 13 mei 2016 @ 07:49 |
Een 1700 (met DDAR stam) heeft zijn stra verspeeld in Wierden![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 08:09 |
Pleuris uitgebroken rond Amsterdam? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2016 @ 08:11 |
Seinstoring aan de oostzijde ... | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 mei 2016 @ 08:23 |
En een onderbreker uit de bovenleiding meegenomen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 08:25 |
Richting Haarlem ook Omreizen via Schiphol en Sloterdijk... | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2016 @ 08:27 |
storing voorbij ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 13 mei 2016 @ 08:56 |
Benieuwd of daar ooit nog een toekomst voor is | |
derLudolf | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:09 |
Gaaf! Maar als ik het zo begrijp moet er in Polen ook nog wat aan het spoor gebeuren, op sommige stukken van Bialystok-grens mag maar 30km/u worden gereden. Hopelijk is dat met ingang van de nieuwe dienstregeling klaar, want dat is natuurlijk wel zonde van een lijn die op 200km/u is ontwikkeld. Het normaalspoor van Kaunas naar Vilnius is dan ook klaar hoop ik, dan kunnen daar ook doorgaande treinen naartoe. Benieuwd met werk materiaal ze gaan rijden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:25 |
slotjes van smelten voor in ONZ denk ik ![]() | |
Goverman | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:27 |
Dat is wel een beetje het niveau van Kamervragen over het spoor ja... | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:38 |
Het is wel vrijdag de dertiende he. Eerst die stroomafnemer bij Wierden, Heel Amsterdam Hapert, nou lees ik http://nos.nl/artikel/210(...)uto-in-roermond.html dit weer. | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:48 |
Je moet maar durven, het spoor op vandaag #yolo | |
ReisT | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:57 |
Ik heb met slechts +10 Amsterdam bereikt. Dat lag overigens niet aan HAH maar aan DSSU (drie treinen in drie minuten over één wissel dat gaat niet). | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:00 |
Ga je nu echt afdalen naar het niveautje Somda? ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:47 |
HAH? | |
ReisT | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:52 |
Heel Amsterdam Hapert. Zie de post van Flash ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:57 |
ga jij iets over niveau zeggen bedoel je? ![]() | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:57 |
Jatog | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:58 |
OOIT was dat één van de slogans waarmee de ZomerZwerfKaart werd aangeprezen. Allemaal korte zinnen die gemaakt waren van alleen maar plaatsnamen. Drogeham Leek Roggel was er ook eentje. | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:59 |
Opa vertelt? ![]() | |
ReisT | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:00 |
Ik gebruikte een onofficiële afkorting daar zouden ze helemaal van gaan flippen op Somda ![]() | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:01 |
![]() | |
JDude | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:08 |
Nu ben ik benieuwd naar de rest. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:23 |
Voor reizigers die gedupeerd zijn vanwege de verstoring tussen dat gereformeerde grafdorp en Hengelo staat een kopje koffie of thee klaar bij de kiosk op spoor 6/7. Dat is godverdomme net zo bruikbaar als de McDonald's in de binnenstad domme hoer. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:25 |
De zomerzwerfkaart. Jezus dat is lang geleden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:33 |
Chaos in Wierden. Chauffeur kent de weg niet een weet niet of hij naar Rijssen, Almelo of Hengelo moet. | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:50 |
Je had beter naar de NH Kerk kunnen lopen en daar lijn 80 pakken ![]() | |
tripel7 | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:52 |
Aangezien Ansaldo met de ns afgesproken heeft dat de ns een deel van de opbrengst krijgt bij een eventuele herverkoop vermoed ik dat de ns denkt van wel, en Ansaldo al gniffelend door had dat het toch nooit ging gebeuren. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:55 |
Nee ik had mijn instinct moeten volgen en via Zutphen moeten reizen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:57 |
Nu onderweg naar Hengelo in ieder geval. De schade qua tijd is klein genoeg om in de IC-D geen compensatie te krijgen denk ik. | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:07 |
Ik lees dat zowel Almelo als Hengelo helemaal plat liggen... Blijkbaar onderweg dus ook het nodige gesloopt, zelfs Oldenzaal-Zutphen rijdt niet... | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:09 |
In Hengelo is er ook iets mis gegaan idd.. | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:11 |
Dan is het wel goed stuk ja ... | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:14 |
Voor wie vanmiddag nog naar Almelo wil vanuit Hengelo: om 15.17u sta ik klaar met lijn 51 ![]() | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:15 |
En hoe kom ik in Hengelo? ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:16 |
Mooi weer voor een uitzicht vanuit de post. | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:17 |
Met lijn 9 natuurlijk. Of met lijn 62-53 via Haaksbergen. Of lijn 8 met sightseeing Hengelo Noord. Desnoods met 62-66-59 via Oldenzaal-Weerselo. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:20 |
De chauffeur rijdt verkeerd. Lage brug. Godverdomme | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:20 |
Bedien jij nou ook die brug of is daar een speciale brugwachter voor? En die busbrug lijkt elke keer een mannetje voor uit die bouwkeet te komen ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:21 |
Deldenerstraat in Hengelo toevallig? ![]() Terugrijden, stoplichten rechts en daarna bij tweede stoplichten weer. Daarna einde van de weg links en meteen weer rechts | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:22 |
Leuk Ziggy! | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:26 |
dat klopt. Die busbrug wordt apart bediend | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:30 |
Ja dat zei ik ook. Ik ken de weg hier prima, de moeder heeft tien jaar in Goor gewoond. Het is gelukt. Nu lijn 9. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:34 |
Inderdaad. Nu nog ter plaatse, in de toekomst op afstand. | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:55 |
Wederom een DDAR, wel een andere dan in Wierden, heeft wat bovenleiding gesloopt in Hengelo | |
Doevelaer | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:07 |
Lekker dit, vanuit Enschede naar Deventer moeten, niet een beetje normaal kunnen reizen en zo 2 verplichte colleges missen. ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:38 |
Ah, we hebben weer een gastklager. Dingen gaan wel eens stuk, shit happens. | |
Doevelaer | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:39 |
Nee, normaal enkel lurker. ![]() | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:54 |
Alle bovenleidingproblemen zijn opgelost ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:56 |
Nu over op overwegstoringen. Tussen Zaandam en Alkmaar minder intercity's door een overwegstoring. In Heiloo gaan mensen tussen de spoorbomen door. Treinen gaan stapvoets op de tyfoon over de overwegen. | |
Salatrel | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:37 |
dan ben ik mooi op tijd weg want ik was vanmorgen weg leren daar ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:54 |
Met een aanwijzing voor alle overwegen leer je ze vanzelf uit het hoofd. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:59 |
Alles weer gemaakt inmiddels? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:00 |
Ja ik ook ![]() | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:01 |
| |
derLudolf | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:07 |
Dat is op zijn minst naïef te noemen... | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:15 |
Mooi ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:17 |
Ik merk het: weer ouderwets rustig op de 51 nu in Hengelo ![]() | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:19 |
Niemand naar Ikea? ![]() | |
drakin | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:20 |
Die heeft toch geen treinstation | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:21 |
