abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 september 2015 @ 22:22:39 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156036610


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.


En de foto van de trein werd:
  zaterdag 12 september 2015 @ 22:26:06 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156036701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh ik maak me er niet druk om, maar de machinist en zijn bijrijder lijken het amusant te vinden en geven geen aanleiding om te denken dat het een bijzondere rit is en ze vinden het raar dat er veel fotografen staan lijkt het dus ik vraag me af waarom dat dan specifiek bij deze trein is. Kan me niet voorstellen dat het zo zeldzaam is dat er in Zwijndrecht een goederentrein rijdt op de stamlijn.
Er is een periode geweest van ongeveer anderhalf jaar dat er geen enkele goederentrein gereden heeft, totdat het 'Eneco-project' ineens kwam. Waren 60 treinen met buizen voor Zwijndrecht, maar daarna was het vrijwel weer geen trein volgens de planning destijds. Maar nog voor het Eneco-project afgelopen was, kwam ik al via een kennis bij de expeditie te weten dat het treinvervoer toch niet stil kwam te liggen, want er zouden ook wagens uit Tsjechië komen, en het is nu alweer enige tijd verder, en de treinen rijden nog steeds wekelijks over de lijn. Soms 1x/week, soms 2x/week. Er lopen nu 5 vervoersstromen, dus treinlengte genoeg.
pi_156037016
Toch wel grappig, je verwacht dat vooral kinderen treinen leuk vinden maar het zijn de volwassen heren die het meeste uit de kast trekken :P
  zaterdag 12 september 2015 @ 22:41:49 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156037140
Afgelopen zaterdag bij Terug naar Toen stonden we met 7 trappen op een rijtje voor een treintje :')
pi_156037382
Hemeltje wat een Smooth Ride is dit:
Bier.
pi_156037517
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hemeltje wat een Smooth Ride is dit
Ik krijg zo'n zin om een je-moeder-grap te maken.
doei
pi_156037561
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:58 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik krijg zo'n zin om een je-moeder-grap te maken.
Mag je doen maar je weet zelf ook wel dat dat alles behalve een smooth ride is.

Zoveel infra daar ook in dat filmpje, holy fuck.
Bier.
pi_156037924
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mag je doen maar je weet zelf ook wel dat dat alles behalve een smooth ride is.

Zoveel infra daar ook in dat filmpje, holy fuck.
Werd ik geroepen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 september 2015 @ 23:34:39 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156038405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hemeltje wat een Smooth Ride is dit:
Je ziet in de eerste tien minuten al bijna meer infra dan heel Nederland heeft :D
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156038477
En dat met wat, nog geen half miljoen inwoners?
Bier.
pi_156038580
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je ziet in de eerste tien minuten al bijna meer infra dan heel Nederland heeft :D
Doet me beetje denken aan München - Pasing
pi_156038652
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je ziet in de eerste tien minuten al bijna meer infra dan heel Nederland heeft :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat met wat, nog geen half miljoen inwoners?
Overdrijven jullie eens niet zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_156038676
De stad Zürich heeft nog geen 400.000 inwoners, de agglomeratie 1,3 miljoen. Dat is niet spectaculair veel.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 september 2015 @ 23:51:25 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156038766
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Overdrijven jullie eens niet zo
Beweer jij nou dat Geerdijk Centraal meer sporen heeft? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 00:34:40 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156039798
*ding-dong*
Het Hannover Consulting Fahrplan Auskunft System heeft de dienstregeling 2016 voor Nederland online staan

[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 13-09-2015 01:08:32 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 september 2015 @ 00:55:49 #16
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_156040184
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:34 schreef dennistd het volgende:
*ding-dong*
Het Hannover Consulting Fahrplan Auskunft System heeft de dienstregeling 2016 voor Nederland online staan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_156040558
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Beweer jij nou dat Geerdijk Centraal meer sporen heeft? :P
Je moeder heeft meer sporen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 september 2015 @ 01:55:58 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156041040
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:34 schreef dennistd het volgende:
*ding-dong*
Het Hannover Consulting Fahrplan Auskunft System heeft de dienstregeling 2016 voor Nederland online staan
De ICd vertrekt weer een minuutje later uit Breda, waardoor gratis reizen (want Dal Vrij) met de 915 (vertrekt nu om 8:56, volgend jaar 8:57) weer wél haalbaar wordt *O*
  zondag 13 september 2015 @ 02:24:58 #19
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_156041381
Het blijft me verbazen dat HAFAS het altijd beter weet dan NS :D

(betweterig b2py-antwoord in 3, 2, 1, 0.5...)

[ Bericht 15% gewijzigd door Prins_Pils op 13-09-2015 03:42:50 ]
doei
pi_156042720
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 02:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het blijft me verbazen dat HAFAS het altijd beter weet dan NS :D

(betweterig b2py-antwoord in 3, 2, 1, 0.5...)
Als ik tegenwoordig naar hafas ga via Google, zelfde link als vroeger, kom ik tegenwoordig op een NS Hispeed lijkende planner terecht :r

  zondag 13 september 2015 @ 09:13:56 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156042751
Helaas is de DB-app nog niet bijgewerkt
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 09:29:08 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156042863
De DB-dienstregeling zit er ook nog niet in, ik plande een reis Hagen-Enschede en ik werd via Düsseldorf-Arnhem gestuurd 8)7

De enige trein uit Hagen die bekend is, is namelijk de trein Hamm-Venlo...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 september 2015 @ 09:32:15 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156042897
DB kwam volgens mij pas in oktober
  zondag 13 september 2015 @ 09:34:01 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156042913
Bork had hier een keer de datum gepost, maar die ben ik alweer kwijt
  zondag 13 september 2015 @ 09:36:06 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156042923
Ah, gevonden op het DB-Community:
quote:
Der Winterfahrplan 2015/16 wird am 13. Oktober 2015 in unseren Reiseauskunftsmedien veröffentlicht.
https://community.bahn.de(...)Y-2015_FDW-KW36_LZ01
  zondag 13 september 2015 @ 10:01:56 #26
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_156043157
Hafas geeft nog aan dat de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) ook buiten de spits nog doorrijdt naar Enschede. Geeft dat de burger moed, of zal hij er nog uitgehaald worden?
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 10:09:46 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156043225
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.

Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_156043268
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.

Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
Je bedoelt vast Kennispark
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 10:21:45 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156043347
Dat zeg ik, Drienerlo. Ik heb niet zoveel met die moderne namen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_156043434
:P gekke Dennis
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 10:33:10 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156043488
Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 10:34:41 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156043499
Vandaag ga ik trouwens ook lekker ouderwets richting een stoomtrein :6
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 september 2015 @ 10:54:52 #33
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_156043811
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende:
Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...
Ja, alles wat uit Enschede komt en >50 jaar is gebruikt vooral die namen voor de locaties van het MST :P
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 11:41:30 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156044470
Ik weet niet wat de conductrice van deze trein een korte stop vindt, maar ik vind een stop van vijf minuten in Nijmegen niet bepaald kort...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 september 2015 @ 11:56:39 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156044711
Dit is dan nog een korte korte stop. Korte stop is NS-jargon voor wat de leek een lange stop noemt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 september 2015 @ 12:05:55 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156044888
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:09 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt.

Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen.
Of Enschede ligt dus op de verkeerde plek of de dienstregeling deugt niet dat je zo lang moet keren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156045305
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:56 schreef ReisT het volgende:
Dit is dan nog een korte korte stop. Korte stop is NS-jargon voor wat de leek een lange stop noemt.
Nee, korte stop is "wij gaan koffie halen en dat duurt zo lang als het duurt" :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_156045316
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
Of Enschede ligt dus op de verkeerde plek
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 september 2015 @ 12:28:03 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156045405
Optie 3 is een extra perron
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156045447
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:33 schreef dennistd het volgende:
Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten...
Voor mij allebei onbekend
pi_156046767
Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..
pi_156047119
Op Somda weten ze het eigenlijk wel altijd. Maar dat is wel somda.
Bier.
pi_156047239
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef Proz het volgende:
Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft..
Het is bijna allemaal bovenbouwvernieuwing, verder hier en daar wat projecten om perrons op de juiste hoogte te brengen.
pi_156047838
ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 september 2015 @ 14:22:32 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156047947
Gelijkvloerse instap, jeweets
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156047976
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijkvloerse instap, jeweets
en dit is goedkoper dan "nadenken wat voor treinen je bestelt"? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 september 2015 @ 14:25:40 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156048013
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed.
Welkom in Europa.

Waar kan ik trouwens passeerlijsten vinden van de spoorlijn tussen Mezy-Moulins en Epernay? Of is dat echt één TER per uur per richting?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 september 2015 @ 14:27:22 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156048048
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en dit is goedkoper dan "nadenken wat voor treinen je bestelt"? :')
Hoef je geen treinen met knielfuncties of andersoortige dingen te bestellen om ze maar op gelijke hoogte met het perron te krijgen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156048066
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en dit is goedkoper dan "nadenken wat voor treinen je bestelt"? :')
Geen afwijkende perronhoogtes meer=één soort instap=goedkoper. Zeggen ze.
Bier.
pi_156048161
sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 september 2015 @ 14:34:05 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156048190
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo? :?
Wet, Europa, TSI.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_156048221
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo? :?
Waarom zou je het niet doen?
Bier.
pi_156048225
nou ik vind het onzin en geldwegsmijterij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 september 2015 @ 14:36:35 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156048245
quote:
13s.gif Op zondag 13 september 2015 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik vind het onzin en geldwegsmijterij.
Ja, je geboorte, azijnpisser.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_156048272
sukkels hier allemeel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_156048279
quote:
13s.gif Op zondag 13 september 2015 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik vind het onzin en geldwegsmijterij.
Het scheelt een hoop geld met dure mensen die gehandicapten moeten helpen instappen. Mogelijkerwijs scheelt het ook vertraging. Wat is het probleem precies?
Bier.
  zondag 13 september 2015 @ 14:46:21 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156048509
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het scheelt een hoop geld met dure mensen die gehandicapten moeten helpen instappen. Mogelijkerwijs scheelt het ook vertraging. Wat is het probleem precies?
Het probleem is de fles. Dronken sjappies hebben geen opstapje meer en lazeren direct de trein in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 september 2015 @ 14:46:43 #58
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156048517
Probleem is dat ze het nu pas doen. Dubbel werk. Het is een norm uit de vorige eeuw. Maar Prorail "weet" pas dat het de nieuw norm is sinds 2008.
  zondag 13 september 2015 @ 14:50:53 #59
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156048617
Ook zoiets: NS dat treinen bestelde met de juiste hoogte maar nutteloze klaptreetjes die in 2021 vervangen worden door iets fatsoenlijks. Ook geldverspilling.
pi_156048863
Die klaptreetjes zijn anders best wel handig als je een steekwagentje de trein in wil krijgen.
  zondag 13 september 2015 @ 15:30:51 #61
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156049692
Dat komt vooral door de gelijkvloersheid en zou zonder dat plankje ook wel lukken daar waar de afstand tot het perron toevallig klein is.
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 15:47:24 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156050122
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 14:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wet, Europa, TSI.
Europese regelgeving lijkt me sterk. Of het is een doel voor 2075 en NL wil weer kosten wat kost voorop lopen.

Ook dit is Europa, zelfs Europese Unie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156050163
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Europese regelgeving lijkt me sterk. Of het is een doel voor 2075 en NL wil weer kosten wat kost voorop lopen.

Ook dit is Europa, zelfs Europese Unie.
[ afbeelding ]
Het is wel een TSI, dat betekent echter niet dat per direct alle perronhoogtes aangepast moeten worden.
Bier.
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 15:50:12 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156050209
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:00 schreef dcm360 het volgende:
Die klaptreetjes zijn anders best wel handig als je een steekwagentje de trein in wil krijgen.
Welke gek gaat er nou met een steekwapen en vijf zakken Portland de trein in :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 15:52:30 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156050280
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is wel een TSI, dat betekent echter niet dat per direct alle perronhoogtes aangepast moeten worden.
TSI betekent voor mij een geblazen benzine motor van VAG :+ Wat bedoel jij?

Maar dat bedoelde ik ook, het hoeft niet per direct maar in NL blijkbaar wel. Dat zou betekenen dat al het IC materiaal vervangen moet worden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156050303
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

TSI betekent voor mij een geblazen benzine motor van VAG :+ Wat bedoel jij?

Maar dat bedoelde ik ook, het hoeft niet per direct maar in NL blijkbaar wel. Dat zou betekenen dat al het IC materiaal vervangen moet worden
Het moet in Nederland helemaal niet ook nu, dat ze het doen is iets anders dan dat het moet.
Bier.
pi_156051156
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

TSI betekent voor mij een geblazen benzine motor van VAG :+ Wat bedoel jij?

Maar dat bedoelde ik ook, het hoeft niet per direct maar in NL blijkbaar wel. Dat zou betekenen dat al het IC materiaal vervangen moet worden
Technical Specifications for Interoperability
  zondag 13 september 2015 @ 16:31:39 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156051590
Het kost miljarden om alle treinen te vervangen, kapitaalvernietiging pur sang.

Daarom doet men het geleidelijk aan, wanneer treinen vervangen moeten worden. De sprintervloot is als eerste aan de beurt, wanneer de SNG en de FLIRT zijn ingestroomd is het hele sprinterpark toegankelijk. Daarmee kan bijna iedereen zelfstandig reizen, behalve op trajecten waar enkel Intercities als sprinter rijden.
pi_156054900
Als ze 40 stations per jaar doen dan gaat het alsnog 10 jaar duren. Als je toch werkzaamheden moet uitvoeren kan je het net zo goed combineren.
Bier.
pi_156054931
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ze 40 stations per jaar doen dan gaat het alsnog 10 jaar duren. Als je toch werkzaamheden moet uitvoeren kan je het net zo goed combineren.
Volgens mij zijn ze al bijna klaar met die hele operatie..
pi_156055005
Echt? Verbaast me een beetje.

Zijn ze bij nog meer stations dan alleen Zwolle die stomme grijze stoeptegels aan het vervangen door iets mooiers trouwens? We hebben hier shiny mooie tegeltjes joh!
Bier.
pi_156055085
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Echt? Verbaast me een beetje.

Zijn ze bij nog meer stations dan alleen Zwolle die stomme grijze stoeptegels aan het vervangen door iets mooiers trouwens? We hebben hier shiny mooie tegeltjes joh!
Volgens mij is dat een beetje standaard procedure. In Rotterdam hadden ze eerst ook simpele 30x30 tegels liggen maar zijn die later vervangen door mooiere exemplaren. Waarom ze dat doen, je ne sais pas.
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 18:56:03 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156055129
In Arnhem zelfde verhaal, daar stond vanmorgen ook een Shunter V100 met zand en stoeptegels.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 september 2015 @ 18:56:24 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156055140
Ik las net op Twitter dat het treinverkeer Duitsland-Oostenrijk vv stilgelegd is vanwege de vele vluchtelingen
  zondag 13 september 2015 @ 18:57:48 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156055177
Staat ook op site DB:
quote:
Stand: 13.09.2015, 17 Uhr


Die Deutsche Bahn stellt auf Weisung der Bundesbehörden ab sofort für die kommenden 12 Stunden den Bahnverkehr zwischen Österreich und Deutschland ein. Davon betroffen sind die IC-Linie 62 (Frankfurt/M - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt) , die EC-Linie 89 (München - Kufstein - Brenner - Verona), die Railjet-Linie 90 (München - Salzburg - Wien - Budapest) sowie die ICE-Linie 91 ((Dortmund -) Frankfurt/M - Passau - Wien).

Ebenfalls betroffen sind die Nachtzugverbindungen Wien - Passau - Hamburg und Wien - Passau - Düsseldorf.

Die Regelungen gelten nicht für bereits an ihren Zugbeginnbahnhöfen abgefahrene Züge.

Die Einschränkungen gelten bis Montag, 5 Uhr.

Sobald uns neuere Informationen vorliegen, informieren wir Sie umgehend.
Wir bitten unsere Fahrgäste für die Unannehmlichkeiten um Entschuldigung.

Zentrale Verkehrsleitung
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 19:24:28 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156056034
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:56 schreef greavy het volgende:
Ik las net op Twitter dat het treinverkeer Duitsland-Oostenrijk vv stilgelegd is vanwege de vele vluchtelingen
Begrijpelijk... Donderdag tussen Zwolle en Emmen zaten er ook meer Syriers in de trein dan Nederlanders.

Mag hopen voor ze dat lijn 73 (bus van Emmen naar Groningen via Ter Spel waar het aanmeldcentrum is) met een gelede bus rijdt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156056351
zojuist een 'geld terug bij vertraging' form ingevuld, naar aanleiding van de vertraging van anderhalf uur op vrijdagavond. er waren vuilcontainers op de rails gezet waardoor er geen treinverkeer mogelijk was.
ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

overigens merkte ik op dat ik weer vergeten was samenreiskorting te gebruiken tijdens deze rit. goed om te onthouden dat de samenreiskorting na enkele uren blijkbaar vervalt en opnieuw moet worden ingeladen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 13 september 2015 @ 19:40:17 #78
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156056558
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Europese regelgeving lijkt me sterk. Of het is een doel voor 2075 en NL wil weer kosten wat kost voorop lopen.

Ook dit is Europa, zelfs Europese Unie.
[ afbeelding ]
NL heeft 2030 als doel, dat vvooroplopen valt wel mee. Het land waar ze echt voorlopen ligt niet eens in de EU, dat heet Zwitserland.

Richtlijnen moeten niet verward worden met regels.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 september 2015 @ 19:40:57 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156056582
Samenreiskorting moet je elke keer na het uitchecken er opnieuw op zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 september 2015 @ 19:43:12 #80
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156056654
Samenreiskorting verloopt 35 min na uitchecken.
  Redactie Sport zondag 13 september 2015 @ 20:01:12 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156057232
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Begrijpelijk... Donderdag tussen Zwolle en Emmen zaten er ook meer Syriers in de trein dan Nederlanders.

Mag hopen voor ze dat lijn 73 (bus van Emmen naar Groningen via Ter Spel waar het aanmeldcentrum is) met een gelede bus rijdt.
rijdt dat ding niet met een sprinter, of is dat een andere lijn die kant op?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:02:32 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156057290
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

rijdt dat ding niet met een sprinter, of is dat een andere lijn die kant op?
Emmen-Zwolle is al een aantal jaren Arriva, GTW'tjes dus ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2015 @ 20:06:42 #83
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_156057409
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Emmen-Zwolle is al een aantal jaren Arriva, GTW'tjes dus ;)
Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter Apel ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 september 2015 @ 20:13:52 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156057651
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:06 schreef boriq het volgende:

[..]

Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter Apel ;)
Van Taxi De Groot
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:14:28 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156057669
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:06 schreef boriq het volgende:

[..]

Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter Apel ;)
Oh haha, lijn 73 is een echte bus, 's ochtends (de bus die rond 8u in Emmen komt) soms zelfs een gelede.
Die bus stopt op de Westerstraat ter hoogte van de straat Ter Apelervenen, dan is het nog een kilometer lopen. Maar volgens mij rijdt er vanaf Ter Spel busstation ook nog een Sprinter of een vreemd verbouwde Transplofter die kant op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:17:24 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156057775
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 20:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van Taxi De Groot
Ik wou het nummer even opzoeken, toen vond ik dit

http://www.powned.tv/nieu(...)el_moet_vaker_r.html

Geen Sprinter van de Groot dus, maar rare blauwe Transplofters bestuurd door vrijwilligers.


Pownews niet gebruiken als bron dus :P DvhN is duidelijker
http://m.dvhn.nl/groningen/‘;Asielbus-moet-juist-vaker-rijden-21027828.html

Op die foto staat dan weer een bus van Lanting...

[ Bericht 20% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2015 20:30:22 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2015 @ 20:53:26 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156059130
Is dit het bussentopic geworden???
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:55:23 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156059223
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:53 schreef greavy het volgende:
Is dit het bussentopic geworden???
Jij begon zelf over vervoer van asielzoekers :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2015 @ 21:13:25 #89
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_156059951
Haat aan springers: den bosch-oss ligt plat en op arnhem-utrecht zijn werkzaamheden. Nu heerlijk omreizen via venlo :N
  zondag 13 september 2015 @ 21:23:08 #90
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_156060291
Sterkte -O- Als het net is gebeurd zal het wel sneller zijn dan wachten tot het SEV er eindelijk is..
doei
pi_156063401
Gisteren had iemand de vraag wat ProRail precies doet bij werkzaamheden. Als je op het rode bolletje duwt in onderstaande kaart en dan 'lees meer' selecteert staat wat ze doen! :Y

http://www.prorail.nl/werkzaamheden
pi_156065238
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef b2py het volgende:
Gisteren had iemand de vraag wat ProRail precies doet bij werkzaamheden. Als je op het rode bolletje duwt in onderstaande kaart en dan 'lees meer' selecteert staat wat ze doen! :Y

http://www.prorail.nl/werkzaamheden
Juist, dit is precies wat ik zocht! Thanks!
  maandag 14 september 2015 @ 00:56:16 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156068399
Hoe internationaal wil je het hebben? :P

  maandag 14 september 2015 @ 08:31:23 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156070344
Treinverkeer Oostenrijk-Duitsland vv is weer opgestart vanochtend rond 07:00
pi_156070375
'Verbouwing Utrecht Centraal 53 miljoen duurder'

De verbouwing van het station Utrecht Centraal wordt duurder dan gepland. De kostenoverschrijding van de ov-terminal loopt op tot 53 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf op basis van de miljoenennota.

Anderhalve maand geleden werd een belangrijk deel van het nieuwe station geopend. De stationshal is vergroot van 8000 vierkante meter naar 21.000 vierkante meter om het groeiend aantal reizigers aan te kunnen. Als het project is voltooid, komt daar nog 4000 vierkante meter bij.

Twee weken geleden werd bekend dat een ander project bij Utrecht Centraal ook duurder uitpakt. Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels onder handen worden genomen. Dat gaat naar schatting 30 miljoen euro meer kosten.

Strakker

Eerder waren de verbouwingen van de stations Den Haag Centraal en Zwolle duurder dan aanvankelijk berekend.

Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur beloofde de Kamer vorige week dat ze ProRail strakker gaat aansturen en dat ze er "dichter bovenop" gaat zitten. Ze wil beter inzicht in bijvoorbeeld grote projecten, zodat ze de Kamer ook beter kan informeren over de stand van zaken daarvan.
  maandag 14 september 2015 @ 08:48:21 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156070508
Ook bij lightrail: boem is ho. Vijf doden in Duitsland. Is dat een GTW?

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 14 september 2015 @ 09:03:36 #97
448213 FokU94
nieuw op fok!
pi_156070719
Nasty, dat is wel aardig hard gegaan. R.I.P.

Rare plek voor autoresten. Maar gezien wat er van over is wel logisch...
  maandag 14 september 2015 @ 09:04:56 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156070740
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook bij lightrail: boem is ho. Vijf doden in Duitsland. Is dat een GTW?

[ afbeelding ]
Ik denk Talent of Lint.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 september 2015 @ 09:14:32 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156070893
Dat ziet eruit als een LINT.
  maandag 14 september 2015 @ 09:24:16 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_156071069
Heb andere foto's gezien, het IS een Lint
  maandag 14 september 2015 @ 09:55:35 #101
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156071615
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook bij lightrail:
Niks lightrail. Het mag dan relatief lichtgewicht zijn, het is gewoon een trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')