JDude | vrijdag 18 september 2015 @ 11:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door JDude op 18-09-2015 11:13:03 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 11:04 |
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!1!!1!!!elf!11! | |
mar456 | vrijdag 18 september 2015 @ 11:06 |
Je plaatjes falen.. | |
JDude | vrijdag 18 september 2015 @ 11:10 |
1999 belde, ze wilden hun anti-deeplinkplaatjes terug. Ik ga gauw iets anders zoeken ![]() | |
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 11:17 |
Twee keer internationale trein, man man ![]() | |
mar456 | vrijdag 18 september 2015 @ 11:23 |
Andere thalys omgeleid via Utrecht waar hij mijn trein ophoudt ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 september 2015 @ 11:45 |
Mooie TT. | |
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 12:31 |
Raadplaatje, waar is deze foto genomen?![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 september 2015 @ 12:32 |
Vast een oud plaatje, maar ik kende het nog niet. ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 september 2015 @ 12:32 |
Kijfhoek? | |
JDude | vrijdag 18 september 2015 @ 12:35 |
Maasvlakte? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 september 2015 @ 13:02 |
| |
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 13:59 |
![]() | |
JDude | vrijdag 18 september 2015 @ 14:28 |
Mooi werk. Volgende week een rondvaart daar, zal ook ongetwijfeld imposant zijn. | |
Peterselieman | vrijdag 18 september 2015 @ 14:30 |
Er rijden nu twee V'tjes tussen Zwolle en Roosendaal. Schrootlijn ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 14:31 |
Wat is de gemiddelde responstijd voor een GtbV? | |
Dos37 | vrijdag 18 september 2015 @ 14:58 |
2 weken denk ik | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 15:03 |
Ik krijg turin airport > turin niet in hafas. Wie heeft de dienstregeling? | |
GlennQuagmire | vrijdag 18 september 2015 @ 15:45 |
trenitalia al geprobeerd? http://www.aeroportoditor(...)g-transport/by-train staat ook een diensregeling, maar die is niet heel duidelijk laat maar dat is de bus | |
bork | vrijdag 18 september 2015 @ 16:11 |
t/m 12 december http://www.gtt.to.it/cms/risorse/ferrovie/orari_torino_ceres.pdf | |
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 16:46 |
Is WeekendVrij zonder toeslag geldig in de ICE? | |
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 16:47 |
Ja ![]()
Alleen bij reizen op saldo vol tarief of meereizend met iemand met een abonnement betaal je toeslag | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 16:49 |
Is Dalvoordeel, valt dat ook onder abbonement of is dat een produkt? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 16:50 |
Welk jaar dienstregeling | |
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 16:50 |
Top ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 16:50 |
Is ook een abonnement ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 16:51 |
Tof man, een beetje met de Machinist meeturen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 16:51 |
Oh cool, dat wist ik niet, heb ik vorige keer voor Jean Lul een toeslag gekocht... ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 17:03 |
Het is ook niet heel duidelijk, die topic op het NS Forum is duidelijker: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/ice-toeslag-1318 | |
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 17:05 |
Dus stel dat ik een Belg achter een loket zo gek krijg om mij een kaartje Rotterdam-Amsterdam met 100% korting te 'verkopen' dan hoef ik geen toeslag voor de IC Defect te betalen? Het is immers een internationaal vervoerbewijs ![]() | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 17:21 |
nice, gewoon halfuurs. Thanks. | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 17:23 |
Enkeltje Essen(b) -> roosendaal grens is 1.20 ofzo... | |
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 17:28 |
Dat zou goedkoper zijn dan iedere keer een ICd ticket kopen ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 17:31 |
Wat heeft de Tubantia nou weer voor een Arriva-trein van wikipedia geplukt? Een Poolse of zo? http://www.tubantia.nl/re(...)p-mansveld-1.5253705 | |
dcm360 | vrijdag 18 september 2015 @ 17:32 |
Het voldoet alleen niet aan de voorwaarde... | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 17:35 |
Mooie loophole he? Ik gebruik die dingen altijd voor een dubbele ov truc als ik moet reizen naar een station met dichte poortjes. | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 17:35 |
wat niet? | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 17:40 |
En nou is de bijlmer dus ook al dicht. Verdomme ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 17:43 |
Hoe dan? | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 17:45 |
Bij vertrek koop je een kaartje van essen(b) naar ergens in NL en selecteer je NL gratis. Dan check je ov kaart 1 in. Op je bestemming check je alleen dat Essen kaartje uit, en bij de weg terug gebruik je kaart 2. Op buitenland kaartjes zit geen 1 euro toeslag ![]() | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 17:49 |
En ja dat mag ik, omdat mijn studentov is wegbezuinigd | |
dcm360 | vrijdag 18 september 2015 @ 17:54 |
Een kaartje Essen - Roosendaal kopen terwijl er in de voorwaarde Amsterdam - Rotterdam staat. | |
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 17:56 |
Dan koop je Amsterdam-Essen met NL-traject gratis | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 17:58 |
Dus daarvoor heb je wel 2 chipkaarten nodig? En dan Check je beide kaarten uit als je weer 'thuis' bent..Nee wacht? want dan betaal je voor kaart 1 het instaptarief ![]() Nee wacht ik mis iets... | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 18:08 |
Je moet inderdaad wel twee stations hebben die relatief dicht bij elkaar liggen om 1 uit te checken. Voor mij handig, want ik ga altijd met de motor naar het station. Dan stop ik dus weer op het andere station waar ik dan met kaart 2 in kan, en ze weer beide uit check. | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 18:12 |
In de praktijk is dat dus als volgend. Rij naar Zoetermeer. Check anonieme kaart in Reis naar Amsterdam Check in Amsterdam dalvrij kaart in Reis terug naar Zoetermeer Check dalvrij uit Rij naar Zoetermeer oost. Check dalvrij in Check dalvrij uit Check anonieme kaart uit Rij naar huis | |
ReisT | vrijdag 18 september 2015 @ 18:41 |
Mijn eerste reis ooit met ICd, begint met 11 minuten vertraging... | |
ReisT | vrijdag 18 september 2015 @ 18:46 |
Dat er dan om 18:44 een DDAR arriveert op Schiphol en dat dan de IC uit Eindhoven blijkt te zijn... | |
Nattekat | vrijdag 18 september 2015 @ 18:47 |
En daar bereik je mee...? | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 18:49 |
11 euro minder betalen | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 19:11 |
Waarom Dalvrij in en uitchecken op Oost? En bij een station met gesloten poortjes gebruik je dus een essen kaartje? | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 19:12 |
Om erin te komen zodat ik kan uitchecken ![]() precies. Die heb je nodig als op je bestemming de poortjes dicht zijn | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2015 @ 19:23 |
Ik heb hem, het is de 2 kaarten truc met (als er poortjes zijn op je aankomst station) De Essen truc. Waarmee je het lange traject uiteraard met je dalvrij/persoonlijke ov chipkaart doet... Loont voor mij (nog) niet. Misschien dat ik wel met 2 chipkaarten ga werken als de hoekse lijn vermetroot. Dan kan ik met de essen truc niet hoeven uitchecken op Rotterdam en zodoende telt ie mn terugreis door op degressief tarief. | |
Yreal | vrijdag 18 september 2015 @ 19:24 |
Nee dit doe ik dus enkel als ik heen moet reizen in de spits ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 september 2015 @ 20:09 |
Jup. Een PESA 218M voor Arriva Polen https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_218M#Arriva_RP | |
_JdM_ | vrijdag 18 september 2015 @ 21:25 |
Raadplaatje:![]() Waarom hangen die bezems daar? Antwoord:
| |
spectrumanalyser | vrijdag 18 september 2015 @ 21:44 |
reminder; morgen gaat er een stoomtreinrit van Stoom Stichting Nederland vanuit Rotterdam naar Heerhugowaard. ter ere van het 15 jarig bestaan van een modelbouwwinkel. doorkomsttijden te Castricum staan er niet bij, ik gok zo tussen 10:00 en 10:25. in ieder geval vertrekt de trein in Alkmaar richting heerhugowaard om 10:38 http://www.stoomstichting(...)ief_11_sept_2015.pdf | |
greavy | vrijdag 18 september 2015 @ 22:15 |
Uitgeest is doorkomst gepland om 10:23. | |
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 23:16 |
Hier wat meer tijden:
| |
greavy | vrijdag 18 september 2015 @ 23:29 |
Afko's aanpassen ![]() Succes ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 19 september 2015 @ 00:34 |
Storingen Schiphol stevenen af op recordaantal. http://www.parool.nl/paro(...).VfxHzhjegjk.twitter | |
b2py | zaterdag 19 september 2015 @ 01:09 |
En de vertragingsduur? | |
ZwarteKater | zaterdag 19 september 2015 @ 07:46 |
Een VIRM als sprinter, die heb ik nog niet eerder meegemaakt op groningen-zwolle. En die zelfde VIRM gaat door als extra trein ri Utrecht, stopt niet op Amersfoort. Coupe voor mezelf ipv proppen in de IC rotterdam. _o_ NS. [ Bericht 27% gewijzigd door ZwarteKater op 19-09-2015 08:46:08 ] | |
GlennQuagmire | zaterdag 19 september 2015 @ 09:37 |
Wow, had ineens 3g in de tunnel in Delft. ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 19 september 2015 @ 09:45 |
te Rotterdam, overgenomen van https://twitter.com/gertidema/status/645116148388896768![]() | |
b2py | zaterdag 19 september 2015 @ 09:52 |
Geschorste bestuurders NS zijn nog steeds in dienst | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 september 2015 @ 10:08 |
Op Fles' oude werkplek hangt er ook 1. ![]() | |
dennistd | zaterdag 19 september 2015 @ 10:59 |
Ik vond de 1e klas van de sprinter Enschede-Zwolle al zo druk, maar na een controle bleek waarom: zes van de acht hadden een 2e klas kaartje maar waren 1e klas gaan zitten omdat de 2e klas 'vol was'... Helaas alleen weggestuurd en geen boetes | |
b2py | zaterdag 19 september 2015 @ 11:03 |
Financiële puinhoop bij Prorail: http://m.telegraaf.nl/bin(...)noeit-met-de-cijfers | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 september 2015 @ 11:33 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Darkwing_Duck op 19-09-2015 11:33:31 ] | |
James1988 | zaterdag 19 september 2015 @ 12:26 |
'Al zo'n 5 jaar', onder de verantwoordelijkheid van Gout dus. Dag Mansveld ![]() | |
b2py | zaterdag 19 september 2015 @ 12:30 |
Ik denk eigenlijk dat Mansveld vervangen vrij weinig veranderd. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 september 2015 @ 13:51 |
![]() | |
Adrie072 | zaterdag 19 september 2015 @ 14:10 |
Ik vind die brede bakken in Denemarken misschien niet zo mooi, maar wel de meest praktische. | |
b2py | zaterdag 19 september 2015 @ 14:33 |
EC7! Zat ik laatst naar te kijken voor een weekendje Karlsruhe. | |
derLudolf | zaterdag 19 september 2015 @ 14:48 |
Opgevoerde metro's, zo zie ik SLT, FLIRT, GTW en Linten ook | |
James1988 | zaterdag 19 september 2015 @ 15:29 |
MTR Express ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 19 september 2015 @ 16:21 |
VIRM rijdt wel vaker in de sprinter tussen Groningen en Zwolle. | |
Peterselieman | zaterdag 19 september 2015 @ 16:26 |
De kwestie is wel een spoeddebat met de fractievoorzitters waard nu | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 16:56 |
Na de afgelopen tien spoeddebatten is er iets veranderd wou je zeggen? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 19 september 2015 @ 17:04 |
Fractievoorzitters kunnen het bewindspersonen vaak lastiger maken dan gewone parlementsleden | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 17:10 |
Ja. Er gaat precies niets veranderen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 17:44 |
The World's Busiest Railway zo op BBC2 | |
greavy | zaterdag 19 september 2015 @ 17:59 |
* Zet TV aan * | |
greavy | zaterdag 19 september 2015 @ 18:01 |
Dat tennis is nog niet afgelopen ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 19 september 2015 @ 18:07 |
Volgens de website van BBC komt het er nu niet voor? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 september 2015 @ 18:20 |
Rekening gehouden met uur tijdsverschil? | |
greavy | zaterdag 19 september 2015 @ 18:23 |
Ja. http://www.bbc.co.uk/iplayer/schedules/bbctwo | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 18:25 |
Ja ik was alweer weggezapt. Tennis dubbelspel loopt toch zelden zo extreem uit? | |
greavy | zaterdag 19 september 2015 @ 18:29 |
Ik zie het heulemaal niet in de programmering op de BBC-site staan, maar op enkele andere sites weer wel. Vaag. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 18:30 |
Er wordt net door de aankondiger gezegd dat het op een latere datum uitgezonden gaat worden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 19:05 |
wat http://www.cbc.ca/radio/t(...)es-missing-1.3224670 | |
_serial_ | zaterdag 19 september 2015 @ 19:14 |
Whoopsie | |
Peterselieman | zaterdag 19 september 2015 @ 19:31 |
![]() | |
greavy | zaterdag 19 september 2015 @ 20:02 |
Ik neem aan dat ze lok dus ook kwijt zijn? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 20:05 |
Loks. Gok ik dan eah. 47 bakken is wel iets waar ze meestal 2 a 3 zesassers voorzetten meestal. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 september 2015 @ 20:06 |
Ja EN DE MACHINIST DUS OOK dus dan eah. | |
James1988 | zaterdag 19 september 2015 @ 20:11 |
Achtergelaten op een rangeerterrein en het ding is gaan rollen? ![]() | |
FokU94 | zaterdag 19 september 2015 @ 20:24 |
Hebben ze daar geen track and trace op de loks zitten...? | |
spectrumanalyser | zaterdag 19 september 2015 @ 20:37 |
niet goed op slot gezet? ik zet mijn trein altijd met extra stevig kettingslot vast. ART4 | |
Maegrim | zaterdag 19 september 2015 @ 21:44 |
15.47 aankomst in venlo | |
spectrumanalyser | zaterdag 19 september 2015 @ 21:47 |
groepen mensen vonden het nodig om op het spoor, midden op een overweg, te wachten op de stoomtrein. pas bij het rinkelen van bellen, bedacht men dat het handig was om langs het spoor te wachten. als de trein eenmaal voorbij was, meteen weer op de overweg gaan staan. want ja, dan heb je toch een prachtige foto. | |
dennistd | zaterdag 19 september 2015 @ 23:33 |
http://www.bndestem.nl/re(...)uit-elkaar-1.5253524
![]() | |
greavy | zondag 20 september 2015 @ 00:04 |
Daar zijn wel meer domme fouten gemaakt.
| |
James1988 | zondag 20 september 2015 @ 01:37 |
Twee jaar geleden? Één jaar geleden! | |
bork | zondag 20 september 2015 @ 02:27 |
Ik was donderdag voor de tweede keer in Tivoli-Vredenburg en daar waren de wasbakken bij de Pandora-zaal uit hun multi-plex blad gebarsten/omhoog komen zetten. Zelfde idee, nieuw gebouw en dan dit soort stomme constructies en/of gebruik van goedkoop materiaal, triest ![]() ![]() | |
greavy | zondag 20 september 2015 @ 11:34 |
Overbrenging van de 1315 had te Ludwigshafen Hbf al +84. | |
boriq | zondag 20 september 2015 @ 11:47 |
En dan beginnen we nog niets eens over de geluidslekkage van de Pandora-zaal ![]() | |
Saninl | zondag 20 september 2015 @ 13:23 |
Een vraagje voor de NS-wetenschappers hierzo ![]() Ik ga aankomende week vanuit Eindhoven naar tilburg toe. Echter moet ik nog een pakket afgeven in Den Bosch... Kan ik inchecken in Eindhoven, afreizen naar Den Bosch en daar even een uur of 2 rondlopen en dan vervolgens doorreizen naar Tilburg om daar uit te checken? Dan zou de NS kunnen denken: Ingecheckt op Eindhoven, uitgecheckt op Tilburg; dus enkeltje Eindhoven - Tilburg betalen (ipv: Ehv - DB - Tb betalen) scheelt geld enzo ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 20 september 2015 @ 13:26 |
Dat kan ja. Echter zal je bij een controle tussen Den Bosch en Tilburg een boete krijgen omdat je om reist | |
dennistd | zondag 20 september 2015 @ 13:27 |
Den Bosch heeft geen poortjes, dus pas uitchecken net voordat je aan de reis naar Tilburg begint en dan meteen weer inchecken bij een ander paaltje. Dan is het namelijk een overstap en geen nieuwe reis. Kost je dan ¤9,80 ipv (6,20+4,60=) ¤10,80 | |
FokU94 | zondag 20 september 2015 @ 18:23 |
https://scontent-ams2-1.x(...)128bdc64&oe=566ABEA7 Hij is weer in Nederland ![]() Vind dat bruin niet misstaan, wel even wennen... | |
b2py | zondag 20 september 2015 @ 18:30 |
Hoe verneuk in een locomotief 2.0 | |
dennistd | zondag 20 september 2015 @ 18:43 |
Het is weer eens een ander kleurtje. Als de 1315 ook bruin is zijn er nog steeds twee gele 1300'en (de 1312 en een plukloc van het spoorwegmuseum) | |
greavy | zondag 20 september 2015 @ 18:49 |
Is dit toch ff fleuriger. Zondag 20 September 2015 - Terwijl half hobbyend Nederland achter het transport van de 1315 naar Blerick aan ging vanuit Horb, hield ik het dichtbij huis. Dit omdat ik morgen weer vroeg op mag voor het werk. Sinds enkele dagen heeft ERS Railways een nieuw bestickerde lok beschikbaar, ter promotie van Vincent van Gogh. De kleuren zijn erg fraai en fleurig. De eerste trein die deze fraaie lok vanuit Nederland mocht trekken, betreft de Poznan-shuttle terug naar het Poolse Poznan. Deze werd echter via de Betuweroute omgeleid vanwege werkzaamheden in Twente. Hier passeert deze fraaie trein de 3 toegestroomde fotografen bij Hardinxveld / Giessenburg. | |
James1988 | zondag 20 september 2015 @ 19:16 |
In Breda is spoor 6 opgesplitst in twee delen, eentje voor de trein uit Utrecht en eentje voor de trein uit Den Haag. Ze hebben zelfs een juk gezet ![]() | |
dennistd | zondag 20 september 2015 @ 19:42 |
Zowel de HSL 1300'en als de loc met één oor zullen ook nog wel naar Twente komen neem ik aan. | |
greavy | zondag 20 september 2015 @ 19:47 |
Normaalgesproken had die 189 206 vandaag zelfs via Twente moeten rijden, maarja, als er werkzaamheden zijn ri. Bentheim verkiest men de Betuweroute weer. | |
greavy | zondag 20 september 2015 @ 19:50 |
Wel opmerkelijk dat deze werkzaamhedensessie in Breda nog steeds goederentreinen ( ![]() | |
Ireyon | zondag 20 september 2015 @ 20:01 |
Godverdomme ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 20 september 2015 @ 20:19 |
Er gaan testritten komen met een ICE op het oostelijke deel van de Betuweroute (Geldermalsen - Elst). Als de proeven slagen wordt dit een omleidingsroute voor wanneer Utrecht - Arnhem gestremd is bij werkzaamheden. | |
greavy | zondag 20 september 2015 @ 20:26 |
Apart. Zeker omdat de vluchtwegen op de Betuweroute op 4 personen zijn berekend, en niet op een reizigerstrein. Daardoor mag er geen reizigerstrein overheen. Havenspoorlijn mag het, als Prorail Incidentenbestrijding met de trein meerijdt, want moeten dan binnen 2 minuten na een incident bij de trein kunnen zijn. | |
James1988 | zondag 20 september 2015 @ 20:36 |
Zijn er veel vluchtwegen tussen Geldermalsen en Elst die niet gewoon uitkomen op de A15 dan? Dat valt wel mee toch? De tunnel bij Zevenaar kom je niet tegen, want bij Elst gaat de trein weer van de BR af om naar Arnhem te rijden. | |
b2py | zondag 20 september 2015 @ 20:40 |
Vmax 300? ![]() | |
Prins_Pils | zondag 20 september 2015 @ 21:00 |
Ben ik weer ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 september 2015 @ 21:13 |
ah ja, dan zou het net aan moeten kunnen en blijft de vertraging beperkt tot een half uurtje | |
James1988 | zondag 20 september 2015 @ 21:19 |
Mooi ding ![]() Het scheelt als het goed is een keer kopmaken in Den Bosch, dat scheelt al veel ![]() | |
Duvel | zondag 20 september 2015 @ 21:28 |
Bron? | |
bork | zondag 20 september 2015 @ 22:10 |
| |
lyolyrc | zondag 20 september 2015 @ 22:27 |
Wordt de ICE niet standaard langs Eindhoven geleid als Arnhem <-> Utrecht niet beschikbaar is? | |
Peterselieman | zondag 20 september 2015 @ 22:29 |
Soms wel, soms niet. Hangt echt van de bijsturing af, zo lijkt het | |
James1988 | zondag 20 september 2015 @ 22:36 |
Bij incidenten wordt hij via Den Bosch gestuurd, omdat je anders ook de stops in Arnhem en in Duitsland niet bedient. Bij werkzaamheden hangt het van de situatie af. | |
Prins_Pils | maandag 21 september 2015 @ 00:15 |
Ik zag maandag in Bad Bentheim trouwens nog dit eeh DING ![]() ![]() | |
Bitlord | maandag 21 september 2015 @ 00:49 |
nohab van de CFL/NMBS/DSB? | |
ReisT | maandag 21 september 2015 @ 09:13 |
Deze was van DSB. | |
b2py | maandag 21 september 2015 @ 09:20 |
Strabag is een spooraannemer, aannemelijk gebruiken ze deze voor aan- en afvoer van materialen etc. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 september 2015 @ 09:27 |
Die dingen maken echt zo ongelofelijk veel herrie <3 | |
James1988 | maandag 21 september 2015 @ 09:29 |
Met ingang van dienstregeling 2016 rijdt Thalys 3x per dag tussen Parijs en Dortmund, via Brussel. | |
b2py | maandag 21 september 2015 @ 10:17 |
Zijn gewoon de doorgetrokken Essen treinen toch? | |
b2py | maandag 21 september 2015 @ 10:29 |
bork | maandag 21 september 2015 @ 10:40 |
Birmingham New Street station officially reopens
| |
James1988 | maandag 21 september 2015 @ 12:04 |
Ja. | |
James1988 | maandag 21 september 2015 @ 13:19 |
![]() | |
dennistd | maandag 21 september 2015 @ 13:26 |
Deze kwam ik op DSO tegen:![]() | |
boriq | maandag 21 september 2015 @ 13:40 |
Ik vergeet in Enschede tenminste nooit meer in en uit te checken of krijg het gevoel dat ik dat vergeten ben ![]() | |
b2py | maandag 21 september 2015 @ 13:44 |
Ik herken dat, ik schrik er tegenwoordig van als de poorten niet dicht zijn en het dus veel te makkelijk vergeet. Ergo, mijn twee meestbezochte stations hebben allebei gesloten poorten. | |
boriq | maandag 21 september 2015 @ 13:46 |
Dit ja. Het zal niet elke keer zijn geweest, maar vaak genoeg in Zwolle ingestapt ri. Enschede en dan naast de PI een kleine hartverzakkinging krijgen omdat ik niet meer wist of ik ingecheckt had. | |
_JdM_ | maandag 21 september 2015 @ 13:56 |
Dit, maar dan thv de (oude) wasstraat bij Enschede. toen de poortjes nog open waren. Of een kwartier overstap tijd in Hengelo hebben en dan ALSNOG vergeten om te checken voor het Syntus treintje ![]() | |
boriq | maandag 21 september 2015 @ 16:32 |
Zie net op FB een machinist voorbijkomen die een trein heeft met 'nieuwe GSM-R', wordt er wat nieuws ingefaseerd? | |
b2py | maandag 21 september 2015 @ 16:55 |
Ja | |
DeaDLocK2K | maandag 21 september 2015 @ 17:33 |
Wat dan, smurf. | |
b2py | maandag 21 september 2015 @ 17:39 |
E.e.a. zal hier mee te maken hebben: https://www.tenderned.nl/(...)da31ed11f/cid/356792 | |
MTL | maandag 21 september 2015 @ 18:39 |
Het worden dezelfde GSM-R apparaten die ook al in de Traxx locs zitten, voor zover ik weet. Elke materieelsoort wordt in de komende weken in de rijdende dienst beproefd. De uitrol voor alle treinen zou vanaf april volgend jaar moeten volgen. | |
b2py | maandag 21 september 2015 @ 19:28 |
Beantwoording Kamervragen over de aanhoudende problemen op het spoor in de Achterhoek. Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Bashir (SP) over de aanhoudende problemen op het spoor in de Achterhoek. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:03 |
Welk station ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 21 september 2015 @ 23:05 |
Geen Nederland in elk geval | |
Duvel | maandag 21 september 2015 @ 23:06 |
Iets Frans met (vermoedelijk) 1500 V-bovenleiding. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:08 |
Bovenleiding spanning klopt (En ik hoor graag eens hoe je dat ziet) | |
derLudolf | maandag 21 september 2015 @ 23:12 |
Gespot: 1 van prorails bovenleiding experts | |
DeaDLocK2K | maandag 21 september 2015 @ 23:12 |
De isolatoren zijn ook geschikt voor 3KV maar een dubbele rijdraad wordt in Oost-Europa nauwelijks gebruikt dus Noord-Frankrijk zou ook mijn gok geweest zijn. | |
Duvel | maandag 21 september 2015 @ 23:13 |
Neen. | |
Duvel | maandag 21 september 2015 @ 23:14 |
Noord-Frankrijk is juist veel 25kV, toch? Degene die het post en de schermen op de perrons verraden voor mij Frankrijk. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:16 |
Ik heb nog zo een zelfde foto maar dan met materieel, of geef ik dan teveel weg? | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:17 |
Hint, deze lijn heeft 2 Spanningen. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 september 2015 @ 23:18 |
Ja, klopt! | |
mschol | maandag 21 september 2015 @ 23:18 |
is dat niet val 'd europe? | |
Duvel | maandag 21 september 2015 @ 23:19 |
Frankrijk is een redelijk blinde vlek voor mij, maar ik heb nog twee Franse treinenbladen liggen om daar wat aan te doen. | |
Peterselieman | maandag 21 september 2015 @ 23:20 |
Het is een RER-station, vermoedelijk RER A, omdat die multicourant materieel vereist maar welke? Geen idee | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:21 |
U gaat door voor d'n Frigo ![]() | |
mschol | maandag 21 september 2015 @ 23:23 |
is ook zo ongeveer het enige station dat ik zou herkennen hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:25 |
Leesvoer http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.5.pdf Voor iedereen wel ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:26 |
Lijn B en lijn N ook ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 september 2015 @ 23:31 |
ja, maar die zijn minder interessant dan RER A ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2015 @ 23:34 |
Ja want SACEM enenen huuuuhuuu geil ![]() | |
James1988 | maandag 21 september 2015 @ 23:57 |
Relatief dunne rijdraad, en ook nog eens dubbel uitgevoerd. 25 kV gebruikt een enkele draad die wat dikker is ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 september 2015 @ 00:15 |
Binnenkort nog een station dat van naam verandert: Enschede de Eschmarke -> Enschede AZC | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2015 @ 04:21 |
Nooit gezien dat daar een ziekenhuis stond... | |
boriq | dinsdag 22 september 2015 @ 06:52 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2015 @ 08:34 |
Ik zou het nieuws nog een keer lezen als ik jou was ![]() Eindelijk meer in- en uitstappers daar? | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 september 2015 @ 08:34 |
Goedkleuring claim Geld terug bij vertraging is binnen, 8 dagen na het indienen van de claim. Had op 13 september de claim ingediend. De Sprinter van Zwolle naar Amsterdam Centraal van 06:55 is vandaag uitgevoerd door 3x Plan V met treinnummer 4620. Het ging retour van Amsterdam Centraal naar Zwolle op 08:40. Met treinnummer 4627 zijn 3x Mat '64 onderweg. | |
Yreal | dinsdag 22 september 2015 @ 09:03 |
Voor de 2de keer zijn ze nou mijn brief voor taxivergoeding kwijtgeraakt, inc alle bewijs stukken... | |
MTL | dinsdag 22 september 2015 @ 09:17 |
Raadplaatje:![]() Waar sta ik momenteel? | |
Yreal | dinsdag 22 september 2015 @ 09:19 |
een ganzennest op de hsl ? | |
MTL | dinsdag 22 september 2015 @ 09:23 |
Zoiets ![]() Vandaag heb ik wegsleepdienst ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 september 2015 @ 09:34 |
Goh, een defecte ICd. Je verwacht het niet. Kuttrein. | |
derLudolf | dinsdag 22 september 2015 @ 10:51 |
Maar dan heb je ook nog 15kV en 3kV of wist je al dat het Frankrijk was? | |
b2py | dinsdag 22 september 2015 @ 10:51 |
Westbahn expands to meet demand AUSTRIAN open-access operator Westbahn has announced it will introduce additional Friday, Saturday and Sunday peak services between Vienna and Linz from October 2 to accommodate rising demand. Westbahn will operate some trains in multiple by using its seventh EMU, which is usually kept as a maintenance reserve. The company says that this move will only have a very limited impact on performance due to high availability of the Stadler Kiss trains. However, from October 16, Westbahn will hire a locomotive and four coaches from German Rail (DB), which will be used on Vienna - Linz services. These trains will have a lower-specification interior than Westbahn's EMUs and will branded "Formel 5" to distinguish them from its other services. The name indicates that a price of ¤5 is being charged for each leg of the trip (Vienna - St.Pölten, St.Pölten - Amstetten, and Amstetten - Linz). If these services are commercially successful they may continue to operate in 2016. From December, Vienna – Salzburg journey times will be cut by four minutes to 2h 26min and there will also be an additional express Salzburg - Vienna West service in the morning with only one intermediate stop at Linz. This will offer a 2h 10min journey time between the two cities, Westbahn's fastest service. Austrian Federal Railways' (ÖBB) will also accelerate its fastest Vienna - Salzburg Railjet service from December, but this will still be slower than Westbahn with a journey time of 2h 22min . A Salzburg - Innsbruck train (out in the evening and back in the morning) is still in the planning phase as there are problems with path allocation in the Innsbruck area and capacity constraints between Salzburg and Kufstein due to engineering possessions planned by German infrastructure manager DB Networks. | |
b2py | dinsdag 22 september 2015 @ 10:52 |
Het zijn de standaard RATP/STIF schermen, dus dat was een eitje ![]() | |
derLudolf | dinsdag 22 september 2015 @ 10:59 |
Aha, nog nooit in Frankrijk in een trein gezeten ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 september 2015 @ 11:06 |
Ik herkende de uitstraling van de perrons. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2015 @ 11:16 |
Welke uitstraling? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2015 @ 11:31 |
Daar herken je het dus aan ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 september 2015 @ 11:57 |
Die kans zit er wel in ![]() Het station is destijds aangelegd voor de wijk die er zou komen, maar er bijna 15 jaar later nog steeds niet is. En de komende 10 jaar staat daar dus een AZC. | |
dennistd | dinsdag 22 september 2015 @ 11:58 |
Ik neem dat je wel kopietjes van de bewijzen gemaakt hebt? | |
Yreal | dinsdag 22 september 2015 @ 12:06 |
ik mis dus het treinkaartje... | |
Yreal | dinsdag 22 september 2015 @ 12:23 |
Yess, weer spoordeelkaartjes ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 september 2015 @ 12:31 |
Je mag ze alweer bezorgen? Geldig vanaf 1 oktober zo te zien: https://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-najaar | |
GlennQuagmire | dinsdag 22 september 2015 @ 12:40 |
huh waren die er eerder ook al? Kan me alleen spoordeelweken herinneren in de lente en zomer | |
bork | dinsdag 22 september 2015 @ 13:10 |
Zit niet echt iets bij deze keer, ik wel die avondretourtjes nog een keertje hebben, die waren ok. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 september 2015 @ 18:31 |
De poortjes in Deventer zijn actief sinds ergens tussen 11:15 en nu. Niet dicht nog. | |
James1988 | dinsdag 22 september 2015 @ 18:36 |
Verdacht pakketje in Rotterdam, bleek uiteraard vals alarm, maar wel een gigantische fall-out nu. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 22 september 2015 @ 18:37 |
Heeft Deadlock nou alwéér zijn beautycase laten slingeren? | |
Prins_Pils | dinsdag 22 september 2015 @ 18:38 |
Oh het was Babs zie ik net op OVinNL | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2015 @ 18:50 |
Zouden er ook dieseltreinen zijn met SjoemelSoftware? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2015 @ 18:55 |
Ik denk dat dat wel meevalt. Het zijn vooral personenwagens waar mee gerommeld wordt. De diesel van VW is echt het topje van de ijsberg, want de testresultaten van vrijwel alle auto's komen niet overeen met praktijksituaties | |
derLudolf | dinsdag 22 september 2015 @ 18:57 |
Die Mercedes V12 van die 6400 trok vanochtend mooi blauw weg dus ik denk het niet ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 september 2015 @ 19:11 |
En nieuws is het ook niet. | |
derLudolf | dinsdag 22 september 2015 @ 19:12 |
Ik snap het probleem niet echt, hoeveel diesels rijden er nou in de VS? Niet zoveel lijkt me | |
James1988 | dinsdag 22 september 2015 @ 19:18 |
Ergens vind ik het toch wel leuk dat de SNCF-jingle in een nummer van David Gilmour is verwerkt ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 september 2015 @ 21:38 |
Mijn sprinter die 21.30 den haag cs hoort binnen te komen staat al bijna 10 minuten te wachten op een kruisende trein ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 september 2015 @ 21:47 |
Misschien een vertrekkende trein waar geen machinist in zit. Dan mag de treindienstleider het sein niet herroepen (hij kan immers net vertrekken op het moment dat het sein rood wordt maar hij hem al niet meer ziet). | |
Yreal | dinsdag 22 september 2015 @ 21:55 |
ja maar hoe dan? De sprinter uit Zoetermeer komt binnen op 6. Is echt niks wat hem gaat kruisen. En niks gezien overigens. | |
James1988 | dinsdag 22 september 2015 @ 22:01 |
Rangeerbeweging? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 september 2015 @ 22:07 |
Dat waarschijnlijk. | |
Yreal | dinsdag 22 september 2015 @ 23:19 |
Staat een beveiliger nu tegen zijn collega luidkeels uit te leggen dat is niet hetzelfde is als de islam. Man man Gedraag je eens professioneel. | |
Maegrim | dinsdag 22 september 2015 @ 23:50 |
lief dagboek | |
Yreal | woensdag 23 september 2015 @ 00:04 |
dat is 80% van dit topic toch? | |
James1988 | woensdag 23 september 2015 @ 00:12 |
![]() | |
Kansenjongere | woensdag 23 september 2015 @ 00:17 |
![]() | |
dennistd | woensdag 23 september 2015 @ 00:21 |
Zaterdag nog niks te doen?
| |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 07:54 |
'Machtspositie NS belemmert concurrentie' http://nu.nl/economie/413(...)rt-concurrentie.html (via @NUnl) FNV Spoor dringt aan op meer geld spooronderhoud http://nu.nl/politiek/413(...)-spooronderhoud.html (via @NUnl) | |
Ajaxfan | woensdag 23 september 2015 @ 12:26 |
en Iets goed kapot? | |
James1988 | woensdag 23 september 2015 @ 13:23 |
PKP Cargo heeft 15 meersysteems-Vectrons besteld bij Siemens. Een deel van deze locs zal ook voor Nederland geschikt worden gemaakt. | |
derLudolf | woensdag 23 september 2015 @ 13:35 |
Jammer, geen Oost Europese locs dus. Vond dat materiaal dat wel grappig met die enorme frontseinen | |
#ANONIEM | woensdag 23 september 2015 @ 14:33 |
Ik heb een reisje van een kleine drie weken in Oost-Europa gemaakt; van Krakau naar Lviv naar Kiev naar Odessa naar Tiraspol naar Chisinau naar Iasi alles met de trein ![]() In Roemenië vond ik het omroepdeuntje echt belachelijk, in Moldavië rijden alleen maar diesels waarop bij sommige locomotieven nog een zegel van de Sovjetunie prijkt, en in Oekraïne vond de spoorwegen prachtig; de infrastructuur heeft echter behoefte aan een flinke opfrisbeurt want het schudt behoorlijk. Dat geldt eigenlijk ook voor heel Roemenië en Moldavië, ook het aloude kedeng-kedeng geluid is overal nog alom aanwezig. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2015 14:36:01 ] | |
bork | woensdag 23 september 2015 @ 14:38 |
Dat is wel erg gaaf, was je alleen? | |
bork | woensdag 23 september 2015 @ 14:40 |
Unter dem Motto „Mobilität erleben“ hat die Deutsche Bahn heute zahlreiche neue Angebote und Produktverbesserungen vorgestellt.![]() Höhepunkt war die Vorstellung des neuen Intercity 2. Die umweltfreundlichen Doppelstockzüge sollen ab 2016 eingesetzt werden und bieten den Reisenden auf gleich zwei Ebenen eine Vielzahl von Annehmlichkeiten wie mehr Komfort, mehr Service und mehr Platz. Zudem rollt der neue Zug ruhig, geräuscharm, luftgefedert und umweltfreundlich durchs Land: Er verbraucht 20 Prozent weniger Energie als die heutigen IC Züge und trägt so einen Teil zur grünen Mobilität bei. meer info op: http://www.deutschebahn.c(...)rt=0&itemsPerPage=15 | |
derLudolf | woensdag 23 september 2015 @ 15:18 |
En daar stopte ik met lezen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 september 2015 @ 15:23 |
Grootste deel wel, ik kende wel mensen in Krakau, Kiev en Budapest maar dat was het dan ook. Onderweg uiteraard wel met andere reizigers opgetrokken. | |
boriq | woensdag 23 september 2015 @ 15:57 |
Iemand die weet hoe de overstap Almelo -> Zwolle op Marienberg is? Beetje te doen of te krap? | |
Prins_Pils | woensdag 23 september 2015 @ 16:54 |
Hee die heb ik op weg naar Berlijn ergens zien staan ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 23 september 2015 @ 17:02 |
Ze blíjven bezig daar in Hoogeveen he ![]() http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-intercity-in-Zwolle | |
boriq | woensdag 23 september 2015 @ 17:10 |
Het maakt mij niet uit waar het potje vandaan gaat komen en hoeveel arbeiders je nodig hebt, maar voor dienstregeling 2017 ligt de nieuwe boog er bij Hoogeveen zonder station. Hopelijk stoppen ze dan met het 'bedenken van alternatieven.' | |
dennistd | woensdag 23 september 2015 @ 17:10 |
Is normaal prima te doen, 5 minuten om de overweg over te steken (doe dat wel meteen want anders heb je bij een vertraagde trein uit Zwolle de kans dat je te laat bent) | |
Peterselieman | woensdag 23 september 2015 @ 17:34 |
precies ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 september 2015 @ 18:38 |
Voor het plannetje wat ze nu bedacht hebben, het koppelen van de stoptrein in Zwolle, maakt dat natuurlijk niks uit. ![]() (Niet dat dat wil zeggen dat ze hun zin moeten krijgen, laat dat duidelijk zijn) | |
James1988 | woensdag 23 september 2015 @ 19:58 |
![]() Hahahahaha ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 september 2015 @ 20:00 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 september 2015 @ 20:03 |
![]() | |
Blistering | woensdag 23 september 2015 @ 20:04 |
Genieten. ![]() | |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 20:43 |
Nice | |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 21:10 |
Alstom tipped to win Amtrak high-speed train contract Alstom is to be awarded a $2.5 billion order for new Northeast Corridor high-speed train sets, according to US Senator Charles Schumer. Amtrak’s board is expected to finalise the contract in December which will see 28 new trains built at Alstom’s Hornell factory. The initial Request for Proposals (RFP) specified units with 40 per cent more seating capacity than the existing Acela Express fleet, which Alstom supplied alongside Bombardier, and an operating speed in excess of 250 km/h. The new trains will augment, and eventually replace, the existing fleet – the leases for which will expire in the next six to eight years. Schumer said: “This contract will add a massive injection of economic energy and hundreds of good-paying jobs for the economically struggling Southern Tier. “It will prove to be a win-win-win that would improve rail safety, bring jobs to Upstate New York, and improve the Amtrak experience for passengers along the entire Northeast Corridor.” Further approval will be sought from the US Department of Transportation for funding through its Railroad Rehabilitation & Improvement Financing (RRIF) programme. | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 september 2015 @ 21:12 |
95 miljoen dollar per stuk? Is dat niet wat aan de prijzige kant of haal ik wat cijfers door elkaar? | |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 21:16 |
14 TGV Duplexen voor de ONCF kosten ¤400m. Dat is iets meer dan 28 per stuk. Ben benieuwd wat die Amerikanen besteld hebben. En NTV betaalde $965m voor 25 AGV treinstellen. http://www.railway-techno(...)igh-speed-rail-line/ en http://www.railway-techno(...)speed-trains-france/ | |
Yreal | woensdag 23 september 2015 @ 21:17 |
Iemand het linkje voor de go-pas? Kan dat nooit vinden... | |
James1988 | woensdag 23 september 2015 @ 21:28 |
Dat hangt af van de eisen die voor deze treinen gaan gelden en wat bij de prijs zit inbegrepen, denk ik. Als ze gebouwd moeten zijn zoals een tank en er ook 30 jaar onderhoud bij zit zullen ze een stuk duurder zijn dan een Europese order zonder onderhoud. | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 september 2015 @ 21:41 |
NEC heeft afwijkende veiligheidseisen vanwege gescheiden verkeer voor het HSL-gedeelte, daarom vond ik het een ietsiepietsie aan de hoge kant. Maar inclusief het onderhoud; fair enough. | |
Pino112 | woensdag 23 september 2015 @ 21:59 |
Trein beschoten bij Diemen. | |
boriq | woensdag 23 september 2015 @ 22:04 |
![]() | |
boriq | woensdag 23 september 2015 @ 22:07 |
De foto hierboven doet toch iets anders vermoeden ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 september 2015 @ 22:09 |
Gaten kunnen ook gemaakt worden door andere dingen maar zelfs als het zo is vraag ik me af of de trein bewust beschoten is. | |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 22:10 |
Er is ook een verschil met 'in trein geschoten' en 'van buiten op trein'. Arme Antoin. | |
boriq | woensdag 23 september 2015 @ 22:11 |
Dit geeft een NS machinist op Twitter aan:
| |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 22:12 |
Sensatiezoekers bij dat RTL. Bah. | |
James1988 | woensdag 23 september 2015 @ 22:14 |
Eh, RTL meldt toch juist dat er volgens de politie niet is geschoten - terwijl een twitteraar iets anders beweert? Of heb ik wat gemist? | |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 22:18 |
Ik heb een hekel aan RTL gekregen sinds Humberto zo'n draak uithangt. Ik heb misschien mijn mening daardoor laten beinvloeden. | |
Prins_Pils | woensdag 23 september 2015 @ 22:21 |
Ohja, één programma is kut DUS de hele zender is kut ![]() Heeft SBS het al over 'misschien wel driehonderd doden'? | |
_JdM_ | woensdag 23 september 2015 @ 22:22 |
Nee. Die sturen Patty en Victor er op af om te vragen wat voor gevoel de slachtoffers nu hebben. En of ze echt niet gewonden zijn. Maar nu eerst reclame. | |
b2py | woensdag 23 september 2015 @ 22:26 |
Alsof RTL meer is dan Humberto ![]() | |
Yreal | donderdag 24 september 2015 @ 06:35 |
Voor het eerst de vroege checkin gehaald met dalvrij... Gaaaap. | |
JDude | donderdag 24 september 2015 @ 07:21 |
Niet gewoon de trein mee naar huis nemen ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 24 september 2015 @ 09:19 |
http://m.telegraaf.nl/article/24531453/vaker-staan-in-de-trein Laat Mat'64 doorrijden tot DDM1 op de baan is. | |
ijs_beer | donderdag 24 september 2015 @ 09:48 |
Er zijn al zoveel treinen die structureel te krap zijn ingepland. ![]() | |
b2py | donderdag 24 september 2015 @ 09:49 |
Zoals in Op de rails staat kent NS geen tekort omdat de telcijfers matchen met de hoeveelheid zitplaatsen. Daarom is er volgens NS ook geen probleem. | |
derLudolf | donderdag 24 september 2015 @ 10:12 |
Ja omdat die roodhemde alleen tellen als ze de trein door kunnen komen. Ergo, niet als we als haringen in een ton zitten. | |
derLudolf | donderdag 24 september 2015 @ 10:14 |
Dat zou ik ook zeggen. Het rijdt nu al zoveel jaar op de baan, waar doen ze (NS en overheid) moeilijk over. Hoeveel echt dodelijke ongelukken zijn er de laatste 10 jaar met die dingen gebeurd? | |
b2py | donderdag 24 september 2015 @ 10:57 |
Je mag je melden bij VBOV. Die vonden na Teuge dat het weg moest. | |
bork | donderdag 24 september 2015 @ 11:23 |
HS2: George Osborne urges China to pitch for £11.8bn contracts
![]() note: 400 km/h btw. | |
Hoog_groen | donderdag 24 september 2015 @ 11:54 |
De kerststemming zit er al lekker in. De intercity Den Bosch - Tilburg heeft een kalkoen doodgereden. | |
Ajaxfan | donderdag 24 september 2015 @ 11:56 |
Treinreizen uitzoeken in Schotland is best een uitdaging. Wat hebben die een bizar systeem met 15051151 maatschappijen en 5166166 soorten kaarten. | |
b2py | donderdag 24 september 2015 @ 11:59 |
Is gewoon NS hoor | |
derLudolf | donderdag 24 september 2015 @ 12:05 |
Sinds wanneer luistert de NS naar hun klanten? Alleen als het hun uitkomt blijkbaar. | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 september 2015 @ 12:07 |
Sinds wanneer is VBOV een klant. | |
derLudolf | donderdag 24 september 2015 @ 12:09 |
Idealiter zouden zij klanten vertegenwoordigen toch? | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 september 2015 @ 12:10 |
Zo'n wereld kan ik me niet voorstellen. | |
James1988 | donderdag 24 september 2015 @ 12:19 |
Het is daar inderdaad wat complexer dan hier. Je gaat naar ScotRail voor reizen binnen Schotland (wordt uitgevoerd door Abellio), voor reizen naar Engeland ga je naar Virgin Trains (West Coast, via Birmingham) of Virgin Trains East Coast (via Newcastle). Behalve als je met een nachttrein wilt reizen, want dan moet je aankloppen bij Caledonian Sleeper (uitgevoerd door Serco). Voor tickets en reisadvies kun je ook nog terecht bij National Rail Enquiries (www.nationalrail.co.uk) of bij The Trainline. | |
Ajaxfan | donderdag 24 september 2015 @ 13:11 |
Hmm dacht dat 'Scotrail' geen NS was.. ![]() verder heb je hemmes: Virgin Trains East Coast Ik ben ook wel een fan van overdrijven. ![]() Kaartjes wel iets meer een uitdaging. Verschil tussen specifieke trein of 'anytime' is best groot. Iets meer puzzelen dus. ![]() | |
MTL | donderdag 24 september 2015 @ 13:13 |
Sinds April is Scotrail NS ![]() Nou ja, om precies te zijn Abellio. | |
Ajaxfan | donderdag 24 september 2015 @ 13:15 |
Moeten deze dappere dodo's hun systeem even updaten: http://www.thetrainline.com/ Of ik minder lui zijn natuurlijk. | |
James1988 | donderdag 24 september 2015 @ 16:27 |
ScotRail als merk blijft gewoon bestaan boor, het enige wat er is veranderd is de vervoerder die erachter zit. Dat was een paar maanden terug FirstGroup, nu is het Abellio. | |
bork | donderdag 24 september 2015 @ 17:14 |
Nieuws over ScotRail Train driver jobs: 12,700 people apply for 100 vacancies
| |
ReisT | donderdag 24 september 2015 @ 18:13 |
Lief dagboek. Net een klein stukje (voor mij) nieuw spoor bereden. De trein naar Groningen vertrok in Rotterdam van spoor 7. | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 september 2015 @ 20:31 |
Op OVNL is er een die in de begintijd iedere dag vertelde dat IC nummer 329874923847239874 naar Dinges via wissels 3498374b ipv 32908402374a ging. En dan ook altijd zo van; Jeetje jongens wat ik NU toch weer zag toen ik uit mijn raam keek! ![]() | |
b2py | donderdag 24 september 2015 @ 20:37 |
Eerste designs onthuld van nieuwe metrostation voor de 'Grand Paris Express', genaamd St. Denis Pleyel. Onderstaande afbeeldingen via: http://www.globalrailnews(...)press-metro-station/![]() ![]() ![]() | |
_serial_ | donderdag 24 september 2015 @ 22:13 |
Even treintje schoonmaken : | |
bork | donderdag 24 september 2015 @ 22:58 |
Dat buigen zie ik hier niet gebeuren, die "secret button" dikke like ![]() ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 september 2015 @ 23:39 |
Buigen hoeft voor mij niet zo nodig, voelde ik me toch vaak wat ongemakkelijk bij, maar dat je tijdens je treinreis ook daadwerkelijk frequent het personeel zag in plaats van dat ze na het blazen op hun fluitje wegduiken in hun afgesloten cabine vond ik wel een verademing. | |
b2py | vrijdag 25 september 2015 @ 08:35 |
Wilma weet van niets http://www.telegraaf.nl/b(...)ien_rapporten__.html | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 september 2015 @ 08:38 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 25 september 2015 @ 08:47 |
Het zou toch eigenlijk niet uit mogen maken of ze belangrijke rapporten over mismanagement heeft gezien maar niet heeft gehandeld, of dat ze belangrijke rapporten over mismanagement die ze had moeten zien niet heeft gezien door nog meer mismanagement. ![]() | |
JDude | vrijdag 25 september 2015 @ 08:56 |
Ha, eindelijk het kortinggraaiersritueeltje om 8:55 eens met eigen ogen kunnen zien. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 09:04 |
Die automaten die binnen de poortjes staan op Rotterdam? Zit daar een volledig assortiment in of kan je daar je boete kopen zoals ook in Frankrijk dat kan? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 september 2015 @ 09:05 |
Afgelopen dinsdag zelf meegedaan ![]() | |
Yreal | vrijdag 25 september 2015 @ 09:14 |
om 16.04 is leuker. | |
JDude | vrijdag 25 september 2015 @ 09:27 |
En dan natuurlijk allemaal rennen naar de ICd van 8:56 die om 9:05 een keer vertrekt. | |
James1988 | vrijdag 25 september 2015 @ 09:50 |
Je kunt er alleen je saldo opwaarderen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 09:59 |
Ja wat als je 20 Euro erop hebt staan, je checkt in en jakkert t maximum bedrag 1e klas erdoorheen ..kom je er dan niet uit? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 10:04 |
Ik heb dat altijd grappig gevonden eigenlijk in Frankrijk, met de RER het station niet uit kunnen. Prima kijkvoer natuurlijk, al die toeristen die zich in een kaartje vergist hebben. Aan de andere kant, wat willen ze er nou mee, volgensmij is er echt niemand die denkt 'oh ik mag er niet uit, laat ik maar weer terug gaan' | |
Yreal | vrijdag 25 september 2015 @ 10:05 |
nop | |
Yreal | vrijdag 25 september 2015 @ 10:06 |
Waar kan ik rond Brussel zuid of Antwerpen cs een goed frietje scoren? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 10:08 |
Antwerpen CS, op de tussenverdieping zit een goed Frietkot |