ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 09-05-2016 23:00:57 ]
Ik heb vorige week nog Beaufort geupgrade. Een geweldig personeelspakket uit het jaar nul.
Eindgebruikers hebben slechts schrijfrechten nodig op een tiental subfolders van Program Files op de server. HOE KUT DENK JE DAT JE PAKKET DAN WEL IS?
RAET is niet veel beter, iedere keer dat iemand van functiefamilie verandert komt die persoon als nieuwe natuurlijke identiteit uit het systeem. Zijn nu 4 maanden bezig met het oplossen, als we hier van uit waren gegaan tijdens de ontwerpfase dan was het een veel kleiner issue geweest.
RAET is niet veel beter, iedere keer dat iemand van functiefamilie verandert komt die persoon als nieuwe natuurlijke identiteit uit het systeem. Zijn nu 4 maanden bezig met het oplossen, als we hier van uit waren gegaan tijdens de ontwerpfase dan was het een veel kleiner issue geweest.
Dat hoerige stervende grafpakket is al minstens 35 zo geen 40 jaar oud. Dat zou eens helemaal van scratch af opnieuw gebouwd moeten worden. Nu is het één grote lappendeken van poliepen met oncontroleerbare gezwellen eromheen. MAAR overal bedrijfskritisch DUS er kan nooit iets aan gedaan worden.
Oh jah! Ik haal het nog wel eens door elkaar. AFAS is die andere geloof ik? Die heeft ook "een paar" eigenaardigheden. Maar wij gebruiken geen Beaufort maar iets specifiek voor het onderwijs.
Op maandag 9 mei 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende: Dat hoerige stervende grafpakket is al minstens 35 zo geen 40 jaar oud. Dat zou eens helemaal van scratch af opnieuw gebouwd moeten worden. Nu is het één grote lappendeken van poliepen met oncontroleerbare gezwellen eromheen. MAAR overal bedrijfskritisch DUS er kan nooit iets aan gedaan worden.
Ik heb ooit bij Taxi Centrale Raalte een server moeten vervangen. Was ook echt een drama want je mag er geen seconde uitliggen. Echt, waar gaat het tegenwoordig over.
Ik heb ooit bij Taxi Centrale Raalte een server moeten vervangen. Was ook echt een drama want je mag er geen seconde uitliggen. Echt, waar gaat het tegenwoordig over.
Ja best, moet je in HA investeren. En voor de overgang daarnaartoe moet je toch wat downtime accepteren.
WAT?? EN downtime accepteren EN in feite betalen we dan voor alles dubbel uitgevoerd?
Oh ja wettelijke eisen, ook zoiets Die eisen maar van alles, ongeacht of het realiseerbaar is, en tegen welke kosten dan.
Nou jah, de editie die wij gebruiken is handig want bijna alles gaat direct door naar de belastingdienst (verloning gebeurt ook rechtstreeks vanuit RAET) en naar de accountant en de ministeries, superhandig. Een bouwbedrijf heeft aan die functies niet zoveel want anders kunnen ze niet zo handig frauderen.
Trein naar Vlissingen, dan de boot, en op breskens de bus?
Momenteel is het plan met de trein: Enschede-Gouda-Rotterdam-Antwerpen-Gent-Brugge v.v. Heen op zondag, terug op maandag. Maar met die bus had ook gekund, toch maar ff voorstellen
Ik heb ooit bij Taxi Centrale Raalte een server moeten vervangen. Was ook echt een drama want je mag er geen seconde uitliggen. Echt, waar gaat het tegenwoordig over.
TCR doet ook de Zonetaxi in Zutphen volgens mij. Was ik niet zo blij mee.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Momenteel is het plan met de trein: Enschede-Gouda-Rotterdam-Antwerpen-Gent-Brugge v.v. Heen op zondag, terug op maandag. Maar met die bus had ook gekund, toch maar ff voorstellen
Laatst een tochtje gemaakt door Zeeuws-Vlaanderen met daarbij ook lijn 42 naar Brugge. Even je OV-chipkaart laten zien en met een beetje geluk zegt de chauffeur, het is gratis ga maar zitten.
Dat was het sowieso. Mijn mail werd eerst helemaal niet beantwoord, toen ik een follow-up stuurde kreeg ik een lullig excuus met "door privéomstandigheden van mijn collega is uw mail blijven liggen" en uit het antwoord bleek dat degene die het stuurde het maar half had gelezen.
Als de LGV om middernacht dichtgaat niet, nee. Misschien laten ze die trein na CDG klassiek naar Lille en Brussel rijden?
Hij stond hier met +210 op de borden. Dus ik ben maar eens op de app gaan kijken... Hij staat ook met +210 op brussel. Na cdg is er pas bij Arras iets wat aftakt ofzo... Dqn is men er pas morgenochtend
Dat was het sowieso. Mijn mail werd eerst helemaal niet beantwoord, toen ik een follow-up stuurde kreeg ik een lullig excuus met "door privéomstandigheden van mijn collega is uw mail blijven liggen" en uit het antwoord bleek dat degene die het stuurde het maar half had gelezen.
Uit m'n hoofd: ILenT is toch alleen de instantie die handhaafd voor wat betreft de Europese passagiersrechten.... aangezien die minder strikt zijn kunnen ze er toch ook niets mee. Of zie ik iets over het hoofd?
Hij stond hier met +210 op de borden. Dus ik ben maar eens op de app gaan kijken... Hij staat ook met +210 op brussel. Na cdg is er pas bij Arras iets wat aftakt ofzo... Dqn is men er pas morgenochtend
Misschien na CDG afbuigen richting Gare du Nord (er ligt een boogje), daar kopmaken, en dan klassiek naar Lille en Brussel? Dan ben je er wel pas om een uur of 5 in de ochtend, denk ik...
quote:
Vraag me sowieso af wat er gebeurd is
Ik zag iets voorbijkomen over een aanrijding met een persoon op de LGV Sud-Est...
twitter:
SNCF twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 21:15:20@HPommier Bonsoir, une personne a été heurtée par un train entre Lyon et Valence TGV. La circulation a été interrompue à 18h30 pour 1/3 reageerretweet
Uit m'n hoofd: ILenT is toch alleen de instantie die handhaafd voor wat betreft de Europese passagiersrechten.... aangezien die minder strikt zijn kunnen ze er toch ook niets mee. Of zie ik iets over het hoofd?
IL&T leek mij ook de partij om NS te houden aan de voorwaarden uit de hoofrailnetconcessie.
Misschien na CDG afbuigen richting Gare du Nord (er ligt een boogje), daar kopmaken, en dan klassiek naar Lille en Brussel? Dan ben je er wel pas om een uur of 5 in de ochtend, denk ik...
Overuren in een veiligheidsfunctie lijken mij niet echt een goed idee. En als zo'n LGV dichtgaat vanwege geplande werkzaamheden kun je die ook niet zomaar uitstellen...
Overuren in een veiligheidsfunctie lijken mij niet echt een goed idee. En als zo'n LGV dichtgaat vanwege geplande werkzaamheden kun je die ook niet zomaar uitstellen...
Die LGV gaat ELKE nacht dicht. Want "er zouden misschien wel eens werkzaamheden gepland kunnen worden maar waarschijnlijk gaan we toch wel staken."
Het publieksrechtelijk instituut dat de concessie uitschrijft natuurlijk, net als altijd. In dit geval: de staatssecretaris van Infrastructuur en milieu
Maakt het uit Wie weet kom je wat leuks tegen, kan van alles zijn Voor mij hoef je niks specifieks te kopen of zo hoor, behalve als je eventueel tegen zulke eierdopjes aan mocht lopen En dan is 2 ook wel genoeg
Op woensdag 11 mei 2016 15:06 schreef Merode32 het volgende: Kan het zijn dat er een flirt3 van ns staat op heerlen? Ik zag hem vaag staan achter een plan z.
ik heb even op Google streetview gekeken maar daar was niks te zien
Op woensdag 11 mei 2016 22:35 schreef J.B. het volgende: Als je zonodig een NS Flirt 3 wilt zien staan moet je naast de Noorderbrug in Maastricht gaan kijken, daar heb ik ze al vaak zien staan.
Op woensdag 11 mei 2016 22:35 schreef J.B. het volgende: Als je zonodig een NS Flirt 3 wilt zien staan moet je naast de Noorderbrug in Maastricht gaan kijken, daar heb ik ze al vaak zien staan.
Ik wil,hem niet zien, ik fietste langs het spoor(geweldige spotplek) en zag hem.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het personen- en goederenvervoer blijven de komende decennia toenemen, maar minder dan voorheen. Uitbreiding van het wegennet is slechts rendabel als de files substantieel toenemen. Uitbreiding van het spoor verbetert de bereikbaarheid slechts beperkt, tegen hoge kosten.
Het personen- en goederenvervoer blijven de komende decennia toenemen, maar minder dan voorheen. Uitbreiding van het wegennet is slechts rendabel als de files substantieel toenemen. Uitbreiding van het spoor verbetert de bereikbaarheid slechts beperkt, tegen hoge kosten.
MKBA's van spoorprojecten door de jaren heen. Opvallend: de zeer negatieve waarde voor extra sneltrein Groningen - Leeuwaren die er toch wel gaat komen..
MKBA's van spoorprojecten door de jaren heen. Opvallend: de zeer negatieve waarde voor extra sneltrein Groningen - Leeuwaren die er toch wel gaat komen..
MKBA's (en de onderliggende ratio van 'publieke middelen moeten altijd rendabel worden geïnvesteerd') zijn dan ook niet de enige reden om een besluit op te baseren. Ook reistijdwinst, milieueffecten en 'gunfactor' spelen mee.
Publieke besluitvorming kent eigenlijk vijf dominante criteria: - technisch: is iets technisch uitvoerbaar en maakbaar? (daarom zijn overheidsinvesteringen vaak wat minder innovatief en meer o.b.v. 'proven technology'). Ook zaken als veiligheid zitten hier vaak in. - juridisch: spreekt voor zich. Zo is een spoorlijn dwars door zes beschermde Natura 2000-gebieden aanleggen niet toegestaan als er reële alternatieven zijn. En mensen onteigenen voor een project dat eigenlijk niet heel nuttig is, tja, ook dat ligt dus (terecht) gevoelig. - politiek-bestuurlijk: het Rijk beheert wel de investeringsbudgetten, maar uiteindelijk worden investeringen gedaan met een doel, bijv. het stimuleren van meer reizigersvervoer. En daar hebben regionale overheden ook een belang in (ook financieel). Dus moet een investering ook voor hen (en voor reizigers, vervoerders en omwonenden) acceptabel zijn. - economisch: tja, dan gaat het dus om de euro's en de MKBA's. Overigens is er altijd discussie over de input van de MKBA's, omdat de methodiek een standaard uitgewerkte is. Daarom is er dus vaak gedoe over groeiscenario's... - 'psycho-rationeel': eigenlijk 'het onderbuik-gevoel'. Dat vinden ambtenaren en hoogleraren vaak vervelend (want niet stuurbaar en modelleerbaar), maar wel reëel. Er zijn legio voorbeelden van aanpassingen aan overwegen, snelwegen en andere investeringen die o.b.v. bovenstaande criteria niet echt logisch lijken. Maar ja: vijf doden in een half jaar tijd op één overweg, waarvan 2 jonge kinderen leidt er toe dat bestuurders 'wel moeten'. Een andere manier om het uit te leggen is de niet zo rationele aard van de mens. Ook ik wil op zondag rust hebben (geen geluid van treinen/auto's etc.), maar op maandagochtend wil ik niet in de file staan. Tja, dat is dus niet altijd te rijmen.
Dit rapport van het PBL/CPB is een redelijk voorspelbare: grote investeringen zijn niet altijd rendabel. Dat is een signaal dat vaker door komt. Maar goed, die investeringen worden ook niet altijd gedaan om de enkele reden dat het geld op moet leveren...
[ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 12-05-2016 10:48:58 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
MKBA's (en de onderliggende ratio van 'publieke middelen moeten altijd rendabel worden geïnvesteerd') zijn dan ook niet de enige reden om een besluit op te baseren. Ook reistijdwinst, milieueffecten en 'gunfactor' spelen mee.
Niet helemaal dus... De MKBA negeert namelijk de "intrinsieke waarde" van bijv. landschap, stilte e.d. Om die reden worden milieueffecten worden ook verwerkt in een milieueffectrapportage (mer). Dat is dus een juridisch instrument, in tegenstelling tot de MKBA (er is geen wet op de MKBA o.i.d.)
In een MKBA wordt (geprobeerd) een inschatting te maken van kosten en baten van milieueffecten. Maar dat is niet het hele verhaal. Neem bijv. de "kleine rietgans" als beschermde vogel. In sommige gebieden mag je dus niet wat doen als die ganzen daar broeden of foerageren. Maar wat is daarvan de economische waarde? Daar is eigenlijk nog nooit een goed antwoord op gevonden. Er zijn best veel pogingen gedaan om de mer en de MKBA te integreren, maar dat is om diverse redenen nooit gelukt. Afstemming van input e.d. wordt natuurlijk wel gedaan.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Niet helemaal dus... De MKBA negeert namelijk de "intrinsieke waarde" van bijv. landschap, stilte e.d. Om die reden worden milieueffecten worden ook verwerkt in een milieueffectrapportage (mer). Dat is dus een juridisch instrument, in tegenstelling tot de MKBA (er is geen wet op de MKBA o.i.d.)
In een MKBA wordt (geprobeerd) een inschatting te maken van kosten en baten van milieueffecten. Maar dat is niet het hele verhaal. Neem bijv. de "kleine rietgans" als beschermde vogel. In sommige gebieden mag je dus niet wat doen als die ganzen daar broeden of foerageren. Maar wat is daarvan de economische waarde? Daar is eigenlijk nog nooit een goed antwoord op gevonden. Er zijn best veel pogingen gedaan om de mer en de MKBA te integreren, maar dat is om diverse redenen nooit gelukt. Afstemming van input e.d. wordt natuurlijk wel gedaan.
Wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de zaken die wel van invloed zijn maar niet te kwantificeren zijn niet worden meegenomen?
Wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de zaken die wel van invloed zijn maar niet te kwantificeren zijn niet worden meegenomen?
Ha, dat is ook een mooie manier om het te zeggen. Ja, idd. Sommige zaken die niet/minder goed zijn te kwantificeren worden niet als kosten en/of baten meegenomen. Daarom is een MKBA niet het enige middel om een overheidsinvestering op te baseren.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de zaken die wel van invloed zijn maar niet te kwantificeren zijn niet worden meegenomen?
Als voorbeeld; een dorpskern die niet te ver van Groningen ligt loopt leeg met 1x2u een trein maar met 4x per uur een trein groeit het of blijft het gelijk, dit zorgt voor werkgelegenheid, meer geluksgevoel bij de inwoners waardoor de productie hoger wordt. Niet alles is geld.
Ik twijfel steeds meer of de MKBA wel echt een goede methodiek is. Bij een lage uitkomst is het een ontzettend goede rubbish-detector maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. Rondom de input zijn zoveel onzekerheden omdat die over een toekomst gaan die waarschijnlijk toch anders wordt dan je erin stopt dat de waarde die je aan het getal dat eruit komt lastig in te schatten is.
Daar komt nog bij dat als je kijkt naar wat mensen echt belangrijk vinden dan gaat het eigenlijk helemaal nooit over wat de economische waarde van een project is. Veelal gaat het veel meer om het mogelijk maken van zaken, het voorkomen van problemen en dat een project afkomt wat tot tevredenheid onder de bevolking leidt. Al met al denk ik dat de MKBA-methodiek overrated is.
Een leuk voorbeeld is die extra sneltrein Leeuwarden-Groningen. Die investeringen zijn niet rendabel omdat het kostenplaatje niet overtroffen wordt door de reistijdbaten. Tegelijkertijd wil je ook niet dat de capaciteitsproblemen op die lijn leiden tot een rem op de economie en tot veel ontevredenheid onder de bevolking en reizigers. Alleen daarom is het al goed om een duurzame oplossing te maken voor het probleem. Of de uitkomst uit een sommetje nu negatief of positief is maakt dan niet veel meer uit.
Ik heb echt nooit problemen met KPN. Af en toe slecht bereik, maar dat komt door mijn telefoon en niet door KPN. M'n werktelefoon (een Lumia) heeft op diezelfde plek dan namelijk vol bereik
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Ik zit regelmatig met twee telefoons in de trein, eentje op KPN en eentje op T-Mobile. De plekken/tijden dat ik met T-Mobile geen bereik heb en met KPN wel zijn ontelbaar. Andersom ben ik nog nooit tegengekomen.
Op donderdag 12 mei 2016 15:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende: Ik zit regelmatig met twee telefoons in de trein, eentje op KPN en eentje op T-Mobile. De plekken/tijden dat ik met T-Mobile geen bereik heb en met KPN wel zijn ontelbaar. Andersom ben ik nog nooit tegengekomen.
Brak toestel kan ook nog. De meest recente toestellen waren inclusief bereik van 4G.
Je bedoelt het netwerk wat ik heb en nog steeds fucking kut is? Je bent gewoon een n00b-gebruiker man.
En T-Mobile heeft met afstand het beste netwerk op dit moment eah, niet KPN.
Wellicht offtopic, maar toch: Alles is afhankelijk van de locaties waar je komt en hoe je het netwerk gebruikt (2G/3G/4G). Maar wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat technisch gezien het netwerk van T-Mobile meer zendmasten nodig heeft om hetzelfde bereik te realiseren als KPN en Vodafone. Dit komt doordat ze op hogere frequenties uitzenden. Ik vind het niet plausibel dat T-Mobile een beter netwerk heeft, heb je een goede onderbouwing?
Wellicht offtopic, maar toch: Alles is afhankelijk van de locaties waar je komt en hoe je het netwerk gebruikt (2G/3G/4G). Maar wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat technisch gezien het netwerk van T-Mobile meer zendmasten nodig heeft om hetzelfde bereik te realiseren als KPN en Vodafone. Dit komt doordat ze op hogere frequenties uitzenden. Ik vind het niet plausibel dat T-Mobile een beter netwerk heeft, heb je een goede onderbouwing?
Altijd fijn: er machinist die niet aan zag komen dat hij bij Maarssen naar links moest (is tegenwoordig standaard voor IC's richting Nijmegen). Dan wordt je toch flink door elkaar geschud bovenin een VIRM.
Net remcriterium remmen bij een virm en je rijdt met een slordige 100 km/u door rood. Kan prima.
Maar waarschijnlijk is de machinist er keurig met 80 km/u doorheen gegaan, dat is toegestaan en kan technisch prima, maar is niet echt comfortabel te noemen. Ik probeer dat soort wissels met dubbeldeksmaterieel met 60 km/u te nemen en met enkeldeks 70. Dan rij je er net even wat rustiger doorheen.
Op donderdag 12 mei 2016 17:18 schreef MTL het volgende: Net remcriterium remmen bij een virm en je rijdt met een slordige 100 km/u door rood. Kan prima.
Maar waarschijnlijk is de machinist er keurig met 80 km/u doorheen gegaan, dat is toegestaan en kan technisch prima, maar is niet echt comfortabel te noemen. Ik probeer dat soort wissels met dubbeldeksmaterieel met 60 km/u te nemen en met enkeldeks 70. Dan rij je er net even wat rustiger doorheen.
Boven de 70 km/u ga je gewoon door de rooie. En met meer dan 100 km/u is de werking van VV gewoon prut te noemen. Voordat de bakens uitgelezen zijn en correct geïnterpreteerd, ben jij dat sein zo ongeveer al gepasseerd. En de vraag is of met die snelheid de bakens wel goed uitgelezen kunnen worden. Het is puur als opvangnet voor het gat 0-40 bedoeld.
o jawel hoor. als je met 140 aan komt zetten en je krijgt geel 8 en pakt met virm de 1e remstand (ATB rem criterium) dan ga je met een gangetje van ongeveer 100 a 110 de groen knipper 8 voorbij. zolang je het rem criterium vasthoud zal ATB nooit een snelremming inzetten.
ATB v.v. werkt alleen als je een stoptonend sein nadert en zoals MTL terecht opmerkt werkt v.v. niet als je boven de 70km/u zit. bij een geel of groen variant doet v.v. helemaal niks
o jawel hoor. als je met 140 aan komt zetten en je krijgt geel 8 en pakt met virm de 1e remstand (ATB rem criterium) dan ga je met een gangetje van ongeveer 100 a 110 de groen knipper 8 voorbij. zolang je het rem criterium vasthoud zal ATB nooit een snelremming inzetten.
ATB v.v. werkt alleen als je een stoptonend sein nadert en zoals MTL terecht opmerkt werkt v.v. niet als je boven de 70km/u zit. bij een geel of groen variant doet v.v. helemaal niks
Goed goed in theorie kan het. Maar in een logische seinopvolging geel 8 => groen 8 knipper doe je dat gewoon niet als machinist, dat was wat ik in eerste instantie ook bedoelde
Goed goed in theorie kan het. Maar in een logische seinopvolging geel 8 => groen 8 knipper doe je dat gewoon niet als machinist, dat was wat ik in eerste instantie ook bedoelde
Normaal niet. Maar je zult niet de eerste zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hij kreeg ook een remming, maar dat draagt alleen maar bij aan het gevoel van dit-gaat-niet-goed!! dat je als reiziger krijgt.
Afgelopen zaterdag maakte ik ook zo'n klapper mee (vanuit Amersfoort voor Overvecht naar links, dat is minder alledaags), dat kostte een medereiziger zijn bier...
Op 7 mei 1956 was locomotor 116 te Eerbeek druk gaans met het afrangeren van een zogeheten CHRP-wagen van de buurtgoederentrein Apeldoorn-Dieren. De locomotoren uit de serie 100 zijn bij de Nederlandsche Spoorwegen al enige jaren buiten dienst gesteld, doch enkele lokale middenstanders hebben, nadat NS weigerde nog langer de lokale bediening uit te voeren, de handen ineen geslagen en voeren met de bij SpoorIJzer Delft gehuurde 116 zelf de rangeerdienst uit. Op kop van de trein staat de nog geen twee jaar oude locomotief 2412, terwijl op het rechter spoor een aantal lege Blokkendoos-rijtuigen wachten op doorvoer naar Dieren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 13-05-2016 02:23:30 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 13 mei 2016 00:32 schreef J.B. het volgende: Er gaan binnenkort directe treinen vanaf Polen naar Kaunas in Litouwen rijden over nieuw normaalspoor, eerste deel van Rail Baltica. Zie:
Poland - Lithuania standard-gauge passenger services to begin next month
Maar als ik het zo begrijp moet er in Polen ook nog wat aan het spoor gebeuren, op sommige stukken van Bialystok-grens mag maar 30km/u worden gereden. Hopelijk is dat met ingang van de nieuwe dienstregeling klaar, want dat is natuurlijk wel zonde van een lijn die op 200km/u is ontwikkeld. Het normaalspoor van Kaunas naar Vilnius is dan ook klaar hoop ik, dan kunnen daar ook doorgaande treinen naartoe.
Benieuwd met werk materiaal ze gaan rijden Stiekem lijkt me het wel gaaf als de EC Berlijn-Warschau een paar keer per dag zou door rijden.
Hij kreeg ook een remming, maar dat draagt alleen maar bij aan het gevoel van dit-gaat-niet-goed!! dat je als reiziger krijgt. Afgelopen zaterdag maakte ik ook zo'n klapper mee (vanuit Amersfoort voor Overvecht naar links, dat is minder alledaags), dat kostte een medereiziger zijn bier...
Op vrijdag 13 mei 2016 09:57 schreef ReisT het volgende: Ik heb met slechts +10 Amsterdam bereikt. Dat lag overigens niet aan HAH maar aan DSSU (drie treinen in drie minuten over één wissel dat gaat niet).
Op vrijdag 13 mei 2016 09:57 schreef ReisT het volgende: Ik heb met slechts +10 Amsterdam bereikt. Dat lag overigens niet aan HAH maar aan DSSU (drie treinen in drie minuten over één wissel dat gaat niet).
OOIT was dat één van de slogans waarmee de ZomerZwerfKaart werd aangeprezen. Allemaal korte zinnen die gemaakt waren van alleen maar plaatsnamen.
Drogeham Leek Roggel was er ook eentje.
Nu ben ik benieuwd naar de rest.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Voor reizigers die gedupeerd zijn vanwege de verstoring tussen dat gereformeerde grafdorp en Hengelo staat een kopje koffie of thee klaar bij de kiosk op spoor 6/7.
Dat is godverdomme net zo bruikbaar als de McDonald's in de binnenstad domme hoer.
Aangezien Ansaldo met de ns afgesproken heeft dat de ns een deel van de opbrengst krijgt bij een eventuele herverkoop vermoed ik dat de ns denkt van wel, en Ansaldo al gniffelend door had dat het toch nooit ging gebeuren.
Deldenerstraat in Hengelo toevallig? Terugrijden, stoplichten rechts en daarna bij tweede stoplichten weer. Daarna einde van de weg links en meteen weer rechts
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deldenerstraat in Hengelo toevallig? Terugrijden, stoplichten rechts en daarna bij tweede stoplichten weer. Daarna einde van de weg links en meteen weer rechts
Ja dat zei ik ook. Ik ken de weg hier prima, de moeder heeft tien jaar in Goor gewoond. Het is gelukt. Nu lijn 9.
Op vrijdag 13 mei 2016 13:07 schreef Doevelaer het volgende: Lekker dit, vanuit Enschede naar Deventer moeten, niet een beetje normaal kunnen reizen en zo 2 verplichte colleges missen.
Ah, we hebben weer een gastklager.
Dingen gaan wel eens stuk, shit happens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nu over op overwegstoringen. Tussen Zaandam en Alkmaar minder intercity's door een overwegstoring. In Heiloo gaan mensen tussen de spoorbomen door. Treinen gaan stapvoets op de tyfoon over de overwegen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 13 mei 2016 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende: Nu over op overwegstoringen. Tussen Zaandam en Alkmaar minder intercity's door een overwegstoring. In Heiloo gaan mensen tussen de spoorbomen door. Treinen gaan stapvoets op de tyfoon over de overwegen.
dan ben ik mooi op tijd weg want ik was vanmorgen weg leren daar
Aangezien Ansaldo met de ns afgesproken heeft dat de ns een deel van de opbrengst krijgt bij een eventuele herverkoop vermoed ik dat de ns denkt van wel, en Ansaldo al gniffelend door had dat het toch nooit ging gebeuren.
Wat was/is er nou aan de hand dat alle treinen van Deventer naar Zwolle met dikke vette vertraging of opgeheven waren vanmiddag? Ik zie 'overwegstoring' en 'eerdere verstoring', meer niet.
Zag om 13:45 en 14:45 ook al twee keer een trein met mensbaksels erin voor de rooie staan bij Deventer Goederen richting Enschede. Was niet de uitrijder maar die erna, en het sein dat Snipperling afdekt staat nog wat verderop..
Vanmiddag om 15:00 was al bekend dat IC 140, Bad Bentheim v. 20:43, richting Nederland niet zou rijden vanaf Bad Bentheim. En natuurlijk was er geen vervangende trein of bussen ingezet. Een kennis van mij staat daar nu nog. Niks geregeld.
Op vrijdag 13 mei 2016 21:52 schreef greavy het volgende: Vanmiddag om 15:00 was al bekend dat IC 140, Bad Bentheim v. 20:43, richting Nederland niet zou rijden vanaf Bad Bentheim. En natuurlijk was er geen vervangende trein of bussen ingezet. Een kennis van mij staat daar nu nog. Niks geregeld.
wut? En hoezo natuurlijk, was het vantevoren bekend
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
wut? En hoezo natuurlijk, was het vantevoren bekend
Iets met niet beschikbaar zijn van een E-lok, omdat vanmiddag de trein náár Bad Bentheim onderweg gestrand was door een verstoring. Trein is teruggekeerd, en DB heeft een vervangende IC-stam ingezet. Uiteraard tot Bentheim, want NS had daar geen lok.
Iets met niet beschikbaar zijn van een E-lok, omdat vanmiddag de trein náár Bad Bentheim onderweg gestrand was door een verstoring. Trein is teruggekeerd, en DB heeft een vervangende IC-stam ingezet. Uiteraard tot Bentheim, want NS had daar geen lok.
? Ik ben reiziger, ken geen afkortingen (al vallen deze nog wel mee) DB en IC stam zegt me niks
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op vrijdag 13 mei 2016 21:52 schreef greavy het volgende: Vanmiddag om 15:00 was al bekend dat IC 140, Bad Bentheim v. 20:43, richting Nederland niet zou rijden vanaf Bad Bentheim. En natuurlijk was er geen vervangende trein of bussen ingezet. Een kennis van mij staat daar nu nog. Niks geregeld.
En uur geleden vroeg mij in Hengelo al iemand waar deze bus aan zou komen. Zie haar nu niet meer staan trouwens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
? Ik ben reiziger, ken geen afkortingen (al vallen deze nog wel mee) DB en IC stam zegt me niks
DB is de Deutsche Bahn, de Duitse NS dus zegmaar En de IC-stam is een rijtje intercityrijtuigen, in dit geval dus negen Duitse zoals die altijd op de intercity Amsterdam-Berlijn rijden.
En uur geleden vroeg mij in Hengelo al iemand waar deze bus aan zou komen. Zie haar nu niet meer staan trouwens.
In 6 uur tijd had je best 2 of 3 bussen in Bad Bentheim kunnen verzorgen. Nu zijn er veel mensen op eigen gelegenheid met taxi's verder gegaan, want in de trein werd wel gemeld dat er bussen kwamen, maar die zouden er om 22u nog niet zijn, volgens die kennis. Die is maar naar het hotel daar gelopen.
DB is de Deutsche Bahn, de Duitse NS dus zegmaar En de IC-stam is een rijtje intercityrijtuigen, in dit geval dus negen Duitse zoals die altijd op de intercity Amsterdam-Berlijn rijden.
Die ik altijd in Amersfoort zie staan, ik reis eigenlijk nooit buiten NL meer met de trein Maar met zoiets zou ik echt stranden met mijn handen en voeten Duits.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
In 6 uur tijd had je ook wel een Traxx of 1700 in Bad Bentheim moeten kunnen krijgen. Als NS dat niet voor elkaar heeft weten te krijgen moeten ze zich echt eens gaan afvragen waar de in godsnaam mee bezig zijn.
Op vrijdag 13 mei 2016 22:22 schreef James1988 het volgende: In 6 uur tijd had je ook wel een Traxx of 1700 in Bad Bentheim moeten kunnen krijgen. Als NS dat niet voor elkaar heeft weten te krijgen moeten ze zich echt eens gaan afvragen waar de in godsnaam mee bezig zijn.
"andere dingen waren belangrijker"? Er zal maar net een ambtenaar getweet hebben dat hij al een kwartier stil stond of zo. Ergens.
Doordat deze Berlijner niet heeft gereden, rijdt morgen de eerste naar Duitsland ook niet (Amsterdam v. 5u) tot Bad Bentheim, vanaf daar verder met de stam die daar nu opgesteld staat.
Op vrijdag 13 mei 2016 22:40 schreef greavy het volgende: Doordat deze Berlijner niet heeft gereden, rijdt morgen de eerste naar Duitsland ook niet (Amsterdam v. 5u) tot Bad Bentheim, vanaf daar verder met de stam die daar nu opgesteld staat.
hoe moet ik dit zien?
Een trein rijdt NIET, maar dan verder met stam X, ook NIET? of zo?
Dat is de uitgeklede versie van de normale kaartautomaat, volgens mij kan ie hetzelfde als de 'platte buik'-automaten. Met name bedoeld om je saldo op te laden als je te weinig hebt om de poortjes uit te komen (saldo was 20 euro, incheck 20 euro maar reis kost 25 euro, dan kom je op -5 bij uitchecken en dat kan niet).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja die staat in Deventer ook al een behoorlijk lange tijd in de stationstunnel. Ik heb het praktisch nut ook heel lang niet ingezien. En nu nog steeds niet, want wat Bitlord zegt. Je betaalt al fokking 20 euro borg om 'ik trek voor 7,50 een chipkaart uit de automaat en sjees het hele land door' te voorkomen. (minimaal instapsaldo is 16 euro maar dat wordt niet gecommuniceerd). Waarom kan -5 niet? Waarom is -5 erger dan -4, dat wel mag? Je moet immers toch weer voldoende knaken erop knallen als je weer wil reizen. En ja, wat gebeurt er als je 'gegijzeld' achter de poortjes staat?
Op zaterdag 14 mei 2016 00:59 schreef Prins_Pils het volgende: Waarom kan -5 niet? Waarom is -5 erger dan -4, dat wel mag? Je moet immers toch weer voldoende knaken erop knallen als je weer wil reizen.
Tja, ik snap dat ook niet helemaal. Gewoon helemaal niet in de min mogen komen zou veel logischer zijn geweest. Nu is het zo dat je minimaal 20 euro op je kaart moet hebben staan, maar eigenlijk toch ook weer niet...
quote:
En ja, wat gebeurt er als je 'gegijzeld' achter de poortjes staat?
Geen idee, denk de servicezuil gebruiken? Probeer het eens zou ik zeggen, gewoon ff doen alsof je er niet uit komt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er komen hier net twee NMBS-Traxx'en voorbij met daarachter een stuk of drie wagons. Voor zover ik kon zien hadden beide locs hun stroomafnemer omhoog.
Berichhie over de Friesenbrücke. Gaat toch zeker 5 tot 9 jaar duren (n.v.d.a.: maak er maar 15 jaar van, de Duitse stroperigheid kennende): https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke204.html Het onderzoek naar de draagbaarheid van de pijlers zou in maart klaar zijn maar wordt september. Mochten de pijler-resten te zwak zijn voor een spoorbrug, dan moet er complete nieuwbouw komen.. met alle procedures die dat met zich meebrengt.
Er reed een solo touringcar tussen Bentheim en Hengelo, tot er geen volk meer stond. Om 23:15 moest de bus nog één keer komen, toen stonden er nog een man of 40. En dan ben je rond 20:30 de trein uit getrapt....
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zo, nu ff op Utrecht wachten op de ICE ri. Frankfurt, en dan door naar Wenen. Morgen naar Belgrado, maandag ri. Bar, Montenegro. Dinsdag tot zondag in Albanië.
Op zaterdag 14 mei 2016 07:48 schreef greavy het volgende: Zo, nu ff op Utrecht wachten op de ICE ri. Frankfurt, en dan door naar Wenen. Morgen naar Belgrado, maandag ri. Bar, Montenegro. Dinsdag tot zondag in Albanië.
Als je nog Nederlandse bussen tegenkomt, zet je die dan op de foto voor mij?
Op zaterdag 14 mei 2016 02:40 schreef Prins_Pils het volgende: Berichhie over de Friesenbrücke. Gaat toch zeker 5 tot 9 jaar duren (n.v.d.a.: maak er maar 15 jaar van, de Duitse stroperigheid kennende): https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke204.html Het onderzoek naar de draagbaarheid van de pijlers zou in maart klaar zijn maar wordt september. Mochten de pijler-resten te zwak zijn voor een spoorbrug, dan moet er complete nieuwbouw komen.. met alle procedures die dat met zich meebrengt.
En ik heb al horen roepen dat er een tunnel moet komen ook.
Na al dat mooie weer van de afgelopen week is het tijd om de balans op te maken...
Deel 1:
Met het bijzonder fraaie lenteweer was ik vorige week vrijdag weer eens in de gelegenheid om de fotohobby op te pakken. Nadat RTB de hele dag in gedeeltes een autotrein heeft beladen bij Broekman in de Amsterdamse Westhaven werd midden in de middagspits, voor zover je daar van kan spreken op de dag na Hemelvaart, vertrokken richting Duitsland ev. Ter hoogte van Loenersloot passeert op vrijdag 6 mei 2016 de V204 met een blauwe sleep Touax-wagens beladen met Nissans.
Het Panorama Rail Restaurant mocht op de heenweg weer eens de standaard route rijden: Amsterdam-Breukelen-Gouda-Den Haag HS. Onder perfecte weers- en lichtomstandigheden passeert keurig op tijd de erg fraaie 1215 onder het toeziend oog van maar liefst 6 fotografen Loenersloot op vrijdag 6 mei 2016.
Op zaterdag 7 mei 2016 hebben we een bezoek gebracht aan de Wuppertaler Schwebebahn. In tegenstelling tot de vorige keer, nu bijna twee jaar geleden, was het nu wel stralend mooi weer en kon vooral de eerste helft van de dag met een gerust hart gefotografeerd worden. Nu de eerste nieuwe Gelenktriebwagen "Generation 15" geleverd zijn zal de oude generatie stellen "GTW-72" over niet al te lange tijd worden vervangen. Naast de vele reclame-stellen zweven er momenteel ook twee in de originele blauw-oranje kleurstelling rond. GTW-stel 22 passeert hier de kruising Bundesallee/Kaiserstraße in Wuppertal kort voor aankomst op het station Ohligsmühle.
De exploitatie van het openbaar vervoer in en om Wuppertal wordt gedaan door de Wuppertaler Stadwerke (WSW) en is een onderdeel van een grotere holding dat naast OV ook zorgt voor elektriciteit, drinkwater en afvalinzameling en -verwerking. GTW-stel 27 draagt de kleuren van het WSW en is hier vertrokken uit Ohligsmühle op weg naar Wuppertal Oberbarmen.
Slechts drie stations ten oosten van Ohligsmühle, dat in het stadscentrum ligt, is de omgeving heel anders. Prominent in beeld is natuurlijk de rivier de Wupper en de draagconstructie van de Schwebebahn. Maar vanaf het perron van station Westende valt met name de industrie van chemiegrootmacht Bayer op. GTW-stel 17 bevat reclame voor Bayer Aspirin en we hadden het geluk dat deze precies hier ons tegemoet kwam. De combi Bayer - Bayer kon niet beter.
Met name in het weekend rijdt de historische Kaiserwagen ritten op de Schwebebahn tussen Vohwinkel en Oberbarmen. Om mee te kunnen rijden met deze 116 jaar oude Gelenktriebwagen is een speciaal kaartje vereist. De Kaiserwagen heeft haar naam te danken aan een bezoek van keizer Wilhelm II tijdens het proefbedrijf in 1900. Op 1 maart 1901 werd de lijn geopend voor publiek. Ondanks de goede voorbereiding was ik vergeten dat de Kaiserwagen doorgaans elke zaterdag wel ingezet wordt waardoor er geen foto gemaakt kon worden tijdens de eerste slag. Op de heenweg van de tweede slag was de zon inmiddels op de meeste stekken doorgedraaid behalve hier vlak voor station Kluse/Landgericht.
Door een Betriebsstörung bij de Wuppertaler Schwebebahn werden we genoodzaakt om een ander doel te stellen. Gelukkig ligt vlakbij de Schwebebahn ook de hoofdlijn Hagen-Wuppertal-Köln. Na een gewonnen aanbesteding van de VRR-lijnen RE7 (en RB48) heeft National Express het treinverkeer van DB Regio overgenomen tussen Rheine en Krefeld. Op zaterdag 7 mei 2016 zijn de 371 en een soortgenoot als RE 26125 onderweg naar Krefeld als ze hier het Stocko-fabrieksgebouw ter hoogte van Wuppertal Sonnborn passeren.
Op zaterdag 14 mei 2016 22:46 schreef GlenSpey het volgende: Spoorweetje: wisten jullie dat er een heuse planmatige IC-dienst bestaat, uitgevoerd met SGMm?
Helaas alleen een telefoon bij me als camera en vol tegenlicht, maar toch leuk dat zo'n bakkie nog altijd gebruikt wordt. Foto heb ik vanavond gemaakt in Almelo. Had maar twee minuten over, anders was ik wel ff op de parkeergarage gaan staan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 14 mei 2016 07:48 schreef greavy het volgende: Zo, nu ff op Utrecht wachten op de ICE ri. Frankfurt, en dan door naar Wenen. Morgen naar Belgrado, maandag ri. Bar, Montenegro. Dinsdag tot zondag in Albanië.
hoe kom je in Albanië? met de trein, of op een andere manier?
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
hoe kom je in Albanië? met de trein, of op een andere manier?
bus of taxi, nog ff kijken. Als ik de bus net gemist heb wordt het een taxi. Gepland is de bus van rond 12:00 uit Ulcinj, en wil daar rond 09:30 zijn. Dan nog aansluitend van Shköder naar Dürres.
[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 15-05-2016 15:35:02 ]
bus of taxi, nog ff kijken. Als ik de bus net gemist heb wordt het een taxi. Gepland is de bus van rond 12:00 uit Ulcinj, en wil daar rond 09:30 zijn. Dan nog aansluitend van Shköder naar Dürres.
Afgelopen zomer in Albanië en buurland Macedonië geweest, zijn geweldig mooie landen! Ben zelf in Durres en Tirana geweest
Basel Bad Bf bedoel je dan? Het verhaal daarachter is dat de verbinding tussen de Rheintalbahn en Hochrheinbahn vis Basel loopt. Zo hoef je niet door de Zwitserse de douane als je van Duitsland naar Duitsland reist.
Op maandag 16 mei 2016 10:55 schreef ReisT het volgende: Basel Bad Bf bedoel je dan? Het verhaal daarachter is dat de verbinding tussen de Rheintalbahn en Hochrheinbahn vis Basel loopt. Zo hoef je niet door de Zwitserse de douane als je van Duitsland naar Duitsland reist.
Jawel, maar je mag het station niet uit. Daar ga je door de douane namelijk (eigenlijk loop je alleen een bord voorbij met wat allemaal niet mee mag de grens over)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven