Ik lees net dat volgens DeParo dit toestel niet was uitgerust met de mogelijkheid tot bellen.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus er zijn 3 communicatiekanalen?
- ACARS
- Satelliettelefoon (de piloot kan die uitzetten neem ik aan?)
- Transponder
of begrijp ik het weer niet?
Ok, geen optie dus. Dank.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik lees net dat volgens DeParo dit toestel niet was uitgerust met de mogelijkheid tot bellen.
Sprak meer uit ervaring, bij Emirates kan je tegen betaling bellen/internetten aan boord en dat gaat via de satelliet.
Dus als ie echt nog zolang heeft doorgevlogen moeten alle passagiers bewusteloos/dood geweest zijn...quote:Op zondag 16 maart 2014 14:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zonder zendmasten in de buurt niet.
Bellen en internetten vanaf een vliegtuig verloopt normaliter via satellieten.
Zeg dan gewoon welke redenen. Ik vond die wel interessant.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat had waarschijnlijk een andere reden![]()
![]()
![]()
zou je zuurstof in cabine en cockpit apart kunnen regelen?quote:Op zondag 16 maart 2014 14:37 schreef Take2 het volgende:
Dus als ie echt nog zolang heeft doorgevlogen moeten alle passagiers bewusteloos/dood geweest zijn...
Leukquote:Op zondag 16 maart 2014 14:07 schreef Falco het volgende:
Ok, tijd voor iets tofs in dit topic! Dat vliegtuig wordt vroeg of laat gevonden, aan ons FOK!kers de taak om vanuit de zolderkamers te raden waar MH370 gecrasht/geland is. Gebruik deze template om de route en de plaats van crash/landing te painten. Mijn kaartje ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Degene die uiteindelijk het dichtst bij de werkelijkheid zit krijgt eeuwige roem en een hand van de organisator. Game on
http://edition.cnn.com/20(...)?iid=article_sidebarquote:Op zondag 16 maart 2014 14:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon welke redenen. Ik vond die wel interessant.
In dit geval......neger, wat?quote:
Lijkt me niet, maar er zijn wel losse zuurstofflessen aan boord voor de crew. Als de piloot net al de passagiers eerst 15 minuten aan de "standaard"zuurstof hangt en dan zijn eigen flesje gebruikt, kan ie het overleven terwijl de rest stikkend in slaap valt...quote:Op zondag 16 maart 2014 14:38 schreef Draailamp het volgende:
[..]
zou je zuurstof in cabine en cockpit apart kunnen regelen?
Ik betwijfel eerlijk gezegd of je uren kan door vliegen met een zuurstof fles?quote:Op zondag 16 maart 2014 14:41 schreef El_Matador het volgende:
Lijkt me niet, maar er zijn wel losse zuurstofflessen aan boord voor de crew. Als de piloot net al de passagiers eerst 15 minuten aan de "standaard"zuurstof hangt en dan zijn eigen flesje gebruikt, kan ie het overleven terwijl de rest stikkend in slaap valt...
Dank u!quote:Op zondag 16 maart 2014 14:40 schreef streo het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)?iid=article_sidebar
Met die verkeerde paspoorten zei zo'n kerel van de vliegmaatschappij dat ze niet Aziarisch maar een Afrikaans uiterlijk hebben.quote:
ja dit kan zeker, als er decompressie ontstaat hebben piloten ook veel langer zuurstof dan de passagiers. in de OP staat ook een voorbeeld van een crash waaruit dus blijkt dat je prima de zuurstoftoevoer uit kan zettenquote:Op zondag 16 maart 2014 14:38 schreef Draailamp het volgende:
[..]
zou je zuurstof in cabine en cockpit apart kunnen regelen?
Nee, dat kan niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:42 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik betwijfel eerlijk gezegd of je uren kan door vliegen met een zuurstof fles?
Ohquote:Op zondag 16 maart 2014 14:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Met die verkeerde paspoorten zei zo'n kerel van de vliegmaatschappij dat ze niet Aziarisch maar een Afrikaans uiterlijk hebben.
Is pas twintig keer ofzo voorbij gekomen en staat volgens mij in de OP. Maae je hebt al een link zo te zien dan.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon welke redenen. Ik vond die wel interessant.
Dat kon dan wel eens de theorie zijn om freewheelend door de lucht te gaan zonder last te hebben van andere. Dit zou helaas ook betekenen dat de mensen overleden kunnen zijnquote:Op zondag 16 maart 2014 14:43 schreef El_Matador het volgende:
Wat je wel kan doen is de boel decomprimeren, iedereen aan de zuurstof, dan vlieg je naar beneden, comprimeer je weer en kan jij gewoon ademen terwijl het hele vliegtuig dood is.
Plaatje doet het niet lekker. Beter upload je het naar Tinypicquote:Op zondag 16 maart 2014 14:40 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Leuk![]()
Mijn kaartje ziet er zo uit!
[ afbeelding ]
En toch...als ik hier een mobiele telefoon bel die uit staat gaat ie echt niet over. Ik krijg gelijk een bericht dat ie uit staat...zonder enige beltoon te horen. Als de telefoon niet bereikt kan worden, dan wordt dat ook gelijk gemeldt....quote:Op zondag 16 maart 2014 14:40 schreef streo het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)?iid=article_sidebar
Ik leg het een beetje brak uit, maar in feite zorg je ervoor dat je de druk niet op normale hoogte (aardoppervlak) hebt in het vliegtuig, maar gewoon de buitendruk (die heel laag is op 10 km hoogte, en veel te weinig zuurstof. Je stikt dus gewoon, nadat je in een soort dronken roes in slaap bent gevallen. In de OP staat het filmpje van Helios 522, daar wordt dat getest met een experiment. Je wordt heel wazig en kan je niks meer herinneren. Die presentator zei dat ie 21 was!).quote:Op zondag 16 maart 2014 14:48 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat kon dan wel eens de theorie zijn om freewheelend door de lucht te gaan zonder last te hebben van andere. Dit zou helaas ook betekenen dat de mensen overleden kunnen zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |