ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
En ben je dan sowieso niet veel te laat om nog te remmen voor je het wissel op gaat?
En daarbij kan volgens mij de TRDL het rijpad ook niet meer herroepen. Dit is denk ik de meest 'klantvriendelijkste' oplossing. Anders gaat ook vast weer een deel van het treinverkeer plat, onderzoekje hier en daar bla bla.
En daarbij kan volgens mij de TRDL het rijpad ook niet meer herroepen. Dit is denk ik de meest 'klantvriendelijkste' oplossing. Anders gaat ook vast weer een deel van het treinverkeer plat, onderzoekje hier en daar bla bla.
Ja, dit is op zich het eenvoudigste en het minst verstorend. Ik neem trouwens wel aan dat ze de Blijdorpboog bereden hebben. Als ik de tweets zo las, hoefden er geen mensen over te stappen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
We zullen er hier vast nog wel meer over gaan lezen, maar morgenmiddag om 12:00 wordt trouwens, zoals vaker genoemd, het eindrapport van de Fyra-commissie gepresenteerd.
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
Die ene wissel in Ommen die naar dat ene doodlopende spoortje loopt zag ik zondagochtend!
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
However, het is een informatief sein. Niet iets waar je voor moet stoppen als je de andere kant op wilt. Want dat kun je toch niet. Discussie is allang dood eigenlijk
However, het is een informatief sein. Niet iets waar je voor moet stoppen als je de andere kant op wilt. Want dat kun je toch niet. Discussie is allang dood eigenlijk
Ja, het is informatief, vooral als het seinbeeld voor links en rechts gelijk is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 27 oktober 2015 21:30 schreef Duvel het volgende: Best nog veel koeiekoppen trouwens. Goede reden op te kijken of ik die ergens op m'n modelbaan kwijt kan.
Oh ja modelbaan, ging ik ook nog maken Ik moet echt groter gaan wonen.
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:01 schreef b2py het volgende: Mooi website over Verkehrsprojekt Deutsche Einheit Nr 8. Nurnberg - Erfurt - Leipzig/Halle - Berlin
Zo'n ding als de Chinezen daar hebben hebben wij in Nederland ook gebruikt voor A5 Westrandweg viaduct
Gaat wel lekker snel zo te zien. Het is een timelapse maar meer dan een paar uur zal het niet zijn. In dat Duitse filmpje zijn ze zo'n 10 dagen bezig met betonstorten voordat één brugsegment af is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2015 22:01:55 ]
Nou, ik heb speciaal voor dat doel tunnels voor meneer op de speelzolder aangelegd maar die staan nu mooi dicht te stoffen, ben zelf geen echte modelbouwer, zou ik de zolder misschien aan een liefhebber kunnen verhuren (vaste trap!)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou, ik heb speciaal voor dat doel tunnels voor meneer op de speelzolder aangelegd maar die staan nu mooi dicht te stoffen, ben zelf geen echte modelbouwer, zou ik de zolder misschien aan een liefhebber kunnen verhuren (vaste trap!)
Aan Fles bijvoorbeeld. kan hij mooi gaan oefenen met de koeienkoppen
Ik heb een digitale baan Met Centraal Station in aanbouw, met plenty poortjes en automaten Niet zoals Den Haag Centraal dat in 2019 wéér op de schop moet omdat er geen plek is om achter de poortjes over te kunnen stappen.. Moet alleen die fout zien te herstellen dat alle passagiers nu een beetje bleekjes zijn
Fles heeft gelijk met betrekking tot de 'koeienkop'.
Het sein geeft de ingestelde richting aan, in geografische zin, dus niet de wisselstand
Het handboek zegt vervolgens: "Wanneer je ziet dat je verkeerd wordt geleid, dient u te stoppen achter het eerstvolgende tegensein en dient u contact op te nemen met de treindienstleider".
Daarmee wil ik niet zeggen dat de machinist verkeerd heeft gehandeld uiteraard. Dit is enkel wat het handboek aangeeft. Wanneer er contact is geweest tussen machinist --> treindienstleider --> bijsturing kan het een prima beslissing zijn met betrekking tot materieelomloop, vertraging op het baanvak etc etc.
Uiteraard voor de reiziger vervelend, dit kost extra tijd.
Op woensdag 28 oktober 2015 08:54 schreef b2py het volgende: Toon allen uw steun aan Ons Aller Wilma, kleed u vandaag zwart. Dat Wilma het debat mag overleven. Wilma
Wilma offert gewoon weer een president-directeur aan de tweede kamer en dan overleeft Wilma het debat wel
Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef Duvel het volgende: Zijn er plaatsen waar nog wel koeienkoppen staan trouwens? Harmelen zullen ze ook wel weg zijn... De Haar?
Ik zag er al een boel voorbijkomen. Er staat er ook nog eentje bij Diemen Zuid richting Duivendrecht/BijlmerArenA.
[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 28-10-2015 10:18:35 ]
Mja, dit soort dingen kan de NS ook niet zoveel aan doen helaas. Wel irritant
Blij dat ik mijn tentamen gister had, anders had ik vandaag ook kunnen omreizen.
Wel een beetje. Trein 1 moest wachten omdat de trein naar Rotterdam het aankomstspoor bezet hield met 15 minuten vertraging, en nu 20 minuten vertraging omdat mijn trein geen machinist had.
Beide treinen moeten door iemand zijn bestuurd voor aankomst.
Op woensdag 28 oktober 2015 11:16 schreef Dos37 het volgende: Ik dacht dat het bij Rijssen een 'normale' storing was. Maar er heeft dus iemand geprobeerd om over het spoor te rijden met de auto.
De oorzaak voor de aanrijding is curieus. De automobilist was vanwege de mist het spoor letterlijk bijster. Op de spoorwegovergang reed hij tegen de seininstallatie en raakte vervolgens de macht over het stuur kwijt. Hij kwam daarbij op het spoor terecht en belandde uiteindelijk in de berm naast het spoor.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Conclusie commissie over huidig vervoersaanbod van NS.
quote:
Alternatieve vervoersaanbod is geen volwaardig alternatief voor de Fyra
De commissie concludeert dat het aangeboden alternatief geen volwaardig alternatief is. Vooral het gebrek aan flexibel bruikbare, goed betaalbare verbindingen met een korte reistijd over de HSL-Zuid naar Antwerpen en Brussel maakt dat er geen sprake is van een volwaardig alternatief voor de Fyra. De reiziger kan kiezen tussen meer betalen voor een treinkaartje of langer onderweg zijn. Dat geldt ten opzichte van de situatie voor opening van de HSL-Zuid, maar ook ten opzichte van de situatie waarin de Fyra naar België reed.
Het kabinet bestempelt het alternatieve vervoersaanbod als volwaardig ten opzichte van de dan geldende afspraken met NS en HSA. Die afspraken zijn echter al bij herhaling versoberd: ten opzichte van de concessieovereenkomst uit 2001 is de frequentie van de treinen naar Parijs teruggebracht van zestien naar tien, is de verbinding van Den Haag naar België geheel vervallen en is in de afspraken de uursdienst van Breda naar Brussel vervangen door een twee-uursdienst van Breda naar Antwerpen. Ook in het binnenlandse vervoer zijn er versoberingen in de afspraken: buiten de spits hoeven er slechts vier treinen per uur te rijden, terwijl er aanvankelijk zes waren toegezegd.
Door geen vervangende hogesnelheidsverbinding van Amsterdam naar Brussel aan te bieden, afgezien van de Thalys, veroorzaken de vervoerders NMBS en NS een situatie waarin zij de Thalys geen concurrentie meer aandoen en de winstgevendheid van de Thalys kunnen verhogen. Reizigers die met hoge snelheid over het internationale traject willen reizen worden nu gedwongen te kiezen voor de Thalys, die echter duurdere tickets heeft dan was voorzien voor de Fyra. Door niet de overeengekomen frequentie van 32 maal per dag te realiseren, creëren de vervoerders bovendien schaarste op deze internationale hogesnelheidsverbinding, wat voor de vervoerders bedrijfseconomisch aantrekkelijk is.
De vervoerders beargumenteren hun keuze door te stellen dat de markt niet om meer verbindingen vraagt. Een solide onderbouwing voor deze stelling ontbreekt. Het uitgebreide vervoersaanbod met 32 treinen per dag is immers nooit enige tijd in de praktijk beproefd. Ook heeft de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu geen onafhankelijk onderzoek naar de reizigersvraag gedaan en niet aan andere vervoerders met wellicht andere commerciële concepten gevraagd wat in hun ogen marktconform is. Door de omwegen van de Beneluxplustrein neemt niet alleen de reistijd voor reizigers toe, maar stijgen ook de productiekosten. De commissie verwacht dat de Beneluxplustrein niet beantwoordt aan de behoeften van veel reizigers. De introductie van de Beneluxplustrein moet vooral worden begrepen vanuit andere belangen, zoals een politiek compromis en bedrijfsstrategische overwegingen.
Nou, dat riep volgens mij zowat iedereen al toen dat plan in 2013 werd gepresenteerd. Iedereen behalve ROVER en TTB dan, want die waren allang blij dat zij er ook iets mochten zeggen terwijl ze maar het halve verhaal kenden.
Nou, dat riep volgens mij zowat iedereen al toen dat plan in 2013 werd gepresenteerd. Iedereen behalve ROVER en TTB dan, want die waren allang blij dat zij er ook iets mochten zeggen terwijl ze maar het halve verhaal kenden.
En Mansveld tekende bij het kruisje...
Nouja, er is niet onderzocht wat het gevolg was als een externe partij iets had moeten optuigen en op welke termijn dat mogelijk was.
Slechte verhoudingen NS <-> kabinet kwam door de beslissingen van het kabinet zelf (o.a. het aanbesteden) en werkte daarmee die slechte verhoudingen in de hand
Het meest tragische is nog wel dat NS willens en wetens een achterlijk hoog bod neer legt met KLM, vervolgens gaat miepen dat het financieel een lastig verhaal gaat worden in de toekomst, en dat de Staat akkoord gaat met een onderhandse gunning van het hoofdrailnet. Waanzin, idioot, belachelijk!
De Staat als toezichthouder, concessieverlener en tevens financieel belang hebben bij een partner. Dat riekt naar ellende. Wat zeg ik? Het stinkt.
Ik zie wel een oplossing voor de kamer, het overslaan van Den Haag als stop voor de Benelux waardoor de trein sneller in België is. Hoe gaat de kamer dan?
(Als reactie op de stelling van de Cie dat de Kamer zsm een snelle, betrouwbare en betaalbare verbinding naar het buitenland moet realiseren)
Op woensdag 28 oktober 2015 12:36 schreef boriq het volgende: "er zijn treinen besteld die 200km/h kunnen, laat die dan naar Brussel door rijden" aldus de Cie. Welke treinen doelt ze op? TRAXX + ICR?
Op woensdag 28 oktober 2015 12:37 schreef boriq het volgende: Ja, maar (zoals zij hopelijk ook weten) die zijn natuurlijk nog niet besteld en duurt het nog wel even voordat die komen
Is onderweg. Maar of je nu nog aanpassingen kan doen in bestelling? Volgens de Cie was dat een ernstige tekortkoming die NS deed bij Alstom en AB.
Toekomstig vervoer en gebruik HSL-Zuid 1. De verantwoordelijke bewindspersoon en de Tweede Kamer dienen de benutting van de HSL-Zuid en de vervoerswaarde voor de reizigers wezenlijk te verbeteren door te bewerkstelligen dat er meer snelle treinen met goed betaalbare vervoersbewijzen direct over de HSL-Zuid van Amsterdam naar België gaan rijden.
Cie adviseert letterlijk om de Benelux volledig over de HSL-Zuid te sturen en niet via Den Haag & Breda te sturen.
NS dankt de Parlementaire Enquêtecommissie voor het onderzoek en het eindrapport. Dit rapport verdient het om inhoudelijk goed te worden bestudeerd. Het project Fyra is een grote teleurstelling geworden voor de reiziger en voor ons. NS heeft haar ambities en beloften niet waar kunnen maken. In de organisatie zijn maatregelen genomen om in de toekomst vergelijkbare fouten bij het aanschaffen van nieuwe treinen te voorkomen. NS wil de lessen van het onderzoek naar de Fyra gebruiken om verdere verbeteringen door te voeren. NS zal daarbij ook goed luisteren naar de uitkomsten van de politieke beraadslagingen en de aanbevelingen van de commissie.
Op woensdag 28 oktober 2015 12:55 schreef James1988 het volgende: De eerste lichting ICNG is alleen voor Nederland. Voor eventuele vervolgbestellingen zijn wel opties voor BE en DE gevraagd.
Benelux staat t/m 2024 gepland voor 160 km/u.
Maar zelfs met 160 km/h op Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Mechelen-Brussel kan het al heel veel sneller dan de planning was.
Op woensdag 28 oktober 2015 11:16 schreef Dos37 het volgende: Ik dacht dat het bij Rijssen een 'normale' storing was. Maar er heeft dus iemand geprobeerd om over het spoor te rijden met de auto.
Maar zelfs met 160 km/h op Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Mechelen-Brussel kan het al heel veel sneller dan de planning was.
Als je Den Haag rechts laat liggen en Breda links kan het veel sneller. De verbinding Breda - Antwerpen zou net zo goed bediend kunnen worden door een doortrekking van de sprinter uit Den Bosch naar Antwerpen.
Helaas heeft NS daar het materieel niet voor, en wilde NMBS geen extra treinpaden.
Als je Den Haag rechts laat liggen en Breda links kan het veel sneller. De verbinding Breda - Antwerpen zou net zo goed bediend kunnen worden door een doortrekking van de sprinter uit Den Bosch naar Antwerpen.
Helaas heeft NS daar het materieel niet voor, en wilde NMBS geen extra treinpaden.
waarom geen IC vanuit bijvoorbeeld Den Bosch, Tilburg en Breda naar Antwerpen?
waarom geen IC vanuit bijvoorbeeld Den Bosch, Tilburg en Breda naar Antwerpen?
Een IC is natuurlijk ook prima, ik noemde iets dat me als eerste te binnen schoot.
De IC uit Zwolle kan je evenzogoed naar Antwerpen sturen, en de sprinter uit Utrecht stuur je in plaats daarvan door naar Roosendaal. Op Breda - Roosendaal is dat net zo snel, en als je het een beetje goed doet qua planning kunnen reizigers voor Tilburg en verder in Breda overstappen op de intercity.
Met zo'n verlengde IC/Sprinter uit NL zou het dan ook logisch zijn om in Noorderkempen te stoppen. Echter, laat de materieelstand alle ideeën (hoe goed ook) het komende jaar sowieso nog niet toe
Een IC is natuurlijk ook prima, ik noemde iets dat me als eerste te binnen schoot.
De IC uit Zwolle kan je evenzogoed naar Antwerpen sturen, en de sprinter uit Utrecht stuur je in plaats daarvan door naar Roosendaal. Op Breda - Roosendaal is dat net zo snel, en als je het een beetje goed doet qua planning kunnen reizigers voor Tilburg en verder in Breda overstappen op de intercity.
Zwolle - Antwerpen
Mja, misschien niet eens zo'n gek idee, zeker niet als die sprinter naar Breda doorgetrokken wordt naar Roosendaal.
Op woensdag 28 oktober 2015 13:27 schreef boriq het volgende: Met zo'n verlengde IC/Sprinter uit NL zou het dan ook logisch zijn om in Noorderkempen te stoppen. Echter, laat de materieelstand alle ideeën (hoe goed ook) het komende jaar sowieso nog niet toe
Een IC is natuurlijk ook prima, ik noemde iets dat me als eerste te binnen schoot.
De IC uit Zwolle kan je evenzogoed naar Antwerpen sturen, en de sprinter uit Utrecht stuur je in plaats daarvan door naar Roosendaal. Op Breda - Roosendaal is dat net zo snel, en als je het een beetje goed doet qua planning kunnen reizigers voor Tilburg en verder in Breda overstappen op de intercity.
En met welk materieel ga je dat doen?
Echt aantrekkelijk is zo'n product ook niet want de dikste stroom zal ongetwijfeld Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel zijn. Een alternatief wordt het dus niet echt voor de Thalys ook.
Op woensdag 28 oktober 2015 13:27 schreef boriq het volgende: Met zo'n verlengde IC/Sprinter uit NL zou het dan ook logisch zijn om in Noorderkempen te stoppen. Echter, laat de materieelstand alle ideeën (hoe goed ook) het komende jaar sowieso nog niet toe
Maar daarvoor nog, hoelang gaan die Varkensneuzen naar Roosendaal t uberhaubt nog trekken? Volgensmij pleurt dat ook al uit elkaar en is er niks vervangends voorzien...
Zullen we gewoon geen noord-zuid verbindingen meer aan gaan leggen? Oost-west gaat namelijk zelden fout. Betuwe lijn was optijd af, hanzelijn ook en die was 90 miljoen goedkoper uitgevallen. De nz projecten daar in tegen... 2x hsl fiasco en in Amsterdam gaat het ook niet echt op rolletjes
Ja, dat is een probleem. NS heeft daar op dit moment het materieel niet voor, maar de huidige situatie mag geen beperking zijn voor de toekomst.
quote:
Echt aantrekkelijk is zo'n product ook niet want de dikste stroom zal ongetwijfeld Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel zijn. Een alternatief wordt het dus niet echt voor de Thalys ook.
Dat is ook niet de bedoeling. Het is de bedoeling om het zuiden goed te verbinden met België terwijl reizigers uit het westen ook een goede verbinding met België hebben.
Een pendelaar tussen Rotterdam en Antwerpen gaat er met de 'Benelux+' niks op vooruit, terwijl hem was toegezegd dat hij een half uur per reis zou kunnen besparen met de HST. De enige HST die er nu is is de Thalys, die toch vooral op Frankrijk is gericht en waarvan het prijsmodel absoluut niet is gericht op de dagelijkse gebruiker.
Ja, dat is een probleem. NS heeft daar op dit moment het materieel niet voor, maar de huidige situatie mag geen beperking zijn voor de toekomst.
Welke toekomst? Weken maanden of jaren? Vraag blijft, waar halen we treinen vandaan die voldoende capaciteit bieden voor binnenland maar ook binnen profiel zijn en zowel 1,5 kV als 3 kV slikken.
quote:
[..]
Dat is ook niet de bedoeling. Het is de bedoeling om het zuiden goed te verbinden met België terwijl reizigers uit het westen ook een goede verbinding met België hebben.
Een pendelaar tussen Rotterdam en Antwerpen gaat er met de 'Benelux+' niks op vooruit, terwijl hem was toegezegd dat hij een half uur per reis zou kunnen besparen met de HST. De enige HST die er nu is is de Thalys, die toch vooral op Frankrijk is gericht en waarvan het prijsmodel absoluut niet is gericht op de dagelijkse gebruiker.
Volgens mij moet er een alternatief voor de Fyra komen, en die reed echt van Amsterdam naar Brussel. Of bedoel je soms Benelux Breda voorbij laten rijden en een alternatief vanaf Tilburg inleggen via Breda naar Belgie?
Op woensdag 28 oktober 2015 13:36 schreef desbarts het volgende: Zullen we gewoon geen noord-zuid verbindingen meer aan gaan leggen? Oost-west gaat namelijk zelden fout. Betuwe lijn was optijd af, hanzelijn ook en die was 90 miljoen goedkoper uitgevallen. De nz projecten daar in tegen... 2x hsl fiasco en in Amsterdam gaat het ook niet echt op rolletjes
De Betuwelijn was zeker op tijd af. Die ligt er al sinds 1885
Ja graag, dan stapt hier niet alles meer uit, hoeft er niet meer 2400 man door korte tijd door het station geperst te worden en kan ik voortaan rustig mn croquet uit de muur trekken...
Welke toekomst? Weken maanden of jaren? Vraag blijft, waar halen we treinen vandaan die voldoende capaciteit bieden voor binnenland maar ook binnen profiel zijn en zowel 1,5 kV als 3 kV slikken.
Ben ik heel debiel als ik denk aan DDM1, zodra de FLIRTS en die Spaanse apparaten binnen zijn?
Welke toekomst? Weken maanden of jaren? Vraag blijft, waar halen we treinen vandaan die voldoende capaciteit bieden voor binnenland maar ook binnen profiel zijn en zowel 1,5 kV als 3 kV slikken.
Tsja, je hebt inderdaad een probleem op korte termijn. Als overgangsperiode lijkt de Benelux via Breda me prima (of gewoon via Roosendaal blijven sturen).
Als de ICNG er eenmaal is zou die ook in de Beneluxdienst kunnen instromen.
Maar ja, dat is niet wat NS heeft gevraagd aan de markt...
quote:
Volgens mij moet er een alternatief voor de Fyra komen, en die reed echt van Amsterdam naar Brussel. Of bedoel je soms Benelux Breda voorbij laten rijden en een alternatief vanaf Tilburg inleggen via Breda naar Belgie?
Dat is precies wat ik bedoel.
De Benelux nonstop van Rotterdam naar Antwerpen, en een IC of sprinter van Brabant naar Antwerpen.
Ik ben wel blij met dit rapport. Eindelijk eens iemand uit het echte leven, iemand waar naar geluisterd wordt, die het gewoon EENS is met wat wij internethelden hier al jaren lopen te roeptoeteren. Het is niet dat we internethelden zijn en daarom DUS ongelijk hebben of genegeerd moeten worden
Op woensdag 28 oktober 2015 14:20 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ben wel blij met dit rapport. Eindelijk eens iemand uit het echte leven, iemand waar naar geluisterd wordt, die het gewoon EENS is met wat wij internethelden hier al jaren lopen te roeptoeteren. Het is niet dat we internethelden zijn en daarom DUS ongelijk hebben of genegeerd moeten worden
Stiekem hebben ze gewoon een aantal van deze topics in het rapport ge-ctrl-c/ctrl-v
Coalitiegenoot VVD bemoeit zich niet met topoverleg over de positie van Mansveld. De partij laat weten dat dit een PvdA-aangelegenheid is en dat afwacht wat er wordt besloten.
"Een informeel onderhoud tussen Ansaldo-topman Manfellotto en Internetheld Fles. Naar verluidt ging het om steekpenningen voor wat positieve feedback op een populaire site voor roeptoeters genaamd FOK! Dat dat staat voor "Finmeccanica Op Knopen!" valt onder het onvolledig informeren van de heer Manfellotto. Dit laatste vindt de commissie overigens prima."
Eigenlijk zou er nu ook een motie van wantrouwen tegen Schultz moeten komen en dat de PvdA deze motie steunt of dat ze intern druk uitoefenen om haar af te laten treden
Op woensdag 28 oktober 2015 14:48 schreef Peterselieman het volgende: Eigenlijk zou er nu ook een motie van wantrouwen tegen Schultz moeten komen en dat de PvdA deze motie steunt of dat ze intern druk uitoefenen om haar af te laten treden
Zou moeten ja.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
ik kan het moeilijk NOG slechter doen, vind je wel?
Daarom beetje vertrouwen in die internethelden. Bovendien heb je hier je ideale klankbord. Eventueel zou het forum dan met overheidssubsidie reclamevrij kunnen worden (ja ik weet, pimp account blablabla)
Tussen Schiphol en Amsterdam Zuid/Hoofddorp/Lelylaan rijden geen treinen door een versperring. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Versperring?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Met dank aan de Balkenende-norm... Het bedrijfsleven is veel interessanter, je moet echt een idealist zijn om de politiek in te gaan (of een enorme prutser)
Met dank aan de Balkenende-norm... Het bedrijfsleven is veel interessanter, je moet echt een idealist zijn om de politiek in te gaan (of een enorme prutser)
De meeste ministers worden pas rijk in het bedrijfsleven ná het ministerschap.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Met dank aan de Balkenende-norm... Het bedrijfsleven is veel interessanter, je moet echt een idealist zijn om de politiek in te gaan (of een enorme prutser)
Denk dat het wel meevalt. Die Balkenendenorm houdt slechts een deel van de mensen tegen om zo'n baan al dan niet te accepteren. Als je het om geld gaat weigeren dan vraag ik me af of je wel geschikt bent om bestuurder te zijn.
Dit is waarom de VVD een politieke partij van formaat is en de PvdA niet, briljant om een staatssecretaris voor Melanie te creëren die als Barbertje kan dienen.(nee geen VVD-stemmer).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is trouwens echt zo Gisteren nog werd er in de vertraagde IC Zwolle-Roosendaal omgeroepen dat we "Zutphen binnen rijden met een vertraging van enkele minuutjes, omdat we vanwege de blaadjes op de rails wat moeilijker van z'n plek komen". Terwijl er gewoon gewacht moest worden voor de vertraagde sprinter in Deventer, die mmoest wachten op de vertraagde Pimpel. Men doet maar wat.
Dat is trouwens echt zo Gisteren nog werd er in de vertraagde IC Zwolle-Roosendaal omgeroepen dat we "Zutphen binnen rijden met een vertraging van enkele minuutjes, omdat we vanwege de blaadjes op de rails wat moeilijker van z'n plek komen". Terwijl er gewoon gewacht moest worden voor de vertraagde sprinter in Deventer, die mmoest wachten op de vertraagde Pimpel. Men doet maar wat.
Conducteurs die 6x hun eigen omroep corrigeren zijn ook een fijne. Wat moet ik nog geloven dan?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 28 oktober 2015 15:14 schreef _JdM_ het volgende: Pier zal straks wel zeggen bij het afscheidsrondje van Mansveld bij Prorail..."U mag hier niet meer komen"
godver. die is nog niet eens geschikt als stootblok.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
NS dankt de Parlementaire Enquêtecommissie voor het onderzoek en het eindrapport. Dit rapport verdient het om inhoudelijk goed te worden bestudeerd. Het project Fyra is een grote teleurstelling geworden voor de reiziger en voor ons. NS heeft haar ambities en beloften niet waar kunnen maken. In de organisatie zijn maatregelen genomen om in de toekomst vergelijkbare fouten bij het aanschaffen van nieuwe treinen te voorkomen. NS wil de lessen van het onderzoek naar de Fyra gebruiken om verdere verbeteringen door te voeren. NS zal daarbij ook goed luisteren naar de uitkomsten van de politieke beraadslagingen en de aanbevelingen van de commissie.
als we dan toch schoon schip aan het maken zijn, laat Mat '64 dan doorrijden tot en met de beschikbaarheid van een betrouwbare ddm1 vloot. /langspeelplaat
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Idd. Door verslaggever bespeurt een spoortje van opluchting
Denk het wel ja. Dat is een kopzorg minder voor haar.
Als ik de PvdA was zou ik nu ook een verschuiving van de dossiers op I&M gaan eisen. Mag de minister, die hoogstwaarschijnlijk wel blijft zitten, eindelijk eens aan de bak.
Wat heeft die ogenschijnlijk weinig uitgevoerd zeg sinds het kabinet Rutte 2 aangetreden is
Denk het wel ja. Dat is een kopzorg minder voor haar.
Als ik de PvdA was zou ik nu ook een verschuiving van de dossiers op I&M gaan eisen. Mag de minister, die hoogstwaarschijnlijk wel blijft zitten, eindelijk eens aan de bak.
Wat heeft die ogenschijnlijk weinig uitgevoerd zeg sinds het kabinet Rutte 2 aangetreden is
Op zich valt dat wel mee denk ik, maar Schulz heeft vooral de dossiers waar minder problemen optreden. Mansveld heeft de twee, spoor en luchtvaar, waar momenteel veel speelt, ten opzichte van weg en water waar weinig bijzonders gebeurt.
Op zich valt dat wel mee denk ik, maar Schulz heeft vooral de dossiers waar minder problemen optreden. Mansveld heeft de twee, spoor en luchtvaar, waar momenteel veel speelt, ten opzichte van weg en water waar weinig bijzonders gebeurt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zich valt dat wel mee denk ik, maar Schulz heeft vooral de dossiers waar minder problemen optreden. Mansveld heeft de twee, spoor en luchtvaar, waar momenteel veel speelt, ten opzichte van weg en water waar weinig bijzonders gebeurt.
Enige dat op de weg echt speelt is volgens mij de A15. Voor de rest zie je haar alleen maar pronken, met geld smijten en lintjes doorknippen
Waarom zegt ze eigenlijk niet gewoon "Okee, het waren drie kutjaren, we hebben er met z'n allen een geweldige puinzooi van gemaakt. Nou is het stuk en ik heb er geen zin meer in. Ik ga beaujolaitjes hakken, prettige avond allemaal, tabee!"?
Enige dat op de weg echt speelt is volgens mij de A15. Voor de rest zie je haar alleen maar pronken, met geld smijten en lintjes doorknippen
Botlekbrugdrama . De geruchtenmachine ronkt ook nog zachtjes over problemen met de openstelling van de A4MD, maar dat moet nog maar blijken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 28 oktober 2015 15:39 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom zegt ze eigenlijk niet gewoon "Okee, het waren drie kutjaren, we hebben er met z'n allen een geweldige puinzooi van gemaakt. Nou is het stuk en ik heb er geen zin meer in. Ik ga beaujolaitjes hakkenwachtgeld opstrijken, prettige avond allemaal, tabee!"?
Op woensdag 28 oktober 2015 16:39 schreef Dos37 het volgende: Eén ICM-3 van Schiphol naar Amersfoort midden in de spits zelfde trein die ik normaal pak. Gisteren zat ICM-4 + ICM-4 bij Amsterdam Zuid al vol
Erbarmelijk. Ik had gister een ICM-4'tje uit Schiphol rond 14 uur, die ook al stampvol zat in Amersfoort.
In de spits zal het helemaal wel vechten zijn om erin te komen
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Wel bevestigd door ProRail, nadat ik (onafhankelijk van het bericht hier) informeerde naar het wat en hoe.
Mijn teamleider kreeg een automatische sms. Schijnt voor vervoerders normaal te zijn om bij verstoringen en dergelijken een bericht te krijgen. Ook al rijden ze er niet.
Alexander Pechtold zojuist in de kamer: "de staatssecretaris zei bij haar aanstelling, de reiziger staat bij mij op 1, 2 en 3. En dat klopt ook. Die reiziger staat nog steeds te wachten op perron 1, 2, en 3".
Op woensdag 28 oktober 2015 17:58 schreef boriq het volgende: Volgens Pechtold is Mansveld 90x in de kamer geweest in 2014 en Schultz maar 40x en wijst ook op het verschil tussen de druk op de portefeuilles
Goed punt. Schultz ook weg.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe