je moet blij zijn dat je er niet in de buurt woontquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja hallo zeg, je gaat toch niet mijn nachtrust verstoren met je langzame goederentreintje!![]()
Huh wat? Oh, dat is aan de andere kant van het water zeker danquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar heb je alleen niet veel aan als je het over de Hoekse lijn hebt
uhuh. Je zou eventueel wel met een schuit over kunnen, alleen een snelboot vanuit Rotterdam varen is uiteindelijk toch snellerquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh wat? Oh, dat is aan de andere kant van het water zeker dan
Nou, kom maar op dan..quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:29 schreef Monopoly het volgende:
Klasgenoten pesten met een smerige vragen toets over seinbeelden
Vind ik leuk [ afbeelding ]
Do a barrel roll!quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:33 schreef Monopoly het volgende:
1. Tijdens uw rit komt u er achter dat uw GSM-r defect is. Hoe handelt u als u vervolgens dit bord tegen komt tijdens uw dienst ?
[ afbeelding ]
Ik weet niet of die dingen uberhaupt nog bestaan, iemand ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:36 schreef dennistd het volgende:
Je loopt naar de baantelefoon die er naast staat en hoopt dat die het nog doet?![]()
Of je belt met je eigen telefoon de treindienstleider op
Uit het seinenboek bij sein 331:quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat bord heb ik nog nooit gezien. Ik zou gewoon doorrijden.
een schoolreisje!!!11 wat leuk!!111quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Kamerleden gaan op inspectie bij Fyra
De Tweede Kamerleden die steeds debatteren over de falende hogesnelheidstrein Fyra willen nu met eigen ogen wel eens zien wat er precies mis is met deze treinstellen. Ze gaan in maart op werkbezoek om zich te laten voorlichten over de problemen met de treinen, liet VVD-Kamerlid Betty de Boer woensdag weten.
"We horen van alles over de problemen met de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda, dus daar willen we eens met deskundigen over praten'', aldus De Boer. Ze vindt dat ze veel te weinig informatie krijgt van NS over deze kwestie. "Uiteindelijk moeten we vaststellen of we nog wel vertrouwen hebben in de Fyra. Dat kan alleen als we voldoende informatie hebben.''
Bron
Kadetjes met kaas en een pakje Tjolk!quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
een schoolreisje!!!11 wat leuk!!111
En bij terugkomst in Den Haag allemaal onder de stoelen verstoppen. Dan denkt iedereen dat de buschauffeur ze is vergeten hihahoquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kadetjes met kaas en een pakje Tjolk!
Ik heb ze wel eens zien staan op het stoom lijntje van Apeldoorn naar Dieren volgens mij.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat bord heb ik nog nooit gezien. Ik zou gewoon doorrijden.
JA hallo, ik ben kamerlid. goh, wat is dat nou? is dat wat ze noemen nou een trein? en hij is kapot he? hoe kan da?quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kadetjes met kaas en een pakje Tjolk!
Heb er ook nog nooit een zien staan. Mentor mcn van mij zegt dat het nauwelijks meer voorkomt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weet niet of die dingen uberhaupt nog bestaan, iemand ?
Laatste is trouwens goed. Met uw eigen GSM belt u de Trdl op om toestemming te vragen om het sein te mogen passeren. En u dient ook met uw GSM te melden wanneer u het blok heeft verlaten.
Daar staan ze nog ja, en ook Zeeuws-Vlaanderen is op deze manier beveiligdquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens zien staan op het stoom lijntje van Apeldoorn naar Dieren volgens mij.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb er ook nog nooit een zien staan. Mentor mcn van mij zegt dat het nauwelijks meer voorkomt.
U berijdt de weegbrug, toegestaan met de plaatselijke snelheidquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:51 schreef dennistd het volgende:
Wat doet u als machinist wanneer u dit bord tegenkomt?
Uzelf voor het hoofd slaan, want hoe bent u hier dan überhaubt terecht gekomen?quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
U berijdt de weegbrug, toegestaan met de plaatselijke snelheid![]()
Wat doet u als de plaatselijke snelheid u niet bekend is ?
Goeiequote:Op woensdag 27 februari 2013 14:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
U berijdt de weegbrug, toegestaan met de plaatselijke snelheid![]()
je gaat achteruit terugquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:52 schreef Monopoly het volgende:
Naar rechts kijken voor overstekende voetgangers of fietsersquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:51 schreef dennistd het volgende:
Wat doet u als machinist wanneer u dit bord tegenkomt?
Dat is deels waarquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uzelf voor het hoofd slaan, want hoe bent u hier dan überhaubt terecht gekomen?
Trdl opbellen vragen wat de plaatselijke snelheid is kan je doen. Je kunt eventueel ook nog kijken op een gedetailleerde schematische tekening van het baanvak. Daar kan de snelheid ook op staan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:54 schreef dennistd het volgende:
De treindienstleider opbellen: zeg eh, weet u hoe hard ik hier mag?
Of je rijdt stapvoets door, rijd je in elk geval niet te hard
Daar stoppen met 16 bakken?quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:57 schreef James1988 het volgende:
"Zeg treindienstleider, ik sta stil op de HSL. Voor mij zie ik een ruitvormig blauw bord, witte rand, en een witte verticale streep. Ernaast hangt een blauw bordje met in het wit het cijfer 16. Wat moet ik doen?"
Uitstappen, langs je trein lopen, controleren of je 16 bakken hebt, teruglopen, instappen en de treindienstleider bellen dat je er 4 kwijtgeraakt lijkt te zijn ergensquote:
Correctquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:03 schreef GlenSpey het volgende:
Stroomafnemers opzetten indien je trein uit niet meer bakken dan het door het cijfer aangegeven getal bestaat
U loopt naar een boerderij of woning in de buurt en u vraag of u gebruik mag maken van zijn telefoon. U gaat onder geen beding het sein voorbij zonder toestemming van de treindienstleiderquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
U rijdt met een trein naar Lelystad Opstel en komt een S-bord tegen. U stopt, maar merkt dat zowel GSM-R als uw eigen GSM niet meer werken. Ook de nog aanwezige baantelefoon doet het niet. Wat doet u nu?
tuut tuut, hier ben ikquote:Aankomende trein
De machinist van een aankomende trein:
• belt bij een van de S borden langs de sporen FJ of FU met de opzichter.
(0320 - 123456);
• maakt gebruik van de telefoon bij het S bord, als contact met de GSM
telefoon niet mogelijk is;
• geeft een signaal met de typhoon als telefonisch contact niet mogelijk
is.
De opzichter:
• geeft u telefonisch toestemming op te rijden tot het overpad of deelt u
mede op welk spoor u uw trein dient te plaatsen.
Als u toestemming heeft tot het overpad te rijden, draagt u het materieel
over aan een rangeermachinist.
Als telefonisch contact niet mogelijk is wordt u met rangeerseinen opge-zwaaid. De seingever moet in uw spoor staan. U rijdt op tot de seingever.
De seingever deelt u mee waar u het materieel moet plaatsen en geeft u
toestemming voor de beweging.
stand.
Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragenquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:03 schreef GlenSpey het volgende:
Stroomafnemers opzetten indien je trein uit niet meer bakken dan het door het cijfer aangegeven getal bestaat
toch is het zo. Zie ook bij al die bruggen. Je weet dan iig zeker dat alle panto's van je trein onder draad zitten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen
Maarja goederenwagons hebben dan ook vaak geen pantograven. Alleen de locsquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Cargo's regelmatig direct na de brug weer stratjes omhoog zien gooien.
Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen
dat kan kloppen. Die kunnen dat bij het eerste bordje vaak al doenquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Cargo's regelmatig direct na de brug weer stratjes omhoog zien gooien.
Johquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maarja goederenwagons hebben dan ook vaak geen pantograven. Alleen de locs
Of bijvoorbeeld een dubbele Thalysquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.
ja als je met treinstellen rijdt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch is het zo. Zie ook bij al die bruggen. Je weet dan iig zeker dat alle panto's van je trein onder draad zitten.
HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOITquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:18 schreef James1988 het volgende:
"Tijdens het rijden op de HSL wordt uw trein stilgezet omdat de communicatie tussen het beveiligingssysteem en de walzijde is weggevallen.
Er rijden idd nooit treinen over de HSLquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOIT
Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen
Voor zover mij bekend komt die lamp ook op de HSL voor, zie o.a. deze foto (locatie: Hazeldonk, bron).quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden.
Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden. Wanneer uw trein dan toch al contact heeft gehad met het RBC (voor de informatie van level 2 ERTMS) dient u de ETCS apparatuur te resetten en het nogmaals te proberen.
Met uw GSM meldt u de Trdl dat u een vertraging gaat oplopen en u kunt melden dat de oprijdlamp gedoofd is/niet brandt.
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen
Nee hoorquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit?
Ik doelde ook op de storing in je ETCS systeem, niet om het repareren van lampen of infraquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.
Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef Monopoly het volgende:
En inderdaad, ook op de HSL kunnen de SMB's voor komen met witte lampen.
Dat moet ik even opzoeken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).
Klopt dat een beetje?
Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoonquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef b2py het volgende:
Mijn OBIS is ontploft. Hij geeft de juiste tijden aan voor de aankomende stations, maar blijft hangen op het vorige station als volgende bestemming. Raar.
Ik heb getwitterdquote:Op woensdag 27 februari 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoon
quote:The line is divided into signal blocks of about 1,500 metres (~1 mi), the boundaries of which are marked by blue boards printed with a yellow triangle. Dashboard instruments show the maximum permitted speed for a train's current block, as well as a target speed based on the profile of the line ahead. The maximum permitted speed is based on factors such as the proximity of trains ahead (with steadily decreasing maximum permitted speeds in blocks closer to the rear of the next train), junction placement, speed restrictions, the top speed of the train and distance from the end of LGV route. Trains at high-speed take several kilometres to stop. Since trains will require more than one signal block to slow down, drivers are alerted to reduce speed gradually, several blocks before any required stop.
The signalling system is permissive; the driver of a train is permitted to proceed into an occupied block section without first obtaining authorisation. Speed in this situation is limited to 30 kilometres per hour (19 mph) and if speed exceeds 35 km/h (22 mph), the emergency brake is applied and the train stops. If the board marking the entrance to the block section is accompanied by a sign marked Nf, the block section is not permissive, and the driver must obtain authorisation from the Signalling and Control Centre (Poste d'Aiguillage et de Régulation) before entering the block. Once a route is set, or the signalling centre has provided authorisation, a white lamp below the marker board is lit to inform the driver. The driver then acknowledges the authorization using a button on the train's control panel. This temporarily overrides the emergency braking system, which would otherwise stop the train when proceeding past the non-permissive marker's ground loop.
Waarom niet gewoon 40 km/h?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
Langs de HSL zijn geen laterale seinen geplaatst, zowel onder ETCS Level 1 als ETCS Level 2 wordt er gewerkt met cabinesignalering. Als er een probleem is met het beveiligingssysteem (denk aan een rokende RBC) kunnen er geen treinen rijden. Omdat je toch iets moet met treinen die al op de HSL rijden krijgen die de aanwijzing om in 'Staff Responsible'-modus verder te rijden. Ten behoeve van de veiligheid is de maximumsnelheid voor het rijden onder SR beperkt tot 10 km/h.
Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veiligheid he... da's kennelijk te gevaarlijk.
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet?Stelletje mietjes tegenwoordig.
Je wilt geen tractie vragen terwijl je stroomafnemer ingevangen wordt, dat zorgt voor vlammen en overmatige slijtage.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:25 schreef b2py het volgende:
Kerende treinen op Sloterdijk en Amstel? Niks naar Centraal? Of lees ik dat verkeerd? Ben benieuwd.
Moet je de ProRail tekst eens lezen. Ik neem ook aan dat de treinen dan geknipt worden op Amsterdam C.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
mja, dat is normaal op Koninginnedagquote:Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is normaal op Koninginnedag
Gelukkig maar. Gewoon boerenverstand is nog niet helemaal kapotgeregeltjiseerd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)
Ja dat gebeurt in de praktijk vanzelf als al die Untertokkies met zijn honderdduizenden over het spoor gaan lopen krioelen. Amsterdam moet je ver bij vandaan blijven op 30 april. Altijd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Je verwart de release speed en staff responsible mode. Bij level 1 mag je na de remcurve onder full-supervision met een snelheid gelijk aan de release speed een ma afhalen bij de eerstvolgende balise.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
Ze hebben het bericht aangepast n.a.v. een 'discussie' op Twitter met mij.quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
OBIS is uit geen enkel punt vanuit de trein te bedienen door de HC. Instellingen, treinnummertje enz. worden vanaf de wal ingegeven.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:19 schreef b2py het volgende:
Is de HC verantwoordelijke voor het resetten van OBIS of gebeurt dat remote?
bruggenquote:Op woensdag 27 februari 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
daarbij hoop ik wel dat de meeste treinen ook gewoon "op de wal" blijven rijden.
Zoiets.. Als je stevig remt met een goed beremde reizigerstrein. Ondanks dat is de minimum remweg waarmee gerekend wordt onder 40 km/h voor de seinplaatsing 400 meter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe snel kun je je trein stilgezet hebben als je met die minimale snelheid van 40km/u rijdt? 50 meter?
Heb je ook een map met alle verkeersborden bij je op de fiets?quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat met die borden... Ik neem aan dat er standaard een map in elke cabine ligt waarin al die borden afgebeeld en toegelicht zijn?
Toegegeven: het is wat onhandig om met 140 km/u in die map te gaan bladeren om te zien wat dat bord - dat je net voorbijgeraast bent - ook al weer betekende...
ha, nee.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je ook een map met alle verkeersborden bij je op de fiets?
Een gemiddelde fietser in de stad weet nog niet eens wat haaientanden betekenen "Zal ik vast wel voorrang hebben" en anders nemen ze het wel. Oh, rood verkeerslicht? Mag ik zeker doorfietsen ....quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee man je hebt op de fiets toch geen stuurtafel om die map op neer te leggenquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
die Fyra gaat met 160kmh over de HSL, en betaal je toeslag voor.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe zit dat nu met die Fyra? De High speed Fyra rijdt niet, maar de normale Fyra rijdt nog altijd wel.
Maar die normale rijdt toch niet over de HSL?
Ik neem aan dat je alleen toeslag betaalt als je (met een Fyra) over de HSL vervoerd wordt?
Toch wel dus. En de Fyra die met 250 zou gaan (de V250) kostte dus meer? Lijkt me logisch.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:08 schreef greavy het volgende:
[..]
die Fyra gaat met 160kmh over de HSL, en betaal je toeslag voor.
nee, want hij reed nietquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Toch wel dus. En de Fyra die met 250 zou gaan (de V250) kostte dus meer? Lijkt me logisch.
Daar is zowaar over nagedacht. Nu nog een soortgelijk principe voor de andere vervoerders, het zou al een stuk makkelijker zijn als "inchecken bij Veolia (bijv.) automatisch uitchecken bij NS zou zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
NS Hispeed ontwikkelt een nieuw verkoopkanaal dat reizigers de mogelijkheid biedt om met hun OV-chipkaart op het Fyra-perron een Fyra toeslag te kopen.
Door uw OV-chipkaart aan te bieden bij dit nieuwe verkoopkanaal wordt in één handeling de Fyra Toeslag aangeschaft uit het saldo op uw kaart, of – wanneer u gebruik maakt van een NS-Business Card – op uw volgende factuur geboekt. Op basis van de klasse waarop de OV-chipkaart is ingesteld, wordt automatisch de juiste toeslag verrekend (1e klas: ¤ 3,00, of 2e klas: ¤ 2,30). U kunt vervolgens meteen instappen in Fyra.
Uw reis ziet er dan als volgt uit:
1. Check in bij NS (en reis eventueel eerst met NS)
2. Koop de Fyra Toeslag door uw OV-chipkaart voor de lezer op het nieuwe verkoopkanaal te houden
3. Reis met Fyra (en eventueel daarna nog verder met NS)
4. Check uit bij NS
Ik mis alleen nog de optie om direct in te checken bij een Fyra paal, zodat je niet eerst langs een NS-paal hoeft. Volgens mij wordt er bij deze nieuwe paal alleen een product 'Fyra toeslag geldig op [datum]' op je kaart gezet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar is zowaar over nagedacht. Nu nog een soortgelijk principe voor de andere vervoerders, het zou al een stuk makkelijker zijn als "inchecken bij Veolia (bijv.) automatisch uitchecken bij NS zou zijn.
Ja, die paal zet het product Fyra Toeslag <datum> op je kaart en haalt daarmee ook de waarde van de toeslag van je ovchip. Mede om die reden zijn destijds de toeslagtarieven "vereenvoudigd"quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog de optie om direct in te checken bij een Fyra paal, zodat je niet eerst langs een NS-paal hoeft. Volgens mij wordt er bij deze nieuwe paal alleen een product 'Fyra toeslag geldig op [datum]' op je kaart gezet.
Die lelijke dingen staan al naast het station, zonder glas overigens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
De werkzaamheden aanstaand weekeinde tussen Den Haag en Rotterdam betreffen aanpassing van station Den Haag Moerwijk. De abri's gaan weg, maar daarvoor in de plaats komt er een soort van "huisje". Stalen frames met beplating.
[ afbeelding ]
Dat moet de nieuwe wachtruimte worden ...
Ze kunnen ook de toeslag terugboeken als je onverhoopt uitcheckt op schiphol.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:17 schreef dennistd het volgende:
Het lijkt me trouwens wel handig om bij de paal op Amsterdam Centraal duidelijk te zetten:
LET OP!!!! Voor reizen tot Schiphol is GEEN toeslag verplicht. U hoeft dan ook NIET in te checken
Daar verdienen ze toch niets aan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de toeslag terugboeken als je onverhoopt uitcheckt op schiphol.
Wie bedenkt zo'n ontwerp? Vind het er niet veel beter op worden ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Die lelijke dingen staan al naast het station, zonder glas overigens.
Enkele reis. Zodra je uitcheckt is het product ook verlopen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar verdienen ze toch niets aan?
En is de toeslag voor een enkele reis of de hele dag geldig?
De frames lijken op zo'n tijdelijke feesttent, maar dan oranje..quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Wie bedenkt zo'n ontwerp? Vind het er niet beter op worden ...
Ja, of een soort van tuinhuisje -.-quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef Peter het volgende:
[..]
De frames lijken op zo'n tijdelijke feesttent, maar dan oranje..
En toeslag voor de ICE, komt die ook weer terug op de Chipkaart middels dat paaltje?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Enkele reis. Zodra je uitcheckt is het product ook verlopen.
Ze zijn daar te hoog voor. Hoog genoeg om geen warmte vast te houden en als tochtgat te dienenquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, of een soort van tuinhuisje -.-
Toeslag ICE voor reizigers met een abonnement bij NS gaan niet bij de ICE toeslag betalen. Reis je op saldo, ben je nu nog steeds verplicht langs de automaat te gaan ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:21 schreef Peter het volgende:
[..]
En toeslag voor de ICE, komt die ook weer terug op de Chipkaart middels dat paaltje?
Voorlopig komt er voor de ICE nog geen alternatief voor OV-Chipkaart reizigers.quote:ICE International: : ICE Toeslag vereist op het binnenlandse traject tussen Amsterdam - Arnhem. Reizigers, die reizen met een abonnement geldig bij NS, maken toeslagvrij gebruik van ICE International binnen Nederland.
ja zoiets en dan kijken uit welke tent het meeste lawaai komtquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef Peter het volgende:
[..]
De frames lijken op zo'n tijdelijke feesttent, maar dan oranje..
Dus voor een trein die nauwelijks rijdt maken ze wel zo'n paal. Voor een ICE-dienst die zich al jaren bewijst kan het niet?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Toeslag ICE voor reizigers met een abonnement bij NS gaan niet bij de ICE toeslag betalen. Reis je op saldo, ben je nu nog steeds verplicht langs de automaat te gaan ...
[..]
Voorlopig komt er voor de ICE nog geen alternatief voor OV-Chipkaart reizigers.
De Fyra-paal is een proef. Het is ook nog niet bekend of de toeslag voor ICE bestaan blijft voor de OV-Chipkaart. Waarschijnlijk verdwijnt die geheel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus voor een trein die nauwelijks rijdt maken ze wel zo'n paal. Voor een ICE-dienst die zich al jaren bewijst kan het niet?
ik ga er vanuit dat de binnenlandse dienst gewoon bij het hoofdrailnet gevoegd wordt en dat de toeslag idd zal gaan vervallen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef greavy het volgende:
[..]
De Fyra-paal is een proef. Het is ook nog niet bekend of de toeslag voor ICE bestaan blijft voor de OV-Chipkaart. Waarschijnlijk verdwijnt die geheel.
Klopt. Rot station is het. Wel dichtbij, dat scheeltquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Die lelijke dingen staan al naast het station, zonder glas overigens.
Ik rijd er elke werkdag langs.. in de autoquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Rot station is het. Wel dichtbij, dat scheelt
Je komt sowieso langs NS want je moet door de poortjes die in de toekomst gesloten zullen worden. Die staan alleen niet op Schiphol dus dat is nog even afwachten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog de optie om direct in te checken bij een Fyra paal, zodat je niet eerst langs een NS-paal hoeft. Volgens mij wordt er bij deze nieuwe paal alleen een product 'Fyra toeslag geldig op [datum]' op je kaart gezet.
NS mag toeslag blijven vragen voor Fyra, tot 35% van de ticketprijs.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat de binnenlandse dienst gewoon bij het hoofdrailnet gevoegd wordt en dat de toeslag idd zal gaan vervallen.
Hier ging het over de ICEquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS mag toeslag blijven vragen voor Fyra, tot 35% van de ticketprijs.
niet als Fyra niet meer bestaatquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS mag toeslag blijven vragen voor Fyra, tot 35% van de ticketprijs.
Waarom zou daar ineens sprake van zijn bij integratie in HRN? Ik zie het gewoon als derde treintype naast de Intercity en Sprinter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet als Fyra niet meer bestaat
Met de voorlopig nog niet verdwijnende papieren kaartjes, de stationstraverses die door gemeentes ook als doorgang worden gebruikt en de ronduit stompzinnige manier waarop sommige poortjes staan opgesteld (uit- en inchecken als je achter op Almere Centrum van perron wisselt? Really?) kan dat nog best een hele tijd duren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Je komt sowieso langs NS want je moet door de poortjes die in de toekomst gesloten zullen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |