b2py | maandag 29 juni 2015 @ 20:19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. | |
James1988 | maandag 29 juni 2015 @ 20:19 |
En dat is nog niet gefixed, want? | |
Dr_Flash | maandag 29 juni 2015 @ 20:20 |
Wat is dat nou toch voor totale onzin gast. Als die kennis James op tegel X op het perron kan bereiken, kan die kennis op hetzelfde moment de conductrice op tegel x+2 op hetzelfde perron bereiken ![]() | |
b2py | maandag 29 juni 2015 @ 20:21 |
Omdat dat gefixed wordt met de nieuwe bijsturing eind dit jaar. | |
James1988 | maandag 29 juni 2015 @ 20:25 |
Twee woorden, negen letters... (En het is niet "bier halen!") Maar goed, er wordt dus gelukkig wel aan gewerkt. Het OBIS-scherm in de trein toonde ook keurig "Breda, eindpunt". | |
b2py | maandag 29 juni 2015 @ 20:28 |
Tsja weetje wat het is. Ik kijk met IT zaken in grote bedrijven er echt niet van op dat dit soort zaken waarvan je verwacht wordt dat ze geregeld zijn niet geregeld zijn. Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets niet onder controle is, in mijn opinie. | |
Dr_Flash | maandag 29 juni 2015 @ 20:28 |
Dat is altijd zo mooi die online reisinformatie. Volgende station: Apeldoorn, verwachte aankomsttijd 18:44. Ehm het is nu 18:44 en we zijn nog niet bij Barneveld? Verwachte aankomsttijd 18:45 en gewoon per minuut opschuiven tot je rond 19:06 eens in Apeldoorn aankomt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 juni 2015 @ 20:29 |
In een capabel bedrijf wel ja. | |
b2py | maandag 29 juni 2015 @ 20:30 |
Oh wacht, dat wil ik precies andersom zeggen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 juni 2015 @ 20:32 |
I know ![]() | |
James1988 | maandag 29 juni 2015 @ 20:33 |
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel. ![]() Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen? | |
Dr_Flash | maandag 29 juni 2015 @ 20:35 |
Waarom is het na vier jaar "nieuws" dat er nog geen poging tot begin gemaakt is met het anonimiseren van al die miljarden reisgegevens? Dat had op dag 1 gekund, en gemoeten. En eigenlijk al drie jaar voor dag 1. Niet bij de dood van de strippenkaart, maar bij de geboorte van dat digitale chromosomenoverschot dat zich OV-Chipkaart noemt. Mag ik dat incapabel noemen? Ik mag dat incapabel noemen [/mart] | |
b2py | maandag 29 juni 2015 @ 20:38 |
Ik denk juist dat het personeel als eerste gedaan is met de invoering van de railpocket. Helaas zijn de verbindingen met de railpocket niet zo snel meegegaan en geëvolueerd als de verbindingen met de apps waardoor nu een (onnodige) achterstand is opgelopen. In 2016 worden nieuwe railpockets uitgeleverd en zullen die ook weer door nieuwste bronnen worden gevoed. Uiteindelijk is natuurlijk het doel om die informatie zo goed mogelijk te maken maar dat bijvoorbeeld de HC nog niet op refresh heeft gedrukt en op 3G zit en jij wel en op 4G zit kan het verschil maken zoals jij aanstipte. | |
Peterselieman | maandag 29 juni 2015 @ 20:58 |
oeps: | |
dennistd | maandag 29 juni 2015 @ 21:14 |
b2py | maandag 29 juni 2015 @ 21:21 |
Is dat dat treintje in de Efteling dat nooit rijdt? | |
Dr_Flash | maandag 29 juni 2015 @ 21:22 |
Wel een beetje weinig uitroeptekens he kontebonker22. | |
dennistd | maandag 29 juni 2015 @ 21:31 |
Dat is tenminste nog een echte stoomtrein, dit kutding in Walibi heeft gewoon een dieselmotor... Sorry ![]() | |
AIex | maandag 29 juni 2015 @ 21:42 |
Natuurlijk weet men op de regionale besturingscentra wel welke HC's en machinisten op trein X zitten. Echter als prorail trein X opheft (in hun systeem) tussen tilburg en venlo ivm een zojuist ontstane verstoring, dan wordt deze info direct automatisch verwerkt door infoplus voor de cta's en door ar-nu voor de reisinfo in de apps of website. Het dienstkaartje van de HC in de railpocket wordt echter pas bijgewerkt zodra men op het RBC besloten heeft wat die betreffende mdw moet gaan doen, terug naar den haag, of met een taxi naar eindhoven (ivm bijv. einde dienst). Vroeger was er regionaal ook een reisinformant die de HC vaak als eerste inlichtte over verstoringen die voor hen van toepassing waren, maar die zijn recentelijk verdwenen. Misschien omdat men iedereen een smartphone heeft gegeven en die in de toekomst push-berichtjes krijgen? Laten we het hopen :-) [ Bericht 0% gewijzigd door AIex op 29-06-2015 22:07:52 ] | |
WhiteJoker | maandag 29 juni 2015 @ 21:53 |
Je zou natuurlijk aan infoplus ook kunnen hangen dat die een bericht naar de HC en MCN stuurt. Dat die dan nog weet wat hij verder moet doen is niet zo erg toch? | |
James1988 | maandag 29 juni 2015 @ 23:59 |
Hoe warm wordt het daar morgen wel niet? ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:01 |
25 tot 30 graden, net als hier. | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:02 |
Ik zie het al voor me, dat ProRail de wissels van Den Haag HS naar Den Haag Centraal vastlegt "vanwege de warmte"... ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:04 |
Ook wij hebben wel maatregelen bij hitte. Dat is meer gericht op voorkomen van spoorspatting en bermbrandjes, en het nog kunnen sluiten van bruggen. | |
derLudolf | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:05 |
Hoezo bermbrandjes? | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:07 |
ProRail had daar vandaag een blogpost over. Ik ben benieuwd wat we deze week zoal mee gaan maken aan warmtegerelateerde problemen. Vonken afkomstig van een remmende trein die de begroeiing langs de berm in de hens zetten. | |
derLudolf | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:28 |
Mooi laten branden. Goed voor de planten. | |
Duvel | dinsdag 30 juni 2015 @ 06:46 |
Dank aan ProRail voor de goederentrein vlak voor de intercity naar Utrecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 07:09 |
Lief altijd van ze he ![]() Maar springers, liever op een minder druk tijdstip ![]() | |
_serial_ | dinsdag 30 juni 2015 @ 07:25 |
Had je ook de IC van 6:20 vanaf Rotterdam CS danwel 6:38 Gouda ? Ongelofelijk gepruts tot en met was dat, IC was redelijk op tijd in Gouda maar na Gouda +15 opgelopen tot Utrecht, onnodig want ze hadden die goederentrein gewoon daar voor de rooie kunnen laten lopen. | |
Duvel | dinsdag 30 juni 2015 @ 07:40 |
Ja, dat was de bedoeling: 6:39 van Gouda. Maar op de vertrektijd sprong ie naar +5, en werd dat ook omgeroepen. De IC van 6:42 kwam eerder, maar tegelijk met de goederentrein, dus de trein van 6:42 vertrok ook met +3 en hing tot Harmelen achter de goederentrein. Inhalen ging niet, want op station Woerden hield de IC uit Alphen het langzame spoor bezet. En op Utrecht kwam de IC uit Den Haag netjes aan de verkeerde kant van spoor 11 uit, zodat het Rotterdamse deel nu aan de voorzijde ipv de achterzijde naar Schothorst gaat. "Dames en heren, de deuren blijven nog even gesloten, hou rekening met een lichte schok," en vervolgens over spoor 10 doorrollen naar 11b. Ook lekker wakker. [/dagboek] Wel lullig dat jouw deel +15 had, de mijne kwam met slechts +7 in Utrecht aan. Zeker op Woerden de IC uit Alphen er nog tussen gepropt. ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 juni 2015 @ 07:43 |
"Wil je een einde aan je leven, wacht nog even." | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 08:45 |
Die defecte overweg, dat zal de EBO van Naarden-Bussum zijn, me dunkt? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 08:50 |
Zelfverbranding in Japanse trein Een Japanse hogesnelheidstrein heeft een noodstop gemaakt nadat een passagier zichzelf aan boord in brand had gestoken. Reizigers moesten worden geëvacueerd vanwege de rookontwikkeling in de trein. Twee mensen raakten bewusteloos; Japanse media melden dat zeker een van hen is overleden. De Shinkansen-trein, die van Tokio naar Osaka rijdt, kwam tot stilstand nadat iemand op de alarmknop had gedrukt. Op beelden van een Japanse tv-zender is te zien hoe passagiers met zakdoeken voor hun mond uit de met rook gevulde coupé worden gehaald. Een tiental mensen zou onwel zijn geraakt door de rook. Volgens Japanse media had een man van in de dertig zich overgoten met een brandbare vloeistof en zichzelf in brand gestoken. Hij werd gevonden bij de ingang van de coupé. Over zijn toestand is verder niets gezegd. http://nos.nl/artikel/204(...)n-japanse-trein.html | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:06 |
Dat ligt waarschijnlijk iets subtieler. Zware goederentreinen doen er een eeuwigheid over om vanuit stilstand weer op snelheid te komen en door te rijden. Dus 'even een goederentrein voor de rooie laten lopen' om die ene trein van jou geen vertraging op te laten lopen kan best als gevolg hebben dat 2 of 3 treinen die achter die goederentrein aan moeten komen nog veel meer vertraging hebben omdat het zo lang duurt om die goederentrein daar weer weg te krijgen. De afweging van de treindienstleider zou dus best kunnen zijn: "1 reizigerstrein +15, of 2 reizigerstreinen +15 laten oplopen, wat doe ik liever". Neemt niet weg dat het een kutgevoel is als je ziet gebeuren dat een goederentrein ervoor zorgt dat jou trein vertraging heeft ![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:45 |
Vraagje. Zusje van Foekie moest vandaag met de ICE van 08.34 van Utrecht naar Dusseldorf maar kon die niet halen door de storing tussen Hilversum en Utrecht. (Ja ik vond ook al vreemd dat ze niet wat meer speling had genomen, maar soit.) Nu wordt ze gebracht naar Dusseldorf Airport en ik kreeg de vraag of ik wist of je het ICE Utrecht - Dusseldorf terug kan claimen via NSI? Betreft een 19 euro sparpreis ticket. Iemand enig idee? ![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:49 |
NS-baas Huges: ‘Fout van Dijsselbloem bij ontslag’ | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:50 |
![]() Storingen matchen met de temperatuur! ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:51 |
Ik denk het niet, op grond van BW 8:108, maar je kunt het proberen. Stuur een briefje naar de klantenservice. | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:52 |
Maja, het is niet binnenlands vervoer | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 10:03 |
Welke storingen? | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 10:07 |
Uit je post begrijp ik dat het haar niet is gelukt om van Hilversum naar Utrecht te reizen vanwege een storing, dat is wél binnenlands vervoer en valt dus onder BW 8:108. Dat ze als gevolg haar internationale trein heeft gemist is natuurlijk zuur, maar dat zal hetzelfde worden gezien als het missen van een vlucht: jammerdebammer, pech, weg. Als ze, eenmaal in Utrecht, naar het loket was gegaan met haar ticket had ze een nieuw ticket gekregen voor de volgende ICE, want er is nou eenmaal sprake van een vervoersovereenkomst en daar zitten ook verplichtingen aan voor de vervoerder. In plaats daarvan heeft ze besloten om af te zien van haar reis (wat haar natuurlijk vrij staat) maar waardoor de vervoerder ook niet meer aan haar verplichtingen hoeft te voldoen. Misschien krijgt ze coulance als ze contact opneemt met de klantenservice ("Jongens, ik had een ticket voor die ICE maar door de storing heb ik 'm gemist, en 2 uur wachten op de volgende was geen optie want $reden") maar dat geeft geen garantie. Laat 'r in ieder geval even haar ticket bewaren... | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 10:08 |
Ok duidelijk. Het is een e-ticket dus die zal ze niet weggegooid hebben. Verder was een ICE later geen optie ivm inchecktijden koffers op intercontinentale vluchten. Bedankt! ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 10:22 |
Vanaf 16 juli rijdt Meinfernbus/Flixbus 2x per dag nonstop Amsterdam Sloterdijk - Berlijn . De rittijd bedraagt 8 uur en een enkeltje heb je vanaf ¤ 29. Waarom je dat zou doen weet ik niet, er rijden dagelijks 5 rechtstreekse treinen die anderhalf uur sneller zijn en die niet eens heel veel duurder zijn. | |
Salatrel | dinsdag 30 juni 2015 @ 10:48 |
er rijden helemaal geen rechtstreekse treinen van sloterdijk naar Berlijn ![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 10:53 |
Vroeger wel! | |
Salatrel | dinsdag 30 juni 2015 @ 10:59 |
ja vroeger reden er ook treinen van hoek van Holland naar het Oostblok maar das toch ook al weer poosje terug | |
Peterselieman | dinsdag 30 juni 2015 @ 11:04 |
handig ![]() Uit het artikel lees ik echter niet of Huges weer aan het werk wil bij de NS, dan wel zich ziek heeft gemeld of geschorst is. Dat maakt voor de positie van alle partijen nogal wat uit. | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 11:19 |
![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 12:09 |
Nieuwe reisinformatievoorziening van NS?![]() | |
Blistering | dinsdag 30 juni 2015 @ 12:27 |
Hey, dat is 5 min van mijn huis. Curieuze zaak weer, drukke overweg. | |
WhiteJoker | dinsdag 30 juni 2015 @ 12:52 |
En remmende goederentreinen hebben natuurlijk meer kans op bermbrandjes. Dus met deze temperaturen en droogte zullen ze die zo veel mogelijk laten doorrijden. | |
Maegrim | dinsdag 30 juni 2015 @ 12:55 |
en goederenvervoerders betalen ook voor de paden, net als NS | |
Duvel | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:01 |
Ik ga ervan uit dat dat pad conflictvrij gepland is, het lijkt er dus op dat de goederentrein niet op tijd was. Dan heb je toch gewoon pech? | |
Dr.Mikey | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:04 |
Moet je nog steeds extra betalen voor de Syntus? Moet vanuit het zuiden naar Enschede maar moet altijd een uur omrijden via Deventer en Almelo vanwege dat kut systeem. | |
dennistd | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:07 |
Hoe bedoel je precies 'extra betalen'? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:09 |
Dan nog moet het wel handig zijn om zo'n ding stil te zetten. Een lange goederentrein past niet overal, doet er lang over om op gang te komen en met hitte en droogte moeten we ze een beetje laten doorrijden. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:11 |
Overweg Prinses Beatrixlaan zo te zien. Rotding. | |
Dr.Mikey | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:13 |
Je moet uitchecken bij ns dan op Zutphen dus de ns erkend dan de rit als Roosendaal Zutphen. Vervolgens moet ik inchecken voor de syntus die halen ook wat van mijn tegoed af voor Zutphen-Hengelo. Daarna ook weer los het volk rit tarief voor Hengelo - Enschede. Ik heb het wel eens vergeleken en volgens mij hoe vaker je in en uitcheckt hoe meer je moet betalen. Ik wil gewoon inchecken waar mijn reis begint en uitchecken waar die eindigt anders naaien ze mij. | |
Blistering | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:13 |
Yep, en de IC naar het westen is de ongelukkige zo te lezen. Dat betekent dus dat die achter mijn werk (ik werk tussen de Jachtlaan & Prinses Beatrixlaan overwegen in) tot stilstand is gekomen. Benieuwd of ze daar nog wat van hebben meekregen ![]() Ik ga overigens maar niet kijken. Zo leuk is het niet. | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:15 |
Storing is wel 1,5 eerder dan gedacht opgelost. | |
Blistering | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:15 |
Die pipo van de NS zou trots zijn. | |
Duvel | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:17 |
Prorail. | |
Dr.Mikey | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:17 |
Maar ik moet dus nog steeds extra betalen? Ook zo hatelijk wanneer je lang in een trein zit en dat ding een kwartier stil gaat staan zo als nu op Nijmegen. Rij gewoon door ik wil naar huis. | |
Peterselieman | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:19 |
uiteraard | |
Dr.Mikey | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:22 |
Eigenlijk is het mensen naaien wat de ns/syntus doet. Als ik nou in Zutphen in die trein stap en er komt een conducteur en ik weiger gewoon boete papier what ever te tekenen/betalen sta ik in mijn recht mochten ze er politie bij halen aight? | |
Peterselieman | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:24 |
nee, want je reist dan zwart bij Syntus, want niet ingecheckt | |
dennistd | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:28 |
Er is sinds een tijd LangeAfstandsKorting. De percentages: Syntus,Veolia <= 40 100% <= 80 96.8% <=100 84.7% <=120 70.0% <=150 48.0% <=200 40.0% <=250 15.0% >250 0% Rest <= 40 100% <= 80 97% <=100 87% <=120 70.0% <=150 48.0% <=200 40.0% <=250 15.0% >250 0% De eerste getallen zijn tariefeenheden, dus in dit geval betaal je gewoon vol aan NS voor 158te, dan betaal je aan Syntus (45te) 42te met 60% korting (dus dan ¤0,076 ipv ¤0,19) en 3te met 85% korting (¤0,0285). NS krijgt dan ook nog een beetje voor Hengelo-Enschede (¤0,20). Zie ook http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/tarieven | |
dennistd | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:34 |
Nog even preciezer via 9292ov.nl: Roosendaal-Zutphen ¤21,80 Zutphen-Hengelo ¤3,28 Hengelo-Enschede ¤0,20 Totaal: ¤25,28 Reis je via Deventer dan betaal je zelfs meer: ¤25,40 | |
Dr.Mikey | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:40 |
Ik heb een 40% korting's abonnement van de ns. | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:46 |
Die is ook geldig bij Syntus | |
dennistd | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:46 |
Maar je hele reis zit gewoon in de dalperiode? Dan is het geen probleem, dan betaal je nog steeds minder via Goor. Mocht je daardoor in de spitsperiode (na 16u) terechtkomen dan kost het je wel extra geld (de teller begint dan opnieuw te lopen), maar als je om 13.15u in Nijmegen was is dat niet van toepassing. | |
Blistering | dinsdag 30 juni 2015 @ 13:57 |
Dan zou je toch trouwens eerder zeggen dat het om een ongeluk gaat? Bij zelfdodingen duurt het altijd veel langer ![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:01 |
Nee was echt een persoon, aldus iemand aan boord van de trein | |
Prins_Pils | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:02 |
Of het was een zwijn. Want volgens die NS-pipo komen er geen mensen tussen Apeldoorn en Amersfoort ![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:02 |
Fixed. | |
Prins_Pils | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:03 |
Ik twijfelde al, weet zelfs zijn naam niet eens meer ![]() | |
Blistering | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:05 |
Ja ok, maar daarom kan het nog wel een ongeluk zijn. | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:16 |
Pier Eiringa | |
derLudolf | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:45 |
Neem aan dat die motoren gewoon watergekoeld zijn? Of in elk geval niet afhankelijk van de rijwind. Of wat is de reden? | |
WhiteJoker | dinsdag 30 juni 2015 @ 14:51 |
Remmen kan vonken veroorzaken, wat weer bermbranden kan veroorzaken, wat de treinenloop weer beïnvloed. | |
Maegrim | dinsdag 30 juni 2015 @ 15:08 |
over 8 uur vraagt ie het weer ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 15:10 |
Eringa* | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 15:35 |
En nu ligt Deventer - Apeldoorn plat vanwege een aanrijding met een persoon. Prognose 18:30. | |
Dos37 | dinsdag 30 juni 2015 @ 15:35 |
| |
Blistering | dinsdag 30 juni 2015 @ 15:49 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 15:55 |
![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:16 |
![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:17 |
Is midden in Twello gebeurd, aan de overweg Holthuizerstraat. | |
Blistering | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:21 |
Die vanmorgen tussen Amersfoort en Apeldoorn was bij de overweg aan de Holthuis. Toch wel apart. | |
Dos37 | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:23 |
Copycats ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:26 |
Complot!!!! Illuminati!!!!!111!!!!!1!!!!EINZ!!!!! | |
Duvel | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:36 |
En de warmweerwisselstoring richting Woerden heeft de boel ook weer effectief verneukt. | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:43 |
Breda - Lage Zwaluwe en Breda - Roosendaal ligt plat vanwege inzet v.d. brandweer, ofwel: bermbrandjes? Prognose is 18:00. | |
Toekito | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:43 |
BermBrand tussen Breda en Tilburg. Vallen treinen tussenuit. | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:44 |
Breda is dus aan beide kanten onbereikbaar ![]() | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 16:48 |
Vindt toch niemand erg. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 17:15 |
![]() | |
dennistd | dinsdag 30 juni 2015 @ 17:17 |
Een weekend gratis reizen met Syntus: http://www.syntus.nl/nieuwsbrief/syntus-wint-en-trakteert.aspx | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 17:18 |
Koos Kuttenlikker ![]() | |
Fred | dinsdag 30 juni 2015 @ 18:30 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 19:30 |
Die Fred ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 19:31 |
Van het weekend maar weer even een reismandje inklaren ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 30 juni 2015 @ 20:42 |
Nja ik wist niet dat ze met warm weer het remmen ook echt zo veel mogelijk beperkten;) | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 20:50 |
Yup, dat is juist waar het hier om draait. We willen niet na elke goederentrein de brandweer moeten sturen. | |
derLudolf | dinsdag 30 juni 2015 @ 21:24 |
Juist ja. Maar dat is alleen zo met blokkenremmen dan? Of alleen omdat badslippers zoveel zwaarder zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 21:29 |
voor honderd piek heb je een watersproeier bij elke rem van een goederentrein, als jullie echt wat gaven om veiligheid stel je dat gewoon verplicht, alles oppelost ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:05 |
Geen idee, ik ben geen treindeskundige. Nat staal remt slechter. Tenminste, zo werkt dat op mijn racefiets. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:11 |
boejje punctionaliteit boejje boejje. Brandjes voorkomen is ook wat waard ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:13 |
Niet door de rooie schieten vanwege verminderde remkracht ook. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:15 |
Ah ja ik wist dat er een ijzerschuifpraatje ging komen ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:20 |
Kiezen of delen he. | |
b2py | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:33 |
Ieder voordeel heb zijn nadeel | |
derLudolf | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:42 |
Mooi laten branden, goed voor de natoer. ![]() | |
dennistd | dinsdag 30 juni 2015 @ 22:55 |
De Westfalenbahn heeft het bezwaar tegen de gunning van de Teutoburger-wald-netz (o.a. Hengelo-Brake) ingetrokken: http://www.asm-muenster.d(...)t=15&idart=611lang=1 Eurobahn wordt daardoor gewoon vanaf december 2017 de nieuwe vervoerder: http://www.noz.de/deutsch(...)burger-wald-netz-auf | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:25 |
beter rijdt WFB daar zelf ![]() | |
dennistd | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:28 |
Ze rijden er nu, maar het is opnieuw aanbesteed (einde concessietermijn), dat heeft Eurobahn (dochter Keolis) gewonnen, daartegen is de Westfalenbahn in beroep gegaan, rechter heeft toen besloten dat hele aanbesteding over moest, daartegen is weer beroep gekomen van de aanbestedende overheid (dacht ik), dat zou morgen dienen voor de rechtbank maar Westfalenbahn denkt dat te gaan verliezen en heeft het beroep ingetrokken. Daardoor wordt Eurobahn dus de nieuwe vervoerder, aangezien er geen anderen bezwaar ingediend hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:29 |
Moest lachen 10/10 ![]() | |
derLudolf | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:32 |
Je kende hem nog niet? | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:32 |
Wat een schop ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:32 |
Was mij helemaal ontschoten. Vond het terug in de sherlock versie van Bondage. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:36 |
Lekker dan | |
bork | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:36 |
![]() Mocht je in de buurt van Geertruidenberg zijn de komende tijd dan kun je naar Langstraatspoorlijn van Lage Zwaluwe tot 's-Hertogenbosch tentoonstelling - See more at: http://www.regionaalarchi(...)tot-'s-hertogenbosch te zien in de Geertruidskerk aan de Markt in Geertruidenberg. Een bekende naam van deze spoorlijn is de Halvezolenlijn. De expositie is dagelijks geopend tussen 13.30 en 17.00 uur en is gratis toegankelijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:37 |
Station Waspik- 's-Gravenmoer ook? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:37 |
Ik kan niet alles elk moment lezen ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:40 |
Ik vind die laatste zo mooi ![]() | |
bork | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:51 |
Yup ![]() https://nl.wikipedia.org/(...)e_-_'s-Hertogenbosch | |
Dr_Flash | dinsdag 30 juni 2015 @ 23:54 |
in 1966 werd het gesloopt ja ja, toen ik er in 1980 kwam wonen was er heus nog wel wat van te zien hoor. Van die roestige hekken zoals in Westervoort al sinds de oorlog "nog steeds te zien" zijn. Inmiddels is daar een nieuw station verrezen ![]() | |
James1988 | woensdag 1 juli 2015 @ 09:31 |
![]() Het contragewicht dat de bovenleiding afgespannen houdt op een zomerdag om 12:00, 's avonds, en vandaag met 20 graden C. Met dank aan een of andere Sylvain Filmpje van SNCF over warmte en bovenleidingen: En van Network Rail over warmte en rails: [ Bericht 52% gewijzigd door James1988 op 01-07-2015 09:39:11 ] | |
b2py | woensdag 1 juli 2015 @ 09:40 |
Die gewichten hangen voor 20 graden ook al veel te laag overigens.. | |
Bitlord | woensdag 1 juli 2015 @ 10:07 |
Kut, ik post te weinig bagger hier | |
#ANONIEM | woensdag 1 juli 2015 @ 11:11 |
Ik heb een email van de NMBS gekregen (met de veelzeggende titel: "Installatie van een ticketautomaat") waarin staat dat er inmiddels ook Belgische automaten in Maastricht en Maastricht-Randwyck zouden moeten staan. Over Eijsden wordt overigens met geen woord gerept. | |
Frozen-assassin | woensdag 1 juli 2015 @ 11:19 |
Gewoon random nietszeggende posts plaatsen ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 1 juli 2015 @ 11:35 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 1 juli 2015 @ 11:35 |
Waar kan ik trouwens zien hoe ver ik buiten de top 50 val? | |
bork | woensdag 1 juli 2015 @ 11:40 |
SNCF-filmpje helder, dus met deze hitte kunnen we extra vertagingen verwachten doordat treinen langzamer moeten vanwege een te lage (slappe) bovenleiding? | |
b2py | woensdag 1 juli 2015 @ 12:00 |
Morgen gaan we dood door onweer: http://www.meteo-service.(...)02211.html#msg102211 | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 12:20 |
nah, dat zal wel wat meevallen. Er staat dat als er buien ontstaan dan is het gelijk goed raak met onweer en grote hagelstenen. Maar ja, dan moeten er eerst wel buien ontstaan en daarvoor is een trigger nodig. Die lijkt er nog niet te zijn. | |
bork | woensdag 1 juli 2015 @ 13:38 |
Begint ie weer ![]() | |
b2py | woensdag 1 juli 2015 @ 13:44 |
![]() Goed nieuws: Deutsche Bahn heeft een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor treinmachinisten! Om dit te vieren geven wij 5 x 2tickets (1e klas) naar Keulen, Düsseldorf of Frankfurt weg! Laat in een reactie weten waarom wij jou blij mogen maken met deze tickets? De winnaar wordt vrijdag 3 juli persoonlijk benaderd. Bron | |
James1988 | woensdag 1 juli 2015 @ 14:13 |
Wat een ontzettend slechte woordgrap ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 15:22 |
Rijdt Arriva tussen Almelo/Mariënberg met een tropenrooster of is Lint 34 wederom defect? | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 16:19 |
Da's heul nie waar! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 16:38 |
biertje? | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 juli 2015 @ 16:51 |
Echt niet ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 17:00 |
Ik vond het ook best wel een goede woordgrap. | |
GlennQuagmire | woensdag 1 juli 2015 @ 17:01 |
Ket kostte me ff een minuutje om hem te snappen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 17:29 |
Jij werkt zeker bij NS ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 1 juli 2015 @ 18:07 |
![]() Hij is weer fijn | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 18:08 |
Nu even niet, te warm voor ![]() | |
greavy | woensdag 1 juli 2015 @ 18:19 |
U gaat door voor de koelkast! Lint 34 is naar de gallemieten, en de 33 doet alleen de dienst momenteel. De trein van 13:48 uit Almelooo was kapot gegaan, waardoor de 33 eerst in Vroomshoop is gekeerd, want hij kon "niet" naar Almelo. Nadat de 34 in Almelo was weggerangeerd/gesleept mocht de 33 een uursbedrijf rijden Almelo-Mariënberg vv | |
Duvel | woensdag 1 juli 2015 @ 18:22 |
Lekker, zo'n defecte airco. | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 18:24 |
Ik had net ook een Virm met defecte airco. Jezus dan kan je beter buiten staan ![]() | |
b2py | woensdag 1 juli 2015 @ 18:28 |
Mietje | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 18:33 |
Ja ik weet het. Kom maar haten ![]() | |
Salatrel | woensdag 1 juli 2015 @ 18:34 |
Dienste van 8,5 uur met alleen maar sgm vandaag.... De cabine airco deed het gelukkig uitstekend | |
James1988 | woensdag 1 juli 2015 @ 18:35 |
![]() ![]() | |
Maegrim | woensdag 1 juli 2015 @ 18:46 |
die is omgeleid door een sectiestoring op spoor 13 rotterdam ![]() sowieso veel storingen door de hitte nu, en een trein van Captrain rijdt langzaam door oververhiite computers ![]() | |
Duvel | woensdag 1 juli 2015 @ 18:59 |
Ik geloof niet dat ik ooit zo heb zitten zweten in een trein... Hij was ook nog eens extra vol door uitval en zo. | |
Hoog_groen | woensdag 1 juli 2015 @ 19:07 |
klopt. Alle urgente van dit moment (met rode rand is wisselstoring): ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 19:22 |
Wordt morgen en overmorgen nog veel erger ![]() | |
James1988 | woensdag 1 juli 2015 @ 19:24 |
De klimaatbeheersing in mijn koploper werkt gelukkig prima ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 19:26 |
Tips om het hoofd koel te houden onderweg Ons land kent momenteel tropische temperaturen en het Nationaal Hitteplan van het RIVM is in werking getreden sinds dinsdag. Ook op het treinverkeer kan de hitte effect hebben. Zo kunnen extra sein- en wisselstoringen optreden en kunnen treinen uitvallen. Tips voor onderweg: check de Reisplanner voor vertrek. Voor onderweg is het belangrijk om genoeg drinken mee te nemen en je niet te warm te kleden. Airco’s in treinen kunnen tot maximaal vijf graden koelen ten opzichte van de buitentemperatuur. Het kan dus nog erg warm aanvoelen in de trein. Zorg verder voor elkaar en let bijvoorbeeld extra op mensen in je omgeving die misschien je hulp kunnen gebruiken (zwangeren of ouderen bijvoorbeeld). | |
Blistering | woensdag 1 juli 2015 @ 19:26 |
Vet ![]() Al die storingen ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 1 juli 2015 @ 19:26 |
Koplopers hebben dan ook een prima airco, nog nooit problemen mee gehad. Een keertje wel standje vrieskist, maar dat was eigenlijk best aangenaam toen ![]() | |
Blistering | woensdag 1 juli 2015 @ 19:27 |
VIRM met deze temperaturen overigens ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 juli 2015 @ 19:27 |
5 graden koelen ten opzichte van buiten?! Wat zijn dat voor een waardeloze airco's dan? ![]() | |
_JdM_ | woensdag 1 juli 2015 @ 19:32 |
Meer moet je ook niet willen, als je dan naar buiten moet krijg je een behoorlijke klap van de overgang. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 1 juli 2015 @ 19:34 |
Airco's die een hoop meer werk moeten verzetten dan je aircootje in de auto. Grote volumes lucht om te koelen, wat ook weer wordt opgewarmd door een hele hoop mensen. Ik vind het niet zo gek hoor. | |
Salatrel | woensdag 1 juli 2015 @ 19:36 |
airco's zijn helemaal niet bedoeld voor standje vrieskist ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 19:43 |
watje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 19:46 |
lekker he. Laatst in een GTW met een defecte airco gezeten. Was blij dat ik uit kon stappen. Een oude wadloper in de zomer was er niets vergeleken bij | |
boriq | woensdag 1 juli 2015 @ 19:51 |
Het leuke hier is dat de metrostations heel heet zijn en dan loop je een vrieskist van een metro in, waar het lekker fris is ![]() Andersom is het wat minder leuk als je tegen zo'n muur van hete lucht aan loopt ![]() | |
boriq | woensdag 1 juli 2015 @ 19:55 |
Moet er nu ook niet aan denken om in DM'90 te mogen zitten ![]() | |
James1988 | woensdag 1 juli 2015 @ 19:56 |
Dat was net in Breda wel zo. De ICM was geen vrieskist, maar ik kreeg wel een flinke klap. ![]() Een collega uit Maleisië, eerder vandaag: "het voelt net als thuis!" | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 19:56 |
Ik ging op blote pens zitten dan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 20:03 |
Het bekende gebrek aan ambitie ![]() | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 20:13 |
Dat vind ik niet cool ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 1 juli 2015 @ 20:26 |
De ICE had wel een prima temperatuur vanavond. | |
_JdM_ | woensdag 1 juli 2015 @ 20:26 |
SLT koelde, in het eerste jaar dat ze in dienst waren, ook bijzonder goed. Maar door klachten van de reiziger (zie eerder bericht: 22 graden is in normale omstandigheden prima, als het 32 graden buiten is, is het koud) is de airco na de eerste zomer wat naar boven bijgesteld. | |
Blistering | woensdag 1 juli 2015 @ 20:35 |
Ik neem morgenochtend de trein van 6:13 naar Schiphol denk ik, dan is het nog lekker. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 20:35 |
Hey, het is wel 5 graden cooler dan iets ![]() | |
dcm360 | woensdag 1 juli 2015 @ 20:35 |
Hee, diezelfde Thalys heb ik nog door Delft zien rijden ![]() En 5 graden minder warm dan de omgevingstemperatuur is prima. Zelfs met uitstappen op een relatief koel station als Delft of Rijswijk is het temperatuurverschil flink voelbaar (heeft ook wel iets met verschil in luchtvochtigheid te maken). | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 20:38 |
Ook bij de Protos ontbreekt het aan ambitie. Het is uit te houden maar echt lekker is het niet. Hopelijk een Koploper straks in Amersfoort | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 20:42 |
Ik heb geen eierstokken dus geen last van de overgang ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 1 juli 2015 @ 20:43 |
ICE is cool. | |
_JdM_ | woensdag 1 juli 2015 @ 20:43 |
+Van koud naar warm* ![]() | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 21:10 |
Koploper ![]() Airco ![]() Sinds wanneer rijdt er een sprinter naar Hoofddorp vanaf Amersfoort? Die heb ik nog nooit eerder gezien. | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 21:15 |
Al tijden. Maakt hierbij een rondje Amsterdam | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 21:21 |
Oh dat is me nog nooit opgevallen | |
Kansenjongere | woensdag 1 juli 2015 @ 21:27 |
Kan een van de reizigersorganisaties trouwens niet eens afdwingen dat je gewoon weer direct na het maken van je reis GTBV kunt claimen? Ik vrees dat de NS de huidige wachtperiode van 48 uur enkel heeft ingebouwd in de hoop dat mensen vergeten hun claim in te dienen. | |
James1988 | woensdag 1 juli 2015 @ 21:30 |
Dat kan al. ![]() Die 48 uur is een periode waarna reizen zeker in 'Mijn NS' moeten staan, na verwerking door het backendsysteem van NS. In de werkelijkheid is dat eigenlijk altijd veel sneller, meestal staat de reis er al na enkele minuten. | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 21:42 |
Het is nu niet warm meer ![]() | |
derLudolf | woensdag 1 juli 2015 @ 21:52 |
Vond het nog warm genoeg ![]() | |
b2py | woensdag 1 juli 2015 @ 21:58 |
Morgen van Enschede naar Rijssen in een aircoloze trein ![]() | |
_JdM_ | woensdag 1 juli 2015 @ 22:08 |
Niet zeuren. In SGM kunnen de raampjes zo ver open dat SGM nog prima uit te houden is. Alleen de stop in Wierden is een heikel puntje. (dan moet je maar zo'n treintje die strak achter de pimpel rijdt pakken, die heeft een korte stop in Wierden) | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 22:10 |
Ga liften man huilie. Voor dat piseindje pff. En mij een mietje noemen ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 1 juli 2015 @ 22:13 |
Waar zie je deze optie? | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 22:38 |
Hoogeveen heeft weer een keihard Nee te horen gekregen http://www.rtvdrenthe.nl/(...)niet-om-geen-ic-stop | |
#ANONIEM | woensdag 1 juli 2015 @ 22:42 |
Uit dat artikel:Een totaalvisie ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 1 juli 2015 @ 22:44 |
Treurig dat ze het blijven proberen. Ik ga denk ik maar eens lobby'en voor een IC-stop in Bunnik | |
Blistering | woensdag 1 juli 2015 @ 22:45 |
Hoogeveen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 22:45 |
ik mis alleen nog 15 seconden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 22:47 |
Hadden ze gisteren die 1,6 miljard maar moeten betalen ![]() | |
dennistd | woensdag 1 juli 2015 @ 22:52 |
Ik kom overigens bij 75 en 30 seconden samen op 105 seconden, dat is slechts 1 minuut en 45 seconden. De overige 15 komen uit het emplacement van Zwolle en Groningen? | |
boriq | woensdag 1 juli 2015 @ 22:58 |
Uit protest door heel Hoogeveen je tyfoon laten brullen ![]() | |
boriq | woensdag 1 juli 2015 @ 23:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 23:07 |
Dat geld krijgen ze wel bij elkaar als ze van de A28 een tolweg maken ![]() | |
bork | woensdag 1 juli 2015 @ 23:07 |
AMERSFOORT - De stationspassage van Amersfoort Centraal blijft gewoon open voor mensen die alleen het spoor willen oversteken en niet met de trein reizen. Ondanks het voornemen van de NS om stations af te sluiten voor onbevoegden. http://www.rtvutrecht.nl/(...)-ovchippoortjes.html | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 23:08 |
ik denk dat aanpassing van het emplacement Groningen al genoeg is om het te kunnen halen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 juli 2015 @ 23:10 |
Godver ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 1 juli 2015 @ 23:12 |
Het Programma Noord Nederland zat best goed in elkaar. Hier en daar is er inmiddels wat gewijzigd door veranderde omstandigheden en prioriteiten maar dit soort dingetjes stonden daar in. | |
Kansenjongere | woensdag 1 juli 2015 @ 23:20 |
Hier lees ik toch net iets anders: http://www.dichtbij.nl/ee(...)ipkaartpoortjes.aspx | |
Prins_Pils | woensdag 1 juli 2015 @ 23:30 |
Het zal vast Heel Belangrijk zijn hoor maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje zonde om miljoenen en miljoenen uit te geven aan wel twee hele minuten tijdwinst. Als ik dat gewoon zo even schwarz-weiss bekijk ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 juli 2015 @ 23:31 |
Het gaat volgens het artikel om aansluitingen. Als die 2 minuten het verschil maken tussen de aansluiting net halen of een half uur moeten wachten, dan is dat best wat waard. En door een goede analyse te maken, zoals blijkbaar is gedaan, kun je de goedkoopste manier kiezen om die 2 minuten tijdswinst te behalen en ook met een gerust hart ervoor kiezen om niet nog extra geld uit te geven om de tijdswinst 3 minuten te maken, aangezien dat dan wél weggegooid geld zou zijn. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 23:33:35 ] | |
Dr_Flash | woensdag 1 juli 2015 @ 23:31 |
Ja, eerst nog even een referendumpje he. Als die boeren weten wat er bedoeld wordt met "Steek je hand op" | |
James1988 | woensdag 1 juli 2015 @ 23:31 |
Kolere. Dat is een flinke groei. | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 juli 2015 @ 23:32 |
Maar totaal niet relevant of interessant voor de discussie over het HRN. | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 23:33 |
Dit. Het is momenteel regelmatig krap op Groningen. De Roodeschooler biedt een redelijk krappe overstap op Groningen, terwijl bij vertrek de Delfzijler om .18/.48 weer de eerste is die vertrekt. Dat is krap als je het hele station over moet steken. | |
Peterselieman | woensdag 1 juli 2015 @ 23:34 |
bedoel je niet hooivork? ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 00:27 |
Spoorspattingen in Engeland:![]() 3e rail (Sussex) ![]() Bij een wissel in Suffolk | |
boriq | donderdag 2 juli 2015 @ 00:32 |
Nondeju ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 00:34 |
Om 22 uur reed ie weer! Tenminste, 33 en 34 stonden beide te Marienberg aan het perron en in 34 brandde licht en stond tevens vooraan. [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 02-07-2015 00:41:50 ] | |
boriq | donderdag 2 juli 2015 @ 00:39 |
Vooraan als in aan de kant van Almelo? | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 00:41 |
Ja precies. | |
boriq | donderdag 2 juli 2015 @ 00:43 |
Laten we dan weer hopen voor de (vele ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 2 juli 2015 @ 06:41 |
Ha, die goederentrein die eergisteren roet in het eten gooide, reed vandaag 5 minuten eerder. | |
bork | donderdag 2 juli 2015 @ 06:46 |
Aanpassing treindienst door weersomstandigheden. Donderdag 2 Juli 06:32 Oorzaak Door de verwachtte hitte wordt vandaag vanaf ongeveer 10:00 uur de treindienst op een aantal trajecten aangepast. Verwachting De volgende trajecten zullen hierdoor aangepast worden: Breukelen-Utrecht-Veenendaal, Rotterdam-Vlaardingen, Rotterdam-Gouda, Den Haag-Gouda, Woerden-Utrecht en Nijmegen Wijche. Naar verwachting duurt deze situatie tot ongeveer 20:00 uur vanavond. | |
Seß | donderdag 2 juli 2015 @ 07:06 |
Maar wát er aangepast wordt mag je zelf raden. | |
MTL | donderdag 2 juli 2015 @ 07:09 |
Spitspendels rijden niet, waar ook buiten de spits een kwartiersdienst wordt gereden gereden, wordt het een halfuursdienst qua sprinters volgens mij. EDIT: op de genoemde trajecten uiteraard. | |
mschol | donderdag 2 juli 2015 @ 07:58 |
ze verzinnen wel elke keer een excuus om maar minder treinen te laten rijden.... het zal vast wel een kern van waarheid hebben, maar het heeft toch erg veel weg van een excuus | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 08:02 |
Ja dat was ook het eerste wat ik dacht ![]() | |
Litpho | donderdag 2 juli 2015 @ 08:37 |
Gistermiddag was het op weg naar huis vooral een kortere trein. Want als je iets wil met deze temperaturen is het dichter op je medereiziger zitten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 08:45 |
Welk doel dient het eigenlijk, minder / kortere treinen? Zijn meer wielen op rails ineens gevaarlijk of zo? ![]() | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 08:55 |
Laffe honden ook, altijd wel een excuus ![]() | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 09:02 |
Zal wel iets met bijsturing zijn in combinatie met verwachte storingen. De logica zie ik zelf alleen niet | |
mschol | donderdag 2 juli 2015 @ 09:02 |
ik gok: meer wielen -> meer wrijving -> nog meer warmte -> meer storingen? deze redenering zou ik wel wat vinden voor de ns | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 09:04 |
en een deel van het materieel staat al weer aan de kant met defecten, met name het DDZ | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 09:13 |
Ik trek dit weer echt ongelofelijk goed maar waar ik niet tegen kan is VIRM want die airco kon het gisteren al drie keer niet bijbenen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juli 2015 @ 09:15 |
Nee. Minder treinen betekent minder kans op defecte treinen. Ofzo. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 09:51 |
"Niks rijdt" => Duidelijker voor de reiziger. Ja, zo kan ik het ook ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 09:54 |
"om erger te voorkomen" | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 09:57 |
Wat is dat allemaal mis mee dat het niet tegen de warmte kan? | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 09:57 |
En hoeveel daarvan zijn er van Lijn D overgestapt op E? Minimaal 60% | |
Fred | donderdag 2 juli 2015 @ 10:09 |
Als ze in die cijfers ook het traject Slinge - Rotterdam Centraal meenemen is het idd niet zo'n beste vergelijking. | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 10:20 |
En ook waren er vroeger 'concurrerende' buslijnen van de RET vanuit Lansingerland. Die takken tegenwoordig aan op de E waardoor die mensen ook verplicht moeten overstappen. | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 10:24 |
![]() "RET breidt werkgebied uit" | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 10:42 |
Nou inderdaad, de Apocalyps is een zeer reëel risico als je de spoormensjes moet geloven. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 10:43 |
Dat lijkt wel een GVB M5 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 10:43 |
er zitten knopjes en draadjes in ![]() | |
Salatrel | donderdag 2 juli 2015 @ 10:45 |
airco kan de oliekoeling niet aan ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 10:45 |
Nee joh, die gaan met de vrachtwagen ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 10:47 |
Nee, het is een gereviseerde Rotterdamse MG2/1. Dingen worden op de Kleiweg gereviseerd en om daar te komen moet je via het spoor. Deze wordt nu naar de Waalhaven gesleept om daar het metrospoor weer op te gaan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Metrotype_B_%285300-serie%29 | |
bork | donderdag 2 juli 2015 @ 10:49 |
Treinen NS zet langere en extra treinen naar en van Utrecht in. Maar ook NS vreest een enorme toevloed van Tourliefhebbers. Vooral tussen 10 en 14 uur zal het heel druk zijn op Utrecht CS. Een alternatief is om uit te stappen op station Utrecht Lunetten of Utrecht Overvecht, om vanaf daar naar het parcours te lopen. Een wandeling van ongeveer een kwartier, zegt NS. Ervaren treinreizigers maken zich al zorgen. Het wordt zaterdag 38 graden. Zijn NS en ProRail daar wel op voorbereid? ProRail begon gisteren al met een hitteschouw, op zoek naar mogelijke 'spoorspattingen' van de uitzettende spoorstaven die in de zon wel 70 graden heet kunnen worden. Het is in geen 10 jaar voorgekomen, maar dan kunnen ze kromtrekken als wokkels. Geen trein kan er nog overheen. Overal in het land, maar vooral rond Utrecht, wordt gecontroleerd of de rails goed vastliggen en voldoende ruimte hebben om uit te zetten. Staven die te krap liggen worden 's nachts ingekort. Godswonder ,,De Tour mag er niets van merken. We hebben bij Utrecht tientallen storingsploegen paraat staan en diesellocs gestationeerd om treinen weg te slepen,'' zegt Elles in 't Hout van ProRail. Maar het is zó heet, geen storingen zou een godswonder zijn. Want al blijven de spoorstaven kaarsrecht, de elektronica die alles regelt wordt ook bloedheet. ,,We plaatsen overal waar het maar kan extra airco's. Het wordt spannend.'' Vandaag in het AD Ze komen praktisch langs ons huis, het kan best zo zijn dat ik met die hitte en drukte binnenblijf. | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 10:50 |
Ik zit ook in dubio, die afgrijselijke hitte.. | |
bork | donderdag 2 juli 2015 @ 10:52 |
Geheimtip
| |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 11:00 |
Net op tijd erlangs dus ![]() Ik zit in een HTM-bus, over de intercom hoor ik nu binnenkomen dat NS-reizigers met HTM mee mogen tussen Den Haag en Delft. | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 11:08 |
Zo geheim is het niet helaas ![]() http://www.utrecht.nl/spo(...)ommerijn/uitgelicht/ En of ik nou zo graag vier uur in de volle zon wil doorbrengen ![]() | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 11:31 |
Dus we hebben nu ook een officiële zomerdienstregeling. Mmmm. | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 11:35 |
"Tropendienstregeling" ![]() | |
Duvel | donderdag 2 juli 2015 @ 11:44 |
De HC van mijn SaunaGewestelijkMaterieel jaagt mensen van de balkons naar de coupés. "Hier is geen ventilatie." | |
Fred | donderdag 2 juli 2015 @ 11:44 |
Daar moet je wel wat fantasie voor hebben ![]() Zouden ze de werkplaats aan de Kleiweg ooit weer op de oude Hofplein aansluiten? Nu moeten metrostellen vanaf de Waalhaven via de Havenspoorlijn, Willemstunnel, Rotterdam Centraal en kopmaken op Rotterdam Noord Goederen rijden, terwijl de metro praktisch langs de werkplaats rijdt. | |
mschol | donderdag 2 juli 2015 @ 11:47 |
en vervolgens vallen je diesellocs door de hitte uit.. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 11:49 |
goed weer voor vuurloze stoomlocs wel ![]() | |
drakin | donderdag 2 juli 2015 @ 12:00 |
Hebben we zoiets niet eerder gehad? | |
Fred | donderdag 2 juli 2015 @ 12:04 |
Volgens mij was het tot Spoorslag '70 gebruikelijk om een zomer- en winterdienstregeling te rijden. | |
drakin | donderdag 2 juli 2015 @ 12:05 |
Ik ben slechts reiziger, spoorslag 70 zegt me niks. Of bedoel je het jaar 1970? Goed geheugen heb je dan | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 12:06 |
Tot en met 2006/2007 kende Nederland een 'zomerdienstregeling' maar dat was vanwege de tekorten in personeel begin van deze eeuw. | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 12:06 |
Tot 2007 ook. | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 12:16 |
Ik kan me wel een beetje boos maken om berichten als, minder sprinters tussen den haag en Gouda tot 9 uur.... ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juli 2015 @ 12:17 |
Trein ontspoort met giftige stoffen in Tennessee | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 12:19 |
Niet doen joh, veels te warm om je op te winden over dergelijke zaken waar je toch geen invloed op hebt. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 12:20 |
Nou en. | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 12:21 |
Ver van mijn bed show. | |
bork | donderdag 2 juli 2015 @ 12:37 |
Water was wel lekker koel zo even geleden ![]() | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 12:38 |
Ik denk dat ik dan om 09:00 voor de poort moet staan voor een plekje in de schaduw ![]() | |
bork | donderdag 2 juli 2015 @ 12:40 |
Dat moet je toch overal als je iets wilt zien, op de Uithof sta je overal pal in de zon. Waar ik eigenlijk naar toe zou gaan zal het 10 rijen dik staan (hoek Bilstraat/Kruisstraat). | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 12:41 |
Hmm misschien dat NS Online deze Tweet dan maart es moet gaan vertalen en op hun pagina knallen. ![]() ![]()
| |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 12:48 |
Wij hadden Venuslaan/Albatrosstraat op het oog ivm een scherm daar. Bedankt voor de vertaling ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 12:55 |
En dan ben ik niet eens Twent ![]() | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 12:57 |
Ik wel ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juli 2015 @ 13:11 |
Ik kijk de Tour thuis. Op de bank. Het beste schaduwplekje. | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 13:12 |
nu brengen ze het alsof ze wat oplossen... | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 13:15 |
Inderdaad. Ik ben bang dat er nog doden gaan vallen. 800.000 man die warmte produceren opeen gepakt in een al warme omgeving. Ook erg jammer voor die organisatie in Utrecht. | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 13:20 |
Dan ga ik het maar even roepen. Zot dat we miljoenen uitgeven om een frans fietsrondje in nederland te krijgen. Weetjewel, Tour de FRANCE . Wegwezen met die lui ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 2 juli 2015 @ 13:41 |
| |
MPG | donderdag 2 juli 2015 @ 13:48 |
![]() Dat die indewegfietsende dopingjunks maar fijn wegblijven indd | |
drakin | donderdag 2 juli 2015 @ 13:50 |
En bij de giro italia ofzoiets een paar jaar terug zei niemand iets? | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 13:54 |
Voetbalsupporter zeker? Die denken vaak dat r maar 1 sport is... Het is wel het grootste wielersport evenement. | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 13:59 |
Extra treinen rijden misschien niet | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 14:04 |
Wielerliefhebbers kunnen beter alvast een touringcar gaan regelen... | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 14:11 |
Ik voorspel een gigantische teringzooi in Utrecht a.s. zaterdag. Verder eens met Y. | |
bork | donderdag 2 juli 2015 @ 14:23 |
o, ja ik bedenk net dat als je op het spoorviaduct gaat staan daar verder op dan heb je ook een perfect uitzicht. | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 14:36 |
Het levert 32 miljoen op heh. Gewoon zo hup de Nederlandse en vooral Utrechtse economie in. Dat Nederlandse gezeik altijd over wat het allemaal wel niet kost. | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 14:39 |
Het is een investering, geen kosten | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 14:44 |
Het gaat gewoon om het principe. Een tour de france moet in Frankrijk gehouden worden, niet in een ander land. Het kan mij niet schelen of het dan Utrecht, New York of Pyongyang is, gewoon Frankrijk en verder nergens. [ Bericht 0% gewijzigd door Blistering op 02-07-2015 14:50:17 ] | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 14:49 |
Ook. En die komen volgend jaar toch weer? Lekker wieberen met die zooi. | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 14:51 |
Nee, maar dat is de enige sport waarbij het denkbaar is. De superbowl in japan? De marathon van New york in Rotterdam? Of je maakt er een europese rit van of je blijft lekker in knoflook land. | |
drakin | donderdag 2 juli 2015 @ 14:52 |
Ook in utrecht? | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 14:53 |
Apeldoorn | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 14:53 |
Appeldoorn ofzo. |