abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158393412


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.

Bier.
  zondag 20 december 2015 @ 22:16:56 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158393458
Die oplaadzuil binnen de poortjes is juist zodat je nog wel naar buiten kunt als je te weinig saldo hebt om uit te kunnen checken :P
  zondag 20 december 2015 @ 22:18:00 #3
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158393499
Te weinig saldo om uit te mogen checken? Waanzin 8)7
doei
  zondag 20 december 2015 @ 22:19:24 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158393565
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2015 22:18 schreef Prins_Pils het volgende:
Te weinig saldo om uit te mogen checken? Waanzin 8)7
Inchecken met 6 euro saldo, reis maken die duurder is dan een tientje => niet kunnen uitchecken.

Je saldo kan namelijk niet lager worden dan ¤ -4, dus kan het apparaat je niet uitchecken. En blijven de poortjes dicht.
  zondag 20 december 2015 @ 22:20:59 #5
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158393614
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je saldo kan namelijk niet lager worden dan ¤ -4, dus kan het apparaat je niet uitchecken.
Oh dawissiknie :)
doei
pi_158393714
En niet iedereen heeft automatisch opladen helaas
pi_158393722
In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.

Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan. :D
  zondag 20 december 2015 @ 22:25:08 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158393779
Dat is dan wel weer tof :D
pi_158393792
Ik was trouwens gisteren in het spoorwegmuseum, ze hadden een voorstelling over Maurice die conducteur was bij de Oriënt express, was erg geestig. En verder een leuke schaatsbaan met wat lekker eten :)
pi_158393826
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:23 schreef Igen het volgende:
In Japan hebben ze daarom al jaren op élk station een "fare adjustment machine" staan.

Daar kun je dan trouwens ook papieren treinkaartjes omwisselen voor een duurdere/goedkopere als je halverwege bedacht om toch ergens anders heen te gaan. :D
Hebben we niet nodig met de bliepkaart
pi_158393940
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Hebben we niet nodig met de bliepkaart
Dat laatste was een grappig bedoeld wetenswaardigheidje. Of is dat verboden in dit topic?

En een oplaadpunt binnen de poortjes is dus wel degelijk nodig.
pi_158394190
Verboden, zeg gerust dat het een zeer ernstige overtreding is van regels van het ministerie van fantasme
pi_158394253
Waarvan b2py minister is.
Bier.
pi_158394327
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:23 schreef b2py het volgende:
En niet iedereen heeft automatisch opladen helaas
Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.

Edit: Uit de AV:
quote:
13. Elke handeling van u die leidt tot automatisch opladen, geldt als een onherroepelijke volmacht van de rekeninghouder aan ons tot een telkens eenmalige incasso ter hoogte van het bedrag dat u heeft gekozen voor automatisch opladen.
Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op? 8)7

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:42:18 ]
pi_158394501
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inchecken met 6 euro saldo, reis maken die duurder is dan een tientje => niet kunnen uitchecken.

Je saldo kan namelijk niet lager worden dan ¤ -4, dus kan het apparaat je niet uitchecken. En blijven de poortjes dicht.
Sorry hoor, maar dit is gewoon pure krankzinnigheid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158394748
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het juist knettergek om je voor een systeem aan te melden dat na één bevestiging van jou kant verder ongemerkt, onbeperkt en op ieder willekeurig moment geld van je rekening mag afboeken.

Edit: Uit de AV:

[..]

Onherroepelijke eenmalige incasso's, die je dus ook niet kunt storneren, omdat bij eenmalige incasso's wordt aangenomen dat je met elke incasso bewust hebt ingestemd, die je moet betalen zonder bewuste instemming. Hoe komen ze er überhaupt op? 8)7
Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158394838
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen :)
Inderdaad. Of iedere maand een vast bedrag afspreken dat automatisch opgeladen wordt. Lijkt me niet zo handig om 300,- per maand op te laden en dan misschien zelf nog ene keer naar de automaat te moeten.
Bier.
pi_158394854
Dan moet je telkens langs de pomp en tien keer per jaar een boom planten
pi_158394928
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe wou je het anders doen? Anders moet je elke keer als je kaart leeg is, wat met de huidige tarieven best een keer of 5 per week kan zijn, weer moeilijk doen langs een paal en een automaat en shit. Of een auto kopen :)
Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"

Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.

Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"

Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 22:50:15 ]
pi_158394972
Want je verwacht dat NS je rekening opeens leegtrekt en je het geld niet terugkrijgt?
Bier.
  zondag 20 december 2015 @ 23:02:24 #21
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158395519
Je moet natuurlijk ook wel zelf in de gaten houden hoeveel je verbruikt he :P Zoveel gaan reizen dat ineens je rekening leeg is moet niet gebeuren.
Ik ben ook niet van plan automagisch opladen te gaan nemen :) Zo heel veel reis ik niet, en áls ik reis laad ik precies genoeg op. Enige nadeel is dat het bij busritjes nog wel eens hannesen is 'hoeveel had ik ook alweer erop staan?'.
doei
pi_158395932
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Want je verwacht dat NS je rekening opeensleegtrekt en je het geld niet terugkrijgt?
Niet NS maar TLS is de wederpartij.

En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
pi_158395946
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ga altijd naar de automaat en kies dan "Hoeveel saldo heb ik nodig?"

Dan moet ik dus elke keer opladen, en dat is inderdaad niet handig, maar het gaat me om het principe. Dat puntje 13 uit de AV ga ik never nooit niet mee akkoord.

Ze maken maar lekker een drukknop op de incheckpalen. "Automatisch opladen nodig, ok?"

Of dat je een wekelijkse limiet moet instellen. Zoiets. Contactloos pinnen is immers ook niet ongelimiteerd.
Je kan je limiet wel heel ver verhogen..
pi_158396313
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet NS maar TLS is de wederpartij.

En zoals ik al zei: het gaat om het principe. En onaanvechtbare vordering waarbij je juridisch geacht wordt bewust toestemming te hebben gegeven terwijl je helemaal niet bewust toestemming hebt gegeven (vóór een in- of uitcheckhandeling weet je immers niet of daarmee automatisch opladen wordt getriggerd), dat is een voorwaarde waar je gewoon principieel niet mee zou moeten instemmen.
De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
Bier.
pi_158396527
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De vordering is prima aan te vechten. Dat soort voorwaarden doen er in de rechtszaal echt niet toe.
Daar ga ik het niet op aan laten komen. Als ik het ergens niet mee eens ben dan teken ik niet.

Het is in feite natuurlijk juist een soort van automatische incasso. Laat ze er dan gewoon echt een automatische incasso van maken. Net zoals met de telefoon. Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt.
pi_158396652
Dat is een periodieke automatische incasso. Volgens mij kan je dit probleem juridisch alleen oplossen zoals er nu is gedaan.
Bier.
pi_158396669
Plus dat dat effectief natuurlijk geen verandering is behalve dan dat het irritanter is voor de reiziger.
Bier.
  zondag 20 december 2015 @ 23:31:08 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158396676
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar krijg je trouwens ook een rekening bij met wat je wanneer hebt verbruikt en waarom dus welk bedrag precies wordt afgeboekt, zodat de verrassing niet pas op het bankafschrift voor het eerst opduikt.
Op www.ov-chipkaart.nl kun je dat precies volgen (ok, met een kleine vertraging vanwege de systeemarchitectuur), en je kunt ook in de gaten houden wanneer je pas wordt opgewaardeerd.

De kaartlezers in bus en tram (in ieder geval die bij de HTM) tonen de tekst "AO" wanneer je kaart is opgeladen. De NS-CiCo's doen dit niet, maar daar kun je het wel via de kaartautomaat terugzien.
pi_158396922
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is een periodieke automatische incasso. Volgens mij kan je dit probleem juridisch alleen oplossen zoals er nu is gedaan.
Waarom kunnen ze er geen periodieke incasso van maken?
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op www.ov-chipkaart.nl kun je dat precies volgen (ok, met een kleine vertraging vanwege de systeemarchitectuur), en je kunt ook in de gaten houden wanneer je pas wordt opgewaardeerd.

De kaartlezers in bus en tram (in ieder geval die bij de HTM) tonen de tekst "AO" wanneer je kaart is opgeladen. De NS-CiCo's doen dit niet, maar daar kun je het wel via de kaartautomaat terugzien.
Dat wat de HTM doet is wel het allerminste. Dat je zelf pro-actief moet gaan zoeken naar de eenmalige incasso's waar je volgens TLS toestemming voor hebt gegeven is al helemaal de wereld op z'n kop.
pi_158397010
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze er geen periodieke incasso van maken?
Vanwege financiële redenen, duh?
Bier.
pi_158397115
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vanwege financiële redenen, duh?
Omdat ze bang zijn dat ze met oninbare incasso's blijven zitten?

En omdat zij daarvoor zo in de broek schijten moet ik voorwaarden tekenen die (mits juridisch houdbaar) tot in het absurde in mijn nadeel zijn?

Nee, ze bekijken het maar lekker, ik ga wel naar de automaat voor het opladen. :)
pi_158397322
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

Ondertitels zijn ook niet meer veilig zo te zien 8)7 :X
pi_158401350
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Want je verwacht dat NS je rekening opeens leegtrekt en je het geld niet terugkrijgt?
Is gewoon koudwatervrees. Sommige mensen snappen dat contactloos betalen ook niet. HU HUU ZE KENNE SOMAAR GELD VAN JE PASSIE HALUH! :'( DEEL DIT MED AL JUH FRIENDUH! DIEFETUIG!

dat soort onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158401467
Poortjes waren nog open in Deventer net. En er kwam, keurig verduisterd door mijn DDZ een 1837 blokjesloc door met een Noorse BM'73 aan de haak. Richting Bentheim
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158401488
Automatisch opladen triggert toch omdat je bij uitchecken onder een xx bedrag komt? En het paaltje/poortje laat toch naast de ritprijs ook het nieuwe saldo op de kaart zien dus is dan een goeie indicatie dat ze gaan afschrijven
  maandag 21 december 2015 @ 07:48:54 #36
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158401558






Brandje in het toilet van een trein op Almere Poort, zaterdagavond.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 21 december 2015 @ 08:04:48 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158401699
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 07:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Brandje in het toilet van een trein op Almere Poort, zaterdagavond.
Niet best. DDAR?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158401720
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 08:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet best. DDAR?
VIRM
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 21 december 2015 @ 08:07:44 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158401730
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

VIRM
Dan neem ik mijn woorden terug. Jammer dat de rest van de trein niet is uitgebrand.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158401764
Op zijn vroegst in zomer 2016 mobiel bereik Delftse tunnel

Dat is toch gewoon een clusterfuck in het kwadraat van alle betrokken partijen ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 21 december 2015 @ 08:18:45 #41
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158401811
Ik hoorde laatst iemand op de radio met droge ogen als reden noemen "dat de tunnel al is ontworpen toen er nog geen mobiele telefoons waren" :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 21 december 2015 @ 08:26:47 #42
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158401875
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 08:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet best. DDAR?
Trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 21 december 2015 @ 08:27:52 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158401882
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 08:18 schreef JDude het volgende:
Ik hoorde laatst iemand op de radio met droge ogen als reden noemen "dat de tunnel al is ontworpen toen er nog geen mobiele telefoons waren" :').
En daarom is er wel gsm-r-dekking. :')

Overigens bestaat gsm in Nederland al sinds 1994. Waren ze toen al bezig met die tunnel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 21 december 2015 @ 09:10:04 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158402367
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat ze bang zijn dat ze met oninbare incasso's blijven zitten?
Traject Vrij (reizen op rekening), businesscard, ov-fiets: allemaal periodieke incasso's. Dus het kan wel. En daarom heb ik geen automatisch opladen nodig.
  maandag 21 december 2015 @ 09:15:51 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158402433
't kan Sowieso niet van een buitenlandse rekening... :{ (Wel weer van BE DE LU )
pi_158402568
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 08:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En daarom is er wel gsm-r-dekking. :')

Overigens bestaat gsm in Nederland al sinds 1994. Waren ze toen al bezig met die tunnel?
Die tunnelplannen zijn net zo oud als de plannen voor de A4
  maandag 21 december 2015 @ 09:40:27 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158402741
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 09:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Die tunnelplannen zijn net zo oud als de plannen voor de A4
En het ontwerp?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_158402756
Goede vraag, ik denk voor de tijd dat mobiel zo'n enorme vlucht heeft genomen. In 2009 begonnen met bouwen dus ontwerp zal wel van 2006/2007 zijn.
pi_158402820
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 09:42 schreef b2py het volgende:
Goede vraag, ik denk voor de tijd dat mobiel zo'n enorme vlucht heeft genomen. In 2009 begonnen met bouwen dus ontwerp zal wel van 2006/2007 zijn.
Neemt niet weg dat de diversen andere tunnels wel prima dekking hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_158402825
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:11 schreef _serial_ het volgende:
Op zijn vroegst in zomer 2016 mobiel bereik Delftse tunnel

Dat is toch gewoon een clusterfuck in het kwadraat van alle betrokken partijen ?
quote:
Reizigers die dagelijks gefrustreerd op hun mobieltje kijken in de Delftse spoortunnel omdat het netwerk weigert,
nou je zal toch 5 minuten moeten wachten voordat je je recentste hersenscheet op Twitter kunt plaatsen :') Hoe triest is het met de mens gesteld als je niet 5 minuten zonder mobiel bereik kunt?
pi_158402845
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 09:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de diversen andere tunnels wel prima dekking hebben.
Dat zijn tunnels waar 40 jaar na bouw is ingebouwd, dat is hele andere koek.
  maandag 21 december 2015 @ 09:57:43 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158402978
Ja. Maar tijdens de bouwwerkzaamheden hadden ze wel even tegen KPN kunnen roepen "Hee, er ligt een nieuwe tunnel, er rijden nu toch geen treinen, dus kunnen jullie leaking coaxkabels neerleggen?"... Nee, nu moet het gefaseerd over langere tijd "want huilie huilie veiligheid is in het geding ditdat"-geneuzel.

Dit wisten ze echt al langer, maar er is gewoon nooit iets nuttigs mee gedaan.
pi_158403063
Zo makkelijk gaat dat niet ..
pi_158403113
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:04 schreef b2py het volgende:
Zo makkelijk gaat dat niet ..
Kwestie van ambitie, zal uiteindelijk wel een centenkwestie geweest zijn
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 21 december 2015 @ 10:16:26 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158403235
In Augustus 2015 werd het volgende bekend gemaakt:
Telecomproviders vonden investeren in de tunnel bij Delft te duur

Het KON dus wel, maar de telecomproviders zagen er eerst vanaf "omdat het te duur zou zijn". Nu doen ze het alsnog, maar je kan mij niet wijs maken dat het nu goedkoper is als dat het destijds gelijk gedaan was .....

En eind juni: Bellen in de tunnel pas volgend jaar mogelijk
pi_158403350
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:16 schreef greavy het volgende:

Het KON dus wel, maar de telecomproviders zagen er eerst vanaf "omdat het te duur zou zijn". Nu doen ze het alsnog, maar je kan mij niet wijs maken dat het nu goedkoper is als dat het destijds gelijk gedaan was .....

Op mijn werk (telecom) liften wij zoveel mogelijk mee met werkzaamheden van gemeenten / andere telecomboeren / nieuwbouw / verbouwingen om de kosten zo laag mogelijk te houden, achteraf kost altijd een veelvoud van het bedrag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 21 december 2015 @ 10:27:01 #57
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158403437
Stomme vraag maar ik weet dat als je 112 belt je desnoods op het netwerk van een andere telecomboer dat kan doen, kan een GSM dat dan ook op GSM-R?

Laatmaar, kan niet
  maandag 21 december 2015 @ 10:28:50 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158403471
Nee. Je hebt gewoon totaal geen service met een normale GSM. Dan moet je óf de tunnel uit, óf de alarmzuil op het perron gebruiken óf het treinpersoneel waarschuwen.
pi_158403477
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op mijn werk (telecom) liften wij zoveel mogelijk mee met werkzaamheden van gemeenten / andere telecomboeren / nieuwbouw / verbouwingen om de kosten zo laag mogelijk te houden, achteraf kost altijd een veelvoud van het bedrag.
De eenvoud van het combineren ontbreekt bij een complex project waarbij een tunnel aangelegd moet worden. En zoals eerder aangegeven, bij ontwerp en start aanleg was de honger naar mobiel en data nog lang niet zo hoog als het nu is. Verder blijven het commerciele partijen, als het te duur is doen ze het niet en het ontbreken van netwerk in een tunnel is geen voorwaarde waardoor klanten zullen overstappen naar een concurrent.
  maandag 21 december 2015 @ 10:30:20 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158403498
Nee, overstappen naar een concurrent heeft nogal nut, want ook die heeft er geen bereik. Het was toen een centenkwestie, en daar hebben ze zich lelijk op verkeken, want ze zijn nu veel meer geld kwijt.
En roeptoeteren dat "het een aantal jaar geleden minder belangrijk was", slaat in deze situatie kant noch wal. Ze HADDEN de mogelijkheid om het in te bouwen, maar ze wilden het geld er niet aan uitgeven, wat ze nu dus duur komt te staan.
  maandag 21 december 2015 @ 10:31:32 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158403511
Was in de tunnel van Rijswijk niet zo een zelfde iets in de beginjaren? Vooral in het midden dan? En Blaak?
pi_158403547
quote:
18s.gif Op maandag 21 december 2015 10:30 schreef greavy het volgende:
Nee, overstappen naar een concurrent heeft nogal nut, want ook die heeft er geen bereik. Het was toen een centenkwestie, en daar hebben ze zich lelijk op verkeken, want ze zijn nu veel meer geld kwijt.
En roeptoeteren dat "het een aantal jaar geleden minder belangrijk was", slaat in deze situatie kant noch wal. Ze HADDEN de mogelijkheid om het in te bouwen, maar ze wilden het geld er niet aan uitgeven, wat ze nu dus duur komt te staan.
Waarom zou je iets laten inbouwen waarvan je *toen* verwachtte het niet nodig te hebben.
pi_158403552
Het mooiste is dat het voor een paar honderd euro op is te lossen :D
Bier.
  maandag 21 december 2015 @ 10:34:25 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158403561
KPN heb ik al 3-4 jaar goed bereik én 4G bij Blaak over de gehele lengte, T-mobile en Vodafone schijnt daar nogal eens weg te vallen volgens kennissen.
pi_158403565
DB stopt definitief met nachttreinen eind 2016: http://www.railjournal.co(...)ins.html?channel=524
  maandag 21 december 2015 @ 10:35:06 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158403569
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom zou je iets laten inbouwen waarvan je *toen* verwachtte het niet nodig te hebben.
Iedereen wist 3 jaar geleden dat de mobieltjes aan een opmars bezig waren, en het netwerk dus wel eens nodig zou kunnen zijn daar. En 3 jaar geleden was die tunnel echt nog niet klaar.
pi_158403606
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:34 schreef b2py het volgende:
DB stopt definitief met nachttreinen eind 2016: http://www.railjournal.co(...)ins.html?channel=524
-O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158403608
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Iedereen wist 3 jaar geleden dat de mobieltjes aan een opmars bezig waren, en het netwerk dus wel eens nodig zou kunnen zijn daar. En 3 jaar geleden was die tunnel echt nog niet klaar.
Toen wel, maar toen was het al te laat om met relatief weinig financiele middelen en weinig risico het in te bouwen.
pi_158403614
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Toen wel, maar toen was het al te laat om met relatief weinig financiele middelen en weinig risico het in te bouwen.
Bull. Shit.
Bier.
pi_158403628
Waarom denk je dat er opeens bereik is op festivals sinds een paar jaar, omdat de gemeente Zwolle opeens miljoenen kan uitgeven aan peperdure infrastructuur op het Bevrijdingsfestival?
Bier.
pi_158403639
Echt, een stuk of 10 femtocellen tegen die tunnelmuur en het probleem is opgelost.
Bier.
pi_158403655
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:34 schreef b2py het volgende:
DB stopt definitief met nachttreinen eind 2016: http://www.railjournal.co(...)ins.html?channel=524
quote:
The focus in recent years on cost reduction appears to have left DB with a much poorer overnight product.

Longer-distance services such as Copenhagen - Amsterdam were lost due to the cost of operating in multiple countries; the service level onboard was deliberately run down, for example the removal of restaurant cars from trains with journeys of over 12 hours, and there was a complete failure to add value or create any kind of premium service.

This led to a spiral of losses as revenues stagnated. In fact, given the pursuit of passenger volume, the average revenue per passenger probably declined.

Industry observers have pointed out that track access charges in Germany are much lower at night, reflecting overall traffic levels at these times, and many of the vehicles used are more than 20 years old so depreciation costs are low. This indicates the operating cost base should have beneficial.

Had management been more positive and market-focussed, the network may have had a future. Equally, the lack of explicit government support for sleeper services compared with other European countries such as Britain or Sweden also contributed to their eventual decline.
Het is dus moedwillig de nek omgedraaid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158403664
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom denk je dat er opeens bereik is op festivals sinds een paar jaar, omdat de gemeente Zwolle opeens miljoenen kan uitgeven aan peperdure infrastructuur op het Bevrijdingsfestival?
Goed mobiel bereik op een festival is tegenwoordig vaak een eis voor afgifte voor een vergunning wordt afgegeven (de organisator moet het dus regelen met de providers) dit is vaak onder het mom dat omgeving van festival geen last mag hebben (lees: geen service op mobiel)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_158403670
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Echt, een stuk of 10 femtocellen tegen die tunnelmuur en het probleem is opgelost.
Zou je denken dat ze dat bij KPN/Vodafone niet hebben overwogen dan? Je weet zelf wel dat ze bij die bedrijven er vast ook mee in de maag zitten maar het gewoon een te complexe en blijkbaar te dure operatie vonden.
pi_158403678
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Goed mobiel bereik op een festival is tegenwoordig vaak een eis voor afgifte voor een vergunning wordt afgegeven (de organisator moet het dus regelen met de providers) dit is vaak onder het mom dat omgeving van festival geen last mag hebben (lees: geen service op mobiel)
Wat is je punt precies?
Bier.
pi_158403688
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat is je punt precies?
Geen punt, alleen aanvulling.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_158403736
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Zou je denken dat ze dat bij KPN/Vodafone niet hebben overwogen dan? Je weet zelf wel dat ze bij die bedrijven er vast ook mee in de maag zitten maar het gewoon een te complexe en blijkbaar te dure operatie vonden.
Vast wel overwogen door techneuten. Telecombedrijven hebben meer last van bureaucratisch regeltjesgeneuzel dan de gemiddelde overheid. Kabelsoort A moet met sisaltouw opgebonden worden maar alleen in het derde kwart van het 19" rack, tenzij er vocht bij kan komen dan moet er een tiewrap gebruikt worden. Allemaal nonsens. Het kan prima goedkoop en volgende week.
Bier.
pi_158403751
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vast wel overwogen door techneuten. Telecombedrijven hebben meer last van bureaucratisch regeltjesgeneuzel dan de gemiddelde overheid. Kabelsoort A moet met sisaltouw opgebonden worden maar alleen in het derde kwart van het 19" rack, tenzij er vocht bij kan komen dan moet er een tiewrap gebruikt worden. Allemaal nonsens. Het kan prima goedkoop en volgende week.
Dat hangt van de beschikbaarheid van een buitendienststelling af natuurlijk hoe volgende week het kan ;)
pi_158403771
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat hangt van de beschikbaarheid van een buitendienststelling af natuurlijk hoe volgende week het kan ;)
Op oudjaarsavond rijden er vanaf 19:00 geen treinen meer toch? Hoe lang duurt het om in een blok beton een duizendtal gaatjes te boren met 20 man?
Bier.
pi_158403874
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Op oudjaarsavond rijden er vanaf 19:00 geen treinen meer toch? Hoe lang duurt het om in een blok beton een duizendtal gaatjes te boren met 20 man?
Ze hebben het niet gedaan vanwege de kosten en dan wil jij 20 man op oudejaarsavond laten klussen? :P
pi_158403890
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 10:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze hebben het niet gedaan vanwege de kosten en dan wil jij 20 man op oudejaarsavond laten klussen? :P
Ik zeg dat het kostenargument idioterie is omdat het helemaal niet zoveel hoeft te kosten.
Bier.
pi_158403907
Kom op zeg, read between the lines. Er wordt aan alle kanten geschermd met "De Kosten" en "De Veiligheid" en weet ik wat voor spookbeelden nog meer. Ze hebben het gewoon nooit serieus willen proberen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 december 2015 @ 10:59:48 #83
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158404011
Kan iemand mij wat meer vertellen over het Schoenereisticket NRW ? Waar kan ik de prijzen berekenen, is er een bepaald kortingspercentage op het normale tarief, is een Schoenetag ticket snel voordeliger .etc..

Ik vind wel her en der wat info, maar niet alles.
Is het vanaf een bepaalde tijd geldig?
pi_158404020
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik zeg dat het kostenargument idioterie is omdat het helemaal niet zoveel hoeft te kosten.
Ja maar dan krijg je een consumentenoplossing welke niet voldoet aan de hoge eisen welke NS aan haar producten en dienstverlening stelt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158404118
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar dan krijg je een consumentenoplossing welke niet voldoet aan de hoge eisen welke NS aan haar producten en dienstverlening stelt.
Dat zal in dit geval ongetwijfeld niets met NS maar alles met de schuldenberg van KPN en aanverwante geldverslindende telecommunicatiemolochs te maken hebben. For once.
Bier.
pi_158404308
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Schoenereisticket NRW
Bedoel je niet Schonertag Ticket NRW? Voor 1 pers 29 euro, voor 5 pers 42. Niks lastigs aan toch?
pi_158404413
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
telecommunicatiemolochs
Jij scrabbelt rustig op de achterkant van het bord verder he :D Kan jou het allemaal bommen jatogg _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 december 2015 @ 11:16:10 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158404496
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Bedoel je niet Schonertag Ticket NRW? Voor 1 pers 29 euro, voor 5 pers 42. Niks lastigs aan toch?
Nee, je hebt ook een SchoeneReiseTicktet, en dan bestaat er ook nog SchoeneFahrtTicket (Maar daar heb ik Ueberhaubt niks aan) in NRW
  Redactie Sport maandag 21 december 2015 @ 11:57:52 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158405634
Volgens mij is een SchöneReiseTicket niets anders dan een hippe naam voor een enkeltje. En een SchöneFahrtTicket is een tijdskaart voor twee uur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158405823
Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken :P
pi_158406032
heb het in 2006 voor het laatst gedaan. Toen was het een rondje door het ghetto. Maar ja wel veel beton dus misschien wel wat voor jou :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158406061
Gaat het een beetje vlot ook? :P
pi_158406330
Geen idee, moet je in de dienstregeling kijken. Toen ik er reed was het nog een Trein :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 december 2015 @ 12:26:42 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158406362
Met de Trein ging het allesbehalve vlot, tram is niet veel beter wat dat betreft.
pi_158406397
nee hij stopt ook gewoon zandkorrelduizend keer. Dan heb je dat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158406691
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:05 schreef b2py het volgende:
Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken :P
Vooral doen! Laatste maand SOV kwam per ongeluk 12 maanden eerder dan ik dacht, anders had ik het ook gedaan.

Wat ook nog leuk is om te doen: de Waterbus Dordrecht - Rotterdam. Ook graties met de SOV.
pi_158407290
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Op oudjaarsavond rijden er vanaf 19:00 geen treinen meer toch? Hoe lang duurt het om in een blok beton een duizendtal gaatjes te boren met 20 man?
de laatste terreinen vertrekken rond 20:00.... In mijn geval 20:13 oid
  maandag 21 december 2015 @ 13:31:32 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158408224
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 09:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]


[..]

nou je zal toch 5 minuten moeten wachten voordat je je recentste hersenscheet op Twitter kunt plaatsen :') Hoe triest is het met de mens gesteld als je niet 5 minuten zonder mobiel bereik kunt?
Ik zit wel eens in de trein te werken, daarvoor ben ik afhankelijk van een internetverbinding. Die 5 minuten is dan best irritant.

Met de Benelux is het nog het beste, die rijdt tenminste lekker door. Nu nog een keer met 140 -O-

Is er al een keer een oplossing gevonden voor die luchtdrukproblemen?
  maandag 21 december 2015 @ 14:17:33 #99
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158409464
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:05 schreef b2py het volgende:
Rondje over de krakeling met de RR, is dat een beetje de moeite? Heb nog een ruime maand SOV dus wil er even misbruik van maken :P
Geinig om eens gedaan te hebben maar verwacht er niet teveel van. Half uurtje dit cabineritje kijken en je bent ook net zo goed klaar :) En als je beton wil zien moet je de tramtunnel door.
doei
  Redactie Sport maandag 21 december 2015 @ 14:34:02 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158409869
Ook goed voor een betonnen tunnel trouwens: tram 26 in Amsterdam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')