ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Maar om op je vraag terug te komen bork: Het ging ook voor een (groot) deel over mijn moeder. Die is morgen jarig, maar woont in Veenendaal, dus jah, zondag, kan niet he. Gordijnen dicht, ademhalen alleen met ontheffing, dat soort werk. Dus die viert haar verjaardag vandaag En ja ik gisteren naar Willingen voor kadootje.
Maar goed, ik ben vandaag zelf jarig idd, je zou het bijna vergeten (ik doe er ook nooit wat aan verder hoor Heb er ook steeds een hekel aan om op het feestje van m'n moeder door allerlei mensen die ik ook ken "gefeliciteerd met je moeder" te horen. Zijn bovendien niet zo bijster interessante mensen, maar okee. Op mijn eigen verjaardag daar een beetje toneelvulling te gaan zitten spelen werd me wat al te gek. Dus ik was weer van de pleiterik voordat de grote bups kwam.)
Op zaterdag 31 mei 2014 23:49 schreef Dr_Flash het volgende: Maar om op je vraag terug te komen bork: Het ging ook voor een (groot) deel over mijn moeder. Die is morgen jarig, maar woont in Veenendaal, dus jah, zondag, kan niet he. Gordijnen dicht, ademhalen alleen met ontheffing, dat soort werk. Dus die viert haar verjaardag vandaag En ja ik gisteren naar Willingen voor kadootje.
Maar goed, ik ben vandaag zelf jarig idd, je zou het bijna vergeten (ik doe er ook nooit wat aan verder hoor Heb er ook steeds een hekel aan om op het feestje van m'n moeder door allerlei mensen die ik ook ken "gefeliciteerd met je moeder" te horen. Zijn bovendien niet zo bijster interessante mensen, maar okee. Op mijn eigen verjaardag daar een beetje toneelvulling te gaan zitten spelen werd me wat al te gek. Dus ik was weer van de pleiterik voordat de grote bups kwam.)
Duidelijk, goed gedaan lekker doen wat jij leuk vindt.
Raadplaatje dan maar eentje die jij wel weet (te waarderen).
Welk station?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wil heel graag maar vier mijn verjaardag de dag ervoor en vrees dat de kater me niet toe gaat staan om om 10:00 uit bed te rollen. Maar er staat ook een leuke modelbaan in de NedTrain loods. Do Want. Grmbl.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Doodzonde wel. Er zijn bij talloze museumclubjes nog letterlijk vele tientallen Uerdinger Schienenbusse in bedrijf. Ja dat weten we nu wel. Maar een Görlitz inzetbaar? Vergeet het
Nou inderdaad, ook zo'n tranendal. Net als de 766 trouwens. Niemand kan op oud papier liefdewerk 100 meter trein stallen. 20 meter wel. Dat is het hele verhaal denk ik.
Trein is vrijdag beladen in Steenwijk, en gaat vandaag of morgen waarschijnlijk door naar Marche en Flamenne, ergens in België. Staat ook nog een militaire trein in Venlo, die is vrijdag ook beladen, maar dan in Acht. Die gaat ergens naar Duitsland, bestemming is voor mij onbekend.
Trein is vrijdag beladen in Steenwijk, en gaat vandaag of morgen waarschijnlijk door naar Marche en Flamenne, ergens in België. Staat ook nog een militaire trein in Venlo, die is vrijdag ook beladen, maar dan in Acht. Die gaat ergens naar Duitsland, bestemming is voor mij onbekend.
Op zondag 1 juni 2014 01:22 schreef Dr_Flash het volgende: Nou inderdaad, ook zo'n tranendal. Net als de 766 trouwens. Niemand kan op oud papier liefdewerk 100 meter trein stallen. 20 meter wel. Dat is het hele verhaal denk ik.
Ze zijn volgens mij al redelijk ver met de revisie van de 766, al moet er nog heel erg veel gebeuren.
De TEE is een verhaal apart. Zolang dat ding geen motorbak heeft zal er geen meter mee gereden kunnen worden, tenzij gesleept.
Iemand vroeg in een van de vorige delen hoe men dat in Brussel gaat doen met de Eurostar Amsterdam - Londen.
Het antwoord is niet zo leuk maar wel heel simpel: reizigers moeten in Brussel gaan overstappen op hun eigen trein. De trein uit Amsterdam komt aan en dan moeten alle reizigers moeten er met hun bagage uit. De trein wordt weggereden naar het afgesloten gedeelte van het opstelterrein ten zuiden van Brussel-Zuid. De trein wordt daar aan alle veiligheidschecks onderworpen. Vervolgens wordt de trein vanaf daar zonder te mogen stoppen weer terug naar de afgesloten sporen in Brussel-Zuid gereden. De reizigers zijn ondertussen allemaal door de sluis met paspoortcontrole gegaan in de Eurostar-terminal van Brussel-Zuid en na ongeveer drie kwartier stilstand gaan de reizigers in dezelfde trein verder naar Londen.
De andere kant op worden de veiligheidschecks, voor zover nodig, al in Londen gedaan, de trein kan vanaf de HSL uit Frankrijk direct langs de doorgaande perrons van Brussel-Zuid staan en na een korte stop meteen verder rijden naar Nederland. In die richting zal de reis bijna drie kwartier sneller zijn en dus zonder overstap.
Wat is dan nog het voordeel van een rechtstreekse trein Amsterdam - Londen? Richting Nederland is dat voordeel er zeker, de andere kant op is het voordeel dat je in ieder geval een verzekerde overstap hebt, want je stapt over op je eigen trein en die kan je dus nooit missen.
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks, marges inbouwen etc. Dat wordt op zo'n manier wel weggehaald en dan kan je inderdaad net zo goed gaan vliegen.
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks
VK zit niet in de schengenzone dus je zult altijd door een checkpoint heen moeten...ook als je Duinkerken - dover met de boot doet ga je al in Frankrijk door Britse paspoortcontrole
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks, marges inbouwen etc. Dat wordt op zo'n manier wel weggehaald en dan kan je inderdaad net zo goed gaan vliegen.
Ik pak het vliegtuig wel, sneller comfortabeler en goedkoper. Waarom wilden we ook weer zo graag de eorostar door die kanaaltunnel? Is alleen nuttig voor badslippers.
Ik pak het vliegtuig wel, sneller comfortabeler en goedkoper. Waarom wilden we ook weer zo graag de eorostar door die kanaaltunnel? Is alleen nuttig voor badslippers.
Om maar even wat perspectief te geven: eind dit jaar is de kanaaltunnel 20 jaar open. Sindsdien is er zowel politiek als economisch veel veranderd.
Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef b2py het volgende: Er zijn tientallen 'overwegen' onder beheer van Post Amsterdam, op de Meer heb je er al een heleboel..
En toen wilde ik bijna zeggen dat de Watergraafsmeer zijn eigen VL-post heeft, maar dat is kennelijk al niet meer ofzo?