Nee dat denk ik ook niet. De werkgelegenheid is niet in gevaar. Aan de V250 hoeven ze niet veel meer te doen, of dat nou nog doorgaat of niet. Verder zijn ze druk zat met allerlei andere afnemers. Bovendien heeft Finmeccanica, de moederkloek-holding, gisteren nog zijn expliciete steun aan AnsaldoBreda uitgesproken middels een persnotitie. Dus AB of het personeel daarvan, kan niet veel gebeuren.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:03 schreef arkkey het volgende:
Op zich niet vreemd, als de rollen omgedraaid waren vraag ik me af of het hier boeiend nieuws zou zijn. Denk dat het dan niet veel anders was.
Dan was het spul waarschijnlijk iets later wel tegen de lamp gelopenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zou het zijn gelopen als het een wintertje niet gesneeuwd had, denk ik dan...
Je hebt je duidelijk nooit verdiept in wat er allemaal gebeurd aan de overkant van het kanaal. Daar is men al 5 jaar bezig met de IEP.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hitachi wil in Europa voet aan de grond krijgen. Dat is ze tot op heden nauwelijks gelukt, vanwege Alstom en Bombardier. Dan is Ansaldo dus een kans om wel voet aan de grond te krijgen. Andere opties zijn alleen in Oost-Europa te vinden als ze willen.
Ik voel me een beetje een n00b, ik wist dat Hitachi in rollend materieel doet. Maar toch blijf ik eenvlakschuurmachine en slijptollenimago voor me zienquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:48 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Hitachi is slim, de IEP is een voortborduursel op de Class 395... welke op zijn beurt weer een voortborduursel is op de A-train. Uiteindelijk staat er een nieuwe trein met de techniek die 30 jaar oud is met wat upgrade kitjes om hem net ff wat beter en moderner te maken.... maar ook betrouwbaarder.
http://www.gscalenews.com/nl/2012/08/18/hollandrail-ns-koploperquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:16 schreef arkkey het volgende:
Ik vind die modellen dus supergaaf voor in de tuin, jammer dat ze die dingen eigenlijk nooit gewoon commercieel te koop aanbiedenVan de andere kant zullen ze dan waarschijnlijk toch te duur zijn.
Reminds me, deze koploper is ook best aardig voor in de tuin:
http://www.marktplaats.nl(...)n-kleine-oplage.html
quote:Het driedelige treinstel zal ongeveer ¤3.000 kosten
ja, gloeiende, nu wil ik dat biertje proevenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
DIT is pas een trein met een eigen krarakter!
[ afbeelding ]
Mooiste trein aller tijdenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:07 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ook Hitachi schijnt dingen te maken met "een eigen karakter"
[ afbeelding ]
een ongeschaalde foto van 3 MB?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
DIT is pas een trein met een eigen krarakter!
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt als ik tegen mijn moeder ga zeggen "nee mam ik zit in het hart van de mafia" dat is ze gelijk dood daar heb ik ook niks aan.
het toont aan dat de Italianen wel wat kunnen, maar dat er geen duidelijk plan achter zitquote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:11 schreef kurk_droog het volgende:
Ik moet trouwens behoorlijk lachen bij die foto's van de problemen uit dat NS rapport![]()
Dat magneetje...
quote:Ook liet ze zich niet uit over het aanbod van de Italiaanse producent AnsaldoBreda om de problemen alsnog op te lossen met de NS. Het is volgens haar aan de NS om daar verder over te praten. Mansveld zei tenslotte nog dat ze geen contact heeft gehad met de Italiaanse autoriteiten. Die zouden zich in de kwestie willen mengen.
Door een wisselstoring kon de IC vanuit Rotterdam niet aan het perron komen in Gouda.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:12 schreef nomenklatura het volgende:
Waarom werd station Gouda overgeslagen door de IC rdam-zwolle?
Dan moet je even een coupé verplaatsen, kreeg ik ook als advies van @NS_online toen mijn trein op standje noordpool ging.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 07:54 schreef drakin het volgende:
het is vanmorgen maar weer flink koud in de trein.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ik nooit meer eerlijk moet zijn.
maar mensen moeten mij dan ook nooit meer iets vragen
Waar gáát dit over?!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Had echt iets van OK dit laat ik me niet gebeuren
Wees blij dat de verwarming niet aan staat....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 07:54 schreef drakin het volgende:
het is vanmorgen maar weer flink koud in de trein.
Mja, dit is een beetje een open deur, want het is al jaren aan de gang. Overal in spoorland zeg maar (en daarbuiten ook waarschijnlijk).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
'Fyraproblemen door onbekwaam NS-management'
Bij het aanschaffen van de Fyratreinstellen sloegen NS-managers waarschuwingen van vakmensen in de wind.
De problemen met de treinstellen zijn een exponent van een managementcultuur die steeds minder stoelt op inhoudelijke spoorkennis, zeggen oud-medewerkers van de NS zaterdag in de Volkskrant.
[...]
"Spoorkennis heeft plaatsgemaakt voor algemeenheden uit managementboekjes", stelt een oud NS'er. De parlementaire enquête die er komt moet zich volgens de oud-medewerkers dan ook niet alleen op de aanschaf van de Fyra richten.
Bron
Ja, dat is ook de bedoeling omdat het allemaal onderdeel uitmaakt van RandstadSpoor.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Leuk, eenheidsworst.... 2 halen 1 betalen op ons "Zuylen type".
Daar (en hierboven) staan ook uitspraken van de directeuren van Veolia en Arriva. Heb jij daar ook contact mee gehad hierover?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Ja, regelmatig.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar (en hierboven) staan ook uitspraken van de directeuren van Veolia en Arriva. Heb jij daar ook contact mee gehad hierover?
Ok, ben benieuwd of ze zich daadwerkelijk erbij gaan aansluiten.quote:
kratjewedden dat ze vergeten te stoppen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:29 schreef b2py het volgende:
Degene die als eerste op station Leidsche Rijn willen in of uitstappen, vanavond is al de eerste rit:
[ afbeelding ]
In mijn ogen terecht. De staat heeft tegenstrijdige belangen en de reizigers en concurrentie zitten met de gevolgen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Een paar vragen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Kan men niet de NS gewoon over de HSL laten rijden voor reguliere intercities en de HSL-only verbindingen (Amsterdam - Breda of Amsterdam - Brussel) aan een andere partij overlaten?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een paar vragen.
Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?
Ja sorry, dat laatste biertje was er eentje te veelquote:
Ik ga ook gewoon reageren, als buitenstaanderquote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een paar vragen.
Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?
Ten tweede: er is op zijn minst een zweem van partijdigheid als je optrekt met Veolia en Arriva tegen NS. Hoe waarborg jij de onpartijdigheid van MVBOV, en, nog belangrijker: hoe waarborg je dat de omgeving daar ook van overtuigd is?
Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?
Ten vierde: denk je aan je gezondheid?
NS heeft geen treinen die daarvoor geschikt zijn, op de excuusfyra tussen amsterdam en breda na...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kan men niet de NS gewoon over de HSL laten rijden voor reguliere intercities en de HSL-only verbindingen (Amsterdam - Breda of Amsterdam - Brussel) aan een andere partij overlaten?
Het lokt hier meer interessante discussies uit dan dat Fok! echt een breed platform is voor zijn achterban. Vele commentaar op acties van MVBOV zijn hier een voorbeeld van.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?
Want Arriva en Veolia hebben in Nederland wel ervaring met het uitvoeren van een hogesnelheidsdienst? Niet bepaald.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:08 schreef Peter het volgende:
[..]
De NS geeft blijk van onvermogen: Ze hebben geen ervaring met hogesnelheidstreinen en laten duidelijk zien dat ze niet voldoende kennis in huis hebben. De consessievertrekker heeft 2 petten op en heeft het belang van de reiziger niet voorop staan. Als een andere (ervaren) speler wel de dienst kan leveren lijkt mij dat een betere optie.
Arriva en Veolia hebben een direct commercieel belang bij het weghalen van de concessie bij NS. Arriva en Veolia hebben primair een winstoogmerk, niet "het beste ov dat mogelijk is".quote:2: Juist met 2 partijen achter je, die met elkaar concurreren en ook al flink rondrijden in Nederland, laat je zien dat je niet alleen staat. Als je met 1 partij werkt kun e voor het karretje worden gespannen, nu heeft iedereen hetzelfde doel.
Mja, nja, ik weet niet. Ik krijg er geen warme gevoelens bij in elk geval.quote:3: MBOV mensen zitten nu eenmaal op FOK!, maar andere mainstream-media pakken Driek zijn persberichten en interviews ook serieus op. Dus het is alleen maar een pré dat FOK! er snel bij is. (m.i.)
Maar hun moederbedrijven wel, die kennis is dus al aanwezig. NS heeft er nergens ervaring mee..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Want Arriva en Veolia hebben in Nederland wel ervaring met het uitvoeren van een hogesnelheidsdienst? Niet bepaald.
Als Arriva en Veolia winst willen maken door goed mensen te vervoeren over de HSL, dan is hun middel in overeenstemming met 1 van de doelen van de MBOV..quote:[..]
Arriva en Veolia hebben een direct commercieel belang bij het weghalen van de concessie bij NS. Arriva en Veolia hebben primair een winstoogmerk, niet "het beste ov dat mogelijk is".
Niemand wordt op FOK! gecensureerd, de voor en tegenstanders van de NS of de MBOV ook niet..quote:[..]
Mja, nja, ik weet niet. Ik krijg er geen warme gevoelens bij in elk geval.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:32 schreef Duvel het volgende:
Ik wacht even op een reactie van Driek zelf voordat ik in welles-nietes verzeild raak.
benieuwd voor welke Europese rechter je ze dan wel niet daagt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Moet je het niet eerst nationaal proberen? Via ACM, en dan evt rechters en dan pas Europese rechters?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
benieuwd voor welke Europese rechter je ze dan wel niet daagt.
het is/was in arrivaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 08:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan moet je even een coupé verplaatsen, kreeg ik ook als advies van @NS_online toen mijn trein op standje noordpool ging.
Ik word nogal platgebeld door journalisten, maar ik beloof dat ik zorgvuldig zal reageren zodra ik effe tijd heb.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:32 schreef Duvel het volgende:
Ik wacht even op een reactie van Driek zelf voordat ik in welles-nietes verzeild raak.
Staar er ook niet helemaal goed. We vragen de EC om een onderzoek te doen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
benieuwd voor welke Europese rechter je ze dan wel niet daagt.
wat een kulverhaal. "ik zit in een gewone wagon"... Fuuuuuckquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:03 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Column in VK: Misschien is de werkelijkheid te bizar om de Fyra-malaise te bevatten
ik wilde al zeggen jaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Staar er ook niet helemaal goed. We vragen de EC om een onderzoek te doen.
Eventueel doorrijden van/naar het Hoofdrailnet is inderdaad een punt van overweging. Kan op twee manieren:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een paar vragen.
Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?
Wij trekken ook weleens met NS op en wij uiten ook weleens kritiek op Arriva, Veolia etc. We trachten dat zo evenwichtig mogelijk te doen. Niemand van de vervoerders is melaats, niemand is onze boezemvriend.quote:Ten tweede: er is op zijn minst een zweem van partijdigheid als je optrekt met Veolia en Arriva tegen NS. Hoe waarborg jij de onpartijdigheid van MVBOV, en, nog belangrijker: hoe waarborg je dat de omgeving daar ook van overtuigd is?
Persberichten van MVBOV worden ook naar fok gestuurd. Onafhankelijke redactieleden, ERs of MPG beslissen dan of iets wel of niet wordt geplaatst. En MVBOV heeft naast fok ook veel andere podia. Metro, Sp!ts, RTL, NOS, Volkskrant, Telegraaf, nu.nl. En dan heb ik lang niet alles hiermee genoemd.quote:Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?
Deze hectiek vergt inderdaad veel van mijn broze gezondheid. Daarom bij voorbeeld gisteren eens echt vroeg naar bed gegaan, en iedere dag een ook paar keer een uurtje absolute rust. Dan red ik het net.quote:Ten vierde: denk je aan je gezondheid?
Aha. Wat raar dat niemand het opviel in de trein. Raar gezicht, zo een groot station overslaanquote:Op zaterdag 8 juni 2013 03:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Door een wisselstoring kon de IC vanuit Rotterdam niet aan het perron komen in Gouda.
Redelijk veel in- en uitstappers daar, maar zo groot is Gouda nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:04 schreef nomenklatura het volgende:
[..]
Aha. Wat raar dat niemand het opviel in de trein. Raar gezicht, zo een groot station overslaan
Dat zijn degene die onder de grond liggen, jij bedoelt vast fotografenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Fotograven? Zijn dat adellijke mensen die foto's nemen of is dat een hobby van sommigen, graven naar foto's?
Kutqwertytoetsenbordquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zijn degene die onder de grond liggen, jij bedoelt vast fotografen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 08-06-2013 15:24:29 (Ninjaedit) ]
Zoals in de Fyra die ik gisteren had van Schiphol naar Breda, de bak die ik had leek net een sauna op wielen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:07 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Wees blij dat de verwarming niet aan staat....
twitter:arthur_mlv twitterde op zaterdag 08-06-2013 om 11:49:06Dit is de eerste trein die stopt op Station Utrecht Leidsche Rijn @NS_online @ @NS_Stations ! http://t.co/HvP3H5CbRb reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 08-06-2013 om 12:19:19@arthur_mlv Uhh bedankt.. maar ik begrijp helaas niet wat je hiermee bedoelt. ^FF reageer retweet
Bij mij komende de tussenliggende tijden er ook gewoon uitrollen..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, volgens de NS planner gaat er morgen om 7.38 een trein naar Den Haag vanaf Utrecht Leidsche Rijn, en de volgende gaat om 10:38, klopt dat?
Ik zit op de ios app...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij mij komende de tussenliggende tijden er ook gewoon uitrollen..
Gefaal weer...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:36 schreef b2py het volgende:
Ik zit in de online reisplanner
[ afbeelding ]
Staan wel meer vage dingen in die planner geloof ik. Hengelo FBK Stadion ook. Laatste keer dat ik keek zag dat er zo uit:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:56 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarom staat Utrecht Westraven in de suggesties als je 'Utrecht' intypt bij actuele vertrektijden?Heeft NS ambities de sneltramconcessie te winnen?
Ik ga zo reageren op je PM!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand de laatste dagen nog wat gehoord van Sandrvich?
Ik vind eerlijk gezegd dat wraak een slechte drijfveer is, een zinsnede "alsnog beloont voor zijn wanprestatie" geeft mij wel dat idee. Wat mijns inziens bovenaan moet staan is het belang van de reiziger. Als de reiziger in Nederland het meest gebaat is bij een gecombineerde HSL en HRN-concessie, dan zou dat de voorkeur moeten hebben. Daarbij vind ik dat niet alleen NS de zwarte piet moet krijgen, maar zeker ook de overheid. Door een proces aanhangig te maken, loop je het risico dat de voor de reiziger meest gunstige oplossing door de rechter wordt geblokkeerd. Dat bedoel ik met: hou je wel je doel voor ogen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eventueel doorrijden van/naar het Hoofdrailnet is inderdaad een punt van overweging. Kan op twee manieren:
Linksom: NS mag ook op HSL met zijn IC's
Rechtsom: HSL-exploitant krijgt ook toegang tot enkele IC-routes op het Hoofdrailnet.
Samenvoegen van HSL- en HRN-concessie is niet noodzakelijk, en zou ook inhouden dat je de NS via de achterdeur alsnog beloont voor zijn wanprestatie.
Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.quote:Wij trekken ook weleens met NS op en wij uiten ook weleens kritiek op Arriva, Veolia etc. We trachten dat zo evenwichtig mogelijk te doen. Niemand van de vervoerders is melaats, niemand is onze boezemvriend.
Maar je schrijft ook columns en bent zelf onderdeel van de crew. Wringt dat niet?quote:Persberichten van MVBOV worden ook naar fok gestuurd. Onafhankelijke redactieleden, ERs of MPG beslissen dan of iets wel of niet wordt geplaatst. En MVBOV heeft naast fok ook veel andere podia. Metro, Sp!ts, RTL, NOS, Volkskrant, Telegraaf, nu.nl. En dan heb ik lang niet alles hiermee genoemd.
Da's mooi. Ik waardeer je inzet, maar zoals weleens eerder gezegd heb ik mijn twijfels bij de aanpak. En in dit dossier ben ik bang dat je je vergaloppeert en het belang van de reiziger niet scherp genoeg in beeld houdt.quote:Deze hectiek vergt inderdaad veel van mijn broze gezondheid. Daarom bij voorbeeld gisteren eens echt vroeg naar bed gegaan, en iedere dag een ook paar keer een uurtje absolute rust. Dan red ik het net.
Wat ook helpt, is dat MVBOV overeind wordt gehouden door een prachtige groep meedenkers/helpers.
Nergens in de berichten van MVBOV op de website komt de naam Veolia terug en ook niet de naam van Arriva met betrekking tot het standpunt wat jij probeert te maken. Dat jij zegt dat ze een team vormen is dus niet waar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:56 schreef Duvel het volgende:
Bedankt dat je tijd hebt gevonden om te reageren. Hierbij mijn twee centen terug.
[..]
Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
Staat gedaagd om illegale steun NS
AMSTERDAM/ DEN HAAG - Reizigersclub Voor een beter OV sleept de Nederlandse Staat voor de Europese rechter vanwege illegale staatssteun aan de NS. Vervoerders Veolia en Arriva/Deutsche Bahn overwegen zich hierbij aan te sluiten.
„Wij hebben grote bedenkingen of er bij de Fyra wel aan alle regels van de aanbesteding zijn voldaan en we vragen ons af of er niet sprake is van illegale staatsteun”, zegt directeur Anne Hettinga van DB/Arriva. „Ongelooflijk dat NS, na alles wat ze fout hebben gedaan, weer vier maanden de tijd krijgt om met alternatieven te komen”, zegt zowel Hettinga als directeur Manu Lageirse van Veolia.
De kans dat NS de HSL-reiziger iets goeds te bieden heeft, moet als erg klein worden ingeschat. En er zijn dus ook andere mogelijkheden dan het integraal samenvoegen van beide concessies.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:56 schreef Duvel het volgende:
Bedankt dat je tijd hebt gevonden om te reageren. Hierbij mijn twee centen terug.
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat wraak een slechte drijfveer is, een zinsnede "alsnog beloont voor zijn wanprestatie" geeft mij wel dat idee. Wat mijns inziens bovenaan moet staan is het belang van de reiziger. Als de reiziger in Nederland het meest gebaat is bij een gecombineerde HSL en HRN-concessie, dan zou dat de voorkeur moeten hebben. Daarbij vind ik dat niet alleen NS de zwarte piet moet krijgen, maar zeker ook de overheid. Door een proces aanhangig te maken, loop je het risico dat de voor de reiziger meest gunstige oplossing door de rechter wordt geblokkeerd. Dat bedoel ik met: hou je wel je doel voor ogen?
De kritiek richt zich met name op het beroerde concessiebeheer door de overheid. We delen overigens je wens om eerlijke wederkerigheid toe te passen qua toetreding tot landen. MVBOV vormt geen 'team' met FMN.quote:[..]
Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
[..]
Die taken/bevoegdheden zijn dus gescheiden, en als daar onder nieuwsberichten opmerkingen over komen, leg ik dat telkens weer uit.quote:Maar je schrijft ook columns en bent zelf onderdeel van de crew. Wringt dat niet?
[..]
Je waarschuwing neem ik ter harte. Op dit risico wordt ook gelet door ons team van vaste adviseurs. Dat zijn bepaald geen jaknikkers en meelopers, dus met z'n allen komen we tot een mooi afgewogen beleid.quote:Da's mooi. Ik waardeer je inzet, maar zoals weleens eerder gezegd heb ik mijn twijfels bij de aanpak. En in dit dossier ben ik bang dat je je vergaloppeert en het belang van de reiziger niet scherp genoeg in beeld houdt.
Dat is:quote:
Nee, dat schreef de Telegraaf, die eerst met ons sprak en daarna met Arriva en Veolia belde. Wij hebben ze niet gevraagd of ze mee wilden doen, maar ze zijn er zelf voorlopig achter gaan staan.quote:
Er schijnen problemen te zijn met loc 1187, de enige loc die voor de afscheidsrit rijvaardig gehouden zou worden. Althans, dat is door een TSP-medewerker mij verteld.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:
De TSP-afscheidsrit voor HLE 11.8 die op 22 juni plaats zou vinden, is geannuleerd.
OK.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, dat schreef de Telegraaf, die eerst met ons sprak en daarna met Arriva en Veolia belde. Wij hebben ze niet gevraagd of ze mee wilden doen, maar ze zijn er zelf voorlopig achter gaan staan.
Op de rest van je post heeft Driek al geantwoord, maar bij dit stukje zou ik graag de kanttekening willen maken dat het Duitse spoorwegennet open is en DB Fernverkehr alle treindiensten via open access uitvoert.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
OK, bedankt voor de correctie! Waarom rijdt er niemand anders dan DB hogesnelheidsdiensten daar?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Op de rest van je post heeft Driek al geantwoord, maar bij dit stukje zou ik graag de kanttekening willen maken dat het Duitse spoorwegennet open is en DB Fernverkehr alle treindiensten via open access uitvoert.
Dat is een goeie vraag. Er zijn wel andere vervoerders die in open access rijden. InterConnex en HarzElbeExpress bestaan al langer, maar rijden routes waar de DB niet of nauwelijks zelf intercity-vervoer aanbiedt. En dan is er tegenwoordig de Hamburg-Köln-Express, die rechtstreeks met de DB concurreert. Maar die hebben dan weer alleen een haastig bij elkaar gescharrelde ratjetoe aan getrokken wagons, geen doordacht treinconcept zoals je bijvoorbeeld in Tsjechië bij RegioJet en LEO Express ziet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, bedankt voor de correctie! Waarom rijdt er niemand anders dan DB hogesnelheidsdiensten daar?
Staat er zelfs een bordje?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:37 schreef arkkey het volgende:
[..]
Staan wel meer vage dingen in die planner geloof ik. Hengelo FBK Stadion ook. Laatste keer dat ik keek zag dat er zo uit:
[ afbeelding ]
Schijnt dat dat tijdens de FBK Games (atletiek evenement) ooit een keer gebruikt werd om mensen te dumpen, maar waarom het dan in de planner moet staan?
Het station Amsterdam Stadion lijkt mij ook niet echt nodig en staat er ook in. Volgens mij is dat zo'n enkel perrontje wat in sommige gevallen voor fans gebruikt word rond Ajax wedstrijden toch?quote:Op zondag 9 juni 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Staat er zelfs een bordje?
Ook in de een bepaalde treinapp kom ik utrecht Westraven tegen,
Over utrecht gesproken, weet iemand of de eerste trein op Lijdsche Rijn gestopt heeft?
Omdat ieder land de nationale invulling van Europese wetgeving overgiet met een nationaal-traditioneel-politiek sausje.quote:Op zondag 9 juni 2013 02:26 schreef b2py het volgende:
Waarom kan met dezelfde richtlijn vanuit de EU een andere wetgeving ontstaan?
Klopt ja, dat is om de andere stations voor normale mensen beschikbaar te houdenquote:Op zondag 9 juni 2013 08:52 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het station Amsterdam Stadion lijkt mij ook niet echt nodig en staat er ook in. Volgens mij is dat zo'n enkel perrontje wat in sommige gevallen voor fans gebruikt word rond Ajax wedstrijden toch?
En dat komt weer omdat de ÖBB niet wil dat de WESTbahn in Salzburg keert.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:.
. Eigenlijk is WESTBahn een internationale trein, want ze rijden vanuit Wenen naar het Duitse Freilassing.
Is de infrastructuur en de vervoerder daar niet gescheiden?quote:Op zondag 9 juni 2013 10:43 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
En dat komt weer omdat de ÖBB niet wil dat de WESTbahn in Salzburg keert.
Als ik naar Wenen moet, kies is sowieso voor WESTbahn trouwens. Véél beter.
Enschede Drienerlo is een normaal station waar elk half uur een sprinter naar Apeldoorn stopt en eentje naar Enschede. En ROtterdam Stadion is veel meer een echt station: breed perron, met tegels en zo. Twee perronsporen, bordjes en alles. Die dingen bij de ArenA en het PSV-stadion zijn gewoon 100 % roestvrijstalen losplaatsen.quote:Op zondag 9 juni 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
En Rotterdam ook natuurlijk. En Enschede Drienerlo is ook volledig toegerust op supportersvervoer, met een extra onderdoorgang aan de oostkant en allerlei hekken en poorten.
Er waren toch ook ooit eens ritjes van Eindhoven Centrum naar Eindhoven "stadion¨quote:Op zondag 9 juni 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Enschede Drienerlo is een normaal station waar elk half uur een sprinter naar Apeldoorn stopt en eentje naar Enschede. En ROtterdam Stadion is veel meer een echt station: breed perron, met tegels en zo. Twee perronsporen, bordjes en alles. Die dingen bij de ArenA en het PSV-stadion zijn gewoon 100 % roestvrijstalen losplaatsen.
Plan V niet, SGMm twijfel ik ook aan, want die heeft volgens mij ook geen airco voor de reizigers. Na een snelle Google zijn er in NL ook rellen over geweest, maar ik weet niet hoe dit opgelost is.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij hebben de Nederlandse treinen wel airco in de cabine, dus dat is niet van toepassing
In de oude series VIRM hangt er een 'tijdelijke' airco in de cabine, goed te zien op deze foto. Links zit ie.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij hebben de Nederlandse treinen wel airco in de cabine, dus dat is niet van toepassing
dat ze daar nog nooit een fatsoenlijke oplossing voor hebben gevonden ...quote:Op zondag 9 juni 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
[..]
In de oude series VIRM hangt er een 'tijdelijke' airco in de cabine, goed te zien op deze foto. Links zit ie.
[ afbeelding ]
Dat is iets van deze tijd. Bij SNS is het exact hetzelfde gebeurd. Kleine spaar- en hypotheekbank die zonder enige kennis mee wilde doen met de grote jongens van de vastgoedwereld. Daarbij risicos nemend waarvan iedereen met Mavo-economie snapt dat ze onverantwoord zijn. Ik vraag me af of de politiek dat verband weet te ontdekken, of dat ze daar ook hetzelfde prestige gestuurde haantjes gedrag blijven vertonen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:21 schreef bork het volgende:
De Volkskrant trekt alle registers open, stond vanmorgen in de papieren versie nu ook online.
Fyra-debacle: 'Het ontbreekt NS-bazen aan spoorkennis'
Ze schetsen een beeld van een staatsbedrijf waar managers met geringe inhoudelijke spoorkennis zich niet laten corrigeren door hun eigen vakmensen
Als er nergens anders plek is om dat ding in te proppen, waar zit de uitlaat eigenlijk?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ze daar nog nooit een fatsoenlijke oplossing voor hebben gevonden ...
mja, er is volgens mij wel ruimte om het ding in te bouwen, maar denk dat het vrij kostbaar is om te doenquote:Op zondag 9 juni 2013 11:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als er nergens anders plek is om dat ding in te proppen, waar zit de uitlaat eigenlijk?
Zal met de revisie wel gebeuren..quote:Op zondag 9 juni 2013 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ze daar nog nooit een fatsoenlijke oplossing voor hebben gevonden ...
Misschien kunnen onze Italiaanse vrienden nog een sliertje ducttape missen?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ze daar nog nooit een fatsoenlijke oplossing voor hebben gevonden ...
Kan ook wel bij de lijst met puntjes voor de Parlementaire Enquête lijkt me.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is iets van deze tijd. Bij SNS is het exact hetzelfde gebeurd. Kleine spaar- en hypotheekbank die zonder enige kennis mee wilde doen met de grote jongens van de vastgoedwereld. Daarbij risicos nemend waarvan iedereen met Mavo-economie snapt dat ze onverantwoord zijn. Ik vraag me af of de politiek dat verband weet te ontdekken, of dat ze daar ook hetzelfde prestige gestuurde haantjes gedrag blijven vertonen.
een noodrem is de oorzaak, de snelremming het gevolgquote:Op zondag 9 juni 2013 12:00 schreef Ireyon het volgende:
Wat is het verschil tussen een noodrem en een snelremming?
Volgens mij is het gewoon hetzelfde: Luchtleiding open en remmen zo hard als je kunt.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:
Maar qua vertraging zit er geen verschil in? Ik dacht altijd dat een noodrem een stuk heftiger was
Mooie column van Bas Heijne ook: http://www.nrc.nl/heijne/2013/06/09/fiasco/quote:Op zondag 9 juni 2013 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan ook wel bij de lijst met puntjes voor de Parlementaire Enquête lijkt me.
Volgens mij zit er een verschil in de vertraging, bij een noodrem gaat het allemaal wat ruiger dan bij een snelremming.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:
Maar qua vertraging zit er geen verschil in? Ik dacht altijd dat een noodrem een stuk heftiger was
Ja, en ga maar uit van een noodrem. Lijkt mij niet dat de machinist zijn eigen leven op het spel gaat zetten door minder hard te remmen.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:27 schreef arkkey het volgende:
Kan noodrem ook vanuit de machinist? Dus als ik in een trein zit die een auto gekopt heeft, heb ik dan de snelrem of de noodrem gehad?
Meen te herinneren dat James de Renfe S/120 bedoelde.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat is ook alweer de naam van die Spaanse HST die de NS mogelijk wil overkopen voor de dienst A'dam - Brussel? Ben wel benieuwd.
Door airco in te bouwen.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:34 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Plan V niet, SGMm twijfel ik ook aan, want die heeft volgens mij ook geen airco voor de reizigers. Na een snelle Google zijn er in NL ook rellen over geweest, maar ik weet niet hoe dit opgelost is.
Even op attractiebasis, als ik met een schommelboot een noodrem maakte, vielen alle elektrische elementen uit en bleef het schip uitschommelen, omdat ook de hydrolische rem niet meer aangestuurd word (gebruik je bij olie lekkage) een snelremming zet de boel zo snel mogelijk stil...quote:Op zondag 9 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:
Maar qua vertraging zit er geen verschil in? Ik dacht altijd dat een noodrem een stuk heftiger was
Dat zou ik zo gauw niet weten, feit is dat de ÖBB nog wel eens andere vervoerders een oor aan naait...quote:Op zondag 9 juni 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de infrastructuur en de vervoerder daar niet gescheiden?
klinkt als een slechts Italiaanse grapquote:Op zondag 9 juni 2013 12:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Even op attractiebasis, als ik met een schommelboot een noodrem maakte, vielen alle elektrische elementen uit en bleef het schip uitschommelen, omdat ook de hydrolische rem niet meer aangestuurd word (gebruik je bij olie lekkage) een snelremming zet de boel zo snel mogelijk stil...
(Met schommelboot bedoel ik dus een attractie dit keer, geen IRM)
De ÖBB werd bijvoorbeeld door de rechter verplicht om de treinen van Westbahn in het spoorboekje op te nemen, als reactie is ÖBB toen gewoon helemaal gestopt met het uitgeven van spoorboekjes.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Dat zou ik zo gauw niet weten, feit is dat de ÖBB nog wel eens andere vervoerders een oor aan naait...
Nee, het ding was van Huss, een Duitse Attractiebouwer...en staat nog steeds in NLquote:Op zondag 9 juni 2013 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klinkt als een slechts Italiaanse grap
Gegeven dat zowel NS als SNS marktbedrijven zijn, corrigeert zich dat soort arrogantie snel genoeg. Toch?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is iets van deze tijd. Bij SNS is het exact hetzelfde gebeurd. Kleine spaar- en hypotheekbank die zonder enige kennis mee wilde doen met de grote jongens van de vastgoedwereld. Daarbij risicos nemend waarvan iedereen met Mavo-economie snapt dat ze onverantwoord zijn. Ik vraag me af of de politiek dat verband weet te ontdekken, of dat ze daar ook hetzelfde prestige gestuurde haantjes gedrag blijven vertonen.
De piraat ?;)quote:Op zondag 9 juni 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, het ding was van Huss, een Duitse Attractiebouwer...en staat nog steeds in NL
En passagiers ook dusquote:Op zondag 9 juni 2013 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
De ÖBB werd bijvoorbeeld door de rechter verplicht om de treinen van Westbahn in het spoorboekje op te nemen, als reactie is ÖBB toen gewoon helemaal gestopt met het uitgeven van spoorboekjes.
Ja, 10%.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit de KLM nog steeds in HSA trouwens? Ik meen me te herinneren dat die enige tijd geleden hun handen er vanaf trokken?
Nee hoor, ze zijn allebei to big to fail en worden het hand boven het hoofd gehouden door de staat. Het management dat alles veroorzaakt heeft krijgt een foei, een bonus en een gouden handdruk om vervolgens elders gewoon verder te gaan met praktiseren wat ze tijdens hun studie economie zakkenvullen hebben geleerd. Zonder ooit ook maar een klant te zien of ook maar een greintje verstand te hebben van de producten/diensten die ze verkopen.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat zowel NS als SNS marktbedrijven zijn, corrigeert zich dat soort arrogantie snel genoeg. Toch?
De enige andere mogelijkheid is de S/130, beiden halen ze 250 km/h en kunnen ze zowel 25kV AC als 3kV DC slikken. Voor 1.5 kV DC moet dan wel nog een oplossing worden gevonden.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Meen te herinneren dat James de Renfe S/120 bedoelde.
Plus de noodzakelijke beveiligingssystemen.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
De enige andere mogelijkheid is de S/130, beiden halen ze 250 km/h en kunnen ze zowel 25kV AC als 3kV DC slikken. Voor 1.5 kV DC moet dan wel nog een oplossing worden gevonden.
Mwoa, van 3000 V DC naar 1500 V DC lijkt me niet zo moeilijk toch? Gewoon een trafootje ertussen.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
De enige andere mogelijkheid is de S/130, beiden halen ze 250 km/h en kunnen ze zowel 25kV AC als 3kV DC slikken. Voor 1.5 kV DC moet dan wel nog een oplossing worden gevonden.
Nah, die worden dik van DC. Doe maar downchoppertje.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, van 3000 V DC naar 1500 V DC lijkt me niet zo moeilijk toch? Gewoon een trafootje ertussen.
Oh okee. Jij weet toch 3000 keer zo veel van elektra als ikquote:Op zondag 9 juni 2013 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nah, die worden dik van DC. Doe maar downchoppertje.
Ja graag, doe maarquote:Op zondag 9 juni 2013 13:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Iemand goed met Photoshop zodat we 'm kunnen zien in de NSH-kleurstelling?
Ik verwacht geen nieuwe treinen meer in de NS Hispeed-kleuren meer, aangezien diebdeel uitmaakt van het falende Fyra-concept.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Iemand goed met Photoshop zodat we 'm kunnen zien in de NSH-kleurstelling?
Duimendik met de S-bahn uit Berlijn er naast, dit boekje neem ik donderdag trouwens mee Fles. Het is een 481 of te wel die Taucherbrillequote:
Hoe anders?quote:Op zondag 9 juni 2013 14:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En als ze naar Nederland komen, komen ze dan door Frankrijk?
Alles (ook vroeger) http://de.wikipedia.org/w(...)nbaureihen_der_RENFEquote:Op zondag 9 juni 2013 14:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand factsheets of een catalogus van die modellen van Renfe?
En als ze naar Nederland komen, komen ze dan door Frankrijk?
Opzich is het niet eens nodig dat je over veel vakinhoudelijke kennis beschikt, een goed bestuurder luistert namelijk naar zijn technici en adviseurs.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee hoor, ze zijn allebei to big to fail en worden het hand boven het hoofd gehouden door de staat. Het management dat alles veroorzaakt heeft krijgt een foei, een bonus en een gouden handdruk om vervolgens elders gewoon verder te gaan met praktiseren wat ze tijdens hun studie economie zakkenvullen hebben geleerd. Zonder ooit ook maar een klant te zien of ook maar een greintje verstand te hebben van de producten/diensten die ze verkopen.
Jij weet weer 3000 keer zoveel dan ik van andere dingen.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee. Jij weet toch 3000 keer zo veel van elektra als ik
twitter:NS_online twitterde op zondag 09-06-2013 om 14:36:26Let op! Schiedam Centrum-Den Haag: werkzaamhedenbussen staan in de file door een ongeluk op A13. Ze rijden helaas zeer onregelmatig. #RtdGv reageer retweet
als je het al per vliegtuig doet dan kun je beter een Antonov nemen, maar dat is ook behoorlijk duur. Als je het niet via het spoor doet, dan moet het per schipquote:
Ja man lekker schommelen onderweg. Hoeven ze dat hier niet meer te doenquote:
Stuur ze meteen met een ketelwagen vol diesel op pad, hoef je onderweg niet bij te tankenquote:Op zondag 9 juni 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Gewoon een stel 6400 naar Spanje brengen, terug over conventioneelspoor en knallen maar.
Verbaast me eigenlijk, dat er nog zoveel ruimte in omloop en onderhoudschema's zit... Waarom hebben ze dat dan niet eerder gedaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:42 schreef b2py het volgende:
Thalys: twee extra treinen is het maximum
Twee extra Thalys-treinen tussen Amsterdam en Brussel kunnen vanaf december gaan rijden, maar daar blijft het bij. Volgens een woordvoerster van het bedrijf laat het treinenpark van Thalys het niet toe om nog vaker te rijden op het Nederlandse hogesnelheidsnet.
Ze reageerde op het plan van de NS om twee extra Thalys-treinen te laten rijden om zo de geflopte Fyra te vervangen. Later moeten er op het hsl-spoor veel meer hogesnelheidstreinen gaan rijden, maar daar kan Thalys niet in voorzien.
'In principe zijn we akkoord om vanaf december extra te gaan rijden, al moeten we de treinpaden en de tijden nog bekijken', laat de woordvoerster weten. Omdat Thalys International 26 treinstellen heeft en die ook tussen Brussel, Parijs, Keulen en Essen moeten rijden, is een verdere uitbreiding van de dienstregeling met Nederland onmogelijk.
Bron
Waarschijnlijk omdat ze eigenlijk alle verbindingen naar Parijs willen laten gaan. Nu is er een mogelijkheid om ze naar Rijssel te sturen waar je alsnog over kan stappen op TGV of Eurostar. Verder is het onderhoudsrooster op de LGV Nord nogal killing heb ik mij laten vertellen.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk, dat er nog zoveel ruimte in omloop en onderhoudschema's zit... Waarom hebben ze dat dan niet eerder gedaan.
En verder, ik vind niet dat de Thalys nu moet opdraven voor dit probleem. als dit meer kost dan het oplevert mogen ze wat mij betreft na een jaar weer kappen...
Ja maar ze gaan er niet extra ijzer voor bestellen. Dus dan denk ik "okee het gaat om een tijdelijke noodoplossing". Nou die kunnen we toch gewoon implementeren dan?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:04 schreef b2py het volgende:
Ga er maar van uit dat Thalys hier wel een zak met geld voor krijgt hoor, iig om quitte te spelen
Die onderhoudsroosters, een spoorlijn hoeft toch niet elke dag van 0 tot 6 gesloten te zijjln voor.onderhoud?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze eigenlijk alle verbindingen naar Parijs willen laten gaan. Nu is er een mogelijkheid om ze naar Rijssel te sturen waar je alsnog over kan stappen op TGV of Eurostar. Verder is het onderhoudsrooster op de LGV Nord nogal killing heb ik mij laten vertellen.
Ga er maar van uit dat Thalys hier wel een zak met geld voor krijgt hoor, iig om quitte te spelen
Voor onderhoud onttrek je wel rollend ijzer aan de dienst. Als je dan niet al te ruim in je materieel zit vallen er meteen gaten.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:12 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Die onderhoudsroosters, een spoorlijn hoeft toch niet elke dag van 0 tot 6 gesloten te zijjln voor.onderhoud?
Hij bedoelt de lijn zelf...quote:Op zondag 9 juni 2013 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor onderhoud onttrek je wel rollend ijzer aan de dienst. Als je dan niet al te ruim in je materieel zit vallen er meteen gaten.
De structuur van ÖBB is gelijk aan die van DB: een holding met daarin een aantal bedrijven, waaronder voor infrastructuur en capaciteitsverdeling.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de infrastructuur en de vervoerder daar niet gescheiden?
In Frankrijk is het heel gebruikelijk dat een LGV midden op de dag gedurende een uur of 2 gesloten is voor "blancs traveaux" ofwel "als we willen kunnen we aan het spoor gaan knutselen, maar als we dat niet doen is het ook prima". Verspilling van waardevolle capaciteit. De Belgen flikken trouwens hetzelfde geintje op HSL4, daar ligt ook een werkvenster midden op de dag, maar dan van 50 minuten ofzo.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:12 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Die onderhoudsroosters, een spoorlijn hoeft toch niet elke dag van 0 tot 6 gesloten te zijjln voor.onderhoud?
Hoeveel stellen waren er nodig voor de dienstregeling Amsterdam - Brussel zoals in december - januari werd gereden door de V250? Aannemelijk is dat de HST-dienst wordt beperkt in aantal als de Beneluxtrein blijft rijden, dus dat er minder stellen nodig zijn. Vijf stuks zal sowieso te weinig zijn natuurlijk maar misschien zijn het er meer, was destijds nar een nieuwsartikel gelinkt hier, maar die kan ik zo 1-2-3 niet terugvindenquote:Op zondag 9 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Over die Renfe-treinen: het is niet zeker dat NS daar ook maar iets mee gaat doen hè, het is slechts een suggestie die ik maakte n.a.v. dat bericht. Ik heb geen flauw idee wat er terzijde staat en of dat voldoet aan de Nederlandse eisen.
Als er 30 Velaro's aan de kant staan is dat leuk, maar je hebt er niks aan omdat ze alleen 25 kV lusten. Als er 5 S/120's aan de kant staan is dat ook leuk, maar is de kans klein dat je er iets aan hebt omdat het zo'n kleine vloot is.
In Nederland kunnen we er ook wat van hoor, maar dan niet op de HSLquote:Op zondag 9 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk is het heel gebruikelijk dat een LGV midden op de dag gedurende een uur of 2 gesloten is voor "blancs traveaux" ofwel "als we willen kunnen we aan het spoor gaan knutselen, maar als we dat niet doen is het ook prima". Verspilling van waardevolle capaciteit. De Belgen flikken trouwens hetzelfde geintje op HSL4, daar ligt ook een werkvenster midden op de dag, maar dan van 50 minuten ofzo.
Als er dan inderdaad een paar stellen aan de kant staan, je die over kan nemen én gemakkelijk aan te passen zijn zodat ze op het traject kunnen rijden, zijn er toch kansen... Het zou de beste optie voor de korte termijn zijn. Amsterdam - Breda zal voorlopig met de V160 moeten blijven.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
Voor 10x per dag Amsterdam - Brussel waren 3 stellen voldoende. Voor 16x per dag kom je aan 5 stellen + eventueel reserve.
doe je toch niet!quote:Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
S/120 rijdt in Spanje en Turkije. Volgens mij wel vrij aardig spul
Eigenlijk moet ik maar eens een inspectiereisje plannen naar Spanje
Nou, doe eens een Flashje dan. Over 48 uur een tripreport?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk moet ik maar eens een inspectiereisje plannen naar Spanje
"Sorry klant, ik kom niet opdagen want ik zit in een Spaanse trein."quote:Op zondag 9 juni 2013 16:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou, doe eens een Flashje dan. Over 48 uur een tripreport?
Ik heb gevorderde plannen om zo een reisje naar Geneve te maken (weer)quote:Op zondag 9 juni 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Sorry klant, ik kom niet opdagen want ik zit in een Spaanse trein."
Denk niet dat ik dat kan verkopen![]()
Zou het wel willen, daar niet van
De vervoerder in Genève is TPG, en ze verkopen ook dagkaarten.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet iemand of er een trein/lokaaltranport-kaartje is om daar 24 uur een beetje in de regio rond te roeren?
Niet de eerste keer dat ik dat leesquote:Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk moet ik maar eens een inspectiereisje plannen naar Spanje
Booking.com, eins zwei polizeiquote:Op zondag 9 juni 2013 17:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op en neer naar geneve is 77 euro, dagkaartje is pak m beet 6 euro, nu nog een hotel....
S130 kan wellicht ook nog. Die heeft inmiddels zich ook bewezen in Oezbekistan.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
S/120 rijdt in Spanje en Turkije. Volgens mij wel vrij aardig spul
You go girl!quote:Op zondag 9 juni 2013 18:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
200 pop voor dagje in het Genevese tram en treinnet roeren....
Een noodremming is het wanneer bijv. een reiziger aan de noodrem trekt, een snelremming wordt door de machinist ingezet met de remkraan.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:00 schreef Ireyon het volgende:
Wat is het verschil tussen een noodrem en een snelremming?
Misschien moeten we nèt wat meer daadkrachtigheid dan NS aan de dag leggen. Soort staatsgreep, dat idee.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Nou we zijn eruit, de S/120 wordt 'm.
Misschien kan NS een nieuwe taskforce instellen bestaande uit ons. Roggelen we de boel wel ff
Mijn zegen heb je. Moeten we alleen wel het gebouw aan de Plesmanweg bezetten, anders wordt het nooit wat.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moeten we nèt wat meer daadkrachtigheid dan NS aan de dag leggen. Soort staatsgreep, dat idee.
Whehe, da's kuttwitter:EuropeByRail twitterde op zondag 09-06-2013 om 18:31:59Travellers on this evening's sleeper from Copenhagen to Prague will not be happy bunnies to learn they must change in Hannover at 2.45 am. reageer retweet
gewoon eerst HGB IV overnemenquote:Op zondag 9 juni 2013 18:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mijn zegen heb je. Moeten we alleen wel het gebouw aan de Plesmanweg bezetten, anders wordt het nooit wat.
"Hey Timo, hier James1988 van het FOK!-forum, blijf jij maar lekker op die bloembollen van je zitten hoor, ik regel dat zaakje bij NS wel"quote:
Hmm, ben even aan het skimmen en wordt gesproken over treinen met een snelheid van 250km/u. In totaal zouden er maar liefst zeventig (?!) ongebruikt aan de kant staan naar wat ik ervan begrijp.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:54 schreef James1988 het volgende:
Dit artikel: http://www.eleconomista.e(...)ad-innecesarios.html
Er is alleen helemaal niet gezegd dat het over S120/S130 zou gaan...
Krijg nou tieteh, Weet je wat een Hotelovernachting in Geneve, kostquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ervan uitgaande dat ze nu normaalspoor, ERTMS, 25 kV AC + 3 kV DC moeten hebben in verband met ombouw is de keuze vrij geperkt, de S/120, S121, S/130 én de S/100 (300 km/h) zouden dan mogelijk voldoen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:00 schreef James1988 het volgende:
250 km is 'Media Distancia': Alaris, Alvia, Avant, enz. Zoek op wat voor materieel dat is en je weet wat je kunt verwachten.
In ieder geval S/120, S/121, S/130, en twee generaties Pendolino. Wat er beschikbaar is is weer een andere vraag, net als de aanpasbaarheid (1,5 kV, ATB? ETCS).
Oh, bookings geeft zelf al aan dat de prijzen exorbitant zijn in verband met een Event in de stadquote:Op zondag 9 juni 2013 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is maar 1 nachtje. En zoek anders een dorpje 10 km buiten de stad.
twitter:RikiU2 twitterde op zondag 09-06-2013 om 17:41:12We doen echt alles om u trein op tijd te laten rijden.
#NMBS http://t.co/IUaXB3lhPB reageer retweet
Wat de fak is hier nou weer aan de klauw...quote:Op zondag 9 juni 2013 19:47 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RikiU2 twitterde op zondag 09-06-2013 om 17:41:12We doen echt alles om u trein op tijd te laten rijden.
#NMBS http://t.co/IUaXB3lhPB reageer retweet
S/100 wordt gebruikt binnen Spanje en binnenkort ook voor verbindingen met Frankrijk. S/100 valt niet onder 'Media Distancia' maar onder 'Larga Distancia'.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat ze nu normaalspoor, ERTMS, 25 kV AC + 3 kV DC moeten hebben in verband met ombouw is de keuze vrij geperkt, de S/120, S121, S/130 én de S/100 (300 km/h) zouden dan mogelijk voldoen.
Dat weet ik, maar bedoelde al het Spaanse materieel wat in principe aan de eisen zou kunnen voldoen; de S/100 valt daar ook onder omdat hij met gelijkstroom om kan gaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
S/100 wordt gebruikt binnen Spanje en binnenkort ook voor verbindingen met Frankrijk. S/100 valt niet onder 'Media Distancia' maar onder 'Larga Distancia'.
Ieder type wisselstroommaterieel dat een draaistroomaandrijving heeft, heeft een intern gelijkstroomnet voor de tractieinstallatie. Dat is bijvoorbeeld ook bij de BR 120 in Duitsland het geval. (Intern 2800 v DC).quote:Op zondag 9 juni 2013 20:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar bedoelde al het Spaanse materieel wat in principe aan de eisen zou kunnen voldoen; de S/100 valt daar ook onder omdat hij met gelijkstroom om kan gaan.
http://www.hema.nl/onlinewinkelen/lekker-weg/Pages/ns-actie.aspxquote:
Anyone?quote:Op zondag 9 juni 2013 21:13 schreef Pien85 het volgende:
Oh, trouwens... Iemand hier enig idee wie de toiletten op NS stations in beheer heeft? Is dat de NS of een andere partij?
Die gast met die skibak op zijn dak heeft er ook zin in zo te zienquote:Op zondag 9 juni 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
En dan schakelen we nu over naar de actuele berichten voor kapiteins: het water is rustig, maar let op voor passerende trams.
[ afbeelding ]
Locatie: Warschau
quote:Op zondag 9 juni 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
En dan schakelen we nu over naar de actuele berichten voor kapiteins: het water is rustig, maar let op voor passerende trams.
[ afbeelding ]
Locatie: Warschau
Toen ik het postte dacht ik al "O shit, dat interpreteert die stokbrood-vreter natuurlijk niet op z'n Engels...quote:Op zondag 9 juni 2013 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
U vraag, wij draaien
[ afbeelding ]
Sla die knakker op zijn hoofd met een fles rode wijn!quote:Op zondag 9 juni 2013 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Toen ik het postte dacht ik al "O shit, dat interpreteert die stokbrood-vreter natuurlijk niet op z'n Engels..."
Over minimaal 14 maanden ben ik pas officieel camembertvreterquote:Op zondag 9 juni 2013 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Toen ik het postte dacht ik al "O shit, dat interpreteert die stokbrood-vreter natuurlijk niet op z'n Engels..."
hem die wijn snel op laten drinken is misschien wel straf genoegquote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sla die knakker op zijn hoofd met een fles rode wijn!
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hem die wijn snel op laten drinken is misschien wel straf genoeg
quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je hem eens 2 Shandy voeren dan staatie al met een pauweveer in zn reet rondjes om de conducteur te rennen op het perron
Vandaag de Vuurproef 2x gedaan, keigaaf! Dit is volgens mij de toekomst, sidder en beef real life rollercoasters? Of sla ik de plank mis?quote:
De vuurproef is, voor mij, met de middelen die zijn gebruikt, een van de beste, en best gecalibreerde simulators ooit. Wat ze daar in het spoorwegmuseum hebben neergezet is een topprestatiequote:Op zondag 9 juni 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag de Vuurproef 2x gedaan, keigaaf! Dit is volgens mij de toekomst, sidder en beef real life rollercoasters? Of sla ik de plank mis?
Ah, dan sla ik als niet-kenner dus wel de spijker op zijn kop, echt goed, vooral met gillende jongentjes van 6-8 jaar, geweldigquote:Op zondag 9 juni 2013 22:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De vuurproef is, voor mij, met de middelen die zijn gebruikt, een van de beste, en best gecalibreerde simulators ooit. Wat ze daar in het spoorwegmuseum hebben neergezet is een topprestatie![]()
![]()
Bij het gros staat 22 Jun (Fete de la Musique, binnenkortquote:Op zondag 9 juni 2013 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie net die link in je onderschrift, ik wist niet dat de RER de hele nacht doorrijdt?
Nouja kijk, er zijn simulators die meer budget hebben gehad, en meer techniek om het lijf hebben, maar aan deze is zo-veel zorg besteed, en dat te bedenken dat dit met hulp van externen in eigen huis is ontwikkeldquote:Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef bork het volgende:
[..]
Ah, dan sla ik als niet-kenner dus wel de spijker op zijn kop, echt goed, vooral met gillende jongentjes van 6-8 jaar, geweldig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest alleen alles vertalen voor Engelse vrienden, maar ze vonden het wel een toffe rit!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De vuurproef is, voor mij, met de middelen die zijn gebruikt, een van de beste, en best gecalibreerde simulators ooit. Wat ze daar in het spoorwegmuseum hebben neergezet is een topprestatie![]()
![]()
Ja, dat is en blijft natuurlijk altijd een beetje een lastig punt, al kan je het met een doorsnee musea oplossen met meertalige bordjes, al geloof ik niet dat het SWM dat echt doet....quote:Op zondag 9 juni 2013 22:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik moest alleen alles vertalen voor Engelse vrienden, maar ze vonden het wel een toffe rit!
Het werkte alleen met de Longmoor.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, dat is en blijft natuurlijk altijd een beetje een lastig punt, al kan je het met een doorsnee musea oplossen met meertalige bordjes, al geloof ik niet dat het SWM dat echt doet....
"Arje joe Ready" "effe bukkeh" "kijk es naar de grond, wat zie je, juist Rails" "isn't she lovely?" "Trap niet in de Shit he,.. euh, in de poep"quote:Op zondag 9 juni 2013 22:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het werkte alleen met de Longmoor.Oh ja, en ze herkenden de (kunstzinnig beschilderde) Hippel.
Oh dat ken ik, die is leuk. Dat is niet de vuurproefquote:Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
"Arje joe Ready" "effe bukkeh" "kijk es naar de grond, wat zie je, juist Rails" "isn't she lovely?" "Trap niet in de Shit he,.. euh, in de poep"
Ingesproken door (stem)acteur Bert van den Dool
Vleugeltje eraan en het kan zo de lucht inquote:
Dàt onderdeel heeft juist wel een Engelstalige rondleiding.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat ken ik, die is leuk. Dat is niet de vuurproef
OK. Rutger Hauer doet de vuurproef toch? Die moeten ze ook herkend hebben.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
"Arje joe Ready" "effe bukkeh" "kijk es naar de grond, wat zie je, juist Rails" "isn't she lovely?" "Trap niet in de Shit he,.. euh, in de poep"
Ingesproken door (stem)acteur Bert van den Dool
Yep, onze eigen Floris van Rosemondtquote:Op zondag 9 juni 2013 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK. Rutger Hauer doet de vuurproef toch? Die moeten ze ook herkend hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |