ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 09-05-2016 23:00:57 ]
Ik heb vorige week nog Beaufort geupgrade. Een geweldig personeelspakket uit het jaar nul.
Eindgebruikers hebben slechts schrijfrechten nodig op een tiental subfolders van Program Files op de server. HOE KUT DENK JE DAT JE PAKKET DAN WEL IS?
RAET is niet veel beter, iedere keer dat iemand van functiefamilie verandert komt die persoon als nieuwe natuurlijke identiteit uit het systeem. Zijn nu 4 maanden bezig met het oplossen, als we hier van uit waren gegaan tijdens de ontwerpfase dan was het een veel kleiner issue geweest.
RAET is niet veel beter, iedere keer dat iemand van functiefamilie verandert komt die persoon als nieuwe natuurlijke identiteit uit het systeem. Zijn nu 4 maanden bezig met het oplossen, als we hier van uit waren gegaan tijdens de ontwerpfase dan was het een veel kleiner issue geweest.
Dat hoerige stervende grafpakket is al minstens 35 zo geen 40 jaar oud. Dat zou eens helemaal van scratch af opnieuw gebouwd moeten worden. Nu is het één grote lappendeken van poliepen met oncontroleerbare gezwellen eromheen. MAAR overal bedrijfskritisch DUS er kan nooit iets aan gedaan worden.
Oh jah! Ik haal het nog wel eens door elkaar. AFAS is die andere geloof ik? Die heeft ook "een paar" eigenaardigheden. Maar wij gebruiken geen Beaufort maar iets specifiek voor het onderwijs.
Op maandag 9 mei 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende: Dat hoerige stervende grafpakket is al minstens 35 zo geen 40 jaar oud. Dat zou eens helemaal van scratch af opnieuw gebouwd moeten worden. Nu is het één grote lappendeken van poliepen met oncontroleerbare gezwellen eromheen. MAAR overal bedrijfskritisch DUS er kan nooit iets aan gedaan worden.
Ik heb ooit bij Taxi Centrale Raalte een server moeten vervangen. Was ook echt een drama want je mag er geen seconde uitliggen. Echt, waar gaat het tegenwoordig over.
Ik heb ooit bij Taxi Centrale Raalte een server moeten vervangen. Was ook echt een drama want je mag er geen seconde uitliggen. Echt, waar gaat het tegenwoordig over.
Ja best, moet je in HA investeren. En voor de overgang daarnaartoe moet je toch wat downtime accepteren.
WAT?? EN downtime accepteren EN in feite betalen we dan voor alles dubbel uitgevoerd?
Oh ja wettelijke eisen, ook zoiets Die eisen maar van alles, ongeacht of het realiseerbaar is, en tegen welke kosten dan.
Nou jah, de editie die wij gebruiken is handig want bijna alles gaat direct door naar de belastingdienst (verloning gebeurt ook rechtstreeks vanuit RAET) en naar de accountant en de ministeries, superhandig. Een bouwbedrijf heeft aan die functies niet zoveel want anders kunnen ze niet zo handig frauderen.
Trein naar Vlissingen, dan de boot, en op breskens de bus?
Momenteel is het plan met de trein: Enschede-Gouda-Rotterdam-Antwerpen-Gent-Brugge v.v. Heen op zondag, terug op maandag. Maar met die bus had ook gekund, toch maar ff voorstellen
Ik heb ooit bij Taxi Centrale Raalte een server moeten vervangen. Was ook echt een drama want je mag er geen seconde uitliggen. Echt, waar gaat het tegenwoordig over.
TCR doet ook de Zonetaxi in Zutphen volgens mij. Was ik niet zo blij mee.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Momenteel is het plan met de trein: Enschede-Gouda-Rotterdam-Antwerpen-Gent-Brugge v.v. Heen op zondag, terug op maandag. Maar met die bus had ook gekund, toch maar ff voorstellen
Laatst een tochtje gemaakt door Zeeuws-Vlaanderen met daarbij ook lijn 42 naar Brugge. Even je OV-chipkaart laten zien en met een beetje geluk zegt de chauffeur, het is gratis ga maar zitten.
Dat was het sowieso. Mijn mail werd eerst helemaal niet beantwoord, toen ik een follow-up stuurde kreeg ik een lullig excuus met "door privéomstandigheden van mijn collega is uw mail blijven liggen" en uit het antwoord bleek dat degene die het stuurde het maar half had gelezen.
Als de LGV om middernacht dichtgaat niet, nee. Misschien laten ze die trein na CDG klassiek naar Lille en Brussel rijden?
Hij stond hier met +210 op de borden. Dus ik ben maar eens op de app gaan kijken... Hij staat ook met +210 op brussel. Na cdg is er pas bij Arras iets wat aftakt ofzo... Dqn is men er pas morgenochtend
Dat was het sowieso. Mijn mail werd eerst helemaal niet beantwoord, toen ik een follow-up stuurde kreeg ik een lullig excuus met "door privéomstandigheden van mijn collega is uw mail blijven liggen" en uit het antwoord bleek dat degene die het stuurde het maar half had gelezen.
Uit m'n hoofd: ILenT is toch alleen de instantie die handhaafd voor wat betreft de Europese passagiersrechten.... aangezien die minder strikt zijn kunnen ze er toch ook niets mee. Of zie ik iets over het hoofd?
Hij stond hier met +210 op de borden. Dus ik ben maar eens op de app gaan kijken... Hij staat ook met +210 op brussel. Na cdg is er pas bij Arras iets wat aftakt ofzo... Dqn is men er pas morgenochtend
Misschien na CDG afbuigen richting Gare du Nord (er ligt een boogje), daar kopmaken, en dan klassiek naar Lille en Brussel? Dan ben je er wel pas om een uur of 5 in de ochtend, denk ik...
quote:
Vraag me sowieso af wat er gebeurd is
Ik zag iets voorbijkomen over een aanrijding met een persoon op de LGV Sud-Est...
twitter:
SNCF twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 21:15:20@HPommier Bonsoir, une personne a été heurtée par un train entre Lyon et Valence TGV. La circulation a été interrompue à 18h30 pour 1/3 reageerretweet
Uit m'n hoofd: ILenT is toch alleen de instantie die handhaafd voor wat betreft de Europese passagiersrechten.... aangezien die minder strikt zijn kunnen ze er toch ook niets mee. Of zie ik iets over het hoofd?
IL&T leek mij ook de partij om NS te houden aan de voorwaarden uit de hoofrailnetconcessie.
Misschien na CDG afbuigen richting Gare du Nord (er ligt een boogje), daar kopmaken, en dan klassiek naar Lille en Brussel? Dan ben je er wel pas om een uur of 5 in de ochtend, denk ik...
Overuren in een veiligheidsfunctie lijken mij niet echt een goed idee. En als zo'n LGV dichtgaat vanwege geplande werkzaamheden kun je die ook niet zomaar uitstellen...