abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:56:10 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123412929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon 40 km/h? :?
Veiligheid he... da's kennelijk te gevaarlijk. ;)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 15:58:01 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123413004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veiligheid he... da's kennelijk te gevaarlijk. ;)
Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet? :'( Stelletje mietjes tegenwoordig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:04:53 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123413344
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een plan V mag wel met 40 door rood rijden maar een andere trein niet? :'( Stelletje mietjes tegenwoordig.
Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:06:00 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123413401
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen 8)7
Je wilt geen tractie vragen terwijl je stroomafnemer ingevangen wordt, dat zorgt voor vlammen en overmatige slijtage.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123413746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon 40 km/h? :?
Eerst Trdl bellen.
pi_123414090
Is de HC verantwoordelijke voor het resetten van OBIS of gebeurt dat remote?
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 16:22:25 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123414207
Volgens mij op afstand: heb ook al eens in een IC Utrecht-Enschede gezeten die bij Deventer Deurne aangaf, dat was een stel dat in Den Haag eigenlijk voor de IC naar Venlo bestemd was maar gebruikt is voor de IC naar Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123414335
Voorbereidingen op Koninginnedag in volle gang
Gepubliceerd op 27 februari, 2013 door ProRail.

Het is nog een paar weken wachten tot Koninginnedag, maar op het spoor zijn de voorbereidingen al in volle gang. Met de troonsopvolging en alle andere festiviteiten rond Koninginnedag kunnen we een extra drukke dag in Amsterdam verwachten. We zijn samen met NS en andere diensten in Amsterdam direct gaan nadenken wat dit voor het spoor gaat betekenen.

Voorbereiding op een ‘normale koninginnedag’
Normaal gesproken werken we al veel samen met NS en partijen als politie en brandweer voor een goed verloop van een ‘gewone’ Koninginnedag. De draaiboeken hiervoor liggen al klaar. Zo worden bezoekers al zoveel mogelijk gespreid over de Amsterdamse stations en rijden we volgens een zogenaamd ‘sectorenmodel’. Dit wil zeggen dat er dan geen doorgaande intercities door Amsterdam Centraal heen rijden. Deze keren op Amsterdam Amstel en Amsterdam Sloterdijk. Verder wordt er streng opgetreden tegen spoorlopers en staan er storingsploegen paraat. Dit heeft de afgelopen jaren goed gewerkt.

Extra drukte
Wat is er met de troonswisseling nu anders dan een op een normale Koninginnedag? Dat is de vraag waar we ons nu over buigen. Dat doen we natuurlijk niet alleen. Hiervoor zitten we in een projectgroep met onder andere NS, politie, brandweer, GGD en het Openbaar Ministerie. We kijken vooral goed naar de situatie op Amsterdam Centraal. Het station is in verbouwing, waardoor de middentunnel niet beschikbaar is. Het allerbelangrijkste is dat we een feestelijke dag kunnen vieren waarbij het treinverkeer zo soepel mogelijk verloopt. Net als de rest van Nederland kijken we uit naar deze vreugdevolle dag!

Bron

Kerende treinen op Sloterdijk en Amstel? Niks naar Centraal? Of lees ik dat verkeerd? Ben benieuwd.
pi_123414385
Oplevering station Breda is van Q3 2015 verschoven naar Q2 2016. De stillegging van de heiwerkzaamheden liggen hier volledig aan ten grondslag.
pi_123414390
Ben benieuwd. Dat had ik wel verwacht. Ook al eens gepost, tig delen terug :P
pi_123414528
Fyra problems could be more political than technical
WHAT a mess! I'm referring to the total collapse of Fyra's high-speed service between Amsterdam and Brussels. The immediate cause is problems encountered with the V250 trains during snow and ice, which led to a ban on their operation in Belgium, although not in the Netherlands where they were voluntarily withdrawn from service.

This destroyed confidence in the trains in Belgium, which means it could be months before they are allowed to operate normally even if the technical problems are resolved. In the meantime, a very poor replacement service has been introduced.

Bron en meer

Opiniestuk van de hoofdredacteur van International Railway Journal over het Fyra debacle.
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 16:41:43 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123415018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:25 schreef b2py het volgende:
Kerende treinen op Sloterdijk en Amstel? Niks naar Centraal? Of lees ik dat verkeerd? Ben benieuwd.
Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123415054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
Moet je de ProRail tekst eens lezen. Ik neem ook aan dat de treinen dan geknipt worden op Amsterdam C.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 16:48:07 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123415260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Van der Laan had het vanmorgen over treinen die allemaal keren op Centraal, en geen doorgaande treinen.
mja, dat is normaal op Koninginnedag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123415317
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat is normaal op Koninginnedag
Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:52:36 #91
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123415394
Ze kunnen ook alle reizigers uit Utrecht op Amstel uit de trein schoppen (mogen verder met de metro) en dan leeg doorrijden om op CS te keren?
Omdat je op Amstel dus niet kan keren.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:11:24 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123415982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
Gelukkig maar. Gewoon boerenverstand is nog niet helemaal kapotgeregeltjiseerd. _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 17:14:47 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123416115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren van twee/drie jaar terug dat de treinen vanuit Alkmaar nog steeds doorgingen tot Utrecht en verder. (En dat was in 2012 ook)
ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:26:38 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123416467
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Ja dat gebeurt in de praktijk vanzelf als al die Untertokkies met zijn honderdduizenden over het spoor gaan lopen krioelen. Amsterdam moet je ver bij vandaan blijven op 30 april. Altijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:35:38 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123416758
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2013 @ 17:36:13 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123416777
"Ook de inzet van andere vervoerders dan de NS moet daarbij worden onderzocht."

O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:47:35 #97
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123417163
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het 10 km/h was, maar dat blijkt inmiddels achterhaald te zijn. Uit dit document begrijp ik dat de maximumsnelheid van rijden onder Staff Responsible in Nederland op 40 km/h ligt (V_NVSTFF).
Je verwart de release speed en staff responsible mode. Bij level 1 mag je na de remcurve onder full-supervision met een snelheid gelijk aan de release speed een ma afhalen bij de eerstvolgende balise.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 18:02:08 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123417666
Den Haag zet treinverbinding met België door

Wel het plan doorzetten, maar voorlopig geen treinpaden kunnen krijgen, interessant :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123417700
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah, had dat niet verwacht. Dacht dat echt alles geknipt was.
Ze hebben het bericht aangepast n.a.v. een 'discussie' op Twitter met mij.
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:23:37 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123418329
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:19 schreef b2py het volgende:
Is de HC verantwoordelijke voor het resetten van OBIS of gebeurt dat remote?
OBIS is uit geen enkel punt vanuit de trein te bedienen door de HC. Instellingen, treinnummertje enz. worden vanaf de wal ingegeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')