ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.
Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan.
Ik was trouwens gisteren in het spoorwegmuseum, ze hadden een voorstelling over Maurice die conducteur was bij de Oriënt express, was erg geestig. En verder een leuke schaatsbaan met wat lekker eten
Op zondag 20 december 2015 22:23 schreef Igen het volgende: In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.
Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan.
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.
Edit: Uit de AV:
quote:
13. Elke handeling van u die leidt tot automatisch opladen, geldt als een onherroepelijke volmacht van de rekeninghouder aan ons tot een telkens eenmalige incasso ter hoogte van het bedrag dat u heeft gekozen voor automatisch opladen.
Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op?
[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:42:18 ]
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.
Edit: Uit de AV:
[..]
Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op?
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Inderdaad. Of iedere maand een vast bedrag afspreken dat automatisch opgeladen wordt. Lijkt me niet zo handig om 300,- per maand op te laden en dan misschien zelf nog ene keer naar de automaat te moeten.
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"
Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.
Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"
Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:50:15 ]
Je moet natuurlijk ook wel zelf in de gaten houden hoeveel je verbruikt he Zoveel gaan reizen dat ineens je rekening leeg is moet niet gebeuren. Ik ben ook niet van plan automagisch opladen te gaan nemen Zo heel veel reis ik niet, en áls ik reis laad ik precies genoeg op. Enige nadeel is dat het bij busritjes nog wel eens hannesen is 'hoeveel had ik ook alweer erop staan?'.
En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"
Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.
Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"
Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.
En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
Daar ga ik het niet op aan laten komen. Als ik het ergens niet mee eens ben dan teken ik niet.
Het is in feite natuurlijk juist een soort van automatische incasso. Laat ze er dan gewoon echt een automatische incasso van maken. Net zoals met de telefoon. Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt.