Ik zou graag het exact aantal kilometers ergens willen vinden, want natte vingerwerk is zo natte vingerwerk... die Lijn kronkelt nog best wel...quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is woest weinig dude. Dat is iets van 2 cent per kilometer. Daarvoor moet je met een blokkerkaartje al dik over de 600 km gaan rijden op een dag. En dan rij je nog niet eens over een HSL.
Ja maar ik kan op Google Earth niet zien wat regulier spoor is en wat niet vanaf Mulhousequote:Op woensdag 29 mei 2013 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Uurtje puzzelen met Google Earth![]()
Ik kijk wel even naar MLV - Valence - MSC, puzzel jij de rest uit.
http://www.nu.nl/politiek(...)lternatief-fyra.htmlquote:Kamer wil blijvend alternatief voor Fyra
De hele Tweede Kamer wil dat het kabinet gaat bekijken of er een permanent alternatief naast of in plaats van de Fyra kan komen.
Het alternatief moet een volledige dienstregeling met een frequentie van eens per uur bieden.
Dit hebben de vaste Kamercommissies Infrastructuur van het Nederlandse en Belgische parlement woensdag laten weten. Zij gingen vanaf januari van dit jaar na de problemen met de Fyra samen om tafel.
De Kamer wil daarnaast van staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) weten waarom de intercityverbinding tussen Maastricht en Luik uit de dienstregeling is gehaald.
Problemen
De Fyra had Amsterdam en Brussel met elkaar moeten verbinden. In december reed de trein even, maar er waren al snel problemen. Nadat tijdens winterweer een bodemplaat van een Fyra afviel, werd de trein uit de roulatie genomen.
Inmiddels rijdt acht keer per dag een vervangende intercity tussen Den Haag en Brussel. Die moet op termijn 16 keer per dag gaan rijden, vindt Mansveld. Dit lukt echter niet meer dit jaar, volgend jaar wellicht wel.
Het is nog steeds onduidelijk of en wanneer de Fyra V250 weer kan gaan rijden. De NS verwacht in juni te kunnen zeggen hoe de trein er technisch voor staat.
Opties
Daarna zijn er een aantal opties: alle Fyra's gaan weer rijden, een beperkt aantal Fyra's gaat weer rijden of er gaan geen Fyra's meer rijden.
Op 18 juni is er in de Tweede Kamer een rondetafelgesprek over de Fyra, 20 juni volgt nog een algemeen overleg over de trein.
Nee dat is kut inderdaad. En aangezien dat ding ook vrijwel nergens stopt is het bepalen van de juiste route vrij lastigquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja maar ik kan op Google Earth niet zien wat regulier spoor is en wat niet vanaf Mulhouse
Gaat die superspoorkaart niet helpen? ff kijkenquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is kut inderdaad. En aangezien dat ding ook vrijwel nergens stopt is het bepalen van de juiste route vrij lastigIk kom voor Valence - Marseille tot 233 km iig.
Staan geen afstanden opquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat die superspoorkaart niet helpen? ff kijken
Nu willen dus de Tweede Kamer, gemeente Den Haag, Dordrecht, Mechelen en wie nog meer de Lagelandenlijn.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:23 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen in de politiek:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)lternatief-fyra.html
nice zeg. Zijn wel de krenten uit de pap voor een stagairquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:19 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb volgende maand een dienst in Den Bosch met nog een klasgenoot. De autoslaaptrein in elkaar zettenTof!
waar en in welke richting?quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kwam net een blauwe loc(leek me geen NS loc, kon het niet zien)met op sleeptouw een 8tal bakken ddar, met aan het einde een stuurstand(neus richting loc) was wel leeg mat.
Die gaan zeker naar de sloop?
Oh sorry, richting Arnhem, komend vanuit de richting Zutphen. Ik zag ze bij Velp.quote:
ProRail spreekt over een 'Seinstoring HSL Amsterdam - Rotterdam - Breda' maar in de begeleidende tekst over een 'versperring op de HSL'. Ook NS geeft als oorzaak een versperring aan. Vreemd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:26 schreef James1988 het volgende:
Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar er gaat iets niet goed op de HSL. Thalys rijdt klassiek, enkele Fyra's rijden over de hele route klassiek, en er valt het nodige uit.
GE?quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ook geen spoorsoort? Wat doe jij trouwens op GE? Ieder boogje meepakken of quick and Dirty?
Mag niet klagen neequote:Op woensdag 29 mei 2013 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice zeg. Zijn wel de krenten uit de pap voor een stagair
weet wel dat er via die route vandaag 14 rijtuigen DDM-1 vanaf Amsterdam naar Nijmegen gesleept worden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh sorry, richting Arnhem, komend vanuit de richting Zutphen. Ik zag ze bij Velp.
Misschien worden ze wel gedumpt op Arnhem Goederen, bedenk ik me nu.
Oh google earth. Ja wel een beetje langs de boogjes idd. En dan beetje afronden soms.quote:
Lijkt me duidelijk.twitter:StationschefBMO twitterde op woensdag 29-05-2013 om 14:55:52L4 Defect technische installaties NSAlle #Thalys omgeleid over L12 via Essen, tot + 50' per trein#nmbs cc @NMBSEurope reageer retweet
Wel nog even preciseren dat het niet de NMBS isquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:58 schreef James1988 het volgende:
Lijkt me duidelijk.twitter:StationschefBMO twitterde op woensdag 29-05-2013 om 14:55:52L4 Defect technische installaties NSAlle #Thalys omgeleid over L12 via Essen, tot + 50' per trein#nmbs cc @NMBSEurope reageer retweet
En weer voorbij.twitter:StationschefBMO twitterde op woensdag 29-05-2013 om 15:07:58L4 Einde storing NSThalys verkeer kan terug via L4nmbs cc @NMBSEurope reageer retweet
quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Dat scheelt weer een uurtje puzzelen![]()
[ afbeelding ]
Toeslag voor een SLTquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:16 schreef James1988 het volgende:
Op dit moment is een SLT bezig met ETCS-testritten tussen Amsterdam en Utrecht, 160 km/h. Ik ben benieuwd of/wanneer NS voor deze snelheid een toeslag gaat vragen
je zou ze er wel toe in staat achtenquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:16 schreef James1988 het volgende:
Op dit moment is een SLT bezig met ETCS-testritten tussen Amsterdam en Utrecht, 160 km/h. Ik ben benieuwd of/wanneer NS voor deze snelheid een toeslag gaat vragen
Tja dat krijg je met zo'n lui, ongeïnteresseerd wijf als staatssecretaris.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Op dit moment had de excuus Benelux gewoon al 16x per dag moeten rijden. Even de NS en NMBS flink bij hun kladden grijpen en dan was het geregeld geweest, maar nee, er moest voor de langzame route gekozen worden ...
Houdt vanzelf op, toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Over die autoslaaptrein hè, hoe zit het eigenlijk als er onderweg een autoalarm afgaat?
de accu gaat vanzelf leegquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja dat krijg je met zo'n lui, ongeïnteresseerd wijf als staatssecretaris.
Over die autoslaaptrein hè, hoe zit het eigenlijk als er onderweg een autoalarm afgaat? Zag ze laatst rangeren in Den Bosch en toch zeker een stuk of 10 bmw's maakten toen een hoop kabaal, maar even dat alarm uitzetten lijkt me ook nogal een uitdaging?
Staan die wagens neus aan kont of neus aan neus. In het eerste geval mag je flinke startkabels meenemen...quote:
dat is waar en daarom worden in de fracties de taken ook zo goed mogelijk verdeeld. Daarnaast heeft ieder kamerlid ook nog een assistent die hem of haar ook een deel van de taken uit handen neemt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:41 schreef KnightSolaire het volgende:
Ach ja Kamerleden moeten over zoveel dingen kennis van zaken hebben (zeker de leden van de kleinere fracties) dat ze dossiers helaas lang niet zo goed kunnen volgen als wenselijk. Het zou me niet verbazen als de helft van de Kamerleden denkt dat de Fyra in zijn algeheelheid niet meer rijdt terwijl de binnenlandse Fyra natuurlijk nog wel gewoon rijdt. Of dat ze niet weten dat de Fyra binnenlands met ander materieel rijdt dan de Fyra internationaal reed.
eerste.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Staan die wagens neus aan kont of neus aan neus. In het eerste geval mag je flinke startkabels meenemen...
Zie jij jezelf een wagen aanduwen op een autotrein?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eerste.
Ach, met een beetje duwen help je zo'n wrak ook wel weer op gang.
Dit klopt, maar de ambtelijke ondersteuning loopt natuurlijk gigantisch achter op het ambtenarenbestand bij de ministeries. Zo bezien heeft de Kamer een groot nadeel bij de uitoefening van de controle op de regering. Niet voor niets is er vaak sprake van incidentenpolitiek: dan wordt iets groot belicht en kun je er niet omheen, zie ook nieuwsberichten over de Fyra en daaropvolgende debatten, vragen etc.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is waar en daarom worden in de fracties de taken ook zo goed mogelijk verdeeld. Daarnaast heeft ieder kamerlid ook nog een assistent die hem of haar ook een deel van de taken uit handen neemt.
neuh, maar dat hoeft dan ook niet. Dat mogen die mensen die het overkomt namelijk zelf doenquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zie jij jezelf een wagen aanduwen op een autotrein?
zou wel moeten ja, want op de ministeries wordt vaak gewerkt met een eigen agenda die het landsbelang lang niet altijd dient. Of er worden om mensen maar aan het werk te houden plannen bedacht die onuitvoerbaar zijn en daarbij schiet het eigenlijke werk weer te kort.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dit klopt, maar de ambtelijke ondersteuning loopt natuurlijk gigantisch achter op het ambtenarenbestand bij de ministeries. Zo bezien heeft de Kamer een groot nadeel bij de uitoefening van de controle op de regering. Niet voor niets is er vaak sprake van incidentenpolitiek: dan wordt iets groot belicht en kun je er niet omheen, zie ook nieuwsberichten over de Fyra en daaropvolgende debatten, vragen etc.
De ambtelijke ondersteuning bij de Tweede Kamer zou fors moeten worden uitgebreid. Help je ook weer wat jonge afgestudeerden aan een baan. Twee vliegen in één klap.
Lijkt me dat het treinpersoneel daar wel een paar accu's en startkabels voor achter de hand heeft eigenlijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar dat hoeft dan ook niet. Dat mogen die mensen die het overkomt namelijk zelf doen
een alternatief is wat VIRM ombouwen voor de HSL, hetzij voor de binnenlandse dienst, hetzij voor België.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:00 schreef KnightSolaire het volgende:
Als dat in juni inderdaad zo blijkt te zijn: retourneren naar Italië en z.s.m. alternatieven uitwerken.
Heb ik altijd al gezegd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Tijd schrijft: 'Fyra komt niet terug voor 2015, misschien wel nooit meer'
Verder lezen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Tijd schrijft: 'Fyra komt niet terug voor 2015, misschien wel nooit meer'
VIRM naar België zie ik niet gebeuren i.v.m. de breedte van dat spul. Traxx-Fyra naar België zie ik wél gebeuren, maar ik hoop dat het niet zo ver komt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een alternatief is wat VIRM ombouwen voor de HSL, hetzij voor de binnenlandse dienst, hetzij voor België.
Verder kan ik me voorstellen dat er ingezet wordt om het laten rijden van ICRm over de HSL naar België.
Ik mag toch hopen dat we ooit fatsoenlijk HST of semi-HST-materieel krijgen (220km/u bv.) voor de binnenlandse dienst en de verbinding naar Brussel.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een alternatief is wat VIRM ombouwen voor de HSL, hetzij voor de binnenlandse dienst, hetzij voor België.
Verder kan ik me voorstellen dat er ingezet wordt om het laten rijden van ICRm over de HSL naar België.
"Voldoende rijtuigen vinden voor die treinen lijkt intussen het grootste probleem te worden."quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Tijd schrijft: 'Fyra komt niet terug voor 2015, misschien wel nooit meer'
Dat is toch de enige mogelijkheid? NS heeft al aangegeven dat nieuwe treinen kopen te duur is en te lang duurt. Misschien als ze het lief vragen dat ze korting krijgen.. "20 AVGs halen 19 betalen" ofzo. Of de afdankertjes-TGV's van Renfe.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Traxx-Fyra naar België zie ik wél gebeuren, maar ik hoop dat het niet zo ver komt.
Arriva had toch aangeboden de HSL-problematiek op te lossen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is toch de enige mogelijkheid? NS heeft al aangegeven dat nieuwe treinen kopen te duur is en te lang duurt. Misschien als ze het lief vragen dat ze korting krijgen.. "20 AVGs halen 19 betalen" ofzo. Of de afdankertjes-TGV's van Renfe.
Volgens mij is er wat naar de binnenlandse FYRA gegaan, wat naar de binnenlandse dienst, een reservestammetje voor de excuus-benelux en wat onderhoud in Maastricht. Zo staat er weinig meer op Dijksgracht.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
"Voldoende rijtuigen vinden voor die treinen lijkt intussen het grootste probleem te worden."
Waar zijn die gebleven dan? Ze zitten niet in Fyra, ze zitten niet in binnenlandse treinen. Gewoon op Dijksgracht neergezet en nu zijn ze *poef* verdwenen?
Denk dat je op dit moment misschien nog het beste bij RENFE kunt shoppen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Arriva had toch aangeboden de HSL-problematiek op te lossen?
Leuk man. En zet je digitale zoom even uit want dit sukt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kijk nou eens wat de postbode door de brievenbus pleurt: De wijkkrant![]()
[ afbeelding ]
Waarom worden daar geen Kamervragen over gesteld? Dat lijkt nou wel een nuttige vraag om aan het ministerie voor te leggen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat je op dit moment misschien nog het beste bij RENFE kunt shoppen.
Denk je dat er ook maar één persoon in de kamer zit die weet dat Renfe tweedehands TGVs te huur/koop heeft staan? Dit lijkt me eerder iets wat Rikus even duidelijk moet maken daar.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waarom worden daar geen Kamervragen over gesteld? Dat lijkt nou wel een nuttige vraag om aan het ministerie voor te leggen.
Moeten die wel spul hebben staan dat 1,5 kV, 3 kV en 25 kV lust én ook nog eens ongebruikt is. Het Spaanse HSL-net is 25 kV en 1435 mm, de meeste AVE's komen niet op het 3 kV net met Iberisch profiel. De Velaro E is monocourant (alleen 25 kV), bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat je op dit moment misschien nog het beste bij RENFE kunt shoppen.
Nee, dat denk ik niet; deze retorische vraag was een verwijzing naar mijn eerdere gesprek met PSM over de (beperkingen van) controle van de Tweede Kamer op de regeringquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Denk je dat er ook maar één persoon in de kamer zit die weet dat Renfe tweedehands TGVs te huur/koop heeft staan? Dit lijkt me eerder iets wat Rikus even duidelijk moet maken daar.
Die is niet gebruikt, het is t ipodjequote:Op woensdag 29 mei 2013 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk man. En zet je digitale zoom even uit want dit sukt.
NS is als de dood voor aanbesteding van de HSL of het HRN.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
och, als ik eerlijk ben denk ik dat er aangestuurd wordt op het eruit trekken van de stekker van de huidige HSL-concessie en dat er een nieuwe aanbesteding moet volgen. Denk dat dit voor de NS op dit moment misschien wel voordeliger is dan mogelijk de HSL integreren in de binnenlandse concessie.
wat ombouwen moeten ze toch als ze spul uit het buitenland halen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Moeten die wel spul hebben staan dat 1,5 kV, 3 kV en 25 kV lust én ook nog eens ongebruikt is. Het Spaanse HSL-net is 25 kV en 1435 mm, de meeste AVE's komen niet op het 3 kV net met Iberisch profiel. De Velaro E is monocourant (alleen 25 kV), bijvoorbeeld.
Er staan anders hier in Roosendaal nog 42 rijtuigen ICK aan de kantquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij is er wat naar de binnenlandse FYRA gegaan, wat naar de binnenlandse dienst, een reservestammetje voor de excuus-benelux en wat onderhoud in Maastricht. Zo staat er weinig meer op Dijksgracht.
Grootste probleem zal nog worden het onttrekken van het spul aan de binnenlandse dienst, want echt ruim zit de NS nou ook weer niet in haar materieel.
En ze hebben ongetwijfeld een sterke lobby bij het ministerie om dat te voorkomen. Tot nu toe is het immers ook aardig gelukt niet aan de eisen van de HSL-concessie te voldoenquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS is als de dood voor aanbesteding van de HSL of het HRN.
Maar monocourant ombouwen naar multicourant is wel een grote verbouwing.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ombouwen moeten ze toch als ze spul uit het buitenland halen.
van het HRN wel ja, maar van het aanbesteden van de HSL weet ik nog zo net niet. Winstgevend is het voorlopig niet te krijgen namelijk, ook niet als het geïntegreerd wordt in de HRN-concessie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS is als de dood voor aanbesteding van de HSL of het HRN.
kloptquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar monocourant ombouwen naar multicourant is wel een grote verbouwing.
Heraanbesteding van de HSL betekent terreinverlies, en NS is daar niet happig op. Zie ook het gespartel tegen samenloop (afsplitsing stoptreinen Limburg).quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
van het HRN wel ja, maar van het aanbesteden van de HSL weet ik nog zo net niet. Winstgevend is het voorlopig niet te krijgen namelijk, ook niet als het geïntegreerd wordt in de HRN-concessie.
Hoorde van een vriend dat je als reiziger een gids thuisgestuurd krijgt met wat aanwijzingen over wat je met je auto moet doen voordat je hem op de trein zet; auto-alarm geheel uitschakelen was er een van.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:37 schreef Ireyon het volgende:
Over die autoslaaptrein hè, hoe zit het eigenlijk als er onderweg een autoalarm afgaat? Zag ze laatst rangeren in Den Bosch en toch zeker een stuk of 10 bmw's maakten toen een hoop kabaal, maar even dat alarm uitzetten lijkt me ook nogal een uitdaging?
Het zou wel eens anders kunnen zijn dan je denkt. Op dit moment geldt er nog een torenhoge infraheffing op de HSL en bij een nieuwe aanbesteding ontkomt de overheid er niet aan om deze te laten zakken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:18 schreef James1988 het volgende:
Heraanbesteding van de HSL betekent terreinverlies, en NS is daar niet happig op. Zie ook het gespartel tegen samenloop (afsplitsing stoptreinen Limburg).
Wacht, wat?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
Deze mogelijkheid zal in ieder geval de randen van de mogelijkheden opzoeken en hier en daar ook overschrijden,
Dit? http://tinyurl.com/p6vomkxquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:27 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Hoorde van een vriend dat je als reiziger een gids thuisgestuurd krijgt met wat aanwijzingen over wat je met je auto moet doen voordat je hem op de trein zet; auto-alarm geheel uitschakelen was er een van.
Gaat deze niet verder?quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Dat scheelt weer een uurtje puzzelen![]()
[ afbeelding ]
Er zijn uiteraard altijd mensen die zich daar toch weer niet aan houden en een auto met een dooie accu kost gewoon heel veel tijd. Dus ik denk echt wel dat ze accu's en startkabels op die trein hebbenquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit? http://tinyurl.com/p6vomkx
Deze TCDD_HT65000quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een alternatief is wat VIRM ombouwen voor de HSL, hetzij voor de binnenlandse dienst, hetzij voor België.
Verder kan ik me voorstellen dat er ingezet wordt om het laten rijden van ICRm over de HSL naar België.
En de Bredanaarsquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:08 schreef James1988 het volgende:
Als ik over de materieelsamenstelling zou gaan zou ik viertjes aanschaffen: in de daluren één viertje, tijdens de spits twee. Je zou zelfs een vleugeltrein kunnen samenstellen: Brussel - Amsterdam/Den Haag, waarbij één deel in Rotterdam wordt gesplitst/bijgevoegd. Iedereen blij.
Breda - Antwerpen zou ik als losse verbinding behandelen waar één viertje op rijdt, als uurdienst met tussenstops in Noorderkempen en Luchtbal.. Tijdens de spitsen zou je dat kunnen verlengen tot twee, indien nodig.quote:
Dat systeem is ruk. Uit Hafas komen allemaal tijden tussen 34 en 45 uur.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En waar komt dat enorme verschil in Rijtijd vandaan![]()
[ afbeelding ]
ik snap dan niet dat ze mensen dat zelf laten boeken op die sitequote:Op woensdag 29 mei 2013 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat systeem is ruk. Uit Hafas komen allemaal tijden tussen 34 en 45 uur.
kan je niet op de reisdetails klikken om te zien waarom het zo achterlijk lang duurt?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ik snap dan niet dat ze mensen dat zelf laten boeken op die site
Je gelooft vast niet dat dit het meest uitgebreide venster is wat ik krijgquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan je niet op de reisdetails klikken om te zien waarom het zo achterlijk lang duurt?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en vanaf Nice naar Moskou is het 200 euro goedkoper dan vanaf Parijs, dus dan knoop ik er liever nog een Ouigo ritje ervoor in dit gevalquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:40 schreef Sandrvich het volgende:
SNCF loopt zelfs lekker "SNCF te zijn" met tickets voor die treinverbindingen: Op sommige momenten is een ticket naar Minsk duurder als een ticket naar Moskou (zelfde trein, EN453).
Misschien moet je dan je zonnebril afzettenquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die kant wou ik eigenlijk niet opgaan met mn post maargoed
Als ik me niet vergis kan je het zelfs uit de automaat trekken, maar dan nog blijf ik erbij dat dit niet een reisje is wat je even tussen neus en schaamlippen door boekt. Ja de wereldt word steeds kleiner maar toch, je zal met je gezinnetje staan op station X "Meneer kunt u mij helpen deze trein vertrekt toch zo over 2 uur? Wat zegt u? 26 uur?"quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:53 schreef Sandrvich het volgende:
Vliegtuigmaatschappijen doen daar volgens mij ook niet zo heel erg aan mee. Heb een keer gehad toen ik met Wizzair naar Servië vloog dat ik aan moest geven wat m'n visumnummer was (...terwijl ik als EU-inwoner niet eens een visum nodig had).
Toen ik deze zomer in Oekraïne een ticket naar Wit-Rusland kocht werd me ook niet om een visum gevraagd (had ik wel overigens).
Afgezien van de knetterlange overstaptijden vind ik het wel tof van SNCF dat ze het zo aanbieden.
Dat terwijl ze elk jaar duurder worden. Nu dus al 75% duurder dan 6 jaar geleden toen je voor een kleine 10 euro het hele land door kon. Kan dit nog wel concurreren met nieuwe mogelijkheden als WeekendVrij enzo?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:59 schreef Xetran het volgende:
die dingen zijn tegenwoordig ook nog maar amper geldig. pff.
Ik geloof er helemaal niks van dat ze het niet kunnen. Ze willen het gewoon niet. Dit is gewoon hetzelfde verhaal als al die kaartsoorten die afgeschaft zijn omdat het "te moeilijk" was in combinatie met de chipkaart.quote:NS was voor hun kaartautomaten niet in staat al die verschillende km tarieven in hun systemen te verwerken en rekent voor de papieren kaartjes met het eigen km tarief,
Wat mij betreft niet meer, mits weekendvrij in de aanbieding is. Ik heb vanaf 1 juni weekendvrij, 1e klas, voor 29 euro per maand (eerste jaar). Voor dat geld moet ik vaker dan 1,7 keer per maand op pad om het voordeliger te laten zijn dan actiekaartjes van 17 euro, wat ik wel haal (meestal 2x per maand). En dan heb ik ook nog eens 1e klas ipv 2e klas.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat terwijl ze elk jaar duurder worden. Nu dus al 75% duurder dan 6 jaar geleden toen je voor een kleine 10 euro het hele land door kon. Kan dit nog wel concurreren met nieuwe mogelijkheden als WeekendVrij enzo?
Ja, maar das ook niet meer om naar huis te schrijven, ik begreep dat er nu niet meer de avondspits geld als daluur...quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Plus dat je met weekendVrij ook nog dalurenkorting krijgt
Zeikerd. Gek he. dat de avondSPITS niet geldt als DALuurquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, maar das ook niet meer om naar huis te schrijven, ik begreep dat er nu niet meer de avondspits geld als daluur...
Vroegah was dat anders niet...quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeikerd. Gek he. dat de avondSPITS niet geldt als DALuur
Spitsuren zijn nou ook niet echt van toepassing op een weekend abonnementquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, maar das ook niet meer om naar huis te schrijven, ik begreep dat er nu niet meer de avondspits geld als daluur...
Snap sowieso niet dat er mensen zijn die voor 1e klas betalenquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet meer, mits weekendvrij in de aanbieding is. Ik heb vanaf 1 juni weekendvrij, 1e klas, voor 29 euro per maand (eerste jaar). Voor dat geld moet ik vaker dan 1,7 keer per maand op pad om het voordeliger te laten zijn dan actiekaartjes van 17 euro, wat ik wel haal (meestal 2x per maand). En dan heb ik ook nog eens 1e klas ipv 2e klas.
Dat is dus ook allang niet meer zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:20 schreef Deezertje het volgende:
Je hebt alleen een soort van 'garantie' op een zitplaats omdat de 1eK toch nooit vol zit.
Dat de eerste klas nu wel vol zit? Of dat 2eK passagiers bij grote drukte gewoon 1eK mogen zitten?quote:
Dat ja. Sinds allerhande schooiers voor een krats een 1eklas weekendvrij hebben kunnen kopen bijvoorbeeld. EN sinds NS landelijk huis aan huis 2-1 overgangen Dagkaart in brievenbussen is gaan pompen.quote:
En hoeveel % van die stoelen wordt dan bezeten door reizigers met een 2e klas kaartje? Pakkans is minimaal. De laatste honderden treinkilometers geen enkele HC gezien.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zie het best regelmatig dat de eerste klas voller zit dan de tweede klas in de spits...
Nee ik ook niet. Bij Bremen Hbf voor het laatst controle gehad. Sindsdien Bremen - Groningen - Zwolle - Deventer - Utrecht - Veenendaal - Utrecht - Deventer gereden en niemand meer gezienquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En hoeveel % van die stoelen wordt dan bezeten door reizigers met een 2e klas kaartje? Pakkans is minimaal. De laatste honderden treinkilometers geen enkele HC gezien.
Je betaalt dan ook niet om gecontroleerd te worden, maar om vervoerd te worden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En hoeveel % van die stoelen wordt dan bezeten door reizigers met een 2e klas kaartje? Pakkans is minimaal. De laatste honderden treinkilometers geen enkele HC gezien.
Hmm op mijn trajecten was de afgelopen weken de kans 100%, is ook wel eens anders geweest.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:
En hoeveel % van die stoelen wordt dan bezeten door reizigers met een 2e klas kaartje? Pakkans is minimaal. De laatste honderden treinkilometers geen enkele HC gezien.
Vroegah hield ik altijd een lijstje bij van langste trajecten die ik reed zonder controle. Maar op een gegeven moment werden dat er zo veel dat ik er maar mee gestopt benquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je betaalt dan ook niet om gecontroleerd te worden, maar om vervoerd te worden.
Klopt. Maar ik wil dat gecontroleerd wordt dat anderen ook hebben betaald (want de kwaliteitseisen die ik stel moeten wel worden gefinancierd uit de kaartopbrengsten), dat 1e/2eklascontrole er is en dat ik aan de HC om informatie kan vragen. En dat die wat doet aan de takkeherrie in stiltezones.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je betaalt dan ook niet om gecontroleerd te worden, maar om vervoerd te worden.
Ik moes lachenquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als HC's dat allemaal niet doen, heb ik liever dat ze worden afgeschaft. Dan heb ik ook niet de frustratie dat ik als braaf betalende reiziger het salaris ophoest van een labbekak die de hele dag met z'n krant en z'n mobieltje in de 1e klas zit te niksen.
me tooquote:
Rijdt er net 1 minuut geleden eentje weg uit Amsterdam c.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
En wat zien we daarna nooit meer? DDAR met loc?Nou, lekker schokkend
Denk niet dat iemand het zal missen. Er rijdt nog zat ander spul wat er precies (mDDM) of ongeveer (NID / DDZ) op lijkt.
Kan niet! Somda heeft afscheid genomen! Weg ermee!quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijdt er net 1 minuut geleden eentje weg uit Amsterdam c.
Vanuit snelheid en capaciteit gezien is eenmansbediening van sprinters een zegen. Veel kortere vertrekprocedure bij iedere halte en dus minder rijtijd noodzakelijk. Maarem, dit komt wel een beetje verongelukt over...quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik wil dat gecontroleerd wordt dat anderen ook hebben betaald (want de kwaliteitseisen die ik stel moeten wel worden gefinancierd uit de kaartopbrengsten), dat 1e/2eklascontrole er is en dat ik aan de HC om informatie kan vragen. En dat die wat doet aan de takkeherrie in stiltezones.
Als HC's dat allemaal niet doen, heb ik liever dat ze worden afgeschaft. Dan heb ik ook niet de frustratie dat ik als braaf betalende reiziger het salaris ophoest van een labbekak die de hele dag met z'n krant en z'n mobieltje in de 1e klas zit te niksen.
daarom moet je het logenstraffen en nog even met het spul rondrijdenquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kan niet! Somda heeft afscheid genomen! Weg ermee!
Zat er toevallig een camerateam bij?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me too
Had afgelopen maandag zelfs een overijverige Arriva-controleur, want hij ging tweemaal de gehele trein bij langs. Nog niet eerder meegemaakt.
oh, jammer dat je het niet eerder gedeeld hebt, want we hadden hier een heel epistel kunnen makenquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:13 schreef greavy het volgende:
Die admin van Somda is een balaap. Sorry hoor. Stuurt die gek mij 2 weken geleden een e-mail:
"Beste Greavy,
Indien je weer toegang tot Somda wilt hebben, kan je een motivatie per e-mail terugsturen. Het beheer gaat dan beoordelen of je gemotiveerd genoeg bent om weer deel te nemen aan Somda.
Met vriendelijke groeten,
PvdL
Admin Somda.nl"Ik moest lachen toen ik dit las
Mijn antwoord was kort en bondig. En niet veel anders dan toen ik ruzie met die gek had![]()
weinig privé aan toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap je Frustratie Laddermans, maar het is niet netjes om privegerichte correspondentie zomaar op het web te Quakken.
Verder, welk mat heeft nog echt een conducteur nodig? En wat is eenmansbediening?
Dat mag wel zo zijn maar in de praktijk reizen verreweg de meeste reizigers gewoon 2e klas, ook in het weekend en zelfs als ze met zo'n gratis overgangskaartje eerste klas zouden kunnen reizen - ze nemen de moeite niet om die kaartjes te bewaren/gebruiken en een abonnement aanschaffen doen de meesten ook niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ja. Sinds allerhande schooiers voor een krats een 1eklas weekendvrij hebben kunnen kopen bijvoorbeeld. EN sinds NS landelijk huis aan huis 2-1 overgangen Dagkaart in brievenbussen is gaan pompen.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom moet je het logenstraffen en nog even met het spul rondrijden![]()
Nee maar als de bewuste Balaap in kwestie dit ziet kan Laddermans zn togang tot somda vergeten voor de rest van zn leven natuurlijkquote:
Wij lopen soms wel 4x op en neer in heen-en-weer ritje, dus had gekundquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb geen camerateam gezien maandagochtend
die knuppel? Eén letter verkeerd en je hebt op zijn site al een ban te pakkenquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb op somda ruzie over de nieuwe regels. Rolandrail beschuldigt mij van het maken en lekken van foto's. Superleuke sfeer daar joh.
als ik jullie zie dan moet ik dus 8x wegduiken. Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wij lopen soms wel 4x op en neer in heen-en-weer ritje, dus had gekund
Roland is niet helemaal wijs.. Altijd doet iedereen het, nooit heeft hij het zelf gedaan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb op somda ruzie over de nieuwe regels. Rolandrail beschuldigt mij van het maken en lekken van foto's. Superleuke sfeer daar joh.
Nouja kijk, met vervoer moet je wel precies zijn, als ik op de zaak voor een client Easyjet boek en 1 letter is niet correct, kan dat flinke consequenties hebben....quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die knuppel? Eén letter verkeerd en je hebt op zijn site al een ban te pakken
dat is dan terecht, maar op RolandRail wordt je zo ongeveer doodgemarteld als je een verkeerde afkorting gebruikt. Maakt niet uit of het materieel of locatie is.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja kijk, met vervoer moet je wel precies zijn, als ik op de zaak voor een client Easyjet boek en 1 letter is niet correct, kan dat flinke consequenties hebben....
Ik loop ook maar een bietje met je te dollen hoorquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dan terecht, maar op RolandRail wordt je zo ongeveer doodgemarteld als je een verkeerde afkorting gebruikt. Maakt niet uit of het materieel of locatie is.
Vooralsnog wordt mijn account niet eens goedgekeurd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die knuppel? Eén letter verkeerd en je hebt op zijn site al een ban te pakken
Rij jij dan vaak alleen heen-en-weer?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ik jullie zie dan moet ik dus 8x wegduiken. Bedankt voor de tip
no problemoquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik loop ook maar een bietje met je te dollen hoor
Maar waarom zou ik op Somda nog lid willen zijn?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee maar als de bewuste Balaap in kwestie dit ziet kan Laddermans zn togang tot somda vergeten voor de rest van zn leven natuurlijk
Ik heb er ervaringen mee, met die banquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die knuppel? Eén letter verkeerd en je hebt op zijn site al een ban te pakken
ik reis niet zo vaak en als ik dat doe dan is dat alleen jaquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:26 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Rij jij dan vaak alleen heen-en-weer?
Ja inderdaad. Wat boeit het nou dat X weet dat trein Y dienstregeling Z heeft. Dat is trouwens meer Nederlandse kneuterigheid dan dat het iets van de spoorwereld is.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgensmij is dat altijd in een "Fanwereld" elkaar het ligt in de ogen niet gunnen, tel daar de sociale handicap nog eens bij op et voila, das in de spoorwereld, das in de pretparkwereld, das bij K3, das overal volgensmij...
klopt en hier kunnen wij er de draak mee stekenquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgensmij is dat altijd in een "Fanwereld" elkaar het ligt in de ogen niet gunnen, tel daar de sociale handicap nog eens bij op et voila, das in de spoorwereld, das in de pretparkwereld, das bij K3, das overal volgensmij...
Dat kan hij niet nee..quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vooralsnog wordt mijn account niet eens goedgekeurd.
Ik zeg net heel duidelijk "ik zou zelf dat soort informatie voor me houden maar anderen doen daarmee wat ze willen" in een discussie en hij antwoordt "aan jouw soort mensen in de spoorwereld moet ik dus altijd gaan uitleggen dat je dat soort informatie voor je moet houden"
Wtf gast, begrijpend lezen groep vier?
NOBODY CARES!!!!!quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee maar als de bewuste Balaap in kwestie dit ziet kan Laddermans zn togang tot somda vergeten voor de rest van zn leven natuurlijk
Ja, en met een toelatingsexamen op het gebied van sociale vaardigheden en humor. Ik zeg DOEN!quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:33 schreef MaxMark het volgende:
Waarom he, begeint "men" (lees: misschien wel één van jullie) geen tegenhanger van Somda, maar dan met de toegankelijkheid die ook in dit topic aanwezig is?
Omdat er geen behoefte aan is denk ik.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:33 schreef MaxMark het volgende:
Waarom he, begeint "men" (lees: misschien wel één van jullie) geen tegenhanger van Somda, maar dan met de toegankelijkheid die ook in dit topic aanwezig is?
Vertel eens verder?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgensmij is dat altijd in een "Fanwereld" elkaar het ligt in de ogen niet gunnen, das bij K3
EN als die er al is dan is de locatie er ook al, namelijk hierquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat er geen behoefte aan is denk ik.
Hihi.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en met een toelatingsexamen op het gebied van sociale vaardigheden en humor. Ik zeg DOEN!
ja, daar heb ik ook weleens aan lopen denken, aan de andere kant.. T is goed zoals het is hiero. De vaste stamgasten hangen hier al jaren rond. Ik voel me hier prettig en wat dat betreft heb ik geen zin om me nog te integregen op een ander forum zoals somda of Rolandfail... Ik kom hier alles te weten wat ik wil, ik mag hier domme vragen stellen, en leer een hoop!quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:33 schreef MaxMark het volgende:
Waarom he, begeint "men" (lees: misschien wel één van jullie) geen tegenhanger van Somda, maar dan met de toegankelijkheid die ook in dit topic aanwezig is?
precies. Lekker van de hak op de tak en altijd in voor een lolletjequote:Op woensdag 29 mei 2013 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN als die er al is dan is de locatie er ook al, namelijk hier
Er zijn gradaties in ontoegankelijkheid ja. Als je een goederenwagen type Klmos uitscheldt voor Klmnos word je op Rolandrail vermoord. Op Somda hooguit gestenigd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens is mijn beeld wel dat Somda stukken toegankelijker is dan Rolandrail.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn gradaties in ontoegankelijkheid ja. Als je een goederenwagen type Klmos uitscheldt voor Klmnos word je op Rolandrail vermoord. Op Somda hooguit gestenigd.
en hier noem je het gewoon een platte wagenquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn gradaties in ontoegankelijkheid ja. Als je een goederenwagen type Klmos uitscheldt voor Klmnos word je op Rolandrail vermoord. Op Somda hooguit gestenigd.
of van Fallns een Fallus maken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn gradaties in ontoegankelijkheid ja. Als je een goederenwagen type Klmos uitscheldt voor Klmnos word je op Rolandrail vermoord. Op Somda hooguit gestenigd.
Hebben jullie niet een linkje ofzo?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn gradaties in ontoegankelijkheid ja. Als je een goederenwagen type Klmos uitscheldt voor Klmnos word je op Rolandrail vermoord. Op Somda hooguit gestenigd.
Johquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Steniging eindigt ook in de dood, Dr_Flash
Munchen-Utrecht scheelde van de week (voor over 90 dagen) ook maar 10 euro (1e of 2e klas), nou dan weet ik het wel!quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ja. Sinds allerhande schooiers voor een krats een 1eklas weekendvrij hebben kunnen kopen bijvoorbeeld. EN sinds NS landelijk huis aan huis 2-1 overgangen Dagkaart in brievenbussen is gaan pompen.
Idd, ik kan maar beter voorbereid zijn!quote:
Nico Spilt had altijd een kleine bloemlezing van die pareltjes op zijn site staan. Kan het niet meer vinden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hebben jullie niet een linkje ofzo?
F5 ingedrukt houden op pagina 1.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Lol, als je een 60 paginas tellend topic op somda op 1 pagina wil openen help je de server goed over de zeik geloof ik
Moet je dat spotter gespot topic doen, met meerdere personen. Kan je lachen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Lol, als je een 60 paginas tellend topic op somda op 1 pagina wil openen help je de server goed over de zeik geloof ik
Diesel 186? Elektrische TRAXX is dat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
Ik zag vanmiddag in Hamburg een diesel 186 in het geel met vijf gele dostos erachter. Wie helpt mij? :p
Ik zoek een naam.
Metronom.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
Ik zag vanmiddag in Hamburg een diesel 186 in het geel met vijf gele dostos erachter. Wie helpt mij? :p
Ik zoek een naam.
Omdat dat goedkoper is dan het rangeren met losse rijtuigen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:25 schreef nomenklatura het volgende:
Vraag, waarom rijdt de icrm tussen Den Haag C en Venlo met 12 bakken? Bezetting is volgens mij 5% buiten de spits en past nét op die kleine stationnetjes met 3 passagiers. Iemand een idee van dit rare fenomeen??
Mot ik die LvanLier effe vragen of hij die lui van Somda een keer wil aanpakken in zijn hinderlijke-bevolkingsgroepenserie? Zoals de pontschipper, de bejaarde of de Japanner?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ach. Toch wil ik wel even opkomen voor Somda, Rolandrail en dat soort sites hoor![]()
Door dat soort sites blijft de rest van internet grotendeels gevrijwaard van dat soort liedenBeetje hetzelfde als wat ONZ voor Fok! betekent
En de NS maar roepen dat de gemiddelde bezettingsgraad 30% is...quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat dat goedkoper is dan het rangeren met losse rijtuigen.
Neeheeeeeeej. Dat was vorig jaarquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En de NS maar roepen dat de gemiddelde bezettingsgraad 30% is...
Dat is de IC Dordrecht - Lelystad van 6.06 nu bijna ja, sinds hij van 12 naar 6 gegaan isquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Neeheeeeeeej. Dat was vorig jaarNu is het gemiddeld 110%
in de spits loopt dat op naar bijna 200 % ofzoquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Neeheeeeeeej. Dat was vorig jaarNu is het gemiddeld 110%
Waarom zou bijv. 6 rijtuigen niet voldoende zijn?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat dat goedkoper is dan het rangeren met losse rijtuigen.
Gemiddeld zei ik dan ook!quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is de IC Dordrecht - Lelystad van 6.06 nu bijna ja, sinds hij van 12 naar 6 gegaan is
Hoevaak wil je rangeren op een dag is de vraag.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:32 schreef nomenklatura het volgende:
Waarom zou bijv. 6 rijtuigen niet voldoende zijn?
Dat weet jij. Dat weet ik. Dat weet de NS niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Neeheeeeeeej. Dat was vorig jaarNu is het gemiddeld 110%
Nee, de diesel TRAXX natuurlijk:quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Diesel 186? Elektrische TRAXX is dat.
Gaat lastig als er geen stroomafnemer op zit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Diesel 186? Elektrische TRAXX is dat.
Wel typisch toch. Dat die lui ZO geen idee hebben wat ze aan het doen zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat weet jij. Dat weet ik. Dat weet de NS niet.
Dat is dus geen 186 maar 246.quote:
Weet die b2py figuur veel. Al die klotezooi lijkt ook op mekaar tegenwoordig.quote:
Inderdaad, het lijkt er sprekend op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet die b2py figuur veel. Al die klotezooi lijkt ook op mekaar tegenwoordig.
Zou dat komen doordat ik al maaaaanden geen reiszigersonderzoek/tellers heb gezien tijdens mijn dagelijkse reizen in de treinen en men vertrouwd op ov-chipkaart getallen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel typisch toch. Dat die lui ZO geen idee hebben wat ze aan het doen zijn eigenlijk.
Daar heb ik geen kennis van. Ik neem aan wanneer de bezetting niet hoger dan 50% is, je gewoon de trein kan inkorten tot 6 rijtuigen (incl. Stuurstand) en de rest van de rijtuigen permanent stallen of verhuren. Of kost het relatief weinig geld om 6 extra wagons aan te hangen? Ik zou het eerder op Rotterdam - Leeuwarden inzettenquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoevaak wil je rangeren op een dag is de vraag.
Nee.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou dat komen doordat ik al maaaaanden geen reiszigersonderzoek/tellers heb gezien tijdens mijn dagelijkse reizen in de treinen en men vertrouwd op ov-chipkaart getallen?
Dan zit je voor de rest van het jaar met een stam met 6 rijtuigen opgescheept. Wat overigens niet genoeg is, ook niet buiten de spits en al helemaal niet tussen Tilburg en Eindhoven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:32 schreef nomenklatura het volgende:
[..]
Waarom zou bijv. 6 rijtuigen niet voldoende zijn?
Wat wil je doen? Je hebt aan de ene kant een loc en aan de andere kant een stuurstand. Die heb je allebei nodig. Dus het is niet "wat bakjes aftrappen", maar het is "loc + wat bakjes afkoppelen, wegrijden, voorbij het wissel, wissel om, terugrijden, wat bakjes afkoppelen van de loc, loc terugrijden, voorbij het wissel, wissel om, naar de rest van de bakjes rijden, loc aankoppelen, remproef, en weer verder" Ben je zo 10 minuten of een kwartier zoet mee. En waar wou je dat doen? Eindhoven? Is geen ruimte aan de westkant.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:42 schreef nomenklatura het volgende:
[..]
Daar heb ik geen kennis van. Ik neem aan wanneer de bezetting niet hoger dan 50% is, je gewoon de trein kan inkorten tot 6 rijtuigen (incl. Stuurstand) en de rest van de rijtuigen permanent stallen of verhuren. Of kost het relatief weinig geld om 6 extra wagons aan te hangen? Ik zou het eerder op Rotterdam - Leeuwarden inzetten
Dat zijn 10 bakken en ik kan je verzekeren dat die in de spits met enige regelmaat gewoon VOL zitten. Op alle delen van het traject.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:25 schreef nomenklatura het volgende:
Vraag, waarom rijdt de icrm tussen Den Haag C en Venlo met 12 bakken? Bezetting is volgens mij 5% buiten de spits en past nét op die kleine stationnetjes met 3 passagiers. Iemand een idee van dit rare fenomeen??
je mag blij zijn dat je ze niet tegenkomt. Irritante luiquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou dat komen doordat ik al maaaaanden geen reiszigersonderzoek/tellers heb gezien tijdens mijn dagelijkse reizen in de treinen en men vertrouwd op ov-chipkaart getallen?
Geregeld ja. Niet allesquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is die Den Haag Venlo serie nog steeds met getrokken kuttroep ja? (De 1900 is dat toch, de enige die ik weet)
Het is een allegaartje van ICRm, ICM en zo nu en dan een VIRM.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is die Den Haag Venlo serie nog steeds met getrokken kuttroep ja? (De 1900 is dat toch, de enige die ik weet)
deels wel ja.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is die Den Haag Venlo serie nog steeds met getrokken kuttroep ja? (De 1900 is dat toch, de enige die ik weet)
Die loc + een stuk of 6 rijtuigen kan je ook gewoon aan elkaar laten zitten. Dan hoef je er alleen maar een paar rijtuigen + nog een extra stuurstand (ook een setje wat je verder aan elkaar kan laten zitten) aan vast te kopen, dat is niet zo ingewikkeld.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wil je doen? [ingewikkeld verhaal]
Stofzuigers hebben ze er dan weer nog niet ingezet afaikquote:
En dan de loc in het midden of zo? Of wou je het voorste deel van de trein dan zonder tractie door laten rijden?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:56 schreef ReisT het volgende:
Hiervoor had je ICK, ook niet echt modern te noemen.
[..]
Die loc + een stuk of 6 rijtuigen kan je ook gewoon aan elkaar laten zitten. Dan hoef je er alleen maar een paar rijtuigen + nog een extra stuurstand (ook een setje wat je verder aan elkaar kan laten zitten) aan vast te kopen, dat is niet zo ingewikkeld.
Dan zit er wel een stuurstand ergens nutteloos halverwege de trein, maar ja, dat heb je met treinstellen ook. So who cares?
Hij wil een bazentrein met ICRm-stammen bouwenquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan de loc in het midden of zo? Of wou je het voorste deel van de trein dan zonder tractie door laten rijden?
ja dat is vast goedkoper dan met een paar bakjes schraal bezet naar Venlo op en neer te kachelenquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Hij wil een bazentrein met ICRm-stammen bouwen![]()
stuurstand-4 rijtuigen-loc-loc-4 rijtuigen-stuurstand
dit dus, maar dan enkeldeksquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Hij wil een bazentrein met ICRm-stammen bouwen![]()
stuurstand-4 rijtuigen-loc-loc-4 rijtuigen-stuurstand
Preciesquote:
In zijn ogen wel.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat is vast goedkoper dan met een paar bakjes schraal bezet naar Venlo op en neer te kachelen
Goed. En daarom rijden er dus weleens wat lege bakjes mee naar Venloquote:
Niks mis mee.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed. En daarom rijden er dus weleens wat lege bakjes mee naar Venlo
Wat je soms weleens ziet is dat de oostelijkste 3 rijtuigen afgesloten worden als ze leeg zijn. Vooral ook bij vertrek uit Venlo.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:08 schreef MPG het volgende:
[..]
Niks mis mee.
Ik ben erg gesteld op mijn rust.
Das als ze te gierig zijn genoeg personeel mee te nemen. Kom ik gelukkig zelden meer tegenquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat je soms weleens ziet is dat de oostelijkste 3 rijtuigen afgesloten worden als ze leeg zijn. Vooral ook bij vertrek uit Venlo.
Waarschijnlijk reed ie vrij langzaam? Dat is een slijptrein, die doet spooronderhoud.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef moddermonster het volgende:
Reed ik naast het spoor, komt er een losse loc aanrijden, die allemaal vonken maakt, is dat normaal?
Prima tochquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat je soms weleens ziet is dat de oostelijkste 3 rijtuigen afgesloten worden als ze leeg zijn. Vooral ook bij vertrek uit Venlo.
AVEquote:
In de IC Den Haag - Venlo vv is het vaak vanaf Dordrecht al staan / proppen hoor. In Eindhoven wordt de trein eindelijk weer eens wat rustiger.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan zit je voor de rest van het jaar met een stam met 6 rijtuigen opgescheept. Wat overigens niet genoeg is, ook niet buiten de spits en al helemaal niet tussen Tilburg en Eindhoven.
De 10 (niet 12) bakken ICRm stam tref ik maar zelden aan buiten de spits hoor, volgens mij wordt die in Den Haag of Venlo vaak aan de kant gezet en ingeruild voor een vierbaks Virm of koploper. Wat wederom niet genoeg is. Lekker zo laten dus, die lange stammen.
Richting Eindhoven is ook wel erg druk. Daar is het vaak staan hoor. Zelfs in het weekend als NSR met de geplande 6 bakken ICM aankomtquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:53 schreef b2py het volgende:
En dat laatste komt te vervallen. Het ICR wordt niet meer uitgewisseld. Er komen geloof ik 10 omlopen ICR en 1 ICM als ik het goed begrepen heb vanaf 9 juni.
En veruit het drukste stuk voor die trein is tussen Breda en Rotterdam.
Dat idd. Toen ze nog niet met stuurstanden reden, werd er wel met losse rijtuigen gerangeerd, maar je was toch al aan het zagen met locs en zo dus dat kon er nog wel bij. Door die stuurstanden kun je korte keertijden halen op de eindstations, en door de korte kering heb je onderaan de streep minder materieel nodig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wil je doen? Je hebt aan de ene kant een loc en aan de andere kant een stuurstand. Die heb je allebei nodig. Dus het is niet "wat bakjes aftrappen", maar het is "loc + wat bakjes afkoppelen, wegrijden, voorbij het wissel, wissel om, terugrijden, wat bakjes afkoppelen van de loc, loc terugrijden, voorbij het wissel, wissel om, naar de rest van de bakjes rijden, loc aankoppelen, remproef, en weer verder" Ben je zo 10 minuten of een kwartier zoet mee. En waar wou je dat doen? Eindhoven? Is geen ruimte aan de westkant.
En tussen Den Haag en Eindhoven heb je WEL alles nodig.
Dit deden ze in België ook met de toenmalige IC Maastricht - Brussel. 't Ziet er echt niet uitquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:09 schreef remcoP het volgende:
Kan je voor dit "probleem" niet beter de Zwitserse oplossing gebruiken
stuurstand-rijtuigen-stuurstand-rijtuigen-loc.
[ afbeelding ]
'korte kering'. Er wordt gerekend dat het 12 minuten duurt om van loc naar stuurstand te wandelen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat idd. Toen ze nog niet met stuurstanden reden, werd er wel met losse rijtuigen gerangeerd, maar je was toch al aan het zagen met locs en zo dus dat kon er nog wel bij. Door die stuurstanden kun je korte keertijden halen op de eindstations, en door de korte kering heb je onderaan de streep minder materieel nodig.
In België dromedaris genoemdquote:Op donderdag 30 mei 2013 09:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit deden ze in België ook met de toenmalige IC Maastricht - Brussel. 't Ziet er echt niet uit
De M6-samenstelling die tussen Antwerpen en Noorderkempen reed was in dat opzicht helemaal briljant: stuurstand - rijtuig - loc - rijtuig - stuurstandquote:
Dat was toch de noorderkempenexpress die met stuurstand-rijtuigen-loc-rijtuigen-stuurstand reed?quote:
Neen, dat is de kameelquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat was toch de noorderkempenexpress die met stuurstand-rijtuigen-loc-rijtuigen-stuurstand reed?
Of ik klop niet, maar dat is in ieder geval hoe ik het geleerd heb van een Belgische studiecollegaquote:
Afgesloten betekent dat je er niet in kanquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Prima tochkan ik lekker rustig zitten
Nee. Daar mag om veiligheidsredenen niet over gepraat wordenquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:24 schreef Iwanius het volgende:
Morgen allemaal.
Zeg ik krijg door dat ik beter vanmiddag na 12:00 uur Utrecht beter kan mijden omdat er Koninklijke bezoek is en je dan te maken krijgt met allerlei omzettingen en tijdrovende situaties die je normaliter niet hebt. Het zou al beginnen als je richting Utrecht CS rijdt.
Iemand die daar wat meer klaarheid over kan geven of dit ook iets is om echt rekening mee te houden+
Ik kan er weinig van vinden, en het enige provinciebezoek per trein is Noord-Holland dacht ik.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:24 schreef Iwanius het volgende:
Morgen allemaal.
Zeg ik krijg door dat ik beter vanmiddag na 12:00 uur Utrecht beter kan mijden omdat er Koninklijke bezoek is en je dan te maken krijgt met allerlei omzettingen en tijdrovende situaties die je normaliter niet hebt. Het zou al beginnen als je richting Utrecht CS rijdt.
Iemand die daar wat meer klaarheid over kan geven of dit ook iets is om echt rekening mee te houden+
quote:NOS Teletekst 111
Gelderland ontvangt koningspaar
Koning Willem-Alexander en koningin
Maxima zijn in Duiven begonnen aan hun
bezoek aan Gelderland.Commissaris van
de koning Cornielje ontving hen.
Net als dinsdag in Groningen en Drenthe
staan veel presentaties,muziek en dans
op het programma.200 kinderen in Duiven
hebben een jubileumdans ingestudeerd.In
Arnhem maakt het paar een wandeling
over de markt en Wageningen wordt
verkend per koets.
Vanmiddag is de provincie Utrecht aan
de beurt.Vianen,Nieuwegein,IJsselstein
worden bezocht.De dag wordt afgesloten
in de provinciehoofdstad,met een bezoek
aan de wijk Lombok en het Domplein.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Dit is iets, wat iets te maken heeft. Met iets.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik was gister bij een niet nader te noemen voorraad van het spoorwegmuseum en zag daar de voorkant (meer niet) dat leek op een soort prototype van een soort sgm ofzo, wat kan dat zijn geweest?
Ja goffer. Daar gaat mn wifiquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:53 schreef b2py het volgende:
En dat laatste komt te vervallen. Het ICR wordt niet meer uitgewisseld. Er komen geloof ik 10 omlopen ICR en 1 ICM als ik het goed begrepen heb vanaf 9 juni.
En veruit het drukste stuk voor die trein is tussen Breda en Rotterdam.
Een zoetermeerlijnsprinter met uitklapbare spiegels meen ik me te herinneren?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
In het spoorwegmuseum staat een kop van een SGM, wel een beetje achteraf moet ik zeggen
quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
en terecht. Je moet wat minder doen namelijk
klopt. Dat is het enige wat van dit materieel bewaard gebleven isquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Blijkt inderdaad dat het spoorwegmuseum een SM90 kop heeft, van het oude 2106 stel.
Dat ding stond heel prominent, hij staat nu achter het Theater, maar is dat nu zn vaste plek of is dat alleen gedaan voor die oorlogstentoonstelling?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
In het spoorwegmuseum staat een kop van een SGM, wel een beetje achteraf moet ik zeggen
denk vanwege de tentoonstellingquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat ding stond heel prominent, hij staat nu achter het Theater, maar is dat nu zn vaste plek of is dat alleen gedaan voor die oorlogstentoonstelling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |