dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:18 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-02-2016 19:28:09 ] | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:19 |
Foutje in de tt, laat iemand er maar wat van maken | |
Bitlord | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:19 |
Ik neem de OP wilde ik typen Dennis Is hier een Moderator die het aan kan passen? | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:20 |
Bij de plaats Aat tussen Lille en Brussel is een Eurostar op volle snelheid tegen een betonblok gereden dat door imbecielen op de rails gelegd was ... http://nos.nl/artikel/208(...)-door-betonblok.html | |
Bitlord | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:21 |
De sub-titel: Controverse Inn. De Blauwe Engel: onze slaaptrein van vannacht. Met eigen foto's: En een geile privé jaccuzzi [ Bericht 17% gewijzigd door Bitlord op 20-02-2016 19:29:11 ] | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:29 |
De foto in de OP is aangepast iig | |
greavy | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:35 |
Vandaag is er een trein van DB Schenker op de Kijfhoek ontspoort tijdens een rangeerbeweging. De dienstdoende rangeerder en machinist hadden het stootjuk over het hoofd gezien, en waren er met circa 30km/h doorheen geknald. | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:41 |
Zie de Facebookpagina van Op de Rails voor foto's | |
_JdM_ | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:46 |
Bij Voith in Zutphen zijn ze tegenwoordig ook wat lokken aan het verzamelen... Ee ERS-G1206, een Locon V100 en twee G2000... (waarvan er 1 al een tijdje staat dacht ik.) In Apeldoorn stonden ook een 4tal locon-1600'den stil. | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:50 |
De werkplaats in Zutphen is van Strukton en Arriva, Voith heeft daar nooit wat mee te maken gehad. De Voith-werkplaatsen in Leeuwarden en Blerick zijn al een tijd geleden overgenomen door Stadler. | |
greavy | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:51 |
Oh, die had ik nog niet eens gezien daar. Kreeg een foto doorgestuurd van een DBS mcn die later de wagens weg moest slepen (die niet ontspoord waren) | |
_JdM_ | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:52 |
Ohja, dat was het. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:55 |
Vet, waar is dat?? | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 20:00 |
Hoogwoud toch? | |
derLudolf | zaterdag 20 februari 2016 @ 20:02 |
Bovenin NH dacht ik, is ook wel es op TV geweest on Bed en Breakfast volgens mij | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 20:08 |
weet ik veel. Ik zie daar nooit wat van langskomen? | |
greavy | zaterdag 20 februari 2016 @ 20:09 |
http://www.controversy.nl/index2.htm Dat is hun site. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 20:13 |
Super leuk man, dat wil ik ook een keer | |
Zug-Chef | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:13 |
Gisteren en vandaag in den lande: Ondanks dat het Mat '64 sinds de dienstregelingswijziging in december 2015 niet meer planmatig zou worden ingezet zijn ze ook diep in februari 2016 nog her en der in Nederland in de actieve rijdienst aan te treffen. Na een lange cursusdag bij ProRail in Amersfoort zakte ik via het voormalige Kippenlijntje, waar het Mat '64 ooit planmatig werd ingezet, af naar mijn geboortestad Arnhem. Tijdens de overstap op station Ede-Wageningen had ik het geluk dat in een fijn zongat de stellen 455 en 456 als trein 7558 binnenliepen op spoor 1. [Zoals ieder jaar in de voorjaarsvakantie reden er ook in 2016 weer enkele extra Ski- en Sneeuw Express treinen naar Oostenrijk. Naast de Railpromo Alpen-Express die al een kleine twee maanden op vrijdagavond vertrekt reed Railexperts gisteravond de eerste van twee Krokus-Express-treinen. Op 20 februari 2016 vertrok de derde trein richting de sneeuw, ditmaal de Railpromo Sneeuw Express bestaande uit een lange sleep I6 zitrijtuigen en een I10-restauratierijtuig. De NMBS/B-LOG 2825 mocht op deze nog donkere en druilerige zaterdagochtend trein 13493 voorbij Zevenaar trekken op weg naar Bludenz en Schladming. Nog dit jaar zal de Citynightline tussen München/Zürich en Amsterdam in de huidige vorm verdwijnen. DB Autozug stopt in zijn geheel met de nachttreinen in en door Duitsland. Mogelijk dat de ÖBB in dit gat zal stappen maar dat is nog allerminst zeker. Voor de reiziger die anno 2016 nog met de nachttrein reist zal het vermoedelijk niet een al te grote stap zijn naar het de nacht-ICE of het vliegtuig, maar echt leuk nieuws is het natuurlijk niet. Door hoogspanningsproblemen bij Zevenaar liep de CNL 418 naar Amsterdam Centraal op zaterdag 20 februari 2016 ook nog eens meer dan 2,5 uur vertraging op. De 186 238 van NS Internationaal wilde niet meer en dus werd vanuit Emmerich de hulp worden ingeroepen van de 189 069 van DB Cargo. Omdat een NSR 1700 blijkbaar niet meer in Zevenaar mag komen kwam DB Cargo de helpende hand bieden en sleepte de trein naar Arnhem. Om iets voor 11 uur vertrok het geheel uit Zevenaar en passeert het hier de in 1850 gebouwde kolenmolen De Hoop, die enkele minuten voor doorkomst in werking werd gezet. Op zaterdag 20 februari 2016 strandde CNL 418 uit München en Zürich in Zevenaar Oost door hoogspanningsproblemen. Nadat de 189 069 van DB Cargo de trein na ruim 2,5 uur van Zevenaar in Arnhem gebracht had duurde het vervolgens nog bijna een uur voordat NS-loc 1753 met het ledig mat naar de Watergraafsmeer vertrok. Ter hoogte van Driebergen-Zeist werd deze combi onder fraaie lichtomstandigheden op de foto gezet. Niet echt wetende wat in de middag te doen besloot ik richting Twente af te reizen voor wellicht nog wat leuks uit Bentheim. Niet veel later kwam de melding dat er vandaag weer eens Plan V-stellen in de 7000-serie tussen Enschede en Apeldoorn ingezet werden. Omdat deze treinserie op zaterdag slechts één keer per uur rijdt besloot ik niet naar Holten te gaan maar op de IJsselbrug bij Deventer mijn geluk te beproeven. Een uur eerder kruiste de DDAR+1700 nog met een VIRM maar om 15:25 ging het wel goed toen stellen 466 en 452 als trein 7054 zojuist de IJssel hebben overgestoken en nu op weg zijn naar station Twello. Links is oa een uit 1893 stammende karakteristieke bakstenen watertoren te zien. Sinds enkele weken rijdt DB Schenker sinds een jaar of 8 à 9 weer een Unit Cargo van Seelze naar Kijfhoek via Bad Bentheim. Nadat ik de trein gisteren zon-uit zag gaan vanuit het cursuslokaal in Amersfoort was ik vandaag wel in de gelegenheid om er een plaat van te maken en wel met de fraaie 1615 voorop. Samen met de 189 080 in opzending en een fraaie voornamelijk uit ketelwagens bestaande gemengde trein 45752 wordt onder heerlijk bewolkte lichtomstandigheden Deventer gepasseerd op zaterdag 20 februari 2016. Links staat ICMm 4078 en VIRM 9404 te wachten op de volgende inzet. Tot zover, tot morgen?! | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:15 |
Ja die ketels zag ik ook rijden. Bel ff aan of zo, dan had je een biertje gekregen | |
Zug-Chef | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:19 |
Zal me al af te vragen waar je nou precies woonde, kon het complex niet meer vinden. Voor ik bedacht dat ik dat ook wel via de app kon vragen zat ik al weer in de trein ri Zwolle... Volgende x? | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:27 |
Die laatste is echt bij Fles voor de deur genomen | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:28 |
Mooie plaatjes <3 | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:39 |
App maar als je daar weer staat | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:55 |
Mooie plaatjes | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:56 |
Volgens Google Earth is het hemelsbreed 78 meter en 24 centimeter van mijn balkon | |
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 22:00 |
Niet gewoon een link? | |
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 22:01 |
Tsja, ik ga er vooral van uit dat de trein Leiden overslaat en dat Leiden - Den Haag wat lastig is qua verwijderen perrons.. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2016 @ 22:38 |
Niet van de zieltjeswerver he | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 22:45 |
zit mobiel, is wat lastig dan | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 22:48 |
Let niet op de foto, sta er wat raar op vind ik: http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Nwb_DteDorsthorst | |
James1988 | zaterdag 20 februari 2016 @ 22:58 |
Leuk artikel | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:08 |
Mooi stukje | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:08 |
Leuk Dennis! Het is voor mij trouwens echt een openbaring om te lezen/horen/zien dat mensen pas 'zo laat' met 'de hobby' begonnen zijn maar misschien is dat omdat het bij mij sinds 1952 in de familie zit. | |
_JdM_ | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:18 |
Leuk stukje... En kom er nu achter dat je mij best vaak van het busstation van Enschede naar huis (Stadsveld) hebt gebracht | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:21 |
Ongetwijfeld ja, maar ik ken jou ook niet en ik ga niet aan elke passagier vragen of ie toevallig _JdM_ heet | |
greavy | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:31 |
Ik lees net op Duitse media dat Der Schnellzug, de private onderneming die een 'Fernzug' wilde rijden tussen Stuttgart, Aken en Hamburg vanaf maart 2016, voorlopig de activiteiten niet door laat gaan. De grootste investeerder heeft zijn investering van 1,25 miljoen euro per direct teruggetrokken. Het verliep allemaal wat stroef met het materieel toegelaten en inzetbaar te krijgen, maar ook problemen om een goede dienstregeling te krijgen. Zie oa: Klikje naar persbericht Der Schnellzug De andere private aanbieder Locomore die september dit jaar met een Fernzug wilde beginnen tussen Stuttgart, Frankfurt, Hannover en Berlijn rijden. Dit is via een crowdfunding gefinancierd, en de dienstregelingen hiervoor zijn inmiddels al rond, en men begint met 1x/dag. Zie hiervoor https://locomore.com/de/fahrplan.html [ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 20-02-2016 23:38:50 ] | |
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:32 |
Je kan mobiel prima Facebook linkjes kopiëren hoor? | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:38 |
Niet vanuit de app volgens mij | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:38 |
De tweede foto van deze loc in drie dagen. Vanmiddag zag ik bij vertrek uit Oldenzaal de Captrain 1619 al staan. Bij terugkomst vanavond zag ik dat ie er nog steeds stond, en dat het licht er mooi op scheen. Ondanks het slechte weer (wind en regen) toch maar een foto gemaakt, en dit is het resultaat. [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 21-02-2016 08:51:35 ] | |
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:38 |
Ik had hem 1 keer in de 9 | |
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:39 |
Jazeker, doe het regelmatig | |
b2py | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:40 |
Leuk interview Dennis | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:43 |
Voor de liefhebber: ik zit maandagmorgen op lijn 5, om 7:30 en 8:30 vanaf het station richting Zwering. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:46 |
Ik vind het een sexy kleurstelling. | |
_JdM_ | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:52 |
8.48 vanaf wkc Stadsveld ga ik proberen Vorig weekend waren er werkzaamheden tussen Deventer en Hengelo(!). Tussen Apeldoorn en Deventer reed 2x per uur (ipv 1x) een sprinter met twee treinstellen: De ene was een SLT6 de andere een SLT4. Hier staat de 2413 klaar voor de 7065 (18.51 uit Apeldoorn richting Deventer) | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:53 |
Ik zit tegenwoordig vaak in de Uni-express tussen Hengelo en Enschede (alleen die richting op) draai je daar wel eens een dienst op, Dennis? | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:57 |
Ik zit op alle lijnen in Twente, alleen op sommige wat meer dan op andere, hangt ervan af op welke stalling ik een dienst heb. Woensdag kom ik daar wel, maar dan met lijn 8. Die gaat 's middags vanaf Enschede eerst heel Hengelo noord door. | |
Bitlord | zondag 21 februari 2016 @ 00:12 |
Zicht op de cabine van de DE2-164 vanuit m'n bed. Ik vind die muizeneus zo mooi vormgegeven, zowel van binnen als buiten. Alleen geen aanrijding krijgen... | |
James1988 | zondag 21 februari 2016 @ 00:17 |
Ik ook. Doet heel erg Frans aan | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 00:18 |
Ik vind het ding op zich spuuglelijk. Deze foto is wel mooi trouwens | |
Bitlord | zondag 21 februari 2016 @ 00:23 |
In het deprimerende cafetariaatje halverwege de Afsluitdijk bij "Het Monument" kwam ik binnen nog dit plakkaat tegen. Iemand die meer weet van dit vergane project? | |
dennistd | zondag 21 februari 2016 @ 00:25 |
Even gegoogled: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-Afsluittrein.dhtml | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 00:27 |
Wat wauw Ik ben daar ook geweest met mijn vader ooit. Maar dat plakkaat heb ik gemist | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 00:33 |
| |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 14:06 |
50 minuten langer onderweg op een stuk van net 20 km Dat noemen ze "een alternatief aanbieden" | |
Viezze | zondag 21 februari 2016 @ 14:24 |
Gelukkig krijg je een consumptiebon | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 14:31 |
ja, maar om die in te wisselen moet je dan dus alsnog het station in, kost weer meer tijd. | |
dennistd | zondag 21 februari 2016 @ 15:29 |
Ik ben net bijna weggewaaid op Hoek van Holland Haven... De staat van het bordje is aardig representatief voor de rest van het station | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 15:42 |
Gaan ze niks meer aan doen ook want "het kan elk moment een metro worden". | |
James1988 | zondag 21 februari 2016 @ 16:11 |
50 minuten langer, wat? Hoe rijdt die bus? | |
dennistd | zondag 21 februari 2016 @ 16:12 |
Over de weg waar ie in de file komt te staan? | |
DeaDLocK2K | zondag 21 februari 2016 @ 16:14 |
In Noord-Holland? Waar niet | |
Prins_Pils | zondag 21 februari 2016 @ 16:53 |
Ik gok zomaar dat ik jou heb gezien Die gerangeerde treinen links stonden er ook toen ik gisteren het station op kwam en ik nam de IC naar Zwolle van 16:17 +3. DDZ en ik ging achterin bovenin zitten, een fotograaf stapte ook in en wij waren de enige twee in die coupé. | |
Merode32 | zondag 21 februari 2016 @ 17:01 |
Ik lees net dat werkplaats maastricht tegen de valkte gehad en volledige nieuwbouw krijgt. Is dat nu echt nodig? Zoveel gebeurt daar ook weer niet, was het niet slimmer om het te sluiten? | |
James1988 | zondag 21 februari 2016 @ 17:03 |
De FLIRTs van NSR gaan in Maastricht onderhouden worden. | |
Merode32 | zondag 21 februari 2016 @ 17:05 |
Niet in blerick? | |
dennistd | zondag 21 februari 2016 @ 17:05 |
Maastricht heeft de 1700-locs (met DDAR?), een deel van VIRM en Plan V. Ze krijgen straks FLIRT. En ik weet ook niet wat Arriva gaat doen, of die alles in Blerick laten onderhouden of dat ze net als in Zp zelf wat gaan bouwen, of misschien gewoon bij Nedtrain zoals Dordrecht-Geldermalsen. | |
James1988 | zondag 21 februari 2016 @ 17:05 |
Blerick is van Stadler, terwijl NS/NedTrain het zelf gaat doen. | |
Merode32 | zondag 21 februari 2016 @ 17:10 |
die worden helaas steeds minder gebruikt en is eigenlijk een aflopende zaak oke dat is dan het enige wat op lange termijn blijft van de oude generatie maar kan ook naar andere werkplaatsen Gaan in april naar de stort dus aflopende zaak Ze krijgen straks FLIRT. [/quote] Ik weet niet of de ns flirts plus wat virm genoeg zijn, maar als je de virms ergens anders onderhoud en de flirts naar blerick stuurt kan deze werkplaats dicht,,het is immers niet de meest centraal gelegen en bereikbare plek. | |
Merode32 | zondag 21 februari 2016 @ 17:11 |
Ja ik weet dat het van stadler is, daarom leek mij ook logisch stadler treinen is stadler onderhoud is blerick. Maar kennelijk gaat ns weer voor het geld en sponsort hun eigen nedtrain. | |
James1988 | zondag 21 februari 2016 @ 17:14 |
Als NedTrain een goed bod doet aan Arriva zullen de FLIRTs van Arriva straks ook in Maastricht worden onderhouden. Dat kan weer eens goedkoper zijn dan het onderhoud door Stadler laten doen. Ik zou hetzelfde doen als mijn eigen onderhoudsbedrijf het goedkoper kan dan de leverancier. Voor een kleintje zoals Connexxion op de Valleilijn is dat anders, maar voor NS is het wellicht efficiënter om het zelf te doen. | |
dennistd | zondag 21 februari 2016 @ 17:14 |
Moet iedereen zijn auto dan ook laten onderhouden door merkdealer? | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 17:17 |
Ik zou het niemand aanraden Geldkloppers | |
Merode32 | zondag 21 februari 2016 @ 17:31 |
Ik koop ergens dit jaar een nieuwe bmw en dan ga ik hem echt niet laten onderhouden door frans tweedehands!! Nedtrain is een allround servicebedrijf stadler is gespecialiseerd in hun eigen producten, dat is toch iets wat je moet afwegen. Daarnaast moet je afvragen waarom nedtrain goedkoper is? En of dat niet is omdat utrecht druk op ze legt met bezuinigingen op het onderhoud als gevolg. | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 17:33 |
I see what you did there | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 18:26 |
De waterlekkages in de stationshal van Breda zijn nog niet opgelost, omdat de gemeente Breda "vergeten" was om vergunningen aan te vragen voor het aanpassen van de dilatatievoegen met een ander profiel. Men "hoopt" dit nu in mei/juni rond te hebben, aldus Omroep Brabant Het probleem met het doordreunen van de bussen die over het busstation rijden zou met deze aanpassingen ook beperkt worden. De grootste oorzaak wordt gezien dat de gemeente Breda het niet nodig vond om bij het busstation afwatering te plaatsen, dus het water blijft liggen en loopt via de dilatatievoegen en via de "waterdichte" afdeklaag onder het beton het station in. [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 21-02-2016 18:37:46 ] | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 18:30 |
Bij wie moet de gemeente vergunningen aanvragen dan? Om een bouwkundige fout te herstellen? | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 18:32 |
Dat weet ik ook niet. Maar de gemeente was zelf voor deze fouten verantwoordelijk, dus die zullen wel een aannemer inschakelen die weer een vergunning voor de aanpassingen moet aanvragen bij de gemeente. Ofzoiets? | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 19:28 |
4 Mei 2015 - De buurtgoederentrein tussen Lubenik en Ple¨ivec in Slowakije kwam uiteindelijk en veel later(zo'n 2 uur) dan gepland de fotografen voorbij tussen Lubenik en Hucin, en zal in Hucin een opdruklok bijgeplaatst krijgen voor het traject met steile hellingen. Dit lijntje wordt nog 2x/dag bediend door een buurtgoederentrein. Daarvoor zitten bij alle (voormalige) stations nog steeds de stationschef en wisselwachters. 4 Mei 2015 - Ter hoogte van Banreve, Hongarije, passeren 2 Railbusjes als stoptrein de fotografen. Wij waren na de buurtgoederentreinen nog even over de grens met Hongarije wezen kijken, in de hoop een leuke trein te zien. Naast deze railbusjes en een rangerende trein was het er rustig. [ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 21-02-2016 19:37:02 ] | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 19:32 |
Dat is daar wel flink in de middle-of-nowhere, of niet? Of een uitstapje vanuit het Slowaaks Paradijs? | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 19:36 |
In Slowakije waren wij voornamelijk "in de middle of nowhere" achter de buurtgoederentreinen aan. Hoofdlijnen hebben wij links laten liggen. Waren dan ook met de auto. Zaten dan ook elke dag/2 dagen in een ander hotel/B&B, om reistijd te besparen de volgende dag(en). Hucin is dit: Daar zit dus serieus nog een stationschef en wisselwachter voor 2 buurtgoederentreinen per dag. | |
vannelle | zondag 21 februari 2016 @ 19:54 |
Ik heb niet veel verstand van treinen dus daarom vraag ik het maar gewoon: Is dit hetzelfde type dat we in de jaren 80 "boemeltje" noemden en in mijn herinnering vooral in Friesland en Groningen reed destijds? | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 19:56 |
Klopt, hebben veel op Leeuwarden-Sneek, Groningen-Delfzijl en Groningen-Roodeschool gereden maar kwamen ook op de andere diesellijnen in het Noorden. | |
James1988 | zondag 21 februari 2016 @ 19:57 |
Vooral met sneeuw is dit een probleem, dat valt onder de bussen uit tijdens stilstand aan het perron en begint vervolgens te smelten. Hoe je dit nu nog gaat oplossen zonder grote hinder voor reizigers is mij een raadsel, 'even' riolering toevoegen doe je niet zomaar. | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 19:59 |
Nog maar 2 foto's vanuit Slavo¨ovce (Slowakije). De trein hierboven kwam uit Lubenik, maar de ochtend waren we begonnen in Slavo¨ovce. Nadat we die trein geklikt hadden zijn we naar de spoorlijn Lubenik-Plesivec gereden. 4 Mei 2015 - De dag was begonnen in Slavo¨ovce. Hier moest de buurtgoederentrein nog het nodige rangeerwerk uitvoeren, wat de nodige tijd in beslag nam. Ook ging de fabriekslok die rechts bij de goederenloods met een gesloten wagen stond naar het fabrieksterrein. Hier rangeert de dienstdoende diesellok van ZSSKC met de inmiddels beladen wagens met boomstammen. Nadat deze wagens na de nodige rangeerbewegingen op een ander spoor staan, konden de lege wagens bij de laadplaats geplaatst worden, en werden even later alweer beladen. 4 Mei 2015 - Te Slavo¨ovce vertrok de fabriekslok van het type T334 richting het fabrieksterrein met 2 gesloten wagens. Rechts in beeld staat de 742 001 nog te wachten tot hij weer via een paar rangeerbewegingen bij het vertrekspoor uitkomt. Inmiddels waren de lege boomstammenwagens geplaatst op de laadplaats. | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 20:00 |
en dus gaan we het oplossen MET grote hinder voor reizigers Ooit | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 20:01 |
Wat ik via de website van Cobouw begrijp uit een artikel van eind December, wil men andere voegen met een aangepast profiel plaatsen en de waterdichte onderlaag die onder het beton zit rond de voegen aanpassen. Dat heeft uiteraard de nodige hinder voor reizigers en de bussen, want er moet weer beton weggebroken worden en dergelijke. Dat zou een beperking betekenen voor het busstation in het dagelijkse gebruik, want de weg moet opengebroken worden. | |
Prins_Pils | zondag 21 februari 2016 @ 20:01 |
Wat een leuke foto's greavy! | |
greavy | zondag 21 februari 2016 @ 20:03 |
Dankje. Zat weer wat foto's uit te zoeken, en heb er nog niet veel van deze vakantie online staan. Later volgen er weer meer, nu ga ik rustigaan de boel hier afsluiten want morgen ben ik weer een werkweek van huis met de vrachtwagen | |
Peterselieman | zondag 21 februari 2016 @ 20:12 |
Er gaat in de nabije toekomst op werkplaatsgebied bij NedTrain wel het nodige nog veranderen. VIRM gaat weg uit Leidschendam, net zoals DDZ. Bij mijn weten gaat dat deel naar Onnen. Dan hou je voor VIRM dus Maastricht en Onnen over. Leidschendam gaat zich volledig richten op SGMm (dat uitgefaseerd zal worden), SLT, SNG, de FLIRT van Gouda-Alphen en de E-GTW van de MerwedeLingeLijn. | |
vannelle | zondag 21 februari 2016 @ 20:21 |
