ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 18-07-2015 22:07:27 ]
Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef larsico het volgende: Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid?
Op maandag 13 juli 2015 21:42 schreef Dr_Flash het volgende: Biertje voor wie als eerste het station raadt. Trein is gewoon op tijd, zo moeilijk is het allemaal niet
Afgaande op de eindbestemming, dienstregeling en tijd ga ik uit van Clunderwen, waar die om 10:20 zou moeten vertrekken.
Niet echt een fabebookpagina hoor, gewoon een mooie foto van een goeie vriend van me, die ik even schaamteloos voor mijn eigen agenda geprostitueerd heb
Nou, dit wordt m dan maar: Geen zin om heel erg vroeg op te staan, dus vandaar vertrek om kwart over tien (aan ongeveer de andere kant van het land). De overstaptijden zijn op zich wel aardig te doen, alleen jammer dat die laatste alsnog idioot lang is (maar korter dan in de even-naar-Dordrecht-steken-variant).
Nou, mijn prioriteiten lagen vanochtend overduidelijk verkeerd. Wel geregeld dat ik ook eens op Fok kan inloggen vanaf mijn laptop (iets met wachtwoorden vergeten...), en niet in de reisplanner kijken of er nog issues zijn met mijn reis. Het gevolg is dat ik nu in de intercity naar Leeuwarden zit, en mijn schema een half uur later gaat lopen.
Ik ben overigens benieuwd hoe vaak ik vandaag gecontroleerd ga worden. Tot zover staat de teller op één.
Er is een wissel stuk tussen Utrecht en Amersfoort, daardoor de hele dag minder treinen. Is dit de voorbode van het effect van wisselstoringen na de realisatie van DSSU?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef larsico het volgende: Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid?
Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef Duvel het volgende: Er is een wissel stuk tussen Utrecht en Amersfoort, daardoor de hele dag minder treinen. Is dit de voorbode van het effect van wisselstoringen na de realisatie van DSSU?
Geen idee. De ene keer leggen ze het treinverkeer wel een half uur tot drie uur plat om te repareren en de andere keer niet. Is geen peil op te trekken. Is overigens wissel 1005.
Geen idee. De ene keer leggen ze het treinverkeer wel een half uur tot drie uur plat om te repareren en de andere keer niet. Is geen peil op te trekken. Is overigens wissel 1005.
1005 ligt een stukje ten westen van Bilthoven, ver buiten DSSU-gebied, op een plek waar wat sporen bij elkaar komen. Precies een wissel dat je níet in storing wil hebben
Als ik het goed heb komen treinen richting Amersfoort komen spoor BR (linksboven) en gaan dan via de fly-over en wissel 1005 richting Bilthoven.
Op maandag 13 juli 2015 23:58 schreef dcm360 het volgende: Nou, dit wordt m dan maar: [ afbeelding ] Geen zin om heel erg vroeg op te staan, dus vandaar vertrek om kwart over tien (aan ongeveer de andere kant van het land). De overstaptijden zijn op zich wel aardig te doen, alleen jammer dat die laatste alsnog idioot lang is (maar korter dan in de even-naar-Dordrecht-steken-variant).
Rilland-Bath? Waarom de neuk zou je naar Rilland-Bath willen gaan . Ga dan gewoon ff door naar Goes of Middelburg, paar uurtjes later thuis maakt toch ook niet zoveel uit op zo'n dagje.
Dit geval niet direct, maar het idee dat we dit soort situaties door DSSU vaker zullen gaan meemaken lijkt wel te kloppen.
Aan alle kanten van Utrecht ontstaan dergelijke situaties. DSSU gaat er immers van uit dat de stromen buiten het station gescheiden worden of samenkomen, bij Woerden, Houten enz. Zijn de wissels op die locaties stuk dan heb je met DSSU wel een probleem.
Rilland-Bath? Waarom de neuk zou je naar Rilland-Bath willen gaan . Ga dan gewoon ff door naar Goes of Middelburg, paar uurtjes later thuis maakt toch ook niet zoveel uit op zo'n dagje.
Rilland-Bath ligt in Zeeland en heeft een korte overstaptijd terug, want het gaat inderdaad zoals Dennis al opmerkt om een zo kort mogelijke reistijd. Mijn daadwerkelijke eindbestemming is overigens Middelburg, dus ik heb nog wel even te gaan. Zojuist ben ik namelijk vertrokken uit Buitenpost
1005 ligt een stukje ten westen van Bilthoven, ver buiten DSSU-gebied, op een plek waar wat sporen bij elkaar komen. Precies een wissel dat je níet in storing wil hebben
Als ik het goed heb komen treinen richting Amersfoort komen spoor BR (linksboven) en gaan dan via de fly-over en wissel 1005 richting Bilthoven.
klopt.
Op zich zou je nog via wissel 1105 tussen Centraal en Overvecht naar het andere hoge spoor kunnen en dan na overweg Groenekan weer naar het rechterspoor, maar dat kan alleen als alles strak op tijd rijdt.
Stel je verplaatst dat wissel meer richting Overvecht, dan kun je het al een stuk robuuster doen, zolang je wissel 1091 ook behoudt voor het geval wissel 1007 stuk is
Rilland-Bath ligt in Zeeland en heeft een korte overstaptijd terug, want het gaat inderdaad zoals Dennis al opmerkt om een zo kort mogelijke reistijd. Mijn daadwerkelijke eindbestemming is overigens Middelburg, dus ik heb nog wel even te gaan. Zojuist ben ik namelijk vertrokken uit Buitenpost
Stel je verplaatst dat wissel meer richting Overvecht, dan kun je het al een stuk robuuster doen, zolang je wissel 1091 ook behoudt voor het geval wissel 1007 stuk is
Dat zou je ergens tussen de A27 en flyover aan de kant van Amersfoort moeten laten passen, vlak na Overvecht wordt nl. wel heel krap en daar tussenin rijden de IC's hoger dan de sprinters.
Dat zou je ergens tussen de A27 en flyover aan de kant van Amersfoort moeten laten passen, vlak na Overvecht wordt nl. wel heel krap en daar tussenin rijden de IC's hoger dan de sprinters.
Precies ter hoogte van het perron in Overvecht zou kunnen en dat de IC's hoger rijden dan de sprinters klopt niet helemaal, want de sprinters uit de richting Bilthoven gebruiken ook het hoge spoor om daarna te halteren aan perron drie in Overvecht
Precies ter hoogte van het perron in Overvecht zou kunnen en dat de IC's hoger rijden dan de sprinters klopt niet helemaal, want de sprinters uit de richting Bilthoven gebruiken ook het hoge spoor om daarna te halteren aan perron drie in Overvecht
Ohja, tuurlijk. Wordt het lage spoor ri. utrecht tussen blauwkapel en groenekan dan uberhaupt wel gebruikt, behalve voor de museumpendel?
Ohja, tuurlijk. Wordt het lage spoor ri. utrecht tussen blauwkapel en groenekan dan uberhaupt wel gebruikt, behalve voor de museumpendel?
Nee, behalve soms bij werkzaamheden (als IC's uit Amersfoort keren op spoor 4 in Utrecht ). Daarom juist is het zo'n mooie plek om de museumpendel te laten keren.
Dit geval niet direct, maar het idee dat we dit soort situaties door DSSU vaker zullen gaan meemaken lijkt wel te kloppen.
Aan alle kanten van Utrecht ontstaan dergelijke situaties. DSSU gaat er immers van uit dat de stromen buiten het station gescheiden worden of samenkomen, bij Woerden, Houten enz. Zijn de wissels op die locaties stuk dan heb je met DSSU wel een probleem.
DSSU is ontworpen op een bepaalde lijnvoering, zoals nu: treinen uit Den Haag en Rotterdam keren in Utrecht om dan linkerspoor buiten Overvecht om naar Amersfoort te rijden. Er is dus geen mogelijkheid meer om te keren en via de lage sporen naar Amersfoort te gaan. Als dan dus één wissel faalt, gaat je hele plan naar de klote. Wissel 1005 is een hogesnelheidsgeval of symmetrisch blabla, want de IC gaat er altijd met volle vaart doorheen en stoptreinen ook.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die zoemtoon had ik vanochtend ook al last van in een ICM. Heeft een VIRM eigenlijk nog ergens stopcontacten zitten, of moet ik net het geluk hebben dat ik nog ergens DDZ of ICM tegenkom?
Op dinsdag 14 juli 2015 13:02 schreef dcm360 het volgende: Die zoemtoon had ik vanochtend ook al last van in een ICM. Heeft een VIRM eigenlijk nog ergens stopcontacten zitten, of moet ik net het geluk hebben dat ik nog ergens DDZ of ICM tegenkom?
in de nieuwste serie VIRM zitten stopcontacten in de eerste klas
Uit onderstaande pagina blijkt dat ze straks vooral tussen Nijmegen-Zutphen, Nijmegen-Eindhoven, Tilburg-Eindhoven, Eindhoven-Weert en Eindhoven-Weert ingezet zullen gaan worden, met onderhoud in Maastricht. (Ook inzet op Arnhem-Ede-Wageningen )
Op dinsdag 14 juli 2015 13:30 schreef Peterselieman het volgende: Uit onderstaande pagina blijkt dat ze straks vooral tussen Nijmegen-Zutphen, Nijmegen-Eindhoven, Tilburg-Eindhoven, Eindhoven-Weert en Eindhoven-Weert ingezet zullen gaan worden, met onderhoud in Maastricht. (Ook inzet op Arnhem-Ede-Wageningen ) http://nedtrain.nl/metaNa(...)st-expert-team-flirt
Dit gaat over het onderhoud. NS-materieel rijdt niet per definitie dicht in de buurt van de onderhoudslocaties. En sowieso gaan de sprinterdiensten in zuid/oost Nederland gaan nog wat door elkaar gehusseld worden.