ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
En ben je dan sowieso niet veel te laat om nog te remmen voor je het wissel op gaat?
En daarbij kan volgens mij de TRDL het rijpad ook niet meer herroepen. Dit is denk ik de meest 'klantvriendelijkste' oplossing. Anders gaat ook vast weer een deel van het treinverkeer plat, onderzoekje hier en daar bla bla.
En daarbij kan volgens mij de TRDL het rijpad ook niet meer herroepen. Dit is denk ik de meest 'klantvriendelijkste' oplossing. Anders gaat ook vast weer een deel van het treinverkeer plat, onderzoekje hier en daar bla bla.
Ja, dit is op zich het eenvoudigste en het minst verstorend. Ik neem trouwens wel aan dat ze de Blijdorpboog bereden hebben. Als ik de tweets zo las, hoefden er geen mensen over te stappen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
We zullen er hier vast nog wel meer over gaan lezen, maar morgenmiddag om 12:00 wordt trouwens, zoals vaker genoemd, het eindrapport van de Fyra-commissie gepresenteerd.
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
Die ene wissel in Ommen die naar dat ene doodlopende spoortje loopt zag ik zondagochtend!
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
However, het is een informatief sein. Niet iets waar je voor moet stoppen als je de andere kant op wilt. Want dat kun je toch niet. Discussie is allang dood eigenlijk
However, het is een informatief sein. Niet iets waar je voor moet stoppen als je de andere kant op wilt. Want dat kun je toch niet. Discussie is allang dood eigenlijk
Ja, het is informatief, vooral als het seinbeeld voor links en rechts gelijk is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 27 oktober 2015 21:30 schreef Duvel het volgende: Best nog veel koeiekoppen trouwens. Goede reden op te kijken of ik die ergens op m'n modelbaan kwijt kan.
Oh ja modelbaan, ging ik ook nog maken Ik moet echt groter gaan wonen.
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:01 schreef b2py het volgende: Mooi website over Verkehrsprojekt Deutsche Einheit Nr 8. Nurnberg - Erfurt - Leipzig/Halle - Berlin
Zo'n ding als de Chinezen daar hebben hebben wij in Nederland ook gebruikt voor A5 Westrandweg viaduct
Gaat wel lekker snel zo te zien. Het is een timelapse maar meer dan een paar uur zal het niet zijn. In dat Duitse filmpje zijn ze zo'n 10 dagen bezig met betonstorten voordat n brugsegment af is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2015 22:01:55 ]
Nou, ik heb speciaal voor dat doel tunnels voor meneer op de speelzolder aangelegd maar die staan nu mooi dicht te stoffen, ben zelf geen echte modelbouwer, zou ik de zolder misschien aan een liefhebber kunnen verhuren (vaste trap!)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou, ik heb speciaal voor dat doel tunnels voor meneer op de speelzolder aangelegd maar die staan nu mooi dicht te stoffen, ben zelf geen echte modelbouwer, zou ik de zolder misschien aan een liefhebber kunnen verhuren (vaste trap!)
Aan Fles bijvoorbeeld. kan hij mooi gaan oefenen met de koeienkoppen
Ik heb een digitale baan Met Centraal Station in aanbouw, met plenty poortjes en automaten Niet zoals Den Haag Centraal dat in 2019 wr op de schop moet omdat er geen plek is om achter de poortjes over te kunnen stappen.. Moet alleen die fout zien te herstellen dat alle passagiers nu een beetje bleekjes zijn
Fles heeft gelijk met betrekking tot de 'koeienkop'.
Het sein geeft de ingestelde richting aan, in geografische zin, dus niet de wisselstand
Het handboek zegt vervolgens: "Wanneer je ziet dat je verkeerd wordt geleid, dient u te stoppen achter het eerstvolgende tegensein en dient u contact op te nemen met de treindienstleider".
Daarmee wil ik niet zeggen dat de machinist verkeerd heeft gehandeld uiteraard. Dit is enkel wat het handboek aangeeft. Wanneer er contact is geweest tussen machinist --> treindienstleider --> bijsturing kan het een prima beslissing zijn met betrekking tot materieelomloop, vertraging op het baanvak etc etc.
Uiteraard voor de reiziger vervelend, dit kost extra tijd.
Op woensdag 28 oktober 2015 08:54 schreef b2py het volgende: Toon allen uw steun aan Ons Aller Wilma, kleed u vandaag zwart. Dat Wilma het debat mag overleven. Wilma
Wilma offert gewoon weer een president-directeur aan de tweede kamer en dan overleeft Wilma het debat wel
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
Ik zag er al een boel voorbijkomen. Er staat er ook nog eentje bij Diemen Zuid richting Duivendrecht/BijlmerArenA.
[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 28-10-2015 10:18:35 ]
Mja, dit soort dingen kan de NS ook niet zoveel aan doen helaas. Wel irritant
Blij dat ik mijn tentamen gister had, anders had ik vandaag ook kunnen omreizen.
Wel een beetje. Trein 1 moest wachten omdat de trein naar Rotterdam het aankomstspoor bezet hield met 15 minuten vertraging, en nu 20 minuten vertraging omdat mijn trein geen machinist had.
Beide treinen moeten door iemand zijn bestuurd voor aankomst.
Op woensdag 28 oktober 2015 11:16 schreef Dos37 het volgende: Ik dacht dat het bij Rijssen een 'normale' storing was. Maar er heeft dus iemand geprobeerd om over het spoor te rijden met de auto.
De oorzaak voor de aanrijding is curieus. De automobilist was vanwege de mist het spoor letterlijk bijster. Op de spoorwegovergang reed hij tegen de seininstallatie en raakte vervolgens de macht over het stuur kwijt. Hij kwam daarbij op het spoor terecht en belandde uiteindelijk in de berm naast het spoor.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Conclusie commissie over huidig vervoersaanbod van NS.
quote:
Alternatieve vervoersaanbod is geen volwaardig alternatief voor de Fyra
De commissie concludeert dat het aangeboden alternatief geen volwaardig alternatief is. Vooral het gebrek aan flexibel bruikbare, goed betaalbare verbindingen met een korte reistijd over de HSL-Zuid naar Antwerpen en Brussel maakt dat er geen sprake is van een volwaardig alternatief voor de Fyra. De reiziger kan kiezen tussen meer betalen voor een treinkaartje of langer onderweg zijn. Dat geldt ten opzichte van de situatie voor opening van de HSL-Zuid, maar ook ten opzichte van de situatie waarin de Fyra naar Belgi reed.
Het kabinet bestempelt het alternatieve vervoersaanbod als volwaardig ten opzichte van de dan geldende afspraken met NS en HSA. Die afspraken zijn echter al bij herhaling versoberd: ten opzichte van de concessieovereenkomst uit 2001 is de frequentie van de treinen naar Parijs teruggebracht van zestien naar tien, is de verbinding van Den Haag naar Belgi geheel vervallen en is in de afspraken de uursdienst van Breda naar Brussel vervangen door een twee-uursdienst van Breda naar Antwerpen. Ook in het binnenlandse vervoer zijn er versoberingen in de afspraken: buiten de spits hoeven er slechts vier treinen per uur te rijden, terwijl er aanvankelijk zes waren toegezegd.
Door geen vervangende hogesnelheidsverbinding van Amsterdam naar Brussel aan te bieden, afgezien van de Thalys, veroorzaken de vervoerders NMBS en NS een situatie waarin zij de Thalys geen concurrentie meer aandoen en de winstgevendheid van de Thalys kunnen verhogen. Reizigers die met hoge snelheid over het internationale traject willen reizen worden nu gedwongen te kiezen voor de Thalys, die echter duurdere tickets heeft dan was voorzien voor de Fyra. Door niet de overeengekomen frequentie van 32 maal per dag te realiseren, creren de vervoerders bovendien schaarste op deze internationale hogesnelheidsverbinding, wat voor de vervoerders bedrijfseconomisch aantrekkelijk is.
De vervoerders beargumenteren hun keuze door te stellen dat de markt niet om meer verbindingen vraagt. Een solide onderbouwing voor deze stelling ontbreekt. Het uitgebreide vervoersaanbod met 32 treinen per dag is immers nooit enige tijd in de praktijk beproefd. Ook heeft de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu geen onafhankelijk onderzoek naar de reizigersvraag gedaan en niet aan andere vervoerders met wellicht andere commercile concepten gevraagd wat in hun ogen marktconform is. Door de omwegen van de Beneluxplustrein neemt niet alleen de reistijd voor reizigers toe, maar stijgen ook de productiekosten. De commissie verwacht dat de Beneluxplustrein niet beantwoordt aan de behoeften van veel reizigers. De introductie van de Beneluxplustrein moet vooral worden begrepen vanuit andere belangen, zoals een politiek compromis en bedrijfsstrategische overwegingen.
Nou, dat riep volgens mij zowat iedereen al toen dat plan in 2013 werd gepresenteerd. Iedereen behalve ROVER en TTB dan, want die waren allang blij dat zij er ook iets mochten zeggen terwijl ze maar het halve verhaal kenden.
Nou, dat riep volgens mij zowat iedereen al toen dat plan in 2013 werd gepresenteerd. Iedereen behalve ROVER en TTB dan, want die waren allang blij dat zij er ook iets mochten zeggen terwijl ze maar het halve verhaal kenden.
En Mansveld tekende bij het kruisje...
Nouja, er is niet onderzocht wat het gevolg was als een externe partij iets had moeten optuigen en op welke termijn dat mogelijk was.
Slechte verhoudingen NS <-> kabinet kwam door de beslissingen van het kabinet zelf (o.a. het aanbesteden) en werkte daarmee die slechte verhoudingen in de hand
Het meest tragische is nog wel dat NS willens en wetens een achterlijk hoog bod neer legt met KLM, vervolgens gaat miepen dat het financieel een lastig verhaal gaat worden in de toekomst, en dat de Staat akkoord gaat met een onderhandse gunning van het hoofdrailnet. Waanzin, idioot, belachelijk!
De Staat als toezichthouder, concessieverlener en tevens financieel belang hebben bij een partner. Dat riekt naar ellende. Wat zeg ik? Het stinkt.
Ik zie wel een oplossing voor de kamer, het overslaan van Den Haag als stop voor de Benelux waardoor de trein sneller in Belgi is. Hoe gaat de kamer dan?
(Als reactie op de stelling van de Cie dat de Kamer zsm een snelle, betrouwbare en betaalbare verbinding naar het buitenland moet realiseren)
Op woensdag 28 oktober 2015 12:36 schreef boriq het volgende: "er zijn treinen besteld die 200km/h kunnen, laat die dan naar Brussel door rijden" aldus de Cie. Welke treinen doelt ze op? TRAXX + ICR?
Op woensdag 28 oktober 2015 12:37 schreef boriq het volgende: Ja, maar (zoals zij hopelijk ook weten) die zijn natuurlijk nog niet besteld en duurt het nog wel even voordat die komen
Is onderweg. Maar of je nu nog aanpassingen kan doen in bestelling? Volgens de Cie was dat een ernstige tekortkoming die NS deed bij Alstom en AB.