Ik twijfelde omdat het een andere kleurstelling had maar ben wel blij dat je dit bevestigt, dat betekent dat ik nog niet compleet gek ben. Groningen-Delfzijl zat ik zelf ook al aan te denken maar wilde dat nog niet noemen omdat ik dus echt niet zeker wist of het over hetzelfde ding ging. Vroeger woonde ik in Leeuwarden en ging in Groningen naar school en heel soms (zal wel een storing oid zijn geweest) zetten ze zo'n ding in, vandaar dat ie me bekend voorkwam. En die had ook een 1e klas die er een stuk luxer en beter uitzag dan de 1e klas van tegenwoordig. | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 20:22 |
DDDZ gaat ook naar Onnen? Die treinen komen daar normaal gesproken niet toch? ICMm zit al in Onnen toch? | |
Bitlord | zondag 21 februari 2016 @ 20:29 |
Maak nu al een tijdje met enige regelmaat gebruik van het vernieuwde Utrecht CS. Grijze massa geworden natuurlijk, maar die Foodcourts zijn erg prettig. Lekker warm wachten of je prakkie opeten. Dat laatste is echt een verbetering ten opzichte van een koude en drukke stationshal. | |
Peterselieman | zondag 21 februari 2016 @ 20:29 |
Het is de bedoeling dat als er genoeg nieuw sprintermaterieel is dat DDZ in alle IC-diensten mee gaat draaien. Dan komen ze dus ook regelmatig in Groningen en een andere IC eindigt in Zwolle, dan is Onnen ook niet zo ver meer. | |
GlennQuagmire | zondag 21 februari 2016 @ 21:59 |
Die railbusjes zijn echt baas Afgelopen zomer ingezeten en het is een brok jaren '70 communisme. Lekkere banken in bruin-/oranjetinten en een wc die je nog met een voetpedaal moet bedienen. Nadeel was wel dat die krengen bij iedere stoeptegel stoppen. Zelf een station gehad die alleen uit een bordje bestond, Je stapte gewoon uit bij een grasveld. | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2016 @ 22:04 |
Is dat niet genoeg dan? | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 23:00 |
Al het OV in de hele EU moet in 2022 toch rolstoelvriendelijk zijn? | |
Zug-Chef | zondag 21 februari 2016 @ 23:08 |
Haha, ja dat was ik inderdaad. Had ff gezegd joh | |
J.B. | zondag 21 februari 2016 @ 23:12 |
Dan zijn er toch nog bergen werk te verzetten, dat gaat nooit lukken lijkt mij. | |
Prins_Pils | zondag 21 februari 2016 @ 23:22 |
Europese perronhoogte van 76 cm is een richtlijn, geen verplichting. | |
Prins_Pils | zondag 21 februari 2016 @ 23:22 |
Nou jah ik ga niet elke treinenfotograaf vragen of die toevallig misschien op Fok zit Waarschijnlijk heb je mij wel op de foto xD | |
ReisT | zondag 21 februari 2016 @ 23:29 |
Hoe kom je daar bij? In Nederland pas in 2030. | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 23:52 |
Dan schrappen ze toch gewoon al die haltes | |
Prins_Pils | maandag 22 februari 2016 @ 01:14 |
Ik weet niet WAT het was, maar er reed net op het spoor een klein raar dingetje voorbij. Leek op een straatveegautootje met een oranje zwaailampje erop. Geen flauw idee wat dit kan zijn, al gok ik wel zo dat er bij Snipperling Aansluiting weer onderhoudswerkzaamheden zijn waar dit 'autootje' bij hoort. | |
Bitlord | maandag 22 februari 2016 @ 02:00 |
Unimogje? Hier bij de spoorverbreding te Vleuten, al jaaaaren geleden. | |
Maegrim | maandag 22 februari 2016 @ 07:54 |
Die groene virm zit onder de graffiti | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 08:27 |
Ik las het gisteren al ja. Komen de stickers eigenlijk mee bij het verwijderen van die troep? | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 09:10 |
Niet gelukt blijkbaar, er heeft zich tenminste niemand bij mij gemeld die zei dat ie _JdM_ heet | |
b2py | maandag 22 februari 2016 @ 09:43 |
Ik begrijp het ook niet zo goed. De grote werkplaatsen liggen allemaal in de landsdelen waardoor je volgens mij enorm veel lege kilometers moet maken.. | |
James1988 | maandag 22 februari 2016 @ 09:47 |
Waarschijnlijk een overblijfsel uit de tijd waarin NS nog een banenmachine was voor de samenlevening, en een werkplaats in Onnen of Maastricht werkgelegenheid in de regio opleverde. | |
Ener-G | maandag 22 februari 2016 @ 09:49 |
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)urnalisten-aan-boord hahahaha wat hadden ze dan verwacht... voor je lol 50 minuten langer over je traject doen? En tevens is het deze week voorjaarsvakantie, dus weinig studentjes in de trein. | |
b2py | maandag 22 februari 2016 @ 09:50 |
En dat houdt blijkbaar dat je dat maar in stand moet houden? | |
b2py | maandag 22 februari 2016 @ 09:51 |
Het is volgende week pas voorjaarsvakantie daar | |
Mr_Klaasje | maandag 22 februari 2016 @ 09:54 |
Ik denk dat het op dit moment goedkoper is om dat in stand te houden dan ergens anders te gaan starten. | |
James1988 | maandag 22 februari 2016 @ 09:55 |
Verplaatsen zal duurder zijn dan in stand houden. - Je moet een gloednieuwe werkplaats uit de grond stampen, inclusief nieuwe apparatuur. Bestaande apparatuur meenemen is niet mogelijk, want die heeft je huidige werkplaats nog nodig. - Na bouw van de werkplaats zit je nog met de oude: de apparatuur daarin is waarschijnlijk nog niet afgeschreven, maar niet meer nodig. Kapitaalvernietiging dus. - Niet alle medewerkers zullen meegaan. Als je de taken van werkplaats Maastricht wil overhevelen naar bijvoorbeeld Weert, zul je veel nieuwe mensen moeten aanwerven. En opleiden. - En dan moet je de werknemers van de oude werkplaats nog afkopen. Of, als ze wel meegaan, tegemoet komen in reiskosten danwel verhuiskosten. | |
b2py | maandag 22 februari 2016 @ 10:00 |
Optie 3 & 4 kan ik me in vinden, 1 & 2 niet want Maastricht slopen ze ook volledig om daarna iets nieuws te bouwen.. (Of las ik dat volledig slopen verkeerd?) | |
b2py | maandag 22 februari 2016 @ 10:00 |
Op dit moment ja, en de lange termijn? | |
James1988 | maandag 22 februari 2016 @ 10:04 |
Het is geen keuzelijstje Als ik dit goed lees gaat de hele hal tegen de vlakte... misschien hebben ze tijdelijk wat werk verplaatst naar Heerlen? | |
_JdM_ | maandag 22 februari 2016 @ 10:14 |
Nee, ik had mij verslapen.... | |
#ANONIEM | maandag 22 februari 2016 @ 11:08 |
Sorry voor de debiele vraag. Ik wil op zondagmiddag naar een voetbalwedstrijd in Duisburg. In het tariefgebied VRR zit je heen en terugreis inbegrepen in het ticket. Mag ik dan om b.v. half 1 's nachts (dus theoretisch zondag) die heenreis al aanvangen? Dit zegt de website: Habe ich mit einer bereits erworbenen Karte freie Hin- und Rückfahrt zu den Heimspielen? Ja, wer bereits im Besitz einer gültigen Tages- und Dauerkarte ist, kann am Tag des jeweiligen Spieles mit VRR/ VGN Verkehrsmitteln (inklusive DB 2. Klasse) kostenlos im VRR/ VGN Raum fahren. | |
Peterselieman | maandag 22 februari 2016 @ 11:37 |
Of Eindhoven waar NedTrain een soort van steunpunt voor klein onderhoud heeft. Onnen is geen probleem, want het materieel dat er nu onderhouden wordt kun je wel in diensten richting Groningen regelen, zodat je niet al te veel ledige kilometers hebt. | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 11:49 |
Volgens mij geldt in Duitsland bij de trein een dag van 0.00u tot 3.00u de volgende dag. Voor de zekerheid kun je natuurlijk even contact opnemen met het Verkehrsverbund. | |
ReisT | maandag 22 februari 2016 @ 11:56 |
De informatie is wel erg summier. Ze hebben meerdere hallen in Maastricht, die hoeven niet per se allemaal vervangen te worden. | |
#ANONIEM | maandag 22 februari 2016 @ 11:57 |
Dan maar tot 3 uur op stap in Keulen en dan via mijn bed in Dusseldorf 's middags naar Duisburg. Wel lekker goedkoop reizen, want de voetbalwedstrijd zelf kost maar 12 euro. Heb hotel geboekt in Dusseldorf. Op zaterdag naar een voetbalwedstrijd in Bochum (gratis heen). Dan gelijk na de wedstrijd door naar Keulen voor een concert, gratis reizen t/m Dormagen. Helaas eindigt daar het VRR gebied. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 12:05:45 ] | |
Merode32 | maandag 22 februari 2016 @ 12:11 |
Heerlen? Daar ligt alleen een emplacement, zover ik weet niks waar ze kunnen werken. | |
James1988 | maandag 22 februari 2016 @ 12:20 |
Met een partytent kom je al een heel eind | |
Mr_Klaasje | maandag 22 februari 2016 @ 16:31 |
Flinke partytent dan.. | |
b2py | maandag 22 februari 2016 @ 16:34 |
There ain't no party like a Nedtrain party! | |
DeaDLocK2K | maandag 22 februari 2016 @ 16:46 |
There ain't no party tent like a Nedtrain party tent | |
Fred | maandag 22 februari 2016 @ 16:51 |
Komt NedTrainBus straks ook met onderhoudswerkplaats voor bussen? | |
Dos37 | maandag 22 februari 2016 @ 16:51 |
De huishoudbeurs is weer begonnen RIP aan mij | |
Merode32 | maandag 22 februari 2016 @ 17:11 |
Over de bovenleiding? Gaat een stroomige tent worden Nedtrain heeft wel een kantoortje in heerlen | |
DeaDLocK2K | maandag 22 februari 2016 @ 17:16 |
Onder de bovenleiding lijkt een partytent me niet bepaald een probleem... | |
Dr_Flash | maandag 22 februari 2016 @ 17:26 |
Vanoggel weer Plan V gespot in de sprinter Apeldoorn - Enschede trouwens | |
Zug-Chef | maandag 22 februari 2016 @ 19:00 |
Gisteren was de dag van de wind en de regen maar vooral de dag van de vier verschillende 1600'en in Holten: Het DD-AR-materieel (Dubbeldeksaggloregiomaterieel) dat gebouwd werd door Talbot in Aken tussen 1991 en 1994 was voornamelijk bedoeld om de reizigersgroei in de stoptreindiensten in en om de Randstad op te vangen. Eerste inzet was op de Flevolijn en de IC-dienst Nijmegen-Den Helder. Anno 2016 heeft NS een vrij groot materieeltekort waardoor het DDAR materieel dat niet tot DDZ is omgebouwd weer in dienst gekomen is. In tegenstelling tot voorheen werden nu setjes van 3 rijtuigen met een lok van de serie 1700 gecombineerd. Ze worden nu overal en nergens ingezet, maar vooral ook op de stille sprinterdiensten ver buiten de Randstad. Zo reed de 7000-serie tussen Apeldoorn en Almelo/Enschede gedurende de voorgaande dienstregeling soms nog met solo SGMm-II of III-stellen. Op zondag 21 februari snelt lok 1732 met DDAR-compositie 7336 door de bocht bij Holten voorbij als trein 7035 naar Almelo. Vandaag lukte het dan eindelijk om een plaat te maken van de HSL 1832, ditmaal met een ketelwagentrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim. In een regenachtig en stormachtig Holten passeert de trein hier kort na het middaguur op zondag 21 februari 2016. Locon verzorgt alweer enige maanden een containershuttle tussen het Poolse Rzepin en Tilburg Industrie via Frankfurt/Oder en Bad Bentheim. Op zondag 21 februari 2016 zag ik de trein voor de tweede maal maar was de trein nu 100% beladen en waren ook de lichtomstandigheden, ondanks de bewolking, prima te noemen. Met aan kop de 9903 passeert de trein hier het bekende bultje kort voor Holten op weg naar Deventer Goederen. Een uur later zette ik aan de andere kant van de bocht de volgende sprinter op de foto. NS loc 1734 met DDAR 7344 als trein 7039 van Apeldoorn naar Almelo op zondag 21 februari 2016. De afgelopen periode heeft het Nederlandse leger weer buiten onze landgrenzen geoefend. De afgelopen dagen kwam een deel van hun weer terug naar de thuisbasis in Amersfoort, 't Harde of Steenwijk. DB Cargo (voorheen DB Schenker) verleent al jarenlang de tractie voor deze militaire treinen. Vrij bijzonder is daarbij volgens mij de inzet van een lok van de serie 1600. Op zondag 21 februari was het de 1611 die met zo'n trein onderweg was van Bad Bentheim naar Amersfoort en hier een kil Holten passeert. | |
Prins_Pils | maandag 22 februari 2016 @ 19:12 |
Aha vandaar, ik zag vandaag ook al twee militaire treinen.. | |
Prins_Pils | maandag 22 februari 2016 @ 19:14 |
Check, kwam net langs. | |
ReisT | maandag 22 februari 2016 @ 20:39 |
HSL 1832 dat was toch ooit die blokjesloc? Ik noem 'm tegenwoordig "die vieze". | |
derLudolf | maandag 22 februari 2016 @ 20:52 |
Weet je waar die trein is vertrokken? Toevallig vanuit Hongarije? | |
Prins_Pils | maandag 22 februari 2016 @ 21:59 |
Nadat gisteren al een vrouw pardoes de IJssel inreed bij Wijhe omdat ze teveel op haar TomTom vertrouwde, is vandaag een man met zijn auto door de Brusselse tramtunnel gereden, en pas op het derde station tot stilstand gekomen | |
Dr_Flash | maandag 22 februari 2016 @ 22:02 |
kutmensen | |
Prins_Pils | maandag 22 februari 2016 @ 22:56 |
Wie zei er nou een tijdje terug dat treinen niet met frontseinen achterop kunnen rijden? Heb er later nog een gezien, en nu as we speak rijdt een koploper achteruit terug naar het station na een rangeerbeweging op het emplacement.. | |
Dr_Flash | maandag 22 februari 2016 @ 23:02 |
tuurlijk kan dat wel. het Mag alleen niet van de Regeltjes jwz | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 23:02 |
Het hangt van het materieel af denk ik. | |
Dr_Flash | maandag 22 februari 2016 @ 23:07 |
Nee, het hangt van regeltjes af. | |
Dr_Flash | maandag 22 februari 2016 @ 23:08 |
Als regeltjes voorschrijven dat treinen niet achteruit mogen kunnen rijden, dan is dat het. Technisch is het bepaald geen rocket science. Sinds 1825 kan dat gewoon. | |
derLudolf | maandag 22 februari 2016 @ 23:08 |
Mensen die het laatste stukje gezond verstand verliezen aan Navigatiesystemen | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 23:10 |
Mensen komen bij de bus tegenwoordig ook al niet verder dan het nummer, regelmatig hebben ze de goede lijn in de verkeerde richting... En daar komen ze dan ook niet na twee haltes achter hoor, maar pas na een half uur of zo | |
DeaDLocK2K | maandag 22 februari 2016 @ 23:12 |
Morgen op avontuur naar Alphen aan den Rijn. De enige twee keer dat ik daar zonder vertraging aangekomen ben was die ene keer dat ik me in de datum had vergist en die andere keer dat ik een mailtje gemist had vanwege iets te strenge spamfilterinstellingen. Ben benieuwd. | |
DeaDLocK2K | maandag 22 februari 2016 @ 23:13 |
Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn. | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 23:13 |
Dan weet je in elk geval al dat als je op tijd op station Alphen a/d Rijn staat je om kunt draaien | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 23:16 |
Ik heb het met name over streeklijnen, waarbij mensen niet lijken te snappen dat een station als Enschede of Almelo niet het eindpunt van de lijn is, en dus twee lijnen met hetzelfde nummer vanaf dat station vertrekken. En in mindere mate ook voor de stadsdienst in Enschede, die heeft doorgaande stadslijnen noord-zuid en oost-west. Hengelo Noord is wel een geval apart met twee ringlijnen die halverwege elkaars nummer krijgen, maar 's avonds weer een aparte route rijden. | |
DeaDLocK2K | maandag 22 februari 2016 @ 23:18 |
Een lijn hoort, behalve bij een tijdelijke omleiding, eigenlijk altijd een ander nummer te krijgen. Vind ik. | |
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 23:23 |
Maar waar leg je de grens dan? Moet lijn 62 Denekamp-Borculo dan in 5 lijnen gesplitst worden op de busstations van Neede en Haaksbergen en de treinstations van Enschede en Oldenzaal? Als de mensen gewoon even kijken wat er bij het lijnnummer staat, dan stap je in Enschede niet in '62 Denekamp via Oldenzaal' als je naar Haaksbergen moet... | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:11 |
Ja. Dat idiote doorgekoppel moet eens afgelopen zijn wat de lijnnummers betreft. Lijn 80 van Holten naar Hardenberg via Goor (!), Rijssen en Almelo, hoe verzin je het Materieeltechnisch doorkoppelen okee, maar dit schiet wel door. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:19 |
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol? | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:20 |
In Deventer zit echt ALLES aan elkaar geplakt. (okee bijna dan) 4 -> 160 vv. 7 -> 165 vv. 1 en 6 -> 3 -> 2 -> 5 -> 2 -> 3 -> 1 of 6. Ook wel 'rondje-rondje' genoemd, uit de tijd dat 1 en 5 nog ringlijnen waren en de omloop op de kaart de vorm van een 8 had met snijpunt op het station. Losse nummers. En IEDEREEN snapt het. | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:20 |
Zo staat het wel op de borden | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:22 |
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het. Dat zou de chauffeur zelfs kunnen omroepen. Dat het na station Hardenberg verder gaat als lijn X naar Almelo ofzo? | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:24 |
Maar niet op de trein. En ook niet in de reisplanner. Iemand die van Overvecht naar Sassenheim wil zal op de borden waarschijnlijk Weesp zien staan, en Sassenheim niet als stop erbij zien staan. Hij zal dan ook denken: die trein moet ik niet hebben, want die van mij ging rechtstreeks naar Sassenheim en dat doet deze niet. | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:24 |
Ik hoor het hier wel eens bij aankomst op het station: 'Deze bus rijdt verder als lijn...' De bussen kunnen (konden?) dat zelfs voorop tonen: '165 Raalte -> verder als 166 Zwolle'
| |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 00:28 |
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld. Ik stond eens op Amsterdam RAI, 's ochtends met wat vrienden na een festival in de RAI. Zij moesten via Utrecht naar huis, zien de sprinter via Hilverkut terwijl toen nog Utrecht op de borden stond en springen daar in voor ik ze kan overtuigen die niet te nemen want de rechtstreekse IC stopte extra op RAI. | |
MTL | dinsdag 23 februari 2016 @ 08:55 |
Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten. | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:14 |
Denk eerder via Bijlmer | |
Ajaxfan | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:15 |
| |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:18 |
Jezus | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:22 |
WTF | |
greavy | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:24 |
behalve goederentreinen als ze geduwd worden | |
Houtenbeen | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:26 |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:27 |
Een 2/8 die daar ligt dus ... http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=238577 | |
greavy | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:28 |
https://pbs.twimg.com/med(...)rmat=pjpg&name=large https://pbs.twimg.com/media/Cb4rK7HXIAAQYLD.jpg:large Het is één treinstel met 3 bakken, een GTW 2/8. | |
Dos37 | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:29 |
Alle tering wat een puinhoop Hopelijk geen slachtoffers | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:35 |
"Een aantal treinstellen ligt op zijn kant." volgens nos.nl. Zeg maar gerust "de hele trein" | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:37 |
| |
_serial_ | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:39 |
| |
Ajaxfan | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:40 |
Woordvoerder bij BNR zei het ook. | |
Merode32 | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:41 |
Betreft het een plan v bij dalfsen? Of heeft rtlnieuws random plaatje gepakt? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:41 |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:41 |
Wat denk je zelf? | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:41 |
Is een Arriva E-GTW | |
Anne | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:42 |
Merode32 | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:43 |
Geen idee, in de rtl app hebben ze een enorme foto van een plan v gezet boven het artikel. Verder geen idee waar dalfsen ligt. | |
greavy | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:43 |
De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting. Volgens onbevestigde berichten zouden er ca. 10-15 personen in de trein zitten. Had het een trein richting Zwolle geweest had het veel slechter kunnen aflopen... [ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 23-02-2016 09:48:34 ] | |
AllesWatWas | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:49 |
Dat klinkt als nalatigheid... | |
JDude | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:50 |
Ook nog eens vakantie daar als ik me niet vergis. | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:51 |
Volgende week pas | |
Fred | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:54 |
Een ooggetuige meldt ongeveer 5 personen op het journaal van NOS. De veiligheidsregio kwam net ook voorbij, maar die hadden nog geen overzicht van het aantal gewonden/doden. Edit: Arriva bevestigt dat de machinist is overleden Daarnaast heeft een van de passagiers het ongeval niet overleefd. | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:55 |
Onderzoeksraad voor Veiligheid is inmiddels ook onderweg naar Dalfsen | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:55 |
Twee doden inmiddels, bevestigd door de burgemeester van Dalfsen | |
Okuliarnik | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:57 |
Als dat ding er 8 minuten over doet zou 'ie daar niet eens mogen komen. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:01 |
Wel die, sowieso 2. Lijkt me sterk dat er maar 5 mensen in die trein staat. Meestal is het 's ochtends dringen geblazen in Dalfsen | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:02 |
Hmm | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:02 |
was de trein richting Emmen, dus aanzienlijk rustiger in de ochtend dan die naar Zwolle | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:02 |
Het was de trein richting Emmen, dan is het niet zo vreemd | |
Ajaxfan | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:03 |
Het klinkt ook raar. 8 minuten is best een behoorlijke tijd waar er geen trein moet komen van beide richtingen.. | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:06 |
Het kan wel, want de treinen van Arriva kruisen elkaar bij Dalfsen. Was er gewacht tot het passeren van de trein naar Emmen dan was er een gat van een minuut op 20 geweest om het spoor te kunnen passeren. Maar zoals met veel ongevallen, er is zelden één oorzaak | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:09 |
De overweg is wel beveiligd trouwens | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:12 |
Mijn god Dit is schrikken.. | |
_JdM_ | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:12 |
Er rijden nog spitssneltreinen Coevorden-Zwolle. Ommen-Dalfsen is al 6-7 minuten rijden, overweg is ongeveer halverwege Dalfsen-Ommen, dus het gat is ook 6-7 minuten. | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:13 |
Bedoelt de gemeente Dalfsen met 4 treindelen, ook niet dat kleine tussenstukje tussen één van de kopbakken en de middenbak? Wat het daarmee weer één GTW 2/8 maakt. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17 |
NOS zegt nu weer 1 dode. | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17 |
ja | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:18 |
| |
Houtenbeen | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:20 |
GekkeHaan | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:20 |
Aan de cabine te zien, heeft de machinist ook geen enkele kans gehad. Daar is gewoon echt niks meer van over. Tot aan de deur naar het reizigersgedeelte is gewoon alles weg en deels verwrongen. Echt een heftig ongeval zeg! | |
Fixers | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:21 |
Zijn daar regels voor? | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:24 |
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord.. | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:26 |
Er zullen vast voorschriften voor zijn en wat gezond verstand.. | |
greavy | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:28 |
ooggetuigen zeiden dat, ja. | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:28 |
Inmiddels is ook Ommen - Emmen stil gelegd, ongetwijfeld om iedereen bij Arriva zijn/haar rust te gunnen. | |
GekkeHaan | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:29 |
Verklaard wel het lage aantal passagiers. Richting Emmen zijn er rond dat tijdstip aanzienlijk minder reizigers dan in de richting van Zwolle. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:29 |
De melding op p2000 is 8:51. Kijk ik naar de vertrektijden van Dalfsen is daar om 8:47 spitssneltrein 13832 uit Coevorden gewoon vertrokken. Het zal dus trein 13819 moeten zijn, die om 8:45 uit Dalfsen vertrekt als spitssneltrein Zwolle-Coevorden. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:30 |
Volgende week is dat | |
DeaDLocK2K | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:30 |
Wat een ravage zeg | |
greavy | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:30 |
Het zou de Sneltrein van 8:45 uit Dalfsen ri. Coevorden zijn. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:32 |
En terecht. | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:36 |
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehad | |
GekkeHaan | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:40 |
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen. Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door? | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43 |
De cabine is inderdaad helemaal weg geschoven en lijkt daarmee alles daarachter beschermt te hebben, aangezien het meeste achter de cabine nog heel is | |
Pizza_Boom | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44 |
Tsja... Hoe zag die TGV eruit die bij Straatsburg een vrachtwagen met betonplaten tegen kwam? En met dat ongeluk in Arnhem was de passagierstrein ook helemaal plat. Als je hier een beetje een flinke hoogwerker tegen bent gekomen, zit je makkelijk aan meer dan de helft van je eigen gewicht. Knappe kooiconstructie die dat nog houdt. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44 |
Als ik de website van het bedrijf van de hoogwerker bekijk zou het een van deze geweest kunnen zijn. Uitgaande van het zwaarte model daar weegt ie 20 ton (op zo'n kort voertuig) en rijdt ie met 0,28 m/s. Uitgaande van 10 meter lengte van de overweg moet het nog in 40 seconden gebeurd zijn. | |
greavy | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:51 |
Ooggetuigen zeiden dat de hoogwerker 8-10 minuten nodig had om over te steken en ook bevestigd is door de man van de hoogwerker. Hij was al enkele minuten onderweg. Houdt er natuurlijk rekening mee dat als de rupsbanden over het spoor zijn het hefdeel ook nog moet volgen. | |
Pizza_Boom | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:52 |
Het hefdeel, uitgaande van een telescoophoogwerker, zal niet zo'n schade opleveren. Maar de kans is groot dat ie eerst met het hefdeel is gegaan en daarna de onderwagen, dat is de normale manier van rijden met zo'n ding. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:00 |
Als ik deze foto zo bekijk zou ik zeggen dat het rupsdeel onder de de trein is geschoten, en het zware deel vol in de cabine boven de bodemplaat... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:03 |
Ja. Overweg vrijmaken als de lichten gaan knipperen. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:05 |
Nee, volgens mij is dat gezichtsbedrog. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09 |
Nog even een foto opgezocht, dit is de onderzijde van de kop van een Arriva E-GTW van de Vechtdallijnen: Het echt stevige deel zijn de buffers, en als die precies tussen het onderstel van de hoogwerker en de rest komen kun je het wel schudden.... | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12 |
Hoe hoog zitten de buffers ongeveer t.o.v. de grond/spoor? | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12 |
| |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15 |
Van https://de.wikipedia.org/wiki/Puffer_%28Bahn%29:
| |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:16 |
Dank! | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:29 |
Ondertussen ligt Somda ook stil door een hack en gaat pas in de loop van de week weer online | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:50 |
Bijzonder: er zijn bussen van Syntus ingezet
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:55 |
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is. | |
_JdM_ | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:57 |
En, naast South West Tours, is Syntus Raalte behoorlijk dichtbij... | |
GekkeHaan | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:59 |
Het personeel is aardig van slag. En geheel terecht! Ik heb al teksten voorbij zien komen van oud-collega's waar je spontaan kippenvel van krijgt. Ze zijn allen compleet aangeslagen. Iets was je ook verwacht in zo'n kleine hechte groep machinisten en stewards op dat baanvak. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:00 |
De weinige Arriva-personeelsleden die ik net in Zwolle zag lopen zagen er niet florisant uit, en heel begrijpelijk. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:02 |
Persconferentie begint nu, Pier zit er ook: http://nos.nl/livestream/2088588-persconferentie-in-dalfsen.html | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:06 |
Hoogwerker was niet aan het werk bij het spoor | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 12:06 |
Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was. | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:08 |
Even de precieze plek opgezocht. Net aan het eind van een bochtje met een bosje in de binnenbocht. Machinist had het totaal niet kunnen zien aankomen.. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:27 |
zal wel met de ongevallen met onbeveiligde overwegen te maken hebben.. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:31 |
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet? | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:31 |
Oei oei oei | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:31 |
nee, Mono rijdt rond Groningen | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:40 |
En het was Mono ook niet, kan ik bevestigen. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:40 |
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/ Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:43 |
Tja, maar je kan er ook vind ik niet vanuit gaan dat men GTW op zn kant gaat leggen :/ het is immers geen hogesnelheidstreinstel... | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 13:58 |
Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker. Nu snap ik ook waarom het spoor nog een aantal dagen buiten gebruik is. [ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 23-02-2016 14:03:38 ] | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:00 |
Inderdaad, even die jongens van Arriva wat rust gunnen. Of als ze dat juist niet willen, lekker mee laten draaien rond Zutphen of in Groningen. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:23 |
Volgens mij zijn er ook wat bovenleidingspalen meegenomen. Hoe lang duurde Teuge ookalweer? | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:25 |
Een week geloof ik. En hoe die trein erbij ligt... hoe kun je daar in hemelsnaam 'lichtgewond' uitkomen? | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:27 |
Dit is er 'maar' 1 zo te zien, en het is 'slechts' enkelspoor | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:31 |
Geluk, gok ik. Hoe hard wordt op dat punt gereden? | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:32 |
Dank je Even goed kan ie wel wat sterkte gebruiken denk ik. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:41 |
Puur geluk denk ik? Je goed vasthouden? Zou die machinist niet de cabine uit kunnen remmen trouwens? | |
Anno1982 | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:43 |
140 km/h... Als ik de sporen in het weiland zo zie denk ik dat de trein pas op het laatste moment gekanteld is, met een relatief lage snelheid dus. Ik denk dat dat het geluk van de inzittenden deels verklaart. | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:45 |
Het was net achter een bochtje waar je niet doorheen kunt kijken dus die heeft het pas in de laatste seconden gezien.. | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47 |
Wat een ravage Als je de sporen in het weiland ziet lijkt het erop dat de trein pas is gekanteld toen hij bijna tot stilstand was gekomen. Dat verklaart denk ik de lage hoeveelheid slachtoffers. De machinist had echter geen schijn van kans | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 14:55 |
Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ... | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:00 |
Die hele bovenleiding is ook gewoon weg zo te zien | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:01 |
De achterste bak lijkt wel eerst naar rechts te zijn geschoten en dan naar links weer het spoor over. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:04 |
Ja, zal dat hele spoor wat zo schuin loopt van de trein zijn? Niet van de hulpdiensten Ik bedoel, heel veel tonnetjes, op hele smalle wieltjes op een zeiknatte ondergrond. Dan zou ik verwachten dat je zo stil staat... | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:06 |
Dan kunnen de spoorstaven ook wel bij het oud ijzer denk ik... | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:07 |
Die hangt er nog, valt alleen weg tegen de achtergrond.. | |
Bitlord | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:18 |
Is toch ook wel eens een Plan U zo terechtgekomen? Op de Maaslijn meen ik | |
jpbosk | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:19 |
Op hetzelfde traject, maar dan bij Coevorden, is wel eens een Plan V zo terecht gekomen. Was in 2007: http://www.kilroynews.net/special/2007-12/20071205.htm | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:22 |
En een paar DH's bij Tytsjerk, en ook bij Waterhuizen. En die ICM bij Hoofddorp lag ook deels op zijn kant. | |
Merode32 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:37 |
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z. | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:38 |
Plan V had waarschijnlijk ook op zijn zij gelegen | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39 |
Bij Plan V was de schade natuurlijk nog groter geweest omdat die geen baanruimers heeft | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39 |
Een Plan V is ongeveer net zo lang als een E-GTW 2/8 en ook even zwaar. Het ontwerp is wel 40 jaar ouder en voldoet dus aan veel mindere strenge botsnormen. Een Plan V had evenzogoed op z'n zij gelegen en ik denk dat er wel wat meer slachtoffers waren geweest. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:40 |
Plan V is zo ongeveer het slechtste voorbeeld wat je kan nemen dat spul had helemaal in stukjes gelegen. | |
Merode32 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:42 |
Ik bedoel meer dat een gtw natuurlijk makkelijker op zijn zij terecht kan komen, door de relatief lage gewicht en de lichte aluminiumconstructie. | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:44 |
Gewicht valt wel mee, een Plan V is even zwaar als een E-GTW 2/8. Wat misschien een rol kan hebben gespeeld is de plek van apparatuur. Bij een GTW zit één en ander op het dak en is er natuurlijk de relatief zware motorbak in het midden, als die omgaat gaat de rest mee. Bij een Plan V zit dat allemaal onder de vloer. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:48 |
Dat scheelt zeker, denk dat van Plan V het zwaartepunt lager ligt. Tenminste, ik ga er vanuit dat het meeste gewicht in het chassis, de draaistellen en de motoren zit. [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 23-02-2016 15:54:35 ] | |
_JdM_ | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:19 |
Plan V heeft niet zo'starre koppeling als GTW. Dat zie je ook op die foto van Coevorden: alleen de voorste bak zou waarschijnlijkgegaan en de koppeling naar de andere bak of andere treinstellen zouden finaal zijn afgebroken. Bij GTW moet die koppeling tussen de bakken zwaar zijn uitgevoerd, alleen al omdat het gewicht daarop rust. SLT contra VIRM heeft de jacobsoplegging van de draaistellen er voor gezorgd dat die SLT inmiddels weer rijdt en de VIRM nog steeds in de kreukels zit. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:26 |
Ik vraag me af of deze trein nog weer rijdt | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:35 |
Oh god, Somda ligt er ook uit ja. Nu weten die nummer fappertjes niet welk treinstel daar ligt | |
jpbosk | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:38 |
Treinstel 520 (Ilse DeLange) ligt daar. Het was mijn favoriet, for what it's worth... | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:39 |
Is ook niet belangrijk vandaag. | |
dennistd | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:42 |
Het is natuurlijk wel jammer voor Ilse de Lange.. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:49 |
Voor hun wel | |
Jhovall | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:55 |
We hebben even lopen rekenen (Hier op kantoor) en met het zicht, 250m en baanvaksnelheid van 140km/h had hij 7 seconden om het te zien. No way dat de machinist iets kon zien. Als het van de andere kant was gekomen was er veel vrije baan. Jammer dat het geglorificieerde metro's zijn, die arrivatreinen . Opmerkelijk was ook dat de burgemeester tijdens de conferentie zei dat er 4 bakken waren.... ....Ja, nu zijn het er wel 4...... | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:55 |
Voor een buitenstander is dat vreemd, maar dat is nu eenmaal hoe ze in elkaar zitten | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:59 |
Maar hoe hard rijdt zo'n hoogwerker nou? Want ik vind het maar een vreemd verhaal dat hij blijkbaar zó langzaam reed dat hij niet eens in een halve minuut vrij van PVR kon komen... Dat haal je slenterend zelfs makkelijk. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:08 |
0,28m/s volgens deze link http://www.brinkkraanverh(...)les/10/31_mz90cr.pdf Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me.... Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:16 |
Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen. | |
Anno1982 | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:18 |
Die anderhalve minuut is dan ook nog in een rechte lijn, ik kan me voorstellen dat hij ook nog wat tijd verloren heeft bij het manoeuvreren vanwege de scherpe bocht in de weg. | |
Jhovall | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:19 |
Hij had daar gewoon nooit moeten oversteken die lamlul. | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:20 |
België: installatie TBL1+ afgerond, lijn Antwerpen - Athus volledig onder ETCS: | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:20 |
Ik weet ook niet of dat nou de maximale snelheid is die je kunt halen als de giek uitgeschoven is. Lijkt me sterk dat er geen tranportstand op zit. SD weet dat vast wel. Bulldozers en rupskranen zijn immers ook in staat hogere snelheden te halen.
| |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:26 |
Er is geen andere toegang tot dat erf helaas.. | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:27 |
Iemand zin in een Postdoc in Railway Maintenance Optimization? | |
Anno1982 | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:29 |
Er zijn vast wel andere oplossingen? Dat ding is toch ook niet op eigen kracht uit Barneveld komen sukkelen? | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:30 |
Dan concludeer je dat je een andere machine nodig hebt. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:30 |
Dieplader | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:30 |
Oh absoluut, ik lichtte alleen even toe dat er geen andere mogelijkheid is om op de plek van bestemming te komen dan via die overweg.. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:32 |
Iets op rupsen was blijkbaar het enige geschikte. Het heeft de laatste tijd nogal geregend mocht je dat niet meekregen hebben | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:33 |
Sowieso kan het voor een aantal meters verplaatsen niet uit een vrachtwagen te laten komen |