Spaarnwoude? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:22 |
Station Marne-la-Vallée volledig dicht. Iets met een mega vechtpartij.... | |
drakin | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:22 |
Ik moest googelen waar dat ligt ![]() Dat is 3,5 uur reizen of 4 ![]() | |
MTL | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:28 |
Krijg nou wat, Arriva treinen in de treinradar van NS ![]() Mét actuele treinsamenstelling ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:35 |
Wat was/is er nou aan de hand dat alle treinen van Deventer naar Zwolle met dikke vette vertraging of opgeheven waren vanmiddag? Ik zie 'overwegstoring' en 'eerdere verstoring', meer niet. Zag om 13:45 en 14:45 ook al twee keer een trein met mensbaksels erin voor de rooie staan bij Deventer Goederen richting Enschede. Was niet de uitrijder maar die erna, en het sein dat Snipperling afdekt staat nog wat verderop.. | |
Okuliarnik | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:36 |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:34 |
Was een bewuste keuze om Haarlem weg te laten ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:45 |
Ja, eentje. En nog iemand naar de McDonald's. Totaal man of acht in de bus. | |
drakin | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:46 |
Daar heb ik wel een keertje van gehoord | |
tripel7 | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:55 |
Klopt, maar aangezien we het over de NS hebben ligt het wel in de lijn der verwachtingen. EDIT: Zoals we wel vaker gezien hebben van de NS omtrendt de HSL [ Bericht 13% gewijzigd door tripel7 op 13-05-2016 18:04:52 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:05 |
omtrendt ja? ![]() Tip van opa: Geen moeilijke woorden gebruiken als je ze niet kunt spellen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:26 |
Ik vermoed eerder dat het goed geïnspecteerd moest worden ![]() | |
b2py | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:05 |
Ik vind het grappig dat je denkt dat daar alleen maar debielen werken | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:44 |
Linkje? | |
MTL | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:51 |
Gewoon in de NS app (in ieder geval op Android), treinradar aanklikken. edit: dit dus: ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:56 |
Aaivoon ook | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:58 |
Fap Duvel Fap! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:01 |
handig | |
drakin | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:18 |
Is dat jouw treinreis nu? | |
MTL | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:23 |
Nee, heb een willekeurige trein aangetikt. | |
ghizzer | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:43 |
Beste mensen..ik wil graag op 22 mei met de trein van boedapest naar praag. Iemand een idee waar ik een kaart voor de trein kan kopen? Bij voorbaat dank voor reacties! | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:47 |
Treinreiswinkel of http://www.raileurope-world.com/ | |
derLudolf | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:51 |
Maar dat is ook gewoon geil ![]() | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:52 |
Vanmiddag om 15:00 was al bekend dat IC 140, Bad Bentheim v. 20:43, richting Nederland niet zou rijden vanaf Bad Bentheim. En natuurlijk was er geen vervangende trein of bussen ingezet. Een kennis van mij staat daar nu nog. Niks geregeld. | |
ghizzer | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:53 |
Hmmmz thanks. Ben behoorlijk geschrokken van de prijs.. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:53 |
19 euro is toch niet zo duur? Via http://elvira.mav-start.hu/ - die site kun je ook op Engels instellen. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 21:54:20 ] | |
ghizzer | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:55 |
Zag heel andere prijzen staan..waar kijkt u? | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:55 |
Ik schrok ook ff van die 93 euro, waar dat Raileurope dat nou weer vandaan haalt.... | |
ghizzer | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:59 |
Kijk ik niet goed of is het hier niet mogelijk een ticket te boeken op de site..? | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:03 |
Stap 2 moet je een geboortedatum invullen en dan 'Tickets and prices' aanklikken | |
drakin | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:12 |
wut? En hoezo natuurlijk, was het vantevoren bekend | |
ghizzer | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:13 |
Hee dankjewel..volgens mij kan ik het nu met creditcard afronden. Iemand enig idee of de site en treinverbinding budapest-praag betrouwbaar is..? | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:14 |
Iets met niet beschikbaar zijn van een E-lok, omdat vanmiddag de trein náár Bad Bentheim onderweg gestrand was door een verstoring. Trein is teruggekeerd, en DB heeft een vervangende IC-stam ingezet. Uiteraard tot Bentheim, want NS had daar geen lok. | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:14 |
Site zijn de Hongaarse spoorwegen zelf, dus dat moet wel goed zitten. | |
drakin | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:17 |
? Ik ben reiziger, ken geen afkortingen (al vallen deze nog wel mee) DB en IC stam zegt me niks | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:17 |
En uur geleden vroeg mij in Hengelo al iemand waar deze bus aan zou komen. Zie haar nu niet meer staan trouwens. | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:19 |
DB = Deutsche Bahn IC-stam = een set rijtuigen die in de Duitse Intercitydiensten rijde | |
Prins_Pils | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:19 |
DB is de Deutsche Bahn, de Duitse NS dus zegmaar ![]() | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:21 |
In 6 uur tijd had je best 2 of 3 bussen in Bad Bentheim kunnen verzorgen. Nu zijn er veel mensen op eigen gelegenheid met taxi's verder gegaan, want in de trein werd wel gemeld dat er bussen kwamen, maar die zouden er om 22u nog niet zijn, volgens die kennis. Die is maar naar het hotel daar gelopen. | |
drakin | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:21 |
Die ik altijd in Amersfoort zie staan, ik reis eigenlijk nooit buiten NL meer met de trein ![]() Maar met zoiets zou ik echt stranden met mijn handen en voeten Duits. | |
James1988 | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:22 |
In 6 uur tijd had je ook wel een Traxx of 1700 in Bad Bentheim moeten kunnen krijgen. Als NS dat niet voor elkaar heeft weten te krijgen moeten ze zich echt eens gaan afvragen waar de in godsnaam mee bezig zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:28 |
"andere dingen waren belangrijker"? Er zal maar net een ambtenaar getweet hebben dat hij al een kwartier stil stond of zo. Ergens. | |
greavy | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:40 |
Doordat deze Berlijner niet heeft gereden, rijdt morgen de eerste naar Duitsland ook niet (Amsterdam v. 5u) tot Bad Bentheim, vanaf daar verder met de stam die daar nu opgesteld staat. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:54 |
hoe moet ik dit zien? Een trein rijdt NIET, maar dan verder met stam X, ook NIET? of zo? | |
dennistd | vrijdag 13 mei 2016 @ 23:40 |
Gewoon uitval op Amsterdam-Bentheim, oftewel +120. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 mei 2016 @ 23:43 |
ja okee. Zo van "dan is het wel acceptabel" ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 13 mei 2016 @ 23:54 |
Ja en waarom kan die stam niet vannacht alsnog naar Amsterdam gebracht worden? (Het antwoord dat ik verwacht te krijgen: 'geen paden..' of iets anders lulligs in de trant van 'ja maar huu dat is moeilijkmoeilijk' ![]() | |
Bitlord | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:19 |
Waarschijnlijk spuit 11, maar ik zag deze kaartautomaat (voor mij van een onbekend type) op Station Bilthoven staan. Vanzelfsprekend binnen de poortjes, dat is wel zo handig. ![]() | |
dcm360 | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:44 |
Uiteraard is dat handig. Je zou maar binnen de poortjes staan met te weinig saldo om uit te kunnen checken. | |
dennistd | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:46 |
Dat is de uitgeklede versie van de normale kaartautomaat, volgens mij kan ie hetzelfde als de 'platte buik'-automaten. Met name bedoeld om je saldo op te laden als je te weinig hebt om de poortjes uit te komen (saldo was 20 euro, incheck 20 euro maar reis kost 25 euro, dan kom je op -5 bij uitchecken en dat kan niet). | |
Bitlord | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:46 |
Zou niet mogelijk moeten zijn. Word je als het ware gegijzeld als je onvoldoende geld bij je hebt. Kan me niet voorstellen dat dat kan en gebeurt. | |
James1988 | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:54 |
Die automaten staan ook in Rotterdam en Den Haag HS. Het zijn best prima dingen, ze reageren erg snel. | |
Prins_Pils | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:59 |
Ja die staat in Deventer ook al een behoorlijk lange tijd in de stationstunnel. Ik heb het praktisch nut ook heel lang niet ingezien. En nu nog steeds niet, want wat Bitlord zegt. Je betaalt al fokking 20 euro borg om 'ik trek voor 7,50 een chipkaart uit de automaat en sjees het hele land door' te voorkomen. (minimaal instapsaldo is 16 euro maar dat wordt niet gecommuniceerd). Waarom kan -5 niet? Waarom is -5 erger dan -4, dat wel mag? Je moet immers toch weer voldoende knaken erop knallen als je weer wil reizen. En ja, wat gebeurt er als je 'gegijzeld' achter de poortjes staat? | |
dennistd | zaterdag 14 mei 2016 @ 01:04 |
Tja, ik snap dat ook niet helemaal. Gewoon helemaal niet in de min mogen komen zou veel logischer zijn geweest. Nu is het zo dat je minimaal 20 euro op je kaart moet hebben staan, maar eigenlijk toch ook weer niet... Geen idee, denk de servicezuil gebruiken? Probeer het eens zou ik zeggen, gewoon ff doen alsof je er niet uit komt ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 mei 2016 @ 01:05 |
Er komen hier net twee NMBS-Traxx'en voorbij met daarachter een stuk of drie wagons. Voor zover ik kon zien hadden beide locs hun stroomafnemer omhoog. Nuttig? | |
Prins_Pils | zaterdag 14 mei 2016 @ 02:40 |
Berichhie over de Friesenbrücke. Gaat toch zeker 5 tot 9 jaar duren (n.v.d.a.: maak er maar 15 jaar van, de Duitse stroperigheid kennende): https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke204.html Het onderzoek naar de draagbaarheid van de pijlers zou in maart klaar zijn maar wordt september. Mochten de pijler-resten te zwak zijn voor een spoorbrug, dan moet er complete nieuwbouw komen.. met alle procedures die dat met zich meebrengt. | |
greavy | zaterdag 14 mei 2016 @ 04:37 |
Er reed een solo touringcar tussen Bentheim en Hengelo, tot er geen volk meer stond. Om 23:15 moest de bus nog één keer komen, toen stonden er nog een man of 40. En dan ben je rond 20:30 de trein uit getrapt.... | |
JDude | zaterdag 14 mei 2016 @ 06:56 |
Door de tunnel naar buiten wandelen dan toch? | |
greavy | zaterdag 14 mei 2016 @ 07:48 |
Zo, nu ff op Utrecht wachten op de ICE ri. Frankfurt, en dan door naar Wenen. Morgen naar Belgrado, maandag ri. Bar, Montenegro. Dinsdag tot zondag in Albanië. | |
b2py | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:09 |
Veel plezier! | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:09 |
Ik ga vanaf 1 juli testritten rijden met de nieuwe Flirt, tussen Zwolle en Lelystad! | |
b2py | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:15 |
Over naar NS dus? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:17 |
Jep. 12 juni laatste dag huidige werkgever. | |
b2py | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:25 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
MTL | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:45 |
Gaaf! Post je wel ff pics? ![]() | |
Bitlord | zaterdag 14 mei 2016 @ 09:16 |
Als je nog Nederlandse bussen tegenkomt, zet je die dan op de foto voor mij? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 mei 2016 @ 09:26 |
dakannie. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:28 |
En ik heb al horen roepen dat er een tunnel moet komen ook. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:29 |
Oh Em Geeeee, dan kom ik je weer hier tegen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:54 |
Gefeliciteerd ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:59 |
Tof! En dat is vast best vergelijkbaar met wat je nu rijdt. Goed tegen heimwee. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:05 |
En door een net zo leeg landschap ![]() ![]() Gefeliciteerd Mono! ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:19 |
Na al dat mooie weer van de afgelopen week is het tijd om de balans op te maken... Deel 1: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:28 |
Moet jij niet eens gewoon gaan werken en zo? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 mei 2016 @ 13:14 |
Fraai hoor, Zug ![]() | |
Salatrel | zaterdag 14 mei 2016 @ 13:48 |
IcDefect. IN de tunnel | |
GlenSpey | zaterdag 14 mei 2016 @ 13:50 |
Gratz! Standplaats Zwolle, dus? | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 14:06 |
Groningen. Zou eigenlijk 1 september beginnen, maar ze zochten nog testmachinisten. Ga dat vanaf Zwolle doen tot begin september. | |
Duvel | zaterdag 14 mei 2016 @ 14:07 |
Dé tunnel? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 mei 2016 @ 14:44 |
Ik zie dat kudding nog wel in staat om in alle tunnels tegelijk stuk te zijn ![]() | |
GlenSpey | zaterdag 14 mei 2016 @ 15:12 |
Vermoed dat ik met mijn stage daar ook nog wel meer dan eens komen ga. | |
James1988 | zaterdag 14 mei 2016 @ 15:32 |
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Mono! | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:51 |
In Tirana rijden er sowieso een stel oude exemplaren van Hermes uit Zuid-Limburg. | |
GlenSpey | zaterdag 14 mei 2016 @ 22:46 |
Spoorweetje: wisten jullie dat er een heuse planmatige IC-dienst bestaat, uitgevoerd met SGMm? | |
Peterselieman | zaterdag 14 mei 2016 @ 22:58 |
Dat is Haarlem - Alkmaar toch ![]() | |
GlenSpey | zaterdag 14 mei 2016 @ 23:05 |
Intercity Heerlen-Sittard, series 23500 en 20800 | |
dennistd | zondag 15 mei 2016 @ 01:54 |
Helaas alleen een telefoon bij me als camera en vol tegenlicht, maar toch leuk dat zo'n bakkie nog altijd gebruikt wordt. Foto heb ik vanavond gemaakt in Almelo. Had maar twee minuten over, anders was ik wel ff op de parkeergarage gaan staan. ![]() | |
greavy | zondag 15 mei 2016 @ 06:38 |
als ik eraan denk zal ik dat doen. | |
derLudolf | zondag 15 mei 2016 @ 09:24 |
Gaaf man, gefeliciteerd! | |
Duvel | zondag 15 mei 2016 @ 09:43 |
Feli Mono | |
greavy | zondag 15 mei 2016 @ 09:52 |
Gefeliciteerd Mono ! | |
Darkwing_Duck | zondag 15 mei 2016 @ 10:00 |
Gefeliciteerd Mono! | |
Salatrel | zondag 15 mei 2016 @ 11:24 |
volgens mij is dat gewoon virm die spitsrit | |
Peterselieman | zondag 15 mei 2016 @ 11:50 |
ah ja, dan zal ik in de war zijn met die sprinter Haarlem-Hoorn die wel met SGMm rijdt, maar regelmatig te krap bemeten is | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 12:33 |
Dank allen! | |
Zyron | zondag 15 mei 2016 @ 13:17 |
Gefeliciteerd Mono, welkom bij NS. Benieuwd of ik je ooit een keer aan de lijn ga krijgen, vanaf de bijsturing. ![]() | |
mart_83 | zondag 15 mei 2016 @ 14:49 |
hoe kom je in Albanië? met de trein, of op een andere manier? | |
greavy | zondag 15 mei 2016 @ 15:02 |
bus of taxi, nog ff kijken. Als ik de bus net gemist heb wordt het een taxi. Gepland is de bus van rond 12:00 uit Ulcinj, en wil daar rond 09:30 zijn. Dan nog aansluitend van Shköder naar Dürres. [ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 15-05-2016 15:35:02 ] | |
Basekid_NZ | zondag 15 mei 2016 @ 17:42 |
Er was een kleine overstroming in de trein:![]() | |
GlenSpey | zondag 15 mei 2016 @ 17:56 |
Afgelopen zomer in Albanië en buurland Macedonië geweest, zijn geweldig mooie landen! Ben zelf in Durres en Tirana geweest ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 09:45 |
Wat is er zo bijzonder aan station Basel dat t ligt op 'Vreemd Grondgebied'? Wat is het verhaal daarachter? | |
ReisT | maandag 16 mei 2016 @ 10:55 |
Basel Bad Bf bedoel je dan? Het verhaal daarachter is dat de verbinding tussen de Rheintalbahn en Hochrheinbahn vis Basel loopt. Zo hoef je niet door de Zwitserse de douane als je van Duitsland naar Duitsland reist. | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 11:03 |
Maar dan mag je dus niet uitstappen? | |
dennistd | maandag 16 mei 2016 @ 11:08 |
Jawel, maar je mag het station niet uit. Daar ga je door de douane namelijk (eigenlijk loop je alleen een bord voorbij met wat allemaal niet mee mag de grens over) | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 11:12 |
Soort Eurostar Situatie... |