ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 18-07-2015 22:07:27 ]
Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef larsico het volgende: Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid?
Op maandag 13 juli 2015 21:42 schreef Dr_Flash het volgende: Biertje voor wie als eerste het station raadt. Trein is gewoon op tijd, zo moeilijk is het allemaal niet
Afgaande op de eindbestemming, dienstregeling en tijd ga ik uit van Clunderwen, waar die om 10:20 zou moeten vertrekken.
Niet echt een fabebookpagina hoor, gewoon een mooie foto van een goeie vriend van me, die ik even schaamteloos voor mijn eigen agenda geprostitueerd heb
Nou, dit wordt m dan maar: Geen zin om heel erg vroeg op te staan, dus vandaar vertrek om kwart over tien (aan ongeveer de andere kant van het land). De overstaptijden zijn op zich wel aardig te doen, alleen jammer dat die laatste alsnog idioot lang is (maar korter dan in de even-naar-Dordrecht-steken-variant).
Nou, mijn prioriteiten lagen vanochtend overduidelijk verkeerd. Wel geregeld dat ik ook eens op Fok kan inloggen vanaf mijn laptop (iets met wachtwoorden vergeten...), en niet in de reisplanner kijken of er nog issues zijn met mijn reis. Het gevolg is dat ik nu in de intercity naar Leeuwarden zit, en mijn schema een half uur later gaat lopen.
Ik ben overigens benieuwd hoe vaak ik vandaag gecontroleerd ga worden. Tot zover staat de teller op één.
Er is een wissel stuk tussen Utrecht en Amersfoort, daardoor de hele dag minder treinen. Is dit de voorbode van het effect van wisselstoringen na de realisatie van DSSU?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef larsico het volgende: Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid?
Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef Duvel het volgende: Er is een wissel stuk tussen Utrecht en Amersfoort, daardoor de hele dag minder treinen. Is dit de voorbode van het effect van wisselstoringen na de realisatie van DSSU?
Geen idee. De ene keer leggen ze het treinverkeer wel een half uur tot drie uur plat om te repareren en de andere keer niet. Is geen peil op te trekken. Is overigens wissel 1005.
Geen idee. De ene keer leggen ze het treinverkeer wel een half uur tot drie uur plat om te repareren en de andere keer niet. Is geen peil op te trekken. Is overigens wissel 1005.
1005 ligt een stukje ten westen van Bilthoven, ver buiten DSSU-gebied, op een plek waar wat sporen bij elkaar komen. Precies een wissel dat je níet in storing wil hebben
Als ik het goed heb komen treinen richting Amersfoort komen spoor BR (linksboven) en gaan dan via de fly-over en wissel 1005 richting Bilthoven.
Op maandag 13 juli 2015 23:58 schreef dcm360 het volgende: Nou, dit wordt m dan maar: [ afbeelding ] Geen zin om heel erg vroeg op te staan, dus vandaar vertrek om kwart over tien (aan ongeveer de andere kant van het land). De overstaptijden zijn op zich wel aardig te doen, alleen jammer dat die laatste alsnog idioot lang is (maar korter dan in de even-naar-Dordrecht-steken-variant).
Rilland-Bath? Waarom de neuk zou je naar Rilland-Bath willen gaan . Ga dan gewoon ff door naar Goes of Middelburg, paar uurtjes later thuis maakt toch ook niet zoveel uit op zo'n dagje.
Dit geval niet direct, maar het idee dat we dit soort situaties door DSSU vaker zullen gaan meemaken lijkt wel te kloppen.
Aan alle kanten van Utrecht ontstaan dergelijke situaties. DSSU gaat er immers van uit dat de stromen buiten het station gescheiden worden of samenkomen, bij Woerden, Houten enz. Zijn de wissels op die locaties stuk dan heb je met DSSU wel een probleem.
Rilland-Bath? Waarom de neuk zou je naar Rilland-Bath willen gaan . Ga dan gewoon ff door naar Goes of Middelburg, paar uurtjes later thuis maakt toch ook niet zoveel uit op zo'n dagje.
Rilland-Bath ligt in Zeeland en heeft een korte overstaptijd terug, want het gaat inderdaad zoals Dennis al opmerkt om een zo kort mogelijke reistijd. Mijn daadwerkelijke eindbestemming is overigens Middelburg, dus ik heb nog wel even te gaan. Zojuist ben ik namelijk vertrokken uit Buitenpost
1005 ligt een stukje ten westen van Bilthoven, ver buiten DSSU-gebied, op een plek waar wat sporen bij elkaar komen. Precies een wissel dat je níet in storing wil hebben
Als ik het goed heb komen treinen richting Amersfoort komen spoor BR (linksboven) en gaan dan via de fly-over en wissel 1005 richting Bilthoven.
klopt.
Op zich zou je nog via wissel 1105 tussen Centraal en Overvecht naar het andere hoge spoor kunnen en dan na overweg Groenekan weer naar het rechterspoor, maar dat kan alleen als alles strak op tijd rijdt.
Stel je verplaatst dat wissel meer richting Overvecht, dan kun je het al een stuk robuuster doen, zolang je wissel 1091 ook behoudt voor het geval wissel 1007 stuk is
Rilland-Bath ligt in Zeeland en heeft een korte overstaptijd terug, want het gaat inderdaad zoals Dennis al opmerkt om een zo kort mogelijke reistijd. Mijn daadwerkelijke eindbestemming is overigens Middelburg, dus ik heb nog wel even te gaan. Zojuist ben ik namelijk vertrokken uit Buitenpost
Stel je verplaatst dat wissel meer richting Overvecht, dan kun je het al een stuk robuuster doen, zolang je wissel 1091 ook behoudt voor het geval wissel 1007 stuk is
Dat zou je ergens tussen de A27 en flyover aan de kant van Amersfoort moeten laten passen, vlak na Overvecht wordt nl. wel heel krap en daar tussenin rijden de IC's hoger dan de sprinters.
Dat zou je ergens tussen de A27 en flyover aan de kant van Amersfoort moeten laten passen, vlak na Overvecht wordt nl. wel heel krap en daar tussenin rijden de IC's hoger dan de sprinters.
Precies ter hoogte van het perron in Overvecht zou kunnen en dat de IC's hoger rijden dan de sprinters klopt niet helemaal, want de sprinters uit de richting Bilthoven gebruiken ook het hoge spoor om daarna te halteren aan perron drie in Overvecht
Precies ter hoogte van het perron in Overvecht zou kunnen en dat de IC's hoger rijden dan de sprinters klopt niet helemaal, want de sprinters uit de richting Bilthoven gebruiken ook het hoge spoor om daarna te halteren aan perron drie in Overvecht
Ohja, tuurlijk. Wordt het lage spoor ri. utrecht tussen blauwkapel en groenekan dan uberhaupt wel gebruikt, behalve voor de museumpendel?
Ohja, tuurlijk. Wordt het lage spoor ri. utrecht tussen blauwkapel en groenekan dan uberhaupt wel gebruikt, behalve voor de museumpendel?
Nee, behalve soms bij werkzaamheden (als IC's uit Amersfoort keren op spoor 4 in Utrecht ). Daarom juist is het zo'n mooie plek om de museumpendel te laten keren.
Dit geval niet direct, maar het idee dat we dit soort situaties door DSSU vaker zullen gaan meemaken lijkt wel te kloppen.
Aan alle kanten van Utrecht ontstaan dergelijke situaties. DSSU gaat er immers van uit dat de stromen buiten het station gescheiden worden of samenkomen, bij Woerden, Houten enz. Zijn de wissels op die locaties stuk dan heb je met DSSU wel een probleem.
DSSU is ontworpen op een bepaalde lijnvoering, zoals nu: treinen uit Den Haag en Rotterdam keren in Utrecht om dan linkerspoor buiten Overvecht om naar Amersfoort te rijden. Er is dus geen mogelijkheid meer om te keren en via de lage sporen naar Amersfoort te gaan. Als dan dus één wissel faalt, gaat je hele plan naar de klote. Wissel 1005 is een hogesnelheidsgeval of symmetrisch blabla, want de IC gaat er altijd met volle vaart doorheen en stoptreinen ook.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die zoemtoon had ik vanochtend ook al last van in een ICM. Heeft een VIRM eigenlijk nog ergens stopcontacten zitten, of moet ik net het geluk hebben dat ik nog ergens DDZ of ICM tegenkom?
Op dinsdag 14 juli 2015 13:02 schreef dcm360 het volgende: Die zoemtoon had ik vanochtend ook al last van in een ICM. Heeft een VIRM eigenlijk nog ergens stopcontacten zitten, of moet ik net het geluk hebben dat ik nog ergens DDZ of ICM tegenkom?
in de nieuwste serie VIRM zitten stopcontacten in de eerste klas
Uit onderstaande pagina blijkt dat ze straks vooral tussen Nijmegen-Zutphen, Nijmegen-Eindhoven, Tilburg-Eindhoven, Eindhoven-Weert en Eindhoven-Weert ingezet zullen gaan worden, met onderhoud in Maastricht. (Ook inzet op Arnhem-Ede-Wageningen )
Op dinsdag 14 juli 2015 13:30 schreef Peterselieman het volgende: Uit onderstaande pagina blijkt dat ze straks vooral tussen Nijmegen-Zutphen, Nijmegen-Eindhoven, Tilburg-Eindhoven, Eindhoven-Weert en Eindhoven-Weert ingezet zullen gaan worden, met onderhoud in Maastricht. (Ook inzet op Arnhem-Ede-Wageningen ) http://nedtrain.nl/metaNa(...)st-expert-team-flirt
Dit gaat over het onderhoud. NS-materieel rijdt niet per definitie dicht in de buurt van de onderhoudslocaties. En sowieso gaan de sprinterdiensten in zuid/oost Nederland gaan nog wat door elkaar gehusseld worden.
Dit gaat over het onderhoud. NS-materieel rijdt niet per definitie dicht in de buurt van de onderhoudslocaties. En sowieso gaan de sprinterdiensten in zuid/oost Nederland gaan nog wat door elkaar gehusseld worden.
Klopt, maar als het mat bijvoorbeeld ook in het noorden ingezet zou worden dan zou je bij de inzetgebieden bijvoorbeeld Zwolle en Onnen verwachten. De gebieden die genoemd worden liggen wel zodanig dat je wel een inzetgebied zou kunnen afbakenen.
Het is een relatief kleine serie, dus het klinkt wel logisch dat ze die buiten de ingewikkelde omlopen in en om de Randstad willen houden. Aan de andere kant lijkt 60 stellen toch wat veel voor alleen de trajecten die jij noemt. Het inzetgebied wordt vast groter.
DSSU is ontworpen op een bepaalde lijnvoering, zoals nu: treinen uit Den Haag en Rotterdam keren in Utrecht om dan linkerspoor buiten Overvecht om naar Amersfoort te rijden. Er is dus geen mogelijkheid meer om te keren en via de lage sporen naar Amersfoort te gaan. Als dan dus één wissel faalt, gaat je hele plan naar de klote. Wissel 1005 is een hogesnelheidsgeval of symmetrisch blabla, want de IC gaat er altijd met volle vaart doorheen en stoptreinen ook.
Week-SOV naar weekend-SOV omzetten, kost dat tijd of gaat dat per direct? Je weet het namelijk maar nooit met dat baggersysteem, en het is voor mij wel waardevolle informatie.. Weet iemand dit?
Nog een klein vraagje: In de zomer ben ik namelijk van plan een 'Go Unlimited'-pas van de NMBS te komen. Daarmee kan je een maand lang voor ¤25,- met de trein door België reizen. Ik heb al wel een aantal steden die we willen bezoeken, maar ik heb nog niet echt 'bijzondere' treinritten kunnen ontdekken. Iemand suggesties voor routes die echt de moeite waard zijn?
Nog een klein vraagje: In de zomer ben ik namelijk van plan een 'Go Unlimited'-pas van de NMBS te komen. Daarmee kan je een maand lang voor ¤25,- met de trein door België reizen. Ik heb al wel een aantal steden die we willen bezoeken, maar ik heb nog niet echt 'bijzondere' treinritten kunnen ontdekken. Iemand suggesties voor routes die echt de moeite waard zijn?
De route van Luik naar Luxemburg vind ik persoonlijk een van de meest mooie routes in België. Maar het uiteraard maar net waar je van houdt.
Achja, die mensen blijf je houden. Familie van degene die vraagt of de trein waarvan de displays "Groningen" tonen, die staat aan het perron waarboven de schermen "Groningen" aangeven, naar Groningen gaat.
Op dinsdag 14 juli 2015 23:56 schreef Ireyon het volgende: Achja, die mensen blijf je houden. Familie van degene die vraagt of de trein waarvan de displays "Groningen" tonen, die staat aan het perron waarboven de schermen "Groningen" aangeven, naar Groningen gaat.
Op dinsdag 14 juli 2015 23:56 schreef Ireyon het volgende: Achja, die mensen blijf je houden. Familie van degene die vraagt of de trein waarvan de displays "Groningen" tonen, die staat aan het perron waarboven de schermen "Groningen" aangeven, naar Groningen gaat.
Moet je eens zeggen dat ie naar Amsterdam gaat. Die gezichten
Op dinsdag 14 juli 2015 23:56 schreef Ireyon het volgende: Achja, die mensen blijf je houden. Familie van degene die vraagt of de trein waarvan de displays "Groningen" tonen, die staat aan het perron waarboven de schermen "Groningen" aangeven, naar Groningen gaat.
dit vragen ze meestal ook nadat ze al zijn ingestapt en de deuren bijna dicht gaan
TEUGE - De schade van de aanrijding in maart van dit jaar, tussen een auto en een stoptrein, bedraagt 800.000 euro. Dat blijkt uit cijfers van spoorbeheerder ProRail.
Een man pleegde toen zelfmoord, door met zijn auto op de overweg aan de Stationsweg in Teuge te gaan staan. Als gevolg van die aanrijding lag het treinverkeer dagenlang stil. De schade zal worden verhaald op de verzekering van de overleden man. Dekt die de schade niet volledig, dan wordt de rest betaald uit het Waarborgfonds, meldt ProRail.
Op woensdag 15 juli 2015 10:14 schreef James1988 het volgende: Derde dag op rij dat de ICd op z'n gat ligt vanwege een defect of stranding. Doen ze weer goed.
En opstarten duurt ook lekker lang, want dat gebeurt vanuit Amsterdam
Nice! nog vertraging gehad, of netjes binnen de 7:31 gebleven? En lukte het foto's maken ook een beetje?
Ik had 5 minuten vertraging met de sprinter naar Rotterdam, 3 minuten vertraging met de ic naar Rilland-Bath, en 10 minuten vertraging met de ic naar Nijmegen. Maar dat heeft de overstappen niet verpest, dus ik heb het rondje netjes in 7:31 afgelegd Foto's maken ging wel aardig (handig, zo'n frontcamera), het is me alleen niet gelukt om overal snel genoeg een bordje met de stationsnaam te vinden (er zitten wel gps-coördinaten in de foto's als het goed is). Oh, en uit mijn plan is Woerden vervangen door Breukelen (sprinter kwam hier 4 min te vroeg aan), en Rotterdam is vervangen door Dordrecht (vanwege de nu erg krappe overstap). Oja, en mijn totale reistijd gisteren is 15:07 geworden. Heen- en terugreizen heeft dus langer geduurd dan het stuk waar het om ging... (al begon ik met een half uur vertraging)
TEUGE - De schade van de aanrijding in maart van dit jaar, tussen een auto en een stoptrein, bedraagt 800.000 euro. Dat blijkt uit cijfers van spoorbeheerder ProRail.
Een man pleegde toen zelfmoord, door met zijn auto op de overweg aan de Stationsweg in Teuge te gaan staan. Als gevolg van die aanrijding lag het treinverkeer dagenlang stil. De schade zal worden verhaald op de verzekering van de overleden man. Dekt die de schade niet volledig, dan wordt de rest betaald uit het Waarborgfonds, meldt ProRail.
Da's fijn voor die verzekeraar. Die betaalt dus niks
Op woensdag 15 juli 2015 10:14 schreef James1988 het volgende: Derde dag op rij dat de ICd op z'n gat ligt vanwege een defect of stranding. Doen ze weer goed.
er is weer een software update geweest rijd het eindelijk een beetje redelijk komen ze weer met een update
De combitunnel in Nijverdal, wordt vanaf 29 augustus pas echt een combitunnel. Waar de spoortunnel in Nijverdal inmiddels al 2 jaar open is en vanaf het najaar voor bijna een jaar elke nacht opslot gaat om geelektrificeerd te worden, gaat na een hele lange zit het gedeelte voor het wegverkeer 29 augustus eindelijk open. via rtvoost
Op dinsdag 14 juli 2015 23:22 schreef Peterselieman het volgende: Kennen wij die S-Bahn-trein nog die een dichtgemetselde deur had? Er is nu een filmpje opgedoken met de making of
Nope, Linux. Ik weet overigens niets van een update, alle icd treinen die ik vandaag had, hadden gewoon versie 7J, die er inmiddels alweer een tijdje op zit.
Overigens hebben alle treinen die ik vandaag heb gereden gewoon op tijd gereden, voor ik ergens van beschuldigd wordt
Ik ben pas in de middag begonnen met mijn dienst. Toen reed het weer
Overigens moet ik wel eerlijk zijn. Één van de treinen die ik moest rijden viel uit door die verstoring. Ben toen naar de Watergraafsmeer gegaan en heb daar m'n dienst weer opgepakt (die vanaf daar zonder problemen is verlopen).
Ja ja, een compleet foutloze dienst behalve dit en dan en zus en zo en up en down en strange en charm en uiteindelijk kwam er totaal geen bliksem van terecht
Op woensdag 15 juli 2015 22:41 schreef Yreal het volgende: Is het in Portugal een beetje leuk treinen? Zit te kijken naar porto>lisbon. Van de site word ik niet wijzer.
Ja, prachtige stations Met prachtige namen en prachtige bordjes in Delftsblauwe stijl
kan je wel vinden op railfaneurope.net.
Qua frequenties denk ik dat voor het grootste deel van het land 3 treinen per richting per dag aan de optimistische kant is
ZugChef is er nog niet zo lang geleden geweest, die weet het vast wel/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die geeft geen prijzen en bestelmogelijkheden toch? (i.i.g niet voor de trajecten die ik probeerde)
In ieder geval wel voor Porto - Lissabon. Je moet eerst een reis zoeken, en dan bij de trein die je wilt in de 5e kolom op het "verversen"-icoontje klikken. Als dat naar je gading is zet je het rondje in de laatste kolom aan en klik je op Buy.
In ieder geval wel voor Porto - Lissabon. Je moet eerst een reis zoeken, en dan bij de trein die je wilt in de 5e kolom op het "verversen"-icoontje klikken. Als dat naar je gading is zet je het rondje in de laatste kolom aan en klik je op Buy.
"Dames en heren goedemorgen, het is 10:24 en we zijn op tijd vertrokken uit Rotterdam Centraal. Dit is de... (lange stilte) intercity naar Lelystad en wij gaan nog stoppen in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag Centraal, Leiden Centraal en zo door naar Lelystad."
Op donderdag 16 juli 2015 10:25 schreef James1988 het volgende: "Dames en heren goedemorgen, het is 10:24 en we zijn op tijd vertrokken uit Rotterdam Centraal. Dit is de... (lange stilte) intercity naar Lelystad en wij gaan nog stoppen in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag Centraal, Leiden Centraal en zo door naar Lelystad."
Op donderdag 16 juli 2015 10:36 schreef Peterselieman het volgende: Er schijnt tijdelijk een setje ICMm op Bentheim gestationeerd te worden dat kan invallen als er tekort aan materieel is in de IC Berlijn
Gaat het zodanig slecht dan met de IC Berlijn rijtuigen? Of zijn er specifieke problemen?
Op donderdag 16 juli 2015 10:25 schreef James1988 het volgende: "Dames en heren goedemorgen, het is 10:24 en we zijn op tijd vertrokken uit Rotterdam Centraal. Dit is de... (lange stilte) intercity naar Lelystad en wij gaan nog stoppen in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag Centraal, Leiden Centraal en zo door naar Lelystad."
Den Haag Centraal ja?
Hee, in die trein zat ik ook net. Alleen had ik oordopjes met muziek in, dus niet echt gemerkt dat er werd omgeroepen dat de trein naar Den Haaf Centraal zou gaan.
Op woensdag 15 juli 2015 22:41 schreef Yreal het volgende: Is het in Portugal een beetje leuk treinen? Zit te kijken naar porto>lisbon. Van de site word ik niet wijzer.
Pas nog geboekt, je moet ff een accountje aanmaken op die website van de portugese NS. Ben je jonger dan 25 krijg je ook nog eens dikke korting. Betaal nu voor Porto Sao Bento --> Lisboa Oriente ¤46 voor twee personen met dit hippe ding:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Wegens meerdere verstoringen geen sprinters maar bussen tussen Ede-Wageningen en Arnhem. Acht intercity s per uur rijden wel, dus aan de infra ligt het niet
Op donderdag 16 juli 2015 12:11 schreef Yreal het volgende: Als er nog mensen meereiskaartjes of eerste klas overgangen willen hebben, dm je adres en hoeveel je er wil.
Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Dr_Flash het volgende: Wegens meerdere verstoringen geen sprinters maar bussen tussen Ede-Wageningen en Arnhem. Acht intercity s per uur rijden wel, dus aan de infra ligt het niet
Bij mijn ouders lag ook al een setje ja (ik heb zelf een mooie nee-nee-sticker). Ik heb er alleen zo weinig aan als ik enkel alleen doordeweeks reis...
Op donderdag 16 juli 2015 17:17 schreef dcm360 het volgende: Bij mijn ouders lag ook al een setje ja (ik heb zelf een mooie nee-nee-sticker). Ik heb er alleen zo weinig aan als ik enkel alleen doordeweeks reis...
Want die meereiskaartjes mogen ook alleen ion het weekend?
Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Dr_Flash het volgende: Wegens meerdere verstoringen geen sprinters maar bussen tussen Ede-Wageningen en Arnhem. Acht intercity s per uur rijden wel, dus aan de infra ligt het niet
Volgens Somda ligt er een wissel kapot te zijn aan de kant van Arnhem. Waarschijnlijk gebruiken ze dus tussen Wolfheze en Ede-Wageningen één spoor en met de 8 IC's past dat allemaal net. Sprinter krijg je er dan niet tussendoor
Want die meereiskaartjes mogen ook alleen ion het weekend?
Mijn zinsconstructie daar verdient geen schoonheidsprijs, maar de 'alleen' in mijn zin daar betekent 'niet samen'. Dus die meereiskaartjes mogen prima doordeweeks, maar dan moet je wel iemand hebben om samen mee te reizen...
Hoe wou je dat doen? Elk poortje in split seconds een database in de cloud door laten akkeren of die en die code al vaak genoeg gebruikt is? Want je kan niet een bitje flippen op die kaart neem ik aan. Anders hoeft er ook geen QR-code op te staan.
Ik zal het eens uittesten de komende tijd. In principe was het sowieso wel raar dat ik deze kaart kreeg, aangezien m'n interrail ook gewoon een QR-code heeft
Even aan een database vragen of een kaart al te vaak gebruikt is is prima te doen in minder dan 0.1 seconde. De poortjes zitten toch aan een glasvezelnetwerk, en iets in een database opzoeken op een primary key zou ook geen probleem mogen zijn (hoop ik tenminste).
Ze lopen een beetje te klungelen met een pimpel hier. Voorrijden op het verkeerde spoor, half uur te vroeg, loc eraf, omlopen... Maar er is niks aan de hand richting Apeldoorn en verder. Volgens de reisinformatie.
Ik zal het eens uittesten de komende tijd. In principe was het sowieso wel raar dat ik deze kaart kreeg, aangezien m'n interrail ook gewoon een QR-code heeft
Die QR-code op de Interrail-kaart werkt niet voor de NS-poortjes. Daarvoor moet je een aparte Keycard ontvangen, zoals jij dus hebt. Men was mij die Keycard vergeten mee toe te sturen, dus ik kon station Zwijndrecht niet in... Gelukkig was er een Info-zuil die mij wel binnen liet.
Ik kom hier graag als lurker, maar buiten de discussies over moderne treinen: Wat zijn leuke suggesties voor museum- en/of stoomtreinen in een ruimte straal rondom Utrecht?
Op donderdag 16 juli 2015 18:58 schreef Seß het volgende: Ik kom hier graag als lurker, maar buiten de discussies over moderne treinen: Wat zijn leuke suggesties voor museum- en/of stoomtreinen in een ruimte straal rondom Utrecht?
Spoorwegmuseum. Verder zijn dat soort dingen alleen op het platteland te vinden. Nou, vooruit. Haarlemmermeerspoorlijnen dan.
Op donderdag 16 juli 2015 18:58 schreef Seß het volgende: Ik kom hier graag als lurker, maar buiten de discussies over moderne treinen: Wat zijn leuke suggesties voor museum- en/of stoomtreinen in een ruimte straal rondom Utrecht?
Maar is dat Cité du Train nou aan te bevelen Darkwing? Een pokke-eind weg, maar wel te doen in 3 dagen ofzo (1 dag heen, 1 dag daar, 1 dag terug) ofzo.
Die QR-code op de Interrail-kaart werkt niet voor de NS-poortjes. Daarvoor moet je een aparte Keycard ontvangen, zoals jij dus hebt. Men was mij die Keycard vergeten mee toe te sturen, dus ik kon station Zwijndrecht niet in... Gelukkig was er een Info-zuil die mij wel binnen liet.
Ah vandaar, wel raar dat we er maar 1 krijgen terwijl we met z'n tweeën zijn. Dat wordt dus overgooien
Ik mag toch hopen dat dat niet geldt voor die keycards die mensen konden aanvragen die voor bijvoorbeeld woon/werkverkeer dagelijks door het station moeten zonder met de trein te reizen..
Ik mag toch hopen dat dat niet geldt voor die keycards die mensen konden aanvragen die voor bijvoorbeeld woon/werkverkeer dagelijks door het station moeten zonder met de trein te reizen..
Reken er maar wel op. Die brengen helemaal geen geld in het laatje dus daar hoef je NOG minder voor te doen dan voor reizigers
Ik mag toch hopen dat dat niet geldt voor die keycards die mensen konden aanvragen die voor bijvoorbeeld woon/werkverkeer dagelijks door het station moeten zonder met de trein te reizen..
Die krijgen een passagepas. Dat is feitelijk gewoon een ov chipkaart waar een product 'passagerecht' op staat. Daar zit verder geen limiet aan vast. Die heb ik als machinist ook voor het passeren van de poortjes, met als verschil dat die van mij landelijk werkt en de passagepas van de bewoners alleen voor dat station geldt.
Die krijgen een passagepas. Dat is feitelijk gewoon een ov chipkaart waar een product 'passagerecht' op staat. Daar zit verder geen limiet aan vast. Die heb ik als machinist ook voor het passeren van de poortjes, met als verschil dat die van mij landelijk werkt en de passagepas van de bewoners alleen voor dat station geldt.
Daarvan zijn er al zoveel in omloop volgens mij...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
DB präsentiert Lok zu „25 Jahre Deutsche Einheit“: Heute haben die Deutsche Bahn und das Land Hessen im Frankfurter Hauptbahnhof eine Intercity-Lokomotive präsentiert, die mit einem Motiv zur Deutschen Einheit gestaltet ist. Sie wird deutschlandweit im Fernverkehr unterwegs sein und als rollende Botschafterin zum Einheitsfest vom 2. bis 4. Oktober 2015 in Frankfurt am Main einladen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 16 juli 2015 19:06 schreef greavy het volgende: Maar is dat Cité du Train nou aan te bevelen Darkwing? Een pokke-eind weg, maar wel te doen in 3 dagen ofzo (1 dag heen, 1 dag daar, 1 dag terug) ofzo.
Ja, das wel te doen en leuk..Ik was er in een ruime middag/net geen hele dag, doorheen eigenlijk. Heb ook nog wat in de rondte getrein met de tram/train aldaar...
Er staat in Zutphen echt al heeeel lang een trein aan de kant. Een Vossloh MaK G1200 smalbekkikker met 2 beladen platte wagens en een oude Videoschouwtrein erachter. Hoe lang nog?!
Op donderdag 16 juli 2015 22:55 schreef derLudolf het volgende: Wat een moeilijk gedoe met die poortjes en key cards en qr codes die al dan niet 6 keer werken oer kaart.
Met deze jongen krijg je elk koortje open, altijd. (Afhankelijk van het aantal overstaps een x aantal accu's meenemen ) [ afbeelding ]
ZLSM. Twee uur pinten tikken tot Maastricht en dan nog even overstappen op de Veolivla naar Valkenburg.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Mijn vriend en ik gaan binnenkort een weekje naar Zwitserland. We gaan met de auto er heen, maar Zwitserland is natuurlijk wel HET treinenland van Europa. Prachtig gave routes.
We verblijven eerst een paar dagen rondom Interlaken. De laatste 3 dagen gaan we naar de regio St Niklaus/Visp.
Wat zijn een beetje de betaalbare routes om retour te reizen en van uitzicht te genieten. Evt met de trein héén en met de bus terug? Betaalbaar als in 30 tot 50 euro per persoon. Zelf ken ik de route Zermatt Brig wel (Briggerbahn) maar die is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder. Mooi hoor, maar geen spectaculaire bruggen of iets dergelijks.
Langzaam rijden bij Maarssen, je denkt er is iets aan de hand, maar nee we moeten hier door een paar wissels anders kan je spoor 12 in Utrecht nooit meer bereiken. Lang leve DSSU...
Op vrijdag 17 juli 2015 17:47 schreef ReisT het volgende: Langzaam rijden bij Maarssen, je denkt er is iets aan de hand, maar nee we moeten hier door een paar wissels anders kan je spoor 12 in Utrecht nooit meer bereiken. Lang leve DSSU...
hallon Heren (en dames!) ik heb een vraagje waar een van jullie mij misschien mee kan helpen.
Ik kan nergens vinden wanneer de eerste trein van Amsterdam internationaal ging (naar Parijs om precies te zijn) ik ben een klein beetje onderzoek aan het doen voor mijn oma, en zou graag willen weten of er treinen richting Parijs gingen in 1925? Dat zal toch haast wel? Moest men dan veel overstappen maken?
Weet iemand waar ik de inforamtie zou kunnen vinden, mocht niemand het hier weten? Spoorwegmuseum?
Poeh, listig. Weet ik zo niet. Je kunt altijd het spoorwegmuseum vragen inderdaad. Of Nico Spilt die weet het misschin ook wel, of hij kent mensen die het weten (www.nicospilt.com)
Op vrijdag 17 juli 2015 19:02 schreef LizzyAdam het volgende: hallon Heren (en dames!) ik heb een vraagje waar een van jullie mij misschien mee kan helpen.
Ik kan nergens vinden wanneer de eerste trein van Amsterdam internationaal ging (naar Parijs om precies te zijn) ik ben een klein beetje onderzoek aan het doen voor mijn oma, en zou graag willen weten of er treinen richting Parijs gingen in 1925? Dat zal toch haast wel? Moest men dan veel overstappen maken?
Ik dacht als eerste aan de Étoile du Nord, tig jaar lang dé trein van Amsterdam naar Parijs maar die reed pas vanaf 1927.
Als NVBS-lid kun je tegenwoordig alle jaargangen en 10 duizenden oude spoorfotos online bekijken. Ik ging er vanuit dat jullie allemaal lid zijn van Op de Rails.
Overigens gaat t artikel niet in op de vraag van de vraagsteller.
Ik ben in Zweden geweest, tijd voor een paar treinenplaatjes:
Een SJ Snabbtåg (Zweeds voor 'snelle trein') van het type SJ3000 staat klaar voor vertrek uit Stockholm Central. Ook al stond de trein al een half uur langs het perron, de deuren werden pas een paar minuten voor vertrek geopend waarna de hele meute (inclusief veel koffers) zich nog in de trein moesten zien te hijsen. Toegankelijk is het treinstel allerminst, waardoor instappen lang duurde.
Het Igelstaviaduct is één van de hoogste spoorbruggen van Zweden. Het viaduct is ruim 2 kilometer lang en het is maarliefst 48 meter hoog op het hoogste punt. Naast het viaduct is het station Södertälje Syd gebouwd, het belangrijkste station van de stad Södertälje. De brug is in 1995 geopend, waardoor er meer ruimte vrijkwam op de klassieke route tussen Flemingsberg en Järna.
Één van de stops van deze SJ Snabbtåg naar Göteborg is het eerder genoemde Södertälje Syd. De X2000 is de ruggegraat van het langeafstandsvervoer per trein in Zweden, er zijn in de jaren '90 maarliefst 43 van deze treinen gebouwd door bouwer Kalmar (later ABB, nu Bombardier).
Het langeafstandsverkeer in Zweden is volledig geliberaliseerd. De verbinding Stockholm - Göteborg is één van de drukste (en dus meest winstgevende) verbindingen van Zweden, die SJ voor eigen rekening en risico exploiteert. Naast SJ probeert o.a. Blå Tåget ("blauwe trein") een graantje mee te pikken van deze markt.
Sinds maart 2015 is er een derde vervoerder actief: het uit Hong Kong afkomstige MTR. Het Zwitserse Stadler heeft 6 treinen van het type FLIRT gebouwd, waarmee MTR onder de naam MTR Express reizigers tussen Stockholm en Göteborg vervoert. Er wordt ook gestopt in Södertälje Syd, maar alleen om reizigers op te pikken of af te zetten. Je kunt helaas niet tussen Stockholm en Södertälje reizen met MTR.
(In het echt is hij nog veel mooier!)
Deze trein, met Nyköping en Norrköping als bestemming, wordt gereden door SJ Regional; een onderdeel van SJ dat treinen in de bredere regio rond Stockholm rijdt. De locomotieven van het type Rc6 (gebouwd door ASEA, thans Bombardier) zijn één van de werkpaarden van SJ Regional.
Dus. Staking bij de NMBS. 4 op de 5 treinen hebben tot nu toe sowieso gereden, mogelijk op diverse trajecten zelfs 100%. De vakbond ASTB die deze staking voor nog een paar komende zaterdagen heeft afgekondigd spreekt van een succes: "Doordat onze vakbondsleden niet aan het werk zijn gegaan, heeft de NMBS meer werk moeten verrichten door roosteraanpassingen, om zoveel mogelijk diensten van ASTB-leden op te vullen op zaterdagen. Missie geslaagd."
Clash of trains in South Africa leaves 150 injured. At least 150 people were injured this Friday in a clash of two trains near the town of South African Johannesburg, according to medical services of the emergency room in the place. ' we do not have the exact number of injured, but exceeding 150. At the moment there is no fatal victims ", Told AFP Russel Meiring, spokesman for the services of urgency. ' the majority of the victims were rescued from the rubble and we believe that there is no one stuck between the two trains ", He added. Rail services in Johannesburg indicated that they were investigating the causes of the collision. One of the passengers told the news agency eyewitness news that a train was derailed and attacked the other who was arrested at the station from booysens, South of Johannesburg.
Helaas viel onze IC Berlin -> Amsterdam van 10.36 uur in Berlin Hbf toch uit door een defect aan de "klima" in 4 rijtuigen. We waren ingestapt en na een half uurtje werden we in Berlin-Spandau er weer uitgedonderd. Sta je dan, volgende treinen zaten vol: zoek maar vervoer via Dusseldorf.
Ach toen ik er was lag het hele spoornet van west-Berlijn lam. Sta je daar dan met voor 5-6 volle langeafstandstreinen aan passagiers op een klein smal perron.. :p
Op zaterdag 18 juli 2015 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Komende maandag komt een panoramawagen van de TEE naar Groningen, hoor ik in de wandelgangen. Nummer P201,kan dat?
Ter gelegenheid van iets met studenten.
Meer weet ik niet.
Ik weet dat Vindicat op dit moment haar lustrum viert
Op zaterdag 18 juli 2015 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Komende maandag komt een panoramawagen van de TEE naar Groningen, hoor ik in de wandelgangen. Nummer P201,kan dat?
Ter gelegenheid van iets met studenten.
Meer weet ik niet.
Die ballenvereniging viert een lustrum. Ik heb zo'n gleufdiertje op FB die er lid is, ze hebben best wel dure activiteiten zag ik al. Trein afhuren zou mee dan niet raar voorkomen...
UIC-nummers lijken maar wat cijfers, maar er zit een hele gedachte achter. Om even het UIC-nummer te ontleden:
quote:
5: Niet RIC-toegelaten rijtuig (maar heeft het dus wel) 6: régime RIV/RIC met Brits omgrenzingsprofiel 80: D/DB 89: speciaal rijtuig, zie ook serienummer 80: toegelaten voor 160km/h, heeft stoomverwarming, voorziening voor verwarming onder 1000V/1500V/3000V 201: serienummer van dit type rijtuig 7: controlecijfer
Die ballenvereniging viert een lustrum. Ik heb zo'n gleufdiertje op FB die er lid is, ze hebben best wel dure activiteiten zag ik al. Trein afhuren zou mee dan niet raar voorkomen...
Delfsch Studenten Corps had een paar jaar geleden 2 Plan V's als ingang voor het Lustrumfeest dus heel raar is het idd niet
Op zaterdag 18 juli 2015 22:28 schreef greavy het volgende: UIC-nummers lijken maar wat cijfers, maar er zit een hele gedachte achter. Om even het UIC-nummer te ontleden:
[..]
Ja soms zit er best wel logica achter serienummers. Van bankbiljetten zit ook een hele logica achter.
Op zaterdag 18 juli 2015 23:02 schreef Ireyon het volgende: Van Zürich via Zug naar Luzern is wel mooi zo langs de Zürichsee en Zugersee. Wat is überhaupt niet mooi in Zwitserland?
De rekeningen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op zaterdag 18 juli 2015 15:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik ben in Duitsland geweest, ook treinen gezien en twee keer met een trein geweest, naar Potsdam. Geen foto's.
Op zaterdag 18 juli 2015 23:02 schreef Ireyon het volgende: Van Zürich via Zug naar Luzern is wel mooi zo langs de Zürichsee en Zugersee. Wat is überhaupt niet mooi in Zwitserland?
Het komt uit de Griekse oudheid. Psamm-kosioi was hun woord voor wat wij als we zes jaar oud zijn "honderd duizend miejoen miejard ontelbaar altijdeentjemeerdanjij" noemen, kortweg "ontelbaar"
Sinds het inkorten van de nachttrein Amsterdam-Kopenhagen/Warschau/Praag van/tot Duisburg is alleen nog de nachttreinverbinding met München en Zürich overgebleven. Als vanouds wordt via de grensovergang bij Emmerich gereden. Omdat er tussen Emmerich en Zevenaar geen ATB meer aanwezig is, is de NS-lokserie 1700/1800 in de reguliere dienstregeling niet meer voor deze Citynightline-trein aan te treffen.
Zij het niet geheel vrijwillig (zie o.a. ook het Fyra-debacle), lijken de NS anno 2014/2015 de moderne E-lok te hebben ontdekt. Een flinke hoeveelheid Traxx'en zijn inmiddels in dienst gekomen waarvan de meeste dienstdoen op de HSL Zuid tussen Amsterdam en Breda. In tegenstelling tot deze nieuw gekochte serie 186'ers verblijven er ook enkele witte exemplaren in het lokkenpark van NS. De 186 148 is er daar één van en heeft zelfs nog enkele uiterlijke kenmerken van haar vorige werkgever maar is toch al ruim 1,5 jaar in dienst bij NS Internationaal.
Op de zeer zonnige vrijdag 10 juli 2015 was ik eindelijk in de gelegenheid de stek bij Loenersloot te bezoeken om deze CNL 418 op weg naar Amsterdam in het heerlijke ochtendlicht op de foto te zetten.
Onderweg terug naar het hotel op Schiphol bedacht ik me dat ik afgelopen april pas veel later op Amsterdam Sloterdijk was voor de IC Direct naar Breda waardoor toen het fotopunt met het hele station erop zonstandtechnisch niet meer mogelijk was. Omdat het zonnig bleef en er (nog) geen vervelende stapelwolken ontstonden besloot ik nog even een kijkje te nemen.
Station Sloterdijk is een kruisingsstation op 3 niveau´s. Onderin liggen de perronsporen voor het treinverkeer van/naar Haarlem en Zaandam. Op niveau 1 bevindt zich de stationshal van waaruit ook niveau 2 te bereiken is dat hier op de foto te zien is. Dit gedeelte is geopend in 1986, tegelijkertijd met de opening van de Schiphollijn.
De Benelux-trein die vier minuten voor de ICD vertrekt miste ik net ivm de hordes toeristen die zich op Schiphol in de IC naar Amsterdam stortte en de daaruitvoort vloeiende 2-3 minuten vertraging. Gelukkig reed deze met een standaard reeks 28'er... Kort daarachter zat deze 186 019 van NS Internationaal met trein 926 op weg naar Breda.
Op zondag 19 juli 2015 09:42 schreef Igen het volgende: Ik vind het best een aardige foto. Eigenlijk niks bijzonders maar toch zie je aan alles dat het Frans is.
Zeg Igen, zat net eens in een oud deel te neuzen. Hoe gaat het met je treindienstleider simulator?
Kwam dit (pas wel op, de .png is ruim 7250x9300 pixels) net tegen op Reddit, soort sporenplan van de RER en een aantal reguliere spoorlijnen in en rondom Parijs. Staan ook dingen in verwerkt als de maximale snelheid, komt uit maart 2015.
Dus. Ik met mijn goede gedrag naar België. In Antwerpen een MOBIB aangeschaft en daarop de actie 'GoUnlimited', voor jongeren t/m 25 jaar voor ¤25 31 dagen lang onbeperkt door België reizen. Na Luik de L-trein met een klassiek motorstel naar Namen genomen, om daar de IC-trein richting Mons/Bergen - Moeskroen te nemen (ik ging t/m Mons/Bergen mee). Die reed afwijkend ook met een klassiek motorstel, dus ik klaagde niet. Vlak voor La Louviere Zuid werd er even hard getoeterd, een noodremming ingezet, je hoorde onder de trein allemaal gebonk, en stil stonden we. Al vrij snel werd gemeld dat de treinbestuurder op onderzoek ging, en even later werd gemeld dat er een voorwerp op het spoor geplaatst was, en de trein daar in aanraking gekomen was. Omdat het leek dat de weg vooralsnog wel vervolgd kon worden, gingen we met hoogstens 30/40km/h naar La Louviere Zuid. Daar heeft de trein circa 20 minuten gestaan, de stationschef is ook wezen kijken, en de treinbestuurder heeft een luchtlekkage bij de bakovergang kunnen verhelpen. Uiteindelijk werd gemeld dat we met een maximale snelheid van 20 km/h door konden rijden naar Mons, maar het wel betekende dat de trein daar afgeschaft werd. Er zou een vervangende trein gereed gezet worden. En zo gingen we met een slakkengangetje door. Wissels werden met nog geen 10 km/h bereden, maar uiteindelijk - met bijna 40 minuten vertraging - werd Mons bereikt. En inderdaad, daar stonden 2 Deense Neuzen gereed voor de reis verder, en uiteindelijk is die trein met 50 minuten vertraging weer zijn weg gaan vervolgen. Toch netjes dat ze dan niet zeggen "pak de volgende maar", en gewoon een vervangende trein pakken van de bundel (opstelterrein). Ik ben niet verder gegaan met die trein, ik heb de L-trein naar Geraardsbergen met 3x klassiek motorstel gekoppeld genomen.
Laat ik het zo zeggen, ik ben intussen geen student met te veel vrije tijd meer.
Haha, ik kan het me voorstellen. Zeker als het dan niet helemaal lukt. Ben zelf ooit es een projectje in Python begonnen maar dat dreef mee ook al vrij vlot top wanhoop dus ben er toen maar mee gestopt
SPOILER: technisch verhaaltje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 19-07-2015 20:13:50 ]
Haha, ik kan het me voorstellen. Zeker als het dan niet helemaal lukt. Ben zelf ooit es een projectje in Python begonnen maar dat dreef mee ook al vrij vlot top wanhoop dus ben er toen maar mee gestopt
SPOILER: technisch verhaaltje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dat technische verhaaltje zegt me dus helemaal niks
Nee maar mijn simulatie is niet mislukt ofzo hoor. Ik heb vorig jaar alsnog een versie 1.0 van de simulatie Schiphollijn uitgebracht, dus dat is nu min of meer wel af, maar ik heb geen tijd om weer aan iets helemaal nieuws te beginnen.
Nou dat technische verhaaltje zegt me dus helemaal niks
Nee maar mijn simulatie is niet mislukt ofzo hoor. Ik heb vorig jaar alsnog een versie 1.0 van de simulatie Schiphollijn uitgebracht, dus dat is nu min of meer wel af, maar ik heb geen tijd om weer aan iets helemaal nieuws te beginnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie de laatste dagen ineens alleen nog maar SGM in de sprinters Apeldoorn - Enschede en Arnhem-Ede-Wageningen. Is het stilletjes afgelopen met Plan V?
Op maandag 20 juli 2015 07:28 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zie de laatste dagen ineens alleen nog maar SGM in de sprinters Apeldoorn - Enschede en Arnhem-Ede-Wageningen. Is het stilletjes afgelopen met Plan V?
Op DB Netz wordt gemeld dat Emmerich vanaf 25 Juli 2016 een enkelsysteemstation wordt. De spanningssluis zal dan worden verschoven richting Zevenaar tussen km 66 en km 69, tussen de bocht van Elten en Hüthem.
Op maandag 20 juli 2015 12:39 schreef greavy het volgende: Op DB Netz wordt gemeld dat Emmerich vanaf 25 Juli 2016 een enkelsysteemstation wordt. De spanningssluis zal dan worden verschoven richting Zevenaar tussen km 66 en km 69, tussen de bocht van Elten en Hüthem.
Kan een loc rijdend overschakelen van 1500V= naar 15kV ~? Anders betekend dat een extra stop dus
Dat zou wel moeten kunnen, van en naar de HSL wordt er vaak genoeg al rijdend geschakeld tussen 1500V en 25KV, dus met 15KV moet dat ook wel gaan lukken.
Op zaterdag 18 juli 2015 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Komende maandag komt een panoramawagen van de TEE naar Groningen, hoor ik in de wandelgangen. Nummer P201,kan dat?
Ter gelegenheid van iets met studenten.
Meer weet ik niet.
Locon 9903 (onder leiding van RailExperts) met oa dat rijtuig en een sleep EuroExpress rijtuigen zijn uit Grunn naar Harderwijk vertrokken met veel studenten
De provincie Limburg en Veolia hebben weer eens ruzie met elkaar. Deze keer echter keer niet vanwege financiële verliezen, uitpuilende treinen of een verloren aanbesteding, maar omdat Veolia heeft besloten dat alle nieuwe bussen (VDL Citea) doodleuk naar Zuid-Holland gaan en Limburg de oude(re) Connexxion bussen uit Zuid-Holland daarvoor terug krijgt; de provincie is boos omdat dat mogelijk niet in lijn is met de eisen van de concessie.
Ondertussen heeft Veolia nog twee procedures lopen tegen de provincie vanwege de nieuwe door Arriva (eerder Abellio) gewonnen concessie, de soap met Veolia gaat dus verder
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 16:16:58 ]
Locon 9903 (onder leiding van RailExperts) met oa dat rijtuig en een sleep EuroExpress rijtuigen zijn uit Grunn naar Harderwijk vertrokken met veel studenten
Zijn uiteindelijk twee treinen geweest. Was op dat moment wel in Groningen, maar helaas niet in de buurt van het station
Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef J.B. het volgende: De provincie Limburg en Veolia hebben weer eens ruzie met elkaar. Deze keer echter keer niet vanwege financiële verliezen, uitpuilende treinen of een verloren aanbesteding, maar omdat Veolia heeft besloten dat alle nieuwe bussen (VDL Citea) doodleuk naar Zuid-Holland gaan en Limburg de oude(re) Connexxion bussen uit Zuid-Holland daarvoor terug krijgt; de provincie is boos omdat dat mogelijk niet in lijn is met de eisen van de concessie.
Ondertussen heeft Veolia nog twee procedures lopen tegen de provincie vanwege de nieuwe door Arriva (eerder Abellio) gewonnen concessie, de soap met Veolia gaat dus verder
Jup, ze gaan naar Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee. Is een van de redenen dat xx die concessie van Arriva over kan gaan nemen.
Is wel onzinnig dat je zoveel bussen een andere kleur moet gaan geven
Opvallend hoe men tegenwoordig geen gelegenheid onbenut laat om te verkondigen dat de trein geheel volledig perfect punctueel op tijd volgens de dienstregeling vertrokken is
Op maandag 20 juli 2015 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: Opvallend hoe men tegenwoordig geen gelegenheid onbenut laat om te verkondigen dat de trein geheel volledig perfect punctueel op tijd volgens de dienstregeling vertrokken is
Viel mij ook op ja. Elke keer omroepen dat ze op tijd vertrokken zijn enzo. Uit gvd Den haag centraal, ik mag het toch wel hopen ja...
Op maandag 20 juli 2015 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: Opvallend hoe men tegenwoordig geen gelegenheid onbenut laat om te verkondigen dat de trein geheel volledig perfect punctueel op tijd volgens de dienstregeling vertrokken is
daar schijnt behoefte aan te zijn en nee ik geloof er zelf ook geen zak van. Bovendien heeft iedereen wel een horloge of telefoon waarop hij kan zien hoe laat het is.
Ik heb zojuist een klacht ingedient bij de NS tegen een ongeloofelijke hork van een conducteur op zwolle - wierden. Ga ik daar ooit nog nog iets van terughoren?
Volgens meneer was de afdrukkwaliteit van mijn e-ticket onvoldoende. Maar wist dat alleen uit te drukken door op hoge toon te vragen of de inkt op was. Vent was totaal onredelijk ik mijn ogen.
Door de manier waarop jij je hier nu uitdrukt krijg ik de indruk dat jij de whinende bitch bent. Zoals die terrasteefjes op Dumpert. Ga weg, minderwaardig figuur.
Op maandag 20 juli 2015 18:52 schreef TwanTwan het volgende: Volgens meneer was de afdrukkwaliteit van mijn e-ticket onvoldoende. Maar wist dat alleen uit te drukken door op hoge toon te vragen of de inkt op was. Vent was totaal onredelijk ik mijn ogen.
Naam en barcode waren prima leesbaar.
nou laat eens een foto van je e-ticket zien dan....
Waar het om gaat is dat daar echtheidskenmerken in zitten die de conducteur moet controleren, maar waar ik als consument geen enkele acht op sla. En dat hoef ik ook niet want ik ben geen drukker.
een conducteur is ook geen echte drukker. blijkbaar vond hij de kwaliteit van je eticket bedroevend genoeg om er wat van te zeggen. en ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat er over het algemeen heel soepel met de voorwaarden van de etickets wordt omgegaan.
dus zolang je je eticket niet wil laten zien ga ik er maar van uit dat je een zeurpiet bent of een brilletje nodig hebt