Nee dat denk ik ook niet. De werkgelegenheid is niet in gevaar. Aan de V250 hoeven ze niet veel meer te doen, of dat nou nog doorgaat of niet. Verder zijn ze druk zat met allerlei andere afnemers. Bovendien heeft Finmeccanica, de moederkloek-holding, gisteren nog zijn expliciete steun aan AnsaldoBreda uitgesproken middels een persnotitie. Dus AB of het personeel daarvan, kan niet veel gebeuren.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:03 schreef arkkey het volgende:
Op zich niet vreemd, als de rollen omgedraaid waren vraag ik me af of het hier boeiend nieuws zou zijn. Denk dat het dan niet veel anders was.
Dan was het spul waarschijnlijk iets later wel tegen de lamp gelopenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zou het zijn gelopen als het een wintertje niet gesneeuwd had, denk ik dan...
Je hebt je duidelijk nooit verdiept in wat er allemaal gebeurd aan de overkant van het kanaal. Daar is men al 5 jaar bezig met de IEP.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hitachi wil in Europa voet aan de grond krijgen. Dat is ze tot op heden nauwelijks gelukt, vanwege Alstom en Bombardier. Dan is Ansaldo dus een kans om wel voet aan de grond te krijgen. Andere opties zijn alleen in Oost-Europa te vinden als ze willen.
Ik voel me een beetje een n00b, ik wist dat Hitachi in rollend materieel doet. Maar toch blijf ik eenvlakschuurmachine en slijptollenimago voor me zienquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:48 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Hitachi is slim, de IEP is een voortborduursel op de Class 395... welke op zijn beurt weer een voortborduursel is op de A-train. Uiteindelijk staat er een nieuwe trein met de techniek die 30 jaar oud is met wat upgrade kitjes om hem net ff wat beter en moderner te maken.... maar ook betrouwbaarder.
http://www.gscalenews.com/nl/2012/08/18/hollandrail-ns-koploperquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:16 schreef arkkey het volgende:
Ik vind die modellen dus supergaaf voor in de tuin, jammer dat ze die dingen eigenlijk nooit gewoon commercieel te koop aanbiedenVan de andere kant zullen ze dan waarschijnlijk toch te duur zijn.
Reminds me, deze koploper is ook best aardig voor in de tuin:
http://www.marktplaats.nl(...)n-kleine-oplage.html
quote:Het driedelige treinstel zal ongeveer ¤3.000 kosten
ja, gloeiende, nu wil ik dat biertje proevenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
DIT is pas een trein met een eigen krarakter!
[ afbeelding ]
Mooiste trein aller tijdenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:07 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ook Hitachi schijnt dingen te maken met "een eigen karakter"
[ afbeelding ]
een ongeschaalde foto van 3 MB?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
DIT is pas een trein met een eigen krarakter!
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt als ik tegen mijn moeder ga zeggen "nee mam ik zit in het hart van de mafia" dat is ze gelijk dood daar heb ik ook niks aan.
het toont aan dat de Italianen wel wat kunnen, maar dat er geen duidelijk plan achter zitquote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:11 schreef kurk_droog het volgende:
Ik moet trouwens behoorlijk lachen bij die foto's van de problemen uit dat NS rapport![]()
Dat magneetje...
quote:Ook liet ze zich niet uit over het aanbod van de Italiaanse producent AnsaldoBreda om de problemen alsnog op te lossen met de NS. Het is volgens haar aan de NS om daar verder over te praten. Mansveld zei tenslotte nog dat ze geen contact heeft gehad met de Italiaanse autoriteiten. Die zouden zich in de kwestie willen mengen.
Door een wisselstoring kon de IC vanuit Rotterdam niet aan het perron komen in Gouda.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:12 schreef nomenklatura het volgende:
Waarom werd station Gouda overgeslagen door de IC rdam-zwolle?
Dan moet je even een coupé verplaatsen, kreeg ik ook als advies van @NS_online toen mijn trein op standje noordpool ging.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 07:54 schreef drakin het volgende:
het is vanmorgen maar weer flink koud in de trein.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ik nooit meer eerlijk moet zijn.
maar mensen moeten mij dan ook nooit meer iets vragen
Waar gáát dit over?!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Had echt iets van OK dit laat ik me niet gebeuren
Wees blij dat de verwarming niet aan staat....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 07:54 schreef drakin het volgende:
het is vanmorgen maar weer flink koud in de trein.
Mja, dit is een beetje een open deur, want het is al jaren aan de gang. Overal in spoorland zeg maar (en daarbuiten ook waarschijnlijk).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
'Fyraproblemen door onbekwaam NS-management'
Bij het aanschaffen van de Fyratreinstellen sloegen NS-managers waarschuwingen van vakmensen in de wind.
De problemen met de treinstellen zijn een exponent van een managementcultuur die steeds minder stoelt op inhoudelijke spoorkennis, zeggen oud-medewerkers van de NS zaterdag in de Volkskrant.
[...]
"Spoorkennis heeft plaatsgemaakt voor algemeenheden uit managementboekjes", stelt een oud NS'er. De parlementaire enquête die er komt moet zich volgens de oud-medewerkers dan ook niet alleen op de aanschaf van de Fyra richten.
Bron
Ja, dat is ook de bedoeling omdat het allemaal onderdeel uitmaakt van RandstadSpoor.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Leuk, eenheidsworst.... 2 halen 1 betalen op ons "Zuylen type".
Daar (en hierboven) staan ook uitspraken van de directeuren van Veolia en Arriva. Heb jij daar ook contact mee gehad hierover?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Ja, regelmatig.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar (en hierboven) staan ook uitspraken van de directeuren van Veolia en Arriva. Heb jij daar ook contact mee gehad hierover?
Ok, ben benieuwd of ze zich daadwerkelijk erbij gaan aansluiten.quote:
kratjewedden dat ze vergeten te stoppen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:29 schreef b2py het volgende:
Degene die als eerste op station Leidsche Rijn willen in of uitstappen, vanavond is al de eerste rit:
[ afbeelding ]
In mijn ogen terecht. De staat heeft tegenstrijdige belangen en de reizigers en concurrentie zitten met de gevolgen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Een paar vragen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Kan men niet de NS gewoon over de HSL laten rijden voor reguliere intercities en de HSL-only verbindingen (Amsterdam - Breda of Amsterdam - Brussel) aan een andere partij overlaten?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een paar vragen.
Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?
Ja sorry, dat laatste biertje was er eentje te veelquote:
Ik ga ook gewoon reageren, als buitenstaanderquote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een paar vragen.
Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?
Ten tweede: er is op zijn minst een zweem van partijdigheid als je optrekt met Veolia en Arriva tegen NS. Hoe waarborg jij de onpartijdigheid van MVBOV, en, nog belangrijker: hoe waarborg je dat de omgeving daar ook van overtuigd is?
Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?
Ten vierde: denk je aan je gezondheid?
NS heeft geen treinen die daarvoor geschikt zijn, op de excuusfyra tussen amsterdam en breda na...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kan men niet de NS gewoon over de HSL laten rijden voor reguliere intercities en de HSL-only verbindingen (Amsterdam - Breda of Amsterdam - Brussel) aan een andere partij overlaten?
Het lokt hier meer interessante discussies uit dan dat Fok! echt een breed platform is voor zijn achterban. Vele commentaar op acties van MVBOV zijn hier een voorbeeld van.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?
Want Arriva en Veolia hebben in Nederland wel ervaring met het uitvoeren van een hogesnelheidsdienst? Niet bepaald.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:08 schreef Peter het volgende:
[..]
De NS geeft blijk van onvermogen: Ze hebben geen ervaring met hogesnelheidstreinen en laten duidelijk zien dat ze niet voldoende kennis in huis hebben. De consessievertrekker heeft 2 petten op en heeft het belang van de reiziger niet voorop staan. Als een andere (ervaren) speler wel de dienst kan leveren lijkt mij dat een betere optie.
Arriva en Veolia hebben een direct commercieel belang bij het weghalen van de concessie bij NS. Arriva en Veolia hebben primair een winstoogmerk, niet "het beste ov dat mogelijk is".quote:2: Juist met 2 partijen achter je, die met elkaar concurreren en ook al flink rondrijden in Nederland, laat je zien dat je niet alleen staat. Als je met 1 partij werkt kun e voor het karretje worden gespannen, nu heeft iedereen hetzelfde doel.
Mja, nja, ik weet niet. Ik krijg er geen warme gevoelens bij in elk geval.quote:3: MBOV mensen zitten nu eenmaal op FOK!, maar andere mainstream-media pakken Driek zijn persberichten en interviews ook serieus op. Dus het is alleen maar een pré dat FOK! er snel bij is. (m.i.)
Maar hun moederbedrijven wel, die kennis is dus al aanwezig. NS heeft er nergens ervaring mee..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Want Arriva en Veolia hebben in Nederland wel ervaring met het uitvoeren van een hogesnelheidsdienst? Niet bepaald.
Als Arriva en Veolia winst willen maken door goed mensen te vervoeren over de HSL, dan is hun middel in overeenstemming met 1 van de doelen van de MBOV..quote:[..]
Arriva en Veolia hebben een direct commercieel belang bij het weghalen van de concessie bij NS. Arriva en Veolia hebben primair een winstoogmerk, niet "het beste ov dat mogelijk is".
Niemand wordt op FOK! gecensureerd, de voor en tegenstanders van de NS of de MBOV ook niet..quote:[..]
Mja, nja, ik weet niet. Ik krijg er geen warme gevoelens bij in elk geval.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:32 schreef Duvel het volgende:
Ik wacht even op een reactie van Driek zelf voordat ik in welles-nietes verzeild raak.
benieuwd voor welke Europese rechter je ze dan wel niet daagt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Meer beerput hier:
Staat gedaagd om aanbesteding Fyra
Moet je het niet eerst nationaal proberen? Via ACM, en dan evt rechters en dan pas Europese rechters?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
benieuwd voor welke Europese rechter je ze dan wel niet daagt.
het is/was in arrivaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 08:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan moet je even een coupé verplaatsen, kreeg ik ook als advies van @NS_online toen mijn trein op standje noordpool ging.
Ik word nogal platgebeld door journalisten, maar ik beloof dat ik zorgvuldig zal reageren zodra ik effe tijd heb.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:32 schreef Duvel het volgende:
Ik wacht even op een reactie van Driek zelf voordat ik in welles-nietes verzeild raak.
Staar er ook niet helemaal goed. We vragen de EC om een onderzoek te doen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
benieuwd voor welke Europese rechter je ze dan wel niet daagt.
wat een kulverhaal. "ik zit in een gewone wagon"... Fuuuuuckquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:03 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Column in VK: Misschien is de werkelijkheid te bizar om de Fyra-malaise te bevatten
ik wilde al zeggen jaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Staar er ook niet helemaal goed. We vragen de EC om een onderzoek te doen.
Eventueel doorrijden van/naar het Hoofdrailnet is inderdaad een punt van overweging. Kan op twee manieren:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een paar vragen.
Ten eerste: zou het OV in het algemeen niet gebaat zijn bij de opname van de HSL in het hoofdrailnet (zie het plan met de ICmax)? En werkt deze actie dat niet tegen? M.a.w.: verlies je het doel van de MVBOV zo niet uit het oog?
Wij trekken ook weleens met NS op en wij uiten ook weleens kritiek op Arriva, Veolia etc. We trachten dat zo evenwichtig mogelijk te doen. Niemand van de vervoerders is melaats, niemand is onze boezemvriend.quote:Ten tweede: er is op zijn minst een zweem van partijdigheid als je optrekt met Veolia en Arriva tegen NS. Hoe waarborg jij de onpartijdigheid van MVBOV, en, nog belangrijker: hoe waarborg je dat de omgeving daar ook van overtuigd is?
Persberichten van MVBOV worden ook naar fok gestuurd. Onafhankelijke redactieleden, ERs of MPG beslissen dan of iets wel of niet wordt geplaatst. En MVBOV heeft naast fok ook veel andere podia. Metro, Sp!ts, RTL, NOS, Volkskrant, Telegraaf, nu.nl. En dan heb ik lang niet alles hiermee genoemd.quote:Ten derde: FOK! lijkt steeds meer op een tweede platform voor MVBOV, is dat wenselijk?
Deze hectiek vergt inderdaad veel van mijn broze gezondheid. Daarom bij voorbeeld gisteren eens echt vroeg naar bed gegaan, en iedere dag een ook paar keer een uurtje absolute rust. Dan red ik het net.quote:Ten vierde: denk je aan je gezondheid?
Aha. Wat raar dat niemand het opviel in de trein. Raar gezicht, zo een groot station overslaanquote:Op zaterdag 8 juni 2013 03:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Door een wisselstoring kon de IC vanuit Rotterdam niet aan het perron komen in Gouda.
Redelijk veel in- en uitstappers daar, maar zo groot is Gouda nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:04 schreef nomenklatura het volgende:
[..]
Aha. Wat raar dat niemand het opviel in de trein. Raar gezicht, zo een groot station overslaan
Dat zijn degene die onder de grond liggen, jij bedoelt vast fotografenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Fotograven? Zijn dat adellijke mensen die foto's nemen of is dat een hobby van sommigen, graven naar foto's?
Kutqwertytoetsenbordquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zijn degene die onder de grond liggen, jij bedoelt vast fotografen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 08-06-2013 15:24:29 (Ninjaedit) ]
Zoals in de Fyra die ik gisteren had van Schiphol naar Breda, de bak die ik had leek net een sauna op wielen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:07 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Wees blij dat de verwarming niet aan staat....
twitter:arthur_mlv twitterde op zaterdag 08-06-2013 om 11:49:06Dit is de eerste trein die stopt op Station Utrecht Leidsche Rijn @NS_online @ @NS_Stations ! http://t.co/HvP3H5CbRb reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 08-06-2013 om 12:19:19@arthur_mlv Uhh bedankt.. maar ik begrijp helaas niet wat je hiermee bedoelt. ^FF reageer retweet
Bij mij komende de tussenliggende tijden er ook gewoon uitrollen..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, volgens de NS planner gaat er morgen om 7.38 een trein naar Den Haag vanaf Utrecht Leidsche Rijn, en de volgende gaat om 10:38, klopt dat?
Ik zit op de ios app...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij mij komende de tussenliggende tijden er ook gewoon uitrollen..
Gefaal weer...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:36 schreef b2py het volgende:
Ik zit in de online reisplanner
[ afbeelding ]
Staan wel meer vage dingen in die planner geloof ik. Hengelo FBK Stadion ook. Laatste keer dat ik keek zag dat er zo uit:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:56 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarom staat Utrecht Westraven in de suggesties als je 'Utrecht' intypt bij actuele vertrektijden?Heeft NS ambities de sneltramconcessie te winnen?
Ik ga zo reageren op je PM!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand de laatste dagen nog wat gehoord van Sandrvich?
Ik vind eerlijk gezegd dat wraak een slechte drijfveer is, een zinsnede "alsnog beloont voor zijn wanprestatie" geeft mij wel dat idee. Wat mijns inziens bovenaan moet staan is het belang van de reiziger. Als de reiziger in Nederland het meest gebaat is bij een gecombineerde HSL en HRN-concessie, dan zou dat de voorkeur moeten hebben. Daarbij vind ik dat niet alleen NS de zwarte piet moet krijgen, maar zeker ook de overheid. Door een proces aanhangig te maken, loop je het risico dat de voor de reiziger meest gunstige oplossing door de rechter wordt geblokkeerd. Dat bedoel ik met: hou je wel je doel voor ogen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eventueel doorrijden van/naar het Hoofdrailnet is inderdaad een punt van overweging. Kan op twee manieren:
Linksom: NS mag ook op HSL met zijn IC's
Rechtsom: HSL-exploitant krijgt ook toegang tot enkele IC-routes op het Hoofdrailnet.
Samenvoegen van HSL- en HRN-concessie is niet noodzakelijk, en zou ook inhouden dat je de NS via de achterdeur alsnog beloont voor zijn wanprestatie.
Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.quote:Wij trekken ook weleens met NS op en wij uiten ook weleens kritiek op Arriva, Veolia etc. We trachten dat zo evenwichtig mogelijk te doen. Niemand van de vervoerders is melaats, niemand is onze boezemvriend.
Maar je schrijft ook columns en bent zelf onderdeel van de crew. Wringt dat niet?quote:Persberichten van MVBOV worden ook naar fok gestuurd. Onafhankelijke redactieleden, ERs of MPG beslissen dan of iets wel of niet wordt geplaatst. En MVBOV heeft naast fok ook veel andere podia. Metro, Sp!ts, RTL, NOS, Volkskrant, Telegraaf, nu.nl. En dan heb ik lang niet alles hiermee genoemd.
Da's mooi. Ik waardeer je inzet, maar zoals weleens eerder gezegd heb ik mijn twijfels bij de aanpak. En in dit dossier ben ik bang dat je je vergaloppeert en het belang van de reiziger niet scherp genoeg in beeld houdt.quote:Deze hectiek vergt inderdaad veel van mijn broze gezondheid. Daarom bij voorbeeld gisteren eens echt vroeg naar bed gegaan, en iedere dag een ook paar keer een uurtje absolute rust. Dan red ik het net.
Wat ook helpt, is dat MVBOV overeind wordt gehouden door een prachtige groep meedenkers/helpers.
Nergens in de berichten van MVBOV op de website komt de naam Veolia terug en ook niet de naam van Arriva met betrekking tot het standpunt wat jij probeert te maken. Dat jij zegt dat ze een team vormen is dus niet waar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:56 schreef Duvel het volgende:
Bedankt dat je tijd hebt gevonden om te reageren. Hierbij mijn twee centen terug.
[..]
Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
Staat gedaagd om illegale steun NS
AMSTERDAM/ DEN HAAG - Reizigersclub Voor een beter OV sleept de Nederlandse Staat voor de Europese rechter vanwege illegale staatssteun aan de NS. Vervoerders Veolia en Arriva/Deutsche Bahn overwegen zich hierbij aan te sluiten.
„Wij hebben grote bedenkingen of er bij de Fyra wel aan alle regels van de aanbesteding zijn voldaan en we vragen ons af of er niet sprake is van illegale staatsteun”, zegt directeur Anne Hettinga van DB/Arriva. „Ongelooflijk dat NS, na alles wat ze fout hebben gedaan, weer vier maanden de tijd krijgt om met alternatieven te komen”, zegt zowel Hettinga als directeur Manu Lageirse van Veolia.
De kans dat NS de HSL-reiziger iets goeds te bieden heeft, moet als erg klein worden ingeschat. En er zijn dus ook andere mogelijkheden dan het integraal samenvoegen van beide concessies.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:56 schreef Duvel het volgende:
Bedankt dat je tijd hebt gevonden om te reageren. Hierbij mijn twee centen terug.
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat wraak een slechte drijfveer is, een zinsnede "alsnog beloont voor zijn wanprestatie" geeft mij wel dat idee. Wat mijns inziens bovenaan moet staan is het belang van de reiziger. Als de reiziger in Nederland het meest gebaat is bij een gecombineerde HSL en HRN-concessie, dan zou dat de voorkeur moeten hebben. Daarbij vind ik dat niet alleen NS de zwarte piet moet krijgen, maar zeker ook de overheid. Door een proces aanhangig te maken, loop je het risico dat de voor de reiziger meest gunstige oplossing door de rechter wordt geblokkeerd. Dat bedoel ik met: hou je wel je doel voor ogen?
De kritiek richt zich met name op het beroerde concessiebeheer door de overheid. We delen overigens je wens om eerlijke wederkerigheid toe te passen qua toetreding tot landen. MVBOV vormt geen 'team' met FMN.quote:[..]
Maar dan zit je in een totaal ander stadium van het proces, namelijk kritiek op een vervoerder die reeds een aanbesteding heeft gewonnen. In dit geval zou de MVBOV wat mij betreft geen team moeten vormen met marktpartijen die een aanmerkelijk belang hebben bij de uitkomst. Opnieuw: hou je wel je doel voor ogen? Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
[..]
Die taken/bevoegdheden zijn dus gescheiden, en als daar onder nieuwsberichten opmerkingen over komen, leg ik dat telkens weer uit.quote:Maar je schrijft ook columns en bent zelf onderdeel van de crew. Wringt dat niet?
[..]
Je waarschuwing neem ik ter harte. Op dit risico wordt ook gelet door ons team van vaste adviseurs. Dat zijn bepaald geen jaknikkers en meelopers, dus met z'n allen komen we tot een mooi afgewogen beleid.quote:Da's mooi. Ik waardeer je inzet, maar zoals weleens eerder gezegd heb ik mijn twijfels bij de aanpak. En in dit dossier ben ik bang dat je je vergaloppeert en het belang van de reiziger niet scherp genoeg in beeld houdt.
Dat is:quote:
Nee, dat schreef de Telegraaf, die eerst met ons sprak en daarna met Arriva en Veolia belde. Wij hebben ze niet gevraagd of ze mee wilden doen, maar ze zijn er zelf voorlopig achter gaan staan.quote:
Er schijnen problemen te zijn met loc 1187, de enige loc die voor de afscheidsrit rijvaardig gehouden zou worden. Althans, dat is door een TSP-medewerker mij verteld.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:
De TSP-afscheidsrit voor HLE 11.8 die op 22 juni plaats zou vinden, is geannuleerd.
OK.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, dat schreef de Telegraaf, die eerst met ons sprak en daarna met Arriva en Veolia belde. Wij hebben ze niet gevraagd of ze mee wilden doen, maar ze zijn er zelf voorlopig achter gaan staan.
Op de rest van je post heeft Driek al geantwoord, maar bij dit stukje zou ik graag de kanttekening willen maken dat het Duitse spoorwegennet open is en DB Fernverkehr alle treindiensten via open access uitvoert.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanuit nationalistisch oogpunt ben ik overigens sowieso tegen het openbaar aanbesteden van het vervoer op de HSL-Z. Dat geeft partijen uit bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk de kans een marktaandeel te verkrijgen in Nederland, terwijl dat voor buitenlandse partijen in hun eigen land niet mogelijk is. Zowel in Frankrijk als Duitsland zijn immers de ICE en TGV-diensten onderhands aan de nationale vervoerders gegund.
OK, bedankt voor de correctie! Waarom rijdt er niemand anders dan DB hogesnelheidsdiensten daar?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Op de rest van je post heeft Driek al geantwoord, maar bij dit stukje zou ik graag de kanttekening willen maken dat het Duitse spoorwegennet open is en DB Fernverkehr alle treindiensten via open access uitvoert.
Dat is een goeie vraag. Er zijn wel andere vervoerders die in open access rijden. InterConnex en HarzElbeExpress bestaan al langer, maar rijden routes waar de DB niet of nauwelijks zelf intercity-vervoer aanbiedt. En dan is er tegenwoordig de Hamburg-Köln-Express, die rechtstreeks met de DB concurreert. Maar die hebben dan weer alleen een haastig bij elkaar gescharrelde ratjetoe aan getrokken wagons, geen doordacht treinconcept zoals je bijvoorbeeld in Tsjechië bij RegioJet en LEO Express ziet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, bedankt voor de correctie! Waarom rijdt er niemand anders dan DB hogesnelheidsdiensten daar?
Staat er zelfs een bordje?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:37 schreef arkkey het volgende:
[..]
Staan wel meer vage dingen in die planner geloof ik. Hengelo FBK Stadion ook. Laatste keer dat ik keek zag dat er zo uit:
[ afbeelding ]
Schijnt dat dat tijdens de FBK Games (atletiek evenement) ooit een keer gebruikt werd om mensen te dumpen, maar waarom het dan in de planner moet staan?
Het station Amsterdam Stadion lijkt mij ook niet echt nodig en staat er ook in. Volgens mij is dat zo'n enkel perrontje wat in sommige gevallen voor fans gebruikt word rond Ajax wedstrijden toch?quote:Op zondag 9 juni 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Staat er zelfs een bordje?
Ook in de een bepaalde treinapp kom ik utrecht Westraven tegen,
Over utrecht gesproken, weet iemand of de eerste trein op Lijdsche Rijn gestopt heeft?
Omdat ieder land de nationale invulling van Europese wetgeving overgiet met een nationaal-traditioneel-politiek sausje.quote:Op zondag 9 juni 2013 02:26 schreef b2py het volgende:
Waarom kan met dezelfde richtlijn vanuit de EU een andere wetgeving ontstaan?
Klopt ja, dat is om de andere stations voor normale mensen beschikbaar te houdenquote:Op zondag 9 juni 2013 08:52 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het station Amsterdam Stadion lijkt mij ook niet echt nodig en staat er ook in. Volgens mij is dat zo'n enkel perrontje wat in sommige gevallen voor fans gebruikt word rond Ajax wedstrijden toch?
En dat komt weer omdat de ÖBB niet wil dat de WESTbahn in Salzburg keert.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:.
. Eigenlijk is WESTBahn een internationale trein, want ze rijden vanuit Wenen naar het Duitse Freilassing.
Is de infrastructuur en de vervoerder daar niet gescheiden?quote:Op zondag 9 juni 2013 10:43 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
En dat komt weer omdat de ÖBB niet wil dat de WESTbahn in Salzburg keert.
Als ik naar Wenen moet, kies is sowieso voor WESTbahn trouwens. Véél beter.
Enschede Drienerlo is een normaal station waar elk half uur een sprinter naar Apeldoorn stopt en eentje naar Enschede. En ROtterdam Stadion is veel meer een echt station: breed perron, met tegels en zo. Twee perronsporen, bordjes en alles. Die dingen bij de ArenA en het PSV-stadion zijn gewoon 100 % roestvrijstalen losplaatsen.quote:Op zondag 9 juni 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
En Rotterdam ook natuurlijk. En Enschede Drienerlo is ook volledig toegerust op supportersvervoer, met een extra onderdoorgang aan de oostkant en allerlei hekken en poorten.
Er waren toch ook ooit eens ritjes van Eindhoven Centrum naar Eindhoven "stadion¨quote:Op zondag 9 juni 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Enschede Drienerlo is een normaal station waar elk half uur een sprinter naar Apeldoorn stopt en eentje naar Enschede. En ROtterdam Stadion is veel meer een echt station: breed perron, met tegels en zo. Twee perronsporen, bordjes en alles. Die dingen bij de ArenA en het PSV-stadion zijn gewoon 100 % roestvrijstalen losplaatsen.
Plan V niet, SGMm twijfel ik ook aan, want die heeft volgens mij ook geen airco voor de reizigers. Na een snelle Google zijn er in NL ook rellen over geweest, maar ik weet niet hoe dit opgelost is.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij hebben de Nederlandse treinen wel airco in de cabine, dus dat is niet van toepassing
In de oude series VIRM hangt er een 'tijdelijke' airco in de cabine, goed te zien op deze foto. Links zit ie.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:32 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij hebben de Nederlandse treinen wel airco in de cabine, dus dat is niet van toepassing
dat ze daar nog nooit een fatsoenlijke oplossing voor hebben gevonden ...quote:Op zondag 9 juni 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
[..]
In de oude series VIRM hangt er een 'tijdelijke' airco in de cabine, goed te zien op deze foto. Links zit ie.
[ afbeelding ]
Dat is iets van deze tijd. Bij SNS is het exact hetzelfde gebeurd. Kleine spaar- en hypotheekbank die zonder enige kennis mee wilde doen met de grote jongens van de vastgoedwereld. Daarbij risicos nemend waarvan iedereen met Mavo-economie snapt dat ze onverantwoord zijn. Ik vraag me af of de politiek dat verband weet te ontdekken, of dat ze daar ook hetzelfde prestige gestuurde haantjes gedrag blijven vertonen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:21 schreef bork het volgende:
De Volkskrant trekt alle registers open, stond vanmorgen in de papieren versie nu ook online.
Fyra-debacle: 'Het ontbreekt NS-bazen aan spoorkennis'
Ze schetsen een beeld van een staatsbedrijf waar managers met geringe inhoudelijke spoorkennis zich niet laten corrigeren door hun eigen vakmensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |