James1988 | maandag 6 juli 2015 @ 22:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
derLudolf | maandag 6 juli 2015 @ 22:27 |
@TT koud is het in ieder gevel niet ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2015 @ 22:29 |
De treinstellen van de S-Bahn in Berlijn blijven niet altijd op de juiste manier op de rails staan, zoals Bild laat zien. Ze brengen het alleen wel een tikkeltje overdreven http://www.bild.de/region(...)n-41651990.bild.html | |
James1988 | maandag 6 juli 2015 @ 22:30 |
Hier in Stockholm ligt de temperatuur de nodige graden lager dan in Nederland. Wel lekker na zo'n week hitte ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2015 @ 22:34 |
De Belgen aangesloten bij de bond ASTB gaan iedere zaterdag van 3.00 uur 's ochtends tot zondags 03.00 uur staken in de periode van 18 juli tot en met 29 augustus http://www.gva.be/cnt/dmf(...)elke-zaterdag-staken | |
Blistering | maandag 6 juli 2015 @ 22:49 |
Hey James! ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 6 juli 2015 @ 22:53 |
Hoi ![]() ![]() | |
larsico | maandag 6 juli 2015 @ 23:23 |
Enig idee hoe groot de impact zal zijn die dit op de treindienst gaat hebben? | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2015 @ 23:24 |
ik zou het helaas niet weten | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2015 @ 23:26 |
Vanaf komende maandag gaan er treinen stoppen op de sporen 20 en 21 op Utrecht Centraal. Inderdaad, aan het nieuwe perron. De perronsporen 15, 18 en 19 lijken dan buiten dienst te zijn | |
Ou-Tannu | maandag 6 juli 2015 @ 23:26 |
ze staken tegenwoordig ook maar wat af :/ | |
Yreal | dinsdag 7 juli 2015 @ 00:36 |
Genieten. Poortjes op Zoetermeer in werking. Met nog briefjes dat als je toch de poortjes Wilt passeren je bij de kaartjesautomaat even passeerrecht moet halen. ![]() | |
mschol | dinsdag 7 juli 2015 @ 01:22 |
Is er ergens een overzichtje te vinden van betrouwbaarheid/optijd rijden van een bepaalde verbinding (in mijn geval de IC naar brussel midi) van b.v. afgelopen half jaar? | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juli 2015 @ 05:56 |
Tafel vol met papieren. Wegleerdocumentatie bijwerken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 07:08 |
Gewoon springen toch? ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juli 2015 @ 07:09 |
| |
Kansenjongere | dinsdag 7 juli 2015 @ 07:13 |
Het was vandaag blijkbaar weer tijd voor een groot aantal wisselstoringen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 07:35 |
Briljante reisinformatie in Arnhem. Wegens een wisselstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen Driebergen en Utrecht. Intercity Schiphol rijdt niet verder dan Driebergen Zeist, intercity naar Den Helder rijdt normaal. Wauw. Zou NS eigenlijk wel weten waar Driebergen Zeist ligt? ![]() | |
Litpho | dinsdag 7 juli 2015 @ 07:43 |
Misschien willen ze vanaf volgende dienstregeling van Arnhem naar Den Helder één corridor trekken? Moet kunnen met DSSU ![]() | |
Yreal | dinsdag 7 juli 2015 @ 12:09 |
waarom zou je? De kaartjesautomaat heeft een optie toegang tot het station ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juli 2015 @ 12:52 |
Door een stroomstoring vanmorgen zijn de OVC-paaltjes in Deventer en Deventer Colmschate vanmorgen allemaal uitgevallen. Wat gebeurt er eigenlijk bij een stroomstoring op een station met poortjes? Gaan die dan automatisch openstaan? | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juli 2015 @ 12:54 |
Ja, voor veiligheid. Zelfde bij brandmeldingen. Tenminste, zou hoort het te gaan in theorie. | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 12:56 |
Ja die poortjes gaan automatisch open | |
bork | dinsdag 7 juli 2015 @ 14:45 |
Stationsklok NS, voor Android Wear https://play.google.com/s(...)plicity.stationsklok | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 15:41 |
Beantwoording Kamervragen over verdwijnen OV-jaarkaart. Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (ChristenUnie) over het verdwijnen van de ov-jaarkaart en de gevolgen hiervan voor grote gezinnen met kinderen die de vooropleiding volgen van ballet- en dansopleidingen en conservatoria. Voortgang uitvoeringsagenda LTSA 2 | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juli 2015 @ 15:57 |
Alwéér aanrijding persoon Apd-Dv, ditmaal bij station Osseveld.. | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:04 |
Heeft dit spul niet ook bij ons rondgereden?![]() | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:06 |
Afkortingennerd ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:06 |
Gouda - Alphen denk ik? | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:11 |
Jup. Deze is een oud Nederlands A32-trammetje voor Gouda - Alphen. Volgens Wiki is de serie 432-437 Nederlands geweest https://nl.wikipedia.org/wiki/Flexity_Swift_A32 | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:31 |
Interessant om te lezen dat het eventueel leggen van overloopwissels bij Hattemerbroek afhangt van de dienstregeling bij Weesp, het knelpunt op het spoor. | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:39 |
Minstens zo interessant is dat NS onderzoekt of materieel met 220 km/h over de HSL-zuid gereden kan worden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:40 |
Ja dat kan. Zo, heb ik de NS even enkele tientallen miljoenen bespaard. | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:42 |
![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:49 |
En dat zeg jij ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:50 |
Voor mijn gevoel botst dit..![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:00 |
klopt wel een beetje. Het lijkt mij dat je moet kiezen. Of je waardeert het ene stuk op of je verdubbelt het spoor deels tussen Zwolle en Wierden, zodat er ook IC's kunnen rijden. Maar met de keuze voor Syntus als vervoerder op dat traject lijkt me die optie op dit moment wat lastiger uit te voeren. | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:04 |
Lijkt me niet dat een vervoerder in de weg zit voor spoorverdubbeling en intercity's. Tussen Roermond en Maastricht gaat het ook gebeuren. De verhoudingen zullen alleen veranderen in het nadeel van Syntus. Verder vind ik dat voor een netwerkvisie het regionale vervoer niet in de weg hoeft te staan van een landelijke netwerkverbetering. De reiziger Twente - Randstad krijgt zo een flinke impuls en dat lijkt me belangrijker dan de belangen van een specifieke lokale vervoerder. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:11 |
Ja wist je dat niet? A32-trams uit Stockholm, zijn inmiddels weer terug. | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:13 |
Uiteraard, maar het lijkt me dat als je over de Hanzelijn wilt met Twente-IC's je ook een stop in Zwolle wilt. Dat kan het vervoersplan van Syntus stevig in de war schoppen, omdat je de materieelinzet hiermee ook raakt. Hiervoor zou dan compensatie moeten komen. | |
bork | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:17 |
Die klok ziet er wel gaaf uit ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:46 |
Het is hier VERBOTEN. Klaar nou. Normaal praten. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:47 |
Ja je kan wel ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:47 |
Daar zit ook nog een bak aan goederenpaden. | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:48 |
Blijkbaar ICNG deelpark voor 220 bestellen eah | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:50 |
Die zullen ongetwijfeld deels over de BR gaan rijden als dat derde spoor af is | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:56 |
Stomme vraag wellicht. Ik ben onderweg naar Schiphol en met uitchecken gaat mijn chipkaart op min 10 uitkomen ongeveer, in ieder geval verder dan de bekende min 4 euro. Daarna kom ik voorlopig niet meer in Nederland. Hoe gaat tas hier mee om. Gaat er een brief op de mat vallen als ik op schiphol niet oplaad? Of word daar eens naar gekeken als de kaart over 4 jaar afloopt? | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:58 |
Dat laatste. Je mag een aantal gemiste check-outs hebben voordat jouw kaart geblokkeerd wordt | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:05 |
het is geen gemiste check out. Ik bedoel meer als 4 euro 'in de min'.... | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:08 |
Er komt een lief briefje van TLS waarin ze schrijven dat ze het bedrag hebben voorgeschoten en ze vragen je of je het terug wil storten op een bepaald rekeningnummer. Zonder verder een termijn te noemen. Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt. ![]() edit: de Fransen hebben plannen gepresenteerd om het IC-netwerk nieuw leven in te blazen. http://www.railwaygazette(...)-plan-presented.html | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:12 |
ja maar ik bedoel dus een schuld van pak m beet 10 euro ofzo... En dan lang je kaart niet gebruiken. Terwijl ie nog 4 jaar geldig is... | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:15 |
Krijg je geen issues mee, en wat dan. Lekker boeiend ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:17 |
Je kan toch niet op een lager bedrag uitkomen dan -4 euro? Wat ik had begrepen is dat uitchecken mislukt en je eerst moet opladen. Of is dat alleen zo bij poortjes? | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:18 |
Niet eens eerst ¤ 2,50 administratiekosten ingehouden? | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:19 |
Je mag niet met meer dan -4 inchecken, je mag wel verder negatief staan | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:22 |
Ik heb me laten vertellen dat je geen poortjes kunt openen om het station te verlaten wanneer uitchecken tot een saldo onder -4 zou leiden, maar dat je dan eerst bij de automaat binnen de poortjes zou moeten opladen. Dat klopt niet? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:24 |
Ongetwijfeld ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:24 |
Dat weet ik niet | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:26 |
Dat klopt wel. Je mag tot -4 in de min staan. In de bus kun je dus met een tegoed van 0,00 nog net inchecken (want na aftrek van een borg van 4 euro ben je dan precies bij -4 euro). En inderdaad kun je in de trein niet uitchecken als je bijv. 6 euro op je abo-kaart (borg is dan 10 euro) hebt staan, en dan daarmee met korting een rit van 12 euro maakt. | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:29 |
Dit is juist. @Duck: je kunt niet uitchecken op Schiphol. Lekker boeiend want daar staan geen poortjes. Je zou later zelfs een "ik ben vergeten uit te checken"-claim kunnen indienen. | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 19:21 |
ik krijg straks een brief of ik 4 euro over wil maken, maar dat ga ik niet doen, omdat ik niet dubbel ga betalen voor een reis | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 19:31 |
De schrootlijn doet zijn naam eer aan: http://martijnvanvulpen.nl/fotos/336-wissellijst Alleen jammer dat de locs niet in het midden zitten ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juli 2015 @ 20:05 |
Afkortingennerd ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juli 2015 @ 20:08 |
De sprinter Zwolle-Amsterdam centraal zou ik eerder de schrootlijn willen noemen. ![]() Dit is nog een echte trein, met locomotief! | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 20:31 |
Die paupertoei had ik gisteren ook idd ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 07-07-2015 20:41:24 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:16 |
Leuk ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:27 |
wow een trein op spoor 2. Nog nooit gezien ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:43 |
rijdt er een keer een trein, is het weer niet goed ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:44 |
Je hebt mazzel. Die rijdt tot en met 19 juli niet tussen Zwolle en Kampen-Zuid ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:50 |
paar minuten eerder kwam er nog een unimat op spoor 3 door ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:58 |
Vanmiddag hoorde ik trouwens omroepen dat er "een controle in burger" zou plaatsvinden. Ik heb ze niet zien langskomen dus vroeg me af of dit nieuw jargon is voor reizigersonderzoek of dat een conducteur het te warm vond voor zijn uniform. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:02 |
Pure intiemedaazje! ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:02 |
Ik werd vanmiddag afgerangeerd naar de Bokkeduinen ![]() Later de machinist nog even gesproken en die zei dat de trein problemen had bij het wegrangeren waardoor het langer duurde dan normaal en de borden al waren veranderd. | |
derLudolf | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:05 |
De hele maand juli kom ik niet niet in de buurt van een trein ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:26 |
Hoera voor min of meer toevallig voorbijkomende treinen!![]() | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:27 |
Oeh, dat is een héél toffe vangst ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:29 |
Oh yes. Zo zag het er bewegend uit. | |
DriekOplopers | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:31 |
Gisteren concessiebespreking bij IenM op de Plesmanweg. Daar heb ik deze zaak uitvoerig aan de orde gesteld. Ze gaan dat met NS opnemen. | |
derLudolf | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:32 |
Er zat iemand in normale kleding te sudokuën in de 1e? | |
DriekOplopers | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:33 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:37 |
Want I&M kan treinen uit een hoge hoed toveren? | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:44 |
Heel professionele reactie voor iemand die ook bij concessiebesprekingen zit! | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:51 |
Goein garp. Morgen even boekje kopen ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:51 |
I&M kan wel kwaliteitseisen stellen aan materieel dat onder normale omstandigheden moet worden ingezet op welke treinsoorten. Of I&M zich zou moeten bemoeien met de steek van stoelen en de zachtheid van de bekleding durf ik dan weer te betwijfelen. Maar goed, gelukkig is de inzet van DD-AR maar tijdelijk (er is naar het schijnt redelijk wat DDZ stukgegaan tijdens de hitte) en hebben we binnen een paar jaar gloednieuwe FLIRTs en SNGs. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:51 |
mja, dat hoeft nou ook weer niet. Beetje betere materieelbeschikbaarheid zou echter wel wenselijk zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:52 |
Ik dacht meer aan "NS kan zelf niet bedenken dat dat kut is?" | |
derLudolf | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:53 |
Geen overhemd met korte mouwen aan hè, dan denken ze dat je buschauffeur bent ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:53 |
Wauw ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:53 |
ALTIJD overhemd korte mouwen aan. Met een ruitje. | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:53 |
Gewoon met je smartphone in je hand een rijtuig binnenlopen en roepen "Tickets please?" ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:54 |
ik zie jou er wel voor aan om een in de 1e klas zittende HC op te zoeken en diegene zo'n boekje te geven ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:55 |
Ik zat wel eens te bedenken in de trein, wat zou er gebeuren als ik een coupé binnenloop en keihard 'Goedemiddag!' roep? Allemaal verschrikte mensen die naar hun portemonnee grijpen omdat ik de conducteur zou zijn? ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:56 |
Mij is het wel eens overkomen dat mensen spontaan hun kaartje opzochten. Ik liep toen wel in driedelig pak en stond eerder op het perron nog wat reisadviezen te geven (vanwege een storing)... | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:00 |
Och ja, dat had ik ook een keer op metrostation Centraal in Amsterdam. Ik had toevallig nogal veel blauw aan en redelijk netjes, en stond vlak bij het voorste informatiebord op het perron. Ik was de stroop en de toeristen de vliegen ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:00 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:00 |
Ja en dan er tegenover gaan zitten. Wedstrijdje? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:01 |
Ja ik liep op Zürich HB ooit eens in mijn net duurgekochte SBB-petje ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:05 |
En er staat toevallig geen datum ingevuld achter de D op de achterkant van je roze pasje? ![]() Maar overhemd met korte mouwen boven een pantalon maken we als studenten altijd de opmerking of iemand buschauffeur is ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:06 |
ik draag mijn hemden altijd uit de broek. Buschaufs niet ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:17 |
moet je doen ![]() | |
dennistd | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:33 |
En dan nog: wat is er mis met buschauffeurs? ![]() | |
_serial_ | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:44 |
<offtopic>Niet zozeer met de buschauffeurs, wel met de ov-bedrijven die zomerdienstregelingen rijden in de spits. <offtopic/> | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:54 |
Ze zetten de automaat van de bus altijd in de stand R van Roekeloos ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:54 |
dennistd | woensdag 8 juli 2015 @ 00:24 |
Daar stond ie vandaag inderdaad 3x in ![]() In Almelo moet je achterwaarts inparkeren op de buffer | |
Duvel | woensdag 8 juli 2015 @ 06:44 |
Moet je eens met een geel vest over een druk perron lopen... | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 06:52 |
Wauw, een horloge waarop je kunt zien hoe laat het is ![]() ![]() ![]() | |
bork | woensdag 8 juli 2015 @ 08:09 |
How cool is dat! Nou ja, ik moest op mijn laatste telefoon best even zoeken hoe je ermee moest bellen dus zo gek is niet hoor ![]() | |
JDude | woensdag 8 juli 2015 @ 08:15 |
Ja, dat gebeurt ![]() Ik had toen de stationsomroep nog wel eens wat nuttigs had te vertellen (en voor veel meer mensen de belangrijkste informatiebron was want nog geen smartphones ditdat) een tijdje de welbekende dingdong als SMS-toon ingesteld. Zag je ook mensen hun oren spitsen als er een berichtje binnenkwam ![]() | |
mschol | woensdag 8 juli 2015 @ 08:53 |
met ingebouwde vertragingen.. ![]() klein vraagje: overstap tijd op brussel midi van 9 minuten om van thalys (van 6:58 op rotterdam) naar de tgv van 8:17 te gaan is volgens mij toch goed genoeg? De ic brussel heb ik nu ervaring mee gewoon een trein eerder te pakken voor de zekerheid, maar de thalys lijkt wel altijd goed op tijd te rijden.. [ Bericht 22% gewijzigd door mschol op 08-07-2015 09:17:41 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juli 2015 @ 09:46 |
Als het meezit is het cross platform, als het tegen zit 1 perron verder... | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 09:48 |
Is het een officiële overstap die uit een reisplanner komt gerold? Dan kan je 'm gewoon nemen, als je de aansluitende TGV mist moeten de vervoerders ervoor zorgen dat je met de volgende mee kan (HOTNAT, zie de website van Railteam). Als je zelf wat hebt gefreubeld gaat dat niet op, denk ik. | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 09:52 |
Zo gaat de nieuwe Stadler EC250 "Giruno" HST voor SBB eruitzien. Tenminste, als iedereen tevreden is over de mockups die Stadler heeft gebouwd. 71 foto's: https://www.facebook.com/(...)08727/?ref=bookmarks | |
Ireyon | woensdag 8 juli 2015 @ 10:10 |
Kun je net zo goed een Mondaine kopen.. Battery life van 5 jaar en always-on display | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 10:12 |
Én verkrijgbaar in SBB-uitvoering: http://www.sbbshop.ch/pub/index.php?page=goods&c=8&l=de | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juli 2015 @ 10:21 |
PTA / Treinentopic #582: Het volgende station is Zwolle Aan de balie van Frankrijk, freubelen ze ook hoor, dat is hier zelf voorbij gekomen ![]() | |
mschol | woensdag 8 juli 2015 @ 10:25 |
hij komt gewoon bij de ns eruit gerold (en ook bij de fransen en belgen) Maar dan ga ik vanavond maar even definitief boeken | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 10:59 |
Daar moet ik voor aanmelden, helaas | |
dennistd | woensdag 8 juli 2015 @ 11:02 |
In december weer een nieuw bordje voor Fles: Enschede Drienerlo wordt Enschede Kennispark http://www.tubantia.nl/re(...)kennispark-1.5064617 | |
GlennQuagmire | woensdag 8 juli 2015 @ 11:02 |
Ziet er goed uit. Lijkt me ook een goede optie als ICNG, maar stadler zal daar wel een FLIRT voor kiezen ![]() | |
greavy | woensdag 8 juli 2015 @ 11:05 |
ze hadden geld teveel? | |
dennistd | woensdag 8 juli 2015 @ 11:12 |
Ja, de gemeente Enschede staat nu eenmaal bekend als een zeer rijke gemeente... | |
ReisT | woensdag 8 juli 2015 @ 11:22 |
Niet onderzoekt maar onderzocht, en dan alleen nog maar voor de show want dat het max. 200 km/h zou worden was van tevoren wel duidelijk. Audit Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 11:22 |
Dit ding is gebaseerd op een FLIRT. En met de FLIRTs van NSB (Bm75) en MTR Express is niks mis. ![]() | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 11:28 |
Tsja, het zijn nu 2 dingen die elkaar tegenspreken dus. En het kamerstuk waar ze naar verwijzen is deze: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-22026-461 | |
GlennQuagmire | woensdag 8 juli 2015 @ 11:41 |
mm ja, maar we hebben ook al sprinter-flirts, dus het lijkt me dan toch een beetje raar. Dezelfe trein voor IC- en sprinterdiensten. Het is natuurlijk wel makkelijk onderhoud doen. | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 11:43 |
Wat maakt het uit? Als het serviceniveau veel hoger ligt voor de IC is het toch helemaal niet boeiend dat het dezelfde trein is? | |
ReisT | woensdag 8 juli 2015 @ 11:49 |
Waar zie jij tegenspraak? In de voortgangsrapportage staat dat er in juli 2014 een onderzoek was en dat dit onderzoek is afgerond. Inhoud van dat kamerstuk is overigens gelijk aan de brief waar ik naar linkte. | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 11:54 |
Ok dan heb ik dat verkeerd gelezen. | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 12:17 |
Dit. Het verschil in interieur en kleur zal zodanig duidelijk zijn dat het nauwelijks opvalt. Tenzij een sprintertje stuk is en een IC-stel aan een sprintertje gekoppeld wordt en ze samen een dienst uitvoeren. Ik neem aan dat zoiets wel mogelijk zou kunnen zijn als Stadler de ICNG gaat bouwen | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 13:01 |
Voor onderhoud is dat juist geweldig. Hoe meer uniform de vloot, hoe efficiënter je 'm kunt onderhouden. | |
greavy | woensdag 8 juli 2015 @ 13:30 |
Dikke bonus bij Arriva: Lint 34 is weer kapot .... Uursdienst Almelo-Mariënberg met de trein, andere halfuur een bus | |
24Fan | woensdag 8 juli 2015 @ 14:42 |
Is Willem-Alexander weer eens te overijverig geweest met lintjes kapot knippen? ![]() | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 16:38 |
DSSU in combinatie met latere oplevering bijsturing zorgen voor uitstel PHS op Amsterdam - Eindhoven. http://m.spoorpro.nl/mate(...)&utm_medium=facebook [ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 08-07-2015 17:46:39 ] | |
tripel7 | woensdag 8 juli 2015 @ 17:05 |
Dat hebben we ook al met de hondekop gehad, dus zo nieuw of bijzonder is het ook weer niet. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 17:08 |
En met DDM DDZ ![]() | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 17:44 |
De MTR Express is in het echt nog mooier dan op foto's. Van buiten dan, ik ben er nog niet in geweest ![]() | |
boriq | woensdag 8 juli 2015 @ 17:53 |
Volgens mij hebben de mensen van Bombardier en New Jersey Transit bij de vierzits op de bovenverdieping in de Bombardier MultiLevel Coach die ze daar hebben de vis-a-vis afmetingen van een SLT genomen en besloten er nog een paar centimeter af te schaven, want man-o-man wat was dat krap ![]() Ik kan alleen zo snel geen foto vinden van de opstelling. ![]() | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2015 @ 17:54 |
Meestal niets ![]() | |
Sebastiaan92 | woensdag 8 juli 2015 @ 18:03 |
Ik had een keer een trein in Italië en daar kon er gewoon niemand tegenover je zitten. Je zat al klem tegen de stoelen aan de overkant. | |
dcm360 | woensdag 8 juli 2015 @ 18:13 |
Voor Italianen is het vast geen probleem, en ik zou het ze ook niet kwalijk nemen dat ze in Italië de maten geschikt maken voor Italianen en die nogal lange Nederlanders daarbij maar negeren. Overigens, minder ruim dan een SLT, dat betekent toch ook al ongeveer dat je met je knieën tegen de stoel tegenover je zit? | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 18:15 |
Sowieso de geschifte gek die ooit die tegenovermekaaropstelling bedacht heeft, die moet levenslang opgeborgen worden. Pure onzin. | |
boriq | woensdag 8 juli 2015 @ 18:17 |
Dit is de beste foto die ik heb. Ik ben zelf ongeveer 1.93 en zat met de rug recht tegen de zitting, dus niet onderuit gezakt oid en kwam ruim met mijn knieen over de helft van de beschikbare ruimte.![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 18:18 |
Kekke patta's | |
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 18:20 |
| |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 18:25 |
| |
Prins_Pils | woensdag 8 juli 2015 @ 18:27 |
| |
boriq | woensdag 8 juli 2015 @ 18:28 |
Thanks. Moest toch een beetje laten zien waar ik vandaan kwam in de USA. Die schoenen patta's in combinatie met mijn lengte verraade het immers wel een beetje ![]() Was wel eens leuk om over werkelijk iedereen heen te kijken in de metro's en op de stations ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 8 juli 2015 @ 18:31 |
vis-a-vis is prima als je met meerdere mensen bent hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 18:32 |
Mensjes ja.
| |
Kansenjongere | woensdag 8 juli 2015 @ 18:38 |
Daarom gewoon doen zoals in Japan, stoelen die in principe in de rijrichting staan, maar die de reizigers zelf naar wens kunnen omdraaien. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 18:48 |
De Uerdinger Schienenbusjes hebben dat ook ![]() ![]() ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 8 juli 2015 @ 18:49 |
En de conducteurs zullen ook wel gaan klagen als ze bij het keerpunt alle stoelen moeten omdraaien. Je zal maar net door die extra werkzaamheden je sudoku niet afkrijgen... | |
#ANONIEM | woensdag 8 juli 2015 @ 18:56 |
In Japan mag je het als reiziger ook gewoon zelf doen. Kun je zelf kiezen of je een vierzits-plek maakt of dat je twee aan twee achter elkaar wil zitten. | |
Viezze | woensdag 8 juli 2015 @ 19:00 |
Ze hebben daar ook treinstellen (enkeldeks) met nog minder ruimte ![]() | |
boriq | woensdag 8 juli 2015 @ 19:04 |
Welke vervoerder? Op de heenweg (moest van NYC Penn naar Newark Penn ![]() | |
24Fan | woensdag 8 juli 2015 @ 19:06 |
Deze man weet. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 19:07 |
jouw denkkronkel ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 19:31 |
Vroeger kreeg je bij je Railrunner altijd leuke goodies. Kan je die nog steeds krijgen eigenlijk nu het verchipt is? | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 19:35 |
Those were the days. In Utrecht had je nog een Spoorwinkel war je alleen maar spoordingetjes kon kopen ![]() Ondenkbaar tegenwoordig ![]() | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 19:39 |
Spoorwegmuseum? | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 19:43 |
Nee nee, echt midden op Utrecht Centraal! | |
Peter | woensdag 8 juli 2015 @ 19:44 |
De oude oude trams van de HTM hebben ook omklapbare houten rugleuningen. Die klapte het personeel van een tweerichtingentram aan het einde van de rit handmatig om. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 19:45 |
Mooi man, het OV van vroegah ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 juli 2015 @ 19:54 |
Bij alle grotere stations kon je van die pröttel kopen. Ik heb jaren een NS-portemonnee gehad die ik gekocht heb bij het loket in Zwolle medio jaren '90. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 20:10 |
jaaa ik ook ![]() ![]() ![]() Toen je nog trots was op NS. Mên wat is dat lang geleden. | |
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 20:12 |
Veertiger jaren toch? ![]() Wáááát slecht zeg ![]() | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 20:16 |
Man man man Allemaal van voor mijn tijd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 20:17 |
Zeg zou jij niet oprotten naar je eigen forum? ![]()
| |
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 20:19 |
Wat is mijn eigen forum dan? ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 8 juli 2015 @ 20:19 |
Reparatie was snel rond. Deze Lint is om 16:53 als Extra Stoptrein uit Mariënberg naar Almelo gereden, en vanaf daar weer in de normale omloop terecht gekomen. Wel opvallend dat de 34 het meest kapot is... | |
#ANONIEM | woensdag 8 juli 2015 @ 20:20 |
Dit ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 20:20 |
Het stel is vervloekt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 20:28 |
You can run but you can't hide ![]() | |
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 20:36 |
![]() Vroeger overigens ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2015 @ 20:38 |
![]() | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 20:51 |
Maandagmodelletje. | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2015 @ 21:00 |
Zou NS straks geen Buffels over hebben? Van Zwolle-Kampen/Enschede | |
dennistd | woensdag 8 juli 2015 @ 21:05 |
Er zijn gewoon lintjes te huur bij NSFSC hoor, staan in Amersfoort | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 21:09 |
Een ervan zal nog wel naar Arriva gaan als Almelo - Mariënberg doorgetrokken wordt naar Hardenberg | |
dennistd | woensdag 8 juli 2015 @ 21:20 |
Is niet gepland: het kan precies met twee omlopen. Daarom moet Geerdijk ook dicht. | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 21:22 |
Bij vertragingen hang je dan wel | |
Duvel | woensdag 8 juli 2015 @ 21:27 |
Dat is een goed horloge en de batterijduur komt daar best in de buurt. | |
dennistd | woensdag 8 juli 2015 @ 21:28 |
Klopt, maar dan kun je alsnog keren in Mariënberg en eventueel kruisen in Vriezenveen (zolang de mogelijkheid er nog is daar, die willen ze ook weghalen volgens mij). | |
Duvel | woensdag 8 juli 2015 @ 21:33 |
Ja, daar een beetje richting de Jaarbeurs. Later is daar een Kiosk of zo en een rij kaartautomaten voor de in de plaats gekomen. Je praat wel over een jaar of 15 à 20 geleden denk ik? | |
Duvel | woensdag 8 juli 2015 @ 21:34 |
Tof, die line-up kan ik op zolder in 1:87 maken. ![]() | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2015 @ 21:38 |
Ik geloof er niets van! (fotoooos) | |
Duvel | woensdag 8 juli 2015 @ 21:39 |
Ik ook niet, want ik heb de 1312 bedenk ik me net, niet de 1302. | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 21:41 |
Denk dat ze regelmatig in Mariënberg gaan keren | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 21:53 |
later was er zoiets tegenover die stuivertjesbar ja. Maar in de 91-92s was het echt midden in de hal ![]() | |
Duvel | woensdag 8 juli 2015 @ 21:58 |
Ik bedoel die in de hal. Dat ding tegenover de Stuivertjesbar verkocht vooral oude verstrekstaten en Mitropaserviezen volgens mij. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juli 2015 @ 22:00 |
Het spoorwegmuseum was op France3 (Klein stukje) afgelopen zondag. Was in het programma 'village de depart' (en uiteraard kwam ook de fiets in het dagelijks gebruik aan bod, en het fietsen jatten) Iemand interesse om t terug te zien? [ Bericht 13% gewijzigd door Darkwing_Duck op 08-07-2015 22:05:16 ] | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2015 @ 22:01 |
Zal wel moeten, anders gaan ze dwars door het stootblok ![]() Maar ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar een fotootje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 22:09 |
Dat hangt van het spoor af waar de trein over heen rijdt ![]() | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2015 @ 22:14 |
Arriva zal sowieso stoppen in Mariënberg. Op dat perronspoor staat een juk. | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 22:15 |
niet op 2 waar je ook kan komen vanuit Almelo | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2015 @ 22:16 |
Mitropaservies ja ![]() | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2015 @ 22:18 |
Aha, dat wist ik niet. 2 is het spoor waar je normaal gesproken stopt van Zwolle richting Emmen? | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 22:19 |
Als ik nu Ov-fiets aanvraag, kan ik die morgen ophalen bij de automaat? | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 22:20 |
Lag die set van jou nou in een kast achter een kast of was dat iemand anders? | |
James1988 | woensdag 8 juli 2015 @ 22:21 |
Nee, je pas wordt eerst met de hand bit voor bit geprogrammeerd in een Noord-Koreaans werkkamp en vervolgens met de Zweedse posterijen naar je opgestuurd. | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 22:22 |
Ohjee | |
Kansenjongere | woensdag 8 juli 2015 @ 22:22 |
Ov-fiets hoef je niet op te halen bij de automaat, het staat niet echt op je ov-chipkaart maar wordt alleen bij de NS gekoppeld. | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2015 @ 22:23 |
jup | |
Duvel | woensdag 8 juli 2015 @ 22:38 |
Nee, er ligt spoor en er kan iets rijden. | |
Prins_Pils | woensdag 8 juli 2015 @ 22:41 |
Moest even een paar keer overlezen voor ik snapte wat er stond ![]() | |
_serial_ | woensdag 8 juli 2015 @ 23:04 |
Vorige keer toen ik mijn ov-chipkaart gewijzigd had werkte het binnen een paar uur, maar volgens mij geeft NS de volgende werkdag aan. | |
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 23:09 |
Doe geen moeite, die kutfietsen zijn er toch nooit. Afgelopen maandag weer een poging gewaagd op Schiphol, niets. Toen nog de moeite genomen om naar Hoofddorp te gaan, ook daar alles weg. http://www.metronieuws.nl(...)s-soms-zonder-zitten ![]() Maar er gloort hoop aan de horizon, daar ik recentelijk heb gelezen dat er nieuwe fietsen bijkomen. Driewerf hoera voor NS ![]() http://www.ovpro.nl/speci(...)0-nieuwe-ov-fietsen/ | |
b2py | woensdag 8 juli 2015 @ 23:31 |
Ik heb nog nooit misgegrepen, uitgezonderd een gesloten vestiging.. | |
dennistd | woensdag 8 juli 2015 @ 23:46 |
En ik meen dat de sporensituatie in Mariënberg ook op de schop zou gaan (spoor 3 doorgaand en spoor 4 opgebroken) | |
Bitlord | donderdag 9 juli 2015 @ 00:36 |
Oeps. Auto onder trein in Vechten. Persoon overleden. | |
bork | donderdag 9 juli 2015 @ 00:44 |
![]() A new reason to ride Canada's rails | |
bork | donderdag 9 juli 2015 @ 01:10 |
Treinreizigers die van Roosendaal naar België reizen, kunnen beter een kaartje bij de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS kopen. Die kaartjes zijn namelijk goedkoper dan de Nederlandse kaartjes, aldus BN de Stem De kaartjes die via de Belgische automaat gekocht worden, zijn een stuk goedkoper dan de Nederlandse treintickets: zo kost een enkele reis van Roosendaal naar Essen 3,50 euro. Bij de NS-automaat die vijf meter verderop staat, is dat 4,80 euro. Een enkeltje Antwerpen bij NMBS kost 6,20 euro en bij de NS 9 euro. Een aanzienlijk verschil dus. Alleen is er één probleem; niet alle Nederlandse bankpassen werken op de automaat. Bij het bestellen van een kaartje krijgen sommige reizigers een foutmelding; er zou een technisch probleem zijn opgetreden. | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2015 @ 06:35 |
[…] Op tenminste drie stations zijn de OV-fietsen stelselmatig op. De stations Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Amstel en Den Haag Centraal kampen […] Dat zijn er 4 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2015 @ 07:28 |
Ha fijn, ICM in de intercity Zwolle - Roosendaal ![]() | |
b2py | donderdag 9 juli 2015 @ 08:40 |
Toevallig, die kwam ik gistermiddag tegen op het internet. Die dingen worden gemaakt door Stadler! | |
Viezze | donderdag 9 juli 2015 @ 08:45 |
New Jersey Transit. Je hebt twee soorten enkeldeks materieel daar, één is zeer oud (bruine banken), andere heeft stoelen die je om kan klappen. Als je die laatste omklapt zodat je een vierzits hebt kan je onmogelijk tegenover elkaar zitten ![]() | |
bork | donderdag 9 juli 2015 @ 08:47 |
Ja, ik vind de achtergrond ook wel tof ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 9 juli 2015 @ 09:54 |
Nee, je hoeft niet langs de automaat, er komt namelijk helemaal niks op je kaart te staan. OV-Fiets abonnement werkt puur met je ovchipkaart als identificatie-nummertje. De apparatuur bij de verhuurders bevatten alle informatie, die lezen alleen het nummertje van je kaart. Geen idee hoe lang dat tegenwoordig duurt voordat dat werkt... | |
Q. | donderdag 9 juli 2015 @ 09:59 |
Toch maar weer mn vouwfiets opknappen dan. Een onbetrouwbaar systeem is nog erger dan een afwezig systeem. | |
Viezze | donderdag 9 juli 2015 @ 10:08 |
Niet heel lang, ik reed ergens in de polder toen ik het bestelde, en toen ik in Groningen was kon ik een fiets halen. | |
Fixers | donderdag 9 juli 2015 @ 11:15 |
De NS heeft besloten om van de 10:34 sprinter van Mediapark naar Hoofddorp stiekem de trein naar Almere te maken. Er in heel geen directe verbinding tussen die stations. In de trein geen omroep, blanco schermen en geen conducteur te bekennen. @NS_online zwijgt ook als het graf. | |
MTL | donderdag 9 juli 2015 @ 11:29 |
Je trein zou één SGM 3 moeten zijn. Heb je SLT, dan heeft waarschijnlijk de sprinter naar Oostvaarders per ongeluk extra gestopt op Mediapark. | |
Salatrel | donderdag 9 juli 2015 @ 11:51 |
slaan ze een station over de wereld is te klein. Stoppen ze extra is het ook niet goed ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2015 @ 16:16 |
Er komt vier kilometer dubbelspoor tussen Zevenaar en Didam. Dat betekent dat de rijtijd met twee minuten verkort kan worden en de vertragingen minder lang doorwerken op Arnhem - Winterswijk http://www.gelderlander.n(...)interswijk-1.5067729 | |
Fixers | donderdag 9 juli 2015 @ 16:40 |
Nou ja, als het bord de 10:34 naar Hoofddorp aangeeft en er om die tijd een trein voor mijn neus stopt dan stap ik in. Er is verder geen omroep op het station geweest, of in de trein, dat het de trein naar Almere betrof. | |
boriq | donderdag 9 juli 2015 @ 16:55 |
Als ze nu ook nog wat miljoenen en weekenden investeren in het verbeteren van de infra en het verminderen van de storingen zou het helemaal fantastisch zijn voor de reizigers in de Achterhoek | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 juli 2015 @ 17:00 |
Hoe is spoorverdubbeling precies geen investering in infra? | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2015 @ 17:03 |
Wat was ook alweer de site met de omloop van NS materieel? ![]() | |
boriq | donderdag 9 juli 2015 @ 17:05 |
Ik had het anders moeten verwoorden, werk aan de infra die nu de storingen veroorzaakt zoals de seinen en wissels naast de verdubbeling | |
James1988 | donderdag 9 juli 2015 @ 17:08 |
Somda? | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2015 @ 17:10 |
Daar kijken ze zelf ook vaak als ze wat kwijt zijn ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2015 @ 17:10 |
Somda ![]() Wil weten of de Intercity Groningen - Zwolle morgen om 11.15 een ICM is of een virm. | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2015 @ 17:10 |
Deze? http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015.htm | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2015 @ 17:11 |
Wow, dat is nog eens graven in data ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2015 @ 17:12 |
Schommelboot zesje als ik het goed zie | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2015 @ 17:13 |
Matig, Moet wegleren, zit liever hoog in een ICM | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2015 @ 17:13 |
gewoon wat nummertjes op somda invoeren en dan weet je welk nummer bij jouw trein hoort. Heb het al even voor je uitgeprobeerd ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juli 2015 @ 17:30 |
virm heeft wel een beter stoeltje voor de bijrijder ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2015 @ 17:33 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2015 @ 17:36 |
Dat is zo. Maar ook wel tof om van bovenaf te kijken ![]() | |
b2py | donderdag 9 juli 2015 @ 17:38 |
Kijk je vanavond toch een ICM cabride op youtube? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2015 @ 17:40 |
Ja, dat behoort tot de opties ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2015 @ 17:50 |
![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juli 2015 @ 18:22 |
dat dan weer wel ![]() ![]() ![]() | |
MTL | donderdag 9 juli 2015 @ 18:47 |
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX ![]() Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben ![]() ![]() Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSL ![]() | |
b2py | donderdag 9 juli 2015 @ 18:49 |
Voor de statistieken. Inclusief mijzelf 14 reizigers op Hollandse Rading voor de sprinter van 53 naar Utrecht. Wereldbestemming. | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2015 @ 18:49 |
Gefeliciteerd!! | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2015 @ 18:50 |
Tof! | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2015 @ 18:51 |
Jullie soort begint wel een beetje de overhand te krijgen hier he ![]() Gefeliciteerd hoor ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juli 2015 @ 18:51 |
gefeliciteerd! | |
MTL | donderdag 9 juli 2015 @ 18:54 |
Thanks allen ![]() Ssst ![]() | |
b2py | donderdag 9 juli 2015 @ 18:55 |
Gratuliere! | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2015 @ 18:56 |
Gefeliciteerd ![]() | |
JDude | donderdag 9 juli 2015 @ 19:11 |
Nog heel wat voor zo'n fors uitgevallen bushalte. | |
Duvel | donderdag 9 juli 2015 @ 20:39 |
En stranding in de spanningssluis in 3 - 2 - 1... | |
greavy | donderdag 9 juli 2015 @ 21:05 |
Vandaag was ICE 125 overvol, maar DB had extra bussen geregeld voor reizigers zonder zitplaatsreservering. De bussen reden vanaf Utrecht en Arnhem naar Duisburg | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2015 @ 23:16 |
De provincie Zuid-Holland onderzoekt of de MerwedeLingeLijn doorgetrokken kan worden naar Rotterdam en Utrecht. Dat zou mogelijk in 2018 al in kunnen gaan als de nieuwe concessie DAV in gaat. Het zou reizigers een overstap uit kunnen sparen. Het idee is onderdeel van de invoering van R-Net, hoogfrequent openbaar vervoer in de Randstad. http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)t-en-Rotterdam.dhtml | |
James1988 | donderdag 9 juli 2015 @ 23:24 |
Eens zien of NS de MLL weet te heroveren. ![]() | |
_serial_ | donderdag 9 juli 2015 @ 23:27 |
Dat maakt het doortrekken een stuk makkelijker ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 00:53 |
Twee filmpjes van Hitachi, hun visie op hoe een HST eruit zou kunnen zijn: | |
dennistd | vrijdag 10 juli 2015 @ 01:27 |
Vanavond rond 19.30u waren ze nog flink aan het knutselen in Borne met perronkeerwanden en hangdraden van de bovenleiding:![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2015 @ 06:46 |
Waarvoor zijn die hangdraden? Extra stevigheid? Zijn dat die 2 bovenste horizontale draden of die verticale draden? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 06:48 |
Lekker in de pauper express. Ddar van Deventer naar Arnhem ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 juli 2015 @ 07:56 |
hangdraden zijn de verticale | |
dennistd | vrijdag 10 juli 2015 @ 11:02 |
Schrootlijn he ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 11:42 |
Leuk leesvoer: Hong Kong's MTR: Taking a ride on the world's most envied metro system | |
bork | vrijdag 10 juli 2015 @ 12:18 |
Nice, alleen niks over rolling stock. | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 12:29 |
Bij Bombardier vliegen ze ook de deur uit door smeergeldaffaire. http://nos.nl/l/820173 | |
bork | vrijdag 10 juli 2015 @ 12:33 |
In die business zitten ze ook ![]() | |
Blistering | vrijdag 10 juli 2015 @ 12:36 |
De nieuwe CSeries 100 van Bombardier ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 12:48 |
Laat ook zien waarom NS Stations onderdeel van NS moet blijven. Goed stuk ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:04 |
Dat hangt natuurlijk maar net van het station af. Een station als Groningen zou misschien juist beter door Arriva geexploiteerd kunnen worden. | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:14 |
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel.. | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:16 |
Dat hangt natuurlijk helemaal van de situatie af. Ik vind het niet logisch dat bijvoorbeeld Winterswijk door NS geëxploiteerd wordt terwijl NS er al jaren niet meer komt. In Engeland (jaja, daar is hij weer) is het niet ongebruikelijk dat beheer van stations meekomt met de franchise. Als een station door meerdere vervoerders wordt gebruikt wordt het onderhoud meestal gedaan door de grootste gebruiker. Uitzondering is dan weer een dozijn kathedralen zoals St. Pancras, deze vallen rechtstreeks onder Network Rail. | |
dennistd | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:24 |
Ik vrees dat je dan hetzelfde krijgt als met stallingen van busvervoerders, die niet overgenomen worden door de nieuwe vervoerder. Dan kan het dus zijn dat de oude vervoerder een loket in het stationsgebouw heeft, maar dat de nieuwe vervoerder dat stationsgebouw niet wil kopen/huren omdat de prijs te hoog is en 100m verderop een portocabin neerzet... | |
MTL | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:32 |
Zag net beelden van de mock-up (dus niet die animatie) van de Sprinter Nieuwe Generatie van Caf (voor de nummergekkies droeg de mock-up nummer 2701) en moet zeggen dat ie er toch wel verdomd netjes uit ziet ![]() Cabine hebben ze erg op die van SLT laten lijken qua layout (met standaard als ERTMS zo te zien), dus lekker herkenbaar voor mij als machinist. Stoelen netjes met de ramen uitgelijnd en (voor zover ik natuurlijk uit een filmpje kan beoordelen) staan de stoelen in de vierzitter een stukje verder van elkaar dan in SLT, dus heb je net ff iets meer beenruimte. Gelukkig geen doorzichtige cabinedeur meer (op zich geen probleem, maar 's nachts is de reflectie van de verlichting in jouw trein op de voorruit dodelijk). Ik ben dus zo op het eerste gezicht erg positief, nu even wachten tot ie echt in Nederland is ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 10-07-2015 13:45:14 ] | |
boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:39 |
Gaaf! Nog gefelicteerd trouwens! | |
MTL | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:45 |
Danku! ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 13:55 |
Het overnemen/beheren van stations is in Engeland niet optioneel. ![]() De cabine van nieuwe treinen wordt gestandaardiseerd (project Eurocab?) dus het wordt voor jou alleen maar makkelijker ![]() | |
MTL | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:03 |
Ah, dat wordt nu Europees overgenomen? Ik wist wel dat ze in Duitsland dat al een hele tijd deden, maar had er eigenlijk ook niet verder bij stil gestaan. Vind ik alleen maar positief ![]() Kan je het ook niet door de war halen en het is (als zowel de SLT als de SNG een cabine volgens die specificaties hebben) alleen maar lekker overzichtelijk. | |
_serial_ | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:27 |
MTL : nog gefeliciteerd ! | |
ReisT | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:33 |
FLIRT ook? | |
MTL | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:36 |
@_serial_: thanks ![]() @ReisT: geen idee, heb die verder nog niet gezien. Maar dat zal ook wel snel het geval zijn (tenminste, als ze die nog in 2016 willen gaan leveren ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:38 |
Stadler kan snel leveren, dus dat moet geen probleem zijn | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:38 |
Wijziging NS-dienstregeling per 2017 in voorbereiding NS heeft de wensen voor dienstregeling 2017 ingediend bij ProRail. Vanaf 2017 wil NS op diverse trajecten meer treinen rijden en reistijden verkorten. De HSL wordt ook meer benut, omdat de Intercity tussen Den Haag en Eindhoven gedeeltelijk over de Hogesnelheidslijn (HSL) rijdt. Hiermee speelt NS in op de groei van het aantal treinreizigers en kunnen noodzakelijke verbeteringen worden doorgevoerd. De wijzigingen zijn mogelijk, nadat een aantal infrastructurele verbeteringen in 2016 wordt opgeleverd. De belangrijkste voorstellen van NS voor 2017: • Tussen Almere en Schiphol verhoogt NS de frequentie van twee naar vier Intercity’s per uur. NS speelt hiermee in op het groeiend aantal reizigers tussen Flevoland en de Amsterdamse Zuidas; • Er zullen meer treinen over de Hogesnelheidslijn (HSL) rijden. De Intercity tussen Den Haag, Breda en Eindhoven rijdt deels via de HSL. Hierdoor is een grote groep reizigers sneller op zijn bestemming; • Venlo krijgt een Intercity via Eindhoven naar Utrecht en Amsterdam in plaats van de huidige verbinding via Eindhoven en Breda naar Den Haag; • De reistijd van de Intercity tussen Zwolle en Roosendaal wordt korter, omdat de trein ook tussen Arnhem en Nijmegen als Intercity gaat rijden. NS wil daarnaast elk kwartier een Sprinter rijden tussen Arnhem, Nijmegen en Wijchen waardoor reizigers vaker een trein kunnen pakken en minder vaak hoeven over te stappen; • In Utrecht opent station Vaartsche Rijn waar acht Sprinters per richting per uur zullen stoppen, namelijk vier keer vanuit de richting Veenendaal en vier keer uit de richting Geldermalsen; • De reistijd tussen de Randstad en Friesland wordt verkort, onder meer door een kortere wachttijd op station Zwolle; • Op diverse trajecten verhoogt NS de Sprinterfrequentie, zoals tussen Den Bosch en Oss, Breukelen en Amsterdam en tussen Wijchen en Nijmegen. Nieuwe infrastructuur biedt kansen De huidige dienstregeling loopt tegen zijn grenzen aan. Door oplevering van nieuwe infrastructuur kan de NS-dienstregeling vanaf 2017 gefaseerd verbeteren. Zo vernieuwt ProRail momenteel de sporen rond Utrecht Centraal. De sporen worden in rechte banen gelegd, die vrij van elkaar komen te liggen. De treinen krijgen dan per traject vaste vertrek- en aankomstperrons. Hierdoor kunnen treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken. Eerst beter, dan meer Vanaf 2018 (start dienstregeling december 2017) wil NS tussen Eindhoven en Amsterdam elke 10 minuten een Intercity rijden. Met zes Intercity’s per uur wordt dit het eerste traject waar NS hoogfrequent rijdt. NS en ProRail werken in het programma ‘Beter en meer’ samen om het spoorvervoer in Nederland naar een hoger plan te brengen. Daarvoor moeten eerst de prestaties op deze corridor verbeterd worden, alvorens er meer treinen kunnen gaan rijden. De nieuwe infrastructuur rond Utrecht met meer capaciteit voor de bijsturing vraagt een andere werkwijze. Die nieuwe werkwijze wordt eerst in praktijk gebracht, alvorens er meer treinen gaan rijden. Zo faseren we de komende jaren de invoering van het hoogfrequente spoorvervoer op het druk bereden spoornetwerk. Verder uitwerken van de dienstregeling Of alle voornemens straks kunnen worden uitgevoerd is afhankelijk van de totale dienstregeling op het Nederlandse spoor en aansluitingen voor de reiziger op trajecten van andere vervoerders. NS zal de komende periode verder in gesprek gaan over de dienstregeling in 2017 met consumentenorganisaties in het Locov en regionale overheden. Onder regie van ProRail wordt de dienstregeling in de komende periode verder uitgewerkt, in samenhang met andere vervoerders. In augustus 2016 maakt ProRail dan de definitieve capaciteitstoedeling van het totale Nederlandse spoor voor het dienstregelingsjaar 2017 bekend en is definitief duidelijk of alle voornemens door konden gaan. Bron | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:48 |
t is echt belachelijk. Vriendin Duck is uitgestudeerd, en vriendin Duck vraagt een gratis Dalvoordeel aan.... Klikt 2e klas aan, vult het webformulier verder in. Etc... Formulier en of internet sputtert wat tegen..maar na meermaals proberen is de aanvraag weg. We krijgen retour, bedankt voor uw aanvraag Dalvoordeel 1e klas. 1e klas is niet wat ze wou, dat is natuurlijk verkeerd gegaan met de internet aanvraag, maar een telefoontje naar de NS klantenservice lost dat wel op toch? Toch? Nou nee dus. De NS Meneer legde mij doodleuk uit dat Duckelientje gewoon iedere dag naar de automaat kan gaan om een klassewissel aan te vragen;, een structurele klassewisseling is niet mogelijk. Men laat dus liever een jaar lang iemand naar de automaat hollen, dat is dus de reiziger op 1, 2 en 3. Ik ben witheet... ![]() Zelfs Naai-maatschappij Ryanair berekend tegenwoordig geen kosten meer voor een kleine correctie... Iemand tips? | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:51 |
Over een uur nogmaals bellen en hopen op een andere medewerker, ze kunnen er zeker weten wat aan doen. | |
GlennQuagmire | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:55 |
Zou je het filmpje kunnen posten? Kan hem zo snel niet vinden | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:56 |
Staat achter de schermen, niet publiek.. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:58 |
Dat is al gedaan, loket zegt nee. Een medewerker zei na lang discussiëren 'Doen we, je krijgt een email wanneer je m op kan halen bij de automaat', en nooit meer wat van gehoord. 2e medewerker zei: 'Kunnen we niet, dit is een van de dingen die handiger zou kunnen en we hebben het doorgegeven aan het team die dat moet oplossen' | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:59 |
Is gewoon waardeloos, dit MOETEN ze kunnen oplossen, dit kunnen ze niet afschuiven. | |
GlennQuagmire | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:59 |
@ns_online en forum.ns.nl zijn meestal wat hulpvaardiger ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juli 2015 @ 16:07 |
ja t is volstrekt belachelijk. NS forum gaat het dan worden, te lang verhaal voor twitter. Ik ben alleen bang dat mijn toon dusdanig negatief gaat zijn dat ze bijvoorbeeld al dikke doei zeggen ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 16:11 |
Wordt dan niet negatief ![]() | |
MTL | vrijdag 10 juli 2015 @ 16:18 |
Wat b2py al zei: helaas interne beelden, dus zolang ze niet op jijbuis verschijnen is het ff pech ![]() | |
Tochjo | vrijdag 10 juli 2015 @ 16:56 |
Volgens mij kan de klasse permanent gewijzigd worden via Mijn NS, waarna dit nog wel bevestigd moet worden bij een automaat door een bestelling op te halen. Mogelijk kan deze wijziging wel alleen ingaan op de ingangsdatum van het abonnement (dus bijvoorbeeld alleen op de 10e van een maand). | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 16:58 |
En in het geval van 2 -> 1 waarschijnlijk pas na het einde van de initiële contractperiode. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 juli 2015 @ 17:14 |
Je bedoeld 1->2 | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:01 |
Euh ja. Pijltje had andersom gemoeten. | |
boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:03 |
en vol |