ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.
Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan.
Ik was trouwens gisteren in het spoorwegmuseum, ze hadden een voorstelling over Maurice die conducteur was bij de Oriënt express, was erg geestig. En verder een leuke schaatsbaan met wat lekker eten
Op zondag 20 december 2015 22:23 schreef Igen het volgende: In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.
Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan.
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.
Edit: Uit de AV:
quote:
13. Elke handeling van u die leidt tot automatisch opladen, geldt als een onherroepelijke volmacht van de rekeninghouder aan ons tot een telkens eenmalige incasso ter hoogte van het bedrag dat u heeft gekozen voor automatisch opladen.
Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op?
[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:42:18 ]
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.
Edit: Uit de AV:
[..]
Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op?
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Inderdaad. Of iedere maand een vast bedrag afspreken dat automatisch opgeladen wordt. Lijkt me niet zo handig om 300,- per maand op te laden en dan misschien zelf nog ene keer naar de automaat te moeten.
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"
Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.
Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"
Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:50:15 ]
Je moet natuurlijk ook wel zelf in de gaten houden hoeveel je verbruikt he Zoveel gaan reizen dat ineens je rekening leeg is moet niet gebeuren. Ik ben ook niet van plan automagisch opladen te gaan nemen Zo heel veel reis ik niet, en áls ik reis laad ik precies genoeg op. Enige nadeel is dat het bij busritjes nog wel eens hannesen is 'hoeveel had ik ook alweer erop staan?'.
En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"
Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.
Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"
Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.
En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
Daar ga ik het niet op aan laten komen. Als ik het ergens niet mee eens ben dan teken ik niet.
Het is in feite natuurlijk juist een soort van automatische incasso. Laat ze er dan gewoon echt een automatische incasso van maken. Net zoals met de telefoon. Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt.
Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt.
Op www.ov-chipkaart.nl kun je dat precies volgen (ok, met een kleine vertraging vanwege de systeemarchitectuur), en je kunt ook in de gaten houden wanneer je pas wordt opgewaardeerd.
De kaartlezers in bus en tram (in ieder geval die bij de HTM) tonen de tekst "AO" wanneer je kaart is opgeladen. De NS-CiCo's doen dit niet, maar daar kun je het wel via de kaartautomaat terugzien.
Op zondag 20 december 2015 23:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is een periodieke automatische incasso. Volgens mij kan je dit probleem juridisch alleen oplossen zoals er nu is gedaan.
Waarom kunnen ze er geen periodieke incasso van maken?
Op www.ov-chipkaart.nl kun je dat precies volgen (ok, met een kleine vertraging vanwege de systeemarchitectuur), en je kunt ook in de gaten houden wanneer je pas wordt opgewaardeerd.
De kaartlezers in bus en tram (in ieder geval die bij de HTM) tonen de tekst "AO" wanneer je kaart is opgeladen. De NS-CiCo's doen dit niet, maar daar kun je het wel via de kaartautomaat terugzien.
Dat wat de HTM doet is wel het allerminste. Dat je zelf pro-actief moet gaan zoeken naar de eenmalige incasso's waar je volgens TLS toestemming voor hebt gegeven is al helemaal de wereld op z'n kop.
Is gewoon koudwatervrees. Sommige mensen snappen dat contactloos betalen ook niet. HU HUU ZE KENNE SOMAAR GELD VAN JE PASSIE HALUH! DEEL DIT MED AL JUH FRIENDUH! DIEFETUIG!
Poortjes waren nog open in Deventer net. En er kwam, keurig verduisterd door mijn DDZ een 1837 blokjesloc door met een Noorse BM'73 aan de haak. Richting Bentheim
Automatisch opladen triggert toch omdat je bij uitchecken onder een xx bedrag komt? En het paaltje/poortje laat toch naast de ritprijs ook het nieuwe saldo op de kaart zien dus is dan een goeie indicatie dat ze gaan afschrijven
Ik hoorde laatst iemand op de radio met droge ogen als reden noemen "dat de tunnel al is ontworpen toen er nog geen mobiele telefoons waren" .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 21 december 2015 08:18 schreef JDude het volgende: Ik hoorde laatst iemand op de radio met droge ogen als reden noemen "dat de tunnel al is ontworpen toen er nog geen mobiele telefoons waren" .
En daarom is er wel gsm-r-dekking.
Overigens bestaat gsm in Nederland al sinds 1994. Waren ze toen al bezig met die tunnel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Omdat ze bang zijn dat ze met oninbare incasso's blijven zitten?
Traject Vrij (reizen op rekening), businesscard, ov-fiets: allemaal periodieke incasso's. Dus het kan wel. En daarom heb ik geen automatisch opladen nodig.
Op maandag 21 december 2015 09:42 schreef b2py het volgende: Goede vraag, ik denk voor de tijd dat mobiel zo'n enorme vlucht heeft genomen. In 2009 begonnen met bouwen dus ontwerp zal wel van 2006/2007 zijn.
Neemt niet weg dat de diversen andere tunnels wel prima dekking hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat is toch gewoon een clusterfuck in het kwadraat van alle betrokken partijen ?
quote:
Reizigers die dagelijks gefrustreerd op hun mobieltje kijken in de Delftse spoortunnel omdat het netwerk weigert,
nou je zal toch 5 minuten moeten wachten voordat je je recentste hersenscheet op Twitter kunt plaatsen Hoe triest is het met de mens gesteld als je niet 5 minuten zonder mobiel bereik kunt?
Ja. Maar tijdens de bouwwerkzaamheden hadden ze wel even tegen KPN kunnen roepen "Hee, er ligt een nieuwe tunnel, er rijden nu toch geen treinen, dus kunnen jullie leaking coaxkabels neerleggen?"... Nee, nu moet het gefaseerd over langere tijd "want huilie huilie veiligheid is in het geding ditdat"-geneuzel.
Dit wisten ze echt al langer, maar er is gewoon nooit iets nuttigs mee gedaan.
Het KON dus wel, maar de telecomproviders zagen er eerst vanaf "omdat het te duur zou zijn". Nu doen ze het alsnog, maar je kan mij niet wijs maken dat het nu goedkoper is als dat het destijds gelijk gedaan was .....
Het KON dus wel, maar de telecomproviders zagen er eerst vanaf "omdat het te duur zou zijn". Nu doen ze het alsnog, maar je kan mij niet wijs maken dat het nu goedkoper is als dat het destijds gelijk gedaan was .....
Op mijn werk (telecom) liften wij zoveel mogelijk mee met werkzaamheden van gemeenten / andere telecomboeren / nieuwbouw / verbouwingen om de kosten zo laag mogelijk te houden, achteraf kost altijd een veelvoud van het bedrag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nee. Je hebt gewoon totaal geen service met een normale GSM. Dan moet je óf de tunnel uit, óf de alarmzuil op het perron gebruiken óf het treinpersoneel waarschuwen.
Op mijn werk (telecom) liften wij zoveel mogelijk mee met werkzaamheden van gemeenten / andere telecomboeren / nieuwbouw / verbouwingen om de kosten zo laag mogelijk te houden, achteraf kost altijd een veelvoud van het bedrag.
De eenvoud van het combineren ontbreekt bij een complex project waarbij een tunnel aangelegd moet worden. En zoals eerder aangegeven, bij ontwerp en start aanleg was de honger naar mobiel en data nog lang niet zo hoog als het nu is. Verder blijven het commerciele partijen, als het te duur is doen ze het niet en het ontbreken van netwerk in een tunnel is geen voorwaarde waardoor klanten zullen overstappen naar een concurrent.
Nee, overstappen naar een concurrent heeft nogal nut, want ook die heeft er geen bereik. Het was toen een centenkwestie, en daar hebben ze zich lelijk op verkeken, want ze zijn nu veel meer geld kwijt. En roeptoeteren dat "het een aantal jaar geleden minder belangrijk was", slaat in deze situatie kant noch wal. Ze HADDEN de mogelijkheid om het in te bouwen, maar ze wilden het geld er niet aan uitgeven, wat ze nu dus duur komt te staan.
Op maandag 21 december 2015 10:30 schreef greavy het volgende: Nee, overstappen naar een concurrent heeft nogal nut, want ook die heeft er geen bereik. Het was toen een centenkwestie, en daar hebben ze zich lelijk op verkeken, want ze zijn nu veel meer geld kwijt. En roeptoeteren dat "het een aantal jaar geleden minder belangrijk was", slaat in deze situatie kant noch wal. Ze HADDEN de mogelijkheid om het in te bouwen, maar ze wilden het geld er niet aan uitgeven, wat ze nu dus duur komt te staan.
Waarom zou je iets laten inbouwen waarvan je *toen* verwachtte het niet nodig te hebben.
KPN heb ik al 3-4 jaar goed bereik én 4G bij Blaak over de gehele lengte, T-mobile en Vodafone schijnt daar nogal eens weg te vallen volgens kennissen.
Waarom zou je iets laten inbouwen waarvan je *toen* verwachtte het niet nodig te hebben.
Iedereen wist 3 jaar geleden dat de mobieltjes aan een opmars bezig waren, en het netwerk dus wel eens nodig zou kunnen zijn daar. En 3 jaar geleden was die tunnel echt nog niet klaar.
Iedereen wist 3 jaar geleden dat de mobieltjes aan een opmars bezig waren, en het netwerk dus wel eens nodig zou kunnen zijn daar. En 3 jaar geleden was die tunnel echt nog niet klaar.
Toen wel, maar toen was het al te laat om met relatief weinig financiele middelen en weinig risico het in te bouwen.
Waarom denk je dat er opeens bereik is op festivals sinds een paar jaar, omdat de gemeente Zwolle opeens miljoenen kan uitgeven aan peperdure infrastructuur op het Bevrijdingsfestival?
The focus in recent years on cost reduction appears to have left DB with a much poorer overnight product.
Longer-distance services such as Copenhagen - Amsterdam were lost due to the cost of operating in multiple countries; the service level onboard was deliberately run down, for example the removal of restaurant cars from trains with journeys of over 12 hours, and there was a complete failure to add value or create any kind of premium service.
This led to a spiral of losses as revenues stagnated. In fact, given the pursuit of passenger volume, the average revenue per passenger probably declined.
Industry observers have pointed out that track access charges in Germany are much lower at night, reflecting overall traffic levels at these times, and many of the vehicles used are more than 20 years old so depreciation costs are low. This indicates the operating cost base should have beneficial.
Had management been more positive and market-focussed, the network may have had a future. Equally, the lack of explicit government support for sleeper services compared with other European countries such as Britain or Sweden also contributed to their eventual decline.
Op maandag 21 december 2015 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom denk je dat er opeens bereik is op festivals sinds een paar jaar, omdat de gemeente Zwolle opeens miljoenen kan uitgeven aan peperdure infrastructuur op het Bevrijdingsfestival?
Goed mobiel bereik op een festival is tegenwoordig vaak een eis voor afgifte voor een vergunning wordt afgegeven (de organisator moet het dus regelen met de providers) dit is vaak onder het mom dat omgeving van festival geen last mag hebben (lees: geen service op mobiel)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zou je denken dat ze dat bij KPN/Vodafone niet hebben overwogen dan? Je weet zelf wel dat ze bij die bedrijven er vast ook mee in de maag zitten maar het gewoon een te complexe en blijkbaar te dure operatie vonden.
Goed mobiel bereik op een festival is tegenwoordig vaak een eis voor afgifte voor een vergunning wordt afgegeven (de organisator moet het dus regelen met de providers) dit is vaak onder het mom dat omgeving van festival geen last mag hebben (lees: geen service op mobiel)
Zou je denken dat ze dat bij KPN/Vodafone niet hebben overwogen dan? Je weet zelf wel dat ze bij die bedrijven er vast ook mee in de maag zitten maar het gewoon een te complexe en blijkbaar te dure operatie vonden.
Vast wel overwogen door techneuten. Telecombedrijven hebben meer last van bureaucratisch regeltjesgeneuzel dan de gemiddelde overheid. Kabelsoort A moet met sisaltouw opgebonden worden maar alleen in het derde kwart van het 19" rack, tenzij er vocht bij kan komen dan moet er een tiewrap gebruikt worden. Allemaal nonsens. Het kan prima goedkoop en volgende week.
Vast wel overwogen door techneuten. Telecombedrijven hebben meer last van bureaucratisch regeltjesgeneuzel dan de gemiddelde overheid. Kabelsoort A moet met sisaltouw opgebonden worden maar alleen in het derde kwart van het 19" rack, tenzij er vocht bij kan komen dan moet er een tiewrap gebruikt worden. Allemaal nonsens. Het kan prima goedkoop en volgende week.
Dat hangt van de beschikbaarheid van een buitendienststelling af natuurlijk hoe volgende week het kan
Kom op zeg, read between the lines. Er wordt aan alle kanten geschermd met "De Kosten" en "De Veiligheid" en weet ik wat voor spookbeelden nog meer. Ze hebben het gewoon nooit serieus willen proberen.
Kan iemand mij wat meer vertellen over het Schoenereisticket NRW ? Waar kan ik de prijzen berekenen, is er een bepaald kortingspercentage op het normale tarief, is een Schoenetag ticket snel voordeliger .etc..
Ik vind wel her en der wat info, maar niet alles. Is het vanaf een bepaalde tijd geldig?
Ja maar dan krijg je een consumentenoplossing welke niet voldoet aan de hoge eisen welke NS aan haar producten en dienstverlening stelt.
Dat zal in dit geval ongetwijfeld niets met NS maar alles met de schuldenberg van KPN en aanverwante geldverslindende telecommunicatiemolochs te maken hebben. For once.
Op maandag 21 december 2015 12:05 schreef b2py het volgende: Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken
Vooral doen! Laatste maand SOV kwam per ongeluk 12 maanden eerder dan ik dacht, anders had ik het ook gedaan.
Wat ook nog leuk is om te doen: de Waterbus Dordrecht - Rotterdam. Ook graties met de SOV.
nou je zal toch 5 minuten moeten wachten voordat je je recentste hersenscheet op Twitter kunt plaatsen Hoe triest is het met de mens gesteld als je niet 5 minuten zonder mobiel bereik kunt?
Ik zit wel eens in de trein te werken, daarvoor ben ik afhankelijk van een internetverbinding. Die 5 minuten is dan best irritant.
Met de Benelux is het nog het beste, die rijdt tenminste lekker door. Nu nog een keer met 140
Is er al een keer een oplossing gevonden voor die luchtdrukproblemen?
Op maandag 21 december 2015 12:05 schreef b2py het volgende: Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken
Geinig om eens gedaan te hebben maar verwacht er niet teveel van. Half uurtje dit cabineritje kijken en je bent ook net zo goed klaar En als je beton wil zien moet je de tramtunnel door.
Geinig om eens gedaan te hebben maar verwacht er niet teveel van. Half uurtje dit cabineritje kijken en je bent ook net zo goed klaar En als je beton wil zien moet je de tramtunnel door.
Betonmatig zijn de stations Grote Markt en Spui wel leuk maar het is daar Heel Streng Verboden foto's te maken. Dan heb je meteen Heel Belangrijke Securitymuppets in je nek hijgen dus het moet een beetje stiekem.
Op maandag 21 december 2015 14:49 schreef Prins_Pils het volgende: Betonmatig zijn de stations Grote Markt en Spui wel leuk maar het is daar Heel Streng Verboden foto's te maken. Dan heb je meteen Heel Belangrijke Securitymuppets in je nek hijgen dus het moet een beetje stiekem. [ afbeelding ]
Allebei reeds geweest, maar bedankt voor de suggestie
Bezoekje aan Den Haag C staat sowieso in de planning.
Ik zat zelf te denken aan Heerhugobijlmer - Laan van NOI - Rondje krakeling - Den Haag C - Arnhem - Heerhugobijlmer.
(Strookt lekker met Leiden - Den Haag C - Rotterdam maar goed )
Op maandag 21 december 2015 14:49 schreef Prins_Pils het volgende: Betonmatig zijn de stations Grote Markt en Spui wel leuk maar het is daar Heel Streng Verboden foto's te maken. Dan heb je meteen Heel Belangrijke Securitymuppets in je nek hijgen dus het moet een beetje stiekem.
Omdat het geen openbaar terrein is mogen ze dat soort regels maken. Maar ik lees online overal dat er wel toestemming gegeven wordt als er om gevraagd wordt, zonder gezeur ook.
Volgens mij is de gedachte achter dergelijke fotoverboden altijd dat je zomaar zou kunnen fotograferen cq verkennen en ontdekken waar je het beste een bom kunt verstoppen ofzo. Het vertrouwen in de mensheid is ver te zoeken Ik maak zovaak tunnelfoto's maar dan wel altijd wat uit het zicht van security en zo. Ik knal best vaak foto's op een wiki, zou ik daar in theorie problemen mee kunnen krijgen?
Geinig om eens gedaan te hebben maar verwacht er niet teveel van. Half uurtje dit cabineritje kijken en je bent ook net zo goed klaar En als je beton wil zien moet je de tramtunnel door.
Omdat het geen openbaar terrein is mogen ze dat soort regels maken. Maar ik lees online overal dat er wel toestemming gegeven wordt als er om gevraagd wordt, zonder gezeur ook.
Ik had vorige week zondag op het metrostation van Amsterdam Centraal ook meteen zo'n GVB-figuur bij me staan die me wegstuurde...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 21 december 2015 16:09 schreef dennistd het volgende: Sinds wanneer maken IS-gekkies foto's van metrostellen (en dan gewoon een standaard voorkant-foto, geen vreemde detailfoto of zo)?
Nooit. Schijnveiligheid. Er staan ook op veel 'risicoplekken' geen afvalbakken meer omdat je daar bommen in kan flikkeren. Echt totaal waanzinnige nonsens.
Nooit. Schijnveiligheid. Er staan ook op veel 'risicoplekken' geen afvalbakken meer omdat je daar bommen in kan flikkeren. Echt totaal waanzinnige nonsens.
Ja ik zocht op station Grote Markt ook nog naar een vuilnisbak maar geen één te vinden.
Hier op wijnemenjemee.nl is vandaag trouwens nog een artikel verschenen over die stuwdrukventilatoren en hun werking, in dit geval in de Noord-Zuidlijn
Die dingen hangen daar om bij brabd/rookontwikkeling de rook vanuit het stYion de tunnel buizen in te zuiger.. Verder staan ze gewoon stil behalve wanneer er een trein aankomt dus.
Op maandag 21 december 2015 18:12 schreef Salatrel het volgende: Die dingen hangen daar om bij brabd/rookontwikkeling de rook vanuit het stYion de tunnel buizen in te zuiger.. Verder staan ze gewoon stil behalve wanneer er een trein aankomt dus.
Dat betekent niet dat ze niet hoeven te gaan draaien als er een klap lucht langskomt. Moeten ze dan verplicht op slot staan als ze niet nodig zijn, met het risico op vastzittende onderdelen en dergelijke, maar omdat jij het raar vindt moet het weg?
Op maandag 21 december 2015 18:12 schreef Salatrel het volgende: Die dingen hangen daar om bij brabd/rookontwikkeling de rook vanuit het stYion de tunnel buizen in te zuiger.. Verder staan ze gewoon stil behalve wanneer er een trein aankomt dus.
Joepie, meer zuurstof aanvoeren! Geweldig idee " />
In dat geval trek ik mijn ietwat zure reactie in maar je als je even je eigen post terugleest en de ziet is het denk ik niet bijzonder raar dat ik zo reageer.
Ferrie koet inklisj. Om te beginnen is het niet "less" maar "fewer" trains. Maar wat is er mis met "limited service"? Of, stel je voor dat je echt zou willen informeren "Sunday service"? Het is zo makkelijk.
Ferrie koet inklisj. Om te beginnen is het niet "less" maar "fewer" trains. Maar wat is er mis met "limited service"? Of, stel je voor dat je echt zou willen informeren "Sunday service"? Het is zo makkelijk.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Vandaag:Praag-Decin.
De trein volgt eerst de rivier de Moldau en daarna de Elbe.Het startpunt is Praag,de hoofdstad van Tsjechië. Daar aan de rivier staat ook het standbeeld van Smetana,de componist van het muzikale werk over de Moldau.
Waar de rivier de Moldau overgaat in de Elbe wordt het landschap wat vlakker.De trein gaat op weg naar 'de poort van Bohemen' en daarna naar Decin,de laatste halte voor de grens met Duitsland.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Vandaag:Praag-Decin.
De trein volgt eerst de rivier de Moldau en daarna de Elbe.Het startpunt is Praag,de hoofdstad van Tsjechië. Daar aan de rivier staat ook het standbeeld van Smetana,de componist van het muzikale werk over de Moldau.
Waar de rivier de Moldau overgaat in de Elbe wordt het landschap wat vlakker.De trein gaat op weg naar 'de poort van Bohemen' en daarna naar Decin,de laatste halte voor de grens met Duitsland.
Was mooi Die lijn staat al lang op mijn wensenlijstje maar nu al helemaal
Er is op CS een systeem dat dynamisch de metro's het spoor links of rechts toewijst om kop te maken. En er zijn drie lijnen. Vandaar dat niet altijd van te voren vaststaat welke metro van welk spoor vertrekt.
Op maandag 21 december 2015 21:25 schreef Igen het volgende: Hoe lang blijft die 'industrial look' ( ) verlichting eigenlijk nog hangen?
In 2016 en 2017 worden alle stations langs de Oostlijnen flink onder handen genomen, deze verlichting is tijdelijk. Er wordt begonnen bij 'makkelijke' stations, de tunnelstations zijn als één van de laatste aan de beurt. De stations krijgen dan ook de nieuwe huisstijl bebording én LCD-PID-schermen
Als het spoor wordt toegewezen (en dat gebeurt pas als de metro het station nadert) komt wél de juiste bestemming en tijd erop. Op Schiphol is het niet anders toch? Daar staat er zelfs helemaal niks op.
Op maandag 21 december 2015 21:46 schreef Prins_Pils het volgende: Als het spoor wordt toegewezen (en dat gebeurt pas als de metro het station nadert) komt wél de juiste bestemming en tijd erop. Op Schiphol is het niet anders toch? Daar staat er zelfs helemaal niks op.
Helemaal niks is beter dan deze bespottelijke tekst. Vind ik.; )
Op de schermen bij de perrontoegangen staan de treinen wel op volgorde trouwens, dus als je daar op kijkt als je binnenloopt (en áls ze het doen) zie je al welke de volgende is. En zoals gezegd, bij nadering van de trein staat het er wel op.
Toen ik deze foto maakte, waren beide perronsporen leeg. Het systeem kan dus aan de eerstkomende metro een spoor toewijzen, en dat ook aan het informatiesysteem doorgeven. Normaal gesproken, dan.
Toen ik deze foto maakte, waren beide perronsporen leeg. Het systeem kan dus aan de eerstkomende metro een spoor toewijzen, en dat ook aan het informatiesysteem doorgeven. Normaal gesproken, dan.
Volgens mij is het wel dat treinen in principe altijd op spoor 1 binnenkomen, tenzij die bezet is. Het zou dus inderdaad kunnen.
Toen ik deze foto maakte, waren beide perronsporen leeg. Het systeem kan dus aan de eerstkomende metro een spoor toewijzen, en dat ook aan het informatiesysteem doorgeven. Normaal gesproken, dan.
Misschien was die wel aan het andere spoor toegewezen en stond 'ie daar dus wel op het bord?
Nee, we hebben vorige week een ander dingetje in Den Haag aan de orde gesteld:
Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem dient in zijn rol van aandeelhouder in te grijpen in het tariefbeleid van de NS. Dat schrijft de Maatschappij Voor Beter OV in een brief aan de bewindsman na de weigering van de NS-directie om af te zien van een tariefstijging in 2016. Een opeenstapeling van foutief beleid heeft geleid tot een steeds ernstiger wordend materieelgebrek. Reizigers ondervinden hiervan grote hinder. Zij worden veelvuldig als haringen in een ton vervoerd, en blijven meermalen zelfs wegens capaciteitsgebrek achter op het perron. De reiziger krijgt dus niet de kwaliteit die hij redelijkerwijze mag verwachten. Ook het op last van staatssecretaris Dijksma leggen van wat noodverbanden zal niet voldoende bijdragen aan een oplossing. Daarom is een tariefstijging niet aanvaardbaar, vindt de reizigersorganisatie.
Op maandag 21 december 2015 22:21 schreef DriekOplopers het volgende: In dat geval wordt wel klip en klaar wat de regeringspartijen VVD e PvdA nu echt van de OV-reiziger vinden.
Want de reiziger is nog niet veertig jaar het pleepapier van de overheid of zo?
Dan vind ik het eerder grappig dat je niks op de sporen mag schrijven of tekenen
Niet zo happen
En in deze context geldt "the railway" niet letterlijk als de sporen zelf, maar ook alles eromheen. "The railway" is een heel brede term, net zo breed als "het spoor" in Nederland is.
En in deze context geldt "the railway" niet letterlijk als de sporen zelf, maar ook alles eromheen. "The railway" is een heel brede term, net zo breed als "het spoor" in Nederland is.
In Paderborn een gelukstreffer: hier stonden drie MAN Schienenbussen (302 027, 302 142 en 302 051) die een dagtocht van Gütersloh Nord naar de kerstmarkt in Paderborn maakten. Er naast staat de ET 5 21 van Eurobahn als RB89 naar Hamm.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Had je ook kunnen maken als je gisteren mee was gegaan! Met 26 ben je nog van harte welkom bij de NVBS Jongeren, de oudste was gisteren in de 50, de jongste 15.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Had je ook kunnen maken als je gisteren mee was gegaan! Met 26 ben je nog van harte welkom bij de NVBS Jongeren, de oudste was gisteren in de 50, de jongste 15.
Je doet jezelf daar echt geen lol mee als jezelf-enigszins-normaal-vindende spoorhobbyist. Er zitten echt zware gevallen tussen, iedere keer weer. De werkelijkheid is erger dan alle vooroordelen die mensen hebben over treinenfreaks. En op een goed moment is de lol er wel een keer af
We richten ons op jongeren, maar iedereen is welkom, zolang je je maar jong voelt. En we letten er natuurlijk wel op dat er niet teveel niet-jongeren mee gaan, daarmee schrik je de jongeren namelijk weer af. Maar een paar is geen enkel probleem.
Je doet jezelf daar echt geen lol mee als jezelf-enigszins-normaal-vindende spoorhobbyist. Er zitten echt zware gevallen tussen, iedere keer weer. De werkelijkheid is erger dan alle vooroordelen die mensen hebben over treinenfreaks. En op een goed moment is de lol er wel een keer af
Eerlijk gezegd was de groep gister eigenlijk heel normaal, op het treinenvirus na natuurlijk
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 21 december 2015 23:37 schreef dennistd het volgende: Eerlijk gezegd was de groep gister eigenlijk heel normaal, op het treinenvirus na natuurlijk
Er is geen flikker op tv (in ieder geval niet dat voor mij kijkbaar is) dus ik zit een cabineritje Düsseldorf - Kleve te kijken. Meer armseinen en seinhuizen op één enkele lijn dan in heel Nederland bij mekaar
Over de Rail Away van vanavond gesproken, ik vind in de aanbevelingen op yt een cabinerit Praag - Dresden Twee uur kijkplezier voor een druilerige middag
De brooodzaak was vanmorgen dicht om 0610 op Station Dordrecht , nu gaat hij open om 07:00, hopelijk is dit alleen tijdens de vakantieperiode, de koffie daar is toch wel beter dan de AH
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
In mijn tijd moest je nog toeslag betalen voor de trein naar Berlijn via Bad Bentheim als je niet de grens over ging en reden er geen ICE's de grens over Toen was het gewoon allemaal in een houten hok op weg naar Treblinka.
Op dinsdag 22 december 2015 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: In mijn tijd moest je nog toeslag betalen voor de trein naar Berlijn via Bad Bentheim als je niet de grens over ging en reden er geen ICE's de grens over Toen was het gewoon allemaal in een houten hok op weg naar Treblinka.
Het is Heel Erg Gevaarlijk om langs het spoor te werken dus daarom moeten tegenwoordig alle sporen plat als er ergens een schroefje aangedraaid moet worden. Maar nu is er een geweldige nieuwe uitvinding: de Happy Railing Schaarfence Goedgekeurd door Aboma Keboma, whatever that may be. Getest op station Breda. Het is een hek tussen de sporen dat omhoog kan als er gewerkt moet worden.
Happy Railing, klinkt als een uitvinding uit China?
Is het trouwens zo moeilijk om voorafgaande aan werkzaamheden, net zoals in Duitsland, in een nachtgat aan de spoorstaaf van het in-gebruik-zijnde spoor een hekje te bevestigen dat het PVR afbakent?
Is het trouwens zo moeilijk om voorafgaande aan werkzaamheden, net zoals in Duitsland, in een nachtgat aan de spoorstaaf van het in-gebruik-zijnde spoor een hekje te bevestigen dat het PVR afbakent?
Kost heel veel capaciteit en geld, ontbrekende buitendienststellingen etc. Permanente hekken is betere oplossing maar ook duur.
Huren extra materieel geen optie? Volgens mij staan er duizenden UIC-rijtuigen door heel europa uit hun neus te eten en het is niet alsof er niet nog een leger locomotieven is.
Vindt ILenT niet goed. Dat spul is niet voorzien van een groene lamp en centrale deurvergrendeling. Voor internationaal verkeer geen probleem, maar voor binnenlands verkeer schijnbaar wel.
zojuist ging ik van Uitgeest naar Heiloo met SGMm 2944, een drietje. de deur aan de perronkant ging dicht direct nadat deze open was gegaan. na het indrukken van de knop ging de deur open en direct weer dicht. heel apart na drie maal de knop deur openen gebruikt te hebben, lukte 't om uit te stappen. en de deur sloot meteen weer. alle andere deuren bleven wel open.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Oude dubbeldekkers worden opgeknapt en in sommige sprinters komen meer tweede klasseplaatsen. Op een aantal drukke trajecten gaan in de spits bussen rijden.
Wacht wat? Hoe wil je dat doen bij een treintekort. Sprinters gaan verbouwen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Hier gaan treinaanvullende bussen rijden: Lachejoh, met de bus van Utrecht naar Den Haag.. Maar op zich (als in, áls het dan toch echt moet) is het niet eens zo'n verkeerd idee om vanaf vrij grote treinloze plaatsen als Drunen en Veghel rechtstreekse bussen naar Utrecht aan te bieden. Ben je misschien niet eens zoveel langzamer.
Mooi dat ze benoemen dat het wegvallen van de Fyra medeschuldige is aan het materieeltekort, maar het is jammer dat ze niet schrijven dat NS daar zelf mee heeft ingestemd en datNS er zelf voor heeft gekozen om ICR te onttrekken aan de rijdende dienst voor ombouw voor de HSL.
NS had beter de eer aan zichzelf gehouden op de HSL, want nu hebben ook de reizigers op het hoofdrailnet er last van.
In other news: de (extra) AT300-treinen die Great Western Railway heeft besteld bij Hitachi zullen worden gebouwd in Italië. In Pistoia nota bene, de fabriek waar ook de V250 en de IC4 vandaan is gekomen.
Op dinsdag 22 december 2015 17:38 schreef James1988 het volgende: Mooi dat ze benoemen dat het wegvallen van de Fyra medeschuldige is aan het materieeltekort, maar het is jammer dat ze niet schrijven dat NS daar zelf mee heeft ingestemd en datNS er zelf voor heeft gekozen om ICR te onttrekken aan de rijdende dienst voor ombouw voor de HSL.
NS had beter de eer aan zichzelf gehouden op de HSL, want nu hebben ook de reizigers op het hoofdrailnet er last van.
Dat schreef Voor Beter OV dus ook aan Dijsselbloem. Zie link die ik hier gisteren postte.
En verder: Het LOCOV heeft zich weer eens in een achterkamertjesoverleg als schaamlap laten misbruiken. Dus schrijft de NS aan Dijksma dat de consumentenorganisaties in het LOCOV zich in de aanpak kunnen vinden.
Dat schreef Voor Beter OV dus ook aan Dijsselbloem. Zie link die ik hier gisteren postte.
En verder: Het LOCOV heeft zich weer eens in een achterkamertjesoverleg als schaamlap laten misbruiken. Dus schrijft de NS aan Dijksma dat de consumentenorganisaties in het LOCOV zich in de aanpak kunnen vinden.
Tsja...
Tsja, de rest van de 'consumentenorganisaties' kan je ook niet serieus noemen dus dat scheelt.
Op dinsdag 22 december 2015 17:40 schreef James1988 het volgende: In other news: de (extra) AT300-treinen die Great Western Railway heeft besteld bij Hitachi zullen worden gebouwd in Italië. In Pistoia nota bene, de fabriek waar ook de V250 en de IC4 vandaan is gekomen.
Het zijn kundige treinenbouwers. Ze moeten alleen leren dat er niet voor niets bouwtekeningen zijn en dat ze zich daar aan moeten houden en dat hier toezicht op gehouden wordt.
Bij de IC4 en de V250 deden de werknemers maar wat, waardoor elk stel een deelserie op zich werd
Het zijn kundige treinenbouwers. Ze moeten alleen leren dat er niet voor niets bouwtekeningen zijn en dat ze zich daar aan moeten houden en dat hier toezicht op gehouden wordt.
Bij de IC4 en de V250 deden de werknemers maar wat, waardoor elk stel een deelserie op zich werd
Ik kan op de gok nog beter genen manipuleren dan dat die lui treinen kunnen bouwen. Wel eens gehoord van die schuur met apen achter typmachines en iets met Shakespeare? Dat zijn het.
Optimaliseren verhouding 1e en 2e klasse. In een bepaald type Sprinters (SLT-6) zien wij dat de verhouding tussen 1e en 2e klasse niet langer aansluit op de vraag van reizigers. Er is meer vraag naar 2e klasse plekken. NS gaat daarom een deel van de 1e klasse coupés van deze Sprinters ombouwen naar 2e klasse waardoor de verdeling van reizigers over de trein beter aansluit bij de vraag. Deze ombouw is zomer 2016 gereed ten behoeve van het traditioneel drukke najaar. Door deze herverdeling ontstaan 1.000 extra zitplaatsen voor reizigers in de 2e klasse. Hoewel het totale effect op capaciteit neutraal is, sluit de beschikbare capaciteit beter aan op de vervoersvraag door deze maatregel. Het gaat om een investering van meer dan ¤1 miljoen.
Pardon, meer dan 1 miljoen euro om een paar stickertjes te plakken? En daar ben je tot zomer 2016 mee bezig?
Ze hadden toch ook de ETR400 als referentie? Waar het wel goed ging, omdat ze toen onderdeel van een consortium waren.
En had AB niet ook een beetje gelijk toen ze zeiden dat het niet zo handig en ook ongebruikelijk was dat ze alleen maar met de accountants van NSFS in Ierland te maken hadden ipv. ook eens met technici van NS?
Nu staan ze onder toezicht van Japanners. Kan best dat het dan wel goed komt.
Op dinsdag 22 december 2015 19:42 schreef b2py het volgende: Maar 2,0% groei geprognotiseerd en 3,3% gerealiseerd, hoe komt dat? De SOV voor MBO is nog niet ingevoerd. Puur economische groei?
Vooral: Wat betekent het? Is er niet genoeg geïnvesteerd? Zijn de tarieven te veel verhoogd? Wie zal het zeggen he
Op dinsdag 22 december 2015 19:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja, hoe kom je aan 25% extra filedruk. Vast niet omdat er 25% extra auto's op de weg zijn of omdat er een economische groei van 25% is.
nee, vaak zorgt slechts enkele procenten meer auto's op de weg dat het in de spitsen vastloopt en dat er files komen op plekken waar het anders wel goed doorreed. Dit kan die 25% extra filedruk prima verklaren.
nee, vaak zorgt slechts enkele procenten meer auto's op de weg dat het in de spitsen vastloopt en dat er files komen op plekken waar het anders wel goed doorreed. Dit kan die 25% extra filedruk prima verklaren.
Right, eerste klas ombouwen. Ik ben vorige week iedere dag naar Utrecht op en neer gereisd en ik had vaker niet dan wel een zitplaats in de eerste klas...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dat schreef Voor Beter OV dus ook aan Dijsselbloem. Zie link die ik hier gisteren postte.
En verder: Het LOCOV heeft zich weer eens in een achterkamertjesoverleg als schaamlap laten misbruiken. Dus schrijft de NS aan Dijksma dat de consumentenorganisaties in het LOCOV zich in de aanpak kunnen vinden.
Tsja...
Wat moet ns nu nog doen volgens jou? Teruggeven HSL lijkt me niet heel realistisch.
Op dinsdag 22 december 2015 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Right, eerste klas ombouwen. Ik ben vorige week iedere dag naar Utrecht op en neer gereisd en ik had vaker niet dan wel een zitplaats in de eerste klas...
Je kunt niet alles voorspellen, maar in 2013 had NS best wel kunnen weten dat het 'krap' zou worden in 2016 wanneer Mat '64 buiten dienst is.
Als NS half 2013 had gezegd "Jongens, we kúnnen het allemaal niet meer waarmaken zonder V250 dus we trekken ons terug van de HSL" dan had de overheid daarop kunnen handelen. Bijvoorbeeld door alvast aanbestedingen in gang te zetten voor een vervangende vervoerder én materieel (management contract).
Dan was het nog een jaartje 'status quo' geweest, en dan zouden er in december 2016 nieuwe intercities zijn gaan rijden over de HSL. En dan waren al die ICR-bakken nog gewoon beschikbaar geweest voor de gewone intercities.
Je kunt niet alles voorspellen, maar in 2013 had NS best wel kunnen weten dat het 'krap' zou worden in 2016 wanneer Mat '64 buiten dienst is.
Aanbesteding SNG is in mei 2013 begonnen en vlak daarna zijn de extra treinstellen bij dinges besteld. Hier waren ze zich dus bijzonder goed van bewust.
Aanbesteding SNG is in mei 2013 begonnen en vlak daarna zijn de extra treinstellen bij dinges besteld. Hier waren ze zich dus bijzonder goed van bewust.
Dit is vast een heel domme vraag, maar zijn ze dan niet gewoon veel te laat begonnen met de aanbesteding daarvan?
Die OV-studentenkaart is natuurlijk wel een kutstreek van de overheid. Jarenlang was het "we gaan het ding afschaffen" en ineens wordt het "Ohnee geintje, we gaan 'm ook nog aan MBO'ers geven".
Ja en het economische klimaat 'helpt ook niet mee' nu dus. Die combinatie van factoren en het liegen dat er een materieeltekort is terwijl er meer dan genoeg pruttel langs de baan staat....
Maar goed, wat heeft het voor zin om naar het verleden te kijken. Daardoor komen er niet plots 15k zitplaatsen vrij.. En leren van het korte verleden heeft nu toch nog geen zin..
Op dinsdag 22 december 2015 20:42 schreef b2py het volgende: Maar goed, wat heeft het voor zin om naar het verleden te kijken. Daardoor komen er niet plots 15k zitplaatsen vrij.. En leren van het korte verleden heeft nu toch nog geen zin..
Nee, stel je voor dat we de holocaust niet zouden herhalen.
Dat vind ik altijd zulk gelul. Clubs die over zoveel poen gaan hebben daar gewoon zelf een rol in.
De enige consensus die daarover is is vooralsnog dat overheden het een duwtje kunnen geven maar verder een relatief kleine rol spelen in zulke open economieën als Nederland die heeft.
De enige consensus die daarover is is vooralsnog dat overheden het een duwtje kunnen geven maar verder een relatief kleine rol spelen in zulke open economieën als Nederland die heeft.
Ik bepaal wel waar consensus over is
Als ik het er niet mee eens ben is er DUS geen consensus
Dat mag je vinden maar ik zou niet weten waarom ik achteruit moet kijken als ik daar niets meer aan kan veranderen.
Gefeliciteerd, u heeft uw diploma Hoe Vermoer Ik Grote Bedrijven glansrijk gehaald. U kunt uw baan bij ieder willekeurig beursgenoteerd bedrijf gaan uitzoeken.