abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113673772

Vorige topics
sauna reviews #1
Sauna reviews #2
Sauna reviews #3
Sauna reviews #4
Sauna reviews #5
Sauna reviews #6
Sauna reviews #7
Sauna reviews #8
Sauna reviews #9
Sauna reviews #10
Sauna reviews #11

Brabant
dethermen.nl

verslag van Joene
verslag van SunChaser
verslag van Cat22

saunadevarana.nl
verslag van zesje
verslag van creno
verslag van MartjinBrabant
verslag van z80
verslag van tinny

thermaeson.nl
verslag van kluivie
thermenprinsejagt.nl
verslag van miss_sly
verslag van Ikook
verslag van MartjinBrabant

thermentilburg.nl
verslag van creno
xfakt.nl
verslag van kluivie
Drenthe
beautysaunapeize.nl

verslag van Isabeau
hofvansaksen.nl
verslag van Locusta
verslag van Tamashii

hunzebergen.nl
verslag van kahlie
sauna-hesselerbrug.nl
verslag van Isabeau
thermenholiday.nl
verslag van Sinkwanee
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

Friesland
thermendewaterlelie.nl

verslag van simmu
dewoudfennen.nl
verslag van homage
verslag van Joene

saunastate.nl
verslag van homage
leeuwerikhoeve.nl
verslag van homage
verslag van nielsgeode

fryskesauna.nl
verslag van homage
fontananieuweschans.nl
verslag van _Floddertje_
Molline

saunabeautyfarmmidwolda.nl
verslag van VGA4xZoom
saunahetfriesewoud.nl
verslag van AnnekeM
Gelderland
ryokan.nl

verslag van Sylvana
saunadeveluwe.nl
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii

saunadrome.nl
verslag van Freecell
verslag van Isabeau

thermenbussloo.nl
verslag van Sylvana
verslag van 3st
verslag van MaLo
verslag van Sylvana
verslag van kaputwiehund

thermennijmegen.nl
verslag van Sylvana
verslag van Ikook

veluwsebron.nl
verslag van Sylvana
verslag van Coalho
verslag van Sylvana
verslag van stbabylon
verslag van Jurk
verslag van Little_Acorn
verslag van harley
verslag van kaputwiehund
verslag van Jurk
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

zwaluwhoeve.nl
verslag van Merisse
verslag van Malo
verslag van Zana
verslag van nielsgeode
verslag van AnnekeM
verslag van hetismijrobbert
verslag van bigfoot1972
verslag van Malo
verslag van Ferdii

Limburg
saunapark.nl

verslag van kaputwiehund
saunadennenmarken.nl
verslag van doctor.starbucks
thermae.nl
verslag van Barb
thermenborn.nl
verslag van tjoptjop
Noord Holland
allsports.nl

verslag van T_R_I_P
saunaridderrode.nl
verslag van tessie
verslag van Chell

spawellness-weesp.nl
verslag van Lempicka
verslag van Chell
verslag van kahlie
spazuiver.nl
verslag van Ooi86
saunacentre.nl
verslag van zweety
saunathermen5mei.nl
verslag van piepkuiken21
thermengeldrop.nl
verslag van bigfoot1972
verslag van PiperMaru

Zuid Holland
centredulac.nl

verslag van Tamashii
verslag van Eelco-tjuh

elysium.nl
verslag van Jessie
verslag van Mirjam
verslag van agter
verslag van Jurk
verslag van Jurk

thermenholiday.nl
verslag van As_33
verslag van DarkElf
verslag van lady-wrb

thermenridderkerk.nl
verslag van Suuz_
verslag van octopussy
verslag van Isabeau

termenromana.nl
verslag van Mixende_match
Overijssel
huizeholterhof.nl

verslag van kahlie
sare.nl
verslag van Sylvana
sauna-keizer.nl
verslag van DrMarten
saunathermenswoll.nl
verslag van Sylvana
Utrecht
houtensauna.nl

verslag van Merisse
saunadeheuvelrug.nl
verslag van Merisse
verslag van Nieners
pi_113673806
Hai :@

Sorry voor le kick maar ik ben op zoek naar een leuke sauna! Wil graag een weekendje boeken (inclusief hotel dus)maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil het liefst een leuke stad waar we ook naar de sauna kunnen. Dacht aan bijvoorbeeld Maastricht (Thermae 2000), heeft iemand daar ervaring mee? Liefst enigszins goed te bereiken met OV wegen gebrek aan auto ... :)

Iemand nog andere tips?
  maandag 2 juli 2012 @ 15:25:36 #3
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113674043
Thermae is prima, maar wel prijzig en het zwemgedeelte is met badkleding wat ik persoonlijk wel eens vervelend kan vinden... Maar mooie omgeving en buiten grote ligweide op de Limburgse heuvels. Het ligt bovenop de Cauberg in Valkenburg en dat is toch wel een (übertoeristisch, maar) gezellig plaatsje. Valkenburg heeft een station, maar ligt aan de andere kant van die plaats, naar Thermae moet je wel de steilste berg van Nederland op dus ;)

Je kunt ook naar Maastricht gaan en voor een dagje de trein of bus naar Valkenburg pakken. Ik noem maar iets :P
Don't let my username fool you...
pi_113674204
Thanks metalfreak :)

Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.

Maar thermea2000 is dus wel ok? Badkleding maakt mij niet super veel uit, ga met iemand die nog niet zo vaak is geweest. Vind het wel belangrijk dat er een goed aanbod is, je lekker kan lunchen enzo en dat het schoon is. En dat er nette mensen komen, als ik google op Thermea2000 krijg ik allemaal seks-gerelateerde dingen te zien :')
  maandag 2 juli 2012 @ 16:12:19 #5
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113676023
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:

Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.

Maar thermea2000 is dus wel ok? Badkleding maakt mij niet super veel uit, ga met iemand die nog niet zo vaak is geweest. Vind het wel belangrijk dat er een goed aanbod is, je lekker kan lunchen enzo en dat het schoon is. En dat er nette mensen komen, als ik google op Thermea2000 krijg ik allemaal seks-gerelateerde dingen te zien :')
Hmmm, dat heb ik daar nog nooit meegemaakt en ben er toch al een aantal keren geweest... Misschien moet je bij de zoekopdracht de a en de e eens omdraaien ;) Ja, het is wel prima daar hoor, alleen tijdens de populaire opgietingen kan het wel eens té druk zijn in een bepaalde sauna. Schoon is het wel en er zijn voldoende sauna's. Lunchen kan zeker, maar is wel duur (ik weiger echt principieel om 9 euro voor een broodje te betalen, dus ik pak altijd maar een stukje vlaai...)
pi_113685087
Mijn aanstaande vaste sauna is open *O* www.fortresortbeemster.nl
Ein-de-lijk een fijne sauna in de buurt. Ik ben er een ruime week geleden geweest en nog niet alles was operationeel, maar het zag er allemaal veelbelovend uit.
De infraroodsauna was erg fijn. Hokje was een beetje krap, maar dat had ook wel iets knus.
je kan zelf de temperatuur regelen en hij warmt heel fijn in een paar minuten op. Ook is het "houten rekje" ervoor gevormd naar je lichaam zodat je er lekker tegen aan kan hangen.
De kelo sauna is buiten en heel ruim, net als de rest van de sauna's trouwens (muv de infrarood dus) en ik vermoed dat er opgietingen gehouden gaan worden. Er naast was nog een sauna maar die was nog niet open. Verder is er buiten een dompelbad, een zwembad, een zonneterras en een bubbelbad. Het was nogal fris, dus behalve het bubbelbad zijn we verder niet buiten geweest. Ik ben in nog 2 sauna's geweest maar omdat er nog nergens bordjes hingen, weet ik niet welke het zijn.
Eentje keek uit over het zwembad en was prettig warm, heel licht omdat hij glazen wanden heeft en lekker ruim. De ander was heter en keek uit over het terrein en een landweggetje. Deze is helemaal in oude fort stijl en was erg fijn. Het binnenzwembad is ruim, maar was wel wat frisjes. Ook was er een kruidenbad in een soort van nis. Hopelijk trekt deze sauna geen sauna sexers want dit was er een uitgelezen hoekje voor :X . Het stoombad was goed heet, ruim en voorzien van een douche. Alleen de wissers lagen er niet, maar die zouden ze meteen regelen.
We hebben ook wat gegeten. Het resort heeft 2 restaurants, eentje voor de sauna en een bij het hotel. Ze hebben ook een fijne kaart. Ik had een salade met zalm, die was echt heerlijk.
Ook nog even geborreld met huisgemaakte garnalen kroketjes die :9~ waren.
Het complex is echt prachtig. Een honderd jaar oud fort dat van binnen prachtig is vormgegeven maar wel met behoud van oude details. Fijne, ruime sauna's, genoeg doucheruimte en een ruime kleedkamer (waar alleen bankjes ontbreken). Goed restaurant en op een steenworp afstand. Ik ben er blij mee. Het is alleen jammer dat de entree nogal aan de prijs is. Het gaat rond de dertig euro kosten voor een hele dag. Prijzig voor een kleinere sauna, vind ik. Hopelijk gaat daar nog wat aan gedaan worden.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_113685527
Vrijdag weer naar sauna De Heuvelrug in Veenendaal! En dan 10 juli naar Thermen Bussloo :@. Ik heb er zo'n zin in!
pi_113699643
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:46 schreef Jurk het volgende:
Mijn aanstaande vaste sauna is open *O* www.fortresortbeemster.nl
Ein-de-lijk een fijne sauna in de buurt. Ik ben er een ruime week geleden geweest en nog niet alles was operationeel, maar het zag er allemaal veelbelovend uit.
De infraroodsauna was erg fijn. Hokje was een beetje krap, maar dat had ook wel iets knus.
je kan zelf de temperatuur regelen en hij warmt heel fijn in een paar minuten op. Ook is het "houten rekje" ervoor gevormd naar je lichaam zodat je er lekker tegen aan kan hangen.
De kelo sauna is buiten en heel ruim, net als de rest van de sauna's trouwens (muv de infrarood dus) en ik vermoed dat er opgietingen gehouden gaan worden. Er naast was nog een sauna maar die was nog niet open. Verder is er buiten een dompelbad, een zwembad, een zonneterras en een bubbelbad. Het was nogal fris, dus behalve het bubbelbad zijn we verder niet buiten geweest. Ik ben in nog 2 sauna's geweest maar omdat er nog nergens bordjes hingen, weet ik niet welke het zijn.
Eentje keek uit over het zwembad en was prettig warm, heel licht omdat hij glazen wanden heeft en lekker ruim. De ander was heter en keek uit over het terrein en een landweggetje. Deze is helemaal in oude fort stijl en was erg fijn. Het binnenzwembad is ruim, maar was wel wat frisjes. Ook was er een kruidenbad in een soort van nis. Hopelijk trekt deze sauna geen sauna sexers want dit was er een uitgelezen hoekje voor :X . Het stoombad was goed heet, ruim en voorzien van een douche. Alleen de wissers lagen er niet, maar die zouden ze meteen regelen.
We hebben ook wat gegeten. Het resort heeft 2 restaurants, eentje voor de sauna en een bij het hotel. Ze hebben ook een fijne kaart. Ik had een salade met zalm, die was echt heerlijk.
Ook nog even geborreld met huisgemaakte garnalen kroketjes die :9~ waren.
Het complex is echt prachtig. Een honderd jaar oud fort dat van binnen prachtig is vormgegeven maar wel met behoud van oude details. Fijne, ruime sauna's, genoeg doucheruimte en een ruime kleedkamer (waar alleen bankjes ontbreken). Goed restaurant en op een steenworp afstand. Ik ben er blij mee. Het is alleen jammer dat de entree nogal aan de prijs is. Het gaat rond de dertig euro kosten voor een hele dag. Prijzig voor een kleinere sauna, vind ik. Hopelijk gaat daar nog wat aan gedaan worden.
Ik ben ook erg benieuwd naar deze sauna. Binnenkort eens langs
pi_113699740
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Perruche het volgende:

Sorry voor le kick maar ik ben op zoek naar een leuke sauna! Wil graag een weekendje boeken (inclusief hotel dus)maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil het liefst een leuke stad waar we ook naar de sauna kunnen. Dacht aan bijvoorbeeld Maastricht (Thermae 2000), heeft iemand daar ervaring mee? Liefst enigszins goed te bereiken met OV wegen gebrek aan auto ... :)

Iemand nog andere tips?
Ipv 20 minuten naar Valkenburg rijden kun je ook 20 minuten naar Thermen Born rijden. Vind ik zelf een erg prettige sauna.

edit: lol, laatste zin niet gelezen. Met OV kun je vergeten vermoed ik en om nou een hotel in Born te nemen :')
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:22:18 #10
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_113815848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ipv 20 minuten naar Valkenburg rijden kun je ook 20 minuten naar Thermen Born rijden. Vind ik zelf een erg prettige sauna.

edit: lol, laatste zin niet gelezen. Met OV kun je vergeten vermoed ik en om nou een hotel in Born te nemen :')
of even doorrijden naar Maaseik -> Aquadroom
Starbucks, waar blijf je
pi_113816572
Volgende week lang weekendje weg (hotel) + Sauna Mill. Kon 2 voor de prijs van 1 naar de Wellnessboot dus ik ben wel benieuwd. Zal t.z.t review hier neerzetten.

quote:

Sauna + Hotel kan bij veel Sauna's, dus als je er eentje vindt die met het OV bereikbaar is, moet het toch haast wel lukken? Wat is het budget zo'n beetje? En wil je graag een grote sauna of maakt niet uit? Sommige hotels hebben een middelgrote sauna in het hotel, dat zou ook nog kunnen.
pi_113817335
quote:

met de busvanaf maastricht cs ben je zo bij thermae, stopt voor de deur :) beter dan de trein en thermae is heel netjes, seks is niet iets dat ik er ooit tegen ben gekomen
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:48:37 #13
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_113824868
Via vakantieveilingen een goedkoop dagje Hölterhof 'gewonnen'. 19 euro voor twee personen. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. De sauna is voor ons een klein halfuurtje rijden, dus lekker dichtbij. Lees er op diverse websites nogal verschillende recensies over, dus ik ben heel benieuwd. Voor het bedrag kunnen we ons in ieder geval geen buil vallen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_113825382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef MaLo het volgende:
Via vakantieveilingen een goedkoop dagje Hölterhof 'gewonnen'. 19 euro voor twee personen. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. De sauna is voor ons een klein halfuurtje rijden, dus lekker dichtbij. Lees er op diverse websites nogal verschillende recensies over, dus ik ben heel benieuwd. Voor het bedrag kunnen we ons in ieder geval geen buil vallen.
Laat even weten hoe het was. Ik ben er vorig jaar 2x geweest (zie reviews). Wat wij zagen is dat er echt problemen kwamen met het onderhoud. Ik hoop dat dat misschien verbeterd is aangezien ze toch meer geld aan het vragen zijn.
pi_114195886
Twaalf opgietingen op een dag, elk uur 1, is dat gezond voor een mens? Zou ik dat volhouden? Op vrijdag de dertiende?

Toen ik de aankondiging van Saunadrome op hun website las, dat ze op vrijdag 13 juli een opgietmarathon zouden organiseren had ik niet gedacht dat het fysiek mogelijk zou zijn om alle 12 opgietingen bij te kunnen wonen. Ik dacht, ik doe er eentje per 2 uur zodat ik dan genoeg tijd heb om rust te nemen tussendoor. Maar eenmaal aangekomen leek het me wel een uitdaging om te proberen ze allemaal mee te maken.

Allereerst: complimenten voor de Saunadrome en het team van vrijwillers dat als aufgussmeisters optrad! Het was een unieke ervaring.

De marathon begon om 1 uur in de middag met een 'Chinese wapper' opgieting, en elk uur was er een nieuwe opgieting. Het was erg goed georganiseerd en bij zowat elke opgieting waren er extra's zoals fruit (heerlijke meloenen en aardbeien), een waterijsje, een shot ouzo na afloop, en nachos met guacacmole- en salsa dip.

Wel verschilden de opgietingen behoorlijk in lengte, enkele waren al binnen 10 min afgelopen waar andere opgietingen pas na een half uur klaar waren. Dan zat er wel een pauze in uiteraard. Bij zo'n lange opgieting had je wel erg weinig tijd om bij te komen en weer uitgerust aan de volgende ronde te beginnen. Maar ja, je kunt er natuurlijk ook gewoon eentje overslaan.

Alles 'aufgussen' hadden een eigen thema, ik heb ze niet allemaal onthouden maar de volgende wil ik nog even noemen:

- Chinese wapper opgieting: heerlijk om mee te beginnen, met mooie chinese waaiers en lekkere geurtjes. Na afloop kregen we een klein glaasje koude chinese thee, erg lekker

- fruit opgieting: met een heerlijke een feestelijk aangeklede schaal fruit als extraatje

- Banja opgieting: Russische stijl waarbij de aufgussmeisters alle deelnemers onze ruggen met in water geweekte bladertakken 'sloegen' (het was vrij zachtjes hoor)

- Fiesta Mexicana opgieting: de nacho's met saus na afloop bij de bar vergoedden veel maar hier ging het even mis doordat de aufgussmeisters wat te enthousiast water met gieters over de stenen gooiden. De sauna zat stampvol en de mensen opde bovenste rijen moesten er uitvluchten, dat was even stressen.

- Afsluitende opgieting om 12 uur: dit was de feestelijke afsluiting van de dag en er werd nog even alles uit de kast gehaald: honing, banja stijl (bladertakken) , traktatie met aardbeien , een extra hete ronde met gieters , en een heerlijke cocktail om het af te sluiten.

En ja, ik heb ze alle twaalf volgehouden, meestal op de 4e verdieping (van de 5) maar een paar keer wel iets lager gaan zitten. Wel was het lastig om het met avondeten zou te timen dat het net tussendoor kon, maar ging precies. Ook moet je er echt op let genoeg te eten (kleine hapjes) en te drinken tussendoor. Denk dat ik zeker wel 8 liter gedronken heb in totaal (water, cola light en alcoholvrij bier).

Enige domper op deze mooie dag was de bedrijfleider die terwijl iedereen nog buiten stond uit de dampen om 00.30 uur naar de aufgussmeister(een vrijwilliger notabene!) schreeuwde dat iedereen binnen 10 min het pand diende te verlaten omdat de beveiliging de boel 'zou komen afsluiten'. Als je zo'n dag organiseert waarbij vantevoren bekend is dat de laatste aufguss om middernacht plaats gaat vinden, zorg ervoor dat er dan ook nog even tijd is om bij te komen na afloop.

Maar ik heb genoten van deze unieke marathon en hoop dat het volgend jaar weer wordt georganiseerd!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:03:45 #16
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114196790
Hmm, als ik het zo lees, komt het op mij niet echt over als een ontspannen dag in de sauna zoals ik ze het liefst heb... Als je al strak moet gaan timen om te gaan eten, heb ik er al geen zin meer in. Maar ieder zijn ding natuurlijk :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 juli 2012 @ 16:12:17 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_114197062
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Perruche het volgende:

Iemand nog andere tips?
je bent ook zo met het ov in aken
Daar heb je de Carolus thermen, heerlijk, schoon en prettig in gebruik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_114197879
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, als ik het zo lees, komt het op mij niet echt over als een ontspannen dag in de sauna zoals ik ze het liefst heb... Als je al strak moet gaan timen om te gaan eten, heb ik er al geen zin meer in. Maar ieder zijn ding natuurlijk :)
Ach ik ga wekelijks naar de sauna en meestal doe ik het idd wat relaxter. En het is natuurlijk ook niet verplicht om alle sessies mee te maken. Sterker nog, ik heb niemand anders gezien die dat deed. Normale mensen slaan idd een paar opgietingen over. Maar ik vond het wel leuk om het een keertje mee te doen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:49:31 #19
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114198434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:58 schreef kahlie het volgende:

[..]

Laat even weten hoe het was. Ik ben er vorig jaar 2x geweest (zie reviews). Wat wij zagen is dat er echt problemen kwamen met het onderhoud. Ik hoop dat dat misschien verbeterd is aangezien ze toch meer geld aan het vragen zijn.
We moeten nog een datum plannen, maar als we geweest zijn laat ik het zeker hier weten :). Het is dat het zo goedkoop is en vrij dicht bij huis, er kan ons dus weinig gebeuren ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_114199026
Zo'n opgietdag is zeker leuk om een keer mee te maken, maar denk toch dat ik ze niet alle 12 had gedaan. Wil tussendoor wel gewoon rustig kunnen eten bijvoorbeeld :Y
pi_114199181
Ik heb ook niet gehaast gegeten hoor, gewoon een salade met kip en toen ik klaar was kon ik gelijk aanschuiven. Bij een zwaardere maaltijd was dat niet verstandig maar verder had ik wat broodjes tussendoor.
pi_114229818
Ik had via vakantieveilingen een waardebon voor thermen bussloo gekocht, kan ik helaas niet meer gaan ;(. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Hij staat op MP maar ben bang dat dat niet zo veel opschiet.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2012 @ 15:37:16 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114230549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef MaLo het volgende:
voor zo'n bedrag is het wel aardig ja. en als het in de buurt is helemaal.
wij zijn er ook geweest, maar wij moesten er een flink eind voor reizen.
het is geen groot complex en de sauna's vonden we wat aan de kleine kant. en de hut waar de opgieting werd gehouden, was erg klein en men zat er hutjemutje op elkaar gepakt.

het eten was er wel erg goed en lekker, alleen moesten we er wel heel lang op wachten.

net wat je zegt, je zult er geen buil aan vallen. ons zien ze niet meer terug in elk geval. wij vonden het de lange rit niet waard om nog eens te gaan. als het dichterbij was geweest waarschijnlijk wel.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2012 @ 15:40:39 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114230681
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:17 schreef Fiorellino het volgende:
Ik had via vakantieveilingen een waardebon voor thermen bussloo gekocht, kan ik helaas niet meer gaan ;(. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Hij staat op MP maar ben bang dat dat niet zo veel opschiet.
tot wanneer istie geldig dan?
pi_114233349
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:40 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

tot wanneer istie geldig dan?
26 aug. Ik zou met iemand gaan die alleen op badkledingdagen wil maar dan ben je al zo beperkt. Mijn vakantie komt er ook nog eens tussen en m'n vriend gaat onverwachts volgende week op vakantie (anders gingen wij, en deze week lukt ook niet meer). Verder is het ook niet gelukt om iemand anders mee te krijgen :{. Baal daar zo van.
pi_114236396
Is toch altijd wel vraag naar lijkt me, een bon voor Bussloo?

Hoeveel wil je ervoor hebben?
pi_114237664
Ik kijk net even in de OP, maar ik zie dat de Oase er niet bij staat?
Ik had daar wel een review over geschreven en het is ook echt een hele fijne sauna!

http://www.sauna-oase.nl/
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_114237726
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:55 schreef Fiorellino het volgende:
Vrijdag weer naar sauna De Heuvelrug in Veenendaal! En dan 10 juli naar Thermen Bussloo :@. Ik heb er zo'n zin in!
Daar ben ik ook geweest, die eerste. Echt supermooi! Vooral het rookhok buiten, de verwarmde stoelen binnen en de zoutsauna. O+ In willekeurige volgorde trouwens, dat waren de dingen die me opvielen, het rookhok buiten, kon je ook gewoon wat drinken maar er was een vuurkorf. Lekker warm. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 15 juli 2012 @ 19:54:19 #29
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_114240774
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:28 schreef Tamashii het volgende:
Ik kijk net even in de OP, maar ik zie dat de Oase er niet bij staat?
Ik had daar wel een review over geschreven en het is ook echt een hele fijne sauna!

http://www.sauna-oase.nl/
Jaaa daar wil ik weer heen O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_114246332
Wellnessboot in Mill review:

Hoe kwamen we op de Wellnessboot, ik had hem al verschillende keren gezien op vakantieveilingen, maar vond het inclusief overnachting aan de prijzige kant. Toen kwam er een leuk arrangement voorbij met daarin 2 overnachtingen + ontbijt + internet + parkeren bij de zusterhotel (De Vrije Teugel iets buiten Uden) en dan voor 15 euro pp naar de Wellnessboot. Dat klonk als een superdeal, want wij houden ook van wandelen (hotel ligt in het mooie natuurgebied de Maashorst), fietsen (te huur bij het hotel) en er was ook nog Mega-Kermis in Uden.

Na een heerlijk ontbijtbuffet (met champagne) rijden we om 11.00 het terrein op. De boot is vanaf de weg niet zo goed te zien, totdat we er voorbij reden, toen zagen we hem. Ze hebben een ruime parkeergarage dus daar hebben we de auto maar neergezet. Het regent, maar dat kan ons niet schelen.

Binnengekomen staan we in de rij, er staan zeker 6 personen voor ons. Maar al gauw zijn we aan de buurt. Ze vragen of we nog wat noding hebben (nee) en of we een rondleiding willen (nee, lekker zelf kijken). Achteraf kan ik een rondleiding wel aanraden, want het is groot en heel handig ingericht!

De kluizen zien er mooi uit en zijn ruim genoeg. Ze werken met een bandje, wat je op de deurknopje drukt, en dan kan hij op slot. Er is genoeg omkleed ruimte, die andere mensen zijn we al weer kwijt. Er is ook een haardroger.

Na de kleedruimte kom je direct binnen, met aan je linkerhand de toiletten (van vele) en aan de rechterhand douches. Oooooh, zelf in te stellen, en super grote regendouches! Wat wil een mens nog meer! Oh, en douchegel is er ook.

Voor ons is het binnen/buitenzwembad en daarnaast een kruidenbad (lekker warm) en dan kan je links de gang in met daarin cocoonruimtes (heerlijk liggen/slapen met een muziekje), de hammam (alleen behandelingen) en nog meer kluisjes + douches en het schoonheidssalon.

Loop je rechtsaf naar boven, dan kom je op het saunaplein. Hier zitten zo'n beetje alle sauna's, behalve de opgietsauna. Panorama-sauna, infrarood sauna, anijs-sauna, kleurensauna en stoombad etc. Nog meer naar boven vindt je het restaurant en ook verschillende rustruimtes.

Buiten ligt ook nogal wat, veel ruimte om te liggen (buitentuin met bar) wat er wat troosteloos uitzag vanwege de regen. Een hottub en een whirlpool, nog een whirlpool, warm/koud loopbaden en binnen een extra rustruimte (met flowee-matjes). Ook een klein gebouwtje met een binnenzwembad en nog een extra gebouw met rasul-ruimte, zout-stoombad, douches en kruidentempel bad.

Wij hebben hebben een heerlijke dag gehad wat betreft de sauna's en de mogelijkheden. Er was echt heel veel te doen en het complex zit er mooi en schoon uit. Af en toe zag je wel wat liggen, ondanks de prullenbakken. Het leuke is dat alle sauna's geuren hebben, het minder leuke is dat ik het allemaal niet zo warm vond. Kom je op het verkeerde moment het stoombad in, dan zit je makkelijk 15 minuten voordat het weer warm wordt omdat hij opnieuw gaat stomen. Er is ook geen echt heel hete sauna (100C), dus het is een beetje tam.

De opgieting was ongeveer een kwartiertje. Je kunt daarvoor een kaartje halen (15 mins van te voren), zodat je zeker plek hebt, maar volgens mij was er voor iedereen plek deze zaterdag. Ipv water, wordt er ijs opgegoten. Er kwam een beetje wazig verhaaltje over de ijstijd e.d. om te geuren aan elkaar te knopen (vond onnodig). Het werd nauwelijks heet wat wel jammer was, want er was niet echt een opbouw en het meisje zelf kon het niet volhouden. Dus die ging naar buiten. Beetje sloom en ik kon ook niet blijven zitten, want ze was buiten op mij aan het wachten. Er wordt wel 4x per dag opgegoten. (misschien dat de rest beter is).

Het eten was erg goed. De prijzen waren heel fijn (¤6,50 voor een zeer grote coup ijs) en de porties waren redelijk ruim. De tosti kwam bijv. ook met chips en rauwkost. Het avondeten was wat minder ruim, maar ze vroeg me wel netjes hoe ik mijn kalfsentrecote wilde. Graag rood, maar hij was vreselijk doorbakken. Toen ze mijn gezicht zag (Ik had niets gezegd), vroeg ze of het naar wens was. Ik heb het toen gezegd en toen heeft ze het gewoon mee teruggenomen. Ze zei wel dat het door de warmtelamp kwam, maar die gaart niet door van rood-rose-naar doorbakken bij mijn weten. Even later kreeg ik mijn hoofdgerecht. Was smakelijk!

Mijn behandeling was super. Ik deed mijn eerste rasul die volgens mij 2x op een dag gegeven wordt. Ook hier was de medewerker wat laat, maar ja, dat kan de pret niet drukken. Warme ruimte specifiek voor de rasul en je krijgt 2x klei (wit voor gezicht), groen voor je lijf. Lekker smeren in de warmte en met elkaar lachen. We waren met 9 mensen en er was nog voldoende ruimte. De medewerker was hem gesmeerd. Toen hij na 10-15 minuten terugkwam ging hij de douches (in de ruimte zelf) aanzetten en mochten we afspoelen en scrubben (zout bracht hij). Daarna stond buiten olie klaar om je mee in te wrijven (moest ook afgespoeld worden) en een kopje thee. Ik vond het superontspannend en leuk en het duurde ongeveer 50 minuten. Kosten: 9,75!

Extra info:

Er zijn echt heel veel plekken om te rusten (super) en we zijn ook nog bij de bovenrustruimte geweest. Daar liggen flowee-matjes (van die spijkermatjes) om te proberen. Ik vond het wel erg lekker, mijn saunamaatje vond het niet zo bijzonder. Ik heb gelijk een vergelijkbaar matje besteld voor het werk.

Nog meer goede extra's: 2x een waterfontein. Alle douches kunnen warm/koud en ze zijn er bijna overal. Bovendien zijn er nog extra speciale douches in het complex en scrubzout is aanwezig bij de rasulruimte. Gratis water in het restaurant (met daarin niets, appeltjes + munt en citroen en citroengras) wat je ook echt kan proeven. Op meerdere plekken dropjes en pepermunt!

Pluspunten:
+ Ruim buiten
+ Goede horeca
+ Ruime keuzes aan sauna's
+ Hygiene
+ Gratis water/dropjes/pepermuntjes
+ Regendouches

Minpunten:
- Mindere opgieting
- niet zo warme sauna's en stoombad
- douches gaan snel uit
- armbandjes

Al met al: Supersauna en het bezoeken waard. Nadeel voor ons is alleen de afstand, dus misschien dat we 1 op de 5 keren de trip wel willen maken. Als je wil overnachten hebben ze nu een actie t/m december van zondag op maandag slapen voor ¤49,95 pp bij het hotel aan de overkant.

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 16-07-2012 09:36:19 ]
pi_114260027
Waarom zijn de armbandjes een minpunt? Ik vind dat zelf veel prettiger dan dat je een sleutel krijgt die je vervolgens weer moet afgeven.

Alle moderne sauna's werken trouwens met zulke systemen.

Jammer van de slechte opgieting op de wellnessboot, en de lauwe sauna's. Voor mij zou dat al een reden zijn om nooit meer te komen, maar gelukkig heb je je verder wel vermaakt daar.
pi_114260165
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Waarom zijn de armbandjes een minpunt? Ik vind dat zelf veel prettiger dan dat je een sleutel krijgt die je vervolgens weer moet afgeven.

Mijn huissauna werkt met een lockersysteem met daarin geen sleutels of armbandjes. Je mag zelf een code verzinnen en krijgt dan een locker toegewezen. Harstikke handig, nergens last van en super veilig. (Hoe groot is de kans dat ze A) raden welke locker je hebt en B) je 4 cijferige code?!)

Ik hou niet van dingen om mijn polsen, aangezien die redelijk klein zijn en ik zo'n ding soms ook bijna verlies. Bovendien moest hij af bij het Rasul-ritueel. Dan zit hij buiten in je badjas... iemand kan hem dan gewoon pakken. (Al staan er dus geen kluisnummers op). Ik vind het dus zeker geen modern systeem.

quote:
Jammer van de slechte opgieting op de wellnessboot, en de lauwe sauna's. Voor mij zou dat al een reden zijn om nooit meer te komen, maar gelukkig heb je je verder wel vermaakt daar.
Tja, niet zo warme sauna's ligt natuurlijk ook aan wat je gewend bent. Ik vind het jammer dat de warmste sauna 95 Graden is en het niet hoger gaat. Voor sommige mensen is dit al ruim warm genoeg.

Opgieting was bij een andere medewerker misschien wel beter geweest (hoop van wel).

Genoeg om je te vermaken hoor :Y Reden voor ons om niet meer terug te komen zijn hygiene en te weinig faciliteiten. Daar was van beide absoluut geen sprake van. Redenen om terug te komen zijn voor ons prettige schone sfeer, voldoende buitenruimte en fijne faciliteiten.

[ Bericht 5% gewijzigd door kahlie op 16-07-2012 09:39:33 ]
  maandag 16 juli 2012 @ 10:33:53 #33
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114261307
quote:

De echt moderne sauna's werken niet meer met bandjes, maar werken met een pincode, wel zo handig :)
  maandag 16 juli 2012 @ 13:46:54 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114267593
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

De echt moderne sauna's werken niet meer met bandjes, maar werken met een pincode, wel zo handig :)
Dat heb ik nog nooit ergens gezien, ook niet bij een behoorlijk nieuwe sauna... Hoe doe je dat dan bij het eten?
pi_114268056
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit ergens gezien, ook niet bij een behoorlijk nieuwe sauna... Hoe doe je dat dan bij het eten?
Centre du lac werkt dus zo (zoals ik al eerder schreef). Bij het eten werken ze met je achternaam die in het systeem staat (opgeven bij inchecken). Als je vaker komt herkennen ze je ook, dus dan hoef ik helemaal niets meer te zeggen :)
  maandag 16 juli 2012 @ 14:03:35 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114268188
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:59 schreef kahlie het volgende:

[..]

Centre du lac werkt dus zo (zoals ik al eerder schreef). Bij het eten werken ze met je achternaam die in het systeem staat (opgeven bij inchecken). Als je vaker komt herkennen ze je ook, dus dan hoef ik helemaal niets meer te zeggen :)
Dus als je de naam van je voorganger hebt meegekregen kun je gratis eten?
  maandag 16 juli 2012 @ 14:22:13 #37
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114268959
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het is gewoon je eigen naam, hoezo zou je je een naam van je voorganger meekrijgen?
pi_114270419
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als je op zo'n manier wil gaan stelen hoef je nooit je gezicht meer te laten zien bij desbetreffende sauna. Bovendien moet je er dan ook zeker van zijn dat jij eerder weggaat, anders merkt de ander bij het uitchecken dat de bon niet klopt. En het moet geen bekende zijn, want dan ben je bij het noemen van een verkeerde naam al de sjaak.

Mijn bonnen zijn al een jaar of 5 correct. Ik heb ooit weleens een gast een grapje horen maken tegen de nieuwe restaurantmedewerkster (wij zijn jansen en jansen), maar dat snapte ze niet. Beetje flauw vond ik het.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:52:44 #39
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114270537
Het zelfde systeem komt ook wel voor met gewoon het kluisnummer. Dan is het risico dat je twee mensen met dezelfde naam in je sauna hebt ook gelijk geweken.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:56:05 #40
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114270712
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het is gewoon je eigen naam, hoezo zou je je een naam van je voorganger meekrijgen?
Wat dacht je van achter iemand in de rij staan, je hoort hoe zij heten en vervolgens geef je die naam op bij het eten. Zij komen er pas achter bij het naar buiten gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:50 schreef kahlie het volgende:

[..]

Als je op zo'n manier wil gaan stelen hoef je nooit je gezicht meer te laten zien bij desbetreffende sauna. Bovendien moet je er dan ook zeker van zijn dat jij eerder weggaat, anders merkt de ander bij het uitchecken dat de bon niet klopt. En het moet geen bekende zijn, want dan ben je bij het noemen van een verkeerde naam al de sjaak.

Mijn bonnen zijn al een jaar of 5 correct. Ik heb ooit weleens een gast een grapje horen maken tegen de nieuwe restaurantmedewerkster (wij zijn jansen en jansen), maar dat snapte ze niet. Beetje flauw vond ik het.
Kijk, ik zou het zelf ook nooit doen, maar het werkt wel fraude in de hand. Een waterdicht systeem is het in elk geval zeker niet. Je moet ze de kost geven die het wel zouden proberen... Mensen die zoiets doen zullen het echt aan hun reet roesten of ze er bij het betrapt worden er niet meer hoeven te komen.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:57:03 #41
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114270774
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:56 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat dacht je van achter iemand in de rij staan, je hoort hoe zij heten en vervolgens geef je die naam op bij het eten. Zij komen er pas achter bij het naar buiten gaan.

[..]

Kijk, ik zou het zelf ook nooit doen, maar het werkt wel fraude in de hand. Een waterdicht systeem is het in elk geval zeker niet. Je moet ze de kost geven die het wel zouden proberen... Mensen die zoiets doen zullen het echt aan hun reet roesten of ze er bij het betrapt worden er niet meer hoeven te komen.
Dat soort mensen gaan echt niet naakt naar een sauna toe, dat filtert zichzelf wel uit.
pi_114272740
Daarom werkt zo'n systeem alleen bij de wat kleinere sauna's. Bij grote complexen zoals Zwaluhoeve of Veluwse Bron hebben ze polsbandjes die zowel voor de kluisjes als voor het bestellen van eten gebruikt worden.

Bij de bestelling wordt dan het bandje gescand en tevens wordt vaak ter controle gevraagd wat je naam is.

Verder vind ik het persoonlijk handig dat je op die manier sneller je kluisje open hebt. Je hoeft dan niet eerst codes in te voeren bij 1 centraal apparaat waarbij je soms nog moet wachten ook. Zelf ga ik regelmatig naar de kluisjes.
pi_115379965
Thermen Ryokan review:

Hoe kwamen we bij Ryokan, dat in Zupthen ligt. Ik zag een goedkope aanbieding bij Groupon (2 personen binnen, inclusief koffie + delicatesse voor ¤24) en ik was al eerder nieuwsgierig. Oosterse Sfeer, dat klinkt goed.

's Ochtends rond 11.30 rijden we het terrein op. Er is voldoende parkeerplaats, zowel met gravel, als verderop gewoon met asfalt. (Doorrijden dus!!)

Binnengekomen staan we in de rij, er staan 4 personen voor ons. Maar al gauw zijn we aan de beurt. We geven aan dat we hebben gereserveerd en horen dat dit niet helemaal goed is gegaan (in het systeem staat niet via Groupon), maar dit zet ze gelijk goed. We krijgen 2 bonnen voor onze koffie of thee en te horen dat we moeten reserveren voor het eten. We vragen om een rondleiding, maar dat doen ze niet meer. Wel hebben ze een plattegrond.

De kluizen zien er prima uit, maar zijn voor mijn tas net iets te kort. Ze werken met een bandje, wat je op een centrale plek met activeren. Op de band staat een nummer van de kluis en deze band moet gescant worden voor bestellingen. Er is genoeg omkleed ruimte, maar die is wel erg smal. Mensen na ons komen nauwelijks langs ons heen. Er is verder wel een haardroger.

Na de kleedruimte kom je direct binnen, met aan je linkerhand de toiletten en er is ook een plek waar je gratis tasjes kan pakken (voor m'n zonnebrand en andere spullen). Daarna zie je gelijk een grote scrubruimte die Japans is ingericht met emmers en krukjes. SUPER!

Ryokan heeft verder ook een fijne infraroodsauna (zelf knopjes drukken), 2 whirlpools (helaas alleen binnen), een groot warm voetenbad, een stoombad (met muziek!), 70 graden rozensauna (met muziek) en Kelo Sauna (waarschijnlijk ook met muziek, niet ingezeten). Er is ook een rustruimte met leren ligstoelen, mogelijkheid tot afkoelen aan de wand (neveldouche, koude douche, emmer), warme douches en een doorgang naar het restaurant. En dompelbad!

Vervolgens loop je buiten de mooie tuin in, daar hebben zij een groot en lekker warm zwembad (hier kun je in hangen), een meditatie/rustruimte (met van die Japanse matjes en helaas geen dekentjes), een ochtendzon sauna met uitzicht op het meer en een avondzonsauna. Een zwemvijver (met KOI's), verschillende ligweides en ook een doorgang naar het restaurant.

Wij hebben hebben een heerlijke dag gehad wat betreft de sauna's en de mogelijkheden. Ryokan is niet zo groot, maar wel heel rustig en mooi opgezet. Je zit echt in een natuurgebied en de Japanse Tuin sluit daar heel mooi op aan. Omdat de sauna's uit elkaar liggen, heb je voldoende rust en ontspanning.

Het stoombad was een beetje donker, maar wel goed warm (niet heet!) en het was leuk dat er een muziekje speelde. Buiten heb je ook gelijk zakdoekjes (Super plus!) en een waterfonteintje.

Wat betreft Opgietingen: ABSOLUTE MUST! Ik dacht dat ik door de grond ging toen ze weer ging zeggen dat ze een 'verhaaltje' hadden... Ik dacht aan het zweverige gedicht toen in Sauna Hot Stones. Nee, helemaal niet. Ze hebben een opgieting met 4-6 geurtjes en ze maken er een reisje van. Onze eerste opgieting was de Ierland reis. Ze begint dan in Cork, vertelt iets korts, je ruikt gras en bloemen en vervolgens loop je verder naar andere plekken met andere luchtjes. Heel leuk gedaan en je gaat ook echt helemaal mee. Bovendien mag je dan naar buiten, waar je alvast een lekkere smoothie krijgt. Heel slim, loop je om de sauna (Pagode-achtig huisje), waar zij dan in de hoek je wat geeft en je dan lekker even afkoelt. Geen opstoppingen dus! Na de tweede ronde krijg je fruit en is er de mogelijkheid om via een tuinslang af te koelen. De sauna meester begint ver weg (Nevel achtig) en daarna vol op je hoofd (goed afkoelen)
De derde en laatste ronde gooit hij plensen met water op de kachel en gaat het super super hard! Leuk als je van heet houdt en ff dat kippenvel moment.

Aan de ene kant jammer dat ze niet langzaam opvoeren en je langere tijd heet houden. Ik hou wel van een beetje hart-actie en een kippenvelletje. Aan de andere kant, SUPER ontspannend, heel gezellig, veel nadruk op goed koelen en ja.. het duurt een UUR!

's avonds zijn we nog terug gegaan voor de Italie-Reis met o.a. Limoncello geuren, Rozen geur en Rozenmarijn. Ook de Kaneel en Appeltaart in Ierland waren erg leuk. Ze gieten 3x per dag op.

Het eten was fantastisch. Je moet dus wel reserveren, anders kun je dus ruim een uur wachten op een simpel soepje of 35 minuten op je salade. Ietwat onhandig vonden wij. Als lunch kregen wij een goed broodje voor een prima bedrag (¤6-¤7,50). Ook de sapjes waren lekker.

Als middaghapjes aten we 6 Dim Sum Hapjes (¤8-¤9) en die waren ook erg goed.

's Avonds echter, gingen alle registers open! Wij kozen voor het 3 Gangen verrassingsmenu. Er stond namelijk maar 1 vlees en 1 vis gerecht op de kaart en daar had ik geen zin in. Ook in het vega gerecht niet. Je kan wel iets van 5 maaltijdsalades eten en ook Sushi (maar na mijn narige rauwe-vis ervaring wilde ik ff rust). We betaalden ¤33,50 pp.

Nou, geloof me, ik eet graag met korting bij Michelin-restaurants en dit was aardig dicht in de buurt. Overal zo'n lief likje puree of saus, verschillende mooie bereidingen (zelfgemaakte schuimpjes), heel zacht vlees en een fantastisch dessert. Vooral wat subtielere smaken, maar echt heel goed. Alleen duurden die 3 gangen dus 2! uur. :X Meestal doe ik liever wat anders met mijn tijd dan eten in de sauna...

We dronken er speciale thee bij die in wijnglazen wordt geserveerd. Echt een aanrader, want het smaakt heel bijzonder. Wel jammer dat het zo snel afkoelt!

We hebben geen behandeling gehad.

Pluspunten:
++ Opgieting!
+ Ruim buiten
+ Fantastische horeca (maar LANGZAAM)
+ Hygiene (water zien testen + zien opruimen)
+ Leuke scrub ruimte
+ Goede faciliteiten

Minpunten:
- armbandjes
- weinig toiletten (4 dames en 4 heren, op maar 2 plekken)
- reserveren voor lunch/diner
- Overal erg glad/trapjes op-trapjes af

Al met al: Heel mooie, schone en fijne sauna. Niet super veel faciliteiten, maar voldoende om je te vermaken. Heel fijne horeca, met best redelijke prijzen. Jammer dat hij 2!! uur rijden van ons af ligt. Anders had ik het wel geweten.

Toen ik bij het weggaan aangaf dat het e.e.a. fout was gegaan bij de horeca (verkeerd broodje, vergeten drinken te brengen) heeft de dame achter de toonbank mij extra spaarpunten gegeven (vroeger waren het parels, weet niet meer van de Wellness groep hoe ze nu heetten). Super deal vond ik het. *O*

Ik heb nog voor de liefhebbers wat kortingsbonnen gekregen. Er waren namelijk van de door hun geprintte bonnen voor Bedrijven bonnen over en die deelden ze uit.

Wil je ook naar Ryokan? Voor ¤9,95 kan het! Geldig tot en met 12 Oktober. Ze gaan in principe eerst via FHF eruit, maar is er geen belangstelling daar of wil je mee loten, post dan in dat Topic: [Aangeboden] Kuuroord Ryokan Sauna Bonnen (Zutphen)

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 10-08-2012 14:32:21 ]
pi_115380229
Let op, die opgieters (Don en Jolanda) zijn er niet elke dag! Je kunt je inschrijven op hun nieuwsbrief voor wanneer zij opgieten.
pi_115380300
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef stbabylon het volgende:
Let op, die opgieters (Don en Jolanda) zijn er niet elke dag! Je kunt je inschrijven op hun nieuwsbrief voor wanneer zij opgieten.
Ja, dat is waar. Enkel dinsdag en donderdag en eind Augustus en begin September alleen op donderdag. Ik weet niet of er op andere dagen wel opgietingen zijn of niet.

Oh ja, wil je in de buurt slapen. Doe het niet bij Inntel. Wij hadden daar goedkoop een overnachting geregeld, maar echt... zelfs voor een paar uurtjes slapen vond ik het ... rotzooi! En dat voor 4 sterren!
pi_115553058
Ola, gisteren in Sauna van Egmond geweest en bij deze een review.

Van buiten denk je niet meteen dat daar zich een sauna bevindt, het zit gewoon in een oude straat op de hoek met weinig parkeergelegenheid (dit is dan ook het enige minpunt).

Wanneer je binnenkomt ziet het er wat oud uit maar dat is ook de stijl die zij willen. Je wordt goed ontvangen door enthousiaste werknemers. Daarna de kleedruimte ingegaan die gemengd is. Vervolgens loop je door een oud uitziend restaurant waar je lekker kunt eten door naar het saunagedeelte. De douches zijn heerlijk warm, en er staan verschillende soorten scrubzouten. Aan de muur hangen verschillende soorten zeepen en shampoo's. Het oogt er Romeins. Rechts van je heb je dan een Marokkaanse Sauna, daarnaast een zwembad gevuld met bronwater. Jammer wel dat er toch een klein beetje chloor in het water zat maar ook wel weer begrijpelijk. Ernaast zit een koud dompelbad. Naast de douches vind je een Turks stoombad waarin ze ontspannende geluiden afspelen. Er is daar veel ruimte. In het begin doet het mint wat pijn aan je ogen maar dat went. In het plafond zitten mooie tegels waar licht doorheen valt. In de stoomcabine zit ook een koude douche. Naast de cabine vind je een voetenbad en weer terug in de hal een Romeins bad.

Naar buiten toe oogt het wat klein, en dat was het ook maar het stoort niet. Het is heel huiselijk. Eerst heb je buiten een put met koud water en wat emmers, daarnaast een neveldouche en daarnaast inham in de muur waaruit je mist, Jungle of normale regen kunt krijgen met allen warm met koud gemengd water. Daarnaast vind je een infrarood sauna, links een Caldarium Maximus, ben ik niet in geweest. Rechts een kleurensauna met ledlamphjes in het plafond. Dit had heel leuk kunnen zijn ware het niet dat ze 2 nisjes met felle ledverlichting in de muur hebben die het effect van de kleurlampjes erg verminderen.

'Verder' de tuin in heb je links toiletten, een relaxruimte met infraroodlampen en een massagestoel. Ook staat er een drinkfontijntje. Verder de tuin in heb je een 'vijver' (gebouwd muurtje uit de muur met karpers erin), daarachter kun je roken. Boven heb je een dakterras, een bioscoop en de massage voorzieningen. Bioscoop is wel sterk verouderd ingericht, daar moet je van houden.

Achterin het zwembad heb je nog een bubbelbad met daarboven een soort toog met kleurlampen erin. Onde rhet water kun je ook muziek horen al staan er geen bubbels aan. Het is wel heel minimaal, maar ach, een leuke extra. Het water is wel ontzettend helder en vol sfeer.

Al met al heb ik een heerlijke dag gehad. Het was de eerste keer voor mij dus ik kan niet vergelijken met andere sauna's, het krijgt van mij een 8.

Het was er erg schoon, nergens barsten o.i.d. in de muren, geen zand in het zwembad en de toiletten zagen eruit alsof je op de bril kon zitten (niet gedaan tho). Echt het enige minpunt vond ik de parkeergelegeheid die er niet was
Volgende keer naar Groningen toe!

[ Bericht 2% gewijzigd door Phantomesse op 14-08-2012 13:20:40 ]
pi_115563669
Prima stadssauna idd die van Egmond
  woensdag 15 augustus 2012 @ 08:58:17 #48
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_115586427
Ik ben dan wel heel erg fan van Ridderrhode in die omgeving (Santpoort-Noord is dat)
pi_115690855
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:14 schreef Phantomesse het volgende:
Ola, gisteren in Sauna van Egmond geweest en bij deze een review.

Dank voor de review. Klinkt als een fijne stadssauna.
pi_116066379
Afgelopen vrijdag ben ik naar de Wellnessboot in Mill geweest, hierbij een korte review.

Vantevoren had ik niet echt grote verwachtingen van deze wellnessboot, maar het is me in eigenlijk alle opzichten meegevallen. Het is een mooi opgezet en modern complex, met buiten de 'boot' ook nog een mooie ruime tuin waar je op bedjes kan liggen, met een buitenbar, en ook zowel een buiten als een overdekt zwembad. Er was ruim voldoende keuze in sauna's, veel rustruimtes, en een uitstekende keuken.

De prijzen liggen er behoorlijk lager dan bijv. de Zwaluwhoeve, een grote maaltijdsalade met gamba's en zalm kostte hier bijv 13 euro tegen een 17 euro bij de Zwaluwhoeve.

Op de dag dat wij er waren hadden ze drie opgietingen, om 14 uur , 18 uur en 20.30 uur. Dit waren opgietingen van telkens 1 sessie van ca. 15-20 min , zonder pauze. Zelf heb ik liever twee kortere sessies met een pauze ertussen, en dan wat pittiger, maar deze waren zeker niet onaardig. Al was het niet echt heet en met name niet vochtig genoeg om mij echt goed te laten zweten.Na afloop kreeg je 1 klein stukje sinaasappel. Er was ook geen honing tijdens de sessie om je mee in te smeren.

Al met al een sauna die de moeite waard is, het is zeker een aanrader, en ik zou er best nog eens terugkomen, zeker als er weer een aktie is (nu met Optimel 2 voor 1). Maar het is wel net een niveau lager dan bijv Veluwse Bron of Thermen Bussloo.

Van alle sauna's in Noord-Brabant die ik bezocht heb (Geldrop, Prinsejagt Eindhoven, Oss, Rosmalen) vond ik deze wel de beste, al is Geldrop ook prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door bigfoot1972 op 27-08-2012 14:38:38 ]
pi_116075241
wat is de zwaluwhoeve vreselijk zeg :') een en al sbs6 niveautje bezoekers, kakelende huiswijven in alle stilteruimtes, te weinig afkoelpunten ( wel ontzettend veel warme douches :? ), een lauw dompelbad en zo kan ik nog veel even doorgaan. nog nooit zo gefrustreerd uit een saunacomplex gekomen... eens maar nooit weer.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116076848
Mag een internationale review ook?

Wij zijn enkele weken terug in Centralbadet in Stockholm geweest. Waarvan wij gehoopt hadden dat het in de buurt van een saunacomplex zou komen..

We konden eerst de ingang niet vinden :') Uiteindelijk moest je via een restaurant naar binnen ofzo en na allerlei bordjes bij de receptie. Het viel qua kosten tegen aangezien wij aanbiedingen enzo in NL gewend waren :P Omgerekend zo'n ¤27,- pp en op vrij, za en zondagen zelfs ¤39,- pp en daar zit verder niks bij.

Vrouwen en mannen moeten gescheiden omkleden. Oude meuk! Heel schoon vond ik het allemaal niet en vervelend dat ik gescheiden moest van mn vriend ivm shampoo in de ene tas, drinken in de ander etc.

Ze hebben een aantal verdiepingen, het oudste gedeelte is het zwembad zelf met het interieur van de Titanic (stamt ook uit 1904), dat was wel gaaf op zich maar wederom geen schoon en prettig gevoel. Er was een toilet maar ik kreeg spontane claustrofobie toen ik die deur opendeed.

4 fokking trappen op was een 'zonterras', denk je gewoon een dakterras middenin het centrum van een drukke stad in, niks bijzonders, nog geen voetenbadje te bekennen.

Andere verdieping zou HET moeten zijn met de sauna's en warmwaterbaden. Dat was ook een stuk nieuwer en wel schoon. 1 heerlijk warm buddelbad en 1 warm bad zonder bubbels en 2 koude dompelbaden. Wat ligbedjes erbij maar geen sfeer verder. En het allerergste, de sauna's zijn gescheiden :'( Nee leuk in je eentje! Ze hebben 1 gezamelijke stoomsauna maar mijn god wat een dode hondenlucht kwam daaruit, bah bah, niet ingeweest dus. Verder dus 2 mini gescheiden sauna's en wat douches wat allemaal vies was (soort schaamhaar op de douchemuur ofzo :X) en ze hadden 2 soorten shampoo/douchespul wat mn haar als touw liet aanvoelen en nog vies rook ook :'(

Ohja wat ik nog het allervervelends vond is dat je in de zwembaden mét zwemkleding moest en in de sauna's zonder maar wel op een handdoek en met handdoek om je lijf :{ Preuts land!

Oh de foto's lijken zo mooi:

Damn wat een dag, we hebben het 2.5 uur volgehouden en daarna nooit meer heen dus!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 19:19:34 ]
pi_116077735
Hmmm dat klinkt idd niet als een geslaagd uitje nee :X

Lijkt mij ook niks om alles gescheiden te moeten doen. En steeds wisselen van badkleding naar naakt lijkt me ook niet echt fijn.
pi_116079397
Nope het was vreselijk irritant! Heb zeker 4 keer mn bikini aan en uit moeten trekken en dan daar op een haakje moeten hangen :{

In december komen we weer naar NL dus nu weer op zoek naar bonnen voor Elysium O+
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:12:45 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116079619
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:07 schreef heaven7 het volgende:
Nope het was vreselijk irritant! Heb zeker 4 keer mn bikini aan en uit moeten trekken en dan daar op een haakje moeten hangen :{

In december komen we weer naar NL dus nu weer op zoek naar bonnen voor Elysium O+
Er is/was een leuke actie met een overnachting, maar zoiets zoek je misschien niet :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116079647
Oh heerlijk hoor! Als het tot in december geldig is? :P Heb je een link of iets?
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:15:11 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116079713
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:13 schreef heaven7 het volgende:
Oh heerlijk hoor! Als het tot in december geldig is? :P Heb je een link of iets?
Ik ga even zoeken, momentje!
Helaas... 31-10-2012 ;(
pi_116079778
Jammer maar toch bedankt :* Hou me aanbevolen voor 2e gratis ofzo O-)
pi_116081494
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:12 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Er is/was een leuke actie met een overnachting, maar zoiets zoek je misschien niet :)
linkje? :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:50:46 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116081609
pi_116082492
thanks
pi_116298162
Er is nu ook een leuke aanbieding voor Ryokan inclusief overnachting (4* op 30 autominuten) en ontbijt ¤39 pp. Wij hebben geboekt voor November. Lekker weer ff weg na m'n tentamens :Y
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 september 2012 @ 11:31:07 #63
163650 Greys
pi_116298281
Gisteren weer in Centre du Lac geweest. Het was er super rustig, helemaal voor op een zaterdag.
Zalig!
En de anijs smoothies O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116341839
Voor de liefhebbers:

Saunadrome Putten zal op vrijdag 28 september opnieuw een aufgussmarathon organiseren, met vanaf 12 uur elk uur een opgieting. Ik ben van plan er weer bij te zijn, al zal ik er nu wellicht wel af en toe een rondje overslaan.

http://www.saunadrome.nl/(...)en/aufguss-marathon/
pi_116346021
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:07 schreef heaven7 het volgende:

Elysium, 1x, noooooooooooooit weer.
pi_116346035
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 15:19 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Elysium, 1x, noooooooooooooit weer.
Ik vond het geweldig!
pi_116346078
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:20 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vond het geweldig!
Ik vond de mensen veel te vrijpostig, het personeel te laks in het optreden daartegen, en de accenten/het gedrag van de bezoekers om van te gruwelen. Goed die laatste is persoonlijk, maar toch.
  maandag 3 september 2012 @ 16:02:13 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116347421
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:20 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vond het geweldig!
Ben er zelf onlangs voor het eerst geweest en vond het een leuke sauna. O+ Alleen die weg er naartoe omg.. heb een vrij lage auto (sportief noemen ze dat :') ) en dat is echt rijden.. remmen.. rijden.. remmen.. pff..

quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 15:21 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vond de mensen veel te vrijpostig, het personeel te laks in het optreden daartegen, en de accenten/het gedrag van de bezoekers om van te gruwelen. Goed die laatste is persoonlijk, maar toch.
Vrijpostig? Waar moet ik dan aan denken? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_116347539
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik ben er 1 keer geweest en kan me überhaupt geen andere mensen herinneren :+ Alleen de heerlijke relaxte sauna's, mooi weer, ontspannend gevoel hmmmmmmmmmz O+
  maandag 3 september 2012 @ 16:07:17 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116347596
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:05 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik ben er 1 keer geweest en kan me überhaupt geen andere mensen herinneren :+ Alleen de heerlijke relaxte sauna's, mooi weer, ontspannend gevoel hmmmmmmmmmz O+
Vond het wel jammer dat het niet stil was in de stiltesauna (of stiltebad was het meer). Maar om dan als een schooljuf te vragen of iedereen zijn mond wilde houden leek me ook niet echt wat :') Ook wel jammer dat die schermen steeds vastliepen -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_116347945
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:02 schreef Maraca het volgende:

Vrijpostig? Waar moet ik dan aan denken? :)
Ik heb in 2 sauna's 'last' gehad van vrijpostige mannen, maar nooit in Elysium. Als je elke sauna waar iemand ongewenst gedrag heeft vertoond afdoet als een 'nare sauna' dan vrees ik dat elke sauna wel eens zo'n kerel binnen haar muren heeft gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 03-09-2012 17:30:34 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116348417
Er zal wel gedoeld worden op stelletjes die te close met elkaar zijn, innige omhelzingen en tongzoenen enzo ;)
pi_116349897
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:28 schreef bigfoot1972 het volgende:
Er zal wel gedoeld worden op stelletjes die te close met elkaar zijn, innige omhelzingen en tongzoenen enzo ;)
En bij elkaar op schoot zitten rijden ja. Meerdere.

Daarnaast was het dus nergens stil, en dan niet luisterend, maar hard pratend.

Als je bij De Bron iets te lang omhelst in het zwembad krijg je al personeel op je daf. En zo hoort het.
pi_116362454
Boeit mij verder niet zoveel wat de anderen doen, zolang er maar geen sperma in de rondte vliegt......
pi_116575371
Gisteren ben ik naar de Ryokan geweest, met dank aan Kahlie voor die kortingsbonnen!

Het was de eerste keer dat ik in deze sauna was en het beviel ons erg goed. Wel wat verder rijden dan normaal, je rijdt zelfs precies langs Thermen Bussloo en dan moet je nog 20 min verder.

De sauna is gebouwd in Japanse stijl, vrij klein maar met voldoende faciliteiten. Vrij rustig maar mooi. Er werden drie opgietingen gedaan, om 14.30, 16.30 en 19.30 uur, deze hebben we alle drie meegemaakt. Het waren sessie van een kleine 30 min, met halverwege een korte pauze om naar buiten te gaan. Na afloop waren er stukjes fruit.

In de avond hebben we nog een sushi menu (10 stuks voor 15 euro) en een Sashimi menu (6 stuks voor 7,50) gehad, deze was lekker en vers.

Bij het afscheid kreeg ik ook nog 2 kortingsbonnen mee (toegang voor 9,95, geldig t/m 12 oktober)

Als iemand daar belangstelling voor heeft laat het me dan hier weten, dan stuur ik ze op.
pi_116602895
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:23 schreef bigfoot1972 het volgende:
Gisteren ben ik naar de Ryokan geweest, met dank aan Kahlie voor die kortingsbonnen!

Het was de eerste keer dat ik in deze sauna was en het beviel ons erg goed.
Fijn dat je het naar je zin hebt gehad :) en dank voor de review.
  maandag 10 september 2012 @ 23:02:08 #77
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_116626708
Hallo, ik ben bijna jarig en mijn vriend trakteert ons op een saunadagje. Ik lees dubieuze reviews over Elysium, hoe staat het er momenteel voor?
Bay of Plenty
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:10:34 #78
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116637077
Zelf zou ik nooit naar een grote sauna zoals het Elysium gaan, omdat ik daar het center-parcs gevoel te hoog vind, maar als je dat wel leuk en 'gezellig' vindt, dan is het een prima plek om heen te gaan hoor!
pi_116637266
Ik vind de diversiteit van de grote complexen wel fijn, lekker veel afwisseling.
pi_116637358
Ik zou ook nooit naar Elysium gaan. Ik ga voor mijn rust en hou er niet van als er wachtrijen staan. Liever minder afwisseling, maar wel m'n eten en drinken op tijd en stilte in de sauna's.

Mijn favo in de buurt is Centre du Lac.
pi_116638335
Wachtrijen? Nooit meegemaakt.
pi_116638425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:00 schreef heaven7 het volgende:
Wachtrijen? Nooit meegemaakt.
Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.

Zaterdagen schijnt het ook behoorlijk wat drukker te zijn dan doordeweeks. Over doordeweeks hoor ik betere verhalen.
pi_116638449
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.

Zaterdagen schijnt het ook behoorlijk wat drukker te zijn dan doordeweeks. Over doordeweeks hoor ik betere verhalen.
je moet toch overal in de rij staan voordat een opgieting begint?
pi_116638643
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik zal het wat duidelijker omschrijven.

Er zijn plekken waar:
• Je minimaal 10 minuten van te voren moet staan wachten voor de sauna, anders is het mogelijk vol en heb je geen plek (dan koel je dus al enorm af ipv warm te blijven).
• Je minimaal nog een minuut of 5-10 staat te wachten voordat iedereen zit, aangezien er veel mensen zijn en/of medewerkers te laat beginnen

Er zijn ook plekken waar:
• De medewerkers op tijd beginnen en er altijd wel plek is, dus daar kan je binnen een minuut of 2-3 binnen zijn.

Ik hou van het laatste en hoorde verhalen zoals de eerste over Elysium.

Nogmaals, zoals ik aangaf, *ik* ben er nog nooit geweest, maar heb er ook geen behoefte aan, gezien de verhalen die ik gehoord heb en reviews die ik op het internet (en bijv. ook in dit topic) gelezen heb.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 september 2012 @ 12:14:43 #85
163650 Greys
pi_116638721
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Bij Elysium moet je er op sommige dagen ruim (!) van te voren gaan staan anders is het gewoon vol en pas je niet meer bij de opgieting.
Bij Centre du Lac ga je er 3 minuten van te voren staan (geen rij, gewoon een klein groepje) en past het altijd. Da's lang niet zo massaal.

Overigens zie ik bij Elysium ook wel eens rijen staan bij de ingang bij de kassa's (ik woon er bijna om de hoek) en dan zou ik al niet meer hoeven :@
Er zijn echter ook dagen dat dat niet zo is natuurlijk! Ik ga zelf dan alleen liever voor een kleiner complex waar ze ook alles hebben maar waar ik nergens hoef te wachten of in de rij hoef.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116638835
quote:

[..]

Wat ik bij opgietingen al vaak heb gezien is dat de mensen al 10 minuten voor de opgieting in de sauna gaan zitten 8)7 Maar als je wacht tot de opgieter er is, zit alles al vol...
pi_116639059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dan hadden wij mazzel denk ik want heb nooit in een rij hoeven staan daar :)
pi_116639188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef heaven7 het volgende:

[..]

het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zo :) als je op zaterdag of zondagmiddag gaat is het overal wel drukker ( althans in de complexen waar ik ben geweest) doordeweeks zit je overal wel beter denk ik qua drukte.

maar dat je ruim voor de opgieting al IN de sauna moet zitten is niet lekker, dan wil je er al zowat weer uit voor het hele circus begonnen is :N
pi_116639208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Die ene keer dat ik er was ben ik ook niet bij een opgieting geweest ivm de lange wachttijd.
pi_116639234
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zo :) als je op zaterdag of zondagmiddag gaat is het overal wel drukker ( althans in de complexen waar ik ben geweest) doordeweeks zit je overal wel beter denk ik qua drukte.

maar dat je ruim voor de opgieting al IN de sauna moet zitten is niet lekker, dan wil je er al zowat weer uit voor het hele circus begonnen is :N
Veluwse Bron wordt hij leeggemaakt ruim voor een opgieting begint.
pi_116639372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat ik bij opgietingen al vaak heb gezien is dat de mensen al 10 minuten voor de opgieting in de sauna gaan zitten 8)7 Maar als je wacht tot de opgieter er is, zit alles al vol...
Yikes. Dat lijkt me echt niet tof.

In Centre Du Lac wordt je (net zoals kennelijk bij Veluwe Bron) vriendelijk verzocht uit de sauna te komen. Het is niet de bedoeling dat je er al in zit, dan wordt het veel te lang.
pi_116639381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Veluwse Bron wordt hij leeggemaakt ruim voor een opgieting begint.
bij thermen holliday in schiedam ook :Y
pi_116639469
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:

Ja, maar ik vind het een verschil of het 'wel wat drukker is' of dat er een rij staat voor de ingang, de parkeerplaats vol is of dat er zelfs reviews online staan dat het 'zo overvol was dat mensen maar weer weg zijn gegaan'.

Aangezien ik vaak van de zaterdag afhankelijk ben, vind ik het wel belangrijk om te weten hoe druk het kan zijn. Sommige complexen hebben een maximum aantal mensen dat ze binnen laten of zijn gewoon rustiger vanwege de hoeveelheid faciliteiten.

De een houdt van veel keuze en groot, de ander van rust, de derde van veel groen en de vierde van goede horeca. Prima toch? Daarom review ik ook altijd duidelijk met wat mijn argumenten zijn.
pi_116639702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:43 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het een verschil of het 'wel wat drukker is' of dat er een rij staat voor de ingang, de parkeerplaats vol is of dat er zelfs reviews online staan dat het 'zo overvol was dat mensen maar weer weg zijn gegaan'.

Aangezien ik vaak van de zaterdag afhankelijk ben, vind ik het wel belangrijk om te weten hoe druk het kan zijn. Sommige complexen hebben een maximum aantal mensen dat ze binnen laten of zijn gewoon rustiger vanwege de hoeveelheid faciliteiten.

je zou van tevoren kunnen bellen om te vragen hoeveel drukte ze verwachten op de dag dat je wilt? dat is denk ik de enige manier om er van te voren achter te komen of t overvol gaat zijn of niet.

ik was laatst bij de zwaluwhoeve :r daar was de helft van de ligbedjes maar vol maar het voelde al zo vreselijk druk dat het helemaal niet ontspannen was. Terwijl ik die ervaring met een ander groot complex, de veluwse bron, helemaal niet had. Daar was het ook druk toen ik er was maar lang niet zo storend. Gek eigenlijk...
pi_116640099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:39 schreef kahlie het volgende:

[..]

Yikes. Dat lijkt me echt niet tof.

In Centre Du Lac wordt je (net zoals kennelijk bij Veluwe Bron) vriendelijk verzocht uit de sauna te komen. Het is niet de bedoeling dat je er al in zit, dan wordt het veel te lang.
Bij Thermae2000 is het meer regel dan uitzondering...
pi_116640719
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je zou van tevoren kunnen bellen om te vragen hoeveel drukte ze verwachten op de dag dat je wilt? dat is denk ik de enige manier om er van te voren achter te komen of t overvol gaat zijn of niet.
Ik ga nu gewoon naar een sauna waarvan ik weet dat het nooit overvol is. Alles is daar top ^O^ wat betreft hygiene, rust, groen en horeca. Meer kan ik me niet wensen. Daarnaast gaan we af en toe een sauna-weekend weg naar mooie sauna's wat verder weg. O+

quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:

ik was laatst bij de zwaluwhoeve :r daar was de helft van de ligbedjes maar vol maar het voelde al zo vreselijk druk dat het helemaal niet ontspannen was. Terwijl ik die ervaring met een ander groot complex, de veluwse bron, helemaal niet had. Daar was het ook druk toen ik er was maar lang niet zo storend. Gek eigenlijk...
Indeling is erg belangrijk. Als er meerdere rustplekken zijn of de sauna's verspreid over het complex zitten, dan lopen mensen meer en is het meer verspreid. Ook helpt het als er meer dan 1 horeca gelegenheid is.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:09:56 #97
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_116653788
Okay dan ga ik maar bellen naar Elysium wanneer het een beetje rustig is, ik kan sowieso alleen in de avond na school. Ik kijk wel even als het niet bevalt ga ik lekker weer naar Egmond toe, die beviel mij prima.

Centre du Lac lijkt me ook erg goed, nog nooit een slechte review over gelezen eigenlijk maar op de foto's lijkt het een beetje verouderd klopt dat?
Bay of Plenty
pi_116661834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:09 schreef oLexie het volgende:
Okay dan ga ik maar bellen naar Elysium wanneer het een beetje rustig is, ik kan sowieso alleen in de avond na school. Ik kijk wel even als het niet bevalt ga ik lekker weer naar Egmond toe, die beviel mij prima.

Centre du Lac lijkt me ook erg goed, nog nooit een slechte review over gelezen eigenlijk maar op de foto's lijkt het een beetje verouderd klopt dat?
Het is inderdaad niet de meest moderne sauna.
Ik ben er een keer geweest en vond het een sauna met een fijne sfeer, lekker relaxed, geen "zien en gezien worden" sfeer.
Ik vond persoonlijk de Maa sauna super. Heet en een prettige rook geur. De opgiet sauna vond ik nogal stinken :@ . Daar ben ik dus snel uit gegaan.
De horeca is heel goed in Centre du Lac. Eten is top en de bediening ook ^O^
In vergelijk met Elysium is het klein. Ik vind Elysium een fijne sauna voor een hele dag, maar ik kan me voorstellen dat anderen het te massaal vinden. Het grote nadeel aan Elysium vind ik de restaurants, zowel de kaart als het personeel.

Centre du Lac en Elysium zijn voor mij best een eind weg. Als ik dan toch een hele dag naar de sauna ga, kies ik dan toch voor Elysium. Ik was na een paar uur uit wel uitgekeken in Pijnacker.
Veluwse bron is ook fijn, daar al naar gekeken?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_116665816
Door een groot aantal SPA-flesjes op mijn werk nu al 2 bonnen voor een gratis dagje sauna voor 1 persoon gewoon voor Thermen & Beautygroep Sauna's.. Raadt iemand er een aan? Ben van plan doordeweeks te gaan met gratis reizen, dus afstand maakt niet uit. ^^
pi_116676457
Ik zou er toch eentje kiezen die een beetje in de buurt zit. Ik heb ervaring met Son, Zevenhuizen, Houten en Zutphen. Die zijn allemaal wel ok eigenlijk. Son vond ik de minste omdat er geen opgietingen waren.

Waar woon je ergens en wat vind je belangrijk in een sauna?

Veel sauna's zijn vrij lastig te bereiken met het OV dus ik weet niet of je met vrij reizen een OV kaart of een lease-auto bedoelt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')