DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 22:15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 22:16 |
Die oplaadzuil binnen de poortjes is juist zodat je nog wel naar buiten kunt als je te weinig saldo hebt om uit te kunnen checken ![]() | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 22:18 |
Te weinig saldo om uit te mogen checken? Waanzin ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 22:19 |
Inchecken met 6 euro saldo, reis maken die duurder is dan een tientje => niet kunnen uitchecken. Je saldo kan namelijk niet lager worden dan ¤ -4, dus kan het apparaat je niet uitchecken. En blijven de poortjes dicht. | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 22:20 |
Oh dawissiknie ![]() | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 22:23 |
En niet iedereen heeft automatisch opladen helaas | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 22:23 |
In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan. Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan. ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 22:25 |
Dat is dan wel weer tof ![]() | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 22:25 |
Ik was trouwens gisteren in het spoorwegmuseum, ze hadden een voorstelling over Maurice die conducteur was bij de Oriënt express, was erg geestig. En verder een leuke schaatsbaan met wat lekker eten ![]() | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 22:26 |
Hebben we niet nodig met de bliepkaart | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 22:28 |
Dat laatste was een grappig bedoeld wetenswaardigheidje. Of is dat verboden in dit topic? En een oplaadpunt binnen de poortjes is dus wel degelijk nodig. | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 22:34 |
Verboden, zeg gerust dat het een zeer ernstige overtreding is van regels van het ministerie van fantasme | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 22:36 |
Waarvan b2py minister is. | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 22:37 |
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken. Edit: Uit de AV: Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op? ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:42:18 ] | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 22:41 |
Sorry hoor, maar dit is gewoon pure krankzinnigheid. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2015 @ 22:46 |
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 22:47 |
Inderdaad. Of iedere maand een vast bedrag afspreken dat automatisch opgeladen wordt. Lijkt me niet zo handig om 300,- per maand op te laden en dan misschien zelf nog ene keer naar de automaat te moeten. | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 22:48 |
Dan moet je telkens langs de pomp en tien keer per jaar een boom planten | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 22:49 |
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?" Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord. Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?" Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:50:15 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 22:50 |
Want je verwacht dat NS je rekening opeens leegtrekt en je het geld niet terugkrijgt? | |
Prins_Pils | zondag 20 december 2015 @ 23:02 |
Je moet natuurlijk ook wel zelf in de gaten houden hoeveel je verbruikt he ![]() Ik ben ook niet van plan automagisch opladen te gaan nemen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 23:11 |
Niet NS maar TLS is de wederpartij. En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen. | |
b2py | zondag 20 december 2015 @ 23:11 |
Je kan je limiet wel heel ver verhogen.. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 23:21 |
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe. | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 23:27 |
Daar ga ik het niet op aan laten komen. Als ik het ergens niet mee eens ben dan teken ik niet. Het is in feite natuurlijk juist een soort van automatische incasso. Laat ze er dan gewoon echt een automatische incasso van maken. Net zoals met de telefoon. Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 23:30 |
Dat is een periodieke automatische incasso. Volgens mij kan je dit probleem juridisch alleen oplossen zoals er nu is gedaan. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 23:31 |
Plus dat dat effectief natuurlijk geen verandering is behalve dan dat het irritanter is voor de reiziger. | |
James1988 | zondag 20 december 2015 @ 23:31 |
Op www.ov-chipkaart.nl kun je dat precies volgen (ok, met een kleine vertraging vanwege de systeemarchitectuur), en je kunt ook in de gaten houden wanneer je pas wordt opgewaardeerd. De kaartlezers in bus en tram (in ieder geval die bij de HTM) tonen de tekst "AO" wanneer je kaart is opgeladen. De NS-CiCo's doen dit niet, maar daar kun je het wel via de kaartautomaat terugzien. | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 23:36 |
Waarom kunnen ze er geen periodieke incasso van maken? Dat wat de HTM doet is wel het allerminste. Dat je zelf pro-actief moet gaan zoeken naar de eenmalige incasso's waar je volgens TLS toestemming voor hebt gegeven is al helemaal de wereld op z'n kop. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 december 2015 @ 23:38 |
Vanwege financiële redenen, duh? | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2015 @ 23:41 |
Omdat ze bang zijn dat ze met oninbare incasso's blijven zitten? En omdat zij daarvoor zo in de broek schijten moet ik voorwaarden tekenen die (mits juridisch houdbaar) tot in het absurde in mijn nadeel zijn? Nee, ze bekijken het maar lekker, ik ga wel naar de automaat voor het opladen. ![]() | |
larsico | zondag 20 december 2015 @ 23:47 |
Ondertitels zijn ook niet meer veilig zo te zien ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 06:59 |
Is gewoon koudwatervrees. Sommige mensen snappen dat contactloos betalen ook niet. HU HUU ZE KENNE SOMAAR GELD VAN JE PASSIE HALUH! ![]() dat soort onzin. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 07:34 |
Poortjes waren nog open in Deventer net. En er kwam, keurig verduisterd door mijn DDZ een 1837 blokjesloc door met een Noorse BM'73 aan de haak. Richting Bentheim | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 07:38 |
Automatisch opladen triggert toch omdat je bij uitchecken onder een xx bedrag komt? En het paaltje/poortje laat toch naast de ritprijs ook het nieuwe saldo op de kaart zien dus is dan een goeie indicatie dat ze gaan afschrijven | |
ziggyziggyziggy | maandag 21 december 2015 @ 07:48 |
![]() ![]() ![]() Brandje in het toilet van een trein op Almere Poort, zaterdagavond. | |
derLudolf | maandag 21 december 2015 @ 08:04 |
Niet best. DDAR? | |
_serial_ | maandag 21 december 2015 @ 08:06 |
VIRM | |
derLudolf | maandag 21 december 2015 @ 08:07 |
Dan neem ik mijn woorden terug. Jammer dat de rest van de trein niet is uitgebrand. | |
_serial_ | maandag 21 december 2015 @ 08:11 |
Op zijn vroegst in zomer 2016 mobiel bereik Delftse tunnel Dat is toch gewoon een clusterfuck in het kwadraat van alle betrokken partijen ? | |
JDude | maandag 21 december 2015 @ 08:18 |
Ik hoorde laatst iemand op de radio met droge ogen als reden noemen "dat de tunnel al is ontworpen toen er nog geen mobiele telefoons waren" ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 21 december 2015 @ 08:26 |
Trein. | |
ziggyziggyziggy | maandag 21 december 2015 @ 08:27 |
En daarom is er wel gsm-r-dekking. ![]() Overigens bestaat gsm in Nederland al sinds 1994. Waren ze toen al bezig met die tunnel? | |
ReisT | maandag 21 december 2015 @ 09:10 |
Traject Vrij (reizen op rekening), businesscard, ov-fiets: allemaal periodieke incasso's. Dus het kan wel. En daarom heb ik geen automatisch opladen nodig. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 december 2015 @ 09:15 |
't kan Sowieso niet van een buitenlandse rekening... ![]() | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 09:26 |
Die tunnelplannen zijn net zo oud als de plannen voor de A4 | |
ziggyziggyziggy | maandag 21 december 2015 @ 09:40 |
En het ontwerp? | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 09:42 |
Goede vraag, ik denk voor de tijd dat mobiel zo'n enorme vlucht heeft genomen. In 2009 begonnen met bouwen dus ontwerp zal wel van 2006/2007 zijn. | |
_serial_ | maandag 21 december 2015 @ 09:47 |
Neemt niet weg dat de diversen andere tunnels wel prima dekking hebben. | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 09:47 |
nou je zal toch 5 minuten moeten wachten voordat je je recentste hersenscheet op Twitter kunt plaatsen ![]() | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 09:49 |
Dat zijn tunnels waar 40 jaar na bouw is ingebouwd, dat is hele andere koek. | |
greavy | maandag 21 december 2015 @ 09:57 |
Ja. Maar tijdens de bouwwerkzaamheden hadden ze wel even tegen KPN kunnen roepen "Hee, er ligt een nieuwe tunnel, er rijden nu toch geen treinen, dus kunnen jullie leaking coaxkabels neerleggen?"... Nee, nu moet het gefaseerd over langere tijd "want huilie huilie veiligheid is in het geding ditdat"-geneuzel. Dit wisten ze echt al langer, maar er is gewoon nooit iets nuttigs mee gedaan. | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:04 |
Zo makkelijk gaat dat niet .. | |
_serial_ | maandag 21 december 2015 @ 10:08 |
Kwestie van ambitie, zal uiteindelijk wel een centenkwestie geweest zijn | |
greavy | maandag 21 december 2015 @ 10:16 |
In Augustus 2015 werd het volgende bekend gemaakt: Telecomproviders vonden investeren in de tunnel bij Delft te duur Het KON dus wel, maar de telecomproviders zagen er eerst vanaf "omdat het te duur zou zijn". Nu doen ze het alsnog, maar je kan mij niet wijs maken dat het nu goedkoper is als dat het destijds gelijk gedaan was ..... En eind juni: Bellen in de tunnel pas volgend jaar mogelijk | |
_serial_ | maandag 21 december 2015 @ 10:22 |
Op mijn werk (telecom) liften wij zoveel mogelijk mee met werkzaamheden van gemeenten / andere telecomboeren / nieuwbouw / verbouwingen om de kosten zo laag mogelijk te houden, achteraf kost altijd een veelvoud van het bedrag. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 december 2015 @ 10:27 |
Stomme vraag maar ik weet dat als je 112 belt je desnoods op het netwerk van een andere telecomboer dat kan doen, kan een GSM dat dan ook op GSM-R? Laatmaar, kan niet | |
greavy | maandag 21 december 2015 @ 10:28 |
Nee. Je hebt gewoon totaal geen service met een normale GSM. Dan moet je óf de tunnel uit, óf de alarmzuil op het perron gebruiken óf het treinpersoneel waarschuwen. | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:29 |
De eenvoud van het combineren ontbreekt bij een complex project waarbij een tunnel aangelegd moet worden. En zoals eerder aangegeven, bij ontwerp en start aanleg was de honger naar mobiel en data nog lang niet zo hoog als het nu is. Verder blijven het commerciele partijen, als het te duur is doen ze het niet en het ontbreken van netwerk in een tunnel is geen voorwaarde waardoor klanten zullen overstappen naar een concurrent. | |
greavy | maandag 21 december 2015 @ 10:30 |
Nee, overstappen naar een concurrent heeft nogal nut, want ook die heeft er geen bereik. Het was toen een centenkwestie, en daar hebben ze zich lelijk op verkeken, want ze zijn nu veel meer geld kwijt. En roeptoeteren dat "het een aantal jaar geleden minder belangrijk was", slaat in deze situatie kant noch wal. Ze HADDEN de mogelijkheid om het in te bouwen, maar ze wilden het geld er niet aan uitgeven, wat ze nu dus duur komt te staan. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 december 2015 @ 10:31 |
Was in de tunnel van Rijswijk niet zo een zelfde iets in de beginjaren? Vooral in het midden dan? En Blaak? | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:33 |
Waarom zou je iets laten inbouwen waarvan je *toen* verwachtte het niet nodig te hebben. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:33 |
Het mooiste is dat het voor een paar honderd euro op is te lossen ![]() | |
greavy | maandag 21 december 2015 @ 10:34 |
KPN heb ik al 3-4 jaar goed bereik én 4G bij Blaak over de gehele lengte, T-mobile en Vodafone schijnt daar nogal eens weg te vallen volgens kennissen. | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:34 |
DB stopt definitief met nachttreinen eind 2016: http://www.railjournal.co(...)ins.html?channel=524 | |
greavy | maandag 21 december 2015 @ 10:35 |
Iedereen wist 3 jaar geleden dat de mobieltjes aan een opmars bezig waren, en het netwerk dus wel eens nodig zou kunnen zijn daar. En 3 jaar geleden was die tunnel echt nog niet klaar. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 10:37 |
![]() | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:37 |
Toen wel, maar toen was het al te laat om met relatief weinig financiele middelen en weinig risico het in te bouwen. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:37 |
Bull. Shit. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:38 |
Waarom denk je dat er opeens bereik is op festivals sinds een paar jaar, omdat de gemeente Zwolle opeens miljoenen kan uitgeven aan peperdure infrastructuur op het Bevrijdingsfestival? | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:39 |
Echt, een stuk of 10 femtocellen tegen die tunnelmuur en het probleem is opgelost. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 10:41 |
Het is dus moedwillig de nek omgedraaid. | |
_serial_ | maandag 21 december 2015 @ 10:41 |
Goed mobiel bereik op een festival is tegenwoordig vaak een eis voor afgifte voor een vergunning wordt afgegeven (de organisator moet het dus regelen met de providers) dit is vaak onder het mom dat omgeving van festival geen last mag hebben (lees: geen service op mobiel) | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:42 |
Zou je denken dat ze dat bij KPN/Vodafone niet hebben overwogen dan? Je weet zelf wel dat ze bij die bedrijven er vast ook mee in de maag zitten maar het gewoon een te complexe en blijkbaar te dure operatie vonden. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:42 |
Wat is je punt precies? | |
_serial_ | maandag 21 december 2015 @ 10:42 |
Geen punt, alleen aanvulling. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:45 |
Vast wel overwogen door techneuten. Telecombedrijven hebben meer last van bureaucratisch regeltjesgeneuzel dan de gemiddelde overheid. Kabelsoort A moet met sisaltouw opgebonden worden maar alleen in het derde kwart van het 19" rack, tenzij er vocht bij kan komen dan moet er een tiewrap gebruikt worden. Allemaal nonsens. Het kan prima goedkoop en volgende week. | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:46 |
Dat hangt van de beschikbaarheid van een buitendienststelling af natuurlijk hoe volgende week het kan ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:48 |
Op oudjaarsavond rijden er vanaf 19:00 geen treinen meer toch? Hoe lang duurt het om in een blok beton een duizendtal gaatjes te boren met 20 man? | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 10:53 |
Ze hebben het niet gedaan vanwege de kosten en dan wil jij 20 man op oudejaarsavond laten klussen? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 10:54 |
Ik zeg dat het kostenargument idioterie is omdat het helemaal niet zoveel hoeft te kosten. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 10:55 |
Kom op zeg, read between the lines. Er wordt aan alle kanten geschermd met "De Kosten" en "De Veiligheid" en weet ik wat voor spookbeelden nog meer. Ze hebben het gewoon nooit serieus willen proberen. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 december 2015 @ 10:59 |
Kan iemand mij wat meer vertellen over het Schoenereisticket NRW ? Waar kan ik de prijzen berekenen, is er een bepaald kortingspercentage op het normale tarief, is een Schoenetag ticket snel voordeliger .etc.. Ik vind wel her en der wat info, maar niet alles. Is het vanaf een bepaalde tijd geldig? | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 11:00 |
Ja maar dan krijg je een consumentenoplossing welke niet voldoet aan de hoge eisen welke NS aan haar producten en dienstverlening stelt. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 11:04 |
Dat zal in dit geval ongetwijfeld niets met NS maar alles met de schuldenberg van KPN en aanverwante geldverslindende telecommunicatiemolochs te maken hebben. For once. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 11:10 |
Bedoel je niet Schonertag Ticket NRW? Voor 1 pers 29 euro, voor 5 pers 42. Niks lastigs aan toch? | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 11:13 |
Jij scrabbelt rustig op de achterkant van het bord verder he ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 21 december 2015 @ 11:16 |
Nee, je hebt ook een SchoeneReiseTicktet, en dan bestaat er ook nog SchoeneFahrtTicket (Maar daar heb ik Ueberhaubt niks aan) in NRW | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 11:57 |
Volgens mij is een SchöneReiseTicket niets anders dan een hippe naam voor een enkeltje. En een SchöneFahrtTicket is een tijdskaart voor twee uur. | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 12:05 |
Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 12:13 |
heb het in 2006 voor het laatst gedaan. Toen was het een rondje door het ghetto. Maar ja wel veel beton dus misschien wel wat voor jou ![]() | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 12:14 |
Gaat het een beetje vlot ook? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 12:25 |
Geen idee, moet je in de dienstregeling kijken. Toen ik er reed was het nog een Trein ![]() | |
ReisT | maandag 21 december 2015 @ 12:26 |
Met de Trein ging het allesbehalve vlot, tram is niet veel beter wat dat betreft. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 12:27 |
nee hij stopt ook gewoon zandkorrelduizend keer. Dan heb je dat. | |
Bitlord | maandag 21 december 2015 @ 12:38 |
Vooral doen! Laatste maand SOV kwam per ongeluk 12 maanden eerder dan ik dacht, anders had ik het ook gedaan. Wat ook nog leuk is om te doen: de Waterbus Dordrecht - Rotterdam. Ook graties met de SOV. | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 12:58 |
de laatste terreinen vertrekken rond 20:00.... In mijn geval 20:13 oid | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 13:31 |
Ik zit wel eens in de trein te werken, daarvoor ben ik afhankelijk van een internetverbinding. Die 5 minuten is dan best irritant. Met de Benelux is het nog het beste, die rijdt tenminste lekker door. Nu nog een keer met 140 ![]() Is er al een keer een oplossing gevonden voor die luchtdrukproblemen? | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 14:17 |
Geinig om eens gedaan te hebben maar verwacht er niet teveel van. Half uurtje dit cabineritje kijken en je bent ook net zo goed klaar ![]() | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 14:34 |
Ook goed voor een betonnen tunnel trouwens: tram 26 in Amsterdam. | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 14:36 |
Thanks! Ik zoek nog een leuke bestemming voor komende dagen richting Leiden - Den Haag - Rotterdam op het gebied van rail. | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 14:48 |
Hoekse Lijn, nu het nog kan met de trein? | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 14:49 |
Betonmatig zijn de stations Grote Markt en Spui wel leuk maar het is daar Heel Streng Verboden foto's te maken. Dan heb je meteen Heel Belangrijke Securitymuppets in je nek hijgen dus het moet een beetje stiekem.![]() | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 14:53 |
Allebei reeds geweest, maar bedankt voor de suggestie ![]() Bezoekje aan Den Haag C staat sowieso in de planning. Ik zat zelf te denken aan Heerhugobijlmer - Laan van NOI - Rondje krakeling - Den Haag C - Arnhem - Heerhugobijlmer. (Strookt lekker met Leiden - Den Haag C - Rotterdam maar goed ![]() | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 14:54 |
Waarom dat dan? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 15:03 |
Omdat het geen openbaar terrein is mogen ze dat soort regels maken. Maar ik lees online overal dat er wel toestemming gegeven wordt als er om gevraagd wordt, zonder gezeur ook. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 15:03 |
Volgens mij is de gedachte achter dergelijke fotoverboden altijd dat je zomaar zou kunnen fotograferen cq verkennen en ontdekken waar je het beste een bom kunt verstoppen ofzo. Het vertrouwen in de mensheid is ver te zoeken ![]() Ik maak zovaak tunnelfoto's maar dan wel altijd wat uit het zicht van security en zo. Ik knal best vaak foto's op een wiki, zou ik daar in theorie problemen mee kunnen krijgen? | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 15:05 |
Ah, op die fiets. Om die reden zijn een paar vrienden van me wel eens weggestuurd van Clapham Junction ![]() | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 15:07 |
Wat een prachtig beeld aan het eind met die VIRM, wauw. Ja dit ga ik morgen doen ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 15:09 |
FIRRUM!! | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 15:09 |
Darkwing_Duck | maandag 21 december 2015 @ 15:31 |
Is dat dat de IJburg expresse? | |
b2py | maandag 21 december 2015 @ 15:33 |
Yup | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 15:45 |
Ik had vorige week zondag op het metrostation van Amsterdam Centraal ook meteen zo'n GVB-figuur bij me staan die me wegstuurde... | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 15:53 |
Zo gek is dat heden ten dage toch ook niet met al die IS-gekkies?! | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 16:09 |
Sinds wanneer maken IS-gekkies foto's van metrostellen (en dan gewoon een standaard voorkant-foto, geen vreemde detailfoto of zo)? | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 16:10 |
Nooit. Schijnveiligheid. Er staan ook op veel 'risicoplekken' geen afvalbakken meer omdat je daar bommen in kan flikkeren. Echt totaal waanzinnige nonsens. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 16:27 |
Ja ik zocht op station Grote Markt ook nog naar een vuilnisbak maar geen één te vinden. | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 17:44 |
ik reed vandaag met de IC venlo - den haag weg vanaf delft en toen viel me op dat de turbines gaan draaien van de luchtdruk die de trein voortstuwt ![]() toen ik stilstond op het station stonden die dingen stil en naarmate ik verder in de tunnelbuis kwam hoe harder ze begonnen te draaien ![]() ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 17:53 |
Is dat niet de bedoeling dan? Die ventilatoren in de Piet Heintunnel (tram 26) draaien ook vrolijk mee.. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 17:57 |
Ja, dat is de bedoeling. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 18:05 |
Hier op wijnemenjemee.nl is vandaag trouwens nog een artikel verschenen over die stuwdrukventilatoren en hun werking, in dit geval in de Noord-Zuidlijn ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 18:11 |
Rail Away is vanavond weer op de televee ![]() ![]() | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 18:12 |
Die dingen hangen daar om bij brabd/rookontwikkeling de rook vanuit het stYion de tunnel buizen in te zuiger.. Verder staan ze gewoon stil behalve wanneer er een trein aankomt dus. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 18:20 |
Dat betekent niet dat ze niet hoeven te gaan draaien als er een klap lucht langskomt. Moeten ze dan verplicht op slot staan als ze niet nodig zijn, met het risico op vastzittende onderdelen en dergelijke, maar omdat jij het raar vindt moet het weg? | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 18:22 |
Ik vind het niet raar het viel me alleen op ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 18:23 |
Joepie, meer zuurstof aanvoeren! Geweldig idee ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 18:23 |
In dat geval trek ik mijn ietwat zure reactie in maar je als je even je eigen post terugleest en de ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 18:24 |
joepie de rook weghalen van het station | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 18:26 |
Dat wordt dan niet de tunnel ingeblazen. | |
Anno1982 | maandag 21 december 2015 @ 19:03 |
Meer zuurstof bevordert de verbranding en zorgt ervoor dat de brandstof sneller op is, kortere fik! | |
Salatrel | maandag 21 december 2015 @ 19:33 |
bij brand in de tunnel blazen ze altijd de tunnelbuis in weg van het perron. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 19:54 |
![]() Ferrie koet inklisj. Om te beginnen is het niet "less" maar "fewer" trains. Maar wat is er mis met "limited service"? Of, stel je voor dat je echt zou willen informeren ![]() | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 19:57 |
Tsja... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 20:01 |
20.05-20.40 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Vandaag:Praag-Decin. De trein volgt eerst de rivier de Moldau en daarna de Elbe.Het startpunt is Praag,de hoofdstad van Tsjechië. Daar aan de rivier staat ook het standbeeld van Smetana,de componist van het muzikale werk over de Moldau. Waar de rivier de Moldau overgaat in de Elbe wordt het landschap wat vlakker.De trein gaat op weg naar 'de poort van Bohemen' en daarna naar Decin,de laatste halte voor de grens met Duitsland. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 20:05 |
And how come I with my dragsuitcase and my foldbicycle to The Hague Dutch Rail? | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 20:06 |
Immer geradeaus. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 20:06 |
"Do ist der bahnhof!" - Maar de baanhoof was niet do! Die was do! | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 20:08 |
Wel lekker met je grote bakkes in Abellio gaan zitten en weet ik waar nog meer allemaal, maar de taal spreken? Ho maar ![]() | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 20:09 |
But in reality they do not have much to brokkel in the milk, right? | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 20:10 |
Sorry, I was a bit in the war ![]() | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 20:13 |
Now breaks my worden shoe. But luckily the apple does not fall far from the tree. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 20:35 |
Was mooi ![]() ![]() | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 21:21 |
Tja, jij ziet er blijkbaar nogal onguur uit ![]() Een oudere heer met nette jas plus hoed kan gewoon zijn gang gaan. Daarom deze opname kunnen maken van reisinformatie anno 2015. ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 december 2015 @ 21:25 |
wees blij dat het geen Parijs is met al die vreemde lettercodes ![]() | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 21:25 |
Hoe lang blijft die 'industrial look' ( ![]() | |
derLudolf | maandag 21 december 2015 @ 21:25 |
Of die men was bang kapot gemaakt te worden in een column ![]() Wel goede reisinformatie trouwens. Was dit op een treinstation in NL? Zulke borden heb ik nog nooit gezien ![]() | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 21:26 |
Amsterdam Centraal, metrostation. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 21:28 |
Er is op CS een systeem dat dynamisch de metro's het spoor links of rechts toewijst om kop te maken. En er zijn drie lijnen. Vandaar dat niet altijd van te voren vaststaat welke metro van welk spoor vertrekt. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 21:31 |
In 2016 en 2017 worden alle stations langs de Oostlijnen flink onder handen genomen, deze verlichting is tijdelijk. Er wordt begonnen bij 'makkelijke' stations, de tunnelstations zijn als één van de laatste aan de beurt. De stations krijgen dan ook de nieuwe huisstijl bebording én LCD-PID-schermen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 21:43 |
Goede reisinformatie? Dat je maar naar de voorkant van de trein moet kijken? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 21:46 |
![]() ![]() Zo van " ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 21:46 |
Als het spoor wordt toegewezen (en dat gebeurt pas als de metro het station nadert) komt wél de juiste bestemming en tijd erop. Op Schiphol is het niet anders toch? Daar staat er zelfs helemaal niks op. | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 21:47 |
Ja. En die tekst is al meer dan 15 jaar in gebruik. Ondanks de spot en hoon die het GVB ten deel valt. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 21:47 |
Terechte spot en hoon. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 21:48 |
Hoe had je het dán opgelost, Einstein? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 21:48 |
Volgende trein: Nog niet bekend. | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 21:49 |
Helemaal niks is beter dan deze bespottelijke tekst. Vind ik.; ) | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 21:49 |
Dat klinkt als "Er is een grote storing en we hebben geen flauw idee wanneer er weer iets gaat rijden" ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 21:49 |
Nee daar schiet je wel wat mee op ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 21:50 |
Waarom moet er wat opstaan eigenlijk? | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 21:50 |
Op de schermen bij de perrontoegangen staan de treinen wel op volgorde trouwens, dus als je daar op kijkt als je binnenloopt (en áls ze het doen) zie je al welke de volgende is. En zoals gezegd, bij nadering van de trein staat het er wel op. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 december 2015 @ 21:51 |
Als het bij de perrontoegang duidelijk is kan het toch ook op deze schermen? | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 21:51 |
Toen ik deze foto maakte, waren beide perronsporen leeg. Het systeem kan dus aan de eerstkomende metro een spoor toewijzen, en dat ook aan het informatiesysteem doorgeven. Normaal gesproken, dan. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 21:51 |
Nee, want bij de toegang wordt de perronzijde niet vermeld. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 21:52 |
Volgens mij is het wel dat treinen in principe altijd op spoor 1 binnenkomen, tenzij die bezet is. Het zou dus inderdaad kunnen. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 21:53 |
Misschien was die wel aan het andere spoor toegewezen en stond 'ie daar dus wel op het bord? | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 21:53 |
Nee. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 21:55 |
Dan zijn Kamervragen gerechtvaardigd. ![]() | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 22:15 |
Hahaha, dan kunnen we wel aan de gang blijven... Nee, we hebben vorige week een ander dingetje in Den Haag aan de orde gesteld: Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem dient in zijn rol van aandeelhouder in te grijpen in het tariefbeleid van de NS. Dat schrijft de Maatschappij Voor Beter OV in een brief aan de bewindsman na de weigering van de NS-directie om af te zien van een tariefstijging in 2016. Een opeenstapeling van foutief beleid heeft geleid tot een steeds ernstiger wordend materieelgebrek. Reizigers ondervinden hiervan grote hinder. Zij worden veelvuldig als haringen in een ton vervoerd, en blijven meermalen zelfs wegens capaciteitsgebrek achter op het perron. De reiziger krijgt dus niet de kwaliteit die hij redelijkerwijze mag verwachten. Ook het op last van staatssecretaris Dijksma leggen van wat noodverbanden zal niet voldoende bijdragen aan een oplossing. Daarom is een tariefstijging niet aanvaardbaar, vindt de reizigersorganisatie. Zie verder: http://voorbeterov.nl/tarieven-ov-chipkaart | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 22:16 |
Reken er maar niet op dat dat gaat gebeuren ![]() | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 22:21 |
In dat geval wordt wel klip en klaar wat de regeringspartijen VVD e PvdA nu echt van de OV-reiziger vinden. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 22:24 |
Want de reiziger is nog niet veertig jaar het pleepapier van de overheid of zo? ![]() | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 22:27 |
Uit de Britse 'Railway Byelaws':
![]() | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2015 @ 22:28 |
![]() Dan vind ik het eerder grappig dat je niks op de sporen mag schrijven of tekenen ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 december 2015 @ 22:29 |
hmm, als dat zo is dan rijdt er binnenkort helemaal niets meer aan de overkant van het kanaal ![]() | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 22:31 |
Niet zo happen ![]() En in deze context geldt "the railway" niet letterlijk als de sporen zelf, maar ook alles eromheen. "The railway" is een heel brede term, net zo breed als "het spoor" in Nederland is. ![]() | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 22:38 |
Het spoor is in NL inderdaad net zo breed. ![]() | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:06 |
Vroeger was het hier nog een stuk breder zelfs ![]() | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:09 |
Gisteren was ik trouwens op een plek die volgens de omroep en het stationsnaambord 'Bielefeld' zou zijn. Ik twijfel nog... DB Schenker-loc 185 344 komt door Bielefeld richting Rheda-Wiedenbrück met een kolentrein bestaande uit PKP Eanos'en. De nieuwe Stadler KISS ET 609 van de Westfalenbahn staat in Bielefeld klaar om als RE70 te vertrekken naar Braunschweig. En nog twee andere plaatjes: Stadler FLIRT ET 001 van de Westfalenbahn komt Lage (Lippe) binnen als RB72 van Herford naar Paderborn. In Paderborn een gelukstreffer: hier stonden drie MAN Schienenbussen (302 027, 302 142 en 302 051) die een dagtocht van Gütersloh Nord naar de kerstmarkt in Paderborn maakten. Er naast staat de ET 5 21 van Eurobahn als RB89 naar Hamm. | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:10 |
Ja dat was wel heel vroeger. Toen ik nog niet zo breed was als nu ![]() | |
ReisT | maandag 21 december 2015 @ 23:12 |
Maar nog niet zo breed als het vroeger in het VK was. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 23:15 |
Mooie platen weer dennistd! ![]() | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:15 |
Maar Hitler wou het toch allemaal wat breder trekken | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:15 |
Hoax! Bielefeld bestaat niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:16 |
ja die was een beetje koekoek ![]() | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:17 |
Had je ook kunnen maken als je gisteren mee was gegaan! Met 26 ben je nog van harte welkom bij de NVBS Jongeren, de oudste was gisteren in de 50, de jongste 15. | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:17 |
Een beetje? Een beetje heel erg bedoel je ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 23:18 |
Ohja breedspoor van drie meter ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:19 |
Ik heb dat boek. Daar staat alles in wat daarover te weten is. Alles. Kom maar eens lezen als je zin hebt ![]() | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 23:22 |
![]() | |
DriekOplopers | maandag 21 december 2015 @ 23:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:29 |
Je doet jezelf daar echt geen lol mee als jezelf-enigszins-normaal-vindende spoorhobbyist. Er zitten echt zware gevallen tussen, iedere keer weer. De werkelijkheid is erger dan alle vooroordelen die mensen hebben over treinenfreaks. En op een goed moment is de lol er wel een keer af ![]() | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:37 |
We richten ons op jongeren, maar iedereen is welkom, zolang je je maar jong voelt. En we letten er natuurlijk wel op dat er niet teveel niet-jongeren mee gaan, daarmee schrik je de jongeren namelijk weer af. Maar een paar is geen enkel probleem. Eerlijk gezegd was de groep gister eigenlijk heel normaal, op het treinenvirus na natuurlijk ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 23:37 |
Kan ik nog terugkrabbelen voor PTATTNYR2k16? ![]() | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:38 |
Volgens mij zijn de ICE-kaartjes al gekocht en betaald, dus dat wordt lastig als je eerder heb aangegeven wel mee te gaan. | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 23:39 |
Mneh, jullie zijn nog wel aardig normaal toch? ![]()
| |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:39 |
Waarom? | |
dennistd | maandag 21 december 2015 @ 23:41 |
Tja, normaal. Wat is normaal? De meeste mensen zullen je voor gek verklaren als je een hele dag met de trein gaat reizen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:41 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 december 2015 @ 23:42 |
Ja, naar jouw oordeel, dus dat zegt niks ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 23:42 |
Normale mensen bestaan niet ![]() | |
James1988 | maandag 21 december 2015 @ 23:46 |
De Westfalenbahn-kleurstelling staat prima op een KISS ![]() | |
Prins_Pils | maandag 21 december 2015 @ 23:54 |
Er is geen flikker op tv (in ieder geval niet dat voor mij kijkbaar is) dus ik zit een cabineritje Düsseldorf - Kleve te kijken. Meer armseinen en seinhuizen op één enkele lijn dan in heel Nederland bij mekaar ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 22 december 2015 @ 00:20 |
Over de Rail Away van vanavond gesproken, ik vind in de aanbevelingen op yt een cabinerit Praag - Dresden ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 08:44 |
Man, ik moet weer helemaal acclimatiseren dat de treinen in het westen ieder kwartier rijden. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 09:07 |
Dubbel Plan V in de sprinter Zutphen - Nijmegen gespot ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 09:30 |
Tokkie in de trein die gaat zitten facetimen in de stiltecoupe. Ook dat heb is het westen natuurlijk | |
_serial_ | dinsdag 22 december 2015 @ 10:53 |
De brooodzaak was vanmorgen dicht om 0610 op Station Dordrecht ![]() | |
Salatrel | dinsdag 22 december 2015 @ 11:42 |
post het dan ook niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 12:04 |
![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2015 @ 12:07 |
En ook de plaats en tijd ontbreken... Ik stel een ban van twee dagen voor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 12:10 |
Korving hou je smoel. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 12:46 |
Maar het was die die om 8:36 uit Zutphen vertrok in ieder geval. Nummertjes staan wel op schuimda lijkt me. En anders maar niet ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 12:49 |
Je mag met je studentenkaart de ICE in toch, binnenlands? | |
dennistd | dinsdag 22 december 2015 @ 12:49 |
https://www.ns.nl/producten/toeslagen/p/toeslag-ice
| |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 12:50 |
Danku ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2015 @ 12:51 |
In mijn tijd moest je daar trouwens nog wel toeslag voor betalen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 12:58 |
In mijn tijd moest je nog toeslag betalen voor de trein naar Berlijn via Bad Bentheim als je niet de grens over ging en reden er geen ICE's de grens over ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 13:04 |
Het is wel druk ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 december 2015 @ 13:06 |
Lekker achter de Meester meegluren? | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 13:13 |
Neuh, ik ben direct in de eerste beste niet gereserveerde stoel geklapt | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 13:26 |
EN toen betaalde je met je gouden tanden toch? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 13:29 |
Geen idee, ik was aan het werk, werd voor me geregeld. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 13:33 |
Gast ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 22 december 2015 @ 13:40 |
Het is Heel Erg Gevaarlijk om langs het spoor te werken dus daarom moeten tegenwoordig alle sporen plat als er ergens een schroefje aangedraaid moet worden. Maar nu is er een geweldige nieuwe uitvinding: de Happy Railing Schaarfence ![]() Bron: clique (spoorpro) | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2015 @ 14:31 |
Happy Railing, klinkt als een uitvinding uit China? ![]() Is het trouwens zo moeilijk om voorafgaande aan werkzaamheden, net zoals in Duitsland, in een nachtgat aan de spoorstaaf van het in-gebruik-zijnde spoor een hekje te bevestigen dat het PVR afbakent? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 14:57 |
niet zo moelijk, maar wel onmogelijk want indienstzijnd ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 15:11 |
Kost heel veel capaciteit en geld, ontbrekende buitendienststellingen etc. Permanente hekken is betere oplossing maar ook duur. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2015 @ 15:12 |
En kost het minder geld om preventief het hele spoorwegennet van permanente inklapbare hekjes te voorzien? [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2015 15:12:08 ] | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 15:13 |
Ik denk het wel, het is iig een grote sprong voorwaarts. We zijn er nog niet maar het begin is er | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 15:22 |
Wel als je ze op elke meter spoor elke maand weer nodig hebt zoals in dit bananenland. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 december 2015 @ 15:33 |
Welke van de spotters ben jij, greavy? ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 15:36 |
Die op de laddur en de snoeischaar ernaast! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 15:38 |
Deze had ik een maand of wat geleden gepost en hij staat er niet bij geloof ik ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 december 2015 @ 16:22 |
Ah. Kwam hem vandaag tegen in het kader van topografische kennis van het spoornet opdoen. | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 16:33 |
De plannen van NS om de drukte tegen te gaan: http://nieuws.ns.nl/ns-ne(...)n-te-drukke-treinen/ | |
MTL | dinsdag 22 december 2015 @ 16:38 |
SLT6 ombouwen? En dat heeft zin als elke stoel al bezet is en alle mensen al op elkaar gepropt staan? Handig. Zal vermoed ik de coupé in het midden verdwijnen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 16:40 |
Huren extra materieel geen optie? Volgens mij staan er duizenden UIC-rijtuigen door heel europa uit hun neus te eten en het is niet alsof er niet nog een leger locomotieven is. | |
MTL | dinsdag 22 december 2015 @ 16:43 |
Vindt ILenT niet goed. Dat spul is niet voorzien van een groene lamp en centrale deurvergrendeling. Voor internationaal verkeer geen probleem, maar voor binnenlands verkeer schijnbaar wel. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 16:48 |
Is dat er niet in een week in te bouwen ofzo? | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 december 2015 @ 16:49 |
zojuist ging ik van Uitgeest naar Heiloo met SGMm 2944, een drietje. de deur aan de perronkant ging dicht direct nadat deze open was gegaan. na het indrukken van de knop ging de deur open en direct weer dicht. heel apart ![]() alle andere deuren bleven wel open. | |
Maegrim | dinsdag 22 december 2015 @ 16:51 |
hoofdreservoir aan de lege kant misschien | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 17:06 |
Daar hebben wel meer mensen in de top van NS last van ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 22 december 2015 @ 17:10 |
Wacht wat? Hoe wil je dat doen bij een treintekort. Sprinters gaan verbouwen? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 17:13 |
bussen als oplossing voor een vervoersvraag die met treinen al niet te behappen is. ![]()
![]() | |
TemulMelvin | dinsdag 22 december 2015 @ 17:23 |
Verbouwen is een groot woord. Stickertje vervangen, rode stof blauw schilderen en klaar. T gaat trouwens alleen om de middenbak van de slt's. | |
greavy | dinsdag 22 december 2015 @ 17:26 |
daar was ik niet bij nee | |
Prins_Pils | dinsdag 22 december 2015 @ 17:29 |
Hier gaan treinaanvullende bussen rijden:![]() Lachejoh, met de bus van Utrecht naar Den Haag.. Maar op zich (als in, áls het dan toch echt moet) is het niet eens zo'n verkeerd idee om vanaf vrij grote treinloze plaatsen als Drunen en Veghel rechtstreekse bussen naar Utrecht aan te bieden. Ben je misschien niet eens zoveel langzamer. | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 17:37 |
NS gaat flixbus slopen, dat zie je direct. | |
James1988 | dinsdag 22 december 2015 @ 17:38 |
Mooi dat ze benoemen dat het wegvallen van de Fyra medeschuldige is aan het materieeltekort, maar het is jammer dat ze niet schrijven dat NS daar zelf mee heeft ingestemd en datNS er zelf voor heeft gekozen om ICR te onttrekken aan de rijdende dienst voor ombouw voor de HSL. NS had beter de eer aan zichzelf gehouden op de HSL, want nu hebben ook de reizigers op het hoofdrailnet er last van. | |
James1988 | dinsdag 22 december 2015 @ 17:40 |
In other news: de (extra) AT300-treinen die Great Western Railway heeft besteld bij Hitachi zullen worden gebouwd in Italië. In Pistoia nota bene, de fabriek waar ook de V250 en de IC4 vandaan is gekomen. | |
DriekOplopers | dinsdag 22 december 2015 @ 17:56 |
Dat schreef Voor Beter OV dus ook aan Dijsselbloem. Zie link die ik hier gisteren postte. En verder: Het LOCOV heeft zich weer eens in een achterkamertjesoverleg als schaamlap laten misbruiken. Dus schrijft de NS aan Dijksma dat de consumentenorganisaties in het LOCOV zich in de aanpak kunnen vinden. Tsja... | |
dennistd | dinsdag 22 december 2015 @ 17:57 |
| |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 18:00 |
Tsja, de rest van de 'consumentenorganisaties' kan je ook niet serieus noemen dus dat scheelt. | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2015 @ 18:11 |
Het zijn kundige treinenbouwers. Ze moeten alleen leren dat er niet voor niets bouwtekeningen zijn en dat ze zich daar aan moeten houden en dat hier toezicht op gehouden wordt. Bij de IC4 en de V250 deden de werknemers maar wat, waardoor elk stel een deelserie op zich werd | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 18:15 |
Ik kan op de gok nog beter genen manipuleren dan dat die lui treinen kunnen bouwen. Wel eens gehoord van die schuur met apen achter typmachines en iets met Shakespeare? Dat zijn het. | |
James1988 | dinsdag 22 december 2015 @ 18:31 |
Pardon, meer dan 1 miljoen euro om een paar stickertjes te plakken? En daar ben je tot zomer 2016 mee bezig? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2015 @ 18:32 |
Ze hadden toch ook de ETR400 als referentie? Waar het wel goed ging, omdat ze toen onderdeel van een consortium waren. En had AB niet ook een beetje gelijk toen ze zeiden dat het niet zo handig en ook ongebruikelijk was dat ze alleen maar met de accountants van NSFS in Ierland te maken hadden ipv. ook eens met technici van NS? Nu staan ze onder toezicht van Japanners. Kan best dat het dan wel goed komt. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 18:39 |
Vanmiddag bleken het er zelfs drie te zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 18:45 |
Merk ook op dat er kennelijk niets gedaan is met de door de Roodhemden verzamelde data. Dat was toch "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn"? ![]() Ik ga bier drinken ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 22 december 2015 @ 19:19 |
Over bier gesproken, check je topic in FEE | |
mar456 | dinsdag 22 december 2015 @ 19:27 |
HOAX ![]() Conducteurs zitten altijd in de achterste cabine ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 19:28 |
GELUL ![]() Er is ook nog zoiets als een conducteurshok en soms zitten ze in cabine's die niet voor- of achteraan de trein zitten. Jajajajajajaja. | |
lyolyrc | dinsdag 22 december 2015 @ 19:33 |
Veel plezier ermee. Ik ben blij dat we ze kwijt zijn op het traject Eindhoven <-> Tilburg Universiteit. DDZ ![]() Beenruimte ![]() Stilte ![]() Loungebank ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 19:39 |
Ook nergens voor nodig natuurlijk ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 19:42 |
Maar 2,0% groei geprognotiseerd en 3,3% gerealiseerd, hoe komt dat? De SOV voor MBO is nog niet ingevoerd. Puur economische groei? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 19:44 |
Vooral: Wat betekent het? Is er niet genoeg geïnvesteerd? Zijn de tarieven te veel verhoogd? Wie zal het zeggen he ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 19:45 |
Ja, hoe kom je aan 25% extra filedruk. Vast niet omdat er 25% extra auto's op de weg zijn of omdat er een economische groei van 25% is. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 19:45 |
Het is andersom dus eah, 1,3 procentpunt meer dan eerst gedacht. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 19:46 |
oh 3,3 % meer vervoersprestatie? ![]() Ik ging uit van 3,3 % meer doekoes geharkt ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 19:47 |
Dat had ik duidelijker neer kunnen zetten ja ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2015 @ 19:49 |
nee, vaak zorgt slechts enkele procenten meer auto's op de weg dat het in de spitsen vastloopt en dat er files komen op plekken waar het anders wel goed doorreed. Dit kan die 25% extra filedruk prima verklaren. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 19:54 |
Oh echt? Talent for stating the obvious detected! | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2015 @ 19:55 |
ik had er mijn beroep al van gemaakt ![]() | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 20:05 |
Ik heb het gevoel dat NS met deze brief een andere strategie openbaart. Goede uitleg, heel eerlijk en vooral transparant. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:08 |
Kunnen ze zich straks niet meer verstoppen achter desinformatie. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 december 2015 @ 20:15 |
Right, eerste klas ombouwen. Ik ben vorige week iedere dag naar Utrecht op en neer gereisd en ik had vaker niet dan wel een zitplaats in de eerste klas... | |
TemulMelvin | dinsdag 22 december 2015 @ 20:17 |
Wat moet ns nu nog doen volgens jou? Teruggeven HSL lijkt me niet heel realistisch. | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 20:17 |
Je had een SLT-6 ja op dat lange stuk? | |
MTL | dinsdag 22 december 2015 @ 20:21 |
![]() Spelletje spelen? "Spot de spotters" Wie biedt meer? | |
James1988 | dinsdag 22 december 2015 @ 20:23 |
Je kunt niet alles voorspellen, maar in 2013 had NS best wel kunnen weten dat het 'krap' zou worden in 2016 wanneer Mat '64 buiten dienst is. Als NS half 2013 had gezegd "Jongens, we kúnnen het allemaal niet meer waarmaken zonder V250 dus we trekken ons terug van de HSL" dan had de overheid daarop kunnen handelen. Bijvoorbeeld door alvast aanbestedingen in gang te zetten voor een vervangende vervoerder én materieel (management contract). Dan was het nog een jaartje 'status quo' geweest, en dan zouden er in december 2016 nieuwe intercities zijn gaan rijden over de HSL. En dan waren al die ICR-bakken nog gewoon beschikbaar geweest voor de gewone intercities. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:30 |
Aanbesteding SNG is in mei 2013 begonnen en vlak daarna zijn de extra treinstellen bij dinges besteld. Hier waren ze zich dus bijzonder goed van bewust. | |
James1988 | dinsdag 22 december 2015 @ 20:35 |
Dit is vast een heel domme vraag, maar zijn ze dan niet gewoon veel te laat begonnen met de aanbesteding daarvan? ![]() Die OV-studentenkaart is natuurlijk wel een kutstreek van de overheid. Jarenlang was het "we gaan het ding afschaffen" en ineens wordt het "Ohnee geintje, we gaan 'm ook nog aan MBO'ers geven". ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:39 |
Ja en het economische klimaat 'helpt ook niet mee' nu dus. Die combinatie van factoren en het liegen dat er een materieeltekort is terwijl er meer dan genoeg pruttel langs de baan staat.... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:40 |
Oh en nee ik denk niet dat ze te laat zijn begonnen met de aanbesteding want het leek er eindelijk op dat de overheid wist wat ze wilden. | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 20:42 |
Maar goed, wat heeft het voor zin om naar het verleden te kijken. Daardoor komen er niet plots 15k zitplaatsen vrij.. En leren van het korte verleden heeft nu toch nog geen zin.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:43 |
Nee, stel je voor dat we de holocaust niet zouden herhalen. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 20:44 |
Dat vind ik altijd zulk gelul. Clubs die over zoveel poen gaan hebben daar gewoon zelf een rol in. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:45 |
De enige consensus die daarover is is vooralsnog dat overheden het een duwtje kunnen geven maar verder een relatief kleine rol spelen in zulke open economieën als Nederland die heeft. | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 20:45 |
Och och | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 20:47 |
Ik bepaal wel waar consensus over is ![]() Als ik het er niet mee eens ben is er DUS geen consensus ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:48 |
Serieus, het was echt een absurd domme opmerking van je. Wil je meer V250's bestellen? | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 20:49 |
Dat mag je vinden maar ik zou niet weten waarom ik achteruit moet kijken als ik daar niets meer aan kan veranderen. | |
James1988 | dinsdag 22 december 2015 @ 20:50 |
Om te voorkomen dat je de volgende keer in hetzelfde gat trapt? | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 20:52 |
De volgende keer. De looptijd van materieel is 30 - 40 jaar en het gros moet nog komen.. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2015 @ 20:53 |
begrijp ik dat dit de laatste keer deze helft van de eeuw is dat we nieuw materieel gaan kopen? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 december 2015 @ 20:53 |
Gefeliciteerd, u heeft uw diploma Hoe Vermoer Ik Grote Bedrijven glansrijk gehaald. U kunt uw baan bij ieder willekeurig beursgenoteerd bedrijf gaan uitzoeken. | |
b2py | dinsdag 22 december 2015 @ 20:56 |
Daarom krijg ik telkens dat blaadje Beursgenoten! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2015 @ 20:56 |
nee. DDZ en de schommelboten zijn voor die tijd wel afgeschreven ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 december 2015 @ 20:57 |
En ICNG vervangt niet alles daarvan toch? Slechts ICR+ICM? |