quote:Er is het een en ander aangepast bij deze order. We zullen ze helaas niet op de Belgische of Nederlandse sporen tegenkomen. Daar krijgen we wel een stuk meer beenruimte voor terug. Eerste inzet van de 12-delige variant vanaf december 2017, de 10-delige wordt dus verlengd. De korte versie (7) zien we pas vanaf 2020 op de rails. En tadaa, de 12-delige krijgt een vmax van 250km/h ipv 249. Dus een andere TSI klasse. Ik vind het merkwaardig dat DB zich blijkbaar minder actief (agressief?) op de buitenlandse markten richten.
Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
Even iets anders wat ik hier nog niet had zien voorbijkomen: op HGBTF schrijft ene kika dat DB de plannen met de ICx-treinen wéér gewijzigd heeft:
[Riedeltje specs]
Ik zag alleen een goederentrein voorbijkomen toen we die 20 minuten stonden te niksen op Boxtel. De trein werd in Eindhoven stilgezet op spoor 5, om de volgende ochtend waarschijnlijk gebruikt te worden als eerste trein in de tegenovergestelde richting.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:58 schreef greavy het volgende:
Gezien de tijd zou ik haast denken dat het iets met een aansluiting is ofzo.
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software...
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorryquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaatquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
neequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry: Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
Nee natuurlijkquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry: Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
het is maar net waar je de grens gaat trekken hequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaat
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee, vooruitlopend op het artikel in de metro.
Je kan vinden wat je wilt van onze aanpak, maar ILT voelt wel iets voor onze stellingname dat er maandag bij Schiedam iets grondig is misgegaan. Ze hebben ons verzoek om een onderzoek in te stellen dus ingewilligd. Het gaat dus wel ergens over.
Zie verder:
http://www.voorbeterov.nl/130723.php
Precies, totaal arbitrair dusquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is maar net waar je de grens gaat trekken he
Bronquote:26 juli 2013
INSPECTIE GAAT TREININCIDENT SCHIEDAM ONDERZOEKEN
Voor Beter OV is blij dat de Inspectie Leefomgeving en Transport een onderzoek instelt naar het falen van de NS bij het stranden van een trein bij Schiedam, afgelopen maandag. In die trein raakten maar liefst acht reizigers door de hitte onwel. Voorzitter Rikus Spithorst: “In plaats van ons impliciet weg te zetten als een stel oproerkraaiers, mag de NS nu aan de Inspectie gaan uitleggen, waar het wél om gaat. Namelijk hoe het kon dat een opeenstapeling van ontwerp- en procedurefouten kon leiden tot het onwel worden van acht passagiers in een gestrande trein.”
De afgelopen dagen ontstond discussie over de vraag of onze oproep om conducteurs in extreme gevallen bij een gestrande trein een paar ruiten te laten intikken, en bij uiterste nood passagiers dat te laten doen, nu wel verstandig was.
De discussie over de feiten
*dat ramen van veel treinen niet kunnen worden geopend als bij een stranding de airco uitvalt,
*dat ventilatoren in de trein niet door een accu op gang worden gehouden bij stroomuitval en
*dat bij Schiedam slechts een schamele drie deuren werden geopend (drie deuren op een zesbaks dubbeldekstrein in de brandende zon, dat is dus veel en veel te weinig)
is tot nu toe echter onderbelicht gebleven.
De NS maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Ons idee wordt “gevaarlijk” genoemd (terwijl het gaat om een oplossing voor een probleem dat als gevolg van ontwerp- en procedurefouten zélf gevaarlijk is), voorts zegt de NS: “als er ruiten worden ingetikt gaan passagiers op de spoorbaan lopen” (en gaat daarmee voorbij aan het feit dat passagiers die de trein wensen te verlaten dat toch wel doen via een van de deuren die ze gewoon met een noodhendel kunnen openen, en bovendien: wanneer kan worden voorkomen dat het in een trein snikheet wordt, zijn passagiers eerder geneigd om in de trein te blijven ipv over het spoor te gaan wandelen).
Het siert de NS niet dat onze suggesties als zijnde onverantwoordelijk publiekelijk naar de prullenbak worden verwezen in plaats van dat de NS ruiterlijk toegeeft dat er bij Schiedam iets is misgegaan dat aanleiding moet zijn tot maatregelen om herhaling te voorkomen.
Lees hier de brief van ILT:
Utrecht, 25 juli 2013
Geachte heer Spithorst,
Naar aanleiding van uw brief d.d. 23 juli 2013 aan de inspectie aangaande het voorval van een gestrande trein bij Schiedam d.d. 22 juli 2013 bericht ik u als volgt.
Dit voorval is door ILT in onderzoek genomen, waarbij met name gekeken gaat worden op welke wijze de veiligheidszorgsystemen van de betrokken partijen in deze gefunctioneerd hebben. De inspectie verwijst daarbij naar de Veiligheidswaarschuwing gestrande treinen van 23 december 2010, waarbij onder andere het aspect van klimaatbeheersing bij calamiteiten en verstoringen onder de aandacht werd gebracht.
Met vriendelijke groeten,
Ir. X. Xxxxx
Senior inspecteur / coordinator vakgroep materieel
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Grenzen zijn per definitie arbitrair. Ze moeten echter wel gedefinieerd worden.
Dat beweer ik ook niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Drogreden, Beroep op autoriteit. "Als die het vindt dan moet het wel belangrijk zijn!" Zo werkt het dus niet. Inspeling op de waan van de dag en vooral komkommertijd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.
250 ten faveure van 249 km/h rijden scheelt precies 1 minuut als het totale traject 1056 km is. Non-stop.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee natuurlijk
je kunt met elementaire natuurkunde uitrekenen hoe lang een traject moet zijn voordat dat verschil ook maar 1 minuut winst bepaalt. Ik ga wel even kladden
Maar het is niet Nedtrain die de procedures rond ontruiming of noodventilatie bedenkt. In het eerste geval is dat ProRail en in het laatste geval de train operator. De discussie moet mijns inziens altijd starten bij de vervoerder. Als hij beperkt wordt door ProRail verschuift de discussie daarheen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.
En NedTrain is een dochter van...
juist: de NS.
De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:41 schreef WhiteJoker het volgende:
Jullie kunnen hoog en laag springen, maar er zijn meerdere mensen onwel geworden. Dat is niet de bedoeling en het is dus niet gewoon "eens een aircotje die het niet doet". Ik ben het dan zeer zeker met Rikus eens als hij vindt dat de procedures anders moeten. De NS heeft in eerste instantie afwijzend gereageerd en daarop heeft Rikus de kwestie aangekaart bij ILT.
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar...
Hier in de Regio melde of meld de SNCF op schermen dat het verstandig was/is om een flesje water mee te nemen in de trein en een natte doekquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mensen moeten beter luisteren naar de postbus 51 reclames waarin opgeroepen wordt om een flesje kraanwater mee te nemen zodat je niet stuk gaat bij hitte.
En ik speel in het geheel niet op de man.
Ik vind de NS verre van geweldig....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden?
Dit is totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:
Waar ligt de grens van onwel worden ? En wie zegt dat het onwel worden in alle gevallen door de warmte is gekomen ?
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is totaal niet relevant.
"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht."![]()
Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is totaal niet relevant.
"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht."![]()
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?
Tsja, op die manier kunnen suikerpatiënten beter niet meer met het OV reizen, want je weet maar nooit of je op tijd kunt spuiten, en het wordt sowieso je eigen schuld genoemd, en geholpen word je dus ook niet. In jouw model. Vind je dat reëel ja? Okee.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...
Nee, dat is niet waar. De NS heeft geweigerd, de conducteurs goed te instrueren, waarbij in uiterste nood door de conducteur op veilige wijze (dus niet bij loshangende 1500 V-kabels etc) een ruit zou kunnen worden ingetikt om gevaarlijke temperaturen en zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.
De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.quote:De ene media zegt 3 personen, de andere 8, dat is nogal een verschil.
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.quote:De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?".quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.
Dat is echt de briljantste opmerking. "Oh het komt slechts 4x per jaar voor dat treinen ontsporen, laten we daar maar niks aan doen".quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
[..]
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat je dan maar gelijk zowat kamervragen moet gaan stellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?".Ben ik het helemaal me eens. In theorie.
Alleen weet je. Het verschil tussne de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet
Dus in de praktijk ZIT je gewoon als personeel op een trein. VALLEN er mensen flauw, WORDEN er mensen onwel. En ja, in de praktijk MOET je daar wel wat mee. Echt
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft.
Het is wel een drukcabine zolang er niks open kan. Maar goed, anders strand zelf maar eens lekker 2 uur in zo'n trein bij 35 graden zonder airco. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |