Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
Peter | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:46 |
En een jarige, ook hier gefeliciteerd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:47 |
Dank je Peter ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:49 |
Maar om op je vraag terug te komen bork: Het ging ook voor een (groot) deel over mijn moeder. Die is morgen jarig, maar woont in Veenendaal, dus jah, zondag, kan niet he. Gordijnen dicht, ademhalen alleen met ontheffing, dat soort werk. Dus die viert haar verjaardag vandaag ![]() Maar goed, ik ben vandaag zelf jarig idd, je zou het bijna vergeten ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:52 |
ff gemist maar bedankt! Ik ben heel benieuwd hoeveel landelijke en boerenoverwegen daar tussen zitten. | |
dennistd | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:54 |
En nog even een filmpje als voorproefje voor de rest: | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:55 |
Geen spandoek over het nummer? Pfff wat een amateurs. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:55 |
Gaat er volgende week zaterdag nog iemand kijken in Zwolle. | |
bork | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:57 |
Duidelijk, goed gedaan lekker doen wat jij leuk vindt. Raadplaatje dan maar ![]() ![]() Welk station? | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 00:00 |
Pffft. Frankfurt/Main Hbf? Of Leipzig? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 00:01 |
Berlin Ost kan ook nog | |
dennistd | zondag 1 juni 2014 @ 00:01 |
Als ik niet hoef te werken wel ja ![]() Ik heb netjes betaald vandaag, o.a. om foto's op het terrein zelf te maken vanmorgen vroeg | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 00:06 |
Ik wil heel graag maar vier mijn verjaardag de dag ervoor en vrees dat de kater me niet toe gaat staan om om 10:00 uit bed te rollen. Maar er staat ook een leuke modelbaan in de NedTrain loods. Do Want. Grmbl. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 00:08 |
Oh ja hoor nou is zeker ineens iedereen jarig ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 00:10 |
Ik word 13 :$ | |
bork | zondag 1 juni 2014 @ 00:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 00:14 |
Moker woeste trein die rechtse. Heb daar zelf nog een mooie plaat van, eem zoekm. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 00:16 |
Oh wacht, drie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peter | zondag 1 juni 2014 @ 00:18 |
Rijdt die nog rond af en toe? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 00:19 |
Weet ik niet. Ik hoop het ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 00:30 |
Sinds 2003 is er niets meer van de VT18.16 betriebsfähig helaas ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 00:45 |
Doodzonde wel. Er zijn bij talloze museumclubjes nog letterlijk vele tientallen Uerdinger Schienenbusse in bedrijf. Ja dat weten we nu wel. Maar een Görlitz inzetbaar? Vergeet het ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 01:17 |
Ja inderdaad. Zelfde als die TEE die vanuit Canada naar Nederland is verscheept toch. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 01:22 |
Nou inderdaad, ook zo'n tranendal. Net als de 766 trouwens. Niemand kan op oud papier liefdewerk 100 meter trein stallen. 20 meter wel. Dat is het hele verhaal denk ik. | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 08:50 |
Hij ziet er op die foto van Bork toch wel een stuk bruter uit dan op jouw foto's.. ![]() | |
Basekid_NZ | zondag 1 juni 2014 @ 08:53 |
Kwam deze net tegen in Sittard ![]() ![]() | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 09:07 |
Gefeliciteerd ![]() | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 09:09 |
Trein is vrijdag beladen in Steenwijk, en gaat vandaag of morgen waarschijnlijk door naar Marche en Flamenne, ergens in België. Staat ook nog een militaire trein in Venlo, die is vrijdag ook beladen, maar dan in Acht. Die gaat ergens naar Duitsland, bestemming is voor mij onbekend. | |
boriq | zondag 1 juni 2014 @ 09:11 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
boriq | zondag 1 juni 2014 @ 09:14 |
Oefeningen zeker? | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 09:15 |
Jup | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 10:04 |
Niet voor 70 jaar d-day als versiering oid? | |
Peterselieman | zondag 1 juni 2014 @ 11:24 |
Ze zijn volgens mij al redelijk ver met de revisie van de 766, al moet er nog heel erg veel gebeuren. De TEE is een verhaal apart. Zolang dat ding geen motorbak heeft zal er geen meter mee gereden kunnen worden, tenzij gesleept. | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 juni 2014 @ 12:52 |
In Groningen en Friesland hebben we in elk geval nog een stuk of 180 overwegen en -paden zonder actieve beveiliging tegenover 150 met. [ Bericht 1% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 01-06-2014 13:00:42 ] | |
Regenjas | zondag 1 juni 2014 @ 13:02 |
Iemand vroeg in een van de vorige delen hoe men dat in Brussel gaat doen met de Eurostar Amsterdam - Londen. Het antwoord is niet zo leuk maar wel heel simpel: reizigers moeten in Brussel gaan overstappen op hun eigen trein. De trein uit Amsterdam komt aan en dan moeten alle reizigers moeten er met hun bagage uit. De trein wordt weggereden naar het afgesloten gedeelte van het opstelterrein ten zuiden van Brussel-Zuid. De trein wordt daar aan alle veiligheidschecks onderworpen. Vervolgens wordt de trein vanaf daar zonder te mogen stoppen weer terug naar de afgesloten sporen in Brussel-Zuid gereden. De reizigers zijn ondertussen allemaal door de sluis met paspoortcontrole gegaan in de Eurostar-terminal van Brussel-Zuid en na ongeveer drie kwartier stilstand gaan de reizigers in dezelfde trein verder naar Londen. De andere kant op worden de veiligheidschecks, voor zover nodig, al in Londen gedaan, de trein kan vanaf de HSL uit Frankrijk direct langs de doorgaande perrons van Brussel-Zuid staan en na een korte stop meteen verder rijden naar Nederland. In die richting zal de reis bijna drie kwartier sneller zijn en dus zonder overstap. Wat is dan nog het voordeel van een rechtstreekse trein Amsterdam - Londen? Richting Nederland is dat voordeel er zeker, de andere kant op is het voordeel dat je in ieder geval een verzekerde overstap hebt, want je stapt over op je eigen trein en die kan je dus nooit missen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 juni 2014 @ 13:03 |
Ach, sinds kort vlieg je voor een paar tientjes van Groningen naar Londen... | |
Viezze | zondag 1 juni 2014 @ 13:43 |
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks, marges inbouwen etc. Dat wordt op zo'n manier wel weggehaald en dan kan je inderdaad net zo goed gaan vliegen. | |
sneakydesert | zondag 1 juni 2014 @ 13:45 |
[ Bericht 100% gewijzigd door sneakydesert op 01-06-2014 13:45:42 ] | |
Salatrel | zondag 1 juni 2014 @ 14:18 |
VK zit niet in de schengenzone dus je zult altijd door een checkpoint heen moeten...ook als je Duinkerken - dover met de boot doet ga je al in Frankrijk door Britse paspoortcontrole | |
Fixers | zondag 1 juni 2014 @ 14:24 |
Ik pak het vliegtuig wel, sneller comfortabeler en goedkoper. Waarom wilden we ook weer zo graag de eorostar door die kanaaltunnel? Is alleen nuttig voor badslippers. | |
Facepalm | zondag 1 juni 2014 @ 14:30 |
Ik lees net dat de nachttrein naar Polen, Denemarken en Tsjechië waarschijnlijk gaat verdwijnen aan het eind van het jaar. ![]() | |
dcm360 | zondag 1 juni 2014 @ 14:35 |
Om maar even wat perspectief te geven: eind dit jaar is de kanaaltunnel 20 jaar open. Sindsdien is er zowel politiek als economisch veel veranderd. | |
Mr_Klaasje | zondag 1 juni 2014 @ 14:45 |
De post Amsterdam heeft maar 2 beveiligde overwegen. Een van de twee wordt binnen een paar jaar opgeheven. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 14:48 |
Diemen en? | |
Mr_Klaasje | zondag 1 juni 2014 @ 14:57 |
De Keverdijk. Net voor de grens met de post Amersfoort. | |
boriq | zondag 1 juni 2014 @ 15:04 |
Heeft Halfweg ook niet nog een overweg of valt die onder een andere post? | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 juni 2014 @ 16:00 |
Is dat niet al Alkmaar? En volgens mij heeft Asd nog wat havio's en zo in het havengebied. | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 16:15 |
Er zijn tientallen 'overwegen' onder beheer van Post Amsterdam, op de Meer heb je er al een heleboel.. | |
icloud | zondag 1 juni 2014 @ 16:21 |
Hebben die niet een tijdje op een spoortje tussen eindhoven en best gestaan? | |
Anno1982 | zondag 1 juni 2014 @ 17:25 |
En toen wilde ik bijna zeggen dat de Watergraafsmeer zijn eigen VL-post heeft, maar dat is kennelijk al niet meer ofzo? | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 17:44 |
Got me. True, is Nedtrain. ![]() | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 17:49 |
Alstom heeft bezwaar ingediend tegen de gunning van SBB aan Stadler voor 29 nieuwe HSTs. http://mobile.nzz.ch/wirt(...)entscheid-1.18313450 | |
Mr_Klaasje | zondag 1 juni 2014 @ 17:58 |
Het gaat om de openbaar toegankelijke overwegen in het hoofdspoor. | |
Viezze | zondag 1 juni 2014 @ 18:27 |
Daar laden/lossen ze die dingen inderdaad. | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 18:38 |
Da's inderdaad bij Acht. Daar worden regelmatig militaire treinen geladen. Ook de Belgische militaire treinen worden daar wel eens geladen. | |
icloud | zondag 1 juni 2014 @ 18:59 |
Acht zeg je? Is dat niet de plaats voor het nieuwe station? | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 19:04 |
Volgens mij was die studie voor station Eindhoven Acht er in 2004, maar ik heb ze er nooit meer opnieuw over gehoord. Zal dus wel niet doorgaan. Ze wilden er ook Intercity's laten stoppen ![]() | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 19:05 |
Dat stond niet specifiek vermeld ![]() | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 19:05 |
Oh, documentatie over de Haalbaarheidstudie, uitgevoerd door Movares in opdracht van ProRail, NS en Eindhoven: Movares Edit: Daar staat wat onderzocht werd, niet een resultaat. | |
icloud | zondag 1 juni 2014 @ 19:07 |
Ik dacht dat het een snelle verbinding met de airport moest worden, maar voor de rest zal het weinig reizigers trekken zo in de middle of nowhere | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 19:09 |
Dat Phileas(?) kan je dan beter uitbreiden denk ik? | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 19:14 |
Halverwege vorig jaar is daar al invulling mee gegeven, als aanvulling op Lijn 401 (Eindhoven Station - Eindhoven Airport) rijdt er nu ook een Lijn 400, die Eindhoven station - Airport rechtstreeks zonder tussenhalte's doet. | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 19:15 |
Oké, dat wist ik niet. Dat zal ook al een hoop schelen ja. Zolang men dan maar een goede dienst op beide lijnen blijft bieden, en dan niet de "oude" lijn gaat uitdunnen. | |
Sandrvich | zondag 1 juni 2014 @ 19:52 |
Shit. ![]() Gaat dit nu echt iedere keer gebeuren nadat een aanbesteding is afgerond? ![]() | |
derLudolf | zondag 1 juni 2014 @ 20:39 |
Hoeveel mensen stappen in NL nou in zo'n trein? Heb wel eens in Arnhem staan kijken, volgens mij was toen de conducteur de enige die in en uitstapte | |
Facepalm | zondag 1 juni 2014 @ 20:42 |
Ik ben in november 2012 meegeweest in het deel naar Warschau, dat zat in Arnhem al wel aardig vol. In het Ruhrgebiet stapten nog veel meer mensen in. Ook de politie stapte daar in met speurhonden en veel lawaai. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 20:44 |
Kopenhagen-Keulen kan in de zomermaanden zeker uit. Naar Nederland is het minder maar ook niet leeg. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 20:45 |
Misschien op een dinsdagavond ja, dat kan. Maar op vrijdagavond zit ie altijd wel goed vol ![]() | |
JDude | zondag 1 juni 2014 @ 20:45 |
Zomer 2002 met de nachttrein naar Praag geweest. Zat aardig vol. Nou vlogen er toen ook nog geen low cost vliegmaatschappijen die kant op, dat kan ook nog gescheeld hebben. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 20:46 |
2002 ![]() | |
Facepalm | zondag 1 juni 2014 @ 20:47 |
Het is natuurlijk wel zo dat de laatste jaren veel nachttreinen worden afgeschaft vanwege de opkomst van hogesnelheidstreinen en goedkoper vliegen. Afgelopen jaar was er ook al sprake van dat deze trein zou worden afgeschaft, het deel naar Warschau en verder komt nu ook later aan en het deel van Amsterdam naar Moskou is al afgeschaft. Begrijpelijk maar ook wel jammer, vind het reizen per nachttrein wel iets bijzonders hebben. ![]() | |
JDude | zondag 1 juni 2014 @ 20:48 |
Oh en in 2003 met de pimpel naar Berlijn en een of andere EC naar Praag. | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 20:48 |
Morgenavond gaat Plan U 115 voor onderhoudswerkzaamheden van de Bokkeduinen een paar dagen naar Zutphen verkassen. De dienstregeling is als volgt: Tr. 90799: Bokkeduinen V 18:26 Amersfoort D 18:31 Stroe A 18:49 Stroe V 18:56 Apeldoorn D 19:10 Deventer D 19:22 Zutphen Goederen A 19:34 Vrijdagochtend retour. | |
derLudolf | zondag 1 juni 2014 @ 20:48 |
Volgens mij was dat ook een dinsdag avond ergens in oktober. Niet echt 'hoofdseizoen'. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 20:49 |
De trein wordt door Christo ingepakt om profiteurs te voorkomen. Dan hadden die teringlijers maar donateur moeten worden van de stichting. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 20:49 |
Toch is er recentelijk nog een studie gedaan naar hogesnelheids-nachttreinen, waaruit bleek dat er wel potentieel in zit geloof ik. Ff zoeken. | |
greavy | zondag 1 juni 2014 @ 20:49 |
Dat doen wij van de 115 niet hoor. Daarom komen de tijden ook publiekelijk online. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 20:51 |
Piraten! | |
Facepalm | zondag 1 juni 2014 @ 20:51 |
Lijkt me wel tof, als het Europese netwerk straks meer uniform is zou je dan in een nacht van bijvoorbeeld Amsterdam naar Barcelona kunnen rijden. ![]() In China heb je ze al wel: | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 20:52 |
http://www.uic.org/IMG/pdf/study_night_trains_2.0.pdf | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 20:53 |
Het glibberde inderdaad bijna mijn onderbroek uit van de gladde vormgevingsdingetjes ![]() | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 20:54 |
Het nadeel van een nacht-HST is dat je dan om 4 uur 's ochtends in de plaats van bestemming staat, waar alles nog dicht is en aansluitend OV vaak ook nog niet rijdt. Dan kun je die trein wel later laten vertrekken, maar dan moet je om 3 uur 's nachts in Amsterdam op het perron staan en dat doen mensen ook liever niet. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 20:55 |
Nee gek. Het voordeel is dat je dan gewoon Amsterdam - Rome in 1 nacht kunt rijden ipv Amsterdam - Zürich | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 20:59 |
Ik zag net na m'n post de studie die hier werd neergezet, dat is wel waar op zich. Je kunt nieuwe markten aanboren met nacht-HST's, mits ze ook daadwerkelijk de infra kunnen gebruiken. In Frankrijk gaan alle LGV's 's nachts op slot voor 'onderhoud'. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:01 |
Wordt tijd dat we dat hele knoflookland gewoon los zagen en de zee op douwen. "voor onderhoud" ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 juni 2014 @ 21:09 |
Is toch doodnormaal? In China en Japan gaan de HSL-lijnen 's nachts ook dicht, en die Chinese nacht-hogesnelheidstreinen rijden daarom tijdens die 'nachtgaten' over de gewone routes ipv over de HSL. Meen ik ooit eens gelezen te hebben [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 21:10:35 ] | |
boriq | zondag 1 juni 2014 @ 21:09 |
Mijn tentamenweken beginnen morgen weer, wat inhoudt dat de kans op een storing tussen Enschede en Zwolle de komende twee weken 140% zal zijn. Ik ben nog aan het nadenken over wat deze keer de oorzaak zal zijn, na 2x een omlaag getrokken bovenleiding en 1x een goederentreintje in het grint. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:11 |
Je verwart "normaal" met "gebruikelijk" ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 21:17 |
Volgens Wikipedia is dat tegenwoordig niet meer het geval op bepaalde lijnen. | |
Peterselieman | zondag 1 juni 2014 @ 21:26 |
Ah, even bij de Strukton langs ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:27 |
leuk man, geen tijd voor. | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 21:27 |
Dienstmededeling: De felicitaties van Darkwing voor Fles zijn vertraagd, ik herhaal... | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:27 |
Oh, dan wachten we nog even he ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 21:28 |
Wijzen de statistieken misschien uit dat de trefkans omlaag is gegaan toen de treinen niet schoon waren? | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 21:28 |
En nog vele gezonde jaren gozer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:29 |
Thx ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:30 |
Zou best kunnen, weet niet wanneer dat precies begonnen is, maar een Mann-Whitney-testje ligt wel voor de hand ja. Ik heb iig wel het idee dat de trefkans gestaag aan het afnemen is ja. | |
HaverMoutKoekje | zondag 1 juni 2014 @ 21:31 |
Hiep hiep ![]() | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 21:32 |
Nouja, onze "HSL" is ook zes van de zeven nachten gesloten.. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:34 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 juni 2014 @ 21:46 |
Linkje, toevallig? Ben wel benieuwd. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 juni 2014 @ 21:46 |
Oh, en er is er een jarig? Gefeliciteerd dan! ![]() Oh blijkbaar niet. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 21:50:43 ] | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:49 |
ja gisteren mazzeldoei ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 21:50 |
High-speed rail in China lemma. | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:54 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 21:54 |
Oh dat met al die ongelukken door constructiefouten door haast want prestigeprojecten? Ja tof verhaal idd ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 juni 2014 @ 22:01 |
Hmm. Ze noemen daar de route Peking-Shanghai, maar er staat niet nadrukkelijk bij dat ze de *hele* route over de HSL rijden. In de treinplanner doen de nachttreinen er ook twee keer zo lang over als de dagtreinen en komen in Shanghai ook niet op het HSL-station aan. Maar goed, een nachttreinrit van nog geen 5 uur zou ook nergens op slaan natuurlijk. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 juni 2014 @ 22:02 |
Goed, nou, Ich wünsch' dir was. ![]() ![]() | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 22:02 |
Iemand geil van Amerikaanse meuk?![]() Bron | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:03 |
Klopt het dat ik op spoor 1 van roosendaal een ovchippaal mis? Wie dus van NL naar Belgie gaat kan dus niet uitchecken als de aankomst en vertrek op spoor 1 is.... | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 22:07 |
Gaaf (y) | |
Ireyon | zondag 1 juni 2014 @ 22:12 |
Andere hoek: ![]() | |
Ireyon | zondag 1 juni 2014 @ 22:14 |
Ja dat klopt. Wat dacht jij dan, dat er over het systeem was nagedacht? Echt schijtirritant die poortjes ook. 't Duurt een seconde totdat ze detecteren dat je een kaart ervoor houdt en vervolgens nog een seconde voordat ze volledig open zijn. En oh wee als je ze een duwtje geeft, dan blokkeren ze meteen en gaan de alarmbellen af ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 22:16 |
Een seconde? In mijn ervaring maar een fractie van een seconde. | |
KnightSolaire | zondag 1 juni 2014 @ 22:17 |
Bij grensoverschrijdende reizen check je toch ook niet in en uit, je reist dan toch met een papieren vervoerbewijs? | |
Ireyon | zondag 1 juni 2014 @ 22:19 |
Nou 9/10de seconde dan. Ze zijn hoe dan ook veel te traag om reizigersstromen te verwerken, zelfs voor een relatief rustig station als Roosendaal. Die poortjes van de metro die zijwaarts openen, zijn aanzienlijk beter. | |
KnightSolaire | zondag 1 juni 2014 @ 22:21 |
Je kan er toch gewoon achter elkaar doorheenlopen? Als je maar uitgecheckt hebt blijft het poortje open tot je er doorheen loopt. Gaat niet na iedere reiziger dicht ofzo. | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 22:25 |
Sterkte dan als je ooit bij een Arriva of Veolia paal komt ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 22:26 |
Sytus is ook zo'n drama. De tering. | |
KnightSolaire | zondag 1 juni 2014 @ 22:28 |
Inderdaad, hebben alle andere treinvervoerders met elkaar afgesproken klotepaaltjes te kopen ofzo? Volgens mij hebben ze allemaal dezelfde variant ![]() | |
b2py | zondag 1 juni 2014 @ 22:30 |
Die van NS en CXX zijn echt de hemel ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:31 |
In Theorie wel ja... Maar de Ns is er al half achter dat die vlieger niet altijd opgaat, op Roosendaal spoor 3/4 staat dus 1 paal met een bordje erboven "Reis u naar Belgie? Stap1 Check uit bij NS. Stap 2 Reis verder naar Belgie" en "Reist u vanuit Belgie? Stap 1 U reist uit Belgie Stap 2 Check in Bij NS" ![]() Verder doe ik mn meindelijkse reisje naar Nederland dus altijd Brussel Zuid Roosendaal op een NMBS kaartje, want dat is goedkoper en verder op Dalvoordeel... ipv een Totaalpakkeet bij de NS aan te schaffen...Dat is dan mijn Praktijk | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:31 |
Die Veolia Busbliepers zijn traag EN slecht te lezen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:34 |
Van de roversite![]() ![]() En als je dit dan plaatst doe dit dan ook op spoor 1 ![]() | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 22:34 |
Stap 3: ???? Stap 4: PROFIT!!! (Waarbij de "PROFIT!!!!"is dat de reiziger de volgende keer de auto pakt) | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:38 |
Nee maar t is zo half half...Dat bordje is kleuterschoolsgewijs..maar je hebt zo een paal wel nodig in het afgelsloten gebied...Maar doe het dat op beide perrons ![]() Ik heb de laaste keer de varkensneus op spoor 1 zien vertrekken en de Brusselaer ook. Als je van de een op de andere zou overstappen (wat niet een onlogische is) moet je dus of heen en weer naar spoor 3 rennen, of bij een poortje bliepen, en niet door het poortje gaan, waardoor het dus openblijft... ![]() Of ben ik nou de enige die zover vooruit denkt? Dat dit na 9 Juni toch echt een probleem gaat worden? | |
KnightSolaire | zondag 1 juni 2014 @ 22:39 |
Hmmm als je met de stopper reist kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar bij de Benelux is dit natuurlijk geen optie. | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:41 |
Ik haal gewoon mn kaartjes bij 2 verschillende aanbieders, dat mag toch? | |
icloud | zondag 1 juni 2014 @ 22:41 |
Ja | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 22:41 |
En wat is daar het probleem mee dan? Het is toch niet jouw verantwoordelijkheid dat dat poortje open of dicht gaat? Ik verwacht dat die dingen na enige tijd weer vanzelf sluiten. Dat doen de poortjes in Engeland tenslotte ook. Ik maak me er niet eens meer druk over. We zien vanzelf wel wat voor teringbende het wordt. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:42 |
Telt de checkuit als je er niet doorheenloopt? | |
KnightSolaire | zondag 1 juni 2014 @ 22:43 |
Ja de check-uit geldt dan gewoon. Het poortje sluit overigens na een tijdje weer. | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 22:44 |
Ja, de check-in/uit geldt vanaf het moment dat het display zegt dat het goed zit. Klotedingen zijn die poortjes trouwens. Ik heb een paar weken terug een check-out gemist in Rotterdam Centraal, terwijl ik toch echt een dubbele piep hoorde. Ik heb niet naar het scherm gekeken omdat dat ding heel onlogisch is geplaatst ten opzichte van de looproute (rechtdoor) en wat ik als linkshandige gewend ben. Die dubbele piep zal wel van een andere reiziger zijn geweest dan... | |
KnightSolaire | zondag 1 juni 2014 @ 22:47 |
Zodra de poortjes dicht zijn, zul je die check-uit niet meer missen in ieder geval ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:48 |
Ik ben ook linkshandig ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 juni 2014 @ 22:49 |
het is mooi spul, maar een tikkie oversized als je het mij vraagt | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 22:49 |
Ik ben bang dat @NS_online heel veel pissige tweets van mijn hand kan verwachten, als die poortjes net zo dramatisch zijn als bij de RET. | |
Salatrel | zondag 1 juni 2014 @ 22:50 |
twitter is wel het ideale medium om je eigen falen tentoon te stellen ja ![]() | |
KnightSolaire | zondag 1 juni 2014 @ 22:51 |
Op een aantal stations staat al een groot deel dicht, dus ik zou zeggen: ga los! ![]() | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 22:51 |
Wat heeft een dramatische user experience te maken met eigen falen? IK kan er niks aan doen dat die dingen voor mij als linkshandige best wel onlogisch zijn ingedeeld hè? Breda heeft nog geen poortjes, Den Haag CS en HS hebben ze ook niet en in Rotterdam staan ze nog open. ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 juni 2014 @ 22:53 |
Komt door de andere systemen die erachter zitten. Onder meer Arriva, Syntus en Veolia gebruiken ProData, terwijl Thales (onder meer NS, xx en Kubus) veel sneller werkt. Een deel van de lezers van Arriva/Syntus is nog van ERG Transit Systems, maar werkt hetzelfde als ProData [ Bericht 6% gewijzigd door Peterselieman op 01-06-2014 22:59:52 ] | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:53 |
Gaat Breda International nog Stokbroodbankpassen slikken in de toekomst? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 22:53 |
Goed idee, laten we het aanpassen aan 10 tot 15% van de bevolking tegen gigantische kosten zodat het grootste gedeelte van de bevolking er meer hinder van ondervindt terwijl het een kleine moeite is om het jezelf aan te leren. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 22:54 |
Het is niet alsof het een gigantisch moeilijke taak is waar fijne motoriek bij komt kijken zoals schrijven. | |
Salatrel | zondag 1 juni 2014 @ 22:54 |
want je hebt zon verstoorde motoriek dat je nog niet eens een ovchipkaart voor de lezer kunt houden met rechts? | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:54 |
Gewoon een linkshandigenprodukt van 0 euro erop laden, zodat de computer weer of er een poortje links of rechts van de lezer openmoet ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 22:56 |
Nee maar een pasje uit een portomonee pulken doe ik nou eenmaal met links...daarna moetje pasje en portomonee van plaats wisslen en weer terug na het poortje ![]() | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 22:56 |
10% tot 15% van de bevolking is 1,68 miljoen tot 2,52 miljoen inwoners, dat zijn meer mensen dan er bijvoorbeeld SGP-stemmers zijn terwijl daar wel volop rekening mee wordt gehouden. Je kunt daar bij het ontwerp van je poortjes best rekening mee houden, bijvoorbeeld door belangrijke bedieningselementen (zoals het display) op een betere manier te plaatsen. Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Ik vind het een minor annoyance, wat men had kunnen voorkomen als men vooraf beter had nagedacht. Dat geldt overigens ook voor de RET en de verschillende soorten poortjes die ik in het buitenland tegenkom. Ga weg, trol. Dat is helemaal niet wat ik zeg. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 22:59 |
Ja, het lijkt me dus dat we moeten stoppen met rekening houden met de SGP-stemmers. En waar zie je het display dán? Het is gewoon óf links, óf rechts. Boven is niet te doen, in de vloer is onpraktisch... Maar als jij een oplossing hebt hoor ik die graag. Je hebt het over een stroom van klachten. | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 23:07 |
Het display zelf is wellicht onpraktisch om te verplaatsen, maar de statusleds (groen/rood) hadden wat mij betreft best op de deurtjes in het poortje geplaatst kunnen worden. Ook als de poorten nog open staan krijg je een visuele indicatie dat jouw in-/uitcheckhandeling is gelukt terwijl je er doorheen loopt. Dat zal vooral te maken hebben met de snelheid (of beter gezegd, het gebrek daaraan) van die dingen. Mijn ervaringen bij de RET zijn allerminst positief te noemen, veel mensen wachten tot het poortje weer dicht is. Ondanks dat er veel poortjes zijn staan de meeste mensen toch in de rij die het dichtste bij de trappen is, waardoor je staat te wachten om een station uit te komen. Een ander euvel dat ik met de RET-poortjes heb is dat de afstemming tussen lezer en deurtjes niet echt goed is. Als degene voor mij heeft uitgecheckt en door het pad aan het lopen is terwijl ik uitcheck, sluiten de deurtjes al terwijl ik het "u bent uitgecheckt"-signaal heb gehad. Loop ik vervolgens door, dan krijg ik die klotedeuren alsnog tegen me aan. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 23:07 |
Treinreizen lijkt wel een soort ganzenbord ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 juni 2014 @ 23:13 |
Er is geluid én je kijkt waar je je OVC houdt óf je ziet de poortjes opengaan. Ik vind dit geen argument. | |
Salatrel | zondag 1 juni 2014 @ 23:13 |
dat klopt. maar ik kan het me niet goed voorstellen want theoretisch gezien zou je je bovenlichaam niet hoeven draaien om met linkerhand het pasje voor de lezer te houden en loop je dus opeenzelfde manier door het poortje heen als een rechtshandige... wanneer je bovenlichaam wel draait draai je naar het scherm toe en zou naar mijn idee makkelijker zijn om het scherm af te lezen. je gaf zelf al aan dat je niet naar het scherm hebt gekeken en op de piepjes af bent gegaan terwijl er 4839204384283903842 poortjes naast elkaar staan op rotterdam centraal. mijn conclusie is daarom: eigen schuld, dikke bult. maar goed voor de nederlander is het standaard om vooral iemand anders de schuld te geven. | |
Ireyon | zondag 1 juni 2014 @ 23:18 |
En 'm GRATIS wegpleurt bij station Essen en vanaf daar voor een zak friet en een pot mayo een retourtje Antwerpen neemt. | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 23:18 |
Dat ook ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 23:26 |
Voor James, Serge het konijn ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 01-06-2014 23:36:39 ] | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 23:30 |
![]() edit: Ik heb wat ingestuurd. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 juni 2014 @ 23:33 |
Ik ook! ![]() | |
James1988 | zondag 1 juni 2014 @ 23:34 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2014 @ 23:34 |
![]() | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 06:54 |
De naam Serge doet me denken aan die van de pestkop in een tv-programma waar ik wel eens naar keek.. | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 08:30 |
Gvd, er staat een IC defect op de HSL en er is iets naar de vaantjes gegaan tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe waardoor er nu helemaal geen treinen meer rijden tussen Brabant en Zuid-Holland. ![]() | |
Viezze | maandag 2 juni 2014 @ 08:35 |
Ik sta nu op Breda ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 juni 2014 @ 09:08 |
Ik kan genoeg scenario's bedenken waarbij door één defecte trein een heel baanvak platligt, hoor. En niet alleen bij enkelspoor. | |
Viezze | maandag 2 juni 2014 @ 09:11 |
Ik hoor net van een conducteur dat er twee stremmingen tegelijk zijn; een op de hsl die naar verwachting 10u is opgelost en eentje op het reguliere spoor, dat zou om een "gebroken trein" gaan en zou nog wel wat langer gaan duren. Verklaart al wel wat, maar het blijft bijzonder zuur. | |
bork | maandag 2 juni 2014 @ 09:14 |
Ukraine crisis: Ghost train from Moscow to Donetsk![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 juni 2014 @ 09:18 |
oh, "gelukkig maar" ![]() | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 09:22 |
De prognose daarvan is inmiddels 10:30, op Twitter zie ik enkele hoopgevende berichten ("yes we rijden weer!"). Bij een treinbreuk krijg je het hele circus: KLPD, IL&T, enzovoorts. Die willen een veilige werkplek hebben tijdens het onderzoek, dus stillegging van treinverkeer. Ook bij een 'gewone' defecte trein kan ik me voorstellen dat het treinverkeer wordt stilgelegd, maar dan vooral om te voorkomen dat reizigers die de trein hebben verlaten worden gegrepen door een tegemoetkomende trein. Ik vraag me trouwens af hoe goed enkelsporig rijden werkt op een tweesporig baanvak met een verkeersintensiteit zoals we die in Nederland op veel trajecten hebben. Het zou me niet verbazen als de ellende alleen maar groter wordt door het sneeuwbaleffect dat dan onstaat. edit: Volgens Somda betreft de gebroken trein DDZ ter hoogte van Willemsdorp. Het is niet de eerste keer dat dat materieel spontaan splitst... [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 02-06-2014 09:31:55 ] | |
Viezze | maandag 2 juni 2014 @ 09:32 |
Ik zit ondertussen in de sprinter naar Lage Zwaluwe, vanaf daar zouden bussen moeten rijden naar Zwijndrecht. En dan vanaf daar maar naar delft, wordt een kort dagje op kantoor ![]() | |
boriq | maandag 2 juni 2014 @ 09:38 |
Ik las het ook al, maar is hij dan gebroken ergens tussen 2 bakken of tussen de twee treinstellen? Zou wat zijn als er de komende tijd geen gekoppeld ddz meer mag rijden. ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 juni 2014 @ 09:38 |
Het was niet de bedoeling geruststellend over te komen. | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 09:59 |
Weer DDZ dus? ![]() | |
Viezze | maandag 2 juni 2014 @ 10:01 |
Ik zag hem net staan, maar de trein zat netjes aan elkaar. Was maar een treinstel, maar andere stel kan natuurlijk al weg zijn gesleept. Evacuatietrein stond er iig ook bij. | |
boriq | maandag 2 juni 2014 @ 10:03 |
Dan zullen ze de ander inmiddels wel weggesleept hebben inderdaad.
| |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 10:10 |
Al duidelijk wat er nou precies is gebeurd? | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 10:12 |
geen idee, maar het zou allebei kunnen en allebei mag niet voorkomen. ben ook benieuwd welke het was | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 10:17 |
Voor zover ik heb begrepen zijn het de treinstellen die gesplitst zijn, er is dus geen sprake van een breuk in één stel (zoals bij Santpoort gebeurde). Overigens, nu men in Den Bosch klaar is is het wel een vooruitgang: de machinist kwam Duits binnenrijden en ook de machinist van de trein richting Utrecht trok 'm flink open. ![]() | |
Viezze | maandag 2 juni 2014 @ 10:19 |
De IC Defect rijdt ondertussen ook helemaal niet meer, prognose was eerst 10.00, toen 10.30 en nu weet niemand het meer. | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 10:21 |
What else is new ![]() | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 10:27 |
![]() Ik ben wel benieuwd naar wat er nu weer aan de hand is met dat kloteding. ![]() | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 10:31 |
Is echt genieten, heerlijk! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 10:31 |
Voor de liefhebbers van oldschool trance: Zitten wel een paar mooie shots bij, en het is een verdomd fijne plaat. | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 10:46 |
Zojuist kwam er een ICd-stam door Gouda Goverwelle richting Vleuten. Die lijkt me verdwaald te zijn... ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 10:47 |
zal wel binnendoor richting de Meer gaan dan, lijkt me | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 10:51 |
Zojuist kwam er nog een stam door Gouda, deze met loc voor én achter. | |
Dr_Flash | maandag 2 juni 2014 @ 11:17 |
2 collega's die in die gebroken trein zaten, komen net binnen. Lijkt een breuk tussen de stellen inderdaad. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 juni 2014 @ 11:35 |
Subtiele overwegcampagne in Australië. ![]() | |
derLudolf | maandag 2 juni 2014 @ 11:43 |
Hoe zijn die DDZ's gekoppeld? Die standaard koppeling met een haak en een oog of dat geval wat er onder zit? | |
remcoP | maandag 2 juni 2014 @ 12:02 |
Met een BSI-Koppeling | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juni 2014 @ 12:28 |
Kutkoppelingen. | |
boriq | maandag 2 juni 2014 @ 12:29 |
Inmiddels zijn de sporen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe net vrijgegeven:
| |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 12:53 |
En nu ligt Zutphen plat ![]() | |
dennistd | maandag 2 juni 2014 @ 12:59 |
Het stationsgebouw van Bad Bentheim wordt op 20 juni geveild: http://www.asm-muenster.d(...)t=63&idart=590lang=1![]() [ Bericht 21% gewijzigd door dennistd op 02-06-2014 13:06:58 ] | |
Pino112 | maandag 2 juni 2014 @ 13:33 |
http://nos.nl/artikel/655736-trein-verliest-achterste-deel.html | |
Mexicanobakker | maandag 2 juni 2014 @ 13:35 |
BJ Cune heeft hem losgekoppeld. | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 14:01 |
Plaatje van een Thalys erbij ![]() | |
boriq | maandag 2 juni 2014 @ 14:12 |
Het is toch een trein? ![]() | |
greavy | maandag 2 juni 2014 @ 15:30 |
Jawel, je checkt uit bij het poortje, maar je loopt NIET naar buiten ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 02-06-2014 15:45:01 ] | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 16:18 |
Staat zo knullig als die mensen gaan denken dat een Thalys een stel is verloren.. ![]() | |
greavy | maandag 2 juni 2014 @ 16:34 |
Helden ![]() | |
HaverMoutKoekje | maandag 2 juni 2014 @ 16:39 |
Koopje ![]() | |
DriekOplopers | maandag 2 juni 2014 @ 16:51 |
Over lopen en sneller zijn, trouwens... http://www.voorbeterov.nl/page3.php (Kroketten, jongens, daar gaat het om. Kroketten!) | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juni 2014 @ 16:57 |
Leuk stukje! ![]() | |
Pino112 | maandag 2 juni 2014 @ 16:57 |
Service he? | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 17:02 |
Er zijn twijfels of de trein naar Veendam nog doorgetrokken zal worden naar Stadskanaal http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=134666 http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=134647 | |
DriekOplopers | maandag 2 juni 2014 @ 17:40 |
De prestaties van het spoor zijn vandaag weer een schandalige tyfuszooi, maar een trucje houdt gelukkig de punctualiteitscijfers binnen de norm. Hoera! http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
sneakydesert | maandag 2 juni 2014 @ 17:48 |
Nu op Discovery World, worlds busiest trainstation. Tevens hier online te bekijken: http://www.dailymotion.co(...)shinjuku-full_travel Shinjuku Station in Tokio verwerkt 3 miljoen passagiers per dag. De treinen zijn gemaakt voor maximaal 2000 personen, en er moeten er 4000 in ![]() | |
icloud | maandag 2 juni 2014 @ 17:54 |
Ik zie dat ik zaterdag in asd moet overstappen op een shuttle trein naar sloterdijk en vanaf daar de trein naar alkmaar. Lekker klantvriendelijk zo shuttle trein voor nog geen 5 minuten en of dat nu echt nodig is voor de spoorwerkzamheden, nee | |
DriekOplopers | maandag 2 juni 2014 @ 17:55 |
Thanks! | |
Salatrel | maandag 2 juni 2014 @ 18:03 |
je had liever een pendelbus gehad die wat langer over het stukje Amsterdam centraal en sloterdijk doet? | |
greavy | maandag 2 juni 2014 @ 18:04 |
Tijdens Pinkpop 2014 rijdt NS geen Pinkpoptreinen t/m Landgraaf. Veolia pendelt vanaf 09:56 ieder kwartier met "maximale capaciteit GTW's" tussen Heerlen en Landgraaf. Vertrektijden Heerlen: x.11/26/41/56 vanaf 09:56 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00) Vertrektijden Landgraaf: x.03/18/33/48 vanaf 10:03 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00) De Pendeltrein stopt NIET op Heerlen de Kissel. Er is een busdienst voorzien tussen Heerlen, Heerlen de Kissel, Eygelshoven Markt en Herzogenrath. De Euregiobahn rijdt niet tussen Heerlen en Herzogenrath. Vanaf dinsdag 10 juni 13:30 rijdt de Euregiobahn weer. Doordat er extra capaciteit nodig is op de Heuvellandlijn zullen er diesel GTW's naar de Heuvellandlijn gaan om extra capaciteit te bieden. De treinen keren kort: 3 minuten in Heerlen en 2 minuten in Landgraaf. Beide cabines zijn volcontinu bemand om dit mogelijk te maken. Maar nu de reizigersstromen nog, ik verwacht dus wel vertraging ... | |
Anno1982 | maandag 2 juni 2014 @ 18:08 |
Ai, je hebt ze toch niet verteld van de Noordertunnel in Utrecht hè? Hoewel, kroketje op zijn tijd... ![]() | |
icloud | maandag 2 juni 2014 @ 18:09 |
Nee gewoon de 800 een keer per uur laten doorrijden en dat combineren met de treinen en naar schiphol en je hebt een mooie shuttle | |
greavy | maandag 2 juni 2014 @ 18:15 |
Ter toevoeging: Men mag met de Veolia pendeltrein reizen, terwijl men is ingecheckt bij NS. In Landgraaf checkt men dan uit bij NS. Voor de terugreis checkt men te Landgraaf in bij NS. Dit om een snelle doorstroom van reizigers te bevorderen. | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 18:27 |
Die "Shuttle" van je is gewoon de IC Lelystad - Vlissingen.. | |
DriekOplopers | maandag 2 juni 2014 @ 18:29 |
Ik zwijg als het graf. ![]() | |
icloud | maandag 2 juni 2014 @ 18:30 |
I know, maar ik vind de ic naar vlissingen minder belangrijk dan de 800 | |
Dr_Flash | maandag 2 juni 2014 @ 18:30 |
Dat is een trein van "het andere clubje". Window dressing dus. | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 18:33 |
Verleg je prioriteiten dan maar even. Verder, ik heb je er al eerder op gewezen. Wij praten hier niet in treinnummertjes, hooguit met uitleg van de betreffende serie. Maar dat wil je ook maar niet begrijpen geloof ik.. | |
boriq | maandag 2 juni 2014 @ 18:36 |
Hoe liep dat vorig jaar dan met die SLT die daar pendelde? Die GTW's zullen toch op volle sterkte minstens zoveel capaciteit hebben? | |
Yreal | maandag 2 juni 2014 @ 18:48 |
Vorig jaar reed toch gewoon de IC door naar landgraaf? | |
boriq | maandag 2 juni 2014 @ 18:51 |
Volgens de spots op Somda van pinksteren vorig jaar pendelde er sowieso zaterdag een SLT-6 tussen Heerlen en Landgraaf. Van zondag en maandag zou het zo maar kunnen dat er IC's doorreden, alleen lijkt mij het perron daar in Landgraaf te kort voor (iets van 190m) | |
icloud | maandag 2 juni 2014 @ 18:53 |
De ic reed inderdaad door en halteerde op het evenementenperron. Een paar jaar geleden heeft veolia ook de shuttle naar landgraaf verzorgt met maaslijn treintjes en dat ging goed | |
Yreal | maandag 2 juni 2014 @ 18:54 |
Lang geleden dat ik daar geweest ben. Ooit nog een keertje met een stoptrein naar Rotterdam mee geweest midden in de nacht. | |
boriq | maandag 2 juni 2014 @ 18:54 |
Ah oke. We zullen wel zien hoe ze het dit jaar vergaat. ![]() | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 19:08 |
Sneaky: te Rotterdam zijn de Brusselaar (normaal spoor 4) en de ICd naar Breda (normaal spoor 3) van plek gewisseld, en op de ICd-rijtuigen staat nog vaag te lezen "Intercity Amsterdam - Brussel". Als je niet goed oplet zou je zo in de verkeerde trein stappen... ![]() | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 19:09 |
Dat dit kan in Nederland! ![]() | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 19:11 |
Verbeteraanpak bereikbaarheid Schiphol per openbaar vervoer Onderzoeksresultaten en reviews ERTMS | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 19:33 |
Als je de reguliere trein naar Kerkrade er tussen Heerlen en Landgraaf eruit gooit dan zou je eventueel met twee setjes kunnen rijden. Eentje met E-GTW en eentje met D-GTW. ![]() Heb je gelijk meer speling, want als de ene aankomt dan kan de ander vertrekken en heb je wat meer keertijd | |
greavy | maandag 2 juni 2014 @ 19:50 |
Misschien was ik niet gelijk duidelijk, maar er wordt gereden: Maastricht Randwyck - Heerlen (incl Sneltrein) en Landgraaf - Kerkrade vv. En dan die pendeltrein tussen Heerlen en Landgraaf. Reizigers tussen Heerlen, Chevremont en Kerkrade moeten overstappen in Landgraaf. Voor Heerlen de Kissel reis je met reguliere buslijn 26. | |
bork | maandag 2 juni 2014 @ 19:54 |
Klopt niet de uitspraak van RvS is: De Raad van State bepaalde overigens dat het alleen is toegestaan om de trappen te bouwen als de drukte op de perrons dit noodzakelijk maakt. Er wordt (voorlopig) niks aan trappen gebouwd. ![]() | |
greavy | maandag 2 juni 2014 @ 19:54 |
Kent u hem nog? De Milaanshuttle van HerikRail? Op 2 April 2014 reden er wel 2 containers in de trein mee, waarbij de eerste doos een dummy was.![]() | |
DriekOplopers | maandag 2 juni 2014 @ 19:58 |
En ik stel dat die drukte dat nu reeds noodzakelijk maakt. ![]() | |
bork | maandag 2 juni 2014 @ 20:00 |
Ik ook, iedereen maar Corio niet en die houden de Gemeente Utrecht (schijters) in een houtgreep. Dus de ![]() | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 20:02 |
Je zit in een tijdelijke fase vanwege de verbouwing, het is pas noodzakelijk als na de verbouwing blijkt dat de capaciteit nog niet toereikend is. | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 20:03 |
Ah ja, maakt mijn oplossing dus ook prima haalbaar, want ik denk dat op spitsuren een pendelend setje van 12 bakken GTW nou niet bepaald voldoende is ![]() | |
greavy | maandag 2 juni 2014 @ 20:11 |
En ik zie nu wel dat de IC 800 (Alkmaar -) Amsterdam - Maastricht naar Heerlen rijdt ipv Maastricht, en de IC3500 Schiphol - Heerlen gaat naar Maastricht ipv Heerlen. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 02-06-2014 20:21:50 ] | |
Frozen-assassin | maandag 2 juni 2014 @ 20:37 |
En wat merken de reizigers daarvan? Enkel misschien dat je voorin ipv achterin moet stappen, capaciteit blijft waarschijnlijk hetzelfde | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 21:11 |
Iets verschoven reistijden en reispatroon ten zuiden van Sittard | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 21:30 |
Dat je, om naar Maastricht te gaan, de trein een kwartier eerder of later moet pakken dan normaal. Zelfde geldt ook voor Heerlen. De laatste keer dat ik naar Pinkpop ben geweest pendelde er overigens een VIRM tussen Landgraaf en Heerlen, maar ik schat dat dat al 6 jaar geleden is. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 21:34:37 ] | |
Ireyon | maandag 2 juni 2014 @ 21:43 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 21:44 |
Er komt een dag dat ik daar ga rijden. Nederland is leuk, maar dit is bruut, | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 21:46 |
Van de zomer ga ik met dat ding, wellicht voor mij het hoogtepunt van de Interrail ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 21:51 |
Zijn de verhuisplannen al in de maak? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 21:53 |
Langetermijnplanning. Wel eens kijken of ik mijn Duitse bevoegdheid kan halen bij mijn werkgever. Zou best wel chill zijn. Wel gelijk de hoogste klasse, dus daarmee mag ik overal rijden in Duitsland. Tegen de tijd dat het kan en het vrouwtje het ook wel ziet zitten om in de buurt van München te wonen dan gaan we die kant op ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 2 juni 2014 @ 21:53 |
Verhuizen...? Dat is voor amateurs.. Mono gaat voor een grondiger aanpak. | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 21:55 |
DB Fernverkehr AG ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 21:56 |
Berghutje bouwen bedoel je ![]() Wel tof zeg ![]() | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 21:57 |
Extreme commuting, iedere 4 dagen Groningen - Oostenrijk v.v. ![]() | |
Duvel | maandag 2 juni 2014 @ 22:00 |
https://flic.kr/p/7qpT2o Fuck die tags, klik hier op en je ziet een mooie foto. [ Bericht 44% gewijzigd door Duvel op 02-06-2014 22:03:31 (grmbl) ] | |
b2py | maandag 2 juni 2014 @ 22:04 |
Ik moest het al helemaal selecteren ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 2 juni 2014 @ 22:05 |
Ik zat op m'n tablet te kutten, dat wilde niet, maar op de laptop kreeg ik ook niet wat ik wilde. So fuck it. | |
Fixers | maandag 2 juni 2014 @ 22:12 |
Met telefooncel op het perron. ![]() Nu we het toch over antieke jaren '70 techniek hebben. Ik zat gister weer eens in de sneltram tussen Utrecht en Nieuwegein, is er nu niemand ooit op het idee geweest om iets te doen aan die enorm luidruchtige compressor die iedere 300 meter aanslaat? | |
Ajaxfan | maandag 2 juni 2014 @ 22:13 |
| |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 22:16 |
Ik droomde vannacht dat ik op die trein reed en in Duitsland door de rode vloog en een bok kapot reed, midden in de stad ![]() Zat ik weer rechtop in bed. | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2014 @ 22:23 |
Beroepsdeformatie ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 2 juni 2014 @ 22:30 |
Weet je het zeker? Als je ziet hoeveel moeite een gootsteen ontstoppen al kost ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 22:33 |
Dat was ook geen succes hahahaha. | |
remcoP | maandag 2 juni 2014 @ 22:46 |
Ah dat is dus iets wat standaard is. Dacht dat m'n tram kapot was ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | maandag 2 juni 2014 @ 23:34 |
![]() Artikel vandaag in de Leeuwarder Courant, ik heb deze ingescand. | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 23:35 |
Een spoorlijn over de afsluitdijk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 23:38 |
Toen de Afsluitdijk aangelegd werd, was het plan om er een tweebaansweg en een spoorlijn aan te leggen. Maar de ruimte voor de spoorlijn is later gebruikt om er een vierbaansweg van te maken. | |
Linkse_Boomknuffelaar | maandag 2 juni 2014 @ 23:38 |
Maar het is toch belachelijk dat de reistijd Fryslan - Amsterdam bijvoorbeeld ongewijzigd is gebleven in al deze jaren. Terwijl wij Friezen juist zo tof zijn, wij verdienen een snellere spoorverbinding! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 23:39 |
Je kan natuurlijk ook met de bus over de Afsluitdijk, ipv. helemaal via Utrecht om te rijden. | |
Linkse_Boomknuffelaar | maandag 2 juni 2014 @ 23:42 |
Maar dan heb je geen VDU-korting en moet je overstappen. De trein is makkelijker, daar je kunt blijven zitten van Fryslan tot Amsterdam. De bus gaat tot den Oever en daar moet je toch weer overstappen. | |
Linkse_Boomknuffelaar | maandag 2 juni 2014 @ 23:44 |
Is trouwens niet via Utrecht, maar via Hulshorst, Harderwijk, Amersfoort. | |
James1988 | maandag 2 juni 2014 @ 23:45 |
Er is een rechtstreekse busdienst van Leeuwarden naar Alkmaar, en er zijn producten die je korting geven op de bus. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 23:51 |
Ik heb daar donderdag nog in gezeten. Best een chille bus. Goede aansluiting op de sneltrein naar Groningen. Niet zo ideaal als de trein natuurlijk, maar ach. Ik vind het altijd een beetje huilie-huilie. Tuurlijk is het sneu dat het zo lang duurt, maar je woont in een uithoek. Ik woon in Groningen en ik leg me er gewoon bij neer dat ik minimaal 2 uur bezig ben voor ik in de bewoonde wereld ben. Sterker nog, ik vind het veel kwalijker dat een regionaal orgaan zoveel geld over de balk smijt om vervolgens niets klaar te spelen. Als je zoveel geld gaat investeren dan doe je toch onderzoek, en maak je afspraken met boeteclausules etc? Nu help je lafjes mee om bij Herfte wat aan te passen (goed, dat was nodig ook, maar om andere redenen) en Prorail/Strukton houdt zijn handje wel op ja. Die geven je nog een kus op de wang ook en zwaaien je uit als je weer weg rijdt ![]() | |
dennistd | maandag 2 juni 2014 @ 23:57 |
- Waarom kan de Euregiobahn niet gewoon doorrijden tot Landgraaf? Ze hebben daar immers een eigen perron. - In 3 en zelfs 2 minuten keren met een stampvolle GTW... Voor je iedereen er uit hebt ben je volgens mij al 5 minuten verder ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:22 |
Zo deden ze het in 2009: Vorig jaar was het een SLeT-zesje. Toen werd er gereden in een 20 minutendienst, iets waartoe ze als ze bezig zijn ook wel weer gaan besluiten, want de keertijden zijn te kort. Vijf minuten op beide eindpunten is logischer | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:24 |
Goed idee. Kom ik ieder jaar in oktober even langs om een pilsje te pakken. ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:27 |
Met al die werkzaamheden op dat traject krijg ik ook continue het reisadvies met de bus de afsluitdijk over te gaan. | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:28 |
Gaat lekker trouwens op zutphen | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:29 |
Is dat nou nog niet opgelost? | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:31 |
Ieder geval 5 uur morgenochtend pas | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:32 |
Ik durf nu al wel te zeggen dat dus pas ná de ochtendspits wordt. ![]() | |
dennistd | dinsdag 3 juni 2014 @ 01:20 |
Of wel de 15 minutendienst, maar dan met twee setjes materieel rijden. | |
dcm360 | dinsdag 3 juni 2014 @ 01:36 |
En daar stond ik op perron Rijswijk:
| |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 02:33 |
Doe maar eind September, dan is het nog gezellig druk ![]() | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 06:41 |
Ik zal je mijn adres DM'en voor het kratje bier ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juni 2014 @ 07:19 |
* ziggyziggyziggy mompelt iets over Oktoberfest... | |
Viezze | dinsdag 3 juni 2014 @ 08:12 |
Het Oktoberfest is net zoiets als de 80-jarige oorlog; het is niet wat het lijkt | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 juni 2014 @ 09:12 |
Dat is ie dus niet. Ooit reed er een paar keer per dag een snelle trein vanuit Leeuwarden die zo ongeveer nergens stopte tot dat die in Amsterdam was. Tegenwoordig is de verbinding relatief wat minder snel maar heb je wel de hele dag twee keer per uur een vlotte verbinding. | |
Fixers | dinsdag 3 juni 2014 @ 09:18 |
Yups, de hoofdpijn inducerende resonantie is deel van de rit. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 09:21 |
Sowieso zijn Friezen retarded want dat jankverhaal stond weken geleden al in de rest van het land in de krant. Friezen moeten gewoon hard schaatsen en mooie vrouwen maken. En verder gewoon daar blijven ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juni 2014 @ 09:29 |
Vroeger had je stichting FRIJ: Friesland Richting IJsland. Die wilden met spades Friesland lossteken van Nederland en met lange stokken naar IJsland duwen... | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 3 juni 2014 @ 10:00 |
Vroegah gingen ze met de trekschuit ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 10:09 |
Vroeger gingen ze van Leeuwarden naar Stavoren, en dan met de boot naar Enkhuizen, en dan met de trein verder naar Amsterdam! | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 10:14 |
Met de trekschuit gaan ziet er trouwens niet erg comfortabel uit, moet ik zeggen:![]() Trekkers van vrachtschip / Towing a ship by Nationaal Archief, on Flickr [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 10:15:07 ] | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 3 juni 2014 @ 10:18 |
Ze hebben een tijd geleden een proef gedaan met een trein die door zou rijden naar Enkhuizen. Dacht dat de proef niet helemaal het gewenste resultaat had. | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 10:39 |
Dan kun je ook een 15-5 dienst gaan rijden | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 10:41 |
het is wat je 'vlot' noemt. Amsterdam is nou net het verkeerde voorbeeld, omdat je een grote omweg moet maken. | |
Boterbartje | dinsdag 3 juni 2014 @ 11:10 |
Ging lekker gister bij Zutphen, jezus wat een onzin | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 11:13 |
Als er iemand door 35 kabels van wissels en seinen heen heit, geeft dat inderdaad wat problemen. ![]() | |
Boterbartje | dinsdag 3 juni 2014 @ 11:24 |
Ja, en dat kan ook gebeuren en dat is ook geen probleem. Maar laten ze dan ook informeren. Nu stond er weer zo'n kutje op 't spoor die niet eens wist waar de treinen heengingen die er nog stonden en hoe je beste kon reizen (deventer). En dan geven ze eerst een schatting dat het om 15:30 opgelost is en op moment dat ik om half6 terugreis moet ik nóg omreizen via utrecht CS ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 11:42 |
Eind augustus een week lang geen treinen tussen Sittard en Maastricht, er worden onder meer 10 'overbodig' geworden wissels en 1800 meter oud spoor verwijderd. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 11:43:29 ] | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 11:48 |
Daar is'ie wel!
| |
remcoP | dinsdag 3 juni 2014 @ 12:51 |
Gezelligheid vanochtend weer. Normaal bestaat mijn trein uit VIRM6+VIRM4, en dan moeten er al mensen staan. Vandaag werd de trein gereden door ICM4. ![]() | |
bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 13:51 |
Waar?![]() Nieuwe, ben benieuwd of Greavy er nog is langsgeweest. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 13:55 |
Ik ben geneigd om te zeggen dat het dat viaduct bij Willingen is. | |
bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:05 |
http://i174.photobucket.c(...)nTEE_zps3a824c22.jpg nu nog ff een frontsein zoeken ![]() |