SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
En de foto van de trein werd:
![]()
Er is een periode geweest van ongeveer anderhalf jaar dat er geen enkele goederentrein gereden heeft, totdat het 'Eneco-project' ineens kwam. Waren 60 treinen met buizen voor Zwijndrecht, maar daarna was het vrijwel weer geen trein volgens de planning destijds. Maar nog voor het Eneco-project afgelopen was, kwam ik al via een kennis bij de expeditie te weten dat het treinvervoer toch niet stil kwam te liggen, want er zouden ook wagens uit Tsjechië komen, en het is nu alweer enige tijd verder, en de treinen rijden nog steeds wekelijks over de lijn. Soms 1x/week, soms 2x/week. Er lopen nu 5 vervoersstromen, dus treinlengte genoeg.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh ik maak me er niet druk om, maar de machinist en zijn bijrijder lijken het amusant te vinden en geven geen aanleiding om te denken dat het een bijzondere rit is en ze vinden het raar dat er veel fotografen staan lijkt het dus ik vraag me af waarom dat dan specifiek bij deze trein is. Kan me niet voorstellen dat het zo zeldzaam is dat er in Zwijndrecht een goederentrein rijdt op de stamlijn.![]()
Toch wel grappig, je verwacht dat vooral kinderen treinen leuk vinden maar het zijn de volwassen heren die het meeste uit de kast trekken![]()
![]()
Ik krijg zo'n zin om een je-moeder-grap te maken.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hemeltje wat een Smooth Ride is ditdoei![]()
Mag je doen maar je weet zelf ook wel dat dat alles behalve een smooth ride is.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:58 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik krijg zo'n zin om een je-moeder-grap te maken.
Zoveel infra daar ook in dat filmpje, holy fuck.Bier.![]()
Werd ik geroepen?quote:Op zaterdag 12 september 2015 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mag je doen maar je weet zelf ook wel dat dat alles behalve een smooth ride is.
Zoveel infra daar ook in dat filmpje, holy fuck.![]()
Je ziet in de eerste tien minuten al bijna meer infra dan heel Nederland heeftquote:Op zaterdag 12 september 2015 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hemeltje wat een Smooth Ride is dit:
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Doet me beetje denken aan München - Pasingquote:Op zaterdag 12 september 2015 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je ziet in de eerste tien minuten al bijna meer infra dan heel Nederland heeft![]()
quote:Op zaterdag 12 september 2015 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je ziet in de eerste tien minuten al bijna meer infra dan heel Nederland heeftOverdrijven jullie eens niet zoquote:Op zaterdag 12 september 2015 23:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat met wat, nog geen half miljoen inwoners?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De stad Zürich heeft nog geen 400.000 inwoners, de agglomeratie 1,3 miljoen. Dat is niet spectaculair veel.Bier.![]()
Beweer jij nou dat Geerdijk Centraal meer sporen heeft?quote:Op zaterdag 12 september 2015 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Overdrijven jullie eens niet zo
*ding-dong*
Het Hannover Consulting Fahrplan Auskunft System heeft de dienstregeling 2016 voor Nederland online staan
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 13-09-2015 01:08:32 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
quote:Op zondag 13 september 2015 00:34 schreef dennistd het volgende:
*ding-dong*
Het Hannover Consulting Fahrplan Auskunft System heeft de dienstregeling 2016 voor Nederland online staanI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Je moeder heeft meer sporen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Beweer jij nou dat Geerdijk Centraal meer sporen heeft?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De ICd vertrekt weer een minuutje later uit Breda, waardoor gratis reizen (want Dal Vrij) met de 915 (vertrekt nu om 8:56, volgend jaar 8:57) weer wél haalbaar wordtquote:Op zondag 13 september 2015 00:34 schreef dennistd het volgende:
*ding-dong*
Het Hannover Consulting Fahrplan Auskunft System heeft de dienstregeling 2016 voor Nederland online staan![]()
![]()
Het blijft me verbazen dat HAFAS het altijd beter weet dan NS
(betweterig b2py-antwoord in 3, 2, 1, 0.5...)
[ Bericht 15% gewijzigd door Prins_Pils op 13-09-2015 03:42:50 ]doei![]()
Als ik tegenwoordig naar hafas ga via Google, zelfde link als vroeger, kom ik tegenwoordig op een NS Hispeed lijkende planner terechtquote:Op zondag 13 september 2015 02:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het blijft me verbazen dat HAFAS het altijd beter weet dan NS
(betweterig b2py-antwoord in 3, 2, 1, 0.5...)![]()
![]()
De DB-dienstregeling zit er ook nog niet in, ik plande een reis Hagen-Enschede en ik werd via Düsseldorf-Arnhem gestuurd
De enige trein uit Hagen die bekend is, is namelijk de trein Hamm-Venlo...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ah, gevonden op het DB-Community:https://community.bahn.de(...)Y-2015_FDW-KW36_LZ01quote:Der Winterfahrplan 2015/16 wird am 13. Oktober 2015 in unseren Reiseauskunftsmedien veröffentlicht.![]()
Hafas geeft nog aan dat de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) ook buiten de spits nog doorrijdt naar Enschede. Geeft dat de burger moed, of zal hij er nog uitgehaald worden?![]()
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.PM mij!
Je bedoelt vast Kennisparkquote:Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.![]()
Dat zeg ik, Drienerlo. Ik heb niet zoveel met die moderne namen.PM mij!
Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...PM mij!
Vandaag ga ik trouwens ook lekker ouderwets richting een stoomtrein
PM mij!
Ja, alles wat uit Enschede komt en >50 jaar is gebruikt vooral die namen voor de locaties van het MSTquote:Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende:
Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...![]()
![]()
Ik weet niet wat de conductrice van deze trein een korte stop vindt, maar ik vind een stop van vijf minuten in Nijmegen niet bepaald kort...PM mij!
Of Enschede ligt dus op de verkeerde plek of de dienstregeling deugt niet dat je zo lang moet kerenquote:Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende:
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
Nee, korte stop is "wij gaan koffie halen en dat duurt zo lang als het duurt"quote:Op zondag 13 september 2015 11:56 schreef ReisT het volgende:
Dit is dan nog een korte korte stop. Korte stop is NS-jargon voor wat de leek een lange stop noemt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op zondag 13 september 2015 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
Of Enschede ligt dus op de verkeerde plek
Voor mij allebei onbekendquote:Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende:
Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...![]()
Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..![]()
Het is bijna allemaal bovenbouwvernieuwing, verder hier en daar wat projecten om perrons op de juiste hoogte te brengen.quote:Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef Proz het volgende:
Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..![]()
ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
en dit is goedkoper dan "nadenken wat voor treinen je bestelt"?quote:
Welkom in Europa.quote:Op zondag 13 september 2015 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.
Waar kan ik trouwens passeerlijsten vinden van de spoorlijn tussen Mezy-Moulins en Epernay? Of is dat echt één TER per uur per richting?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hoef je geen treinen met knielfuncties of andersoortige dingen te bestellen om ze maar op gelijke hoogte met het perron te krijgenquote:Op zondag 13 september 2015 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en dit is goedkoper dan "nadenken wat voor treinen je bestelt"?
Geen afwijkende perronhoogtes meer=één soort instap=goedkoper. Zeggen ze.quote:Op zondag 13 september 2015 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en dit is goedkoper dan "nadenken wat voor treinen je bestelt"?Bier.![]()
sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo?
Wet, Europa, TSI.quote:Op zondag 13 september 2015 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Waarom zou je het niet doen?quote:Op zondag 13 september 2015 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo?Bier.![]()
Ja, je geboorte, azijnpisser.quote:Op zondag 13 september 2015 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik vind het onzin en geldwegsmijterij.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het scheelt een hoop geld met dure mensen die gehandicapten moeten helpen instappen. Mogelijkerwijs scheelt het ook vertraging. Wat is het probleem precies?quote:Op zondag 13 september 2015 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik vind het onzin en geldwegsmijterij.Bier.![]()
Het probleem is de fles. Dronken sjappies hebben geen opstapje meer en lazeren direct de trein in.quote:Op zondag 13 september 2015 14:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het scheelt een hoop geld met dure mensen die gehandicapten moeten helpen instappen. Mogelijkerwijs scheelt het ook vertraging. Wat is het probleem precies?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Probleem is dat ze het nu pas doen. Dubbel werk. Het is een norm uit de vorige eeuw. Maar Prorail "weet" pas dat het de nieuw norm is sinds 2008.![]()
Ook zoiets: NS dat treinen bestelde met de juiste hoogte maar nutteloze klaptreetjes die in 2021 vervangen worden door iets fatsoenlijks. Ook geldverspilling.![]()
Dat komt vooral door de gelijkvloersheid en zou zonder dat plankje ook wel lukken daar waar de afstand tot het perron toevallig klein is.![]()
Europese regelgeving lijkt me sterk. Of het is een doel voor 2075 en NL wil weer kosten wat kost voorop lopen.quote:
Ook dit is Europa, zelfs Europese Unie.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het is wel een TSI, dat betekent echter niet dat per direct alle perronhoogtes aangepast moeten worden.quote:Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Europese regelgeving lijkt me sterk. Of het is een doel voor 2075 en NL wil weer kosten wat kost voorop lopen.
[ afbeelding ]Bier.![]()
Welke gek gaat er nou met een steekwapen en vijf zakken Portland de trein inquote:Op zondag 13 september 2015 15:00 schreef dcm360 het volgende:
Die klaptreetjes zijn anders best wel handig als je een steekwagentje de trein in wil krijgen.
TSI betekent voor mij een geblazen benzine motor van VAGquote:Op zondag 13 september 2015 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is wel een TSI, dat betekent echter niet dat per direct alle perronhoogtes aangepast moeten worden.Wat bedoel jij?
Maar dat bedoelde ik ook, het hoeft niet per direct maar in NL blijkbaar wel. Dat zou betekenen dat al het IC materiaal vervangen moet wordenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het moet in Nederland helemaal niet ook nu, dat ze het doen is iets anders dan dat het moet.quote:Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
TSI betekent voor mij een geblazen benzine motor van VAGWat bedoel jij?
Maar dat bedoelde ik ook, het hoeft niet per direct maar in NL blijkbaar wel. Dat zou betekenen dat al het IC materiaal vervangen moet wordenBier.![]()
Technical Specifications for Interoperabilityquote:Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
TSI betekent voor mij een geblazen benzine motor van VAGWat bedoel jij?
Maar dat bedoelde ik ook, het hoeft niet per direct maar in NL blijkbaar wel. Dat zou betekenen dat al het IC materiaal vervangen moet worden![]()
Het kost miljarden om alle treinen te vervangen, kapitaalvernietiging pur sang.
Daarom doet men het geleidelijk aan, wanneer treinen vervangen moeten worden. De sprintervloot is als eerste aan de beurt, wanneer de SNG en de FLIRT zijn ingestroomd is het hele sprinterpark toegankelijk. Daarmee kan bijna iedereen zelfstandig reizen, behalve op trajecten waar enkel Intercities als sprinter rijden.![]()
Als ze 40 stations per jaar doen dan gaat het alsnog 10 jaar duren. Als je toch werkzaamheden moet uitvoeren kan je het net zo goed combineren.Bier.![]()
Volgens mij zijn ze al bijna klaar met die hele operatie..quote:Op zondag 13 september 2015 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ze 40 stations per jaar doen dan gaat het alsnog 10 jaar duren. Als je toch werkzaamheden moet uitvoeren kan je het net zo goed combineren.![]()
Echt? Verbaast me een beetje.
Zijn ze bij nog meer stations dan alleen Zwolle die stomme grijze stoeptegels aan het vervangen door iets mooiers trouwens? We hebben hier shiny mooie tegeltjes joh!Bier.![]()
Volgens mij is dat een beetje standaard procedure. In Rotterdam hadden ze eerst ook simpele 30x30 tegels liggen maar zijn die later vervangen door mooiere exemplaren. Waarom ze dat doen, je ne sais pas.quote:Op zondag 13 september 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Echt? Verbaast me een beetje.
Zijn ze bij nog meer stations dan alleen Zwolle die stomme grijze stoeptegels aan het vervangen door iets mooiers trouwens? We hebben hier shiny mooie tegeltjes joh!![]()
In Arnhem zelfde verhaal, daar stond vanmorgen ook een Shunter V100 met zand en stoeptegels.PM mij!
Ik las net op Twitter dat het treinverkeer Duitsland-Oostenrijk vv stilgelegd is vanwege de vele vluchtelingen![]()
Staat ook op site DB:quote:Stand: 13.09.2015, 17 Uhr
Die Deutsche Bahn stellt auf Weisung der Bundesbehörden ab sofort für die kommenden 12 Stunden den Bahnverkehr zwischen Österreich und Deutschland ein. Davon betroffen sind die IC-Linie 62 (Frankfurt/M - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt) , die EC-Linie 89 (München - Kufstein - Brenner - Verona), die Railjet-Linie 90 (München - Salzburg - Wien - Budapest) sowie die ICE-Linie 91 ((Dortmund -) Frankfurt/M - Passau - Wien).
Ebenfalls betroffen sind die Nachtzugverbindungen Wien - Passau - Hamburg und Wien - Passau - Düsseldorf.
Die Regelungen gelten nicht für bereits an ihren Zugbeginnbahnhöfen abgefahrene Züge.
Die Einschränkungen gelten bis Montag, 5 Uhr.
Sobald uns neuere Informationen vorliegen, informieren wir Sie umgehend.
Wir bitten unsere Fahrgäste für die Unannehmlichkeiten um Entschuldigung.
Zentrale Verkehrsleitung![]()
Begrijpelijk... Donderdag tussen Zwolle en Emmen zaten er ook meer Syriers in de trein dan Nederlanders.quote:Op zondag 13 september 2015 18:56 schreef greavy het volgende:
Ik las net op Twitter dat het treinverkeer Duitsland-Oostenrijk vv stilgelegd is vanwege de vele vluchtelingen
Mag hopen voor ze dat lijn 73 (bus van Emmen naar Groningen via Ter Spel waar het aanmeldcentrum is) met een gelede bus rijdt.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
zojuist een 'geld terug bij vertraging' form ingevuld, naar aanleiding van de vertraging van anderhalf uur op vrijdagavond. er waren vuilcontainers op de rails gezet waardoor er geen treinverkeer mogelijk was.
ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
overigens merkte ik op dat ik weer vergeten was samenreiskorting te gebruiken tijdens deze rit. goed om te onthouden dat de samenreiskorting na enkele uren blijkbaar vervalt en opnieuw moet worden ingeladen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
NL heeft 2030 als doel, dat vvooroplopen valt wel mee. Het land waar ze echt voorlopen ligt niet eens in de EU, dat heet Zwitserland.quote:Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Europese regelgeving lijkt me sterk. Of het is een doel voor 2075 en NL wil weer kosten wat kost voorop lopen.
[ afbeelding ]
Richtlijnen moeten niet verward worden met regels.![]()
Samenreiskorting moet je elke keer na het uitchecken er opnieuw op zettenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
rijdt dat ding niet met een sprinter, of is dat een andere lijn die kant op?quote:Op zondag 13 september 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begrijpelijk... Donderdag tussen Zwolle en Emmen zaten er ook meer Syriers in de trein dan Nederlanders.
Mag hopen voor ze dat lijn 73 (bus van Emmen naar Groningen via Ter Spel waar het aanmeldcentrum is) met een gelede bus rijdt.PM mij!
Emmen-Zwolle is al een aantal jaren Arriva, GTW'tjes dusquote:Op zondag 13 september 2015 20:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
rijdt dat ding niet met een sprinter, of is dat een andere lijn die kant op?
Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter Apelquote:Op zondag 13 september 2015 20:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Emmen-Zwolle is al een aantal jaren Arriva, GTW'tjes dus![]()
![]()
Van Taxi De Grootquote:Op zondag 13 september 2015 20:06 schreef boriq het volgende:
[..]
Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter ApelAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Oh haha, lijn 73 is een echte bus, 's ochtends (de bus die rond 8u in Emmen komt) soms zelfs een gelede.quote:Op zondag 13 september 2015 20:06 schreef boriq het volgende:
[..]
Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter Apel
Die bus stopt op de Westerstraat ter hoogte van de straat Ter Apelervenen, dan is het nog een kilometer lopen. Maar volgens mij rijdt er vanaf Ter Spel busstation ook nog een Sprinter of een vreemd verbouwde Transplofter die kant op.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik wou het nummer even opzoeken, toen vond ik ditquote:
http://www.powned.tv/nieu(...)el_moet_vaker_r.html
Geen Sprinter van de Groot dus, maar rare blauwe Transplofters bestuurd door vrijwilligers.
Pownews niet gebruiken als bron dusDvhN is duidelijker
http://m.dvhn.nl/groningen/‘;Asielbus-moet-juist-vaker-rijden-21027828.html
Op die foto staat dan weer een bus van Lanting...
[ Bericht 20% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2015 20:30:22 ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Haat aan springers: den bosch-oss ligt plat en op arnhem-utrecht zijn werkzaamheden. Nu heerlijk omreizen via venlo![]()
![]()
SterkteAls het net is gebeurd zal het wel sneller zijn dan wachten tot het SEV er eindelijk is..
doei![]()
Gisteren had iemand de vraag wat ProRail precies doet bij werkzaamheden. Als je op het rode bolletje duwt in onderstaande kaart en dan 'lees meer' selecteert staat wat ze doen!
http://www.prorail.nl/werkzaamheden![]()
Juist, dit is precies wat ik zocht! Thanks!quote:Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef b2py het volgende:
Gisteren had iemand de vraag wat ProRail precies doet bij werkzaamheden. Als je op het rode bolletje duwt in onderstaande kaart en dan 'lees meer' selecteert staat wat ze doen!
http://www.prorail.nl/werkzaamheden![]()
'Verbouwing Utrecht Centraal 53 miljoen duurder'
De verbouwing van het station Utrecht Centraal wordt duurder dan gepland. De kostenoverschrijding van de ov-terminal loopt op tot 53 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf op basis van de miljoenennota.
Anderhalve maand geleden werd een belangrijk deel van het nieuwe station geopend. De stationshal is vergroot van 8000 vierkante meter naar 21.000 vierkante meter om het groeiend aantal reizigers aan te kunnen. Als het project is voltooid, komt daar nog 4000 vierkante meter bij.
Twee weken geleden werd bekend dat een ander project bij Utrecht Centraal ook duurder uitpakt. Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels onder handen worden genomen. Dat gaat naar schatting 30 miljoen euro meer kosten.
Strakker
Eerder waren de verbouwingen van de stations Den Haag Centraal en Zwolle duurder dan aanvankelijk berekend.
Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur beloofde de Kamer vorige week dat ze ProRail strakker gaat aansturen en dat ze er "dichter bovenop" gaat zitten. Ze wil beter inzicht in bijvoorbeeld grote projecten, zodat ze de Kamer ook beter kan informeren over de stand van zaken daarvan.![]()
Ook bij lightrail: boem is ho. Vijf doden in Duitsland. Is dat een GTW?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Nasty, dat is wel aardig hard gegaan. R.I.P.
Rare plek voor autoresten. Maar gezien wat er van over is wel logisch...![]()
Ik denk Talent of Lint.quote:Op maandag 14 september 2015 08:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook bij lightrail: boem is ho. Vijf doden in Duitsland. Is dat een GTW?
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Over FLIRT gesproken: volgens een bericht op Somda komen de eerste zes NS-stellen al naar Nederland voor testen, opleidingen, etc. Eerste inzet zal op de trajecten Deurne - Eindhoven - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem en Arnhem - Ede-Wageningen zijn. Daarna volgen in de loop van 2017 andere treinseries in die hoek met als laatste Apeldoorn - Enschede.quote:Op maandag 14 september 2015 11:21 schreef ReisT het volgende:
Volgend jaar krijg je de tweedelige FLIRT, dat wil ook wel!Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Voor de volledigheid, die komen dus in april 2016.
Volgens een bericht op OVNL worden de eerste stellen voor Gouda-Alphen een paar maanden daarvoor verwacht.![]()
NS heeft een nieuwe 'nieuws' portal gelanceerd, vandaag vermoed ik.
Te vinden via: http://nieuws.ns.nl/![]()
Vorige week alquote:Op maandag 14 september 2015 15:56 schreef b2py het volgende:
NS heeft een nieuwe 'nieuws' portal gelanceerd, vandaag vermoed ik.
Te vinden via: http://nieuws.ns.nl/![]()
![]()
Nieuws uit België: het GEN-/RER-netwerk rond Brussel zal vanaf dienstregeling 2016 echt vorm beginnen te krijgen. Er wordt zelfs een eigen identiteit worden ingevoerd, het zogeheten 'S-netwerk.
Onthulling logo:
Het nieuwe lijnennet:![]()
![]()
In het kader van fotografen zonder ladders deze twee stills uit een drone-fimpje:
PM mij!
Hee homies, ik heb nergens meer een mening over, okee?![]()
Hier, vandaag nog. ZWARTE trein mag lekker lang stilstaan vanwege duidelijke overeenkomst met bewonerskousen. WITTE trein rijdt keihard door om dezelfde reden. Jullie weten wel waar dit is![]()
Wegdaar, ga in de pimpel zitten ofzoquote:Op maandag 14 september 2015 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier, vandaag nog. ZWARTE trein mag lekker lang stilstaan vanwege duidelijke overeenkomst met bewonerskousen. WITTE trein rijdt keihard door om dezelfde reden. Jullie weten wel waar dit is![]()
[ afbeelding ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nja, beter planquote:Op maandag 14 september 2015 19:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wegdaar, ga in de pimpel zitten ofzo
Ben benieuwd of dit net zo een groot succes word als de CityRail...quote:Op maandag 14 september 2015 18:36 schreef James1988 het volgende:
Nieuws uit België: het GEN-/RER-netwerk rond Brussel zal vanaf dienstregeling 2016 echt vorm beginnen te krijgen. Er wordt zelfs een eigen identiteit worden ingevoerd, het zogeheten 'S-netwerk.
Onthulling logo:
[ afbeelding ]
Het nieuwe lijnennet:
[ link | afbeelding ]![]()
Waren er trouwens niet al treinen (klassiekjes???) die uitgevoerd waren met een display aan de voorzijde met een lijnnr? Weleens gezien op Brussel Zuid
EDIT: de CityRail klassiekjes hebben inderdaad een display op het front waarbij de mogelijkheid is/was om een lijnnr te tonen. Word momenteel niet meer gebruikt.
[ Bericht 5% gewijzigd door FokU94 op 14-09-2015 20:10:19 (aanvulling) ]![]()
Even zijdelings he. Nogmaals: ik heb er geen mening overMaar we hebben het hier weleens over Ambitie. Iedereen ontbeert Ambitie. Alles gaat kut en niemand heeft de Ambitie om er iets aan te doen. Wat blijkt: Dat gebeurt overal
Misschien moet iemand ze vertellen dat er NU al 5 keer zo veel "te verdelen" zijn?quote:In Brussel hebben EU-ministers de
"ambitie" uitgesproken om op termijn
160.000 vluchtelingen over de lidstaten
te verdelen.
Refoghettoningenquote:Op maandag 14 september 2015 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Dat weten ze weten ze wel, maar voordat ze daar uit zijn is die kerk in Barcelona al afquote:Op maandag 14 september 2015 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Even zijdelings he. Nogmaals: ik heb er geen mening overMaar we hebben het hier weleens over Ambitie. Iedereen ontbeert Ambitie. Alles gaat kut en niemand heeft de Ambitie om er iets aan te doen. Wat blijkt: Dat gebeurt overal
![]()
[..]
Misschien moet iemand ze vertellen dat er NU al 5 keer zo veel "te verdelen" zijn?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het introduceren als een RER maar wel maar 1x per uur rijden. Dat wordt toch niks.In Nederland krijgt de NS haar treintjes in de daluren, zelfs met kwartierdiensten, toch nog aardig vol altijd.quote:Op maandag 14 september 2015 20:02 schreef FokU94 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit net zo een groot succes word als de CityRail...![]()
Waren er trouwens niet al treinen (klassiekjes???) die uitgevoerd waren met een display aan de voorzijde met een lijnnr? Weleens gezien op Brussel Zuid
EDIT: de CityRail klassiekjes hebben inderdaad een display op het front waarbij de mogelijkheid is/was om een lijnnr te tonen. Word momenteel niet meer gebruikt.![]()
30% bezettingsgraad buiten de spits oid? Valt tegen.quote:Op maandag 14 september 2015 20:33 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het introduceren als een RER maar wel maar 1x per uur rijden. Dat wordt toch niks.In Nederland krijgt de NS haar treintjes in de daluren, zelfs met kwartierdiensten, toch nog aardig vol altijd.Bier.![]()
Opvallend dat de FLIRT's voor Hengelo-Bad Bentheim-Brake ook onder 25kV en ERTMS kunnen rijden. Hebben ze toch niet echt nodig voor Hengelo-Bad Bentheim... https://www.facebook.com/(...)1210625?notif_t=likePM mij!
Tsja, klopt deze info?quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:01 schreef dennistd het volgende:
Opvallend dat de FLIRT's voor Hengelo-Bad Bentheim-Brake ook onder 25kV en ERTMS kunnen rijden. Hebben ze toch niet echt nodig voor Hengelo-Bad Bentheim... https://www.facebook.com/(...)1210625?notif_t=likeI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik neem toch aan van wel als de leasemaatschappij dit verteld? Dat is namelijk de oorspronkelijke bron: http://www.alpha-trains.e(...)lis+Deutschland.htmlquote:Für den Einsatz auf dem niederländischen Streckennetz werden die Fahrzeuge neben der deutschen Spannungsversorgung von 15 kV 16,7Hz auch für den Betrieb unter 25kV 50Hz sowie 1,5 kV Gleichstrom ausgerüstet.quote:So werden die Fahrzeuge mit dem niederländischen Zugsicherungssystem ATB ausgerüstet, verfügen darüber hinaus aber auch über das Sicherungssystem ETCS Level 2, welches auch einen Betrieb auf TEN-Strecken (Transeuropäischen Netz) erlaubt.PM mij!
Tsja, ik weet het ook niet, net als jij vind ik het wel vreemdquote:Op dinsdag 15 september 2015 00:18 schreef dennistd het volgende:
Ik neem toch aan van wel als de leasemaatschappij dit verteld? Dat is namelijk de oorspronkelijke bron: http://www.alpha-trains.e(...)lis+Deutschland.html
[..]
[..]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Misschien dezelfde leasemaatschappij als voor Arnhem - Düsseldorf?quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:01 schreef dennistd het volgende:
Opvallend dat de FLIRT's voor Hengelo-Bad Bentheim-Brake ook onder 25kV en ERTMS kunnen rijden. Hebben ze toch niet echt nodig voor Hengelo-Bad Bentheim... https://www.facebook.com/(...)1210625?notif_t=like![]()
Nee. Ik heb gofftedomme op weg naar Berlijn vanmorgen ruim twee uur naar hetzelfde weiland mogen kijken tussen Holten en Rijssen door een wisselstoring. Na anderhalf uur was er zelfs sprake dat een loc uit Almelo naar Deventer zou rijden, dan naar ons toe, achteruit naar Deventer en dan linkerspoor naar Almelo, maar dat ging gelukkig niet door. Wel werden we in Bad Bentheim opgeheven en mochten we met de volgende Pimpel mee die een half uur achter ons zat. Met drie uur vertraging hier aangekomen, om kwart over zes ipv kwart over drie.quote:
Maar hey, ik ben er tenminsteen ik voel me weer helemaal thuis
doei![]()
Rotterdam CS is niet bereikbaar schijnt. Las het op tijd dus kon ipv naar HS naar CS in Den Haag fietsen. Randstadfail to the rescue.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Dan zijn de treinen te lang. 100% is altijd mogelijkquote:Op maandag 14 september 2015 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
30% bezettingsgraad buiten de spits oid? Valt tegen.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 15 september 2015 05:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Berlijn is altijd een beetje thuiskomen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Alleen vanuit die hoek niet zie ik op de storingenpaginaquote:Op dinsdag 15 september 2015 07:36 schreef Toekito het volgende:
Rotterdam CS is niet bereikbaar schijnt. Las het op tijd dus kon ipv naar HS naar CS in Den Haag fietsen. Randstadfail to the rescue.![]()
Zo hé, zojuist werd er een zowaar een locomotief gekoppeld aan die ketelwagons op DeventerZouden ze eindelijk weg gaan?
Ik hoop het, zo'n zooitje ketelwagens in (uiterlijk) niet al te beste staat doet het imago van het spoorvervoer weinig goeds...PM mij!
Kwam er net ook langs met de IC en verbaasde mij er ook al over, dingen hebben er dan ook wel een tijd gestaan. Dieselloc stond aan de kant van Deventer gekoppeld trouwens![]()
Klopt, ik ook. IC Roosendaal toevallig?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:58 schreef boriq het volgende:
Kwam er net ook langs met de IC en verbaasde mij er ook al over, dingen hebben er dan ook wel een tijd gestaan. Dieselloc stond aan de kant van Deventer gekoppeld trouwens
IC Enschede van 9:30 in Deventerquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, ik ook. IC Roosendaal toevallig?![]()
![]()
Zeg treinvrinden, ik heb een vraag voor jullie. Ik heb vanochtend niet kunnen uitchecken vanwege een eerdere stroomstoring, moet ik nu straks op de terugreis wel weer inchecken?Flesje bier![]()
Waarom niet? Als je richting de plaats gaat waar je vanochtend hebt ingechecked zonder nu opnieuw in te checken ben je aan het zwartreizen. Wel even opletten dat je niet alsnog aan het uitchecken bent, en zonder checkin gaat reizen.![]()
Ik had dus het idee dat ik dan bij de terugreis pas op het station uitcheck van de reis van vanmorgen. Weet niet of dat verder iets uitmaakt, maar straks dus gewoon inchecken en even opletten dat ik dan niet pas uitcheck van vanmorgen en als dat wel gebeurt opnieuw inchecken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef dcm360 het volgende:
Waarom niet? Als je richting de plaats gaat waar je vanochtend hebt ingechecked zonder nu opnieuw in te checken ben je aan het zwartreizen. Wel even opletten dat je niet alsnog aan het uitchecken bent, en zonder checkin gaat reizen.Flesje bier![]()
Willen jullie Carla Dik (CU) nog zien in een ensemble gemaakt van oude NS-materialen?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Nee bedanktquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:37 schreef bork het volgende:
Willen jullie Carla Dik (CU) nog zien in een ensemble gemaakt van oude NS-materialen?![]()
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef b2py het volgende:
Amai, treurnis aankomende zaterdag. Hele dag een stoompendeltrein tussen Alkmaar en Heerhugowaard![]()
![]()
het is een snelstoomtrein of stoomintercity. de trein stopt namelijk niet op Alkmaar Noord.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Er zal wel weer een aanwijzing voorzichtig rijden aan de machinisten worden gegeven omdat tokkies zich binnen het profiel van de baan gaan begevenquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef b2py het volgende:
Amai, treurnis aankomende zaterdag. Hele dag een stoompendeltrein tussen Alkmaar en HeerhugowaardAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Maar goed dat je dat niet op Somda vraagt!quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:13 schreef Adrie072 het volgende:
Op welk tijdstip(pen) gaat deze rijden?![]()
![]()
Lekker met je drieen op een gammel laddertje binnen profiel gaan staan voor die ene foto jaquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zal wel weer een aanwijzing voorzichtig rijden aan de machinisten worden gegeven omdat tokkies zich binnen het profiel van de baan gaan begeven![]()
![]()
Het is daar zelfs nog erger geweest. Er is in seinpalen geklommen en er was een keer een idioot die voor een aanstormende trein in de baan ging staan om een foto van een waterkoker te makenquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:28 schreef boriq het volgende:
[..]
Lekker met je drieen op een gammel laddertje binnen profiel gaan staan voor die ene foto jaAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Was zondag ook al tussen Boxtel en Oisterwijk het geval inderdaad...PM mij!
En zo zien meettreinen in Frankrijk er dus kennelijk uit:twitter:Train_SNCF twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 18:51:32L'autorail Vigirail de surveillance des infrastructures en Gare de l'Est tout à l'heure. #PhotoSNCF http://t.co/ud4EsJFGhv reageer retweet
![]()
Serieus?quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:00 schreef dennistd het volgende:
Was zondag ook al tussen Boxtel en Oisterwijk het geval inderdaad...![]()
![]()
Niet zoveel anders als de Eurailscout dingen eigenlijkquote:Op dinsdag 15 september 2015 19:04 schreef James1988 het volgende:
En zo zien meettreinen in Frankrijk er dus kennelijk uit:
[ afbeelding ]twitter:Train_SNCF twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 18:51:32L'autorail Vigirail de surveillance des infrastructures en Gare de l'Est tout à l'heure. #PhotoSNCF http://t.co/ud4EsJFGhv reageer retweet
![]()
Ha ha ik googelde een beetje op plaatjes van de ICE. Je moet dan wel InterCity Express uitschrijven anders krijg je tienduizend plaatjes van ijsblokjesMaar dan krijg je dus dit:
Dus, ProRail heeft een tekort van een half miljard euro en het kabinet heeft 'geen geld' om het gat te dichten.twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 20:38:51Megastrop voor #ProRail verstopt in de begroting van staatssecretaris Mansveld http://t.co/9nKLkUA0yp reageer retweet
![]()
Nah, het is wel mode in de politiek om de verantwoordelijke staats of minister eruit te schoppen op een departement waar zij verantwoordelijk voor is, maar daar los je het probleem niet op.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoog tijd voor exit Mansveld
Dat is net als dat je Hennis verantwoordelijk stelt voor chroomhoudendeverf die ze gebruikten ver voordat zij minister was.
Ga dan eens bij ProRail en NS een paar een schop geven.
Heel slim natuurlijk van Schultz om het wespennest spoor aan Mansveld te "gunnen"![]()
![]()
Ich bin dabei! Ik sta op één van de 2 stands van de SSN in Heerhugowaard. 1 bij Huider en 1 op het stationsplein.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef b2py het volgende:
Amai, treurnis aankomende zaterdag. Hele dag een stoompendeltrein tussen Alkmaar en Heerhugowaard![]()
Een aantal aan de verkeerde kant van de slagbomen, ja. Niet in seinpalen.quote:
In Oisterwijk waren de ProRail BOA's ook weer lekker "actief". Stoomtrein komt binnen, en de BOA's laten de mensen lekker over de perronrand hangen en staan er bij te kijken. Vonden het allemaal wel best.![]()
Dan maar eenmalig een wegenproject enkele jaren uitstellen om Eringa de kans te geven orde op zaken te stellen bij ProRail en exit Wilma omdat ze het heeft laten gebeurenquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dus, ProRail heeft een tekort van een half miljard euro en het kabinet heeft 'geen geld' om het gat te dichten.twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 20:38:51Megastrop voor #ProRail verstopt in de begroting van staatssecretaris Mansveld http://t.co/9nKLkUA0yp reageer retweet
Rurtalbahn mag vanaf 2016 voor nog eens vier jaar het personenvervoer uitvoeren tussen Düren en Linnich. Vanaf 2017 worden hier nieuwe Lint 54-treinstellen ingezet, aldus Railway Gazette: http://www.railwaygazette(...)albahn-contract.html
Oh, en er komt weer werk voor Fles: nieuw station in 2017, An den Aspen, speciaal voor een school daar![]()
we vertrokken om die reden niet uit Boxtel in elk geval...quote:PM mij!
Onder andere. En meneer de TRDL was 'vergeten' ons naar een perronspoor te sturen. Er moest een bobo uit ofzo (en precies hetzelfde in Eindhoven maar dan voor een burgemeester en wethouder die moesten instappen, maar dat zal ProRail intern vast wel oppakken, hoogste baas TRDL-post Eindhoven zat bij ons in de trein bij de bobo's)![]()
Het is wel weer een stuk uit de televaag, maar een van de dingen waar reizigers niet blij van worden zijn werkzaamheden overdag op doordeweekse dagen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:46 schreef James1988 het volgende:
[ Bericht 3% gewijzigd door _serial_ op 15-09-2015 22:39:32 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het kon in die wijze die ze aanhielden ook nooit goed gaan natuurlijk..quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:46 schreef James1988 het volgende:
![]()
![]()
Ik niet, mijdt die plekquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ich bin dabei! Ik sta op één van de 2 stands van de SSN in Heerhugowaard. 1 bij Huider en 1 op het stationsplein.![]()
![]()
Ik lees elders dat het gaat om een tekort over de periode 2018-2028, dus zo'n 50 mio per jaar. Dat is vast wel ergens te vinden vermoed ik. Dagelijks onderhoud hoeven we iig niet te verwachten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:46 schreef James1988 het volgende:
![]()
Trouwens nog even de dienstregeling voor de stoomtrein zaterdag, in een speciaal formaat voor Fles:
DATUM: ZATERDAG 19 SEP 2015
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
LM 88300 DE-LOC 6400 1
(Rtng V 7:05 - Rtd A 7:19)
leeg stoom. Over op 38100
Rtng 103 V 07:05 103,ZF 70 (0)
Rtngw ZF D 07:07
Hlba ZD D 07:11 ZF,2,ZD
Az ZC2 D 07:13
Wspl ZB D 07:15 ZD,ZC2,ZC1,ZB
Rtd 11 A 07:19 ZB,ZA,11 [173A-R,
+ 265A-L]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
11-Sep-2015 17:10 1 / 7
Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker
status: proefdruk
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
IC 38100 DE-LOC 6400 1
(Rtd V 7:41 - Hwd A 10:45)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Rtd 11 V 07:41 11,XA1,XA2 [275B-R, 70 (0)
+ 293B-L]
Wspl XA2 D 07:43 XA2,XB,XC,XD [407A-R
+]
Az XD D 07:44
Hlba XE D 07:45 XD,1,XF
Rtngw XG D 07:46
Rtngo XH D 07:47 XF,XG,XH,XJ
Rta 1 D 07:48
Nwk 1 D 07:52
Nwki RP D 07:53 XJ,RP
Mdo RO D 07:56 RP,RO [283B-R]
Hgwbr RN D 07:57
Gd 3B A 07:59 RO,RN,3B instappen reizigers
3B V 08:01 3B,3A,GP [151B-R]
Gdg 1 D 08:05 GP,1,GO [475B-R]
Odw 103 D 08:09 GO,103,GN
Wdo TK D 08:13
Wd KH D 08:14 GN,TK,TC,204,KH,
+KL [1211B-R,
+ 1115B-R]
Hmla KL D 08:17 KL,KR,KS,BA
Hmlba BA D 08:18
Bkla BA D 08:23 BA,711,702,AP8,AP7,
+AP6,AP5,AP4,AP3,AP2,
+AP1 [3661-R]
Bkl 2 D 08:24
Aco 672 D 08:32
Ac 2 D 08:33 AP1,672,AN3,2
Asb 3 D 08:34 AN2,AN1,613,3,593
Dvaz 593 D 08:35
Dvd 5 D 08:36 593,5,UP
Asa 1 D 08:38
Asdm 8 D 08:40 8,MV
Asdma MV D 08:41
Asd 14A A 08:47 MV,71,14B,14AM,14A reizigers instappen
14A V 08:49 14A,SF [2551B-R,
+ 2523B-R]
Sgra SN D 08:51 SN O1
Asdta SN D 08:52
Awhv 184 D 08:54
Awhv 1001 A 09:00
1002 V 10:02
Awhvw 189 D 10:07
Rdwa TB D 10:09 189,502,TB
11-Sep-2015 17:10 2 / 7
Hmta TB D 10:11 TB,TJ [317B-R]
Zd 2 D 10:14 TJ,2,421,WO [257B-R]
Wm 2 D 10:18 WO,2,WN
Nnvbr B1 D 10:19
Utg 2A D 10:23 WN,2B,2A,UN
Amr 2 A 10:36 UN,31,2
2 V 10:38 2,HA reizigers instappen
Nhkbr HA D 10:39
Bol B2 D 10:42
Hwd 3 A 10:45 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38101 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 11:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 11:19
Nhkbr B2 D 11:24
Amr 2 A 11:27 HN,2
IC 38102 DE-LOC 6400 1
(Amr V 11:37 - Hwd A 11:44)
Amr 2 V 11:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 11:38
Bol B2 D 11:41
Hwd 3 A 11:44 HA,HB,3 [1295B-R]
IC 38103 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 12:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 12:19
Nhkbr B2 D 12:24
Amr 2 A 12:27 HN,2
IC 38104 DE-LOC 6400 1
(Amr V 12:37 - Hwd A 12:44)
Amr 2 V 12:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 12:38
Bol B2 D 12:41
Hwd 3 A 12:44 HA,HB,3 [1295B-R]
11-Sep-2015 17:10 3 / 7
IC 38105 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 13:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 13:19
Nhkbr B2 D 13:24
Amr 2 A 13:27 HN,2
IC 38106 DE-LOC 6400 1
(Amr V 13:37 - Hwd A 13:44)
Amr 2 V 13:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 13:38
Bol B2 D 13:41
Hwd 3 A 13:44 HA,HB,3 [1295B-R]
IC 38107 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 14:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 14:19
Nhkbr B2 D 14:24
Amr 2 A 14:27 HN,2
IC 38108 DE-LOC 6400 1
(Amr V 14:37 - Hwd A 14:44)
Amr 2 V 14:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 14:38
Bol B2 D 14:41
Hwd 3 A 14:44 HA,HB,3 [1295B-R]
IC 38109 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 15:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 15:19
Nhkbr B2 D 15:24
Amr 2 A 15:27 HN,2
IC 38110 DE-LOC 6400 1
(Amr V 15:37 - Hwd A 15:44)
Amr 2 V 15:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 15:38
Bol B2 D 15:41
Hwd 3 A 15:44 HA,HB,3 [1295B-R]
11-Sep-2015 17:10 4 / 7
IC 38111 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 16:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 16:19
Nhkbr B2 D 16:24
Amr 2 A 16:27 HN,2
IC 38112 DE-LOC 6400 1
(Amr V 16:37 - Hwd A 16:44)
Amr 2 V 16:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 16:38
Bol B2 D 16:41
Hwd 3 A 16:44 HA,HB,3 [1295B-R]
11-Sep-2015 17:10 5 / 7
IC 38113 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 18:17 - Rtd A 22:22)
stoomtrein
Hwd 3 V 18:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 18:19
Nhkbr B2 D 18:24
Amr 2 A 18:27 HN,2
2 V 18:34 2,32,UA
Utg 3 D 18:49 UA,3,WA
Nnvbr B2 D 18:54
Wm 4 A 18:56 WA,4
4 V 19:04 4,453B,WB
Zd 4 D 19:12 WB,422,4,TL
Hmta TH D 19:16
Hrpa TF D 19:17 TL,TH,TF
Rdwa 502 D 19:18 F
Awhvw 189 A 19:21
189 V 19:21
Awhv 1002 A 19:30 water tanken
1005 V 20:35
Awhv 184 D 20:42
Asdta 84 D 20:51
Sgra SO D 20:53 184,84,SO,SE [431A-L
+]
Sgbr SE D 20:54
Asd 5B A 20:56 SE,5A,5B [2503A-R,
+ 2515A-R, 2529A-R]
5B V 20:58 5B,5C,70,MU [283A-R, uitstappen reizigers
+ 295A-R]
Asdma MU D 21:02
Asdm 9 D 21:02 MU,9
Asa 4 D 21:04
Dvd 8 D 21:06 UB,8,598
Dvaz 598 D 21:07
Asb 8 D 21:08 598,8,UN1,UN2
Ashd 5 D 21:11
Ac 3 D 21:14 5,UN3,673,UP1,UP2,
+UP3,UP4,UP5,UP6,UP7
Aco UP1 D 21:15
Bkl 3 D 21:23 UP7,UP8,703,712,BN
Bkla 703 D 21:24
Hmlba DQ A 21:31 BN,DQ [1021A-R]
DQ V 21:38 DQ,DL,DE,DF
Hmla DE D 21:40
Wd 2 D 21:44 DF,2,TE,TL,GA
Wdo TL D 21:45
Odw GB D 21:50 GA,102,GB [91A-R]
Gdg 3 D 21:55 GB,706,3,GC
11-Sep-2015 17:10 6 / 7
Gd 8 A 21:58 GC,8 [147A-L]
8 V 22:00 8,RA,RB [195A-L,
+ 223A-L]
Hgwbr RB D 22:02
Mda RC D 22:03 RB,RC
Mdo RD D 22:04 RC,RD
Nwki ZJ D 22:07 RD,ZJ [293A-R]
Nwk 2 D 22:08
Rta 2 D 22:12
Rtngo ZH D 22:14 ZJ,ZG,ZF
Rtngw ZF D 22:15
Hlba ZD D 22:17 ZF,2,ZD
Az ZC2 D 22:18
Wspl ZB D 22:19 ZD,ZC2,ZC1,ZB
Rtd 13 A 22:22 ZB,ZA,13 [173A-L,
+ 263A-L]
LM 88301 DE-LOC 6400 1
(Rtd V 22:28 - Rtng A 22:37)
leeg van stoom
Rtd 13 V 22:28 13,XA1,XA2 [277B-R, 75 (0)
+ 293B-L]
Wspl XA2 D 22:30 XA2,XB,XC,XD [407A-R
+]
Az XD D 22:31
Hlba XE D 22:32 XD,1,XF
Rtngw XF D 22:35
Rtng 103 A 22:37 XF,103
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————PM mij!
Rot op.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:45 schreef dennistd het volgende:
Trouwens nog even de dienstregeling voor de stoomtrein zaterdag, in een speciaal formaat voor Fles:
LM 88300 DE-LOC 6400 1
+ 265A-L]
IC 38100 DE-LOC 6400 1
+ 293B-L]
+]
+KL [1211B-R,
+ 1115B-R]
+AP6,AP5,AP4,AP3,AP2,
+AP1 [3661-R]
+ 2523B-R]
IC 38101 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38102 DE-LOC 6400 1
IC 38103 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38104 DE-LOC 6400 1
IC 38105 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38106 DE-LOC 6400 1
IC 38107 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38108 DE-LOC 6400 1
IC 38109 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38110 DE-LOC 6400 1
IC 38111 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38112 DE-LOC 6400 1
IC 38113 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
+]
+ 2515A-R, 2529A-R]
+ 295A-R]
+UP3,UP4,UP5,UP6,UP7
+ 223A-L]
+ 263A-L]
LM 88301 DE-LOC 6400 1
leeg van stoom
+ 293B-L]
+]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Volgens nu.nl is het plan om het o.a. op te lossen door meer onderhoud overdag te doen (met dus meer hinder voor reizigers) omdat dat goedkoper is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees elders dat het gaat om een tekort over de periode 2018-2028, dus zo'n 50 mio per jaar. Dat is vast wel ergens te vinden vermoed ik. Dagelijks onderhoud hoeven we iig niet te verwachten.![]()
Dat gaan ze toch niet doen, als de vervoerders dat accepteren staat het hele systeem op losse schroeven.![]()
Thanks!quote:Op woensdag 16 september 2015 01:45 schreef dennistd het volgende:
LM 88300 DE-LOC 6400 1
+ 265A-L]
IC 38100 DE-LOC 6400 1
+ 293B-L]
+]
+KL [1211B-R,
+ 1115B-R]
+AP6,AP5,AP4,AP3,AP2,
+AP1 [3661-R]
+ 2523B-R]
IC 38101 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38102 DE-LOC 6400 1
IC 38103 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38104 DE-LOC 6400 1
IC 38105 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38106 DE-LOC 6400 1
IC 38107 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38108 DE-LOC 6400 1
IC 38109 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38110 DE-LOC 6400 1
IC 38111 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38112 DE-LOC 6400 1
IC 38113 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
+]
+ 2515A-R, 2529A-R]
+ 295A-R]
+UP3,UP4,UP5,UP6,UP7
+ 223A-L]
+ 263A-L]
LM 88301 DE-LOC 6400 1
leeg van stoom
+ 293B-L]
+]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En zoals verwacht zal er waarschijnlijk in kleine projecten gesneden worden: 'Regionale spoorprojecten geschrapt'![]()
De actie is al bijna afgelopen, maar de blokker-kaartjes zijn nog niet uitverkocht. Wat is deze?
Volgende week vrijdag dus weer een keer zwaaien naar James.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Ik lees daar "spoorprojecten buiten de Randstad" ipv. "kleine projecten".quote:Op woensdag 16 september 2015 08:11 schreef b2py het volgende:
En zoals verwacht zal er waarschijnlijk in kleine projecten gesneden worden: 'Regionale spoorprojecten geschrapt'![]()
Die zijn klein in vergelijking met Randstad projectenquote:Op woensdag 16 september 2015 08:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik lees daar "spoorprojecten buiten de Randstad" ipv. "kleine projecten".![]()
![]()
Toch vind ik het verwerpelijk als de eerste reactie is dat men in de Randstad niks mag merken en er dan maar op de rest van het land wordt bezuinigd.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Die zijn klein in vergelijking met Randstad projecten![]()
Er was blijkbaar een politiek akkoord dat er níét uitsluitend zo naar gekeken zou worden. Dat wordt nu en-passant bij het grofvuil gezet omdat een paar mensen niet met geld om kunnen gaan. Dat is geen behoorlijk bestuur.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:04 schreef b2py het volgende:
Mag je vinden, is slechts een simpele kosten/baten
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 09:09:27 ]![]()
Dat zal het ongetwijfeld zijn ja.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:04 schreef b2py het volgende:
Mag je vinden, is slechts een simpele kosten/baten
Als je echter altijd op die manier gaat redeneren zou buiten de randstad bijna geen enkel project meer plaats kunnen vindenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Welkom in de wondere wereld van de politiek. Je hebt absoluut gelijk maar ik denk dat er niets aan gaat veranderen. De enige redding van die projecten is meer financiering uit de regio.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Er was blijkbaar een politiek akkoord dat er níét uitsluitend zo naar gekeken zou worden. Dat wordt nu en-passant bij het grofvuil gezet omdat een paar mensen niet met geld om kunnen gaan. Dat is geen behoorlijk bestuur.![]()
mja, die zakken met geld zijn ook niet eindig, dus ook dan moeten hele scherpe keuzes gemaakt wordenquote:Op woensdag 16 september 2015 09:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van de politiek. Je hebt absoluut gelijk maar ik denk dat er niets aan gaat veranderen. De enige redding van die projecten is meer financiering uit de regio.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nu inderdaad, ik zou zeven juist investeren buiten de Randstad.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal het ongetwijfeld zijn ja.
Als je echter altijd op die manier gaat redeneren zou buiten de randstad bijna geen enkel project meer plaats kunnen vinden
Maar goed volgens een of andere econoom van de Volkskrant (:r) moeten we allemaal naar de Randstad verhuizen. Dat is in China ook gebeurd en daar is goed voor de economie geweest.
Wel grappig om te zien. Eringa meldt vorige week dat er nog meer tekorten komen. Staatssecretaris wordt er niet blij van, Eringa blijft achter opmerking staan. Eringa trekt toch opmerking in. Zes dagen later heeft Prorail een tekort van een half miljard.
Well played Pier, well played.![]()
Dat kan wel, en was ik ook eerst van plan. Tot ik bedacht dat Fles het vast zou kunnen waarderen als ik het niet zou doenquote:
PM mij!
Metronom rijdt tegen een schoolbus: http://www.bild.de/video/(...)e-42596282.bild.htmlPM mij!
Dat had heel wat minder af kunnen lopenquote:Op woensdag 16 september 2015 13:05 schreef dennistd het volgende:
Metronom rijdt tegen een schoolbus: http://www.bild.de/video/(...)e-42596282.bild.html
quote:Op woensdag 16 september 2015 12:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat kan wel, en was ik ook eerst van plan. Tot ik bedacht dat Fles het vast zou kunnen waarderen als ik het niet zou doen
[..]
Dat kan wel, en was ik ook eerst van plan. Tot ik bedacht dat Fles het vast zou kunnen waarderen als ik het niet zou doen![]()
![]()
Filmpje: https://www.facebook.com/railcolor/posts/885713144811666quote:Op woensdag 16 september 2015 13:05 schreef dennistd het volgende:
Metronom rijdt tegen een schoolbus: http://www.bild.de/video/(...)e-42596282.bild.html![]()
Gelukkig slechts één lichtgewonde. Dat had heel wat slechter af kunnen lopen ...quote:Op woensdag 16 september 2015 13:05 schreef dennistd het volgende:
Metronom rijdt tegen een schoolbus: http://www.bild.de/video/(...)e-42596282.bild.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is gewoon hetzelfde filmpje als in Dennis' link.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Filmpje: https://www.facebook.com/railcolor/posts/885713144811666
Kijk dit kan ik nou waarderenquote:Op woensdag 16 september 2015 12:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat kan wel, en was ik ook eerst van plan. Tot ik bedacht dat Fles het vast zou kunnen waarderen als ik het niet zou doen
[..]
Dat kan wel, en was ik ook eerst van plan. Tot ik bedacht dat Fles het vast zou kunnen waarderen als ik het niet zou doen![]()
Hmm toch wel. Ik zag geen filmpje op de Bild site staan en alleen wat vage foto's dacht ik...quote:Op woensdag 16 september 2015 15:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is gewoon hetzelfde filmpje als in Dennis' link.![]()
Defecte trein bij Delft. Vanaf Delft Zuid gezien lijkt alsof er een goederentrein net voor/in de tunnelingang van Delft staat.
NS doet creatief, stoptrein rijdt vanuit Rotterdam tot aan Delft Zuid en keert dan. Nu tijdens het linkerspoor terug rijden naar het overloopwissel ten zuiden van Delft Zuid worden we rechts ingehaald door de intercity.So we just called him Fred![]()
Kamerbrief met reactie op verzoek grote stationsprojecten
Staatssecretaris Mansveld (IenM) meldt de Tweede Kamer dat zij niet aan het verzoek kan voldoen om een brief over de stand van zaken van grote stationsprojecten eerder naar de Kamer te sturen.
Kamerbrief over doorlichting financiële meerjarenreeksen van ProRail voor beheer, onderhoud en vervanging
Staatssecretaris Mansveld (IenM) biedt de Tweede Kamer de doorlichting financiële meerjarenreeksen van ProRail voor beheer, onderhoud en vervanging aan.![]()
Mansveld niet bezorgd over dreigend tekort ProRail
Staatssecretaris Mansveld maakt zich geen zorgen over het dreigende miljoenentekort bij ProRail. Ze vindt dat de spoorbeheerder nog genoeg tijd heeft om oplossingen te vinden, omdat het probleem zich pas op zijn vroegst over drie jaar voordoet.
Mansveld denkt dat er een grote kans is dat het tekort zelfs helemaal niet zal ontstaan: "We zijn er vroeg bij en kunnen er nu nog wat aan doen."
Gisteren werd bekend dat ProRail 475 miljoen euro tekortkomt voor onderhoud en beheer van het spoor in de periode van 2018 tot 2028.
Overzichtelijk
Mansveld zegt verder dat het spoor in Nederland in goede staat is en ze vindt de dreigende rode cijfers goed te overzien. "Bij het beheer en onderhoud van het spoor gaat het om miljarden. Dit gaat maar om 3 procent en dat is dus overzichtelijk." De staatssecretaris houdt wel een reserve aan voor het geval het tekort toch blijft.![]()
ja, VIRMs rijden tegenwoordig zelfs tussen Groningen en Leeuwardenquote:Op woensdag 16 september 2015 19:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Gezellig toch, zo'n oerdegelijke stoomtrein?![]()
![]()
Beter dan die VIRM's die er ook langskomen![]()
Ja, met een diesel der voor natuurlijk. Maar niet planmatig toch, was toch even voor te "testen", voor als er werkzaamheden/storingen zijn en er spul versleept moet worden daar?![]()
uhuh, maar ze hebben er wel geredenquote:Op woensdag 16 september 2015 19:56 schreef greavy het volgende:
Ja, met een diesel der voor natuurlijk. Maar niet planmatig toch, was toch even voor te "testen", voor als er werkzaamheden/storingen zijn en er spul versleept moet worden daar?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zijn er foto's van?quote:Op woensdag 16 september 2015 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, maar ze hebben er wel geredenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
De post van Dennis, hoe lang nog...quote:Op woensdag 16 september 2015 01:45 schreef dennistd het volgende:
LM 88300 DE-LOC 6400 1
+ 265A-L]
IC 38100 DE-LOC 6400 1
+ 293B-L]
+]
+KL [1211B-R,
+ 1115B-R]
+AP6,AP5,AP4,AP3,AP2,
+AP1 [3661-R]
+ 2523B-R]
IC 38101 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38102 DE-LOC 6400 1
IC 38103 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38104 DE-LOC 6400 1
IC 38105 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38106 DE-LOC 6400 1
IC 38107 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38108 DE-LOC 6400 1
IC 38109 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38110 DE-LOC 6400 1
IC 38111 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
IC 38112 DE-LOC 6400 1
IC 38113 DE-LOC 6400 1
stoomtrein
+]
+ 2515A-R, 2529A-R]
+ 295A-R]
+UP3,UP4,UP5,UP6,UP7
+ 223A-L]
+ 263A-L]
LM 88301 DE-LOC 6400 1
leeg van stoom
+ 293B-L]
+]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————![]()
![]()
ik ben ze nog niet tegengekomen. Had ik de tijdstippen geweten dan was ikzelf wel langs de baan gaan staan voor wat materiaalquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
klopt. Is in twee verschillende nachten geweest, alleen net niet de nacht dat ik wilde spottenquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daarover gesproken: Volgende vakantie staat alweer gepland. 14 Mei t/m 5 Juni. Bezoekje aan Montenegro, Albanië en Italië gepland.![]()
Das nog ver wegquote:Op woensdag 16 september 2015 20:53 schreef greavy het volgende:
Daarover gesproken: Volgende vakantie staat alweer gepland. 14 Mei t/m 5 Juni. Bezoekje aan Montenegro, Albanië en Italië gepland., vooruit plannen is nooit verkeerd, ben zelf ook zo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Is het spoor het weekend van 26/27 september een hindernisbaan tussen Zwolle en Den Haag of is het bereikbaar?Bier.![]()
http://lmgtfy.com/?q=Prorail+werkzaamheden
http://lmgtfy.com/?q=NS+werkzaamheden
Volgens mij goed te doen.![]()
Directe trein Enschede - Zwolle dat weekendquote:Op woensdag 16 september 2015 21:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het spoor het weekend van 26/27 september een hindernisbaan tussen Zwolle en Den Haag of is het bereikbaar?![]()
![]()
zozo, dat is nogal watquote:Op woensdag 16 september 2015 23:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Directe trein Enschede - Zwolle dat weekendAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Maar niet terug zo te zien. Lijkt iets als Enschede-Deventer-Zwolle-Deventer-Tilburg-Deventer-Enschede te worden. Wel kans op DDZ in Enschede dan!quote:Op woensdag 16 september 2015 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]![]()
![]()
Directe IC via Deventer bedoel ikPM mij!
Buiten dat heb je er ook geen moer aan omdat hij ver buiten de knoop ligtquote:Op woensdag 16 september 2015 23:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar niet terug zo te zien. Lijkt iets als Enschede-Deventer-Zwolle-Deventer-Tilburg-Deventer-Enschede te worden. Wel kans op DDZ in Enschede dan!![]()
Ik las het ja, heb je toevallig tijden?quote:Op donderdag 17 september 2015 00:11 schreef Maegrim het volgende:
Zondag komt de 1315 trouwens naar Blerick![]()
Zal toch wel laat worden, en moet om 17u werken...
PM mij!
Dat zal dan toch zo'n -180 moeten worden bij aankomst anders red ik het niet
PM mij!
Mooie fotoquote:Op donderdag 17 september 2015 00:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik las het ja, heb je toevallig tijden?![]()
Zal toch wel laat worden, en moet om 17u werken...
[ afbeelding ]Rijdt de BE er het hele stuk mee?
Dit was de overbrenging naar Horb 2,5 jaar terug. Zou destijds door Locon meegenomen worden in de Coevorden-shuttle, maar dat is toen op het laatst niet doorgegaan (iets met verzekeringen). Loc is toen door een 1200 van EETC naar Coevorden gebracht, vervolgens door de BE naar Nordhorn gesleept.
Daar heeft ie overnacht (1 of meerdere nachten), en is toen met deze trein naar Bentheim gebracht, waar een V100 hem overgenomen heeft en naar Horb heeft gebracht (in 2 dagen, vertrek uit Bentheim was pas in de namiddag).PM mij!
HSL rijdt met een V100 van RRFquote:Op donderdag 17 september 2015 00:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie fotoRijdt de BE er het hele stuk mee?
ik leef met je meequote:Op donderdag 17 september 2015 06:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ben nu in opleiding tot DVL...![]()
![]()
Dordrecht is niet blij met het omleggen van de 1900 (Den Haag - Eindhoven - Venlo) en de Benelux via de HSL. http://m.ad.nl/ad/m/nl/32(...)houd-intercity.dhtml
Ik denk alleen niet dat het veel gaat uitmaken, NS heeft zich contractueel verplicht tot het ver-HSL'en van die verbindingen en kan het zich denk ik niet permitteren om daar van af te wijken.![]()
Is dat voor Dienstregeling 2016?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:45 schreef James1988 het volgende:
Dordrecht is niet blij met het omleggen van de 1900 (Den Haag - Eindhoven - Venlo) en de Benelux via de HSL. http://m.ad.nl/ad/m/nl/32(...)houd-intercity.dhtml
Ik denk alleen niet dat het veel gaat uitmaken, NS heeft zich contractueel verplicht tot het ver-HSL'en van die verbindingen en kan het zich denk ik niet permitteren om daar van af te wijken.![]()
Dat was het plan, maar wordt drgl 2017. De AmRo-shuttle heeft meer prioriteit.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat voor Dienstregeling 2016?![]()
Waar halen ze t materieel eigenlijk vandaan? Hoeveel stammetjes heb je extra nodig voor die dienst?quote:Op donderdag 17 september 2015 14:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was het plan, maar wordt drgl 2017. De AmRo-shuttle heeft meer prioriteit.![]()
Uit de 3600 (Zwolle-Roosendaal) en de 1900 (Den Haag-Venlo) is al het ICRm verdwenen.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waar halen ze t materieel eigenlijk vandaan? Hoeveel stammetjes heb je extra nodig voor die dienst?
Alle rijtuigen op 15 juni: https://dl.dropboxusercon(...)jtuigenoverzicht.pdfPM mij!
Thxquote:Op donderdag 17 september 2015 15:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Uit de 3600 (Zwolle-Roosendaal) en de 1900 (Den Haag-Venlo) is al het ICRm verdwenen.
Alle rijtuigen op 15 juni: https://dl.dropboxusercon(...)jtuigenoverzicht.pdf![]()
![]()
En op Den Haag-Venlo komt het terug zodra de revisie klaar is.Gek genoeg is in het contract een bepaling opgenomen dat NS er wel van af mag wijken. NS mag er voor kiezen om de Benelux óf Den Haag-Eindhoven niet over de HSL te laten rijden. Daar putte Dordrecht vorig jaar hoop uit.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:45 schreef James1988 het volgende:
Eind dit jaar toch?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:59 schreef ReisT het volgende:
En op Den Haag-Venlo komt het terug zodra de revisie klaar is.![]()
Per oktober(ik meende september, maar niets meer over gehoord) 5 stammen (traxx+9*ICR+traxx) tussen Den Haag-Venlo, om DDZ uit te sparen voor de stoptreintjes.quote:
Per december wordt de rest van de 9-bakken stammen ingekort tot 6 rijtuigen en rijden dan over de HSL tussen Amsterdam en Breda. De stammen die vrijgemaakt worden gaan in revisiie.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Tja. Zolang we nog geen afdoende oplossing hebben voor gladde sporen, is het wel verstandig om de dienstregeling iets op te rekken.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaan we weerhttp://www.ns.nl/reiziger(...)fstperiode-2015.html
Ik heb liever een paar minuten extra reistijd die aangekondigd is dan gezeik onderweg. In Wijhe al twee keer door de rode pit geschoven vanwege gladde sporen en de meester reed echt mangs rustig.Bier.![]()
richting Zwolle het voetgangersoverwegpad op?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb liever een paar minuten extra reistijd die aangekondigd is dan gezeik onderweg. In Wijhe al twee keer door de rode pit geschoven vanwege gladde sporen en de meester reed echt mangs rustig.dag![]()
Tot voorbij de tweede overgang.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:49 schreef Peter het volgende:
[..]
richting Zwolle het voetgangersoverwegpad op?Bier.![]()
Naast de vleeswarenfabriek? wow, dat is wel 100m doorglijden...quote:Op donderdag 17 september 2015 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tot voorbij de tweede overgang.dag![]()
Als het eenmaal gaat, is er niets meer aan te doen. Behalve magneetremmen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Naast de vleeswarenfabriek? wow, dat is wel 100m doorglijden...
In Haren hebben we een overpad pal achter het sein liggen. In de herfst wordt daar de stop/door-schakeling van aangepast, want het is daar vaak glad en dan bloedlink.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja Plan-V tien jaar terug. We reden ook nog geen 30km/u is mijn gok.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Naast de vleeswarenfabriek? wow, dat is wel 100m doorglijden...Bier.![]()
1x Glijpartij meegemaakt met een Talent (dus magneetrem) op Eyelshoven oid. Schoven een meter of 30 door denk. Wel net op tijd stil gelukkig!![]()
Werk aan het spoor tussen Zwolle en Wierden
maandag 5 oktober 2015 t/m zondag 30 oktober 2016
Gevolgen voor uw reis
Van 5 oktober 2015 t/m 30 oktober 2016 is er, meestal in de avonduren, beperkt tot geen treinverkeer mogelijk tussen Zwolle en Wierden. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten.
Maandag 5 oktober 2015 tot en met vrijdag 18 december 2015
Van maandag 5 oktober 2015 tot en met vrijdag 18 december 2015 is er op doordeweekse dagen vanaf 20:30 uur geen treinverkeer mogelijk op het traject Zwolle - Wierden. Vanaf 20:30 rijden er NS-bussen in plaats van treinen.
Zaterdag 19 december 2015 tot en met zondag 3 januari 2016
Van zaterdag 19 december 2015 tot en met zondag 3 januari 2016 rijden de treinen volgens de dienstregeling.
Maandag 4 januari 2016 tot en met zondag 27 maart 2016
Van maandag 4 januari 2016 tot en met zondag 27 maart 2016 is er zowel op werkdagen als in het weekend na 20:30 uur geen treinverkeer mogelijk op het traject Zwolle - Wierden. Vanaf 20:30 rijden er NS-bussen in plaats van treinen.
Planning 2016
Tot en met 30 oktober 2016 vinden er regelmatig werkzaamheden plaats. Op deze pagina houden wij u op de hoogte van de actuele situatie rondom het treinverkeer tussen Zwolle en Wierden.![]()
Waar zou dat ineens vandaan moeten komen?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Per oktober(ik meende september, maar niets meer over gehoord) 5 stammen (traxx+9*ICR+traxx) tussen Den Haag-Venlo, om DDZ uit te sparen voor de stoptreintjes.
Als het met veel moeite lukt om per oktober (zou eerst september zijn, zou eerst april zijn) eindelijk eens de eerste AmRo-shuttle te laten rijden (en dan nog slechts 1x/uur) zal het voor Den Haag-Venlo echt nog wel even duren.![]()
Nee, er staan al stammen klaar. Volgens mij staat er het nodige materieel rond Amsterdam dat snel ingezet kan wordenquote:Op donderdag 17 september 2015 22:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar zou dat ineens vandaan moeten komen?
Als het met veel moeite lukt om per oktober (zou eerst september zijn, zou eerst april zijn) eindelijk eens de eerste AmRo-shuttle te laten rijden (en dan nog slechts 1x/uur) zal het voor Den Haag-Venlo echt nog wel even duren.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In het laatste pdfje van LOCOV (zit op mobiel, dus heb de link zo snel niet bij de hand) is te lezen dat NS de grens van 10 dagen m.b.t. zichtbare werkzaamheden voor het eind van het jaar weg wil hebben gehaald.![]()
En waarom kunnen die dan niet vanaf vorige week in dienst?quote:Op donderdag 17 september 2015 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, er staan al stammen klaar. Volgens mij staat er het nodige materieel rond Amsterdam dat snel ingezet kan worden![]()
Bel de NS of stuur ze een mailquote:Op donderdag 17 september 2015 22:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
En waarom kunnen die dan niet vanaf vorige week in dienst?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bekendheid met het mat zal er één zijnquote:Op donderdag 17 september 2015 22:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
En waarom kunnen die dan niet vanaf vorige week in dienst?![]()
Electrificatie, I presume?quote:Op donderdag 17 september 2015 22:27 schreef b2py het volgende:
maandag 5 oktober 2015 t/m zondag 30 oktober 2016
Gevolgen voor uw reis
Van 5 oktober 2015 t/m 30 oktober 2016 is er, meestal in de avonduren, beperkt tot geen treinverkeer mogelijk tussen Zwolle en Wierden. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten.
Maandag 5 oktober 2015 tot en met vrijdag 18 december 2015
Van maandag 5 oktober 2015 tot en met vrijdag 18 december 2015 is er op doordeweekse dagen vanaf 20:30 uur geen treinverkeer mogelijk op het traject Zwolle - Wierden. Vanaf 20:30 rijden er NS-bussen in plaats van treinen.
Zaterdag 19 december 2015 tot en met zondag 3 januari 2016
Van zaterdag 19 december 2015 tot en met zondag 3 januari 2016 rijden de treinen volgens de dienstregeling.
Maandag 4 januari 2016 tot en met zondag 27 maart 2016
Van maandag 4 januari 2016 tot en met zondag 27 maart 2016 is er zowel op werkdagen als in het weekend na 20:30 uur geen treinverkeer mogelijk op het traject Zwolle - Wierden. Vanaf 20:30 rijden er NS-bussen in plaats van treinen.
Planning 2016
Tot en met 30 oktober 2016 vinden er regelmatig werkzaamheden plaats. Op deze pagina houden wij u op de hoogte van de actuele situatie rondom het treinverkeer tussen Zwolle en Wierden.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja, en ook een verbouwing van de stations Heino en Raalte om daar de sneltrein veilig door te laten rijden. Nu ligt daar een heel smal eilandperron waar je niet met 140km/h langs wil rijden. En zeker Raalte niet omdat je daar de stoptrein kruist.PM mij!
Spoor 6a en 6b in Breda duiken inmiddels op in de reisplanner.
Benieuwd wat dit betekent voor de materieelinzet. De sprinter Breda-Utrecht rijdt in de spits vaak met 10 bakken SLT. Past dat aan een half perron?It's always around me, all this noise
Sprinter naar Roosendaal van 7:44 vanaf DH rijdt nog gewoon. Zit nu bij Delft Zuid.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:05 schreef Toekito het volgende:
Sprinter naar Roosendaal van 7:44 vanaf DH rijdt nog gewoon. Zit nu bij Delft Zuid.Alleen iets later
1
208:15 + 7 min.
Roosendaal 8 Dordrecht, Lage Zwaluwe NS Sprinter
It's always around me, all this noise
Yup, in de bron staat nog meer tekst maar heb alleen de gevolgen voor het treinverkeer gekopieerd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Electrificatie, I presume?![]()
Visie OV betalen en voortgang NOVB
Document over TLS en de toekomst van betalen in het OV. Verder een voortgangsrapportage van het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad![]()
Op Rotterdam moest iemand nodig naar de wc en koos daarvoor de Thalys uit...
Dat was met een SLT niet gebeurd.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dat moet kunnen passen. 10 bakken SLT is 170 meter, dat is ongeveer een half perron.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:01 schreef JDude het volgende:
Spoor 6a en 6b in Breda duiken inmiddels op in de reisplanner.
Benieuwd wat dit betekent voor de materieelinzet. De sprinter Breda-Utrecht rijdt in de spits vaak met 10 bakken SLT. Past dat aan een half perron?![]()
Wtf is er nou weer met mijn browser aan de hand, deze link gaat bij mij naar de website van TradeTracker oid.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:27 schreef b2py het volgende:
maandag 5 oktober 2015 t/m zondag 30 oktober 2016Bier.![]()
Op andere sites kan ik wel gewoon URL's openen naar externe sites, het is echt alleen hier en dan alleen deze. WTF IS DIS SHITBier.![]()
Had the same! Dacht dat ik spyware troep kut hadquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wtf is er nou weer met mijn browser aan de hand, deze link gaat bij mij naar de website van TradeTracker oid.![]()
![]()
I has sje same problem. Rare redirect.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op andere sites kan ik wel gewoon URL's openen naar externe sites, het is echt alleen hier en dan alleen deze. WTF IS DIS SHIT* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ja dat dacht ik eerst ook maar na een reset van Chrome en opstarten van een Linux USB-stick waar ik drie verschillende virusscanners vanaf heb gedraaid durfde ik het wel aan om het te zeggen. Heb de link uiteindelijk gekopieerd en geplakt vanuit de quote.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Had the same! Dacht dat ik spyware troep kut hadBier.![]()
Ik kwam via Google er wel achter dat die tradetracker via een affliateprogram aan NSI is verbonden.
Ook vreemd, als ik hem open met middelste muis (openen in nieuw tabblad maar nog niet naar toe gaan) gaat hij wel naar de NS website.![]()
"Ik krijg het idee dat ze iemand uit de trein halen."
FFS, wat is het Journaal kijken toch ook een nutteloze bezigheid.Bier.![]()
En nu inzet van de politie tussen Meppel en Hoogeveen.
Het opruimen van een aanrijding persoon gaat nog sneller..quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een oplostijd, ja die politiemensen verdienen echt Veel Meer geld.![]()
Antwerpen Centraal -2 is ontruimd; verdacht pakketje.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rdacht-pakketje.htmlBij twijfel: gebruik beton.![]()
EN DIT KAN WEL PRORAIL!!1!quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zou hij een digitaal veiligheidspaspoort hebben?
En vol.
[ Bericht 7% gewijzigd door JDude op 18-09-2015 11:14:37 ]It's always around me, all this noise
Just let it happen, let it happen"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: