ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.
Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan.
Ik was trouwens gisteren in het spoorwegmuseum, ze hadden een voorstelling over Maurice die conducteur was bij de Oriënt express, was erg geestig. En verder een leuke schaatsbaan met wat lekker eten
Op zondag 20 december 2015 22:23 schreef Igen het volgende: In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.
Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan.
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.
Edit: Uit de AV:
quote:
13. Elke handeling van u die leidt tot automatisch opladen, geldt als een onherroepelijke volmacht van de rekeninghouder aan ons tot een telkens eenmalige incasso ter hoogte van het bedrag dat u heeft gekozen voor automatisch opladen.
Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op?
[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:42:18 ]
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.
Edit: Uit de AV:
[..]
Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op?
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Inderdaad. Of iedere maand een vast bedrag afspreken dat automatisch opgeladen wordt. Lijkt me niet zo handig om 300,- per maand op te laden en dan misschien zelf nog ene keer naar de automaat te moeten.
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"
Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.
Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"
Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:50:15 ]
Je moet natuurlijk ook wel zelf in de gaten houden hoeveel je verbruikt he Zoveel gaan reizen dat ineens je rekening leeg is moet niet gebeuren. Ik ben ook niet van plan automagisch opladen te gaan nemen Zo heel veel reis ik niet, en áls ik reis laad ik precies genoeg op. Enige nadeel is dat het bij busritjes nog wel eens hannesen is 'hoeveel had ik ook alweer erop staan?'.
En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"
Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.
Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"
Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.
En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
Daar ga ik het niet op aan laten komen. Als ik het ergens niet mee eens ben dan teken ik niet.
Het is in feite natuurlijk juist een soort van automatische incasso. Laat ze er dan gewoon echt een automatische incasso van maken. Net zoals met de telefoon. Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt.
Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt.
Op www.ov-chipkaart.nl kun je dat precies volgen (ok, met een kleine vertraging vanwege de systeemarchitectuur), en je kunt ook in de gaten houden wanneer je pas wordt opgewaardeerd.
De kaartlezers in bus en tram (in ieder geval die bij de HTM) tonen de tekst "AO" wanneer je kaart is opgeladen. De NS-CiCo's doen dit niet, maar daar kun je het wel via de kaartautomaat terugzien.
Op zondag 20 december 2015 23:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is een periodieke automatische incasso. Volgens mij kan je dit probleem juridisch alleen oplossen zoals er nu is gedaan.
Waarom kunnen ze er geen periodieke incasso van maken?
Op www.ov-chipkaart.nl kun je dat precies volgen (ok, met een kleine vertraging vanwege de systeemarchitectuur), en je kunt ook in de gaten houden wanneer je pas wordt opgewaardeerd.
De kaartlezers in bus en tram (in ieder geval die bij de HTM) tonen de tekst "AO" wanneer je kaart is opgeladen. De NS-CiCo's doen dit niet, maar daar kun je het wel via de kaartautomaat terugzien.
Dat wat de HTM doet is wel het allerminste. Dat je zelf pro-actief moet gaan zoeken naar de eenmalige incasso's waar je volgens TLS toestemming voor hebt gegeven is al helemaal de wereld op z'n kop.
Is gewoon koudwatervrees. Sommige mensen snappen dat contactloos betalen ook niet. HU HUU ZE KENNE SOMAAR GELD VAN JE PASSIE HALUH! DEEL DIT MED AL JUH FRIENDUH! DIEFETUIG!
Poortjes waren nog open in Deventer net. En er kwam, keurig verduisterd door mijn DDZ een 1837 blokjesloc door met een Noorse BM'73 aan de haak. Richting Bentheim
Automatisch opladen triggert toch omdat je bij uitchecken onder een xx bedrag komt? En het paaltje/poortje laat toch naast de ritprijs ook het nieuwe saldo op de kaart zien dus is dan een goeie indicatie dat ze gaan afschrijven
Ik hoorde laatst iemand op de radio met droge ogen als reden noemen "dat de tunnel al is ontworpen toen er nog geen mobiele telefoons waren" .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 21 december 2015 08:18 schreef JDude het volgende: Ik hoorde laatst iemand op de radio met droge ogen als reden noemen "dat de tunnel al is ontworpen toen er nog geen mobiele telefoons waren" .
En daarom is er wel gsm-r-dekking.
Overigens bestaat gsm in Nederland al sinds 1994. Waren ze toen al bezig met die tunnel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Omdat ze bang zijn dat ze met oninbare incasso's blijven zitten?
Traject Vrij (reizen op rekening), businesscard, ov-fiets: allemaal periodieke incasso's. Dus het kan wel. En daarom heb ik geen automatisch opladen nodig.
Op maandag 21 december 2015 09:42 schreef b2py het volgende: Goede vraag, ik denk voor de tijd dat mobiel zo'n enorme vlucht heeft genomen. In 2009 begonnen met bouwen dus ontwerp zal wel van 2006/2007 zijn.
Neemt niet weg dat de diversen andere tunnels wel prima dekking hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat is toch gewoon een clusterfuck in het kwadraat van alle betrokken partijen ?
quote:
Reizigers die dagelijks gefrustreerd op hun mobieltje kijken in de Delftse spoortunnel omdat het netwerk weigert,
nou je zal toch 5 minuten moeten wachten voordat je je recentste hersenscheet op Twitter kunt plaatsen Hoe triest is het met de mens gesteld als je niet 5 minuten zonder mobiel bereik kunt?
Ja. Maar tijdens de bouwwerkzaamheden hadden ze wel even tegen KPN kunnen roepen "Hee, er ligt een nieuwe tunnel, er rijden nu toch geen treinen, dus kunnen jullie leaking coaxkabels neerleggen?"... Nee, nu moet het gefaseerd over langere tijd "want huilie huilie veiligheid is in het geding ditdat"-geneuzel.
Dit wisten ze echt al langer, maar er is gewoon nooit iets nuttigs mee gedaan.
Het KON dus wel, maar de telecomproviders zagen er eerst vanaf "omdat het te duur zou zijn". Nu doen ze het alsnog, maar je kan mij niet wijs maken dat het nu goedkoper is als dat het destijds gelijk gedaan was .....
Het KON dus wel, maar de telecomproviders zagen er eerst vanaf "omdat het te duur zou zijn". Nu doen ze het alsnog, maar je kan mij niet wijs maken dat het nu goedkoper is als dat het destijds gelijk gedaan was .....
Op mijn werk (telecom) liften wij zoveel mogelijk mee met werkzaamheden van gemeenten / andere telecomboeren / nieuwbouw / verbouwingen om de kosten zo laag mogelijk te houden, achteraf kost altijd een veelvoud van het bedrag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nee. Je hebt gewoon totaal geen service met een normale GSM. Dan moet je óf de tunnel uit, óf de alarmzuil op het perron gebruiken óf het treinpersoneel waarschuwen.
Op mijn werk (telecom) liften wij zoveel mogelijk mee met werkzaamheden van gemeenten / andere telecomboeren / nieuwbouw / verbouwingen om de kosten zo laag mogelijk te houden, achteraf kost altijd een veelvoud van het bedrag.
De eenvoud van het combineren ontbreekt bij een complex project waarbij een tunnel aangelegd moet worden. En zoals eerder aangegeven, bij ontwerp en start aanleg was de honger naar mobiel en data nog lang niet zo hoog als het nu is. Verder blijven het commerciele partijen, als het te duur is doen ze het niet en het ontbreken van netwerk in een tunnel is geen voorwaarde waardoor klanten zullen overstappen naar een concurrent.
Nee, overstappen naar een concurrent heeft nogal nut, want ook die heeft er geen bereik. Het was toen een centenkwestie, en daar hebben ze zich lelijk op verkeken, want ze zijn nu veel meer geld kwijt. En roeptoeteren dat "het een aantal jaar geleden minder belangrijk was", slaat in deze situatie kant noch wal. Ze HADDEN de mogelijkheid om het in te bouwen, maar ze wilden het geld er niet aan uitgeven, wat ze nu dus duur komt te staan.
Op maandag 21 december 2015 10:30 schreef greavy het volgende: Nee, overstappen naar een concurrent heeft nogal nut, want ook die heeft er geen bereik. Het was toen een centenkwestie, en daar hebben ze zich lelijk op verkeken, want ze zijn nu veel meer geld kwijt. En roeptoeteren dat "het een aantal jaar geleden minder belangrijk was", slaat in deze situatie kant noch wal. Ze HADDEN de mogelijkheid om het in te bouwen, maar ze wilden het geld er niet aan uitgeven, wat ze nu dus duur komt te staan.
Waarom zou je iets laten inbouwen waarvan je *toen* verwachtte het niet nodig te hebben.
KPN heb ik al 3-4 jaar goed bereik én 4G bij Blaak over de gehele lengte, T-mobile en Vodafone schijnt daar nogal eens weg te vallen volgens kennissen.
Waarom zou je iets laten inbouwen waarvan je *toen* verwachtte het niet nodig te hebben.
Iedereen wist 3 jaar geleden dat de mobieltjes aan een opmars bezig waren, en het netwerk dus wel eens nodig zou kunnen zijn daar. En 3 jaar geleden was die tunnel echt nog niet klaar.
Iedereen wist 3 jaar geleden dat de mobieltjes aan een opmars bezig waren, en het netwerk dus wel eens nodig zou kunnen zijn daar. En 3 jaar geleden was die tunnel echt nog niet klaar.
Toen wel, maar toen was het al te laat om met relatief weinig financiele middelen en weinig risico het in te bouwen.
Waarom denk je dat er opeens bereik is op festivals sinds een paar jaar, omdat de gemeente Zwolle opeens miljoenen kan uitgeven aan peperdure infrastructuur op het Bevrijdingsfestival?
The focus in recent years on cost reduction appears to have left DB with a much poorer overnight product.
Longer-distance services such as Copenhagen - Amsterdam were lost due to the cost of operating in multiple countries; the service level onboard was deliberately run down, for example the removal of restaurant cars from trains with journeys of over 12 hours, and there was a complete failure to add value or create any kind of premium service.
This led to a spiral of losses as revenues stagnated. In fact, given the pursuit of passenger volume, the average revenue per passenger probably declined.
Industry observers have pointed out that track access charges in Germany are much lower at night, reflecting overall traffic levels at these times, and many of the vehicles used are more than 20 years old so depreciation costs are low. This indicates the operating cost base should have beneficial.
Had management been more positive and market-focussed, the network may have had a future. Equally, the lack of explicit government support for sleeper services compared with other European countries such as Britain or Sweden also contributed to their eventual decline.
Op maandag 21 december 2015 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom denk je dat er opeens bereik is op festivals sinds een paar jaar, omdat de gemeente Zwolle opeens miljoenen kan uitgeven aan peperdure infrastructuur op het Bevrijdingsfestival?
Goed mobiel bereik op een festival is tegenwoordig vaak een eis voor afgifte voor een vergunning wordt afgegeven (de organisator moet het dus regelen met de providers) dit is vaak onder het mom dat omgeving van festival geen last mag hebben (lees: geen service op mobiel)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zou je denken dat ze dat bij KPN/Vodafone niet hebben overwogen dan? Je weet zelf wel dat ze bij die bedrijven er vast ook mee in de maag zitten maar het gewoon een te complexe en blijkbaar te dure operatie vonden.
Goed mobiel bereik op een festival is tegenwoordig vaak een eis voor afgifte voor een vergunning wordt afgegeven (de organisator moet het dus regelen met de providers) dit is vaak onder het mom dat omgeving van festival geen last mag hebben (lees: geen service op mobiel)
Zou je denken dat ze dat bij KPN/Vodafone niet hebben overwogen dan? Je weet zelf wel dat ze bij die bedrijven er vast ook mee in de maag zitten maar het gewoon een te complexe en blijkbaar te dure operatie vonden.
Vast wel overwogen door techneuten. Telecombedrijven hebben meer last van bureaucratisch regeltjesgeneuzel dan de gemiddelde overheid. Kabelsoort A moet met sisaltouw opgebonden worden maar alleen in het derde kwart van het 19" rack, tenzij er vocht bij kan komen dan moet er een tiewrap gebruikt worden. Allemaal nonsens. Het kan prima goedkoop en volgende week.
Vast wel overwogen door techneuten. Telecombedrijven hebben meer last van bureaucratisch regeltjesgeneuzel dan de gemiddelde overheid. Kabelsoort A moet met sisaltouw opgebonden worden maar alleen in het derde kwart van het 19" rack, tenzij er vocht bij kan komen dan moet er een tiewrap gebruikt worden. Allemaal nonsens. Het kan prima goedkoop en volgende week.
Dat hangt van de beschikbaarheid van een buitendienststelling af natuurlijk hoe volgende week het kan
Kom op zeg, read between the lines. Er wordt aan alle kanten geschermd met "De Kosten" en "De Veiligheid" en weet ik wat voor spookbeelden nog meer. Ze hebben het gewoon nooit serieus willen proberen.
Kan iemand mij wat meer vertellen over het Schoenereisticket NRW ? Waar kan ik de prijzen berekenen, is er een bepaald kortingspercentage op het normale tarief, is een Schoenetag ticket snel voordeliger .etc..
Ik vind wel her en der wat info, maar niet alles. Is het vanaf een bepaalde tijd geldig?
Ja maar dan krijg je een consumentenoplossing welke niet voldoet aan de hoge eisen welke NS aan haar producten en dienstverlening stelt.
Dat zal in dit geval ongetwijfeld niets met NS maar alles met de schuldenberg van KPN en aanverwante geldverslindende telecommunicatiemolochs te maken hebben. For once.
Op maandag 21 december 2015 12:05 schreef b2py het volgende: Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken
Vooral doen! Laatste maand SOV kwam per ongeluk 12 maanden eerder dan ik dacht, anders had ik het ook gedaan.
Wat ook nog leuk is om te doen: de Waterbus Dordrecht - Rotterdam. Ook graties met de SOV.
nou je zal toch 5 minuten moeten wachten voordat je je recentste hersenscheet op Twitter kunt plaatsen Hoe triest is het met de mens gesteld als je niet 5 minuten zonder mobiel bereik kunt?
Ik zit wel eens in de trein te werken, daarvoor ben ik afhankelijk van een internetverbinding. Die 5 minuten is dan best irritant.
Met de Benelux is het nog het beste, die rijdt tenminste lekker door. Nu nog een keer met 140
Is er al een keer een oplossing gevonden voor die luchtdrukproblemen?
Op maandag 21 december 2015 12:05 schreef b2py het volgende: Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken
Geinig om eens gedaan te hebben maar verwacht er niet teveel van. Half uurtje dit cabineritje kijken en je bent ook net zo goed klaar En als je beton wil zien moet je de tramtunnel door.