Goederentrein.quote:
Duitsland is qua horeca echt goedkoop vergeleken bij Nederland, met z'n 4-en laatst bij de Griek gegeten voor 2/3 van de prijs hier.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:42 schreef bork het volgende:
Wat gaat het kosten? Afgelopen zomer met verbazing gekeken naar de prijzen van SB in Duitsland, alles is gewoon 1 euro goedkoper dan bij ons! (lage lonen?)
En de andere kant van het Starbucks logo.......quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prima mondiale: Starbucks su rotaia.
[ afbeelding ]
A partire dal 21 novembre 2013 potrete viaggiare a bordo del primo Starbucks Coffee House su rotaia del mondo e gustare le famose specialità di Starbucks attraversando la Svizzera.
Bron en meer
inchecken?quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:16 schreef J.B. het volgende:
Hoelang blijft de excuus-Benelux in de richting van Den Haag in Roosendaal staan? Ik moet donderdag met de trein van Brussel naar Roosendaal en ik vraag me af of ik genoeg tijd heb om in te checken. Nog een andere vraag, zijn er bagagekluisjes in het station van Antwerpen?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:18 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
En de andere kant van de Starbucks logo.......
[ afbeelding ]
Die zijn er wel, staan aangegeven als je richting de grote hal loopt, ergens onder een trap verstopt geloof ik.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:16 schreef J.B. het volgende:
Hoelang blijft de excuus-Benelux in de richting van Den Haag in Roosendaal staan? Ik moet donderdag met de trein van Brussel naar Roosendaal en ik vraag me af of ik genoeg tijd heb om in te checken. Nog een andere vraag, zijn er bagagekluisjes in het station van Antwerpen?
2 minuten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:16 schreef J.B. het volgende:
Hoelang blijft de excuus-Benelux in de richting van Den Haag in Roosendaal staan?
Is niet nodig als je een internationaal vervoerbewijs hebt.quote:Ik moet donderdag met de trein van Brussel naar Roosendaal en ik vraag me af of ik genoeg tijd heb om in te checken.
Als het goed is welquote:Nog een andere vraag, zijn er bagagekluisjes in het station van Antwerpen?
Maak ik morgen voor je!quote:Op woensdag 6 november 2013 00:28 schreef GlenSpey het volgende:
It's a long shot, maar heeft er hier iemand toevallig een afbeelding van een werkend ATB-NG cabinedisplay voor mij? Is voor een schoolverslag. Google levert niet veel op helaas...
Ik ben van plan met m'n Go-Pass Brussel - Essen te doen, een apart kaartje Essen - Roosendaal te kopen en vervolgens in te checken in Roosendaal (ik heb een voordeeluren-abonnement) om zo naar Amsterdam te gaan. Zijn de conducteurs in de Benelux eigenlijk Belgen of Nederlanders?quote:Op woensdag 6 november 2013 01:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
2 minuten.
[..]
Is niet nodig als je een internationaal vervoerbewijs hebt.
[..]
Als het goed is wel
twitter:NS_online twitterde op woensdag 06-11-2013 om 08:17:43Almelo-Hengelo: er is een goederentrein ontspoord. Hierdoor kunnen er geen treinen rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #AmlHgl reageer retweet
Je kan gewoon een kaartje kopen (ook in België) met 40% korting in Nederland. Dan koop je dus een ticket Essen - Amsterdam Centraal. Dan hoef je met je ov-chipkaart niet in te checken, die moet je alleen tonen bij de controle. Je papieren vervoersbewijs Essen - Amsterdam en je GoPass Brussel - Essen zorgen ervoor dat je niet hoeft in te checken.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik ben van plan met m'n Go-Pass Brussel - Essen te doen, een apart kaartje Essen - Roosendaal te kopen en vervolgens in te checken in Roosendaal (ik heb een voordeeluren-abonnement) om zo naar Amsterdam te gaan. Zijn de conducteurs in de Benelux eigenlijk Belgen of Nederlanders?
Betreft een trein beladen met nieuwe ballast, die onderweg was naar Amersfoort. Als tractie was CapTrain 189 106 aanwezig.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:19 schreef _serial_ het volgende:
Badslipperexpress ontspoort tussen Almelo en Hengelotwitter:NS_online twitterde op woensdag 06-11-2013 om 08:17:43Almelo-Hengelo: er is een goederentrein ontspoord. Hierdoor kunnen er geen treinen rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #AmlHgl reageer retweet
Oeps.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:19 schreef _serial_ het volgende:
Badslipperexpress ontspoort tussen Almelo en Hengelotwitter:NS_online twitterde op woensdag 06-11-2013 om 08:17:43Almelo-Hengelo: er is een goederentrein ontspoord. Hierdoor kunnen er geen treinen rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #AmlHgl reageer retweet
Dat blijkt ook wel uit de foto van het overpad: dat is aardig beschadigd.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:56 schreef greavy het volgende:
Het schijnt dat hij al een stukje met minimaal 1 ontspoorde wagon reed, en dat een passerende trein heeft gebeld met de treindienstleiding, want de ballaststenen "vlogen in het rond".
Er is één wagon, de allerlaatste, ontspoord.
Linkje naar je site?quote:Op woensdag 6 november 2013 08:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oeps.
[ afbeelding ]
Meer foto's op mijn site.
http://ziggyziggyziggy.nlquote:Op woensdag 6 november 2013 09:09 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Linkje naar je site?
Ik zit mobiel en kan m niet vinden
Nou, het was in elk geval niet de laatste wagen...quote:Op woensdag 6 november 2013 08:56 schreef greavy het volgende:
Het schijnt dat hij al een stukje met minimaal 1 ontspoorde wagon reed, en dat een passerende trein heeft gebeld met de treindienstleiding, want de ballaststenen "vlogen in het rond".
Er is één wagon, de allerlaatste, ontspoord.
Check je mailquote:Op woensdag 6 november 2013 00:28 schreef GlenSpey het volgende:
It's a long shot, maar heeft er hier iemand toevallig een afbeelding van een werkend ATB-NG cabinedisplay voor mij? Is voor een schoolverslag. Google levert niet veel op helaas...
die is goed krom ...quote:Op woensdag 6 november 2013 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, het was in elk geval niet de laatste wagen...
[ afbeelding ]
En de infra is over een afstand van 3 kilometer beschadigd. Ik zag op Twitter al foto's langskomen van kapotgereden assentellers en overwegplaten.quote:
ben je mooi klaar mee ...quote:Op woensdag 6 november 2013 10:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de infra is over een afstand van 3 kilometer beschadigd. Ik zag op Twitter al foto's langskomen van kapotgereden assentellers en overwegplaten.
Ja, en de NS kan weer eens niet schatten...quote:Op woensdag 6 november 2013 10:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de infra is over een afstand van 3 kilometer beschadigd. Ik zag op Twitter al foto's langskomen van kapotgereden assentellers en overwegplaten.
Ze zeggen er niet bij welke 17:00quote:Op woensdag 6 november 2013 10:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en de NS kan weer eens niet schatten...
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
En ik ben een papegaai
Natuurlijk hebben ze dat om 17:00 uur wel weer gefixt...
quote:Op woensdag 6 november 2013 10:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zeggen er niet bij welke 17:00
twitter:ProRail twitterde op woensdag 06-11-2013 om 10:48:41We hebben zeker de rest van de dag nodig om de schade bij Borne te herstellen. Excuus voor de hinder. Monteurs werken hard aan herstel reageer retweet
https://www.prorail.nl/liveblogquote:De schade is flink over een afstand van 3 kilometer. Veel dwarsliggers (de betonnen bielzen onder de rails) zijn kapot en het perron is beschadigd.
Als, als, als....twitter:twentekanaalAGH twitterde op woensdag 06-11-2013 om 11:08:13@Gem_Borne Je moet er niet aan denken als dit midden in #borne of #hengelo was gebeurd met #gevaarlijkestoffen #goederentrein.... #Wetteren reageer retweet
Daar was ik al wel bang voor...quote:Schade aan de sporen en de dwarsliggers blijkt verspreid over 5 kilometer. De omvangrijke herstelwerkzaamheden zullen naar verwachting tot en met 10 november duren. De treinen tussen Almelo en Hengelo zullen dan op 11 november weer rijden.
Jezus wat een gezeverquote:Op woensdag 6 november 2013 11:39 schreef RichardHammond het volgende:
Begin echt jeuk van die 'actiegroepen te krijgen:
De afgeknapte treinwielen zijn nog niet uitgerold of je krijgt weer van dit soort achterlijke nieuwsberichten:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175197&cat=1
En dit soort berichten op Twitter:Als, als, als....twitter:twentekanaalAGH twitterde op woensdag 06-11-2013 om 11:08:13@Gem_Borne Je moet er niet aan denken als dit midden in #borne of #hengelo was gebeurd met #gevaarlijkestoffen #goederentrein.... #Wetteren reageer retweet
Ik neem dat die toch ook al maandag van tevoren gepland moeten worden normaal gesproken. En kan een ombouwtrein wel omgaan met kapotte dwarsliggers?quote:Op woensdag 6 november 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
Hopen dat er een ombouwtrein uit Duitsland gehaald kan worden.
vierassers zou al moeten helpenquote:Op woensdag 6 november 2013 11:37 schreef b2py het volgende:
Tijd om er zesassers van te maken ipv twee.
In principe wel, als er met genoeg geld gesmeten wordt moet er vast wel wat te regelen zijn. Weet ik niet, hangt ervan af waar ze stuk zijn. Ik weet wel dat 8333 dwarsliggers vervangen een hoop werk is. (Als ze daadwerkelijk over 5 km beschadigd zijn.)quote:Op woensdag 6 november 2013 11:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem dat die toch ook al maandag van tevoren gepland moeten worden normaal gesproken. En kan een ombouwtrein wel omgaan met kapotte dwarsliggers?
precies. Op de weg zijn de gevaren op een ongeval veel groter. Het is dan ook goed dat de regels voor het vervoer van gevaarlijke stoffen zeer streng zijn, waardoor ook in het geval van een ongeval de kans op echt gevaar behoorlijk binnen de perken blijft.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:40 schreef Viezze het volgende:
Gelukkig is het 100% veilig om gevaarlijke stoffen via de weg te vervoeren
Ja, die had ook een X aantal KM ballast in de rondte gesmeten.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:05 schreef James1988 het volgende:
Tussen Woerden en Vleuten is toch ook al een keer zoiets gebeurd waarbij de machinist niet door had dat de helft van zijn trein van de rails was gelopen?
Klopt. Effe zoeken, maar dan vind je ze wel. Diverse maten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:27 schreef Xetran het volgende:
[..]
Die zijn er wel, staan aangegeven als je richting de grote hal loopt, ergens onder een trap verstopt geloof ik.
Dat zijn een flink aantal dwarsliggers die vervangen moeten worden!quote:Onderzoek is momenteel nog in volle gang. De schade aan de sporen is omvangrijk: over 4 kilometer spoor moeten alle dwarsliggers worden vernieuwd, dit zijn er ruim 6000. Ook schade aan seintechnische installatie en kabels en leidingen. We onderzoeken de optie om de werkzaamheden uit te laten voeren door een zogenaamde robottrein.
Valt nog mee, geloof dat ik in Antwerpen toen tegen de zes euro extra moest betalen.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:31 schreef J.B. het volgende:
Wil ik een kaartje van Essen naar Amsterdam kopen bij het loket in Brussel moet ik ¤3,50 toeslag betalen omdat ik bij het loket koop ipv op internet. Dus ¤16,80 ipv ¤13,30. Wat is dat nou voor een onzin?!![]()
![]()
• Snelste routequote:Op woensdag 6 november 2013 15:08 schreef Kowloon het volgende:
Hoe zat het ook al weer met de route die je moet volgen van A naar B bij NS?
• Kortste route?
• Minste overstappen?
Is dat juist? En er was toch ook nog een derde mogelijkheid?
Die dingen accepteren toch Maestro?quote:Op woensdag 6 november 2013 15:05 schreef Sandrvich het volgende:
Campuskaarten kun je er wel uit krijgen, alleen niet met een Nederlandse bankkaart.
twitter:joukeschaafsma twitterde op woensdag 06-11-2013 om 14:51:03Leger gaat helpen. Aanleg noodweg door weiland naar trein zodat prorail kapotte wagon kan weghalen. Dan nog 6000 dwarsliggers vervangen... reageer retweet
twitter:ArnoLeblanc twitterde op woensdag 06-11-2013 om 15:57:44De rechter vindt dat onafhankelijke deskundigen naar het NS-onderzoek over de #fyra moeten kijken. Fabrikant AnsaldoBreda wilde dat #nosop3 reageer retweet
Het leger komt, klinkt ook veel spannender dan het isquote:Op woensdag 6 november 2013 15:34 schreef Pino112 het volgende:
twitter:joukeschaafsma twitterde op woensdag 06-11-2013 om 14:51:03Leger gaat helpen. Aanleg noodweg door weiland naar trein zodat prorail kapotte wagon kan weghalen. Dan nog 6000 dwarsliggers vervangen... reageer retweet
Gewoon de tak waar ik ooit nog van heb overwogen om daar te solliciteren. De genie.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Het leger komt, klinkt ook veel spannender dan het is
waarom? er ligt toch nog wel enigsinds spoor, toch geen bom op gevallen ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2013 15:34 schreef Pino112 het volgende:
een kleine overwinning voor de Italianenquote:Op woensdag 6 november 2013 15:59 schreef James1988 het volgende:
twitter:ArnoLeblanc twitterde op woensdag 06-11-2013 om 15:57:44De rechter vindt dat onafhankelijke deskundigen naar het NS-onderzoek over de #fyra moeten kijken. Fabrikant AnsaldoBreda wilde dat #nosop3 reageer retweet
Je zou een andere oplossing verwachten. Kranen genoeg die het spoor op mogen en die de wagon leeg kunnen scheppen. daarna zou je kunnen hersporen (hoe krom het ding ook is) en dan bij de eerste de beste overweg de wagon van het spoor takelen.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:34 schreef Pino112 het volgende:
dat het een spaghettiboemel is die zo soepel is als spaghetti?quote:Op woensdag 6 november 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
Dat de Italianen een onafhankelijk onderzoek willen naar de kwaliteit van de V250 is volledig terecht. Ben benieuwd naar wat eruit gaat komen...
Zul je straks zien dat de onafhankelijke experts claimen dat de V250 een prima trein is, dan staat NS toch mooi in z'n hemd.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:38 schreef mschol het volgende:
[..]
dat het een spaghettiboemel is die zo soepel is als spaghetti?
in de basis is dat natuurlijk ook zo, alleen totaal niet goed in elkaar gezet. ook het oplossen van de problemen duurt zodanig lang dat er geen werkbare situatie meer is.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zul je straks zien dat de onafhankelijke experts claimen dat de V250 een prima trein is, dan staat NS toch mooi in z'n hemd.
Damn Son, ik kijk regelmatig voor banen bij de geniequote:Op woensdag 6 november 2013 16:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gewoon de tak waar ik ooit nog van heb overwogen om daar te solliciteren. De genie.
Je komt met je kraan niet zo ver hoor, dan zit je tegen de bovenleiding. Of althans, de wettelijk voorgeschreven minimum afstand voertuig <-> bovenleiding wordt dan overschreden.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou een andere oplossing verwachten. Kranen genoeg die het spoor op mogen en die de wagon leeg kunnen scheppen. daarna zou je kunnen hersporen (hoe krom het ding ook is) en dan bij de eerste de beste overweg de wagon van het spoor takelen.
ding is toch al spanningsloos mag ik aannemenquote:Op woensdag 6 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Je komt met je kraan niet zo ver hoor, dan zit je tegen de bovenleiding. Of althans, de wettelijk voorgeschreven minimum afstand voertuig <-> bovenleiding wordt dan overschreden.
Geldt ook als er spanningsloosheid is. En spanningsloos is nog niet veilig, zaak moet geaard worden etc.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding is toch al spanningsloos mag ik aannemen
ik weet niet de ins en de outs maar als er dingen van een trein afdonderen door slechte montage en winterweer kan ik moeilijk geloven dat het een prima trein is..quote:Op woensdag 6 november 2013 16:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zul je straks zien dat de onafhankelijke experts claimen dat de V250 een prima trein is, dan staat NS toch mooi in z'n hemd.
Het probleem hierin is dat de snelweg vaak niet dwars door de stad loopt maar erlangs of zelfs door een natuurgebied. Het spoor is veel meer gecentreerd rondom dorpskernen en loopt er dwars door heen. Overigens zijn wagons gebruikt voor transport van gevaarlijke stoffen extra versterkt en schijnen aardbevingen te moeten kunnen 'overleven'.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:40 schreef Viezze het volgende:
Gelukkig is het 100% veilig om gevaarlijke stoffen via de weg te vervoeren
Er is een keer een deur losgeraakt van een ICE 3 op de NBS Keulen - Frankfurt. Die deur raakte toen de restaurantwagen van een andere ICE waarin 6 reizigers gewond raakten door rondvliegend glas.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet de ins en de outs maar als er dingen van een trein afdonderen door slechte montage en winterweer kan ik moeilijk geloven dat het een prima trein is..
Als dat ding dan in een half jaar niet te herstellen is (en men niet aan kan geven hoe lang het wel duurt), dan zal die solide basis ook wel tegen vallen.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet de ins en de outs maar als er dingen van een trein afdonderen door slechte montage en winterweer kan ik moeilijk geloven dat het een prima trein is..
Waren dat ook die dingen waar toen bij Amsterdam Centraal en Woerden vergelijkbare gevallen mee waren?quote:Op woensdag 6 november 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Weer Fccpps'en, die dingen hebben vaker last van gebroken assen e.d. volgens mij. Dingen zijn halverwege de jaren '80 gebouwd op onderstellen van oude wagens...
Gewoon iemand van dat PSV-forum erin zettenquote:Op woensdag 6 november 2013 18:16 schreef b2py het volgende:
Vraag me trouwens af wat ze willen bereiken met een onafhankelijk onderzoeksbureau, het rapport krijgen ze toch niet.
Het is ook niet zo zwart-wit als ik het zeg natuurlijk, maar geen vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor houdt in dat je het probleem naar elders verplaatst. Snelwegen gaan ook dwars door steden heen en daarnaast maken de vrachtwagens ook gebruik van het onderliggend wegennet.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Het probleem hierin is dat de snelweg vaak niet dwars door de stad loopt maar erlangs of zelfs door een natuurgebied. Het spoor is veel meer gecentreerd rondom dorpskernen en loopt er dwars door heen. Overigens zijn wagons gebruikt voor transport van gevaarlijke stoffen extra versterkt en schijnen aardbevingen te moeten kunnen 'overleven'.
de hele wielband mistquote:Op woensdag 6 november 2013 18:45 schreef b2py het volgende:
Zei er iemand vierkante wielen?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 november 2013 00:28 schreef GlenSpey het volgende:
Ah top! Mijn dank is groot!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat idioot gedoe had ik laatst ook... Ik had toen per credit card betaald en moest die overigens nog wel even laten zien!quote:Op woensdag 6 november 2013 22:15 schreef J.B. het volgende:
Om het ticketverhaal vooralsnog af te ronden voor vandaag, ik heb het kaartje met behulp van een huisgenote en haar Bancontact dus voor ¤13,30 (i.p.v. ¤16,80) via de website kunnen kopen. Het mooiste is echter dat ik het kaartje morgen op moet gaan halen aan hetzelfde loket als waar me vandaag gezegd is dat ik ¤3,50 toeslag moest betalen, maar nu betaal ik die dus niet.NMBS
Er zijn inmiddels ook al twee andere routes met Groningen. Al vermoed ik dat jij het een pak realistischer aan zal pakken als de bouwer van Vlissingen-Groningen.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ben maar eens begonnen om Groningen te bouwen voor Train Simulator. De oostkant van het emplacement begint al aardig vorm te krijgen. Ik zal binnenkort wel eens screenshots maken.
Wat is dit voor totale onzin dan joh?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat idioot gedoe had ik laatst ook... Ik had toen per credit card betaald en moest die overigens nog wel even laten zien!
Leuk! Waar gaat de route uiteindelijk naartoe? Ik moet zeggen nu ik wat vaker met echte treintjes speel vind ik het spel niet zo boeiend meer, maar heb het in t verleden vaak gespeeld. Heb voor een tijd terug nog die hele Nederlandse route 'midden NL' erop proberen te zetten, maar die heb ik nooit voor de volle 100% aan de praat gekregenquote:Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ben maar eens begonnen om Groningen te bouwen voor Train Simulator. De oostkant van het emplacement begint al aardig vorm te krijgen. Ik zal binnenkort wel eens screenshots maken.
Geen idee welke kant ik op ga bouwen. Misschien eerst maar tot Onnen, maar de lijn naar Leeuwarden vind ik ook interessant.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk! Waar gaat de route uiteindelijk naartoe? Ik moet zeggen nu ik wat vaker met echte treintjes speel vind ik het spel niet zo boeiend meer, maar heb het in t verleden vaak gespeeld. Heb voor een tijd terug nog die hele Nederlandse route 'midden NL' erop proberen te zetten, maar die heb ik nooit voor de volle 100% aan de praat gekregen
Seintechnisch zal het in elk geval helemaal kloppen. En ik bouw hem op een Google Maps overlay, dus afstanden en bogen komen ook goed te liggen. Alleen realistische gebouwen zijn moeilijk te vinden, maar dat is vooralsnog eye candy.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels ook al twee andere routes met Groningen. Al vermoed ik dat jij het een pak realistischer aan zal pakken als de bouwer van Vlissingen-Groningen.
Volgaarnequote:Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zal binnenkort wel eens screenshots maken.
Bij binnenkomst op Sauwerd kan dat best spannend zijn als het daar glad is en vanaf Groningen Noord komt.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:24 schreef Monopoly het volgende:
Gladde spoortjes bij Sauwerd vandaag. Minimaal tractie geven en lekker glijden. Spannend
Klopt. Als ik weet dat het glad is bel ik op de brug al naar de collega's van ziggy3quote:Op woensdag 6 november 2013 23:15 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Bij binnenkomst op Sauwerd kan dat best spannend zijn als het daar glad is en vanaf Groningen Noord komt.
Geen probleem. Gewoon een gil geven als je wat nodig hebtquote:
Het is geen knop maar een lampjequote:
Check. Al zijn er niet veel plekken waar je die nodig hebt in het Noorden. Het meeste hier is gewoon afgedekt met borden of lage seinen.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Os-bladen om de seinen goed te krijgen. Anders krijg je verkeerde seinbeelden enzo.
Zodra je het systeem door hebt, is het heel makkelijk. Gewoon het juiste lijntje volgen, liefst achteruit.quote:Op donderdag 7 november 2013 06:32 schreef b2py het volgende:
Oh, die bladen waar ik niks van begreep
Het moest mij ook even verteld worden hoe het zat, het is niet heel intuïtief.quote:Op donderdag 7 november 2013 07:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zodra je het systeem door hebt, is het heel makkelijk. Gewoon het juiste lijntje volgen, liefst achteruit.
Knipper is 40 km/u, zolang er geen cijfers onder staan. Geel knipper is rijden op zicht. Max 40 km/u maar liever lagerquote:Op donderdag 7 november 2013 08:41 schreef b2py het volgende:
Groen, rood, geel lukt nog wel, maar al die knipperende varianten en de duizenden uitzonderingen maakt het lastig.
Die heb ik op 's Hertogenbosch wel eens in het echt gezien!quote:Op donderdag 7 november 2013 08:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Knipper is 40 km/u, zolang er geen cijfers onder staan. Geel knipper is rijden op zicht. Max 40 km/u maar liever lager![]()
(Tenzij rood knipper, maar die zie je amper. Dat is enkel voor jongens in de infrawereld.)
Ik, kom je hier naartoe?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die heb ik op 's Hertogenbosch wel eens in het echt gezien!
Wie wil me aanraken?
Zo'n noodweg aanleggen gaat ook wel lekker lomp zeg. Mooi systeempjequote:Op donderdag 7 november 2013 08:04 schreef dennistd het volgende:
De wagon in Borne is van het spoor gehaald: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175233&cat=1 (met mooi filmpje)
Ook verbaast dat het zo maar kan.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat treinkaartje delen is ook iets creatiefs zeg
Is dit al verstuurd? Ik schrik namelijk van het aantal spelfouten. Verder is het een prima brief, maar door de spelfouten lijkt dit alsof het een haastige actie is.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV stuurde een derde brief aan het Europese kartelbureau. Daarin wordt uitgelegd, wat er zoal aan de concessie-eisen is veranderd. Daarnaast worden vragen gesteld over het kunnen heraanbesteden of onderhands gunnen van de concessie.
http://www.voorbeterov.nl/130930.php
quote:Op donderdag 7 november 2013 10:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Is dit al verstuurd? Ik schrik namelijk van het aantal spelfouten. Verder is het een prima brief, maar door de spelfouten lijkt dit alsof het een haastige actie is.
De landmacht smult van ditsoort mogelijkheden volgens mij. Perfecte praktijktraining en geweldige promo.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Zo'n noodweg aanleggen gaat ook wel lekker lomp zeg. Mooi systeempje
Die ballast kunnen ze vast nog wel ergens gebruiken bij het repareren van 4km spoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De landmacht smult van ditsoort mogelijkheden volgens mij. Perfecte praktijktraining en geweldige promo.
Ik vraag me wel af of ze niet beter gelijk een (paar) kiepwagens eronder hadden kunnen zetten met het uitstorten van die ballast. Nu moet er ook nog weer een shovel komen om het allemaal weer op te scheppen.
Naamsverandering Hilversum Noord -> Hilversum Mediapark gaat uit mijn hoofd pas 15 december 2013 in.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:30 schreef Fixers het volgende:
In de stationslijst van de NS reisplanner is station Hilversum Mediapark opgedoken. Je kan alleen geen reizen van of naar dat station plannen.
Wel tussen Den Haag Centraal en Amsterdam CS als het goed is...quote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef J.B. het volgende:
Rijdt er tussen Den Haag HS en Amsterdam CS toevallig DDZ? Ik heb nog nooit in zo'n trein gezeten en aangezien ik vandaag in de Randstad moet zijn wil ik, indien mogelijk, van de mogelijkheid gebruik maken.
Valt wel mee toch? Of is het net aangepast?quote:Op donderdag 7 november 2013 10:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Is dit al verstuurd? Ik schrik namelijk van het aantal spelfouten. Verder is het een prima brief, maar door de spelfouten lijkt dit alsof het een haastige actie is.
Foto's van de klus hier:quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De landmacht smult van ditsoort mogelijkheden volgens mij. Perfecte praktijktraining en geweldige promo.
Ik vraag me wel af of ze niet beter gelijk een (paar) kiepwagens eronder hadden kunnen zetten met het uitstorten van die ballast. Nu moet er ook nog weer een shovel komen om het allemaal weer op te scheppen.
Gaafquote:Op donderdag 7 november 2013 08:04 schreef dennistd het volgende:
De wagon in Borne is van het spoor gehaald: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175233&cat=1 (met mooi filmpje)
Het is volgens mij aangepast. Staat echter nog wel eentje in:quote:Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Of is het net aangepast?
Nope, is VIRM.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:54 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Wel tussen Den Haag Centraal en Amsterdam CS als het goed is...
Tussen Amersfoort en Zwolle rijdt als stoptrein momenteel alleen maar DDZ.
De eerste keer dat ik het zag dacht ik.. Oja, handig! *wijst een lijn met de vinger aan*quote:Op donderdag 7 november 2013 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het moest mij ook even verteld worden hoe het zat, het is niet heel intuïtief.
Een spoor moet vervangen worden, de andere zal wel wegens veiligheid buitendienst moeten. (en als dat niet moest, haal je nooit een dienstregeling: Enkelspoorrijden op normale snelheid haal je een halfuursdienst mee, maar met alle overwegen aanrijden en snelheidsbeperkingen tussen Borne en Hengelo wordt dat lastig...)quote:Op donderdag 7 november 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Er hoeft toch maar 1 van de 2 sporen vervangen te worden? Of doen ze meteen alles?
Vanochtend reed een setje met 3xDM90, een setje met 2x DM90 en een SGMm-III. (lang keren te Enschede, kort te Hengelo)quote:Op donderdag 7 november 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Er wordt trouwens gependeld tussen Hengelo en Enschede met 2 stellen dm90, elk kwartier.
1 | http://ovtijden.com/infoplus/mat/WXYZ/20131107/ |
Geilquote:Op donderdag 7 november 2013 14:30 schreef _JdM_ het volgende:
Sinds gisteren zijn de materieelinzetten openbaar: Ik bedoel daarmee te zeggen dat je live de materieelinzet kunt zien, de lengte en de exacte vertraging.
Bedankt!quote:Op donderdag 7 november 2013 14:30 schreef _JdM_ het volgende:
Sinds gisteren zijn de materieelinzetten openbaar: Ik bedoel daarmee te zeggen dat je live de materieelinzet kunt zien, de lengte en de exacte vertraging.
Het nadeel is wel dat het met afkortingen en treinnummers werkt en geen voorspellingen kan doen.
(liefhebbers:
[ code verwijderd ]
op WXYZ het treinnummer en de laatste 8 cijfers in de link is de datum in de volgorde Jaar-Maand-Dag)
Oh, zo bedoelde ik het niet eensquote:Op donderdag 7 november 2013 14:23 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Een spoor moet vervangen worden, de andere zal wel wegens veiligheid buitendienst moeten. (en als dat niet moest, haal je nooit een dienstregeling: Enkelspoorrijden op normale snelheid haal je een halfuursdienst mee, maar met alle overwegen aanrijden en snelheidsbeperkingen tussen Borne en Hengelo wordt dat lastig...)
Tof! Wat nog wel even aangepast mag worden is het gebruiksgemak en de manier waarop treinen met meerdere treinstellen getoond worden. Nu staat elk treinstel nog apart genoemd. Rijdt een trein dus met 4 treinstellen, dan wordt de lijst daardoor ook 4 keer zo lang omdat elk station 4 keer voorbij komt.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:30 schreef _JdM_ het volgende:
Het nadeel is wel dat het met afkortingen en treinnummers werkt en geen voorspellingen kan doen.
(liefhebbers:
[ code verwijderd ]
op WXYZ het treinnummer en de laatste 8 cijfers in de link is de datum in de volgorde Jaar-Maand-Dag)
Dan heb ik liever dat er bij "bakken" gewoon 12 staat.quote:Station Type Bakken Volgorde Vertraging
VL ICM 3 1 PT2M40S
VL ICM 3 2 PT2M40S
VL ICM 3 3 PT2M40S
VL ICM 3 4 PT2M40S
BR ICM 3 1 PT2M26S
BR ICM 3 2 PT2M26S
BR ICM 3 3 PT2M26S
BR ICM 3 4 PT2M26S
HRT ICM 3 1 PT1M48S
HRT ICM 3 2 PT1M48S
HRT ICM 3 3 PT1M48S
HRT ICM 3 4 PT1M48S
Ja, maar dan kun je het onderscheid natuurlijk niet meer maken tussen ICM drietjes en viertjes en in welke volgorde ze nou rijden... (Daar is die 'volgorde' kolom voor)quote:Op donderdag 7 november 2013 15:32 schreef remcoP het volgende:
[..]
Tof! Wat nog wel even aangepast mag worden is het gebruiksgemak en de manier waarop treinen met meerdere treinstellen getoond worden. Nu staat elk treinstel nog apart genoemd. Rijdt een trein dus met 4 treinstellen, dan wordt de lijst daardoor ook 4 keer zo lang omdat elk station 4 keer voorbij komt.
vb:
[..]
Dan heb ik liever dat er bij "bakken" gewoon 12 staat.
Mja, ik heb liever dat ik duidelijk weet hoe lang m'n trein is dan dat ik weet hoe de drietjes en viertjes verdeeld zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je het onderscheid natuurlijk niet meer maken tussen ICM drietjes en viertjes en in welke volgorde ze nou rijden... (Daar is die 'volgorde' kolom voor)
Nee, Den Haag - Amsterdam zit tegenwoordig geen DDZ meer in. Allemaal VIRMquote:Op donderdag 7 november 2013 11:54 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Wel tussen Den Haag Centraal en Amsterdam CS als het goed is...
Tussen Amersfoort en Zwolle rijdt als stoptrein momenteel alleen maar DDZ.
Dat staat wel op de automaat (evenals VISA en Mastercard) maar toen ik deze middag in Antwerpen een kaartje wilde kopen kreeg ik de melding: kaart niet herkend (o.i.d.). Dus nogmaals: NMBSquote:Op woensdag 6 november 2013 15:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die dingen accepteren toch Maestro?
Bij gebrek aan DDZ, ergens tussen Den Haag HS en Amsterdam Centraal ICM en/of ICR?quote:Op donderdag 7 november 2013 15:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, Den Haag - Amsterdam zit tegenwoordig geen DDZ meer in. Allemaal VIRM
Dus... Dan ga je naar de link toe:quote:NMBS Europe
Bang dat je koffer teveel weegt bij de check-in op de luchthaven? Neem de trein … Aan boord van Eurostar kan je gratis 3 stuks meenemen, en dat zonder maximum toegelaten gewicht ! - Esteban
http://bit.ly/NMBSEurope-Bagage
En volgens Eurostar zelf zit er ook nog een limiet van 30 kg per koffer op. Het komt een beetje Ryanairderig over dit.quote:Eurostar
Elke reiziger mag slechts 2 stuks bagage (lengte max. 85 cm) + 1 stuk handbagage meenemen. ...
Ik heb inmiddels al 3x een GoPass en 2x een enkele reis met mijn Maestro-kaart (Rabobank) uit de automaat weten te toveren, zonder problemen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat staat wel op de automaat (evenals VISA en Mastercard) maar toen ik deze middag in Antwerpen een kaartje wilde kopen kreeg ik de melding: kaart niet herkend (o.i.d.). Dus nogmaals: NMBS
Ziet er goed uit. Zal mij benieuwen hoe lang ie zo mooi schoon blijftquote:Op donderdag 7 november 2013 15:13 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
1e DDZ zesje gesignaleerd.
Vreemd, de beide automaten die ik (evenals een andere Nederlander voor me met hetzelfde probleem als ik) heb geprobeerd in Antwerpen deden het niet. Wel met ABN Amro overigens.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al 3x een GoPass en 2x een enkele reis met mijn Maestro-kaart (Rabobank) uit de automaat weten te toveren, zonder problemen.
Ik heb ze succesvol in Gent, Dendermonde, Merchtem, Brussel Zuid en Antwerpen Centraal mogen gebruikenquote:Op donderdag 7 november 2013 16:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vreemd, de beide automaten die ik (evenals een andere Nederlander voor me met hetzelfde probleem als ik) heb geprobeerd in Antwerpen deden het niet.
volgend jaar gemengd met ICMmquote:Op donderdag 7 november 2013 15:56 schreef greavy het volgende:
[..]
de maker van de foto mag nog wel even oefenenquote:Op donderdag 7 november 2013 16:13 schreef greavy het volgende:
Op spoor 6 in Breda zijn er nieuwe TBP's opgehangen:
[ afbeelding ]
Zag 'm op Twittert voorbij komenquote:Op donderdag 7 november 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de maker van de foto mag nog wel even oefenen
Gelukkig welquote:Op donderdag 7 november 2013 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgend jaar gemengd met ICMm
Dat laatste is wel een minpuntjequote:Op donderdag 7 november 2013 16:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig wel![]()
![]()
En geen IRM meer van- en naar Venlo
Daar komt overkapping overheen? Gezien het model.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:13 schreef greavy het volgende:
Op spoor 6 in Breda zijn er nieuwe TBP's opgehangen:
[ afbeelding ]
zegt tegenwoordig niet alles meer, want op de kleine Groninger stations hangt dat type in een kleinere versie ook, maar dan zonder overkappingquote:Op donderdag 7 november 2013 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar komt overkapping overheen? Gezien het model.
Je hebt gelukkig 12 minuten de tijd om er naartoe te lopen en het helemaal te kunnen lezen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:19 schreef James1988 het volgende:
Lekker nuttig zo, die paal ervoor...
Daar moest geld op jaquote:Op donderdag 7 november 2013 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zegt tegenwoordig niet alles meer, want op de kleine Groninger stations hangt dat type in een kleinere versie ook, maar dan zonder overkapping
Heel station Breda wordt overdekt dus lijkt me welquote:Op donderdag 7 november 2013 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar komt overkapping overheen? Gezien het model.
Zou zomaar kunnen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:47 schreef J.B. het volgende:
Dank u voor het reizen met IC Direct, ze noemen de Fyra nu zo?!
Zeker weer zo'n marketingmiskraam mee bezig geweest. Totaal niet nadenkende over alle grappen die "direct" zullen komen zodra de eerste trein vertraging heeft. Heeft vast nog wel een paar ton gekost ook, zo'n bedenksel.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:47 schreef J.B. het volgende:
Dank u voor het reizen met IC Direct, ze noemen de Fyra nu zo?!
Bij een verstoring waardoor er omgereden moet worden is het de IC indirect.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker weer zo'n marketingmiskraam mee bezig geweest. Totaal niet nadenkende over alle grappen die "direct" zullen komen zodra de eerste trein vertraging heeft. Heeft vast nog wel een paar ton gekost ook, zo'n bedenksel.
"Bij vertraging kunt u kiezen uit IC Zodalek, IC Morgenweer, IC MisschienOoit en IC BekijkHetOokMaar. Voor deze trein is een toeslag verplicht."quote:Op donderdag 7 november 2013 17:12 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bij een verstoring waardoor er omgereden moet worden is het de IC indirect.
Het had erger gekund, het had InterCountry kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker weer zo'n marketingmiskraam mee bezig geweest. Totaal niet nadenkende over alle grappen die "direct" zullen komen zodra de eerste trein vertraging heeft. Heeft vast nog wel een paar ton gekost ook, zo'n bedenksel.
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
--------quote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef J.B. het volgende:
Rijdt er tussen Den Haag HS en Amsterdam CS toevallig DDZ? Ik heb nog nooit in zo'n trein gezeten en aangezien ik vandaag in de Randstad moet zijn wil ik, indien mogelijk, van de mogelijkheid gebruik maken.
quote:
Toen ik bij de tandarts zat, zag ik ook DDZ op de lijn Apeldoorn - Deventer passeren. Geen idee of dit blijvend is. Overigens, de Mat '64 waar ik laatst over rapporteerde, wordt ingezet op de lijn Apeldoorn - Almelo. Mogelijk vast al een tijd, kom en reis niet zo vaak niet meer per spoor via Apeldoorn.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:56 schreef greavy het volgende:
[..]
U heeft direct vertraging.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die DDZ komt uit de in de spits doorrijdende IC Enkhuizen - Amersfoort. Daar zitten wat slagjes DDZ in. Meeste kans op DDZ is rondom Haarlem. Haarlem - Zandvoort, Amsterdam - Uitgeest en Hoorn - Haarlem.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:30 schreef AverageJoe het volgende:
report betreffende deze post:
[..]
--------
melding:
[..]
[..]
Toen ik bij de tandarts zat, zag ik ook DDZ op de lijn Apeldoorn - Deventer passeren. Geen idee of dit blijvend is. Overigens, de Mat '64 waar ik laatst over rapporteerde, wordt ingezet op de lijn Apeldoorn - Almelo. Mogelijk vast al een tijd, kom en reis niet zo vaak niet meer per spoor via Apeldoorn.
Aanbesteden die handel.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:29 schreef dennistd het volgende:
Het Kamperlijntje wordt elektrificeerd en er komt een nieuw station bij Zwolle Stadshagen: http://www.destentor.nl/r(...)ra-station-1.4085910
en http://www.overijssel.nl/(...)projecten/regiotram/
Klopt ja, de sprinter Enschede - Apeldoorn is tegenwoordig mat'64 only.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:30 schreef AverageJoe het volgende:
report betreffende deze post:
Overigens, de Mat '64 waar ik laatst over rapporteerde, wordt ingezet op de lijn Apeldoorn - Almelo. Mogelijk vast al een tijd, kom en reis niet zo vaak niet meer per spoor via Apeldoorn.
Dat kan, er rijdt planmatig een rit Enkhuizen-Deventer, Deventer-Enkhuizen (Enkhuizen-Amsterdam, Amsterdam-Enkhuizen, Enkhuizen-Amersfoort), leeg Amersfoort-Deventer, leeg Deventer-Amersfoort en beladen Amersfoort-Enkhuizen met DDZ.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:30 schreef AverageJoe het volgende:
Toen ik bij de tandarts zat, zag ik ook DDZ op de lijn Apeldoorn - Deventer passeren. Geen idee of dit blijvend is. Overigens, de Mat '64 waar ik laatst over rapporteerde, wordt ingezet op de lijn Apeldoorn - Almelo. Mogelijk vast al een tijd, kom en reis niet zo vaak niet meer per spoor via Apeldoorn.
Fyra rijdt vandaag niet, U kunt gebruik maken van binnenlandse treinen --> IC Redirectquote:Op donderdag 7 november 2013 17:12 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bij een verstoring waardoor er omgereden moet worden is het de IC indirect.
[edit] IC Zodirect bij een vertraging
[edit2] te laat![]()
Het lijken wel Nederlandersquote:Op donderdag 7 november 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
Chinezen, trein kopen voor 350 km/h en er dan 200 km/h gaan rijden.
http://www.railjournal.co(...)ing.html?channel=542
Misschien kan de NS met ze ruilen +).quote:Op donderdag 7 november 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
prima oplossingquote:Op donderdag 7 november 2013 17:29 schreef dennistd het volgende:
Het Kamperlijntje wordt elektrificeerd en er komt een nieuw station bij Zwolle Stadshagen: http://www.destentor.nl/r(...)ra-station-1.4085910
quote:Op donderdag 7 november 2013 13:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik het zag dacht ik.. Oja, handig! *wijst een lijn met de vinger aan*
snelheid omhoog schiet je toch geen kut mee op als je uiteindelijk 4 haltes bij gaat bouwen op een traject van 10 minuten...quote:Op donderdag 7 november 2013 17:29 schreef dennistd het volgende:
inderdaad...want ze gaan rijden met wisselende lengtes...ik ga in elk geval deze trein voorlopig mijden na 9 december, eerst maar zien hoe het verloopt met DDZquote:Op donderdag 7 november 2013 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een minpuntje
Spits = DDZ8, dal = DDZ4. Voornamelijk DDZ, weinig ICM en geen ICR meer.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
inderdaad...want ze gaan rijden met wisselende lengtes...ik ga in elk geval deze trein voorlopig mijden na 9 december, eerst maar zien hoe het verloopt met DDZ
Juist in Antwerpen heb je die verdiepingen nodig, want anders had het daar helemaal een drama geworden, of veel minder treinen gereden. Maar idd, met meerdere verdiepingen werken gaat echt niet altijd werken ...quote:Op donderdag 7 november 2013 19:16 schreef Ireyon het volgende:
Ik vind Antwerpen Centraal een prachtig station hoor maar verder is het idee van meerdere verdiepingen nou niet echt praktisch. Duivendrecht en Berlin HBF hebben meerdere verdiepingen omdat het kruisstations zijn, beetje domme praat voor een TU hoogleraar.
De grote vraag is wanneer NS het spits is voor NSquote:Op donderdag 7 november 2013 19:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Spits = DDZ8, dal = DDZ4. Voornamelijk DDZ, weinig ICM en geen ICR meer.
Moet je voor de grap ook eens kijken hoeveel wissels er ten zuiden van Antwerpen liggen. Ik snap heel het idee achter meer verdiepingen = geen wissels dan ook überhaupt niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Juist in Antwerpen heb je die verdiepingen nodig, want anders had het daar helemaal een drama geworden, of veel minder treinen gereden. Maar idd, met meerdere verdiepingen werken gaat echt niet altijd werken ...
Ik begrijp niet welk probleem hiermee opgelost zou moeten wordenquote:Op donderdag 7 november 2013 18:48 schreef b2py het volgende:
Zeg het maar, ik vind het nogal een duur geintje voor op de korte termijn, maar de man heeft wel deels gelijk.
Antwerpen is een kopstation, waar een doorgaand station van is gemaakt. Plus dat er in België sowieso echt waanzinnig veel ongebruikt spoor ligt, hetzelfde geldt voor Duitsland. Wat ik daar allemaal voor loze meuk zag toen ik daar een ronde maakte. Allememaggies.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:20 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Moet je voor de grap ook eens kijken hoeveel wissels er ten zuiden van Antwerpen liggen. Ik snap heel het idee achter meer verdiepingen = geen wissels dan ook überhaupt niet.
jeetje wat is er daar stuk ?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
T/m 29 november rijdt de spitssprinter tussen Rotterdam Centraal en Gouda Goverwelle niet.
Maar ook bij een doorgaand station moet je toch ergens wissels hebben om een trein naar verschillende verdiepingen te kunnen sturen? Waarschijnlijk is het idee van meneer dat treinen altijd op dezelfde perrons aankomen en altijd dezelfde routes zullen blijven rijden. Daar is ProRail nu al in bepaalde mate mee bezig met het weghalen van al die "overbodige" wissels.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Antwerpen is een kopstation, waar een doorgaand station van is gemaakt. Plus dat er in België sowieso echt waanzinnig veel ongebruikt spoor ligt, hetzelfde geldt voor Duitsland. Wat ik daar allemaal voor loze meuk zag toen ik daar een ronde maakte. Allememaggies.
Iedere corridor zijn eigen verdiepingquote:Op donderdag 7 november 2013 19:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar ook bij een doorgaand station moet je toch ergens wissels hebben om een trein naar verschillende verdiepingen te kunnen sturen? Waarschijnlijk is het idee van meneer dat treinen altijd op dezelfde perrons aankomen en altijd dezelfde routes zullen blijven rijden. Daar is ProRail nu al in bepaalde mate mee bezig met het weghalen van al die "overbodige" wissels.
Ze gaan dus wel 350 rijden alleen de laatste 26km van de route (in totaal 142 km) is daar niet voor geschikt dus rijden ze daar maar 200.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
en dan? De helft van de perronruimte kwijt zijn aan alle trappenhuizen en roltrappen en liften? Hoe denkt men met het lastige verschijnsel "reizigers" om te gaan?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Iedere corridor zijn eigen verdieping
Oh ja we hebben in Spanje gezien hoe goed dat gaat ja.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze gaan dus wel 350 rijden alleen de laatste 26km van de route (in totaal 142 km) is daar niet voor geschikt dus rijden ze daar maar 200.
Omdat die nog niet officieel in dienst zijn. De planning voor DRGL2014 heeft daardoor geen rekening gehouden met DDZ6.quote:
En tot hoeveel en hoe lange buitendienststellingen gaat dit KinderSurpriseBouwfestijn leiden?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
Aanbesteding SAAL Korte Termijn is eruit:
Samenvatting:
Er komen Tailtracks te Almere Centrum.
Infrawijzigingen inhoudende K&L+ Civiel+ Spoor+ Perronwerk + Specifieke geluidmaatregelen:
1. Onderbouw Almere Centrum, civiele aanpassingen, zijnde (globaal):
- Kunstwerken (227, 228, 229, 216 en 217)
- Uitbreiden taluds/baanlichaam
- Plaatsen keerwand.
2. Bovenbouw Almere
- Wisselverbindingen aan de westzijde van Almere Centrum (kort keren);
- Tailtracks en wisselverbindingen tbv keersporen aan de oostzijde van Almere Centrum (lang keren);
- Enkele bovenleidingaanpassingen elders op het traject.
3. Station Almere Centrum:
- Verlenging en inkorten perrons
- Aanbrengen geluidmaatregelen op station.
4. Geluidsschermen elders Almere Centrum
5 Raildempers Almere Buiten
6 Enkele sanerings- en voedingswerkzaamheden op Lelystad (zuid)
https://www.tenderned.nl/(...)/cid/108948/cvp/join
DUUR VAN OF UITERSTE TERMIJN VOOR DE VOLTOOIING VAN DE OPDRACHTquote:Op donderdag 7 november 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is nogal wat. Voor zo'n ghetto waar alleen maar kutvolk woont.
Zo te lezen heeft hij verstand van spoorstaven. Dat heeft niets met verder verkeer of vervoer te maken anders dan dat dat er nu net overheen moet.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:16 schreef Ireyon het volgende:
Ik vind Antwerpen Centraal een prachtig station hoor maar verder is het idee van meerdere verdiepingen nou niet echt praktisch. Duivendrecht en Berlin HBF hebben meerdere verdiepingen omdat het kruisstations zijn, beetje domme praat voor een TU hoogleraar.
Gaan ze ook wat doen aan de overstap aan de zuidkant waar je met gesloten poortjes in- en uit moet checken (met omloop omdat de poortjes allebei op het oosten staan)?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
Aanbesteding SAAL Korte Termijn is eruit:
Samenvatting:
Er komen Tailtracks te Almere Centrum.
Infrawijzigingen inhoudende K&L+ Civiel+ Spoor+ Perronwerk + Specifieke geluidmaatregelen:
1. Onderbouw Almere Centrum, civiele aanpassingen, zijnde (globaal):
- Kunstwerken (227, 228, 229, 216 en 217)
- Uitbreiden taluds/baanlichaam
- Plaatsen keerwand.
2. Bovenbouw Almere
- Wisselverbindingen aan de westzijde van Almere Centrum (kort keren);
- Tailtracks en wisselverbindingen tbv keersporen aan de oostzijde van Almere Centrum (lang keren);
- Enkele bovenleidingaanpassingen elders op het traject.
3. Station Almere Centrum:
- Verlenging en inkorten perrons
- Aanbrengen geluidmaatregelen op station.
4. Geluidsschermen elders Almere Centrum
5 Raildempers Almere Buiten
6 Enkele sanerings- en voedingswerkzaamheden op Lelystad (zuid)
https://www.tenderned.nl/(...)/cid/108948/cvp/join
De IC Antwerpen - Charleroi staat tegenwoordig ook erg vaak op spoor 5. Daar stap ik vaker in en uit dan op -2.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:53 schreef James1988 het volgende:
Antwerpen-Centraal is een dubbel kopstation waar ook nog een paar doorgaande sporen onder zijn gelegd. Een aantal van die doorgaande sporen worden ook als kopspoor gebruikt, zo keert de Noorderkempenshuttle er, en in het weekend ook de IC Antwerpen - Brussel - Charleroi...
Weet iemand hier eigenlijk hoe het zit met die tunnel onder de stad door? Die is gebouwd voor 90 km/h, maar er geldt een snelheidsbeperking tot 40 km/h i.v.m. water o.i.d.?
Aanmoedigen de auto te nemen?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en dan? De helft van de perronruimte kwijt zijn aan alle trappenhuizen en roltrappen en liften? Hoe denkt men met het lastige verschijnsel "reizigers" om te gaan?
je maakt me nieuwsgierigquote:
Na even wat calculatie en groffe schattingen, diepzinnige info en ronkende rekenmachines denk ik dat het toch richting de 800, 900 misschien 1000 uur gaat.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is nogal wat. Voor zo'n ghetto waar alleen maar kutvolk woont.
Plus uitloop, 3000quote:Op donderdag 7 november 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Na even wat calculatie en groffe schattingen, diepzinnige info en ronkende rekenmachines denk ik dat het toch richting de 800, 900 misschien 1000 uur gaat.
twitter:Timbiels twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:58:59@NS_online @Laurens894 Nieuwe seinen zijn niet goed aangesloten (waarom wist collega dit wel?). Kan tem volgende week duren. reageer retweet
twitter:Timbiels twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:05:44@NS_online Rotterdam Centraal. Het perron voor de spits-Sprinters Rtd-Gdg kan daardoor niet gebruikt worden. reageer retweet
tsja, je zou zeggen dat het wel ietsje sneller zou moeten kunnenquote:
De formulieren "verzoek tot toestemming stekkertje omzetten" zijn op. Moeten bijgedrukt worden. In India. Op papyrus. Verse papyrus.quote:
Damn..dat is wel gevalletje #failquote:Op donderdag 7 november 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Twitter is je vriend:twitter:Timbiels twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:58:59@NS_online @Laurens894 Nieuwe seinen zijn niet goed aangesloten (waarom wist collega dit wel?). Kan tem volgende week duren. reageer retweet
twitter:Timbiels twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:05:44@NS_online Rotterdam Centraal. Het perron voor de spits-Sprinters Rtd-Gdg kan daardoor niet gebruikt worden. reageer retweet
Ja boehoe want dan moet je op Schothorst ook nog die 3 mensen laten uitstappen en dat kost tijdquote:Op donderdag 7 november 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
NSR moet ook eens wakker worden. Als de trein naar Schothorst vanuit de Randstad +5 of meer heeft, wordt die altijd opgeheven in Amersfoort. Maar dan gaan ze alsnog leeg naar Schothorst om kop te maken.
Nuttig om dan die trein op te heffen?
Edit: Vandaag is hij elk uur (Amersfoort v. x.05) standaard opgeheven in Amersfoort.
Regels zijn belangrijker dan nutquote:Op donderdag 7 november 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
NSR moet ook eens wakker worden. Als de trein naar Schothorst vanuit de Randstad +5 of meer heeft, wordt die altijd opgeheven in Amersfoort. Maar dan gaan ze alsnog leeg naar Schothorst om kop te maken.
Edit: Vandaag is hij elk uur (Amersfoort v. x.05) standaard opgeheven in Amersfoort.
Je kan ook meteen voorbij de inrijder keren als er geen reizigers mee zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
Vanochtend nog zo eentje: IC Venlo -> Den Haag had bij binnenkomst te Rotterdam +35 en werd aldaar opgeheven, want de trein van 30 minuten later zat er toch op blokafstand achter (+6...). In Rotterdam iedereen eruit, en de trein rijdt weg... leeg... richting Den Haag.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
Kom daar dagelijks, maar zie hem eigenlijk nooit leeg richting Schothorst rijden. Vandaag inderdaad defecte wissel tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst waardoor de IC keerde op 5a op Amersfoort.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
het lijkt erop dat ze op een buitendienststelling wachten om het euvel te fixenquote:Op donderdag 7 november 2013 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar het Nederlandse spoor gaat helemaal niet aan zijn eigen krankzinnige complexiteit ten onder hoor. Heus niet.
Ik zou even zoeen Fcpcppcpcpsje uit de rails duwenquote:Op donderdag 7 november 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
het lijkt erop dat ze op een buitendienststelling wachten om het euvel te fixen
Goed planquote:Op donderdag 7 november 2013 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou even zoeen Fcpcppcpcpsje uit de rails duwen
Nou ja, het feit dat er veel te makkelijk treinen opgeheven worden helpt niet. En dan kan ik +35 nog wel begrijpen.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar het Nederlandse spoor gaat helemaal niet aan zijn eigen krankzinnige complexiteit ten onder hoor. Heus niet.
Het is alleen jammer dat ze de Fopix-seinen gebruiken en niet die van Coha. Die zijn veel realistischer te implementeren qua gedrag en seinbeelden.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:28 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen deze dude heeft e.e.a. toch wel aardig nagebouwd, als je het ook zo ver krijgt zeg ik chapeau
Gescheurd puntstuk te Amersfoort Aansluiting (315A)quote:Op donderdag 7 november 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
Begin is er, ziet er goed uitquote:Op donderdag 7 november 2013 21:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Paar eerste plaatjes van mijn Groningen in TS2014. Ik ben eerst sporen aan het leggen, de omgeving komt later wel. Het Herewegviaduct ligt overigens al wél op zijn plek... Die lelijke wisselstellers gaan er nog uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nice...quote:Op donderdag 7 november 2013 21:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Paar eerste plaatjes van mijn Groningen in TS2014. Ik ben eerst sporen aan het leggen, de omgeving komt later wel. Het Herewegviaduct ligt overigens al wél op zijn plek... Die lelijke wisselstellers gaan er nog uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben nog geeneens zo heel lang geleden nog eens in de bagageclausule gedoken. Dat is per rit en opstapstation verschillend. Voor bijvoorbeeld de rechtstreekse Disney Eurostar vanaf Engeland gelden andere maatstaven dan voor een Reguliere Eurostar die overal stopt.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:04 schreef Sandrvich het volgende:
NMBS is ook weer lekker bezig op Facebook:
[..]
Dus... Dan ga je naar de link toe:
[..]
En volgens Eurostar zelf zit er ook nog een limiet van 30 kg per koffer op. Het komt een beetje Ryanairderig over dit.
Goh, dat die pagina's hier nog eens genoemd zouden wordenquote:Op donderdag 7 november 2013 14:30 schreef _JdM_ het volgende:
(liefhebbers:
[ code verwijderd ]
Het was wel mijn bedoeling om de stellen individueel te blijven benoemen (juist voor de samenstelling), maar dat moet inderdaad overzichtelijker. Nog suggesties toevallig?quote:Tof! Wat nog wel even aangepast mag worden is het gebruiksgemak en de manier waarop treinen met meerdere treinstellen getoond worden. Nu staat elk treinstel nog apart genoemd. Rijdt een trein dus met 4 treinstellen, dan wordt de lijst daardoor ook 4 keer zo lang omdat elk station 4 keer voorbij komt.
Één regel per station met een kolommetje met al het materieel gecombineerd, dus bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:09 schreef Poepdoos het volgende:
[..]
Het was wel mijn bedoeling om de stellen individueel te blijven benoemen (juist voor de samenstelling), maar dat moet inderdaad overzichtelijker. Nog suggesties toevallig?
1 2 3 | BD 14:28 TRAXX HSL + ICR-HSL-6 PT3M RTD 14:55 TRAXX HSL + ICR-HSL-6 PT1M6S SHL 15:21 TRAXX HSL + ICR-HSL-6 PT0M |
Top, dat was ook mijn idee en probeer ik as we speak uit te werkenquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Één regel per station met een kolommetje met al het materieel gecombineerd, dus bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Ik zou bij bakken het totaal aantal bakken vermelden, bijvoorbeeld 10, en dan bij volgorde 3+4+3.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:09 schreef Poepdoos het volgende:
Het was wel mijn bedoeling om de stellen individueel te blijven benoemen (juist voor de samenstelling), maar dat moet inderdaad overzichtelijker. Nog suggesties toevallig?
Inderdaad, ik was ook van plan op te tellen, maar dat is erg lastig bij bepaald materieel. Daarnaast, B10 betekend niet altijd 10 bakken, maar een oude stam van 10 bakken. Dat is nu dus vaak 9 bakjesquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:41 schreef James1988 het volgende:
De bakken zijn niet altijd logisch, ICR staat erop in verschillende varianten (ICR-HSL-6, ICR-7 en ICR-9) met 'B10' bij 'Bakken'.
Zou de site dan niet zo gescrypt kunnen worden dat als er ICR-7 staat, dat bij bakken dan 7 wordt ingevuld ipv B10? (Heb geen verstand van scrypten dus misschien stel ik iets onmogelijks voor.)quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:41 schreef James1988 het volgende:
De bakken zijn niet altijd logisch, ICR staat erop in verschillende varianten (ICR-HSL-6, ICR-7 en ICR-9) met 'B10' bij 'Bakken'.
Dat is absoluut mogelijk, maar momenteel is de data daar niet betrouwbaar genoeg voor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:47 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zou de site dan niet zo gescrypt kunnen worden dat als er ICR-7 staat, dat bij bakken dan 7 wordt ingevuld ipv B10? (Heb geen verstand van scrypten dus misschien stel ik iets onmogelijks voor.)
Ah, da's wel jammerquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:48 schreef Poepdoos het volgende:
[..]
Dat is absoluut mogelijk, maar momenteel is de data daar niet betrouwbaar genoeg voor.
EN, CNL, ICE, Thalys, en de Pimpel meestal ook zijn natuurlijk wel treinen die altijd met hetzelfde materieel rijden. Tevens zijn deze überhaupt nog niet juist weergegeven.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Of 7 bakken, of 6 bakken (BNL/HSL), ...
Dan zijn er nog de specialo's zoals de CNL, Euronight, Pimpel, Thalys 1 en Thalys 2, deze NMBS-boemel of deze materieelloze trein ....
Vind ik ook, Daarom vroeg ik dus of het mogelijk was dat ICR gescrypt wordt. Maar goed, ik duik m'n nest eens in.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Bovendien blijf je dan bezig met het opvangen van speciale situaties. De data is niet consistent genoeg ingevuld, 'Bakken' zou het fysieke aantal bakken moeten geven en niet het materieeltype.
Ik doe het graag, maar wacht even af totdat er een duidelijke lijst komt van te verwachten materieel. Deze data is pas sinds dinsdag echt openbaar met toestemming tot loggen, dus het is nog lastig inschatten wat voor een uitzonderingen er allemaal zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
Vind ik ook, Daarom vroeg ik dus of het mogelijk was dat ICR gescrypt wordt. Maar goed, ik duik m'n nest eens in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |