ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Wat is dat nou toch voor totale onzin gast. Als die kennis James op tegel X op het perron kan bereiken, kan die kennis op hetzelfde moment de conductrice op tegel x+2 op hetzelfde perron bereiken
Twee woorden, negen letters... (En het is niet "bier halen!")
Maar goed, er wordt dus gelukkig wel aan gewerkt. Het OBIS-scherm in de trein toonde ook keurig "Breda, eindpunt".
Tsja weetje wat het is. Ik kijk met IT zaken in grote bedrijven er echt niet van op dat dit soort zaken waarvan je verwacht wordt dat ze geregeld zijn niet geregeld zijn. Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets niet onder controle is, in mijn opinie.
Dat is altijd zo mooi die online reisinformatie. Volgende station: Apeldoorn, verwachte aankomsttijd 18:44.
Ehm het is nu 18:44 en we zijn nog niet bij Barneveld?
Verwachte aankomsttijd 18:45
en gewoon per minuut opschuiven tot je rond 19:06 eens in Apeldoorn aankomt Want anders krijgen de reizigers in de gaten hoeveel vertraging we hebben! En dan zouden ze weten waar ze aan toe zijn! En dat zou duidelijk zijn voor de reiziger! En dat is wat we willen! Oh nee juist niet!
Tsja weetje wat het is. Ik kijk met IT zaken in grote bedrijven er echt niet van op dat dit soort zaken waarvan je verwacht wordt dat ze geregeld zijn niet geregeld zijn. Het is eerder regel dan uitzondering dat zoiets onder controle is, in mijn opinie.
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel.
Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel.
Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Waarom is het na vier jaar "nieuws" dat er nog geen poging tot begin gemaakt is met het anonimiseren van al die miljarden reisgegevens? Dat had op dag 1 gekund, en gemoeten. En eigenlijk al drie jaar voor dag 1. Niet bij de dood van de strippenkaart, maar bij de geboorte van dat digitale chromosomenoverschot dat zich OV-Chipkaart noemt.
Mag ik dat incapabel noemen? Ik mag dat incapabel noemen [/mart]
Ik werk in de IT en ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mogelijkheden onbenut blijven. Dat je niet van vandaag op morgen de boel om kunt gooien begrijp ik, maar in de 7 jaar tijd waarin ik dagelijks met de trein reis had ik wel iets meer vooruitgang verwacht in informatievoorziening aan het personeel.
Informatie op de stations, in de trein en in de apps is flink verbeterd. Waarom is dat personeel niet meegenomen?
Ik denk juist dat het personeel als eerste gedaan is met de invoering van de railpocket. Helaas zijn de verbindingen met de railpocket niet zo snel meegegaan en geëvolueerd als de verbindingen met de apps waardoor nu een (onnodige) achterstand is opgelopen. In 2016 worden nieuwe railpockets uitgeleverd en zullen die ook weer door nieuwste bronnen worden gevoed. Uiteindelijk is natuurlijk het doel om die informatie zo goed mogelijk te maken maar dat bijvoorbeeld de HC nog niet op refresh heeft gedrukt en op 3G zit en jij wel en op 4G zit kan het verschil maken zoals jij aanstipte.
Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef b2py het volgende: Wist NS maar waar zijn personeel uithing.. Dat er een HC aan trein 1969 zit is bekend, maar welke HC dat dan is weten ze niet in Utrecht. Dat weten ze bij de lokale planning van de standplaats.
Natuurlijk weet men op de regionale besturingscentra wel welke HC's en machinisten op trein X zitten. Echter als prorail trein X opheft (in hun systeem) tussen tilburg en venlo ivm een zojuist ontstane verstoring, dan wordt deze info direct automatisch verwerkt door infoplus voor de cta's en door ar-nu voor de reisinfo in de apps of website.
Het dienstkaartje van de HC in de railpocket wordt echter pas bijgewerkt zodra men op het RBC besloten heeft wat die betreffende mdw moet gaan doen, terug naar den haag, of met een taxi naar eindhoven (ivm bijv. einde dienst). Vroeger was er regionaal ook een reisinformant die de HC vaak als eerste inlichtte over verstoringen die voor hen van toepassing waren, maar die zijn recentelijk verdwenen. Misschien omdat men iedereen een smartphone heeft gegeven en die in de toekomst push-berichtjes krijgen? Laten we het hopen :-)
[ Bericht 0% gewijzigd door AIex op 29-06-2015 22:07:52 ]
Je zou natuurlijk aan infoplus ook kunnen hangen dat die een bericht naar de HC en MCN stuurt. Dat die dan nog weet wat hij verder moet doen is niet zo erg toch?
30 June 2015 - Thames Valley hot weather amended service plan Network Rail have advised that, due to the anticipated exceptionally hot weather, there will be speed restrictions to protect track points in the Thames Valley region on Tuesday 30 June 2015. As a result there will be no fast trains between London Paddington and Bourne End or Henley-on-Thames from 12:00 until 20:00. This will affect the following services:
London Paddington to Henley-on-Thames Trains from London Paddington will terminate at Twyford for a connection with a branch line train to Henley-on-Thames, which will remain on the branch line. 17:12 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford. 18:12 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford. 19:05 London Paddington to Henley-on-Thames, this service will terminate at Twyford.
London Paddington to Bourne End Trains from London Paddington will terminate at Maidenhead for a connection with a branch line train to Bourne End, which will remain on the branch line.
16:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead. 17:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead. 18:42 London Paddington to Bourne End, this service will terminate at Maidenhead.
Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef James1988 het volgende: Ik zie het al voor me, dat ProRail de wissels van Den Haag HS naar Den Haag Centraal vastlegt "vanwege de warmte"...
Ook wij hebben wel maatregelen bij hitte. Dat is meer gericht op voorkomen van spoorspatting en bermbrandjes, en het nog kunnen sluiten van bruggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 30 juni 2015 06:46 schreef Duvel het volgende: Dank aan ProRail voor de goederentrein vlak voor de intercity naar Utrecht.
Had je ook de IC van 6:20 vanaf Rotterdam CS danwel 6:38 Gouda ?
Ongelofelijk gepruts tot en met was dat, IC was redelijk op tijd in Gouda maar na Gouda +15 opgelopen tot Utrecht, onnodig want ze hadden die goederentrein gewoon daar voor de rooie kunnen laten lopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Had je ook de IC van 6:20 vanaf Rotterdam CS danwel 6:38 Gouda ?
Ongelofelijk gepruts tot en met was dat, IC was redelijk op tijd in Gouda maar na Gouda +15 opgelopen tot Utrecht, onnodig want ze hadden die goederentrein gewoon daar voor de rooie kunnen laten lopen.
Ja, dat was de bedoeling: 6:39 van Gouda. Maar op de vertrektijd sprong ie naar +5, en werd dat ook omgeroepen. De IC van 6:42 kwam eerder, maar tegelijk met de goederentrein, dus de trein van 6:42 vertrok ook met +3 en hing tot Harmelen achter de goederentrein. Inhalen ging niet, want op station Woerden hield de IC uit Alphen het langzame spoor bezet. En op Utrecht kwam de IC uit Den Haag netjes aan de verkeerde kant van spoor 11 uit, zodat het Rotterdamse deel nu aan de voorzijde ipv de achterzijde naar Schothorst gaat. "Dames en heren, de deuren blijven nog even gesloten, hou rekening met een lichte schok," en vervolgens over spoor 10 doorrollen naar 11b. Ook lekker wakker. [/dagboek]
Wel lullig dat jouw deel +15 had, de mijne kwam met slechts +7 in Utrecht aan. Zeker op Woerden de IC uit Alphen er nog tussen gepropt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Een Japanse hogesnelheidstrein heeft een noodstop gemaakt nadat een passagier zichzelf aan boord in brand had gestoken. Reizigers moesten worden geëvacueerd vanwege de rookontwikkeling in de trein.
Twee mensen raakten bewusteloos; Japanse media melden dat zeker een van hen is overleden.
De Shinkansen-trein, die van Tokio naar Osaka rijdt, kwam tot stilstand nadat iemand op de alarmknop had gedrukt. Op beelden van een Japanse tv-zender is te zien hoe passagiers met zakdoeken voor hun mond uit de met rook gevulde coupé worden gehaald. Een tiental mensen zou onwel zijn geraakt door de rook.
Volgens Japanse media had een man van in de dertig zich overgoten met een brandbare vloeistof en zichzelf in brand gestoken. Hij werd gevonden bij de ingang van de coupé. Over zijn toestand is verder niets gezegd.
Had je ook de IC van 6:20 vanaf Rotterdam CS danwel 6:38 Gouda ?
Ongelofelijk gepruts tot en met was dat, IC was redelijk op tijd in Gouda maar na Gouda +15 opgelopen tot Utrecht, onnodig want ze hadden die goederentrein gewoon daar voor de rooie kunnen laten lopen.
Dat ligt waarschijnlijk iets subtieler. Zware goederentreinen doen er een eeuwigheid over om vanuit stilstand weer op snelheid te komen en door te rijden. Dus 'even een goederentrein voor de rooie laten lopen' om die ene trein van jou geen vertraging op te laten lopen kan best als gevolg hebben dat 2 of 3 treinen die achter die goederentrein aan moeten komen nog veel meer vertraging hebben omdat het zo lang duurt om die goederentrein daar weer weg te krijgen.
De afweging van de treindienstleider zou dus best kunnen zijn: "1 reizigerstrein +15, of 2 reizigerstreinen +15 laten oplopen, wat doe ik liever".
Neemt niet weg dat het een kutgevoel is als je ziet gebeuren dat een goederentrein ervoor zorgt dat jou trein vertraging heeft
Vraagje. Zusje van Foekie moest vandaag met de ICE van 08.34 van Utrecht naar Dusseldorf maar kon die niet halen door de storing tussen Hilversum en Utrecht. (Ja ik vond ook al vreemd dat ze niet wat meer speling had genomen, maar soit.) Nu wordt ze gebracht naar Dusseldorf Airport en ik kreeg de vraag of ik wist of je het ICE Utrecht - Dusseldorf terug kan claimen via NSI? Betreft een 19 euro sparpreis ticket. Iemand enig idee?
Op dinsdag 30 juni 2015 09:45 schreef b2py het volgende: Vraagje. Zusje van Foekie moest vandaag met de ICE van 08.34 van Utrecht naar Dusseldorf maar kon die niet halen door de storing tussen Hilversum en Utrecht. (Ja ik vond ook al vreemd dat ze niet wat meer speling had genomen, maar soit.) Nu wordt ze gebracht naar Dusseldorf Airport en ik kreeg de vraag of ik wist of je het ICE Utrecht - Dusseldorf terug kan claimen via NSI? Betreft een 19 euro sparpreis ticket. Iemand enig idee?
Ik denk het niet, op grond van BW 8:108, maar je kunt het proberen. Stuur een briefje naar de klantenservice.
Uit je post begrijp ik dat het haar niet is gelukt om van Hilversum naar Utrecht te reizen vanwege een storing, dat is wél binnenlands vervoer en valt dus onder BW 8:108. Dat ze als gevolg haar internationale trein heeft gemist is natuurlijk zuur, maar dat zal hetzelfde worden gezien als het missen van een vlucht: jammerdebammer, pech, weg.
Als ze, eenmaal in Utrecht, naar het loket was gegaan met haar ticket had ze een nieuw ticket gekregen voor de volgende ICE, want er is nou eenmaal sprake van een vervoersovereenkomst en daar zitten ook verplichtingen aan voor de vervoerder. In plaats daarvan heeft ze besloten om af te zien van haar reis (wat haar natuurlijk vrij staat) maar waardoor de vervoerder ook niet meer aan haar verplichtingen hoeft te voldoen.
Misschien krijgt ze coulance als ze contact opneemt met de klantenservice ("Jongens, ik had een ticket voor die ICE maar door de storing heb ik 'm gemist, en 2 uur wachten op de volgende was geen optie want $reden") maar dat geeft geen garantie. Laat 'r in ieder geval even haar ticket bewaren...
Uit je post begrijp ik dat het haar niet is gelukt om van Hilversum naar Utrecht te reizen vanwege een storing, dat is wél binnenlands vervoer en valt dus onder BW 8:108. Dat ze als gevolg haar internationale trein heeft gemist is natuurlijk zuur, maar dat zal hetzelfde worden gezien als het missen van een vlucht: jammerdebammer, pech, weg.
Als ze, eenmaal in Utrecht, naar het loket was gegaan met haar ticket had ze een nieuw ticket gekregen voor de volgende ICE, want er is nou eenmaal sprake van een vervoersovereenkomst en daar zitten ook verplichtingen aan voor de vervoerder. In plaats daarvan heeft ze besloten om af te zien van haar reis (wat haar natuurlijk vrij staat) maar waardoor de vervoerder ook niet meer aan haar verplichtingen hoeft te voldoen.
Misschien krijgt ze coulance als ze contact opneemt met de klantenservice ("Jongens, ik had een ticket voor die ICE maar door de storing heb ik 'm gemist, en 2 uur wachten op de volgende was geen optie want $reden") maar dat geeft geen garantie. Laat 'r in ieder geval even haar ticket bewaren...
Ok duidelijk. Het is een e-ticket dus die zal ze niet weggegooid hebben. Verder was een ICE later geen optie ivm inchecktijden koffers op intercontinentale vluchten. Bedankt!
Vanaf 16 juli rijdt Meinfernbus/Flixbus 2x per dag nonstop Amsterdam Sloterdijk - Berlijn . De rittijd bedraagt 8 uur en een enkeltje heb je vanaf ¤ 29.
Waarom je dat zou doen weet ik niet, er rijden dagelijks 5 rechtstreekse treinen die anderhalf uur sneller zijn en die niet eens heel veel duurder zijn.
Waarom je dat zou doen weet ik niet, er rijden dagelijks 5 rechtstreekse treinen die anderhalf uur sneller zijn en die niet eens heel veel duurder zijn.
er rijden helemaal geen rechtstreekse treinen van sloterdijk naar Berlijn
Uit het artikel lees ik echter niet of Huges weer aan het werk wil bij de NS, dan wel zich ziek heeft gemeld of geschorst is. Dat maakt voor de positie van alle partijen nogal wat uit.