abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:00:33 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129351878
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:04:54 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129352069
Even iets anders wat ik hier nog niet had zien voorbijkomen: op HGBTF schrijft ene kika dat DB de plannen met de ICx-treinen wéér gewijzigd heeft:

quote:
Er is het een en ander aangepast bij deze order. We zullen ze helaas niet op de Belgische of Nederlandse sporen tegenkomen. Daar krijgen we wel een stuk meer beenruimte voor terug. Eerste inzet van de 12-delige variant vanaf december 2017, de 10-delige wordt dus verlengd. De korte versie (7) zien we pas vanaf 2020 op de rails. En tadaa, de 12-delige krijgt een vmax van 250km/h ipv 249. Dus een andere TSI klasse. Ik vind het merkwaardig dat DB zich blijkbaar minder actief (agressief?) op de buitenlandse markten richten.
pi_129352116
Ja dat is al enige tijd bekend. Duitse media zeggen al langer dat er geen multicourante uitvoering komt.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:08:31 #4
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129352199
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
Even iets anders wat ik hier nog niet had zien voorbijkomen: op HGBTF schrijft ene kika dat DB de plannen met de ICx-treinen wéér gewijzigd heeft:

[Riedeltje specs]

Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software... :')
pi_129352434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:58 schreef greavy het volgende:
Gezien de tijd zou ik haast denken dat het iets met een aansluiting is ofzo.
Ik zag alleen een goederentrein voorbijkomen toen we die 20 minuten stonden te niksen op Boxtel. De trein werd in Eindhoven stilgezet op spoor 5, om de volgende ochtend waarschijnlijk gebruikt te worden als eerste trein in de tegenovergestelde richting.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 juli 2013 @ 00:19:38 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129352478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software... :')
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:21:37 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129352521
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry :P : Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .

Ik voel me een beetje dom met deze vraag, want ik weet zeker dat ik iets over het hoofd zie :@
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:22:15 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129352540
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaat :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:22:27 #9
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129352544
Okee, vooruitlopend op het artikel in de metro.

Je kan vinden wat je wilt van onze aanpak, maar ILT voelt wel iets voor onze stellingname dat er maandag bij Schiedam iets grondig is misgegaan. Ze hebben ons verzoek om een onderzoek in te stellen dus ingewilligd. Het gaat dus wel ergens over.

Zie verder:

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 juli 2013 @ 00:22:33 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129352549
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry :P : Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:23:52 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129352583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry :P : Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
Nee natuurlijk ^O^

je kunt met elementaire natuurkunde uitrekenen hoe lang een traject moet zijn voordat dat verschil ook maar 1 minuut winst bepaalt. Ik ga wel even kladden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 juli 2013 @ 00:23:59 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129352586
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaat :+
het is maar net waar je de grens gaat trekken he :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129352659
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee, vooruitlopend op het artikel in de metro.

Je kan vinden wat je wilt van onze aanpak, maar ILT voelt wel iets voor onze stellingname dat er maandag bij Schiedam iets grondig is misgegaan. Ze hebben ons verzoek om een onderzoek in te stellen dus ingewilligd. Het gaat dus wel ergens over.

Zie verder:

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:27:58 #14
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129352682
Maar dan snap ik dus niet waarom dat je dat dan met 1km gaat ophogen als de trein toch heuvel af en wind mee in de Marge V251 km per uur gaat... Dan gaat het kostenplaatje toch enorm omhoog? ik zou er lekker onderlijven op papier...

Net zoals van die Oetlullen, die koste wat kost met doe het zelven in de grijs kenteken categorie willen blijven rijden...
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:28:03 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129352685
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is maar net waar je de grens gaat trekken he :P
Precies, totaal arbitrair dus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129352724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies, totaal arbitrair dus :Y
Grenzen zijn per definitie arbitrair. Ze moeten echter wel gedefinieerd worden.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:30:31 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129352747
Weet je, zal ik nou eens met mn goeie gedrag die tekst van de website quoten. Ik heb nooit begrepen waarom we iedere keer op hetzelfde linkje moeten klikken, een forum is om te delen. Is ook wat vriendelijker om dingen te kwooten en dergelijke... dus (en en linkje wat toch steeds hetzelfde is kan prima in je sig)

quote:
26 juli 2013

INSPECTIE GAAT TREININCIDENT SCHIEDAM ONDERZOEKEN

Voor Beter OV is blij dat de Inspectie Leefomgeving en Transport een onderzoek instelt naar het falen van de NS bij het stranden van een trein bij Schiedam, afgelopen maandag. In die trein raakten maar liefst acht reizigers door de hitte onwel. Voorzitter Rikus Spithorst: “In plaats van ons impliciet weg te zetten als een stel oproerkraaiers, mag de NS nu aan de Inspectie gaan uitleggen, waar het wél om gaat. Namelijk hoe het kon dat een opeenstapeling van ontwerp- en procedurefouten kon leiden tot het onwel worden van acht passagiers in een gestrande trein.”

De afgelopen dagen ontstond discussie over de vraag of onze oproep om conducteurs in extreme gevallen bij een gestrande trein een paar ruiten te laten intikken, en bij uiterste nood passagiers dat te laten doen, nu wel verstandig was.

De discussie over de feiten

*dat ramen van veel treinen niet kunnen worden geopend als bij een stranding de airco uitvalt,
*dat ventilatoren in de trein niet door een accu op gang worden gehouden bij stroomuitval en
*dat bij Schiedam slechts een schamele drie deuren werden geopend (drie deuren op een zesbaks dubbeldekstrein in de brandende zon, dat is dus veel en veel te weinig)

is tot nu toe echter onderbelicht gebleven.

De NS maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Ons idee wordt “gevaarlijk” genoemd (terwijl het gaat om een oplossing voor een probleem dat als gevolg van ontwerp- en procedurefouten zélf gevaarlijk is), voorts zegt de NS: “als er ruiten worden ingetikt gaan passagiers op de spoorbaan lopen” (en gaat daarmee voorbij aan het feit dat passagiers die de trein wensen te verlaten dat toch wel doen via een van de deuren die ze gewoon met een noodhendel kunnen openen, en bovendien: wanneer kan worden voorkomen dat het in een trein snikheet wordt, zijn passagiers eerder geneigd om in de trein te blijven ipv over het spoor te gaan wandelen).

Het siert de NS niet dat onze suggesties als zijnde onverantwoordelijk publiekelijk naar de prullenbak worden verwezen in plaats van dat de NS ruiterlijk toegeeft dat er bij Schiedam iets is misgegaan dat aanleiding moet zijn tot maatregelen om herhaling te voorkomen.

Lees hier de brief van ILT:

Utrecht, 25 juli 2013

Geachte heer Spithorst,

Naar aanleiding van uw brief d.d. 23 juli 2013 aan de inspectie aangaande het voorval van een gestrande trein bij Schiedam d.d. 22 juli 2013 bericht ik u als volgt.

Dit voorval is door ILT in onderzoek genomen, waarbij met name gekeken gaat worden op welke wijze de veiligheidszorgsystemen van de betrokken partijen in deze gefunctioneerd hebben. De inspectie verwijst daarbij naar de Veiligheidswaarschuwing gestrande treinen van 23 december 2010, waarbij onder andere het aspect van klimaatbeheersing bij calamiteiten en verstoringen onder de aandacht werd gebracht.

Met vriendelijke groeten,

Ir. X. Xxxxx
Senior inspecteur / coordinator vakgroep materieel
Bron
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:31:52 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129352779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Grenzen zijn per definitie arbitrair. Ze moeten echter wel gedefinieerd worden.
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129352798
Het is uiteraard geschreeuw om niets. Er werkt één keer een airco niet en het land staat op zijn kop? Serieus, hebben we niets beters te doen? Alsjeblieft zeg. Ga je vervolgens ook lopen klagen over de hoge hoeveelheid doden die er zijn in sociale woningen onder ouderen omdat die woningen niet airconditioned geleverd zijn? Lamenielache.
Bier.
pi_129352813
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.
Dat beweer ik ook niet.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:33:43 #21
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129352833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:35:12 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129352872
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...
pi_129352877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Drogreden, Beroep op autoriteit. "Als die het vindt dan moet het wel belangrijk zijn!" Zo werkt het dus niet. Inspeling op de waan van de dag en vooral komkommertijd.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:37:23 #24
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129352934
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.
pi_129353077
Jullie kunnen hoog en laag springen, maar er zijn meerdere mensen onwel geworden. Dat is niet de bedoeling en het is dus niet gewoon "eens een aircotje die het niet doet". Ik ben het dan zeer zeker met Rikus eens als hij vindt dat de procedures anders moeten. De NS heeft in eerste instantie afwijzend gereageerd en daarop heeft Rikus de kwestie aangekaart bij ILT.

Ik vind het dat ook vreemd dat, na de uitspraak van Duvel vanmiddag, nog steeds op de man wordt gespeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')