abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 21:38:44 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127536217

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes. Bordjesbaas en voor al uw trips naar AnsaldoBreda.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Vooral al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250_60x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

update:
Op 31 mei maakte de NMBS bij monde van NMBS-topman Marc Descheemaecker bekend dat de NMBS het contract ontbindt met constructeur van de Fyra. (hierbij wordt de V250 van AnsaldoBreda bedoeld). Bij stofkam-analyses worden punten gegeven voor alle technische fouten of gevaren voor de veiligheid die ontdekt worden. Een trein die 10 punten krijgt, wordt meestal al afgekeurd voor gebruik. 'De eerste trein die onderzocht werd, behaalde 1157 punten, de tweede 2019', bekende Descheemaecker.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 08-06-2013 00:30:23 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 21:42:13 #2
Maffe Fries
pi_127536391
Heerlijk dat er een IC is die station Gouda overslaat :7
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:43:21 #3
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127536447
Fles als je m wil loopen moet je dat bij deze ff zelf doen
KLIK
Want als ik dat doe krijg ik baggerkwaliteit
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:58:46 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127537242
yeah yeah its ok :)

Er was trouwens vooral Nederlandse en Belgische pers. Italië pikt het totaal niet op. NOS was er, en ik heb jongens van BNR Nieuwsradio gesproken en van de Telegraaf. En RTL was er, en minstens 3 Belgische TV-stations. Maar Italiaanse pers boeit het allemaal geen flikker.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127537470
Op zich niet vreemd, als de rollen omgedraaid waren vraag ik me af of het hier boeiend nieuws zou zijn. Denk dat het dan niet veel anders was.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:18:03 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127538338
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:20:35 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127538496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:03 schreef arkkey het volgende:
Op zich niet vreemd, als de rollen omgedraaid waren vraag ik me af of het hier boeiend nieuws zou zijn. Denk dat het dan niet veel anders was.
Nee dat denk ik ook niet. De werkgelegenheid is niet in gevaar. Aan de V250 hoeven ze niet veel meer te doen, of dat nou nog doorgaat of niet. Verder zijn ze druk zat met allerlei andere afnemers. Bovendien heeft Finmeccanica, de moederkloek-holding, gisteren nog zijn expliciete steun aan AnsaldoBreda uitgesproken middels een persnotitie. Dus AB of het personeel daarvan, kan niet veel gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 22:28:06 #8
Maffe Fries
pi_127539001
La Repubblica heeft gister toch nog wat aandacht besteed aan AnsaldoTilburg
http://ricerca.repubblica(...)-grandi-rifiuti.html

Niet echt een positief beeld wat er uit voort komt. Wel wordt in Hitachi Rail nog een mogelijke redder genoemd.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:30:12 #9
200192 Darkwing_Duck
pi_127539156
Deze kende ik nog niet

Die andere wel
pi_127539233
Ik kende de naam wel, maar wist niet dat er daadwerkelijk een goed gemaakte cover van was. Mooi gedaan! Ze zouden er echt een serietje van moeten drukken :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:32:35 #11
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_127539324
Als Hitachi de zaak overneemt dan zijn er 2 opties.

1- Het AB management vliegt onmiddellijk de tent uit en er komt Japanse doctrine om het bedrijf "schoon" te vegen.
2- Het complex wordt ontmanteld ten gunste van Hitachi. Zo, weer een concurrent minder.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:34:00 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127539432
Als Hitachi er een vinger tussen krijgt kunnen ze wel inpakken. Die gasten hebben geld als water, die doen wat ze willen.
pi_127539473
Optie 1 gaat niet werken met zuid-europese werknemers met bijbehorende mentaliteit. Tenzij ze van plan zijn een paar scheepsladingen spleetogen in te schepen natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 22:36:15 #14
Maffe Fries
pi_127539582
Hitachi wil in Europa voet aan de grond krijgen. Dat is ze tot op heden nauwelijks gelukt, vanwege Alstom en Bombardier. Dan is Ansaldo dus een kans om wel voet aan de grond te krijgen. Andere opties zijn alleen in Oost-Europa te vinden als ze willen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:36:49 #15
200192 Darkwing_Duck
pi_127539628
Hoe zou het zijn gelopen als het een wintertje niet gesneeuwd had, denk ik dan...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 22:39:03 #16
Maffe Fries
pi_127539767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zou het zijn gelopen als het een wintertje niet gesneeuwd had, denk ik dan...
Dan was het spul waarschijnlijk iets later wel tegen de lamp gelopen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:41:03 #17
pi_127539939
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hitachi wil in Europa voet aan de grond krijgen. Dat is ze tot op heden nauwelijks gelukt, vanwege Alstom en Bombardier. Dan is Ansaldo dus een kans om wel voet aan de grond te krijgen. Andere opties zijn alleen in Oost-Europa te vinden als ze willen.
Je hebt je duidelijk nooit verdiept in wat er allemaal gebeurd aan de overkant van het kanaal. Daar is men al 5 jaar bezig met de IEP.

Intercity Express Project... of zoals inmiddels beter bekend, Incredibly Expansive Procurement.

Hitachi is er uiteindelijk met de buit vandoor gegaan om de vloot diesel HST's te vervangen die al sinds eind jaren 60 dienst doen. Hitachi bouwd daarvoor een fabriek in Newton Aycliffe.

Kunnen ze mooi die gare loods in Pistoia sluiten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 22:43:34 #18
Maffe Fries
pi_127540117
ik wist dat die dingen in Engeland reden, maar niet dat ze er ook een fabriek bouwden. De eerste stellen kwamen immers per schip aan ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:48:31 #19
pi_127540415
Hitachi is slim, de IEP is een voortborduursel op de Class 395... welke op zijn beurt weer een voortborduursel is op de A-train. Uiteindelijk staat er een nieuwe trein met de techniek die 30 jaar oud is met wat upgrade kitjes om hem net ff wat beter en moderner te maken.... maar ook betrouwbaarder.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:01:00 #20
200192 Darkwing_Duck
pi_127541251
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:48 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Hitachi is slim, de IEP is een voortborduursel op de Class 395... welke op zijn beurt weer een voortborduursel is op de A-train. Uiteindelijk staat er een nieuwe trein met de techniek die 30 jaar oud is met wat upgrade kitjes om hem net ff wat beter en moderner te maken.... maar ook betrouwbaarder.
Ik voel me een beetje een n00b, ik wist dat Hitachi in rollend materieel doet. Maar toch blijf ik eenvlakschuurmachine en slijptollenimago voor me zien -O-
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:07:29 #21
pi_127541642
Ook Hitachi schijnt dingen te maken met "een eigen karakter"

vrijdag 7 juni 2013 @ 23:12:19 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127541912
Bij Hyundai Rotem hebben ze ook dingen met een eigen karakter:

PR/Manusje van alles vrijdag 7 juni 2013 @ 23:14:12 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_127542011
Ik ken alleen 'trillende dingen voor de vrouw' van dat merk... Heeft wel wat weg van de trein op de bovenstaande foto. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_127542127
Ik vind die modellen dus supergaaf voor in de tuin, jammer dat ze die dingen eigenlijk nooit gewoon commercieel te koop aanbieden :) Van de andere kant zullen ze dan waarschijnlijk toch te duur zijn.

Reminds me, deze koploper is ook best aardig voor in de tuin:
http://www.marktplaats.nl(...)n-kleine-oplage.html
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:19:55 #25
200192 Darkwing_Duck
pi_127542321
Ik vind die trein eigenlijk ontzettend mooi, :9~ misschien nog wel mooier dan de Lint 27 :Y
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:25:12 #26
200192 Darkwing_Duck
pi_127542573
DIT is pas een trein met een eigen krarakter!
http://www.craftbeertime.(...)tEarthMummyTrain.jpg

[ Bericht 18% gewijzigd door Darkwing_Duck op 07-06-2013 23:49:06 ]
pi_127542622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:16 schreef arkkey het volgende:
Ik vind die modellen dus supergaaf voor in de tuin, jammer dat ze die dingen eigenlijk nooit gewoon commercieel te koop aanbieden :) Van de andere kant zullen ze dan waarschijnlijk toch te duur zijn.

Reminds me, deze koploper is ook best aardig voor in de tuin:
http://www.marktplaats.nl(...)n-kleine-oplage.html
http://www.gscalenews.com/nl/2012/08/18/hollandrail-ns-koploper
quote:
Het driedelige treinstel zal ongeveer ¤3.000 kosten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 23:38:27 #28
Maffe Fries
pi_127543158
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
ja, gloeiende, nu wil ik dat biertje proeven _O-
pi_127543214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:07 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ook Hitachi schijnt dingen te maken met "een eigen karakter"

[ afbeelding ]
Mooiste trein aller tijden
pi_127543540
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
een ongeschaalde foto van 3 MB? :+
dag
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:47:56 #31
200192 Darkwing_Duck
pi_127543593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:46 schreef Peter het volgende:

[..]

een ongeschaalde foto van 3 MB? :+
Is nog niks vergeleken met het gifje erboven :P
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:01:55 #32
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_127544219
_O_ Wat een bazenactie van Fles _O_

En die lui van Ansaldo hebben geen bord voor hun kop maar een complete kluisdeur. Uiteraard niet door hen zelf gemaakt, anders hadden ze niks meer voor hun kop.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:02:50 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127544257
Mijn ouders belden me gisterenmiddag om op de koffie te komen :')

Ben je thuis? nee

Oh okee dan wouden we nou ja ga maar links hier.

Ben je aan het werk? Nee.

:X :@ :? :')
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:04:04 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127544307
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:07:47 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127544457
Echt als ik tegen mijn moeder ga zeggen "nee mam ik zit in het hart van de mafia" dat is ze gelijk dood daar heb ik ook niks aan.
pi_127544607
Ik moet trouwens behoorlijk lachen bij die foto's van de problemen uit dat NS rapport :')
Dat magneetje... _O-
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:14:33 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127544728
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt als ik tegen mijn moeder ga zeggen "nee mam ik zit in het hart van de mafia" dat is ze gelijk dood daar heb ik ook niks aan.
:D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 juni 2013 @ 00:15:03 #38
Maffe Fries
pi_127544754
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 00:11 schreef kurk_droog het volgende:
Ik moet trouwens behoorlijk lachen bij die foto's van de problemen uit dat NS rapport :')
Dat magneetje... _O-
het toont aan dat de Italianen wel wat kunnen, maar dat er geen duidelijk plan achter zit
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:16:00 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127544796
Dat lijkt inderdaad het grootste probleem te zijn. Ze doen maar wat... en daar zijn Nederlanders meestal niet zo blij mee.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:16:44 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127544829
Anyway: je KUNT gewoon naar Napoli en kijken naar de treinen daar :)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:27:09 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127545214
Ik denk dat ik nooit meer eerlijk moet zijn.

maar mensen moeten mij dan ook nooit meer iets vragen :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 08-06-2013 00:32:23 ]
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:46:48 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127545889
Had echt iets van OK dit laat ik me niet gebeuren
pi_127546671
_O_ _O_ Wat een held, even een dagje op en neer naar Napels _O_ _O_

Maar er blijven dus openingen...? Als AB zijnde zou je er toch alles aan doen om het op te lossen, echt op te lossen...
quote:
Ook liet ze zich niet uit over het aanbod van de Italiaanse producent AnsaldoBreda om de problemen alsnog op te lossen met de NS. Het is volgens haar aan de NS om daar verder over te praten. Mansveld zei tenslotte nog dat ze geen contact heeft gehad met de Italiaanse autoriteiten. Die zouden zich in de kwestie willen mengen.

[ Bericht 40% gewijzigd door kurk_droog op 08-06-2013 01:45:34 ]
pi_127547618
Waarom werd station Gouda overgeslagen door de IC rdam-zwolle?
pi_127548120
Mijn ic utrecht-rotterdam stopte vandaag juist extra in goverwelle.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 03:58:12 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127548199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 02:12 schreef nomenklatura het volgende:
Waarom werd station Gouda overgeslagen door de IC rdam-zwolle?
Door een wisselstoring kon de IC vanuit Rotterdam niet aan het perron komen in Gouda.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 07:54:29 #47
370431 drakin
vurig typje
pi_127548566
het is vanmorgen maar weer flink koud in de trein.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_127548901
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 07:54 schreef drakin het volgende:
Dan moet je even een coupé verplaatsen, kreeg ik ook als advies van @NS_online toen mijn trein op standje noordpool ging.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:56:33 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127549541
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ik nooit meer eerlijk moet zijn.

maar mensen moeten mij dan ook nooit meer iets vragen :o
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Had echt iets van OK dit laat ik me niet gebeuren
Waar gáát dit over?!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:07:30 #50
pi_127549694
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 07:54 schreef drakin het volgende:
Wees blij dat de verwarming niet aan staat....
pi_127549741
Voor beter OV klaagt de staat aan vanwege illegale staatssteun aan de NS. Arriva en Veolia overwegen zich daarbij aan te sluiten. Dat kopt de telegraaf.
pi_127549786
Staat gedaagd om illegale steun NS

AMSTERDAM/ DEN HAAG - Reizigersclub Voor een beter OV sleept de Nederlandse Staat voor de Europese rechter vanwege illegale staatssteun aan de NS. Vervoerders Veolia en Arriva/Deutsche Bahn overwegen zich hierbij aan te sluiten.

„Wij hebben grote bedenkingen of er bij de Fyra wel aan alle regels van de aanbesteding zijn voldaan en we vragen ons af of er niet sprake is van illegale staatsteun”, zegt directeur Anne Hettinga van DB/Arriva. „Ongelooflijk dat NS, na alles wat ze fout hebben gedaan, weer vier maanden de tijd krijgt om met alternatieven te komen”, zegt zowel Hettinga als directeur Manu Lageirse van Veolia.

Ook het kabinet is er niet gerust op. Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) laat weten dat juristen onderzoeken of er sprake is van staatssteun. „Dat is nog maar de vraag. Voor 1 oktober moet dat duidelijk zijn”, aldus een woordvoerder van de bewindsvrouw.

Bron
pi_127549794
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 09:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

[..]

Waar gáát dit over?!
Tripje Napoli.
pi_127549859
'Fyraproblemen door onbekwaam NS-management'
Bij het aanschaffen van de Fyratreinstellen sloegen NS-managers waarschuwingen van vakmensen in de wind.

De problemen met de treinstellen zijn een exponent van een managementcultuur die steeds minder stoelt op inhoudelijke spoorkennis, zeggen oud-medewerkers van de NS zaterdag in de Volkskrant.

Vanaf het moment dat de NS-directie flitstreinen van het Italiaanse AnsaldoBreda wilde bestellen, uitten techneuten hun bezwaren. Ze wezen erop dat het bedrijf in Italië dan wel een goede reputatie heeft, maar dat het mis gaat zodra het bedrijf over de grens levert. Ze adviseerden de directie nadrukkelijk voor een gerenommeerde fabrikant te kiezen.

"Een trein is geen autobus op stalen wielen", zegt een voormalig inkoper van de NS in de krant. Hij bedoelt dat een bus op de lopende band wordt gemaakt, terwijl bij een trein heel precies moet worden omschreven wat de klant wil hebben en onder welke omstandigheden hij moet presteren.

"De problemen ontstaan als je directie dat niet weet." De directie legde volgens de krant alleen eisen neer die gaan over de snelheid en het aantal zitplaatsen.

Verantwoordelijk
Normaal zijn klant en fabrikant bij de bouw van een trein samen verantwoordelijk voor het resultaat, maar bij de Fyra ging dat volgens de krant anders. Hier kregen de Italianen de volledige verantwoordelijkheid. Na een bezoek aan de fabriek in 2006 verloor een ingenieur alle hoop.

Hij zag dat bodem- en dakplaten van ongelijke afmetingen op de treinstellen werden gemonteerd. Hij trok aan de bel bij zijn superieuren, maar die vertelden hem dat hij de Italianen moest vertrouwen. Vanwege de afspraken konden de ingenieurs van de NS weinig doen.

Gebrekkige inhoudelijke kennis
De medewerkers zeggen dat de gebrekkige inhoudelijke kennis bij de managers ook op andere vlakken voor problemen zorgt. Zo moesten ongeveer zes jaar geleden de deuren van de gewone treinen worden vervangen. Die zijn uitgerust met speciale deuren vanwege de vibraties op het Nederlandse spoor.

Een manager van de werkplaats negeerde adviezen om bij het vervangen ook speciale deuren te gebruiken. Een paar maanden later bleek dat de nieuwe deuren op het punt stonden uit de treinen te vallen, met alle risico's van dien.

"Spoorkennis heeft plaatsgemaakt voor algemeenheden uit managementboekjes", stelt een oud NS'er. De parlementaire enquête die er komt moet zich volgens de oud-medewerkers dan ook niet alleen op de aanschaf van de Fyra richten.

Bron
pi_127549943
De beerput gaat los, leuk :D
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:27:12 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127549957
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
'Fyraproblemen door onbekwaam NS-management'
Bij het aanschaffen van de Fyratreinstellen sloegen NS-managers waarschuwingen van vakmensen in de wind.

De problemen met de treinstellen zijn een exponent van een managementcultuur die steeds minder stoelt op inhoudelijke spoorkennis, zeggen oud-medewerkers van de NS zaterdag in de Volkskrant.

[...]

"Spoorkennis heeft plaatsgemaakt voor algemeenheden uit managementboekjes", stelt een oud NS'er. De parlementaire enquête die er komt moet zich volgens de oud-medewerkers dan ook niet alleen op de aanschaf van de Fyra richten.

Bron
Mja, dit is een beetje een open deur, want het is al jaren aan de gang. Overal in spoorland zeg maar (en daarbuiten ook waarschijnlijk).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:28:33 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127549975
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:35:23 #58
pi_127550057
Leuk, eenheidsworst.... 2 halen 1 betalen op ons "Zuylen type".
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:35:54 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127550067
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Leuk, eenheidsworst.... 2 halen 1 betalen op ons "Zuylen type".
Ja, dat is ook de bedoeling omdat het allemaal onderdeel uitmaakt van RandstadSpoor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:36:29 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127550073
Overigens is eenheidsworst bij stations al sinds de jaren van de Staatsspoorwegen heel normaal.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:43:38 #61
200192 Darkwing_Duck
pi_127550164
Dat verhaal over die deuren, over welk materieel hebben we het dan?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:55:42 #62
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127550362
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:25 schreef ArnosL het volgende:
De beerput gaat los, leuk :D
Meer beerput hier:

Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:59:19 #63
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127550413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Meer beerput hier:

Daar (en hierboven) staan ook uitspraken van de directeuren van Veolia en Arriva. Heb jij daar ook contact mee gehad hierover?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:07:24 #64
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127550536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Daar (en hierboven) staan ook uitspraken van de directeuren van Veolia en Arriva. Heb jij daar ook contact mee gehad hierover?
Ja, regelmatig.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:10:43 #65
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127550598
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja, regelmatig.
Ok, ben benieuwd of ze zich daadwerkelijk erbij gaan aansluiten.

Staan trouwens twee kleine foutjes in het laatste artikel op http://www.voorbeterov.nl: de alinea die begint met 'Het is goed dat de NS eindelijk..' staat er twee keer in en in de laatste zin moet 'ene' veranderd worden in 'een'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127550944
Degene die als eerste op station Leidsche Rijn willen in of uitstappen, vanavond is al de eerste rit:
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:39:48 #67
200192 Darkwing_Duck
pi_127551114
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:29 schreef b2py het volgende:
Degene die als eerste op station Leidsche Rijn willen in of uitstappen, vanavond is al de eerste rit:
[ afbeelding ]
kratjewedden dat ze vergeten te stoppen? :9
pi_127551158
Oh, dat weet ik wel zeker ja :+
pi_127551235
quote:

[..]

Meer beerput hier:

In mijn ogen terecht. De staat heeft tegenstrijdige belangen en de reizigers en concurrentie zitten met de gevolgen.

Het enige waar ik bang voor ben is een hele lange procedure. Heb je al enig zicht op hoe lang het gaat duren allemaal?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:50:41 #70
200192 Darkwing_Duck
pi_127551351
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:41 schreef b2py het volgende:
Oh, dat weet ik wel zeker ja :+
Hij staat ook in Hafas, weliswaar 1 minuutje later!
pi_127551355
Benieuwd wat hier uit komt. :)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:53:13 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127551390
quote:

[..]

Meer beerput hier:

Een paar vragen.

Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?

Ten tweede: er is op zijn minst een zweem van partijdigheid als je optrekt met Veolia en Arriva tegen NS. Hoe waarborg jij de onpartijdigheid van MVBOV, en, nog belangrijker: hoe waarborg je dat de omgeving daar ook van overtuigd is?

Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?

Ten vierde: denk je aan je gezondheid?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127551662
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een paar vragen.

Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?
Kan men niet de NS gewoon over de HSL laten rijden voor reguliere intercities en de HSL-only verbindingen (Amsterdam - Breda of Amsterdam - Brussel) aan een andere partij overlaten?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:06:47 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127551668
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 09:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

[..]

Waar gáát dit over?!
Ja sorry, dat laatste biertje was er eentje te veel :')
pi_127551694
quote:

[..]

Een paar vragen.

Ten tweede: er is op zijn minst een zweem van partijdigheid als je optrekt met Veolia en Arriva tegen NS. Hoe waarborg jij de onpartijdigheid van MVBOV, en, nog belangrijker: hoe waarborg je dat de omgeving daar ook van overtuigd is?

Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?

Ik ga ook gewoon reageren, als buitenstaander :P

De NS geeft blijk van onvermogen: Ze hebben geen ervaring met hogesnelheidstreinen en laten duidelijk zien dat ze niet voldoende kennis in huis hebben. De consessievertrekker heeft 2 petten op en heeft het belang van de reiziger niet voorop staan. Als een andere (ervaren) speler wel de dienst kan leveren lijkt mij dat een betere optie.

2: Juist met 2 partijen achter je, die met elkaar concurreren en ook al flink rondrijden in Nederland, laat je zien dat je niet alleen staat. Als je met 1 partij werkt kun e voor het karretje worden gespannen, nu heeft iedereen hetzelfde doel.

3: MBOV mensen zitten nu eenmaal op FOK!, maar andere mainstream-media pakken Driek zijn persberichten en interviews ook serieus op. Dus het is alleen maar een pré dat FOK! er snel bij is. (m.i.)

mijn gedachten :+
dag
pi_127551710
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Kan men niet de NS gewoon over de HSL laten rijden voor reguliere intercities en de HSL-only verbindingen (Amsterdam - Breda of Amsterdam - Brussel) aan een andere partij overlaten?
NS heeft geen treinen die daarvoor geschikt zijn, op de excuusfyra tussen amsterdam en breda na...
dag
pi_127551963
quote:

[..]

Het lokt hier meer interessante discussies uit dan dat Fok! echt een breed platform is voor zijn achterban. Vele commentaar op acties van MVBOV zijn hier een voorbeeld van.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:23:21 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127551989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:08 schreef Peter het volgende:

[..]

De NS geeft blijk van onvermogen: Ze hebben geen ervaring met hogesnelheidstreinen en laten duidelijk zien dat ze niet voldoende kennis in huis hebben. De consessievertrekker heeft 2 petten op en heeft het belang van de reiziger niet voorop staan. Als een andere (ervaren) speler wel de dienst kan leveren lijkt mij dat een betere optie.
Want Arriva en Veolia hebben in Nederland wel ervaring met het uitvoeren van een hogesnelheidsdienst? Niet bepaald.

quote:
2: Juist met 2 partijen achter je, die met elkaar concurreren en ook al flink rondrijden in Nederland, laat je zien dat je niet alleen staat. Als je met 1 partij werkt kun e voor het karretje worden gespannen, nu heeft iedereen hetzelfde doel.
Arriva en Veolia hebben een direct commercieel belang bij het weghalen van de concessie bij NS. Arriva en Veolia hebben primair een winstoogmerk, niet "het beste ov dat mogelijk is".

quote:
3: MBOV mensen zitten nu eenmaal op FOK!, maar andere mainstream-media pakken Driek zijn persberichten en interviews ook serieus op. Dus het is alleen maar een pré dat FOK! er snel bij is. (m.i.)
Mja, nja, ik weet niet. Ik krijg er geen warme gevoelens bij in elk geval.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127552114
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Want Arriva en Veolia hebben in Nederland wel ervaring met het uitvoeren van een hogesnelheidsdienst? Niet bepaald.
Maar hun moederbedrijven wel, die kennis is dus al aanwezig. NS heeft er nergens ervaring mee..
quote:
[..]

Arriva en Veolia hebben een direct commercieel belang bij het weghalen van de concessie bij NS. Arriva en Veolia hebben primair een winstoogmerk, niet "het beste ov dat mogelijk is".
Als Arriva en Veolia winst willen maken door goed mensen te vervoeren over de HSL, dan is hun middel in overeenstemming met 1 van de doelen van de MBOV..
quote:
[..]

Mja, nja, ik weet niet. Ik krijg er geen warme gevoelens bij in elk geval.
Niemand wordt op FOK! gecensureerd, de voor en tegenstanders van de NS of de MBOV ook niet..
dag
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:32:43 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127552170
Ik wacht even op een reactie van Driek zelf voordat ik in welles-nietes verzeild raak.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127552362
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:32 schreef Duvel het volgende:
Ik wacht even op een reactie van Driek zelf voordat ik in welles-nietes verzeild raak.
:P
dag
pi_127552557
quote:

[..]

Meer beerput hier:

benieuwd voor welke Europese rechter je ze dan wel niet daagt.
pi_127552759
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Moet je het niet eerst nationaal proberen? Via ACM, en dan evt rechters en dan pas Europese rechters?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:03:56 #84
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:09:21 #85
370431 drakin
vurig typje
pi_127553038
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 08:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan moet je even een coupé verplaatsen, kreeg ik ook als advies van @NS_online toen mijn trein op standje noordpool ging.
het is/was in arriva
ik heb mijn jasaar dichtgedaan. nu laat iemand een hond loslopen door de trein
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:09:50 #86
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127553049
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:32 schreef Duvel het volgende:
Ik word nogal platgebeld door journalisten, maar ik beloof dat ik zorgvuldig zal reageren zodra ik effe tijd heb.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:10:47 #87
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127553075
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Staar er ook niet helemaal goed. We vragen de EC om een onderzoek te doen.
pi_127553156
quote:
wat een kulverhaal. "ik zit in een gewone wagon"... Fuuuuuck :')
pi_127553167
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Staar er ook niet helemaal goed. We vragen de EC om een onderzoek te doen.
ik wilde al zeggen ja
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:21:12 #90
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127553293
De Volkskrant trekt alle registers open, stond vanmorgen in de papieren versie nu ook online.

Fyra-debacle: 'Het ontbreekt NS-bazen aan spoorkennis'

Ze schetsen een beeld van een staatsbedrijf waar managers met geringe inhoudelijke spoorkennis zich niet laten corrigeren door hun eigen vakmensen
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:51:24 #91
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127553985
quote:

[..]

Een paar vragen.

Eventueel doorrijden van/naar het Hoofdrailnet is inderdaad een punt van overweging. Kan op twee manieren:

Linksom: NS mag ook op HSL met zijn IC's
Rechtsom: HSL-exploitant krijgt ook toegang tot enkele IC-routes op het Hoofdrailnet.

Samenvoegen van HSL- en HRN-concessie is niet noodzakelijk, en zou ook inhouden dat je de NS via de achterdeur alsnog beloont voor zijn wanprestatie.

quote:
Wij trekken ook weleens met NS op en wij uiten ook weleens kritiek op Arriva, Veolia etc. We trachten dat zo evenwichtig mogelijk te doen. Niemand van de vervoerders is melaats, niemand is onze boezemvriend.

quote:
Persberichten van MVBOV worden ook naar fok gestuurd. Onafhankelijke redactieleden, ERs of MPG beslissen dan of iets wel of niet wordt geplaatst. En MVBOV heeft naast fok ook veel andere podia. Metro, Sp!ts, RTL, NOS, Volkskrant, Telegraaf, nu.nl. En dan heb ik lang niet alles hiermee genoemd.

Voorbeelden:

http://nos.nl/audio/51566(...)eeg-staatssteun.html

http://www.telegraaf.nl/b(...)gedaagd_om_NS__.html

quote:
Deze hectiek vergt inderdaad veel van mijn broze gezondheid. Daarom bij voorbeeld gisteren eens echt vroeg naar bed gegaan, en iedere dag een ook paar keer een uurtje absolute rust. Dan red ik het net. :)
Wat ook helpt, is dat MVBOV overeind wordt gehouden door een prachtige groep meedenkers/helpers.

[ Bericht 1% gewijzigd door DriekOplopers op 08-06-2013 14:19:07 ]
pi_127554299
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 03:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Door een wisselstoring kon de IC vanuit Rotterdam niet aan het perron komen in Gouda.
Aha. Wat raar dat niemand het opviel in de trein. Raar gezicht, zo een groot station overslaan
pi_127554341
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:04 schreef nomenklatura het volgende:

[..]

Aha. Wat raar dat niemand het opviel in de trein. Raar gezicht, zo een groot station overslaan
Redelijk veel in- en uitstappers daar, maar zo groot is Gouda nou ook weer niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 08-06-2013 14:06:23 ]
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:36:55 #94
200192 Darkwing_Duck
pi_127555003
Weet iemand wat er aan de hand was met de Thalys die omstreeks 12.07 binnenreed op Gare du Noor? Applaus en fotograven voor de trein en Machinist
  Redactie Sport zaterdag 8 juni 2013 @ 15:11:18 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127555792
Fotograven? Zijn dat adellijke mensen die foto's nemen of is dat een hobby van sommigen, graven naar foto's?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_127555809
Machinist die met pensioen gaat? Doen ze in NL ook altijd wel leuk, knaldingen op de rails leggen als hij z'n laatste station binnenrijdt, confetti erbij.
pi_127555826
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Fotograven? Zijn dat adellijke mensen die foto's nemen of is dat een hobby van sommigen, graven naar foto's?
Dat zijn degene die onder de grond liggen, jij bedoelt vast fotografen ;) :P
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:22:50 #98
200192 Darkwing_Duck
pi_127555964
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zijn degene die onder de grond liggen, jij bedoelt vast fotografen ;) :P
Kutqwertytoetsenbord :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 08-06-2013 15:24:29 (Ninjaedit) ]
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:32:05 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127556132
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:07 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Wees blij dat de verwarming niet aan staat....
Zoals in de Fyra die ik gisteren had van Schiphol naar Breda, de bak die ik had leek net een sauna op wielen. :')
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:33:12 #100
200192 Darkwing_Duck
pi_127556167
Zucht... :')

arthur_mlv twitterde op zaterdag 08-06-2013 om 11:49:06 Dit is de eerste trein die stopt op Station Utrecht Leidsche Rijn @NS_online @ @NS_Stations ! http://t.co/HvP3H5CbRb reageer retweet
NS_online twitterde op zaterdag 08-06-2013 om 12:19:19 @arthur_mlv Uhh bedankt.. maar ik begrijp helaas niet wat je hiermee bedoelt. ^FF reageer retweet
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:24:58 #101
200192 Darkwing_Duck
pi_127557549
Serieus, volgens de NS planner gaat er morgen om 7.38 een trein naar Den Haag vanaf Utrecht Leidsche Rijn, en de volgende gaat om 10:38, klopt dat?
pi_127557664
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, volgens de NS planner gaat er morgen om 7.38 een trein naar Den Haag vanaf Utrecht Leidsche Rijn, en de volgende gaat om 10:38, klopt dat?
Bij mij komende de tussenliggende tijden er ook gewoon uitrollen..
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:33:25 #103
200192 Darkwing_Duck
pi_127557768
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij mij komende de tussenliggende tijden er ook gewoon uitrollen..
Ik zit op de ios app...
pi_127557855
Ik zit in de online reisplanner ;)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:39:22 #105
200192 Darkwing_Duck
pi_127557926
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:36 schreef b2py het volgende:
Ik zit in de online reisplanner ;)
[ afbeelding ]
Gefaal weer... -O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 juni 2013 @ 17:26:09 #106
Maffe Fries
pi_127559159
gaat zo te lezen weer lekker op het spoor :P
pi_127559234
Valt wel mee, in de reisplanner staan ze wel maar niet in het actuele vertrektijden overzicht. Ramp is te overzien.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:29:05 #108
200192 Darkwing_Duck
pi_127559236
Heeft iemand de laatste dagen nog wat gehoord van Sandrvich?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 18:56:37 #109
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127561099
Waarom staat Utrecht Westraven in de suggesties als je 'Utrecht' intypt bij actuele vertrektijden? :') Heeft NS ambities de sneltramconcessie te winnen? :7
pi_127562040
M'n rangeerder van vandaag is de machinist die gisteren die trein met bommelding reed, kleine wereld :)
pi_127563675
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 18:56 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarom staat Utrecht Westraven in de suggesties als je 'Utrecht' intypt bij actuele vertrektijden? :') Heeft NS ambities de sneltramconcessie te winnen? :7
Staan wel meer vage dingen in die planner geloof ik. Hengelo FBK Stadion ook. Laatste keer dat ik keek zag dat er zo uit:

Schijnt dat dat tijdens de FBK Games (atletiek evenement) ooit een keer gebruikt werd om mensen te dumpen, maar waarom het dan in de planner moet staan?
pi_127564121
Leuk verslag Fles! Enne... Dat niet fotograferen is bijna nooit ècht een probleem. Ik ben op al m'n Italië-reizen één keer aangesproken op het station van Salerno en verder nooit. Van andere spotters hoorde ik dat als de spoorpolitie je aanspreekt gewoon Nederlands terug moet lullen en dat ze het dan al snel voor gezien houden. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand de laatste dagen nog wat gehoord van Sandrvich?
Ik ga zo reageren op je PM! :)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:56:50 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127564207
Bedankt dat je tijd hebt gevonden om te reageren. Hierbij mijn twee centen terug.

quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eventueel doorrijden van/naar het Hoofdrailnet is inderdaad een punt van overweging. Kan op twee manieren:

Linksom: NS mag ook op HSL met zijn IC's
Rechtsom: HSL-exploitant krijgt ook toegang tot enkele IC-routes op het Hoofdrailnet.

Samenvoegen van HSL- en HRN-concessie is niet noodzakelijk, en zou ook inhouden dat je de NS via de achterdeur alsnog beloont voor zijn wanprestatie.
Ik vind eerlijk gezegd dat wraak een slechte drijfveer is, een zinsnede "alsnog beloont voor zijn wanprestatie" geeft mij wel dat idee. Wat mijns inziens bovenaan moet staan is het belang van de reiziger. Als de reiziger in Nederland het meest gebaat is bij een gecombineerde HSL en HRN-concessie, dan zou dat de voorkeur moeten hebben. Daarbij vind ik dat niet alleen NS de zwarte piet moet krijgen, maar zeker ook de overheid. Door een proces aanhangig te maken, loop je het risico dat de voor de reiziger meest gunstige oplossing door de rechter wordt geblokkeerd. Dat bedoel ik met: hou je wel je doel voor ogen?

quote:
Wij trekken ook weleens met NS op en wij uiten ook weleens kritiek op Arriva, Veolia etc. We trachten dat zo evenwichtig mogelijk te doen. Niemand van de vervoerders is melaats, niemand is onze boezemvriend.
Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.

quote:
Persberichten van MVBOV worden ook naar fok gestuurd. Onafhankelijke redactieleden, ERs of MPG beslissen dan of iets wel of niet wordt geplaatst. En MVBOV heeft naast fok ook veel andere podia. Metro, Sp!ts, RTL, NOS, Volkskrant, Telegraaf, nu.nl. En dan heb ik lang niet alles hiermee genoemd.
Maar je schrijft ook columns en bent zelf onderdeel van de crew. Wringt dat niet?

quote:
Deze hectiek vergt inderdaad veel van mijn broze gezondheid. Daarom bij voorbeeld gisteren eens echt vroeg naar bed gegaan, en iedere dag een ook paar keer een uurtje absolute rust. Dan red ik het net. :)
Wat ook helpt, is dat MVBOV overeind wordt gehouden door een prachtige groep meedenkers/helpers.
Da's mooi. Ik waardeer je inzet, maar zoals weleens eerder gezegd heb ik mijn twijfels bij de aanpak. En in dit dossier ben ik bang dat je je vergaloppeert en het belang van de reiziger niet scherp genoeg in beeld houdt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127564372
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:56 schreef Duvel het volgende:
Bedankt dat je tijd hebt gevonden om te reageren. Hierbij mijn twee centen terug.

[..]

Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
Nergens in de berichten van MVBOV op de website komt de naam Veolia terug en ook niet de naam van Arriva met betrekking tot het standpunt wat jij probeert te maken. Dat jij zegt dat ze een team vormen is dus niet waar. ;)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:04:17 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127564409
Dit schreef jij toch?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
Staat gedaagd om illegale steun NS

AMSTERDAM/ DEN HAAG - Reizigersclub Voor een beter OV sleept de Nederlandse Staat voor de Europese rechter vanwege illegale staatssteun aan de NS. Vervoerders Veolia en Arriva/Deutsche Bahn overwegen zich hierbij aan te sluiten.

„Wij hebben grote bedenkingen of er bij de Fyra wel aan alle regels van de aanbesteding zijn voldaan en we vragen ons af of er niet sprake is van illegale staatsteun”, zegt directeur Anne Hettinga van DB/Arriva. „Ongelooflijk dat NS, na alles wat ze fout hebben gedaan, weer vier maanden de tijd krijgt om met alternatieven te komen”, zegt zowel Hettinga als directeur Manu Lageirse van Veolia.

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:10:43 #116
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127564549
quote:

[..]

Ik vind eerlijk gezegd dat wraak een slechte drijfveer is, een zinsnede "alsnog beloont voor zijn wanprestatie" geeft mij wel dat idee. Wat mijns inziens bovenaan moet staan is het belang van de reiziger. Als de reiziger in Nederland het meest gebaat is bij een gecombineerde HSL en HRN-concessie, dan zou dat de voorkeur moeten hebben. Daarbij vind ik dat niet alleen NS de zwarte piet moet krijgen, maar zeker ook de overheid. Door een proces aanhangig te maken, loop je het risico dat de voor de reiziger meest gunstige oplossing door de rechter wordt geblokkeerd. Dat bedoel ik met: hou je wel je doel voor ogen?
De kans dat NS de HSL-reiziger iets goeds te bieden heeft, moet als erg klein worden ingeschat. En er zijn dus ook andere mogelijkheden dan het integraal samenvoegen van beide concessies.
quote:
[..]

[..]
De kritiek richt zich met name op het beroerde concessiebeheer door de overheid. We delen overigens je wens om eerlijke wederkerigheid toe te passen qua toetreding tot landen. MVBOV vormt geen 'team' met FMN.
quote:
Maar je schrijft ook columns en bent zelf onderdeel van de crew. Wringt dat niet?

[..]
Die taken/bevoegdheden zijn dus gescheiden, en als daar onder nieuwsberichten opmerkingen over komen, leg ik dat telkens weer uit.
quote:
Da's mooi. Ik waardeer je inzet, maar zoals weleens eerder gezegd heb ik mijn twijfels bij de aanpak. En in dit dossier ben ik bang dat je je vergaloppeert en het belang van de reiziger niet scherp genoeg in beeld houdt.
Je waarschuwing neem ik ter harte. Op dit risico wordt ook gelet door ons team van vaste adviseurs. Dat zijn bepaald geen jaknikkers en meelopers, dus met z'n allen komen we tot een mooi afgewogen beleid. *O*
pi_127564563
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dit schreef jij toch?

[..]

Dat is:
1) Een citaat van de bron telegraaf.nl, dat zij dat zo interpreteren is niet mijn fout
2) De bedrijven overwegen zich bij het motief aan te sluiten, wil niet zeggen dat ze samen een clubje zijn.
3) In het radio-interview met de NOS wordt duidelijk aangegeven dat er partijen zijn die de dienst wel uit kunnen voeren zonder exacte namen te noemen.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:12:13 #118
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127564588
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dit schreef jij toch?

[..]

Nee, dat schreef de Telegraaf, die eerst met ons sprak en daarna met Arriva en Veolia belde. Wij hebben ze niet gevraagd of ze mee wilden doen, maar ze zijn er zelf voorlopig achter gaan staan.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:13:35 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127564636
De TSP-afscheidsrit voor HLE 11.8 die op 22 juni plaats zou vinden, is geannuleerd.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:16:30 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127564724
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:
De TSP-afscheidsrit voor HLE 11.8 die op 22 juni plaats zou vinden, is geannuleerd.
Er schijnen problemen te zijn met loc 1187, de enige loc die voor de afscheidsrit rijvaardig gehouden zou worden. Althans, dat is door een TSP-medewerker mij verteld.
Afwachten wat er verder gaat gebeuren, later voortzetten of definitief einde.
pi_127564729
Is er een reden voor opgegeven? (Herinvoering Benelux? ~O> :X ) Ben ik blij dat ik de laatste commerciële rit van die locomotief nog helemaal heb uitgezeten. O+

EDIT: Greavy heeft al antwoord gegeven. :)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:28:05 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127565026
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:12 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, dat schreef de Telegraaf, die eerst met ons sprak en daarna met Arriva en Veolia belde. Wij hebben ze niet gevraagd of ze mee wilden doen, maar ze zijn er zelf voorlopig achter gaan staan.
OK.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juni 2013 @ 22:03:44 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127566134
Vandaag even rondje België gedaan per auto met een kennis.

Hieronder een deel van de foto's:

PFTTSP 6077 + K1A + I2AR + K1A + K1A + 202.020 - Tubize
De PFTTSP werd ingehuurd door Mercia Charters om een rondrit door België te rijden vanaf Brussel.
De route startte eerst vanaf Brussel via lijn 96 naar Tubize, om vervolgens de diesellijn 115 naar Quenast te betreden. Het stuk tussen Tubize en Quenast wordt normaalgesproken enkel bediend voor de steengroeve aldaar, maar vandaag dus deze fraaie bijzondere trein.

Na een bezoekje aan Quenast werd er met de 6077 voorop weer vertrokken naar Tubize als trein 18050, en passeert hier de 2 fotografen tussen Quenast en Tubize.
In Tubize is een richtingwissel nodig, waarna de trein verder richting lijn 117 ev richting Saint-Ghislain gaat.

PFTTSP 202.020 + K1A 21019 + 21127 + I2A 9001 + K1A 21122 + 6077
Ondanks dat de trein keurig op tijd naar Tubize vertrokken was, kon de PFTTSP het niet laten om vertraagd verder te gaan. Met circa 15 minuten in de vertraging, komt trein 18051 langs Godarville en zal even later het PFTTSP-depot Saint-Ghislain bezoeken.

Infrabel 6323 + PFTTSP 6077 + rijtuigen + 202.020
Nadat de trein in Saint-Ghislain was gearriveerd, werd er aan de 6077 een Infrabel HLD62 geplaatst, in dit geval de 6323. Niet vanwege problemen met hun eigen 6077, maar gepland. Zeker niet verkeerd deze combinatie.

Te Jemappes passeert de trein luid bulderend met een enorme rookpluim - die op de foto door de zon niet al te goed te zien is - Jemappes, en is opweg als trein 18052 naar Chatelet, om daarna diesellijn 138 naar Raccordement Porta op te rijden.

Infrabel 6323 + PFTTSP 6077 + rijtuigen + 202.020
Na een kering bij het Raccordement Porta werd er weer vertrokken richting Chatelet, en ditmaal reden de Infrabel 6323 en PFTTSP 6077 voorop richting Chatelet, en passeren de fotograaf vlak na vertrek vanaf het raccordement van Porta als trein 18053 naar Aisemont.

En als bonus:

Eurostar 3107/3108
Na de achtervolging van de MerciaCharters-rit werd nog even naar Silly gereden voor een foto van Thalys, TGV en Eurostar. Helaas stond de zon vrij haaks, maar dat mag de pret van de foto niet drukken.

Eurostar-treinstel 3107-3108 passeren de fotograaf bij Sissy als trein 9149 naar Londen.
pi_127566835
quote:

[..]

Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
Op de rest van je post heeft Driek al geantwoord, maar bij dit stukje zou ik graag de kanttekening willen maken dat het Duitse spoorwegennet open is en DB Fernverkehr alle treindiensten via open access uitvoert.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 22:26:46 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127566913
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Op de rest van je post heeft Driek al geantwoord, maar bij dit stukje zou ik graag de kanttekening willen maken dat het Duitse spoorwegennet open is en DB Fernverkehr alle treindiensten via open access uitvoert.
OK, bedankt voor de correctie! Waarom rijdt er niemand anders dan DB hogesnelheidsdiensten daar?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127567349
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, bedankt voor de correctie! Waarom rijdt er niemand anders dan DB hogesnelheidsdiensten daar?
Dat is een goeie vraag. Er zijn wel andere vervoerders die in open access rijden. InterConnex en HarzElbeExpress bestaan al langer, maar rijden routes waar de DB niet of nauwelijks zelf intercity-vervoer aanbiedt. En dan is er tegenwoordig de Hamburg-Köln-Express, die rechtstreeks met de DB concurreert. Maar die hebben dan weer alleen een haastig bij elkaar gescharrelde ratjetoe aan getrokken wagons, geen doordacht treinconcept zoals je bijvoorbeeld in Tsjechië bij RegioJet en LEO Express ziet.
pi_127567987
Paft, zelfs als OV-hobbyist wist ik niet dat je met een ander bedrijf dan DB van Osnabruck naar Hamburg kon. Loopt dat HKX een beetje?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:06:21 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127568256
HKX loopt wel aardig voor zover ik weet.

Waarom je relatief weinig concurrentie ziet op het Fernvekehr zal te maken hebben met de omstandigheden: om een spoorwegondermening te starten heb je veel geld en mensen nodig, duurt het lang voor je resultaat ziet, heb je te maken met veel regelgeving, een bestaande markt, en het Eisenbahn-Bundesamt (EBA) schijnt één van de strengste inspecties van Europa te zijn. Ook zal introductie van een nieuw merk moeilijk zijn door de bijna monopoliepositie van DB Fernverkehr.

Met getrokken materieel kun je je nog redden met het leasen van locomotieven en rijtuigen (zoals HKX doet), wanneer je hogesnelheidstreinen wilt rijden moet je die speciaal laten bouwen. Dat kan gemakkelijk 4 jaar duren (bouw, testen, toelating, mensen opleiden) en tot die tijd heb je er nog niks aan.

Het is niet onmogelijk, maar je moet een financieringspartij zien te vinden die bereid is om flink te investeren en jaren te wachten tot dit z'n vruchten afwerpt. Dat het kan bewijst WESTBahn, zij rijden in Oostenrijk in concurrentie met ÖBB. Eigenlijk is WESTBahn een internationale trein, want ze rijden vanuit Wenen naar het Duitse Freilassing.

[ Bericht 19% gewijzigd door James1988 op 08-06-2013 23:12:23 ]
  zondag 9 juni 2013 @ 00:20:38 #129
200192 Darkwing_Duck
pi_127571408
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:37 schreef arkkey het volgende:

[..]

Staan wel meer vage dingen in die planner geloof ik. Hengelo FBK Stadion ook. Laatste keer dat ik keek zag dat er zo uit:

[ afbeelding ]

Schijnt dat dat tijdens de FBK Games (atletiek evenement) ooit een keer gebruikt werd om mensen te dumpen, maar waarom het dan in de planner moet staan?
Staat er zelfs een bordje?

Ook in de een bepaalde treinapp kom ik utrecht Westraven tegen,

Over utrecht gesproken, weet iemand of de eerste trein op Lijdsche Rijn gestopt heeft? :s)
  zondag 9 juni 2013 @ 00:24:18 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127571552
nee bordje staat er niet meer. Is al heel lang weg.
  zondag 9 juni 2013 @ 02:26:57 #131
256146 b2py
Beton!
pi_127573792
Waarom kan met dezelfde richtlijn vanuit de EU een andere wetgeving ontstaan?
  zondag 9 juni 2013 @ 08:52:08 #132
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_127574784
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Staat er zelfs een bordje?

Ook in de een bepaalde treinapp kom ik utrecht Westraven tegen,

Over utrecht gesproken, weet iemand of de eerste trein op Lijdsche Rijn gestopt heeft? :s)
Het station Amsterdam Stadion lijkt mij ook niet echt nodig en staat er ook in. Volgens mij is dat zo'n enkel perrontje wat in sommige gevallen voor fans gebruikt word rond Ajax wedstrijden toch?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 9 juni 2013 @ 09:58:25 #133
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127575305
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 02:26 schreef b2py het volgende:
Waarom kan met dezelfde richtlijn vanuit de EU een andere wetgeving ontstaan?
Omdat ieder land de nationale invulling van Europese wetgeving overgiet met een nationaal-traditioneel-politiek sausje.
  zondag 9 juni 2013 @ 10:04:26 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127575360
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 08:52 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Het station Amsterdam Stadion lijkt mij ook niet echt nodig en staat er ook in. Volgens mij is dat zo'n enkel perrontje wat in sommige gevallen voor fans gebruikt word rond Ajax wedstrijden toch?
Klopt ja, dat is om de andere stations voor normale mensen beschikbaar te houden :) Hebben ze in Eindhoven ook.
  Redactie Sport zondag 9 juni 2013 @ 10:17:50 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127575487
En Rotterdam ook natuurlijk. En Enschede Drienerlo is ook volledig toegerust op supportersvervoer, met een extra onderdoorgang aan de oostkant en allerlei hekken en poorten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 9 juni 2013 @ 10:43:50 #136
392899 Okuliarnik
Demperloos
pi_127575798
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:.
. Eigenlijk is WESTBahn een internationale trein, want ze rijden vanuit Wenen naar het Duitse Freilassing.
En dat komt weer omdat de ÖBB niet wil dat de WESTbahn in Salzburg keert.
Als ik naar Wenen moet, kies is sowieso voor WESTbahn trouwens. Véél beter.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:00:07 #137
200192 Darkwing_Duck
pi_127575994
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:43 schreef Okuliarnik het volgende:

[..]

En dat komt weer omdat de ÖBB niet wil dat de WESTbahn in Salzburg keert.
Als ik naar Wenen moet, kies is sowieso voor WESTbahn trouwens. Véél beter.
Is de infrastructuur en de vervoerder daar niet gescheiden?
  zondag 9 juni 2013 @ 11:01:16 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127576013
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
En Rotterdam ook natuurlijk. En Enschede Drienerlo is ook volledig toegerust op supportersvervoer, met een extra onderdoorgang aan de oostkant en allerlei hekken en poorten.
Enschede Drienerlo is een normaal station waar elk half uur een sprinter naar Apeldoorn stopt en eentje naar Enschede. En ROtterdam Stadion is veel meer een echt station: breed perron, met tegels en zo. Twee perronsporen, bordjes en alles. Die dingen bij de ArenA en het PSV-stadion zijn gewoon 100 % roestvrijstalen losplaatsen.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:07:43 #139
256146 b2py
Beton!
pi_127576105
Volgens mij wordt dat Arena perron nooit meer gebruikt, ze zetten altijd de normale ic's in..
pi_127576158
Alleen de besloten supporterstreinen stoppen daar nog, die in Amsterdam alleen gebruikt worden voor de PSV en Feyenoord-supporters. En de Ajax-supporters stappen daar in als ze de omgekeerde reis maken.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:11:15 #141
200192 Darkwing_Duck
pi_127576169
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Enschede Drienerlo is een normaal station waar elk half uur een sprinter naar Apeldoorn stopt en eentje naar Enschede. En ROtterdam Stadion is veel meer een echt station: breed perron, met tegels en zo. Twee perronsporen, bordjes en alles. Die dingen bij de ArenA en het PSV-stadion zijn gewoon 100 % roestvrijstalen losplaatsen.
Er waren toch ook ooit eens ritjes van Eindhoven Centrum naar Eindhoven "stadion¨
pi_127576417
Even wat ander nieuws... Een groep Zweedse Arriva machinisten draagt een rok naar het werk omdat Arriva een korte broek niet duld. Een korte broek is geen onderdeel van het standaard uniform, terwijl de rok dat wel is. Het kan zo'n 35 graden in de cabine worden, dus de machinisten hebben besloten dan maar in rok te lopen.
Bron: Telegraaf
pi_127576442
Wat een klotebedrijven zijn dat toch ook, dat geintje had je hier in NL ook met tntpost/tpgpost/postnl/hoe heten ze vandaag? Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe de NS en nl-Arriva hiermee om gaan.
pi_127576524
Volgens mij hebben de Nederlandse treinen wel airco in de cabine, dus dat is niet van toepassing :P
pi_127576570
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij hebben de Nederlandse treinen wel airco in de cabine, dus dat is niet van toepassing :P
Plan V niet, SGMm twijfel ik ook aan, want die heeft volgens mij ook geen airco voor de reizigers. Na een snelle Google zijn er in NL ook rellen over geweest, maar ik weet niet hoe dit opgelost is.
pi_127576631
Bazenaktie die rok _O_
Het is inderdaad gewoon belachelijk dat een korte broek niet mag in zulke warmte. Laat ze desnoods een "strak" uitziende korte broek in het uniform oid opnemen.

_O_
pi_127576712
Het mooie is nog dat je de corporate bastards zo dubbel naait, korte broek mag immers niet omdat dat niet representatief zou zijn. Lijkt me dan dat ze een hoop kerels in rok ook niet zien zitten, maar daar kunnen ze dan niks tegen doen ^O^
  zondag 9 juni 2013 @ 11:44:12 #148
256146 b2py
Beton!
pi_127576756
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
In de oude series VIRM hangt er een 'tijdelijke' airco in de cabine, goed te zien op deze foto. Links zit ie.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:44:14 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127576758
Dit gaat over machinisten dus he. Moet je kijken hoe machinisten in België erbij lopen. Dat is gewoon wat ze zelf aan willen. Hey ze zitten op de bok, niemand ziet ze. Boeiend als je er dan als Homer J Simpson bij loopt :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 11:46:01 #150
Maffe Fries
pi_127576799
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:44 schreef b2py het volgende:

[..]

In de oude series VIRM hangt er een 'tijdelijke' airco in de cabine, goed te zien op deze foto. Links zit ie.
[ afbeelding ]
dat ze daar nog nooit een fatsoenlijke oplossing voor hebben gevonden ...
pi_127576832
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:21 schreef bork het volgende:
De Volkskrant trekt alle registers open, stond vanmorgen in de papieren versie nu ook online.

Fyra-debacle: 'Het ontbreekt NS-bazen aan spoorkennis'

Ze schetsen een beeld van een staatsbedrijf waar managers met geringe inhoudelijke spoorkennis zich niet laten corrigeren door hun eigen vakmensen
Dat is iets van deze tijd. Bij SNS is het exact hetzelfde gebeurd. Kleine spaar- en hypotheekbank die zonder enige kennis mee wilde doen met de grote jongens van de vastgoedwereld. Daarbij risicos nemend waarvan iedereen met Mavo-economie snapt dat ze onverantwoord zijn. Ik vraag me af of de politiek dat verband weet te ontdekken, of dat ze daar ook hetzelfde prestige gestuurde haantjes gedrag blijven vertonen.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:48:02 #152
200192 Darkwing_Duck
pi_127576841
quote:
11s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als er nergens anders plek is om dat ding in te proppen, waar zit de uitlaat eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 11:51:01 #153
Maffe Fries
pi_127576907
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Als er nergens anders plek is om dat ding in te proppen, waar zit de uitlaat eigenlijk?
mja, er is volgens mij wel ruimte om het ding in te bouwen, maar denk dat het vrij kostbaar is om te doen
  zondag 9 juni 2013 @ 11:51:22 #154
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127576911
quote:

[..]

Zal met de revisie wel gebeuren..
  zondag 9 juni 2013 @ 12:00:23 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127577113
quote:

[..]

Misschien kunnen onze Italiaanse vrienden nog een sliertje ducttape missen? ^O^
pi_127577115
Wat is het verschil tussen een noodrem en een snelremming?
  zondag 9 juni 2013 @ 12:01:39 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127577130
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is iets van deze tijd. Bij SNS is het exact hetzelfde gebeurd. Kleine spaar- en hypotheekbank die zonder enige kennis mee wilde doen met de grote jongens van de vastgoedwereld. Daarbij risicos nemend waarvan iedereen met Mavo-economie snapt dat ze onverantwoord zijn. Ik vraag me af of de politiek dat verband weet te ontdekken, of dat ze daar ook hetzelfde prestige gestuurde haantjes gedrag blijven vertonen.
Kan ook wel bij de lijst met puntjes voor de Parlementaire Enquête lijkt me.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:02:21 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127577143
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:00 schreef Ireyon het volgende:
een noodrem is de oorzaak, de snelremming het gevolg :P
pi_127577173
Maar qua vertraging zit er geen verschil in? Ik dacht altijd dat een noodrem een stuk heftiger was :s)
  zondag 9 juni 2013 @ 12:04:25 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127577188
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:
Maar qua vertraging zit er geen verschil in? Ik dacht altijd dat een noodrem een stuk heftiger was :s)
Volgens mij is het gewoon hetzelfde: Luchtleiding open en remmen zo hard als je kunt.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:08:33 #161
256146 b2py
Beton!
pi_127577270
Overigens ligt Schiphol al de hele ochtend half brak te zijn. Zeer beperkt treinverkeer mogelijk door defecte bovenleiding.

• Tussen Schiphol en Amersfoort geen intercity's
• Tussen Schiphol en Utrecht rijden de intercity's naar/uit de richting Heerlen niet.
• Sprinters Hoorn Kerseboogerd - Hoofddorp rijden niet tussen Amsterdam Sloterdijk en Hoofddorp
• Sprinters Hoofddorp - Almere Oostvaarders rijden niet tussen Amsterdam Zuid en Hoofddorp

zondag 9 juni 2013 @ 12:18:53 #162
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127577467
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan ook wel bij de lijst met puntjes voor de Parlementaire Enquête lijkt me.
Mooie column van Bas Heijne ook: http://www.nrc.nl/heijne/2013/06/09/fiasco/
  zondag 9 juni 2013 @ 12:25:01 #163
256146 b2py
Beton!
pi_127577579
quote:
Volgens mij zit er een verschil in de vertraging, bij een noodrem gaat het allemaal wat ruiger dan bij een snelremming.
pi_127577633
Kan noodrem ook vanuit de machinist? Dus als ik in een trein zit die een auto gekopt heeft, heb ik dan de snelrem of de noodrem gehad?
  zondag 9 juni 2013 @ 12:31:20 #165
256146 b2py
Beton!
pi_127577686
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:27 schreef arkkey het volgende:
Kan noodrem ook vanuit de machinist? Dus als ik in een trein zit die een auto gekopt heeft, heb ik dan de snelrem of de noodrem gehad?
Ja, en ga maar uit van een noodrem. Lijkt mij niet dat de machinist zijn eigen leven op het spel gaat zetten door minder hard te remmen. ;)
  zondag 9 juni 2013 @ 12:32:07 #166
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127577699
Wat is ook alweer de naam van die Spaanse HST die de NS mogelijk wil overkopen voor de dienst A'dam - Brussel? Ben wel benieuwd hoe die er ook alweer uit zag, specificaties, etc.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:32:34 #167
256146 b2py
Beton!
pi_127577710
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat is ook alweer de naam van die Spaanse HST die de NS mogelijk wil overkopen voor de dienst A'dam - Brussel? Ben wel benieuwd.
Meen te herinneren dat James de Renfe S/120 bedoelde.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:32:43 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127577714
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:34 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Plan V niet, SGMm twijfel ik ook aan, want die heeft volgens mij ook geen airco voor de reizigers. Na een snelle Google zijn er in NL ook rellen over geweest, maar ik weet niet hoe dit opgelost is.
Door airco in te bouwen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 juni 2013 @ 12:33:31 #169
200192 Darkwing_Duck
pi_127577731
quote:
Even op attractiebasis, als ik met een schommelboot een noodrem maakte, vielen alle elektrische elementen uit en bleef het schip uitschommelen, omdat ook de hydrolische rem niet meer aangestuurd word (gebruik je bij olie lekkage) een snelremming zet de boel zo snel mogelijk stil...

(Met schommelboot bedoel ik dus een attractie dit keer, geen IRM :P )
  zondag 9 juni 2013 @ 12:34:37 #170
392899 Okuliarnik
Demperloos
pi_127577751
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat zou ik zo gauw niet weten, feit is dat de ÖBB nog wel eens andere vervoerders een oor aan naait...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 12:42:00 #171
Maffe Fries
pi_127577891
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Even op attractiebasis, als ik met een schommelboot een noodrem maakte, vielen alle elektrische elementen uit en bleef het schip uitschommelen, omdat ook de hydrolische rem niet meer aangestuurd word (gebruik je bij olie lekkage) een snelremming zet de boel zo snel mogelijk stil...

(Met schommelboot bedoel ik dus een attractie dit keer, geen IRM :P )
klinkt als een slechts Italiaanse grap :P
pi_127577908
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:34 schreef Okuliarnik het volgende:

[..]

Dat zou ik zo gauw niet weten, feit is dat de ÖBB nog wel eens andere vervoerders een oor aan naait...
De ÖBB werd bijvoorbeeld door de rechter verplicht om de treinen van Westbahn in het spoorboekje op te nemen, als reactie is ÖBB toen gewoon helemaal gestopt met het uitgeven van spoorboekjes. :X
  zondag 9 juni 2013 @ 12:49:52 #173
200192 Darkwing_Duck
pi_127578069
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klinkt als een slechts Italiaanse grap :P
Nee, het ding was van Huss, een Duitse Attractiebouwer...en staat nog steeds in NL

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-06-2013 12:57:03 ]
pi_127578172
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Gegeven dat zowel NS als SNS marktbedrijven zijn, corrigeert zich dat soort arrogantie snel genoeg. Toch?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_127578299
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, het ding was van Huss, een Duitse Attractiebouwer...en staat nog steeds in NL
De piraat ?;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:00:51 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127578318
Zit de KLM nog steeds in HSA trouwens? Ik meen me te herinneren dat die enige tijd geleden hun handen er vanaf trokken? :?
  zondag 9 juni 2013 @ 13:02:25 #177
392899 Okuliarnik
Demperloos
pi_127578349
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:42 schreef Igen het volgende:

[..]

De ÖBB werd bijvoorbeeld door de rechter verplicht om de treinen van Westbahn in het spoorboekje op te nemen, als reactie is ÖBB toen gewoon helemaal gestopt met het uitgeven van spoorboekjes. :X
En passagiers ook dus :'(
  zondag 9 juni 2013 @ 13:08:53 #178
256146 b2py
Beton!
pi_127578499
quote:
5s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit de KLM nog steeds in HSA trouwens? Ik meen me te herinneren dat die enige tijd geleden hun handen er vanaf trokken? :?
Ja, 10%.
pi_127578672
quote:
12s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

Gegeven dat zowel NS als SNS marktbedrijven zijn, corrigeert zich dat soort arrogantie snel genoeg. Toch?
Nee hoor, ze zijn allebei to big to fail en worden het hand boven het hoofd gehouden door de staat. Het management dat alles veroorzaakt heeft krijgt een foei, een bonus en een gouden handdruk om vervolgens elders gewoon verder te gaan met praktiseren wat ze tijdens hun studie economie zakkenvullen hebben geleerd. Zonder ooit ook maar een klant te zien of ook maar een greintje verstand te hebben van de producten/diensten die ze verkopen.
pi_127579217
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Meen te herinneren dat James de Renfe S/120 bedoelde.
De enige andere mogelijkheid is de S/130, beiden halen ze 250 km/h en kunnen ze zowel 25kV AC als 3kV DC slikken. Voor 1.5 kV DC moet dan wel nog een oplossing worden gevonden.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:46:23 #181
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127579372
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:40 schreef J.B. het volgende:

[..]

De enige andere mogelijkheid is de S/130, beiden halen ze 250 km/h en kunnen ze zowel 25kV AC als 3kV DC slikken. Voor 1.5 kV DC moet dan wel nog een oplossing worden gevonden.
Plus de noodzakelijke beveiligingssystemen.

Verder ziet het er inderdaad als de meest kansrijke 'noodoplossing' uit. Capaciteit lijkt overigens wel een stuk minder maar goed, de V250 zat ook bij lange na niet vol en als de Benelux blijft rijden is er minder capaciteit nodig.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:50:58 #182
311816 Bitlord
Bitlord
pi_127579511
Is het niet gewoon een zoethoudertje, dat NS zo goed bezig is enzo. Terwijl ze zelf al lang weten dat het niet haalbaar en onbetaalbaar is.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:57:18 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127579685
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:40 schreef J.B. het volgende:

[..]

Mwoa, van 3000 V DC naar 1500 V DC lijkt me niet zo moeilijk toch? Gewoon een trafootje ertussen.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:59:10 #184
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127579744
Iemand goed met Photoshop zodat we 'm kunnen zien in de NSH-kleurstelling? ;)
  zondag 9 juni 2013 @ 13:59:49 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127579763
quote:
5s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, van 3000 V DC naar 1500 V DC lijkt me niet zo moeilijk toch? Gewoon een trafootje ertussen.
Nah, die worden dik van DC. Doe maar downchoppertje. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 juni 2013 @ 14:03:44 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127579879
quote:
7s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nah, die worden dik van DC. Doe maar downchoppertje. :)
Oh okee. Jij weet toch 3000 keer zo veel van elektra als ik :s)
  zondag 9 juni 2013 @ 14:04:06 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127579887
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja graag, doe maar :)
  zondag 9 juni 2013 @ 14:04:39 #188
311816 Bitlord
Bitlord
pi_127579904
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik verwacht geen nieuwe treinen meer in de NS Hispeed-kleuren meer, aangezien diebdeel uitmaakt van het falende Fyra-concept.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:10:36 #189
256146 b2py
Beton!
pi_127580106

Reger Betrieb - wer weiß, wo dieses Bild entstanden ist?

DB FB
  zondag 9 juni 2013 @ 14:15:05 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127580251
Denk in Berlijn he :D
  zondag 9 juni 2013 @ 14:21:26 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127580427
quote:
7s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Denk in Berlijn he :D
Duimendik met de S-bahn uit Berlijn er naast, dit boekje neem ik donderdag trouwens mee Fles. Het is een 481 of te wel die Taucherbrille

[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 09-06-2013 14:27:04 ]
  zondag 9 juni 2013 @ 14:21:39 #192
200192 Darkwing_Duck
pi_127580436
Heeft iemand factsheets of een catalogus van die modellen van Renfe?

En als ze naar Nederland komen, komen ze dan door Frankrijk?
  zondag 9 juni 2013 @ 14:24:27 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127580509
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe anders?
  zondag 9 juni 2013 @ 14:25:41 #194
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127580536
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand factsheets of een catalogus van die modellen van Renfe?

Alles (ook vroeger) http://de.wikipedia.org/w(...)nbaureihen_der_RENFE

Nu

http://de.wikipedia.org/w(...)chwindigkeitsverkehr
pi_127580690
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nee hoor, ze zijn allebei to big to fail en worden het hand boven het hoofd gehouden door de staat. Het management dat alles veroorzaakt heeft krijgt een foei, een bonus en een gouden handdruk om vervolgens elders gewoon verder te gaan met praktiseren wat ze tijdens hun studie economie zakkenvullen hebben geleerd. Zonder ooit ook maar een klant te zien of ook maar een greintje verstand te hebben van de producten/diensten die ze verkopen.
Opzich is het niet eens nodig dat je over veel vakinhoudelijke kennis beschikt, een goed bestuurder luistert namelijk naar zijn technici en adviseurs.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:36:19 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127580826
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee. Jij weet toch 3000 keer zo veel van elektra als ik :s)
Jij weet weer 3000 keer zoveel dan ik van andere dingen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 juni 2013 @ 14:37:36 #197
200192 Darkwing_Duck
pi_127580858
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe anders?
Airbus A380?
  zondag 9 juni 2013 @ 14:38:01 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127580869
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Airbus A380?
:')
  zondag 9 juni 2013 @ 14:39:39 #199
256146 b2py
Beton!
pi_127580920
quote:

[..]

Airbus A380?
Ik dacht meer aan een boot.. :P
  zondag 9 juni 2013 @ 14:39:51 #200
200192 Darkwing_Duck
pi_127580926
Bier2Pier was me voor....
  zondag 9 juni 2013 @ 14:40:10 #201
256146 b2py
Beton!
pi_127580935
NS_online twitterde op zondag 09-06-2013 om 14:36:26 Let op! Schiedam Centrum-Den Haag: werkzaamhedenbussen staan in de file door een ongeluk op A13. Ze rijden helaas zeer onregelmatig. #RtdGv reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 14:40:47 #202
Maffe Fries
pi_127580950
quote:

[..]

Airbus A380?
als je het al per vliegtuig doet dan kun je beter een Antonov nemen, maar dat is ook behoorlijk duur. Als je het niet via het spoor doet, dan moet het per schip
  zondag 9 juni 2013 @ 14:41:38 #203
256146 b2py
Beton!
pi_127580981
Gewoon een stel 6400 naar Spanje brengen, terug over conventioneelspoor en knallen maar.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:42:24 #204
256146 b2py
Beton!
pi_127581005
Thalys: twee extra treinen is het maximum

Twee extra Thalys-treinen tussen Amsterdam en Brussel kunnen vanaf december gaan rijden, maar daar blijft het bij. Volgens een woordvoerster van het bedrijf laat het treinenpark van Thalys het niet toe om nog vaker te rijden op het Nederlandse hogesnelheidsnet.
Ze reageerde op het plan van de NS om twee extra Thalys-treinen te laten rijden om zo de geflopte Fyra te vervangen. Later moeten er op het hsl-spoor veel meer hogesnelheidstreinen gaan rijden, maar daar kan Thalys niet in voorzien.

'In principe zijn we akkoord om vanaf december extra te gaan rijden, al moeten we de treinpaden en de tijden nog bekijken', laat de woordvoerster weten. Omdat Thalys International 26 treinstellen heeft en die ook tussen Brussel, Parijs, Keulen en Essen moeten rijden, is een verdere uitbreiding van de dienstregeling met Nederland onmogelijk.

Bron
  zondag 9 juni 2013 @ 14:42:42 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127581014
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan een boot.. :P
Ja man lekker schommelen onderweg. Hoeven ze dat hier niet meer te doen :P
pi_127581058
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Gewoon een stel 6400 naar Spanje brengen, terug over conventioneelspoor en knallen maar.
Stuur ze meteen met een ketelwagen vol diesel op pad, hoef je onderweg niet bij te tanken :P
  zondag 9 juni 2013 @ 14:46:28 #207
256146 b2py
Beton!
pi_127581110
Ik zal even een mailtje naar Merel sturen, haar e-mailadres stond toch al in de openbare brief.. :P
  zondag 9 juni 2013 @ 14:49:44 #208
200192 Darkwing_Duck
pi_127581190
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:42 schreef b2py het volgende:
Thalys: twee extra treinen is het maximum

Twee extra Thalys-treinen tussen Amsterdam en Brussel kunnen vanaf december gaan rijden, maar daar blijft het bij. Volgens een woordvoerster van het bedrijf laat het treinenpark van Thalys het niet toe om nog vaker te rijden op het Nederlandse hogesnelheidsnet.
Ze reageerde op het plan van de NS om twee extra Thalys-treinen te laten rijden om zo de geflopte Fyra te vervangen. Later moeten er op het hsl-spoor veel meer hogesnelheidstreinen gaan rijden, maar daar kan Thalys niet in voorzien.

'In principe zijn we akkoord om vanaf december extra te gaan rijden, al moeten we de treinpaden en de tijden nog bekijken', laat de woordvoerster weten. Omdat Thalys International 26 treinstellen heeft en die ook tussen Brussel, Parijs, Keulen en Essen moeten rijden, is een verdere uitbreiding van de dienstregeling met Nederland onmogelijk.

Bron
Verbaast me eigenlijk, dat er nog zoveel ruimte in omloop en onderhoudschema's zit... Waarom hebben ze dat dan niet eerder gedaan.

En verder, ik vind niet dat de Thalys nu moet opdraven voor dit probleem. als dit meer kost dan het oplevert mogen ze wat mij betreft na een jaar weer kappen...
  zondag 9 juni 2013 @ 15:00:38 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127581528
Ja van jou mag van alles :P Het is wel een oplossing die meteen implementeerbaar is. En daar zijn er niet zo veel van natuurlijk.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:04:14 #210
256146 b2py
Beton!
pi_127581633
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Verbaast me eigenlijk, dat er nog zoveel ruimte in omloop en onderhoudschema's zit... Waarom hebben ze dat dan niet eerder gedaan.

En verder, ik vind niet dat de Thalys nu moet opdraven voor dit probleem. als dit meer kost dan het oplevert mogen ze wat mij betreft na een jaar weer kappen...
Waarschijnlijk omdat ze eigenlijk alle verbindingen naar Parijs willen laten gaan. Nu is er een mogelijkheid om ze naar Rijssel te sturen waar je alsnog over kan stappen op TGV of Eurostar. Verder is het onderhoudsrooster op de LGV Nord nogal killing heb ik mij laten vertellen.

Ga er maar van uit dat Thalys hier wel een zak met geld voor krijgt hoor, iig om quitte te spelen ;)
  zondag 9 juni 2013 @ 15:08:25 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127581773
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:04 schreef b2py het volgende:

Ga er maar van uit dat Thalys hier wel een zak met geld voor krijgt hoor, iig om quitte te spelen ;)
Ja maar ze gaan er niet extra ijzer voor bestellen. Dus dan denk ik "okee het gaat om een tijdelijke noodoplossing". Nou die kunnen we toch gewoon implementeren dan?
  zondag 9 juni 2013 @ 15:12:35 #212
311816 Bitlord
Bitlord
pi_127581917
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze eigenlijk alle verbindingen naar Parijs willen laten gaan. Nu is er een mogelijkheid om ze naar Rijssel te sturen waar je alsnog over kan stappen op TGV of Eurostar. Verder is het onderhoudsrooster op de LGV Nord nogal killing heb ik mij laten vertellen.

Die onderhoudsroosters, een spoorlijn hoeft toch niet elke dag van 0 tot 6 gesloten te zijjln voor.onderhoud?
  zondag 9 juni 2013 @ 15:14:21 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127581974
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:12 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Die onderhoudsroosters, een spoorlijn hoeft toch niet elke dag van 0 tot 6 gesloten te zijjln voor.onderhoud?
Voor onderhoud onttrek je wel rollend ijzer aan de dienst. Als je dan niet al te ruim in je materieel zit vallen er meteen gaten.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:21:55 #214
200192 Darkwing_Duck
pi_127582232
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voor onderhoud onttrek je wel rollend ijzer aan de dienst. Als je dan niet al te ruim in je materieel zit vallen er meteen gaten.
Hij bedoelt de lijn zelf...
  zondag 9 juni 2013 @ 15:53:01 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127583367
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De structuur van ÖBB is gelijk aan die van DB: een holding met daarin een aantal bedrijven, waaronder voor infrastructuur en capaciteitsverdeling.
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:12 schreef Bitlord het volgende:

[..]

In Frankrijk is het heel gebruikelijk dat een LGV midden op de dag gedurende een uur of 2 gesloten is voor "blancs traveaux" ofwel "als we willen kunnen we aan het spoor gaan knutselen, maar als we dat niet doen is het ook prima". Verspilling van waardevolle capaciteit. De Belgen flikken trouwens hetzelfde geintje op HSL4, daar ligt ook een werkvenster midden op de dag, maar dan van 50 minuten ofzo.

Over die Renfe-treinen: het is niet zeker dat NS daar ook maar iets mee gaat doen hè, het is slechts een suggestie die ik maakte n.a.v. dat bericht. Ik heb geen flauw idee wat er terzijde staat en of dat voldoet aan de Nederlandse eisen.

Als er 30 Velaro's aan de kant staan is dat leuk, maar je hebt er niks aan omdat ze alleen 25 kV lusten. Als er 5 S/120's aan de kant staan is dat ook leuk, maar is de kans klein dat je er iets aan hebt omdat het zo'n kleine vloot is.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:56:31 #216
311816 Bitlord
Bitlord
pi_127583509
Hebben ze in Denemarken niet nog van hogesnelheidsdiesels staan? Had begrepen dat die nauwelijks gebruikt worden.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:57:22 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127583543
Ze hebben nog wat IC4's staan die ze niet gebruiken. Komen van een Italiaanse bouwer af, zacht prijsje.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:17:15 #218
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127584246
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Over die Renfe-treinen: het is niet zeker dat NS daar ook maar iets mee gaat doen hè, het is slechts een suggestie die ik maakte n.a.v. dat bericht. Ik heb geen flauw idee wat er terzijde staat en of dat voldoet aan de Nederlandse eisen.

Als er 30 Velaro's aan de kant staan is dat leuk, maar je hebt er niks aan omdat ze alleen 25 kV lusten. Als er 5 S/120's aan de kant staan is dat ook leuk, maar is de kans klein dat je er iets aan hebt omdat het zo'n kleine vloot is.
Hoeveel stellen waren er nodig voor de dienstregeling Amsterdam - Brussel zoals in december - januari werd gereden door de V250? Aannemelijk is dat de HST-dienst wordt beperkt in aantal als de Beneluxtrein blijft rijden, dus dat er minder stellen nodig zijn. Vijf stuks zal sowieso te weinig zijn natuurlijk maar misschien zijn het er meer, was destijds nar een nieuwsartikel gelinkt hier, maar die kan ik zo 1-2-3 niet terugvinden
  zondag 9 juni 2013 @ 16:17:49 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127584265
Voor 10x per dag Amsterdam - Brussel waren 3 stellen voldoende. Voor 16x per dag kom je aan 5 stellen + eventueel reserve.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:27:06 #220
256146 b2py
Beton!
pi_127584515
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Frankrijk is het heel gebruikelijk dat een LGV midden op de dag gedurende een uur of 2 gesloten is voor "blancs traveaux" ofwel "als we willen kunnen we aan het spoor gaan knutselen, maar als we dat niet doen is het ook prima". Verspilling van waardevolle capaciteit. De Belgen flikken trouwens hetzelfde geintje op HSL4, daar ligt ook een werkvenster midden op de dag, maar dan van 50 minuten ofzo.
In Nederland kunnen we er ook wat van hoor, maar dan niet op de HSL ;)
  zondag 9 juni 2013 @ 16:37:57 #221
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127584835
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
Voor 10x per dag Amsterdam - Brussel waren 3 stellen voldoende. Voor 16x per dag kom je aan 5 stellen + eventueel reserve.
Als er dan inderdaad een paar stellen aan de kant staan, je die over kan nemen én gemakkelijk aan te passen zijn zodat ze op het traject kunnen rijden, zijn er toch kansen... Het zou de beste optie voor de korte termijn zijn. Amsterdam - Breda zal voorlopig met de V160 moeten blijven.

Overigens neem ik dan voor het gemak aan dat die S/120's fatsoenlijke treinen zijn die technisch etc. geschikt zijn om de dienst betrouwbaar uit te kunnen voeren :P
  zondag 9 juni 2013 @ 16:41:12 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127584945
S/120 rijdt in Spanje en Turkije. Volgens mij wel vrij aardig spul :Y

Eigenlijk moet ik maar eens een inspectiereisje plannen naar Spanje O-)
pi_127585208
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:

doe je toch niet!

:P
dag
pi_127585215
quote:
Nou, doe eens een Flashje dan. Over 48 uur een tripreport?
  zondag 9 juni 2013 @ 16:55:03 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127585424
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nou, doe eens een Flashje dan. Over 48 uur een tripreport?
"Sorry klant, ik kom niet opdagen want ik zit in een Spaanse trein."

Denk niet dat ik dat kan verkopen :') ;(

Zou het wel willen, daar niet van _O-
  zondag 9 juni 2013 @ 17:02:56 #226
200192 Darkwing_Duck
pi_127585698
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

"Sorry klant, ik kom niet opdagen want ik zit in een Spaanse trein."

Denk niet dat ik dat kan verkopen :') ;(

Zou het wel willen, daar niet van _O-
Ik heb gevorderde plannen om zo een reisje naar Geneve te maken (weer)

Weet iemand of er een trein/lokaaltranport-kaartje is om daar 24 uur een beetje in de regio rond te roeren?
  zondag 9 juni 2013 @ 17:12:48 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127586003
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weet iemand of er een trein/lokaaltranport-kaartje is om daar 24 uur een beetje in de regio rond te roeren?
De vervoerder in Genève is TPG, en ze verkopen ook dagkaarten.
  zondag 9 juni 2013 @ 17:31:16 #228
256146 b2py
Beton!
pi_127586629
quote:

Niet de eerste keer dat ik dat lees :+
  zondag 9 juni 2013 @ 17:32:19 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127586668
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet de eerste keer dat ik dat lees :+
Tsja, tijd is mijn grootste vijand :+
  zondag 9 juni 2013 @ 17:33:23 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127586704
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, tijd is mijn grootste vijand :+
Beetje doekoes is soms ook wel handig ;)
  zondag 9 juni 2013 @ 17:42:01 #231
200192 Darkwing_Duck
pi_127586995
Op en neer naar geneve is 77 euro, dagkaartje is pak m beet 6 euro, nu nog een hotel....
  zondag 9 juni 2013 @ 17:46:33 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127587156
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op en neer naar geneve is 77 euro, dagkaartje is pak m beet 6 euro, nu nog een hotel....
Booking.com, eins zwei polizei *O*
pi_127587660
quote:
S130 kan wellicht ook nog. Die heeft inmiddels zich ook bewezen in Oezbekistan. _O_
  zondag 9 juni 2013 @ 18:01:57 #234
200192 Darkwing_Duck
pi_127587705
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

200 pop voor dagje in het Genevese tram en treinnet roeren....
  zondag 9 juni 2013 @ 18:09:47 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127587910
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

200 pop voor dagje in het Genevese tram en treinnet roeren....
You go girl! *O*
  zondag 9 juni 2013 @ 18:10:23 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127587930
De Belgen zijn wel erg makkelijk.
Vandaag reed de WeedFree-trein van Infrabel over spoorlijn 29 (Herentals-Turnhout) en 15 (Herentals-Mol-Neerpelt/Hasselt. Vanwege de pauze die nodig is, was een lange stop voorzien in Hasselt. Maar de Treinbestuurder wilde wel wat eerder thuis zijn, waardoor hij al -10 in Turnhout had, vertrok met -12, en onderweg dit goed volhield tot en met Hasselt (Turnhout-Herentals-Neerpelt-Mol-Hasselt). Daarna zelfs met -18 en toen door naar Lier met -75.
Toen wij later in Lier kwamen om even op het station te kijken (er zou ook een HLD62 met grindtrein fotografeerbaar staan) zat de TB met een paar collega's in het zonnetje met een koud pintje te genieten.
Gewoon de pauze weg laten vallen ^O^

Foto's volgen zo wel
  zondag 9 juni 2013 @ 18:14:21 #237
256146 b2py
Beton!
pi_127588043
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Trivago, ook een aanrader.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:18:14 #238
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127588139
Nou we zijn eruit, de S/120 wordt 'm.

Misschien kan NS een nieuwe taskforce instellen bestaande uit ons. Roggelen we de boel wel ff :7
  zondag 9 juni 2013 @ 18:19:48 #239
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_127588188
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:00 schreef Ireyon het volgende:
Een noodremming is het wanneer bijv. een reiziger aan de noodrem trekt, een snelremming wordt door de machinist ingezet met de remkraan.
De uitwerking op het remsysteem is in beide gevallen het zelfde, maximale remkracht.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:19:50 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127588189
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Nou we zijn eruit, de S/120 wordt 'm.

Misschien kan NS een nieuwe taskforce instellen bestaande uit ons. Roggelen we de boel wel ff :7
Misschien moeten we nèt wat meer daadkrachtigheid dan NS aan de dag leggen. Soort staatsgreep, dat idee.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:22:21 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127588260
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien moeten we nèt wat meer daadkrachtigheid dan NS aan de dag leggen. Soort staatsgreep, dat idee.
Mijn zegen heb je. Moeten we alleen wel het gebouw aan de Plesmanweg bezetten, anders wordt het nooit wat.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:24:13 #242
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127588328
Die S/130 heeft trouwens wel een gekke neus. Zou wat dat betreft een meer logische vervanger van de V250 zijn...
  zondag 9 juni 2013 @ 18:33:42 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127588644
EuropeByRail twitterde op zondag 09-06-2013 om 18:31:59 Travellers on this evening's sleeper from Copenhagen to Prague will not be happy bunnies to learn they must change in Hannover at 2.45 am. reageer retweet
Whehe, da's kut _O-
  zondag 9 juni 2013 @ 18:34:49 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127588677
Wel die koppelingsdeuren eraf slopen natuurlijk.

Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 18:35:47 #245
Maffe Fries
pi_127588710
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mijn zegen heb je. Moeten we alleen wel het gebouw aan de Plesmanweg bezetten, anders wordt het nooit wat.
gewoon eerst HGB IV overnemen :P
  zondag 9 juni 2013 @ 18:36:28 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127588733
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gewoon eerst HGB IV overnemen :P
"Hey Timo, hier James1988 van het FOK!-forum, blijf jij maar lekker op die bloembollen van je zitten hoor, ik regel dat zaakje bij NS wel"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 18:39:24 #247
Maffe Fries
pi_127588862
eerst maar eens een naam voor de spoorwegmaatschappij verzinnen :)
pi_127588928
Koning Klant Rail B.V.
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 18:47:26 #249
Maffe Fries
pi_127589194
Beter Rail, waar de klant koning is :P
  zondag 9 juni 2013 @ 18:47:50 #250
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127589211
Heeft iemand nog een link naar dat artikel over de terzijde staande S120/130's in Spanje? Ben nu wel benieuwd naar de aantallen waarom het zou gaan. Kan het niet vinden via zoekopdrachten :/
  zondag 9 juni 2013 @ 18:54:26 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127589457
Dit artikel: http://www.eleconomista.e(...)ad-innecesarios.html

Er is alleen helemaal niet gezegd dat het over S120/S130 zou gaan...
  zondag 9 juni 2013 @ 18:57:22 #252
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127589545
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:54 schreef James1988 het volgende:
Dit artikel: http://www.eleconomista.e(...)ad-innecesarios.html

Er is alleen helemaal niet gezegd dat het over S120/S130 zou gaan...
Hmm, ben even aan het skimmen en wordt gesproken over treinen met een snelheid van 250km/u. In totaal zouden er maar liefst zeventig (?!) ongebruikt aan de kant staan naar wat ik ervan begrijp.

Dank voor het vinden en delen van de link trouwens :)
  zondag 9 juni 2013 @ 19:00:58 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127589673
250 km is 'Media Distancia': Alaris, Alvia, Avant, enz. Zoek op wat voor materieel dat is en je weet wat je kunt verwachten.

In ieder geval S/120, S/121, S/130, en twee generaties Pendolino. Wat er beschikbaar is is weer een andere vraag, net als de aanpasbaarheid (1,5 kV, ATB? ETCS).
  zondag 9 juni 2013 @ 19:04:10 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127589765

Infrabel 6244 + Weedfree + 6297 (93226)
Vandaag reed de zogenaamde Weedfree door België over de spoorlijnen 29 en 15. Als eerste werd lijn 29 naar Turnhout aangedaan, en passeert de fotografen in een heerlijk zonnetje vlak voor Tielen en is onderweg naar Turnhout.

Infrabel 6244 + Weedfree + 6297 (93228)
Na de vorige foto bij Tielen is doorgereden naar de spoorlijn 15 tussen Olen en Geel.
Aldaar werd deze fotostek in het weiland uitgekozen.
De trein passeert hier de fotograaf als trein 93228 onderweg naar Neerpelt.

Opmerkzaam is dat er vanaf maandag 10-6-2013 de bovenleidingswerkzaamheden starten op dit stuk, dus zal betekenen dat wij vrijwel de laatste foto hier hebben kunnen maken zonder portalen.

Infrabel 6244 + Weedfree + 6297 (93228)
Na een tijdje kon de trein weer goed voor de zon gefotografeerd worden bij Zolder, en werd deze kans ook meegepikt.
Als trein 93230 en 4 minuten te vroeg passeert deze fraaie onkruidverdelgingstrein "Weedfree" de fotograaf opweg naar Hasselt.

Infrabel 6297 + Weedfree + 6244 (93119)
De trein ging ruim een uur te vroeg uit Hasselt weer terug naar Lier als trein 93119, en werd tussen Geel en Olen nog even vastgelegd door de fotograaf.

Infrabel 6207 + Grindtrein
In Lier werd nog even gekeken of er iets van de Weedfree te fotograferen was, en of er nog een leuke werktrein zou staan. Leuk werkmaterieel in overvloede, maar ook deze fraaie grindtrein met voorop de 6207 stond te genieten van de weekendrust.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 19:14:42 #255
Maffe Fries
pi_127590204
nice, greavy
  zondag 9 juni 2013 @ 19:28:44 #256
200192 Darkwing_Duck
pi_127590841
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

You go girl! *O*
Krijg nou tieteh, Weet je wat een Hotelovernachting in Geneve, kost -O- ik zit zo ff te kijken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:31:20 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127590939
Het is maar 1 nachtje. En zoek anders een dorpje 10 km buiten de stad.
pi_127591409
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:00 schreef James1988 het volgende:
250 km is 'Media Distancia': Alaris, Alvia, Avant, enz. Zoek op wat voor materieel dat is en je weet wat je kunt verwachten.

In ieder geval S/120, S/121, S/130, en twee generaties Pendolino. Wat er beschikbaar is is weer een andere vraag, net als de aanpasbaarheid (1,5 kV, ATB? ETCS).
Ervan uitgaande dat ze nu normaalspoor, ERTMS, 25 kV AC + 3 kV DC moeten hebben in verband met ombouw is de keuze vrij geperkt, de S/120, S121, S/130 én de S/100 (300 km/h) zouden dan mogelijk voldoen.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:43:04 #259
200192 Darkwing_Duck
pi_127591436
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is maar 1 nachtje. En zoek anders een dorpje 10 km buiten de stad.
Oh, bookings geeft zelf al aan dat de prijzen exorbitant zijn in verband met een Event in de stad
  zondag 9 juni 2013 @ 19:47:09 #260
256146 b2py
Beton!
pi_127591622

RikiU2 twitterde op zondag 09-06-2013 om 17:41:12 We doen echt alles om u trein op tijd te laten rijden. ;) #NMBS http://t.co/IUaXB3lhPB reageer retweet
_O-
  zondag 9 juni 2013 @ 19:51:28 #261
200192 Darkwing_Duck
pi_127591862
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:47 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
RikiU2 twitterde op zondag 09-06-2013 om 17:41:12 We doen echt alles om u trein op tijd te laten rijden. ;) #NMBS http://t.co/IUaXB3lhPB reageer retweet
_O-
Wat de fak is hier nou weer aan de klauw... -O-
  zondag 9 juni 2013 @ 19:52:16 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127591894
"u trein" ;(
  zondag 9 juni 2013 @ 20:28:34 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127593537
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat ze nu normaalspoor, ERTMS, 25 kV AC + 3 kV DC moeten hebben in verband met ombouw is de keuze vrij geperkt, de S/120, S121, S/130 én de S/100 (300 km/h) zouden dan mogelijk voldoen.
S/100 wordt gebruikt binnen Spanje en binnenkort ook voor verbindingen met Frankrijk. S/100 valt niet onder 'Media Distancia' maar onder 'Larga Distancia'.
pi_127593711
Goede dag, geen idee of dit het goede topic is maar ik wil 28 juni (vrijdag) van rotterdam naar nijmegen. Nu zou dit 40 euro kosten zonder korting. Weet iemand of dit goedkoper kan?
  Redactie Sport zondag 9 juni 2013 @ 20:34:21 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127593858
Vertrek je na 9u?
PM mij!
pi_127594219
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

S/100 wordt gebruikt binnen Spanje en binnenkort ook voor verbindingen met Frankrijk. S/100 valt niet onder 'Media Distancia' maar onder 'Larga Distancia'.
Dat weet ik, maar bedoelde al het Spaanse materieel wat in principe aan de eisen zou kunnen voldoen; de S/100 valt daar ook onder omdat hij met gelijkstroom om kan gaan.
pi_127594764
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:
Vertrek je na 9u?
Denk het wel, hoezo?
  zondag 9 juni 2013 @ 21:01:26 #268
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127595390
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:40 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar bedoelde al het Spaanse materieel wat in principe aan de eisen zou kunnen voldoen; de S/100 valt daar ook onder omdat hij met gelijkstroom om kan gaan.
Ieder type wisselstroommaterieel dat een draaistroomaandrijving heeft, heeft een intern gelijkstroomnet voor de tractieinstallatie. Dat is bijvoorbeeld ook bij de BR 120 in Duitsland het geval. (Intern 2800 v DC).

Een moderne wisselstroomtrein geschikt maken voor gelijkstroom is niet veel lastiger dan een gelijkstroomstroomafnemer op het dak en zorgen dat er in de tussentijd onderweg naar de tractieinstallatie een bruikbare spanning gegenereerd kan worden.
pi_127595698
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:50 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Denk het wel, hoezo?
http://www.hema.nl/onlinewinkelen/lekker-weg/Pages/ns-actie.aspx

Kun je alleen vandaag nog aanschaffen.
  zondag 9 juni 2013 @ 21:41:48 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127598023
En dan schakelen we nu over naar de actuele berichten voor kapiteins: het water is rustig, maar let op voor passerende trams.

Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 21:42:30 #271
Maffe Fries
pi_127598069
wehehehe
  zondag 9 juni 2013 @ 21:46:58 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127598359
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:13 schreef Pien85 het volgende:
Oh, trouwens... Iemand hier enig idee wie de toiletten op NS stations in beheer heeft? Is dat de NS of een andere partij?
Anyone?
  zondag 9 juni 2013 @ 21:47:20 #273
256146 b2py
Beton!
pi_127598391
Volgens mij NS Stations.
  zondag 9 juni 2013 @ 21:48:26 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127598479
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
En dan schakelen we nu over naar de actuele berichten voor kapiteins: het water is rustig, maar let op voor passerende trams.

[ afbeelding ]
Die gast met die skibak op zijn dak heeft er ook zin in zo te zien :D
  zondag 9 juni 2013 @ 21:48:37 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127598489
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
Volgens mij NS Stations.
Ja dacht ik ook.
pi_127598702
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]
_O- whaha, nice!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 21:51:53 #277
Maffe Fries
pi_127598718
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
Volgens mij NS Stations.
uhuh. Het eigendomsrecht ligt wel wat gecompliceerd
  zondag 9 juni 2013 @ 21:52:48 #278
200192 Darkwing_Duck
pi_127598780
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

_O- whaha, nice!
U vraagt, wij draaien
pi_127598922
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

U vraag, wij draaien
[ afbeelding ]
Toen ik het postte dacht ik al "O shit, dat interpreteert die stokbrood-vreter natuurlijk niet op z'n Engels... :o "
  zondag 9 juni 2013 @ 21:56:11 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127598983
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Toen ik het postte dacht ik al "O shit, dat interpreteert die stokbrood-vreter natuurlijk niet op z'n Engels... :o "
Sla die knakker op zijn hoofd met een fles rode wijn!
  zondag 9 juni 2013 @ 21:56:52 #281
200192 Darkwing_Duck
pi_127599041
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Over minimaal 14 maanden ben ik pas officieel camembertvreter :Y
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juni 2013 @ 22:03:56 #282
Maffe Fries
pi_127599530
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sla die knakker op zijn hoofd met een fles rode wijn!
hem die wijn snel op laten drinken is misschien wel straf genoeg :P
  zondag 9 juni 2013 @ 22:05:08 #283
200192 Darkwing_Duck
pi_127599597
quote:
12s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hem die wijn snel op laten drinken is misschien wel straf genoeg :P
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je hem eens 2 Shandy voeren dan staatie al met een pauweveer in zn reet rondjes om de conducteur te rennen op het perron :D
:Y :@
  zondag 9 juni 2013 @ 22:10:32 #284
256146 b2py
Beton!
pi_127599926
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[..]

Ik zie net die link in je onderschrift, ik wist niet dat de RER de hele nacht doorrijdt?
  zondag 9 juni 2013 @ 22:18:24 #285
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127600412
quote:

[..]

[..]

Vandaag de Vuurproef 2x gedaan, keigaaf! Dit is volgens mij de toekomst, sidder en beef real life rollercoasters? Of sla ik de plank mis?
  zondag 9 juni 2013 @ 22:21:16 #286
200192 Darkwing_Duck
pi_127600560
quote:
5s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:18 schreef bork het volgende:

[..]

Vandaag de Vuurproef 2x gedaan, keigaaf! Dit is volgens mij de toekomst, sidder en beef real life rollercoasters? Of sla ik de plank mis?
De vuurproef is, voor mij, met de middelen die zijn gebruikt, een van de beste, en best gecalibreerde simulators ooit. Wat ze daar in het spoorwegmuseum hebben neergezet is een topprestatie _O_ ^O^ _O_
  zondag 9 juni 2013 @ 22:22:33 #287
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127600624
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De vuurproef is, voor mij, met de middelen die zijn gebruikt, een van de beste, en best gecalibreerde simulators ooit. Wat ze daar in het spoorwegmuseum hebben neergezet is een topprestatie _O_ ^O^ _O_
Ah, dan sla ik als niet-kenner dus wel de spijker op zijn kop, echt goed, vooral met gillende jongentjes van 6-8 jaar, geweldig _O_
  zondag 9 juni 2013 @ 22:23:10 #288
200192 Darkwing_Duck
pi_127600672
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie net die link in je onderschrift, ik wist niet dat de RER de hele nacht doorrijdt?
Bij het gros staat 22 Jun (Fete de la Musique, binnenkort *O* ) en ook op 1 januari word deze dienstregeling aangehouden :Y
  zondag 9 juni 2013 @ 22:25:37 #289
200192 Darkwing_Duck
pi_127600828
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef bork het volgende:

[..]

Ah, dan sla ik als niet-kenner dus wel de spijker op zijn kop, echt goed, vooral met gillende jongentjes van 6-8 jaar, geweldig _O_
Nouja kijk, er zijn simulators die meer budget hebben gehad, en meer techniek om het lijf hebben, maar aan deze is zo-veel zorg besteed, en dat te bedenken dat dit met hulp van externen in eigen huis is ontwikkeld :s)

SPOILER
  zondag 9 juni 2013 @ 22:31:11 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127601179
quote:

[..]

[..]

_O-
  zondag 9 juni 2013 @ 22:38:18 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127601628
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik moest alleen alles vertalen voor Engelse vrienden, maar ze vonden het wel een toffe rit!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 juni 2013 @ 22:41:26 #292
200192 Darkwing_Duck
pi_127601807
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik moest alleen alles vertalen voor Engelse vrienden, maar ze vonden het wel een toffe rit!
Ja, dat is en blijft natuurlijk altijd een beetje een lastig punt, al kan je het met een doorsnee musea oplossen met meertalige bordjes, al geloof ik niet dat het SWM dat echt doet.... :{
  zondag 9 juni 2013 @ 22:42:29 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127601866
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, dat is en blijft natuurlijk altijd een beetje een lastig punt, al kan je het met een doorsnee musea oplossen met meertalige bordjes, al geloof ik niet dat het SWM dat echt doet.... :{
Het werkte alleen met de Longmoor. :') Oh ja, en ze herkenden de (kunstzinnig beschilderde) Hippel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 juni 2013 @ 22:45:55 #294
256146 b2py
Beton!
  zondag 9 juni 2013 @ 22:47:10 #295
200192 Darkwing_Duck
pi_127602151
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het werkte alleen met de Longmoor. :') Oh ja, en ze herkenden de (kunstzinnig beschilderde) Hippel.
"Arje joe Ready" "effe bukkeh" "kijk es naar de grond, wat zie je, juist Rails" "isn't she lovely?" "Trap niet in de Shit he,.. euh, in de poep"

Ingesproken door (stem)acteur Bert van den Dool :Y
  zondag 9 juni 2013 @ 22:48:15 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127602213
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

"Arje joe Ready" "effe bukkeh" "kijk es naar de grond, wat zie je, juist Rails" "isn't she lovely?" "Trap niet in de Shit he,.. euh, in de poep"

Oh dat ken ik, die is leuk. Dat is niet de vuurproef :o
  zondag 9 juni 2013 @ 23:04:23 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127603221
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:45 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Bron
Vleugeltje eraan en het kan zo de lucht in O+
  zondag 9 juni 2013 @ 23:07:50 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127603415
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat ken ik, die is leuk. Dat is niet de vuurproef :o
Dàt onderdeel heeft juist wel een Engelstalige rondleiding.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 juni 2013 @ 23:08:15 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127603437
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

OK. Rutger Hauer doet de vuurproef toch? Die moeten ze ook herkend hebben.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 10 juni 2013 @ 06:22:16 #300
200192 Darkwing_Duck
pi_127609397
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK. Rutger Hauer doet de vuurproef toch? Die moeten ze ook herkend hebben.
Yep, onze eigen Floris van Rosemondt :Y
  maandag 10 juni 2013 @ 06:23:25 #301
200192 Darkwing_Duck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')