James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:03 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:04 |
BREL ![]() Dus, nieuwjaarsrondje wordt 16 januari? | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:06 |
kutbrel. ja 16 januari. | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:26 |
Ja, dan wordt het lastig om er op tijd achter te komen dat je niet de juiste richting op gaat. Had eigenlijk ook wel verwacht dat ie weggehaald was, omdat het spoor van/naar Den Haag er nu stukken meer gescheiden is dan vroeger | |
b2py | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:32 |
En daarbij kan volgens mij de TRDL het rijpad ook niet meer herroepen. Dit is denk ik de meest 'klantvriendelijkste' oplossing. Anders gaat ook vast weer een deel van het treinverkeer plat, onderzoekje hier en daar bla bla. | |
b2py | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:01 |
Mooi website over Verkehrsprojekt Deutsche Einheit Nr 8. Nurnberg - Erfurt - Leipzig/Halle - Berlin http://www.vde8.de/---_site.project..ls_dir._likecms.html [ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 27-10-2015 20:06:33 ] | |
Duvel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:11 |
Ja, dit is op zich het eenvoudigste en het minst verstorend. Ik neem trouwens wel aan dat ze de Blijdorpboog bereden hebben. Als ik de tweets zo las, hoefden er geen mensen over te stappen. | |
Duvel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:12 |
Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar? | |
Prins_Pils | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:13 |
Zutphen sowieso. | |
boriq | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:22 |
We zullen er hier vast nog wel meer over gaan lezen, maar morgenmiddag om 12:00 wordt trouwens, zoals vaker genoemd, het eindrapport van de Fyra-commissie gepresenteerd. | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:35 |
Meppel staat er nog | |
b2py | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:36 |
Heerhugowaard ook | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:43 |
ik weet niet eens wat koeiekoppen zijn. Maar PSM lijkt er wel op ja ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:49 |
Die ene wissel in Ommen die naar dat ene doodlopende spoortje loopt zag ik zondagochtend! | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:50 |
Dat zijn richtingaanwijzers bij splitsingen. | |
Blistering | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:57 |
![]() | |
Salatrel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:58 |
Geldermalsen | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:03 |
Hoe zien ze eruit dan en waarom noemen sommige organismen ze "koeiekoppen"? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:09 |
http://www.nicospilt.com/index_lichtseinen.htm ctrl-f koeiekop | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:12 |
That's one ![]() Maar serieus, is dat niet allang afgeschaft dan? However, het is een informatief sein. Niet iets waar je voor moet stoppen als je de andere kant op wilt. Want dat kun je toch niet. Discussie is allang dood eigenlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:13 |
Precies, net als met de vubbo's. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:16 |
de Waarschuwingsinstallatie Uitzicht Belemmerende Objecten bedoel je? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:16 |
Ja, die. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:28 |
Kuthomo's zijn dat. Beetje staan te knipperen langs de kant. Nou en. ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:28 |
Ja, het is informatief, vooral als het seinbeeld voor links en rechts gelijk is. | |
Duvel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:28 |
Geel-flikker? | |
Prins_Pils | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:30 |
Doe ik ook altijd | |
Duvel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:30 |
Best nog veel koeiekoppen trouwens. Goede reden op te kijken of ik die ergens op m'n modelbaan kwijt kan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:31 |
Ik dacht dat jij meer van het JOOHOOOOOOOOO en zwaaien was. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:32 |
Blij ei dat t is ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:33 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:34 |
Oh ja modelbaan, ging ik ook nog maken ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:35 |
Nee das de oehoe-roeper ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:35 |
Met je neuqend stelletje erop ![]() | |
derLudolf | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:36 |
Precies, dat lijkt mij ook mooi als ik ooit eens teveel geld en ruimte heb. Maar al mijn hobby's zijn duur ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:37 |
Leuk van die bouwfilmpjes. Maar de Chinezen kunnen er ook wat van: [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2015 21:53:11 ] | |
Duvel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:40 |
Ik ben modelbaantechnisch weggepropt op een zolder met een vlizotrap. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:43 |
ja. Ik heb in feite alles in huis. Alleen schuimplastic, verf en een trafo en rijregelaar moet ik nog. | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:43 |
Maar wat hb je eraan? Tegen de tijd dat de machinist dat ding ziet en ernaar handelt is hij meestal al lang voorbij het betreffende wissel. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:43 |
Ja ja, dat heb je als je kindjes gaat maken he ![]() | |
b2py | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:53 |
Zo'n ding als de Chinezen daar hebben hebben wij in Nederland ook gebruikt voor A5 Westrandweg viaduct | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:01 |
Gaat wel lekker snel zo te zien. Het is een timelapse maar meer dan een paar uur zal het niet zijn. In dat Duitse filmpje zijn ze zo'n 10 dagen bezig met betonstorten voordat n brugsegment af is. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2015 22:01:55 ] | |
bork | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:12 |
Nou, ik heb speciaal voor dat doel tunnels voor meneer op de speelzolder aangelegd maar die staan nu mooi dicht te stoffen, ben zelf geen echte modelbouwer, zou ik de zolder misschien aan een liefhebber kunnen verhuren ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:16 |
Aan Fles bijvoorbeeld. kan hij mooi gaan oefenen met de koeienkoppen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 28 oktober 2015 @ 00:09 |
Ik heb een digitale baan ![]() ![]() ![]() ![]() Moet alleen die fout zien te herstellen dat alle passagiers nu een beetje bleekjes zijn ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 02:06 |
Fles heeft gelijk met betrekking tot de 'koeienkop'. Het sein geeft de ingestelde richting aan, in geografische zin, dus niet de wisselstand Het handboek zegt vervolgens: "Wanneer je ziet dat je verkeerd wordt geleid, dient u te stoppen achter het eerstvolgende tegensein en dient u contact op te nemen met de treindienstleider". ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 02:07 |
Daarmee wil ik niet zeggen dat de machinist verkeerd heeft gehandeld uiteraard. Dit is enkel wat het handboek aangeeft. Wanneer er contact is geweest tussen machinist --> treindienstleider --> bijsturing kan het een prima beslissing zijn met betrekking tot materieelomloop, vertraging op het baanvak etc etc. Uiteraard voor de reiziger vervelend, dit kost extra tijd. | |
greavy | woensdag 28 oktober 2015 @ 07:31 |
Omrijden via de Blijdorpboog was waarschijnlijk ook sneller als kopmaken en terug naar Gouda en wr kopmaken om ri. Den Haag te gaan. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 08:34 |
12:00 is de presentatie van het Fyra Rapport, live te volgen op nos.nl en NPO Politiek. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 08:54 |
Toon allen uw steun aan Ons Aller Wilma, kleed u vandaag zwart. Dat Wilma het debat mag overleven. ![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 28 oktober 2015 @ 08:55 |
Wie zei er ook al weer dat de fietsforens asociaal is? ![]() Het zijn nu de mensen zonder fiets die hun plekje niet willen opgeven om mijn fiets op de juiste plek te zetten ![]() | |
Salatrel | woensdag 28 oktober 2015 @ 08:55 |
jij mag nog helemaal niet in de trein met je fiets ![]() | |
Nattekat | woensdag 28 oktober 2015 @ 09:00 |
Ben al gecontroleerd bij vertrek, toen was het geen probleem ![]() En nu mag het wel. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 09:42 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 28 oktober 2015 @ 10:03 |
Ik zag er al een boel voorbijkomen. Er staat er ook nog eentje bij Diemen Zuid richting Duivendrecht/BijlmerArenA. [ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 28-10-2015 10:18:35 ] | |
DriekOplopers | woensdag 28 oktober 2015 @ 10:04 |
Leuk trouwens, er zijn vandaag twee verwante dieren aan de orde. Koeienkop (linksaf/rechtsaf) en Kattenkop (Mansveld) ![]() | |
Nattekat | woensdag 28 oktober 2015 @ 10:06 |
Wat een bende rond Utrecht weer ![]() Aansluiting eigenlijk gemist, maar toch gehaald omdat die ook weer vertraging heeft. Mis nu mijn volgende overstap. | |
Blistering | woensdag 28 oktober 2015 @ 10:11 |
Mja, dit soort dingen kan de NS ook niet zoveel aan doen helaas. Wel irritant ![]() Blij dat ik mijn tentamen gister had, anders had ik vandaag ook kunnen omreizen. | |
Nattekat | woensdag 28 oktober 2015 @ 10:15 |
Wel een beetje. Trein 1 moest wachten omdat de trein naar Rotterdam het aankomstspoor bezet hield met 15 minuten vertraging, en nu 20 minuten vertraging omdat mijn trein geen machinist had. Beide treinen moeten door iemand zijn bestuurd voor aankomst. | |
Dos37 | woensdag 28 oktober 2015 @ 11:16 |
Ik dacht dat het bij Rijssen een 'normale' storing was. Maar er heeft dus iemand geprobeerd om over het spoor te rijden met de auto. http://www.rtvoost.nl/nie(...)45&cat=1#prettyPhoto ![]() | |
Blistering | woensdag 28 oktober 2015 @ 11:22 |
Hoe krijg je het voor elkaar ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 11:25 |
Het was bijzonder mistig vanochtend, misschien had dat er wat mee te maken. | |
Dos37 | woensdag 28 oktober 2015 @ 11:58 |
| |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:00 |
En toen was er beeld #prayforWilma | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:02 |
Hatsiekiedee
![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:02 |
'Andere belangen kregen voorrang boven het belang van de reiziger' nee goh, echt? ![]() | |
_JdM_ | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:03 |
Zou Fles ook in de zaal zitten? | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:03 |
"De grote ambities van 1996 zijn niet waargemaakt" ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:05 |
Het rapport: http://www.tweedekamer.nl(...)yra_kst-33678-11.pdf | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:06 |
Ja, maar niet in Frankrijk, want rechten ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:07 |
Dit is een van de redenen waarom ik het niet zo op Fransen heb. | |
dennistd | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:08 |
http://nos.nl/livestream/(...)rt-fyra-enquete.html ook niet? | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:09 |
Conclusie commissie over huidig vervoersaanbod van NS.
| |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:09 |
Bedankt voor t meedenken ![]() deze wel http://www.npo.nl/live/npo-politiek | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:10 |
![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:14 |
![]() Wilma was niet de enige | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:15 |
Het kabinet heeft zich onbehoorlijk gedragen. De commissie vindt dat daar meer fout is gegaan dan bij de NS. | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:15 |
Nou, dat riep volgens mij zowat iedereen al toen dat plan in 2013 werd gepresenteerd. Iedereen behalve ROVER en TTB dan, want die waren allang blij dat zij er ook iets mochten zeggen terwijl ze maar het halve verhaal kenden. En Mansveld tekende bij het kruisje... | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:16 |
Hmmm, ik denk ik print t wel 'even' uit op mn werk... Toch maar niet ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:17 |
Nouja, er is niet onderzocht wat het gevolg was als een externe partij iets had moeten optuigen en op welke termijn dat mogelijk was. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:18 |
Slechte verhoudingen NS <-> kabinet kwam door de beslissingen van het kabinet zelf (o.a. het aanbesteden) en werkte daarmee die slechte verhoudingen in de hand | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:19 |
Nee, daar is het me niet corrupt genoeg ![]() | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:20 |
Ik weet niet of het plan van DB/Arriva beter zou zijn geweest voor de reiziger, er is simpelweg te weinig informatie om dat te onderbouwen. Het kabinet was erop uit om de in 2011 gemaakte afspraken in stand te houden, koste wat kost. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:20 |
Er zal ongetwijfeld een flinke clausule in zitten met betrekking tot opzegging. | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:22 |
Het meest tragische is nog wel dat NS willens en wetens een achterlijk hoog bod neer legt met KLM, vervolgens gaat miepen dat het financieel een lastig verhaal gaat worden in de toekomst, en dat de Staat akkoord gaat met een onderhandse gunning van het hoofdrailnet. Waanzin, idioot, belachelijk! De Staat als toezichthouder, concessieverlener en tevens financieel belang hebben bij een partner. Dat riekt naar ellende. Wat zeg ik? Het stinkt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:22 |
Het woord Descheemaecker komt 78 keer voor in het rapport... Bitterballenakkoord 3 keer Pizza-akkoord 0 keer... | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:29 |
Dat is toch ongeveer het eerste wat je leert bij bestuurskunde? Je gaat toch niet zonder zekerheid een andere beslissing nemen? Kom kom.. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:29 |
En koffiekoekjesverraad? ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:33 |
Mooi lijstje. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:33 |
Ik zie wel een oplossing voor de kamer, het overslaan van Den Haag als stop voor de Benelux waardoor de trein sneller in Belgi is. Hoe gaat de kamer dan? (Als reactie op de stelling van de Cie dat de Kamer zsm een snelle, betrouwbare en betaalbare verbinding naar het buitenland moet realiseren) | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:35 |
Vraagje, ICNG was ook naar Brussel toch? Of heb ik het verkeerd? | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:36 |
"er zijn treinen besteld die 200km/h kunnen, laat die dan naar Brussel door rijden" aldus de Cie. Welke treinen doelt ze op? TRAXX + ICR? | |
GlennQuagmire | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:36 |
Nog ff afgeven op bussen in de afsluiting ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:36 |
Ik neem aan ICNG | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:36 |
Ja tof was dat ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:37 |
Ja, maar (zoals zij hopelijk ook weten) die zijn natuurlijk nog niet besteld en duurt het nog wel even voordat die komen | |
GlennQuagmire | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:37 |
Nee, een eventuele vervolgserie zouden geschikt moeten zijn voor Belgi/Duitsland | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:37 |
Maakt iemand een Recap? Ik zit op mn werk ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:37 |
Ik wil eigenlijk zo een rapport in gedrukte vorm.... Hoe kom ik daaraan? Die hebben ze voor zich liggen... | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:37 |
Is onderweg. Maar of je nu nog aanpassingen kan doen in bestelling? Volgens de Cie was dat een ernstige tekortkoming die NS deed bij Alstom en AB. | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:38 |
Ik zit op op mn werk maar heb lunch... | |
Viezze | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:38 |
Inclusief gratis verspreking, want ze had het over de Beneluxbus ipv trein ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:39 |
Dit somt het wel op in <140 tekens
| |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:39 |
is dit iets? http://www.tweedekamer.nl(...)port_fyra_281015.pdf | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:39 |
Klopt, en voor zo'n aanpassing gaan de treinenbouwers op dit moment in de aanbesteding goud geld vragen. | |
dennistd | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:39 |
Ik denk dat ze Benelux+ zei | |
Viezze | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:41 |
Oh ja dat kan ook. Wat denken we, wordt dit het einde van Mansveld? | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:41 |
Dank je ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:41 |
Ik zet mijn geld op dat haar einde vandaag/morgen komt. | |
_JdM_ | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:42 |
Wie is de zesde man rechts van de commissie? | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:42 |
Ik neem er een pint op vanavond ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:42 |
Vanmiddag is er debat over Deltaplan met Schultz en Mansveld maar vraag me af wat daar van terecht gaat komen.. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:42 |
Het gebruikelijke dus. Iedereen heeft zitten slapen/klooien ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:43 |
Reiziger op 1,2,3 was op een thermometer, nou snap ik het ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:43 |
de beul ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:44 |
![]() | |
Viezze | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:46 |
Als Mansveld gaat zal Schultz zeker wel meegaan? | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:48 |
Cie adviseert letterlijk om de Benelux volledig over de HSL-Zuid te sturen en niet via Den Haag & Breda te sturen. | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:48 |
Lijkt me wel. De minister is toch altijd verantwoordelijk, ook wanneer een bepaald pakket is onder gebracht bij een staatssecretaris? | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:49 |
Eem serieus he. Heeft er ook iemand iets WEL goed gedaan? ![]() Echt IEMAND, IETS ook maar? | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:50 |
Nouja, ik denk dat dit een case is die typerend is voor de huidige gang van zaken rondom de Tweede Kamer. Als er ooit een PE komt naar JSF zal het ongeveer hetzelfde lopen. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:52 |
Aldus onze Nationale Spoorwegen via NS | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:53 |
Hadden we maar ICMax gedaan | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:55 |
De eerste lichting ICNG is alleen voor Nederland. Voor eventuele vervolgbestellingen zijn wel opties voor BE en DE gevraagd. Benelux staat t/m 2024 gepland voor 160 km/u. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:56 |
Ok helder. ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:00 |
| |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:02 |
Wij kunnen niks. Wij kunnen er zelfs niks aan doen dat we niks kunnen. En het komt door aaaaaaaaaallemaal andere mensen die stom zijn. | |
Viezze | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:03 |
Samsom en Asscher zijn in ieder geval in overleg, het vermoeden bestaat dat dit over Mansveld gaat. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:05 |
Het is bevestigd dat het daar over gaat ![]() | |
Viezze | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:07 |
Aha, bij het NOS Journaal spraken ze nog over het vermoeden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:07 |
gaan er koeiekoppen rollen ja? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:08 |
![]() | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:09 |
Dit inderdaad. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:10 |
Publiekssamenvatting van het rapport: http://www.tweedekamer.nl(...)port_fyra_281015.pdf | |
Mr_Klaasje | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:11 |
Maar zelfs met 160 km/h op Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Mechelen-Brussel kan het al heel veel sneller dan de planning was. | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:12 |
Die is ongeschikt om te rijden | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:14 |
Gelukkig hebben we de beelden nog: | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:15 |
De bookmaker zou zo'n weddenschap niet eens meer accepteren, omdat het je niets op gaat leveren | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:16 |
Als je Den Haag rechts laat liggen en Breda links kan het veel sneller. De verbinding Breda - Antwerpen zou net zo goed bediend kunnen worden door een doortrekking van de sprinter uit Den Bosch naar Antwerpen. Helaas heeft NS daar het materieel niet voor, en wilde NMBS geen extra treinpaden. | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:16 |
Nee, de minister van lintjes doorknippen en feestjes bijwonen zal helaas wel gespaard worden | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:17 |
![]() Hoe lang nog? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:17 |
Dat wordt maar weer eens duidelijk. Dat plan was niet perfect, maar zal best goed in elkaar | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
_JdM_ | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:19 |
In 3...2...1... | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:20 |
waarom geen IC vanuit bijvoorbeeld Den Bosch, Tilburg en Breda naar Antwerpen? | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:24 |
Een IC is natuurlijk ook prima, ik noemde iets dat me als eerste te binnen schoot. De IC uit Zwolle kan je evenzogoed naar Antwerpen sturen, en de sprinter uit Utrecht stuur je in plaats daarvan door naar Roosendaal. Op Breda - Roosendaal is dat net zo snel, en als je het een beetje goed doet qua planning kunnen reizigers voor Tilburg en verder in Breda overstappen op de intercity. | |
Prins_Pils | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:25 |
Antwerpen-Noorderkempen-pendel doortrekken? | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:27 |
Met zo'n verlengde IC/Sprinter uit NL zou het dan ook logisch zijn om in Noorderkempen te stoppen. Echter, laat de materieelstand alle ideen (hoe goed ook) het komende jaar sowieso nog niet toe | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:27 |
Zwolle - Antwerpen ![]() Mja, misschien niet eens zo'n gek idee, zeker niet als die sprinter naar Breda doorgetrokken wordt naar Roosendaal. | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:28 |
nee, het is ook iets voor de ICNG natuurlijk | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:29 |
Echte buurlandtrein! | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:31 |
En met welk materieel ga je dat doen? Echt aantrekkelijk is zo'n product ook niet want de dikste stroom zal ongetwijfeld Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel zijn. Een alternatief wordt het dus niet echt voor de Thalys ook. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:32 |
Ja nou hoeft het niet meer. | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:33 |
Zeker, niet meer stoppen in Wijhe en Olst. In Deventer een aansluiting met de ICB | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:36 |
Maar daarvoor nog, hoelang gaan die Varkensneuzen naar Roosendaal t uberhaubt nog trekken? Volgensmij pleurt dat ook al uit elkaar en is er niks vervangends voorzien... | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:36 |
Dat gespuis tussen Arnhem en Nijmegen en Sletten-Leur ook opbokken. | |
desbarts | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:36 |
Zullen we gewoon geen noord-zuid verbindingen meer aan gaan leggen? Oost-west gaat namelijk zelden fout. Betuwe lijn was optijd af, hanzelijn ook en die was 90 miljoen goedkoper uitgevallen. De nz projecten daar in tegen... 2x hsl fiasco en in Amsterdam gaat het ook niet echt op rolletjes | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:39 |
Ja, dat is een probleem. NS heeft daar op dit moment het materieel niet voor, maar de huidige situatie mag geen beperking zijn voor de toekomst. Dat is ook niet de bedoeling. Het is de bedoeling om het zuiden goed te verbinden met Belgi terwijl reizigers uit het westen ook een goede verbinding met Belgi hebben. Een pendelaar tussen Rotterdam en Antwerpen gaat er met de 'Benelux+' niks op vooruit, terwijl hem was toegezegd dat hij een half uur per reis zou kunnen besparen met de HST. De enige HST die er nu is is de Thalys, die toch vooral op Frankrijk is gericht en waarvan het prijsmodel absoluut niet is gericht op de dagelijkse gebruiker. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:42 |
Welke toekomst? Weken maanden of jaren? Vraag blijft, waar halen we treinen vandaan die voldoende capaciteit bieden voor binnenland maar ook binnen profiel zijn en zowel 1,5 kV als 3 kV slikken. Volgens mij moet er een alternatief voor de Fyra komen, en die reed echt van Amsterdam naar Brussel. Of bedoel je soms Benelux Breda voorbij laten rijden en een alternatief vanaf Tilburg inleggen via Breda naar Belgie? | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:43 |
Precies, de Sprinter Nijmegen-Zutphen doortrekken tot Zwolle, 4 keer per uur en dan kun je Dieren ook opdoeken als IC stop | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:43 |
De Betuwelijn was zeker op tijd af. Die ligt er al sinds 1885 ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:44 |
gewoon de OUIGO doortrekken, alles oppelost. Wat zeiken we nou. | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:46 |
Ja graag, dan stapt hier niet alles meer uit, hoeft er niet meer 2400 man door korte tijd door het station geperst te worden en kan ik voortaan rustig mn croquet uit de muur trekken... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:46 |
Beginnen in Zevenaar zeker, dan stoppen op Nijmegen Dukenburg, Den Bosch-Oost en Tilburg Universiteit voordat ie naar Belgi gaat? | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:49 |
Ben ik heel debiel als ik denk aan DDM1, zodra de FLIRTS en die Spaanse apparaten binnen zijn? Uiteraard dan wel grondig verbouwd | |
desbarts | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:50 |
Ja, betuweroute. Maar laat ook maar, die ging ook niet echt lekker als ik de Wikipedia er op na sla | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:51 |
Tegen die tijd dat dat af is kan je wel met ICNG naar Brussel.. | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:52 |
Tsja, je hebt inderdaad een probleem op korte termijn. Als overgangsperiode lijkt de Benelux via Breda me prima (of gewoon via Roosendaal blijven sturen). Als de ICNG er eenmaal is zou die ook in de Beneluxdienst kunnen instromen. Maar ja, dat is niet wat NS heeft gevraagd aan de markt... Dat is precies wat ik bedoel. De Benelux nonstop van Rotterdam naar Antwerpen, en een IC of sprinter van Brabant naar Antwerpen. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:04 |
Goed verhaal wel, die Jip en Janneke samenvatting ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:08 |
Maar gaat er nou uiteindelijk alsnog zoiets komen als wat de Fyra had moeten zijn? Over nogeens 15 jaar? ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:09 |
Nee dat was niet het doel van het onderzoek | |
dennistd | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:13 |
Wat mij betreft is dit het ideale aanbod: 1x p/u Amsterdam C - Schiphol - HSL - Rotterdam - HSL - Antwerpen - Brussel - Parijs 1x p/u Amsterdam C - Schiphol - HSL - Rotterdam - HSL - Antwerpen - Brussel 2x p/u Amsterdam C - HSL - Rotterdam - HSL - Breda 2x p/u Zwolle - Almere - Amsterdam Zuid - Schiphol - HSL - Rotterdam 2x p/u Den Haag C - Den Haag HS - Rotterdam C - HSL - Breda - Tilburg - Eindhoven - Venlo - Kln 1x p/u Zwolle - Deventer - Zutphen - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Tilburg - Breda - Noorderkempen - Antwerpen | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:16 |
Nou ik begreep toch aan het eind van die samenvatting dat we alsnog die kant op gaan ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:16 |
| |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:16 |
Lijkt mij helemaal prima. Maak er een leuke concessie van, besteed die hap aan en klaar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:17 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:20 |
Ik ben wel blij met dit rapport. Eindelijk eens iemand uit het echte leven, iemand waar naar geluisterd wordt, die het gewoon EENS is met wat wij internethelden hier al jaren lopen te roeptoeteren. Het is niet dat we internethelden zijn en daarom DUS ongelijk hebben of genegeerd moeten worden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:21 |
![]() | |
greavy | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:31 |
Desiro die daar op rijdt kan niet onder 2,1kV of lager rijden, valt alles uit. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:33 |
Dat is vast wel binnen 15 jaar en voor een betrekkelijk gering bedrag op te lossen. Tenzij onwil ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:38 |
Stiekem hebben ze gewoon een aantal van deze topics in het rapport ge-ctrl-c/ctrl-v | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:38 |
Schultz blijft wel zitten, helaas
| |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:39 |
Oh ja staat Railhummer er ook in en zo? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:39 |
spaghettieboemel kunstwerk van Italiaanse makelij | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:40 |
en jouw tripje naar Italie natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:45 |
Mansveld opgestapt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:45 |
| |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:45 |
"Een informeel onderhoud tussen Ansaldo-topman Manfellotto en Internetheld Fles. Naar verluidt ging het om steekpenningen voor wat positieve feedback op een populaire site voor roeptoeters genaamd FOK! Dat dat staat voor "Finmeccanica Op Knopen!" valt onder het onvolledig informeren van de heer Manfellotto. Dit laatste vindt de commissie overigens prima." ![]() | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:45 |
Dag Wimla. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:46 |
Wordt flink lang opruimen ![]() | |
_serial_ | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:48 |
![]() | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:48 |
And she's gone! ![]() Binnenkort staatssecretaris Fles? | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:48 |
Eigenlijk zou er nu ook een motie van wantrouwen tegen Schultz moeten komen en dat de PvdA deze motie steunt of dat ze intern druk uitoefenen om haar af te laten treden | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:48 |
Net geen drie jaar Wilma. ![]() | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:48 |
| |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:50 |
ik kan het moeilijk NOG slechter doen, vind je wel? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:51 |
Precies. De benenwagen ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:53 |
Zou moeten ja. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:54 |
ja, zou moeten. Maar het "eigen hachje eerst" is alweer begonnen ![]() | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:55 |
Daarom beetje vertrouwen in die internethelden. Bovendien heb je hier je ideale klankbord. Eventueel zou het forum dan met overheidssubsidie reclamevrij kunnen worden (ja ik weet, pimp account blablabla) | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:55 |
| |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:55 |
15:15 een persco mbt het aftreden. | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:57 |
VVD weg ermee. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:59 |
Zou Duco haar opvolgen? | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:59 |
Ho! Daar moet ik bij wezen ![]() | |
_JdM_ | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:59 |
Ik vermoed Hoogland als vervanger van Mansveld. Zit nu toch al op Spoor. -toch jammer dat de overkant van de tafel -b2by- sneller is...- | |
GlennQuagmire | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:00 |
Een vriend van Duco in Lansingerland hoopt van wel ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:00 |
Het volgende dwaallicht. Beter: minister en staats eruit, nieuwe benoemen en spoor bij minister onderbrengen. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:01 |
Oh dat gezeik weer ![]() ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:01 |
Versperring? | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:01 |
Hoe je de positie noemt boeit niet, als er maar een CAPABEL figuur zit. | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:02 |
Vorige versperring was een vrachtwagen die het spoor op gedenderd was | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:02 |
Een HSL-station in Langsingerland ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:02 |
De nieuwe minister is dan geen VVD'er. | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:02 |
Daar kan ik me beter in vinden als Partij van de Armoe uhmAllochtonen ik bedoel Arbeid | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:03 |
Ik vermoed dat je dan lang moet zoeken | |
Ajaxfan | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:04 |
Wilma is overdwars op de rails gaan liggen? | |
De_Hertog | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:06 |
Denk niet dat men daarvoor was gestopt. | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:06 |
Met dank aan de Balkenende-norm... Het bedrijfsleven is veel interessanter, je moet echt een idealist zijn om de politiek in te gaan (of een enorme prutser) | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:06 |
Een dwarsligger met of minder zal ProRail toch niet zo moeilijk over doen? | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:07 |
Wat een originele grapjes zeg. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:07 |
GSM-R storing bij Schiphol volgens Somda | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:08 |
De meeste ministers worden pas rijk in het bedrijfsleven n het ministerschap. | |
Ajaxfan | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:08 |
Das ook niet voor het eerst toch? | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:08 |
Eurlings ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:09 |
Ik moest zelf meer aan Zalm of Bos denken | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:09 |
Denk dat het wel meevalt. Die Balkenendenorm houdt slechts een deel van de mensen tegen om zo'n baan al dan niet te accepteren. Als je het om geld gaat weigeren dan vraag ik me af of je wel geschikt bent om bestuurder te zijn. | |
HaverMoutKoekje | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:10 |
versperring volgens ns | |
Ajaxfan | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:10 |
NS en het beestje bij zijn naampje noemen is als water en vuur. Dat gaat niet samen. | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:10 |
Dat wandelende gebit is idd een goed voorbeeld. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:10 |
"jip-en-janneke taal" ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:10 |
Zie? Het ligt aan allemaal andere mensen die stom zijn ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:10 |
Die roepen altijd maar wat. Communiceren is klantvriendelijk namelijk | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11 |
Ook alleen maar omdat ie een vriendje van die speknek is volgens mij | |
bork | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11 |
Dit is waarom de VVD een politieke partij van formaat is en de PvdA niet, briljant om een staatssecretaris voor Melanie te creren die als Barbertje kan dienen.(nee geen VVD-stemmer). | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11 |
Ondertussen roept Prorail al tegen nu.nl dat de storing bij Schiphol weer voorbij is. NS materieelomlopen kennende wordt dat einde dienst ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11 |
Bos was al wat leuks bij Shell voor hij de politiek in ging. Zalm is altijd ambtenaar geweest. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:14 |
Dat is trouwens echt zo ![]() Gisteren nog werd er in de vertraagde IC Zwolle-Roosendaal omgeroepen dat we "Zutphen binnen rijden met een vertraging van enkele minuutjes, omdat we vanwege de blaadjes op de rails wat moeilijker van z'n plek komen". Terwijl er gewoon gewacht moest worden voor de vertraagde sprinter in Deventer, die mmoest wachten op de vertraagde Pimpel. Men doet maar wat. | |
_JdM_ | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:14 |
Pier zal straks wel zeggen bij het afscheidsrondje van Mansveld bij Prorail..."U mag hier niet meer komen" ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:15 |
Conducteurs die 6x hun eigen omroep corrigeren zijn ook een fijne. Wat moet ik nog geloven dan? | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:16 |
Dat zou een goein garp zijn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:17 |
Ik had er na 4 keer allang "Nou ja kijkt u ook maar. Ik probeer het bij de volgende halte nog wel een keer" van gemaakt. | |
Ajaxfan | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:18 |
En ergens rond 22:00 besluiten wij dat de overlast tot einde dienst duurt. | |
GlennQuagmire | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:18 |
Volgens Frits Wester gaat Sharon Dijksma Mansveld opvolgen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:18 |
Maar het is een "versperring". Een dooie olifant op het spoor ineens of zo. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:19 |
extragezellig zaaltje voor Wilma![]() | |
ijs_beer | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:19 |
godver. die is nog niet eens geschikt als stootblok. ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:19 |
WILMA LIVE | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:20 |
Que?! | |
Ajaxfan | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:20 |
Als dat wel echt het geval was ging ik mij zorgen maken. ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:20 |
*trapt open deur niet in | |
De_Hertog | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:21 |
Deze al gezien?http://nieuws.ns.nl/ns-re(...)quetecommissie-fyra/ [ Bericht 66% gewijzigd door De_Hertog op 28-10-2015 15:21:59 (Meteen maar even gequote. Veel is het niet.) ] | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:21 |
Het lijkt wel een electrische stoel zo ![]() ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:21 |
Jup. Nergens een excuus of wat dan ook, alleen dat ze het rapport gaan lezen | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:22 |
Die is politiek wel doorgewinterd | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:23 |
Ze praat wel alsof ze een hete aardappel in de keel heeft.. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:24 |
Die barst zo in tranen uit achter de deur | |
_JdM_ | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:25 |
Eerder opluchting... | |
spectrumanalyser | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:25 |
als we dan toch schoon schip aan het maken zijn, laat Mat '64 dan doorrijden tot en met de beschikbaarheid van een betrouwbare ddm1 vloot. /langspeelplaat | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:26 |
Ja, ze hoeft immers ook niet naar de debatten straks. | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:27 |
Idd. Door verslaggever bespeurt een spoortje van opluchting ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:27 |
Die vond ik wat vreemd ja | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:30 |
ZEER matige bijnaam voor de HSL ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:30 |
Denk het wel ja. Dat is een kopzorg minder voor haar. Als ik de PvdA was zou ik nu ook een verschuiving van de dossiers op I&M gaan eisen. Mag de minister, die hoogstwaarschijnlijk wel blijft zitten, eindelijk eens aan de bak. Wat heeft die ogenschijnlijk weinig uitgevoerd zeg sinds het kabinet Rutte 2 aangetreden is | |
De_Hertog | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:31 |
een spoortje van oplichting | |
Viezze | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:33 |
Op zich valt dat wel mee denk ik, maar Schulz heeft vooral de dossiers waar minder problemen optreden. Mansveld heeft de twee, spoor en luchtvaar, waar momenteel veel speelt, ten opzichte van weg en water waar weinig bijzonders gebeurt. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:33 |
Een Spoor van Vernieling. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:33 |
Laffe kutschultz. Ook wegwezen. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:34 |
Is dat spoor niet gewoon van staal en poreus beton? ![]() | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:34 |
Ja zij is nu uitgerangeerd | |
JDude | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:34 |
Het Spoor Bijster. Het Mansveld Geruimd. | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:35 |
Enige dat op de weg echt speelt is volgens mij de A15. Voor de rest zie je haar alleen maar pronken, met geld smijten en lintjes doorknippen | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:35 |
De flauwe grapjes hebben zo te zien geen last van vertraging ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:39 |
Waarom zegt ze eigenlijk niet gewoon "Okee, het waren drie kutjaren, we hebben er met z'n allen een geweldige puinzooi van gemaakt. Nou is het stuk en ik heb er geen zin meer in. Ik ga beaujolaitjes hakken, prettige avond allemaal, tabee!"? ![]() Yolo jatoch. | |
JDude | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:41 |
Botlekbrugdrama ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:44 |
GSM-r storing ving ik op. Niet meer relevant. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2015 15:46:17 ] | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:45 |
Hihi, de A4 heeft mega problemen met het grondwater. | |
GlennQuagmire | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:47 |
Heb vrijdag een excursie naar de A4, zal er eens naar vragen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:49 |
Nou, ik vond het weer gezellig ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 15:58 |
Vergeet je roeiboot niet. | |
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 16:12 |
| |
Dos37 | woensdag 28 oktober 2015 @ 16:39 |
En ICM-3 van Schiphol naar Amersfoort midden in de spits zelfde trein die ik normaal pak. Gisteren zat ICM-4 + ICM-4 bij Amsterdam Zuid al vol ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 16:53 |
SGM in de kutstopper binnendoor. ![]() | |
Blistering | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:04 |
Erbarmelijk. Ik had gister een ICM-4'tje uit Schiphol rond 14 uur, die ook al stampvol zat in Amersfoort. In de spits zal het helemaal wel vechten zijn om erin te komen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:06 |
GeenStijl is de andere kant op. | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:10 |
het rijdt ten minste | |
Blistering | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:11 |
Goed excuus. ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:19 |
Wel bevestigd door ProRail, nadat ik (onafhankelijk van het bericht hier) informeerde naar het wat en hoe. | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:23 |
Nee. Gestoffeerde planken in schommeltrein. | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:29 |
Mijn teamleider kreeg een automatische sms. Schijnt voor vervoerders normaal te zijn om bij verstoringen en dergelijken een bericht te krijgen. Ook al rijden ze er niet. | |
desbarts | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:42 |
Alexander Pechtold zojuist in de kamer: "de staatssecretaris zei bij haar aanstelling, de reiziger staat bij mij op 1, 2 en 3. En dat klopt ook. Die reiziger staat nog steeds te wachten op perron 1, 2, en 3". | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:58 |
Volgens Pechtold is Mansveld 90x in de kamer geweest in 2014 en Schultz maar 40x en wijst ook op het verschil tussen de druk op de portefeuilles | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 17:59 |
Het kan nog altijd beter: een setje SLT-IV als IC tussen Enkhuizen en Deventer ![]() | |
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:00 |
Goed punt. Schultz ook weg. | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:01 |
Laten we eens beginnen met de portefeuille spoor naar Schultz ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:01 |
Ben ik wel heel benieuwd vanuit welk systeem ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:02 |
Jaaaa ![]() ![]() ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:04 |
Gezien de peilingen nog n jaar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:06 |
Hoor ik nou net dat ze komend weekend sneeuw voorspellen? ![]() | |
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:09 |
Ja en in de wandelgangen had men het ook al over een gigantisch omkoopschandaal met Stadler ![]() | |
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:09 |
Vol. |