Kanttekening:quote:Op zondag 23 juni 2013 19:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Die Limburgers, met hun provincie vol chemische fabrieken, die minder "giftreinen" willen, zijn natuurlijk de weg kwijt. De trein is veel veiliger dan de (vracht)auto!
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Wel gek dat dat (en ook Nijmegen - Kleef) ooit onderdeel was van de links-Rijnse hoofdroute.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Het vooroorlogse spoortje is trouwens in Kesteren, het voormalige traject Kesteren - Amersfoort.
jammer dat je het weer niet gesnapt hebt, limburg vraagt om een extra spoor buiten de kernen ipv minder treinen.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Die Limburgers, met hun provincie vol chemische fabrieken, die minder "giftreinen" willen, zijn natuurlijk de weg kwijt. De trein is veel veiliger dan de (vracht)auto!
Ik sluit me hier bij aan máár ik vind wel dat hij een punt heeft. Er wordt heel vaak gezegd dat het niet meer over het spoor mag terwijl de veiligheid veel hoger ligt dan bij het wegtransport.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:51 schreef icloud het volgende:
[..]
jammer dat je het weer niet gesnapt hebt, limburg vraagt om een extra spoor buiten de kernen ipv minder treinen.
Je vergeet even dat in het centrum van Venlo een groot rangeerterrein ligt waar die treinen moeten rangeren. Lekker veilig. Maar wanneer ga je eens achter Veolia aan met hun zo kort mogelijke treinen?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee de gemeente sittard-geleen roermond weert en venlo willen een geisoleerd spoor op kosten van schultzquote:
Als. De gemeente hun zin krijgen, en ze hun eigen "betuweroute" krijgen kunnen de giftreinn juist opvoeren.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan máár ik vind wel dat hij een punt heeft. Er wordt heel vaak gezegd dat het niet meer over het spoor mag terwijl de veiligheid veel hoger ligt dan bij het wegtransport.
Daa lees ik niets over in het bericht dat de grondslag vormt van ons commentaar.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:51 schreef icloud het volgende:
[..]
jammer dat je het weer niet gesnapt hebt, limburg vraagt om een extra spoor buiten de kernen ipv minder treinen.
Staat dus kletspraat in, zoals het verzwijgen dat die Belgische dode pas een dag later viel door een inschattingsfout over het riool. En het verzwijgen dat spoor vele malen veiliger is dan weg.quote:Limburgse steden: minder giftreinen
Limburgse gemeenten willen dat er minder giftreinen door hun regio rijden. Ze gaan op korte termijn daarover praten met de Rijksoverheid en het Platform Transportveiligheid, schrijft burgemeester Cammaert van Roermond in een brief aan zijn gemeenteraad.
Volgens bestuurders van de gemeenten Roermond, Sittard-Geleen en Venlo zijn de burgers ongerust geworden na het ongeval met een giftrein in het Vlaamse Wetteren, begin mei. Door de hoge concentraties giftige stoffen die daarbij vrijkwamen, kwam een iemand om het leven en moesten honderden mensen zich in het ziekenhuis laten behandelen.
Speciale aandacht
Volgens burgemeester Cammaert is het vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor de afgelopen jaren toegenomen. Het gaat daarbij om brandbare, giftige en explosieve stoffen.
De Limburgse gemeenten willen een "permanente verbetering van de veiligheid op het spoor". Ze vragen speciale aandacht voor de trajecten die door de bebouwde kom lopen.
NOS.nl, niet nu.nlquote:Op maandag 24 juni 2013 00:24 schreef icloud het volgende:
Nu.nl is niet de meest betrouwbare bron, ik zie l1 toch als betrouwbaarder op dit dossier.
Dan nog blijf ik de berichtgeving van l1 betrouwbaarder vinden, de gemeentes zetten in op een extra spoor buiten de kernen niet op vermindering.quote:
Daarin lees ik hetzelfde als wat NOS schrijft, maar dan in minder woorden.quote:Gesprekken over vermindering giftreinen
Roermond, Venlo en Sittard-Geleen gaan praten met het Rijk praten over giftreinen die door de gemeenten rijden.
Ze willen dat het aantal giftreinen door woonwijken wordt verminderd.
Dat schrijft burgemeester Peter Cammaert van Roermond in antwoord op vragen van de raadsfractie van de VVD. Aanleiding voor de actie van de gemeenten en Veiligheidsregio Limburg Noord actie is de ramp met de giftrein begin mei in het Belgische Wetteren.
Treinen met de gevaarlijke stof acrylnitril die in Wetteren slachtoffers maakte rijden ook door Roermond, blijkt uit de antwoorden van Cammaert.
Ik vind je suggestie "Jammer dat je het weer niet gesnapt hebt" etc. wel wat vervelend, eerlijk gezegd. Er is nu naar diverse bronnen verwezen, en in al die bronnen wordt nergens verwezen naar wat jij beweert.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:51 schreef icloud het volgende:
[..]
Toen had je ook concurrentie op het spoor, alleen bouwden ze dan maar gelijk een heel nieuwe spoorlijn. Meen dat HIJSM de spoorlijnquote:Op zondag 23 juni 2013 20:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Wel gek dat dat (en ook Nijmegen - Kleef) ooit onderdeel was van de links-Rijnse hoofdroute.
Dat "toontje" is aanmatigend omdat MVBOV boze brieven uitpoept met een vaart waar de belastingdienst jaloers op kan zijn en waar regelmatig iets rammelt aan de inhoud, nog afgezien van het feit dat veel mensen het niet met MVBOV eens zijn en ook niet het idee hebben dat ze daardoor vertegenwoordigd worden. Dat roept, begrijpelijkerwijs, irritatie op bij sommige mensen.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vind je suggestie "Jammer dat je het weer niet gesnapt hebt" etc. wel wat vervelend, eerlijk gezegd. Er is nu naar diverse bronnen verwezen, en in al die bronnen wordt nergens verwezen naar wat jij beweert.
Discussie is goed. Inhoudelijke aanvullingen zijn zelfs nog beter. Maar dat aanmatigende toontje van je, maakt dat het me moeite kost nog met je te praten. Doe daar eens wat aan. Da's leuker voor je omgeving en daarmee vanzelf ook leuker voor jou.
Leg eens uit. Wat heeft een goederentrein met goed ov te maken? Ja dat die dingen een reizigerstrein niet in de weg moeten rijden. Verder helemaal niets.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Hoi Geldermalsen.quote:Op maandag 24 juni 2013 08:48 schreef dennistd het volgende:
Zoek de fout:tip: hij zit niet in de tekst
De Betuweroute.quote:Op maandag 24 juni 2013 08:50 schreef James1988 het volgende:
Die horizontale lijn onder Den Bosch, wat moet die voorstellen
Het is een column eah.quote:Op maandag 24 juni 2013 08:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat heeft een goederentrein met goed ov te maken? Ja dat die dingen een reizigerstrein niet in de weg moeten rijden. Verder helemaal niets.
Mooi man. ZO weinig benul hebben van waar je mee bezig bentquote:
Er gaan alleen sprinters stoppen.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:43 schreef Nielsch het volgende:
Hoe kom ik erachter welke treinen straks gaan stoppen op Utrecht Vaartsche Rijn? Het schijnt een overstapstation te moeten gaan worden voor studenten uit het zuiden en oosten, richting de Uithof. Dit om Centraal te ontlasten. Dan zou je toch verwachten dat er ook wat intercities uit Den Bosch en Nijmegen enzo stoppen, of niet? Daarnaast vast wat sprinters naar Lunetten, Houten, Zeist en Maarn enzo.
Waar vond je deze trouwens?quote:Op maandag 24 juni 2013 08:48 schreef dennistd het volgende:
Zoek de fout:tip: hij zit niet in de tekst
Dus die overstap- en ontlastingsfunctie slaat dus nergens op? Lijkt me dat je als student op weg naar de Uithof dus gewoon de intercity naar CS neemt en dan de tram naar de Uithof. Waarschijnlijk sneller namelijk.quote:
Voor de studenten die met de stoptrein vanuit de richtingen Den Bosch en Arnhem komen is het wel een aardig stukje korter hoor. En je hebt op Vaartsche Rijn een veel kortere overstapafstand dan op Centraal.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus die overstap- en ontlastingsfunctie slaat dus nergens op? Lijkt me dat je als student op weg naar de Uithof dus gewoon de intercity naar CS neemt en dan de tram naar de Uithof. Waarschijnlijk sneller namelijk.
Heb je de rest van deze pagina al gezien?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:55 schreef dennistd het volgende:
Die stond vandaag in de Metro, pagina 9: http://www.readmetro.com/(...)d/download/20130624/
Je pakt in elk geval de reizigers vanaf Gouda Goverwelle, Woerden, Vleuten, Utrecht Terwijde, Utrecht Leidsche Rijn, Utrecht Lunetten, Houten, Houten Castellum, Culemborg, Geldermalsen, Zaltbommel, Tiel, Bunnik, Driebergen-Zeist, Maarn, Veenendaal Centrum, Veenendaal West en Rhenen op die manier. En als er ook nog een stoppen Utrecht-Arnhem komt kan dat ook nog voor Veenendaal De Klomp, Ede-Wageningen, Wolfheze, Oosterbeek en Arnhem.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus die overstap- en ontlastingsfunctie slaat dus nergens op? Lijkt me dat je als student op weg naar de Uithof dus gewoon de intercity naar CS neemt en dan de tram naar de Uithof. Waarschijnlijk sneller namelijk.
Bron: http://nos.nl/artikel/521673-spookthalys-in-vlaanderen.htmlquote:'Spook-Thalys' in Vlaanderen
Terwijl de NS naarstig zoekt naar een vervanging voor de Fyra, rijden er in België bijna lege Thalys-treinen. Het gaat om een zogeheten 'spook-Thalys' tussen Oostende en Brussel, die nauwelijks wordt gebruikt. Ook de Thalys vanuit Luik is vaak onderbezet.
Het gaat om volwaardige Thalys-treinen met een topsnelheid van 300 kilometer per uur. Tussen Oostende en Brussel rijdt de Thalys over normaal spoor en kan daardoor niet harder dan de reguliere trein. Ook zijn de treinkaartjes fors duurder. Daardoor blijft de trein tussen Brussel en Oostende grotendeels leeg. De bezettingsgraad ligt rond de 10 procent.
NS
Op dezelfde Thalys naar Amsterdam is het de afgelopen maanden juist bijzonder druk. De trein is vaak volgeboekt. De NS wil graag dat er meer Thalys-treinen naar Nederland gaan rijden, maar zegt dat de Belgen zelf over de invulling van hun Thalys-verbindingen gaan.
Eerder werd al bekend dat er dit najaar voor Nederland één extra Thalys beschikbaar komt; een treinstel dat nu nog in onderhoud is. Daardoor stijgt het aantal hogesnelheidsverbindingen tussen Brussel-Amsterdam van 9 naar 11 ā 12 per dag.
De Belgische minister van Overheidsbedrijven Labille heeft gezegd dat hij zich dit najaar samen met de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS over de toekomst van de Thalys naar Oostende en Luik gaat buigen.
'Wafelijzerpolitiek'
De 'spookThalys' is in België niet onomstreden. Omdat ze zelden vol zitten, draaien ze behoorlijke verliezen. De Vlaamse verbinding kost de overheid jaarlijks zo'n 1,7 miljoen euro. Het Waalse equivalent kost 4,3 miljoen euro. Toch is de trein afschaffen politiek ingewikkeld. Omdat de ene Thalys in Wallonië rijdt en de ander in Vlaanderen, steekt een aloude Belgische politieke knoop de kop op.
"De spook-Thalys is het resultaat van een typisch Belgisch fenomeen: wafelijzerpolitiek", zegt correspondent Joris van Poppel. "Toen Wallonië een Thalys wilde naar Luik, wilde Vlaanderen er ook een, naar Oostende."
Voor het afschaffen geldt hetzelfde probleem: de Vlamingen zijn alleen bereid afstand te doen van hun directe verbinding met Parijs, als ook de Walen daartoe bereid zijn.
De Thalys waar het over gaat rijdt vanaf Luik via Namen, Charleroi en Bergen naar Rijsel, die rijdt niet naar Duitsland. Zowel de Waalse als de Vlaamse rijden eenmaal daags. En zo erg is het vermoed ik echt, zo worden stations Halle en Leuven overgeslagen door bepaalde IC's tussen Brussel en Wallonië....quote:Op maandag 24 juni 2013 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/521673-spookthalys-in-vlaanderen.html
Is het zo erg in Belgie dat zelf treinen exact verdeeld worden? Ik bedoel voor de Thalys naar Luik: Daar zit nog Duitsland achter... Is het dan ook zo in Belgie dat er bijvoorbeeld evenveel lijntjes in het weekend geen dienst doen aan de Waalse danwel aan de Vlaamse zijde? Zo van, "Wij op zondag geen trein hier dan daar ook ergens geen trein op zondag, kan me niet verrotte waar, als het maar ergens is..." ?
FTFY.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:02 schreef dennistd het volgende:
Over het algemeen is het Wallonië dat voordeel heeft geld verkwist van de wafelijzerpolitiek volgens mij, dus ik kan me voorstellen dat Vlaanderen in dit geval denkt: laat ons er ook eens voordeel van hebben. geld verkwisten.
Het zou toch veel te makkelijk zijn als het overal het zelfde zou werken?quote:
Nogal.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het zou toch veel te makkelijk zijn als het overal het zelfde zou werken?
Maar van de NS iig wel netjes, die borg in vrij-reizen was echt de grootste onzin.
Bij Cxxn wordt hier ook aan gewerkt, hoorde ik de afgelopen week.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het zou toch veel te makkelijk zijn als het overal het zelfde zou werken?
Maar van de NS iig wel netjes, die borg in vrij-reizen was echt de grootste onzin.
mja, er moet ook ruimte zijn voor goederenvervoer per spoor, daar kun je niet op tegen zijn. Door dat goed te regelen hoeven ze reizigerstreinen niet al te veel in de weg te rijden en zelf ook niet overal aan de kant te staan.quote:Op maandag 24 juni 2013 08:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat heeft een goederentrein met goed ov te maken? Ja dat die dingen een reizigerstrein niet in de weg moeten rijden. Verder helemaal niets.
Dat is al minstens een half jaar zo!quote:Op maandag 24 juni 2013 10:46 schreef James1988 het volgende:
Bij de NS-abonnementen wordt in de vrij reizen-periode tegenwoordig geen borg meer afgeschreven, m.u.v. Connexxion.
Watch mequote:Op maandag 24 juni 2013 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, er moe ook ruimte zijn voor goederenvervoer per spoor, daar kun je niet op tegen zijn.
hahaha. Het per trein vervoeren van een stel dozen tussen de Rotterdamse haven en het Ruhrgebied bespaart heel wat vrachtwagenrittenquote:
Zaterdag stonden we stil even voor Köln, en toen ik uit het raam keek zag ik iets dat me aan jou deed denken:quote:
Goed begin is het halve werkquote:Op maandag 24 juni 2013 11:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zaterdag stonden we stil even voor Köln, en toen ik uit het raam keek zag ik iets dat me aan jou deed denken:
Een badslipperexpress die een klein deel van zijn lading verloren is
Uit de richting Rhenen zijn het er vrij weinig. Een groot deel van de studenten heeft z'n fiets op station Bunnik staan en fietst dan het laatste stukje naar de Uithof.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je pakt in elk geval de reizigers vanaf Gouda Goverwelle, Woerden, Vleuten, Utrecht Terwijde, Utrecht Leidsche Rijn, Utrecht Lunetten, Houten, Houten Castellum, Culemborg, Geldermalsen, Zaltbommel, Tiel, Bunnik, Driebergen-Zeist, Maarn, Veenendaal Centrum, Veenendaal West en Rhenen op die manier. En als er ook nog een stoppen Utrecht-Arnhem komt kan dat ook nog voor Veenendaal De Klomp, Ede-Wageningen, Wolfheze, Oosterbeek en Arnhem.
twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 09:42:09Wantoestanden door @NS_online Station Oisterwijk. Goederentrein blokkeert 30 min de overweg. http://t.co/CzEcBJvHAk reageer retweet
Dat gebeurt in Olst ook met enige regelmaat. Is verder natuurlijk niet voor de NS maar PrutsRail.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
In Oisterwijk ging het vanochtend ook lekker getuige deze tweettwitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 09:42:09Wantoestanden door @NS_online Station Oisterwijk. Goederentrein blokkeert 30 min de overweg. http://t.co/CzEcBJvHAk reageer retweet
twitter:treinreiziger twitterde op maandag 24-06-2013 om 11:42:18@ProRail Jullie eigen advertentie in Metro (blz8) gezien? Ook het kaartje in de advertentie? Ziet er niet echt goed uit .... reageer retweet
twitter:ProRail twitterde op maandag 24-06-2013 om 11:50:01@treinreiziger We hebben het gezien, de plaatsnamen kloppen niet. We passen dit aan in de advertenties die nog geplaatst gaan worden. reageer retweet
Sorry maar we moeten natuurlijk wel doen wat we gecommuniceerd hebbenquote:Op maandag 24 juni 2013 12:05 schreef Duvel het volgende:
Ja, dat ineens Geldermalsen - Arnhem eruit ligt.
Boven of beneden?quote:Op maandag 24 juni 2013 12:05 schreef Fiorano het volgende:
Waar zijn er eigenlijk mee bezig op Duivendrecht? Lijkt op perron verlenging
Verwaande kuthipsterquote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
In Oisterwijk ging het vanochtend ook lekker getuige deze tweettwitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 09:42:09Wantoestanden door @NS_online Station Oisterwijk. Goederentrein blokkeert 30 min de overweg. http://t.co/CzEcBJvHAk reageer retweet
Benedenquote:
Die zijn al 340 meter, volgens mij is dat de IC-norm. En volgens mij wordt met SAAL ook alleen Riekerpolder-Duivendrecht aansl. west (aansluiting Utrechtboog) verdubbeld.quote:
perronverplaatsing: http://plannen.ouder-amst(...)station-duivendrechtquote:Op maandag 24 juni 2013 12:05 schreef Fiorano het volgende:
Waar zijn er eigenlijk mee bezig op Duivendrecht? Lijkt op perron verlenging
Dat gebeurt in België ook op RailTime. Als er via verbindingsspoor 234 ipv 235 gereden wordtquote:Op maandag 24 juni 2013 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, vanochtend reden de treinen tussen Groningen en Leeuwarden volgens de borden via een andere route.
Via de omroep werd gemeld dat de normale route gereden wordt
dan zijn ze daarin wat doorgeslagen.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat gebeurt in België ook op RailTime. Als er via verbindingsspoor 234 ipv 235 gereden wordt
Toen ik een soortgelijke opmerking plaatste op Het Grote Blote TietenForum werd me dat niet geheel in dank afgenomenquote:Op maandag 24 juni 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan zijn ze daarin wat doorgeslagen.
Wat zal het een reiziger het roesten als onderweg via spoor x of y gereden wordt, zolang de trein maar stopt op het station waar de reiziger uit dan wel over moet stappen
wat een autistenbende is het daar danquote:Op maandag 24 juni 2013 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Toen ik een soortgelijke opmerking plaatste op Het Grote Blote TietenForum werd me dat niet geheel in dank afgenomen
dan wordt het tijd dat ze wat losser wordenquote:Op maandag 24 juni 2013 12:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Valt verder wel mee. Ze zijn er vooral heel erg conservatief en vinden dit juist secuur. Tjah.
Er zijn er een aantal bij die tegen de automatisering en 'concentratie van de seinhuizen' zijn zoals die daar nu heel uitgebreid plaatsvindt.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan wordt het tijd dat ze wat losser worden
Ja die houden het liefst al die verborgen werkloosheid in stand.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn er een aantal bij die tegen de automatisering en 'concentratie van de seinhuizen' zijn zoals die daar nu heel uitgebreid plaatsvindt.
tsja, NMBS en InfraBel moeten de financiële touwtjes wat aanhalen, dus ja, ik snap wel dat ze voor modernisering en automatisering kiezen.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn er een aantal bij die tegen de automatisering en 'concentratie van de seinhuizen' zijn zoals die daar nu heel uitgebreid plaatsvindt.
De rest van dat Twitter gesprekquote:
twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 09:50:22.@NS_online Weet ik niet, ik ben over de trein geklommen want na een half uur had ik er genoeg van. Moet JIJ dat niet weten?! reageer retweet
twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 10:08:06@MathijsScotty De NS zou wel moeten weten dat er een trein staat, dat de reizigers geinformeerd zijn en dat er een aanspreek punt is. reageer retweet
Beetje blijven zitten kankeren op een bedrijf dat er niks mee te maken heeft en maar vol blijven houden als je erop geattendeerd wordt.twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 10:17:21@MathijsScotty @ProRail Of het NS of ProRail is, zou de reiziger niet uit moeten maken, noch voor nalatigheid moeten zorgen. reageer retweet
De trein blokkeert heel het eilandperron inclusief overweg ernaartoe. Daar is niet echt een alternatief voor.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ga gewoon naar een andere overweg als er een storing is of de overweg langdurig bezet is. Ja dat kost je extra tijd maar tussen de bomen door zwalken kost je misschien je leven.
Op Nederlands grondgebied rijdt dat ding onder de vlag van NSquote:Op maandag 24 juni 2013 13:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik heb ooit iemand de NS horen beschuldigen van het niet rijden van een Belgische stoptrein. Ook zoiets.
Enig idee hoe dat zou kunnen komen?quote:Op maandag 24 juni 2013 13:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Oh en over iemand erop wijzen welke verantwoordelijkheden waar liggen: tja, sommige mensen zitten zo vastgeroest in hun denkbeeld dat ze dat echt niet willen wijzigen - en het boeit ze dan ook niet.
Nou ja de oorzaak was toen sowieso iets met de infrastructuur.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op Nederlands grondgebied rijdt dat ding onder de vlag van NS
Ik krijg op 11 juli netjes alle bussen te zien tussen Zaltbommel en Den Bosch. Ze hebben alleen de aangepaste treindienst er blijkbaar nog niet in verwerkt.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er staat maar 2 bussen in op 11 juli
Kan wel zo zijn volgens jou, maar voor het gros van de reizigers is NS dé vervoerder in Nederland. Of het nou Cargo is of dat er Veolia op de zijkant staat.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De rest van dat Twitter gesprektwitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 09:50:22.@NS_online Weet ik niet, ik ben over de trein geklommen want na een half uur had ik er genoeg van. Moet JIJ dat niet weten?! reageer retweet
twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 10:08:06@MathijsScotty De NS zou wel moeten weten dat er een trein staat, dat de reizigers geinformeerd zijn en dat er een aanspreek punt is. reageer retweet
Beetje blijven zitten kankeren op een bedrijf dat er niks mee te maken heeft en maar vol blijven houden als je erop geattendeerd wordt.twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 10:17:21@MathijsScotty @ProRail Of het NS of ProRail is, zou de reiziger niet uit moeten maken, noch voor nalatigheid moeten zorgen. reageer retweet
Er heeft weken op de TBP's boven Alkmaar vanuit Den Helder gestaan dat de treinen via een andere route reden omdat Onze Liever Vrouwe ter Nood geen perron heeft aan die zijde.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat gebeurt in België ook op RailTime. Als er via verbindingsspoor 234 ipv 235 gereden wordt
Ja maar doe dan niks, en niet 2 bussen?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, ergens houdt het op he. Het zijn wel Duitsers, maar daarmee Onze Lieve Heer nog niet
Eh, op de offline planner?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik krijg op 11 juli netjes alle bussen te zien tussen Zaltbommel en Den Bosch. Ze hebben alleen de aangepaste treindienst er blijkbaar nog niet in verwerkt.
Hoezo, "volgens jou"? Als iemand je erop attendeert dat je niet bij NS maar ProRail moet zijn en dan vervolgens nog blijft volhouden "Ja maar NS moet dit en NS zou dat moeten blabla" ben je gewoon kansloos bezig. Niet "volgens mij", maar per definitie.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn volgens jou, maar voor het gros van de reizigers is NS dé vervoerder in Nederland. Of het nou Cargo is of dat er Veolia op de zijkant staat.
In dit geval zou er een werkinstructie voor het communicatieteam moeten klaarliggen om dit netjes af te handelen.
Sorry, ja Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System heeft inderdaad de Bussen erin verwerkt. Maar als je de dienstregeling filtert op bussen dan staan ze niet in. Maar onder regionale treinen vind je ze wel....quote:Op maandag 24 juni 2013 16:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik krijg op 11 juli netjes alle bussen te zien tussen Zaltbommel en Den Bosch. Ze hebben alleen de aangepaste treindienst er blijkbaar nog niet in verwerkt.
Als jij bij connexxion klaagt over een bus van arriva, dan moet connexion jouw klacht doorzetten? Dacht het niet..quote:Op maandag 24 juni 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Dan zouden zij direct @ProRail moeten vermelden in plaats van de reiziger over de schutting te gooien en het zelf uit laten zoeken.
twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 16:09:47@bpenris dus? Als ik reis via NS zijn ze opeens niet meer verantwoordelijk voor mijn veiligheid? Het boeit mij niet wie er wat te maken 1/2 reageer retweet
"Ik reis via NS"twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 16:11:51@bpenris heeft met wat. Ik reis via NS. Dit had niet mogen gebeuren. Kastje-muur verhaal boeit me werkelijk niet veel 2/2 cc @Wijkagent_Fred reageer retweet
Dat zeg ik toch niet, ze zouden je kunnen doorverwijzen. Leven we anno 2013 in een gemeenschap waarbij we alles maar over schuttingen gooien en niets meer voor elkaar kunnen overhebben?quote:Op maandag 24 juni 2013 17:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Als jij bij connexxion klaagt over een bus van arriva, dan moet connexion jouw klacht doorzetten? Dacht het niet..
http://emielsondag.com/quote:Op maandag 24 juni 2013 17:11 schreef Ireyon het volgende:
Hij gaat zelfs zo mogelijk nog kanslozer verdertwitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 16:09:47@bpenris dus? Als ik reis via NS zijn ze opeens niet meer verantwoordelijk voor mijn veiligheid? Het boeit mij niet wie er wat te maken 1/2 reageer retweet
"Ik reis via NS"twitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 16:11:51@bpenris heeft met wat. Ik reis via NS. Dit had niet mogen gebeuren. Kastje-muur verhaal boeit me werkelijk niet veel 2/2 cc @Wijkagent_Fred reageer retweet
. Echt wat een klapjosti.
Ik kon het niet latenquote:Op maandag 24 juni 2013 17:11 schreef Ireyon het volgende:
Hij gaat zelfs zo mogelijk nog kanslozer verdertwitter:itsemiel twitterde op maandag 24-06-2013 om 16:09:47@bpenris dus? Als ik reis via NS zijn ze opeens niet meer verantwoordelijk voor mijn veiligheid? Het boeit mij niet wie er wat te maken 1/2 reageer retweet
twitter:Hanenliefhebber twitterde op maandag 24-06-2013 om 17:14:34@itsemiel @bpenris Komt omdat je het denkvermogen hebt van een natte krant in een sneeuwstorm reageer retweet
Ze steken over midden op een spoor, niet eens bij een overgang... dombo's. Bekeurenquote:Op maandag 24 juni 2013 17:15 schreef Kwaliteit het volgende:
Sorry ik snap de boosheid wel.
Als ik dit zie, moet ProRail maar ook de NS zich diep schamen.
NS is nog altijd verantwoordelijk voor zijn reizigers. Punt uit!
Als ik dit zie dan vrees ik het ergste, dat ding zou maar gaan rijden... ongelooflijk!
[ afbeelding ]
Lekker wijf.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:15 schreef Kwaliteit het volgende:
Sorry ik snap de boosheid wel.
Als ik dit zie, moet ProRail maar ook de NS zich diep schamen.
NS is nog altijd verantwoordelijk voor zijn reizigers. Punt uit!
Als ik dit zie dan vrees ik het ergste, dat ding zou maar gaan rijden... ongelooflijk!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 juni 2013 17:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik kon het niet latentwitter:Hanenliefhebber twitterde op maandag 24-06-2013 om 17:14:34@itsemiel @bpenris Komt omdat je het denkvermogen hebt van een natte krant in een sneeuwstorm reageer retweet
Juridisch zou hij misschien nog wel eens gelijk kunnen hebben, het is de ns die hem een kaartje heeft verkocht, ongeacht de vervoerder waar hij mee reist.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:11 schreef Ireyon het volgende:
Die "cc @Wijkagent_Fred" doet 't 'mquote:Op maandag 24 juni 2013 17:11 schreef Ireyon het volgende:
quote:Op maandag 24 juni 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die "cc @Wijkagent_Fred" doet 't 'm
twitter:Wijkagent_Fred twitterde op maandag 24-06-2013 om 15:23:23@itsemiel NS heeft er alleen niks mee te maken. Het spoor is niet van NS, de overgang niet en die trein ook niet. reageer retweet
twitter:Wijkagent_Fred twitterde op maandag 24-06-2013 om 16:45:59@itsemiel @bpenris Als je zelf zo achterlijk bent om over een stilstaande trein te klimmen, geef je zelf ook niks om je veiligheid. reageer retweet
twitter:Wijkagent_Fred twitterde op maandag 24-06-2013 om 16:47:16@itsemiel en waarom spreek je de eigenaar van de trein niet aan? Die heeft immers samen met prorail de situatie gecreëerd. reageer retweet
Hé, Bas Penris! Die ben ik een keer tegengekomen toen ik sloophondekoppen ging fotograferen in Zwolle!quote:Op maandag 24 juni 2013 17:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik kon het niet latentwitter:Hanenliefhebber twitterde op maandag 24-06-2013 om 17:14:34@itsemiel @bpenris Komt omdat je het denkvermogen hebt van een natte krant in een sneeuwstorm reageer retweet
twitter:Wijkagent_Fred twitterde op woensdag 27-03-2013 om 18:52:16@BeedeGee @NS_online Nee, jij vreet al genoeg uit de staatsruif. Schooier! reageer retweet
twitter:Wijkagent_Fred twitterde op woensdag 27-03-2013 om 18:45:49@BeedeGee @NS_online Nou, dat zal me een indruk maken, dat je 85 tweets lang hebt lopen zeiken om twee tientjes. reageer retweet
twitter:Wijkagent_Fred twitterde op woensdag 27-03-2013 om 18:50:41@BeedeGee @NS_online Mensen die geen 'nee' willen accepteren en dan uren de tijd nemen om daarover te zeiken, horen voor de trein, niet erin reageer retweet
twitter:Wijkagent_Fred twitterde op woensdag 27-03-2013 om 17:24:17Det ze bij NS niet doodmoe worden van het onnozele gezeik van @BeedeGee moeten lezen. Blijkbaar heeft die gast geen cent te makken. reageer retweet
Ligt het aan mij of moet dit een grappig fake account zijn?twitter:Wijkagent_Fred twitterde op donderdag 28-02-2013 om 20:23:43@PoIitieTHTC De onschuldige verdachte die ik voor jullie in voorarrest heb, kan ik dus helaas vandaag niet meer vrijlaten #hoopopbegrip reageer retweet
we hoeven niet te radenquote:Op maandag 24 juni 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Bas Penris hangt hier ook rond. Tip: Ik ben het niet.
Ik heb zaterdag nog mokerveel bier gedronken met bovenstaande!quote:Op maandag 24 juni 2013 17:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, Bas Penris! Die ben ik een keer tegengekomen toen ik sloophondekoppen ging fotograferen in Zwolle!
Oh humor!quote:Op maandag 24 juni 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Bas Penris hangt hier ook rond. Tip: Ik ben het niet.
ben je toch aan het radenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op maandag 24 juni 2013 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben je toch aan het radenIk ben het ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Nee, Duvel drinkt ff niet zoveel momenteel.quote:
Precies, daar ging ik ook net wat over zeggenquote:Op maandag 24 juni 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die "cc @Wijkagent_Fred" doet 't 'm
Het zijn domme koeien, die hadden moeten wachten of een andere oversteekplaats hadden moeten zoeken. Je hebt niks in het spoor te zoeken zolang de bomen gesloten, ook niet als een trein er tot stilstand komt.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway, wat nou als een passerende intercity 1 van die lui geschept had? Ik bedoel, je kunt "je moet altijd wachten tot de overweg vrij is" moeilijk een half uur vol blijven houden. Dit kun je die mensen niet gaan verwijten, die over die cargo heen klimmen.
Dat was nota bene op een station, wat (beschonken) mensen waren te lui om naar de aanwezige tunnel te lopen, en ze besloten om maar over de sporen te lopen. Dat was in Castelldefels.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
vgs mij is er een paar jaar geleden in Spanje op een HSL een vergelijkbaar ongeluk gebeurd trouwens, waarbij wat jongeren de route naar het strand wilden afkorten en zich verkeken op de snelheid van de AVEGeloof dat er daar 14 bij omgekomen waren of zo?
Hoe lang stond die badslipper-bakfiets daar al stil? Dan ligt de overweg allang in storing en moeten alle andere treinen al op zicht rijden als ze de overweg naderen.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway, wat nou als een passerende intercity 1 van die lui geschept had? Ik bedoel, je kunt "je moet altijd wachten tot de overweg vrij is" moeilijk een half uur vol blijven houden. Dit kun je die mensen niet gaan verwijten, die over die cargo heen klimmen.
Een half uur toch? Gaat een overweg vanzelf in storing na X tijd?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe lang stond die badslipper-bakfiets daar al stil? Dan ligt de overweg allang in storing en moeten alle andere treinen al op zicht rijden als ze de overweg naderen.
Na vijf minuten gaat de overweg in storing en moet er een melding rijden op zicht naar de machinisten van treinen die het baanvak naderen.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een half uur toch? Gaat een overweg vanzelf in storing na X tijd?
Dat wat b2py zegt inderdaad. Een overweg die om wat voor reden dan ook langer dan 5 minuten dicht ligt gaat 'in storing' en er gaat een alarm af bij de treindienstleider. Inderdaad vooral omdat weggebruikers dan toch echt wel ongeduldig worden en je er niet meer van uit kunt gaan dat ze netjes blijven wachten. Of er nou een trein stil staat of niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een half uur toch? Gaat een overweg vanzelf in storing na X tijd?
Zoiets zou iedereen eigenlijk geleerd moeten worden, wat mij betreft al op de fietscursus op de basisschool en als je later een rijbewijs wenst te halen nog een keerquote:Op maandag 24 juni 2013 19:10 schreef b2py het volgende:
En nog een tip van een maat van me, was wel scherp.
Indien je te maken krijgt met een overwegstoring, bel dan het nummer van SMC, dat staat in de paal aan de zijde van de overwegboom. Instructie staat daar ook bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |