+++++ GELIEVE DE LAATSTE NIEUWSFEITEN HIERONDER TOE TE VOEGEN +++++ Een korte beschrijving (paar regels) van het nieuwsfeit met een link naar het volledige artikel is het handigste
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 14 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
EERDERE UPDATES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...
Vorige delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 15:00:08 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Beetje een tendentieuze kop want het enige wat gezegd werd is dat de ping signalen zowel vanuit de lucht als vanaf de grond kunnen komen. Er is geen enkele aanwijzing dat het toestel geland is.
Dat van die UI's ben ik wel eens, ik snap dat je credits wil geven aan de mensen die info verstrekt hebben. Maar benoem ze desnoods. Dit neemt echt onnodig ruimte in.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Uccie het volgende: Dat van die UI's ben ik wel eens, ik snap dat je credits wil geven aan de mensen die info verstrekt hebben. Maar benoem ze desnoods. Dit neemt echt onnodig ruimte in.
Wat voor nuttige info komt er dan? Enkel speculaties en nieuwsberichten zie ik amper. Denken het allemaal te weten, zucht
Op zondag 16 maart 2014 13:35 schreef MrBanaan1 het volgende: UI's ook onder een spoiler gooien, opgelost. Goede middenweg dus geen extra gezeik nodig.
Net of andere niet dit topic tot stand maken? Ik denk sommige nog wel beter, die met nieuws komen. Wat interesseren ons die radarbeelden? Dacht die plaatser soms dat hij het vliegtuig kan vinden daarmee?
Net of andere niet dit topic tot stand maken? Ik denk sommige nog wel beter, die met nieuws komen. Wat interesseren ons die radarbeelden? Dacht die plaatser soms dat hij het vliegtuig kan vinden daarmee?
Ik vind gezeik over de OP minder zinvol dan al-dan-niet belangrijke kaarten. Daarom zeg ik; gooi in een spoiler dan hoeft het niet zichtbaar te zijn en neemt het geen ruimte in. Houden we het gewoon gezellig. OP lezen de meeste vaste users toch niet lijkt me?
Op zondag 16 maart 2014 13:35 schreef MrBanaan1 het volgende: UI's ook onder een spoiler gooien, opgelost. Goede middenweg dus geen extra gezeik nodig.
Als daarmee het gezeik ophoudt zou ik er zeker voorstander van zijn. Het is echter een gebed zonder einde.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Dat zou wel de bedoeling moeten zijn in een nieuws topic. Die kaarten staan er puur omdat iemand er uren mee bezig is geweest en dat geprezen moet worden. Daar is een nieuws topic niet voor.
Op zondag 16 maart 2014 13:41 schreef El_Matador het volgende: Draailamp, je zit onder de morfine, wat ik heel vervelend vind voor je, maar je vind het niet erg dat ik deze opmerking niet zo slim vind?
Anderen interesseren zich overduidelijk wél voor die dingen. Waarom zouden zij moeten lijden onder jouw desinteresse?
Omdat ik uitleg waarom ik de OP niet kan verzorgen, maar het graag zou doen
Net of andere niet dit topic tot stand maken? Ik denk sommige nog wel beter, die met nieuws komen. Wat interesseren ons die radarbeelden? Dacht die plaatser soms dat hij het vliegtuig kan vinden daarmee?
Gast, nok eens met in je eentje bepalen wat andere FOK!users wel of niet interesseert. Nu weten we het echt wel dat je de OP niets vindt. Scroll er maar lekker langs dan.
Omdat ik uitleg waarom ik de OP niet kan verzorgen, maar het graag zou doen
Je zou graag eens wat werk wat anderen in iets steken wegsnoeien, omdat jij het niet interessant of relevant vindt?
Bekijk de OP eens zoals ie nu is; heel compact, introotje, nieuwsfeiten (lever ze compact aan en ik zet ze er compact in) en de geschiedenis (leer je van!) ook onder spoilers.
De icoontjes staan ook bij andere reekstopics en al het werk wat mensen hebben gedaan (ik vind Niels zijn radarbeelden en vlieglijnen WEL interessant en anderen ook) heeft recht om op zijn minst met een bescheiden icoontje geprezen te worden.
Heel vreemd; gisteren allemaal lof over de OP en nu ineens allemaal kritiek, terwijl er echt bar weinig aan veranderd is, de laatste topics. Nou ja, nu dan.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Bij beide piloten waren flight simulators meegenomen, is daar al iets van uitslag van bekend? Ik neem aan dat dat gewoon over die computer spellen ging toch?
Je zou graag eens wat werk wat anderen in iets steken wegsnoeien, omdat jij het niet interessant of relevant vindt?
Bekijk de OP eens zoals ie nu is; heel compact, introotje, nieuwsfeiten (lever ze compact aan en ik zet ze er compact in) en de geschiedenis (leer je van!) ook onder spoilers.
De icoontjes staan ook bij andere reekstopics en al het werk wat mensen hebben gedaan (ik vind Niels zijn radarbeelden en vlieglijnen WEL interessant en anderen ook) heeft recht om op zijn minst met een bescheiden icoontje geprezen te worden.
Heel vreemd; gisteren allemaal lof over de OP en nu ineens allemaal kritiek, terwijl er echt bar weinig aan veranderd is, de laatste topics. Nou ja, nu dan.
Nee, de rest van de OP is ook top. Ik vind het fijn dat er meer staat dan alleen het nieuws.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Is het een idee om alleen de meest recente nieuwsupdate hier te zetten en de rest in de fok! Wiki? Met een linkje van de OP naar de wiki? Je weet niet hoe lang het zoeken nog zal duren. In de wiki kun je makkelijk nog een paar weken nieuws kwijt, in de OP wat lastiger.
Bij beide piloten waren flight simulators meegenomen, is daar al iets van uitslag van bekend? Ik neem aan dat dat gewoon over die computer spellen ging toch?
Ja, die worden ingelezen op een aparte computer, las ik.
Het zou de belangrijkste aanwijzing zijn lijkt me.
Er wordt gesteld dat de piloten niet samenwerkten, misschien vooraf niet, maar in de cockpit zou de piloot Fariq toch overtuigd kunnen hebben...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, die worden ingelezen op een aparte computer, las ik.
Het zou de belangrijkste aanwijzing zijn lijkt me.
Er wordt gesteld dat de piloten niet samenwerkten, misschien vooraf niet, maar in de cockpit zou de piloot Fariq toch overtuigd kunnen hebben...
Dat wel ja, maar ze kunnen iig niet samen in een complot vooraf zitten. Maar ik ben benieuwd wat daar uit komt. Zou inderdaad een van de grootste break-throughs mbt. motieven zijn!