Hmmm, dat heb ik daar nog nooit meegemaakt en ben er toch al een aantal keren geweest... Misschien moet je bij de zoekopdracht de a en de e eens omdraaienquote:Op maandag 2 juli 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Thanks metalfreak
Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.
Maar thermea2000 is dus wel ok? Badkleding maakt mij niet super veel uit, ga met iemand die nog niet zo vaak is geweest. Vind het wel belangrijk dat er een goed aanbod is, je lekker kan lunchen enzo en dat het schoon is. En dat er nette mensen komen, als ik google op Thermea2000 krijg ik allemaal seks-gerelateerde dingen te zien
Ik ben ook erg benieuwd naar deze sauna. Binnenkort eens langsquote:Op maandag 2 juli 2012 19:46 schreef Jurk het volgende:
Mijn aanstaande vaste sauna is openwww.fortresortbeemster.nl
Ein-de-lijk een fijne sauna in de buurt. Ik ben er een ruime week geleden geweest en nog niet alles was operationeel, maar het zag er allemaal veelbelovend uit.
De infraroodsauna was erg fijn. Hokje was een beetje krap, maar dat had ook wel iets knus.
je kan zelf de temperatuur regelen en hij warmt heel fijn in een paar minuten op. Ook is het "houten rekje" ervoor gevormd naar je lichaam zodat je er lekker tegen aan kan hangen.
De kelo sauna is buiten en heel ruim, net als de rest van de sauna's trouwens (muv de infrarood dus) en ik vermoed dat er opgietingen gehouden gaan worden. Er naast was nog een sauna maar die was nog niet open. Verder is er buiten een dompelbad, een zwembad, een zonneterras en een bubbelbad. Het was nogal fris, dus behalve het bubbelbad zijn we verder niet buiten geweest. Ik ben in nog 2 sauna's geweest maar omdat er nog nergens bordjes hingen, weet ik niet welke het zijn.
Eentje keek uit over het zwembad en was prettig warm, heel licht omdat hij glazen wanden heeft en lekker ruim. De ander was heter en keek uit over het terrein en een landweggetje. Deze is helemaal in oude fort stijl en was erg fijn. Het binnenzwembad is ruim, maar was wel wat frisjes. Ook was er een kruidenbad in een soort van nis. Hopelijk trekt deze sauna geen sauna sexers want dit was er een uitgelezen hoekje voor. Het stoombad was goed heet, ruim en voorzien van een douche. Alleen de wissers lagen er niet, maar die zouden ze meteen regelen.
We hebben ook wat gegeten. Het resort heeft 2 restaurants, eentje voor de sauna en een bij het hotel. Ze hebben ook een fijne kaart. Ik had een salade met zalm, die was echt heerlijk.
Ook nog even geborreld met huisgemaakte garnalen kroketjes diewaren.
Het complex is echt prachtig. Een honderd jaar oud fort dat van binnen prachtig is vormgegeven maar wel met behoud van oude details. Fijne, ruime sauna's, genoeg doucheruimte en een ruime kleedkamer (waar alleen bankjes ontbreken). Goed restaurant en op een steenworp afstand. Ik ben er blij mee. Het is alleen jammer dat de entree nogal aan de prijs is. Het gaat rond de dertig euro kosten voor een hele dag. Prijzig voor een kleinere sauna, vind ik. Hopelijk gaat daar nog wat aan gedaan worden.
Ipv 20 minuten naar Valkenburg rijden kun je ook 20 minuten naar Thermen Born rijden. Vind ik zelf een erg prettige sauna.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Perruche het volgende:
Hai
Sorry voor le kick maar ik ben op zoek naar een leuke sauna! Wil graag een weekendje boeken (inclusief hotel dus)maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil het liefst een leuke stad waar we ook naar de sauna kunnen. Dacht aan bijvoorbeeld Maastricht (Thermae 2000), heeft iemand daar ervaring mee? Liefst enigszins goed te bereiken met OV wegen gebrek aan auto ...![]()
Iemand nog andere tips?
of even doorrijden naar Maaseik -> Aquadroomquote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ipv 20 minuten naar Valkenburg rijden kun je ook 20 minuten naar Thermen Born rijden. Vind ik zelf een erg prettige sauna.
edit: lol, laatste zin niet gelezen. Met OV kun je vergeten vermoed ik en om nou een hotel in Born te nemen
Sauna + Hotel kan bij veel Sauna's, dus als je er eentje vindt die met het OV bereikbaar is, moet het toch haast wel lukken? Wat is het budget zo'n beetje? En wil je graag een grote sauna of maakt niet uit? Sommige hotels hebben een middelgrote sauna in het hotel, dat zou ook nog kunnen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Thanks metalfreak
Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.
met de busvanaf maastricht cs ben je zo bij thermae, stopt voor de deurquote:Op maandag 2 juli 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Thanks metalfreak
Maar thermea2000 is dus wel ok? Badkleding maakt mij niet super veel uit, ga met iemand die nog niet zo vaak is geweest. Vind het wel belangrijk dat er een goed aanbod is, je lekker kan lunchen enzo en dat het schoon is. En dat er nette mensen komen, als ik google op Thermea2000 krijg ik allemaal seks-gerelateerde dingen te zien
Laat even weten hoe het was. Ik ben er vorig jaar 2x geweest (zie reviews). Wat wij zagen is dat er echt problemen kwamen met het onderhoud. Ik hoop dat dat misschien verbeterd is aangezien ze toch meer geld aan het vragen zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef MaLo het volgende:
Via vakantieveilingen een goedkoop dagje Hölterhof 'gewonnen'. 19 euro voor twee personen. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. De sauna is voor ons een klein halfuurtje rijden, dus lekker dichtbij. Lees er op diverse websites nogal verschillende recensies over, dus ik ben heel benieuwd. Voor het bedrag kunnen we ons in ieder geval geen buil vallen.
je bent ook zo met het ov in akenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Perruche het volgende:
Hai
Sorry voor le kick maar ik ben op zoek naar een leuke sauna! Wil graag een weekendje boeken (inclusief hotel dus)maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil het liefst een leuke stad waar we ook naar de sauna kunnen. Dacht aan bijvoorbeeld Maastricht (Thermae 2000), heeft iemand daar ervaring mee? Liefst enigszins goed te bereiken met OV wegen gebrek aan auto ...![]()
Iemand nog andere tips?
Ach ik ga wekelijks naar de sauna en meestal doe ik het idd wat relaxter. En het is natuurlijk ook niet verplicht om alle sessies mee te maken. Sterker nog, ik heb niemand anders gezien die dat deed. Normale mensen slaan idd een paar opgietingen over. Maar ik vond het wel leuk om het een keertje mee te doen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, als ik het zo lees, komt het op mij niet echt over als een ontspannen dag in de sauna zoals ik ze het liefst heb... Als je al strak moet gaan timen om te gaan eten, heb ik er al geen zin meer in. Maar ieder zijn ding natuurlijk
We moeten nog een datum plannen, maar als we geweest zijn laat ik het zeker hier wetenquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:58 schreef kahlie het volgende:
[..]
Laat even weten hoe het was. Ik ben er vorig jaar 2x geweest (zie reviews). Wat wij zagen is dat er echt problemen kwamen met het onderhoud. Ik hoop dat dat misschien verbeterd is aangezien ze toch meer geld aan het vragen zijn.
voor zo'n bedrag is het wel aardig ja. en als het in de buurt is helemaal.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef MaLo het volgende:
Via vakantieveilingen een goedkoop dagje Hölterhof 'gewonnen'. 19 euro voor twee personen. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. De sauna is voor ons een klein halfuurtje rijden, dus lekker dichtbij. Lees er op diverse websites nogal verschillende recensies over, dus ik ben heel benieuwd. Voor het bedrag kunnen we ons in ieder geval geen buil vallen.
tot wanneer istie geldig dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 15:17 schreef Fiorellino het volgende:
Ik had via vakantieveilingen een waardebon voor thermen bussloo gekocht, kan ik helaas niet meer gaan. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Hij staat op MP maar ben bang dat dat niet zo veel opschiet.
26 aug. Ik zou met iemand gaan die alleen op badkledingdagen wil maar dan ben je al zo beperkt. Mijn vakantie komt er ook nog eens tussen en m'n vriend gaat onverwachts volgende week op vakantie (anders gingen wij, en deze week lukt ook niet meer). Verder is het ook niet gelukt om iemand anders mee te krijgenquote:
Daar ben ik ook geweest, die eerste. Echt supermooi! Vooral het rookhok buiten, de verwarmde stoelen binnen en de zoutsauna.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:55 schreef Fiorellino het volgende:
Vrijdag weer naar sauna De Heuvelrug in Veenendaal! En dan 10 juli naar Thermen Bussloo. Ik heb er zo'n zin in!
Jaaa daar wil ik weer heenquote:Op zondag 15 juli 2012 18:28 schreef Tamashii het volgende:
Ik kijk net even in de OP, maar ik zie dat de Oase er niet bij staat?
Ik had daar wel een review over geschreven en het is ook echt een hele fijne sauna!
http://www.sauna-oase.nl/
Mijn huissauna werkt met een lockersysteem met daarin geen sleutels of armbandjes. Je mag zelf een code verzinnen en krijgt dan een locker toegewezen. Harstikke handig, nergens last van en super veilig. (Hoe groot is de kans dat ze A) raden welke locker je hebt en B) je 4 cijferige code?!)quote:Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Waarom zijn de armbandjes een minpunt? Ik vind dat zelf veel prettiger dan dat je een sleutel krijgt die je vervolgens weer moet afgeven.
Alle moderne sauna's werken trouwens met zulke systemen.
Tja, niet zo warme sauna's ligt natuurlijk ook aan wat je gewend bent. Ik vind het jammer dat de warmste sauna 95 Graden is en het niet hoger gaat. Voor sommige mensen is dit al ruim warm genoeg.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Jammer van de slechte opgieting op de wellnessboot, en de lauwe sauna's. Voor mij zou dat al een reden zijn om nooit meer te komen, maar gelukkig heb je je verder wel vermaakt daar.
De echt moderne sauna's werken niet meer met bandjes, maar werken met een pincode, wel zo handigquote:Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Waarom zijn de armbandjes een minpunt? Ik vind dat zelf veel prettiger dan dat je een sleutel krijgt die je vervolgens weer moet afgeven.
Alle moderne sauna's werken trouwens met zulke systemen.
Jammer van de slechte opgieting op de wellnessboot, en de lauwe sauna's. Voor mij zou dat al een reden zijn om nooit meer te komen, maar gelukkig heb je je verder wel vermaakt daar.
Dat heb ik nog nooit ergens gezien, ook niet bij een behoorlijk nieuwe sauna... Hoe doe je dat dan bij het eten?quote:Op maandag 16 juli 2012 10:33 schreef Grumpey het volgende:
[..]
De echt moderne sauna's werken niet meer met bandjes, maar werken met een pincode, wel zo handig
Centre du lac werkt dus zo (zoals ik al eerder schreef). Bij het eten werken ze met je achternaam die in het systeem staat (opgeven bij inchecken). Als je vaker komt herkennen ze je ook, dus dan hoef ik helemaal niets meer te zeggenquote:Op maandag 16 juli 2012 13:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit ergens gezien, ook niet bij een behoorlijk nieuwe sauna... Hoe doe je dat dan bij het eten?
Dus als je de naam van je voorganger hebt meegekregen kun je gratis eten?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:59 schreef kahlie het volgende:
[..]
Centre du lac werkt dus zo (zoals ik al eerder schreef). Bij het eten werken ze met je achternaam die in het systeem staat (opgeven bij inchecken). Als je vaker komt herkennen ze je ook, dus dan hoef ik helemaal niets meer te zeggen
Het is gewoon je eigen naam, hoezo zou je je een naam van je voorganger meekrijgen?quote:Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus als je de naam van je voorganger hebt meegekregen kun je gratis eten?
Als je op zo'n manier wil gaan stelen hoef je nooit je gezicht meer te laten zien bij desbetreffende sauna. Bovendien moet je er dan ook zeker van zijn dat jij eerder weggaat, anders merkt de ander bij het uitchecken dat de bon niet klopt. En het moet geen bekende zijn, want dan ben je bij het noemen van een verkeerde naam al de sjaak.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus als je de naam van je voorganger hebt meegekregen kun je gratis eten?
Wat dacht je van achter iemand in de rij staan, je hoort hoe zij heten en vervolgens geef je die naam op bij het eten. Zij komen er pas achter bij het naar buiten gaan.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:22 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het is gewoon je eigen naam, hoezo zou je je een naam van je voorganger meekrijgen?
Kijk, ik zou het zelf ook nooit doen, maar het werkt wel fraude in de hand. Een waterdicht systeem is het in elk geval zeker niet. Je moet ze de kost geven die het wel zouden proberen... Mensen die zoiets doen zullen het echt aan hun reet roesten of ze er bij het betrapt worden er niet meer hoeven te komen.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:50 schreef kahlie het volgende:
[..]
Als je op zo'n manier wil gaan stelen hoef je nooit je gezicht meer te laten zien bij desbetreffende sauna. Bovendien moet je er dan ook zeker van zijn dat jij eerder weggaat, anders merkt de ander bij het uitchecken dat de bon niet klopt. En het moet geen bekende zijn, want dan ben je bij het noemen van een verkeerde naam al de sjaak.
Mijn bonnen zijn al een jaar of 5 correct. Ik heb ooit weleens een gast een grapje horen maken tegen de nieuwe restaurantmedewerkster (wij zijn jansen en jansen), maar dat snapte ze niet. Beetje flauw vond ik het.
Dat soort mensen gaan echt niet naakt naar een sauna toe, dat filtert zichzelf wel uit.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat dacht je van achter iemand in de rij staan, je hoort hoe zij heten en vervolgens geef je die naam op bij het eten. Zij komen er pas achter bij het naar buiten gaan.
[..]
Kijk, ik zou het zelf ook nooit doen, maar het werkt wel fraude in de hand. Een waterdicht systeem is het in elk geval zeker niet. Je moet ze de kost geven die het wel zouden proberen... Mensen die zoiets doen zullen het echt aan hun reet roesten of ze er bij het betrapt worden er niet meer hoeven te komen.
Ja, dat is waar. Enkel dinsdag en donderdag en eind Augustus en begin September alleen op donderdag. Ik weet niet of er op andere dagen wel opgietingen zijn of niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef stbabylon het volgende:
Let op, die opgieters (Don en Jolanda) zijn er niet elke dag! Je kunt je inschrijven op hun nieuwsbrief voor wanneer zij opgieten.
Dank voor de review. Klinkt als een fijne stadssauna.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:14 schreef Phantomesse het volgende:
Ola, gisteren in Sauna van Egmond geweest en bij deze een review.
Er is/was een leuke actie met een overnachting, maar zoiets zoek je misschien nietquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:07 schreef heaven7 het volgende:
Nope het was vreselijk irritant! Heb zeker 4 keer mn bikini aan en uit moeten trekken en dan daar op een haakje moeten hangen
In december komen we weer naar NL dus nu weer op zoek naar bonnen voor Elysium
Ik ga even zoeken, momentje!quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:13 schreef heaven7 het volgende:
Oh heerlijk hoor! Als het tot in december geldig is?Heb je een link of iets?
linkje?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:12 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Er is/was een leuke actie met een overnachting, maar zoiets zoek je misschien niet
Elysium, 1x, noooooooooooooit weer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:07 schreef heaven7 het volgende:
Nope het was vreselijk irritant! Heb zeker 4 keer mn bikini aan en uit moeten trekken en dan daar op een haakje moeten hangen
In december komen we weer naar NL dus nu weer op zoek naar bonnen voor Elysium
Ik vond het geweldig!quote:Op maandag 3 september 2012 15:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Elysium, 1x, noooooooooooooit weer.
Ik vond de mensen veel te vrijpostig, het personeel te laks in het optreden daartegen, en de accenten/het gedrag van de bezoekers om van te gruwelen. Goed die laatste is persoonlijk, maar toch.quote:
Ben er zelf onlangs voor het eerst geweest en vond het een leuke sauna.quote:
Vrijpostig? Waar moet ik dan aan denken?quote:Op maandag 3 september 2012 15:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vond de mensen veel te vrijpostig, het personeel te laks in het optreden daartegen, en de accenten/het gedrag van de bezoekers om van te gruwelen. Goed die laatste is persoonlijk, maar toch.
Vond het wel jammer dat het niet stil was in de stiltesauna (of stiltebad was het meer). Maar om dan als een schooljuf te vragen of iedereen zijn mond wilde houden leek me ook niet echt watquote:Op maandag 3 september 2012 16:05 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik ben er 1 keer geweest en kan me überhaupt geen andere mensen herinnerenAlleen de heerlijke relaxte sauna's, mooi weer, ontspannend gevoel hmmmmmmmmmz
Ik heb in 2 sauna's 'last' gehad van vrijpostige mannen, maar nooit in Elysium. Als je elke sauna waar iemand ongewenst gedrag heeft vertoond afdoet als een 'nare sauna' dan vrees ik dat elke sauna wel eens zo'n kerel binnen haar muren heeft gehad.quote:Op maandag 3 september 2012 16:02 schreef Maraca het volgende:
Vrijpostig? Waar moet ik dan aan denken?
En bij elkaar op schoot zitten rijden ja. Meerdere.quote:Op maandag 3 september 2012 16:28 schreef bigfoot1972 het volgende:
Er zal wel gedoeld worden op stelletjes die te close met elkaar zijn, innige omhelzingen en tongzoenen enzo
Fijn dat je het naar je zin hebt gehadquote:Op zondag 9 september 2012 20:23 schreef bigfoot1972 het volgende:
Gisteren ben ik naar de Ryokan geweest, met dank aan Kahlie voor die kortingsbonnen!
Het was de eerste keer dat ik in deze sauna was en het beviel ons erg goed.
Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.quote:
je moet toch overal in de rij staan voordat een opgieting begint?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:03 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.
Zaterdagen schijnt het ook behoorlijk wat drukker te zijn dan doordeweeks. Over doordeweeks hoor ik betere verhalen.
Ik zal het wat duidelijker omschrijven.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je moet toch overal in de rij staan voordat een opgieting begint?
Bij Elysium moet je er op sommige dagen ruim (!) van te voren gaan staan anders is het gewoon vol en pas je niet meer bij de opgieting.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat ik bij opgietingen al vaak heb gezien is dat de mensen al 10 minuten voor de opgieting in de sauna gaan zittenquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dan hadden wij mazzel denk ik want heb nooit in een rij hoeven staan daarquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:03 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.
