ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Maar om op je vraag terug te komen bork: Het ging ook voor een (groot) deel over mijn moeder. Die is morgen jarig, maar woont in Veenendaal, dus jah, zondag, kan niet he. Gordijnen dicht, ademhalen alleen met ontheffing, dat soort werk. Dus die viert haar verjaardag vandaag En ja ik gisteren naar Willingen voor kadootje.
Maar goed, ik ben vandaag zelf jarig idd, je zou het bijna vergeten (ik doe er ook nooit wat aan verder hoor Heb er ook steeds een hekel aan om op het feestje van m'n moeder door allerlei mensen die ik ook ken "gefeliciteerd met je moeder" te horen. Zijn bovendien niet zo bijster interessante mensen, maar okee. Op mijn eigen verjaardag daar een beetje toneelvulling te gaan zitten spelen werd me wat al te gek. Dus ik was weer van de pleiterik voordat de grote bups kwam.)
Op zaterdag 31 mei 2014 23:49 schreef Dr_Flash het volgende: Maar om op je vraag terug te komen bork: Het ging ook voor een (groot) deel over mijn moeder. Die is morgen jarig, maar woont in Veenendaal, dus jah, zondag, kan niet he. Gordijnen dicht, ademhalen alleen met ontheffing, dat soort werk. Dus die viert haar verjaardag vandaag En ja ik gisteren naar Willingen voor kadootje.
Maar goed, ik ben vandaag zelf jarig idd, je zou het bijna vergeten (ik doe er ook nooit wat aan verder hoor Heb er ook steeds een hekel aan om op het feestje van m'n moeder door allerlei mensen die ik ook ken "gefeliciteerd met je moeder" te horen. Zijn bovendien niet zo bijster interessante mensen, maar okee. Op mijn eigen verjaardag daar een beetje toneelvulling te gaan zitten spelen werd me wat al te gek. Dus ik was weer van de pleiterik voordat de grote bups kwam.)
Duidelijk, goed gedaan lekker doen wat jij leuk vindt.
Raadplaatje dan maar eentje die jij wel weet (te waarderen).
Welk station?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wil heel graag maar vier mijn verjaardag de dag ervoor en vrees dat de kater me niet toe gaat staan om om 10:00 uit bed te rollen. Maar er staat ook een leuke modelbaan in de NedTrain loods. Do Want. Grmbl.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Doodzonde wel. Er zijn bij talloze museumclubjes nog letterlijk vele tientallen Uerdinger Schienenbusse in bedrijf. Ja dat weten we nu wel. Maar een Görlitz inzetbaar? Vergeet het
Nou inderdaad, ook zo'n tranendal. Net als de 766 trouwens. Niemand kan op oud papier liefdewerk 100 meter trein stallen. 20 meter wel. Dat is het hele verhaal denk ik.
Trein is vrijdag beladen in Steenwijk, en gaat vandaag of morgen waarschijnlijk door naar Marche en Flamenne, ergens in België. Staat ook nog een militaire trein in Venlo, die is vrijdag ook beladen, maar dan in Acht. Die gaat ergens naar Duitsland, bestemming is voor mij onbekend.
Trein is vrijdag beladen in Steenwijk, en gaat vandaag of morgen waarschijnlijk door naar Marche en Flamenne, ergens in België. Staat ook nog een militaire trein in Venlo, die is vrijdag ook beladen, maar dan in Acht. Die gaat ergens naar Duitsland, bestemming is voor mij onbekend.
Op zondag 1 juni 2014 01:22 schreef Dr_Flash het volgende: Nou inderdaad, ook zo'n tranendal. Net als de 766 trouwens. Niemand kan op oud papier liefdewerk 100 meter trein stallen. 20 meter wel. Dat is het hele verhaal denk ik.
Ze zijn volgens mij al redelijk ver met de revisie van de 766, al moet er nog heel erg veel gebeuren.
De TEE is een verhaal apart. Zolang dat ding geen motorbak heeft zal er geen meter mee gereden kunnen worden, tenzij gesleept.
Iemand vroeg in een van de vorige delen hoe men dat in Brussel gaat doen met de Eurostar Amsterdam - Londen.
Het antwoord is niet zo leuk maar wel heel simpel: reizigers moeten in Brussel gaan overstappen op hun eigen trein. De trein uit Amsterdam komt aan en dan moeten alle reizigers moeten er met hun bagage uit. De trein wordt weggereden naar het afgesloten gedeelte van het opstelterrein ten zuiden van Brussel-Zuid. De trein wordt daar aan alle veiligheidschecks onderworpen. Vervolgens wordt de trein vanaf daar zonder te mogen stoppen weer terug naar de afgesloten sporen in Brussel-Zuid gereden. De reizigers zijn ondertussen allemaal door de sluis met paspoortcontrole gegaan in de Eurostar-terminal van Brussel-Zuid en na ongeveer drie kwartier stilstand gaan de reizigers in dezelfde trein verder naar Londen.
De andere kant op worden de veiligheidschecks, voor zover nodig, al in Londen gedaan, de trein kan vanaf de HSL uit Frankrijk direct langs de doorgaande perrons van Brussel-Zuid staan en na een korte stop meteen verder rijden naar Nederland. In die richting zal de reis bijna drie kwartier sneller zijn en dus zonder overstap.
Wat is dan nog het voordeel van een rechtstreekse trein Amsterdam - Londen? Richting Nederland is dat voordeel er zeker, de andere kant op is het voordeel dat je in ieder geval een verzekerde overstap hebt, want je stapt over op je eigen trein en die kan je dus nooit missen.
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks, marges inbouwen etc. Dat wordt op zo'n manier wel weggehaald en dan kan je inderdaad net zo goed gaan vliegen.
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks
VK zit niet in de schengenzone dus je zult altijd door een checkpoint heen moeten...ook als je Duinkerken - dover met de boot doet ga je al in Frankrijk door Britse paspoortcontrole
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks, marges inbouwen etc. Dat wordt op zo'n manier wel weggehaald en dan kan je inderdaad net zo goed gaan vliegen.
Ik pak het vliegtuig wel, sneller comfortabeler en goedkoper. Waarom wilden we ook weer zo graag de eorostar door die kanaaltunnel? Is alleen nuttig voor badslippers.
Ik pak het vliegtuig wel, sneller comfortabeler en goedkoper. Waarom wilden we ook weer zo graag de eorostar door die kanaaltunnel? Is alleen nuttig voor badslippers.
Om maar even wat perspectief te geven: eind dit jaar is de kanaaltunnel 20 jaar open. Sindsdien is er zowel politiek als economisch veel veranderd.
Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef b2py het volgende: Er zijn tientallen 'overwegen' onder beheer van Post Amsterdam, op de Meer heb je er al een heleboel..
En toen wilde ik bijna zeggen dat de Watergraafsmeer zijn eigen VL-post heeft, maar dat is kennelijk al niet meer ofzo?
Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef b2py het volgende: Er zijn tientallen 'overwegen' onder beheer van Post Amsterdam, op de Meer heb je er al een heleboel..
Het gaat om de openbaar toegankelijke overwegen in het hoofdspoor.
Volgens mij was die studie voor station Eindhoven Acht er in 2004, maar ik heb ze er nooit meer opnieuw over gehoord. Zal dus wel niet doorgaan. Ze wilden er ook Intercity's laten stoppen
Op zondag 1 juni 2014 19:04 schreef greavy het volgende: Volgens mij was die studie voor station Eindhoven Acht er in 2004, maar ik heb ze er nooit meer opnieuw over gehoord. Zal dus wel niet doorgaan. Ze wilden er ook Intercity's laten stoppen
Ik dacht dat het een snelle verbinding met de airport moest worden, maar voor de rest zal het weinig reizigers trekken zo in de middle of nowhere
Halverwege vorig jaar is daar al invulling mee gegeven, als aanvulling op Lijn 401 (Eindhoven Station - Eindhoven Airport) rijdt er nu ook een Lijn 400, die Eindhoven station - Airport rechtstreeks zonder tussenhalte's doet.
Oké, dat wist ik niet. Dat zal ook al een hoop schelen ja. Zolang men dan maar een goede dienst op beide lijnen blijft bieden, en dan niet de "oude" lijn gaat uitdunnen.
Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Facepalm het volgende: Ik lees net dat de nachttrein naar Polen, Denemarken en Tsjechië waarschijnlijk gaat verdwijnen aan het eind van het jaar.
Shit.
quote:
Op zondag 1 juni 2014 17:49 schreef James1988 het volgende: Alstom heeft bezwaar ingediend tegen de gunning van SBB aan Stadler voor 29 nieuwe HSTs.
Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Facepalm het volgende: Ik lees net dat de nachttrein naar Polen, Denemarken en Tsjechië waarschijnlijk gaat verdwijnen aan het eind van het jaar.
Hoeveel mensen stappen in NL nou in zo'n trein? Heb wel eens in Arnhem staan kijken, volgens mij was toen de conducteur de enige die in en uitstapte
Hoeveel mensen stappen in NL nou in zo'n trein? Heb wel eens in Arnhem staan kijken, volgens mij was toen de conducteur de enige die in en uitstapte
Ik ben in november 2012 meegeweest in het deel naar Warschau, dat zat in Arnhem al wel aardig vol. In het Ruhrgebiet stapten nog veel meer mensen in. Ook de politie stapte daar in met speurhonden en veel lawaai.
Zomer 2002 met de nachttrein naar Praag geweest. Zat aardig vol. Nou vlogen er toen ook nog geen low cost vliegmaatschappijen die kant op, dat kan ook nog gescheeld hebben.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Kopenhagen-Keulen kan in de zomermaanden zeker uit. Naar Nederland is het minder maar ook niet leeg.
Het is natuurlijk wel zo dat de laatste jaren veel nachttreinen worden afgeschaft vanwege de opkomst van hogesnelheidstreinen en goedkoper vliegen. Afgelopen jaar was er ook al sprake van dat deze trein zou worden afgeschaft, het deel naar Warschau en verder komt nu ook later aan en het deel van Amsterdam naar Moskou is al afgeschaft.
Begrijpelijk maar ook wel jammer, vind het reizen per nachttrein wel iets bijzonders hebben.
Oh en in 2003 met de pimpel naar Berlijn en een of andere EC naar Praag.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 1 juni 2014 20:48 schreef greavy het volgende: Morgenavond gaat Plan U 115 voor onderhoudswerkzaamheden van de Bokkeduinen een paar dagen naar Zutphen verkassen. De dienstregeling is als volgt:
Tr. 90799: Bokkeduinen V 18:26 Amersfoort D 18:31 Stroe A 18:49 Stroe V 18:56 Apeldoorn D 19:10 Deventer D 19:22 Zutphen Goederen A 19:34
De trein wordt door Christo ingepakt om profiteurs te voorkomen. Dan hadden die teringlijers maar donateur moeten worden van de stichting.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 1 juni 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Toch is er recentelijk nog een studie gedaan naar hogesnelheids-nachttreinen, waaruit bleek dat er wel potentieel in zit geloof ik. Ff zoeken.
Lijkt me wel tof, als het Europese netwerk straks meer uniform is zou je dan in een nacht van bijvoorbeeld Amsterdam naar Barcelona kunnen rijden.
Op zondag 1 juni 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Toch is er recentelijk nog een studie gedaan naar hogesnelheids-nachttreinen, waaruit bleek dat er wel potentieel in zit geloof ik. Ff zoeken.
Op zondag 1 juni 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Toch is er recentelijk nog een studie gedaan naar hogesnelheids-nachttreinen, waaruit bleek dat er wel potentieel in zit geloof ik. Ff zoeken.
Het nadeel van een nacht-HST is dat je dan om 4 uur 's ochtends in de plaats van bestemming staat, waar alles nog dicht is en aansluitend OV vaak ook nog niet rijdt. Dan kun je die trein wel later laten vertrekken, maar dan moet je om 3 uur 's nachts in Amsterdam op het perron staan en dat doen mensen ook liever niet.
Het nadeel van een nacht-HST is dat je dan om 4 uur 's ochtends in de plaats van bestemming staat, waar alles nog dicht is en aansluitend OV vaak ook nog niet rijdt. Dan kun je die trein wel later laten vertrekken, maar dan moet je om 3 uur 's nachts in Amsterdam op het perron staan en dat doen mensen ook liever niet.
Nee gek. Het voordeel is dat je dan gewoon Amsterdam - Rome in 1 nacht kunt rijden ipv Amsterdam - Zürich
Nee gek. Het voordeel is dat je dan gewoon Amsterdam - Rome in 1 nacht kunt rijden ipv Amsterdam - Zürich
Ik zag net na m'n post de studie die hier werd neergezet, dat is wel waar op zich. Je kunt nieuwe markten aanboren met nacht-HST's, mits ze ook daadwerkelijk de infra kunnen gebruiken. In Frankrijk gaan alle LGV's 's nachts op slot voor 'onderhoud'.
Is toch doodnormaal? In China en Japan gaan de HSL-lijnen 's nachts ook dicht, en die Chinese nacht-hogesnelheidstreinen rijden daarom tijdens die 'nachtgaten' over de gewone routes ipv over de HSL.
Meen ik ooit eens gelezen te hebben
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 21:10:35 ]
Mijn tentamenweken beginnen morgen weer, wat inhoudt dat de kans op een storing tussen Enschede en Zwolle de komende twee weken 140% zal zijn. Ik ben nog aan het nadenken over wat deze keer de oorzaak zal zijn, na 2x een omlaag getrokken bovenleiding en 1x een goederentreintje in het grint.
Op zondag 1 juni 2014 21:09 schreef Igen het volgende: Is toch doodnormaal? In China en Japan gaan de HSL-lijnen 's nachts ook dicht, en die Chinese nacht-hogesnelheidstreinen rijden daarom tijdens die 'nachtgaten' over de gewone routes ipv over de HSL.
Op zondag 1 juni 2014 21:09 schreef Igen het volgende: Is toch doodnormaal? In China en Japan gaan de HSL-lijnen 's nachts ook dicht, en die Chinese nacht-hogesnelheidstreinen rijden daarom tijdens die 'nachtgaten' over de gewone routes ipv over de HSL.
Meen ik ooit eens gelezen te hebben
Volgens Wikipedia is dat tegenwoordig niet meer het geval op bepaalde lijnen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 1 juni 2014 20:48 schreef greavy het volgende: Morgenavond gaat Plan U 115 voor onderhoudswerkzaamheden van de Bokkeduinen een paar dagen naar Zutphen verkassen. De dienstregeling is als volgt:
Tr. 90799: Bokkeduinen V 18:26 Amersfoort D 18:31 Stroe A 18:49 Stroe V 18:56 Apeldoorn D 19:10 Deventer D 19:22 Zutphen Goederen A 19:34
Op zondag 1 juni 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wijzen de statistieken misschien uit dat de trefkans omlaag is gegaan toen de treinen niet schoon waren?
Zou best kunnen, weet niet wanneer dat precies begonnen is, maar een Mann-Whitney-testje ligt wel voor de hand ja. Ik heb iig wel het idee dat de trefkans gestaag aan het afnemen is ja.