greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 22:22 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() En de foto van de trein werd: | ||
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 22:26 | |
Er is een periode geweest van ongeveer anderhalf jaar dat er geen enkele goederentrein gereden heeft, totdat het 'Eneco-project' ineens kwam. Waren 60 treinen met buizen voor Zwijndrecht, maar daarna was het vrijwel weer geen trein volgens de planning destijds. Maar nog voor het Eneco-project afgelopen was, kwam ik al via een kennis bij de expeditie te weten dat het treinvervoer toch niet stil kwam te liggen, want er zouden ook wagens uit Tsjechië komen, en het is nu alweer enige tijd verder, en de treinen rijden nog steeds wekelijks over de lijn. Soms 1x/week, soms 2x/week. Er lopen nu 5 vervoersstromen, dus treinlengte genoeg. | ||
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 22:37 | |
Toch wel grappig, je verwacht dat vooral kinderen treinen leuk vinden maar het zijn de volwassen heren die het meeste uit de kast trekken ![]() | ||
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 22:41 | |
Afgelopen zaterdag bij Terug naar Toen stonden we met 7 trappen op een rijtje voor een treintje ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 22:52 | |
Hemeltje wat een Smooth Ride is dit: | ||
Prins_Pils | zaterdag 12 september 2015 @ 22:58 | |
Ik krijg zo'n zin om een je-moeder-grap te maken. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 23:01 | |
Mag je doen maar je weet zelf ook wel dat dat alles behalve een smooth ride is. Zoveel infra daar ook in dat filmpje, holy fuck. | ||
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 23:14 | |
Werd ik geroepen? | ||
Peterselieman | zaterdag 12 september 2015 @ 23:34 | |
Je ziet in de eerste tien minuten al bijna meer infra dan heel Nederland heeft ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 23:37 | |
En dat met wat, nog geen half miljoen inwoners? | ||
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 23:42 | |
Doet me beetje denken aan München - Pasing | ||
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 23:46 | |
Overdrijven jullie eens niet zo | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 23:47 | |
De stad Zürich heeft nog geen 400.000 inwoners, de agglomeratie 1,3 miljoen. Dat is niet spectaculair veel. | ||
Peterselieman | zaterdag 12 september 2015 @ 23:51 | |
Beweer jij nou dat Geerdijk Centraal meer sporen heeft? ![]() | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 00:34 | |
*ding-dong* Het Hannover Consulting Fahrplan Auskunft System heeft de dienstregeling 2016 voor Nederland online staan [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 13-09-2015 01:08:32 ] | ||
bork | zondag 13 september 2015 @ 00:55 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 01:22 | |
Je moeder heeft meer sporen. | ||
James1988 | zondag 13 september 2015 @ 01:55 | |
De ICd vertrekt weer een minuutje later uit Breda, waardoor gratis reizen (want Dal Vrij) met de 915 (vertrekt nu om 8:56, volgend jaar 8:57) weer wél haalbaar wordt ![]() | ||
Prins_Pils | zondag 13 september 2015 @ 02:24 | |
Het blijft me verbazen dat HAFAS het altijd beter weet dan NS ![]() (betweterig b2py-antwoord in 3, 2, 1, 0.5...) [ Bericht 15% gewijzigd door Prins_Pils op 13-09-2015 03:42:50 ] | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 09:09 | |
Als ik tegenwoordig naar hafas ga via Google, zelfde link als vroeger, kom ik tegenwoordig op een NS Hispeed lijkende planner terecht ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 13 september 2015 @ 09:13 | |
Helaas is de DB-app nog niet bijgewerkt | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 09:29 | |
De DB-dienstregeling zit er ook nog niet in, ik plande een reis Hagen-Enschede en ik werd via Düsseldorf-Arnhem gestuurd ![]() De enige trein uit Hagen die bekend is, is namelijk de trein Hamm-Venlo... | ||
greavy | zondag 13 september 2015 @ 09:32 | |
DB kwam volgens mij pas in oktober | ||
greavy | zondag 13 september 2015 @ 09:34 | |
Bork had hier een keer de datum gepost, maar die ben ik alweer kwijt | ||
greavy | zondag 13 september 2015 @ 09:36 | |
Ah, gevonden op het DB-Community:https://community.bahn.de(...)Y-2015_FDW-KW36_LZ01 | ||
boriq | zondag 13 september 2015 @ 10:01 | |
Hafas geeft nog aan dat de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) ook buiten de spits nog doorrijdt naar Enschede. Geeft dat de burger moed, of zal hij er nog uitgehaald worden? | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 10:09 | |
Ik denk dat ie gewoon Dit zal blijven rijden. Zou NS hem nu schrappen dan zijn ze vanaf december 2017 alle stoptrein-reizigers in Twente kwijt. Overigens gaat de sprinter straks bij elke Pimpel als een gek naar Drienerlo om daar 9 minuten stil te staan... Dan denk ik: zorg dat je in Enschede een rangeermachinist hebt om de stopper uit Zwolle direct na aankomst af te rangeren en je hebt een spoor vrij om direct binnen te kunnen komen. | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 10:15 | |
Je bedoelt vast Kennispark | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 10:21 | |
Dat zeg ik, Drienerlo. Ik heb niet zoveel met die moderne namen. | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 10:28 | |
![]() | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 10:33 | |
Het zal je verbazen hoeveel mensen in Enschede nog naar Stadsmaten of Ziekenzorg moeten... | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 10:34 | |
Vandaag ga ik trouwens ook lekker ouderwets richting een stoomtrein ![]() | ||
boriq | zondag 13 september 2015 @ 10:54 | |
Ja, alles wat uit Enschede komt en >50 jaar is gebruikt vooral die namen voor de locaties van het MST ![]() | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 11:41 | |
Ik weet niet wat de conductrice van deze trein een korte stop vindt, maar ik vind een stop van vijf minuten in Nijmegen niet bepaald kort... | ||
ReisT | zondag 13 september 2015 @ 11:56 | |
Dit is dan nog een korte korte stop. Korte stop is NS-jargon voor wat de leek een lange stop noemt. | ||
Peterselieman | zondag 13 september 2015 @ 12:05 | |
Of Enschede ligt dus op de verkeerde plek of de dienstregeling deugt niet dat je zo lang moet keren ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 12:24 | |
Nee, korte stop is "wij gaan koffie halen en dat duurt zo lang als het duurt" ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 12:24 | |
![]() | ||
Peterselieman | zondag 13 september 2015 @ 12:28 | |
Optie 3 is een extra perron | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 12:30 | |
Voor mij allebei onbekend | ||
Proz | zondag 13 september 2015 @ 13:36 | |
Guys, weten jullie waar ik kan zien wat de werkzaamheden precies inhouden? Dus niet wat ze tot gevolg hebben (bussen etc) maar wat ze nou precies aan het spoor doen. Heb al gekeken op de site van prorail maar daar staat dezelfde melding als de NS geeft.. | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 13:49 | |
Op Somda weten ze het eigenlijk wel altijd. Maar dat is wel somda. | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 13:53 | |
Het is bijna allemaal bovenbouwvernieuwing, verder hier en daar wat projecten om perrons op de juiste hoogte te brengen. | ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 14:17 | |
ook zo'n werkverschaffing inderdaad. Gaan ze bij ons komende weekends ook doen. Ja, "de norm is aangepast", kennelijk vond iemand ineens dat de perrons te hoog of te laag waren, en nou moeten alle perrons aan "de norm" aangepast worden. Beetje onzin lijkt me, maar goed. | ||
Peterselieman | zondag 13 september 2015 @ 14:22 | |
Gelijkvloerse instap, jeweets | ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 14:23 | |
en dit is goedkoper dan "nadenken wat voor treinen je bestelt"? ![]() | ||
Duvel | zondag 13 september 2015 @ 14:25 | |
Welkom in Europa. Waar kan ik trouwens passeerlijsten vinden van de spoorlijn tussen Mezy-Moulins en Epernay? Of is dat echt één TER per uur per richting? | ||
Peterselieman | zondag 13 september 2015 @ 14:27 | |
Hoef je geen treinen met knielfuncties of andersoortige dingen te bestellen om ze maar op gelijke hoogte met het perron te krijgen ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 14:28 | |
Geen afwijkende perronhoogtes meer=één soort instap=goedkoper. Zeggen ze. | ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 14:32 | |
sowieso, waarom is een gelijkvloerse instap nodig? Zitten alle treinreizigers in een rolstoel tegenwoordig of zo? ![]() | ||
Duvel | zondag 13 september 2015 @ 14:34 | |
Wet, Europa, TSI. | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 14:35 | |
Waarom zou je het niet doen? | ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 14:35 | |
nou ik vind het onzin en geldwegsmijterij. | ||
Duvel | zondag 13 september 2015 @ 14:36 | |
Ja, je geboorte, azijnpisser. | ||
Dr_Flash | zondag 13 september 2015 @ 14:37 | |
sukkels hier allemeel. | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 14:37 | |
Het scheelt een hoop geld met dure mensen die gehandicapten moeten helpen instappen. Mogelijkerwijs scheelt het ook vertraging. Wat is het probleem precies? | ||
Duvel | zondag 13 september 2015 @ 14:46 | |
Het probleem is de fles. Dronken sjappies hebben geen opstapje meer en lazeren direct de trein in. | ||
ReisT | zondag 13 september 2015 @ 14:46 | |
Probleem is dat ze het nu pas doen. Dubbel werk. Het is een norm uit de vorige eeuw. Maar Prorail "weet" pas dat het de nieuw norm is sinds 2008. | ||
ReisT | zondag 13 september 2015 @ 14:50 | |
Ook zoiets: NS dat treinen bestelde met de juiste hoogte maar nutteloze klaptreetjes die in 2021 vervangen worden door iets fatsoenlijks. Ook geldverspilling. | ||
dcm360 | zondag 13 september 2015 @ 15:00 | |
Die klaptreetjes zijn anders best wel handig als je een steekwagentje de trein in wil krijgen. | ||
ReisT | zondag 13 september 2015 @ 15:30 | |
Dat komt vooral door de gelijkvloersheid en zou zonder dat plankje ook wel lukken daar waar de afstand tot het perron toevallig klein is. | ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 15:47 | |
Europese regelgeving lijkt me sterk. Of het is een doel voor 2075 en NL wil weer kosten wat kost voorop lopen. Ook dit is Europa, zelfs Europese Unie. ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 15:48 | |
Het is wel een TSI, dat betekent echter niet dat per direct alle perronhoogtes aangepast moeten worden. | ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 15:50 | |
Welke gek gaat er nou met een steekwapen en vijf zakken Portland de trein in ![]() | ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 15:52 | |
TSI betekent voor mij een geblazen benzine motor van VAG ![]() Maar dat bedoelde ik ook, het hoeft niet per direct maar in NL blijkbaar wel. Dat zou betekenen dat al het IC materiaal vervangen moet worden | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 15:53 | |
Het moet in Nederland helemaal niet ook nu, dat ze het doen is iets anders dan dat het moet. | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 16:17 | |
Technical Specifications for Interoperability | ||
James1988 | zondag 13 september 2015 @ 16:31 | |
Het kost miljarden om alle treinen te vervangen, kapitaalvernietiging pur sang. Daarom doet men het geleidelijk aan, wanneer treinen vervangen moeten worden. De sprintervloot is als eerste aan de beurt, wanneer de SNG en de FLIRT zijn ingestroomd is het hele sprinterpark toegankelijk. Daarmee kan bijna iedereen zelfstandig reizen, behalve op trajecten waar enkel Intercities als sprinter rijden. | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 18:47 | |
Als ze 40 stations per jaar doen dan gaat het alsnog 10 jaar duren. Als je toch werkzaamheden moet uitvoeren kan je het net zo goed combineren. | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 18:48 | |
Volgens mij zijn ze al bijna klaar met die hele operatie.. | ||
DeaDLocK2K | zondag 13 september 2015 @ 18:51 | |
Echt? Verbaast me een beetje. Zijn ze bij nog meer stations dan alleen Zwolle die stomme grijze stoeptegels aan het vervangen door iets mooiers trouwens? We hebben hier shiny mooie tegeltjes joh! | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 18:54 | |
Volgens mij is dat een beetje standaard procedure. In Rotterdam hadden ze eerst ook simpele 30x30 tegels liggen maar zijn die later vervangen door mooiere exemplaren. Waarom ze dat doen, je ne sais pas. | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 18:56 | |
In Arnhem zelfde verhaal, daar stond vanmorgen ook een Shunter V100 met zand en stoeptegels. | ||
greavy | zondag 13 september 2015 @ 18:56 | |
Ik las net op Twitter dat het treinverkeer Duitsland-Oostenrijk vv stilgelegd is vanwege de vele vluchtelingen | ||
greavy | zondag 13 september 2015 @ 18:57 | |
Staat ook op site DB:
| ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 19:24 | |
Begrijpelijk... Donderdag tussen Zwolle en Emmen zaten er ook meer Syriers in de trein dan Nederlanders. Mag hopen voor ze dat lijn 73 (bus van Emmen naar Groningen via Ter Spel waar het aanmeldcentrum is) met een gelede bus rijdt. | ||
spectrumanalyser | zondag 13 september 2015 @ 19:34 | |
zojuist een 'geld terug bij vertraging' form ingevuld, naar aanleiding van de vertraging van anderhalf uur op vrijdagavond. er waren vuilcontainers op de rails gezet waardoor er geen treinverkeer mogelijk was. ben benieuwd hoe lang het gaat duren. overigens merkte ik op dat ik weer vergeten was samenreiskorting te gebruiken tijdens deze rit. goed om te onthouden dat de samenreiskorting na enkele uren blijkbaar vervalt en opnieuw moet worden ingeladen. | ||
ReisT | zondag 13 september 2015 @ 19:40 | |
NL heeft 2030 als doel, dat vvooroplopen valt wel mee. Het land waar ze echt voorlopen ligt niet eens in de EU, dat heet Zwitserland. Richtlijnen moeten niet verward worden met regels. | ||
Peterselieman | zondag 13 september 2015 @ 19:40 | |
Samenreiskorting moet je elke keer na het uitchecken er opnieuw op zetten | ||
ReisT | zondag 13 september 2015 @ 19:43 | |
Samenreiskorting verloopt 35 min na uitchecken. | ||
dennistd | zondag 13 september 2015 @ 20:01 | |
rijdt dat ding niet met een sprinter, of is dat een andere lijn die kant op? | ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 20:02 | |
Emmen-Zwolle is al een aantal jaren Arriva, GTW'tjes dus ![]() | ||
boriq | zondag 13 september 2015 @ 20:06 | |
Dennistd bedoelt volgens mij een Mercedes Sprinter busje op de lijn naar Ter Apel ![]() | ||
Peterselieman | zondag 13 september 2015 @ 20:13 | |
Van Taxi De Groot | ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 20:14 | |
Oh haha, lijn 73 is een echte bus, 's ochtends (de bus die rond 8u in Emmen komt) soms zelfs een gelede. Die bus stopt op de Westerstraat ter hoogte van de straat Ter Apelervenen, dan is het nog een kilometer lopen. Maar volgens mij rijdt er vanaf Ter Spel busstation ook nog een Sprinter of een vreemd verbouwde Transplofter die kant op. | ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 20:17 | |
Ik wou het nummer even opzoeken, toen vond ik dit http://www.powned.tv/nieu(...)el_moet_vaker_r.html Geen Sprinter van de Groot dus, maar rare blauwe Transplofters bestuurd door vrijwilligers. Pownews niet gebruiken als bron dus ![]() http://m.dvhn.nl/groningen/‘;Asielbus-moet-juist-vaker-rijden-21027828.html Op die foto staat dan weer een bus van Lanting... [ Bericht 20% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2015 20:30:22 ] | ||
greavy | zondag 13 september 2015 @ 20:53 | |
Is dit het bussentopic geworden??? | ||
derLudolf | zondag 13 september 2015 @ 20:55 | |
Jij begon zelf over vervoer van asielzoekers ![]() | ||
moddermonster | zondag 13 september 2015 @ 21:13 | |
Haat aan springers: den bosch-oss ligt plat en op arnhem-utrecht zijn werkzaamheden. Nu heerlijk omreizen via venlo ![]() | ||
Prins_Pils | zondag 13 september 2015 @ 21:23 | |
Sterkte ![]() | ||
b2py | zondag 13 september 2015 @ 22:14 | |
Gisteren had iemand de vraag wat ProRail precies doet bij werkzaamheden. Als je op het rode bolletje duwt in onderstaande kaart en dan 'lees meer' selecteert staat wat ze doen! ![]() http://www.prorail.nl/werkzaamheden | ||
Proz | zondag 13 september 2015 @ 22:48 | |
Juist, dit is precies wat ik zocht! Thanks! | ||
James1988 | maandag 14 september 2015 @ 00:56 | |
Hoe internationaal wil je het hebben? ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 14 september 2015 @ 08:31 | |
Treinverkeer Oostenrijk-Duitsland vv is weer opgestart vanochtend rond 07:00 | ||
b2py | maandag 14 september 2015 @ 08:34 | |
'Verbouwing Utrecht Centraal 53 miljoen duurder' De verbouwing van het station Utrecht Centraal wordt duurder dan gepland. De kostenoverschrijding van de ov-terminal loopt op tot 53 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf op basis van de miljoenennota. Anderhalve maand geleden werd een belangrijk deel van het nieuwe station geopend. De stationshal is vergroot van 8000 vierkante meter naar 21.000 vierkante meter om het groeiend aantal reizigers aan te kunnen. Als het project is voltooid, komt daar nog 4000 vierkante meter bij. Twee weken geleden werd bekend dat een ander project bij Utrecht Centraal ook duurder uitpakt. Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels onder handen worden genomen. Dat gaat naar schatting 30 miljoen euro meer kosten. Strakker Eerder waren de verbouwingen van de stations Den Haag Centraal en Zwolle duurder dan aanvankelijk berekend. Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur beloofde de Kamer vorige week dat ze ProRail strakker gaat aansturen en dat ze er "dichter bovenop" gaat zitten. Ze wil beter inzicht in bijvoorbeeld grote projecten, zodat ze de Kamer ook beter kan informeren over de stand van zaken daarvan. | ||
ziggyziggyziggy | maandag 14 september 2015 @ 08:48 | |
Ook bij lightrail: boem is ho. Vijf doden in Duitsland. Is dat een GTW? ![]() | ||
FokU94 | maandag 14 september 2015 @ 09:03 | |
Nasty, dat is wel aardig hard gegaan. R.I.P. Rare plek voor autoresten. Maar gezien wat er van over is wel logisch... | ||
Duvel | maandag 14 september 2015 @ 09:04 | |
Ik denk Talent of Lint. | ||
James1988 | maandag 14 september 2015 @ 09:14 | |
Dat ziet eruit als een LINT. | ||
greavy | maandag 14 september 2015 @ 09:24 | |
Heb andere foto's gezien, het IS een Lint | ||
ReisT | maandag 14 september 2015 @ 09:55 | |
Niks lightrail. Het mag dan relatief lichtgewicht zijn, het is gewoon een trein. | ||
James1988 | maandag 14 september 2015 @ 09:57 | |
De term "lightrail" op grootspoor slaat toch op de hoeveelheid licht die in de rijtuigen valt? ![]() | ||
ReisT | maandag 14 september 2015 @ 10:19 | |
Je bent in de war met de term "lighttrain". Lightrail op grootspoor is dit: ![]() | ||
James1988 | maandag 14 september 2015 @ 10:20 | |
Ik zei het goed hoor, "lightrail" op grootspoor is iets anders dan "lightrail op grootspoor". ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 14 september 2015 @ 10:31 | |
Oh okee. Trein dan. | ||
Ireyon | maandag 14 september 2015 @ 10:53 | |
Ik mis dat trammetje tussen Alphen - Gouda stiekem wel hoor.. accelereren dat dat ding deed ![]() | ||
ReisT | maandag 14 september 2015 @ 11:21 | |
Volgend jaar krijg je de tweedelige FLIRT, dat wil ook wel! | ||
Peterselieman | maandag 14 september 2015 @ 11:26 | |
Over FLIRT gesproken: volgens een bericht op Somda komen de eerste zes NS-stellen al naar Nederland voor testen, opleidingen, etc. Eerste inzet zal op de trajecten Deurne - Eindhoven - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem en Arnhem - Ede-Wageningen zijn. Daarna volgen in de loop van 2017 andere treinseries in die hoek met als laatste Apeldoorn - Enschede. | ||
ReisT | maandag 14 september 2015 @ 12:00 | |
Voor de volledigheid, die komen dus in april 2016. Volgens een bericht op OVNL worden de eerste stellen voor Gouda-Alphen een paar maanden daarvoor verwacht. | ||
Peterselieman | maandag 14 september 2015 @ 12:12 | |
eh ja, er was een stukje weggevallen ![]() | ||
b2py | maandag 14 september 2015 @ 15:56 | |
NS heeft een nieuwe 'nieuws' portal gelanceerd, vandaag vermoed ik. Te vinden via: http://nieuws.ns.nl/ | ||
James1988 | maandag 14 september 2015 @ 16:41 | |
Vorige week al ![]() | ||
James1988 | maandag 14 september 2015 @ 18:36 | |
Nieuws uit België: het GEN-/RER-netwerk rond Brussel zal vanaf dienstregeling 2016 echt vorm beginnen te krijgen. Er wordt zelfs een eigen identiteit worden ingevoerd, het zogeheten 'S-netwerk. Onthulling logo: ![]() Het nieuwe lijnennet: ![]() | ||
dennistd | maandag 14 september 2015 @ 19:32 | |
In het kader van fotografen zonder ladders deze twee stills uit een drone-fimpje:![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 14 september 2015 @ 19:44 | |
Hee homies, ik heb nergens meer een mening over, okee? ![]() Hier, vandaag nog. ZWARTE trein mag lekker lang stilstaan vanwege duidelijke overeenkomst met bewonerskousen. WITTE trein rijdt keihard door om dezelfde reden. Jullie weten wel waar dit is ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 14 september 2015 @ 19:45 | |
Geerdijk Centraal natuurlijk ![]() | ||
derLudolf | maandag 14 september 2015 @ 19:57 | |
Wegdaar, ga in de pimpel zitten ofzo | ||
Dr_Flash | maandag 14 september 2015 @ 19:58 | |
Nja, beter plan ![]() | ||
FokU94 | maandag 14 september 2015 @ 20:02 | |
Ben benieuwd of dit net zo een groot succes word als de CityRail... ![]() Waren er trouwens niet al treinen (klassiekjes???) die uitgevoerd waren met een display aan de voorzijde met een lijnnr? Weleens gezien op Brussel Zuid EDIT: de CityRail klassiekjes hebben inderdaad een display op het front waarbij de mogelijkheid is/was om een lijnnr te tonen. Word momenteel niet meer gebruikt. [ Bericht 5% gewijzigd door FokU94 op 14-09-2015 20:10:19 (aanvulling) ] | ||
Dr_Flash | maandag 14 september 2015 @ 20:12 | |
Even zijdelings he. Nogmaals: ik heb er geen mening over ![]() ![]() ![]() Misschien moet iemand ze vertellen dat er NU al 5 keer zo veel "te verdelen" zijn? ![]() | ||
FokU94 | maandag 14 september 2015 @ 20:18 | |
Slogan van de EU ![]() Als je niet weet wat je wilt, maakt het ook niet uit wat je doet. | ||
b2py | maandag 14 september 2015 @ 20:19 | |
Refoghettoningen | ||
Peterselieman | maandag 14 september 2015 @ 20:21 | |
Dat weten ze weten ze wel, maar voordat ze daar uit zijn is die kerk in Barcelona al af | ||
Bitlord | maandag 14 september 2015 @ 20:33 | |
Het introduceren als een RER maar wel maar 1x per uur rijden. Dat wordt toch niks.In Nederland krijgt de NS haar treintjes in de daluren, zelfs met kwartierdiensten, toch nog aardig vol altijd. | ||
DeaDLocK2K | maandag 14 september 2015 @ 20:36 | |
30% bezettingsgraad buiten de spits oid? Valt tegen. | ||
dennistd | dinsdag 15 september 2015 @ 00:01 | |
Opvallend dat de FLIRT's voor Hengelo-Bad Bentheim-Brake ook onder 25kV en ERTMS kunnen rijden. Hebben ze toch niet echt nodig voor Hengelo-Bad Bentheim... https://www.facebook.com/(...)1210625?notif_t=like | ||
bork | dinsdag 15 september 2015 @ 00:15 | |
Tsja, klopt deze info? | ||
dennistd | dinsdag 15 september 2015 @ 00:18 | |
Ik neem toch aan van wel als de leasemaatschappij dit verteld? Dat is namelijk de oorspronkelijke bron: http://www.alpha-trains.e(...)lis+Deutschland.html
| ||
bork | dinsdag 15 september 2015 @ 00:35 | |
Tsja, ik weet het ook niet, net als jij vind ik het wel vreemd ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 september 2015 @ 01:04 | |
Misschien dezelfde leasemaatschappij als voor Arnhem - Düsseldorf? | ||
Prins_Pils | dinsdag 15 september 2015 @ 01:11 | |
Nee. Ik heb gofftedomme op weg naar Berlijn vanmorgen ruim twee uur naar hetzelfde weiland mogen kijken tussen Holten en Rijssen door een wisselstoring. Na anderhalf uur was er zelfs sprake dat een loc uit Almelo naar Deventer zou rijden, dan naar ons toe, achteruit naar Deventer en dan linkerspoor naar Almelo, maar dat ging gelukkig niet door. Wel werden we in Bad Bentheim opgeheven en mochten we met de volgende Pimpel mee die een half uur achter ons zat. Met drie uur vertraging hier aangekomen, om kwart over zes ipv kwart over drie. Maar hey, ik ben er tenminste ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 15 september 2015 @ 05:17 | |
Berlijn is altijd een beetje thuiskomen. | ||
Toekito | dinsdag 15 september 2015 @ 07:36 | |
Rotterdam CS is niet bereikbaar schijnt. Las het op tijd dus kon ipv naar HS naar CS in Den Haag fietsen. Randstadfail to the rescue. | ||
Bitlord | dinsdag 15 september 2015 @ 07:43 | |
Dan zijn de treinen te lang. 100% is altijd mogelijk ![]() | ||
bork | dinsdag 15 september 2015 @ 07:56 | |
| ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 08:14 | |
Alleen vanuit die hoek niet zie ik op de storingenpagina | ||
derLudolf | dinsdag 15 september 2015 @ 09:49 | |
Zo hé, zojuist werd er een zowaar een locomotief gekoppeld aan die ketelwagons op Deventer ![]() | ||
dennistd | dinsdag 15 september 2015 @ 09:54 | |
Ik hoop het, zo'n zooitje ketelwagens in (uiterlijk) niet al te beste staat doet het imago van het spoorvervoer weinig goeds... | ||
boriq | dinsdag 15 september 2015 @ 09:58 | |
Kwam er net ook langs met de IC en verbaasde mij er ook al over, dingen hebben er dan ook wel een tijd gestaan. Dieselloc stond aan de kant van Deventer gekoppeld trouwens | ||
derLudolf | dinsdag 15 september 2015 @ 10:11 | |
Klopt, ik ook. IC Roosendaal toevallig? ![]() | ||
boriq | dinsdag 15 september 2015 @ 10:15 | |
IC Enschede van 9:30 in Deventer ![]() | ||
Gezicht | dinsdag 15 september 2015 @ 15:04 | |
Zeg treinvrinden, ik heb een vraag voor jullie. Ik heb vanochtend niet kunnen uitchecken vanwege een eerdere stroomstoring, moet ik nu straks op de terugreis wel weer inchecken? | ||
dcm360 | dinsdag 15 september 2015 @ 15:11 | |
Waarom niet? Als je richting de plaats gaat waar je vanochtend hebt ingechecked zonder nu opnieuw in te checken ben je aan het zwartreizen. Wel even opletten dat je niet alsnog aan het uitchecken bent, en zonder checkin gaat reizen. | ||
Gezicht | dinsdag 15 september 2015 @ 15:16 | |
Ik had dus het idee dat ik dan bij de terugreis pas op het station uitcheck van de reis van vanmorgen. Weet niet of dat verder iets uitmaakt, maar straks dus gewoon inchecken en even opletten dat ik dan niet pas uitcheck van vanmorgen en als dat wel gebeurt opnieuw inchecken. | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 15:30 | |
Amai, treurnis aankomende zaterdag. Hele dag een stoompendeltrein tussen Alkmaar en Heerhugowaard ![]() | ||
bork | dinsdag 15 september 2015 @ 15:37 | |
Willen jullie Carla Dik (CU) nog zien in een ensemble gemaakt van oude NS-materialen? | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 15:39 | |
Nee bedankt | ||
ReisT | dinsdag 15 september 2015 @ 16:06 | |
![]() | ||
spectrumanalyser | dinsdag 15 september 2015 @ 16:40 | |
het is een snelstoomtrein of stoomintercity. de trein stopt namelijk niet op Alkmaar Noord. | ||
Peterselieman | dinsdag 15 september 2015 @ 17:10 | |
Er zal wel weer een aanwijzing voorzichtig rijden aan de machinisten worden gegeven omdat tokkies zich binnen het profiel van de baan gaan begeven | ||
Adrie072 | dinsdag 15 september 2015 @ 17:13 | |
Op welk tijdstip(pen) gaat deze rijden? | ||
#ANONIEM | dinsdag 15 september 2015 @ 17:14 | |
![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 17:16:20 ] | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 17:19 | |
Maar goed dat je dat niet op Somda vraagt! ![]() ![]() | ||
Adrie072 | dinsdag 15 september 2015 @ 17:21 | |
Ik riskeer die overspannen reacties, daar liever niet. Thanks! | ||
Peterselieman | dinsdag 15 september 2015 @ 17:25 | |
Ziet er niet uit ... | ||
boriq | dinsdag 15 september 2015 @ 17:28 | |
Lekker met je drieen op een gammel laddertje binnen profiel gaan staan voor die ene foto ja ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 september 2015 @ 17:35 | |
Het is daar zelfs nog erger geweest. Er is in seinpalen geklommen en er was een keer een idioot die voor een aanstormende trein in de baan ging staan om een foto van een waterkoker te maken | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 17:36 | |
Er zijn overigens super veel mooie plekjes langs de baan daar hoor! ![]() | ||
dennistd | dinsdag 15 september 2015 @ 18:00 | |
Was zondag ook al tussen Boxtel en Oisterwijk het geval inderdaad... | ||
Ireyon | dinsdag 15 september 2015 @ 18:07 | |
Milf | ||
James1988 | dinsdag 15 september 2015 @ 19:04 | |
En zo zien meettreinen in Frankrijk er dus kennelijk uit:![]()
| ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 19:35 | |
Serieus? ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 19:35 | |
Niet zoveel anders als de Eurailscout dingen eigenlijk | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2015 @ 20:19 | |
Ha ha ik googelde een beetje op plaatjes van de ICE. Je moet dan wel InterCity Express uitschrijven anders krijg je tienduizend plaatjes van ijsblokjes ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 september 2015 @ 20:46 | |
Dus, ProRail heeft een tekort van een half miljard euro en het kabinet heeft 'geen geld' om het gat te dichten. ![]()
| ||
Frozen-assassin | dinsdag 15 september 2015 @ 20:51 | |
Hoog tijd voor exit Mansveld | ||
bluemoon23 | dinsdag 15 september 2015 @ 20:59 | |
Nah, het is wel mode in de politiek om de verantwoordelijke staats of minister eruit te schoppen op een departement waar zij verantwoordelijk voor is, maar daar los je het probleem niet op. Dat is net als dat je Hennis verantwoordelijk stelt voor chroomhoudendeverf die ze gebruikten ver voordat zij minister was. Ga dan eens bij ProRail en NS een paar een schop geven. Heel slim natuurlijk van Schultz om het wespennest spoor aan Mansveld te "gunnen" ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 september 2015 @ 21:13 | |
Ich bin dabei! Ik sta op één van de 2 stands van de SSN in Heerhugowaard. 1 bij Huider en 1 op het stationsplein. | ||
greavy | dinsdag 15 september 2015 @ 21:17 | |
Een aantal aan de verkeerde kant van de slagbomen, ja. Niet in seinpalen. In Oisterwijk waren de ProRail BOA's ook weer lekker "actief". Stoomtrein komt binnen, en de BOA's laten de mensen lekker over de perronrand hangen en staan er bij te kijken. Vonden het allemaal wel best. | ||
Peterselieman | dinsdag 15 september 2015 @ 21:17 | |
Dan maar eenmalig een wegenproject enkele jaren uitstellen om Eringa de kans te geven orde op zaken te stellen bij ProRail en exit Wilma omdat ze het heeft laten gebeuren | ||
greavy | dinsdag 15 september 2015 @ 21:27 | |
Rurtalbahn mag vanaf 2016 voor nog eens vier jaar het personenvervoer uitvoeren tussen Düren en Linnich. Vanaf 2017 worden hier nieuwe Lint 54-treinstellen ingezet, aldus Railway Gazette: http://www.railwaygazette(...)albahn-contract.html Oh, en er komt weer werk voor Fles: nieuw station in 2017, An den Aspen, speciaal voor een school daar | ||
dennistd | dinsdag 15 september 2015 @ 21:32 | |
we vertrokken om die reden niet uit Boxtel in elk geval... | ||
greavy | dinsdag 15 september 2015 @ 21:45 | |
Onder andere. En meneer de TRDL was 'vergeten' ons naar een perronspoor te sturen. Er moest een bobo uit ofzo (en precies hetzelfde in Eindhoven maar dan voor een burgemeester en wethouder die moesten instappen, maar dat zal ProRail intern vast wel oppakken, hoogste baas TRDL-post Eindhoven zat bij ons in de trein bij de bobo's) | ||
_serial_ | dinsdag 15 september 2015 @ 22:09 | |
Het is wel weer een stuk uit de televaag, maar een van de dingen waar reizigers niet blij van worden zijn werkzaamheden overdag op doordeweekse dagen. [ Bericht 3% gewijzigd door _serial_ op 15-09-2015 22:39:32 ] | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 22:52 | |
Het kon in die wijze die ze aanhielden ook nooit goed gaan natuurlijk.. ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 22:52 | |
Ik niet, mijdt die plek ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 september 2015 @ 23:02 | |
Ik lees elders dat het gaat om een tekort over de periode 2018-2028, dus zo'n 50 mio per jaar. Dat is vast wel ergens te vinden vermoed ik. Dagelijks onderhoud hoeven we iig niet te verwachten. | ||
dennistd | woensdag 16 september 2015 @ 01:45 | |
Trouwens nog even de dienstregeling voor de stoomtrein zaterdag, in een speciaal formaat voor Fles: DATUM: ZATERDAG 19 SEP 2015 ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— LM 88300 DE-LOC 6400 1 (Rtng V 7:05 - Rtd A 7:19) leeg stoom. Over op 38100 Rtng 103 V 07:05 103,ZF 70 (0) Rtngw ZF D 07:07 Hlba ZD D 07:11 ZF,2,ZD Az ZC2 D 07:13 Wspl ZB D 07:15 ZD,ZC2,ZC1,ZB Rtd 11 A 07:19 ZB,ZA,11 [173A-R, + 265A-L] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< 11-Sep-2015 17:10 1 / 7 Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker status: proefdruk ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— IC 38100 DE-LOC 6400 1 (Rtd V 7:41 - Hwd A 10:45) stoom. Besloten reizigersvervoer Rtd 11 V 07:41 11,XA1,XA2 [275B-R, 70 (0) + 293B-L] Wspl XA2 D 07:43 XA2,XB,XC,XD [407A-R +] Az XD D 07:44 Hlba XE D 07:45 XD,1,XF Rtngw XG D 07:46 Rtngo XH D 07:47 XF,XG,XH,XJ Rta 1 D 07:48 Nwk 1 D 07:52 Nwki RP D 07:53 XJ,RP Mdo RO D 07:56 RP,RO [283B-R] Hgwbr RN D 07:57 Gd 3B A 07:59 RO,RN,3B instappen reizigers 3B V 08:01 3B,3A,GP [151B-R] Gdg 1 D 08:05 GP,1,GO [475B-R] Odw 103 D 08:09 GO,103,GN Wdo TK D 08:13 Wd KH D 08:14 GN,TK,TC,204,KH, +KL [1211B-R, + 1115B-R] Hmla KL D 08:17 KL,KR,KS,BA Hmlba BA D 08:18 Bkla BA D 08:23 BA,711,702,AP8,AP7, +AP6,AP5,AP4,AP3,AP2, +AP1 [3661-R] Bkl 2 D 08:24 Aco 672 D 08:32 Ac 2 D 08:33 AP1,672,AN3,2 Asb 3 D 08:34 AN2,AN1,613,3,593 Dvaz 593 D 08:35 Dvd 5 D 08:36 593,5,UP Asa 1 D 08:38 Asdm 8 D 08:40 8,MV Asdma MV D 08:41 Asd 14A A 08:47 MV,71,14B,14AM,14A reizigers instappen 14A V 08:49 14A,SF [2551B-R, + 2523B-R] Sgra SN D 08:51 SN O1 Asdta SN D 08:52 Awhv 184 D 08:54 Awhv 1001 A 09:00 1002 V 10:02 Awhvw 189 D 10:07 Rdwa TB D 10:09 189,502,TB 11-Sep-2015 17:10 2 / 7 Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker status: proefdruk ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— Hmta TB D 10:11 TB,TJ [317B-R] Zd 2 D 10:14 TJ,2,421,WO [257B-R] Wm 2 D 10:18 WO,2,WN Nnvbr B1 D 10:19 Utg 2A D 10:23 WN,2B,2A,UN Amr 2 A 10:36 UN,31,2 2 V 10:38 2,HA reizigers instappen Nhkbr HA D 10:39 Bol B2 D 10:42 Hwd 3 A 10:45 HA,HB,3 [1295B-R] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38101 DE-LOC 6400 1 (Hwd V 11:17 - Amr A 11:27) stoomtrein Hwd 3 V 11:17 3,HB,HN 70 (0) Bol B1 D 11:19 Nhkbr B2 D 11:24 Amr 2 A 11:27 HN,2 ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38102 DE-LOC 6400 1 (Amr V 11:37 - Hwd A 11:44) stoom. Besloten reizigersvervoer Amr 2 V 11:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen Nhkbr HA D 11:38 Bol B2 D 11:41 Hwd 3 A 11:44 HA,HB,3 [1295B-R] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38103 DE-LOC 6400 1 (Hwd V 12:17 - Amr A 12:27) stoomtrein Hwd 3 V 12:17 3,HB,HN 70 (0) Bol B1 D 12:19 Nhkbr B2 D 12:24 Amr 2 A 12:27 HN,2 ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38104 DE-LOC 6400 1 (Amr V 12:37 - Hwd A 12:44) stoom. Besloten reizigersvervoer Amr 2 V 12:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen Nhkbr HA D 12:38 Bol B2 D 12:41 Hwd 3 A 12:44 HA,HB,3 [1295B-R] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< 11-Sep-2015 17:10 3 / 7 Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker status: proefdruk ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— IC 38105 DE-LOC 6400 1 (Hwd V 13:17 - Amr A 13:27) stoomtrein Hwd 3 V 13:17 3,HB,HN 70 (0) Bol B1 D 13:19 Nhkbr B2 D 13:24 Amr 2 A 13:27 HN,2 ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38106 DE-LOC 6400 1 (Amr V 13:37 - Hwd A 13:44) stoom. Besloten reizigersvervoer Amr 2 V 13:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen Nhkbr HA D 13:38 Bol B2 D 13:41 Hwd 3 A 13:44 HA,HB,3 [1295B-R] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38107 DE-LOC 6400 1 (Hwd V 14:17 - Amr A 14:27) stoomtrein Hwd 3 V 14:17 3,HB,HN 70 (0) Bol B1 D 14:19 Nhkbr B2 D 14:24 Amr 2 A 14:27 HN,2 ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38108 DE-LOC 6400 1 (Amr V 14:37 - Hwd A 14:44) stoom. Besloten reizigersvervoer Amr 2 V 14:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen Nhkbr HA D 14:38 Bol B2 D 14:41 Hwd 3 A 14:44 HA,HB,3 [1295B-R] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38109 DE-LOC 6400 1 (Hwd V 15:17 - Amr A 15:27) stoomtrein Hwd 3 V 15:17 3,HB,HN 70 (0) Bol B1 D 15:19 Nhkbr B2 D 15:24 Amr 2 A 15:27 HN,2 ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38110 DE-LOC 6400 1 (Amr V 15:37 - Hwd A 15:44) stoom. Besloten reizigersvervoer Amr 2 V 15:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen Nhkbr HA D 15:38 Bol B2 D 15:41 Hwd 3 A 15:44 HA,HB,3 [1295B-R] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< 11-Sep-2015 17:10 4 / 7 Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker status: proefdruk ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— IC 38111 DE-LOC 6400 1 (Hwd V 16:17 - Amr A 16:27) stoomtrein Hwd 3 V 16:17 3,HB,HN 70 (0) Bol B1 D 16:19 Nhkbr B2 D 16:24 Amr 2 A 16:27 HN,2 ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< IC 38112 DE-LOC 6400 1 (Amr V 16:37 - Hwd A 16:44) stoom. Besloten reizigersvervoer Amr 2 V 16:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen Nhkbr HA D 16:38 Bol B2 D 16:41 Hwd 3 A 16:44 HA,HB,3 [1295B-R] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< 11-Sep-2015 17:10 5 / 7 Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker status: proefdruk ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— IC 38113 DE-LOC 6400 1 (Hwd V 18:17 - Rtd A 22:22) stoomtrein Hwd 3 V 18:17 3,HB,HN 70 (0) Bol B1 D 18:19 Nhkbr B2 D 18:24 Amr 2 A 18:27 HN,2 2 V 18:34 2,32,UA Utg 3 D 18:49 UA,3,WA Nnvbr B2 D 18:54 Wm 4 A 18:56 WA,4 4 V 19:04 4,453B,WB Zd 4 D 19:12 WB,422,4,TL Hmta TH D 19:16 Hrpa TF D 19:17 TL,TH,TF Rdwa 502 D 19:18 F Awhvw 189 A 19:21 189 V 19:21 Awhv 1002 A 19:30 water tanken 1005 V 20:35 Awhv 184 D 20:42 Asdta 84 D 20:51 Sgra SO D 20:53 184,84,SO,SE [431A-L +] Sgbr SE D 20:54 Asd 5B A 20:56 SE,5A,5B [2503A-R, + 2515A-R, 2529A-R] 5B V 20:58 5B,5C,70,MU [283A-R, uitstappen reizigers + 295A-R] Asdma MU D 21:02 Asdm 9 D 21:02 MU,9 Asa 4 D 21:04 Dvd 8 D 21:06 UB,8,598 Dvaz 598 D 21:07 Asb 8 D 21:08 598,8,UN1,UN2 Ashd 5 D 21:11 Ac 3 D 21:14 5,UN3,673,UP1,UP2, +UP3,UP4,UP5,UP6,UP7 Aco UP1 D 21:15 Bkl 3 D 21:23 UP7,UP8,703,712,BN Bkla 703 D 21:24 Hmlba DQ A 21:31 BN,DQ [1021A-R] DQ V 21:38 DQ,DL,DE,DF Hmla DE D 21:40 Wd 2 D 21:44 DF,2,TE,TL,GA Wdo TL D 21:45 Odw GB D 21:50 GA,102,GB [91A-R] Gdg 3 D 21:55 GB,706,3,GC 11-Sep-2015 17:10 6 / 7 Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker status: proefdruk ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— Gd 8 A 21:58 GC,8 [147A-L] 8 V 22:00 8,RA,RB [195A-L, + 223A-L] Hgwbr RB D 22:02 Mda RC D 22:03 RB,RC Mdo RD D 22:04 RC,RD Nwki ZJ D 22:07 RD,ZJ [293A-R] Nwk 2 D 22:08 Rta 2 D 22:12 Rtngo ZH D 22:14 ZJ,ZG,ZF Rtngw ZF D 22:15 Hlba ZD D 22:17 ZF,2,ZD Az ZC2 D 22:18 Wspl ZB D 22:19 ZD,ZC2,ZC1,ZB Rtd 13 A 22:22 ZB,ZA,13 [173A-L, + 263A-L] ———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————< LM 88301 DE-LOC 6400 1 (Rtd V 22:28 - Rtng A 22:37) leeg van stoom Rtd 13 V 22:28 13,XA1,XA2 [277B-R, 75 (0) + 293B-L] Wspl XA2 D 22:30 XA2,XB,XC,XD [407A-R +] Az XD D 22:31 Hlba XE D 22:32 XD,1,XF Rtngw XF D 22:35 Rtng 103 A 22:37 XF,103 ——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— | ||
Dr_Flash | woensdag 16 september 2015 @ 07:30 | |
Rot op. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 september 2015 @ 07:35 | |
Volgens nu.nl is het plan om het o.a. op te lossen door meer onderhoud overdag te doen (met dus meer hinder voor reizigers) omdat dat goedkoper is. | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 07:53 | |
Dat gaan ze toch niet doen, als de vervoerders dat accepteren staat het hele systeem op losse schroeven. | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 07:56 | |
Dennis, kan het niet in een spoiler? ![]() | ||
Duvel | woensdag 16 september 2015 @ 08:09 | |
Thanks! | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 08:11 | |
En zoals verwacht zal er waarschijnlijk in kleine projecten gesneden worden: 'Regionale spoorprojecten geschrapt' | ||
JDude | woensdag 16 september 2015 @ 08:19 | |
De actie is al bijna afgelopen, maar de blokker-kaartjes zijn nog niet uitverkocht. Wat is deze? Volgende week vrijdag dus weer een keer zwaaien naar James. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 september 2015 @ 08:21 | |
Ik lees daar "spoorprojecten buiten de Randstad" ipv. "kleine projecten". | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 08:49 | |
Die zijn klein in vergelijking met Randstad projecten ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 16 september 2015 @ 09:02 | |
Toch vind ik het verwerpelijk als de eerste reactie is dat men in de Randstad niks mag merken en er dan maar op de rest van het land wordt bezuinigd. | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 09:04 | |
Mag je vinden, is slechts een simpele kosten/baten | ||
#ANONIEM | woensdag 16 september 2015 @ 09:08 | |
Er was blijkbaar een politiek akkoord dat er níét uitsluitend zo naar gekeken zou worden. Dat wordt nu en-passant bij het grofvuil gezet omdat een paar mensen niet met geld om kunnen gaan. Dat is geen behoorlijk bestuur. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 09:09:27 ] | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 09:28 | |
Dat zal het ongetwijfeld zijn ja. Als je echter altijd op die manier gaat redeneren zou buiten de randstad bijna geen enkel project meer plaats kunnen vinden | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 09:28 | |
Welkom in de wondere wereld van de politiek. Je hebt absoluut gelijk maar ik denk dat er niets aan gaat veranderen. De enige redding van die projecten is meer financiering uit de regio. | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 09:31 | |
mja, die zakken met geld zijn ook niet eindig, dus ook dan moeten hele scherpe keuzes gemaakt worden | ||
Ajaxfan | woensdag 16 september 2015 @ 10:09 | |
Eind november o.a. dit: http://www.bordersrailway.co.uk/ Me like. ![]() | ||
derLudolf | woensdag 16 september 2015 @ 11:03 | |
Nu inderdaad, ik zou zeven juist investeren buiten de Randstad. Maar goed volgens een of andere econoom van de Volkskrant (:r) moeten we allemaal naar de Randstad verhuizen. Dat is in China ook gebeurd en daar is goed voor de economie geweest. ![]() | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 11:42 | |
Wel grappig om te zien. Eringa meldt vorige week dat er nog meer tekorten komen. Staatssecretaris wordt er niet blij van, Eringa blijft achter opmerking staan. Eringa trekt toch opmerking in. Zes dagen later heeft Prorail een tekort van een half miljard. Well played Pier, well played. | ||
James1988 | woensdag 16 september 2015 @ 11:47 | |
Die is bezig om Mansveld te wippen ![]() | ||
dennistd | woensdag 16 september 2015 @ 12:06 | |
Dat kan wel, en was ik ook eerst van plan. Tot ik bedacht dat Fles het vast zou kunnen waarderen als ik het niet zou doen ![]() | ||
dennistd | woensdag 16 september 2015 @ 13:05 | |
Metronom rijdt tegen een schoolbus: http://www.bild.de/video/(...)e-42596282.bild.html | ||
derLudolf | woensdag 16 september 2015 @ 13:35 | |
Dat had heel wat minder af kunnen lopen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 16 september 2015 @ 13:47 | |
![]() | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 14:02 | |
![]() | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 14:51 | |
Filmpje: https://www.facebook.com/railcolor/posts/885713144811666 | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 15:18 | |
Gelukkig slechts één lichtgewonde. Dat had heel wat slechter af kunnen lopen ... | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 16 september 2015 @ 15:40 | |
Dat is gewoon hetzelfde filmpje als in Dennis' link. ![]() | ||
derLudolf | woensdag 16 september 2015 @ 15:50 | |
Kijk dit kan ik nou waarderen ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 15:56 | |
![]() ![]() | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 17:56 | |
Hmm toch wel. Ik zag geen filmpje op de Bild site staan en alleen wat vage foto's dacht ik... | ||
Fred | woensdag 16 september 2015 @ 18:08 | |
Defecte trein bij Delft. Vanaf Delft Zuid gezien lijkt alsof er een goederentrein net voor/in de tunnelingang van Delft staat. NS doet creatief, stoptrein rijdt vanuit Rotterdam tot aan Delft Zuid en keert dan. Nu tijdens het linkerspoor terug rijden naar het overloopwissel ten zuiden van Delft Zuid worden we rechts ingehaald door de intercity. | ||
Fred | woensdag 16 september 2015 @ 18:19 | |
Nog creatiever: we staan nu op spoor 5 in Schiedam. | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 19:00 | |
Kamerbrief met reactie op verzoek grote stationsprojecten Staatssecretaris Mansveld (IenM) meldt de Tweede Kamer dat zij niet aan het verzoek kan voldoen om een brief over de stand van zaken van grote stationsprojecten eerder naar de Kamer te sturen. Kamerbrief over doorlichting financiële meerjarenreeksen van ProRail voor beheer, onderhoud en vervanging Staatssecretaris Mansveld (IenM) biedt de Tweede Kamer de doorlichting financiële meerjarenreeksen van ProRail voor beheer, onderhoud en vervanging aan. | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 19:14 | |
Mansveld niet bezorgd over dreigend tekort ProRail Staatssecretaris Mansveld maakt zich geen zorgen over het dreigende miljoenentekort bij ProRail. Ze vindt dat de spoorbeheerder nog genoeg tijd heeft om oplossingen te vinden, omdat het probleem zich pas op zijn vroegst over drie jaar voordoet. Mansveld denkt dat er een grote kans is dat het tekort zelfs helemaal niet zal ontstaan: "We zijn er vroeg bij en kunnen er nu nog wat aan doen." Gisteren werd bekend dat ProRail 475 miljoen euro tekortkomt voor onderhoud en beheer van het spoor in de periode van 2018 tot 2028. Overzichtelijk Mansveld zegt verder dat het spoor in Nederland in goede staat is en ze vindt de dreigende rode cijfers goed te overzien. "Bij het beheer en onderhoud van het spoor gaat het om miljarden. Dit gaat maar om 3 procent en dat is dus overzichtelijk." De staatssecretaris houdt wel een reserve aan voor het geval het tekort toch blijft. | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 19:41 | |
Gezellig toch, zo'n oerdegelijke stoomtrein? ![]() ![]() Beter dan die VIRM's die er ook langskomen ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 19:53 | |
ja, VIRMs rijden tegenwoordig zelfs tussen Groningen en Leeuwarden ![]() | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 19:56 | |
Ja, met een diesel der voor natuurlijk. Maar niet planmatig toch, was toch even voor te "testen", voor als er werkzaamheden/storingen zijn en er spul versleept moet worden daar? | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 19:58 | |
uhuh, maar ze hebben er wel gereden | ||
Duvel | woensdag 16 september 2015 @ 20:18 | |
Zijn er foto's van? | ||
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2015 @ 20:20 | |
De post van Dennis, hoe lang nog... ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 20:20 | |
ik ben ze nog niet tegengekomen. Had ik de tijdstippen geweten dan was ikzelf wel langs de baan gaan staan voor wat materiaal | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 20:24 | |
Was toch ergens diep in de nacht? | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 20:25 | |
klopt. Is in twee verschillende nachten geweest, alleen net niet de nacht dat ik wilde spotten | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 20:25 | |
Kom wel een mooie plaat van een VIRM tegen in het Amsterdamse | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 20:28 | |
Veel mooier! | ||
James1988 | woensdag 16 september 2015 @ 20:38 | |
Dit ook:![]() | ||
Maegrim | woensdag 16 september 2015 @ 20:41 | |
grappige DVL ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 20:52 | |
Dan toch maar liever zoiets | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 20:53 | |
Daarover gesproken: Volgende vakantie staat alweer gepland. 14 Mei t/m 5 Juni. Bezoekje aan Montenegro, Albanië en Italië gepland. | ||
bork | woensdag 16 september 2015 @ 20:56 | |
Das nog ver weg ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 21:04 | |
Nu heb ik tenminste gegarandeerd vrij op het werk. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 16 september 2015 @ 21:28 | |
Is het spoor het weekend van 26/27 september een hindernisbaan tussen Zwolle en Den Haag of is het bereikbaar? | ||
greavy | woensdag 16 september 2015 @ 21:32 | |
http://lmgtfy.com/?q=Prorail+werkzaamheden http://lmgtfy.com/?q=NS+werkzaamheden Volgens mij goed te doen. | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 23:44 | |
Directe trein Enschede - Zwolle dat weekend ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 september 2015 @ 23:46 | |
zozo, dat is nogal wat | ||
b2py | woensdag 16 september 2015 @ 23:57 | |
![]() ![]() Directe IC via Deventer bedoel ik ![]() | ||
dennistd | woensdag 16 september 2015 @ 23:58 | |
Maar niet terug zo te zien. Lijkt iets als Enschede-Deventer-Zwolle-Deventer-Tilburg-Deventer-Enschede te worden. Wel kans op DDZ in Enschede dan! | ||
b2py | donderdag 17 september 2015 @ 00:09 | |
Buiten dat heb je er ook geen moer aan omdat hij ver buiten de knoop ligt | ||
Maegrim | donderdag 17 september 2015 @ 00:11 | |
Zondag komt de 1315 trouwens naar Blerick | ||
dennistd | donderdag 17 september 2015 @ 00:16 | |
Ik las het ja, heb je toevallig tijden? ![]() Zal toch wel laat worden, en moet om 17u werken... | ||
Maegrim | donderdag 17 september 2015 @ 00:33 | |
denk dat ie om een uur of 16 toch wel een keer in venlo moet staan | ||
dennistd | donderdag 17 september 2015 @ 00:42 | |
Dat zal dan toch zo'n -180 moeten worden bij aankomst anders red ik het niet ![]() | ||
derLudolf | donderdag 17 september 2015 @ 00:49 | |
Mooie foto ![]() ![]() | ||
dennistd | donderdag 17 september 2015 @ 01:25 | |
Dit was de overbrenging naar Horb 2,5 jaar terug. Zou destijds door Locon meegenomen worden in de Coevorden-shuttle, maar dat is toen op het laatst niet doorgegaan (iets met verzekeringen). Loc is toen door een 1200 van EETC naar Coevorden gebracht, vervolgens door de BE naar Nordhorn gesleept. Daar heeft ie overnacht (1 of meerdere nachten), en is toen met deze trein naar Bentheim gebracht, waar een V100 hem overgenomen heeft en naar Horb heeft gebracht (in 2 dagen, vertrek uit Bentheim was pas in de namiddag). | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 17 september 2015 @ 06:34 | |
Ik ben nu in opleiding tot DVL... | ||
Maegrim | donderdag 17 september 2015 @ 06:51 | |
HSL rijdt met een V100 van RRF ik leef met je mee ![]() | ||
James1988 | donderdag 17 september 2015 @ 13:45 | |
Dordrecht is niet blij met het omleggen van de 1900 (Den Haag - Eindhoven - Venlo) en de Benelux via de HSL. http://m.ad.nl/ad/m/nl/32(...)houd-intercity.dhtml Ik denk alleen niet dat het veel gaat uitmaken, NS heeft zich contractueel verplicht tot het ver-HSL'en van die verbindingen en kan het zich denk ik niet permitteren om daar van af te wijken. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2015 @ 14:22 | |
Is dat voor Dienstregeling 2016? | ||
_JdM_ | donderdag 17 september 2015 @ 14:33 | |
Dienstregeling 2017 toch? | ||
James1988 | donderdag 17 september 2015 @ 14:55 | |
Dat was het plan, maar wordt drgl 2017. De AmRo-shuttle heeft meer prioriteit. | ||
b2py | donderdag 17 september 2015 @ 15:10 | |
Lijkt me logisch ook | ||
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2015 @ 15:35 | |
Waar halen ze t materieel eigenlijk vandaan? Hoeveel stammetjes heb je extra nodig voor die dienst? | ||
dennistd | donderdag 17 september 2015 @ 15:41 | |
Uit de 3600 (Zwolle-Roosendaal) en de 1900 (Den Haag-Venlo) is al het ICRm verdwenen. Alle rijtuigen op 15 juni: https://dl.dropboxusercon(...)jtuigenoverzicht.pdf | ||
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2015 @ 15:48 | |
Thx ![]() | ||
ReisT | donderdag 17 september 2015 @ 15:59 | |
En op Den Haag-Venlo komt het terug zodra de revisie klaar is.Gek genoeg is in het contract een bepaling opgenomen dat NS er wel van af mag wijken. NS mag er voor kiezen om de Benelux óf Den Haag-Eindhoven niet over de HSL te laten rijden. Daar putte Dordrecht vorig jaar hoop uit. | ||
b2py | donderdag 17 september 2015 @ 16:04 | |
Eind dit jaar toch? | ||
_JdM_ | donderdag 17 september 2015 @ 16:08 | |
Per oktober(ik meende september, maar niets meer over gehoord) 5 stammen (traxx+9*ICR+traxx) tussen Den Haag-Venlo, om DDZ uit te sparen voor de stoptreintjes. Per december wordt de rest van de 9-bakken stammen ingekort tot 6 rijtuigen en rijden dan over de HSL tussen Amsterdam en Breda. De stammen die vrijgemaakt worden gaan in revisiie. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2015 @ 16:28 | |
Gaan we weer ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 17 september 2015 @ 16:56 | |
Tja. Zolang we nog geen afdoende oplossing hebben voor gladde sporen, is het wel verstandig om de dienstregeling iets op te rekken. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 17 september 2015 @ 18:07 | |
Ik heb liever een paar minuten extra reistijd die aangekondigd is dan gezeik onderweg. In Wijhe al twee keer door de rode pit geschoven vanwege gladde sporen en de meester reed echt mangs rustig. | ||
Peter | donderdag 17 september 2015 @ 19:49 | |
richting Zwolle het voetgangersoverwegpad op? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 17 september 2015 @ 19:53 | |
Tot voorbij de tweede overgang. | ||
Peter | donderdag 17 september 2015 @ 20:02 | |
Naast de vleeswarenfabriek? wow, dat is wel 100m doorglijden... | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 17 september 2015 @ 20:42 | |
Als het eenmaal gaat, is er niets meer aan te doen. Behalve magneetremmen. In Haren hebben we een overpad pal achter het sein liggen. In de herfst wordt daar de stop/door-schakeling van aangepast, want het is daar vaak glad en dan bloedlink. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 17 september 2015 @ 21:09 | |
Ja Plan-V tien jaar terug. We reden ook nog geen 30km/u is mijn gok. | ||
Yreal | donderdag 17 september 2015 @ 22:18 | |
De fuck is er tussen Utrecht en Amsterdam aan de gang? | ||
FokU94 | donderdag 17 september 2015 @ 22:22 | |
1x Glijpartij meegemaakt met een Talent (dus magneetrem) op Eyelshoven oid. Schoven een meter of 30 door denk. Wel net op tijd stil gelukkig! | ||
b2py | donderdag 17 september 2015 @ 22:27 | |
Werk aan het spoor tussen Zwolle en Wierden maandag 5 oktober 2015 t/m zondag 30 oktober 2016 Gevolgen voor uw reis Van 5 oktober 2015 t/m 30 oktober 2016 is er, meestal in de avonduren, beperkt tot geen treinverkeer mogelijk tussen Zwolle en Wierden. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten. Maandag 5 oktober 2015 tot en met vrijdag 18 december 2015 Van maandag 5 oktober 2015 tot en met vrijdag 18 december 2015 is er op doordeweekse dagen vanaf 20:30 uur geen treinverkeer mogelijk op het traject Zwolle - Wierden. Vanaf 20:30 rijden er NS-bussen in plaats van treinen. Zaterdag 19 december 2015 tot en met zondag 3 januari 2016 Van zaterdag 19 december 2015 tot en met zondag 3 januari 2016 rijden de treinen volgens de dienstregeling. Maandag 4 januari 2016 tot en met zondag 27 maart 2016 Van maandag 4 januari 2016 tot en met zondag 27 maart 2016 is er zowel op werkdagen als in het weekend na 20:30 uur geen treinverkeer mogelijk op het traject Zwolle - Wierden. Vanaf 20:30 rijden er NS-bussen in plaats van treinen. Planning 2016 Tot en met 30 oktober 2016 vinden er regelmatig werkzaamheden plaats. Op deze pagina houden wij u op de hoogte van de actuele situatie rondom het treinverkeer tussen Zwolle en Wierden. | ||
ReisT | donderdag 17 september 2015 @ 22:32 | |
Waar zou dat ineens vandaan moeten komen? Als het met veel moeite lukt om per oktober (zou eerst september zijn, zou eerst april zijn) eindelijk eens de eerste AmRo-shuttle te laten rijden (en dan nog slechts 1x/uur) zal het voor Den Haag-Venlo echt nog wel even duren. | ||
Peterselieman | donderdag 17 september 2015 @ 22:35 | |
Nee, er staan al stammen klaar. Volgens mij staat er het nodige materieel rond Amsterdam dat snel ingezet kan worden | ||
Yreal | donderdag 17 september 2015 @ 22:35 | |
Nu pas de ah to go op Utrecht CS bij spoor 4 gespot ![]() | ||
boriq | donderdag 17 september 2015 @ 22:50 | |
In het laatste pdfje van LOCOV (zit op mobiel, dus heb de link zo snel niet bij de hand) is te lezen dat NS de grens van 10 dagen m.b.t. zichtbare werkzaamheden voor het eind van het jaar weg wil hebben gehaald. | ||
b2py | donderdag 17 september 2015 @ 22:54 | |
Het worden er dan 3? Hier het document: http://www.locov.nl/actue(...)igingen-dienstr.aspx | ||
ReisT | donderdag 17 september 2015 @ 22:57 | |
En waarom kunnen die dan niet vanaf vorige week in dienst? | ||
Peterselieman | donderdag 17 september 2015 @ 23:02 | |
Bel de NS of stuur ze een mail | ||
boriq | donderdag 17 september 2015 @ 23:03 | |
Bekendheid met het mat zal er één zijn | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 september 2015 @ 06:13 | |
Electrificatie, I presume? | ||
dennistd | vrijdag 18 september 2015 @ 07:35 | |
Ja, en ook een verbouwing van de stations Heino en Raalte om daar de sneltrein veilig door te laten rijden. Nu ligt daar een heel smal eilandperron waar je niet met 140km/h langs wil rijden. En zeker Raalte niet omdat je daar de stoptrein kruist. | ||
Guppy | vrijdag 18 september 2015 @ 07:59 | |
http://nos.nl/artikel/205(...)op-rotterdam-cs.html | ||
JDude | vrijdag 18 september 2015 @ 08:01 | |
Spoor 6a en 6b in Breda duiken inmiddels op in de reisplanner. Benieuwd wat dit betekent voor de materieelinzet. De sprinter Breda-Utrecht rijdt in de spits vaak met 10 bakken SLT. Past dat aan een half perron? | ||
Toekito | vrijdag 18 september 2015 @ 08:05 | |
Sprinter naar Roosendaal van 7:44 vanaf DH rijdt nog gewoon. Zit nu bij Delft Zuid. | ||
JDude | vrijdag 18 september 2015 @ 08:22 | |
![]() | ||
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 08:26 | |
Yup, in de bron staat nog meer tekst maar heb alleen de gevolgen voor het treinverkeer gekopieerd. | ||
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 08:29 | |
Visie OV betalen en voortgang NOVB Document over TLS en de toekomst van betalen in het OV. Verder een voortgangsrapportage van het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 september 2015 @ 08:35 | |
Op Rotterdam moest iemand nodig naar de wc en koos daarvoor de Thalys uit... Dat was met een SLT niet gebeurd. | ||
ReisT | vrijdag 18 september 2015 @ 09:13 | |
Dat moet kunnen passen. 10 bakken SLT is 170 meter, dat is ongeveer een half perron. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:19 | |
Wtf is er nou weer met mijn browser aan de hand, deze link gaat bij mij naar de website van TradeTracker oid. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:21 | |
Op andere sites kan ik wel gewoon URL's openen naar externe sites, het is echt alleen hier en dan alleen deze. WTF IS DIS SHIT | ||
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 09:28 | |
Had the same! Dacht dat ik spyware troep kut had ![]() | ||
Ajaxfan | vrijdag 18 september 2015 @ 09:28 | |
I has sje same problem. Rare redirect. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:30 | |
Ja dat dacht ik eerst ook maar na een reset van Chrome en opstarten van een Linux USB-stick waar ik drie verschillende virusscanners vanaf heb gedraaid durfde ik het wel aan om het te zeggen. Heb de link uiteindelijk gekopieerd en geplakt vanuit de quote. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:30 | |
www.ns.nl/werkzaamheden test | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:31 | |
Zelfde probleem. | ||
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 09:33 | |
Ik kwam via Google er wel achter dat die tradetracker via een affliateprogram aan NSI is verbonden. Ook vreemd, als ik hem open met middelste muis (openen in nieuw tabblad maar nog niet naar toe gaan) gaat hij wel naar de NS website. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:35 | |
Vanaf OVNL kan ik dezelfde links wel plaatsen en aanklikken. | ||
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 09:39 | |
Yup, ook die link in die quote van Ziggy werkt dan wel. Fok issue? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:50 | |
"Ik krijg het idee dat ze iemand uit de trein halen." FFS, wat is het Journaal kijken toch ook een nutteloze bezigheid. | ||
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 09:52 | |
![]() Zou hij een digitaal veiligheidspaspoort hebben? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 september 2015 @ 09:58 | |
Wat een oplostijd, ja die politiemensen verdienen echt Veel Meer geld. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 september 2015 @ 10:03 | |
En nu inzet van de politie tussen Meppel en Hoogeveen. ![]() | ||
b2py | vrijdag 18 september 2015 @ 10:14 | |
Het opruimen van een aanrijding persoon gaat nog sneller.. | ||
_JdM_ | vrijdag 18 september 2015 @ 10:57 | |
Antwerpen Centraal -2 is ontruimd; verdacht pakketje. http://www.nu.nl/buitenla(...)rdacht-pakketje.html | ||
JDude | vrijdag 18 september 2015 @ 11:00 | |
EN DIT KAN WEL PRORAIL!!1! En vol. [ Bericht 7% gewijzigd door JDude op 18-09-2015 11:14:37 ] |