Zaterdagen schijnt het ook behoorlijk wat drukker te zijn dan doordeweeks. Over doordeweeks hoor ik betere verhalen.
het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zoquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dan hadden wij mazzel denk ik want heb nooit in een rij hoeven staan daar
Die ene keer dat ik er was ben ik ook niet bij een opgieting geweest ivm de lange wachttijd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dan hadden wij mazzel denk ik want heb nooit in een rij hoeven staan daar
Veluwse Bron wordt hij leeggemaakt ruim voor een opgieting begint.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zoals je op zaterdag of zondagmiddag gaat is het overal wel drukker ( althans in de complexen waar ik ben geweest) doordeweeks zit je overal wel beter denk ik qua drukte.
maar dat je ruim voor de opgieting al IN de sauna moet zitten is niet lekker, dan wil je er al zowat weer uit voor het hele circus begonnen is
Yikes. Dat lijkt me echt niet tof.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat ik bij opgietingen al vaak heb gezien is dat de mensen al 10 minuten voor de opgieting in de sauna gaan zittenMaar als je wacht tot de opgieter er is, zit alles al vol...
bij thermen holliday in schiedam ookquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Veluwse Bron wordt hij leeggemaakt ruim voor een opgieting begint.
Ja, maar ik vind het een verschil of het 'wel wat drukker is' of dat er een rij staat voor de ingang, de parkeerplaats vol is of dat er zelfs reviews online staan dat het 'zo overvol was dat mensen maar weer weg zijn gegaan'.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:
het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zoals je op zaterdag of zondagmiddag gaat is het overal wel drukker ( althans in de complexen waar ik ben geweest) doordeweeks zit je overal wel beter denk ik qua drukte.
je zou van tevoren kunnen bellen om te vragen hoeveel drukte ze verwachten op de dag dat je wilt? dat is denk ik de enige manier om er van te voren achter te komen of t overvol gaat zijn of niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:43 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het een verschil of het 'wel wat drukker is' of dat er een rij staat voor de ingang, de parkeerplaats vol is of dat er zelfs reviews online staan dat het 'zo overvol was dat mensen maar weer weg zijn gegaan'.
Aangezien ik vaak van de zaterdag afhankelijk ben, vind ik het wel belangrijk om te weten hoe druk het kan zijn. Sommige complexen hebben een maximum aantal mensen dat ze binnen laten of zijn gewoon rustiger vanwege de hoeveelheid faciliteiten.
Bij Thermae2000 is het meer regel dan uitzondering...quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:39 schreef kahlie het volgende:
[..]
Yikes. Dat lijkt me echt niet tof.
In Centre Du Lac wordt je (net zoals kennelijk bij Veluwe Bron) vriendelijk verzocht uit de sauna te komen. Het is niet de bedoeling dat je er al in zit, dan wordt het veel te lang.
Ik ga nu gewoon naar een sauna waarvan ik weet dat het nooit overvol is. Alles is daar topquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je zou van tevoren kunnen bellen om te vragen hoeveel drukte ze verwachten op de dag dat je wilt? dat is denk ik de enige manier om er van te voren achter te komen of t overvol gaat zijn of niet.
Indeling is erg belangrijk. Als er meerdere rustplekken zijn of de sauna's verspreid over het complex zitten, dan lopen mensen meer en is het meer verspreid. Ook helpt het als er meer dan 1 horeca gelegenheid is.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:
ik was laatst bij de zwaluwhoevedaar was de helft van de ligbedjes maar vol maar het voelde al zo vreselijk druk dat het helemaal niet ontspannen was. Terwijl ik die ervaring met een ander groot complex, de veluwse bron, helemaal niet had. Daar was het ook druk toen ik er was maar lang niet zo storend. Gek eigenlijk...
Het is inderdaad niet de meest moderne sauna.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:09 schreef oLexie het volgende:
Okay dan ga ik maar bellen naar Elysium wanneer het een beetje rustig is, ik kan sowieso alleen in de avond na school. Ik kijk wel even als het niet bevalt ga ik lekker weer naar Egmond toe, die beviel mij prima.
Centre du Lac lijkt me ook erg goed, nog nooit een slechte review over gelezen eigenlijk maar op de foto's lijkt het een beetje verouderd klopt dat?
Zit Centre du Lac Pijnacker daarbij, bij die bonnen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:16 schreef zoldernerd het volgende:
Door een groot aantal SPA-flesjes op mijn werk nu al 2 bonnen voor een gratis dagje sauna voor 1 persoon gewoon voor Thermen & Beautygroep Sauna's.. Raadt iemand er een aan? Ben van plan doordeweeks te gaan met gratis reizen, dus afstand maakt niet uit. ^^
Nee de meeste sauna's zijn erg slecht met het openbaar vervoer te bereiken, omdat ze vaak in buitengebieden zitten (daar is mooi de ruimte)quote:Op woensdag 12 september 2012 19:46 schreef zoldernerd het volgende:
Ik woon in Gouda, en heb maar 1 sauna-ervaring in schiedam dus ik weet niet wat ik belangrijk vind.![]()
En ik gebruik het OV, het lijkt me dat bussen toch redelijk dichtbij sauna's stoppen?
Klopt ja! Vet lief.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Zit Centre du Lac Pijnacker daarbij, bij die bonnen?
Want Pijnacker-Gouda is maar een kwartiertje trein naar Zoetermeer en daarna nog 5 minuutjes bus geloof ik. De bushalte is er niet voor de deur maar mensen die tegen de chauffeur zeggen dat ze naar de sauna gaan zet ie meestal pal voor de deur af
Klopt maar die sauna vind ik nou niet echt een aanrader, vrij klein en oud. Sowieso zit het dan wel naast het station maar Lunteren ligt wel aan een kippe-spoorlijntje.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:40 schreef lady-wrb het volgende:
sauna de veluwe ligt naast een station.
handig als je met de trein bent, maar iedere keer als daar een trein langskomt heb je het gevoel dat het ding zowat over je heen dendert
nou idd. ik ben er één keer geweest en ik vond het er helemaal niks. klein, saai en waardeloze bediening. en idd dat station ernaastquote:Op donderdag 13 september 2012 09:28 schreef bigfoot1972 het volgende:
[..]
Klopt maar die sauna vind ik nou niet echt een aanrader, vrij klein en oud. Sowieso zit het dan wel naast het station maar Lunteren ligt wel aan een kippe-spoorlijntje.
Er is redelijk wat verbouwd, dus ik weet niet van wanneer de foto's zijn. Het oude zwembad-achtige sfeertje (met witte tegels) is omgetoverd naar een sjieker sfeertje met zwarte tegels + kleine blauwe tegeltjes. Er zijn nu automatische schuifdeuren ipv deuren die je zelf open moet doen. Slaapbanken achterin bij de horeca, schommelstoelen in de "zandbak" etc. etc.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:09 schreef oLexie het volgende:
Centre du Lac lijkt me ook erg goed, nog nooit een slechte review over gelezen eigenlijk maar op de foto's lijkt het een beetje verouderd klopt dat?
denk dat als je "gekraakt"wil worden je eerder bij een chriropractor op zijn plaats bent dan in een sauna.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:01 schreef Iwanius het volgende:
Ola, ik moest hier zijn voor eventuele antwoorden op mijn volgende vraag.
Ik zoek een sauna, keiharde masseur die mijn schouder/spieren/botten kan
'kraken' daar ik al een tijdje last van een stijve nek en schouderblad heb
waarbij bepaalde spieren net onder het schouderblad pijn doen en mijn
huidige fysio weinig resultaat boekt met zijn zacht gewrijf en wat mij
alleen maar geld kost maar niet van het probleem afhelpt.
Ik kan natuurlijk bij wijze van een reis naar Turkije boeken en daar in
zo een Hamman? mij onder handen laten nemen en dan weet ik zeker
dat ik fris terugkom maar probeer het liefst eerst hier in Nederland een
oplossing ervoor te vinden.
Wie?
Geen enkele masseur werkt op de botten, slechts op spieren en indien er ook gebruik gemaakt wordt van trek en bewegingstechnieken ook op gewrichten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:01 schreef Iwanius het volgende:
Ola, ik moest hier zijn voor eventuele antwoorden op mijn volgende vraag.
Ik zoek een sauna, keiharde masseur die mijn schouder/spieren/botten kan
'kraken' daar ik al een tijdje last van een stijve nek en schouderblad heb
waarbij bepaalde spieren net onder het schouderblad pijn doen en mijn
huidige fysio weinig resultaat boekt met zijn zacht gewrijf en wat mij
alleen maar geld kost maar niet van het probleem afhelpt.
Ik kan natuurlijk bij wijze van een reis naar Turkije boeken en daar in
zo een Hamman? mij onder handen laten nemen en dan weet ik zeker
dat ik fris terugkom maar probeer het liefst eerst hier in Nederland een
oplossing ervoor te vinden.
Wie?
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb ook een tijd bij een chiropractor gelopen en dat is heel anders dan een massage. Dus ik zou Iwanius ook aanraden om daar heen te gaan (meestal wordt 200 euro aan alternatieve geneeswijzen vergoed vanuit de aanvullende verzekering) Met een massage bij de sauna ga je iig geen (blijvend) resultaat halen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:48 schreef kahlie het volgende:
[..]
Geen enkele masseur werkt op de botten, slechts op spieren en indien er ook gebruik gemaakt wordt van trek en bewegingstechnieken ook op gewrichten.
Hammam vond ik nou geen massage waarbij er erg diep op de spieren/gewrichten wordt gewerkt. Er wordt wel fiks hard gemasseerd, maar als je helemaal vast zit, dan heb je daar niet zoveel aan. Hard betekend namelijk niet diep.
Goede massagevormen kunnen dan zijn: sportmassage (diep in de spieren en vooral goed bij blessureleed), Thaise massage (maar lastig aan te komen in NL op een goed niveau, waar ook veel gewerkt wordt op gewrichten) en Tuina (medische Chinese massage met veel rollende en trekkende technieken). Tuina heeft in NL een goede vereniging en wordt daarom ook door verschillende verzekeraars vergoed.
Het valt me op dat veel mensen denken dat als je maar hard genoeg masseert, je iemand 'los kan trekken', terwijl het echt losmaken van vastzittende spieren of knopen gebeurd met gebruik van kloppende bewegingen (bloedtoevoer op gang brengen) of lichtjes trekken/draaien (spier rekken of gewricht losmaken).
Chiropraxie werkt ook met plotselinge trekbewegingen en niet met heftige wrijfbewegingen. Ook dit wordt bij veel verzekeraars vergoed, maar vind ik dat weer geen massagevorm.
Blijvend effect van massage is afhankelijk van de klacht en de massagevorm. In het westen kiezen de meeste mensen massage als ze veel stress hebben, maar als je de aard van het beestje niet aanpakt, dan komen vastzittende nek en schouderspieren gewoon terug bij de volgende stress-bui. In het oosten is massage een helende vorm en wordt medisch toegepast bij bijvoorbeeld hoofdpijn (ipv paracetamol), buikklachten (ipv laxeermiddelen) en als ondersteuning bij ziektes. Dan is er zeker wel een blijvend effect te behalen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:06 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik heb wel eens een paar keer massage gehad, altijd wel lekker, maar ik heb nooit het idee gehad dat er echt een blijvend effect aan zat.
Massage in de sauna is meestal ook een ondergeschoven kindje. De meeste masseurs hebben geen enkele certificering of slechts een cursus van een paar weken gevolgd. Ik laat me daarom ook nooit masseren in de sauna, want dan erger ik me aan de kwaliteit.quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb ook een tijd bij een chiropractor gelopen en dat is heel anders dan een massage. Dus ik zou Iwanius ook aanraden om daar heen te gaan (meestal wordt 200 euro aan alternatieve geneeswijzen vergoed vanuit de aanvullende verzekering) Met een massage bij de sauna ga je iig geen (blijvend) resultaat halen.
dit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof niet dat mijn ouders een "kijk ons eens lekker vrij blah" mentaliteit hadden en die ene keer per jaar dat we meegingen naar de sauna was een waar feestje en daar keek ik lange tijd reikhalzend naar uit. Heeft ook echt mijn liefde voor de sauna ingeprent. Minimumleeftijd 16 jaar? Absoluut niet. Kinderen in de sauna? Ja, vooral doen! Maar dan wel als opvoedend ouder en ze niet laten rennen, schreeuwen en vervelend zijn.
Eens met Isabeau!quote:Minimumleeftijd 16 jaar? Absoluut niet. Kinderen in de sauna? Ja, vooral doen! Maar dan wel als opvoedend ouder en ze niet laten rennen, schreeuwen en vervelend zijn.
Vreemd, zijn vaak zat jongens van jouw leeftijd in de sauna. Waar was dat dan?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:51 schreef Grijsbaard het volgende:
Ik werd vorige week ZO erg aangekeken in de Sauna.. Echt belachelijk.. Ze keken van: "Wat moet een 18 jarige jongen in hemelsnaam in de sauna!!!!?????"
In Egmond... Naja.. ik zie juist eigenlijk alleen maar oudere mensen.. Maja..quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Vreemd, zijn vaak zat jongens van jouw leeftijd in de sauna. Waar was dat dan?
Dat is zeker waar! In arcen ben ik ook een keer geweest (op vakantie).. en er gebeurden rare dingen.. Ze zaten me telkens aan te kijken en vooral je weetwel.. echt beschamend..quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:57 schreef kaputwiehund het volgende:
In mijn huissauna is het zowel op zaterdag en maandag toegestaan om kinderen mee te nemen. Ik kan me er niet aan storen eerlijk gezegd. De meeste kinderen gedragen zich prima en voor mijn part springen ze een keer in het water of gillen in het dompelbad.
Totale afrader trouwens het saunagedeelte van het Thermaalbad in Arcen. Het grootste gedeelte van het publiek komt daar om aapjes te kijken. Met name in het weekend zou ik er wegbijven.
Ja, maar een 13-jarige (1e jaar middelbare?) moet zich ook wel kunnen gedragenquote:Op maandag 22 oktober 2012 08:43 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb mijn zoon (hij is nu 13) al een paar keer meegenomen naar thermen holiday in schiedam. ik heb hem bij de eerste keer verteld dat het daar geen speeltuin is, het zwembad niet voor bommetjes is en dat er niet geschreeuwd en gerend mag worden omdat men daar komt voor rust.
het was duidelijk en hij heeft zich keurig gedragen en ook echt genoten. hij gaat deze vakantie waarschijnlijk weer lekker mee
ik moet er ook niet aan denken dat ik tussen gillende en rennende kinderen terechtkom.
Dat.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:45 schreef simmu het volgende:
wat moeten kinderen in de sauna? nou, hetzelfde als volwassenen. ik ben het zeker met je eens dat ze zich wel dienen te gedragen hoor, maar om nou elk kind maar te bannen vind ik veel te ver gaan, aangezien er zat kinderen zijn die sauna wel prettig vinden en zich ook weten te gedragen.
ik voor mij heb meer last van ouwe isegrimmen die constant tegen je aan zeuren. zullen we die dan ook de toegang tot de sauna ontzeggen dan? nu we toch bezig zijn; kwebbelende huismoeders met hun valse roddels kan ik ook missen als kiespijn. en zo vind je altijd wel iets of iemand om op te mekkeren.
Inderdaad, genoeg sauna's waar echt nog nooit een kind is geweest, laat staan dat ik er 1 gezien heb.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:01 schreef Luigi het volgende:
En kies je sauna's een beetje zorgvuldig uit. Ik snap niet dat mensen naar die platgelopen megadingen gaan.
Spa Sereen of Saré, bij voorkeur geen sauna's die meedoen aan Optimel acties of gekkigheden als badkledingdagen kennen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:06 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Inderdaad, genoeg sauna's waar echt nog nooit een kind is geweest, laat staan dat ik er 1 gezien heb.
Ik kan altijd veel hebben, maar dit heb ik gewoon als storend ervaren. Of mag ik die mening niet meer hebben en werkt die tolerantie maar één kant op? Ik snap sowieso dat helemaal ophemelen van kinderen overal en nergens nooit.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat.
Sommige mensen moeten gewoon in een cocon leven ofzo zodat ze van niemand of niks lastig hebben. Last van bejaarden in de supermarkt, last van de muziek van de buren, last van linksrijders terwijl je zelf rechts rijdt, last van kinderen in de sauna... Een keer je schouders ophalen en doorgaan met ademhalen is een zeldzame kunst geworden in dit klaaggrage land.
Maar wat heb je er aan gedáán?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik kan altijd veel hebben, maar dit heb ik gewoon als storend ervaren. Of mag ik die mening niet meer hebben en werkt die tolerantie maar één kant op? Ik snap sowieso dat helemaal ophemelen van kinderen overal en nergens nooit.
In die sauna had ik ook nog nooit een kind gezien, pas toen we binnen waren werd het duidelijk. Op de menukaart zagen we dat het inderdaad op zondagmiddag werd toegestaan. Maar bijvoorbeeld rennen in een restaurant is gewoon overal vervelend, of het nu in een sauna is, of in een gewoon restaurant.
Ik vond het gewoon vervelend, dat is mijn mening en als ik de reacties bij http://www.saunaenthermen.nl/blog/ontspannen-met-kinderen zie, ben ik zeker niet de enige.
ik zie hier niemand kinderen ophemelen hoorquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik kan altijd veel hebben, maar dit heb ik gewoon als storend ervaren. Of mag ik die mening niet meer hebben en werkt die tolerantie maar één kant op? Ik snap sowieso dat helemaal ophemelen van kinderen overal en nergens nooit.
In die sauna had ik ook nog nooit een kind gezien, pas toen we binnen waren werd het duidelijk. Op de menukaart zagen we dat het inderdaad op zondagmiddag werd toegestaan. Maar bijvoorbeeld rennen in een restaurant is gewoon overal vervelend, of het nu in een sauna is, of in een gewoon restaurant.
Ik vond het gewoon vervelend, dat is mijn mening en als ik de reacties bij http://www.saunaenthermen.nl/blog/ontspannen-met-kinderen zie, ben ik zeker niet de enige.
volgende keer dus gewoon vooraf informeren of er kinderen welkom zijn wanneer jij naar die sauna wil. en als mensen zich misdragen mag je daar natuurlijk altijd iets van zeggen, of dat nou kinderen of volwassenen zijn.quote:De conclusie lijkt mij dan ook dat het reserveren van dagen en tijden voor ouders met kinderen, zoals een familiemiddag op woensdag of familiedag op twee zaterdagen in de maand, een prima oplossing is. Op die manier weet de saunabezoeker die tijdens kinderuren gaat zitten zweten dat zijn rust eventueel wreed verstoord kan worden, maar dat hij dit maar heeft te accepteren. Bovendien hoeft de saunabezoeker met kind zich op die dagen niet bezwaard te voelen als de kinderen de boel op stelten zetten. Iedereen tevreden, toch?
een isegrim:quote:
klikkerdeklikquote:An ill-tempered and frequently old person full of stubborn ideas or opinions.
Nee, kinderhatende metalfans zijn fijn volk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
Ow god, volgens mij heb ik wat moedertjes op hun teen getrapt
Maar goed, met mensen die in OUD posten valt toch geen discussie te voeren, dat is algemeen bekend op Fok!.
goede argumentatie!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
Maar goed, met mensen die in OUD posten valt toch geen discussie te voeren, dat is algemeen bekend op Fok!.
Nee hoor, ik heb geen kinderenquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
Ik post niet in OUD en ik heb geen kinderen en kan me kapot ergeren aan kinderen. Toch vind ik dat kinderen prima in een sauna kunnen zijn. Heel veel kunnen zich namelijk wel gedragen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
dat vind ik nogal een forse opmerking waar ik me niet in kan vinden. aangezien ik hier de enige ben *met* kinderen en in oud actief vind ik het vooral nogal een kutopmerking. zonder enig fundament, maar wel een kutopmerking.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel, met OUD valt alleen te discussiëren op hun manier.
Waarom zou je je er vreemd over voelen dan? Ik ben in Thermen Holiday Zuidwolde wel eens kinderen tegen gekomen en daar had ik helemaal geen last van, je merkte ze amper op. Ik zou niet weten waarom ik me daar vreemd over zou moeten voelen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als er kinderen van onder de 16 rond zouden lopen als ik in de sauna ben. Niet alleen door eventuele geluidsoverlast, maar gewoon omdat ik me er een beetje vreemd onder zou voelen. gelukkig ben ik ze nog niet tegen gekomen in de sauna's waar ik vaker kom
Huh, jij en je man gingen toch omstebeurt naar de sauna, ene week hij, andere week jij? Dacht dat ik dat keer gelezen had? Of ben ik nu in de warquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef simmu het volgende:
[..]
dat vind ik nogal een forse opmerking waar ik me niet in kan vinden. aangezien ik hier de enige ben *met* kinderen en in oud actief vind ik het vooral nogal een kutopmerking. zonder enig fundament, maar wel een kutopmerking.
en in oud mekkeren ze dan weer over mijn manier van discussieren. met rede en argumentatie enzoaltijd lollig zo. zullen we het weer over sauna's gaan hebben? niet dat ik daar ooit kom. ik ben ouder en mijnessen vind ik nog te klein voor de sauna
klopt, dat hebben we een hele tijd gedaanquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Huh, jij en je man gingen toch omstebeurt naar de sauna, ene week hij, andere week jij? Dacht dat ik dat keer gelezen had? Of ben ik nu in de war
Aha op die manier. Dan had ik het iig wel goed onthouden. Jammer hoor dat het ff niet meer luktquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:41 schreef simmu het volgende:
[..]
klopt, dat hebben we een hele tijd gedaan![]()
maar dat was financieel toch ff een beetje te belastend en hij heeft ook al geen vrije dagen 'vrij' zeg maar, omdat zijn vader ziek is. dus dan kan het enkel in de weekenden, en dat bleek toch echt een beetje te druk. als je meerdere argumenten hebt voor iets, dan zit er doorgaans wel een grond in. dus we doen het ff niet meer.
van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als er kinderen van onder de 16 rond zouden lopen als ik in de sauna ben. Niet alleen door eventuele geluidsoverlast, maar gewoon omdat ik me er een beetje vreemd onder zou voelen. gelukkig ben ik ze nog niet tegen gekomen in de sauna's waar ik vaker kom
+1quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:
[..]
van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.
meer last heb ik van die kwebbel trutten. niet 5 minuten de kop dicht kunnen houden. zelfs niet in de stilte ruimte.
en als je vraagt of het even stil mag zijn wordt je aangekeken met een blik van "rot op".
dat ze dan vals gaan roddelen over iemand die er niet bij is en je je gewoon plaatsvervangend je ogen uit je kop schaamt omdat je het hoortquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:
[..]
van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.
meer last heb ik van die kwebbel trutten. niet 5 minuten de kop dicht kunnen houden. zelfs niet in de stilte ruimte.
en als je vraagt of het even stil mag zijn wordt je aangekeken met een blik van "rot op".
Dit inderdaad. Of van die mensen die toch niet van elkaar af kunnen blijven in de sauna. Laatst liep ik een ruimte in en toen was een man zijn vrouw oraal aan het bevredigenquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Oké dat gaat wel echt te ver jaquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:17 schreef Wanderlust. het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Of van die mensen die toch niet van elkaar af kunnen blijven in de sauna. Laatst liep ik een ruimte in en toen was een man zijn vrouw oraal aan het bevredigen. Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen daarna.
Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest ook. Daarna ben ik ze nog een paar keer tegen gekomen en echt, wat was dat ongemakkelijk zegquote:
Zonder enig fundament? OUD is het fundament. Zoveel dat daar direct wordt dichtgegooid omdat het niet in het plaatje past come on.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef simmu het volgende:
[..]
dat vind ik nogal een forse opmerking waar ik me niet in kan vinden. aangezien ik hier de enige ben *met* kinderen en in oud actief vind ik het vooral nogal een kutopmerking. zonder enig fundament, maar wel een kutopmerking.
en in oud mekkeren ze dan weer over mijn manier van discussieren. met rede en argumentatie enzoaltijd lollig zo. zullen we het weer over sauna's gaan hebben? niet dat ik daar ooit kom. ik ben ouder en mijnessen vind ik nog te klein voor de sauna
Die kwebbeltrutten zoals jij het noemt heb ik ook gehoord ja, toen we lekker relaxed in de sauna zaten hoorde je ze buiten op de gang nog in detail en raad eens waar die schreeuwende en rennende kinderen bij hoorden...quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:
[..]
vanmorgen ook al een brand in een sauna, in goes geloof ik. nooit over nagedacht dat die dingen in brand konden vliegen eigenlijkquote:Op donderdag 1 november 2012 23:36 schreef angelfish het volgende:
Jeetje, één van de buitensauna's van Thermen Bussloo staat in brand. Geen gewonden, maar wel groot materieel.
http://www.destentor.nl/r(...)-Thermen-Bussloo.ece
Maar het blijft wel voornamelijk hout. Je kunt het nooit helemaal tegen houden.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:43 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vanmorgen ook al een brand in een sauna, in goes geloof ik. nooit over nagedacht dat die dingen in brand konden vliegen eigenlijk. je zou zeggen dat die heel goed geïmpregneerd zijn enzo
De houten gebouwen zorgen al voor extra, dus ja, plekken als de Veluwse Bron mogen best wel wat afdragen lijkt me.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:39 schreef Isabeau het volgende:
Zou de brandverzekering voor sauna's nu ook behoorlijk hoog zijn?
Sauna waar ik vroeger altijd naar toe ging was ook ooit al een keer helemaal afgebrand.
Ik vond dat de meest hilarische sauna op aarde!quote:Op donderdag 1 november 2012 23:39 schreef kaputwiehund het volgende:
Dan sta je daar mooi in je blootje op de parkeerplaats
Hopenlijk is het de geisersauna, want dat is helemaal niets. Ik had constant het idee dat er iemand met zware maagkrampen in de sauna zat.
Oeh dat doen ze in Pijnacker in Centre du Lac ook regelmatig, dan gaat er in de sauna tijdens de wappersessie een grote knijpfles honing rond waar je je dan mee insmeertquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
Was verder wel weer een geweldig dagje trouwens. Nu ook met verwenrituelen wat inhield dat je een potje creme kreeg om je mee in te smeren en daarna nog 10-15 minuten te zweten.
Owh dat is wel jammer ja, ik heb er nog nooit echt last van gehad van de vaste klanten, heb wel altijd het idee dat ze graag op een of andere manier wel even willen laten weten dat ze het zijn. Even een opmerking of iets zodat het opvalt dat ze de opgieter kennen. Vind dat altijd wel grappigquote:Op vrijdag 30 november 2012 09:39 schreef stbabylon het volgende:
Zelf zondag naar de Veluwse Bron geweest. Enige aanmerking die ik had, is over de vaste opgietklanten. Wat een stelletje aso's. Er werd gevraagd of er nieuwe mensen waren en een groepje ging heel hard roepen dat dat niet zo was en we best naar binnen konden. Uiteraard waren er wel nieuwe mensen en dus werd het praatje gedaan. Daar kwam commentaar op en er werd hard doorheen gepraat. Kon ik me best aan ergeren zeg maar.
wij hadden dat laatst bij van egmond in haarlem. daar heb je een sauna met een apparaat dat zelf opgietingen doet. dat laatste houdt in dat met veel geweld de houten ventilatoren aanspringen, er een lampje van kleur veranderd en een groot apparaat in beweging komt. ik kwam niet meer bij zo grappig vond ik het. het voelde alsof het gebouwtje ter plekke kon opstijgen, terwijl het enige wat er gebeurde een plensje water op de kolen wasquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ik vond dat de meest hilarische sauna op aarde!Werkelijk waar hoe verzin je het, het was net de efteling
![]()
Np. Fijn dat je genoten hebt! Wij zijn gisteren nog ff snel langsgepiept in de avond. Als je tijd hebt moet je eens zo'n drijfsessie doen. Echt heel prettig en ontspannenquote:Op donderdag 6 december 2012 17:41 schreef Isabeau het volgende:
kahlie en de anderen: bedankt voor jullie enthousiasme over Centr du Lac, want dat heeft er toch voor gezorgd dat wij er ook maar eens zijn gaan kijken en ook zeker terug gaan komen
Gewone matrassen. Vind ik persoonlijk prettig. Waterbed en ik gaan niet zo goed samen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:07 schreef Isabeau het volgende:
We hebben de bedjes wel gezien, maar er geen gebruik van gemaakt Zijn het gewone matrassen of waterbedden (Peize heeft waterbedden)? En zo'n drijfsessie, hoe lang duurt dat en wat houdt het precies in? Is dat met andere mensen en muziek?
Klinkt enorm fijn!quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef kahlie het volgende:
[..]
Gewone matrassen. Vind ik persoonlijk prettig. Waterbed en ik gaan niet zo goed samen.
Je hebt 2x op een dag een drijfsessie waar je je voor kan inschrijven en waar je een klein bedrag voor betaald. Meestal zit je met 3-4 mensen en de max is volgens mij 8. Het bad is lichaamstemp (38 graden volgens mij) dus je koelt niet af en voelt heel prettig. Je krijgt een kussen voor onder je hoofd en een drijf-ding voor onder je knieen. Je mag lekker comfy gaan liggen en je hoort dan idd muziek uit de speakers die onderwater zitten. Er is een medewerker aanwezig die zorgt dat je tegen niemand op knalt en die zal ook iedereen een stukje door het water heen trekken en ze gaan onder je langs met hun armen, zodat ze een soort van stroming veroorzaken, daardoor lijkt het net alsof je heel hard beweegt/door het water heen stroomt.
Het is super relaxed. Er zijn mensen in slaap bij gevallen. Er is ook iemand die toen wilde draaien en die dus bijna verzoop van de schrik, maar de medewerker stond er gelijk naast. Ik vind het echt ultiem ontspannen. Nog meer dan een floating sessie (die baden vind ik vaak te heet!) en omdat je dus geen last hebt van zout (aaah aaah, waaaarom wreef ik nu in mijn oog!)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa heerlijk is dat hequote:Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef kahlie het volgende:
[..]
Gewone matrassen. Vind ik persoonlijk prettig. Waterbed en ik gaan niet zo goed samen.
Je hebt 2x op een dag een drijfsessie waar je je voor kan inschrijven en waar je een klein bedrag voor betaald. Meestal zit je met 3-4 mensen en de max is volgens mij 8. Het bad is lichaamstemp (38 graden volgens mij) dus je koelt niet af en voelt heel prettig. Je krijgt een kussen voor onder je hoofd en een drijf-ding voor onder je knieen. Je mag lekker comfy gaan liggen en je hoort dan idd muziek uit de speakers die onderwater zitten. Er is een medewerker aanwezig die zorgt dat je tegen niemand op knalt en die zal ook iedereen een stukje door het water heen trekken en ze gaan onder je langs met hun armen, zodat ze een soort van stroming veroorzaken, daardoor lijkt het net alsof je heel hard beweegt/door het water heen stroomt.
Het is super relaxed. Er zijn mensen in slaap bij gevallen. Er is ook iemand die toen wilde draaien en die dus bijna verzoop van de schrik, maar de medewerker stond er gelijk naast. Ik vind het echt ultiem ontspannen. Nog meer dan een floating sessie (die baden vind ik vaak te heet!) en omdat je dus geen last hebt van zout (aaah aaah, waaaarom wreef ik nu in mijn oog!)
Ergens tussen de 20 en 30 minuten volgens mij. Ik kan de tijd echt niet bij houden.quote:
Ik zou het je werkelijk waar niet kunnen zeggenquote:
quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:35 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ergens tussen de 20 en 30 minuten volgens mij. Ik kan de tijd echt niet bij houden.![]()
Ik ben ook echt weg ja.
Tombola, bij mij zitten ze altijd aan m'n voet of schouder. Bij m'n voet viel ik een keertje bijna van m'n hoofdkussen af omdat ik schrok. Dat was beetje zielig voor de medewerker.
Nou ja, ik heb dus ook al eerder iemand bijna horen verzuipen dus het is fijn dat je niet de enige bent die zo relaxed is dat je echt ff zoiets hebt van... wtf.. wat... ah, *plons* oh shit, ik lag in een bad!quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen dat ze dat al hadden geprobeerd maar dat ik niet wakker werd
Als je vaak samen gaat en je hebt niets met 'kerstavond', dan kan je de 24ste 2 voor de prijs van 1.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:41 schreef tombolafan het volgende:
Het is gewoon echt heerlijk
Ik wil weer eens heen, eens kijken of het in de kerstvakantie kan
Op 24 december was het 2 voor de prijs van 1 zag ikquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:41 schreef tombolafan het volgende:
Het is gewoon echt heerlijk
Ik wil weer eens heen, eens kijken of het in de kerstvakantie kan
Als ze het benauwd krijgt, laat haar dan eens wat andere soort sauna's proberen. De combinatie luchtvochtheid + warmte is iets wat de een heel fijn vindt en de ander niet. Ik ken mensen die het in een 100 C sauna met 5% luchtvochtigheid prima 20 minuten uithouden, maar in een 70 C sauna met 25% luchtvochtigheid na 30 seconden voor gezien houden. Infrarood kunnen de meeste mensen ook hebben, want de warmte in de ruimte is minder.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:12 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook wel eens naar een sauna maar mijn vriendin trekt het echt niet, die krijgt het benauwd.
Zelf vind ik het wel relaxt, sauna in en daarna lekker een beetje chillen in een bubbelbad.
Lekker de hele dag niks doen.
Ik ben door een vrouwlijke collega meegevraagd om met haar mee te gaan, volgens mij naar de Thermen oid.
Maar eens goed over nadenken
Ja, mooie sauna. Staan volgens mij ook wat reviews in de OPquote:Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef kahlie het volgende:
Is er iemand weleens naar Sauna Ridderrode geweest (bij Bloemendaal?)
Ik zocht op FOK! maar vond alleen een korte opmerking van iemand over sauna Ridderrode bij Haarlem. Daar zitten ze 20 mins van af, dus het kan zijn dat dezelfde is.
Mijn ouders hadden een folder in de bus en het zag er wel mooi uit, maar goed, dat ziet elke brochure/website. Je weet nooit hoe het van binnen echt is.
Dusse... kent iemand hem hier?
Ja, uit 2007. Dat is 5 jaar geleden. Dat vond ik niet meer zoveel zeggen, zeker aangezien ze aangeven verbouwt te hebben in de folderquote:Op donderdag 13 december 2012 14:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja, mooie sauna. Staan volgens mij ook wat reviews in de OP
Gewoon gaan, en even een up-to-date review schrijven danquote:Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, uit 2007. Dat is 5 jaar geleden. Dat vond ik niet meer zoveel zeggen, zeker aangezien ze aangeven verbouwt te hebben in de folder
Ja, het is net iets meer dan een uurtje rijden, dus dat vind ik wel jammer als het toch een kleine sauna is of niet zo schoon ofzo. Vandaar eerst ff onderzoekquote:Op donderdag 13 december 2012 14:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gewoon gaan, en even een up-to-date review schrijven dan
Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik er geweest ben, maar vond het toen wel een meer dan prima sauna
Edit: Publiek was de keren dat ik er was prima, gewoon normaal volk. Maar ik ben er te weinig geweest om daar iets nuttigs over te zeggen
30 minuten volgens mijquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef Isabeau het volgende:
Laten we het maar op 20-30 min houden
Ah, Mario en Nardquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Fantastisch personeel, leuk publiek en we hadden niet 1, maar 2 mannelijke wapperaars
tot nu toe nog nooit een vrouwelijke wapperaar tegen gekomen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Fantastisch personeel, leuk publiek en we hadden niet 1, maar 2 mannelijke wapperaars
Klopt. Werd woensdag nog verteld tijdens de Centre du Lac wapper.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:18 schreef z80 het volgende:
[..]
tot nu toe nog nooit een vrouwelijke wapperaar tegen gekomen.
een collega van me wapperd in de veluwse bron en doet ook mee met wedstrijden.
blijkt dus een NL, EU en wereld kampioenschappen te worden gehouden.
Nou, ik heb ooit met enorm veel plezier een vrouwelijke wapperaarster uit Groningen gade geslagen. Tot nu toe de beste 'show' in mijn wapperervaringenquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:22 schreef Greys het volgende:
Klopt. Werd woensdag nog verteld tijdens de Centre du Lac wapper.
Er schijnt een Nederlander/se 4e te zijn geworden op de wereldkampioenschappen? Uit Groningen geloof ik. Dan worden er zelfs lasershows enzo bij gehouden ().
Oh het lijkt mij ook tof om een keer mee te maken hoor!quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik heb ooit met enorm veel plezier een vrouwelijke wapperaarster uit Groningen gade geslagen. Tot nu toe de beste 'show' in mijn wapperervaringen
Ik wil ook slapen drijven.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:00 schreef Greys het volgende:
[..]
30 minuten volgens mij
Beetje late reactie en spuit 11, maar toch.
Wat leuk dat je er geweest bent! Ik ben er eergister nog geweest met een vriendin en vorige week ook al, toen durfde ik voor het eerst alleen. Want nu je er geweest bent kan je je misschien voorstellen dat dat daar makkelijk kan![]()
Je had McWapper als het goed is op de woensdag? Een mannelijke wapperaar dus?
En de drijfsessies... ik dacht altijd 'Yeah right, alsof je daar in slaap valt IN het water'. Nou, mooi wel dus. Met die rustgevende muziek en dat heerlijk warme water en het feit dat je een beetje zachtjes door het water wordt 'gesleurd' heb je het idee dat je eh... in de lucht zweeft ofzoIk werd wakker aan de andere kant van het bad en dacht 'huh hoe kom ik hier nou'
Fijn personeel ook he? Lekker gezellig bij het inchecken al, de kleedkamer is trouwens echt bijna altijd rustig en haast uitgestorven.
Zat. 29equote:Op vrijdag 14 december 2012 17:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik wil ook slapen drijven.Wanneer gaan we?
Dat is idd heerlijk ja!quote:Op maandag 14 januari 2013 11:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga donderdag weer lekker een middagje naar schiedamhopen dat het dan nog zo vriest. Vorig jaar ook een keer geweest toen er sneeuw lag, was echt nice buiten, van de sauna in de sneeuw
Damn.... het is wel telkens buiten openingstijden geloof ik?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:38 schreef Sylvana het volgende:
En weer brand in Peize
Zelfde buitensauna als in november is afgebrand en die net weer opgebouwd was...
Het is al de 3e brand in nog geen 1.5 jaar tijd![]()
Ik hoorde een keer van een medewerker van de Veluwse Bron dat hij na de opgieting het meer in was gegaan. Dat was voor een deel ijsvrij gemaakt. Maar het ging bijna mis toen hij langzaam op blote, natte voeten door een flinke laag sneeuw weer terug liep. Hij moest rennen, anders was hij vast gevrorenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga donderdag weer lekker een middagje naar schiedamhopen dat het dan nog zo vriest. Vorig jaar ook een keer geweest toen er sneeuw lag, was echt nice buiten, van de sauna in de sneeuw
Als je daar in de buurt bent, zou ik even tien minuten doorrijden naar de sauna in de Beemster. Veel mooier, nieuwer en meer faciliteiten. Bovendien is het veel ruimer van opzet. Ik vind sauna den Ilp een typische jaren zeventig saunaquote:Op maandag 14 januari 2013 11:05 schreef piepkuiken21 het volgende:
volgende week dinsdag gaan we naar Den Ilp, ik ben benieuwd
Ja volgens mij wel ja.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:41 schreef kahlie het volgende:
[..]
Damn.... het is wel telkens buiten openingstijden geloof ik?
@littledrummergirl Geniet ervan!
Oh, dat zou ik er zo voor betalenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga binnenkort ook naar Hilversum, ik wist al dat ik niet al te veel moet verwachten, maar voor de ¤12 die ik betaald heb voor 2 personen vind ik het wel best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had die negatieve dingen die ik noemde (geen kluisjes meer vrij, geen haken meer vrij, nauwelijks plek in de sauna's etc.) van een review op sauna-review.nl. Dit was een recente review, van iemand die op zaterdag 19 januari was geweest geloof ik. Maar vreemd genoeg zie ik die recensie nu nergens meer staanquote:Op maandag 28 januari 2013 06:24 schreef Sylvana het volgende:
Nou ik herken die klachten écht niet hoor! Wij gaan altijd op zaterdag, maar hebben dat nog nooit meegemaakt! Ben je niet in de war met de Zwaluwhoeve? Daar komen dat soort dingen juist wel voor!
En voordeel van in de winter naar de Veluwse Bron gaan vind ik dat er een groot binnencomplex is en je dus niet zo vaak door de kou moet. En zomers is de tuin heerlijk om in te liggen.
Ik ben erg benieuwd van wie je die verhalen hebt, want wij gaan regelmatig op zaterdag en herkennen die verhalen écht niet. En als je de reviews hier in het topic leest ook niet!
Dus op een donderdag zou ik al helemaal geen problemen verwachten. Ik denk dus dat je in de war bent met de Zwaluwhoeve in Hierden. Daar komen veel mensen op af met van die veilingtickets en daar hebben we idd wel op zaterdag zulke taferelen meegemaakt.
Ik denk dat ze hem weg hebben gehaald omdat mensen zich vergissen tussen Zwaluwhoeve en Veluwse Bron. Ook in deze review staat "De Efteling onder de sauna's" en "commercieel". Dat zijn keywords die je telkens tegen komt als het gaat om Zwaluwhoeve en niet Veluwse bron.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 01:57 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Had die negatieve dingen die ik noemde (geen kluisjes meer vrij, geen haken meer vrij, nauwelijks plek in de sauna's etc.) van een review op sauna-review.nl. Dit was een recente review, van iemand die op zaterdag 19 januari was geweest geloof ik. Maar vreemd genoeg zie ik die recensie nu nergens meer staanWel een andere (beetje zeikerige) review over de drukte: http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=943
Idd! Bij de Zwaluwhoeve komt 80% van de mensen binnen met zo'n kortingspasje van ticketveiling ofzo. Dat is echt commercieel idd. De Veluwse Bron is ook erg groot, maar daar heb je juist helemaal geen last van de drukte en is alles wel goed geregeldquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:34 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hem weg hebben gehaald omdat mensen zich vergissen tussen Zwaluwhoeve en Veluwse Bron. Ook in deze review staat "De Efteling onder de sauna's" en "commercieel". Dat zijn keywords die je telkens tegen komt als het gaat om Zwaluwhoeve en niet Veluwse bron.
Veluwse bron is wel groot, maar ik hoor juist altijd dat het gemoedelijk, rustig en prettig toeven is. Helemaal niet dat het te druk is of dat er problemen zijn bij het restaurant.
Let op: Ik ben er zelf nog nooit geweest. Ik weet ook niet of ze polsbandjes hebben, maar zo niet, dan is helemaal zeker dat de review niet klopt.
Ze hebben er een aparte lounge, twee restaurants en twee plekken waar je op grote fateuils rond het haardvuur kunt zitten.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef bulbjes het volgende:
En hoe zit het met eten&drinken in de Veluwse bron? Uit een review maak ik op dat ze niet echt plekken hebben waar je kan liggen/ onderuit gezakt zitten en dan eten bestellen, klopt dit?
(http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=932)
En wat is ongeveer de prijs van het eten? Normaal of aan dure kant? Hebben ze een beetje een uitgebreide kaart, ook qua hapjes en eenvoudige broodjes enzo?
Op de site staat dat ze meerdere eetplekken hebben maar ik kan maar 1 restaurant vinden op de site. En er staat ook geen kaart online. (of kijk ik verkeerd?)
En hebben ze bij Veluwse bron ook -beetje ruim aanbod aan- tijdschriften liggen? (dat je kan liggen, eten en tijdschrift lezen tegelijk).
qua prijzen.. ik ben nog geen sauna tegen gekomen waar het eten niet duur wasquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef bulbjes het volgende:
En hoe zit het met eten&drinken in de Veluwse bron? Uit een review maak ik op dat ze niet echt plekken hebben waar je kan liggen/ onderuit gezakt zitten en dan eten bestellen, klopt dit?
(http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=932)
En wat is ongeveer de prijs van het eten? Normaal of aan dure kant? Hebben ze een beetje een uitgebreide kaart, ook qua hapjes en eenvoudige broodjes enzo?
Op de site staat dat ze meerdere eetplekken hebben maar ik kan maar 1 restaurant vinden op de site. En er staat ook geen kaart online. (of kijk ik verkeerd?)
En hebben ze bij Veluwse bron ook -beetje ruim aanbod aan- tijdschriften liggen? (dat je kan liggen, eten en tijdschrift lezen tegelijk).
als je van een mooi afgewerkte sauna met oog voor detail houd moet je een keer Devarana in naar Den Bosch.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:45 schreef Luigi het volgende:
Ik hou ook meer van strak, modern en design als het op sauna's aankomt. Wat sommigen dus misschien zullen ervaren als groot en steriel en onpersoonlijk. Iemand nog aanraders op dat vlak? Vond Spa Sereen in Maarssen dus erg fijn en ik begreep dat Sare ook zoiets is? Nog meer?
Thermen Bornquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:45 schreef Luigi het volgende:
Ik hou ook meer van strak, modern en design als het op sauna's aankomt. Wat sommigen dus misschien zullen ervaren als groot en steriel en onpersoonlijk. Iemand nog aanraders op dat vlak? Vond Spa Sereen in Maarssen dus erg fijn en ik begreep dat Sare ook zoiets is? Nog meer?
Eens! Die is geweldig! De eigenaar is over de hele wereld naar sauna's geweest en heeft overal de mooiste elementen uitgekozen en in zijn eigen sauna verwerkt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:49 schreef z80 het volgende:
[..]
als je van een mooi afgewerkte sauna met oog voor detail houd moet je een keer Devarana in naar Den Bosch.
dit is een mooie en ruime sauna. zeker een aanrader.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:37 schreef Metalfreak het volgende:
We willen binnenkort een keer naar Carolus Thermen in Aachen gaan. Iemand ervaring daar? Ziet er zo ontzettend mooi uit op de website.
Ow, en als iemand nog kortingsacties daarvoor weet, houd ik me aanbevolen
Dat had ik al gelezen. Op de een of andere manier neem ik toch altijd een zwembroek mee naar de sauna, voor het geval ik iets over het hoofd heb gezienquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:45 schreef z80 het volgende:
[..]
dit is een mooie en ruime sauna. zeker een aanrader.
maar neem wel badkleding mee. je moet namelijk door het zwembad om bij de sauna te komen.
Zelfde eigenaar als Ridderrhode overigens, hij heeft twee mooie sauna'd daardoorquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Eens! Die is geweldig! De eigenaar is over de hele wereld naar sauna's geweest en heeft overal de mooiste elementen uitgekozen en in zijn eigen sauna verwerkt.
Ligt er een beetje aan wat je wil. Zodra je gaat kijken naar ook behandelingen wordt het stikduur.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:21 schreef Sylvana het volgende:
Ja alleen jammer dat die arrangementen zo fucking duur zijn! We willen met ons jubileum in april een weekendje weg. Maar je betaald bij de meeste sauna's alsnog meer dan 200 euro pp.
Nu gaan we maar gewoon via een aanbieding van het dagblad. Ws 3 dagen naar de Eiffel voor ¤75,- pp
Wij vonden het er tof. Reviews staan eerder in het topic. Of het vorige topic.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef Blik het volgende:
Komende zaterdag naar de Ryokan in Zutphen. Ben benieuwd naar m.n. de sfeer en het eten
Nee joh, lekker in je blootje zwemmenquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:07 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Eens kijken of ik binnenkort weer ergens anders zal gaan om weer lekker te ontspannen. Nu het nog koud is lijkt me dat wel extra lekker, in de zomer naar de sauna lijkt me dan weer minder.
En zonnen in de blote kont! Je gaat misschien wat minder vaak een sauna in, zeker als het heet is, maar het koude bad en bubbelbad en diverse douches...quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh, lekker in je blootje zwemmen
En in het koude bad
Tja, de Notruf arts zat al bij de man en was al de bloedsuikerspiegel aan het meten en zo, maar de Feuerwehr kwam later binnen. Vond het een beetje veel, drie man voor één omgevallen man.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:08 schreef stbabylon het volgende:
In Duitsland runt de Feuerwehr de ambulance dienst, misschien is dat het geweest.
Wanneer ga je? Hier ligt ook diezelfde bongo en we moeten nog kiezenquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Carolus is echt mooi. Hier staat de wellnessboot op de planning, een bongo gekregen voor sauna voor 2 en zij doen mee. Erg benieuwd naar. Daarna eens kijken of mn vriend eens naar aachen wil
Ingevuld. Kort onderzoek van ongeveer 5-10 mins.quote:Op zondag 7 april 2013 15:53 schreef natascha11 het volgende:
Beste saunabezoekers,
Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de Nederlandse saunabezoeker. Door middel van een korte vragenlijst probeer ik hier inzicht in te krijgen.
Dit is de link naar de enquête: www.thesistools.com/sauna
Wanneer u de vragenlijst invult maakt u kans op een gratis saunabezoek voor twee personen!
Alvast bedankt!
Tweede persoon meldt.quote:Op zondag 7 april 2013 19:27 schreef Greys het volgende:
Ik ga nu nog vaker naar Pijnacker naar de sauna sinds ik de tip kreeg over de Hema Lekker Weg Club waarmee je voor 15 eu toegang hebt de hele dag ipv 28 euro
Wilde het eerst niet doen omdat je dan die Hema kaart moet kopen, totdat bleek dat je hem ook kunt 'kopen' voor ING rentepunten waar ik toch geen ene fuck mee doe. Zonder bijbetalen.
Kan het onbeperkt gebruiken en geldt ook voor de tweede persoon met wie ik ga. Dus 2x15 euro voor hele dag+ avond toegang ipv 2x28, daar kunnen we nogal wat smoothies voor nemenJe betaalt de entree dan wel vooruit per ideal via die Hema club (kan zelfs nog tot een uur voordat je gaat...) en dan betaal je in de sauna de entree niet meer. Moet je wel de bevestigingsmail van Hema ff uitprinten of doorsturen aan de sauna. Heb het al keer of zes gebruikt, ging altijd goed.
Geldt ook in diverse andere sauna's.
Enige grote nadeel van die Hema kaart is dat je pas kunt zien waar hij allemaal geldig is als je hem al gekocht hebtDus ik zal straks ff inloggen en het rijtje hier neerzetten. Als het allemaal al in het topic staat dus dubbelop, dan sorry, heb tijdje niet teruggelezen
Je krijgt er ook 25% korting mee in veel restaurants enzo. Maar tis dus wel idioot dat je pas kunt zien waar het geldig is als je hem al hebt
waarom ga je niet alleen? buiten het feit dat alle korting acties een cadeaubonnen voor 2 personen zijn is er geen reden om alleen te gaan.quote:Op zondag 7 april 2013 19:48 schreef Maraca het volgende:
Oh ik zou zo graag weer naar de sauna willenMaar probeer maar eens iemand mee te krijgen..
Ik heb dat 1x gedaan, maar vond het toch niet zo leuk. Was wel lekker want ik had toen ook een massage erbij geboektquote:Op zondag 7 april 2013 20:00 schreef z80 het volgende:
[..]
waarom ga je niet alleen? buiten het feit dat alle korting acties een cadeaubonnen voor 2 personen zijn is er geen reden om alleen te gaan.
Ik had gewoon heel erg zin in lekker warme baden en warmte van de sauna en ik wist al dat ze in die sauna waar ik graag kom een hele wand met tijdschriften enzo hebben, dus ik ging lekker bubbelen en sauna en af en toe dook ik ergens in een stoel met een stapel tijdschriften en een anijssmoothie. Heerlijkquote:Op zondag 7 april 2013 20:06 schreef Maraca het volgende:
Hmmm.. misschien zit het dan meer tussen mijn oren. Misschien dat ik dan toch maar eens moet kijken of ik dinsdag ergens naartoe kan gaan
Woon in de buurt van Rotterdam, dus dat moet geen probleem zijnquote:Op zondag 7 april 2013 20:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had gewoon heel erg zin in lekker warme baden en warmte van de sauna en ik wist al dat ze in die sauna waar ik graag kom een hele wand met tijdschriften enzo hebben, dus ik ging lekker bubbelen en sauna en af en toe dook ik ergens in een stoel met een stapel tijdschriften en een anijssmoothie. HeerlijkIs er een sauna bij je in de buurt? Want dan kan je dus bv ook kiezen om een avondje te gaan ipv een hele dag, als je dat te lang vindt in je eentje.
Oh ben je al eens in Centre du Lac in Pijnacker geweest?quote:Op zondag 7 april 2013 20:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Woon in de buurt van Rotterdam, dus dat moet geen probleem zijn
Geen dank, ik kreeg de tip van een saunaganger die ik daar vaak tegenkom, die die kaart ook elke keer gebruikt (zij gaan meerdere keren per week... dus die sparen echt een bak geld uit zo). En over het wisselen: Geen ideequote:Op zondag 7 april 2013 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:
goeie tip van die hema kaart greysdoen daar altijd dezelfde aan mee of wisselt het aanbod?
Neequote:Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ben je al eens in Centre du Lac in Pijnacker geweest?
Het lijkt heel klein en knus. Maar ze hebben er echt alles (kleurensauna, Finse sauna, open haard sauna, rozenkwartssauna en nog eentje, oh ja infrarood), stoomhokdinges, calendarium, jacuzzi's, zwembad, je mist er niks. En lekkere leren ligstoelen om de open haard in het restaurant enzo en dus de wand met tijdschriften daar. Je hebt alleen daar altijd het idee dat er geen hond is, omdat het allemaal 'verborgen' is in gangetjes en in de 'kelder' en overal hoekjes en bochten enzo. Dus je ziet nooit veel mensen tegelijk en ik vind dat fijnquote:Op zondag 7 april 2013 20:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
NeeZiet er goed uit. En het is ook nog eens vrouwendag maandag
Vind ik toch wel iets fijner.. ging voorheen altijd met een vriend van me, dus dan kon het niet
Oh, ook Centre du Lac!quote:
Oh wauwquote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lijkt heel klein en knus. Maar ze hebben er echt alles (kleurensauna, Finse sauna, open haard sauna, rozenkwartssauna en nog eentje, oh ja infrarood), stoomhokdinges, calendarium, jacuzzi's, zwembad, je mist er niks. En lekkere leren ligstoelen om de open haard in het restaurant enzo en dus de wand met tijdschriften daar. Je hebt alleen daar altijd het idee dat er geen hond is, omdat het allemaal 'verborgen' is in gangetjes en in de 'kelder' en overal hoekjes en bochten enzo. Dus je ziet nooit veel mensen tegelijk en ik vind dat fijn
(Nee ik heb geen aandelen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |