Goederentrein.quote:
Duitsland is qua horeca echt goedkoop vergeleken bij Nederland, met z'n 4-en laatst bij de Griek gegeten voor 2/3 van de prijs hier.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:42 schreef bork het volgende:
Wat gaat het kosten? Afgelopen zomer met verbazing gekeken naar de prijzen van SB in Duitsland, alles is gewoon 1 euro goedkoper dan bij ons! (lage lonen?)
En de andere kant van het Starbucks logo.......quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prima mondiale: Starbucks su rotaia.
[ afbeelding ]
A partire dal 21 novembre 2013 potrete viaggiare a bordo del primo Starbucks Coffee House su rotaia del mondo e gustare le famose specialità di Starbucks attraversando la Svizzera.
Bron en meer
inchecken?quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:16 schreef J.B. het volgende:
Hoelang blijft de excuus-Benelux in de richting van Den Haag in Roosendaal staan? Ik moet donderdag met de trein van Brussel naar Roosendaal en ik vraag me af of ik genoeg tijd heb om in te checken. Nog een andere vraag, zijn er bagagekluisjes in het station van Antwerpen?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:18 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
En de andere kant van de Starbucks logo.......
[ afbeelding ]
Die zijn er wel, staan aangegeven als je richting de grote hal loopt, ergens onder een trap verstopt geloof ik.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:16 schreef J.B. het volgende:
Hoelang blijft de excuus-Benelux in de richting van Den Haag in Roosendaal staan? Ik moet donderdag met de trein van Brussel naar Roosendaal en ik vraag me af of ik genoeg tijd heb om in te checken. Nog een andere vraag, zijn er bagagekluisjes in het station van Antwerpen?
2 minuten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:16 schreef J.B. het volgende:
Hoelang blijft de excuus-Benelux in de richting van Den Haag in Roosendaal staan?
Is niet nodig als je een internationaal vervoerbewijs hebt.quote:Ik moet donderdag met de trein van Brussel naar Roosendaal en ik vraag me af of ik genoeg tijd heb om in te checken.
Als het goed is welquote:Nog een andere vraag, zijn er bagagekluisjes in het station van Antwerpen?
Maak ik morgen voor je!quote:Op woensdag 6 november 2013 00:28 schreef GlenSpey het volgende:
It's a long shot, maar heeft er hier iemand toevallig een afbeelding van een werkend ATB-NG cabinedisplay voor mij? Is voor een schoolverslag. Google levert niet veel op helaas...
Ik ben van plan met m'n Go-Pass Brussel - Essen te doen, een apart kaartje Essen - Roosendaal te kopen en vervolgens in te checken in Roosendaal (ik heb een voordeeluren-abonnement) om zo naar Amsterdam te gaan. Zijn de conducteurs in de Benelux eigenlijk Belgen of Nederlanders?quote:Op woensdag 6 november 2013 01:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
2 minuten.
[..]
Is niet nodig als je een internationaal vervoerbewijs hebt.
[..]
Als het goed is wel
twitter:NS_online twitterde op woensdag 06-11-2013 om 08:17:43Almelo-Hengelo: er is een goederentrein ontspoord. Hierdoor kunnen er geen treinen rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #AmlHgl reageer retweet
Je kan gewoon een kaartje kopen (ook in België) met 40% korting in Nederland. Dan koop je dus een ticket Essen - Amsterdam Centraal. Dan hoef je met je ov-chipkaart niet in te checken, die moet je alleen tonen bij de controle. Je papieren vervoersbewijs Essen - Amsterdam en je GoPass Brussel - Essen zorgen ervoor dat je niet hoeft in te checken.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik ben van plan met m'n Go-Pass Brussel - Essen te doen, een apart kaartje Essen - Roosendaal te kopen en vervolgens in te checken in Roosendaal (ik heb een voordeeluren-abonnement) om zo naar Amsterdam te gaan. Zijn de conducteurs in de Benelux eigenlijk Belgen of Nederlanders?
Betreft een trein beladen met nieuwe ballast, die onderweg was naar Amersfoort. Als tractie was CapTrain 189 106 aanwezig.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:19 schreef _serial_ het volgende:
Badslipperexpress ontspoort tussen Almelo en Hengelotwitter:NS_online twitterde op woensdag 06-11-2013 om 08:17:43Almelo-Hengelo: er is een goederentrein ontspoord. Hierdoor kunnen er geen treinen rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #AmlHgl reageer retweet
Oeps.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:19 schreef _serial_ het volgende:
Badslipperexpress ontspoort tussen Almelo en Hengelotwitter:NS_online twitterde op woensdag 06-11-2013 om 08:17:43Almelo-Hengelo: er is een goederentrein ontspoord. Hierdoor kunnen er geen treinen rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #AmlHgl reageer retweet
Dat blijkt ook wel uit de foto van het overpad: dat is aardig beschadigd.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:56 schreef greavy het volgende:
Het schijnt dat hij al een stukje met minimaal 1 ontspoorde wagon reed, en dat een passerende trein heeft gebeld met de treindienstleiding, want de ballaststenen "vlogen in het rond".
Er is één wagon, de allerlaatste, ontspoord.
Linkje naar je site?quote:Op woensdag 6 november 2013 08:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oeps.
[ afbeelding ]
Meer foto's op mijn site.
http://ziggyziggyziggy.nlquote:Op woensdag 6 november 2013 09:09 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Linkje naar je site?
Ik zit mobiel en kan m niet vinden
Nou, het was in elk geval niet de laatste wagen...quote:Op woensdag 6 november 2013 08:56 schreef greavy het volgende:
Het schijnt dat hij al een stukje met minimaal 1 ontspoorde wagon reed, en dat een passerende trein heeft gebeld met de treindienstleiding, want de ballaststenen "vlogen in het rond".
Er is één wagon, de allerlaatste, ontspoord.
Check je mailquote:Op woensdag 6 november 2013 00:28 schreef GlenSpey het volgende:
It's a long shot, maar heeft er hier iemand toevallig een afbeelding van een werkend ATB-NG cabinedisplay voor mij? Is voor een schoolverslag. Google levert niet veel op helaas...
die is goed krom ...quote:Op woensdag 6 november 2013 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, het was in elk geval niet de laatste wagen...
[ afbeelding ]
En de infra is over een afstand van 3 kilometer beschadigd. Ik zag op Twitter al foto's langskomen van kapotgereden assentellers en overwegplaten.quote:
ben je mooi klaar mee ...quote:Op woensdag 6 november 2013 10:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de infra is over een afstand van 3 kilometer beschadigd. Ik zag op Twitter al foto's langskomen van kapotgereden assentellers en overwegplaten.
Ja, en de NS kan weer eens niet schatten...quote:Op woensdag 6 november 2013 10:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de infra is over een afstand van 3 kilometer beschadigd. Ik zag op Twitter al foto's langskomen van kapotgereden assentellers en overwegplaten.
Ze zeggen er niet bij welke 17:00quote:Op woensdag 6 november 2013 10:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en de NS kan weer eens niet schatten...
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
En ik ben een papegaai
Natuurlijk hebben ze dat om 17:00 uur wel weer gefixt...
quote:Op woensdag 6 november 2013 10:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zeggen er niet bij welke 17:00
twitter:ProRail twitterde op woensdag 06-11-2013 om 10:48:41We hebben zeker de rest van de dag nodig om de schade bij Borne te herstellen. Excuus voor de hinder. Monteurs werken hard aan herstel reageer retweet
https://www.prorail.nl/liveblogquote:De schade is flink over een afstand van 3 kilometer. Veel dwarsliggers (de betonnen bielzen onder de rails) zijn kapot en het perron is beschadigd.
Als, als, als....twitter:twentekanaalAGH twitterde op woensdag 06-11-2013 om 11:08:13@Gem_Borne Je moet er niet aan denken als dit midden in #borne of #hengelo was gebeurd met #gevaarlijkestoffen #goederentrein.... #Wetteren reageer retweet
Daar was ik al wel bang voor...quote:Schade aan de sporen en de dwarsliggers blijkt verspreid over 5 kilometer. De omvangrijke herstelwerkzaamheden zullen naar verwachting tot en met 10 november duren. De treinen tussen Almelo en Hengelo zullen dan op 11 november weer rijden.
Jezus wat een gezeverquote:Op woensdag 6 november 2013 11:39 schreef RichardHammond het volgende:
Begin echt jeuk van die 'actiegroepen te krijgen:
De afgeknapte treinwielen zijn nog niet uitgerold of je krijgt weer van dit soort achterlijke nieuwsberichten:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175197&cat=1
En dit soort berichten op Twitter:Als, als, als....twitter:twentekanaalAGH twitterde op woensdag 06-11-2013 om 11:08:13@Gem_Borne Je moet er niet aan denken als dit midden in #borne of #hengelo was gebeurd met #gevaarlijkestoffen #goederentrein.... #Wetteren reageer retweet
Ik neem dat die toch ook al maandag van tevoren gepland moeten worden normaal gesproken. En kan een ombouwtrein wel omgaan met kapotte dwarsliggers?quote:Op woensdag 6 november 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
Hopen dat er een ombouwtrein uit Duitsland gehaald kan worden.
vierassers zou al moeten helpenquote:Op woensdag 6 november 2013 11:37 schreef b2py het volgende:
Tijd om er zesassers van te maken ipv twee.
In principe wel, als er met genoeg geld gesmeten wordt moet er vast wel wat te regelen zijn. Weet ik niet, hangt ervan af waar ze stuk zijn. Ik weet wel dat 8333 dwarsliggers vervangen een hoop werk is. (Als ze daadwerkelijk over 5 km beschadigd zijn.)quote:Op woensdag 6 november 2013 11:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem dat die toch ook al maandag van tevoren gepland moeten worden normaal gesproken. En kan een ombouwtrein wel omgaan met kapotte dwarsliggers?
precies. Op de weg zijn de gevaren op een ongeval veel groter. Het is dan ook goed dat de regels voor het vervoer van gevaarlijke stoffen zeer streng zijn, waardoor ook in het geval van een ongeval de kans op echt gevaar behoorlijk binnen de perken blijft.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:40 schreef Viezze het volgende:
Gelukkig is het 100% veilig om gevaarlijke stoffen via de weg te vervoeren
Ja, die had ook een X aantal KM ballast in de rondte gesmeten.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:05 schreef James1988 het volgende:
Tussen Woerden en Vleuten is toch ook al een keer zoiets gebeurd waarbij de machinist niet door had dat de helft van zijn trein van de rails was gelopen?
Klopt. Effe zoeken, maar dan vind je ze wel. Diverse maten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:27 schreef Xetran het volgende:
[..]
Die zijn er wel, staan aangegeven als je richting de grote hal loopt, ergens onder een trap verstopt geloof ik.
Dat zijn een flink aantal dwarsliggers die vervangen moeten worden!quote:Onderzoek is momenteel nog in volle gang. De schade aan de sporen is omvangrijk: over 4 kilometer spoor moeten alle dwarsliggers worden vernieuwd, dit zijn er ruim 6000. Ook schade aan seintechnische installatie en kabels en leidingen. We onderzoeken de optie om de werkzaamheden uit te laten voeren door een zogenaamde robottrein.
Valt nog mee, geloof dat ik in Antwerpen toen tegen de zes euro extra moest betalen.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:31 schreef J.B. het volgende:
Wil ik een kaartje van Essen naar Amsterdam kopen bij het loket in Brussel moet ik ¤3,50 toeslag betalen omdat ik bij het loket koop ipv op internet. Dus ¤16,80 ipv ¤13,30. Wat is dat nou voor een onzin?!![]()
![]()
• Snelste routequote:Op woensdag 6 november 2013 15:08 schreef Kowloon het volgende:
Hoe zat het ook al weer met de route die je moet volgen van A naar B bij NS?
• Kortste route?
• Minste overstappen?
Is dat juist? En er was toch ook nog een derde mogelijkheid?
Die dingen accepteren toch Maestro?quote:Op woensdag 6 november 2013 15:05 schreef Sandrvich het volgende:
Campuskaarten kun je er wel uit krijgen, alleen niet met een Nederlandse bankkaart.
twitter:joukeschaafsma twitterde op woensdag 06-11-2013 om 14:51:03Leger gaat helpen. Aanleg noodweg door weiland naar trein zodat prorail kapotte wagon kan weghalen. Dan nog 6000 dwarsliggers vervangen... reageer retweet
twitter:ArnoLeblanc twitterde op woensdag 06-11-2013 om 15:57:44De rechter vindt dat onafhankelijke deskundigen naar het NS-onderzoek over de #fyra moeten kijken. Fabrikant AnsaldoBreda wilde dat #nosop3 reageer retweet
Het leger komt, klinkt ook veel spannender dan het isquote:Op woensdag 6 november 2013 15:34 schreef Pino112 het volgende:
twitter:joukeschaafsma twitterde op woensdag 06-11-2013 om 14:51:03Leger gaat helpen. Aanleg noodweg door weiland naar trein zodat prorail kapotte wagon kan weghalen. Dan nog 6000 dwarsliggers vervangen... reageer retweet
Gewoon de tak waar ik ooit nog van heb overwogen om daar te solliciteren. De genie.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Het leger komt, klinkt ook veel spannender dan het is
waarom? er ligt toch nog wel enigsinds spoor, toch geen bom op gevallen ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2013 15:34 schreef Pino112 het volgende:
twitter:joukeschaafsma twitterde op woensdag 06-11-2013 om 14:51:03Leger gaat helpen. Aanleg noodweg door weiland naar trein zodat prorail kapotte wagon kan weghalen. Dan nog 6000 dwarsliggers vervangen... reageer retweet
een kleine overwinning voor de Italianenquote:Op woensdag 6 november 2013 15:59 schreef James1988 het volgende:
twitter:ArnoLeblanc twitterde op woensdag 06-11-2013 om 15:57:44De rechter vindt dat onafhankelijke deskundigen naar het NS-onderzoek over de #fyra moeten kijken. Fabrikant AnsaldoBreda wilde dat #nosop3 reageer retweet
Je zou een andere oplossing verwachten. Kranen genoeg die het spoor op mogen en die de wagon leeg kunnen scheppen. daarna zou je kunnen hersporen (hoe krom het ding ook is) en dan bij de eerste de beste overweg de wagon van het spoor takelen.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:34 schreef Pino112 het volgende:
twitter:joukeschaafsma twitterde op woensdag 06-11-2013 om 14:51:03Leger gaat helpen. Aanleg noodweg door weiland naar trein zodat prorail kapotte wagon kan weghalen. Dan nog 6000 dwarsliggers vervangen... reageer retweet
dat het een spaghettiboemel is die zo soepel is als spaghetti?quote:Op woensdag 6 november 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
Dat de Italianen een onafhankelijk onderzoek willen naar de kwaliteit van de V250 is volledig terecht. Ben benieuwd naar wat eruit gaat komen...
Zul je straks zien dat de onafhankelijke experts claimen dat de V250 een prima trein is, dan staat NS toch mooi in z'n hemd.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:38 schreef mschol het volgende:
[..]
dat het een spaghettiboemel is die zo soepel is als spaghetti?
in de basis is dat natuurlijk ook zo, alleen totaal niet goed in elkaar gezet. ook het oplossen van de problemen duurt zodanig lang dat er geen werkbare situatie meer is.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zul je straks zien dat de onafhankelijke experts claimen dat de V250 een prima trein is, dan staat NS toch mooi in z'n hemd.
Damn Son, ik kijk regelmatig voor banen bij de geniequote:Op woensdag 6 november 2013 16:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gewoon de tak waar ik ooit nog van heb overwogen om daar te solliciteren. De genie.
Je komt met je kraan niet zo ver hoor, dan zit je tegen de bovenleiding. Of althans, de wettelijk voorgeschreven minimum afstand voertuig <-> bovenleiding wordt dan overschreden.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou een andere oplossing verwachten. Kranen genoeg die het spoor op mogen en die de wagon leeg kunnen scheppen. daarna zou je kunnen hersporen (hoe krom het ding ook is) en dan bij de eerste de beste overweg de wagon van het spoor takelen.
ding is toch al spanningsloos mag ik aannemenquote:Op woensdag 6 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Je komt met je kraan niet zo ver hoor, dan zit je tegen de bovenleiding. Of althans, de wettelijk voorgeschreven minimum afstand voertuig <-> bovenleiding wordt dan overschreden.
Geldt ook als er spanningsloosheid is. En spanningsloos is nog niet veilig, zaak moet geaard worden etc.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding is toch al spanningsloos mag ik aannemen
ik weet niet de ins en de outs maar als er dingen van een trein afdonderen door slechte montage en winterweer kan ik moeilijk geloven dat het een prima trein is..quote:Op woensdag 6 november 2013 16:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zul je straks zien dat de onafhankelijke experts claimen dat de V250 een prima trein is, dan staat NS toch mooi in z'n hemd.
Het probleem hierin is dat de snelweg vaak niet dwars door de stad loopt maar erlangs of zelfs door een natuurgebied. Het spoor is veel meer gecentreerd rondom dorpskernen en loopt er dwars door heen. Overigens zijn wagons gebruikt voor transport van gevaarlijke stoffen extra versterkt en schijnen aardbevingen te moeten kunnen 'overleven'.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:40 schreef Viezze het volgende:
Gelukkig is het 100% veilig om gevaarlijke stoffen via de weg te vervoeren
Er is een keer een deur losgeraakt van een ICE 3 op de NBS Keulen - Frankfurt. Die deur raakte toen de restaurantwagen van een andere ICE waarin 6 reizigers gewond raakten door rondvliegend glas.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet de ins en de outs maar als er dingen van een trein afdonderen door slechte montage en winterweer kan ik moeilijk geloven dat het een prima trein is..
Als dat ding dan in een half jaar niet te herstellen is (en men niet aan kan geven hoe lang het wel duurt), dan zal die solide basis ook wel tegen vallen.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet de ins en de outs maar als er dingen van een trein afdonderen door slechte montage en winterweer kan ik moeilijk geloven dat het een prima trein is..
Waren dat ook die dingen waar toen bij Amsterdam Centraal en Woerden vergelijkbare gevallen mee waren?quote:Op woensdag 6 november 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Weer Fccpps'en, die dingen hebben vaker last van gebroken assen e.d. volgens mij. Dingen zijn halverwege de jaren '80 gebouwd op onderstellen van oude wagens...
Gewoon iemand van dat PSV-forum erin zettenquote:Op woensdag 6 november 2013 18:16 schreef b2py het volgende:
Vraag me trouwens af wat ze willen bereiken met een onafhankelijk onderzoeksbureau, het rapport krijgen ze toch niet.
Het is ook niet zo zwart-wit als ik het zeg natuurlijk, maar geen vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor houdt in dat je het probleem naar elders verplaatst. Snelwegen gaan ook dwars door steden heen en daarnaast maken de vrachtwagens ook gebruik van het onderliggend wegennet.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Het probleem hierin is dat de snelweg vaak niet dwars door de stad loopt maar erlangs of zelfs door een natuurgebied. Het spoor is veel meer gecentreerd rondom dorpskernen en loopt er dwars door heen. Overigens zijn wagons gebruikt voor transport van gevaarlijke stoffen extra versterkt en schijnen aardbevingen te moeten kunnen 'overleven'.
de hele wielband mistquote:Op woensdag 6 november 2013 18:45 schreef b2py het volgende:
Zei er iemand vierkante wielen?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 november 2013 00:28 schreef GlenSpey het volgende:
It's a long shot, maar heeft er hier iemand toevallig een afbeelding van een werkend ATB-NG cabinedisplay voor mij? Is voor een schoolverslag. Google levert niet veel op helaas...
Ah top! Mijn dank is groot!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat idioot gedoe had ik laatst ook... Ik had toen per credit card betaald en moest die overigens nog wel even laten zien!quote:Op woensdag 6 november 2013 22:15 schreef J.B. het volgende:
Om het ticketverhaal vooralsnog af te ronden voor vandaag, ik heb het kaartje met behulp van een huisgenote en haar Bancontact dus voor ¤13,30 (i.p.v. ¤16,80) via de website kunnen kopen. Het mooiste is echter dat ik het kaartje morgen op moet gaan halen aan hetzelfde loket als waar me vandaag gezegd is dat ik ¤3,50 toeslag moest betalen, maar nu betaal ik die dus niet.NMBS
Er zijn inmiddels ook al twee andere routes met Groningen. Al vermoed ik dat jij het een pak realistischer aan zal pakken als de bouwer van Vlissingen-Groningen.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ben maar eens begonnen om Groningen te bouwen voor Train Simulator. De oostkant van het emplacement begint al aardig vorm te krijgen. Ik zal binnenkort wel eens screenshots maken.
Wat is dit voor totale onzin dan joh?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat idioot gedoe had ik laatst ook... Ik had toen per credit card betaald en moest die overigens nog wel even laten zien!
Leuk! Waar gaat de route uiteindelijk naartoe? Ik moet zeggen nu ik wat vaker met echte treintjes speel vind ik het spel niet zo boeiend meer, maar heb het in t verleden vaak gespeeld. Heb voor een tijd terug nog die hele Nederlandse route 'midden NL' erop proberen te zetten, maar die heb ik nooit voor de volle 100% aan de praat gekregenquote:Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ben maar eens begonnen om Groningen te bouwen voor Train Simulator. De oostkant van het emplacement begint al aardig vorm te krijgen. Ik zal binnenkort wel eens screenshots maken.
Geen idee welke kant ik op ga bouwen. Misschien eerst maar tot Onnen, maar de lijn naar Leeuwarden vind ik ook interessant.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk! Waar gaat de route uiteindelijk naartoe? Ik moet zeggen nu ik wat vaker met echte treintjes speel vind ik het spel niet zo boeiend meer, maar heb het in t verleden vaak gespeeld. Heb voor een tijd terug nog die hele Nederlandse route 'midden NL' erop proberen te zetten, maar die heb ik nooit voor de volle 100% aan de praat gekregen
Seintechnisch zal het in elk geval helemaal kloppen. En ik bouw hem op een Google Maps overlay, dus afstanden en bogen komen ook goed te liggen. Alleen realistische gebouwen zijn moeilijk te vinden, maar dat is vooralsnog eye candy.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels ook al twee andere routes met Groningen. Al vermoed ik dat jij het een pak realistischer aan zal pakken als de bouwer van Vlissingen-Groningen.
Volgaarnequote:Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zal binnenkort wel eens screenshots maken.
Bij binnenkomst op Sauwerd kan dat best spannend zijn als het daar glad is en vanaf Groningen Noord komt.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:24 schreef Monopoly het volgende:
Gladde spoortjes bij Sauwerd vandaag. Minimaal tractie geven en lekker glijden. Spannend
Klopt. Als ik weet dat het glad is bel ik op de brug al naar de collega's van ziggy3quote:Op woensdag 6 november 2013 23:15 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Bij binnenkomst op Sauwerd kan dat best spannend zijn als het daar glad is en vanaf Groningen Noord komt.
Geen probleem. Gewoon een gil geven als je wat nodig hebtquote:
Het is geen knop maar een lampjequote:
Check. Al zijn er niet veel plekken waar je die nodig hebt in het Noorden. Het meeste hier is gewoon afgedekt met borden of lage seinen.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Os-bladen om de seinen goed te krijgen. Anders krijg je verkeerde seinbeelden enzo.
Zodra je het systeem door hebt, is het heel makkelijk. Gewoon het juiste lijntje volgen, liefst achteruit.quote:Op donderdag 7 november 2013 06:32 schreef b2py het volgende:
Oh, die bladen waar ik niks van begreep
Het moest mij ook even verteld worden hoe het zat, het is niet heel intuïtief.quote:Op donderdag 7 november 2013 07:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zodra je het systeem door hebt, is het heel makkelijk. Gewoon het juiste lijntje volgen, liefst achteruit.
Knipper is 40 km/u, zolang er geen cijfers onder staan. Geel knipper is rijden op zicht. Max 40 km/u maar liever lagerquote:Op donderdag 7 november 2013 08:41 schreef b2py het volgende:
Groen, rood, geel lukt nog wel, maar al die knipperende varianten en de duizenden uitzonderingen maakt het lastig.
Die heb ik op 's Hertogenbosch wel eens in het echt gezien!quote:Op donderdag 7 november 2013 08:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Knipper is 40 km/u, zolang er geen cijfers onder staan. Geel knipper is rijden op zicht. Max 40 km/u maar liever lager![]()
(Tenzij rood knipper, maar die zie je amper. Dat is enkel voor jongens in de infrawereld.)
Ik, kom je hier naartoe?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die heb ik op 's Hertogenbosch wel eens in het echt gezien!
Wie wil me aanraken?
Zo'n noodweg aanleggen gaat ook wel lekker lomp zeg. Mooi systeempjequote:Op donderdag 7 november 2013 08:04 schreef dennistd het volgende:
De wagon in Borne is van het spoor gehaald: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175233&cat=1 (met mooi filmpje)
Ook verbaast dat het zo maar kan.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat treinkaartje delen is ook iets creatiefs zeg
Is dit al verstuurd? Ik schrik namelijk van het aantal spelfouten. Verder is het een prima brief, maar door de spelfouten lijkt dit alsof het een haastige actie is.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV stuurde een derde brief aan het Europese kartelbureau. Daarin wordt uitgelegd, wat er zoal aan de concessie-eisen is veranderd. Daarnaast worden vragen gesteld over het kunnen heraanbesteden of onderhands gunnen van de concessie.
http://www.voorbeterov.nl/130930.php
quote:Op donderdag 7 november 2013 10:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Is dit al verstuurd? Ik schrik namelijk van het aantal spelfouten. Verder is het een prima brief, maar door de spelfouten lijkt dit alsof het een haastige actie is.
De landmacht smult van ditsoort mogelijkheden volgens mij. Perfecte praktijktraining en geweldige promo.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Zo'n noodweg aanleggen gaat ook wel lekker lomp zeg. Mooi systeempje
Die ballast kunnen ze vast nog wel ergens gebruiken bij het repareren van 4km spoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De landmacht smult van ditsoort mogelijkheden volgens mij. Perfecte praktijktraining en geweldige promo.
Ik vraag me wel af of ze niet beter gelijk een (paar) kiepwagens eronder hadden kunnen zetten met het uitstorten van die ballast. Nu moet er ook nog weer een shovel komen om het allemaal weer op te scheppen.
Naamsverandering Hilversum Noord -> Hilversum Mediapark gaat uit mijn hoofd pas 15 december 2013 in.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:30 schreef Fixers het volgende:
In de stationslijst van de NS reisplanner is station Hilversum Mediapark opgedoken. Je kan alleen geen reizen van of naar dat station plannen.
Wel tussen Den Haag Centraal en Amsterdam CS als het goed is...quote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef J.B. het volgende:
Rijdt er tussen Den Haag HS en Amsterdam CS toevallig DDZ? Ik heb nog nooit in zo'n trein gezeten en aangezien ik vandaag in de Randstad moet zijn wil ik, indien mogelijk, van de mogelijkheid gebruik maken.
Valt wel mee toch? Of is het net aangepast?quote:Op donderdag 7 november 2013 10:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Is dit al verstuurd? Ik schrik namelijk van het aantal spelfouten. Verder is het een prima brief, maar door de spelfouten lijkt dit alsof het een haastige actie is.
Foto's van de klus hier:quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De landmacht smult van ditsoort mogelijkheden volgens mij. Perfecte praktijktraining en geweldige promo.
Ik vraag me wel af of ze niet beter gelijk een (paar) kiepwagens eronder hadden kunnen zetten met het uitstorten van die ballast. Nu moet er ook nog weer een shovel komen om het allemaal weer op te scheppen.
Gaafquote:Op donderdag 7 november 2013 08:04 schreef dennistd het volgende:
De wagon in Borne is van het spoor gehaald: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175233&cat=1 (met mooi filmpje)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |