icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 18:06 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 18:39 |
![]() | |
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 19:04 |
Ik heb twee keer een gopass gekocht naar brussel, hierbij heb ik moeten aangeven hoe laat ik welke trein neem, is dit echt heilig? gezien er op het ticket geen tijd staat maar wel een barcode die gescand kan worden. [ Bericht 24% gewijzigd door icloud op 28-05-2014 19:11:31 ] | |
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 19:18 |
De trein moet wachten voor een openstaande brug. Die heb ik nou nog nooit meegemaakt. | |
boriq | woensdag 28 mei 2014 @ 19:29 |
Nieuw achievement? | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 19:30 |
Ik heb het gehad. Nu even bier in de hispeed lounge ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 19:34 |
Bij mij was er vanmiddag/avond vooral weer van alles stuk en te laat en uitgevallen ![]() | |
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 19:41 |
Weet een van jullie hoe het zit met get nederlands van loketbediendes in brussel? Ik hoor daar rare verhalen over | |
boriq | woensdag 28 mei 2014 @ 19:45 |
2x wat gevraagd, 2x vloeiend Nederlands op Brussel Zuid. Het is natuurlijk ook een kwestie van pech/geluk | |
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 19:46 |
Oke want ik moet op centraal een jumpkaart dagpas kopen maar hoor van veel mensen dat bediendes weigeren om nederlands te verstaan | |
boriq | woensdag 28 mei 2014 @ 19:50 |
Als je een halve fransoos treft wens ik je veel succes, maar als je een Vlaming treft heb je veel geluk. Het hangt er waarschijnlijk echt vanaf of je een Vlaming of Waal treft. | |
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 19:53 |
Daar bestaat toch gewoon wetgeving voor? Het is toch verboden om eentalig te zijn als overheidspersoneel? | |
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 19:56 |
Misschien in Nederland, je bent in België. Dat is een derdewereldland.. | |
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 19:57 |
Okik dacht dat er juist in belgs een taalwetgeving was die dat verbied, maargoed we zullen zien | |
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 19:59 |
Dat is nou het verschil tussen papier en praktijk | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 20:01 |
Kan best wetgeving voor zijn ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 20:03 |
Gebeurt hier bij Zwijndrecht wel vaker. De brug mag ma-vr iedere 2 uur (volgens mij het oneven uur) van :12 tot :18 open. De Splinter moet altijd om :18 vertrekken richting Dordrecht, en heeft daardoor regelmatig +1/2. Maar je bent optijd in Dordrecht, want die speling is ieder uur ingebouwd. Vorig jaar en daarvoor zag je zo af en toe ineens een vertrek van 1/2 minuten later, maar het is nu gelijk getrokken. Zie ook regelmatig een IC voor het rooie wachten. | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 20:06 |
Alle NMBS-medewerkers op de loketten en andere publiekelijke diensten in Brussel dienen tweetalig te zijn. Bij de balies waar men een taal kan selecteren (volgens mij Internationaal, direct vertrek-balie tegenover Sam's café) is het afhankelijk wat er van nummerticket gekozen is. Ook Treinbegeleiders en Treinbestuurders dienen tweetalig te zijn indien zij in "de andere regio" komen. Wanneer de TB/TBG daar geen bekendheid heeft, dan hoeft dat niet. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 28 mei 2014 @ 20:38 |
Nieuwe gametrailer voor Train Fever. | |
Duvel | woensdag 28 mei 2014 @ 20:56 |
Hoax! Dit is de 2e klas. | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 21:01 |
Dat is helemaal waar. Die lui haten nederlanders. | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 21:06 |
Hoax, dat is de 1e klas. | |
JDude | woensdag 28 mei 2014 @ 21:09 |
ICK eerste klas had rode stoelen toch? | |
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 21:15 |
De 2e klas in het ICK was al erg luxe ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 21:19 |
Kan ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 28 mei 2014 @ 21:19 |
Kan, maar blauwe bekleding in ICK was 2e klas. | |
dennistd | woensdag 28 mei 2014 @ 21:22 |
Ziet er een beetje uit als een kruising tussen OpenTTD en Sid Meier's Railroads | |
TwanTwan | woensdag 28 mei 2014 @ 21:29 |
Even een vraagje tussendoor: Weet iemand zo of het oostenrijkse deel van de Außerfernbahn (Garmisch-Partenkirchen - Kempten) onder een Interrail One Country Duitsland Pass valt? | |
Duvel | woensdag 28 mei 2014 @ 21:31 |
Wel gelikt zeg! | |
JDude | woensdag 28 mei 2014 @ 21:49 |
True. Alleen de beenruimte was wat krap als er echt zes man in zo'n hokje moest. | |
Ireyon | woensdag 28 mei 2014 @ 21:55 |
De 1ste klas rijtuigen waren rood inderdaad. http://commons.wikimedia.(...)erieur_1e_klasse.jpg | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 21:56 |
Reizigersmeuk op het spoor ![]() ![]() DB 112 116 + RE15 by Durk Houtsma., on Flickr Bij Cossebaude passeert de RE15 uit Cottbus naar Dresden met de 112 116 voorop. ![]() DB 442 116 + 442 312 by Durk Houtsma., on Flickr Bij Jessen passeert de RE50 met een koppeltje Hamsters opweg naar Dresden. ![]() DB 112 187 + Dosto's by Durk Houtsma., on Flickr Te Jessen passeerde ook nog een fraaie getrokken trein. Namelijk de RB Cottbus - Dresden, met voorop de 112 187 en vervolgens 3 Dosto-rijtuigen inclusief stuurstand. | |
Duvel | woensdag 28 mei 2014 @ 21:57 |
Yes! Ik reisde vroeger op en neer tussen Rotterdam en Eindhoven: heen 2e klas vol tarief, terug 1e klas met korting. | |
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 22:01 |
Dat blauw/rood heeft dus wel een historie bij NS ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:05 |
Hey idd ja. Bij ICM, SLT en SGM is het nu ook zo ![]() En HBT natuurlijk ![]() | |
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 22:06 |
Laatste generatie VIRM niet te vergeten en DDZ. | |
Duvel | woensdag 28 mei 2014 @ 22:07 |
Heel Blote Tieten? En de V250. | |
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 22:07 |
Rijdt de RE50 niet alleen tussen Dresden en Leipzig? Waar gaat 'ie verder heen, dat 'ie daarlangs komt? | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:07 |
HoekBankTrein ![]() | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 22:13 |
RE50 rijdt over de Ferneisenbahn Dresden - Riesa - Leipzig (niet over de Neubaustrecke), en komt dus keurig langs Jessen. Bij DB ook wel Abzweig Jessen genoemd, waar geen station ligt. Dit plekkie ligt tussen Niederau en Priestewitz, oftewel Dresden - Riesa. | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 22:16 |
Dieseltreintjes. Ik kom er trouwens even niet meer op hoe die getrokken dingen heette. ICR? Bazentreinen, sowieso. Vooral de eerste klas. Jammer genoeg maar een klein half uurtje in mogen zitten ![]() | |
Duvel | woensdag 28 mei 2014 @ 22:17 |
Die rijden toch nog steeds? | |
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 22:18 |
Met Google Maps kom je met "Jessen" heel ergens anders uit, en een NBS tussen Dresden en Leipzig is er niet, maar goed, ik snap nu waar het ongeveer is. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:18:45 ] | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:19 |
ICK. Ja, hebben we het net de hele avond over ![]() | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 22:19 |
Op zwolle -> roosendaal en zo af en toe zie ik ze nog wel eens richting limburg rijden. | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 22:19 |
ICK was toch met coupes? | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 22:20 |
Ik stond Hier. Hoe heet die nieuwe snelle spoorlijn Dresden - Leipzig dan? Het is iig geen HSL toch ...? | |
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 22:20 |
Ik vond ICK echt zulke ongelooflijke rotzooi, heb het nooit jammer gevonden toen het weg ging. ![]() ICL was wel bazenspul ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 22:21 |
Tot Grossenhain lopen de spoorlijnen naar Leipzig en Elsterwerda/Berlijn parallel. Edit: Volgens mij is Dresden-Leipzig opgewaardeerd naar 200 km/u en wordt de lijn naar Elsterwerda alleen voor goederentreinen gebruikt. Bij Grossenhain kunnen treinen nog tussen beide lijnen wisselen. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:25:24 ] | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 22:21 |
Altijd van venlo terug naar den haag, als we in de hertog jan brouwerij hadden zitten zuipen, geweldig om dan prive coupes te hebben om knockout te liggen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:22 |
Ja klopt. Waar heb jij het over dan? Wat nu nog getrokken rijdt? Dat is ICR ja. | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 22:24 |
Helden trein. Jammer dat de ICD stammen zo vercrackt zijn ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 22:25 |
klopt, met drie conducteurs per trein en dergelijke ![]() | |
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 22:26 |
Dat waren tenminste nog ekte ekte treinen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 22:26 |
Sowieso is het wat krom geregeld qua inzet van conducteurs, want een TD7 heeft er twee nodig, terwijl een ICM-7 er eentje heeft. Zelfde met DDZ-VI. Die heeft er twee nodig, terwijl een VIRM-VI met eentje toe kan | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:26 |
Ja precies ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:27 |
Heel eenvoudig: Men doet maar wat ![]() | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 22:27 |
De IC's en ICE's naar Leipzig gaan niet via de Ferneisenbahn. Er is een "nieuwe" spoorlijn, waar de laatste werkzaamheden rondom Dresden nog niet voltooid zijn, voor 200 km/h. Daar rijden ook goederentreinen overheen, maar ook IC's en ICE's. Zie: ![]() Op dezelfde stek heb ik ook een ICE vastgelegd. | |
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 22:27 |
Nooit meegemaakt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 22:36 |
Ah, op Wikipedia lees ik over modernisering van de spoorlijn Berlijn-Dresden tussen Grossenhain en Dresden, plus een nieuw verbindingsspoor om treinen uit Leipzig ook hierlangs te kunnen laten rijden. Dat project kende ik niet, weer wat geleerd. ![]() Ze zijn trouwens ook bezig met het viersporig maken van het traject waar ook de S-Bahn naar Meissen rijdt. Er wordt dus flink gebouwd in deze omgeving. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 22:39:54 ] | |
KnightSolaire | woensdag 28 mei 2014 @ 22:39 |
Hoe komt dat verschil dan? Het klinkt niet logisch. | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:44 |
Nee, het klinkt zelfs het tegenovergestelde van logisch: 7 bakken ICM is 2 losse afgesloten entiteiten, TD7 is 1 doorloopbare trein. Als het nou precies andersom was, zeg ik, ja. | |
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 22:46 |
Mompelt iets met vakbond etc.. | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:47 |
die snap ik niet ![]() | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 22:48 |
Jup, rondom Dresden wordt actief gewerkt. Dresden Neustadt ligt ook aardig in de verbouwing. Ook rondom Leipzig is men grondig aan het verbouwen. | |
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 22:48 |
Die hoeveelheden zijn bepaald door de vakbonden iom NS... | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:52 |
Ik begrijp: De logica van de dobbelsteen? | |
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 22:52 |
zoiets ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 22:54 |
Het inzetten van één HC is zelfs de reden dat er redelijk wat treinen rijden met een ICM-7 en niet met acht of negen bakken, naast dat het tijdens het grootste deel van de dag makkelijk past. | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 22:57 |
De materieelinzet gaat inderdaad ook met de dobbelsteen. Dus toch iets van logica? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 22:58 |
het is af en toe op de kleintjes letten | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 23:01 |
Het zou wel echt kunnen trouwens. Met 2 dobbelstenen: Nooit minder dan 2, nooit meer dan 12 ![]() | |
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 23:01 |
Kennis van me heeft zo'n 30 minuten geleden een prent gekregen van een HC, omdat hij (volgens zijn eigen inziens) terecht de noodrem had gebruikt. Hij zat in de IC van Breda naar Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (hij moest tot Rotterdam), en er waren 3 Turkse jongeren die erg lastig waren in de trein, waar hij op een fatsoenlijke wijze iets van zei. Vervolgens werd hij bedreigd, waarbij ook fysiek geweld gebruikt is, is hij weggelopen en heeft de politie gebeld. Politie kwam direct naar station Dordrecht, maar de trein zou te vroeg zijn, en om te voorkomen dat de gasten gingen vluchten, zei de vrouw bij de alarmcentrale dat hij de noodrem moest gebruiken (trein zou na 3 minuten het station al binnenrijden). HC was alles behalve amused, schreef direct een prent uit toen die HC erachter kwam dat hij getrokken had. Geen discussie, en na 5 minuten ging de trein weer verder. Op het station stonden inmiddels 10 agenten, de 3 gasten werden in de boeien geslagen en meegenomen, en kon de trein weer vertrekken. Hij gaat morgen aangifte doen. Mij lijkt die boete toch wel een beetje overdreven? | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 23:08 |
Aangifte tegen die HC. Misbruik van bevoegdheid en opzettelijk niet de risicosituatie willen inschatten waar je verantwoordelijk voor bent. IN YOUR FACE! ![]() | |
sneakydesert | woensdag 28 mei 2014 @ 23:33 |
Je kan altijd in bezwaar gaan tegen een boete. Als een medewerker van de alarmcentrale je vertelt de noodrem te gebruiken, dan kun je erop vertrouwen dat dat op dat moment een correcte handeling is. De HC zal naar mij inziens de situatie verkeerd hebben beoordeeld en op zijn onjuiste waarneming een boete hebben uitgeschreven. | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 23:54 |
Maar wie weet krijgen die apen wel in de opleiding te horen: "Noodrem = = ALTIJD boete want ze kunnen toch wel weer in beroep." Hoeft er nog niet eens ruimte te zijn voor het besef dat een noodrem best om een legitieme reden getrokken kan worden. | |
Sandrvich | woensdag 28 mei 2014 @ 23:58 |
Dat zie ik NS nog wel doen ja... ![]() | |
James1988 | donderdag 29 mei 2014 @ 00:02 |
Dat zou best eens kunnen kloppen hoor, maar met enige nuance: "Als er sprake is van een zichtbaar gevaarlijke situatie is het prima maar als dat niet zo is, altijd beboeten." Je wilt geen uitgebreide discussie over "was het noodremtrekken gerechtvaardigd?" tijdens de rit omdat dit de toch al opgelopen vertraging alleen nog maar verder zal laten toenemen. Hoe snel vertraging soms kan oplopen zag ik vanavond wel: vertrek uit Den Haag Centraal was precies 10 minuten later dan gepland, maar bij aankomst in Breda was de vertraging opgelopen tot +25. De bijsturing had toen maar besloten om de trein niet verder te laten rijden dan Eindhoven. En ja, dat is op dat moment zuur voor de reiziger in kwestie (die een onterechte boete krijgt), maar het is nog veel zuurder voor andere reizigers als lange discussies en andere ellende ervoor zorgt dat zij verderop aansluitingen missen. | |
derLudolf | donderdag 29 mei 2014 @ 00:25 |
Daarom wordt ik tussen Amersfoort en Zwolle praktisch nooit gecontroleerd. Zag vanmiddag trouwens twee 1800's staan op het station van Coevorden (Locon en Bentheimer Eisenbahn) Brengt Locon de wagons naar station Coevorden en neemt de Bentheimer het daar soms over? | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 00:26 |
Doet me een beetje denken aan het dilemma van mijn tante die verpleegster was op een ambulance in de jaren '60. Aan de ene kant mag een verpleegster niet "de dood vaststellen", aan de andere kant mag de ambulance geen doden vervoeren. In de praktijk dus maar gewoon alles inladen waar bloed uit loopt, en we kijken bij het ziekenhuis wel ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 mei 2014 @ 00:31 |
Ja raar is dat eah. Net als dat militairen alleen de dood van een andere militair mogen vaststellen als het hoofd gescheiden is van de romp. | |
dennistd | donderdag 29 mei 2014 @ 00:35 |
De Bentheimer Eisenbahn rijdt zelf naar Rotterdam vanaf Coevorden, maar dit gebeurt onder toelating van Locon en ook deels met Locon-personeel. Soms wordt er ook een Locon-loc ingezet, en wordt de BE E01 ingezet voor Locon-treinen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 29 mei 2014 @ 00:44 |
En de gesprekken van 112 worden opgenomen, dus terug te luisteren. In voorkomende gevallen vast voldoende bewijsmateriaal. | |
dennistd | donderdag 29 mei 2014 @ 01:32 |
Dat is nog eens vervelend:
| |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 01:33 |
boeren. | |
remcoP | donderdag 29 mei 2014 @ 02:10 |
Bijzonder wat de digitale bestemmingsdisplays van een SGM allemaal kunnen tonen. Gister eentje gezien met daarop "Update 27 mei voltooid" ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 02:16 |
" remcoP is homo" zou ook prima lukken ![]() | |
remcoP | donderdag 29 mei 2014 @ 02:20 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 02:21 |
Die displays daar kun je alles op zetten wat je wilt man. "Geen dienst, sorry ![]() | |
Duvel | donderdag 29 mei 2014 @ 08:06 |
Nee, andersom juist... ICL was klotespul met harde banken en maf ingedeelde coupés, ICK was sfeervol comfortabel mat. | |
Duvel | donderdag 29 mei 2014 @ 08:07 |
Mij ook. Het zou NS ook sieren sorry te zeggen. Want waarom moet een reiziger de orde bewaken in plaats van de HC? | |
#ANONIEM | donderdag 29 mei 2014 @ 08:40 |
ICK was idd bazenmaterieel, ICL reed in het zuiden ook vaak en was vrij eigenaardig spul. Vooral die "open" afdelingen waren vreemd, daar stonden voor mijn gevoel ook zo weinig stoelen in ![]() Dit dus: ![]() De ruiten konden wel nog ver open ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 08:49:06 ] | |
greavy | donderdag 29 mei 2014 @ 09:24 |
Wat een gruwelijke stoelen zijn dat. Zat er in April 2x in tussen Dresden en Praag ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 mei 2014 @ 09:29 |
Niks mis met die stoelen. En grote tafels waar je goed de krant kan lezen, veel bagageruimte, individueel bedienbare leeslampjes, ramen die open kunnen. Mooi spul, dat ICL. ![]() ICK had pas rare stoelen. Met zo'n gat in de rugleuning. Als ik me niet vergis is ICK ook de ouderwetse "oervorm" en was ICL eigenlijk een soort ICKm. | |
Peterselieman | donderdag 29 mei 2014 @ 10:00 |
![]() Ik blijf het bij die plaats vreemd vinden dat ze iets anders omroepen dan op de borden staat. | |
Duvel | donderdag 29 mei 2014 @ 10:20 |
Volgens mij ook, en ICL had andere draaistellen. | |
Duvel | donderdag 29 mei 2014 @ 10:20 |
ICL in de spits als IC Den Haag - Arnhem. ![]() ![]() ![]() KILL | |
JDude | donderdag 29 mei 2014 @ 12:31 |
Altijd nog beter dan wat de automatische sprinter-omroep doet in Oisterwijk. Hoewel het met een update verholpen lijkt te zijn, in steeds meer treinen klinkt nu de juiste omroep. Doet zo'n melding op het onvolprezen serviceforum toch eens wat. [ Bericht 0% gewijzigd door JDude op 29-05-2014 13:04:31 ] | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 13:02 |
Hoor die Fries! ![]() ![]() | |
Ireyon | donderdag 29 mei 2014 @ 13:26 |
Ja maar als je "Oosterwijk" gaat schrijven als "Oisterwijk" dan verdien je het ook gewoon dat het letterlijk als "Ooisterwijk" wordt uitgesproken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 13:35 |
Ojerschot Uierschot whatever ![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 mei 2014 @ 13:35 |
Ik heb gewoon gelijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 mei 2014 @ 13:43 |
Dat was vroeger best normaal. Zo heb je ook Oirschot. Of in Duitsland de plaats "Soest", uitgesproken als "soost", dat is ook hetzelfde principe. | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 13:45 |
En Koosfeld (Coe~ ) | |
Duvel | donderdag 29 mei 2014 @ 14:00 |
Zwaagwesteinde. Tevens einde discussie. | |
Peter | donderdag 29 mei 2014 @ 21:54 |
De staking is toch voorbij?... Waarom ze sommige treinstellen niet uit dienst nemen tot ze schoon zijn is me een raadsel.. Zou klagen helpen? http://freeupload.mobi/im(...)e31471cf07722eb1ee61 | |
Peterselieman | donderdag 29 mei 2014 @ 21:55 |
dan hebben ze misschien te weinig materieel? | |
Peter | donderdag 29 mei 2014 @ 21:57 |
stond zat in Zwolle aan de kant.. Zondagsdienst.. | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 21:59 |
Ja! Meer treinstellen uit dienst nemen! MEER MEER MEER!! Idioot. | |
#ANONIEM | donderdag 29 mei 2014 @ 22:03 |
In het Noorden hebben wij prima schone treinen gehad en er werd amper gestaakt. Tijdens mijn nachtdiensten genoeg jongens zien lopen die keihard aan het werk waren. | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 22:08 |
Ja Lapland, da's andere koek inderdaad. Ik hoorde dat er vanmiddag nog rendieren van een snelweg bij Franeker gehaald zijn. Nou dan weet je het wel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 mei 2014 @ 22:14 |
ja, maar dat is niet inzetbaar materieel. | |
Peterselieman | donderdag 29 mei 2014 @ 22:18 |
Was tussen Dronrijp en afslag Deinum. (een stukje oostelijker dus ![]() Daar zit het Koeweitse (Q8) tankstation dat in beeld was | |
boriq | donderdag 29 mei 2014 @ 22:21 |
Zelfde hier in het diepe oosten, maar een aantal keer (echt) vieze treinen gezien. Enige echt smerige was een halve bak popcorn op de grond. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 mei 2014 @ 22:27 |
Kerstman doet aan spionagepraktijken nu de CIA moet oppassen. Het is een complot!!! | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 22:58 |
Snel! Aluhoedjes op! ![]() | |
James1988 | donderdag 29 mei 2014 @ 23:24 |
Stoelen waar vloeistoffen overheen waren gegaan... ![]() | |
JDude | donderdag 29 mei 2014 @ 23:24 |
In Brabant (Brabant ![]() | |
boriq | donderdag 29 mei 2014 @ 23:30 |
Bij paupers horen toch ook paupertreinen? | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2014 @ 23:32 |
Hoe was het ook weer? God schiep uit gouden korenaren de Sallanders en Twentenaren en uit de resten de mensen in het westen of zo. Kweeniemeer precies ![]() | |
dennistd | vrijdag 30 mei 2014 @ 00:57 |
Zoiets ja ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 30 mei 2014 @ 08:09 |
Er waren inderdaad ook zat treinen die gewoon schoon waren, maar als je uitsluitend op de media af zou gaan, zou je verwachten dat er uitsluitend rijdende vuilnisbelten op het spoor te zien zijn geweest de afgelopen weken. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 30 mei 2014 @ 08:31 |
Ja, klopt. En dat viel nou ook wel weer heel erg mee. | |
Ajaxfan | vrijdag 30 mei 2014 @ 08:39 |
Passen wij dit toch gewoon toe: ![]() | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 08:39 |
en als er wordt getwitterd dat 'ik tot mijn knieën in het afval sta' wordt er vast bedoeld dat er twee lege flesjes over de vloer rollen. ![]() Waarom zou je ook de gewone kant laten zien, hé? | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 08:41 |
Als het maar binnen het PVR past. ![]() | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 08:41 |
Ik zie het al voor mij: bij de revisie van VIRM krijgen ze allemaal handvaten en treden aan de buitenkant waar je jezelf aan vast kunt houden. | |
bork | vrijdag 30 mei 2014 @ 09:46 |
Mocht je je vandaag vervelen dan kan je altijd nog: Tribune bij werk aan spoor in Bilthoven
| |
Anno1982 | vrijdag 30 mei 2014 @ 09:52 |
Beetje flauw om al een oordeel te hebben terwijl je de fysieke kenmerken van de twitterende persoon niet kent. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 mei 2014 @ 10:56 |
Hoeveel overwegen worden er per jaar eigenlijk gesloopt op dit moment? En met gesloopt bedoel ik vervangen door iets beters en niet een hek waardoor boerenkinderen 5KM extra moeten fietsen om op school te komen. Weet iemand dat? | |
Peterselieman | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:06 |
ik kan alleen cijfers vinden van 2003 en 2010. In 2003 waren er 2895 overwegen en in 2010 was dit gedaald naar 2600. De aantallen nu liggen al weer lager, want op diverse plaatsen zijn al tunnels aangelegd | |
b2py | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:07 |
Je kan er van uitgaan dat er zo'n 10-15 overwegen gesaneerd worden, waarvan er voor ongeveer de helft niets terugkomt. | |
DriekOplopers | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:25 |
Aantal uitgevallen treinen in eerste kwartaal blijkt hoger dan met overheid was afgesproken! http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
remcoP | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:27 |
Bijzonder, want er was geen extreem weer oid wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt. | |
Peterselieman | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:41 |
De vele verstoringen tussen Rotterdam en Den Haag bijvoorbeeld of het strengere veiligheidsregime en het wisselsaneringsbeleid, waardoor meer treinen over een grotere afstand opgeheven zijn. Oh en de personeelsroosters niet te vergeten. Hierdoor worden ook regelmatig treinen over een gedeelte van een traject opgeheven, omdat de NS het personeelslogistiek niet bij kan fietsen. | |
Duvel | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:46 |
Ja, en nu? Aai over de bol, niet meer doen en verder aanmodderen? | |
spectrumanalyser | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:48 |
het aantal aangevallen treinen in de tweede kwartaal blijkt lager dan met de voetbalsupporterclubs was afgesproken. http://www.theworldsworstwebsiteever.com/ | |
DriekOplopers | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:49 |
Nee, uiteraard niet. Maar stap 1 is duidelijk boven tafel krijgen wat er goed gaat, en wat niet. Daarna de vervolgstappen. | |
b2py | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:50 |
Je roept het vrijwel dagelijks, maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in analyserapportages. Wel lees ik veel over de bijsturing, en daar zal het lijntje tussen 1 en 2 wel zitten.. | |
DriekOplopers | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:52 |
Nee, het wordt (onder druk van de bonden en de boekhouders in HGB-IV) glashard ontkend. Terwijl de praktijk laat zien dat het wel zo is. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:57 |
Zwolle had gisteren nachtbussen trouwens. Laatste vertrek uit Utrecht 01:00, aankomst 2:49 als je een touringcar had maar in de lijnbusunit waar ik in zat kwam je met zeker 20 minuten vertraging aan want niet harder dan 80 en onderweg stoppen in Nijkerk en 't Harde. Chill ook dat de fietsenstalling dan gesloten is en ik met een taxi vanaf het station naar huis kon. | |
Peterselieman | vrijdag 30 mei 2014 @ 11:59 |
Ikzelf roep het niet erg veel, maar wat ik weet is dat bijsturing het druk heeft met het aanpassen van dienstroosters van machinisten en conducteurs. Een simpel ziektegeval veroorzaakt al mutaties. Een verstoring een veelvoud daarvan. Het is niet voor niets dat veel maatschappijen wereldwijd in een lijnbedrijf werken. Dit om de gevolgen van verstoringen zo beperkt mogelijk te houden. Natuurlijk is Nederland niet te vergelijken met bijvoorbeeld het stedelijk vervoer rond bijvoorbeeld een stad als Parijs, maar als een HC uit bijvoorbeeld Arnhem opduikt op de sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht of de IC Eindhoven - Venlo dan weet je hoe ingewikkeld de roosters in elkaar zitten. | |
Yreal | vrijdag 30 mei 2014 @ 12:12 |
4205,2 km in de trein in Mei. Nieuw persoonlijk record ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 30 mei 2014 @ 13:23 |
Dat het niet in de analyserapportages naar voren komt wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Het zit namelijk zo.. Naar mate de roosters complexer zijn en er meer onderlinge verwevenheid is, wordt het lastiger om een mutatie door te voeren omdat een mutatie weer allemaal afgeleide mutaties veroorzaakt. Dat heeft dus als gevolg dat een relatief kleine verstoring een grote hoeveelheid bijsturing veroorzaakt. Als je die roosters aanpast is de kans op een grote hoeveelheid bijsturing veel kleiner omdat er minder verwevenheid is en dus is het ook makkelijker om bij te sturen. Daarnaast kan je dan ook makkelijker de capaciteit uitbreiden omdat er door minder verwevenheid het makkelijker wordt om los van elkaar besluiten te nemen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 mei 2014 @ 13:25 |
Tijd om ITIL in te voeren dus? | |
sneakydesert | vrijdag 30 mei 2014 @ 13:38 |
Kun je de kosten van de taxi dan niet bij degene indienen die heeft besloten ineens nachtbussen in te zetten? | |
dennistd | vrijdag 30 mei 2014 @ 14:04 |
Nee, dat is één van de redenen waarom ik met mijn studie gestopt ben ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 30 mei 2014 @ 14:16 |
Gaan mijn ITIL-certificaten straks nog nut hebben voor mijn huidige werk ook. ![]() | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:16 |
Wat een hindernisbaan op het spoor zeg morgen ![]() Ik wil met een kennis naar Duitsland, maar Niedersachsen is gewoon klote, want Utrecht - Amersfoort plat. Via Heerlen naar NRW is klote, want Eindhoven - Weert plat ![]() In Duitsland ligt vervolgens Rheydt - Mönchengladbach nog eens plat ![]() Dus nu, om in NRW te toeren (naar oa Heimbach) mag ik een roteind omreizen... Nu gaan we dus maar naar Brilon Stadt en Winterberg op en neer. In twee weken tijd heb ik door werkzaamheden 3 reisplannen de prullenbak ingeslingerd, want elke keer kwam er wel weer iets bij, hetzij in Nederland of Duitsland ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:41 |
Waar zouden we zijn zonder de trein? | |
KnightSolaire | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:43 |
Betreft dit alleen de treinen van NS (gezien het rekenvoorbeeld)? | |
Duvel | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:45 |
Gaat de concessieverlener er gevolgen aan verbinden? Ik betwijfel het... | |
derLudolf | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:47 |
Naar Groningen over de Hanzelijn en vanaf daar naar Leer. Was je zonder omleidingen in Niedersachsen geweest ![]() | |
Litpho | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:51 |
Telt "Mansveld dicteert vijf minuten een nietszeggend standaardbriefje waarin alles wordt gebagatelliseerd" als gevolg? Anders nee. | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:51 |
Maar weet je hoe laat ik dan pas in Duitsland ben én hoe vroeg ik al terug moet? Zelfs met de eerste / laatste trein ... NRW via Venlo is goed te bereiken, zolang ik maar niet in de regio Aken / Rheydt enzo kom. Genoeg alternatieven. | |
bork | vrijdag 30 mei 2014 @ 16:56 |
Liep gisteren met jr. perron 5 in Keulen op, stond deze nog even voor onze neus, ik dacht even dat we in een andere tijdframe waren terechtgekomen.![]() Ik verwachtte een ICE-3 namelijk ![]() | |
Duvel | vrijdag 30 mei 2014 @ 17:26 |
Oh gaaf!! | |
Mr_Klaasje | vrijdag 30 mei 2014 @ 18:17 |
Ja, superstoer! | |
Consilium | vrijdag 30 mei 2014 @ 18:33 |
Hallo allemaal, ik volg deze topicreeks al een tijdje. Het werd voor me ook een account aan te maken. | |
Yreal | vrijdag 30 mei 2014 @ 18:37 |
Hoi ![]() | |
James1988 | vrijdag 30 mei 2014 @ 18:51 |
![]() Willkommen, bienvenue, welkom! | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:12 |
![]() Op vrijdag 23 mei 2014 arriveert de 6423, die de naam Chris draagt, op Dordrecht Industrie, ook wel bekend als De Staart met de aanvoertrein voor DuPont en een fraai sleepje ketelwagens beladen met Chloroform en Hydrogeen fluoride. Hier wordt de surfplas gepasseerd. Vanwege het evenement Dordt in Stoom waren hier al een aantal oude vrachtwagens opgesteld, zodat de bezoekers de vrachtwagens tijdens het evenement konden bekijken. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:15 |
Nou, leuk dagje al bij al. ICM, Pimpel, veel diesel (Lint, Talent, GTW, 612 en 628), ongeveer 600 km, zowaar nog een nieuw bordje, prachtige natuur. Alleen voelde ik me de hele dag behoorlijk kut dus ik kom nu wat vroeger naar huis ![]() | |
Sandrvich | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:16 |
Wat leuk! Geplande dienst, of een speciale trein? Zie zojuist op facebook een foto van de nieuwe Eurostar-kleuren. Ik moet er even aan wennen...: ![]() Foto van Mediarail.be | |
j0k3 | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:23 |
Ik ook ![]() Of ja, ik probeerde me te registreren maar kwam erachter dat ik al een account had. Wist ik helemaal niet. XD Hallo iedereen! | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:25 |
Het is een kwestie van uren voor Hoog_Groen weer reageert. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:26 |
Hallo nieuwerds ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:28 |
Welk nieuw bordje heb je geflitst? | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:30 |
Netjes! Ik heb gister 657 binnenlandse spoorse kilometers kunnen maken, en zitten nu over de 20.000 spoorse kilometers: stand na gister is 20.259 kilometer. Via Roosendaal naar Zwolle, om dan via Mariënberg en Almelo weer naar Zwolle en Kampen te gaan, om uiteindelijk via de Veluwelijn weer in Amsterdam te arriveren, en vanaf daar met 3 kennissen naar Amersfoort om met 6 man te gaan wokken bij Het Oosten, en vanwege de werkzaamheden bij Bilthoven terug via Amsterdam - Haarlem weer naar Dordrecht. Een zeer goede aanrader voor een lunch of een diner of whatever: Restaurant Spoor 7 te Ommen of Mariënberg. Gister heb ik in Mariënberg even een lunch genuttigd, en de uitsmijter was goed. Personeel erg vriendelijk. De vleesgerechten komen uit eigen poelierderij of worstmakerij waar mogelijk. Groentes komen van een eigen moestuin. Oké, tot zover mijn praatje daarover. Ze doen goede zaken, en volgens de beste man in Mariënberg wilden ze kijken of er nog een restaurant bij geopend kon worden op station Hardenberg. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:38 |
er staat nog een Futura in de wisselstraat van Hagen Hbf die ik nog niet had ![]() | |
Peter | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:38 |
Zie ik bij die achterste trein nu ook afgevallen deuren? ![]() | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:49 |
Heeft AB ook treinen geleverd in de UK? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:52 |
Gaaf zeg ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 mei 2014 @ 19:52 |
Welkom hier ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 mei 2014 @ 20:13 |
Wie van jullie heeft Somda gesloopt? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 20:20 |
Ik moet het nog even uitzoeken, zal zo mijn sig wel weer eens updaten ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 20:54 |
Wel geinig trouwens. Die Ellen Ten Damme trein (Arriva GTW 260) rijdt nu tijdelijk bij ons in het noorden. Van de week was een collega er mee aan het rangeren, en ik stond op een rangeerspoortje te wachten. Als hij voorop een rangeerpitje aan heeft staan, is dat achterop net zo. Bij de normale spurts van Arriva heb je altijd achter 2 rode sluitseinen, ook al heb je voorop een rangeerlicht. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 20:56 |
Hier kijk deze. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:01 |
![]() Als je van Groningen/Leeuwarden naar Zwolle gaat kom je net na de vork bij Meppel langs al die moestuintjes. Iemand heeft daar nog een bordje Meppel-Oost (of Meppel-Zuid) in zijn moestuintje liggen. Ik zocht op de historie van die hoek, maar kon er niets over vinden. Was er een tweede station in Meppel in een ver grijs verleden? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:05 |
Nee ![]() | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:06 |
Die Achterhoeker mach ook niet met een Noorderling gekoppeld worden. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:07 |
Klopt. Heeft met software te maken, maar ook met de tractie motoren. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:07 |
En zo hard rijden mag ie ook niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:08 |
En met regeltjesregeltjes ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:09 |
Ook dat ja ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:10 |
Vannacht weer een enerverende nachtdienst. 23.00 beginnen, dan om 0.33 uur een slagje Veendam overnemen van één van de rangeerders. Dan bij terugkomst nog wat voorzetten en dan de 'tuin' opnemen. Rondje lopen en dan maar een beetje facebooken tot 5 uur ![]() | |
Hoog_groen | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:11 |
wie? | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:15 |
De dag is al lang genoeg geweest begin ik te merken ![]() | |
Hoog_groen | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:21 |
zal ze mee nemen. | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:29 |
Dagje brussel , niet aan te raden zonde van het geld. Wel zeer mooie trams met houten afwerking, alleen jammer dat er geen geld voor perron was, trouwens zo ruime dubbeldekker mogen ze ook wel naar nederland halen al is die denk ik buiten profiel, dan maar de l11 die zijn ook mooi. | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:29 |
niet train simulator om het in de vingertjes te houden? ![]() | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:40 |
Trammuseum Brussel heeft ook een prachtige verzameling. Grote collectie oude Brusselse PCC's rijvaardig. Ben zelf ook geen fan van Brussel, vind er enkel de PCC's qua OV wel leuk. Stad Brussel trekt mij niet. | |
James1988 | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:46 |
De nieuwe stellen in de metro (de "Boa" van CAF) zijn ook leuk. ![]() | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:49 |
Daar heb ik nog niet mee mogen reizen. Vind die "Brusselse Zilvermeeuwen" ook wel geinig. Weet nog van 4 jaar geleden dat die deuren asociaal hard dichtklapten, en toen nog een klein beetje open gingen door de klap, en pas toen dicht waren. Dat was dit jaar niet meer. | |
greavy | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:51 |
Documenten van het Belgische Crisiscentrum die over het spoorwegongeluk bij Wetteren vorig jaar gingen. Documenten van het Belgische Crisiscentrum over het spoorwegongeluk bij Godinne op 11 mei 2012 gingen. | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:52 |
Sorry bericht was van 13:00 uur nergens fatsoenlijk wifi dus heeft het nu pas gepost, ik vind die b200 dubbeldekkers echt ruim en zeer schoon, eigenlijk zijn alle treinen die ik gehad heb, erg schoon. Ik zag trouwens op zuid dat de eurostar halteert op een kopspoor, het is dus kennelijk nooit de bedoeling geweest om deze door te trekken. Toen ik de plannen voor de adam eurostar bekend waren dacht ik dat het de bedoeling zou zijn dat je aan de eene kant van het perron kon uitstappen door een geïmproviseerde douane en aan de andere kant weer instappen, maar dat valt vies tegen | |
Peterselieman | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:54 |
Dat stel heb ik nog op de foto staan. Wel in de categorie wat ruist er door het struikgewas ![]() | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:55 |
Die hekken die er omheen staan zijn ook niet normaal, zelfs Prorail bouwt ze niet zo hoog. ![]() | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:57 |
? Die glazen wand die het perron scheid van de rest hoef toch geen belemmering te zijn voor het doortrekken van het spoor? | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 21:58 |
Ik bedoel de hekken aan de andere kant, aan de zuid-kant dus waar hij nu nog richting Lille rijdt. | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:00 |
Niet gezien, ik ben vooral aan de noordkant gaan kijken, zijn die hekken echt zo hoog? Hoezo nu nog? Zijn er veranderingen op komst? | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:02 |
Ik heb de noordkant juist niet gezien, dus kan niets zeggen of hij makkelijk door getrokken kan worden naar het noorden. Oh, dat 'nog' was een woordje wat ik nog niet weg had gehaald. Er gaat niets veranderen volgens mij ![]() | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:06 |
Makkelijk is een groot woord, het is geen kwestie van een wissel, er zal een platform gebouwd moeten worden aan de bestaande hal en dan meteen een wissel het normale spoor op. Nu we het toch over zuid hebben, waarom heeft dat station twee verdiepingen met metro en premetro. op beide verdiepen rijden beide richtingen uit, overal rijden dezelfde lijjnen, wat is de clou daarvan? | |
boriq | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:07 |
Je zit sowieso met het probleem dat de Eurostar afgescheiden perrons moet hebben vanwege het niet tekenen van het Schengen-verdrag en iedereen dus door de douane moet. | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:09 |
Als de bestaande sporen doortrekt in noordelijke richting en je zou een mobiele douane op het perron kunnen fixen dan ben je al veel klantvriendelijker bezig | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:23 |
Douane. Nationale veiligheid en shit. Klantvriendelijkheid boeit precies nul ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:28 |
Als het goed is heb je op de ene verdieping de metro de ene kant op en de premetro de andere kant op, en op de andere verdieping de metro de andere kant op en de premetro de ene kant op. | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:30 |
Dat was ook mijn gedachten maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Zoals jij het opschrijft zou ik het logisch vinden. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:31 |
Maar het zal toch vast niet kriskras door elkaar gaan zodat je nooit weet welke metro waar vertrekt? | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:33 |
Mag het hopen van niet, maar jouw systeem was het in iedergeval niet. | |
_serial_ | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:35 |
Hoi ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:37 |
Apart. Dan klopt het sporenplan op Wikipedia dus ook niet: http://upload.wikimedia.o(...)1/Grondwettunnel.svg | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:38 |
Lijnen 3 en 4 zijn de premetro-lijnen en die lopen noord-zuid. Lijnen 2 en 6 zijn de metrolijnen en die lopen ter hoogte van Brussel-Zuid oost-west. Tussen Brussel-Zuid en de Hallepoort lopen de premetro en metro parallel, nadien buigt de premetro naar het zuiden af. De premetro's hebben ook lagere perrons trouwens en stoppen met een cross-platformoverstap naast de metro's. Ik vind het zelf wel logisch in elkaar zitten ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 22:41:52 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 22:57 |
Goed. Na een veel te korte nacht ging vanochtend om 6:45 toch de wekker weer, de klootzak. Eerst al slapende naar Enschede (heil oordopjes), waar ik dit verdachte pakketje onbeheerd aantrof.![]() Net gedaan of mijn neus bloedde, want daar kwam de trein aan. Geen idee dat een industriestad zo groen kon zijn ![]() ![]() Opnieuw slapende werd al om kwart voor tien Münster (Westf) Hbf bereikt, waar de enige ECHTE trein van de dag voor kwam rijden. ![]() Het was lekker rustig in het BordRestaurant, en tijdens het wachten op mijn ontbijt kon ik dus mooi een foto van eoa werktrein maken. Wie hier wat meer over te vertellen heeft: Ik hoor het graag ![]() ![]() ![]() Ah, het Ontbijt ![]() ![]() ![]() ![]() Persoonlijk alternatief reisadvies van de blonde conductrice gekregen omdat we vertraging hadden ![]() ![]() De dieseltrein in Hagen die me tot Brilon Wald bracht. ![]() In Willingen, waar ik een verjaardagkadootje voor mijn moeder ging kopen, komt nog weleens een trein binnen, dit is de RegionalExpress uit Hagen. ![]() Op de terugweg geconstateerd dat station Bestwig ingrijpend verbouwd wordt. Een voetgangersbrug is al bijna klaar en de overkapping is verwijderd. Ook de bestrating is vernieuwd. ![]() ![]() En tenslotte in Dortmund de trein terug naar Enschede ![]() ![]() Heuj ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 30-05-2014 23:14:24 ] | |
Consilium | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:00 |
Mooi verslag Flash! Zitten een hoop treinen tussen waarvan ik hoop dat ze binnenkort in Railworks TS 2014 verschijnen. | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:02 |
wat is die gele smurrie op je bord? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:06 |
Roerei ![]() | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:07 |
Roerei, met worst en brood, gadverdamme. Zal wel een godsvermogen kosten omdat het in een trein geserveerd word? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:09 |
Tientje, inclusief 2e kop koffie. | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:10 |
aha, ik zie het staan op je foto ¤9.20 dat betekend dat de koffie 80 cent kost, dat is inderdaad te doen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:11 |
Ik heb een Beneluxhondekop gekocht en ja ik weet dat dit niet het modelspoortopic is maar de 1201 fapfapfapfap <3 ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:13 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:16 |
aanbieding ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:18 |
TS2014 ![]() | |
icloud | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:22 |
Was het een beetje te kanen? Of is dit vliegtuigkwaliteit, roerei afgebakken en aangeleverd in plastic(gadverdamme)bakjes, effe op piepen in de magnetronen klaar | |
Fiorano | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:24 |
Mede fan meld zich | |
Dr_Flash | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:28 |
Ik ben niet zo kieskeurig. Was prima binnen te houden ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:28 |
Eensch. Erg mooi gelukt, ook in 1:87! ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:31 |
Piko ook zo te zien? | |
DriekOplopers | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:31 |
![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:50 |
Ik ga bij de mijne de banden wel geler maken en het derde frontsein toevoegen. | |
DriekOplopers | vrijdag 30 mei 2014 @ 23:54 |
Ik laat de mijne zo. Het is begin jaren-60 op mijn baan-in-aanbouw. Tijdgebrek speelt ernstig parten... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 mei 2014 @ 00:05 |
Die rails die je daar hebt eah, die zijn echt mangs slecht schoon te houden en gebruik daar geen blokjes bij want dat zorgt voor groefjes waardoor het nóg moeilijker wordt. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 31 mei 2014 @ 00:31 |
Dat was natuurlijk ook wel erg welkom die brug, met dat gekloot van om het seinhuis moeten als je het andere perron wil bereiken; Dat hebben we zelf gezien hoe fout dat kan gaan. ![]() En zelfs taxi Hegener ( ![]() ![]() ![]() | |
icloud | zaterdag 31 mei 2014 @ 00:52 |
Sinds kort zijn er weer permanente grenscontroles in maastricht, werd vandaag weer getrakteerd op 2 van dat soort gorilla's, hand op het wapen, en dan schreeuwend je paspoort bevelen. | |
James1988 | zaterdag 31 mei 2014 @ 00:54 |
Systematische grenscontroles zijn niet eens toegestaan onder het Schengen-verdrag, helaas houdt lang niet iedereen zich daar aan... ![]() | |
Yreal | zaterdag 31 mei 2014 @ 01:21 |
ik hoor tieten? Waar? | |
bork | zaterdag 31 mei 2014 @ 08:39 |
Speciale trein volgens http://www.ake-eisenbahnt(...)sen/blaetterkatalog/ betrof het rit Im Rheingold durchs Rheintal ![]() bordjes ![]() ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 31 mei 2014 @ 09:48 |
Ik maak schoon met wattenstaafjes en alcohol. Bevalt mij prima. Thanks. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 11:14 |
"Dann Zug auch nicht bereitstellen! ![]() | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 11:38 |
Die sjoelbak hè, worden de sporen daar ooit nog op de oorspronkelijke diepte gelegd of is huidige positief definitief? | |
Duvel | zaterdag 31 mei 2014 @ 11:41 |
BS ligt toch in het algemeen op -5500mm t.o.v. onderkant rijdraad? | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 11:54 |
Moeten we het daar weer over hebben? Den Haag Centraal is een 19e eeuws relict en moet weg. HS ook. Nieuw Den Haag Centraal bouwen op die ene kruising daar, verder iedereen bekhouwe, klaar ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 11:58 |
Ik bedoelde meer in diepte het station in ![]() Vroeger lagen de sporen allemaal op dezelfde hoogte wat ik me herinneren, nu ligt 1/2/3 veel verder naar 'voren'. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 12:00 |
Oh zo ja, verknetterd hoerig is dat inderdaad. Als je dan een keer op een afwijkend spoor binnen komt moet je echt een belachelijk eind omlopen ![]() | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 13:23 |
Haal je Je chipper langs zo'n geile toeslagpaal, wordt er vervolgens niet eens gecontroleerd.. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 13:30 |
ik heb gisteren ook 1 hele keer controle gehad op 593 km ![]() | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 13:45 |
Zo heerlijk, sprinter naar Kersenbijlmer zit vier minuten voor IC naar Lelystad te Schiphol. Al die koffertjestoeristen rennen dat SLT viertje in ![]() | |
Viezze | zaterdag 31 mei 2014 @ 14:11 |
Staat dat niet aangegeven? In Den Bosch staat altijd "IC naar Schiphol is eerder in Utrecht C." | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 14:15 |
Daar heeft een Aziaat lekker veel aan ![]() Overigens kwam een groot deel van het volk er in Lelylaan weer bij. | |
Viezze | zaterdag 31 mei 2014 @ 14:17 |
Dat is ook zo ![]() | |
James1988 | zaterdag 31 mei 2014 @ 14:24 |
Tussen Enschede en Glanerburg zeker? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:32 |
nee in die IC tussen Münster en Dortmund ![]() | |
ghizzer | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:34 |
hallo allemaal.. ik overweeg in juni om een goedkope vliegticket richting de balkan te boeken (bijvoorbeeld naar boedapest) en dan via praag en berlijn met de trein terug te reizen. onderweg elke dag een stad te bezoeken en ongeveer een dag of 4 a 5 totaal. het liefst niet slapen in de trein.. heeft iemand een idee hoeveel dit kost (van berlijn naar NL een ticket boeken red ik wel en die vliegticket ook wel offcourse) maar heb even geen idee of en zo ja, voor hoeveel ik ter plekke bijvoorbeeld een treinticket budapest - praag en praag - boeken. nu mijn vraag.. heeft iemand enig idee hoeveel dit kost en of de 2de klas een beetje oke en veilig reizen is? zijn er misschien nog leukere opties voor een dag of 4 a 5 in die buurt? bijvoorbaat dank voor reacties. | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:40 |
Afgelopen dinsdag op Groningen - Amsterdam niemand gezien en op de rest van de trajectendelen die ik aflegde 4x gecontroleerd ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:42 |
Zeker als je overdag reist is het allemaal prima veilig. Zolang je je spullen maar niet lang onbeheerd laat (bijv. als je gaat eten in de restauratiewagon). Boedapest ligt trouwens niet op de Balkan, die begint pas bij Servië/Roemenië. | |
ghizzer | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:44 |
inderdaad lgen.. maar ik bedoelde meer die hoek centraal-europa/richting balkan. | |
Consilium | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:47 |
Naast de producties van Christrains, ben ik vooral fan van de Duitse treinen. Het blijft wel jammer dat Dutch Classics logge treinen levert. Ze zijn te gedetailleerd en Fopix Trains, zijn 628 vastlopers oplevert. | |
Viezze | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:48 |
Qua trein kan ik je weinig vertellen, maar Budapest is zeker aan te raden ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:52 |
Boedapest, Praag, Berlijn en Krakow zijn dé vier populaire backpacker-steden in Midden-Europa. Dresden is ook wel leuk, vind ik, maar als je daar in het weekend komt moet je wel echt ruim van te voren reserveren omdat anders alle goedkope ho(s)tels zijn volgeboekt. | |
boriq | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:54 |
DB gaat in de spits met dosto's rijden tussen Munster en Gronau. Vanwege de lengte rijden ze niet door naar Enschede. http://www.tubantia.nl/re(...)r-enschede-1.4383874 | |
ghizzer | zaterdag 31 mei 2014 @ 15:57 |
oke.. al ligt krakow dan volgens mij aardig uit de route of niet..? heb je enig idee of je ter plekke tickets kunt boeken en wat deze kosten? googlen heeft me nog weinig concreets opgeleverd. | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:03 |
Ik ga van de zomer ook met de trein ongeveer hetzelfde traject afleggen, dus wellicht kan ik je wel helpen. Het is verstandig om even uit te zoeken via bijvoorbeeld bahn.de wat je nu kwijt bent aan een treinticket en wat bijvoorbeeld een interrail pas je zou kosten. Verder zou ik me over dag treinen weinig zorgen maken met betrekking tot criminaliteit, zeker in die regio. | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:07 |
Weet niet of hij hier nou al voorbij was gekomen, maar de nieuwe commercial van NS, zonder NS. | |
#ANONIEM | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:14 |
Vaak wordt een Interrail-ticket gebruikt. Je kan ook wel los boeken. Maar dan moet je de treinkaartjes voor Berlijn - Nederland en evt. voor Boedapest-Krakow wel ruim van te voren boeken, want anders betaal je daar behoorlijk veel voor (denk aan 75 euro of meer). Als je alles last-minute wil doen, dan zou ik een Interrail-kaartje nemen, bijv. met 5 reisdagen binnen 10 dagen ofzo. | |
ghizzer | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:28 |
thanks.. zag dat een interrail voor mij 284 euro kost.. ik ga er maar eens goed over nadenken nog. vooral over de route omdat met mijn huidige route ik polen niet aan doe... | |
#ANONIEM | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:34 |
Ik zie nu pas dat je maar hooguit 5 dagen in totaal hebt. Dan zou ik maar twee steden bezoeken. Boedapest of Berlijn voor het uitgaan, en Praag omdat het gewoon een heel mooie stad is. | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:35 |
Rapport van de ILT over de fysieke kwaliteit van de Nederlandse railinfrastructuur ILT onderzoeken verscherpt toezicht en vakbekwaamheid treindienstleiders | |
ghizzer | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:43 |
ik vraag me af of ik echt baat heb bij die pas, want berlijn - NL kost maar 60 euro. blijft er 220 over om te besteden. zou Budapest - Berlijn (via Praag) dat geld waard zijn..? | |
#ANONIEM | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:45 |
Nee, lang niet. | |
hhh38 | zaterdag 31 mei 2014 @ 19:31 |
Ging weer iets grandioos mis in de trein Utrecht - Rotterdam van 18u59. Zat vast aan de trein Utrecht - Den Haag en zou in Gouda worden gesplitst. Dan worden we vlak voor Gouda ineens verzocht uit te stappen en te wachten op de intercity naar Rotterdam, want het treinstel waar we in zaten zou achterblijven in Gouda. Die intercity zou vertrekken van spoor 8a, precies het spoor waar het treinstel waar we in zaten stopte. Iedereen toch maar de trein uit, blijkt dat we toch gewoon in het goede treinstel zaten en moesten we allemaal weer instappen. | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 19:40 |
Het moest er een keer van komen:Beide lintjes staan in Almelo aan de kant. Geen idee wat, maar ze zullen wel stuk zijn ... | |
boriq | zaterdag 31 mei 2014 @ 20:01 |
De tank zal wel leeg zijn... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 20:17 |
dat krijg je met een feut van een conducteur die niet snapt hoe treinnummers werken ![]() | |
dennistd | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:05 |
Niet alleen vanwege de lengte: als je die spitstreinen van/naar Enschede laat rijden moet je de treinen van/naar Dortmund inkorten tot Gronau, vanwege het enkelspoor tot Enschede. | |
boriq | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:24 |
Ik las alleen de krant voor. ![]() Is spoor 5 trouwens niet meer aan te sluiten op het spoor naar Duitsland? Dan ben je sowieso flexibeler. | |
boriq | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:27 |
Over spitstreinen gesproken: In De Stentor van 24 mei heeft gestaan dat de provincie Overijssel in 2018 "intercity's" wil gaan laten rijden tussen Enschede en Zwolle in de spits. Meer info bij opeenshadikhet: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=4048&start=468 | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:46 |
Maakt niet uit, enkelspoor blijft enkelspoor. Er kan maar 1 trein tegelijk achter Gronau zitten. | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:47 |
Ook geen verrassing. Ben benieuwd hoe ze het in willen gaan passen, omdat die treinen niet in de knoop Zwolle gaan vallen en op het stuk tot Heino niet lekker in te passen zijn, tenzij je daar of het spoor (gedeeltelijk) verdubbelt en/of de snelheid verhoogt | |
dennistd | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:53 |
Vandaag 'even' naar de SGB gereden ![]() ![]() Meer volgt morgen of overmorgen | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:55 |
Kleurrijk, Dennis ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:55 |
Op het stuk tot Heino zit een gat van 8 minuten ieder half uur waar niets rijdt.. een paar tussenseinen plaatsen en daar past opeens een sneltrein in. Ja, die mist de knoop. Jammer dan. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 22:57 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:01 |
Maand uiteindelijk afgesloten op 6.809 km, 3e score ooit en maar kort achter de 2e score ooit (6.876). Hoogste maandscore sinds 2007. Kan niet anders dan tevreden zijn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:02 |
Je gunt Twente niet een snellere verbinding met Amsterdam? ![]() | |
greavy | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:04 |
Zo. We zijn weer terug vanuit NRW. En veel dank aan die Duitse Fahrleiter en treinen ![]() Keurig op tijd, echt zéér stipt om 9:26, arriveerde de Eurobahn in Viersen. Toen ik uitstapte viel het mij al op dat de RE11 naar Hamm nog niet binnen kwam ... Toch doorgewandeld, want DB had een minuut eerder nog geen vertragingen aangekondigd. Trein moest om 9:30 vertrekken. Om 9:40 werd via de handmatige omroep omgeroepen dat de trein "circa 5 minuten vertraging had vanwege een storing aan het treinstel."... Juist. Om 10:00 zag ik nog geen trein, en toen had de trein "20 minuten vertraging", als je de omroep om 10u mocht geloven (was pas de tweede sinds 9:40). Om 10:03 werd omgeroepen dat de Eurobahn naar Venlo van 9:33 aan het binnenrijden was , en door de opgelopen vertraging (ivm de defecte trein) tot en met Kaldenkirchen reed ![]() Klopte, die stond 10:04 aan het perron. Reed via het "verkeerde" spoor, oftewel linkerspoor. Die zal wel achter RE11 gestaan hebben, en zal ongetwijfeld een stuk terug hebben gereden, om een overloopwissel te berijden. Een solo Flirt-4, en dat was proppen geblazen. Van voor tot achter stond die trein ramvol ![]() Een solo Flirt-4 is sowieso voor 10u05 uit Venlo al veel te kort, maar dat kreeg de trein van 11u05 dus nu ook nog eens te verwerken ![]() Oké, onze RE11 richting Hamm (moest tot Essen mee) was nog niet in zicht. Om 10:15 werd maar omgeroepen dat de trein 80 minuten vertraging had. Sinds 09:40 is er geen enkele andere trein richting Krefeld vertrokken ... Ook niet de RB. Om 10:20 kwam de RB uit Duisburg - Krefeld binnen, en werd opgeheven tussen Viersen - Mönchengladbach. Die ging de trein van 10:45 naar Duisburg rijden. Om 10:34 kwam de RB naar Krefeld van 09:45 binnen (via het verkeerde spoor uit Mönchengladbach, dus zal ook wel terug hebben gereden om via het andere spoor te kunnen rijden), en werd in Krefeld opgeheven vanwege de te hoog opgelopen vertraging. Maar naast de RB's werd gemeld dat de RE11 van 10:30 15 minuten vertraging zou hebben (die zou ook in Viersen keren, en dus vertraagd vertrekken). Voor de zekerheid maar de RB naar Krefeld genomen. Uiteindelijk kwam die RE11 van 10:30 uit Viersen ook in Krefeld, en dat was ook van voor tot achter proppen. Die dus maar genomen ... Met +9 vertrek. In Essen was het +15, want we werden achter een RB geknald bij Duisburg ![]() Toen maar niet naar Dortmund gereden, om met de RB via Schwerte naar Iserlohn te gaan (met dat uur vertraging zou het 15' overstap zijn), maar in Essen direct met AbellioRail naar Siegen. Oorspronkelijk was Essen - Hagen - Schwerte - Iserlohn gepland. Vervolgens heb je op een stuk van 20 minuten ALLE overwegen gestoord op het baanvak tussen Hagen en Kreuztal, dus dat werd ook nog eens +16 ![]() Met een overstap van 19 minuten in Siegen bleef er natuurlijk weer bitter weinig over. Naar Keulen ging het verder - voor de verandering - zonder problemen ![]() Vanaf Keulen over Grevenbroich met het dieseltje met Neuss. Worden net na het perron bij Köln Hbf stilgezet, om vervolgens een 15 minuten vertraagde RE voor te laten. +9 ![]() Bij Grevenbroich was er nog +7 over, en dat werd bij vertrek nog +2 (fijn, die reizigers die de deuren blokkeren zodat er niet vertrokken kan worden ![]() Een overstap van 10 minuten in Neuss naar Venlo kon gehaald worden, maar aldaar hadden we inmiddels +4. Soms zit het mee, en soms zit ALLES, maar dan ook ALLES zo'n dag tegen ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:04 |
Naja.. Men wil nu voor weinig geld meer doen.. Als je een grote zak geld hebt kan je voor een echt goede oplossing gaan. Maar die zak geld is er niet. | |
b2py | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:04 |
Trek die buutenknoop als IC door naar Amsterdam ![]() | |
greavy | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:06 |
Gaaf! Helaas heb ik er eigenlijk geen tijd voor morgen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:09 |
De zak hebben ze in Twente wel (Henk Kamp). Het geld niet ![]() Maar goed, mits de bodemgesteldheid het toelaat zou je met een beperkte verdubbeling en op het stuk tot Zwolle een snelheidsverhoging een heel eind moeten kunnen komen. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:10 |
Allemaal dekzand daar. Bouwen met je donder ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:13 |
Zo slecht als tussen Alphen en Woerden zal het natuurlijk nooit zijn ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:13 |
Nee daar ligt 20 meter veen onder ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:14 |
Prima traject voor schommelboten dus ![]() | |
dennistd | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:29 |
Lees ik nou op OVNL dat Fles jarig is? Gefeliciteerd! | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:31 |
Dat zijn van die dingen die gebeuren he ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:32 |
oh ja, dat is waar ook. Gefeliciteerd Fles ![]() ![]() | |
bork | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:43 |
Hiep hiep hoera! ![]() Ik dacht dat het steeds over ma Fles ging ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:44 |
Nou, ja, kijk, dat zit zo. Moeilijk lastig verhaal ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 mei 2014 @ 23:44 |
vol ![]() ![]() |