Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 21:38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 18-07-2015 22:07:27 ] | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 21:42 |
Biertje voor wie als eerste het station raadt. Trein is gewoon op tijd, zo moeilijk is het allemaal niet ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 juli 2015 @ 21:43 |
trainsfrancais.com? | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 21:45 |
Moet je echt bij Darkwing zijn voor zulke dingen | |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 21:47 |
Afgaande op de eindbestemming, dienstregeling en tijd ga ik uit van Clunderwen, waar die om 10:20 zou moeten vertrekken. ![]() | |
larsico | maandag 13 juli 2015 @ 21:48 |
Ziet er bruikbaar uit, dank! Zoiets verwachtte ik al ![]() | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 21:53 |
Ik vond het al overdreven om er een kratje op te zetten ![]() | |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 22:15 |
Als je het bord er uit had geknipt was het iets lastiger geweest ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 22:17 |
Nja ik hou ook niet van die total onzin vragen van "welke baksteen ter wereld is dit?" ![]() | |
Kansenjongere | maandag 13 juli 2015 @ 22:19 |
Ik herken alleen deze baksteen: ![]() | |
b2py | maandag 13 juli 2015 @ 22:23 |
Die zag ik bij de NOS vanavond! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 22:24 |
Ja, ik ook | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 23:30 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 juli 2015 @ 23:32 |
Ik haat paarden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 23:46 |
Niet echt een fabebookpagina hoor, gewoon een mooie foto van een goeie vriend van me, die ik even schaamteloos voor mijn eigen agenda geprostitueerd heb ![]() | |
Prins_Pils | maandag 13 juli 2015 @ 23:52 |
Oostvaardersplassen ![]() ![]() | |
dcm360 | maandag 13 juli 2015 @ 23:58 |
Nou, dit wordt m dan maar:![]() Geen zin om heel erg vroeg op te staan, dus vandaar vertrek om kwart over tien (aan ongeveer de andere kant van het land). De overstaptijden zijn op zich wel aardig te doen, alleen jammer dat die laatste alsnog idioot lang is (maar korter dan in de even-naar-Dordrecht-steken-variant). | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 00:22 |
Loc 1201 zou naar Duitsland verhuizen, maar Werkgroep Loc 1501/Stichting Klassieke Locomotieven ziet hier nu van af http://www.klassieke-locs.nl/?p=1177 | |
24Fan | dinsdag 14 juli 2015 @ 00:22 |
Als we het toch over prostitutie hebben. Zou ie passen met een beetje glijmiddel? ![]() ![]() | |
dcm360 | dinsdag 14 juli 2015 @ 08:40 |
Nou, mijn prioriteiten lagen vanochtend overduidelijk verkeerd. Wel geregeld dat ik ook eens op Fok kan inloggen vanaf mijn laptop (iets met wachtwoorden vergeten...), en niet in de reisplanner kijken of er nog issues zijn met mijn reis. Het gevolg is dat ik nu in de intercity naar Leeuwarden zit, en mijn schema een half uur later gaat lopen. Ik ben overigens benieuwd hoe vaak ik vandaag gecontroleerd ga worden. Tot zover staat de teller op één. | |
Duvel | dinsdag 14 juli 2015 @ 09:07 |
Er is een wissel stuk tussen Utrecht en Amersfoort, daardoor de hele dag minder treinen. Is dit de voorbode van het effect van wisselstoringen na de realisatie van DSSU? | |
Ajaxfan | dinsdag 14 juli 2015 @ 09:17 |
Hebben mensen hier ervaring mee? http://www.treinreiswinkel.nl/treinpassen/norway-in-a-nutshell Half / half aan het kijken richting 2016. Is dat de moeite waard of weet men alternatieven? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 14 juli 2015 @ 09:30 |
http://voyageforum.com/forum/voyager-en-train/ | |
b2py | dinsdag 14 juli 2015 @ 09:58 |
Geen idee. De ene keer leggen ze het treinverkeer wel een half uur tot drie uur plat om te repareren en de andere keer niet. Is geen peil op te trekken. Is overigens wissel 1005. | |
James1988 | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:09 |
1005 ligt een stukje ten westen van Bilthoven, ver buiten DSSU-gebied, op een plek waar wat sporen bij elkaar komen. Precies een wissel dat je níet in storing wil hebben ![]() ![]() Als ik het goed heb komen treinen richting Amersfoort komen spoor BR (linksboven) en gaan dan via de fly-over en wissel 1005 richting Bilthoven. | |
b2py | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:11 |
Klopt, en die fly-over kunnen ze momenteel niet gebruiken. | |
James1988 | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:13 |
Auw ![]() Maar dit heeft dus niks met DSSU te maken. | |
b2py | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:13 |
Klopt | |
Ireyon | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:19 |
Rilland-Bath? Waarom de neuk zou je naar Rilland-Bath willen gaan ![]() | |
dennistd | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:20 |
Het gaat erom om zo snel mogelijk alle provincies aan te doen | |
ReisT | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:31 |
Dit geval niet direct, maar het idee dat we dit soort situaties door DSSU vaker zullen gaan meemaken lijkt wel te kloppen. Aan alle kanten van Utrecht ontstaan dergelijke situaties. DSSU gaat er immers van uit dat de stromen buiten het station gescheiden worden of samenkomen, bij Woerden, Houten enz. Zijn de wissels op die locaties stuk dan heb je met DSSU wel een probleem. | |
dcm360 | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:53 |
Rilland-Bath ligt in Zeeland en heeft een korte overstaptijd terug, want het gaat inderdaad zoals Dennis al opmerkt om een zo kort mogelijke reistijd. Mijn daadwerkelijke eindbestemming is overigens Middelburg, dus ik heb nog wel even te gaan. Zojuist ben ik namelijk vertrokken uit Buitenpost ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 10:56 |
klopt. Op zich zou je nog via wissel 1105 tussen Centraal en Overvecht naar het andere hoge spoor kunnen en dan na overweg Groenekan weer naar het rechterspoor, maar dat kan alleen als alles strak op tijd rijdt. Stel je verplaatst dat wissel meer richting Overvecht, dan kun je het al een stuk robuuster doen, zolang je wissel 1091 ook behoudt voor het geval wissel 1007 stuk is | |
24Fan | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:09 |
Hoe ben je dan in Buitenpost terechtgekomen? Succes! | |
boriq | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:10 |
Dat zou je ergens tussen de A27 en flyover aan de kant van Amersfoort moeten laten passen, vlak na Overvecht wordt nl. wel heel krap en daar tussenin rijden de IC's hoger dan de sprinters. | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:14 |
Precies ter hoogte van het perron in Overvecht zou kunnen en dat de IC's hoger rijden dan de sprinters klopt niet helemaal, want de sprinters uit de richting Bilthoven gebruiken ook het hoge spoor om daarna te halteren aan perron drie in Overvecht | |
dcm360 | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:19 |
Met de trein ![]() | |
boriq | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:19 |
Ohja, tuurlijk. Wordt het lage spoor ri. utrecht tussen blauwkapel en groenekan dan uberhaupt wel gebruikt, behalve voor de museumpendel? | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:23 |
goederen misschien, anders niet | |
boriq | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:28 |
We bedenken dit nu wel zo mooi, alleen is er een infrabeheerder die graag minder wissels ziet en niet meer ![]() | |
ReisT | dinsdag 14 juli 2015 @ 11:44 |
Nee, behalve soms bij werkzaamheden (als IC's uit Amersfoort keren op spoor 4 in Utrecht ). Daarom juist is het zo'n mooie plek om de museumpendel te laten keren. | |
Duvel | dinsdag 14 juli 2015 @ 12:11 |
DSSU is ontworpen op een bepaalde lijnvoering, zoals nu: treinen uit Den Haag en Rotterdam keren in Utrecht om dan linkerspoor buiten Overvecht om naar Amersfoort te rijden. Er is dus geen mogelijkheid meer om te keren en via de lage sporen naar Amersfoort te gaan. Als dan dus één wissel faalt, gaat je hele plan naar de klote. Wissel 1005 is een hogesnelheidsgeval of symmetrisch blabla, want de IC gaat er altijd met volle vaart doorheen en stoptreinen ook. | |
Duvel | dinsdag 14 juli 2015 @ 12:37 |
OK, dit is suf. Mijn niet al te bijzondere laptopvoeding trekt de thermische beveiliging van het stopcontact in DDZ onderuit. | |
Duvel | dinsdag 14 juli 2015 @ 12:38 |
En we zijn weer terug. Met irritante zoemtoon van een omvormertje ergens in de coupé. | |
dcm360 | dinsdag 14 juli 2015 @ 13:02 |
Die zoemtoon had ik vanochtend ook al last van in een ICM. Heeft een VIRM eigenlijk nog ergens stopcontacten zitten, of moet ik net het geluk hebben dat ik nog ergens DDZ of ICM tegenkom? | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 13:05 |
in de nieuwste serie VIRM zitten stopcontacten in de eerste klas | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 13:30 |
Zo gaat de Flirt3 van de NS eruit zien:![]() Uit onderstaande pagina blijkt dat ze straks vooral tussen Nijmegen-Zutphen, Nijmegen-Eindhoven, Tilburg-Eindhoven, Eindhoven-Weert en Eindhoven-Weert ingezet zullen gaan worden, met onderhoud in Maastricht. (Ook inzet op Arnhem-Ede-Wageningen ![]() http://nedtrain.nl/metaNa(...)st-expert-team-flirt | |
dcm360 | dinsdag 14 juli 2015 @ 13:51 |
Dan heb ik tot zover denk ik twee oude gehad. Of bedoel je met nieuwste de laatste modernisatie? Want dan zijn er nog nauwelijks van toch? | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 13:52 |
Nummers 9547 en hoger | |
ReisT | dinsdag 14 juli 2015 @ 14:40 |
Dit gaat over het onderhoud. NS-materieel rijdt niet per definitie dicht in de buurt van de onderhoudslocaties. En sowieso gaan de sprinterdiensten in zuid/oost Nederland gaan nog wat door elkaar gehusseld worden. | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 14:46 |
Klopt, maar als het mat bijvoorbeeld ook in het noorden ingezet zou worden dan zou je bij de inzetgebieden bijvoorbeeld Zwolle en Onnen verwachten. De gebieden die genoemd worden liggen wel zodanig dat je wel een inzetgebied zou kunnen afbakenen. | |
ReisT | dinsdag 14 juli 2015 @ 14:59 |
Het is een relatief kleine serie, dus het klinkt wel logisch dat ze die buiten de ingewikkelde omlopen in en om de Randstad willen houden. Aan de andere kant lijkt 60 stellen toch wat veel voor alleen de trajecten die jij noemt. Het inzetgebied wordt vast groter. | |
b2py | dinsdag 14 juli 2015 @ 15:52 |
Je kan nog vanaf 10/11 naar de lage sporen | |
dcm360 | dinsdag 14 juli 2015 @ 18:27 |
Groeten uit Mook Molenhoek, waar ik nu nog een kwartiertje mag wachten op mijn trein terug. | |
Xetran | dinsdag 14 juli 2015 @ 21:01 |
Week-SOV naar weekend-SOV omzetten, kost dat tijd of gaat dat per direct? Je weet het namelijk maar nooit met dat baggersysteem, en het is voor mij wel waardevolle informatie.. Weet iemand dit? | |
dcm360 | dinsdag 14 juli 2015 @ 21:18 |
Dat gaat geloof ik best wel vlot. Het kan alleen niet voor en tijdens de zomervakantie. | |
boriq | dinsdag 14 juli 2015 @ 21:25 |
25 augustus kan het inderdaad weer | |
larsico | dinsdag 14 juli 2015 @ 21:48 |
Dank! ------ Nog een klein vraagje: In de zomer ben ik namelijk van plan een 'Go Unlimited'-pas van de NMBS te komen. Daarmee kan je een maand lang voor ¤25,- met de trein door België reizen. Ik heb al wel een aantal steden die we willen bezoeken, maar ik heb nog niet echt 'bijzondere' treinritten kunnen ontdekken. Iemand suggesties voor routes die echt de moeite waard zijn? | |
James1988 | dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57 |
In een maand tijd kun je het hele net afleggen. ![]() Als ze niet staken tenminste. | |
MTL | dinsdag 14 juli 2015 @ 22:05 |
De route van Luik naar Luxemburg vind ik persoonlijk een van de meest mooie routes in België. Maar het uiteraard maar net waar je van houdt. | |
larsico | dinsdag 14 juli 2015 @ 22:12 |
Het plan was het te beperken tot 1/2 dagtripjes per week ![]() En de zaterdagen sluiten we voor de zekerheid maar uit Klinkt goed, bedankt! Eens zien of dat in één dag te halen valt. En anders maken we er twee van ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:22 |
Kennen wij die S-Bahn-trein nog die een dichtgemetselde deur had? Er is nu een filmpje opgedoken met de making of | |
Yreal | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:27 |
Mensen die op den haag cs vragen welke kant de trein op gaat ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:49 |
Naar het westen, duh ![]() | |
boriq | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:55 |
Rechtstreeks de Leonidas in ![]() | |
Ireyon | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:56 |
Achja, die mensen blijf je houden. Familie van degene die vraagt of de trein waarvan de displays "Groningen" tonen, die staat aan het perron waarboven de schermen "Groningen" aangeven, naar Groningen gaat. | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 00:03 |
"Deze trein rijdt naar Niet Instappen" | |
#ANONIEM | woensdag 15 juli 2015 @ 00:45 |
Dat was een fraaie actie. Doorglijden door poep ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 06:49 |
Van de ene bruine vettigheid in de andere ![]() | |
Guppy | woensdag 15 juli 2015 @ 07:04 |
Moet je eens zeggen dat ie naar Amsterdam gaat. Die gezichten ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 15 juli 2015 @ 08:09 |
dit vragen ze meestal ook nadat ze al zijn ingestapt en de deuren bijna dicht gaan ![]() | |
jpajs | woensdag 15 juli 2015 @ 09:58 |
Acht ton schade door zelfdoding op overweg Teuge TEUGE - De schade van de aanrijding in maart van dit jaar, tussen een auto en een stoptrein, bedraagt 800.000 euro. Dat blijkt uit cijfers van spoorbeheerder ProRail. Een man pleegde toen zelfmoord, door met zijn auto op de overweg aan de Stationsweg in Teuge te gaan staan. Als gevolg van die aanrijding lag het treinverkeer dagenlang stil. De schade zal worden verhaald op de verzekering van de overleden man. Dekt die de schade niet volledig, dan wordt de rest betaald uit het Waarborgfonds, meldt ProRail. | |
GlennQuagmire | woensdag 15 juli 2015 @ 10:02 |
Nice! nog vertraging gehad, of netjes binnen de 7:31 gebleven? En lukte het foto's maken ook een beetje? [ Bericht 2% gewijzigd door GlennQuagmire op 15-07-2015 10:40:37 ] | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 10:14 |
Derde dag op rij dat de ICd op z'n gat ligt vanwege een defect of stranding. Doen ze weer goed. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 juli 2015 @ 10:23 |
En opstarten duurt ook lekker lang, want dat gebeurt vanuit Amsterdam | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 10:26 |
Als er nog een trein in Breda staat gebruiken ze die ook wel. | |
dcm360 | woensdag 15 juli 2015 @ 10:52 |
Ik had 5 minuten vertraging met de sprinter naar Rotterdam, 3 minuten vertraging met de ic naar Rilland-Bath, en 10 minuten vertraging met de ic naar Nijmegen. Maar dat heeft de overstappen niet verpest, dus ik heb het rondje netjes in 7:31 afgelegd ![]() Foto's maken ging wel aardig (handig, zo'n frontcamera), het is me alleen niet gelukt om overal snel genoeg een bordje met de stationsnaam te vinden (er zitten wel gps-coördinaten in de foto's als het goed is). Oh, en uit mijn plan is Woerden vervangen door Breukelen (sprinter kwam hier 4 min te vroeg aan), en Rotterdam is vervangen door Dordrecht (vanwege de nu erg krappe overstap). Oja, en mijn totale reistijd gisteren is 15:07 geworden. Heen- en terugreizen heeft dus langer geduurd dan het stuk waar het om ging... (al begon ik met een half uur vertraging) | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 11:08 |
Da's fijn voor die verzekeraar. Die betaalt dus niks ![]() | |
Salatrel | woensdag 15 juli 2015 @ 11:44 |
er is weer een software update geweest ![]() ![]() | |
boriq | woensdag 15 juli 2015 @ 12:08 |
Niet gewoon op windows 95 rijden zoals VIRM ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 12:19 |
![]() | |
boriq | woensdag 15 juli 2015 @ 12:41 |
De combitunnel in Nijverdal, wordt vanaf 29 augustus pas echt een combitunnel. Waar de spoortunnel in Nijverdal inmiddels al 2 jaar open is en vanaf het najaar voor bijna een jaar elke nacht opslot gaat om geelektrificeerd te worden, gaat na een hele lange zit het gedeelte voor het wegverkeer 29 augustus eindelijk open. via rtvoost | |
Ireyon | woensdag 15 juli 2015 @ 18:08 |
Station Mindaribba ![]() En nog een | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 18:09 |
En nu? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 18:12 |
TWEE bordjes! Daar weten ze pas wat belangrijk is ![]() | |
derLudolf | woensdag 15 juli 2015 @ 18:45 |
Draaien die Traxxen nog op Windows Vista ofzo? ![]() | |
MTL | woensdag 15 juli 2015 @ 19:35 |
Nope, Linux. Ik weet overigens niets van een update, alle icd treinen die ik vandaag had, hadden gewoon versie 7J, die er inmiddels alweer een tijdje op zit. Overigens hebben alle treinen die ik vandaag heb gereden gewoon op tijd gereden, voor ik ergens van beschuldigd wordt ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 20:18 |
Jaja, de sprinter Zwolle - Kampen v.v. zeker ![]() | |
MTL | woensdag 15 juli 2015 @ 20:20 |
Dat ja ![]() Nee, ik heb het echt over ICD ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 20:22 |
Ik zeg hoax, dat ding heeft uren niet gereden. | |
MTL | woensdag 15 juli 2015 @ 20:30 |
Ik ben pas in de middag begonnen met mijn dienst. Toen reed het weer ![]() Overigens moet ik wel eerlijk zijn. Één van de treinen die ik moest rijden viel uit door die verstoring. Ben toen naar de Watergraafsmeer gegaan en heb daar m'n dienst weer opgepakt (die vanaf daar zonder problemen is verlopen). | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 20:42 |
Ja ja, een compleet foutloze dienst behalve dit en dan en zus en zo en up en down en strange en charm en uiteindelijk kwam er totaal geen bliksem van terecht ![]() | |
MTL | woensdag 15 juli 2015 @ 20:55 |
Verpest je m'n mooie verhaaltje weer, pfff ![]() | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 22:41 |
Is het in Portugal een beetje leuk treinen? Zit te kijken naar porto>lisbon. Van de site word ik niet wijzer. | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 22:59 |
Ja, prachtige stations ![]() ![]() kan je wel vinden op railfaneurope.net. Qua frequenties denk ik dat voor het grootste deel van het land 3 treinen per richting per dag aan de optimistische kant is ![]() | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:01 |
Hoe kom ik aan kaartjes dan? En wat kost het? | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 23:02 |
Gen idee ![]() | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:03 |
Ja voor porto -> lisabon? toedels | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:07 |
Met Ryanair is het 5euro | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 23:07 |
http://cp.pt/passageiros/en | |
Kansenjongere | woensdag 15 juli 2015 @ 23:09 |
Die geeft geen prijzen en bestelmogelijkheden toch? (i.i.g niet voor de trajecten die ik probeerde) | |
bork | woensdag 15 juli 2015 @ 23:10 |
ZugChef is er nog niet zo lang geleden geweest, die weet het vast wel/ | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 23:11 |
In ieder geval wel voor Porto - Lissabon. Je moet eerst een reis zoeken, en dan bij de trein die je wilt in de 5e kolom op het "verversen"-icoontje klikken. Als dat naar je gading is zet je het rondje in de laatste kolom aan en klik je op Buy. | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:11 |
Krijg er geen prijs uit ![]() | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:11 |
Krijg ND | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 23:12 |
Dit krijg ik voor een willekeurige datum:![]() | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:13 |
Jeetje. Das ook amper de moeite dan vergeleken met het vliegtuig ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juli 2015 @ 23:13 |
Vergeet voor- en natransport niet he. ![]() | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:18 |
fair enough | |
Dr_Flash | woensdag 15 juli 2015 @ 23:25 |
Kost vast niks. Beetje met flappen wapperen tegen zoeen conducteur aan, hoppatee ![]() | |
Yreal | woensdag 15 juli 2015 @ 23:27 |
We krijgen als nl vast nog wel geld van ze niet? | |
b2py | donderdag 16 juli 2015 @ 00:24 |
![]() | |
dennistd | donderdag 16 juli 2015 @ 09:04 |
Tussen Bad Hersfeld en Bebra (D) heeft de brandweer een loc weggeduwd nadat de dwarsliggers in de wagon erachter vlam hadden gevat: http://osthessen-news.de/beitrag.php?id=11506705![]() | |
Dos37 | donderdag 16 juli 2015 @ 09:32 |
Sjezus dat is nog best hard drukken lijkt me | |
dennistd | donderdag 16 juli 2015 @ 09:35 |
Zolang het maar een vlak stuk is gaat het wel: er is ook wel eens een VIRM van de stroomloze brug in Alkmaar geduwd. | |
Ajaxfan | donderdag 16 juli 2015 @ 10:12 |
Die vent voor de loc probeert hem te trekken ofzo? | |
Anne | donderdag 16 juli 2015 @ 10:19 |
Die staat hem stiekem tegen te houden, het boefje ![]() | |
James1988 | donderdag 16 juli 2015 @ 10:25 |
"Dames en heren goedemorgen, het is 10:24 en we zijn op tijd vertrokken uit Rotterdam Centraal. Dit is de... (lange stilte) intercity naar Lelystad en wij gaan nog stoppen in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag Centraal, Leiden Centraal en zo door naar Lelystad." Den Haag Centraal ja? ![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juli 2015 @ 10:34 |
Kan prima toch? Gewoon heel snel kopmaken. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juli 2015 @ 10:36 |
Er schijnt tijdelijk een setje ICMm op Bentheim gestationeerd te worden dat kan invallen als er tekort aan materieel is in de IC Berlijn | |
GlennQuagmire | donderdag 16 juli 2015 @ 10:47 |
Kan wisseltechnisch volgens mij niet | |
Peterselieman | donderdag 16 juli 2015 @ 10:50 |
Het kan net wel. Vanaf HS kun je op CS nog op de perronsporen 6 en 7 komen. Van daar uit kun je weer naar Laan v Noi vertrekken. | |
MTL | donderdag 16 juli 2015 @ 11:04 |
Gaat het zodanig slecht dan met de IC Berlijn rijtuigen? Of zijn er specifieke problemen? | |
Peterselieman | donderdag 16 juli 2015 @ 11:10 |
Uit de berichten op Somda kan ik filteren dat er problemen met de airco zijn vanwege de hitte in Duitsland | |
b2py | donderdag 16 juli 2015 @ 11:11 |
In verband met de hitte, laatst vielen de stammen ook met bosjes uit door de hitte. | |
dcm360 | donderdag 16 juli 2015 @ 11:46 |
Hee, in die trein zat ik ook net. Alleen had ik oordopjes met muziek in, dus niet echt gemerkt dat er werd omgeroepen dat de trein naar Den Haaf Centraal zou gaan. | |
Yreal | donderdag 16 juli 2015 @ 12:11 |
Als er nog mensen meereiskaartjes of eerste klas overgangen willen hebben, dm je adres en hoeveel je er wil. ![]() | |
Fiorano | donderdag 16 juli 2015 @ 13:57 |
Pas nog geboekt, je moet ff een accountje aanmaken op die website van de portugese NS. Ben je jonger dan 25 krijg je ook nog eens dikke korting. Betaal nu voor Porto Sao Bento --> Lisboa Oriente ¤46 voor twee personen met dit hippe ding: ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 16 juli 2015 @ 15:27 |
Ben nu in Berlijn. Kwa hitte valt het nu wel mee. Morgen is het warmer volgens mij... | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 16:58 |
Wegens meerdere verstoringen geen sprinters maar bussen tussen Ede-Wageningen en Arnhem. Acht intercity s per uur rijden wel, dus aan de infra ligt het niet ![]() | |
Peter | donderdag 16 juli 2015 @ 17:07 |
Tot wanneer zijn ze geldig? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 17:11 |
Naar verwachting zal het dé héle dag duren ![]() ![]() | |
boriq | donderdag 16 juli 2015 @ 17:12 |
23 augustus, overgang 2-1 alleen op za- en zondag ![]() | |
dcm360 | donderdag 16 juli 2015 @ 17:17 |
Bij mijn ouders lag ook al een setje ja (ik heb zelf een mooie nee-nee-sticker). Ik heb er alleen zo weinig aan als ik enkel alleen doordeweeks reis... | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juli 2015 @ 17:20 |
Want die meereiskaartjes mogen ook alleen ion het weekend? | |
boriq | donderdag 16 juli 2015 @ 17:24 |
Nee, die mogen doordeweeks ook na 9:00 | |
boriq | donderdag 16 juli 2015 @ 17:29 |
Volgens Somda ligt er een wissel kapot te zijn aan de kant van Arnhem. Waarschijnlijk gebruiken ze dus tussen Wolfheze en Ede-Wageningen één spoor en met de 8 IC's past dat allemaal net. Sprinter krijg je er dan niet tussendoor ![]() | |
dcm360 | donderdag 16 juli 2015 @ 17:37 |
Mijn zinsconstructie daar verdient geen schoonheidsprijs, maar de 'alleen' in mijn zin daar betekent 'niet samen'. Dus die meereiskaartjes mogen prima doordeweeks, maar dan moet je wel iemand hebben om samen mee te reizen... | |
GlennQuagmire | donderdag 16 juli 2015 @ 17:41 |
![]() Nou, ik kan de komende jaren de poortjes openen | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 17:57 |
Zouden ze huis-aan-huis moeten bezorgen bij mensen die vlakbij het station wonen ![]() | |
dennistd | donderdag 16 juli 2015 @ 18:02 |
Maar volgens mij kan een keycard maar zes keer gebruikt worden | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 18:05 |
Hoe wou je dat doen? Elk poortje in split seconds een database in de cloud door laten akkeren of die en die code al vaak genoeg gebruikt is? Want je kan niet een bitje flippen op die kaart neem ik aan. Anders hoeft er ook geen QR-code op te staan. | |
GlennQuagmire | donderdag 16 juli 2015 @ 18:14 |
Ik zal het eens uittesten de komende tijd. In principe was het sowieso wel raar dat ik deze kaart kreeg, aangezien m'n interrail ook gewoon een QR-code heeft | |
dcm360 | donderdag 16 juli 2015 @ 18:17 |
Even aan een database vragen of een kaart al te vaak gebruikt is is prima te doen in minder dan 0.1 seconde. De poortjes zitten toch aan een glasvezelnetwerk, en iets in een database opzoeken op een primary key zou ook geen probleem mogen zijn (hoop ik tenminste). | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 18:24 |
ja, ik hoop ook van alles ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 18:26 |
Ze lopen een beetje te klungelen met een pimpel hier. Voorrijden op het verkeerde spoor, half uur te vroeg, loc eraf, omlopen... Maar er is niks aan de hand richting Apeldoorn en verder. Volgens de reisinformatie. | |
MTL | donderdag 16 juli 2015 @ 18:27 |
Op Rotterdam zijn ook keycards uitgedeeld, die werkten inderdaad ook maar zes keer. | |
greavy | donderdag 16 juli 2015 @ 18:35 |
Die QR-code op de Interrail-kaart werkt niet voor de NS-poortjes. Daarvoor moet je een aparte Keycard ontvangen, zoals jij dus hebt. Men was mij die Keycard vergeten mee toe te sturen, dus ik kon station Zwijndrecht niet in... Gelukkig was er een Info-zuil die mij wel binnen liet. | |
Seß | donderdag 16 juli 2015 @ 18:58 |
Ik kom hier graag als lurker, maar buiten de discussies over moderne treinen: Wat zijn leuke suggesties voor museum- en/of stoomtreinen in een ruimte straal rondom Utrecht? | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 18:59 |
Spoorwegmuseum. Verder zijn dat soort dingen alleen op het platteland te vinden. Nou, vooruit. Haarlemmermeerspoorlijnen dan. | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juli 2015 @ 19:00 |
http://citedutrain.com/ | |
Seß | donderdag 16 juli 2015 @ 19:03 |
Dat is een flinke straal vanuit hier ![]() Ik doelde trouwens meer op museumlijnen ipv musea | |
greavy | donderdag 16 juli 2015 @ 19:03 |
Dat is wel een heel grote straal ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juli 2015 @ 19:04 |
Ik waan me de hele tijd in Transport Tycoon met al die dikke diesels die de hele tijd aan het toeteren zijn. Best gaaf. | |
dennistd | donderdag 16 juli 2015 @ 19:05 |
VSM Apeldoorn-Dieren lijkt me prima te doen vanuit Utrecht ![]() | |
greavy | donderdag 16 juli 2015 @ 19:06 |
Maar is dat Cité du Train nou aan te bevelen Darkwing? Een pokke-eind weg, maar wel te doen in 3 dagen ofzo (1 dag heen, 1 dag daar, 1 dag terug) ofzo. | |
GlennQuagmire | donderdag 16 juli 2015 @ 19:34 |
Ah vandaar, wel raar dat we er maar 1 krijgen terwijl we met z'n tweeën zijn. Dat wordt dus overgooien ![]() | |
greavy | donderdag 16 juli 2015 @ 19:35 |
Ik had ook wel verwacht dat je er per Interrail-ticket één zou krijgen ja... | |
Kansenjongere | donderdag 16 juli 2015 @ 20:07 |
Ik mag toch hopen dat dat niet geldt voor die keycards die mensen konden aanvragen die voor bijvoorbeeld woon/werkverkeer dagelijks door het station moeten zonder met de trein te reizen.. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 20:13 |
Reken er maar wel op. Die brengen helemaal geen geld in het laatje dus daar hoef je NOG minder voor te doen dan voor reizigers ![]() | |
ReisT | donderdag 16 juli 2015 @ 20:30 |
"Use this square barcode to open station gates in the Netherlands", die werkt ook niet? (Zelf niet nodig gehad bij gebrek aan poortjes in Utrecht.) ![]() | |
greavy | donderdag 16 juli 2015 @ 20:39 |
Dat zal ook wel werken ja. Maar die QR-code die op het ticket zelf staat, werkt niet. Via de Treinreiswinkel krijg je een aparte Keycard. | |
MTL | donderdag 16 juli 2015 @ 20:40 |
Die krijgen een passagepas. Dat is feitelijk gewoon een ov chipkaart waar een product 'passagerecht' op staat. Daar zit verder geen limiet aan vast. Die heb ik als machinist ook voor het passeren van de poortjes, met als verschil dat die van mij landelijk werkt en de passagepas van de bewoners alleen voor dat station geldt. | |
Duvel | donderdag 16 juli 2015 @ 20:51 |
Daarvan zijn er al zoveel in omloop volgens mij... | |
James1988 | donderdag 16 juli 2015 @ 21:00 |
^MF vermaakt zich wel zo te zien ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bork | donderdag 16 juli 2015 @ 21:22 |
![]() DB präsentiert Lok zu „25 Jahre Deutsche Einheit“: Heute haben die Deutsche Bahn und das Land Hessen im Frankfurter Hauptbahnhof eine Intercity-Lokomotive präsentiert, die mit einem Motiv zur Deutschen Einheit gestaltet ist. Sie wird deutschlandweit im Fernverkehr unterwegs sein und als rollende Botschafterin zum Einheitsfest vom 2. bis 4. Oktober 2015 in Frankfurt am Main einladen. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2015 @ 22:51 |
Is Nederland echt het enige land met zo'n Kafkaësk DDR-systeem ja ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 juli 2015 @ 22:55 |
Wat een moeilijk gedoe met die poortjes en key cards en qr codes die al dan niet 6 keer werken oer kaart. Met deze jongen krijg je elk koortje open, altijd. (Afhankelijk van het aantal overstaps een x aantal accu's meenemen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juli 2015 @ 23:28 |
Ja, das wel te doen en leuk..Ik was er in een ruime middag/net geen hele dag, doorheen eigenlijk. Heb ook nog wat in de rondte getrein met de tram/train aldaar... ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:50 |
Timelapse-alert ![]() In 5 minuten: de ombouw van meuk naar DDZ ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juli 2015 @ 07:02 |
Er staat in Zutphen echt al heeeel lang een trein aan de kant. Een Vossloh MaK G1200 smalbekkikker met 2 beladen platte wagens en een oude Videoschouwtrein erachter. Hoe lang nog?! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juli 2015 @ 07:11 |
Gaat ie weer hoor, praatjesmaker ![]() | |
JDude | vrijdag 17 juli 2015 @ 07:36 |
ZLSM. Twee uur pinten tikken tot Maastricht en dan nog even overstappen op de Veolivla naar Valkenburg. | |
ReisT | vrijdag 17 juli 2015 @ 11:54 |
Of elke andere Nederlandse museumlijn, ze liggen allemaal in dezelfde straal rond Utrecht. ![]() | |
Viezze | vrijdag 17 juli 2015 @ 15:10 |
Is er hier toevallig nog iemand die een NS dagkaart heeft (geldig op 6 augustus) en daar vanaf moet? Tegen betaling uiteraard ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 juli 2015 @ 16:15 |
Hoerenns. Als ik op Gouda wil gaan pissen kost het me 5.60¤ extra. | |
Meike26 | vrijdag 17 juli 2015 @ 16:20 |
Vraagje, Mijn vriend en ik gaan binnenkort een weekje naar Zwitserland. We gaan met de auto er heen, maar Zwitserland is natuurlijk wel HET treinenland van Europa. Prachtig gave routes. We verblijven eerst een paar dagen rondom Interlaken. De laatste 3 dagen gaan we naar de regio St Niklaus/Visp. Wat zijn een beetje de betaalbare routes om retour te reizen en van uitzicht te genieten. Evt met de trein héén en met de bus terug? Betaalbaar als in 30 tot 50 euro per persoon. Zelf ken ik de route Zermatt Brig wel (Briggerbahn) maar die is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder. Mooi hoor, maar geen spectaculaire bruggen of iets dergelijks. | |
Kansenjongere | vrijdag 17 juli 2015 @ 16:43 |
Omdat je door de poortjes moet? Via de servicezuil ze voor de keuze stellen om het poortje voor je te openen of die zuil onder te pissen. | |
Salatrel | vrijdag 17 juli 2015 @ 17:10 |
![]() | |
ReisT | vrijdag 17 juli 2015 @ 17:47 |
Langzaam rijden bij Maarssen, je denkt er is iets aan de hand, maar nee we moeten hier door een paar wissels anders kan je spoor 12 in Utrecht nooit meer bereiken. Lang leve DSSU... | |
b2py | vrijdag 17 juli 2015 @ 18:36 |
Was je te laat? Nee. | |
LizzyAdam | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:02 |
hallon Heren (en dames!) ik heb een vraagje waar een van jullie mij misschien mee kan helpen. Ik kan nergens vinden wanneer de eerste trein van Amsterdam internationaal ging (naar Parijs om precies te zijn) ik ben een klein beetje onderzoek aan het doen voor mijn oma, en zou graag willen weten of er treinen richting Parijs gingen in 1925? Dat zal toch haast wel? Moest men dan veel overstappen maken? Weet iemand waar ik de inforamtie zou kunnen vinden, mocht niemand het hier weten? Spoorwegmuseum? Dank jullie alvast! | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:21 |
Poeh, listig. Weet ik zo niet. Je kunt altijd het spoorwegmuseum vragen inderdaad. Of Nico Spilt die weet het misschin ook wel, of hij kent mensen die het weten (www.nicospilt.com) | |
James1988 | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:57 |
![]() Hier rijden voorlopig even geen treinen meer. Locatie: Courlac, Frankrijk. | |
Duvel | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:58 |
Geeneens draadbreuk. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:23 |
precies. bekkedicht, doorrijje ![]() | |
ReisT | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:29 |
Was ik te laat? Ja! Zonder dit gedoe hadden we de kleine vertraging in kunnen lopen. | |
ReisT | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:46 |
Ik dacht als eerste aan de Étoile du Nord, tig jaar lang dé trein van Amsterdam naar Parijs maar die reed pas vanaf 1927. | |
LizzyAdam | vrijdag 17 juli 2015 @ 23:28 |
Thanks! Dat helpt me iniedergeval al een stukje verder! Ik zal Nico Split ook even contacten. Super mannen, ik was daar zelf nooit op gekomen. (Sterker nog...) Bedankt! | |
Peterselieman | vrijdag 17 juli 2015 @ 23:30 |
Hou het maar op Nico Spilt. Je bent niet de eerste die zijn achternaam niet goed leest ![]() | |
b2py | zaterdag 18 juli 2015 @ 00:01 |
Ach ach, die twee minuten | |
James1988 | zaterdag 18 juli 2015 @ 00:07 |
jaar* | |
Prins_Pils | zaterdag 18 juli 2015 @ 00:47 |
![]() | |
Bitlord | zaterdag 18 juli 2015 @ 01:06 |
In Op De Rails 1964-4 is er een en ander geschreven over deze verbinding. Wellicht dat je daar iets mee kan? | |
Prins_Pils | zaterdag 18 juli 2015 @ 01:37 |
Ohja die heb ik nog wel ergens in de kast liggen ![]() | |
Bitlord | zaterdag 18 juli 2015 @ 02:24 |
Als NVBS-lid kun je tegenwoordig alle jaargangen en 10 duizenden oude spoorfotos online bekijken. Ik ging er vanuit dat jullie allemaal lid zijn van Op de Rails. Overigens gaat t artikel niet in op de vraag van de vraagsteller. | |
James1988 | zaterdag 18 juli 2015 @ 02:48 |
Ik ben in Zweden geweest, tijd voor een paar treinenplaatjes:![]() Een SJ Snabbtåg (Zweeds voor 'snelle trein') van het type SJ3000 staat klaar voor vertrek uit Stockholm Central. Ook al stond de trein al een half uur langs het perron, de deuren werden pas een paar minuten voor vertrek geopend waarna de hele meute (inclusief veel koffers) zich nog in de trein moesten zien te hijsen. Toegankelijk is het treinstel allerminst, waardoor instappen lang duurde. ![]() Het Igelstaviaduct is één van de hoogste spoorbruggen van Zweden. Het viaduct is ruim 2 kilometer lang en het is maarliefst 48 meter hoog op het hoogste punt. Naast het viaduct is het station Södertälje Syd gebouwd, het belangrijkste station van de stad Södertälje. De brug is in 1995 geopend, waardoor er meer ruimte vrijkwam op de klassieke route tussen Flemingsberg en Järna. ![]() Één van de stops van deze SJ Snabbtåg naar Göteborg is het eerder genoemde Södertälje Syd. De X2000 is de ruggegraat van het langeafstandsvervoer per trein in Zweden, er zijn in de jaren '90 maarliefst 43 van deze treinen gebouwd door bouwer Kalmar (later ABB, nu Bombardier). ![]() Het langeafstandsverkeer in Zweden is volledig geliberaliseerd. De verbinding Stockholm - Göteborg is één van de drukste (en dus meest winstgevende) verbindingen van Zweden, die SJ voor eigen rekening en risico exploiteert. Naast SJ probeert o.a. Blå Tåget ("blauwe trein") een graantje mee te pikken van deze markt. Sinds maart 2015 is er een derde vervoerder actief: het uit Hong Kong afkomstige MTR. Het Zwitserse Stadler heeft 6 treinen van het type FLIRT gebouwd, waarmee MTR onder de naam MTR Express reizigers tussen Stockholm en Göteborg vervoert. Er wordt ook gestopt in Södertälje Syd, maar alleen om reizigers op te pikken of af te zetten. Je kunt helaas niet tussen Stockholm en Södertälje reizen met MTR. (In het echt is hij nog veel mooier!) ![]() Deze trein, met Nyköping en Norrköping als bestemming, wordt gereden door SJ Regional; een onderdeel van SJ dat treinen in de bredere regio rond Stockholm rijdt. De locomotieven van het type Rc6 (gebouwd door ASEA, thans Bombardier) zijn één van de werkpaarden van SJ Regional. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 18 juli 2015 @ 09:09 |
Nee man, ze hebben al treinen die nauwelijks ergens langspassen, dan gaat dit toch ook niet ![]() | |
b2py | zaterdag 18 juli 2015 @ 10:17 |
Verkeerde post ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juli 2015 @ 11:30 |
Fraaie foto's, James ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juli 2015 @ 15:53 |
Ik ben in Duitsland geweest, ook treinen gezien en twee keer met een trein geweest, naar Potsdam. Geen foto's. | |
LizzyAdam | zaterdag 18 juli 2015 @ 16:04 |
ik zag het later idd in de url staan. ![]() Ik ga hem even contacten. Dank! | |
James1988 | zaterdag 18 juli 2015 @ 16:30 |
Dank je ![]() | |
greavy | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:53 |
Dus. Staking bij de NMBS. 4 op de 5 treinen hebben tot nu toe sowieso gereden, mogelijk op diverse trajecten zelfs 100%. De vakbond ASTB die deze staking voor nog een paar komende zaterdagen heeft afgekondigd spreekt van een succes: "Doordat onze vakbondsleden niet aan het werk zijn gegaan, heeft de NMBS meer werk moeten verrichten door roosteraanpassingen, om zoveel mogelijk diensten van ASTB-leden op te vullen op zaterdagen. Missie geslaagd." | |
Prins_Pils | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:27 |
Ja wees er vooral trots op dat je anderen voor je hebt laten zwoegen ![]() | |
greavy | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:29 |
Blijven Belgen die graag staken hè. Maar dit slaat eigenlijk nergens op. | |
greavy | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:53 |
Clash of trains in South Africa leaves 150 injured. At least 150 people were injured this Friday in a clash of two trains near the town of South African Johannesburg, according to medical services of the emergency room in the place. ' we do not have the exact number of injured, but exceeding 150. At the moment there is no fatal victims ", Told AFP Russel Meiring, spokesman for the services of urgency. ' the majority of the victims were rescued from the rubble and we believe that there is no one stuck between the two trains ", He added. Rail services in Johannesburg indicated that they were investigating the causes of the collision. One of the passengers told the news agency eyewitness news that a train was derailed and attacked the other who was arrested at the station from booysens, South of Johannesburg. ![]() | |
WhiteJoker | zaterdag 18 juli 2015 @ 20:58 |
Helaas viel onze IC Berlin -> Amsterdam van 10.36 uur in Berlin Hbf toch uit door een defect aan de "klima" in 4 rijtuigen. We waren ingestapt en na een half uurtje werden we in Berlin-Spandau er weer uitgedonderd. Sta je dan, volgende treinen zaten vol: zoek maar vervoer via Dusseldorf. | |
Xetran | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:02 |
Ach toen ik er was lag het hele spoornet van west-Berlijn lam. Sta je daar dan met voor 5-6 volle langeafstandstreinen aan passagiers op een klein smal perron.. :p | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:41 |
Komende maandag komt een panoramawagen van de TEE naar Groningen, hoor ik in de wandelgangen. Nummer P201,kan dat? Ter gelegenheid van iets met studenten. Meer weet ik niet. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:49 |
Ik weet dat Vindicat op dit moment haar lustrum viert | |
dennistd | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:49 |
Grootste kanshebber is de wagen van LTE, die heeft UIC-nummer 56 80 89-80 201-7: http://martijnhaman.nl/panoramarijtuig.htm | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:58 |
Maar dat spreekt voor zich. ![]() | |
greavy | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:21 |
Eigenlijk is het UIC-nummer dan verkeerd, want het UIC-nummer begint met een 5. Een 5 staat voor 'niet RIC-toegelaten rijtuig' | |
derLudolf | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:28 |
Die ballenvereniging viert een lustrum. Ik heb zo'n gleufdiertje op FB die er lid is, ze hebben best wel dure activiteiten zag ik al. Trein afhuren zou mee dan niet raar voorkomen... | |
greavy | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:28 |
UIC-nummers lijken maar wat cijfers, maar er zit een hele gedachte achter. Om even het UIC-nummer te ontleden:
| |
GlennQuagmire | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:35 |
Delfsch Studenten Corps had een paar jaar geleden 2 Plan V's als ingang voor het Lustrumfeest dus heel raar is het idd niet | |
derLudolf | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:38 |
Ja soms zit er best wel logica achter serienummers. Van bankbiljetten zit ook een hele logica achter. | |
Okuliarnik | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:39 |
![]() | |
Meike26 | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:44 |
Niemand die mijn vraag van gister wil beantwoorden? Over Zwitserland? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:52 |
-sorry, alles stond al in je post- [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2015 22:54:02 ] | |
Ireyon | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:02 |
Van Zürich via Zug naar Luzern is wel mooi zo langs de Zürichsee en Zugersee. Wat is überhaupt niet mooi in Zwitserland? | |
Blistering | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:13 |
De rekeningen. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:55 |
Kutjoch. Wat doe je hier nog? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:55 |
de vrouwen en het bier zijn ook prima in orde ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:58 |
Me vermaken met UIC-nummer-fetisjisten. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:58 |
En bier. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:59 |
Ah ja, okee ![]() | |
derLudolf | zondag 19 juli 2015 @ 00:15 |
UIC nummers, broek op de enkels en genieten ![]() | |
James1988 | zondag 19 juli 2015 @ 00:31 |
Hey wat leuk, een TGV Duplex. Daar zijn er ook maar zandkorrelduizend van ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 juli 2015 @ 00:33 |
Jatwoord gespot ![]() | |
James1988 | zondag 19 juli 2015 @ 00:38 |
Goed voorbeeld doet volgen. | |
Dr_Flash | zondag 19 juli 2015 @ 00:48 |
Het komt uit de Griekse oudheid. Psamm-kosioi was hun woord voor wat wij als we zes jaar oud zijn "honderd duizend miejoen miejard ontelbaar altijdeentjemeerdanjij" noemen, kortweg "ontelbaar" ![]() En letterlijk betekent dat zandkorrelduizend ![]() | |
James1988 | zondag 19 juli 2015 @ 00:58 |
Altijd weer die Grieken. ![]() | |
Okuliarnik | zondag 19 juli 2015 @ 09:28 |
Tja. Ik had liever een kreukelneus ofzo gehad daar. Maar die kutfransen vonden het te warm en gingen staken ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 juli 2015 @ 09:42 |
Ik vind het best een aardige foto. Eigenlijk niks bijzonders maar toch zie je aan alles dat het Frans is. | |
Zug-Chef | zondag 19 juli 2015 @ 11:04 |
![]() Zij het niet geheel vrijwillig (zie o.a. ook het Fyra-debacle), lijken de NS anno 2014/2015 de moderne E-lok te hebben ontdekt. Een flinke hoeveelheid Traxx'en zijn inmiddels in dienst gekomen waarvan de meeste dienstdoen op de HSL Zuid tussen Amsterdam en Breda. In tegenstelling tot deze nieuw gekochte serie 186'ers verblijven er ook enkele witte exemplaren in het lokkenpark van NS. De 186 148 is er daar één van en heeft zelfs nog enkele uiterlijke kenmerken van haar vorige werkgever maar is toch al ruim 1,5 jaar in dienst bij NS Internationaal. Op de zeer zonnige vrijdag 10 juli 2015 was ik eindelijk in de gelegenheid de stek bij Loenersloot te bezoeken om deze CNL 418 op weg naar Amsterdam in het heerlijke ochtendlicht op de foto te zetten. ![]() Station Sloterdijk is een kruisingsstation op 3 niveau´s. Onderin liggen de perronsporen voor het treinverkeer van/naar Haarlem en Zaandam. Op niveau 1 bevindt zich de stationshal van waaruit ook niveau 2 te bereiken is dat hier op de foto te zien is. Dit gedeelte is geopend in 1986, tegelijkertijd met de opening van de Schiphollijn. De Benelux-trein die vier minuten voor de ICD vertrekt miste ik net ivm de hordes toeristen die zich op Schiphol in de IC naar Amsterdam stortte en de daaruitvoort vloeiende 2-3 minuten vertraging. Gelukkig reed deze met een standaard reeks 28'er... Kort daarachter zat deze 186 019 van NS Internationaal met trein 926 op weg naar Breda. | |
#ANONIEM | zondag 19 juli 2015 @ 11:16 |
Zoals altijd weer fantastische foto's Zug ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 juli 2015 @ 11:47 |
Een wat? ![]() | |
Kansenjongere | zondag 19 juli 2015 @ 12:10 |
Dan moet je gaan boksen ![]() | |
Yreal | zondag 19 juli 2015 @ 12:44 |
Lelijk ding vind ik dat toch maar. Laatste eentje gespot, beetje meeeh... | |
derLudolf | zondag 19 juli 2015 @ 14:10 |
Zeg Igen, zat net eens in een oud deel te neuzen. Hoe gaat het met je treindienstleider simulator? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 juli 2015 @ 14:33 |
Eh... ![]() Laat ik het zo zeggen, ik ben intussen geen student met te veel vrije tijd meer. ![]() | |
dennistd | zondag 19 juli 2015 @ 19:19 |
Mag je over twee weken naar Musselkanaal monopoly? http://www.250400.nl/medi(...)1-en-2-augustus.html | |
#ANONIEM | zondag 19 juli 2015 @ 19:36 |
Collega gaat heen. Die rijden tot aan Veendam, op de laatste overweg stapt een pilot in van de STAR. Volgens mij zit ik dan weer in de nachtdienst. | |
boriq | zondag 19 juli 2015 @ 19:54 |
Kwam dit (pas wel op, de .png is ruim 7250x9300 pixels) net tegen op Reddit, soort sporenplan van de RER en een aantal reguliere spoorlijnen in en rondom Parijs. Staan ook dingen in verwerkt als de maximale snelheid, komt uit maart 2015. | |
greavy | zondag 19 juli 2015 @ 20:07 |
Dus. Ik met mijn goede gedrag naar België. In Antwerpen een MOBIB aangeschaft en daarop de actie 'GoUnlimited', voor jongeren t/m 25 jaar voor ¤25 31 dagen lang onbeperkt door België reizen. Na Luik de L-trein met een klassiek motorstel naar Namen genomen, om daar de IC-trein richting Mons/Bergen - Moeskroen te nemen (ik ging t/m Mons/Bergen mee). Die reed afwijkend ook met een klassiek motorstel, dus ik klaagde niet. Vlak voor La Louviere Zuid werd er even hard getoeterd, een noodremming ingezet, je hoorde onder de trein allemaal gebonk, en stil stonden we. Al vrij snel werd gemeld dat de treinbestuurder op onderzoek ging, en even later werd gemeld dat er een voorwerp op het spoor geplaatst was, en de trein daar in aanraking gekomen was. Omdat het leek dat de weg vooralsnog wel vervolgd kon worden, gingen we met hoogstens 30/40km/h naar La Louviere Zuid. Daar heeft de trein circa 20 minuten gestaan, de stationschef is ook wezen kijken, en de treinbestuurder heeft een luchtlekkage bij de bakovergang kunnen verhelpen. Uiteindelijk werd gemeld dat we met een maximale snelheid van 20 km/h door konden rijden naar Mons, maar het wel betekende dat de trein daar afgeschaft werd. Er zou een vervangende trein gereed gezet worden. En zo gingen we met een slakkengangetje door. Wissels werden met nog geen 10 km/h bereden, maar uiteindelijk - met bijna 40 minuten vertraging - werd Mons bereikt. En inderdaad, daar stonden 2 Deense Neuzen gereed voor de reis verder, en uiteindelijk is die trein met 50 minuten vertraging weer zijn weg gaan vervolgen. Toch netjes dat ze dan niet zeggen "pak de volgende maar", en gewoon een vervangende trein pakken van de bundel (opstelterrein). Ik ben niet verder gegaan met die trein, ik heb de L-trein naar Geraardsbergen met 3x klassiek motorstel gekoppeld genomen. | |
derLudolf | zondag 19 juli 2015 @ 20:08 |
Haha, ik kan het me voorstellen. Zeker als het dan niet helemaal lukt. Ben zelf ooit es een projectje in Python begonnen maar dat dreef mee ook al vrij vlot top wanhoop dus ben er toen maar mee gestopt
[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 19-07-2015 20:13:50 ] | |
Ajaxfan | zondag 19 juli 2015 @ 21:54 |
Volgend jaar even naar wat Amtrak spul gaan turen in Toronto en omgeving. | |
Bitlord | zondag 19 juli 2015 @ 23:15 |
In 1948 lieten ze zelfs een week lang de Arend voor hun soiciteit heen en weer rijden... ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 juli 2015 @ 23:31 |
Nou dat technische verhaaltje zegt me dus helemaal niks ![]() Nee maar mijn simulatie is niet mislukt ofzo hoor. Ik heb vorig jaar alsnog een versie 1.0 van de simulatie Schiphollijn uitgebracht, dus dat is nu min of meer wel af, maar ik heb geen tijd om weer aan iets helemaal nieuws te beginnen. | |
derLudolf | maandag 20 juli 2015 @ 00:00 |
| |
Dr_Flash | maandag 20 juli 2015 @ 07:28 |
Ik zie de laatste dagen ineens alleen nog maar SGM in de sprinters Apeldoorn - Enschede en Arnhem-Ede-Wageningen. Is het stilletjes afgelopen met Plan V? ![]() | |
Toekito | maandag 20 juli 2015 @ 07:32 |
Den Haag - Eindje is weer drama. Vertraagde sprinter, vertraagde goedere trein...16 min vertraging zoals het nu lijkt ![]() | |
James1988 | maandag 20 juli 2015 @ 07:55 |
Eindje? ![]() | |
derLudolf | maandag 20 juli 2015 @ 08:37 |
Plan V... Hoe lang nog hè ![]() | |
James1988 | maandag 20 juli 2015 @ 09:08 |
Leuke blogpost bij DB: Die Bahn als rollendes Büro – geht das? (De trein als rijdend bureau – werkt dat?) | |
b2py | maandag 20 juli 2015 @ 10:03 |
Ruim 25.000 doden door treinongelukken India in 2014 http://nu.nl/buitenland/4(...)n-india-in-2014.html (via @NUnl) | |
greavy | maandag 20 juli 2015 @ 12:39 |
Op DB Netz wordt gemeld dat Emmerich vanaf 25 Juli 2016 een enkelsysteemstation wordt. De spanningssluis zal dan worden verschoven richting Zevenaar tussen km 66 en km 69, tussen de bocht van Elten en Hüthem. | |
derLudolf | maandag 20 juli 2015 @ 13:04 |
Kan een loc rijdend overschakelen van 1500V= naar 15kV ~? Anders betekend dat een extra stop dus | |
dcm360 | maandag 20 juli 2015 @ 13:08 |
Dat zou wel moeten kunnen, van en naar de HSL wordt er vaak genoeg al rijdend geschakeld tussen 1500V en 25KV, dus met 15KV moet dat ook wel gaan lukken. | |
b2py | maandag 20 juli 2015 @ 13:18 |
Ja dat kan ![]() | |
ReisT | maandag 20 juli 2015 @ 13:22 |
Ja dat kan maar dat gaan ze hier juist niet meer doen. Ze moeten straks rijdend overschakelen van 1500V= naar 25kV ~ en dan na een paar km overschakelen naar 15kV ~. | |
greavy | maandag 20 juli 2015 @ 13:45 |
Locon 9903 (onder leiding van RailExperts) met oa dat rijtuig en een sleep EuroExpress rijtuigen zijn uit Grunn naar Harderwijk vertrokken met veel studenten | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2015 @ 16:16 |
De provincie Limburg en Veolia hebben weer eens ruzie met elkaar. Deze keer echter keer niet vanwege financiële verliezen, uitpuilende treinen of een verloren aanbesteding, maar omdat Veolia heeft besloten dat alle nieuwe bussen (VDL Citea) doodleuk naar Zuid-Holland gaan en Limburg de oude(re) Connexxion bussen uit Zuid-Holland daarvoor terug krijgt; de provincie is boos omdat dat mogelijk niet in lijn is met de eisen van de concessie. Ondertussen heeft Veolia nog twee procedures lopen tegen de provincie vanwege de nieuwe door Arriva (eerder Abellio) gewonnen concessie, de soap met Veolia gaat dus verder ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 16:16:58 ] | |
Peterselieman | maandag 20 juli 2015 @ 16:33 |
Zijn uiteindelijk twee treinen geweest. Was op dat moment wel in Groningen, maar helaas niet in de buurt van het station | |
Peterselieman | maandag 20 juli 2015 @ 16:35 |
Jup, ze gaan naar Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee. Is een van de redenen dat xx die concessie van Arriva over kan gaan nemen. Is wel onzinnig dat je zoveel bussen een andere kleur moet gaan geven | |
b2py | maandag 20 juli 2015 @ 17:00 |
Is goedkoper dan nieuwe bussen... | |
Dr_Flash | maandag 20 juli 2015 @ 17:14 |
Opvallend hoe men tegenwoordig geen gelegenheid onbenut laat om te verkondigen dat de trein geheel volledig perfect punctueel op tijd volgens de dienstregeling vertrokken is ![]() | |
Yreal | maandag 20 juli 2015 @ 17:25 |
Viel mij ook op ja. Elke keer omroepen dat ze op tijd vertrokken zijn enzo. Uit gvd Den haag centraal, ik mag het toch wel hopen ja... | |
Salatrel | maandag 20 juli 2015 @ 17:40 |
daar schijnt behoefte aan te zijn en nee ik geloof er zelf ook geen zak van. Bovendien heeft iedereen wel een horloge of telefoon waarop hij kan zien hoe laat het is. | |
Dr_Flash | maandag 20 juli 2015 @ 17:43 |
Window dressing dus. | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 18:44 |
Ik heb zojuist een klacht ingedient bij de NS tegen een ongeloofelijke hork van een conducteur op zwolle - wierden. Ga ik daar ooit nog nog iets van terughoren? | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juli 2015 @ 18:49 |
Waarschijnlijk een standaardbriefje denk ik? Driek kan misschien nog iets meer betekenen als je niets hoort. Watskeburt dan? | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 18:52 |
Volgens meneer was de afdrukkwaliteit van mijn e-ticket onvoldoende. Maar wist dat alleen uit te drukken door op hoge toon te vragen of de inkt op was. Vent was totaal onredelijk ik mijn ogen. Naam en barcode waren prima leesbaar. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juli 2015 @ 18:53 |
En verder? That's it? Zal ik een afspraak maken bij de Amerikaanse immigratiedienst voor je? | |
James1988 | maandag 20 juli 2015 @ 18:56 |
![]() | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 18:58 |
Ja, het is iets kleins. Maar deze man moet echt een ander beroep kiezen als je betalende klanten wegzet als fraudeur. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juli 2015 @ 18:59 |
Door de manier waarop jij je hier nu uitdrukt krijg ik de indruk dat jij de whinende bitch bent. Zoals die terrasteefjes op Dumpert. Ga weg, minderwaardig figuur. | |
Blistering | maandag 20 juli 2015 @ 19:00 |
Nounou, zat er teveel peper in je avondeten DeaDLocK2K? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juli 2015 @ 19:02 |
Het is 11:02 in de ochtend man. | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 19:06 |
Dat zei ik ook tegen die conducteur maar had geen effect. | |
Salatrel | maandag 20 juli 2015 @ 19:23 |
nou laat eens een foto van je e-ticket zien dan.... | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 19:27 |
Nee, want daar staat mijn naam op en zo. Waar het om gaat is dat daar echtheidskenmerken in zitten die de conducteur moet controleren, maar waar ik als consument geen enkele acht op sla. En dat hoef ik ook niet want ik ben geen drukker. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juli 2015 @ 19:29 |
Fout. | |
Okuliarnik | maandag 20 juli 2015 @ 19:30 |
![]() | |
Salatrel | maandag 20 juli 2015 @ 19:30 |
"Het is de verantwoordelijkheid van een ander" Nee want het staat gewoon netjes in punt 2.2 van de voorwaarden van het e-ticket | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 19:34 |
Dat ben ik met je eens. Alleen je kunt van een consument niet dezelfde kwaliteitscontrole verwachten als van een echte drukker. | |
Salatrel | maandag 20 juli 2015 @ 19:37 |
een conducteur is ook geen echte drukker. blijkbaar vond hij de kwaliteit van je eticket bedroevend genoeg om er wat van te zeggen. en ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat er over het algemeen heel soepel met de voorwaarden van de etickets wordt omgegaan. dus zolang je je eticket niet wil laten zien ga ik er maar van uit dat je een zeurpiet bent of een brilletje nodig hebt | |
Maegrim | maandag 20 juli 2015 @ 19:37 |
dan fotosjop je daar toch een calimero overheen ofzo? | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 19:41 |
Ook dat zal niet lukken. De naam staat overal op de achtergrond. Zelfs dat is gewoon leesbaar. | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 19:42 |
Mijn punt is eigenlijk; waarom scant de conducteur niet gewoon de barcode. Dan ben je van dit soort gezeur af. Doen ze in Duitsland ook toch? | |
Salatrel | maandag 20 juli 2015 @ 19:44 |
Omdat die barcode niet voor de scanner van de conducteur is xD | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 19:50 |
Oh. Handig. | |
Dr_Flash | maandag 20 juli 2015 @ 19:52 |
HOE LAAT IS HET NEUKEN??? | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 19:56 |
Met mierenneuken waren we hier alvast begonnen. | |
James1988 | maandag 20 juli 2015 @ 20:01 |
TwanTwan, wat doe je moeilijk? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 juli 2015 @ 20:03 |
Jij ja. Gaat weer nergens over dit. | |
TwanTwan | maandag 20 juli 2015 @ 20:05 |
Ik ga al. | |
Dr_Flash | maandag 20 juli 2015 @ 20:09 |
Nou dat is nergens voor nodig ![]() ![]() ![]() | |
boriq | maandag 20 juli 2015 @ 20:12 |
en weer vol |