SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.![]()
![]()
quote:Op woensdag 28 mei 2014 07:55 schreef JDude het volgende:
Er is niet één Badslipper express. Het is een containerbegrip (pun intended).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb twee keer een gopass gekocht naar brussel, hierbij heb ik moeten aangeven hoe laat ik welke trein neem, is dit echt heilig? gezien er op het ticket geen tijd staat maar wel een barcode die gescand kan worden.
[ Bericht 24% gewijzigd door icloud op 28-05-2014 19:11:31 ]![]()
Nieuw achievement?quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:18 schreef James1988 het volgende:
De trein moet wachten voor een openstaande brug. Die heb ik nou nog nooit meegemaakt.![]()
Bij mij was er vanmiddag/avond vooral weer van alles stuk en te laat en uitgevallenEerst had ik de IC van 17:05 naar Amersfoort, die in het pad van die van 17:20 reed. Nou okee, sluit prima aan op de Pimpel. Als de Pimpel zelf niet ook +25 heeft dan. En een VIRM naar Rotterdam die er mee uitscheej en spoor 11 bezet hield waardoor van alles weer op een ander spoor andere treinen in de weg zat etc etc.
Weet een van jullie hoe het zit met get nederlands van loketbediendes in brussel?
Ik hoor daar rare verhalen over![]()
2x wat gevraagd, 2x vloeiend Nederlands op Brussel Zuid.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:41 schreef icloud het volgende:
Weet een van jullie hoe het zit met get nederlands van loketbediendes in brussel?
Ik hoor daar rare verhalen over
Het is natuurlijk ook een kwestie van pech/geluk![]()
Oke want ik moet op centraal een jumpkaart dagpas kopen maar hoor van veel mensen dat bediendes weigeren om nederlands te verstaanquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:45 schreef boriq het volgende:
[..]
2x wat gevraagd, 2x vloeiend Nederlands op Brussel Zuid.
Het is natuurlijk ook een kwestie van pech/geluk![]()
Als je een halve fransoos treft wens ik je veel succes, maar als je een Vlaming treft heb je veel geluk. Het hangt er waarschijnlijk echt vanaf of je een Vlaming of Waal treft.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:46 schreef icloud het volgende:
[..]
Oke want ik moet op centraal een jumpkaart dagpas kopen maar hoor van veel mensen dat bediendes weigeren om nederlands te verstaan![]()
Daar bestaat toch gewoon wetgeving voor? Het is toch verboden om eentalig te zijn als overheidspersoneel?quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:50 schreef boriq het volgende:
[..]
Als je een halve fransoos treft wens ik je veel succes, maar als je een Vlaming treft heb je veel geluk. Het hangt er waarschijnlijk echt vanaf of je een Vlaming of Waal treft.![]()
Okik dacht dat er juist in belgs een taalwetgeving was die dat verbied, maargoed we zullen zienquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:56 schreef b2py het volgende:
Misschien in Nederland, je bent in België. Dat is een derdewereldland..![]()
Dat is nou het verschil tussen papier en praktijkquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:57 schreef icloud het volgende:
[..]
Okik dacht dat er juist in belgs een taalwetgeving was die dat verbied, maargoed we zullen zienAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Kan best wetgeving voor zijnquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:57 schreef icloud het volgende:
[..]
Okik dacht dat er juist in belgs een taalwetgeving was die dat verbied, maargoed we zullen zienMaar face-to-face heb je daar niet zo veel aan
Gebeurt hier bij Zwijndrecht wel vaker. De brug mag ma-vr iedere 2 uur (volgens mij het oneven uur) van :12 tot :18 open. De Splinter moet altijd om :18 vertrekken richting Dordrecht, en heeft daardoor regelmatig +1/2. Maar je bent optijd in Dordrecht, want die speling is ieder uur ingebouwd. Vorig jaar en daarvoor zag je zo af en toe ineens een vertrek van 1/2 minuten later, maar het is nu gelijk getrokken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:18 schreef James1988 het volgende:
De trein moet wachten voor een openstaande brug. Die heb ik nou nog nooit meegemaakt.
Zie ook regelmatig een IC voor het rooie wachten.![]()
Alle NMBS-medewerkers op de loketten en andere publiekelijke diensten in Brussel dienen tweetalig te zijn. Bij de balies waar men een taal kan selecteren (volgens mij Internationaal, direct vertrek-balie tegenover Sam's café) is het afhankelijk wat er van nummerticket gekozen is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:53 schreef icloud het volgende:
[..]
Daar bestaat toch gewoon wetgeving voor? Het is toch verboden om eentalig te zijn als overheidspersoneel?
Ook Treinbegeleiders en Treinbestuurders dienen tweetalig te zijn indien zij in "de andere regio" komen. Wanneer de TB/TBG daar geen bekendheid heeft, dan hoeft dat niet.![]()
Hoax! Dit is de 2e klas.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
in 1e klasse ICK door shorecrew in Helmond![]()
![]()
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat is helemaal waar. Die lui haten nederlanders.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:46 schreef icloud het volgende:
[..]
Oke want ik moet op centraal een jumpkaart dagpas kopen maar hoor van veel mensen dat bediendes weigeren om nederlands te verstaan![]()
ICK eerste klas had rode stoelen toch?quote:It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Kanquote:Maar wij hadden 1e klas kaartjes en dan is er geen enkele reden om 2e klas te gaan zitten
Kan, maar blauwe bekleding in ICK was 2e klas.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KanMaar wij hadden 1e klas kaartjes en dan is er geen enkele reden om 2e klas te gaan zitten
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ziet er een beetje uit als een kruising tussen OpenTTD en Sid Meier's Railroadsquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nieuwe gametrailer voor Train Fever.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Even een vraagje tussendoor: Weet iemand zo of het oostenrijkse deel van de Außerfernbahn (Garmisch-Partenkirchen - Kempten) onder een Interrail One Country Duitsland Pass valt?![]()
Wel gelikt zeg!quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ziet er een beetje uit als een kruising tussen OpenTTD en Sid Meier's RailroadsNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
True. Alleen de beenruimte was wat krap als er echt zes man in zo'n hokje moest.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
De 2e klas in het ICK was al erg luxeIt's always around me, all this noise
De 1ste klas rijtuigen waren rood inderdaad.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan, maar blauwe bekleding in ICK was 2e klas.
http://commons.wikimedia.(...)erieur_1e_klasse.jpg![]()
Reizigersmeuk op het spoor![]()
DB 112 116 + RE15 by Durk Houtsma., on Flickr
Bij Cossebaude passeert de RE15 uit Cottbus naar Dresden met de 112 116 voorop.
DB 442 116 + 442 312 by Durk Houtsma., on Flickr
Bij Jessen passeert de RE50 met een koppeltje Hamsters opweg naar Dresden.
DB 112 187 + Dosto's by Durk Houtsma., on Flickr
Te Jessen passeerde ook nog een fraaie getrokken trein. Namelijk de RB Cottbus - Dresden, met voorop de 112 187 en vervolgens 3 Dosto-rijtuigen inclusief stuurstand.![]()
Yes! Ik reisde vroeger op en neer tussen Rotterdam en Eindhoven: heen 2e klas vol tarief, terug 1e klas met korting.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De 1ste klas rijtuigen waren rood inderdaad.
http://commons.wikimedia.(...)erieur_1e_klasse.jpgNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hey idd ja. Bij ICM, SLT en SGM is het nu ook zoquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:01 schreef b2py het volgende:
Dat blauw/rood heeft dus wel een historie bij NS
En HBT natuurlijk
Laatste generatie VIRM niet te vergeten en DDZ.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey idd ja. Bij ICM, SLT en SGM is het nu ook zo![]()
Rijdt de RE50 niet alleen tussen Dresden en Leipzig? Waar gaat 'ie verder heen, dat 'ie daarlangs komt?quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:56 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DB 442 116 + 442 312 by Durk Houtsma., on Flickr
Bij Jessen passeert de RE50 met een koppeltje Hamsters opweg naar Dresden.![]()
RE50 rijdt over de Ferneisenbahn Dresden - Riesa - Leipzig (niet over de Neubaustrecke), en komt dus keurig langs Jessen. Bij DB ook wel Abzweig Jessen genoemd, waar geen station ligt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Rijdt de RE50 niet alleen tussen Dresden en Leipzig? Waar gaat 'ie verder heen, dat 'ie daarlangs komt?
Dit plekkie ligt tussen Niederau en Priestewitz, oftewel Dresden - Riesa.![]()
Dieseltreintjes.
Ik kom er trouwens even niet meer op hoe die getrokken dingen heette. ICR? Bazentreinen, sowieso. Vooral de eerste klas. Jammer genoeg maar een klein half uurtje in mogen zitten![]()
![]()
Die rijden toch nog steeds?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:16 schreef Yreal het volgende:
Dieseltreintjes.
Ik kom er trouwens even niet meer op hoe die getrokken dingen heette. ICR? Bazentreinen, sowieso. Vooral de eerste klas. Jammer genoeg maar een klein half uurtje in mogen zittenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Met Google Maps kom je met "Jessen" heel ergens anders uit, en een NBS tussen Dresden en Leipzig is er niet, maar goed, ik snap nu waar het ongeveer is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:13 schreef greavy het volgende:
[..]
RE50 rijdt over de Ferneisenbahn Dresden - Riesa - Leipzig (niet over de Neubaustrecke), en komt dus keurig langs Jessen. Bij DB ook wel Abzweig Jessen genoemd, waar geen station ligt.
Dit plekkie ligt tussen Niederau en Priestewitz, oftewel Dresden - Riesa.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:18:45 ]![]()
ICK.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:16 schreef Yreal het volgende:
Ik kom er trouwens even niet meer op hoe die getrokken dingen heette. ICR? Bazentreinen, sowieso. Vooral de eerste klas. Jammer genoeg maar een klein half uurtje in mogen zitten
Ja, hebben we het net de hele avond over
ICK was toch met coupes?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ICK.
Ja, hebben we het net de hele avond over![]()
Ik stond Hier.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Met Google Maps kom je met "Jessen" heel ergens anders uit, en een NBS tussen Dresden en Leipzig is er niet, maar goed, ik snap nu waar het ongeveer is.
Hoe heet die nieuwe snelle spoorlijn Dresden - Leipzig dan? Het is iig geen HSL toch ...?![]()
Ik vond ICK echt zulke ongelooflijke rotzooi, heb het nooit jammer gevonden toen het weg ging.
ICL was wel bazenspul![]()
![]()
Tot Grossenhain lopen de spoorlijnen naar Leipzig en Elsterwerda/Berlijn parallel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik stond Hier.
Hoe heet die nieuwe snelle spoorlijn Dresden - Leipzig dan? Het is iig geen HSL toch ...?
Edit: Volgens mij is Dresden-Leipzig opgewaardeerd naar 200 km/u en wordt de lijn naar Elsterwerda alleen voor goederentreinen gebruikt. Bij Grossenhain kunnen treinen nog tussen beide lijnen wisselen.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:25:24 ]![]()
Altijd van venlo terug naar den haag, als we in de hertog jan brouwerij hadden zitten zuipen, geweldig om dan prive coupes te hebben om knockout te liggen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:20 schreef James1988 het volgende:
Ik vond ICK echt zulke ongelooflijke rotzooi, heb het nooit jammer gevonden toen het weg ging.
ICL was wel bazenspul![]()
![]()
Ja klopt. Waar heb jij het over dan? Wat nu nog getrokken rijdt? Dat is ICR ja.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Helden trein. Jammer dat de ICD stammen zo vercrackt zijnquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt. Waar heb jij het over dan? Wat nu nog getrokken rijdt? Dat is ICR ja.![]()
![]()
Dat waren tenminste nog ekte ekte treinenquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, met drie conducteurs per trein en dergelijke![]()
![]()
Sowieso is het wat krom geregeld qua inzet van conducteurs, want een TD7 heeft er twee nodig, terwijl een ICM-7 er eentje heeft.
Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kanAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja preciesquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat waren tenminste nog ekte ekte treinenJames is gek
Heel eenvoudig: Men doet maar watquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Sowieso is het wat krom geregeld qua inzet van conducteurs, want een TD7 heeft er twee nodig, terwijl een ICM-7 er eentje heeft.
Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kan
De IC's en ICE's naar Leipzig gaan niet via de Ferneisenbahn. Er is een "nieuwe" spoorlijn, waar de laatste werkzaamheden rondom Dresden nog niet voltooid zijn, voor 200 km/h. Daar rijden ook goederentreinen overheen, maar ook IC's en ICE's.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot Grossenhain lopen de spoorlijnen naar Leipzig en Elsterwerda/Berlijn parallel.
Edit: Volgens mij is Dresden-Leipzig opgewaardeerd naar 200 km/u en wordt de lijn naar Elsterwerda alleen voor goederentreinen gebruikt. Bij Grossenhain kunnen treinen nog tussen beide lijnen wisselen.
Zie:01 150 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
Op dezelfde stek heb ik ook een ICE vastgelegd.![]()
Ah, op Wikipedia lees ik over modernisering van de spoorlijn Berlijn-Dresden tussen Grossenhain en Dresden, plus een nieuw verbindingsspoor om treinen uit Leipzig ook hierlangs te kunnen laten rijden. Dat project kende ik niet, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:27 schreef greavy het volgende:
[..]
De IC's en ICE's naar Leipzig gaan niet via de Ferneisenbahn. Er is een "nieuwe" spoorlijn, waar de laatste werkzaamheden rondom Dresden nog niet voltooid zijn, voor 200 km/h. Daar rijden ook goederentreinen overheen, maar ook IC's en ICE's.
Zie:
[ link | afbeelding ]01 150 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
Op dezelfde stek heb ik ook een ICE vastgelegd.
Ze zijn trouwens ook bezig met het viersporig maken van het traject waar ook de S-Bahn naar Meissen rijdt. Er wordt dus flink gebouwd in deze omgeving.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:39:54 ]![]()
Hoe komt dat verschil dan? Het klinkt niet logisch.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kan![]()
Nee, het klinkt zelfs het tegenovergestelde van logisch: 7 bakken ICM is 2 losse afgesloten entiteiten, TD7 is 1 doorloopbare trein. Als het nou precies andersom was, zeg ik, ja.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hoe komt dat verschil dan? Het klinkt niet logisch.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mompelt iets met vakbond etc..quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, het klinkt zelfs het tegenovergestelde van logisch: 7 bakken ICM is 2 losse afgesloten entiteiten, TD7 is 1 doorloopbare trein. Als het nou precies andersom was, zeg ik, ja.![]()
Jup, rondom Dresden wordt actief gewerkt. Dresden Neustadt ligt ook aardig in de verbouwing. Ook rondom Leipzig is men grondig aan het verbouwen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, op Wikipedia lees ik over modernisering van de spoorlijn Berlijn-Dresden tussen Grossenhain en Dresden, plus een nieuw verbindingsspoor om treinen uit Leipzig ook hierlangs te kunnen laten rijden. Dat project kende ik niet, weer wat geleerd.
Ze zijn trouwens ook bezig met het viersporig maken van het traject waar ook de S-Bahn naar Meissen rijdt. Er wordt dus flink gebouwd in deze omgeving.![]()
Ik begrijp: De logica van de dobbelsteen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Die hoeveelheden zijn bepaald door de vakbonden iom NS...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
zoiets jaquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp: De logica van de dobbelsteen?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het inzetten van één HC is zelfs de reden dat er redelijk wat treinen rijden met een ICM-7 en niet met acht of negen bakken, naast dat het tijdens het grootste deel van de dag makkelijk past.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, het klinkt zelfs het tegenovergestelde van logisch: 7 bakken ICM is 2 losse afgesloten entiteiten, TD7 is 1 doorloopbare trein. Als het nou precies andersom was, zeg ik, ja.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De materieelinzet gaat inderdaad ook met de dobbelsteen. Dus toch iets van logica?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het inzetten van één HC is zelfs de reden dat er redelijk wat treinen rijden met een ICM-7 en niet met acht of negen bakken, naast dat het tijdens het grootste deel van de dag makkelijk past.
het is af en toe op de kleintjes lettenquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De materieelinzet gaat inderdaad ook met de dobbelsteen. Dus toch iets van logica?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het zou wel echt kunnen trouwens. Met 2 dobbelstenen: Nooit minder dan 2, nooit meer dan 12quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is af en toe op de kleintjes letten
Kennis van me heeft zo'n 30 minuten geleden een prent gekregen van een HC, omdat hij (volgens zijn eigen inziens) terecht de noodrem had gebruikt.
Hij zat in de IC van Breda naar Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (hij moest tot Rotterdam), en er waren 3 Turkse jongeren die erg lastig waren in de trein, waar hij op een fatsoenlijke wijze iets van zei.
Vervolgens werd hij bedreigd, waarbij ook fysiek geweld gebruikt is, is hij weggelopen en heeft de politie gebeld.
Politie kwam direct naar station Dordrecht, maar de trein zou te vroeg zijn, en om te voorkomen dat de gasten gingen vluchten, zei de vrouw bij de alarmcentrale dat hij de noodrem moest gebruiken (trein zou na 3 minuten het station al binnenrijden).
HC was alles behalve amused, schreef direct een prent uit toen die HC erachter kwam dat hij getrokken had. Geen discussie, en na 5 minuten ging de trein weer verder. Op het station stonden inmiddels 10 agenten, de 3 gasten werden in de boeien geslagen en meegenomen, en kon de trein weer vertrekken. Hij gaat morgen aangifte doen.
Mij lijkt die boete toch wel een beetje overdreven?![]()
Aangifte tegen die HC. Misbruik van bevoegdheid en opzettelijk niet de risicosituatie willen inschatten waar je verantwoordelijk voor bent. IN YOUR FACE!
Je kan altijd in bezwaar gaan tegen een boete. Als een medewerker van de alarmcentrale je vertelt de noodrem te gebruiken, dan kun je erop vertrouwen dat dat op dat moment een correcte handeling is. De HC zal naar mij inziens de situatie verkeerd hebben beoordeeld en op zijn onjuiste waarneming een boete hebben uitgeschreven.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef greavy het volgende:
Kennis van me heeft zo'n 30 minuten geleden een prent gekregen van een HC, omdat hij (volgens zijn eigen inziens) terecht de noodrem had gebruikt.
Hij zat in de IC van Breda naar Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (hij moest tot Rotterdam), en er waren 3 Turkse jongeren die erg lastig waren in de trein, waar hij op een fatsoenlijke wijze iets van zei.
Vervolgens werd hij bedreigd, waarbij ook fysiek geweld gebruikt is, is hij weggelopen en heeft de politie gebeld.
Politie kwam direct naar station Dordrecht, maar de trein zou te vroeg zijn, en om te voorkomen dat de gasten gingen vluchten, zei de vrouw bij de alarmcentrale dat hij de noodrem moest gebruiken (trein zou na 3 minuten het station al binnenrijden).
HC was alles behalve amused, schreef direct een prent uit toen die HC erachter kwam dat hij getrokken had. Geen discussie, en na 5 minuten ging de trein weer verder. Op het station stonden inmiddels 10 agenten, de 3 gasten werden in de boeien geslagen en meegenomen, en kon de trein weer vertrekken. Hij gaat morgen aangifte doen.
Mij lijkt die boete toch wel een beetje overdreven?![]()
Maar wie weet krijgen die apen wel in de opleiding te horen: "Noodrem = = ALTIJD boete want ze kunnen toch wel weer in beroep." Hoeft er nog niet eens ruimte te zijn voor het besef dat een noodrem best om een legitieme reden getrokken kan worden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat zou best eens kunnen kloppen hoor, maar met enige nuance: "Als er sprake is van een zichtbaar gevaarlijke situatie is het prima maar als dat niet zo is, altijd beboeten." Je wilt geen uitgebreide discussie over "was het noodremtrekken gerechtvaardigd?" tijdens de rit omdat dit de toch al opgelopen vertraging alleen nog maar verder zal laten toenemen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wie weet krijgen die apen wel in de opleiding te horen: "Noodrem = = ALTIJD boete want ze kunnen toch wel weer in beroep." Hoeft er nog niet eens ruimte te zijn voor het besef dat een noodrem best om een legitieme reden getrokken kan worden.
Hoe snel vertraging soms kan oplopen zag ik vanavond wel: vertrek uit Den Haag Centraal was precies 10 minuten later dan gepland, maar bij aankomst in Breda was de vertraging opgelopen tot +25. De bijsturing had toen maar besloten om de trein niet verder te laten rijden dan Eindhoven.
En ja, dat is op dat moment zuur voor de reiziger in kwestie (die een onterechte boete krijgt), maar het is nog veel zuurder voor andere reizigers als lange discussies en andere ellende ervoor zorgt dat zij verderop aansluitingen missen.![]()
Daarom wordt ik tussen Amersfoort en Zwolle praktisch nooit gecontroleerd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kan
Zag vanmiddag trouwens twee 1800's staan op het station van Coevorden (Locon en Bentheimer Eisenbahn) Brengt Locon de wagons naar station Coevorden en neemt de Bentheimer het daar soms over?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Doet me een beetje denken aan het dilemma van mijn tante die verpleegster was op een ambulance in de jaren '60. Aan de ene kant mag een verpleegster niet "de dood vaststellen", aan de andere kant mag de ambulance geen doden vervoeren. In de praktijk dus maar gewoon alles inladen waar bloed uit loopt, en we kijken bij het ziekenhuis welquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:02 schreef James1988 het volgende:
Dat zou best eens kunnen kloppen hoor, maar met enige nuance: "Als er sprake is van een zichtbaar gevaarlijke situatie is het prima maar als dat niet zo is, altijd beboeten." Je wilt geen uitgebreide discussie over "was het noodremtrekken gerechtvaardigd?" tijdens de rit omdat dit de toch al opgelopen vertraging alleen nog maar verder zal laten toenemen.
Ja raar is dat eah. Net als dat militairen alleen de dood van een andere militair mogen vaststellen als het hoofd gescheiden is van de romp.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan het dilemma van mijn tante die verpleegster was op een ambulance in de jaren '60. Aan de ene kant mag een verpleegster niet "de dood vaststellen", aan de andere kant mag de ambulance geen doden vervoeren. In de praktijk dus maar gewoon alles inladen waar bloed uit loopt, en we kijken bij het ziekenhuis welVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
De Bentheimer Eisenbahn rijdt zelf naar Rotterdam vanaf Coevorden, maar dit gebeurt onder toelating van Locon en ook deels met Locon-personeel. Soms wordt er ook een Locon-loc ingezet, en wordt de BE E01 ingezet voor Locon-treinen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:25 schreef derLudolf het volgende:
Zag vanmiddag trouwens twee 1800's staan op het station van Coevorden (Locon en Bentheimer Eisenbahn) Brengt Locon de wagons naar station Coevorden en neemt de Bentheimer het daar soms over?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
En de gesprekken van 112 worden opgenomen, dus terug te luisteren. In voorkomende gevallen vast voldoende bewijsmateriaal.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:33 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Je kan altijd in bezwaar gaan tegen een boete. Als een medewerker van de alarmcentrale je vertelt de noodrem te gebruiken, dan kun je erop vertrouwen dat dat op dat moment een correcte handeling is. De HC zal naar mij inziens de situatie verkeerd hebben beoordeeld en op zijn onjuiste waarneming een boete hebben uitgeschreven.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dat is nog eens vervelend:twitter:Arriva_NL twitterde op woensdag 28-05-2014 om 17:20:25Van Gorinchem tot Gorkum: Door opgelopen vertraging rijdt er geen trein om 17:53 vertrek uit Gorkum. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
PM mij!
Bijzonder wat de digitale bestemmingsdisplays van een SGM allemaal kunnen tonen. Gister eentje gezien met daarop "Update 27 mei voltooid"![]()
![]()
" remcoP is homo" zou ook prima lukkenquote:Op donderdag 29 mei 2014 02:10 schreef remcoP het volgende:
Bijzonder wat de digitale bestemmingsdisplays van een SGM allemaal kunnen tonen. Gister eentje gezien met daarop "Update 27 mei voltooid"
quote:Op donderdag 29 mei 2014 02:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
" remcoP is homo" zou ook prima lukken![]()
![]()
Die displays daar kun je alles op zetten wat je wilt man. "Geen dienst, sorry" "prettige feestdagen" "dikke droplul" echt alles.
Nee, andersom juist... ICL was klotespul met harde banken en maf ingedeelde coupés, ICK was sfeervol comfortabel mat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:20 schreef James1988 het volgende:
ICL was wel bazenspulNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Mij ook. Het zou NS ook sieren sorry te zeggen. Want waarom moet een reiziger de orde bewaken in plaats van de HC?quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef greavy het volgende:
Mij lijkt die boete toch wel een beetje overdreven?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ICK was idd bazenmaterieel, ICL reed in het zuiden ook vaak en was vrij eigenaardig spul. Vooral die "open" afdelingen waren vreemd, daar stonden voor mijn gevoel ook zo weinig stoelen inquote:Op donderdag 29 mei 2014 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, andersom juist... ICL was klotespul met harde banken en maf ingedeelde coupés, ICK was sfeervol comfortabel mat.
Dit dus:
De ruiten konden wel nog ver openen die rijtuigen konden in principe 200, in ieder geval harder dan die rommel die nu over de HSL dendert
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 08:49:06 ]![]()
Niks mis met die stoelen.
En grote tafels waar je goed de krant kan lezen, veel bagageruimte, individueel bedienbare leeslampjes, ramen die open kunnen. Mooi spul, dat ICL.![]()
ICK had pas rare stoelen. Met zo'n gat in de rugleuning. Als ik me niet vergis is ICK ook de ouderwetse "oervorm" en was ICL eigenlijk een soort ICKm.![]()
quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:32 schreef dennistd het volgende:
Dat is nog eens vervelend:twitter:Arriva_NL twitterde op woensdag 28-05-2014 om 17:20:25Van Gorinchem tot Gorkum: Door opgelopen vertraging rijdt er geen trein om 17:53 vertrek uit Gorkum. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
Ik blijf het bij die plaats vreemd vinden dat ze iets anders omroepen dan op de borden staat.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Volgens mij ook, en ICL had andere draaistellen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:29 schreef Igen het volgende:
Als ik me niet vergis is ICK ook de ouderwetse "oervorm" en was ICL eigenlijk een soort ICKm.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ICL in de spits als IC Den Haag - Arnhem.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:24 schreef greavy het volgende:
Wat een gruwelijke stoelen zijn dat. Zat er in April 2x in tussen Dresden en PraagDie te smalle deurtjes.
Het tekort aan zitplaatsen.
KILLNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Altijd nog beter dan wat de automatische sprinter-omroep doet in Oisterwijk. Hoewel het met een update verholpen lijkt te zijn, in steeds meer treinen klinkt nu de juiste omroep. Doet zo'n melding op het onvolprezen serviceforum toch eens wat.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik blijf het bij die plaats vreemd vinden dat ze iets anders omroepen dan op de borden staat.
[ Bericht 0% gewijzigd door JDude op 29-05-2014 13:04:31 ]It's always around me, all this noise
Hoor die Fries!quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik blijf het bij die plaats vreemd vinden dat ze iets anders omroepen dan op de borden staat.![]()
Ja maar als je "Oosterwijk" gaat schrijven als "Oisterwijk" dan verdien je het ook gewoon dat het letterlijk als "Ooisterwijk" wordt uitgesprokenquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan wat de automatische sprinter-omroep doet in Oisterwijk. Hoewel het met een update verholpen lijkt te zijn, in steeds meer treinen klinkt nu de juiste omroep. Doet zo'n melding op het onvolprezen serviceforum toch eens wat.![]()
![]()
Dat was vroeger best normaal. Zo heb je ook Oirschot. Of in Duitsland de plaats "Soest", uitgesproken als "soost", dat is ook hetzelfde principe.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja maar als je "Oosterwijk" gaat schrijven als "Oisterwijk" dan verdien je het ook gewoon dat het letterlijk als "Ooisterwijk" wordt uitgesproken![]()
Zwaagwesteinde. Tevens einde discussie.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
De staking is toch voorbij?... Waarom ze sommige treinstellen niet uit dienst nemen tot ze schoon zijn is me een raadsel.. Zou klagen helpen?
http://freeupload.mobi/im(...)e31471cf07722eb1ee61dag![]()
dan hebben ze misschien te weinig materieel?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:54 schreef Peter het volgende:
De staking is toch voorbij?... Waarom ze sommige treinstellen niet uit dienst nemen tot ze schoon zijn is me een raadsel.. Zou klagen helpen?
http://freeupload.mobi/im(...)e31471cf07722eb1ee61Altijd onderweg naar het avontuur![]()
stond zat in Zwolle aan de kant.. Zondagsdienst..quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan hebben ze misschien te weinig materieel?dag![]()
Ja! Meer treinstellen uit dienst nemen! MEER MEER MEER!! Idioot.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:54 schreef Peter het volgende:
http://freeupload.mobi/im(...)e31471cf07722eb1ee61Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In het Noorden hebben wij prima schone treinen gehad en er werd amper gestaakt. Tijdens mijn nachtdiensten genoeg jongens zien lopen die keihard aan het werk waren.![]()
Ja Lapland, da's andere koek inderdaad. Ik hoorde dat er vanmiddag nog rendieren van een snelweg bij Franeker gehaald zijn. Nou dan weet je het wel
ja, maar dat is niet inzetbaar materieel.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:57 schreef Peter het volgende:
[..]
stond zat in Zwolle aan de kant.. Zondagsdienst..Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Was tussen Dronrijp en afslag Deinum. (een stukje oostelijker dusquote:Op donderdag 29 mei 2014 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja Lapland, da's andere koek inderdaad. Ik hoorde dat er vanmiddag nog rendieren van een snelweg bij Franeker gehaald zijn. Nou dan weet je het wel)
Daar zit het Koeweitse (Q8) tankstation dat in beeld wasAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Zelfde hier in het diepe oosten, maar een aantal keer (echt) vieze treinen gezien. Enige echt smerige was een halve bak popcorn op de grond.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:03 schreef Monopoly het volgende:
In het Noorden hebben wij prima schone treinen gehad en er werd amper gestaakt. Tijdens mijn nachtdiensten genoeg jongens zien lopen die keihard aan het werk waren.![]()
![]()
Kerstman doet aan spionagepraktijken nu de CIA moet oppassen. Het is een complot!!!quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja Lapland, da's andere koek inderdaad. Ik hoorde dat er vanmiddag nog rendieren van een snelweg bij Franeker gehaald zijn. Nou dan weet je het wel![]()
Snel! Aluhoedjes op!quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kerstman doet aan spionagepraktijken nu de CIA moet oppassen. Het is een complot!!!
Stoelen waar vloeistoffen overheen waren gegaan...quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:21 schreef boriq het volgende:
[..]
Zelfde hier in het diepe oosten, maar een aantal keer (echt) vieze treinen gezien. Enige echt smerige was een halve bak popcorn op de grond.![]()
![]()
In Brabant (Brabantquote:Op donderdag 29 mei 2014 22:21 schreef boriq het volgende:
[..]
Zelfde hier in het diepe oosten, maar een aantal keer (echt) vieze treinen gezien. Enige echt smerige was een halve bak popcorn op de grond.) viel het ook nogal mee. We kunnen concluderen dat de randstad gewoon de puinzooi kreeg die hij verdient.
It's always around me, all this noise
Bij paupers horen toch ook paupertreinen?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:24 schreef JDude het volgende:
[..]
In Brabant (Brabant) viel het ook nogal mee. We kunnen concluderen dat de randstad gewoon de puinzooi kreeg die hij verdient.
![]()
Hoe was het ook weer?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:30 schreef boriq het volgende:
[..]
Bij paupers horen toch ook paupertreinen?
God schiep uit gouden korenaren
de Sallanders en Twentenaren
en uit de resten
de mensen in het westen
of zo. Kweeniemeer precies
Zoiets jaquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe was het ook weer?
God schiep uit gouden korenaren
de Sallanders en Twentenaren
en uit de resten
de mensen in het westen
of zo. Kweeniemeer precies
PM mij!
Er waren inderdaad ook zat treinen die gewoon schoon waren, maar als je uitsluitend op de media af zou gaan, zou je verwachten dat er uitsluitend rijdende vuilnisbelten op het spoor te zien zijn geweest de afgelopen weken.![]()
Passen wij dit toch gewoon toe:quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja! Meer treinstellen uit dienst nemen! MEER MEER MEER!! Idioot.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
en als er wordt getwitterd dat 'ik tot mijn knieën in het afval sta' wordt er vast bedoeld dat er twee lege flesjes over de vloer rollen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Er waren inderdaad ook zat treinen die gewoon schoon waren, maar als je uitsluitend op de media af zou gaan, zou je verwachten dat er uitsluitend rijdende vuilnisbelten op het spoor te zien zijn geweest de afgelopen weken.
Waarom zou je ook de gewone kant laten zien, hé?![]()
Als het maar binnen het PVR past.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Passen wij dit toch gewoon toe:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik zie het al voor mij: bij de revisie van VIRM krijgen ze allemaal handvaten en treden aan de buitenkant waar je jezelf aan vast kunt houden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Passen wij dit toch gewoon toe:
[ afbeelding ]![]()
Mocht je je vandaag vervelen dan kan je altijd nog: Tribune bij werk aan spoor in Bilthovenquote:BILTHOVEN - Bij station Bilthoven wordt vrijdag een tunnel voor fietsers en voetgangers aangelegd. Publiek dat wil zien hoe dat er uitziet kan op een tribune plaatsnemen die ProRail heeft neergezet.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Beetje flauw om al een oordeel te hebben terwijl je de fysieke kenmerken van de twitterende persoon niet kent.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:39 schreef boriq het volgende:
[..]
en als er wordt getwitterd dat 'ik tot mijn knieën in het afval sta' wordt er vast bedoeld dat er twee lege flesjes over de vloer rollen.
Waarom zou je ook de gewone kant laten zien, hé?![]()
Hoeveel overwegen worden er per jaar eigenlijk gesloopt op dit moment? En met gesloopt bedoel ik vervangen door iets beters en niet een hek waardoor boerenkinderen 5KM extra moeten fietsen om op school te komen. Weet iemand dat?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
ik kan alleen cijfers vinden van 2003 en 2010. In 2003 waren er 2895 overwegen en in 2010 was dit gedaald naar 2600.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoeveel overwegen worden er per jaar eigenlijk gesloopt op dit moment? En met gesloopt bedoel ik vervangen door iets beters en niet een hek waardoor boerenkinderen 5KM extra moeten fietsen om op school te komen. Weet iemand dat?
De aantallen nu liggen al weer lager, want op diverse plaatsen zijn al tunnels aangelegdAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Je kan er van uitgaan dat er zo'n 10-15 overwegen gesaneerd worden, waarvan er voor ongeveer de helft niets terugkomt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoeveel overwegen worden er per jaar eigenlijk gesloopt op dit moment? En met gesloopt bedoel ik vervangen door iets beters en niet een hek waardoor boerenkinderen 5KM extra moeten fietsen om op school te komen. Weet iemand dat?![]()
Aantal uitgevallen treinen in eerste kwartaal blijkt hoger dan met overheid was afgesproken!
http://www.voorbeterov.nl/130219.php![]()
Bijzonder, want er was geen extreem weer oid wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Aantal uitgevallen treinen in eerste kwartaal blijkt hoger dan met overheid was afgesproken!
De vele verstoringen tussen Rotterdam en Den Haag bijvoorbeeld of het strengere veiligheidsregime en het wisselsaneringsbeleid, waardoor meer treinen over een grotere afstand opgeheven zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bijzonder, want er was geen extreem weer oid wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt.
Oh en de personeelsroosters niet te vergeten. Hierdoor worden ook regelmatig treinen over een gedeelte van een traject opgeheven, omdat de NS het personeelslogistiek niet bij kan fietsen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja, en nu? Aai over de bol, niet meer doen en verder aanmodderen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:25 schreef DriekOplopers het volgende:
http://www.voorbeterov.nl/130219.phpNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
het aantal aangevallen treinen in de tweede kwartaal blijkt lager dan met de voetbalsupporterclubs was afgesproken.
http://www.theworldsworstwebsiteever.com/Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Nee, uiteraard niet. Maar stap 1 is duidelijk boven tafel krijgen wat er goed gaat, en wat niet. Daarna de vervolgstappen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, en nu? Aai over de bol, niet meer doen en verder aanmodderen?![]()
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages. Wel lees ik veel over de bijsturing, en daar zal het lijntje tussen 1 en 2 wel zitten..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vele verstoringen tussen Rotterdam en Den Haag bijvoorbeeld of het strengere veiligheidsregime en het wisselsaneringsbeleid, waardoor meer treinen over een grotere afstand opgeheven zijn.
Oh en de personeelsroosters niet te vergeten. Hierdoor worden ook regelmatig treinen over een gedeelte van een traject opgeheven, omdat de NS het personeelslogistiek niet bij kan fietsen.![]()
Nee, het wordt (onder druk van de bonden en de boekhouders in HGB-IV) glashard ontkend. Terwijl de praktijk laat zien dat het wel zo is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages.![]()
Zwolle had gisteren nachtbussen trouwens. Laatste vertrek uit Utrecht 01:00, aankomst 2:49 als je een touringcar had maar in de lijnbusunit waar ik in zat kwam je met zeker 20 minuten vertraging aan want niet harder dan 80 en onderweg stoppen in Nijkerk en 't Harde. Chill ook dat de fietsenstalling dan gesloten is en ik met een taxi vanaf het station naar huis kon.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ikzelf roep het niet erg veel, maar wat ik weet is dat bijsturing het druk heeft met het aanpassen van dienstroosters van machinisten en conducteurs. Een simpel ziektegeval veroorzaakt al mutaties. Een verstoring een veelvoud daarvan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages. Wel lees ik veel over de bijsturing, en daar zal het lijntje tussen 1 en 2 wel zitten..
Het is niet voor niets dat veel maatschappijen wereldwijd in een lijnbedrijf werken. Dit om de gevolgen van verstoringen zo beperkt mogelijk te houden. Natuurlijk is Nederland niet te vergelijken met bijvoorbeeld het stedelijk vervoer rond bijvoorbeeld een stad als Parijs, maar als een HC uit bijvoorbeeld Arnhem opduikt op de sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht of de IC Eindhoven - Venlo dan weet je hoe ingewikkeld de roosters in elkaar zitten.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat het niet in de analyserapportages naar voren komt wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Het zit namelijk zo.. Naar mate de roosters complexer zijn en er meer onderlinge verwevenheid is, wordt het lastiger om een mutatie door te voeren omdat een mutatie weer allemaal afgeleide mutaties veroorzaakt. Dat heeft dus als gevolg dat een relatief kleine verstoring een grote hoeveelheid bijsturing veroorzaakt. Als je die roosters aanpast is de kans op een grote hoeveelheid bijsturing veel kleiner omdat er minder verwevenheid is en dus is het ook makkelijker om bij te sturen. Daarnaast kan je dan ook makkelijker de capaciteit uitbreiden omdat er door minder verwevenheid het makkelijker wordt om los van elkaar besluiten te nemen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages. Wel lees ik veel over de bijsturing, en daar zal het lijntje tussen 1 en 2 wel zitten..![]()
Tijd om ITIL in te voeren dus?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Kun je de kosten van de taxi dan niet bij degene indienen die heeft besloten ineens nachtbussen in te zetten?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zwolle had gisteren nachtbussen trouwens. Laatste vertrek uit Utrecht 01:00, aankomst 2:49 als je een touringcar had maar in de lijnbusunit waar ik in zat kwam je met zeker 20 minuten vertraging aan want niet harder dan 80 en onderweg stoppen in Nijkerk en 't Harde. Chill ook dat de fietsenstalling dan gesloten is en ik met een taxi vanaf het station naar huis kon.![]()
Nee, dat is één van de redenen waarom ik met mijn studie gestopt benquote:
PM mij!
Gaan mijn ITIL-certificaten straks nog nut hebben voor mijn huidige werk ook.quote:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wat een hindernisbaan op het spoor zeg morgen![]()
Ik wil met een kennis naar Duitsland, maar Niedersachsen is gewoon klote, want Utrecht - Amersfoort plat. Via Heerlen naar NRW is klote, want Eindhoven - Weert plat![]()
In Duitsland ligt vervolgens Rheydt - Mönchengladbach nog eens plat![]()
Dus nu, om in NRW te toeren (naar oa Heimbach) mag ik een roteind omreizen...
Nu gaan we dus maar naar Brilon Stadt en Winterberg op en neer. In twee weken tijd heb ik door werkzaamheden 3 reisplannen de prullenbak ingeslingerd, want elke keer kwam er wel weer iets bij, hetzij in Nederland of Duitsland![]()
![]()
Waar zouden we zijn zonder de trein?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:16 schreef greavy het volgende:
In twee weken tijd heb ik door werkzaamheden 3 reisplannen de prullenbak ingeslingerd, want elke keer kwam er wel weer iets bij, hetzij in Nederland of Duitsland
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Betreft dit alleen de treinen van NS (gezien het rekenvoorbeeld)?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Gaat de concessieverlener er gevolgen aan verbinden? Ik betwijfel het...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet. Maar stap 1 is duidelijk boven tafel krijgen wat er goed gaat, en wat niet. Daarna de vervolgstappen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Naar Groningen over de Hanzelijn en vanaf daar naar Leer. Was je zonder omleidingen in Niedersachsen geweestquote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:16 schreef greavy het volgende:
Wat een hindernisbaan op het spoor zeg morgen![]()
Ik wil met een kennis naar Duitsland, maar Niedersachsen is gewoon klote, want Utrecht - Amersfoort plat. Via Heerlen naar NRW is klote, want Eindhoven - Weert plat![]()
In Duitsland ligt vervolgens Rheydt - Mönchengladbach nog eens plat![]()
Dus nu, om in NRW te toeren (naar oa Heimbach) mag ik een roteind omreizen...
Nu gaan we dus maar naar Brilon Stadt en Winterberg op en neer. In twee weken tijd heb ik door werkzaamheden 3 reisplannen de prullenbak ingeslingerd, want elke keer kwam er wel weer iets bij, hetzij in Nederland of Duitsland![]()
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Telt "Mansveld dicteert vijf minuten een nietszeggend standaardbriefje waarin alles wordt gebagatelliseerd" als gevolg? Anders nee.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat de concessieverlener er gevolgen aan verbinden? Ik betwijfel het..."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Maar weet je hoe laat ik dan pas in Duitsland ben én hoe vroeg ik al terug moet?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Naar Groningen over de Hanzelijn en vanaf daar naar Leer. Was je zonder omleidingen in Niedersachsen geweest
Zelfs met de eerste / laatste trein ...
NRW via Venlo is goed te bereiken, zolang ik maar niet in de regio Aken / Rheydt enzo kom. Genoeg alternatieven.![]()
Liep gisteren met jr. perron 5 in Keulen op, stond deze nog even voor onze neus, ik dacht even dat we in een andere tijdframe waren terechtgekomen.
Ik verwachtte een ICE-3 namelijk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Oh gaaf!!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:56 schreef bork het volgende:
Liep gisteren met jr. perron 5 in Keulen op, stond deze nog even voor onze neus, ik dacht even dat we in een andere tijdframe waren terechtgekomen.
[ afbeelding ]
Ik verwachtte een ICE-3 namelijkNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hallo allemaal, ik volg deze topicreeks al een tijdje. Het werd voor me ook een account aan te maken.![]()
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef Consilium het volgende:
Hallo allemaal, ik volg deze topicreeks al een tijdje. Het werd voor me ook een account aan te maken.
Willkommen, bienvenue, welkom!![]()
![]()
DBS 6423 + Aanvoer DuPont Dordrecht by Durk Houtsma., on Flickr
Op vrijdag 23 mei 2014 arriveert de 6423, die de naam Chris draagt, op Dordrecht Industrie, ook wel bekend als De Staart met de aanvoertrein voor DuPont en een fraai sleepje ketelwagens beladen met Chloroform en Hydrogeen fluoride. Hier wordt de surfplas gepasseerd.
Vanwege het evenement Dordt in Stoom waren hier al een aantal oude vrachtwagens opgesteld, zodat de bezoekers de vrachtwagens tijdens het evenement konden bekijken.![]()
Nou, leuk dagje al bij al. ICM, Pimpel, veel diesel (Lint, Talent, GTW, 612 en 628), ongeveer 600 km, zowaar nog een nieuw bordje, prachtige natuur. Alleen voelde ik me de hele dag behoorlijk kut dus ik kom nu wat vroeger naar huis
Wat leuk! Geplande dienst, of een speciale trein?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:56 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Zie zojuist op facebook een foto van de nieuwe Eurostar-kleuren. Ik moet er even aan wennen...:
Foto van Mediarail.be![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef Consilium het volgende:
Hallo allemaal, ik volg deze topicreeks al een tijdje. Het werd voor me ook een account aan te maken.![]()
Of ja, ik probeerde me te registreren maar kwam erachter dat ik al een account had. Wist ik helemaal niet. XD
Hallo iedereen!![]()
Netjes!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, leuk dagje al bij al. ICM, Pimpel, veel diesel (Lint, Talent, GTW, 612 en 628), ongeveer 600 km, zowaar nog een nieuw bordje, prachtige natuur. Alleen voelde ik me de hele dag behoorlijk kut dus ik kom nu wat vroeger naar huis
Ik heb gister 657 binnenlandse spoorse kilometers kunnen maken, en zitten nu over de 20.000 spoorse kilometers: stand na gister is 20.259 kilometer. Via Roosendaal naar Zwolle, om dan via Mariënberg en Almelo weer naar Zwolle en Kampen te gaan, om uiteindelijk via de Veluwelijn weer in Amsterdam te arriveren, en vanaf daar met 3 kennissen naar Amersfoort om met 6 man te gaan wokken bij Het Oosten, en vanwege de werkzaamheden bij Bilthoven terug via Amsterdam - Haarlem weer naar Dordrecht.
Een zeer goede aanrader voor een lunch of een diner of whatever: Restaurant Spoor 7 te Ommen of Mariënberg. Gister heb ik in Mariënberg even een lunch genuttigd, en de uitsmijter was goed. Personeel erg vriendelijk.
De vleesgerechten komen uit eigen poelierderij of worstmakerij waar mogelijk. Groentes komen van een eigen moestuin.
Oké, tot zover mijn praatje daarover. Ze doen goede zaken, en volgens de beste man in Mariënberg wilden ze kijken of er nog een restaurant bij geopend kon worden op station Hardenberg.![]()
er staat nog een Futura in de wisselstraat van Hagen Hbf die ik nog niet hadquote:
Zie ik bij die achterste trein nu ook afgevallen deuren?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Wat leuk! Geplande dienst, of een speciale trein?
Zie zojuist op facebook een foto van de nieuwe Eurostar-kleuren. Ik moet er even aan wennen...:
[ afbeelding ]
Foto van Mediarail.be
dag![]()
Heeft AB ook treinen geleverd in de UK?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Zie ik bij die achterste trein nu ook afgevallen deuren?![]()
![]()
Gaaf zegquote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:56 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef Consilium het volgende:
Hallo allemaal, ik volg deze topicreeks al een tijdje. Het werd voor me ook een account aan te maken.Welkom hierquote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:23 schreef j0k3 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Of ja, ik probeerde me te registreren maar kwam erachter dat ik al een account had. Wist ik helemaal niet. XD
Hallo iedereen!
Ik moet het nog even uitzoeken, zal zo mijn sig wel weer eens updatenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:30 schreef greavy het volgende:
Netjes!
Ik heb gister 657 binnenlandse spoorse kilometers kunnen maken, en zitten nu over de 20.000 spoorse kilometers: stand na gister is 20.259 kilometer.
Wel geinig trouwens. Die Ellen Ten Damme trein (Arriva GTW 260) rijdt nu tijdelijk bij ons in het noorden. Van de week was een collega er mee aan het rangeren, en ik stond op een rangeerspoortje te wachten. Als hij voorop een rangeerpitje aan heeft staan, is dat achterop net zo. Bij de normale spurts van Arriva heb je altijd achter 2 rode sluitseinen, ook al heb je voorop een rangeerlicht.![]()
quote:Mooi verstopt en lijkt wel 'vergeten'.
Als je van Groningen/Leeuwarden naar Zwolle gaat kom je net na de vork bij Meppel langs al die moestuintjes. Iemand heeft daar nog een bordje Meppel-Oost (of Meppel-Zuid) in zijn moestuintje liggen. Ik zocht op de historie van die hoek, maar kon er niets over vinden.
Was er een tweede station in Meppel in een ver grijs verleden?![]()
Die Achterhoeker mach ook niet met een Noorderling gekoppeld worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef Monopoly het volgende:
Wel geinig trouwens. Die Ellen Ten Damme trein (Arriva GTW 260) rijdt nu tijdelijk bij ons in het noorden. Van de week was een collega er mee aan het rangeren, en ik stond op een rangeerspoortje te wachten. Als hij voorop een rangeerpitje aan heeft staan, is dat achterop net zo. Bij de normale spurts van Arriva heb je altijd achter 2 rode sluitseinen, ook al heb je voorop een rangeerlicht.![]()
Klopt. Heeft met software te maken, maar ook met de tractie motoren.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Achterhoeker mach ook niet met een Noorderling gekoppeld worden.![]()
En met regeltjesregeltjesquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Heeft met software te maken, maar ook met de tractie motoren.
Vannacht weer een enerverende nachtdienst. 23.00 beginnen, dan om 0.33 uur een slagje Veendam overnemen van één van de rangeerders. Dan bij terugkomst nog wat voorzetten en dan de 'tuin' opnemen. Rondje lopen en dan maar een beetje facebooken tot 5 uur![]()
![]()
wie?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:25 schreef Monopoly het volgende:
Het is een kwestie van uren voor Hoog_Groen weer reageert.![]()
quote:Heb je zin om een keer samen te treinen, dan mag je voorin komen, maar dan wil ik wel jouw tieten zien hoor
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De dag is al lang genoeg geweest begin ik te merkenquote:Vannacht 3u geslapen, zodat ik ipv een late dienst een vroege dienst kon draaien (op verzoek van de baas gisteravond).
![]()
zal ze mee nemen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]Heb je zin om een keer samen te treinen, dan mag je voorin komen, maar dan wil ik wel jouw tieten zien hoor
![]()
![]()
![]()
![]()
Dagje brussel , niet aan te raden zonde van het geld.
Wel zeer mooie trams met houten afwerking, alleen jammer dat er geen geld voor perron was, trouwens zo ruime dubbeldekker mogen ze ook wel naar nederland halen al is die denk ik buiten profiel, dan maar de l11 die zijn ook mooi.![]()
niet train simulator om het in de vingertjes te houden?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:10 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht weer een enerverende nachtdienst. 23.00 beginnen, dan om 0.33 uur een slagje Veendam overnemen van één van de rangeerders. Dan bij terugkomst nog wat voorzetten en dan de 'tuin' opnemen. Rondje lopen en dan maar een beetje facebooken tot 5 uur![]()
![]()
Trammuseum Brussel heeft ook een prachtige verzameling. Grote collectie oude Brusselse PCC's rijvaardig. Ben zelf ook geen fan van Brussel, vind er enkel de PCC's qua OV wel leuk. Stad Brussel trekt mij niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:29 schreef icloud het volgende:
Dagje brussel , niet aan te raden zonde van het geld.
Wel zeer mooie trams met houten afwerking, alleen jammer dat er geen geld voor perron was, trouwens zo ruime dubbeldekker mogen ze ook wel naar nederland halen al is die denk ik buiten profiel, dan maar de l11 die zijn ook mooi.![]()
De nieuwe stellen in de metro (de "Boa" van CAF) zijn ook leuk.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Trammuseum Brussel heeft ook een prachtige verzameling. Grote collectie oude Brusselse PCC's rijvaardig. Ben zelf ook geen fan van Brussel, vind er enkel de PCC's qua OV wel leuk. Stad Brussel trekt mij niet.![]()
![]()
Daar heb ik nog niet mee mogen reizen. Vind die "Brusselse Zilvermeeuwen" ook wel geinig. Weet nog van 4 jaar geleden dat die deuren asociaal hard dichtklapten, en toen nog een klein beetje open gingen door de klap, en pas toen dicht waren. Dat was dit jaar niet meer.![]()
Documenten van het Belgische Crisiscentrum die over het spoorwegongeluk bij Wetteren vorig jaar gingen.
Documenten van het Belgische Crisiscentrum over het spoorwegongeluk bij Godinne op 11 mei 2012 gingen.![]()
Sorry bericht was van 13:00 uur nergens fatsoenlijk wifi dus heeft het nu pas gepost, ik vind die b200 dubbeldekkers echt ruim en zeer schoon, eigenlijk zijn alle treinen die ik gehad heb, erg schoon.
Ik zag trouwens op zuid dat de eurostar halteert op een kopspoor, het is dus kennelijk nooit de bedoeling geweest om deze door te trekken.
Toen ik de plannen voor de adam eurostar bekend waren dacht ik dat het de bedoeling zou zijn dat je aan de eene kant van het perron kon uitstappen door een geīmproviseerde douane en aan de andere kant weer instappen, maar dat valt vies tegen![]()
Dat stel heb ik nog op de foto staan. Wel in de categorie wat ruist er door het struikgewasquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef Monopoly het volgende:
Wel geinig trouwens. Die Ellen Ten Damme trein (Arriva GTW 260) rijdt nu tijdelijk bij ons in het noorden. Van de week was een collega er mee aan het rangeren, en ik stond op een rangeerspoortje te wachten. Als hij voorop een rangeerpitje aan heeft staan, is dat achterop net zo. Bij de normale spurts van Arriva heb je altijd achter 2 rode sluitseinen, ook al heb je voorop een rangeerlicht.
Die hekken die er omheen staan zijn ook niet normaal, zelfs Prorail bouwt ze niet zo hoog.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:52 schreef icloud het volgende:
Ik zag trouwens op zuid dat de eurostar halteert op een kopspoor, het is dus kennelijk nooit de bedoeling geweest om deze door te trekken.![]()
![]()
? Die glazen wand die het perron scheid van de rest hoef toch geen belemmering te zijn voor het doortrekken van het spoor?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:55 schreef boriq het volgende:
[..]
Die hekken die er omheen staan zijn ook niet normaal, zelfs Prorail bouwt ze niet zo hoog.![]()
Ik bedoel de hekken aan de andere kant, aan de zuid-kant dus waar hij nu nog richting Lille rijdt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:57 schreef icloud het volgende:
[..]
? Die glazen wand die het perron scheid van de rest hoef toch geen belemmering te zijn voor het doortrekken van het spoor?![]()
Niet gezien, ik ben vooral aan de noordkant gaan kijken, zijn die hekken echt zo hoog?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:58 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik bedoel de hekken aan de andere kant, aan de zuid-kant dus waar hij nu nog richting Lille rijdt.
Hoezo nu nog? Zijn er veranderingen op komst?![]()
Ik heb de noordkant juist niet gezien, dus kan niets zeggen of hij makkelijk door getrokken kan worden naar het noorden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Niet gezien, ik ben vooral aan de noordkant gaan kijken, zijn die hekken echt zo hoog?
Hoezo nu nog? Zijn er veranderingen op komst?
Oh, dat 'nog' was een woordje wat ik nog niet weg had gehaald. Er gaat niets veranderen volgens mij![]()
![]()
Makkelijk is een groot woord, het is geen kwestie van een wissel, er zal een platform gebouwd moeten worden aan de bestaande hal en dan meteen een wissel het normale spoor op.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:02 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik heb de noordkant juist niet gezien, dus kan niets zeggen of hij makkelijk door getrokken kan worden naar het noorden.
Oh, dat 'nog' was een woordje wat ik nog niet weg had gehaald. Er gaat niets veranderen volgens mij
Nu we het toch over zuid hebben, waarom heeft dat station twee verdiepingen met metro en premetro. op beide verdiepen rijden beide richtingen uit, overal rijden dezelfde lijjnen, wat is de clou daarvan?![]()
Je zit sowieso met het probleem dat de Eurostar afgescheiden perrons moet hebben vanwege het niet tekenen van het Schengen-verdrag en iedereen dus door de douane moet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Niet gezien, ik ben vooral aan de noordkant gaan kijken, zijn die hekken echt zo hoog?
Hoezo nu nog? Zijn er veranderingen op komst?![]()
Als de bestaande sporen doortrekt in noordelijke richting en je zou een mobiele douane op het perron kunnen fixen dan ben je al veel klantvriendelijker bezigquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:07 schreef boriq het volgende:
[..]
Je zit sowieso met het probleem dat de Eurostar afgescheiden perrons moet hebben vanwege het niet tekenen van het Schengen-verdrag en iedereen dus door de douane moet.![]()
Douane.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Als de bestaande sporen doortrekt in noordelijke richting en je zou een mobiele douane op het perron kunnen fixen dan ben je al veel klantvriendelijker bezig
Nationale veiligheid en shit.
Klantvriendelijkheid boeit precies nul
Als het goed is heb je op de ene verdieping de metro de ene kant op en de premetro de andere kant op, en op de andere verdieping de metro de andere kant op en de premetro de ene kant op.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:06 schreef icloud het volgende:
[..]
Makkelijk is een groot woord, het is geen kwestie van een wissel, er zal een platform gebouwd moeten worden aan de bestaande hal en dan meteen een wissel het normale spoor op.
Nu we het toch over zuid hebben, waarom heeft dat station twee verdiepingen met metro en premetro. op beide verdiepen rijden beide richtingen uit, overal rijden dezelfde lijjnen, wat is de clou daarvan?![]()
Dat was ook mijn gedachten maar dat blijkt dus niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het goed is heb je op de ene verdieping de metro de ene kant op en de premetro de andere kant op, en op de andere verdieping de metro de andere kant op en de premetro de ene kant op.
Zoals jij het opschrijft zou ik het logisch vinden.![]()
Maar het zal toch vast niet kriskras door elkaar gaan zodat je nooit weet welke metro waar vertrekt?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachten maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Zoals jij het opschrijft zou ik het logisch vinden.![]()
Mag het hopen van niet, maar jouw systeem was het in iedergeval niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het zal toch vast niet kriskras door elkaar gaan zodat je nooit weet welke metro waar vertrekt?![]()
Hoiik ben weer terug van 2 weken Gran Canaria, en dus ook 2 weken geen trein gezien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Apart. Dan klopt het sporenplan op Wikipedia dus ook niet: http://upload.wikimedia.o(...)1/Grondwettunnel.svgquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:33 schreef icloud het volgende:
[..]
Mag het hopen van niet, maar jouw systeem was het in iedergeval niet.![]()
Lijnen 3 en 4 zijn de premetro-lijnen en die lopen noord-zuid. Lijnen 2 en 6 zijn de metrolijnen en die lopen ter hoogte van Brussel-Zuid oost-west. Tussen Brussel-Zuid en de Hallepoort lopen de premetro en metro parallel, nadien buigt de premetro naar het zuiden af. De premetro's hebben ook lagere perrons trouwens en stoppen met een cross-platformoverstap naast de metro's. Ik vind het zelf wel logisch in elkaar zitten
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 22:41:52 ]![]()
Goed. Na een veel te korte nacht ging vanochtend om 6:45 toch de wekker weer, de klootzak. Eerst al slapende naar Enschede (heil oordopjes), waar ik dit verdachte pakketje onbeheerd aantrof.
Net gedaan of mijn neus bloedde, want daar kwam de trein aan. Geen idee dat een industriestad zo groen kon zijn![]()
Opnieuw slapende werd al om kwart voor tien Münster (Westf) Hbf bereikt, waar de enige ECHTE trein van de dag voor kwam rijden.
Het was lekker rustig in het BordRestaurant, en tijdens het wachten op mijn ontbijt kon ik dus mooi een foto van eoa werktrein maken. Wie hier wat meer over te vertellen heeft: Ik hoor het graagOh wacht, het is een spoorstaafslijptrein
![]()
Ah, het Ontbijt![]()
![]()
![]()
Persoonlijk alternatief reisadvies van de blonde conductrice gekregen omdat we vertraging hadden![]()
De dieseltrein in Hagen die me tot Brilon Wald bracht.
In Willingen, waar ik een verjaardagkadootje voor mijn moeder ging kopen, komt nog weleens een trein binnen, dit is de RegionalExpress uit Hagen.
Op de terugweg geconstateerd dat station Bestwig ingrijpend verbouwd wordt. Een voetgangersbrug is al bijna klaar en de overkapping is verwijderd. Ook de bestrating is vernieuwd.
En tenslotte in Dortmund de trein terug naar Enschede![]()
Heuj
[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 30-05-2014 23:14:24 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mooi verslag Flash! Zitten een hoop treinen tussen waarvan ik hoop dat ze binnenkort in Railworks TS 2014 verschijnen.![]()
Roerei, met worst en brood, gadverdamme.quote:
Zal wel een godsvermogen kosten omdat het in een trein geserveerd word?![]()
aha, ik zie het staan op je foto ¤9.20 dat betekend dat de koffie 80 cent kost, dat is inderdaad te doen.quote:![]()
Ik heb een Beneluxhondekop gekocht en ja ik weet dat dit niet het modelspoortopic is maar de 1201 fapfapfapfap <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
aanbiedingquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:10 schreef icloud het volgende:
[..]
aha, ik zie het staan op je foto ¤9.20 dat betekend dat de koffie 80 cent kost, dat is inderdaad te doen.2e kop koffie voor 1 euro
TS2014quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:00 schreef Consilium het volgende:
Mooi verslag Flash! Zitten een hoop treinen tussen waarvan ik hoop dat ze binnenkort in Railworks TS 2014 verschijnen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Was het een beetje te kanen? Of is dit vliegtuigkwaliteit, roerei afgebakken en aangeleverd in plastic(gadverdamme)bakjes, effe op piepen in de magnetronen klaarquote:![]()
Mede fan meld zichquote:Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Ik ben niet zo kieskeurig. Was prima binnen te houdenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Was het een beetje te kanen? Of is dit vliegtuigkwaliteit, roerei afgebakken en aangeleverd in plastic(gadverdamme)bakjes, effe op piepen in de magnetronen klaar
Eensch. Erg mooi gelukt, ook in 1:87!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb een Beneluxhondekop gekocht en ja ik weet dat dit niet het modelspoortopic is maar de 1201 fapfapfapfap <3![]()
![]()
Piko ook zo te zien?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Erg mooi gelukt, ook in 1:87!
[ afbeelding ]Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik ga bij de mijne de banden wel geler maken en het derde frontsein toevoegen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik laat de mijne zo. Het is begin jaren-60 op mijn baan-in-aanbouw. Tijdgebrek speelt ernstig parten...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ga bij de mijne de banden wel geler maken en het derde frontsein toevoegen.![]()
Die rails die je daar hebt eah, die zijn echt mangs slecht schoon te houden en gebruik daar geen blokjes bij want dat zorgt voor groefjes waardoor het nķg moeilijker wordt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat was natuurlijk ook wel erg welkom die brug, met dat gekloot van om het seinhuis moeten als je het andere perron wil bereiken; Dat hebben we zelf gezien hoe fout dat kan gaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Op de terugweg geconstateerd dat station Bestwig ingrijpend verbouwd wordt. Een voetgangersbrug is al bijna klaar en de overkapping is verwijderd. Ook de bestrating is vernieuwd.![]()
En zelfs taxi Hegener () moest je in een andere straat bestellen als je op t perron richting Ruhrgebied aankwam, maar dat is nu dus verleden tijd
![]()
![]()
![]()
Sinds kort zijn er weer permanente grenscontroles in maastricht, werd vandaag weer getrakteerd op 2 van dat soort gorilla's, hand op het wapen, en dan schreeuwend je paspoort bevelen.![]()
Systematische grenscontroles zijn niet eens toegestaan onder het Schengen-verdrag, helaas houdt lang niet iedereen zich daar aan...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:52 schreef icloud het volgende:
Sinds kort zijn er weer permanente grenscontroles in maastricht, werd vandaag weer getrakteerd op 2 van dat soort gorilla's, hand op het wapen, en dan schreeuwend je paspoort bevelen.![]()
![]()
ik hoor tieten? Waar?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]Heb je zin om een keer samen te treinen, dan mag je voorin komen, maar dan wil ik wel jouw tieten zien hoor
![]()
![]()
![]()
![]()
Speciale trein volgens http://www.ake-eisenbahnt(...)sen/blaetterkatalog/quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Wat leuk! Geplande dienst, of een speciale trein?
betrof het rit Im Rheingold durchs Rheintal![]()
bordjes
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Ik maak schoon met wattenstaafjes en alcohol. Bevalt mij prima. Thanks.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die rails die je daar hebt eah, die zijn echt mangs slecht schoon te houden en gebruik daar geen blokjes bij want dat zorgt voor groefjes waardoor het nķg moeilijker wordt.![]()
Die sjoelbak hč, worden de sporen daar ooit nog op de oorspronkelijke diepte gelegd of is huidige positief definitief?![]()
BS ligt toch in het algemeen op -5500mm t.o.v. onderkant rijdraad?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:38 schreef b2py het volgende:
Die sjoelbak hč, worden de sporen daar ooit nog op de oorspronkelijke diepte gelegd of is huidige positief definitief?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Moeten we het daar weer over hebben? Den Haag Centraal is een 19e eeuws relict en moet weg. HS ook. Nieuw Den Haag Centraal bouwen op die ene kruising daar, verder iedereen bekhouwe, klaar![]()
Ik bedoelde meer in diepte het station inquote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
BS ligt toch in het algemeen op -5500mm t.o.v. onderkant rijdraad?.
Vroeger lagen de sporen allemaal op dezelfde hoogte wat ik me herinneren, nu ligt 1/2/3 veel verder naar 'voren'.![]()
Oh zo ja, verknetterd hoerig is dat inderdaad. Als je dan een keer op een afwijkend spoor binnen komt moet je echt een belachelijk eind omlopenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in diepte het station in.
Vroeger lagen de sporen allemaal op dezelfde hoogte wat ik me herinneren, nu ligt 1/2/3 veel verder naar 'voren'.
ik heb gisteren ook 1 hele keer controle gehad op 593 kmquote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:23 schreef b2py het volgende:
Haal je Je chipper langs zo'n geile toeslagpaal, wordt er vervolgens niet eens gecontroleerd..
Zo heerlijk, sprinter naar Kersenbijlmer zit vier minuten voor IC naar Lelystad te Schiphol. Al die koffertjestoeristen rennen dat SLT viertje in![]()
![]()
Staat dat niet aangegeven? In Den Bosch staat altijd "IC naar Schiphol is eerder in Utrecht C."quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:45 schreef b2py het volgende:
Zo heerlijk, sprinter naar Kersenbijlmer zit vier minuten voor IC naar Lelystad te Schiphol. Al die koffertjestoeristen rennen dat SLT viertje in![]()
Daar heeft een Aziaat lekker veel aan.
Overigens kwam een groot deel van het volk er in Lelylaan weer bij.![]()
Tussen Enschede en Glanerburg zeker?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik heb gisteren ook 1 hele keer controle gehad op 593 km![]()
![]()
nee in die IC tussen Münster en Dortmundquote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tussen Enschede en Glanerburg zeker?
hallo allemaal.. ik overweeg in juni om een goedkope vliegticket richting de balkan te boeken (bijvoorbeeld naar boedapest) en dan via praag en berlijn met de trein terug te reizen. onderweg elke dag een stad te bezoeken en ongeveer een dag of 4 a 5 totaal. het liefst niet slapen in de trein.. heeft iemand een idee hoeveel dit kost (van berlijn naar NL een ticket boeken red ik wel en die vliegticket ook wel offcourse) maar heb even geen idee of en zo ja, voor hoeveel ik ter plekke bijvoorbeeld een treinticket budapest - praag en praag - boeken.
nu mijn vraag.. heeft iemand enig idee hoeveel dit kost en of de 2de klas een beetje oke en veilig reizen is? zijn er misschien nog leukere opties voor een dag of 4 a 5 in die buurt?
bijvoorbaat dank voor reacties.![]()
Afgelopen dinsdag op Groningen - Amsterdam niemand gezien en op de rest van de trajectendelen die ik aflegde 4x gecontroleerdquote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik heb gisteren ook 1 hele keer controle gehad op 593 km
Zeker als je overdag reist is het allemaal prima veilig. Zolang je je spullen maar niet lang onbeheerd laat (bijv. als je gaat eten in de restauratiewagon).quote:
Boedapest ligt trouwens niet op de Balkan, die begint pas bij Servië/Roemenië.![]()
Naast de producties van Christrains, ben ik vooral fan van de Duitse treinen. Het blijft wel jammer dat Dutch Classics logge treinen levert. Ze zijn te gedetailleerd en Fopix Trains, zijn 628 vastlopers oplevert.quote:![]()
Qua trein kan ik je weinig vertellen, maar Budapest is zeker aan te radenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:44 schreef ghizzer het volgende:
inderdaad lgen.. maar ik bedoelde meer die hoek centraal-europa/richting balkan.![]()
![]()
Boedapest, Praag, Berlijn en Krakow zijn dé vier populaire backpacker-steden in Midden-Europa.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:44 schreef ghizzer het volgende:
inderdaad lgen.. maar ik bedoelde meer die hoek centraal-europa/richting balkan.
Dresden is ook wel leuk, vind ik, maar als je daar in het weekend komt moet je wel echt ruim van te voren reserveren omdat anders alle goedkope ho(s)tels zijn volgeboekt.![]()
DB gaat in de spits met dosto's rijden tussen Munster en Gronau. Vanwege de lengte rijden ze niet door naar Enschede.
http://www.tubantia.nl/re(...)r-enschede-1.4383874![]()
oke.. al ligt krakow dan volgens mij aardig uit de route of niet..? heb je enig idee of je ter plekke tickets kunt boeken en wat deze kosten? googlen heeft me nog weinig concreets opgeleverd.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Boedapest, Praag, Berlijn en Krakow zijn dé vier populaire backpacker-steden in Midden-Europa.
Dresden is ook wel leuk, vind ik, maar als je daar in het weekend komt moet je wel echt ruim van te voren reserveren omdat anders alle goedkope ho(s)tels zijn volgeboekt.![]()
Ik ga van de zomer ook met de trein ongeveer hetzelfde traject afleggen, dus wellicht kan ik je wel helpen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:34 schreef ghizzer het volgende:
hallo allemaal.. ik overweeg in juni om een goedkope vliegticket richting de balkan te boeken (bijvoorbeeld naar boedapest) en dan via praag en berlijn met de trein terug te reizen. onderweg elke dag een stad te bezoeken en ongeveer een dag of 4 a 5 totaal. het liefst niet slapen in de trein.. heeft iemand een idee hoeveel dit kost (van berlijn naar NL een ticket boeken red ik wel en die vliegticket ook wel offcourse) maar heb even geen idee of en zo ja, voor hoeveel ik ter plekke bijvoorbeeld een treinticket budapest - praag en praag - boeken.
nu mijn vraag.. heeft iemand enig idee hoeveel dit kost en of de 2de klas een beetje oke en veilig reizen is? zijn er misschien nog leukere opties voor een dag of 4 a 5 in die buurt?
bijvoorbaat dank voor reacties.
Het is verstandig om even uit te zoeken via bijvoorbeeld bahn.de wat je nu kwijt bent aan een treinticket en wat bijvoorbeeld een interrail pas je zou kosten. Verder zou ik me over dag treinen weinig zorgen maken met betrekking tot criminaliteit, zeker in die regio.![]()
Vaak wordt een Interrail-ticket gebruikt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:57 schreef ghizzer het volgende:
[..]
oke.. al ligt krakow dan volgens mij aardig uit de route of niet..? heb je enig idee of je ter plekke tickets kunt boeken en wat deze kosten? googlen heeft me nog weinig concreets opgeleverd.
Je kan ook wel los boeken. Maar dan moet je de treinkaartjes voor Berlijn - Nederland en evt. voor Boedapest-Krakow wel ruim van te voren boeken, want anders betaal je daar behoorlijk veel voor (denk aan 75 euro of meer). Als je alles last-minute wil doen, dan zou ik een Interrail-kaartje nemen, bijv. met 5 reisdagen binnen 10 dagen ofzo.![]()
thanks.. zag dat een interrail voor mij 284 euro kost.. ik ga er maar eens goed over nadenken nog. vooral over de route omdat met mijn huidige route ik polen niet aan doe...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Vaak wordt een Interrail-ticket gebruikt.
Je kan ook wel los boeken. Maar dan moet je de treinkaartjes voor Berlijn - Nederland en evt. voor Boedapest-Krakow wel ruim van te voren boeken, want anders betaal je daar behoorlijk veel voor (denk aan 75 euro of meer). Als je alles last-minute wil doen, dan zou ik een Interrail-kaartje nemen, bijv. met 5 reisdagen binnen 10 dagen ofzo.![]()
Ik zie nu pas dat je maar hooguit 5 dagen in totaal hebt. Dan zou ik maar twee steden bezoeken. Boedapest of Berlijn voor het uitgaan, en Praag omdat het gewoon een heel mooie stad is.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:28 schreef ghizzer het volgende:
[..]
thanks.. zag dat een interrail voor mij 284 euro kost.. ik ga er maar eens goed over nadenken nog. vooral over de route omdat met mijn huidige route ik polen niet aan doe...![]()
ik vraag me af of ik echt baat heb bij die pas, want berlijn - NL kost maar 60 euro. blijft er 220 over om te besteden. zou Budapest - Berlijn (via Praag) dat geld waard zijn..?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat je maar hooguit 5 dagen in totaal hebt. Dan zou ik maar twee steden bezoeken. Boedapest of Berlijn voor het uitgaan, en Praag omdat het gewoon een heel mooie stad is.![]()
Nee, lang niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik vraag me af of ik echt baat heb bij die pas, want berlijn - NL kost maar 60 euro. blijft er 220 over om te besteden. zou Budapest - Berlijn (via Praag) dat geld waard zijn..?![]()
Ging weer iets grandioos mis in de trein Utrecht - Rotterdam van 18u59. Zat vast aan de trein Utrecht - Den Haag en zou in Gouda worden gesplitst. Dan worden we vlak voor Gouda ineens verzocht uit te stappen en te wachten op de intercity naar Rotterdam, want het treinstel waar we in zaten zou achterblijven in Gouda. Die intercity zou vertrekken van spoor 8a, precies het spoor waar het treinstel waar we in zaten stopte. Iedereen toch maar de trein uit, blijkt dat we toch gewoon in het goede treinstel zaten en moesten we allemaal weer instappen.![]()
Het moest er een keer van komen:Beide lintjes staan in Almelo aan de kant. Geen idee wat, maar ze zullen wel stuk zijn ...quote:Almelo-Mariënberg
Melding zaterdag 31 mei 2014, 19:37 uur:
Oorzaak: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Almelo en Mariënberg rijden geen treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Er rijden stopbussen tussen Almelo en Mariënberg.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting 01 juni rond 0:30 uur verholpen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De tank zal wel leeg zijn...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het moest er een keer van komen:
[..]
Beide lintjes staan in Almelo aan de kant. Geen idee wat, maar ze zullen wel stuk zijn ...![]()
![]()
dat krijg je met een feut van een conducteur die niet snapt hoe treinnummers werkenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:31 schreef hhh38 het volgende:
Ging weer iets grandioos mis in de trein Utrecht - Rotterdam van 18u59. Zat vast aan de trein Utrecht - Den Haag en zou in Gouda worden gesplitst. Dan worden we vlak voor Gouda ineens verzocht uit te stappen en te wachten op de intercity naar Rotterdam, want het treinstel waar we in zaten zou achterblijven in Gouda. Die intercity zou vertrekken van spoor 8a, precies het spoor waar het treinstel waar we in zaten stopte. Iedereen toch maar de trein uit, blijkt dat we toch gewoon in het goede treinstel zaten en moesten we allemaal weer instappen.
Niet alleen vanwege de lengte: als je die spitstreinen van/naar Enschede laat rijden moet je de treinen van/naar Dortmund inkorten tot Gronau, vanwege het enkelspoor tot Enschede.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:54 schreef boriq het volgende:
DB gaat in de spits met dosto's rijden tussen Munster en Gronau. Vanwege de lengte rijden ze niet door naar Enschede.
http://www.tubantia.nl/re(...)r-enschede-1.4383874PM mij!
Ik las alleen de krant voor.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege de lengte: als je die spitstreinen van/naar Enschede laat rijden moet je de treinen van/naar Dortmund inkorten tot Gronau, vanwege het enkelspoor tot Enschede.
Is spoor 5 trouwens niet meer aan te sluiten op het spoor naar Duitsland? Dan ben je sowieso flexibeler.![]()
Over spitstreinen gesproken:
In De Stentor van 24 mei heeft gestaan dat de provincie Overijssel in 2018 "intercity's" wil gaan laten rijden tussen Enschede en Zwolle in de spits.
Meer info bij opeenshadikhet: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=4048&start=468![]()
Maakt niet uit, enkelspoor blijft enkelspoor. Er kan maar 1 trein tegelijk achter Gronau zitten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:24 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik las alleen de krant voor.
Is spoor 5 trouwens niet meer aan te sluiten op het spoor naar Duitsland? Dan ben je sowieso flexibeler.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ook geen verrassing. Ben benieuwd hoe ze het in willen gaan passen, omdat die treinen niet in de knoop Zwolle gaan vallen en op het stuk tot Heino niet lekker in te passen zijn, tenzij je daar of het spoor (gedeeltelijk) verdubbelt en/of de snelheid verhoogtquote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:27 schreef boriq het volgende:
Over spitstreinen gesproken:
In De Stentor van 24 mei heeft gestaan dat de provincie Overijssel in 2018 "intercity's" wil gaan laten rijden tussen Enschede en Zwolle in de spits.
Meer info bij opeenshadikhet: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=4048&start=468Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Vandaag 'even' naar de SGB gereden![]()
Meer volgt morgen of overmorgenPM mij!
Op het stuk tot Heino zit een gat van 8 minuten ieder half uur waar niets rijdt.. een paar tussenseinen plaatsen en daar past opeens een sneltrein in. Ja, die mist de knoop. Jammer dan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook geen verrassing. Ben benieuwd hoe ze het in willen gaan passen, omdat die treinen niet in de knoop Zwolle gaan vallen en op het stuk tot Heino niet lekker in te passen zijn, tenzij je daar of het spoor (gedeeltelijk) verdubbelt en/of de snelheid verhoogt![]()
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:53 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Meer volgt morgen of overmorgenKWARTET!!
Maand uiteindelijk afgesloten op 6.809 km, 3e score ooit en maar kort achter de 2e score ooit (6.876). Hoogste maandscore sinds 2007. Kan niet anders dan tevreden zijn
Je gunt Twente niet een snellere verbinding met Amsterdam?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op het stuk tot Heino zit een gat van 8 minuten ieder half uur waar niets rijdt.. een paar tussenseinen plaatsen en daar past opeens een sneltrein in. Ja, die mist de knoop. Jammer dan.
Zo. We zijn weer terug vanuit NRW. En veel dank aan die Duitse Fahrleiter en treinen![]()
Keurig op tijd, echt zéér stipt om 9:26, arriveerde de Eurobahn in Viersen. Toen ik uitstapte viel het mij al op dat de RE11 naar Hamm nog niet binnen kwam ... Toch doorgewandeld, want DB had een minuut eerder nog geen vertragingen aangekondigd. Trein moest om 9:30 vertrekken.
Om 9:40 werd via de handmatige omroep omgeroepen dat de trein "circa 5 minuten vertraging had vanwege een storing aan het treinstel."... Juist. Om 10:00 zag ik nog geen trein, en toen had de trein "20 minuten vertraging", als je de omroep om 10u mocht geloven (was pas de tweede sinds 9:40).
Om 10:03 werd omgeroepen dat de Eurobahn naar Venlo van 9:33 aan het binnenrijden was , en door de opgelopen vertraging (ivm de defecte trein) tot en met Kaldenkirchen reed![]()
Klopte, die stond 10:04 aan het perron. Reed via het "verkeerde" spoor, oftewel linkerspoor. Die zal wel achter RE11 gestaan hebben, en zal ongetwijfeld een stuk terug hebben gereden, om een overloopwissel te berijden.
Een solo Flirt-4, en dat was proppen geblazen. Van voor tot achter stond die trein ramvol![]()
Een solo Flirt-4 is sowieso voor 10u05 uit Venlo al veel te kort, maar dat kreeg de trein van 11u05 dus nu ook nog eens te verwerken![]()
Oké, onze RE11 richting Hamm (moest tot Essen mee) was nog niet in zicht. Om 10:15 werd maar omgeroepen dat de trein 80 minuten vertraging had. Sinds 09:40 is er geen enkele andere trein richting Krefeld vertrokken ... Ook niet de RB.
Om 10:20 kwam de RB uit Duisburg - Krefeld binnen, en werd opgeheven tussen Viersen - Mönchengladbach. Die ging de trein van 10:45 naar Duisburg rijden.
Om 10:34 kwam de RB naar Krefeld van 09:45 binnen (via het verkeerde spoor uit Mönchengladbach, dus zal ook wel terug hebben gereden om via het andere spoor te kunnen rijden), en werd in Krefeld opgeheven vanwege de te hoog opgelopen vertraging.
Maar naast de RB's werd gemeld dat de RE11 van 10:30 15 minuten vertraging zou hebben (die zou ook in Viersen keren, en dus vertraagd vertrekken). Voor de zekerheid maar de RB naar Krefeld genomen. Uiteindelijk kwam die RE11 van 10:30 uit Viersen ook in Krefeld, en dat was ook van voor tot achter proppen. Die dus maar genomen ... Met +9 vertrek.
In Essen was het +15, want we werden achter een RB geknald bij Duisburg![]()
Toen maar niet naar Dortmund gereden, om met de RB via Schwerte naar Iserlohn te gaan (met dat uur vertraging zou het 15' overstap zijn), maar in Essen direct met AbellioRail naar Siegen.
Oorspronkelijk was Essen - Hagen - Schwerte - Iserlohn gepland.
Vervolgens heb je op een stuk van 20 minuten ALLE overwegen gestoord op het baanvak tussen Hagen en Kreuztal, dus dat werd ook nog eens +16![]()
Met een overstap van 19 minuten in Siegen bleef er natuurlijk weer bitter weinig over.
Naar Keulen ging het verder - voor de verandering - zonder problemen![]()
Vanaf Keulen over Grevenbroich met het dieseltje met Neuss. Worden net na het perron bij Köln Hbf stilgezet, om vervolgens een 15 minuten vertraagde RE voor te laten. +9![]()
Bij Grevenbroich was er nog +7 over, en dat werd bij vertrek nog +2 (fijn, die reizigers die de deuren blokkeren zodat er niet vertrokken kan worden).
Een overstap van 10 minuten in Neuss naar Venlo kon gehaald worden, maar aldaar hadden we inmiddels +4.
Soms zit het mee, en soms zit ALLES, maar dan ook ALLES zo'n dag tegen![]()
![]()
Naja.. Men wil nu voor weinig geld meer doen.. Als je een grote zak geld hebt kan je voor een echt goede oplossing gaan. Maar die zak geld is er niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je gunt Twente niet een snellere verbinding met Amsterdam?![]()
Trek die buutenknoop als IC door naar Amsterdamquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je gunt Twente niet een snellere verbinding met Amsterdam?![]()
![]()
Gaaf! Helaas heb ik er eigenlijk geen tijd voor morgenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:53 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Meer volgt morgen of overmorgen![]()
![]()
De zak hebben ze in Twente wel (Henk Kamp). Het geld nietquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Naja.. Men wil nu voor weinig geld meer doen.. Als je een grote zak geld hebt kan je voor een echt goede oplossing gaan. Maar die zak geld is er niet.
Maar goed, mits de bodemgesteldheid het toelaat zou je met een beperkte verdubbeling en op het stuk tot Zwolle een snelheidsverhoging een heel eind moeten kunnen komen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Allemaal dekzand daar. Bouwen met je donderquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De zak hebben ze in Twente wel (Henk Kamp). Het geld niet
Maar goed, mits de bodemgesteldheid het toelaat zou je met een beperkte verdubbeling en op het stuk tot Zwolle een snelheidsverhoging een heel eind moeten kunnen komen.
Zo slecht als tussen Alphen en Woerden zal het natuurlijk nooit zijnquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal dekzand daar. Bouwen met je donder
Nee daar ligt 20 meter veen onderquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo slecht als tussen Alphen en Woerden zal het natuurlijk nooit zijn
PM mij!
Dat zijn van die dingen die gebeuren heDank je wel
Hiep hiep hoera!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn van die dingen die gebeuren heDank je wel
Lang zal die leve, lang zal die leve! In de gloria, in de gloria!
Ik dacht dat het steeds over ma Fles ging
Nou, ja, kijk, dat zit zo. Moeilijk lastig verhaalquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:43 schreef bork het volgende:
[..]
Hiep hiep hoera!Lang zal die leve, lang zal die leve! In de gloria, in de gloria!
Ik dacht dat het steeds over ma Fles ging
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: