bruggenquote:Op woensdag 27 februari 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
daarbij hoop ik wel dat de meeste treinen ook gewoon "op de wal" blijven rijden.
Zoiets.. Als je stevig remt met een goed beremde reizigerstrein. Ondanks dat is de minimum remweg waarmee gerekend wordt onder 40 km/h voor de seinplaatsing 400 meter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe snel kun je je trein stilgezet hebben als je met die minimale snelheid van 40km/u rijdt? 50 meter?
Heb je ook een map met alle verkeersborden bij je op de fiets?quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat met die borden... Ik neem aan dat er standaard een map in elke cabine ligt waarin al die borden afgebeeld en toegelicht zijn?
Toegegeven: het is wat onhandig om met 140 km/u in die map te gaan bladeren om te zien wat dat bord - dat je net voorbijgeraast bent - ook al weer betekende...
ha, nee.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je ook een map met alle verkeersborden bij je op de fiets?
Een gemiddelde fietser in de stad weet nog niet eens wat haaientanden betekenen "Zal ik vast wel voorrang hebben" en anders nemen ze het wel. Oh, rood verkeerslicht? Mag ik zeker doorfietsen ....quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je ook een map met alle verkeersborden bij je op de fiets?
Nee man je hebt op de fiets toch geen stuurtafel om die map op neer te leggenquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je ook een map met alle verkeersborden bij je op de fiets?
die Fyra gaat met 160kmh over de HSL, en betaal je toeslag voor.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe zit dat nu met die Fyra? De High speed Fyra rijdt niet, maar de normale Fyra rijdt nog altijd wel.
Maar die normale rijdt toch niet over de HSL?
Ik neem aan dat je alleen toeslag betaalt als je (met een Fyra) over de HSL vervoerd wordt?
Toch wel dus. En de Fyra die met 250 zou gaan (de V250) kostte dus meer? Lijkt me logisch.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:08 schreef greavy het volgende:
[..]
die Fyra gaat met 160kmh over de HSL, en betaal je toeslag voor.
nee, want hij reed nietquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Toch wel dus. En de Fyra die met 250 zou gaan (de V250) kostte dus meer? Lijkt me logisch.
Daar is zowaar over nagedacht. Nu nog een soortgelijk principe voor de andere vervoerders, het zou al een stuk makkelijker zijn als "inchecken bij Veolia (bijv.) automatisch uitchecken bij NS zou zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
NS Hispeed ontwikkelt een nieuw verkoopkanaal dat reizigers de mogelijkheid biedt om met hun OV-chipkaart op het Fyra-perron een Fyra toeslag te kopen.
Door uw OV-chipkaart aan te bieden bij dit nieuwe verkoopkanaal wordt in één handeling de Fyra Toeslag aangeschaft uit het saldo op uw kaart, of – wanneer u gebruik maakt van een NS-Business Card – op uw volgende factuur geboekt. Op basis van de klasse waarop de OV-chipkaart is ingesteld, wordt automatisch de juiste toeslag verrekend (1e klas: ¤ 3,00, of 2e klas: ¤ 2,30). U kunt vervolgens meteen instappen in Fyra.
Uw reis ziet er dan als volgt uit:
1. Check in bij NS (en reis eventueel eerst met NS)
2. Koop de Fyra Toeslag door uw OV-chipkaart voor de lezer op het nieuwe verkoopkanaal te houden
3. Reis met Fyra (en eventueel daarna nog verder met NS)
4. Check uit bij NS
Ik mis alleen nog de optie om direct in te checken bij een Fyra paal, zodat je niet eerst langs een NS-paal hoeft. Volgens mij wordt er bij deze nieuwe paal alleen een product 'Fyra toeslag geldig op [datum]' op je kaart gezet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar is zowaar over nagedacht. Nu nog een soortgelijk principe voor de andere vervoerders, het zou al een stuk makkelijker zijn als "inchecken bij Veolia (bijv.) automatisch uitchecken bij NS zou zijn.
Ja, die paal zet het product Fyra Toeslag <datum> op je kaart en haalt daarmee ook de waarde van de toeslag van je ovchip. Mede om die reden zijn destijds de toeslagtarieven "vereenvoudigd"quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog de optie om direct in te checken bij een Fyra paal, zodat je niet eerst langs een NS-paal hoeft. Volgens mij wordt er bij deze nieuwe paal alleen een product 'Fyra toeslag geldig op [datum]' op je kaart gezet.
Die lelijke dingen staan al naast het station, zonder glas overigens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
De werkzaamheden aanstaand weekeinde tussen Den Haag en Rotterdam betreffen aanpassing van station Den Haag Moerwijk. De abri's gaan weg, maar daarvoor in de plaats komt er een soort van "huisje". Stalen frames met beplating.
[ afbeelding ]
Dat moet de nieuwe wachtruimte worden ...
Ze kunnen ook de toeslag terugboeken als je onverhoopt uitcheckt op schiphol.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:17 schreef dennistd het volgende:
Het lijkt me trouwens wel handig om bij de paal op Amsterdam Centraal duidelijk te zetten:
LET OP!!!! Voor reizen tot Schiphol is GEEN toeslag verplicht. U hoeft dan ook NIET in te checken
Daar verdienen ze toch niets aan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de toeslag terugboeken als je onverhoopt uitcheckt op schiphol.
Wie bedenkt zo'n ontwerp? Vind het er niet veel beter op worden ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Die lelijke dingen staan al naast het station, zonder glas overigens.
Enkele reis. Zodra je uitcheckt is het product ook verlopen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar verdienen ze toch niets aan?
En is de toeslag voor een enkele reis of de hele dag geldig?
De frames lijken op zo'n tijdelijke feesttent, maar dan oranje..quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Wie bedenkt zo'n ontwerp? Vind het er niet beter op worden ...
Ja, of een soort van tuinhuisje -.-quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef Peter het volgende:
[..]
De frames lijken op zo'n tijdelijke feesttent, maar dan oranje..
En toeslag voor de ICE, komt die ook weer terug op de Chipkaart middels dat paaltje?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Enkele reis. Zodra je uitcheckt is het product ook verlopen.
Ze zijn daar te hoog voor. Hoog genoeg om geen warmte vast te houden en als tochtgat te dienenquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, of een soort van tuinhuisje -.-
Toeslag ICE voor reizigers met een abonnement bij NS gaan niet bij de ICE toeslag betalen. Reis je op saldo, ben je nu nog steeds verplicht langs de automaat te gaan ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:21 schreef Peter het volgende:
[..]
En toeslag voor de ICE, komt die ook weer terug op de Chipkaart middels dat paaltje?
Voorlopig komt er voor de ICE nog geen alternatief voor OV-Chipkaart reizigers.quote:ICE International: : ICE Toeslag vereist op het binnenlandse traject tussen Amsterdam - Arnhem. Reizigers, die reizen met een abonnement geldig bij NS, maken toeslagvrij gebruik van ICE International binnen Nederland.
ja zoiets en dan kijken uit welke tent het meeste lawaai komtquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:20 schreef Peter het volgende:
[..]
De frames lijken op zo'n tijdelijke feesttent, maar dan oranje..
Dus voor een trein die nauwelijks rijdt maken ze wel zo'n paal. Voor een ICE-dienst die zich al jaren bewijst kan het niet?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Toeslag ICE voor reizigers met een abonnement bij NS gaan niet bij de ICE toeslag betalen. Reis je op saldo, ben je nu nog steeds verplicht langs de automaat te gaan ...
[..]
Voorlopig komt er voor de ICE nog geen alternatief voor OV-Chipkaart reizigers.
De Fyra-paal is een proef. Het is ook nog niet bekend of de toeslag voor ICE bestaan blijft voor de OV-Chipkaart. Waarschijnlijk verdwijnt die geheel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus voor een trein die nauwelijks rijdt maken ze wel zo'n paal. Voor een ICE-dienst die zich al jaren bewijst kan het niet?
ik ga er vanuit dat de binnenlandse dienst gewoon bij het hoofdrailnet gevoegd wordt en dat de toeslag idd zal gaan vervallen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef greavy het volgende:
[..]
De Fyra-paal is een proef. Het is ook nog niet bekend of de toeslag voor ICE bestaan blijft voor de OV-Chipkaart. Waarschijnlijk verdwijnt die geheel.
Klopt. Rot station is het. Wel dichtbij, dat scheeltquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Die lelijke dingen staan al naast het station, zonder glas overigens.
Ik rijd er elke werkdag langs.. in de autoquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Rot station is het. Wel dichtbij, dat scheelt
Je komt sowieso langs NS want je moet door de poortjes die in de toekomst gesloten zullen worden. Die staan alleen niet op Schiphol dus dat is nog even afwachten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog de optie om direct in te checken bij een Fyra paal, zodat je niet eerst langs een NS-paal hoeft. Volgens mij wordt er bij deze nieuwe paal alleen een product 'Fyra toeslag geldig op [datum]' op je kaart gezet.
NS mag toeslag blijven vragen voor Fyra, tot 35% van de ticketprijs.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat de binnenlandse dienst gewoon bij het hoofdrailnet gevoegd wordt en dat de toeslag idd zal gaan vervallen.
Hier ging het over de ICEquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS mag toeslag blijven vragen voor Fyra, tot 35% van de ticketprijs.
niet als Fyra niet meer bestaatquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS mag toeslag blijven vragen voor Fyra, tot 35% van de ticketprijs.
Waarom zou daar ineens sprake van zijn bij integratie in HRN? Ik zie het gewoon als derde treintype naast de Intercity en Sprinter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet als Fyra niet meer bestaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |