er wordt nogal lacherig over gedaan, maar het is toch een vrij stevige storm kennelijk..quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef V2 het volgende:
Ah ik dacht op CS ofzo ...maar dan nog, serieuze storm dus...
Hangt van af waar je woont?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:38 schreef mschol het volgende:
[..]
er wordt nogal lacherig over gedaan, maar het is toch een vrij stevige storm kennelijk..
ik moet zeggen dat ik het hier, tijdens het wandelen met de hond rond 10:30, best mee vond vallen, ja een rukwindje in de rug waardoor ik een stapje extra moest zetten , maar voor de rest gewoon een lekker windje..
den haag, met windje bedoel ik wel een stevig windje maar niet stormquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hangt van af waar je woont?
twitter:hc_gn_ns twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:37:29Het wordt echt gevaarlijk op het spoor. Boom door de voorruit van de trein!!! Sterkte collega mcn!! http://t.co/oD4K0TUst1 reageer retweet
quote:De storm heeft het leven geëist van een persoon die op de Ceintuurbaan in een auto zat toen er een boom op viel. De Amsterdamse brandweer heeft inmiddels iedereen geadviseerd om binnen te blijven.
Volgens de brandweerwoordvoerder is het een 'gekkenhuis'. 'Alle kazernes zijn uitgerukt. Bomen waaien om en boten raken los.'
We zeggen niet dat het spoor bestand moet zijn tegen deze lawine van omwaaiende bomen. We zeggen wel dat het uitdunnen in de ochtendspits, met alle reizigershinder daarbij, een zinloze maatregel was.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ben je vanochtend al buiten geweest Driek?
NS verzuimt het om treinen op tijd te laten rijden na verwoestende aardbeving
Schrappen treindienst na overstroomde spoorlijn Zeeland onaanvaardbaar
^ dit zou grappig bedoeld zijn als het niet daadwerkelijk het niveau van MVBOV was op dit moment.
Ja kut! Dat was bij mij om de hoek. En ja, ik ben buiten geweest.quote:
quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
Leiden:[ afbeelding ]twitter:hc_gn_ns twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:37:29Het wordt echt gevaarlijk op het spoor. Boom door de voorruit van de trein!!! Sterkte collega mcn!! http://t.co/oD4K0TUst1 reageer retweet
De bomen hadden evengoed twee uur eerder om kunnen waaien. Het weer laat zich nou eenmaal moeilijk voorspellen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:44 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We zeggen niet dat het spoor bestand moet zijn tegen deze lawine van omwaaiende bomen. We zeggen wel dat het uitdunnen in de ochtendspits, met alle reizigershinder daarbij, een zinloze maatregel was.
Nee, het was bekend dat de storm rond 10 uur zou losbarsten.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
De bomen hadden evengoed twee uur eerder om kunnen waaien. Het weer laat zich nou eenmaal moeilijk voorspellen.
"Bekend" is bij het weer altijd met een grove korrel zout. Het zal niet de eerste keer zijn dat de voorspelling niet klopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, het was bekend dat de storm rond 10 uur zou losbarsten.
Weer laat zich niet zo makkelijk voorspellen en ook voor die tijd was het al raakquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, het was bekend dat de storm rond 10 uur zou losbarsten.
zag daarstraks RR3 gewoon nog rijden, maar das wel 1,5 uur geledenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:06 schreef Bitlord het volgende:
In Den Haag ook diverse problemen op het tramnet (zie ovradar.nl). Vertragingen van meer dan 100 minuten zie ik langskomen.
Ik hoop het ook. Dat is vanochtend blijkbaar net achter mij gebeurd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:56 schreef James1988 het volgende:
De prognose voor de beschadigde bovenleiding tussen Delft en Schiedam is inmiddels bijgesteld naar 16:00. Ik hoop dat het dan ook echt is opgelost, want ik moet daar vanavond langs
Leuke theorie. Nu alleen nog afwachten of het in de praktijk ook zo soepel gaat lopen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:32 schreef Fiorano het volgende:
Met een beetje mazzel kan de treindienst vanmiddag sneller opgestart worden omdat de treinen die vanmorgen niet reden "ready" staan om vanavond weer mee te gaan doen.
Daarom ook met een beetje mazzel, NS zal het wel weer verkloten. Daarom kon Driek z'n stukje ook beter vanavond plaatsen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
Leuke theorie. Nu alleen nog afwachten of het in de praktijk ook zo soepel gaat lopen.
Met alleen treinen op de juiste plek ben je er nog niet.
Dat denk ik niet. Alles wat muurvast zit komt nu een beetje los en valt bij de volgende storm alsnog om.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:55 schreef Bitlord het volgende:
Overigens zorgt deze storm er wel voor dat we de komende tijd geen last meer gaan hebben van omvallende bomen. Alles wat een beetje los zat is nu wel naar beneden gekomen.
Zie ovradar.nl voor wat er rijdt. Er rijdt een handjevol bussen van Arriva in de hele provincie Friesland. De qliner van dochter Arriva Touring rijdt wel. Qbuzz rijdt ook. In Den Haag staan er nog trams in de AV met 180 minuten vertraging...quote:
dit dusquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Alles wat muurvast zit komt nu een beetje los en valt bij de volgende storm alsnog om.
Ja, want nu kunnen al die treinen wel langs die bomenquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Schromelijk overdreven inderdaad, die uitgedunde dienstregeling!
In Eindhoven is het nog redelijk rustig. Maar wordt misschien nog wel erger.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:38 schreef Maxbet het volgende:
Ik dacht tot nu toe dat het zuiden wel gespaard zou blijven, maar hier in Venlo begint het met de minuut harder te waaien.
Ondanks dat blijft Veolia gewoon doorkarren op Nijmegen - Roermond.
De 1900 loopt her en der 10/15 minuten op, maar niks speciaals tot nu toe zover ik weet.
Ze zijn iig alleen op bomen geklapt, en niet ook nog op elkaar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, want nu kunnen al die treinen wel langs die bomen
Ja, want er is niets aan de hand buiten?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Schromelijk overdreven inderdaad, die uitgedunde dienstregeling!
Als je 112 niet eens meer kan bellen, hoe moet je dan je pizza bestellen ?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, want er is niets aan de hand buiten?
Gelul, ik kreeg net zelfs een NL-Alert om binnen te blijven en geen 112 te bellen.
Wat dat betreft mooi dat de storm bij daglicht plaatsvindt. 's Nachts zie je vnauit de cabine toch al zo weinig, niet zo fijn als je op het laatste moment ziet dat je rijweg toch niet vrij is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je 112 niet eens meer kan bellen, hoe moet je dan je pizza bestellen ?
Ernstige foto's allemaal. Doe allen voorzichtig vandaag. Ik ga zo de deur nog even uit om wat op te halen bij de supermarkt. Vriendin komt niet meer thuis vandaag van Groningen naar Ede Centrum. Denk dat het voor haar verstandig is om haar werk te bellen dat ze morgenochtend de trein heel vroeg pakt, en dan hopen dat de ellende is opgelost.
Al die foto's van bomen op het spoor, hoop dat iedereen er goed vanaf komt en geen letsel op loopt. Lijkt me ook wel schrikken als meester.
De vader van een klasgenoot was de machinist van die trein. Hij is er gelukkig wel zonder kleerscheuren vanaf gekomen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
Leiden:[ afbeelding ]twitter:hc_gn_ns twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:37:29Het wordt echt gevaarlijk op het spoor. Boom door de voorruit van de trein!!! Sterkte collega mcn!! http://t.co/oD4K0TUst1 reageer retweet
Ja...dat wordt een ritje Den Haag NOI - rampstadrail - Rotterdam - Dordrecht voor mij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam - Den Haag v.v. is inmiddels bijgesteld naar 20:00
Mijn collega's vervelen zich vooral, merk ik op WhatsApp. Tja, als er helemaal niets rijdt...quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:05 schreef Monopoly het volgende:
Zal zo eens een collega bellen die in de rijdende (nu zittende) dienst zit hoe het gaat en of er nog juicy informatie is.
Niet nog in de kast een stoffig bordspel Risk of Monopoly liggen voor dit soort momenten ?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn collega's vervelen zich vooral, merk ik op WhatsApp. Tja, als er helemaal niets rijdt...
Ja, die storm weet ik nog wel. Toen was ik 14...quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:10 schreef Bitlord het volgende:
Het is wel leuk om nu op NOS te lezen dat de zwaarte van deze storm vergeleken wordt met die van 1990. Mijn moeder was toen hoogzwanger van mij en mijn vader moest toen in de avond terug met de trein van Den Haag naar Utrecht. Dat werd een enorme hel en hij vertelde daar mij later nog vaak over.
Toen vielen er echter 17 doden:
http://resources3.kb.nl/010645000/pdf/DDD_010646027.pdf
Laat ze hier meepratenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn collega's vervelen zich vooral, merk ik op WhatsApp. Tja, als er helemaal niets rijdt...
Nope. Het blijft behelpen met alleen internet en tv...quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet nog in de kast een stoffig bordspel Risk of Monopoly liggen voor dit soort momenten ?
Ik was 9, we zaten voor de TV en Frits Bom vertelde ons dat elk moment zn programma kon uitvallenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, die storm weet ik nog wel. Toen was ik 14...
Nou ja, het kan altijd nog erger. 't is klote maar als het spul weer op gang komt dan is het weer aanpoten en genoeg te doenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nope. Het blijft behelpen met alleen internet en tv...
ik was toen nog een ukje en inderdaad, die storm was toen behoorlijk heftigquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, die storm weet ik nog wel. Toen was ik 14...
Ongetwijfeld, maar Den Haag - Schiphol - Rotterdam is ook niet echt heel handigv oro mijquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:10 schreef James1988 het volgende:
RandstadRail zal wel stampvol zitten, dat ga ik straks niet eens proberen. Ik ga denk ik over Schiphol (als dat tegen die tijd weer bereikbaar is).
Ik was 9. Mijn ouders (gaan normaal nooit met de trein) waren net die dag naar een beurs in de RAI gegaan per trein.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, die storm weet ik nog wel. Toen was ik 14...
Dan heb je ook meer dan een uur vertraging toch?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:28 schreef Yreal het volgende:
Jongens, geld terug bij vertraging met een ov-chipkaart gaat op checkin/checkout, maar wat als ik de eindbestemming nooit heb gehaald?
Dan geven wij u als landelijke vervoerder een dikke middelvinger in de bips en zoekt u het maar lekker uitquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:28 schreef Yreal het volgende:
Jongens, geld terug bij vertraging met een ov-chipkaart gaat op checkin/checkout, maar wat als ik de eindbestemming nooit heb gehaald?
Volgens de website moet er een checkin en checkout zijn geregistreerd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je ook meer dan een uur vertraging toch?
Jij rebel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mwoah, zonder gekheid, ik zou gewoon zwart rijden op een dag als dit. De treinen die rijden zitten stampensvol. En als ze het nalaten om dan toch nog her en der wat langere treinen in te zetten dan geef ik hen een dikke middelvinger door zwart te reizen.
quote:waar moet u rekening mee houden wanneer u een papieren formulier voor Geld Terug bij Vertraging indient?
Gebruik een origineel formulier.
Gebruik per persoon één formulier.
In het formulier is aangegeven welke vervoerbewijzen of kopieën u mee moet sturen.
Bij reizen met uw OV-chipkaart bij NS (bijv. reizen op saldo of een abonnement op uw OV-chipkaart) hoeft u niets mee te sturen. Voorwaarde is wel dat het vertrek- en bestemmingsstation geregistreerd zijn door middel van een check-in en een check-uit.
Als u na 4 weken geen bericht over uw aanvraag heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met NS Klantenservice 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.).
Storm of niet, als je in Barneveld moet zijn is dat sowieso een helquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:34 schreef Fiorano het volgende:
Ik moet dus rond 17.00 vanuit Ouderkerk a/d Amstel naar Barneveld. Dat wordt een hel natuurlijk...
Heuh Respect voor mij woonplaats vrind. Anders kom ik je opzoeken en ik neem m'n hooivork mee.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Storm of niet, als je in Barneveld moet zijn is dat sowieso een hel
Daar zou dit nog wel eens onder kunnen vallen. Acts of god, jeweets.quote:U krijgt geen geld terug:
In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Mijn collega's zijn nogal Uhm, druk vandaag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef Monopoly het volgende:
Ik zou kijken of je met collega's/klasgenoten/vrienden/kennissen een stuk mee kan rijden met de auto
quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:37 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Heuh Respect voor mij woonplaats vrind. Anders kom ik je opzoeken en ik neem m'n hooivork mee.
Duuudeluk?
![]()
Ik geloof dat ik zelf nog geld terug heb gekregen toen dat commandocentrum in utrecht was afgefikt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar zou dit nog wel eens onder kunnen vallen. Acts of god, jeweets.
ja hier nog een...zit momenteel te bedenken wat handigste is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:36 schreef V2 het volgende:
Mja en ik moet eind van de middag nog RR E in, tussen Den Haag en R'dam ... zal wel gezellig zijn
Haha, daar zit/sta ik dagelijks in. Dat het het Pluimveemuseum jongeman. Overigens wel serieus interressant als je een beetje van techniek etc houdt. Staan veel eiersorteermachines uit verschillende tijdperken die allemaal nog werken. De MOBA is de grootste producent van deze apparaten ter wereld, veel oude werknemers houden die oude zooi daar nog draaiende. Maar goed ik wijk af.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik kom er wekelijks langs met de blauwe trein. Ooit eens met werkzaamheden met de bus vervoerd van Ede-C tot Barneveld. Toen kwam ik langs het kippenmuseum. Daar wil ik nog wel een keertje kijken
Netjes. Dát was pas overmacht voor de NS.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik zelf nog geld terug heb gekregen toen dat commandocentrum in utrecht was afgefikt.
de bussen van Arriva gaan weer rijden, dus er is hoopquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:42 schreef Yreal het volgende:
Ik begin inmiddels een beetje de hoop te verliezen dat ik leeuwarden nog ga halen...
Oh tof. Dat is wel interessant. Een keertje met mijn neefje heenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Haha, daar zit/sta ik dagelijks in. Dat het het Pluimveemuseum jongeman. Overigens wel serieus interressant als je een beetje van techniek etc houdt. Staan veel eiersorteermachines uit verschillende tijdperken die allemaal nog werken. De MOBA is de grootste producent van deze apparaten ter wereld, veel oude werknemers houden die oude zooi daar nog draaiende. Maar goed ik wijk af.
Blauwe ding rijdt overigens als 1 van de weinige treinen 4 keer per uur.
Ja. Als je 30 minuten of meer te laat op je eindbestemming bent aangekomen én je de vertraging hebt opgelopen bij NS, kun je geld terugvragen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:44 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik heb een vraagje over een Claim indienen bij de NS site.
Mijn sitatie was dat de trein vanuit rijswijk op tijd vertrok, maar dat mijn overstap in Delft helemaal mis liep door de brandmelding in de tunnel, en ook in rotterdam ging de trein te laat weg.
Krijg ik dan nog steeds geld terug wanneer ik aangeef dat de eerste trein wel normaal op tijd vanuit rijswijk vertrok?
Duidelijk, dan vul ik wel in dat de trein gewoon op tijd vertrok vanaf zn eerste bestemming, en hoop dat ze dan snappen dat er vertraging was onderweg.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:45 schreef MPG het volgende:
[..]
Ja. Als je 30 minuten of meer te laat op je eindbestemming bent aangekomen én je de vertraging hebt opgelopen bij NS, kun je geld terugvragen.
lekker rustigquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef b2py het volgende:
Amsterdam Centraal, minuut of vijf geleden.
[ afbeelding ]
Doe eens foto's van de hal danquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef b2py het volgende:
Amsterdam Centraal, minuut of vijf geleden.
[ afbeelding ]
De tweet die ik erbij zag was ook leuk:quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nog meer bomen op het spoor.
[ afbeelding ]
twitter:Se_Raleway twitterde op maandag 28-10-2013 om 14:01:10RT @kevblokey: @Se_Raleway SouthEastern explain in graphic terms why no-one could get to work this morning #UKStorm2013 http://t.co/8M6CYcT… reageer retweet
Klopt, met enige regemaat komen de protossen met wat gepiep en gekraak tot stilstand, of van hun plek. Maar moet zeggen dat ze de laatste tijd eigenlijk altijd optijd rijden. Hebben wel echt geleerd van het verleden daar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Oh tof. Dat is wel interessant. Een keertje met mijn neefje heen
Wel tof dat CXX nog rijdt. Had juist verwacht dat die er snel uit zou gaan met al die bomen, gladde sporen. Is daar vrij snel echt spekglad.
Dat gelovenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
Eerste trein gaat zo vertrekken, 14:47 naar Rotterdam centraal.
Vanaf welk stationquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
Eerste trein gaat zo vertrekken, 14:47 naar Rotterdam centraal.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:53 schreef b2py het volgende:
De wisselverwarming brandt iig. Erg goed zelfs.
wat nou gevallen bomen ruimen, gevallen bomen horen te brandenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:53 schreef b2py het volgende:
De wisselverwarming brandt iig. Erg goed zelfs.
Randstadrail is niet eens veel trager dan de IC, als je ergens om wilt reizen met het OV kan je het het beste daar doen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja...dat wordt een ritje Den Haag NOI - rampstadrail - Rotterdam - Dordrecht voor mij.![]()
Die hadden wel een paar weken geleden wel in Leeuwarden. Gasleiding was stuk, dikke gasbrand in een wissel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of valt het nog wel mee
Amsterdam Centraal, ding is ook vertrokken. Wordt druk materieel klaargezet voor als er weer treinverkeer mogelijk is.quote:
Zal d'r best tof uitzien ondanks dat het link is enzoquote:Op maandag 28 oktober 2013 15:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die hadden wel een paar weken geleden wel in Leeuwarden. Gasleiding was stuk, dikke gasbrand in een wissel.
Haha nee, je hoort het vooral hèquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of valt het nog wel mee
schiphol ook bussen zaten lekker volquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef b2py het volgende:
Amsterdam Centraal zijn de perrons afgesloten in ieder geval.
Gewoon doen, je kan beter spijt krijgen van dingen die je hebt gedaan, dan dingen die je niet hebt gedaan. Wie weet kom je wel je liefde van je leven tegen als je gestrand bent in Schubbekutteveen!quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:14 schreef Yreal het volgende:
Ik twijfel of ik een bus ga pakken van Amersfoort naar zwolle naar Leeuwarden of dat ik het gewoon lekker laat...
Zie DMquote:Op maandag 28 oktober 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gewoon doen, je kan beter spijt krijgen van dingen die je hebt gedaan, dan dingen die je niet hebt gedaan. Wie weet kom je wel je liefde van je leven tegen als je gestrand bent in Schubbekutteveen!
Maar voor Schubbekutteveen moet je de bus naar Emmen hebben!quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gewoon doen, je kan beter spijt krijgen van dingen die je hebt gedaan, dan dingen die je niet hebt gedaan. Wie weet kom je wel je liefde van je leven tegen als je gestrand bent in Schubbekutteveen!
Gewoon ,waar je ook strand, t gaat om het principequote:Op maandag 28 oktober 2013 15:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar voor Schubbekutteveen moet je de bus naar Emmen hebben!
Wie post even het filmpje van Fles bij hun op de tijdlijn?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Vind het trouwens vooral grappig dat @NS_Online nu in afkortingen (zoals Asd) gaat praten. Denk niet dat "normale" mensen dit zullen begrijpen.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trein speelt verstoppertje in Hoogezand-Sappemeer:
[ afbeelding ]
Van de NS site. Gaat nog wel even duren dus, en morgen vermoedelijk ook nog problemen.quote:Vanwege de veiligheid van reizigers en personeel is het treinverkeer rond Amsterdam en Zwolle (naar Noord- en Oost-Nederland) en op enkele andere plekken stilgelegd. De storm van vandaag heeft, verspreid over West- en noordoost Nederland op meer dan 25 trajecten en emplacementen gezorgd voor bomen, takken, hekken e.d. op het spoor. Daardoor heeft het spoor ernstige schade opgelopen. Op meerdere plaatsen is ook de bovenleiding gebroken. In Nunspeet en Hilversum is een trein tegen een omgevallen boom aangereden.
Er wordt met man en macht gewerkt aan de inventarisatie en het herstel van de schade. De bomen worden weggehaald, schade aan bovenleidingen wordt gerepareerd en spoortrajecten worden gecontroleerd op veilige berijdbaarheid.
De verwachting is dat er op veel trajecten door het herstelwerk nog geen treinverkeer mogelijk zal zijn. Gehinderd zijn vooral:
Amsterdam Leystad
Amsterdam-Amersfoort
Amsterdam-Noord-Holland
Amsterdam-Utrecht
Den Haag-Rotterdam
Arnhem - Ede-Wageningen
rondom Zwolle
Waar mogelijk worden ter plaatse bussen ingezet, maar door de grote schaal van de verstoringen is dit zeker niet overal mogelijk.
Wanneer het is opgelost is nog niet te zeggen, maar het gaat zeker tot na de avondspits duren. We adviseren om de reisinformatie goed in de gaten te houden en zo mogelijk te zoeken naar andere manieren van vervoer.
Ook morgen zal vanwege de afhandeling van alle schade aan het spoor het treinverkeer zeker nog gevolgen ondervinden op sommige trajecten.
De informatie in de reisplanner proberen we zo goed mogelijk bij te werken. De situatie wijzigt op veel plaatsen echter snel, waardoor met name op verstoorde trajecten de informatie niet altijd actueel is.
Dat was wel mooi toen met mn vader in 1990, die uiteindelijk na uren door een dieselloc werd teruggetrokken naar Den Haag en vanaf daar met zeven anderen een taxi kon nemen naar Utrecht. De chauffeur was toen schappelijk en rekende F150 totaal. Komt zonder inflatie meegerekend uit op 15 cent per kilometer. Zie ik ze nu niet doen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:12 schreef Peter het volgende:
Driek, taxichauffeurs in Den Haag rekenden de ritprijs op de meter per persoon ipv per rit vandaag. Lekker profiteren van andermans ellende.
Collega moest van Den Haag HS naar Delft en ze wilde hem 60 euro laten dokken. Achterlijke lui.
Het lijkt me dat niemand daarin trapt.. Inderdaad achterlijk luiquote:Op maandag 28 oktober 2013 16:12 schreef Peter het volgende:
Driek, taxichauffeurs in Den Haag rekenden de ritprijs op de meter per persoon ipv per rit vandaag. Lekker profiteren van andermans ellende.
Collega moest van Den Haag HS naar Delft en ze wilde hem 60 euro laten dokken. Achterlijke lui.
Verwacht je nou moraal gedrag van taxichauffeurs?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:12 schreef Peter het volgende:
Driek, taxichauffeurs in Den Haag rekenden de ritprijs op de meter per persoon ipv per rit vandaag. Lekker profiteren van andermans ellende.
Collega moest van Den Haag HS naar Delft en ze wilde hem 60 euro laten dokken. Achterlijke lui.
Ik zou willen dat ik verbaast wasquote:Op maandag 28 oktober 2013 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
morgen ook weer een aangepaste dienstregeling
Kut.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
morgen ook weer een aangepaste dienstregeling
ik dacht het even gelezen te hebben, maar het is zo dat er nog geen besluit over gevallen isquote:
asd, dat produceer je toch alleen als je random op TB ramt..?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Vind het trouwens vooral grappig dat @NS_Online nu in afkortingen (zoals Asd) gaat praten. Denk niet dat "normale" mensen dit zullen begrijpen.
De afkortingen zijn best logisch hoor. Gewoon de eerste letter van elke lettergreep.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:36 schreef mschol het volgende:
[..]
asd, dat produceer je toch alleen als je random op TB ramt..?
of is het algemene storingsdienst?
zijn weer genoeg uitzonderingen opquote:Op maandag 28 oktober 2013 16:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De afkortingen zijn best logisch hoor. Gewoon de eerste letter van elke lettergreep.
Ik reageer niet heel snel op jouw posts, maar dit slaat werkelijk alles.quote:
Iedere regel kent uitzonderingen. Maar voor het overgrote deel gaat de regel wel op.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn weer genoeg uitzonderingen op
Dat. Soms is er echt gewoon overmacht. Ik neem de vervoerders niets kwalijk vandaag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:46 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik reageer niet heel snel op jouw posts, maar dit slaat werkelijk alles.
Driek, kappen nu. Je hebt vanmorgen al een flater geslagen met je gemekker om die dienstregeling en nu ga je toch weer vrolijk verder.
Als je ziet hoeveel er beschadigd is, dan is het geen wonder dat er morgen misschien ook een beperkte dienstregeling wordt gereden.
Stop je energie in het aanmoedigen van de duizenden medewerkers van NS, ProRail en alle andere organisaties die nu alle rotzooi aan het opruimen zijn en met man en macht de treindienst weer op gang proberen te helpen, in plaats van weer negatief te lopen doen!
Precies. Ik snap dat het nu gewoon kut is en dat ze er niks aan kunnen doen. Avondspits op de weg zal ook wel een ramp zijn, dus bussen zijn ook zinloos.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat. Soms is er echt gewoon overmacht. Ik neem de vervoerders niets kwalijk vandaag.
Had je deze post gezien? 14 uur.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:46 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik reageer niet heel snel op jouw posts, maar dit slaat werkelijk alles.
Driek, kappen nu. Je hebt vanmorgen al een flater geslagen met je gemekker om die dienstregeling en nu ga je toch weer vrolijk verder.
Als je ziet hoeveel er beschadigd is, dan is het geen wonder dat er morgen misschien ook een beperkte dienstregeling wordt gereden.
Stop je energie in het aanmoedigen van de duizenden medewerkers van NS, ProRail en alle andere organisaties die nu alle rotzooi aan het opruimen zijn en met man en macht de treindienst weer op gang proberen te helpen, in plaats van weer negatief te lopen doen!
Natuurlijk is het kut voor de reizigers. Storm is kut voor zowat iedereen. Beetje open deur natuurlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Had je deze post gezien? 14 uur.
http://www.voorbeterov.nl/131027.php
Met m'n verzuchting bedoelde ik niet dat de mensen van NS en ProRail gek zijn, maar dat het kut is voor de reizigers.
Ah. Dat Asd is dus Assendelft?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De afkortingen zijn best logisch hoor. Gewoon de eerste letter van elke lettergreep.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Had België ook last van de storm?
Niks aan de hand op weg. Overdag paar km file op A13 en A1 vanwege takken op de weg, maar eigenlijk niks bijzonders.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:51 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Precies. Ik snap dat het nu gewoon kut is en dat ze er niks aan kunnen doen. Avondspits op de weg zal ook wel een ramp zijn, dus bussen zijn ook zinloos.
Assendelft dus?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De afkortingen zijn best logisch hoor. Gewoon de eerste letter van elke lettergreep.
Arriva gaat nu het op steeds meer trajecten weer proberenquote:Op maandag 28 oktober 2013 16:39 schreef Monopoly het volgende:
Leeuwarden Sneek en Leeuwarden Harlingen Haven rijdt weer.
Op Groningen Veendam/Nieuweschans gaat men schouwen en dan kijken of de treindienst kan worden hervat.
Ah, vandaar dat er nu her en der nog wat lege plaatsen zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:31 schreef RichardHammond het volgende:
Gingen net behoorlijk wat bakken VIRM langs Rotterdam Noord in de richting van Utrecht. Normaal is dat een zesje, maar telde nu 10 bakken.
België lag ook grotendeels plat, maar dat waren ook veel bomen op het spoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Had België ook last van de storm?
Doet schagen al mee? De site zegt van niet maar als ik jouw zo hoor...quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
De eerste trein naar Noord Holland in uren, ik zit.
als je utrecht maar haalt, en gedukd kan hebben voordat er een nachttrein vertrekt...quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:09 schreef Luco het volgende:
Quizvraag: Ga ik vanavond nog in Amsterdam komen vanuit Groningen als ik rond acht uur vertrek?
Ik zit in de sprinter naar Zandvoort. Haarlem overstappen richting Alkmaar. Ik heb geen idee wat het gaat worden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Doet schagen al mee? De site zegt van niet maar als ik jouw zo hoor...
Een vriendin van mij moet namelijk daar vandaan nog naar Chessy zien te komen
Zo te zien hebben ze die rakker inmiddels weggehaald. Nu nog zien Amsterdam uit te komenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:56 schreef James1988 het volgende:
De prognose voor de beschadigde bovenleiding tussen Delft en Schiedam is inmiddels bijgesteld naar 16:00. Ik hoop dat het dan ook echt is opgelost, want ik moet daar vanavond langs
morgen ochtend sollicitatiegesprek in Amsterdam morgenochtend, wil niet op morgen gokken. Dat, en nu reis ik net 40% kortingquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:12 schreef b2py het volgende:
Ja.
Wedervraag, waarom zou je die reis nog maken?
nee. Inmiddels al 8 uur onderweg vanaf Zoetermeer naar Leeuwarden, dus je bent gek als je nu nog gaat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:09 schreef Luco het volgende:
Quizvraag: Ga ik vanavond nog in Amsterdam komen vanuit Groningen als ik rond acht uur vertrek?
Bellen, zeggen dat je de reis niet aandurft en vraag of ze het verzetten. Je bent wel een hele beroerde HRM'mer als je daar geen begrip voor op kan brengen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:23 schreef Luco het volgende:
[..]
morgen ochtend sollicitatiegesprek in Amsterdam morgenochtend, wil niet op morgen gokken. Dat, en nu reis ik net 40% korting
Komt geen HRM bij kijken, is zelfstandigequote:Op maandag 28 oktober 2013 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bellen, zeggen dat je de reis niet aandurft en vraag of ze het verzetten. Je bent wel een hele beroerde HRM'mer als je daar geen begrip voor op kan brengen.
Ook goed, maakt de argumenten niet minder natuurlijk. Alleen dat van die 40% zou ik maar even weglaten.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:27 schreef Luco het volgende:
[..]
Komt geen HRM bij kijken, is zelfstandige
Een vraag: Is een dienstregeling waarbij materieel en personeel aan één lijn gebonden wordt, minder efficiënt dan de reguliere dienstregeling? Is de uitgedunde dienstregeling dus eventueel noodzakelijk om met dezelfde hoeveelheid materieel en personeel lijngebonden te werken? Zo ja, is dan niet het belangrijkste criterium, om nu te kijken hoeveel vertraging en uitval er is opgetreden op de trajecten die níét compleet dicht moesten?quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Slotconclusie voor vandaag: die paniekdienstregeling bracht reiziger weinig goeds. Echt. En dat zeggen we niet om machinisten af te zeiken of te ontkennen dat extreem weer verregaande gevolgen heeft. Nee, we zeggen dat uit onvrede met de volstrekt foutieve beleidskeuzes.
www.voorbeterov.nl/131027.php
Een gewone dienstregeling had toch ook op zijn gat gelegen vandaag? Open deur, laaghangende fruit, inkoppen van makkelijke kreten.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Slotconclusie voor vandaag: die paniekdienstregeling bracht reiziger weinig goeds. Echt. En dat zeggen we niet om machinisten af te zeiken of te ontkennen dat extreem weer verregaande gevolgen heeft. Nee, we zeggen dat uit onvrede met de volstrekt foutieve beleidskeuzes.
www.voorbeterov.nl/131027.php
Dat is dan ook het argument. Dit ging mis, dan had je het net zo goed met de gewone dienstregeling mis kunnen laten gaan want daar hadden vanmorgen wat minder mensen last van gehad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:29 schreef Luco het volgende:
Een gewone dienstregeling had toch ook op zijn gat gelegen vandaag?
Wat als door de uitgedunde regeling er een half uur of een uur langer treinen hebben kunnen rijden? Dat is koffiedik kijken, maar dat is zeggen dat de gewone regeling op hetzelfde tijdstip eruit zou klappen ook.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan ook het argument. Dit ging mis, dan had je het net zo goed met de gewone dienstregeling mis kunnen laten gaan want daar hadden vanmorgen wat minder mensen last van gehad.
Aldus Captain Hindsight.
NS en ProRail verwachten dinsdag geen problemenquote:Op maandag 28 oktober 2013 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
morgen ook weer een aangepaste dienstregeling
quote:De NS verwacht dinsdag 'in principe' volgens de normale dienstregeling te rijden. Mogelijk duren herstelwerkzaamheden op sommige trajecten nog tot in de ochtend, waardoor de dienstregeling alsnog moet worden aangepast. Dat melden de NS en ProRail maandag.
Nee, gewoon Nee. Vandaag is niet de dag om te zeiken. Erg jammer dit, neemt mijn sympathiek voor je clubje. Ik heb vanmorgen prima kunnen reizen richting Amsterdam, m'n vriendin had slechts een kwartiertje vertraging richting Rotterdam . De reiziger heeft genoeg tijd gehad om te anticiperen en praktisch iedereen heeft begrip voor het weer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Slotconclusie voor vandaag: die paniekdienstregeling bracht reiziger weinig goeds. Echt. En dat zeggen we niet om machinisten af te zeiken of te ontkennen dat extreem weer verregaande gevolgen heeft. Nee, we zeggen dat uit onvrede met de volstrekt foutieve beleidskeuzes.
www.voorbeterov.nl/131027.php
Jij snapt het volgens mij niet..quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Slotconclusie voor vandaag: die paniekdienstregeling bracht reiziger weinig goeds. Echt. En dat zeggen we niet om machinisten af te zeiken of te ontkennen dat extreem weer verregaande gevolgen heeft. Nee, we zeggen dat uit onvrede met de volstrekt foutieve beleidskeuzes.
www.voorbeterov.nl/131027.php
Dat dus. Volkomen nodeloos hadden veel mensen een heel beroerde ochtendspitsreis.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan ook het argument. Dit ging mis, dan had je het net zo goed met de gewone dienstregeling mis kunnen laten gaan want daar hadden vanmorgen wat minder mensen last van gehad.
Aldus Captain Hindsight.
We hebben, waar van toepassing, ook waardering uitgesproken. Maar kritiek moet je niet inslikken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:35 schreef Fiorano het volgende:
Het was verstandiger van je geweest om vanavond alleen te complimenteren.
Neequote:Op maandag 28 oktober 2013 18:09 schreef Luco het volgende:
Quizvraag: Ga ik vanavond nog in Amsterdam komen vanuit Groningen als ik rond acht uur vertrek?
Dat had gekund. Dat zullen we nooit weten, want meer dan "om erger te voorkomen" wil de NS niet vrijgeven. Zoals eerder al gezegd, best kans dat ze meer goed doen dan de critici denken, maar ze moeten het leren verkopen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat als door de uitgedunde regeling er een half uur of een uur langer treinen hebben kunnen rijden?
Ik heb begrepen dat het knippen en uitdunnen tot gevolg zou moeten hebben dat er heel veel personeel over was en er dus sneller opgestart kon worden na een verstoring.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus. Volkomen nodeloos hadden veel mensen een heel beroerde ochtendspitsreis.
En dat is geen wijsheid achteraf, want dat zeggen we steeds opnieuw. Uitdunnen is zinloos, want je kan ergens wel rijden of niet, maar zelfden half.
Tja, als er dan nog her en der baanvakken vrijgegeven moeten worden, is het niet zo gek dat gewoon mankracht er tegenaan gooien ook niet de oplossing is. Of je moet de HC ook maar een koevoet geven om te helpen met die boomquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het knippen en uitdunnen tot gevolg zou moeten hebben dat er heel veel personeel over was en er dus sneller opgestart kon worden na een verstoring.
Dat is natuurlijk naïef en kortzichtig gedacht. We weten allemaal waarom het uit de klauwen loopt bij grootschalige verstoringen en waar de LUD op dat vlak voor is gemaakt. En het voorspellen van de noodzaak van een LUD is even moeilijk als het op de minuut voorspellen van het weer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus. Volkomen nodeloos hadden veel mensen een heel beroerde ochtendspitsreis.
En dat is geen wijsheid achteraf, want dat zeggen we steeds opnieuw. Uitdunnen is zinloos, want je kan ergens wel rijden of niet, maar zelfden half.
Hoezo?quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat is natuurlijk naïef en kortzichtig gedacht.
Ik niet. Vertel eens?quote:We weten allemaal waarom het uit de klauwen loopt bij grootschalige verstoringen en waar de LUD op dat vlak voor is gemaakt.
En, op het gevaar af er weer van beschuldigd te worden jou woorden in de mond te leggen: Ik lees dit als een vrijbrief om maar raak te klooien.quote:En het voorspellen van de noodzaak van een LUD is even moeilijk als het op de minuut voorspellen van het weer.
Jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:09 schreef Luco het volgende:
Quizvraag: Ga ik vanavond nog in Amsterdam komen vanuit Groningen als ik rond acht uur vertrek?
Jazeker! Door die veel te ingewikkelde pretparkroosters voor het rijdend personeel. Zodat de IC Rotterdam - Groningen niet kan vertrekken door een stremming tussen Leiden en Den Haag. Maar dat probleem durft de NS niet op te lossen, want ze schijten bagger voor de bonden. Dus wordt dan de reiziger maar afgescheept met een uitgeklede treindienst. Want die kan niet staken en weet zich niet gesteund door bewindspersonen. Want die zal het volkomen aan hun reet roesten.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We weten allemaal waarom het uit de klauwen loopt bij grootschalige verstoringen
Niedersachsen ook alles eruit las ikquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:16 schreef Igen het volgende:
Ten oosten van ons is het ook goed raak: In Duitsland is in Sleswig-Holstein het hele spoorwegennet stilgelegd en aangrenzend in Denemarken rijdt ten zuiden van Århus (dat is bijna het hele land) ook niks meer.
Hoe kan je in godsnaam deze conclusie trekken? Hoeveel erger zou het geweest zijn als de normale dienstregeling was gereden met nog veel minder personeel achter de hand die op dit moment supersnel een dienst over kon nemen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Slotconclusie voor vandaag: die paniekdienstregeling bracht reiziger weinig goeds. Echt. En dat zeggen we niet om machinisten af te zeiken of te ontkennen dat extreem weer verregaande gevolgen heeft. Nee, we zeggen dat uit onvrede met de volstrekt foutieve beleidskeuzes.
www.voorbeterov.nl/131027.php
Aan eenvoudige roosters heb je niets als de infra niet beschikbaar is. En die is niet beschikbaar, dat is duidelijk. Ik ben vrij content met de afhandeling van NS vandaag. Voornamelijk medewerkers gezien die voor iedereen op zoek waren naar alternatieven, sfeer was redelijk gemoedelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Jazeker! Door die veel te ingewikkelde pretparkroosters voor het rijdend personeel. Zodat de IC Rotterdam - Groningen niet kan vertrekken door een stremming tussen Leiden en Den Haag. Maar dat probleem durft de NS niet op te lossen, want ze schijten bagger voor de bonden. Dus wordt dan de reiziger maar afgescheept met een uitgeklede treindienst. Want die kan niet staken en weet zich niet gesteund door bewindspersonen. Want die zal het volkomen aan hun reet roesten.
De S-Tog ligt ook compleet stil. "Stormen har ramt Danmark" Fijne taal is het tochquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:16 schreef Igen het volgende:
Ten oosten van ons is het ook goed raak: In Duitsland is in Sleswig-Holstein het hele spoorwegennet stilgelegd en aangrenzend in Denemarken rijdt ten zuiden van Århus (dat is bijna het hele land) ook niks meer.
Op dit moment "slechts" Emden - Leer - Rheine, Bremen - Hannover en nog een paar minder belangrijke verbindingen, voor zover ik kan zien.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niedersachsen ook alles eruit las ik
Maarrrrr dan heb je haar wel nog een nachtje langer!quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:19 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind het link, maar anders moet ze morgen om 5 uur al in de trein zitten
Ik zit nu in de eerste IC vanaf Amersfoort in 1x door naar Groningen. Net Zwolle voorbij en, met vertraging, maar we komen er. Je zou het kunnen overwegen dus, er rijden weer (enigszins?) treinen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:19 schreef Monopoly het volgende:
Mijn vriendin wil het stiekem nog proberen om vanaf Groningen naar Ede Centrum te gaan (IC naar Amersfoort en dan overstappen op Connexxion).
Wat denken jullie?
Volgens de site van NS gaat de sprinter naar Zwolle over 5 minuten als eerste. Als die gaat, dan gaat de IC naar Zwolle ook wel. Vanaf Zwolle naar Amersfoort moet dan ook nog wel lukken.
Ik vind het link, maar anders moet ze morgen om 5 uur al in de trein zitten
Helaas niet, ik zit in de nachtdienstquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maarrrrr dan heb je haar wel nog een nachtje langer!
Altijd hartverwarmend als dat gebeurt. Jaren geleden een man uit de laatste bus gezet zien worden. Niet dat dat aardig is, maar de bus instappen en omdat een oudere dame haar bagage niet perfekt uit het pad heeft haar voor slet uitmaken is óók niet aardig.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Alleen in Sloterdijk reiziger die ruzie zocht, is door medereizigers de trein uitgegooid en is niet meegegaan.
Kan makkelijk. Om 20.16u vertrekt er een Intercity van Groningen naar Amersfoort. Aankomst even voor tien uur. Dan gaat er ook nog wel een stoptreintje naar Ede-Wageningen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:19 schreef Monopoly het volgende:
Mijn vriendin wil het stiekem nog proberen om vanaf Groningen naar Ede Centrum te gaan (IC naar Amersfoort en dan overstappen op Connexxion).
Wat denken jullie?
Volgens de site van NS gaat de sprinter naar Zwolle over 5 minuten als eerste. Als die gaat, dan gaat de IC naar Zwolle ook wel. Vanaf Zwolle naar Amersfoort moet dan ook nog wel lukken.
Ik vind het link, maar anders moet ze morgen om 5 uur al in de trein zitten
Dit is onjuist, Driek. Het personeelsrooster is niet het probleem.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Jazeker! Door die veel te ingewikkelde pretparkroosters voor het rijdend personeel. Zodat de IC Rotterdam - Groningen niet kan vertrekken door een stremming tussen Leiden en Den Haag. Maar dat probleem durft de NS niet op te lossen, want ze schijten bagger voor de bonden. Dus wordt dan de reiziger maar afgescheept met een uitgeklede treindienst. Want die kan niet staken en weet zich niet gesteund door bewindspersonen. Want die zal het volkomen aan hun reet roesten.
En aan LUD heb je dan ook niets. Dus wat doet LUD? De dienst verslechteren terwijl de infra wel beschikbaar is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Aan eenvoudige roosters heb je niets als de infra niet beschikbaar is.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De S-Tog ligt ook compleet stil. "Stormen har ramt Danmark" Fijne taal is het toch
zie de bomekes met hun takskes zwaaienquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:51 schreef greavy het volgende:
[..]
België lag ook grotendeels plat, maar dat waren ook veel bomen op het spoor.
Zelfs de metro's in CPH ín de tunnel hebben even stilgelegen. Als het goed is rijden er nu wel weer wat metro's tussen Fasanvej en de luchthaven. Niet dat er iets vliegt, daar hebben ze hardere windstoten dan wij hier haddenquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:28 schreef Igen het volgende:
[..]
S-Bahn Hamburg lag ook helemaal eruit, alleen in het stuk tunnel in het centrum rijden sinds een uur weer treinen.
Dat is toch juist altijd wel het probleem geweest, personeels- en materieelomlopen? En daarom zijn er nooddienstregelingen bedacht. Of haal ik nu dingen door elkaar?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:26 schreef V2 het volgende:
[..]
Dit is onjuist, Driek. Het personeelsrooster is niet het probleem.
Nee niet. Er wordt geschrapt om op drukke stations meer sporen beschikbaar te hebben voor de bijsturing en om meer personeel beschikbaar te hebben voor vervangingen. Maar dat houdt op op het moment dat sneller nieuwe stremmingen krijgt dan herstelplanningen kunt maken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is toch juist altijd wel het probleem geweest, personeels- en materieelomlopen? En daarom zijn er nooddienstregelingen bedacht. Of haal ik nu dingen door elkaar?
Dat is een fikse omwegquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig gewoon een dagje Heerenveen vandaag. Heenreis om 7u44 ging prima, maar vanaf pakweg 11u30 geen treinen meer van/naar Leeuwarden. Rond 16u45 maar de afdelingsauto met 4 andere collega's gepakt en via de A31 naar Leeuwarden gereden. En morgen? Morgen in Leeuwarden in het Oranjehotel werken. (overleg Arriva met chauffeurs)
Klopt hoor en het rijdend personeel zou niet te beroerd zijn om het beruchte 'rondje rond de kerk te rijden' op dagen als deze.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is toch juist altijd wel het probleem geweest, personeels- en materieelomlopen? En daarom zijn er nooddienstregelingen bedacht. Of haal ik nu dingen door elkaar?
Idem. Vanmorgen -25 (aansluiting die ik zelden haal), vanmiddag +30. Beide keren met voldoende materieelquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ik wil vervoerd worden. En dat ging, eerlijk gezegd, best redelijk vandaag.
Op ns heeft men het over stopbussen tussen groningen en meppel, en verderop staat dat alles weer gaat rijden vanaf Groningen, wel met langere reistijd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Kan makkelijk. Om 20.16u vertrekt er een Intercity van Groningen naar Amersfoort. Aankomst even voor tien uur. Dan gaat er ook nog wel een stoptreintje naar Ede-Wageningen.
Eigenlijk is deze vraag een uitgebreide versie van de 'quizvraag' van net.
moet lukkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:19 schreef Monopoly het volgende:
Mijn vriendin wil het stiekem nog proberen om vanaf Groningen naar Ede Centrum te gaan (IC naar Amersfoort en dan overstappen op Connexxion).
Wat denken jullie?
Volgens de site van NS gaat de sprinter naar Zwolle over 5 minuten als eerste. Als die gaat, dan gaat de IC naar Zwolle ook wel. Vanaf Zwolle naar Amersfoort moet dan ook nog wel lukken.
Ik vind het link, maar anders moet ze morgen om 5 uur al in de trein zitten
Gezeik bij Meppel met de stopbussen toevallig ?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:22 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Ik zit nu in de eerste IC vanaf Amersfoort in 1x door naar Groningen. Net Zwolle voorbij en, met vertraging, maar we komen er. Je zou het kunnen overwegen dus, er rijden weer (enigszins?) treinen.
Nee, geen bus gezien. We rijden net Meppel uit.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Gezeik bij Meppel met de stopbussen toevallig ?
We gaan het ook proberen. Ik breng d'r zo even naar het station en dan maar hopen dat het goed komtquote:
Precies. Een dag als vandaag is gewoon overmacht en hulde aan de mensen die zo goed en zo kwaad als mogelijk proberen om de dienst op gang te houdenquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee niet. Er wordt geschrapt om op drukke stations meer sporen beschikbaar te hebben voor de bijsturing en om meer personeel beschikbaar te hebben voor vervangingen. Maar dat houdt op op het moment dat sneller nieuwe stremmingen krijgt dan herstelplanningen kunt maken.
Top. Dan rijdt alles weer normaal, op de vertragingen na. Dat is positief.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:37 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Nee, geen bus gezien. We rijden net Meppel uit.
Voor zover ik het begrepen heb, van goed ingevoerde bronnen, is het probleem de tijdige bijsturing en herprogrammering van de omlopen. Daarom dus de uitgedunde dienstregelingen, met simpelere omlopen. De personeelsroosters zijn doorgaans bijzaak.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is toch juist altijd wel het probleem geweest, personeels- en materieelomlopen? En daarom zijn er nooddienstregelingen bedacht. Of haal ik nu dingen door elkaar?
Heb je een idee hoe Arriva rijdt richting Delfzijl? Dat traject moet ik nog hebben straks...quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Top. Dan rijdt alles weer normaal, op de vertragingen na. Dat is positief.
de Haringen-in-een-tonnetje-Express?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:38 schreef KomtTijd... het volgende:
jeuj, ik heb me in een NS bus gewurmd.
Alles rijdt. Ook welliswaar met een beetje in de plus, maar ik heb al een uur geen smsjes gehad van de bijsturing. Dat is wel een goed tekenquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:38 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Heb je een idee hoe Arriva rijdt richting Delfzijl? Dat traject moet ik nog hebben straks...
Daar is in beide gevallen dan ook geen twijfel over. Of de vrijgespeelde mankracht voldoende oplevert om het ongemak in de ochtendspits goed te maken, laat ik aan mensen die meer weten overquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Een dag als vandaag is gewoon overmacht en hulde aan de mensen die zo goed en zo kwaad als mogelijk proberen om de dienst op gang te houden.
Top, bedankt!quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Alles rijdt. Ook welliswaar met een beetje in de plus, maar ik heb al een uur geen smsjes gehad van de bijsturing. Dat is wel een goed teken
tussen Leeuwarden en Groningen ligt het nog wel plat. Net als richting Veendam/Leer, dus er is nog werk aan de winkelquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Alles rijdt. Ook welliswaar met een beetje in de plus, maar ik heb al een uur geen smsjes gehad van de bijsturing. Dat is wel een goed teken
Doelde op de Delfzijler eigenlijk, maar dat had ik beter kunnen verwoorden jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tussen Leeuwarden en Groningen ligt het nog wel plat. Net als richting Veendam/Leer, dus er is nog werk aan de winkel
Ja vanmiddag was het wel een beetje matigjes te noemen. Ik bedoel als de stoptrein van Ruurlo naar WInterswijk net uit zicht is en je gaat dan omroepen dat de stoptrein naar Zutphen over 5 minuten vertrekt, dan weet iedereen dat dat onzin is want ze moeten dan kruisen in Lichtenvoorde-Groenlo, 13 km verderop. 26 km rijden met 2 keer optrekken en afremmen gaat niet in 5 minuten, dat weet iedereen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het enige waar ik problemen mee had vandaag was de incorrecte informatievoorziening. Vanochtend +5 en vanmiddag met +15 aangekomen ongeveer.
Met een gemiddelde snelheid van 312km/h kan dat precies hoorquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja vanmiddag was het wel een beetje matigjes te noemen. Ik bedoel als de stoptrein van Ruurlo naar WInterswijk net uit zicht is en je gaat dan omroepen dat de stoptrein naar Zutphen over 5 minuten vertrekt, dan weet iedereen dat dat onzin is want ze moeten dan kruisen in Lichtenvoorde-Groenlo, 13 km verderop. 26 km rijden met 2 keer optrekken en afremmen gaat niet in 5 minuten, dat weet iedereen.
Daar kunnen wij nog wel wat aan doen hoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:41 schreef Monopoly het volgende:
Voordeel is wel dat mijn nachtdienst nu minder gezeik gaat opleveren.
Volgens ns.nl rijden er weer geen treinen tusen Groningen en Meppel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Top. Dan rijdt alles weer normaal, op de vertragingen na. Dat is positief.
Ik weet je te vindenquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar kunnen wij nog wel wat aan doen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |