ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op zaterdag 12 september 2015 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh ik maak me er niet druk om, maar de machinist en zijn bijrijder lijken het amusant te vinden en geven geen aanleiding om te denken dat het een bijzondere rit is en ze vinden het raar dat er veel fotografen staan lijkt het dus ik vraag me af waarom dat dan specifiek bij deze trein is. Kan me niet voorstellen dat het zo zeldzaam is dat er in Zwijndrecht een goederentrein rijdt op de stamlijn.
Er is een periode geweest van ongeveer anderhalf jaar dat er geen enkele goederentrein gereden heeft, totdat het 'Eneco-project' ineens kwam. Waren 60 treinen met buizen voor Zwijndrecht, maar daarna was het vrijwel weer geen trein volgens de planning destijds. Maar nog voor het Eneco-project afgelopen was, kwam ik al via een kennis bij de expeditie te weten dat het treinvervoer toch niet stil kwam te liggen, want er zouden ook wagens uit Tsjechië komen, en het is nu alweer enige tijd verder, en de treinen rijden nog steeds wekelijks over de lijn. Soms 1x/week, soms 2x/week. Er lopen nu 5 vervoersstromen, dus treinlengte genoeg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De ICd vertrekt weer een minuutje later uit Breda, waardoor gratis reizen (want Dal Vrij) met de 915 (vertrekt nu om 8:56, volgend jaar 8:57) weer wél haalbaar wordt
Hafas geeft nog aan dat de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) ook buiten de spits nog doorrijdt naar Enschede. Geeft dat de burger moed, of zal hij er nog uitgehaald worden?
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende: Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...
Ja, alles wat uit Enschede komt en >50 jaar is gebruikt vooral die namen voor de locaties van het MST
Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
Of Enschede ligt dus op de verkeerde plek of de dienstregeling deugt niet dat je zo lang moet keren
Op zondag 13 september 2015 11:56 schreef ReisT het volgende: Dit is dan nog een korte korte stop. Korte stop is NS-jargon voor wat de leek een lange stop noemt.
Nee, korte stop is "wij gaan koffie halen en dat duurt zo lang als het duurt"
Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende: Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...
Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..
Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef Proz het volgende: Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..
Het is bijna allemaal bovenbouwvernieuwing, verder hier en daar wat projecten om perrons op de juiste hoogte te brengen.
ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.
Op zondag 13 september 2015 14:17 schreef Dr_Flash het volgende: ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.
Welkom in Europa.
Waar kan ik trouwens passeerlijsten vinden van de spoorlijn tussen Mezy-Moulins en Epernay? Of is dat echt één TER per uur per richting?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe