El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:30 |
+++++ GELIEVE DE LAATSTE NIEUWSFEITEN HIERONDER TOE TE VOEGEN +++++ Een korte beschrijving (paar regels) van het nieuwsfeit met een link naar het volledige artikel is het handigste ========================================================== Laatste nieuws: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIEDEN CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE: Persconferentie via AVherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? ![]() New York Times - 16 maart 2014 Bekijk de jet stream live ![]() Bron? ========================================================== Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 14 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: ========================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ========================================================== Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerdere kapingen: --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mogelijke motieven/scenario's: ========================================================== EERDERE UPDATES: ========================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() & Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ... Vorige delen: FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ========================================================== Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ========================================================== • Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig ![]() ![]() • Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.' ========================================================== [ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 15:00:08 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 13:30 |
Beetje een tendentieuze kop want het enige wat gezegd werd is dat de ping signalen zowel vanuit de lucht als vanaf de grond kunnen komen. Er is geen enkele aanwijzing dat het toestel geland is. | |
Pino112 | zondag 16 maart 2014 @ 13:31 |
Dit inderdaad ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 13:32 |
Dat van die UI's ben ik wel eens, ik snap dat je credits wil geven aan de mensen die info verstrekt hebben. Maar benoem ze desnoods. Dit neemt echt onnodig ruimte in. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:33 |
Wat voor nuttige info komt er dan? Enkel speculaties en nieuwsberichten zie ik amper. Denken het allemaal te weten, zucht | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 13:34 |
Nee, ik bedoelde dat die UI's in de OP een beetje raar zijn. Tja en als je het feitelijk wilt houden: Vliegtuig zoek, nog niet gevonden Want hoeveel meer weten we nou eigenlijk echt. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:35 |
UI's ook onder een spoiler gooien, opgelost. Goede middenweg dus geen extra gezeik nodig. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:36 |
Net of andere niet dit topic tot stand maken? Ik denk sommige nog wel beter, die met nieuws komen. Wat interesseren ons die radarbeelden? Dacht die plaatser soms dat hij het vliegtuig kan vinden daarmee? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:38 |
Ik vind gezeik over de OP minder zinvol dan al-dan-niet belangrijke kaarten. Daarom zeg ik; gooi in een spoiler dan hoeft het niet zichtbaar te zijn en neemt het geen ruimte in. Houden we het gewoon gezellig. OP lezen de meeste vaste users toch niet lijkt me? | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:40 |
Als daarmee het gezeik ophoudt zou ik er zeker voorstander van zijn. Het is echter een gebed zonder einde. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:40 |
Dat zou wel de bedoeling moeten zijn in een nieuws topic. Die kaarten staan er puur omdat iemand er uren mee bezig is geweest en dat geprezen moet worden. Daar is een nieuws topic niet voor. Voor het nieuws lees ik inmiddels NOS en CNN. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:42 |
Omdat ik uitleg waarom ik de OP niet kan verzorgen, maar het graag zou doen | |
RVer | zondag 16 maart 2014 @ 13:42 |
Complot piloten onwaarschijnlijk http://nos.nl/artikel/623(...)nwaarschijnlijk.html | |
Greys | zondag 16 maart 2014 @ 13:42 |
Gast, nok eens met in je eentje bepalen wat andere FOK!users wel of niet interesseert. Nu weten we het echt wel dat je de OP niets vindt. Scroll er maar lekker langs dan. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:45 |
Je zou graag eens wat werk wat anderen in iets steken wegsnoeien, omdat jij het niet interessant of relevant vindt? Bekijk de OP eens zoals ie nu is; heel compact, introotje, nieuwsfeiten (lever ze compact aan en ik zet ze er compact in) en de geschiedenis (leer je van!) ook onder spoilers. De icoontjes staan ook bij andere reekstopics en al het werk wat mensen hebben gedaan (ik vind Niels zijn radarbeelden en vlieglijnen WEL interessant en anderen ook) heeft recht om op zijn minst met een bescheiden icoontje geprezen te worden. Heel vreemd; gisteren allemaal lof over de OP en nu ineens allemaal kritiek, terwijl er echt bar weinig aan veranderd is, de laatste topics. Nou ja, nu dan. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:47 |
Oke terug ontopic: Bij beide piloten waren flight simulators meegenomen, is daar al iets van uitslag van bekend? Ik neem aan dat dat gewoon over die computer spellen ging toch? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 13:47 |
Nee, de rest van de OP is ook top. Ik vind het fijn dat er meer staat dan alleen het nieuws. | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 13:48 |
Is het een idee om alleen de meest recente nieuwsupdate hier te zetten en de rest in de fok! Wiki? Met een linkje van de OP naar de wiki? Je weet niet hoe lang het zoeken nog zal duren. In de wiki kun je makkelijk nog een paar weken nieuws kwijt, in de OP wat lastiger. | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 13:50 |
Ok zullen we weer terug on-topic gaan? Tjeemig.... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:51 |
Ja, die worden ingelezen op een aparte computer, las ik. Het zou de belangrijkste aanwijzing zijn lijkt me. Er wordt gesteld dat de piloten niet samenwerkten, misschien vooraf niet, maar in de cockpit zou de piloot Fariq toch overtuigd kunnen hebben... | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:51 |
Wat mij betreft wel. Ik wacht op excuses van Eight | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:51 |
| |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:52 |
Dat wel ja, maar ze kunnen iig niet samen in een complot vooraf zitten. Maar ik ben benieuwd wat daar uit komt. Zou inderdaad een van de grootste break-throughs mbt. motieven zijn! | |
Specularium | zondag 16 maart 2014 @ 13:52 |
Er zijn wat posts weg. Ontopic graag, klachten over de OP kunnen in NWS FB. | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 13:53 |
Ik heb hier in Luang Prabang in iedergeval geen 777 zien staan ![]() | |
Synthercell | zondag 16 maart 2014 @ 13:53 |
Totdat de roostermakers er ook aan meewerkten. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:53 |
Hoe weet ik dat jij niet ook in het complot zit ![]() Nee maar waar ligt dat; Thailand? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:54 |
Joh laten we wel een béétje realistisch blijven ![]() | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 13:54 |
Nee dat gaat te ver. Zoiets lekt allicht uit. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:54 |
Waarom kan dat niet? Er wordt gesteld dat er geen samenwerking gepland was (niet gevraagd of ze samen mochten vliegen), maar dat wil niet zeggen dat er niet een groter "anti-regeringscomplot" zou kunnen zijn? Zeker! Hopelijk leidt het niet tot een verbod op flight sims... ![]() | |
Proximo | zondag 16 maart 2014 @ 13:54 |
Op heathrow staat die ook niet ![]() | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:54 |
Thanks | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:55 |
Ja goed, of dat ze hebben gewacht tot ze toevallig samen waren. Laat ik het dan zo zeggen; mij lijkt het onwaarschijnlijker dat ze samen in een complot zitten, dan dat het maar 1 van de 2 is. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:56 |
![]() ![]() | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 13:56 |
In Laos. Ik zou niet weten wat ik met een 777 moest doen. En 134 Chinezen. We hebben er hier al zoveel... ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:57 |
![]() ![]() | |
Haags | zondag 16 maart 2014 @ 13:57 |
Waarom... als dat ding gekaapt zou zijn, wordt er na zoveel dagen geen contact gezocht vanuit de gijzelnemers? Dat vraag ik mij echt af....! | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 13:57 |
Restaurant openen? In een vrachtwagencontainer stoppen? Jeetje wat doe je zoal met chinezen ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:00 |
Ockhams scheermes, prima redenatie idd. Een complot moet zo klein mogelijk zijn om te werken. Maar wel weer genoeg steun om het te kunnen uitvoeren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 1 piloot tegen 238 anderen kan. Of hij moet ze heel snel gedood hebben met de decompressie... ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 14:02 |
omdat ze misschien nog wel meer vliegtuigen willen kapen? [ Bericht 12% gewijzigd door sp3c op 17-03-2014 12:13:33 ] | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:02 |
Nouja als 1 piloot de copiloot omlegt en vervolgens de deur dicht maakt heeft hij daarna volledige controle over het vliegtuig. Achja dit gaat weer wat ver ![]() | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 14:02 |
Terug de grens overschoppen. Ik zit hier hemelsbreed mischien 200 km van de grens China vandaan. Effe serieus...ik hoop van harte dat alle passagiers nog in leven zijn... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:03 |
Ik ook, behalve die neger dan. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 14:04 |
Ik vind dat ook een lastige hoor, maar toch zal die piloot daar wel zijn trucje voor hebben gehad. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:04 |
Omleggen hoeft niet persé denk ik. Als je eenmaal jezelf opgesloten hebt in de cockpit kan niemand je meer wat maken. Tenminste ik ga er vanuit dat het tegenwoordig vrijwel onmogelijk is om de deur open te breken. | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 14:05 |
Welke neger? Was er eentje aan boord dan? | |
Haags | zondag 16 maart 2014 @ 14:05 |
Mogen ze weleens gaan opschieten... | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 14:05 |
als het zelfmoord van de piloot was zal het toch zoiets zijn | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:05 |
Dat is idd een vereiste voor die theorie ja. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:06 |
Sorry dat ik het weer doe, maar de OP: de Helios-vlucht. 1 steward wist die deur open te beuken met een karretje. 1tje. En dat was na 2001 (2005). | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:06 |
Maar wat wil je dan met die actie bereiken. Zonder passagiers is die kist al een stuk minder waard en je onderhandelingsruimte een stuk kleiner. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:06 |
Breaky, ik was niet serieus. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:07 |
Als je op een bepaalde hoogt vliegt, sterven de passagiers dan alleen als er een gat in de romp is? Of kun je ook gewoon vanuit de cockpit de zuutstoftoevoer uitzetten? Dat verklaart dan namelijk hoezo de passagiers etc niet tegenstribbelde. | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 14:07 |
Ok, tijd voor iets tofs in dit topic! Dat vliegtuig wordt vroeg of laat gevonden, aan ons FOK!kers de taak om vanuit de zolderkamers te raden waar MH370 gecrasht/geland is. Gebruik deze template om de route en de plaats van crash/landing te painten. Mijn kaartje ziet er zo uit:![]() Degene die uiteindelijk het dichtst bij de werkelijkheid zit krijgt eeuwige roem en een hand van de organisator. Game on ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 16-03-2014 14:13:51 ] | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 14:07 |
misschien gebeurt dat pas op de dag zelf, met reguliere vluchten, ala 9-11 Maar ik geloof er niet zo in eigenlijk. Ik denk dat de piloot dat ding in zee heeft laten storten. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:08 |
Exact, daarom geloof ik het ook niet. Een groter complot (crew, passagiers) gebaseerd op politieke overtuiging lijkt me veel logischer. Wellicht krijg je daarmee ook een hoop passagiers mee te werken. "Luister, wij doen dit niet voor onze lol, maar voor de toekomst van ons land, wij doen u niets, u is slechts gijzelaar voor den goeden saeck" Zoiets? | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 14:08 |
mijn eerste gedachte was dat het onder die inzet staat, dus ik vond dat een wat mindere kaart ![]() | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 14:08 |
Hmmm..Haagse humor.... | |
eee23 | zondag 16 maart 2014 @ 14:09 |
Ik heb deze topic reeks de hele tijd gevolgd en zou graag willen reageren. Ik dek dat er drie mogelijkheden zijn: - Een geslaagde kaping, waarbij het vliegtuig onder India door naar Pakistan, Iran, Afghanistan, Somalië of Jemen is gevlogen. - Een zelfmoordpoging van de piloot waarbij het vliegtuig zuidwaarts richting open zee is gegaan, of noordwaarts richting de Aziatische hooggebergte. - Zoals al voorbij is gekomen, is Diego Garcia ook een mogelijkheid. Dat zou ook verklaren waarom er tijd wordt gekocht. Die basis is namelijk bijzonder streng bewaakt. Een mogelijkheid zou bijvoorbeeld zijn als de Chinese luchtmacht de luchttoegang boven het eiland blokkeert, gevolgd door een verrassingsaanval van de Chinese marine. Maar mocht dit het geval zijn, dan wordt het verdomd lastig om alle passagiers levend uit Diego Garcia te krijgen. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:11 |
Ik las even "goeden snack" en dacht....met welke maatschappijen vlieg jij ![]() Maar inderdaad, ergens op een afgelegen gebied gaat niemand op eigen houtje op pad. Behandel je de gijzelaars verder relatief netjes, zou dat best kunnen. Al weet ik niet hoe lang je dat volhoudt. Op een gegeven moment gaan er een paar de held willen uithangen. | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 14:12 |
Mischien zaten er onder die Chinezen wel wat van die Oeigoeren? | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 14:13 |
1 met wat vlieglessen gehad in zweden | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:13 |
In die Indian Ocean zag ik net toevallig de British Indian Ocean Territory liggen. ![]() Ook ligt hier, jawel, een vliegveld; Diego Garcia Airport. Van wat ik zo snel kon vinden is dit vrij onbewoond. Waarschijnlijk wordt deze theorie toch weer verworpen, maar voor mij is dit een echte mogelijkheid. Waarom? Gewoon, zo'n gevoel heb ik; dit is imo. veel realistischer dan over land vliegen en ongemerkt in een echt land (dichtbevolkt) landen. | |
Starm | zondag 16 maart 2014 @ 14:16 |
Op Diego Garcia Airport ligt een hele luchtmachtbasis ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:16 |
Ik moet lachen. ![]() CannibalAirlines? Toch jammer dat ik Lost nooit heb gezien, iedereen had het erover, maar ja. Als die satellietmeting werkelijk van het vliegtuig is, is er een goeie kans dat het veilig (?) geland is en de passagiers en crew en piloten nog leven... | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:17 |
En die is, voorzover ik zo snel heb gelezen, redelijk verlaten. Sowieso niet meer achtief, want WOII | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:18 |
Ik heb naar aanleiding hiervan ook Lost (alle seizoenen) gedownload; moet nog beginnen met kijken haha. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:18 |
En dan hoop ik stiekem dat ze in elk geval op een leuk tropisch eiland zitten, bedoel, gegijzeld worden en alles is al erg genoeg. Dan liever onder een palmboom op wit zand, dan dat je meteen een Talibangrottenstelsel in wordt gedwongen. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:19 |
Beste mensen, Ik wil mijn excuses aanbieden omdat ik net even behoorlijk uit de slof schoot. Dit gebeurde omdat Eight een nare opmerking plaatste over mijn medicatie gebruik. Daardoor knapte er iets bij mij. Gelukkig heb ik per dm veel begrip mogen ontvangen van vaste schrijvers hier. Leden en hoger geplaatste. Eight is als het goed is aangesproken op dit gedrag en zal vanaf heden in de gaten nauwlettend in de gaten gehouden worden. Zelf heb ik via dm met Eight contact gehad. Na de woorden "opzouten" heeft hij online de hand uitgestoken. Ik hoop dat ik hier nog welkom ben. Waarom dit bericht? Ik wilde even transparant zijn. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:19 |
Het was NIET bedoeld als aanzet tot discussie. ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:20 |
Wilde even zeggen dat je niet de enige bent. Dat is fictief dus onrelevant hehe. Maar wat vind je van die andere theorie dan? | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 14:21 |
Cut the drama en doe gewoon mee ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:21 |
Inderdaad. Ik zou het geen straf vinden. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:22 |
Als ik hier nog welkom ben graag. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:22 |
Duidelijk, en ik hoop voor jou dat de aanleiding voor het medicatiegebruik snel over is. Sterkte ermee! | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 14:23 |
Sterkte en beterschap inderdaad. [ Bericht 28% gewijzigd door DeParo op 16-03-2014 14:37:25 ] | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 14:23 |
Laten we ontopic blijven | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:24 |
Hoe zat dat nou met die neger? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:24 |
Ik spreek voor mezelf hoor, maar zolang niemand van hogerhand anders beslist is iedereen altijd welkom ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 14:24 |
Maar laten we wel wezen als het vliegtuig is geland in Azie dan was er toch vast iemand die zijn of haar mobiel heeft kunnen gebruiken?! | |
Specularium | zondag 16 maart 2014 @ 14:25 |
Iedereen is welkom natuurlijk. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:26 |
Dankjewel. Ook voor ons dm gesprek etc | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 14:26 |
Ik blijf bij mijn Oeigoeren-theorie. ![]() Die hebben de laatste tijd nogal wat problemen in China veroorzaakt... | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:26 |
Op The Guardian staat nog een goed achtergrondartikel over de zuid Indiase Oceaan;http://www.theguardian.co(...)dnt-be-seen-or-heard | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:27 |
Daar ligt ook die basis die ik zei..... Moet me daar echt eens even beter over gaan inlezen straks. | |
Take2 | zondag 16 maart 2014 @ 14:29 |
Maar werken mobiele telefoons helemaal niet in het vliegtuig? Anders had iedereen geprobeerd te bellen/smsen | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:29 |
Inderdaad maar de Indiase Oceaan is gigantisch groot en het bereik van de radars is relatief beperkt. | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 14:29 |
Oftewel...het kan nog een hele tijd gaan duren voordat er uberhaupt iets gevonden gaat worden... | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:30 |
Zonder zendmasten in de buurt niet. Bellen en internetten vanaf een vliegtuig verloopt normaliter via satellieten. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:32 |
Dus er zijn 3 communicatiekanalen? - ACARS - Satelliettelefoon (de piloot kan die uitzetten neem ik aan?) - Transponder of begrijp ik het weer niet? | |
arj1o1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:32 |
Nog steeds in gebruik. Kijk maar even op google maps naar de satelliet beelden. Er staan meerdere (militaire) vliegtuigen en er liggen meerdere boten. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:32 |
Wellicht maakt niemand dat van ons meer mee....6km is diep. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 14:32 |
Het wordt tegenwoordig bevolkt tot 3.000 tot 5.000 US troepen. Voor een eiland van die omvang zou ik dat niet verlaten noemen ![]() | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 14:32 |
Interessant artikel, maar deze quote strookt niet met het idee dat de piloot wilde dat de zoektocht naar zijn vliegtuig zo lastig mogelijk gemaakt gat worden: Bij een crash op land, is het puinveld een stuk kleiner en minder snel te vinden denk ik. Uiteindelijk wel duidelijker, dat dan weer wel... | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 14:32 |
In sommige vliegtuigen kan het als ze daarvoor uitgerust zijn maar dat was hier niet het geval. | |
streo | zondag 16 maart 2014 @ 14:33 |
Na een tijdje volgen van dit topic heb ik besloten om ook mee te speculeren....Er is wel bekend, dat dagen na de verdwijning een aantal telefoons nog wel over gingen maar dat er niet werd opgenomen.... | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 14:33 |
Ik denk dat we binnen 50 jaar wel middelen hebben uitgevonden om de oceaanbodem tot in detail in beeld te brengen. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:33 |
Het zou dan ook mijn voorkeur niet hebben er een gekaapt toestel op te landen ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 14:34 |
Dat had waarschijnlijk een andere reden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:34 |
Misschien....als ik dan niet zo dement ben dat ik niet eens meer weet wat een vliegtuig is, maak ik het mee. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:35 |
Ik lees net dat volgens DeParo dit toestel niet was uitgerust met de mogelijkheid tot bellen. Sprak meer uit ervaring, bij Emirates kan je tegen betaling bellen/internetten aan boord en dat gaat via de satelliet. | |
gelezwembroek | zondag 16 maart 2014 @ 14:37 |
Zijn er ook privé vliegvelden oid, waar een boeing 777 kan landen? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:37 |
Ok, geen optie dus. Dank. Bij Avianca op de langere vluchten ook. Op de nachtvlucht (~6 uur) naar Rio (~KL-Peking) zit het wel. | |
Take2 | zondag 16 maart 2014 @ 14:37 |
Dus als ie echt nog zolang heeft doorgevlogen moeten alle passagiers bewusteloos/dood geweest zijn... | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 14:37 |
Blijft vreemd. | |
paddy | zondag 16 maart 2014 @ 14:38 |
Zeg dan gewoon welke redenen. Ik vond die wel interessant. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:38 |
zou je zuurstof in cabine en cockpit apart kunnen regelen? | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:39 |
Neger? Aan boord? | |
LintuxCx | zondag 16 maart 2014 @ 14:39 |
http://www.askthepilot.com/malaysia-airlines-flight-370/ legt trouwens mooi uit waarom transponders en alle andere zooi uit te schakelen is. En waarom men niet zo moet doorzagen hierover. Lijkt interessant, ben nog aan het lezen. ![]() | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 14:40 |
Leuk ![]() Mijn kaartje ziet er zo uit! ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Co_OL op 16-03-2014 14:47:37 ] | |
streo | zondag 16 maart 2014 @ 14:40 |
http://edition.cnn.com/20(...)?iid=article_sidebar | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:41 |
In dit geval......neger, wat? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:41 |
Lijkt me niet, maar er zijn wel losse zuurstofflessen aan boord voor de crew. Als de piloot net al de passagiers eerst 15 minuten aan de "standaard"zuurstof hangt en dan zijn eigen flesje gebruikt, kan ie het overleven terwijl de rest stikkend in slaap valt... | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:42 |
Ik betwijfel eerlijk gezegd of je uren kan door vliegen met een zuurstof fles? | |
paddy | zondag 16 maart 2014 @ 14:42 |
Dank u! | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 14:42 |
Met die verkeerde paspoorten zei zo'n kerel van de vliegmaatschappij dat ze niet Aziarisch maar een Afrikaans uiterlijk hebben. | |
streo | zondag 16 maart 2014 @ 14:43 |
ja dit kan zeker, als er decompressie ontstaat hebben piloten ook veel langer zuurstof dan de passagiers. in de OP staat ook een voorbeeld van een crash waaruit dus blijkt dat je prima de zuurstoftoevoer uit kan zetten | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:43 |
Nee, dat kan niet. Wat je wel kan doen is de boel decomprimeren, iedereen aan de zuurstof, dan vlieg je naar beneden, comprimeer je weer en kan jij gewoon ademen terwijl het hele vliegtuig dood is. ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:43 |
Oh ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 14:44 |
Is pas twintig keer ofzo voorbij gekomen en staat volgens mij in de OP. Maae je hebt al een link zo te zien dan. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:48 |
Dat kon dan wel eens de theorie zijn om freewheelend door de lucht te gaan zonder last te hebben van andere. Dit zou helaas ook betekenen dat de mensen overleden kunnen zijn ![]() | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 14:49 |
Plaatje doet het niet lekker. Beter upload je het naar Tinypic ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:50 |
Is Breaky er nog? Was eigenlijk wel nieuwsgierig naar de Oeigoeren-theorie. | |
breaky | zondag 16 maart 2014 @ 14:52 |
En toch...als ik hier een mobiele telefoon bel die uit staat gaat ie echt niet over. Ik krijg gelijk een bericht dat ie uit staat...zonder enige beltoon te horen. Als de telefoon niet bereikt kan worden, dan wordt dat ook gelijk gemeldt.... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 14:52 |
Ik leg het een beetje brak uit, maar in feite zorg je ervoor dat je de druk niet op normale hoogte (aardoppervlak) hebt in het vliegtuig, maar gewoon de buitendruk (die heel laag is op 10 km hoogte, en veel te weinig zuurstof. Je stikt dus gewoon, nadat je in een soort dronken roes in slaap bent gevallen. In de OP staat het filmpje van Helios 522, daar wordt dat getest met een experiment. Je wordt heel wazig en kan je niks meer herinneren. Die presentator zei dat ie 21 was!). Dan moet je naar beneden om de aardse luchtdruk weer te pakken, dan zet je het ventiel/valve dicht en kun je met normale luchtdruk en zuurstof vliegen en iedereen is gestikt. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 14:54 |
Dat is hier ook het meest gangbare. Nog nooit meegemaakt dat hij overging terwijl hij uitstond of geen verbinding maakte. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 14:54 |
Duidelijk! | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 14:58 |
De telefoons van de passagiers gingen nog over nadat het vliegtuig vermist was!!! | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 15:00 |
Directe collega's betwijfelen verkeerde intenties van piloot Zaharie;http://www.theguardian.co(...)ab8ae4b0e42fe282771b | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 15:00 |
maar dat is dus per provider en dus land afhankelijk ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:01 |
Maar in het tijdspad, wanneer was het toestel vermist. Kon het vliegtuig toen nog in de lucht zitten, rekeninghoudend met die 7u die nog gevlogen zou kunnen zijn? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:01 |
hmmmz, kun je daar misschien iets over uitweiden? | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 15:01 |
Zit op me mobiel en heb mijn FTP gegevens niet bij me... straks thuis even goed doen ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:01 |
Ja, dat zegt niet zoveel. "het was zo'n lieve jongen". ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 15:01 |
dan denk ik dat de piloot zoiets heeft gedaan Ook denk ik dat hij de co piloot uit de cockpit hefet gestuurd met een smoes en dat die hetzelfde lot is ondergaan als de passagiers. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 15:02 |
Zegt m.i. weinig. Ik heb mij ook weleens verkeken op collega's waar ik vooraf mijn hand voor in het vuur zou hebben gestoken. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:02 |
Als ie veilig geland was, konden die GSMs gewoon overgaan natuurlijk. Ergens op zee heb je niet echt bereik. ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:03 |
Laag vliegend over land....geen idee wat je nog toevallig kan meepakken? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:04 |
Of juist de co-piloot, die daarna te weinig ervaring had goed uit te komen en alsnog het vliegtuig in de zee liet crashen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:05 |
Dat kan. De copiloot zal uit alle macht proberen de cockpit binnen te komen, want hij weet dat het stront aan de nikker is, maar als die piloot achtbaanbewegingen maakt, krijgt de crew er geen kans voor natuurlijk. Uiteindelijk is een piloot vogelvrij om te doen en laten wat ie wil, te communiceren als ie daar zin in heeft (of niet) en lekker ongemonitord over de Aarde vliegen, 238 anderen simpelweg koudmakend. Dat lijkt me voorlopig een van de conclusies van dit hele mysterie. | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 15:05 |
| |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:05 |
Dat kan alleen naar het noorden. Als je stelt dat die telefoonmythe een aanwijzing is, kan je alleen over land vliegen en dat lukt je niet in de Indische Oceaan. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:06 |
Ik ben alweer 10x gewisseld van theorie joh.....heb toch ook geen idee ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:07 |
Hier staat dan weer niet dat zijn vrouw en kinderen het huis uit gegaan zijn. Is dat een roddel of gewoon niet door alle medias opgepikt? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:08 |
Of iets dat compleet uit zijn verband is gerukt. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:08 |
Ik ook! Dat is het leuke van speculeren. Maar je ziet het punt? Stel die telefoons werken en dat is echt (geen roaming of andere instelling), dan moet het vliegtuig dus boven land zijn geweest (kan alleen richting Azië, in de richting die het vliegtuig ging -dus logisch dat ie doorvliegt, niet?-. Dat de telefoons nog over gingen 1,5 dag na de verdwijning gaf goede hoop. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 15:10 |
Deze informatie komt uit de persco van vanmorgen (en staat ook al in de OP). Tijdens de persco is natuurlijk niets verteld over die vrouw-en-kids-roddel. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 15:11 |
Vliegtuig is dus zeker niet op Diego Garcia geland, maar da's nog niet lang bekend; zo gek was mn theorie niet ![]() http://www.thestar.com.my(...)not-in-diego-garcia/ | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:12 |
Ik wist niet meer wat het tijdsbestek was, maar 1,5 dag is en blijft raar. En aangezien, op mijn moeder na, niemand meer een 3310 heeft, zou dat een veilige landing moeten zijn, want mijn iphone heeft het al lastig bij een verkeersdrempel (bij wijze van hè). | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 15:12 |
NY 'kranten' pakken ook goed uit ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2014 15:12:28 ] | |
nostra | zondag 16 maart 2014 @ 15:13 |
Komt zijn UI dan ook in de op? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:13 |
Ik mag toch hopen dat die vrouw inmiddels allang gevonden is, zodat ze dat kunnen nagaan. | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 15:13 |
beetje sensatie op de zondag ochtend voor die mensen | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 15:13 |
Ik neem aan dat ze de mogelijke landingsbanen al wel met satellietbeelden hebben kunnen checken? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 15:14 |
Goed punt, zeker die Aziaten hebben allemaal nieuw en teer spul, al dan niet goedkope Huwei (of hoe heten die krengen) shit... Maar die telefoons vind ik niet sterk. Het wordt als mythe beschouwd, geen idee, maar er zijn sterkere aanwijzingen mogelijk. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 15:16 |
Nou, niet overal is na het vermissen al nieuwe satalietfotos gemaakt. Maar ik las online dat er standaard een paar duizend (!) Britse leger-medewerkers zijn, dus dat is zo wel vrij verzekerd ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 15:16 |
Falco, ![]() Mijn stip komt uit in de inzet, die moet je ff wegdenken, google indian ocean en op de plek van de druppel staat mijn stip. Ook kwa spiegel tegenover de eindbestemming zeg maar. | |
Starm | zondag 16 maart 2014 @ 15:17 |
![]() | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 15:17 |
India staakt inmiddels hun deelname aan de zoekactie:http://www.theguardian.co(...)goes-on-live-updates | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 15:18 |
Bij lange na niet, vermoed ik. Het zijn er enorm veel en blijkbaar is een sateliet opname niet zomaar gemaakt. | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 15:18 |
staken is niet helemaal het juiste woord: ze worden op standby gezet: dus wel beschikbaar maar niet actief tot verdere informatie/orders | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 15:20 |
In feite zeggen dus dat Maleisie op dit moment zelf ook geen flauw idee heeft in welke richting er gezocht moet worden. | |
Asskicker14 | zondag 16 maart 2014 @ 15:21 |
Briljante analyse. ![]() De beste analyse die ik in de media heb gezien, geeft aan hoe professioneel de Verenigde Staten dit aanpakt i.t.t de amateuristische werkwijze van de Maleisiers. Dit is Data Intelligence Analysis zoals het moet. [ Bericht 16% gewijzigd door Asskicker14 op 16-03-2014 15:27:43 ] | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 15:28 |
Helder dat die kist niet opeens op dat schiereiland terecht komt ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 15:29 |
hmm, dan moet ik mn vliegroute op t kaartje ff aanpassen ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 15:29 |
Dit is de richting waar ik nu ook in zit te denken. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:30 |
In elk geval heel duidelijk uitgelegd, waar die routes vandaan komen. Ik vraag me af of de maleisiers zo amateuristisch zijn of dat ze gewoon heel weinig naarbuiten brengen. | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 15:31 |
Gebaseerd op de tijd 811, kunnen die lijnen toch al veel kleiner worden gemaakt? Ook die band(bij een eerder plaatje) die eromheen was getekend convergeert niet. Heeft daar al iemand hier zich mee bezig gehouden? ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 15:31 |
ik ben benieuwd wanneer die andere pings van 7.11 en 6.11 etc naar buiten komen | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 15:32 |
nee, maar als jij dat kunt, graag! | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:33 |
Ik heb het idee dat die gegevens al bekend zijn ![]() | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 15:36 |
Erg mooi en goed gedaan van CNN. | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 15:43 |
Ja. En als dit klopt kun je de Indian Ocean dus afstrepen als crash site. Tijd om de bergen in Bangladesh te gaan bekijken. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 15:43 |
Ik heb nu net de video gezien, ongelofelijk goed uitgelegd; OP materiaal. Alleen, op het einde gaan ze in op waar het voor gebruikt zou kunnen worden. Ben benieuwd wat ze dan zouden zeggen, toch Den Haag misschien? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 15:45 |
Moah, die theorie die ik had over die eilandjes daar kan dan juist weer wel... Maargoed. Als het vliegtuig overigens daar in de buurt gecrasht was, zou op die eilanden wel wrakstukken zijn aangespoeld, en daar zijn ook geen berichten van! | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 15:46 |
dat idee heb ik dus ook data van 8.11 is bekend, die van 7.11 en 6.11 niet? Die tape is nog niet bekeken? jaja | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 15:46 |
Gezien gisteren maar waarom denkt die kerel dan dat ze het vliegtuig in een stuk gaan vinden terwijl hij net verdedigt waarom het waarschijnlijk ergens in de Indische Oceaan is beland?! | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 15:48 |
Die arch van die ping loopt over China, dus als het vliegtuig daar was, zou een Chinese radar niet iets hebben opgepikt? Kan me niet voorstellen dat ze daar niet van die dingen hebben staan. Ze zeggen wel niks, maar toch ... | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:48 |
Die ligt nog even op de plank, misschien kan iemand daar van de week even tijd voor vrijmaken ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 15:50 |
Hij verdedigt toch juist de Indische Oceaan of heb ik het anders begrepen?? | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 15:52 |
![]() Dat is waar het vliegtuig zich zou beginnen als ze volgens de laatste gekende positie volgens de grote cirkel hadden gevlogen (ruwweg 5000km 5,5*905). Zegmaar de maximaal haalbare afstand. Die rode lijnen kunnen dus helaas niet kleiner worden gemaakt. Naja je kan het wel reduceren als er gebieden zijn waar je echt niet ongezien overheen kunt vliegen, maar die weet ik niet. Bij het noordelijke punt, vlieg je over Delhi heen. Het lijkt me niet dat je India ongezien over kunt vliegen. Tevens het meest zuidelijke punt kun je denk ik niet ongezien bereiken aangezien je in het gebied van de cocos eilanden komt. Ook daar lijkt me niet dat je ongezien voorbij kunt vliegen. [ Bericht 16% gewijzigd door Speculant. op 16-03-2014 16:01:50 ] | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 15:52 |
niet helemaa, ten westen van australie heb je dan nog kans | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 15:54 |
Zo nu doet hij het wel ![]() ![]() Zoals ik al eerder aangaf denk ik dat ze doorgevlogen zijn naar het noorden/noordoosten! dan kom ik maar op 1 plek uit... Noord Korea | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:55 |
Dat kan pas met de informatie van de andere pings. | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 15:56 |
Hoe snel kun je eigenlijk met een vliegtuig een stuk oceaan afzoeken op wrakstukken? Weet iemand dat? Wat is de gebruikelijke vliegsnelheid en hoeveel meters kun je met waarnemers tegelijk links en rechts van de zee afspeuren? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 15:57 |
Ik denk dat dat enorm tegenvalt. | |
Asskicker14 | zondag 16 maart 2014 @ 16:01 |
12:41am was take off- Last satellite ping was 8:11am. Dat betekent dat MH370 zonder enige vorm van twijfel 7 uur in de lucht heeft gevlogen of tegen de 7de uur intact geland was toen het een ping ontving. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 16:03 |
vraag me af hoe lang dat gaat duren als we dat morgen nog niet weten dan houdt men het bewust achter... tijdwinst? zijn ze dan echt al aan het onderhandelen? | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 16:04 |
Ja dat snap ik maar ik dacht dat die lijntjes wat te ruim waren getekend. Dat is zoals ik dus zei niet het geval. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 16:05 |
Oh ok, sorry. Dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar wel tof dat je het nagerekend hebt, dan weten we dat ook weer. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 16:05 |
of net na de laatste ping is gecrasht | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 16:05 |
Volgens mij was er niet genoeg brandstof om 7 uur te vliegen, toch? In dat geval zou het toestel heel aan de grond moeten zijn gezet. Of in ieder geval het onderdeel dat de pings beantwoordt... | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 16:06 |
Franse onderzoekers naar Maleisië om vermiste Boeing Frankrijk stuurt drie deskundigen op het gebied van vliegtuigrampen naar Maleisië om te helpen bij de zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. Bron | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 16:06 |
Ik neig ernaar, dat nu al te denken. Er zullen heus wel mensen meteen mee aan de slag zijn gegaan en dan is 24u best lang. | |
Asskicker14 | zondag 16 maart 2014 @ 16:09 |
Als de vliegtuig 7+ uur heeft gevlogen en opzettelijk radar-detectie heeft ontweken, zijn er een paar dingen die we met redelijke zekerheid kunnen uitsluiten als oorzaken. - Decompressie in de cabine (voortgebracht door gat in romp/raam etc.) - Bom of andere explosie voortgebracht door terroristische motieven - Mechanisch falen (engine failure, loss of flight control etc.) | |
Kowloon | zondag 16 maart 2014 @ 16:11 |
Ze kunnen ook op een eiland geland zijn. Iedere oceaan heeft afgelegen iniminie eilandjes. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 16:12 |
Wat ik opmerkelijk vind, dat laatste ping contact, Of dat vliegtuig heeft dus zolang gevlogen OF het stond toen (al een tijdje mogelijk) aan de grond en is toen pas dat pingding eruit gehaald. Dan denk ik toch eerder dat de piloot net zolang heeft gevlogen tot de kerosine op was. Al vind ik een kaping wat spannender. | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 16:13 |
Hoe foutloos is dat pingsysteem? | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 16:16 |
Waarschijnlijk gevonden jongens? https://pbs.twimg.com/media/Bi25GsvCIAAlSI6.jpg Of is dat een boot? | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 16:17 |
Da's een schip. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 16:18 |
Zou inderdaad kunnen. Ik durf het niet te hard te roepen | |
Asskicker14 | zondag 16 maart 2014 @ 16:24 |
Ik zie toch echt de Malaysia Airlines logo op de staart van het 'object', als ik het plaatje snel inzoom. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 16:28 |
Er zijn na de crash in die gebieden nieuwe sattelietbeelden gemaakt. Is er een site waar je die nieuwe fotos kunt gebruiken om te zoeken? Hoe kom je aan die foto draailamp? | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 16:28 |
Deze locatie± https://www.google.com/ma(...)a=!4m2!3m1!1s0x0:0x0 Lijkt me totaal niet logisch meer met de recente ontwikkelingen. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 16:32 |
Ik ook. Ik zag hem op twitter voorbij komen | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 16:32 |
Wow als dat het is! Maar het kan natuurlijk ook een soep zijn. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 16:33 |
Kan iemand even de juiste autoriteiten inschakelen? Bednakt. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 16:34 |
Ja inderdaad, de Malacca straat lijkt me ook niet logisch. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 16:35 |
Klopt. Maar wat is wel logisch in dit hele verhaal? Ik zou niet te snel nee roepen | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 16:35 |
er lijkt een p te staan voor wat het logo op de vleugel moet voorstellen | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 16:36 |
Dat is precies waar die volgens de ping niet zou kunnen zijn ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 16:36 |
Ik zie er helemaal niks in eerlijk gezegd. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 16:37 |
Hoe zit het eigenlijk met de eerdere ping berichten? Want er is nu heel veel te doen over dat laatste ping bericht wat zou resulteren in 2 mogelijke routes maar wat zijn de locaties van de eerdere ping berichten? Sorry als ik dat even heb gemist. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 16:37 |
Precies ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 16:37 |
Vroeg ik me ook af. In dat filmpje zeiden ze dat die er zouden moeten zijn maar dat die iig niet bekend waren? Althns niet publiekelijk dan. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 16:38 |
Nou, er is dus niets bekendgemaakt over de eerdere pings. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 16:38 |
Ik heb helaas de link niet exact. | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 16:39 |
Nee het vliegtuig ligt daar in één geheel, onbeschadigd net onder het oppervlaktewater... ![]() | |
Montagui | zondag 16 maart 2014 @ 16:39 |
Nu nog bericht van de Cocos eilanden. Van de frontpage: En dat is niet zwaar bewaakt en er wonen maar zo'n 600 mensen. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 16:39 |
Dit dus. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 16:39 |
Dan zou het geen duikvlucht zijn geweest? Maar volgelopen met water tijdens landing? | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 16:40 |
Ik neem aan, dat ie sarcastisch was... | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 16:40 |
Als ik nu ergens mn geld op zou moeten zetten, was dit het. Maarja, alles kan nog ![]() | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 16:41 |
Alle passagiers staan op de romp al 7 dagen te zwaaien om hulp ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 16:42 |
![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 16:42 |
Wel met opblaasvestjes hoop ik toch; safety first! | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 16:44 |
en selfies aan het maken | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 16:47 |
![]() | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 16:47 |
Slim om dat vantevoren even aan te kondigen. Kunnen de kapers de koffie klaarzetten. | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 16:48 |
Op goolge earth is wel een vliegtuig zichtbaar daar | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 16:48 |
Die berichtgeving is fout. Australië ging juist in de omgeving van het Cocos eiland zoeken vertrekkend vanaf dat eiland. Dat eiland heeft zowel militair als voor het weer apparatuur staan. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 16:48 |
Maar niet alle earth beelden zijn van na de verdwijning. | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 16:50 |
Als je inzoomt heeft dit vliegtuig 4 motoren aan de vleugels... de B777 heeft er 2 aan de vleugels! | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 16:50 |
![]() | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 16:52 |
in de comments op youtube van die cnn video: There is a report from a Malaysian newspaper saying that the pilots wife and 3 children moved out of his house the day before he watched his favorite politician sentenced to 5 years in prison and he then took his final flight. Chinese press is reporting that the Pilot's wife and 3 children packed up and left their home the day before the disappearance of the airplane. Their where about is unknown since that day. | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 16:53 |
Snappen mensen wel hoe google earth werkt? sommige beelden zijn zelfs van 2006. Al zou het mooi zijn als het continue ge-update werd. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 16:58 |
Een vliegtuig op een vliegveld in 2006 is heel verdacht, dat snap je toch. Misschien dat de terroristen toen al bezig waren met de voorbereiding, door bijvoorbeeld een groot vliegtuig op het asfalt te schilderen, zodat als ze de 777 daar later neer zetten, dat het op recentere satellietfoto's niet opvalt. | |
LoggedIn | zondag 16 maart 2014 @ 16:58 |
![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 17:00 |
![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:00 |
Naar jezelf zwaaien ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 17:01 |
Wat zou dit nu inhouden? Rede van vertrek? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 17:02 |
Pressie middel om de piloot te laten doen wat je wilt? | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 17:03 |
Als ik het goed begrijp is het gezin vertrokken voor zijn laatste vlucht. Relatieprobleem of ......? | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 17:03 |
Ze zijn ook vertrokken naar de grote leider Kim Jong-un om daarbij aan te sluiten ![]() | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 17:03 |
uhuh | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:03 |
Ffs ![]() | |
Parzival | zondag 16 maart 2014 @ 17:04 |
het is natuurlijk al eens eerder voorgekomen, dat twee (of drie) idioten een vliegtuig kaapten, naar Australie wilde vliegen ondanks dat de piloot zei dat daar niet genoeg brandstof voor was.. | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 17:04 |
Hier staat er nog wat meer over: http://www.mirror.co.uk/n(...)s-fears-over-3247649\ Fears emerged tonight that the pilot of the missing Malaysia Airlines jet may have hijacked the plane himself as an anti-government protest. Captain Zaharie Ahmad Shah was a fervent supporter of his country's opposition leader who was jailed for homosexuality - illegal in Malaysia - only hours before flight MH370 vanished with 239 passengers and crew on board, the Sunday Mirror can reveal. And in a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:05 |
Klopt idd. Die waren in zee gestort, omdat ze de piloot niet wilde geloven, toch? | |
arj1o1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:05 |
#MH370 DEVELOPING : Floating debris & suit cases found by Greek oil tanker Elka Athina seen from above view. pic.twitter.com/3od5tTJ7j8 — Ash (@ashren) March 16, 2014 | |
bedachtzaam | zondag 16 maart 2014 @ 17:06 |
Meer over de twitterfoto. http://www.bigbreakingnews.com/ | |
Parzival | zondag 16 maart 2014 @ 17:06 |
ze hebben geprobeerd te landen.. paar hebben het overleefd, incluis piloot.. Egyptian Air 961 | |
xFriendx | zondag 16 maart 2014 @ 17:07 |
Is dit diezelfde piloot met die uren bij de flight-sim? Kan mij voorstellen dat een huwelijk niet helemaal soepeltjes verloopt als je weinig tijd aan je gezin besteed. Beetje alsof een pappa nooit het vlees aansnijd bij welke avondmaaltijd dan ook omdat hij wederom op een quest is in WoW om daar wat digitaal vlees te doorklieven met zijn magische zwaard. | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 17:07 |
Die bevindt zich in de Straat van Malacca http://www.marinetraffic.(...)00/olddate:lastknown | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:08 |
Inderdaad, net als die ene post toenstraks, link naar maps werkt niet. | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 17:08 |
Net buiten Kuala Lumpur, misschien heeft het vliegtuig toch geprobeerd terug te keren, na stroomuitval/tech problemen. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 17:08 |
Ontvoerd ![]() Overigens kan die roddel volledig uit zijn verband getrokken zijn. De afdelingssecretaresse van mijn vader dacht ooit dat mijn moeder mijn vader verlaten had, omdat mijn moeder had gezegd dat ze naar haar ouders ging. Dat mams dat deed om mijn oma te verzorgen en elke avond gewoon weer thuiskwam was niet begrepen. | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 17:09 |
dat klopt dan weer niet met die pings. | |
Parzival | zondag 16 maart 2014 @ 17:09 |
oh even kijken op bing maps.. die zijn vast wel van vandaag.. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:09 |
Jongens, dit is serieus groot nieuws! Als door die Tomnod actie nu zelfs schepen erheen gaan mo te onderzoeken zou dit het wel eens kunnen zijn... | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 17:10 |
Waar ik net zei? | |
arj1o1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:10 |
#MH370 The tanker ship (Elka Athina) is expected to arrive at the site around 4pm (16:00) Central European Time. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 17:11 |
Ik maak erop verlaten en niet ontvoerd | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 17:11 |
zou niet kloppen met de verhalen over pings. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:12 |
Ja wat op twitter langs kwam, schijnbaar via Reddit. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 17:12 |
Het zou wel heel erg tof zijn als het vliegtuig wordt gevonden dankzij het internet speurwerk. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 17:12 |
https://twitter.com/ashre(...)468928/photo/1/large | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:12 |
Dannog, het is groot genoeg om te onderzoeken. Veel mensen dachten hetzelfde. En als er debris ligt dan is het wel duidelijk wat waar is. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 17:12 |
Oh haha, ja ik ben alvast in mijn hoofd een sensationeel filmscript bij elkaar aan het bedenken, vandaar ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:13 |
Jaa! Wij hadden ja ook nog ff met tomned gekloot? Althans ik wel. Ligt er natuurlijk aan wekle kaarten je krijgt voorgeschoteld om te onderzoeken. | |
Parzival | zondag 16 maart 2014 @ 17:13 |
zou toch mooi zijn.. het eerste wrak gevonden door internetters, ipv search and rescue.. #The next generatio | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 17:13 |
Waar is el matador eigenlijk? | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 17:13 |
Dan zijn ze er al ruim een uur? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 17:14 |
Slapen of eten ofzo. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:14 |
Slapen ofzo? ![]() | |
arj1o1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:14 |
Ja nogal vreemd, want 27 minuten geleden getweet | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:14 |
Ben benieuwd! | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:14 |
Vol? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:15 |
http://www.bigbreakingnew(...)ly.html#.UyXOGIdOVdj | |
Rami. | zondag 16 maart 2014 @ 17:15 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Rami. op 16-03-2014 17:20:26 ] | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 17:15 |
Zou toch briljant zijn als ik net als eerste de link van de boeing hier heb gepost ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 17:16 |
ik zag zn poppetje online, hoe noem je dat icoontje | |
Parzival | zondag 16 maart 2014 @ 17:16 |
of het is natuurlijk allemaal een hoax.. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:17 |
Damn, die op Reddit zijn met zo veel man dat het gewoon bijna professioneel is ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 17:17 |
Moeten we die nou straks ook gaan zoeken....wanneer heeft iemand hem voor het laatsts gepingd. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 17:17 |
Prachtig heb je een linkje? | |
Parzival | zondag 16 maart 2014 @ 17:17 |
http://sg.news.yahoo.com/(...)orism-112106237.html Police have classified the case of the missing Malaysia Airlines flight MH370 as an act of terrorism, which also included hijacking and sabotage, said the Inspector-General of Police. Tan Sri Khalid Abu Bakar told reporters today all procedures under the Security Offences (Special Measures) Act 2012 applied here. This, he said, would also provide investigation under the Aviation Offences Act. Khalid also said that police are still focusing on four areas of investigations which include hijacking, sabotage, personal and psychological problems. | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 17:17 |
zoeken bergen begraven zwarte doos onderzoeken topic sluiten | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:18 |
Niet direct nee, maar ik weet hoe Reddit werkt. http://www.bigbreakingnew(...)es.html#.UyXOZ4dOVdh Als zij spreken over een hele subreddit die samen zoals wij hebben gezocht, dan is het echt vele malen groter. | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 17:18 |
Volgende week zondag komt het bericht pas! | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 17:18 |
reddit: http://www.reddit.com/r/A(...)ight_370_megathread/ | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:19 |
Het piloten-scenario kan dan toch nog he. | |
Rezania | zondag 16 maart 2014 @ 17:19 |
Zeg, kan dat hele circus dat een OP moet voorstellen niet lekker in een spoiler? Iedere keer als ik Sherlock aanzwengel moet ik door tig OP's scrollen, omdat er toevallig Reza in staat. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:20 |
Thanks! ![]() ![]() | |
Parzival | zondag 16 maart 2014 @ 17:20 |
#MH370 DEVELOPING : Floating debris & suit cases found by Greek oil tanker Elka Athina seen from above view. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 17:21 |
of iemand anders die het nieuwe topic gaat openen.... | |
Infection | zondag 16 maart 2014 @ 17:21 |
Hoe vaak hebben we dit soort nieuwsberichten al voorbij zien komen. ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 17:21 |
Ik heb het goed bekeken toen voor dat ik het hier poste. Het leek veel weg te hebben van eenv liegtuig | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:22 |
Luister, als iemand anders nieuw topic heeft, delete dan de OP niet maar gooi desnoods ALLES in éen spoiler, ok? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 17:22 |
Niet alleen jij ![]() | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 17:22 |
Ik kan er weinig in herkennen |