abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137796946
+++++ GELIEVE DE LAATSTE NIEUWSFEITEN HIERONDER TOE TE VOEGEN +++++
Een korte beschrijving (paar regels) van het nieuwsfeit met een link naar het volledige artikel is het handigste

==========================================================

Laatste nieuws: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIEDEN CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE:

Persconferentie via AVherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?

New York Times - 16 maart 2014

Bekijk de jet stream live

Bron?

Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 14 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.

Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.

Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd.

Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.

De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.

Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:

Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Eerdere kapingen:
SPOILER
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER

EERDERE UPDATES:
SPOILER

Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:

avatarFOK.jpg neal_60.jpg MrB4.png 3350.jpg boot.jpg 1.jpg avatar.jpg
boss.jpg aaaicon.jpg odx0g5R.gif remlof2011.png CokeBottleCap3.png rsz_327514_gif.png avatar%20kleinst.JPG

& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...

Vorige delen:
SPOILER
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk

Topics andere subfora:

BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
ONZ / Vind een vliegtuig
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.

• Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig

• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 15:00:08 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137796954
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:05 schreef Michael-H het volgende:

[..]

Beetje een tendentieuze kop want het enige wat gezegd werd is dat de ping signalen zowel vanuit de lucht als vanaf de grond kunnen komen. Er is geen enkele aanwijzing dat het toestel geland is.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 16 maart 2014 @ 13:31:02 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137796970
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:27 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Haal aub die usericons weg.
Dat komt echt zo over van; "hier staan wij, degene die dit topic maken. Kijk ons eens hier"
Dit inderdaad :')__
  zondag 16 maart 2014 @ 13:32:47 #4
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137797026
Dat van die UI's ben ik wel eens, ik snap dat je credits wil geven aan de mensen die info verstrekt hebben. Maar benoem ze desnoods.
Dit neemt echt onnodig ruimte in.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137797050
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Uccie het volgende:
Dat van die UI's ben ik wel eens, ik snap dat je credits wil geven aan de mensen die info verstrekt hebben. Maar benoem ze desnoods.
Dit neemt echt onnodig ruimte in.
Wat voor nuttige info komt er dan?
Enkel speculaties en nieuwsberichten zie ik amper.
Denken het allemaal te weten, zucht
  zondag 16 maart 2014 @ 13:34:52 #6
211040 Uccie
pi_137797081
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:33 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Wat voor nuttige info komt er dan?
Enkel speculaties en nieuwsberichten zie ik amper.
Denken het allemaal te weten, zucht
Nee, ik bedoelde dat die UI's in de OP een beetje raar zijn.

Tja en als je het feitelijk wilt houden:
Vliegtuig zoek, nog niet gevonden

Want hoeveel meer weten we nou eigenlijk echt.
pi_137797089
UI's ook onder een spoiler gooien, opgelost. Goede middenweg dus geen extra gezeik nodig.
pi_137797147
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
UI's ook onder een spoiler gooien, opgelost. Goede middenweg dus geen extra gezeik nodig.
Net of andere niet dit topic tot stand maken?
Ik denk sommige nog wel beter, die met nieuws komen.
Wat interesseren ons die radarbeelden?
Dacht die plaatser soms dat hij het vliegtuig kan vinden daarmee?
pi_137797207
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:36 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Ik vind gezeik over de OP minder zinvol dan al-dan-niet belangrijke kaarten. Daarom zeg ik; gooi in een spoiler dan hoeft het niet zichtbaar te zijn en neemt het geen ruimte in. Houden we het gewoon gezellig. OP lezen de meeste vaste users toch niet lijkt me?
pi_137797245
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als daarmee het gezeik ophoudt zou ik er zeker voorstander van zijn.
Het is echter een gebed zonder einde.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137797250
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
OP lezen de meeste vaste users toch niet lijkt me?
Dat zou wel de bedoeling moeten zijn in een nieuws topic.
Die kaarten staan er puur omdat iemand er uren mee bezig is geweest en dat geprezen moet worden.
Daar is een nieuws topic niet voor.

Voor het nieuws lees ik inmiddels NOS en CNN.
pi_137797320
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:41 schreef El_Matador het volgende:
Draailamp, je zit onder de morfine, wat ik heel vervelend vind voor je, maar je vind het niet erg dat ik deze opmerking niet zo slim vind?

Anderen interesseren zich overduidelijk wél voor die dingen. Waarom zouden zij moeten lijden onder jouw desinteresse?
Omdat ik uitleg waarom ik de OP niet kan verzorgen, maar het graag zou doen
pi_137797326
Complot piloten onwaarschijnlijk
http://nos.nl/artikel/623(...)nwaarschijnlijk.html
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2014 @ 13:42:37 #14
163650 Greys
pi_137797334
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:36 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Gast, nok eens met in je eentje bepalen wat andere FOK!users wel of niet interesseert.
Nu weten we het echt wel dat je de OP niets vindt. Scroll er maar lekker langs dan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_137797432
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:42 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Omdat ik uitleg waarom ik de OP niet kan verzorgen, maar het graag zou doen
Je zou graag eens wat werk wat anderen in iets steken wegsnoeien, omdat jij het niet interessant of relevant vindt?

Bekijk de OP eens zoals ie nu is; heel compact, introotje, nieuwsfeiten (lever ze compact aan en ik zet ze er compact in) en de geschiedenis (leer je van!) ook onder spoilers.

De icoontjes staan ook bij andere reekstopics en al het werk wat mensen hebben gedaan (ik vind Niels zijn radarbeelden en vlieglijnen WEL interessant en anderen ook) heeft recht om op zijn minst met een bescheiden icoontje geprezen te worden.

Heel vreemd; gisteren allemaal lof over de OP en nu ineens allemaal kritiek, terwijl er echt bar weinig aan veranderd is, de laatste topics. Nou ja, nu dan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 16 maart 2014 @ 13:47:11 #16
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137797505
Oke terug ontopic:

Bij beide piloten waren flight simulators meegenomen, is daar al iets van uitslag van bekend? Ik neem aan dat dat gewoon over die computer spellen ging toch?
  zondag 16 maart 2014 @ 13:47:32 #17
211040 Uccie
pi_137797514
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je zou graag eens wat werk wat anderen in iets steken wegsnoeien, omdat jij het niet interessant of relevant vindt?

Bekijk de OP eens zoals ie nu is; heel compact, introotje, nieuwsfeiten (lever ze compact aan en ik zet ze er compact in) en de geschiedenis (leer je van!) ook onder spoilers.

De icoontjes staan ook bij andere reekstopics en al het werk wat mensen hebben gedaan (ik vind Niels zijn radarbeelden en vlieglijnen WEL interessant en anderen ook) heeft recht om op zijn minst met een bescheiden icoontje geprezen te worden.

Heel vreemd; gisteren allemaal lof over de OP en nu ineens allemaal kritiek, terwijl er echt bar weinig aan veranderd is, de laatste topics. Nou ja, nu dan.
Nee, de rest van de OP is ook top.
Ik vind het fijn dat er meer staat dan alleen het nieuws.
pi_137797559
Is het een idee om alleen de meest recente nieuwsupdate hier te zetten en de rest in de fok! Wiki? Met een linkje van de OP naar de wiki?
Je weet niet hoe lang het zoeken nog zal duren. In de wiki kun je makkelijk nog een paar weken nieuws kwijt, in de OP wat lastiger.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:50:32 #19
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_137797633
Ok zullen we weer terug on-topic gaan? Tjeemig....
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_137797666
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:47 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oke terug ontopic:

Bij beide piloten waren flight simulators meegenomen, is daar al iets van uitslag van bekend? Ik neem aan dat dat gewoon over die computer spellen ging toch?
Ja, die worden ingelezen op een aparte computer, las ik.

Het zou de belangrijkste aanwijzing zijn lijkt me.

Er wordt gesteld dat de piloten niet samenwerkten, misschien vooraf niet, maar in de cockpit zou de piloot Fariq toch overtuigd kunnen hebben...

pi_137797677
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:50 schreef breaky het volgende:
Wat mij betreft wel.
Ik wacht op excuses van Eight
pi_137797683
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:50 schreef breaky het volgende:
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:52:17 #23
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137797702
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die worden ingelezen op een aparte computer, las ik.

Het zou de belangrijkste aanwijzing zijn lijkt me.

Er wordt gesteld dat de piloten niet samenwerkten, misschien vooraf niet, maar in de cockpit zou de piloot Fariq toch overtuigd kunnen hebben...
Dat wel ja, maar ze kunnen iig niet samen in een complot vooraf zitten. Maar ik ben benieuwd wat daar uit komt. Zou inderdaad een van de grootste break-throughs mbt. motieven zijn!
pi_137797707
Er zijn wat posts weg.

Ontopic graag, klachten over de OP kunnen in NWS FB.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:53:05 #25
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_137797724
Ik heb hier in Luang Prabang in iedergeval geen 777 zien staan :P
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: