ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ik heb twee keer een gopass gekocht naar brussel, hierbij heb ik moeten aangeven hoe laat ik welke trein neem, is dit echt heilig? gezien er op het ticket geen tijd staat maar wel een barcode die gescand kan worden.
[ Bericht 24% gewijzigd door icloud op 28-05-2014 19:11:31 ]
Bij mij was er vanmiddag/avond vooral weer van alles stuk en te laat en uitgevallen Eerst had ik de IC van 17:05 naar Amersfoort, die in het pad van die van 17:20 reed. Nou okee, sluit prima aan op de Pimpel. Als de Pimpel zelf niet ook +25 heeft dan. En een VIRM naar Rotterdam die er mee uitscheej en spoor 11 bezet hield waardoor van alles weer op een ander spoor andere treinen in de weg zat etc etc.
Oke want ik moet op centraal een jumpkaart dagpas kopen maar hoor van veel mensen dat bediendes weigeren om nederlands te verstaan
Als je een halve fransoos treft wens ik je veel succes, maar als je een Vlaming treft heb je veel geluk. Het hangt er waarschijnlijk echt vanaf of je een Vlaming of Waal treft.
Als je een halve fransoos treft wens ik je veel succes, maar als je een Vlaming treft heb je veel geluk. Het hangt er waarschijnlijk echt vanaf of je een Vlaming of Waal treft.
Daar bestaat toch gewoon wetgeving voor? Het is toch verboden om eentalig te zijn als overheidspersoneel?
Op woensdag 28 mei 2014 19:18 schreef James1988 het volgende: De trein moet wachten voor een openstaande brug. Die heb ik nou nog nooit meegemaakt.
Gebeurt hier bij Zwijndrecht wel vaker. De brug mag ma-vr iedere 2 uur (volgens mij het oneven uur) van :12 tot :18 open. De Splinter moet altijd om :18 vertrekken richting Dordrecht, en heeft daardoor regelmatig +1/2. Maar je bent optijd in Dordrecht, want die speling is ieder uur ingebouwd. Vorig jaar en daarvoor zag je zo af en toe ineens een vertrek van 1/2 minuten later, maar het is nu gelijk getrokken. Zie ook regelmatig een IC voor het rooie wachten.
Daar bestaat toch gewoon wetgeving voor? Het is toch verboden om eentalig te zijn als overheidspersoneel?
Alle NMBS-medewerkers op de loketten en andere publiekelijke diensten in Brussel dienen tweetalig te zijn. Bij de balies waar men een taal kan selecteren (volgens mij Internationaal, direct vertrek-balie tegenover Sam's café) is het afhankelijk wat er van nummerticket gekozen is. Ook Treinbegeleiders en Treinbestuurders dienen tweetalig te zijn indien zij in "de andere regio" komen. Wanneer de TB/TBG daar geen bekendheid heeft, dan hoeft dat niet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Even een vraagje tussendoor: Weet iemand zo of het oostenrijkse deel van de Außerfernbahn (Garmisch-Partenkirchen - Kempten) onder een Interrail One Country Duitsland Pass valt?
True. Alleen de beenruimte was wat krap als er echt zes man in zo'n hokje moest.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
DB 112 187 + Dosto's by Durk Houtsma., on Flickr Te Jessen passeerde ook nog een fraaie getrokken trein. Namelijk de RB Cottbus - Dresden, met voorop de 112 187 en vervolgens 3 Dosto-rijtuigen inclusief stuurstand.
Rijdt de RE50 niet alleen tussen Dresden en Leipzig? Waar gaat 'ie verder heen, dat 'ie daarlangs komt?
RE50 rijdt over de Ferneisenbahn Dresden - Riesa - Leipzig (niet over de Neubaustrecke), en komt dus keurig langs Jessen. Bij DB ook wel Abzweig Jessen genoemd, waar geen station ligt. Dit plekkie ligt tussen Niederau en Priestewitz, oftewel Dresden - Riesa.
Ik kom er trouwens even niet meer op hoe die getrokken dingen heette. ICR? Bazentreinen, sowieso. Vooral de eerste klas. Jammer genoeg maar een klein half uurtje in mogen zitten
Ik kom er trouwens even niet meer op hoe die getrokken dingen heette. ICR? Bazentreinen, sowieso. Vooral de eerste klas. Jammer genoeg maar een klein half uurtje in mogen zitten
Die rijden toch nog steeds?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
RE50 rijdt over de Ferneisenbahn Dresden - Riesa - Leipzig (niet over de Neubaustrecke), en komt dus keurig langs Jessen. Bij DB ook wel Abzweig Jessen genoemd, waar geen station ligt. Dit plekkie ligt tussen Niederau en Priestewitz, oftewel Dresden - Riesa.
Met Google Maps kom je met "Jessen" heel ergens anders uit, en een NBS tussen Dresden en Leipzig is er niet, maar goed, ik snap nu waar het ongeveer is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:18:45 ]
Op woensdag 28 mei 2014 22:16 schreef Yreal het volgende: Ik kom er trouwens even niet meer op hoe die getrokken dingen heette. ICR? Bazentreinen, sowieso. Vooral de eerste klas. Jammer genoeg maar een klein half uurtje in mogen zitten
Met Google Maps kom je met "Jessen" heel ergens anders uit, en een NBS tussen Dresden en Leipzig is er niet, maar goed, ik snap nu waar het ongeveer is.
Ik stond Hier. Hoe heet die nieuwe snelle spoorlijn Dresden - Leipzig dan? Het is iig geen HSL toch ...?
Ik stond Hier. Hoe heet die nieuwe snelle spoorlijn Dresden - Leipzig dan? Het is iig geen HSL toch ...?
Tot Grossenhain lopen de spoorlijnen naar Leipzig en Elsterwerda/Berlijn parallel.
Edit: Volgens mij is Dresden-Leipzig opgewaardeerd naar 200 km/u en wordt de lijn naar Elsterwerda alleen voor goederentreinen gebruikt. Bij Grossenhain kunnen treinen nog tussen beide lijnen wisselen.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:25:24 ]
Op woensdag 28 mei 2014 22:20 schreef James1988 het volgende: Ik vond ICK echt zulke ongelooflijke rotzooi, heb het nooit jammer gevonden toen het weg ging.
ICL was wel bazenspul
Altijd van venlo terug naar den haag, als we in de hertog jan brouwerij hadden zitten zuipen, geweldig om dan prive coupes te hebben om knockout te liggen.
Op woensdag 28 mei 2014 22:26 schreef Peterselieman het volgende: Sowieso is het wat krom geregeld qua inzet van conducteurs, want een TD7 heeft er twee nodig, terwijl een ICM-7 er eentje heeft.
Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kan
Tot Grossenhain lopen de spoorlijnen naar Leipzig en Elsterwerda/Berlijn parallel.
Edit: Volgens mij is Dresden-Leipzig opgewaardeerd naar 200 km/u en wordt de lijn naar Elsterwerda alleen voor goederentreinen gebruikt. Bij Grossenhain kunnen treinen nog tussen beide lijnen wisselen.
De IC's en ICE's naar Leipzig gaan niet via de Ferneisenbahn. Er is een "nieuwe" spoorlijn, waar de laatste werkzaamheden rondom Dresden nog niet voltooid zijn, voor 200 km/h. Daar rijden ook goederentreinen overheen, maar ook IC's en ICE's. Zie: 01 150 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
De IC's en ICE's naar Leipzig gaan niet via de Ferneisenbahn. Er is een "nieuwe" spoorlijn, waar de laatste werkzaamheden rondom Dresden nog niet voltooid zijn, voor 200 km/h. Daar rijden ook goederentreinen overheen, maar ook IC's en ICE's. Zie: [ link | afbeelding ]01 150 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
Op dezelfde stek heb ik ook een ICE vastgelegd.
Ah, op Wikipedia lees ik over modernisering van de spoorlijn Berlijn-Dresden tussen Grossenhain en Dresden, plus een nieuw verbindingsspoor om treinen uit Leipzig ook hierlangs te kunnen laten rijden. Dat project kende ik niet, weer wat geleerd.
Ze zijn trouwens ook bezig met het viersporig maken van het traject waar ook de S-Bahn naar Meissen rijdt. Er wordt dus flink gebouwd in deze omgeving.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:39:54 ]
Op woensdag 28 mei 2014 22:26 schreef Peterselieman het volgende: Sowieso is het wat krom geregeld qua inzet van conducteurs, want een TD7 heeft er twee nodig, terwijl een ICM-7 er eentje heeft.
Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kan
Hoe komt dat verschil dan? Het klinkt niet logisch.
Hoe komt dat verschil dan? Het klinkt niet logisch.
Nee, het klinkt zelfs het tegenovergestelde van logisch: 7 bakken ICM is 2 losse afgesloten entiteiten, TD7 is 1 doorloopbare trein. Als het nou precies andersom was, zeg ik, ja.
Nee, het klinkt zelfs het tegenovergestelde van logisch: 7 bakken ICM is 2 losse afgesloten entiteiten, TD7 is 1 doorloopbare trein. Als het nou precies andersom was, zeg ik, ja.
Ah, op Wikipedia lees ik over modernisering van de spoorlijn Berlijn-Dresden tussen Grossenhain en Dresden, plus een nieuw verbindingsspoor om treinen uit Leipzig ook hierlangs te kunnen laten rijden. Dat project kende ik niet, weer wat geleerd.
Ze zijn trouwens ook bezig met het viersporig maken van het traject waar ook de S-Bahn naar Meissen rijdt. Er wordt dus flink gebouwd in deze omgeving.
Jup, rondom Dresden wordt actief gewerkt. Dresden Neustadt ligt ook aardig in de verbouwing. Ook rondom Leipzig is men grondig aan het verbouwen.
Nee, het klinkt zelfs het tegenovergestelde van logisch: 7 bakken ICM is 2 losse afgesloten entiteiten, TD7 is 1 doorloopbare trein. Als het nou precies andersom was, zeg ik, ja.
Het inzetten van één HC is zelfs de reden dat er redelijk wat treinen rijden met een ICM-7 en niet met acht of negen bakken, naast dat het tijdens het grootste deel van de dag makkelijk past.
Het inzetten van één HC is zelfs de reden dat er redelijk wat treinen rijden met een ICM-7 en niet met acht of negen bakken, naast dat het tijdens het grootste deel van de dag makkelijk past.
De materieelinzet gaat inderdaad ook met de dobbelsteen. Dus toch iets van logica?
Kennis van me heeft zo'n 30 minuten geleden een prent gekregen van een HC, omdat hij (volgens zijn eigen inziens) terecht de noodrem had gebruikt. Hij zat in de IC van Breda naar Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (hij moest tot Rotterdam), en er waren 3 Turkse jongeren die erg lastig waren in de trein, waar hij op een fatsoenlijke wijze iets van zei. Vervolgens werd hij bedreigd, waarbij ook fysiek geweld gebruikt is, is hij weggelopen en heeft de politie gebeld. Politie kwam direct naar station Dordrecht, maar de trein zou te vroeg zijn, en om te voorkomen dat de gasten gingen vluchten, zei de vrouw bij de alarmcentrale dat hij de noodrem moest gebruiken (trein zou na 3 minuten het station al binnenrijden).
HC was alles behalve amused, schreef direct een prent uit toen die HC erachter kwam dat hij getrokken had. Geen discussie, en na 5 minuten ging de trein weer verder. Op het station stonden inmiddels 10 agenten, de 3 gasten werden in de boeien geslagen en meegenomen, en kon de trein weer vertrekken. Hij gaat morgen aangifte doen.
Mij lijkt die boete toch wel een beetje overdreven?
Aangifte tegen die HC. Misbruik van bevoegdheid en opzettelijk niet de risicosituatie willen inschatten waar je verantwoordelijk voor bent. IN YOUR FACE!
Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef greavy het volgende: Kennis van me heeft zo'n 30 minuten geleden een prent gekregen van een HC, omdat hij (volgens zijn eigen inziens) terecht de noodrem had gebruikt. Hij zat in de IC van Breda naar Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (hij moest tot Rotterdam), en er waren 3 Turkse jongeren die erg lastig waren in de trein, waar hij op een fatsoenlijke wijze iets van zei. Vervolgens werd hij bedreigd, waarbij ook fysiek geweld gebruikt is, is hij weggelopen en heeft de politie gebeld. Politie kwam direct naar station Dordrecht, maar de trein zou te vroeg zijn, en om te voorkomen dat de gasten gingen vluchten, zei de vrouw bij de alarmcentrale dat hij de noodrem moest gebruiken (trein zou na 3 minuten het station al binnenrijden).
HC was alles behalve amused, schreef direct een prent uit toen die HC erachter kwam dat hij getrokken had. Geen discussie, en na 5 minuten ging de trein weer verder. Op het station stonden inmiddels 10 agenten, de 3 gasten werden in de boeien geslagen en meegenomen, en kon de trein weer vertrekken. Hij gaat morgen aangifte doen.
Mij lijkt die boete toch wel een beetje overdreven?
Je kan altijd in bezwaar gaan tegen een boete. Als een medewerker van de alarmcentrale je vertelt de noodrem te gebruiken, dan kun je erop vertrouwen dat dat op dat moment een correcte handeling is. De HC zal naar mij inziens de situatie verkeerd hebben beoordeeld en op zijn onjuiste waarneming een boete hebben uitgeschreven.
Maar wie weet krijgen die apen wel in de opleiding te horen: "Noodrem = = ALTIJD boete want ze kunnen toch wel weer in beroep." Hoeft er nog niet eens ruimte te zijn voor het besef dat een noodrem best om een legitieme reden getrokken kan worden.
Op woensdag 28 mei 2014 23:54 schreef Dr_Flash het volgende: Maar wie weet krijgen die apen wel in de opleiding te horen: "Noodrem = = ALTIJD boete want ze kunnen toch wel weer in beroep." Hoeft er nog niet eens ruimte te zijn voor het besef dat een noodrem best om een legitieme reden getrokken kan worden.
Dat zou best eens kunnen kloppen hoor, maar met enige nuance: "Als er sprake is van een zichtbaar gevaarlijke situatie is het prima maar als dat niet zo is, altijd beboeten." Je wilt geen uitgebreide discussie over "was het noodremtrekken gerechtvaardigd?" tijdens de rit omdat dit de toch al opgelopen vertraging alleen nog maar verder zal laten toenemen.
Hoe snel vertraging soms kan oplopen zag ik vanavond wel: vertrek uit Den Haag Centraal was precies 10 minuten later dan gepland, maar bij aankomst in Breda was de vertraging opgelopen tot +25. De bijsturing had toen maar besloten om de trein niet verder te laten rijden dan Eindhoven.
En ja, dat is op dat moment zuur voor de reiziger in kwestie (die een onterechte boete krijgt), maar het is nog veel zuurder voor andere reizigers als lange discussies en andere ellende ervoor zorgt dat zij verderop aansluitingen missen.
Op woensdag 28 mei 2014 22:26 schreef Peterselieman het volgende: Sowieso is het wat krom geregeld qua inzet van conducteurs, want een TD7 heeft er twee nodig, terwijl een ICM-7 er eentje heeft.
Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kan
Daarom wordt ik tussen Amersfoort en Zwolle praktisch nooit gecontroleerd.
Zag vanmiddag trouwens twee 1800's staan op het station van Coevorden (Locon en Bentheimer Eisenbahn) Brengt Locon de wagons naar station Coevorden en neemt de Bentheimer het daar soms over?
Op donderdag 29 mei 2014 00:02 schreef James1988 het volgende: Dat zou best eens kunnen kloppen hoor, maar met enige nuance: "Als er sprake is van een zichtbaar gevaarlijke situatie is het prima maar als dat niet zo is, altijd beboeten." Je wilt geen uitgebreide discussie over "was het noodremtrekken gerechtvaardigd?" tijdens de rit omdat dit de toch al opgelopen vertraging alleen nog maar verder zal laten toenemen.
Doet me een beetje denken aan het dilemma van mijn tante die verpleegster was op een ambulance in de jaren '60. Aan de ene kant mag een verpleegster niet "de dood vaststellen", aan de andere kant mag de ambulance geen doden vervoeren. In de praktijk dus maar gewoon alles inladen waar bloed uit loopt, en we kijken bij het ziekenhuis wel
Doet me een beetje denken aan het dilemma van mijn tante die verpleegster was op een ambulance in de jaren '60. Aan de ene kant mag een verpleegster niet "de dood vaststellen", aan de andere kant mag de ambulance geen doden vervoeren. In de praktijk dus maar gewoon alles inladen waar bloed uit loopt, en we kijken bij het ziekenhuis wel
Ja raar is dat eah. Net als dat militairen alleen de dood van een andere militair mogen vaststellen als het hoofd gescheiden is van de romp.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 29 mei 2014 00:25 schreef derLudolf het volgende: Zag vanmiddag trouwens twee 1800's staan op het station van Coevorden (Locon en Bentheimer Eisenbahn) Brengt Locon de wagons naar station Coevorden en neemt de Bentheimer het daar soms over?
De Bentheimer Eisenbahn rijdt zelf naar Rotterdam vanaf Coevorden, maar dit gebeurt onder toelating van Locon en ook deels met Locon-personeel. Soms wordt er ook een Locon-loc ingezet, en wordt de BE E01 ingezet voor Locon-treinen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je kan altijd in bezwaar gaan tegen een boete. Als een medewerker van de alarmcentrale je vertelt de noodrem te gebruiken, dan kun je erop vertrouwen dat dat op dat moment een correcte handeling is. De HC zal naar mij inziens de situatie verkeerd hebben beoordeeld en op zijn onjuiste waarneming een boete hebben uitgeschreven.
En de gesprekken van 112 worden opgenomen, dus terug te luisteren. In voorkomende gevallen vast voldoende bewijsmateriaal.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 29 mei 2014 02:10 schreef remcoP het volgende: Bijzonder wat de digitale bestemmingsdisplays van een SGM allemaal kunnen tonen. Gister eentje gezien met daarop "Update 27 mei voltooid"
Op woensdag 28 mei 2014 22:20 schreef James1988 het volgende: Ik vond ICK echt zulke ongelooflijke rotzooi, heb het nooit jammer gevonden toen het weg ging.
ICL was wel bazenspul
Nee, andersom juist... ICL was klotespul met harde banken en maf ingedeelde coupés, ICK was sfeervol comfortabel mat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, andersom juist... ICL was klotespul met harde banken en maf ingedeelde coupés, ICK was sfeervol comfortabel mat.
ICK was idd bazenmaterieel, ICL reed in het zuiden ook vaak en was vrij eigenaardig spul. Vooral die "open" afdelingen waren vreemd, daar stonden voor mijn gevoel ook zo weinig stoelen in Dit dus: De ruiten konden wel nog ver open en die rijtuigen konden in principe 200, in ieder geval harder dan die rommel die nu over de HSL dendert
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 08:49:06 ]
Op donderdag 29 mei 2014 09:29 schreef Igen het volgende: Als ik me niet vergis is ICK ook de ouderwetse "oervorm" en was ICL eigenlijk een soort ICKm.
Volgens mij ook, en ICL had andere draaistellen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik blijf het bij die plaats vreemd vinden dat ze iets anders omroepen dan op de borden staat.
Altijd nog beter dan wat de automatische sprinter-omroep doet in Oisterwijk. Hoewel het met een update verholpen lijkt te zijn, in steeds meer treinen klinkt nu de juiste omroep. Doet zo'n melding op het onvolprezen serviceforum toch eens wat.
[ Bericht 0% gewijzigd door JDude op 29-05-2014 13:04:31 ]
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Altijd nog beter dan wat de automatische sprinter-omroep doet in Oisterwijk. Hoewel het met een update verholpen lijkt te zijn, in steeds meer treinen klinkt nu de juiste omroep. Doet zo'n melding op het onvolprezen serviceforum toch eens wat.
Ja maar als je "Oosterwijk" gaat schrijven als "Oisterwijk" dan verdien je het ook gewoon dat het letterlijk als "Ooisterwijk" wordt uitgesproken
In het Noorden hebben wij prima schone treinen gehad en er werd amper gestaakt. Tijdens mijn nachtdiensten genoeg jongens zien lopen die keihard aan het werk waren.
Op donderdag 29 mei 2014 22:08 schreef Dr_Flash het volgende: Ja Lapland, da's andere koek inderdaad. Ik hoorde dat er vanmiddag nog rendieren van een snelweg bij Franeker gehaald zijn. Nou dan weet je het wel
Was tussen Dronrijp en afslag Deinum. (een stukje oostelijker dus )
Daar zit het Koeweitse (Q8) tankstation dat in beeld was
Op donderdag 29 mei 2014 22:03 schreef Monopoly het volgende: In het Noorden hebben wij prima schone treinen gehad en er werd amper gestaakt. Tijdens mijn nachtdiensten genoeg jongens zien lopen die keihard aan het werk waren.
Zelfde hier in het diepe oosten, maar een aantal keer (echt) vieze treinen gezien. Enige echt smerige was een halve bak popcorn op de grond.
Op donderdag 29 mei 2014 22:08 schreef Dr_Flash het volgende: Ja Lapland, da's andere koek inderdaad. Ik hoorde dat er vanmiddag nog rendieren van een snelweg bij Franeker gehaald zijn. Nou dan weet je het wel
Kerstman doet aan spionagepraktijken nu de CIA moet oppassen. Het is een complot!!!
Zelfde hier in het diepe oosten, maar een aantal keer (echt) vieze treinen gezien. Enige echt smerige was een halve bak popcorn op de grond.
In Brabant (Brabant ) viel het ook nogal mee. We kunnen concluderen dat de randstad gewoon de puinzooi kreeg die hij verdient.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Er waren inderdaad ook zat treinen die gewoon schoon waren, maar als je uitsluitend op de media af zou gaan, zou je verwachten dat er uitsluitend rijdende vuilnisbelten op het spoor te zien zijn geweest de afgelopen weken.
Op vrijdag 30 mei 2014 08:09 schreef KnightSolaire het volgende: Er waren inderdaad ook zat treinen die gewoon schoon waren, maar als je uitsluitend op de media af zou gaan, zou je verwachten dat er uitsluitend rijdende vuilnisbelten op het spoor te zien zijn geweest de afgelopen weken.
en als er wordt getwitterd dat 'ik tot mijn knieën in het afval sta' wordt er vast bedoeld dat er twee lege flesjes over de vloer rollen. Waarom zou je ook de gewone kant laten zien, hé?
BILTHOVEN - Bij station Bilthoven wordt vrijdag een tunnel voor fietsers en voetgangers aangelegd. Publiek dat wil zien hoe dat er uitziet kan op een tribune plaatsnemen die ProRail heeft neergezet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
en als er wordt getwitterd dat 'ik tot mijn knieën in het afval sta' wordt er vast bedoeld dat er twee lege flesjes over de vloer rollen. Waarom zou je ook de gewone kant laten zien, hé?
Beetje flauw om al een oordeel te hebben terwijl je de fysieke kenmerken van de twitterende persoon niet kent.
Hoeveel overwegen worden er per jaar eigenlijk gesloopt op dit moment? En met gesloopt bedoel ik vervangen door iets beters en niet een hek waardoor boerenkinderen 5KM extra moeten fietsen om op school te komen. Weet iemand dat?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 30 mei 2014 10:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoeveel overwegen worden er per jaar eigenlijk gesloopt op dit moment? En met gesloopt bedoel ik vervangen door iets beters en niet een hek waardoor boerenkinderen 5KM extra moeten fietsen om op school te komen. Weet iemand dat?
ik kan alleen cijfers vinden van 2003 en 2010. In 2003 waren er 2895 overwegen en in 2010 was dit gedaald naar 2600.
De aantallen nu liggen al weer lager, want op diverse plaatsen zijn al tunnels aangelegd
Op vrijdag 30 mei 2014 10:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoeveel overwegen worden er per jaar eigenlijk gesloopt op dit moment? En met gesloopt bedoel ik vervangen door iets beters en niet een hek waardoor boerenkinderen 5KM extra moeten fietsen om op school te komen. Weet iemand dat?
Je kan er van uitgaan dat er zo'n 10-15 overwegen gesaneerd worden, waarvan er voor ongeveer de helft niets terugkomt.
Op vrijdag 30 mei 2014 11:25 schreef DriekOplopers het volgende: Aantal uitgevallen treinen in eerste kwartaal blijkt hoger dan met overheid was afgesproken!
Bijzonder, want er was geen extreem weer oid wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt.
De vele verstoringen tussen Rotterdam en Den Haag bijvoorbeeld of het strengere veiligheidsregime en het wisselsaneringsbeleid, waardoor meer treinen over een grotere afstand opgeheven zijn.
Oh en de personeelsroosters niet te vergeten. Hierdoor worden ook regelmatig treinen over een gedeelte van een traject opgeheven, omdat de NS het personeelslogistiek niet bij kan fietsen.
Op vrijdag 30 mei 2014 11:25 schreef DriekOplopers het volgende: Aantal uitgevallen treinen in eerste kwartaal blijkt hoger dan met overheid was afgesproken!
De vele verstoringen tussen Rotterdam en Den Haag bijvoorbeeld of het strengere veiligheidsregime en het wisselsaneringsbeleid, waardoor meer treinen over een grotere afstand opgeheven zijn.
Oh en de personeelsroosters niet te vergeten. Hierdoor worden ook regelmatig treinen over een gedeelte van een traject opgeheven, omdat de NS het personeelslogistiek niet bij kan fietsen.
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages. Wel lees ik veel over de bijsturing, en daar zal het lijntje tussen 1 en 2 wel zitten..
Zwolle had gisteren nachtbussen trouwens. Laatste vertrek uit Utrecht 01:00, aankomst 2:49 als je een touringcar had maar in de lijnbusunit waar ik in zat kwam je met zeker 20 minuten vertraging aan want niet harder dan 80 en onderweg stoppen in Nijkerk en 't Harde. Chill ook dat de fietsenstalling dan gesloten is en ik met een taxi vanaf het station naar huis kon.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages. Wel lees ik veel over de bijsturing, en daar zal het lijntje tussen 1 en 2 wel zitten..
Ikzelf roep het niet erg veel, maar wat ik weet is dat bijsturing het druk heeft met het aanpassen van dienstroosters van machinisten en conducteurs. Een simpel ziektegeval veroorzaakt al mutaties. Een verstoring een veelvoud daarvan.
Het is niet voor niets dat veel maatschappijen wereldwijd in een lijnbedrijf werken. Dit om de gevolgen van verstoringen zo beperkt mogelijk te houden. Natuurlijk is Nederland niet te vergelijken met bijvoorbeeld het stedelijk vervoer rond bijvoorbeeld een stad als Parijs, maar als een HC uit bijvoorbeeld Arnhem opduikt op de sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht of de IC Eindhoven - Venlo dan weet je hoe ingewikkeld de roosters in elkaar zitten.
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages. Wel lees ik veel over de bijsturing, en daar zal het lijntje tussen 1 en 2 wel zitten..
Dat het niet in de analyserapportages naar voren komt wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Het zit namelijk zo.. Naar mate de roosters complexer zijn en er meer onderlinge verwevenheid is, wordt het lastiger om een mutatie door te voeren omdat een mutatie weer allemaal afgeleide mutaties veroorzaakt. Dat heeft dus als gevolg dat een relatief kleine verstoring een grote hoeveelheid bijsturing veroorzaakt. Als je die roosters aanpast is de kans op een grote hoeveelheid bijsturing veel kleiner omdat er minder verwevenheid is en dus is het ook makkelijker om bij te sturen. Daarnaast kan je dan ook makkelijker de capaciteit uitbreiden omdat er door minder verwevenheid het makkelijker wordt om los van elkaar besluiten te nemen.
Op vrijdag 30 mei 2014 11:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zwolle had gisteren nachtbussen trouwens. Laatste vertrek uit Utrecht 01:00, aankomst 2:49 als je een touringcar had maar in de lijnbusunit waar ik in zat kwam je met zeker 20 minuten vertraging aan want niet harder dan 80 en onderweg stoppen in Nijkerk en 't Harde. Chill ook dat de fietsenstalling dan gesloten is en ik met een taxi vanaf het station naar huis kon.
Kun je de kosten van de taxi dan niet bij degene indienen die heeft besloten ineens nachtbussen in te zetten?
Wat een hindernisbaan op het spoor zeg morgen Ik wil met een kennis naar Duitsland, maar Niedersachsen is gewoon klote, want Utrecht - Amersfoort plat. Via Heerlen naar NRW is klote, want Eindhoven - Weert plat In Duitsland ligt vervolgens Rheydt - Mönchengladbach nog eens plat Dus nu, om in NRW te toeren (naar oa Heimbach) mag ik een roteind omreizen...
Nu gaan we dus maar naar Brilon Stadt en Winterberg op en neer. In twee weken tijd heb ik door werkzaamheden 3 reisplannen de prullenbak ingeslingerd, want elke keer kwam er wel weer iets bij, hetzij in Nederland of Duitsland
Op vrijdag 30 mei 2014 16:16 schreef greavy het volgende: In twee weken tijd heb ik door werkzaamheden 3 reisplannen de prullenbak ingeslingerd, want elke keer kwam er wel weer iets bij, hetzij in Nederland of Duitsland
Waar zouden we zijn zonder de trein?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 30 mei 2014 11:25 schreef DriekOplopers het volgende: Aantal uitgevallen treinen in eerste kwartaal blijkt hoger dan met overheid was afgesproken!