ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op zaterdag 12 september 2015 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh ik maak me er niet druk om, maar de machinist en zijn bijrijder lijken het amusant te vinden en geven geen aanleiding om te denken dat het een bijzondere rit is en ze vinden het raar dat er veel fotografen staan lijkt het dus ik vraag me af waarom dat dan specifiek bij deze trein is. Kan me niet voorstellen dat het zo zeldzaam is dat er in Zwijndrecht een goederentrein rijdt op de stamlijn.
Er is een periode geweest van ongeveer anderhalf jaar dat er geen enkele goederentrein gereden heeft, totdat het 'Eneco-project' ineens kwam. Waren 60 treinen met buizen voor Zwijndrecht, maar daarna was het vrijwel weer geen trein volgens de planning destijds. Maar nog voor het Eneco-project afgelopen was, kwam ik al via een kennis bij de expeditie te weten dat het treinvervoer toch niet stil kwam te liggen, want er zouden ook wagens uit Tsjechië komen, en het is nu alweer enige tijd verder, en de treinen rijden nog steeds wekelijks over de lijn. Soms 1x/week, soms 2x/week. Er lopen nu 5 vervoersstromen, dus treinlengte genoeg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De ICd vertrekt weer een minuutje later uit Breda, waardoor gratis reizen (want Dal Vrij) met de 915 (vertrekt nu om 8:56, volgend jaar 8:57) weer wél haalbaar wordt
Hafas geeft nog aan dat de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) ook buiten de spits nog doorrijdt naar Enschede. Geeft dat de burger moed, of zal hij er nog uitgehaald worden?
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende: Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...
Ja, alles wat uit Enschede komt en >50 jaar is gebruikt vooral die namen voor de locaties van het MST
Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.
Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
Of Enschede ligt dus op de verkeerde plek of de dienstregeling deugt niet dat je zo lang moet keren
Op zondag 13 september 2015 11:56 schreef ReisT het volgende: Dit is dan nog een korte korte stop. Korte stop is NS-jargon voor wat de leek een lange stop noemt.
Nee, korte stop is "wij gaan koffie halen en dat duurt zo lang als het duurt"
Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende: Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...
Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..
Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef Proz het volgende: Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..
Het is bijna allemaal bovenbouwvernieuwing, verder hier en daar wat projecten om perrons op de juiste hoogte te brengen.
ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.
Op zondag 13 september 2015 14:17 schreef Dr_Flash het volgende: ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.
Welkom in Europa.
Waar kan ik trouwens passeerlijsten vinden van de spoorlijn tussen Mezy-Moulins en Epernay? Of is dat echt één TER per uur per richting?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 13 september 2015 14:32 schreef Dr_Flash het volgende: sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo?
Wet, Europa, TSI.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 13 september 2015 14:32 schreef Dr_Flash het volgende: sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo?
Het scheelt een hoop geld met dure mensen die gehandicapten moeten helpen instappen. Mogelijkerwijs scheelt het ook vertraging. Wat is het probleem precies?
Het scheelt een hoop geld met dure mensen die gehandicapten moeten helpen instappen. Mogelijkerwijs scheelt het ook vertraging. Wat is het probleem precies?
Het probleem is de fles. Dronken sjappies hebben geen opstapje meer en lazeren direct de trein in.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ook zoiets: NS dat treinen bestelde met de juiste hoogte maar nutteloze klaptreetjes die in 2021 vervangen worden door iets fatsoenlijks. Ook geldverspilling.
Op zondag 13 september 2015 15:00 schreef dcm360 het volgende: Die klaptreetjes zijn anders best wel handig als je een steekwagentje de trein in wil krijgen.
Welke gek gaat er nou met een steekwapen en vijf zakken Portland de trein in
Het kost miljarden om alle treinen te vervangen, kapitaalvernietiging pur sang.
Daarom doet men het geleidelijk aan, wanneer treinen vervangen moeten worden. De sprintervloot is als eerste aan de beurt, wanneer de SNG en de FLIRT zijn ingestroomd is het hele sprinterpark toegankelijk. Daarmee kan bijna iedereen zelfstandig reizen, behalve op trajecten waar enkel Intercities als sprinter rijden.
Op zondag 13 september 2015 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ze 40 stations per jaar doen dan gaat het alsnog 10 jaar duren. Als je toch werkzaamheden moet uitvoeren kan je het net zo goed combineren.
Volgens mij zijn ze al bijna klaar met die hele operatie..
Zijn ze bij nog meer stations dan alleen Zwolle die stomme grijze stoeptegels aan het vervangen door iets mooiers trouwens? We hebben hier shiny mooie tegeltjes joh!
Zijn ze bij nog meer stations dan alleen Zwolle die stomme grijze stoeptegels aan het vervangen door iets mooiers trouwens? We hebben hier shiny mooie tegeltjes joh!
Volgens mij is dat een beetje standaard procedure. In Rotterdam hadden ze eerst ook simpele 30x30 tegels liggen maar zijn die later vervangen door mooiere exemplaren. Waarom ze dat doen, je ne sais pas.
Die Deutsche Bahn stellt auf Weisung der Bundesbehörden ab sofort für die kommenden 12 Stunden den Bahnverkehr zwischen Österreich und Deutschland ein. Davon betroffen sind die IC-Linie 62 (Frankfurt/M - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt) , die EC-Linie 89 (München - Kufstein - Brenner - Verona), die Railjet-Linie 90 (München - Salzburg - Wien - Budapest) sowie die ICE-Linie 91 ((Dortmund -) Frankfurt/M - Passau - Wien).
Ebenfalls betroffen sind die Nachtzugverbindungen Wien - Passau - Hamburg und Wien - Passau - Düsseldorf.
Die Regelungen gelten nicht für bereits an ihren Zugbeginnbahnhöfen abgefahrene Züge.
Die Einschränkungen gelten bis Montag, 5 Uhr.
Sobald uns neuere Informationen vorliegen, informieren wir Sie umgehend. Wir bitten unsere Fahrgäste für die Unannehmlichkeiten um Entschuldigung.
Op zondag 13 september 2015 18:56 schreef greavy het volgende: Ik las net op Twitter dat het treinverkeer Duitsland-Oostenrijk vv stilgelegd is vanwege de vele vluchtelingen
Begrijpelijk... Donderdag tussen Zwolle en Emmen zaten er ook meer Syriers in de trein dan Nederlanders.
Mag hopen voor ze dat lijn 73 (bus van Emmen naar Groningen via Ter Spel waar het aanmeldcentrum is) met een gelede bus rijdt.
zojuist een 'geld terug bij vertraging' form ingevuld, naar aanleiding van de vertraging van anderhalf uur op vrijdagavond. er waren vuilcontainers op de rails gezet waardoor er geen treinverkeer mogelijk was. ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
overigens merkte ik op dat ik weer vergeten was samenreiskorting te gebruiken tijdens deze rit. goed om te onthouden dat de samenreiskorting na enkele uren blijkbaar vervalt en opnieuw moet worden ingeladen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter Apel
Oh haha, lijn 73 is een echte bus, 's ochtends (de bus die rond 8u in Emmen komt) soms zelfs een gelede. Die bus stopt op de Westerstraat ter hoogte van de straat Ter Apelervenen, dan is het nog een kilometer lopen. Maar volgens mij rijdt er vanaf Ter Spel busstation ook nog een Sprinter of een vreemd verbouwde Transplofter die kant op.
Gisteren had iemand de vraag wat ProRail precies doet bij werkzaamheden. Als je op het rode bolletje duwt in onderstaande kaart en dan 'lees meer' selecteert staat wat ze doen!
Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef b2py het volgende: Gisteren had iemand de vraag wat ProRail precies doet bij werkzaamheden. Als je op het rode bolletje duwt in onderstaande kaart en dan 'lees meer' selecteert staat wat ze doen!
De verbouwing van het station Utrecht Centraal wordt duurder dan gepland. De kostenoverschrijding van de ov-terminal loopt op tot 53 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf op basis van de miljoenennota.
Anderhalve maand geleden werd een belangrijk deel van het nieuwe station geopend. De stationshal is vergroot van 8000 vierkante meter naar 21.000 vierkante meter om het groeiend aantal reizigers aan te kunnen. Als het project is voltooid, komt daar nog 4000 vierkante meter bij.
Twee weken geleden werd bekend dat een ander project bij Utrecht Centraal ook duurder uitpakt. Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels onder handen worden genomen. Dat gaat naar schatting 30 miljoen euro meer kosten.
Strakker
Eerder waren de verbouwingen van de stations Den Haag Centraal en Zwolle duurder dan aanvankelijk berekend.
Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur beloofde de Kamer vorige week dat ze ProRail strakker gaat aansturen en dat ze er "dichter bovenop" gaat zitten. Ze wil beter inzicht in bijvoorbeeld grote projecten, zodat ze de Kamer ook beter kan informeren over de stand van zaken daarvan.