het zou moeten kunnen. is wel ideaal en voorkomt veel doorslippen van de wielen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja die hoor je geregeld bij het wegrijden zo'n heel onregelmatig geluid maken.
Kunnen ze daar geen traction-control op bouwen?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Er staan er 13 van de 29 aan de kant geloof ik. Tenminste, dat was de bedoeling.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28)
			
			
			
			werkt kennelijk toch nog niet goed genoegquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:31 schreef Duvel het volgende:
Dat zit er toch soort van op? Bij doorslaan wordt het vermogen teruggeregeld, daarom begint ie zo te jengelen.
			
			
			
			De 1719 reed nog door Utrecht gisteren, dus nog niet alles staat aan de kant.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28)
			
			
			
			Hoe detecteer je doorslaan voordat het gebeurt?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werkt kennelijk toch nog niet goed genoeg
			
			
			
			kan alleen met het oogquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe detecteer je doorslaan voordat het gebeurt?
			
			
			
			Ik heb even voor je nagekeken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:00 schreef KnightSolaire het volgende:
De intercity Maastricht - Alkmaar wordt tijdens spitsuren in Eindhoven verdubbeld. Er staat dan een stel klaar of het wordt er aangekoppeld na binnenkomst.
			
			
			
			Ongewenst gedragquote:
En ga jij ook maar wegquote:
			
			
			
			En als er over zeg 10 jaar weer een nieuw type dubbeldeks IC-mat instroomt ga je het AID noemen?quote:
			
			
			
			Nieuwe Regio Dubbeldekkerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:39 schreef MPG het volgende:
[..]
En als er over zeg 10 jaar weer een nieuw type dubbeldeks IC-mat instroomt ga je het Allernieuwste Intercity Dubbeldekker noemen?
			
			
			
			
			
			
			
			En tussen Eindhoven en Utrecht dan? Volgens mij wordt er echt wel meer dan één trein verdubbeld.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb even voor je nagekeken.
In de middagspits rijden alleen de trein van Utrecht v. 17.25 met dubbele stellen naar Almaar (2x IV) en rijdt de trein van Utrecht v. 17.55 met 10 bakken waarvan er zes afhaken te Amsterdam. De rest is allemaal met een los zesje gepland.
			
			
			
			Goed punt. DDZ it is. (Vond ik stiekem altijd al een betere naam. Jammer dan ze het dan onder NID proberen te verkopen. Maar goed, niet dat iemand de namen van treinen kent.)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:39 schreef MPG het volgende:
[..]
En als er over zeg 10 jaar weer een nieuw type dubbeldeks IC-mat instroomt ga je het AID noemen?
			
			
			
			en meestal allebeiquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:53 schreef remcoP het volgende:
Ach in Duitsland heeft alles gewoon een nummer of de naam die de fabrikant eraan geeft.
			
			
			
			Nummer heeft ie sowieso ja.quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Spurt blijft één van de betere treinnamen natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
			
			
			
			quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:56 schreef remcoP het volgende:
Ja maar goed, weet je wel HOE generiek die naam is? Letterlijk ELK meerbaks treinstel kun je zo noemen. Plan V, TGV Duplex, en alles er tussenin. Elektra, diesel, stoom, benzine, accu's, paarden, dwangarbeiders, you name it, it countsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
			
			
			
			Die dingen zijn allemaal frequentiegeregeld toch? Dan moet je toch gewoon kunnen zorgen dat er nooit één motor een hogere frequentie krijgt dan de andere motoren?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werkt kennelijk toch nog niet goed genoeg
			
			
			
			
			
			
			
			Zelfde bezetting.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En tussen Eindhoven en Utrecht dan? Volgens mij wordt er echt wel meer dan één trein verdubbeld.
			
			
			
			
			
			
			
			Jij komt grofweg uit mijn regio zo te zienquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches
De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb![]()
...
Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Klinkt in mijn ogen nogal nutteloos met mobiel internet, maar goed.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:16 schreef James1988 het volgende:
"Track your order — original booking, changes, ticket delivery — and receive an SMS identifying your departure platform: 1¤ for all passengers, one-way or return journey."
Marne-la-Vallee - Marseille is trouwens een afstand van bijna 800 km over de weg (aldus Google Maps)
			
			
			
			zegt me niksquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:15 schreef arkkey het volgende:
[..]
Jij komt grofweg uit mijn regio zo te zienVorig jaar toen het lekkerder weer was op Apeldoorn zowat dagelijks een mannetje van 12 a 15 jaar gezien die met zn camera en statief foto's van binnenkomende treinen maakte. Hangt die hier ook ergens rond of zegt je dat niks?
			
			
			
			Vanochtend in de Sprinter van 07.36 Den Haag Moerwijk ook al. Reed de 1722 loc achter (voor de nummerfappers).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28)
			
			
			
			Ik weet niet in hoeverre dat gemeengoed is in Frankrijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt in mijn ogen nogal nutteloos met mobiel internet, maar goed.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:16:22:2519-02-1317BRANPRIO 1 SI460 CE551 CE541 OD501 AG901 Spoor Emplacement Waalhaven ALBERT PLESMANWEG 120 ROTTERDAM HV Gevaarlijkestof Vak: 95999650
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
1400551 BRW Rotterdam-Haven ( Postalarm Butaanweg )
1400541 BRW Rotterdam-Haven ( Kazernealarm Botlekweg )
1400500 BRW Rotterdam-Haven ( OvD )
1400483 BRW Rotterdam-Zuid ( SI460 Albert Plesmanweg )
			
			
			
			Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereldquote:
			
			
			
			Je moest eens weten hoe snel ik het hele land door fietsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereld
			
			
			
			vast weer een of andere machinist die z'n thermosfles met koffie heeft laten vallen.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Plan Vquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches
De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb![]()
[ afbeelding ]
Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies
			
			
			
			ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecodequote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
Een GtbV'tje via mijn NS is toch wel verrekte handig, 5 seconden werk en toch ¤2.27 verdiend.
			
			
			
			Huh wie wat waar?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecodewegwezen met die flauwekul
![]()
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Even de tekening erbij: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gn-gnl.gifquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
			
			
			
			
			
			
			
			Vonken!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef Mirgeam het volgende:
Er kwam net een V250 voorbij, hier in Breda:
[ afbeelding ]
(telefoonfoto)
			
			
			
			Testritten hè.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:30 schreef Monopoly het volgende:
Toe maar, ik dacht dat die niet meer mochten rijden?
			
			
			
			
			
			
			
			60D? Fraai!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches
De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb![]()
[ afbeelding ]
Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies
			
			
			
			De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:33 schreef KnightSolaire het volgende:
Wacht nog altijd op berichten van NSH over de voortgang daarvan... Transparantie, anyone?
			
			
			
			quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens?
			
			
			
			Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSHquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.
			
			
			
			het is toevallig gezien, maar de boodschap is nooit op de juiste plaats aangekomen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH
			
			
			
			Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen"quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
			
			
			
			Dat zou ik overigens een begrijpelijke reactie vinden, na jarenlange vertraging (5 jaar!)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen"
De Belgen hebben veel minder te verliezen dan de Nederlanders. Als de Belgen zeggen 'rot op met die Fyra, wij doen niet meer mee' slaat dat de bodem onder de HSL-Zuid-concessie weg, maar kunnen de treinen nog binnenlands gebruikt worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media
			
			
			
			Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
			
			
			
			Een heraanbesteding van de HSL waarbij NS wordt buitengesloten lijkt mij terecht. Over het HRN weet ik dat zo net nog niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
			
			
			
			Je schat NSH te hoog inquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
			
			
			
			
			
			
			
			De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.quote:
			
			
			
			Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
			
			
			
			Als de verantwoordelijke poppetjes binnen NSH opzij zijn geschoven voor poppetjes van NS Groep maakt dat in de praktijk geen verschil.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.
			
			
			
			En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef ArnosL het volgende:
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden.
			
			
			
			Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).
			
			
			
			Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.
			
			
			
			Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL?
			
			
			
			Ongeveerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
			
			
			
			Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur wordenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
Weer wat geleerdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
			
			
			
			
			
			
			
			Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
			
			
			
			'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heetquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |